پابجی را با حال و هوای یک بازی ترسناک تجربه کنید [تماشا کنید]

زمان زیادی تا هالوین باقی نمانده و قرار است پابجی هم به عنوان یکی از پر سر و صداترین بازی‌های امسال، میزبان رویدادی با حال و هوای این مراسم باشد.

با آغاز این رویداد که با انتشار یک ویدیو سینمایی جذاب معرفی شده، کاراکترهایی مثل دلقک ترسناک، قصاب، مومیایی، پرستار، اسلکت و کدوتنبل هالوین به پابجی اضافه خواهند شد که حس و حالی شبیه به عناوین ترسناکی همچون سایلنت هیل و رزیدنت اویل را به بازی داده‌اند.

در این ویدیو، یکی از کاراکتر زن پابجی که روی بسیاری از کاورهای این بازی هم دیده می‌شود، برای پیدا کردن مهمات به انبار متروکه‌ای رفته و در آن‌جا با یک پرستار ترسناک روبرو می‌شود که به صورت ناگهانی به او حمله می‌کند؛ صحنه‌ای که به هیچ‌ عنوان انتظارش را ندارید که در عنوانی مثل PUBG شاهد آن باشید.

پابجی در حال حاضر برای پی سی، ایکس باکس وان، iOS و در نهایت اندروید در دسترس است. البته چانگ هان کیم، مدیرعامل PUBG Corp پیش از این گفته بود که آن‌ها در حال شناخت سایر پلتفرم‌ها هستند و بعد از رسیدن به سطح خاصی از کیفیت روی ایکس باکس وان، سراغ دیگر کنسول‌ها نیز خواهند رفت.

او همچنین نسبت به ورود پابجی به حوزه‌هایی همچون سینما، سریال تلویزیونی، انیمیشن و دیگر سرگرمی‌های دیجیتال ابراز امیدواری کرده بود و بنابر این توضیحات، معرفی نسخه پلی استیشن ۴ این عنوان طی ماه‌های آینده دور از انتظار نیست.

با وجود آن که پابجی هنوز هم طرفداران بسیار زیادی دارد و از محبوب‌ترین بازی‌های چندنفره طی چند ماه اخیر محسوب می‌شود، آمار بازیکنان آنلاین آن به‌خصوص بعد از انتشار نسخه جدید کال او دیوتی یعنی بلک آپس ۴ با کاهش قابل مشاهده‌ای روبرو بوده است. بسیاری از کاربران به خاطر باگ‌های آزار دهنده و وجود تعداد زیادی افراد متقلب در سرورها از سازندگان پابجی انتقادات زیادی کرده‌اند.

The post پابجی را با حال و هوای یک بازی ترسناک تجربه کنید [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

بازی های بتل رویال؛ چرا محبوب و چرا دیگر بس است



این روزها به ندرت پیش می‌آید که سبکی جدید قدم به دنیای بازی‌های ویدیویی بگذارد و با مقبولیت و استقبال بالای گیمرها مواجه شود. بیشتر بازی‌هایی که هر سال روانه بازار می‌شوند، همان شوترهای اول شخص پرطرفدار هستند، نقش آفرینی‌هایی که بیش از هر موقع دیگری محبوب شدند و یا بازی‌های ورزشی و ریسینگی که چون گذشته بهترین نیستند.

البته سبک جدید بتل رویال که یکی از شگفتی‌های ده سال اخیر دنیای بازی است، پاراگراف بالا را زیر سوال می‌برد. این سبک که درست از روح رمانی به همین نام و سری فیلم‌های هانگر گیمز تغذیه می‌کند، امروزه به چنان محبوبیتی رسیده که عنوانی چون فورتنایت حالا درآمدی بیشتر از ۱ میلیارد دلار برای سازنده‌هایش کسب کرده است.

اما در این مطلب می‌خواهیم ابتدا به طور خلاصه به تاریخچه و نقطه آغاز این سبک جدید پرداخته، در ادامه عوامل موفقیت آن را بررسی کرده و در انتها توضیح دهیم که چرا بهتر است هر چه زودتر با آن وداع کنیم.

چطور همه چیز شروع شد؟

بازی H1Z1 یکی از اولین عناوین بتل رویال مستقل بود که البته هرگز نتوانست به محبوبیت بازی های امروزی برسد.

به نظر می‌رسد اولین باری که چنین ایده ای در یک بازی ویدیویی به کار برده شد، سال ۲۰۱۲ میلادی بود که مادی به نام Hunger Games برای عنوان بسیار محبوب و پرطرفدار ماینکرفت منتشر شد. پس از آن ماد مشابه دیگری به نام DayZ این بار در نسخه دوم سری Arma به وجود آمد و کمی بعد به عنوانی کاملا مستقل تبدیل شد.

اما اگر تا آن زمان نامی از بتل رویال و بازی‌های آن به گوش‎تان نرسیده بود، تعجبی ندارد چرا که Player Unknown’s Battlegrounds یا به اختصار PUBG اولین عنوانی بود که تقریبا اکثر ما را با این سبک آشنا کرد و نام بتل رویال را بر سر زبان‌ها انداخت. طراح اصلی بازی نیز چون دیگر عناوین کارش را با مادی در Arma 2 و در ادامه با بازی مستقلی به نام H1Z1 شروع کرد تا آنکه به استخدام استودیو Bluehole در آمد و ایده قدیمی اش یعنی همان PUBG را به صورت دسترسی زودهنگام منتشر کرد.

البته کار به همین جا ختم نشده و فورتنایت که در اوایل انتشارش به تقلیدی کورکورانه از پابجی متهم می‌شد، چنان طیف وسیعی از مخاطبین را جذب خود کرد که امروزه به پدیده ای در فرهنگ عام تقریبا تمام مردم دنیا تبدیل شده است. باور نمی‌کنید؟ کافی است بخش اخبار دیجیاتو را در یک ماه اخیر دنبال کرده باشید تا با عنوان‌های عجیبی چون استخدام مربی توسط والدین برای فرزندانشان در بازی یا درآمدهای کهشکشانی آن مواجه شوید. فراگیر شدن ایموت‌ها یا همان حرکات رقص فورتنایت که خود مقوله جذاب و فراگیر دیگری است.

اما اگر فکر می‌کنید پابجی و فورتنایت تنها بازی‌های بتل رویالی هستند که صنعت بازی را به تسخیر خود در آورده‌اند، سخت در اشتباه هستید. سری به شبکه استیم بزنید و تنها نگاهی به بازی‌های منتشر شده در چند ماه اخیر بکنید. بی اغراق با ده‌ها عنوان مختلف رو به رو می‌شوید که هر کدام به نحوی تلاش دارند موفقیت‌های دو بازی نامبرده را تکرار کنند.

بدون شک فورتنایت را می‎توان یکی از شگفتی‎های دهه اخیر دنیای بازی دانست.

اما چرا بتل رویال به این اندازه محبوب است؟

برای آنکه سبکی چون بتل رویال در چنین زمان کوتاهی به این موفقیت و محبوبیت برسد و به راستی راه صد ساله را یک شبه طی کند، بی شک عوامل زیادی نقش بازی می‌کنند. اولین برتری چنین عناوینی دقیقا سبک جدید و متفاوت آن‌ها است. در صنعتی که هر سال دکمه‌های کنترلر را برای پاس دادن در بازی‌های ورزشی فشار می‌دهیم و یا بر حسب عادت پاییز هر سال منتظر شوتر تکراری دیگر هستیم، عنوانی با سبک نو می‌تواند غوغا به پا کند، البته اگر تقریبا بی نقص اجرا شود.

ساخت و طراحی ژانری جدید تنها دلیل موفقیت فورتنایت یا پابجی نیست وگرنه بی شمار بازی مستقل روی شبکه استیم پیدا می‌شود که تقریبا تمام شاکله آن‌ها متفاوت از عناوین مرسوم امروزی است اما حتی در تامین هزینه‌های ساخت خود نیز ناتوان هستند. چرا راه دور برویم؟ همان ماد ماینکرفت و بازی‌های H1Z1 و DayZ نتوانستند در جا انداختن سبک بتل رویال کار چندانی از پیش ببرند.

از اجرای درست که بگذریم، در خود ذات سبک بتل رویال جذابیت‌هایی نهفته است که به معنای واقعی کلمه می‌تواند هر مخاطبی را جذب خود کند. برای درک بهتر این جذابیت‌ها بهتر است کمی از علم روان شناسی و به طور خاص‌تر نظریه «هرم سلسله مراتب نیازهای مزلو» کمک بگیریم. هرم نیازهای مزلو بر خلاف ظاهرش، نظریه ای ساده و قابل درک است، این هرم نیازهای اساسی انسان و اولویت اهمیت آن‌ها را نشان می‌دهد.

همان طور که در هرم زیر می‌توانید ببینید، اولین نیازهای مهمی که هر انسانی برای رفع آن تلاش می‌کند، نیازهای فیزولوژیکی مثل تامین غذا، آب، خواب و سلامت است. پس از فراهم آمدن این نیازها، نوبت به امنیت می‌رسد و همین روند تا بالا و نیازهای دیگری چون عزت نفس و شکوفایی فردی ادامه پیدا می‌کند. حالا ربط این هرم با موفقیت عنوانی چون فورتنایت چیست؟ بازی‌های بتل رویال به خوبی بسیاری از طبقه‌های این هرم نیاز را نشانه می‌گیرند.

هرم سلسله نیازهای مزلو درجه اولویت و اهمیت نیازهای مختلف انسان را به ترتیب نشان می‎دهد.

طبقه اول و دوم این هرم همان نیازهایی هستند که تقریبا در هر بازی ویدیویی پیاده می‌شوند و تا حد زیادی جذابیت بازی‌ها مدیون آن‌ها است. تقریبا در هر عنوانی که فکرش را بکنید، شما برای تامین سلامت و امنیت کاراکتر خود تلاش می‌کنید. از روی موانع می‌پرید، به سمت نیروهای دشمن تیراندازی می‌کنید و حتی در اکثر بازی‌های بتل رویال چون یک انسان نخستین به دنبال موانع می‌گردید، وسایل جدید می‌سازید و به شکار و جنگ می‌روید.

برخی از بازی‌های خاص و قدرتمندی چون The Last of Us و با کمی ارفاق عناوین چند نفره دست‌هایشان را برای گرفتن طبقه سوم نیز دراز می‌کنند. لست آو آس با داستان بی نظیرش روی نیازهایی چون دوستی و خانواده دست می‌گذارد و بازی‌های چند نفره هم تا حدودی نیاز انسان به ارتباط برقرار کردن را قلقلک می‌دهند، صد البته اگر آن هم تیمی را که با شدت ۱۵۰ دسی بل با هدست درست در گوش شما داد می‌زند، نادیده بگیریم.

اما عناوین بتل رویال جاه طلبانه قدم‌هایشان را بسیار فراتر می‌گذارند. همکاری چند نفره در مسابقات تیمی فورتنایت یا پابجی لزوم برقراری ارتباط و صحبت کردن (بخوانید طبقه سوم) را بیش از هر بازی چند نفره دیگری به ما تذکر می‌دهند و حتی پرچم خود را در طبقه‌های بعدی نیز به اهتراز در می‌آورند. مزلو در طبقه چهارم از نیازهایی چون احترام و اعتماد به نفس می‌گوید، حالا شما لذت و اعتماد به نفس ناشی از اول شدن در یک مسابقه ۱۰۰ نفره بتل رویال را با صدها بار اول شدن در بازی شوتری چون کال آو دیوتی مقایسه کنید.

عنوانی چون پابجی با دست گذاشتن روی نیازهای برقراری ارتباط و حل مشکل، تبدیل به تجربه‎ای لذت بخش برای مخاطب خود می‎شود.

نگاهی به طبقه آخر نیازهای اساسی انسان بکنید، در میان نیازهای نامبرده شده «حل مشکل» را می‌بینید. حالا به یاد آورید که چطور پابجی به خصوص در حالت تیمی شما را تشویق می‌کند تا برای حل مشکل که در این مورد فرار کردن از دست تیمی دیگر یا نابود کردن آن‌ها است، استراتژی و برنامه بچینید. همین موارد به تنهایی کافی است تا بتل رویال به خودی خود سبکی جذاب باشد، دیگر حالا مدیریت و بازاریابی عالی اپیک گیمز را به معادله اضافه کنید که چطور فورتنایت را تقریبا به تمامی پلفترم‌های ممکن آورده است.

چرا بهتر است دیگر بتل رویال را کنار بگذاریم؟

در قسمت ابتدایی مطلب از این گفتم که چطور با رفتن به استیم با سیل عظیمی از بازی‌های بتل رویال منتشر شده تنها در چند ماه اخیر مواجه می‌شوید اما شاید این عبارت به تنهایی نتواند عمق فاجعه را نشان دهد. بنا است تنها در همین سال جاری نزدیک به ۱۶ بازی بتل رویال عرضه شوند و در این رقم همان بازی‌های کوچک و بزرگ مستقل در نظر گرفته نشده‌اند، عناوینی که بسیاری از آن‌ها با هدف مسخره بازی و تقلید از بازی‌های بزرگ چون پابجی ساخته شده و ناگهان با استقبالی عجیب رو به رو شدند.

در کنار تمامی این عناوین مختص به بتل رویال، بسیاری دیگر از سری‌های قدیمی چون بتلفیلد و کال آو دیوتی نیز برای بخش چند نفره خود به سراغ این سبک رفته‌اند و شاید کمی باورش عجیب باشد اما تحت تاثیر همین جو، بتل رویال به شکلی راهش را به نسخه جدید فیفا نیز باز کرده است. به بیان بهتر، تقریبا هر بازی سازی این روزها فکر می‌کند که به نحوی باید یا یک بازی بتل رویال بسازد و از المان‌های آن در ساخته اش استفاده کند.

بازی‎های بتل رویالی که در یک الی سه سال اخیر عرضه شده و یا به زودی منتشر می‎شوند. البته ده‎ها عنوان مستقل دیگر را نیز به این لیست اضافه کنید. (برای بزرگ شدن روی عکس کلیک کنید)

چه خوب یا چه بد، پیدایش سبک بتل رویال و بازی‌های پرفروش آن یکی از عجایب بزرگ چند سال اخیر دنیای گیم است. دلایل زیادی وجود دارد که به خاطر آن باید از ظهور این سبک نو خوشحال باشیم. مهم‌تر از همه، عناوینی چون پابجی و فورتنایت فرصتی بوده و شاید تا مدتی دیگر باشند تا کمی از کلیشه‌های صنعت دور شویم. گیرایی این بازی‌ها به اندازه ای است که تا مدت‌ها سرگرم کننده باقی بمانند، بروزرسانی‌های پیوسته نیز دوام آن‌ها را به خوبی تضمین می‌کنند.

یکی از بهترین تجربه‌های گیمینگ چند ماه اخیر خود من شب‌هایی پی در پی بود که با دیگر دوستانم در قالب تیم‌هایی چهار نفره از هواپیما بر فراز آسمان میرانمار در پابجی به پایین می‌پریدیم یا در دنیای فانتزی فورتنایت تمام تلاشمان را می‌کردیم که بار دیگر اول شویم، راستش را بخواهید این تجربه‌ها همچنان هم لذت بخش هستند. اما فورتنایت، پابجی و چند عنوان شاخص دیگر را که کنار بگذاریم، اکثر بازی‌های بتل رویال تنها تقلید‌هایی ضعیف و بی کیفیت هستند.

زمانی که بهتر به آن فکر می‌کنید، همه چیز درست مانند یک لوپ احمقانه به نظر می‌رسد. همه ما به بهانه تجربه ایده ای نو و فرار از کلیشه‌ها به بازی‌های بتل رویال پناه آوردیم و حالا خود این عناوین در حال تبدیل شدن به کلیشه‌هایی خسته کننده هستند. اگر زمانی بود که از عرضه چندین شوتر اول شخص تنها در چند ماه خسته شده بودید، حالا گویا هر دو سه هفته یکبار باید انتظار بتل رویال دیگری را داشته باشیم.

ایراد کار از خود سبک بتل رویال و یا حتی لزوما از بازی‌هایی که به سراغ المان‌های آن می‌روند، نیست. بخش Last Man Standing به حق یکی از جذاب‌ترین حالت‌های بازی فیفا استریت بود و چه بهتر که حالا به بهانه محبوبیت بتل رویال در قالبی متفاوت قرار است به فیفا ۱۹ بیاید. تصور آوردن دنیای بتل رویال به میدان‌های جنگ بتلفیلد با آن تنوع وسایل نقلیه نیز هیجان انگیز است.

بتلفیلد ۵ و نسخه چهارم سری بلک آپس از جمله بازی‎های شوتری هستند که در بخش چند نفره به سراغ بتل رویال رفته‎اند، هر چند در حال حاضر اطلاعات زیادی از آن‎ها نداریم.

رو آوردن مخاطب‌ها به بتل رویال و استفاده سازنده‌ها از فرصت‌های به وجود آمده، همان داستان تکراری بازی‌های ارلی اکسز (دسترسی زودهنگام) و لوت باکس‌ها است. ایده‌هایی که به تنهایی خوب هستند اما بازی سازان و فعالان صنعت با استفاده ای افراطی آن‌ها را به لجن می‌کشانند.

چه ایده ای بهتر از عرضه زودهنگام یک بازی با قیمت کمتر و کامل کردن آن با بهره بردن از نظرات کاربران و گیمرها؟ اما همان طور که بستر ارلی اکسز از این هدف والی به فرصتی برای عرضه بازی‌های بی کیفیت و ناقص پایین کشیده شد، این روزها نیز تقریبا هر بازی سازی از استودیو‌های مستقل گرفته تا شرکت‌های بزرگ، به سفره ای که جلویشان انداخته شده، چنگی می‌زنند تا شاید درآمدی سرسام آور به جیب بزنند.

حتی هجوم عموم مردم به فورتنایت و تبدیل شدن آن به یک پدیده بزرگ در عین حال که فرصتی خوب برای آشنا کردن دیگران با صنعت و دنیای بازی‌های ویدیویی است، اما افراط آن‌ها در بازی کردن بار دیگر خبرهایی چون خودکشی و ضررهای چندان توجیه نشده بازی‌های ویدیویی را به تیتر اول سایت‌ها می‌آورد. آفت‌هایی که سال‌ها است بسیاری تلاش می‌کنند از آن جلوگیری کرده و قدمی در بهبود درک عموم مردم بردارند.

فراموش نکنید تقریبا همه ما از تجربه عناوین خوب بتل رویال یا به طور خاص‌تر، فورتنایت و پابجی، لذت می‌بریم اما به خاطر تمامی دلایل بالا است که اعتقاد داریم وقت آن رسیده قطار عرضه عناوین این سبک برای مدتی توقف کند یا حداقل در بهترین حالت از سرعتش بکاهد چرا که در بلند مدت می‌تواند آسیب‌های فراوانی به صنعت بازی بزند. نظر شما در مورد مزایا و معایب فراگیر شدن سبک بتل رویال چیست؟ از کدام بازی‌ها بیشتر لذت می‌برید؟ دیدگاه‌های خودتان را حتما با ما به اشتراک بگذارید.

The post بازی های بتل رویال؛ چرا محبوب و چرا دیگر بس است appeared first on دیجیاتو.

فورتنایت به بزرگترین بازی رایگان تاریخ کنسول ها تبدیل شد

تحلیلگران Superdata به تازگی اعلام کرده اند بازی Fortnite به بزرگ ترین عنوان free-to-play تاریخ کنسول ها تبدیل شده است. برای ماه مارس، فورتنایت موفق به ۲۲۳ میلیون دلار درآمد زایی روی همه پلتفرم ها شده است که نسبت به ماه فوریه پیشرفتی ۷۳ درصدی محسوب می شود.

فورتنایت در حال حاضر از رقیب خود یعنی PUBG در هر دو بخش میزان درآمد و کاربران فعال ماهانه پیشی گرفته است. همچنین این عنوان با پیشرفتی چشم گیر به پنجمین بازی محبوب در چارت بازی های free-to-play پی سی تبدیل شده و جایگاه خود به عنوان پرفروش ترین بازی سیستم عامل ای او اس در آمریکا را نیز حفظ کرده است.

همچنین جدیدترین بازی یوبی سافت یعنی فار کرای ۵ که پیش از این به جایگاه پرفروش ترین بازی ماه مارس در ایالات متحده رسیده بود، طی این ماه، ۲٫۵ میلیون نسخه دیجیتالی فروش رفته است. روی کنسول ها، این بازی ۵۰۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به فار کرای پریمال در مدت زمانی مشابه داشته است.

بازی Sea of Thieves به عنوان تازه ترین انحصاری مایکروسافت هم روی ایکس باکس وان ۱٫۷ میلیون کاربر دارد. این رقم در نسخه ویندوز ۱۰ بازی، ۲۸۳ هزار کاربر فعال است. این اعداد قابل ستایش هستند. البته تحلیلگران نمی دانند چند نفر از بازیکنان Sea of Thieves از سرویس Xbox Game Pass استفاده کرده اند.

عنوان Sea of Thieves در روز اول انتشار خود ۱ میلیون کاربر داشت. این رقم در ۲۸ ماه مارس به ۲ میلیون کاربر رسید. مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که این بازی، بهترین عملکرد را به عنوان یک ای پی جدید میان تمام فرنچایز های این کمپانی داشته است. در آمار مایکروسافت، بازیکنان Sea of Thieves در سرویس Xbox Game Pass لحاظ نشده اند. این بازی استودیو Rare هفتمین عنوان پر فروش ماه مارس بود.

باید گفت خرید دیجیتالی بازی ها نسبت به مدت زمانی مشابه در سال گذشته، با ۲ درصد افزایش به ۸٫۹ میلیون دلار رسیده است. در ادامه نگاهی به پر مخاطب ترین بازی های ماه مارس خواهیم داشت.

پی سی

  1. Dungeon Fighter Online
  2. League of Legends
  3. Fantasy Westward Journey Online II
  4. Crossfire
  5. Fortnite: Battle Royale
  6. World of Warcraft
  7. PUBG
  8. World of Tanks
  9. Far Cry 5
  10. Counter-Strike: Global Offensive

کنسول

فورتنایت

  1. Fortnite: Battle Royale
  2. Far Cry 5
  3. FIFA 18
  4. Call of Duty: WWII
  5. Grand Theft Auto V
  6. Tom Clancy’s Rainbow Six® Siege
  7. Sea of Thieves
  8. NBA 2K 18
  9. Madden NFL 18
  10. Monster Hunter: World

The post فورتنایت به بزرگترین بازی رایگان تاریخ کنسول ها تبدیل شد appeared first on دیجیاتو.

به زودی امکان انتخاب نقشه و آیتم های جدیدی به بازی PUBG اضافه خواهند شد

امکان انتخاب نقشه به زودی به بازی PUBG اضافه خواهد شد. پیش از این سازندگان این عنوان به دلیل آن چه که خود ایجاد مشکل برای جمعیت بازیکنان می دانستند، از اضافه کردن چنین قابلیتی طفره می رفتند.

در پست جدید وبلاگ سازندگان این بازی آمده که آن ها به راه حلی رسیده اند که در صورت وجود قابلیت انتخاب نقشه، بالانس جمعیت کاربران مخصوصاً در مناطقی همچون آمریکای شمالی و اروپا دچار مشکل نشود.

البته استودیو PUBG Corp به این نکته اشاره می کند که ممکن است با اضافه شدن نقشه های بیشتر به بازی، وجود چنین قابلیتی دردسر ساز شود و به همین جهت آن ها از نزدیک به بررسی وضعیت بالانس تعداد کاربران نقشه ها خواهند پرداخت.

بازی PUBG

همان طور که در تصویر بالا می بینید، ویژگی انتخاب نقشه می تواند به این صورت در بازی حضور داشته باشد. شما می توانید بین نقشه های در دسترس، نقشه یا نقشه هایی که می خواهید بازی کنید را علامت بزنید و آن هایی که در دسترس نیستند هم به صورت قفل شده نمایش داده خواهند شد.

اگر شما بیش از یک نقشه را انتخاب کرده باشید، در یکی از آن ها به صورت تصادفی حضور خواهید داشت. پیش بینی می شود بعد از پشت سر گذاشتن مراحل آزمایشی، این قابلیت را خیلی زود در پابجی ببینیم.

در ضمن PUBG Corp قول اضافه شدن نقشه های بیشتری به پابجی را داده است. نقشه سوم بازی در حال حاضر با نام Savage شناخته می شود و طبق اطلاعاتی که اخیراً منتشر شده، غارهای زیرزمینی متعددی در آن حضور خواهند داشت. این غارها بعد از تکمیل ساخت و انجام تست های مربوطه، به نقشه Savage اضافه خواهند شد.

از آن جایی که نقشه Savage نسبت به دو نقشه دیگر PUBG کوچک تر است، مانند رقیب اصلی این بازی یعنی فورتنایت، نبردهای سریع تری در محیط مبارزه آن جریان خواهد داشت.

توسعه دهندگان این عنوان تلاش می کنند با اضافه کردن آیتم های بیشتر به PUBG، با اپیک گیمز، سازنده فورتنایت که عملکرد خوبی در این زمینه داشته است، رقابت کنند.

همچین، به زودی وسایل نقلیه و سلاح های جدیدی به پابجی اضافه خواهند شد. در حال حاضر حضور کالسکه سه چرخه که از آن ها در آسیای شرقی به عنوان تاکسی استفاده می شود، در بازی تایید شده است.

در انتها باید گفت دارندگان اشتراک سرویس ایکس باکس لایو گلد در کنسول ایکس باکس وان، می توانند تا روز دوشنبه هفته بعد به صورت رایگان بازی PUBG را تجربه کنند.

The post به زودی امکان انتخاب نقشه و آیتم های جدیدی به بازی PUBG اضافه خواهند شد appeared first on دیجیاتو.

با چالش هفتگی بازی PUBG بیشتر آشنا شوید [تماشا کنید]

از رویداد هفتگی بازی PUBG رونمایی شد. این حالت تنها در روز های شنبه و یکشنبه هر هفته در دسترس خواهند بود. بر همین اساس حالت جدیدی با نام War به بازی اضافه شده که نقش deadmatch را در پابجی ایفا خواهد کرد.

در حالت War، بازیکنان به سه جوخه ده نفره تقسیم خواهند شد و با یک تفنگ دور برد یا اسلحه خودکار، یک کلاه ایمنی، یک جلیقه و یک نارنجک و کلت تصادفی در نبردها حاضر می شوند.

سطح غارت در ساختمان های بازی بیشتر شده و هر ۹۰ ثانیه بسته های سلامتی ارسال خواهند شد. در ضمن بازیکنان پس از مرگ، سریع دوباره کار خود را در میدان نبرد شروع خواهند کرد.

کشتن هر فرد سه امتیاز داشته و ضربه زدن نیز یک امتیاز خواهد داشت. شما با بازیابی سلامتی هم تیمی خودتان امتیاز به دست خواهید آورد و در نهایت تیمی که زودتر به امتیاز ۲۰۰ برسد، برنده خواهد بود.

هم اکنون این حالت به صورت سوم شخص در همه مناطق فعال است. نوع اول شخص بازی در آمریکای شمالی، آسیا، اروپا و اقیانوسیه نیز در دسترس قرار دارد. لازم به ذکر است که برای حالت War در بازی PUBG تنها یک روز دیگر فرصت دارید.

پس از آن که به عقیده بسیاری رقیب پابجی یعنی فورتنایت از این عنوان طی روزهای اخیر موفق تر عمل کرده است، سازندگان این بازی سعی دارند با معرفی حالت های جدید، پابجی را در رقابت با سایر بازی های بتل رویال، زنده نگه دارند. پیش از این طی گزارشی اعلام شده بود که در ماه های اخیر، فورتنایت به عنوان سودآور تری نسبت به پابجی تبدیل شده است.

The post با چالش هفتگی بازی PUBG بیشتر آشنا شوید [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.