ارتقا آلپاین A110، ماشین کشتار رنو + (ویدئو)

هفت صبح|ماشین کشتار آلپاین ارتقا یافت. آلپاین A110 کوپه فرانسوی شرکت رنو که از بدو ورود به بازار همه را متحیر کرده، قرار است به زودی با موتور و تجهیزات قوی‌تر به جنگ رقبا برود.

این یعنی تویوتا سوپرا نیامده دچار مشکل خواهد شد! آلپاین A110 که محصول تازه شرکت رنو است و سال ۲۰۱۸ از نظر بسیاری از مجلات مشهور خودرویی جهان بهترین اتومبیل اسپورت بازار لقب گرفت، قرار است با تریم و موتوری قوی‌‌تر زمینه تقویت فروش رنو در این رده را فراهم سازد. این خودرو که رقیب مستقیم ب.ام.و زد۴ ام، تویوتا سوپرا GR، پورشه ۷۱۸ کایمن و آئودی TTS است تنها ظرف ۱۸ ماه توانسته بیش از ۴ هزار دستگاه فروش داشته باشد و در اغلب تست‌های فنی هم پوزه رقبا را به خاک بمالد.

مجله انگلیسی کار مگزین که علاقه زیادی به آلپاین A110 دارد با اشاره به ویژگی‌های مثبت این کوپه فرانسوی، خبر داده کارخانه آلپاین یک تریم بالاتر از آلپاین A110 را در دست معرفی دارد. این ترمی که شامل تجهیزات، رنگ‌ها و موتور قوی‌تر است، احتمالا قیمت آلپاین A110 را تا ۶۰ هزار دلار هم افزایش خواهد داد.

آلپاین که در نسخه پیور و لجند عرضه می‌گردد، در تریم تازه خود قرار است با ۳۹ اسب بخار افزایش قدرت، شتاب و کشش بهتری را عاید خریدارانش کند. این کوپه کوچک و سریع که لقب بهترین خودرو سال اروپا را از مجله تاپ گیر در سال ۲۰۱۸ گرفت، در سری پایه به یک موتور کوچک و توربو ۴سیلندر به حجم ۱۸۰۰ سی‌سی مجهز است که ۲۴۹ اسب بخار قدرت و ۲۳۶ پوند فورت گشتور تولید می‌کند. خودرویی که با یک پرداخت ۴۵ هزار دلاری ظرف ۵٫۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر رسیده و تا بیش از ۲۶۵ کیلومتر در ساعت هم سرعت می گیرد.

تریم جدید اما با ارتقا سامانه توربو، افزایش توان دورگیری تا ۴۰۰ دور بیشتر و اندکی بهینه‌گی، توانسته به آلپاین ۲۸۸ اسب بخار قدرت بدهد. این مدل که بین ۵۵ تا ۶۰ هزار دلار قیمت دارد، شتاب A110 را تا ۴٫۱ ثانیه کاهش داده و سرعت خودرو را هم تا بیش از ۲۷۵ کیلومتر در ساعت ارتقا می‌دهد. این سری از A110 که با کد لجند به بازار عرضه می‌شود، به لطف کاهش ۲٫۵ کیلوئی وزن بدنه شتابی بهتر از پورشه کایمن S خواهد داشت و به دردسری جدی برای تویوتا سوپرا GR بدل می‌شود.

رینگ و لاستیک ۱۸ اینچی، سیستم ترمز پیشرفته برمبو، صندلی‌های جدید مسابقه‌ای، سیستم صوتی تصویری گرانقیمت فوکال، چرم طبیعی در اتاق به همراه تریم فیبر کربن در کنار رنگ خاکستری و مشکی جدید از جمله مواردی است که در نسخه ساده آلپاین، یافت نمی‌شوند اما سری لجند A110 به آنها مجهز خواهد شد. آپشن‌هایی که در کنار تودوزی مشکی و نارنجی اتاق و قطعات آلومینومی لذت سواری دوچندانی را برای خریداران آلپاین A110 به همراه دارد. با دیدن ویدئو می‌توانید بخشی از لذت رانندگی بالای آلپاین A110 را تجربه کنید.

تویوتا همچنان باارزش‌ترین خودروساز جهان است

هفت صبح| موسسه آمریکایی میلوارد براون در گزارش ۱۰۰ برند برتر سال ۲۰۱۹ جهان، رتبه و ارزش اغلب خودروسازان جهان را تنزل داد گرچه فولکس‌واگن ۱۲ پله صعود داشت.

سال‌هاست در جدیدترین گزارش صد برند برتر جهان، نام خودروسازان کمرنگ‌تر از هر زمان دیگری به چشم می‌خورد و حالا امسال در بین صد شرکت اول جهان، نام تنها سه خودروساز به چشم می‌آید. تویوتا کماکان تاج سروری بر صنعت خودرو جهان را بر سر دارد و بنز و ب.ام.و با فاصله‌ای چشمگیر پشت سر این ژاپنی جسور ایستاده‌اند.
.
تویوتا که از سال ۲۰۰۶ صدرنشین جدول باارزش‌ترین برندهای فعال در صنعت خودروسازی است، در آخرین گزارش موسسه آمریکایی میلوارد براون که تحت عنوان ۱۰۰ برند باارزش جهان در سال ۲۰۱۹ منتشر شده کماکان این وضعیت را حفظ کرده است.
.
این شرکت که در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۹ این موسسه با سه درصد افت ارزش و پنج پله سقوط در رتبه ۴۱ جهان قرار داشته، هم‌اینک ارزشی معادل ۲۹٫۱ میلیارد دلار دارد. البته وقتی رتبه این شرکت در سال ۲۰۰۶ را مرور می کنیم، متوجه رتبه دهم این خودروساز و ارزش ۳۰٫۲۰۱ میلیارد دلاری آن می‌شویم که آشکارا در ۱۳ سال اخیر تحلیل رفته است.
مرسدس بنز هم که مدت‌هاست رقابت تنگاتنگی را با ب.ام.و کلید زده، پشت سر تویوتا جا خوش کرده و امسال را با رتبه دوم باارزش‌ترین خودروسازان جهان سپری کرده است. ستاره آلمانی که پنجاه و چهارمین برند باارزش جهان است، با ۹ درصد کاهش ارزش و هشت پله سقوط طبق بررسی موسسه میلوارد براون ارزشی معادل ۲۳٫۳۵۵ میلیارد دلار دارد. ب.ام.و رقیب دیرینه بنز هم که پنجاه و پنجمین برند باارزش جهان است، دقیقا نزولی مشابه رقیبش داشته تا امسال ارزشی معادل ۲۳٫۳۲۶ میلیارد داشته باشد.
پس از این خودروسازان بزرگ، جایگاه چهارم تا دهم متعلق به هوندا، فورد، نیسان، تسلا، آئودی، فولکس‌واگن و پورشه است. این خودروسازان که همگی از فهرست ۱۰۰ برند برتر جهان خارج شده‌اند، اغلب به واسطه چالش‌های فناوری و تغییر فضای بازارهای جهانی با کاهش ارزش و اعتبار روبرو شده‌اند.
.
هوندا خودروساز ژاپنی که امسال ۷ درصد افت ارزش داشته، بهایی معادل ۱۱٫۷۵ میلیارد دلار ارزش دارد. فورد هم علیرغم ۱۲ درصد کاهش، همچنان ارزش بالایی داشته به طوری که از نظر میلوارد براون، برند فورد ۱۱٫۲۱ میلیارد دلار می‌ارزد.
.
در رده‌های بعدی این گزارش هم، نیسان با ۸ درصد نزول ارزشی معادل ۱۰٫۵۵ میلیارد دلار دارد. تسلا با ۹٫۲۹ میلیارد دلار ارزش و یک درصد نزول، رده هفتم را به خود اختصاص داده است. سه خودروساز بزرگ آلمان یعنی آئودی، فولکس واگن و پورشه هم به ترتیب با ارزش ۸٫۵۶، ۶٫۷۱ و ۵٫۲۸ میلیارد دلار در رده‌های بعدی قرار دارند. البته با وجود افت ۱۱ درصدی ائودی، فولکس توانسته امسال حدود ۱۲ درصد رشد داشته باشد و شرایط خود را اندکی بهبود دهد.
.
در نهایت، ارزیابی تازه موسسه آمریکایی میلوارد براون از فهرست برترین برندهای جهان گویای این موضوع است که شرکت‌های فناوری موفق شده‌اند روند چیرگی بر صنعتگران بزرگ و مشهور را ادامه داده و تنها به لطف تمرکز روی داده و اطلاعات به جای تولید قطعات و کالاها، سودهای هنگفت ودرآمدهای چند میلیارد دلاری را به دست آورند. این مسئله را از حضور ۵ غول فناوری آمریکایی در جایگاه شش برند برتر دنیای اقتصاد فهمید. برندهایی که روی هم رفته، بیش از ۱۳۴۳ میلیارد دلار ارزش دارند. درست ۱۰ برابر باارزش‌تر از ۱۰ خودروساز برتر این گزارش!

پول مجازی فیسبوک احتمالاً همین ماه عرضه می‌شود

بر اساس اخباری که به تازگی توسط منابع آگاه منتشر شده، پول مجازی فیسبوک که مدت هاست شایعاتی درباره آن می شنویم، احتمالاً طی یک ماه آتی توسط شرکت معرفی و عرضه خواهد شد.

به نوشته سایت دیجیاتو ، طبق گزارش ها، شبکه اجتماعی آمریکایی برنامه های جدی و بلندمدتی برای ترویج ارز مجازی خود دارد که شامل ارائه تشویقاتی به تاجران و همچنین برپایی دکه های مخصوص برای مبادله ارز مجازی فیسبوک با سایر ارزهای مجازی و پول های رایج است. کمپانی مذکور همچنین امکان پرداخت حقوق کارکنان دخیل در پروژه با ارز مجازی خود را هم در دست بررسی دارد.
فیسبوک به منظور جلب اعتماد کاربران و مشتریان بالقوه، تصمیم دارد با شرکت های دیگر نیز وارد شراکت شود و با دریافت حق اعطای امتیاز به مبلغ ۱۰ میلیون دلار به ازای هر شریک، این مبالغ را به عنوان پشتوانه ارز خود ذخیره کند تا پول مجازی فیسبوک از پایداری نسبی برخوردار شود و مانند سایر ارزهای مجازی، تغییرات سینوسی ارزش را تجربه نکند.

پول مجازی فیسبوک بر خلاف رقبایی همچون بیت کوین با ۱۰۰ نقطه اتصال (یا کمتر) در سیستم پرداخت، از تمرکز بالاتری برخوردار بوده و البته از فناوری بلاکچین استفاده می کند. در ضمن آن طور که منابع اظهار داشته اند، کمپانی کنترل داد و ستدها را توسط یک مؤسسه مستقل و برای جلب اعتماد بیشتر انجام خواهد داد.

لازم به ذکر است که ارز مجازی اختصاصی فیسبوک با اسم رمز Libra، احتمالاً در زمان عرضه «Stablecoin» یا «سکه پایدار» نام خواهد گرفت و در شبکه های مجازی زیرمجموعه کمپانی شامل اینستاگرام، واتس اپ و مسنجر نیز قابل استفاده خواهد بود.

گفتنی است بر اساس تحلیل های موجود، پول مجازی فیسبوک با هدف گسترش در کشورهای کمتر توسعه یافته و در حال توسعه که پول رایج در آنها بی ثبات است، عرضه می شود و به عنوان یک ارز بدون مرز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آیا می‌دانید ۵ سال و ۴ ماه از عمر ما در شبکه‌های اجتماعی هدر می‌رود؟

مردم ۱،۱۵ میلیارد ساعت را در ماه را به بازی‌های موبایلی مشغول هستند! بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۶ انجام شده بازی‌های موبایلی از لحاظ اختصاص دادن وقت مردم به خود درست پشت سر شبکه‌های اجتماعی قرار دارند یعنی دومین فعالیت مرتبط با تکنولوژی انسان‌ها هستند!

– ما انسان‌ها به طور میانگین روزانه ۲ ساعت از وقتمان را در اپلیکیشن‌های اجتماعی می‌گذرانیم؛ یعنی چیزی معادل ۵ سال و ۴ ماه در طول عمرمان! قطعا خواندن و آگاهی از این اعداد که نمایی از واقعیت هولناک وقت گذرانی بشر عصر جدید در فضای مجازیست بشدت تعجب آور است. جالب‌تر زمانیست که بدانید شما می‌توانید در معادل همین زمان ۳۲ مرتبه به ماه سفر کنید و مجددا به کره زمین برگردید!

و البته این‌ها تنها زمان‌هایی نیستند که ما به هدر می‌دهیم!

– اپلیکیشن‌های اجتماعی از فعالیت‌های هر روز ما در آن‌ها میلیون‌ها دلار بدست می‌آورند! شاید برای خیلی از ما مهم نباشد که پول‌هایی معادل یک تا دو دلار در اپلیکیشن‌های اجتماعی هزینه کنیم که خب هر چه تعداد آن‌ها بالاتر می‌رود رقم هم بیشتر می‌شود.

برای مثال یکی از بازی‌ها مطرح که طرفداران بسیاری داشته است و به نام pokemon go شناخته می‌شود روزانه بیش از ۲،۳ میلیون دلار درآمد کسب می‌کند؛ در حالی که برخی دیگر از این بازی‌های محبوب، مثلا candy crush روزانه ۱.۱ میلیون دلار پول بدست می‌آورد.

شاید حالا کمی درباره زمان و پولی که برای این بازی‌ها مصرف می‌کنید بیشتر فکر کنید؛ وقتش رسیده فکر کنید چرا اصلا چنین اتفاقی می‌افتد و حالا باید دقیقا چکار کنید؟

– ما زمان زیادی را به استفاده از تلفن‌های همراهمان اختصاص می‌دهیم شاید، چون خیلی راحت حوصله‌مان سر می‌رود و البته موبایل‌ها زیادی دم دستمان هستند! بی‌حوصلگی چیزی نیست که ما را خوشحال کند شاید به همین دلیل می‌خواهیم به هر ترتیبی که شده از آن خلاص شویم.

یکی از همین راه‌ها بازی کردن با موبایل است. در واقع تلفن همراه ما وسیله‌ایست که کمک می‌کند تا از ملامت و بی‌حوصلگی فرار کنیم؛ هر چند گشت و گذار بیش از اندازه و تمام نشدنی در موبایل می‌تواند ذهن را کرخت و بی‌حس کند، اما به زعم بسیاری بهتر از هیچی است و خب موضوع اینجاست که اصلا نمی‌توانیم چنین فعالیتی را متوقف کنیم.

در حقیقت یکی از دلایلی که شبکه‌های اجتماعی را برای ما جذاب می‌کنند همان هیجانیست که در زمان‌های ملالت به آن نیاز داریم و خب، این هیجان را در شبکه‌های اجتماعی جستجو می‌کنیم. شاید به همین دلیل است که موبایل‌ها همیشه در نزدیکترین فاصله ممکن از ما قرار دارند!

-، اما آیا می‌دانستید بازی کردن با موبایل نمی‌تواند ملامت و بی‌حوصلگی ما را از بین ببرد؟! تصور ما این است که بازی کردن با موبایل سرگرممان می‌کند و به نوعی وقتمان را می‌گذراند؛ با این حال دانشمندان نظر دیگری در این باره دارند و در واقع برعکس این داعیه را مطرح می‌کنند؛

“تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه تمپل نشان داده است بازی کردن بی‌فکر با موبایل نه تنها صبوری که قدرت کنترل خود را هم از ما سلب می‌کند؛ هر چه زمان بیشتری را در اپلیکیشن‌های موبایلی سپری کنیم بیشتر هم حوصله‌مان سر می‌رود. در عین حال ما خیلی بیشتر بدون فکر و با تکیه بر انگیزه‌های آنی سراغ موبایل می‌رویم؛ بدین معنی که توانایی ما برای مقاومت در برابر استفاده از موبایل کاهش پیدا می‌کند. ”

موضوع از این قرار است که ما هرچه زمان بیشتری را با موبایل بگذرانیم خودداری و مقاومت در برابر استفاده از آن را کمتر می‌کنیم. اما در عین حال ملالت و بی‌حوصلگی هم در ما از بین نمی‌رود.

با این وصف حالا شما به کمک این راهکار‌ها می‌توانید در زمان و پولتان صرفه‌جویی کرده و وقت کمتری را در اپلیکیشن‌های موبایلی بگذرانید؛

۱ خودتان را به چالش بکشید؛ در زمان‌های خاص موبایلتان را چک نکنید. در برابر این میل مقاومت کنید. برای خودتان قانون بگذارید. مثلا زمانی که منتظر اتوبوس هستید یا در رستوران نشسته‌اید تا غذایتان را بیاورند به هیچ عنوان سراغ موبایل نروید.

۲ اپلیکیشن‌های اجتماعی و بازی‌ها را در فولدری در صفحه آخر موبایل قرار بدهید و زنگ‌های آن‌ها را خاموش کنید.

۳ فعالیت‌های سرگرم کننده دیگری فراتر از موبایل برای خودتان پیدا کنید. یادتان باشد شما یک زندگی واقعی و جدی خارج از اینستاگرام، فیس‌بوک و سایر دیگر اپلیکیشن‌های اجتماعی دارید بنابراین آن‌ها نمی‌توانند تنها سرگرمی شما در زندگی باشند.

منبع: lifehack

فراری SF90 استرادال معرفی شد (ویدئو)

هفت صبح| قویترین خودرو هیبرید فراری امروز در میان تشویق حضار و فلش عکاسان خبری معرفی شد. اسب سرکش و تازه نفس فراری همانند سری لافراری یک سوپر اسپرت هایبرید است که با قدرتی معادل ۹۸۶ اسب بخار ( ۷۳۵ کیلو وات ) قرار است استاندارد جدیدی را در این رده پایه گذاری کند. اس اف ۹۰ حالا عنوان قویترین فراری جاده رو را به خود اختصاص داده در حالی که بوگاتی شیرون، مک لارن سنا و لامبورگینی اونتادور svjرا پیش روی خود می‌بیند.
موتور توربو شارژ ۴ لیتری ۸ سیلندر آن‌ به تنهایی توانی معادل ۷۶۹ اسب بخار‌ را دارد که در ترکیب با موتور برقی به قدرتی خیره کننده می‌رسد. بر این مبنا می‌توان ادعا کرد پیشرانه SF90 قدرتمندترین موتور ۸ سیلندر فراری از آغاز فعالیت تا به امروز بوده است. همچنین در کنار این موتور قلدر و قوی یک گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه وظیفه خود‌را به خوبی انجام‌خواهد داد.

اما در کنار‌این‌قلب تپنده قدرتمند باید به طراحی رادیکال و پیکره آئرودینامیک‌ SF90 اشاره کنیم، پوزه و بخش جلویی شاسی خودرو نسبت به بخش میانی ۱۵ میلیمتر بالاتر است و این‌ به جهت رسیدن خودرو به شرایط آئرودینامیکی بهتر طراحی و خلق شده است.

فرم بدنه و به ویژه کابین SF90 در عین طرحی مدرن و زیبا، خاص و عضلانی تر‌ از قبل بوده و رگه های از تکنولوژی روز را به راحتی در طراحی داشبورد می‌توان مشاهده کرد. وزن این سوپر‌اسپرت جذاب در حدود سیزده کیلوگرم از لافراری سبک‌تر است.

به‌آرامی بندر مونته کارلو

متین نصیری، هفت صبح| مرسدس بار دیگر توانست در پیست موناکو به پیروزی دست یابد و فاصله خود را در جدول از مابقی تیم‌ها بیشتر کند.
ششمین مسابقه فرمول یک در حالی برگزار شد که بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای موتوراسپرت در غم از دست دادن نیکی لائودا بودند. این اسطوره اتریشی در سال‌های ۱۹۷۵ و ۱۹۷۷ با فراری و ۱۹۸۴ با مک‌لارن موفق به کسب قهرمانی شده بود و در سال‌های اخیر نیز مدیریت غیر اجرایی تیم مرسدس را بر عهده داشت. وی بعد از حادثه‌ای که در مسابقه نوربرگرینگ ۱۹۷۶ برایش اتفاق افتاد، به دلیل آتش‌سوزی دچار بیماری ریوی شده بود و تا همین اواخر با آن دست‌وپنجه نرم می‌کرد. باری، او در سی‌ام اردیبهشت‌ماه و در سن ۷۰ سالگی دار فانی را وداع گفت و به همین جهت تمام رانندگان و تیم‌های حاضر در مسابقه فرمول یک موناکو به نشانه احترام، نام وی را بر روی لباس و خودروشان حک کردند.
در تمرین‌های گرانپری موناکو شاهد عملکردی امیدوارکننده از فراری بودیم، خصوصاً آنکه شارل لکلرک توانست در تمرین سوم در رده اول جای گیرد. هرچند سباستین فتل در همان تمرین به دیوار پیچ ۱ برخورد کرد اما توانست به تعیین خط برسد و باتوجه به شرایط خیابانی پیست، انتظار می‌رفت که شاهد رقابت نزدیکی باشیم. مشکل فراری‌ها در تعیین استراتژی مناسب برای ثبت بهترین زمان ممکن، کار دست لکلرک داد و وی باوجودآنکه می‌توانست زمان بهتری ثبت کند، به رده‌ای بهتر از شانزدهم نرسید و جواز ورود به بخش دوم تعیین خط (Q2) را کسب نکرد. او که خود اهل موناکو است، امید به کسب نتیجه بهتری داشت اما به دلیل اشتباهات مکرر قرمزها، مسابقه را در بدترین شرایط ممکن آغاز کرد.
لکلرک در مسابقه روز یکشنبه نیز چندان خوش‌شانس نبود و در دومین سبقت خود از نیکو هالکنبرگ در پیچ لاراسکاس، به مانع کناری پیست برخورد نمود و پنچری لاستیک عقب چپ، شرایط را برایش بدتر کرد. درنتیجه این اتفاق، کف خودرو لکلرک روی آسفالت کشیده شد و قطعاتی از آن روی زمین باقی ماند که منجر به اعزام خودرو ایمنی به داخل پیست شد. باوجوداینکه جان کلر، مهندس فراری، معتقد بود که وی می‌تواند برای ادامه رقابت به خودرو فشار بیاورد اما لکلرک در رادیو تیمی با گفتن جمله «مسابقه دادن با این خودرو بسیار سخت است» از گرانپری خانگی خود خداحافظی کرد.
یکی از نکات قابل‌توجه مسابقه، رانندگی استقامتی همیلتون با لاستیک مدیوم آن‌هم به میزان ۶۶ دور بود که حتی از عدد اعلامی پیرلی، ۱۶ دور مسافت بیشتری ثبت کرد! او با مدیریت فوق‌العاده خود توانست ورستپن را که لاستیک بهتری داشت، پشت سرش نگه دارد و با بهره‌گیری از سیستم تعلیق Pushrod on Upright در پیچ‌ها سریع‌تر از هر خودرو دیگر پیست باشد. این سیستم تعلیق که رمز موفقیت مرسدس W10 در طول فصل جاری بوده، با تغییر زاویه و ارتفاع در هر پیچ، سرعت بالایی به خودرو مرسدس اعطا کرده، به‌طوری‌که در پیست خیابانی موناکو این خودرو در پیچ ۱۲ در مقایسه با فراری SF90 چیزی در حدود ۱۲ کیلومتر بر ساعت سریع‌تر است. همین مسئله در پیچ‌های سرعت‌پایین نیز صدق می‌کند و در روز تعیین خط موجب شد مرسدس اختلافی ۰٫۸ ثانیه‌ای با فراری داشته باشد.
با برخوردی که ورستپن و بوتاس در دور ۱۲ و در پیت لین داشتند، راننده فنلاندی مرسدس دوباره به پیت بازگشت تا به دلیل احتمال پنچری، لاستیک خود را تعویض کند. همین اتفاق فرصتی مغتنم برای سباستین فتل فراهم کرد تا بتواند برای نخستین بار در طول فصل ۲۰۱۹ بین دو راننده مرسدس روی سکو قرار بگیرد. همیلتون با کسب رده اول در رقابت موناکو هرچند به چهارمین پیروزی خود دست یافت اما باید منتظر اعتراضات فراوانی به خود و تیمش باشد. نوع رقابت بی‌دردسر آن‌ها موجب شده بسیاری از تماشای فرمول یک منصرف شوند و دیگر علاقه‌ای به دنبال کردن آن نداشته باشند. رقابتی که می‌توان آن را به‌آرامی بندر مونته-کارلو تشبیه نمود.

جنسیس جی۸۰ جدید این شکلی است؟

هفت صبح| پس از رونمایی هیوندای از لوکس‌ترین محصول برند جنسیس با نام جی۹۰، حالا رسانه‌های کره‌ای طرحی ازنسل بعدی خودرو متوسط و لوکس این شرکت با نام جی۸۰ را منتشر کرده‌اند که خطوط پویا و ظرافت بالایی دارد. به جای لامپ‌های بزرگ قبلی، نوارهای دوگانه در جلو و عقب خودرو به کاررفته‌اند تا نمای همسان با برادر بزرگتر به جی۸۰ بدهند. خطوط بدنه تیزتر و جلوپنجره به سبک و سیاق تازه جنسیس شبیه شده تا در نهایت این سدان لوکس و گران‌قیمت چیزی متفاوت از طرح نسل فعلی خود داشته باشد. گفته می‌شود نسل تازه جی۸۰ به موتورهای هیبریدی هم مجهز خواهد شد.

قطار فوق سریع چین معرفی شد

چینی ها قطار فوق سریع خود موسوم به “مگلو” را با سرعتی فراتر از سرعت هواپیما معرفی کردند. این قطار با سرعت ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت خواهد کرد.

به گزارش انتخاب، سرعت ۶۰۰ کیلومتر بر ساعتی این قطار فوق سریع می تواند مسافران بین پکن و شانگهای را تنها در سه ساعت و نیم جا به جا کند. این در حالی است که در روش جا به جایی از طریق هواپیما، چهار ساعت و نیم طول می کشد. به نظر می رسد یکی از علل این سرعت، به طراحی جالب قطار مذکور باز می گردد. درواقع در طراحی این قطار، چرخ ها از طریق هوا به جای استفاده از تماس مستقیم با زمین جا به جا می شوند.

روزهای خوش خودروهای الکتریکی در اروپای غربی

هفت صبح| رشد سالم و گسترده خرید خودروهای الکتریکی در اروپای غربی موجب شده تا چشم‌اندازی درخشان برای این بخش متصور شد. طبق گزارش تازه مجله اینساید ایویز، کارشناسان صنعت خودرو با اظهار شگفتی درخصوص میزان روبه رشد تقاضای محصولات سبز در مرفه‌ترین بخش اروپا، عبور فروش محصولات تمام الکتریکی در این منطقه از جهان از ۳۰۰ هزار دستگاه را در پایان سال ۲۰۱۹محتمل دانستند. این یعنی ۲درصد از مجموع حدود ۱۵ میلیون دستگاه خودرویی که در کشورهای اتحادیه اروپا به فروش می‌روند، از انواع کاملا برقی یا BEV هستند که از هیچ موتور درون‌سوز و آلاینده‌ای برای قدرت‌دهی به خودرو استفاده نمی‌کنند. عددی که گرچه ممکن است برای قاره سبز بزرگ باشد اما با توجه به فروش یکصد هزار دستگاهی این خودروها در ۴ ماهه اول سال ابدا دور از انتظار نیست. تسلا مدل۳، نیسان لیف، جگوار آی-پیس و رنو زوی از جمله خودروهای موفق این بخش از بازار هستند.

سایفون: ایران پیشرفته‌ترین فیلترینگ دنیا را دارد

عصر ایران: مایکل هال، رئیس شرکت سایفون گفت: ایران پیشرفته‌ترین سیستم فیلترینگ اینترنت در دنیا را دارد.

وی ادامه داد: قبلاً چین این مقام را در اختیار داشت؛ ولی طبق تجربه این شرکت، این ایران است که قوی‌ترین سیستم فیلترینگ جهان را داراست.

هال گفت: ایران ‘آدم‌های خیلی باهوشی دارد که کارشان مقابله با آدم‌های باهوش ماست. ‘ بین یک و نیم تا دو میلیون’ روزانه از این فیلترشکن در ایران استفاده می‌کنند؛ آماری که در مواقع تشدید فیلترینگ یا مسدود شدن بعضی سرویس‌ها بیشتر هم می‌شود.

به گفته مدیر سایفون در مصاحبه با بی بی سی، اوایل سال ۲۰۱۸ (زمستان ۱۳۹۶) که ایران پیام‌رسان تلگرام را فیلتر کرد، برای دو هفته شمار کاربران سایفون در ایران به ‘بیش از ۱۰ میلیون نفر’ رسید.

او تلاش‌ها برای مؤثر نگه داشتن سایفون را به یک ‘جنگ فرسایشی’ تشبیه کرده و گفته بعضی از روش‌هایی که ایران برای از کار انداختن فیلترشکن‌ها استفاده می‌کند، روی سیستم‌های مالی و تجاری ایران هم تأثیر منفی می‌گذارد و استفاده از اینترنت را مشکل می‌کند.

‘در نتیجه به طور طبیعی یک مقدار مقاومت ایجاد می‌شود و فیلترینگ شدید را فقط برای مدت محدودی می‌توانند اعمال کنند.