شیائومی چهارمین تولید کننده جهانی گوشی هوشمند در فصل ابتدایی ۲۰۱۸

موسسه تحقیقات بازار «Strategy Analytics» به تازگی گزارش عرضه جهانی گوشی های هوشمند سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ را منتشر کرده که بر این اساس شیائومی موفق شده رتبه چهارم بزرگترین تولید کننده این گجت ها را به خود تخصیص دهد.

رتبه کسب شده توسط شیائومی یکی از بخش های برجسته این گزارش بوده. این کمپانی چینی در ماه های اخیر تلاش های بسیاری به ویژه در بازار هندوستان انجام داده است.

بر اساس گزارش موسسه مورد بحث، سامسونگ بزرگترین تولید کننده تلفن های هوشمند در سطح جهان است. این کمپانی کره ای موفق شده ۷۸٫۲ میلیون گوشی در سه ماهه ابتدایی ۲۰۱۸ روانه بازارها کند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۷ با ۸۰٫۲ میلیون دستگاه، کاهش ۲ میلیونی را تجربه کرده است.

اپل و هواوی، پیشرفت اندکی را در زمینه میزان عرضه نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده اند. در حالی که شیائومی در همین دوره میزان عرضه خود را به طور قابل توجهی بهبود داده، به طوری که در بین سایر رقبا بیشترین پیشرفت را تجربه کرده است.

نمودار بالا اشاره به تعداد عرضه موبایل ها در سه ماهه اول ۲۰۱۸ در مقایسه با دوره مشابه سال ۲۰۱۷ دارد. نمودار پایین سهم تولید کنندگان مطرح بازار جهانی در مقایسه با دوره مشابه سال قبل را مشخص کرده است.

کمپانی چینی مورد بحث در سه ماهه ابتدایی ۲۰۱۸ تعداد ۲۸٫۳ میلیون دستگاه را عرضه کرده. این میزان برای مدت مشابه در ۲۰۱۷ برابر ۱۲٫۶ میلیون بوده است. اوپو، دیگر کمپانی چینی موفق به عرضه ۲۴٫۱ میلیون دستگاه شده و به این ترتیب پس از شیائومی و در جایگاه پنجم ایستاده و البته نسبت به سال قبل کاهش اندکی را شاهد بوده است.

بنا بر گزارش Strategy Analytics در سه ماهه ابتدایی ۲۰۱۸ تعداد ۳۴۵٫۴ میلیون گوشی هوشمند در سراسر جهان روانه بازارها شده است.

بنا بر نمودار دوم سامسونگ همچنان با ۲۲٫۶ درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند، رتبه اول میزان عرضه جهانی را در اختیار دارد. با این حال افت ۰٫۱ در صدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل تجربه کرده. اپل اما موفق شده این میزان را از ۱۴٫۴ درصد فصل اول ۲۰۱۷ به ۱۵٫۱ درصد افزایش دهد. هواوی نیز پیشرفت اندکی را تجربه کرده. در این بین شیائومی میزان عرضه گوشی های خود را از ۳٫۶ درصد به ۸٫۲ درصد افزایش داده است.

به این ترتیب ۵ تولید کننده برتر موفق شده اند ۶۴٫۳ درصد از کل عرضه جهانی فصل ابتدایی سال جاری را به خود تخصیص دهند و تنها سهمی ۳۵٫۷ درصدی برای سایرین باقی بگذارند. در نهایت باید اشاره کرد که تعداد عرضه در فصل یاد شده به میزان ۲٫۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۷ افت کرده است.

 

تماشا کنید: آگهی خوش‌ساخت شیائومی برای پرچمدار Mi Mix 2S

The post شیائومی چهارمین تولید کننده جهانی گوشی هوشمند در فصل ابتدایی ۲۰۱۸ appeared first on دیجیاتو.

نقش مؤثر سرویس‌های CarPlay و Android Auto در آینده بازار خودرو

تحقیقات جدید شرکت استراتژی آنالیتیکس ثابت کرده که وابستگی رانندگان به امکانات تلفن‌های هوشمند حین رانندگی، این روزها شدت بیشتری به خود گرفته و در حال افزایش است. به گزارش این شرکت تحلیلگر آماری، رانندگان امروزی بیشتر از گذشته به استفاده از سرویس‌هایی همچون CarPlay اپل و Android Auto علاقه نشان می‌دهند.

استراتژی آنالیتیکس عقیده دارد که سادگی استفاده، نقش مؤثری در افزایش این استقبال ایفا کرده و در حال حاضر بسیاری از رانندگان سرویس‌های این چنینی را برای مقاصدی مثل مسیریابی و دسترسی آسان به محتوای چندرسانه‌ای ترجیح می‌دهند. همچنین تحقیقات می‌گوید که وجود این سرویس‌های مبتنی بر تلفن‌ هوشمند در برندهای مختلف خودرو، در آینده به ملاک مهمی برای ارزش‌گذاری و خرید برای مشتریان تبدیل خواهد شد.

اما سؤال اینجاست که این موضوع در آینده چه تأثیری بر کار شرکت‌های خودروسازی می‌گذارد؟ به عقیده استراتژی آنالیتیکس، خودروهای مجهز به سیستم‌هایی همچون CarPlay و Android Auto در آینده مشتریان بیشتری را به سوی خود جلب خواهند کرد. در واقع همین خصوصیت به تنهایی می‌تواند مشتریان جدیدی را برای خودروسازها به ارمغان بیاورد.

خودروهای مجهز به CarPlay و Android Auto در آینده مشتریان بیشتری را جلب خواهند کرد

نکته دیگر، میزان کارایی این سیستم‌ها (که از آن‌ها با عنوان سرویس‌های Smartphone Mirroring هم یاد می‌شود) در خودروهاست. بعضی خودروهای موجود در بازار تعامل چندان جالبی با سرویس‌های CarPlay و Android Auto ندارند و این باعث می‌شود که کاربرد زیادی برای راننده نداشته باشند.

همین موضوع هم می‌تواند به پاشنه آشیل شرکت‌های خودروسازی تبدیل شده و در آینده عاملی برای از دست رفتن مشتریان قدیمی آن‌ها باشد. با توجه به این موضوع، استراتژی آنالیتیکس توصیه می‌کند که کارخانه‌های خودروسازی می‌بایست اهمیت بیشتری برای نحوه تعامل خودروهای خود با سیستم‌های مبتنی بر تلفن‌ هوشمند قائل شده و سرمایه‌گذاری بیشتری روی آن انجام بدهند.

طی سال‌های اخیر، سیلی از قابلیت‌های جدید و کاربردی روانه سرویس‌های مخصوص خودروی اپل و گوگل شده که یقینا نحوه به‌کارگیری آن‌ها تأثیر بسیار مهمی بر فروش آینده کارخانجات خودروسازی خواهد گذاشت. با این اوصاف، باید منتظر ماند و دید که کدام شرکت‌های خودروسازی زودتر از سایر رقبا می‌توانند بیشترین سهم را از این بازار رو به رشد در آینده تصاحب کنند.

The post نقش مؤثر سرویس‌های CarPlay و Android Auto در آینده بازار خودرو appeared first on دیجیاتو.