God of War بهترین بازی سال شد

عنوان God of War در یک انتخاب غیرمنتظره به عنوان بهترین بازی سال انتخاب شد.

گاد او وار جدا از کسب نمرات بالا از سمت منتقدان، در ضمینه فروش هم فوق العاده عمل کرده و سریع‌ترین فروش را در تاریخ انحصاری‌های سونی را به ثبت رسانده است. دیجیاتو در بررسی ماجراجویی جدید کریتوس و پسرش، به این بازی نمره کامل داد:

همه چیز در غایی ترین حالت خود قرار دارد و توجه دیوانه کننده به جزییات، مسعود فراستی درون هر منتقدی را از پای در می آورد. اینطور نیست که هیچ اشکالی وجود نداشته باشد، چه بازی دیگری می شناسید که هر از چندگاهی یک مشکل کوچک یا بزرگ در آن ظاهر نشود؟ اما تصویر بزرگ تری که سانتا مونیکا از آینده فرنچایز گاد آو وار ارائه کرده به قدری دوست داشتنی و نویدبخش است که مشکل گاه و بی گاه دوربین یا پیچیدگی منوها هیچ اهمیتی در برابرش ندارند. گاد آو وار جدید نسلی تازه از بازی های ویدیویی را بنیان گذاشته است، از دستش ندهید.

God of War توانست جایزه بهترین بازی سال را در حضور رقیب‌های قدرتمندی مانند Red Dead Redemption 2 و اسپایدرمن کسب کند. آیا با انتخاب این بازی به عنوان بهترین بازی سال موافق هستید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با در میان بگذارید.

The post God of War بهترین بازی سال شد appeared first on دیجیاتو.

دنده معکوس؛ گاد آو وار جدید تمام انتظارات را برآورده نمی‌کند

دنده معکوس چیست؟ در این سلسله مطالب که به طور گاهنامه در دیجیاتو منتشر می‌شوند، به سراغ بازی‌هایی می‌رویم که از نظر برخی نویسندگان ما دچار هایپ یا همان جوزدگی بین سایر منتقدان (و البته گیمرها) شده‌اند و البته بازی هایی که مورد بی مهری قرار گرفتند و دیده نشدند.

نویسندگان در دنده معکوس می‌خواهند دو کار کنند و در نقش وکیل وارد ماجرا شوند. حالا یا بازی‌های مطرح را به نقد بکشند و از موضع خود نقادانه دفاع کنند. مثلا بگویند که چرا این بازی را دوست ندارم، یا اینکه بیایند و بازی‌های کمتر دیده شده و یا مورد هجمه انتقاد قرار گرفته را بررسی کنند و از حقوق آنها دفاع جانانه‌ای کنند.


گاد آو وار

از سال ۲۰۱۰ منتظر قسمت بعدی God of War بودم و می‌خواستم ببینم که بالاخره چه بلایی بر سر یکی از خشن‌ترین کاراکترهای دنیای بازی‌های ویدیویی آمد و در پس آن پایان راز آلود چه بود. اما گاد آو وار جدید (بررسی دیجیاتو) آمد و نه تنها پاسخی برای آن همه سوالی که داشتم نداشت، بلکه از خیلی جهات دیگر هم انتظاراتم را برآورده نکرد.

نمی‌گویم که گاد آو وار جدید بازی بدی است. اتفاقا بازی بسیار خوش ساخت و با کیفیتی هم هست. اما برخلاف همه اعتقاد دارم که شاهکار هم نیست. این هم از دلایلم:

جای نفس کشیدن بسیار است

گاد آو وار

گاد آو وارهای قدیمی همیشه بدون آن که وقت تلف کنند یک راست به سراغ اصل موضوع می‌رفتند و گیمر را در ماگمای سوزان خشونت خود ذوب می‌کردند. البته از این قضیه اصلا دفاع نمی‌کنم و عقیده دارم که در آن زمان هم توسعه‌دهندگان می‌توانستند آن خشونت پر هیجان را با کمی پختگی بیشتر به خوردمان بدهند.

اما برخلاف آن‌ها، گاد آو وار جدید هم دیگر خیلی در دریایی از المان‌های مختلف فرو رفته که برخی از آ‌ن‌ها اصلا مناسب سبک اکشن سوم شخص نیستند. همین موضوع هم حسابی دست و پای کریتوس را بسته و حالا او در کنار قلع و قمع کردن دشمنانش باید در محیط گشت و گذار کند و درگیر جمع کردن XP باشد.

همین‌ها سرعت را از بازی می‌گیرند و نمی‌گذارند که داستان تازه روح اسپارتا به اوج خود برسد و در همان سطح باقی بماند. بازی مدام در حال پشت سر گذاشتن پستی و بلندی است. در یک لحظه با اکشن خوبش مسختان می‌کند و در لحظه دیگر با گشت و گذار در محیط نسبتا بزرگش و قایق‌سواری‌های پی‌درپی، لذت آن همه کشت و کشتار ناب را از بین می‌برد.

گاد آو وار

اصلا مخالف گشت و گذار در بازی‌ها نیستم. اما به نظرم گاد آو وارها هم آثاری نیستند که در آن‌ها گشت و گذار و اکتشاف جایی داشته باشند. سیستم اکتشاف برای بازی‌هایی که باید در آن‌ها برای بقا جنگید مناسب است. بازی‌هایی مانند رزیدنت اویل‌های کلاسیک یا لست آو آس که اگر در آن‌ها به اکتشاف نپردازید، جنگیدن برای یک ساعت بیشتر زنده ماندن هم سخت‌ می‌شود.

اما کریتوس واقعا نیازی ندارد که برای یک ساعت بیشتر تلاش چندانی بکند. هر چه باشد او یک خداست؛ آن‌ هم خدایی که حداقل دو جین خدای دیگر را به بدترین شکل ممکن کشته. پس با این اوصاف به نظرم با اضافه شدن گشت و گذار به بازی، فقط دست و پای کریتوس برای خلق هیجان بیشتر بسته شده.

بازی نه تنها نسبت به گاد آو وارهای قدیمی بلکه نسبت به دیگر آثار خوب اکشن‌ سوم شخص هم روند کندتری دارد که متاسفانه تمام این‌ها به خاطر وجود المان‌هایی است که مناسب این سبک نیستند. نمونه بارز این ادعا را هم می‌توان در المان‌های نقش آفرینی تزریق شده به بازی دید.

گاد آو وار

اصلا درک نمی‌کنم که چرا وقتی حرف از پختگی بیشتر می‌شود، بازی‌سازان سریع به سراغ المان‌های نقش آفرینی می‌روند

اصلا درک نمی‌کنم که چرا وقتی حرف از پختگی بیشتر می‌شود، بازی‌سازان سریع به سراغ المان‌های نقش آفرینی می‌روند و سعی می‌کنند به زور آن‌ها را در بازی‌هایشان جا دهند. المان‌های نقش آفرینی فقط بازی را پیچیده‌تر و کندتر کرده‌اند و مسلما اگر در گاد آو وار جدید وجود نداشتند و یک ایده جالب‌تر جایشان را می‌گرفت، آب از آب تکان نمی‌خورد.

المان‌های نقش آفرینی موجود در گاد آو وار، فقط منو‌های بازی را پیچیده‌تر کرده‌اند و به زور در برخی از مبارزات جای داده شده‌اند. حتی این را به جرات می‌توانم بگویم که خود سازندگان هم نمی‌دانستند که باید دقیقا کجا از آن‌ها استفاده کنند.

همه این‌ها می‌توانستند جایگزین‌های بهتر و نوآورانه‌تری داشته باشند تا سرعت گیم‌پلی همانند نسخه‌های قبل حفظ شود. به هر حال ما می‌خواهیم گاد آو وار بازی کنیم نه یک نسخه کاملا متفاوت از لست آو آس یا یک بازی نقش آفرینی.

گاد آو وار

در چنین صحنه‌هایی جای خالی دکمه‌زنی‌ها به شدت حس می‌شود.

بازی طی بیست ساعتی که پای آن می‌نشینیم، پیشرفت چندانی نمی‌کند. روی یک خط راست قدم برمی‌دارد و پایش را به هیچ وجه فراتر نمی‌گذارد. می‌جنگیم، معما حل می‌کنیم، به گشت و گذار می‌پردازیم و این چرخه مدام تکرار می‌شود بدون اینکه در این میان چیزی به بازی اضافه شود یا شاهد یک اتفاق خاص و هیجان انگیز باشیم.

گاد آو وار همواره سعی می‌کند گیمر را در یک سطح نگه دارد و مدام می‌خواهد که ماجرای کریتوس ساده و خطی روایت شود. چیزی که شاید در لست آو آس شاهدش بودیم؛ یک بازی ساده اما با جزئیات که گیم‌پلی آن کاملا مناسب با داستان خفه کننده‌ای که داشت طراحی شده بود. اما گویا توسعه‌دهندگان فراموش کردند که روی عنوانی کار می‌کنند که نامش خدای جنگ است و ساده بودن نباید در آن جایی برای نفس کشیدن داشته باشد.

خداوند دیوارهای میدگارد را محکم آفرید

گاد آو وار

در کنار تمام چیزهایی که تا حالا به آن‌ها اشاره کردم، جای پلتفرمینگ‌های خوبی که در گذشته شاهدشان بودیم در گاد آو وار جدید حسابی خالی بود. پلتفرمینگ در گاد آو وار فقط به بالا رفتن از دیوارها خلاصه شده و مکانیک آن‌ متاسفانه آنقدر قدیمی و از مد افتاده بود که آن‌ها را کسالت بارتر هم می‌کرد.

اما اگر گاد آو وارهای قدیمی را تجربه کرده باشید، می‌دانید که آن‌ها چه پلتفرمینگ فوق‌العاده‌ای داشتند. در یک لحظه همه چیز به هم می‌ریخت، باید سریع فکر می‌کردید و به جا از دکمه‌ها برای پریدن و گرفتن یک نقطه خاص با بلید آو کی‌آس استفاده می‌کردید.

تازه به آن‌ها دکمه زنی هم اضافه می‌شد و آن لحظه بود که هیجان تجربه گاد آو وار به اوج خودش می‌رسید. اما حالا همه این‌ها جایشان را به پلتفرمینگ ساده‌ و کارگردانی نشده‌ای داده‌‌اند که هیچ جذابیتی ندارد و فقط محل رد و بدل شدن دیالوگ‌هاست. در بازی فقط می‌توان از دیوارها بالا رفت و با فشردن دایره میان سکوها جا به جا شد.

گاد آو وار

متاسفانه گویا دیوارهای میدگارد هم بیش از حد قرص و محکم بوده‌اند و به هیچ وجه قصد ترک خوردن و ریختن نداشته‌اند. توسعه‌دهندگان هم از این فرصت استفاده کردند و برای جا به جا شدن‌ میان پلتفرم‌ها هیچ محتوایی تولید نکردند تا خیلی راحت بدون اینکه شاهد اتفاق خاصی باشیم از نقطه الف به نقطه ب برویم. شاید بهتر بود که توسعه‌دهندگان برای این بخش هم فکری می‌کردند و آن‌ را اینقدر ساده به حال خودش رها نمی‌کردند.

مثلا می‌شد که پلتفرمینگ بازی چیزی شبیه به آنچارتدها باشد. پلتفرمینگی ساده اما پر از جزئیات و اتفاق‌های جالب که همزمان با جلوه‌های بصری فوق‌العاده مخلوط می‌شد و جان گیمر را به لبش می‌رساند. اما متاسفانه گویا سانتامونیکا برنامه‌ای برای این بخش نداشته و آن را طوری طراحی کرده که بازی در عین ناباوری خشک و یکنواخت باقی بماند.

غول‌های عظیم‌الجثه کجا رفتند؟

به راستی غول‌های عظیم‌الجثه‌ای که همیشه در گاد آو وارها شاهدشان بودیم کجا رفتند؟ انصافا خیلی توی ذوق می‌زند اگر از پای گاد آو وار ۲ و ۳ با آن‌ همه باس فایت خوب و متفاوت بلند شویم و یک راست به پای گاد آو وار جدیدی بشینیم که به جز ترول‌ها چیز دیگری برای عرضه ندارد.

گاد آو وار‌ها خود صاحب سبک بودند و باید صاحب سبک هم باقی می‌ماندند

این قضیه اصلا با ذات کریتوس و دنیای گاد آو وار جور در نمی‌آید. حداقل من نمی‌توانم قبول کنم که چنین باشد. شاید در گاد آو وار ۲ و ۳ بیش از حد باس فایت خوب و خلاقانه دیده‌ایم و این انتظاراتمان را به شدت بالا برده. اما منصفانه هم نگاه کنیم گاد آو وار جدید تقریبا هیچ حرفی برای گفتن در این زمینه ندارد.

اغلب باس فایت‌های بازی در مبارزه با ترول‌های نه چندان غول پیکری دنبال می‌شود که به غیر از اجرای دو حرکت ساده، کار بیشتری از دستشان برنمی‌آید. از آنجایی هم که کریتوس حسابی در کشتن خدایان و موجودات عجیب و غریب حسابی تبحر پیدا کرده، دیگر کشتن چند ترول احمق و ساده لوح کار چندان سختی برایش نیست و خیلی راحت آن‌ها را یکی پس از دیگری از پیش رویش برمی‌دارد.

گاد آو وار

فقط ابعاد کرونوس را با ترول‌هایی که مدام در بازی با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم مقایسه کنید.

در کل می‌توانم بگویم که فقط از مبارزه با آن اژدهای غول پیکر لذت بردم و در آن لحظات بود که کمی‌ حس کردم دارم گاد آو وار بازی می‌کنم. این یک ایراد بزرگ است و به هیچ وجه نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. گاد آو وارها همیشه باس فایت‌های فوق‌العاده‌ای داشتند. طوری که دهان گیمر در اولین رویارویی با آن‌ها باز می‌ماند و درگیر ابهت فک براندازشان می‌شد.

اما همه آن‌ها واقعا کجا رفته‌اند؟ چرا باید اثری که همیشه با باس‌فایت‌های خوبش شناخته می‌شد حالا به جز کشتن چند ترول ساده چیزی برای عرضه نداشته باشد؟ جالب اینجاست که در نقدها می‌خوانیم هیچ ایراد قابل ملاحظه‌ای در بازی وجود ندارد. اما فکر کنم خیلی از منتقدین واقعا چشمشان را روی چنین ایراداتی بسته‌اند.

افسانه‌های نورث را دست کم نگیرید

گاد آو وار

اگر فکر می‌کنید افسانه‌های نورث چیزی از افسانه‌های یونان باستان کم دارند سخت در اشتباهید. اتفاقا افسانه‌های نورث خیلی بزرگتر، مجهول‌تر و پیچیده‌تر از چیزی هستند که فکرش را می‌کنید و گاد آو وار می‌توانست از این پتانسیل بالا برای خلق داستانی فوق‌العاده، به بهترین نحو ممکن استفاده کند.

اما متاسفانه تقریبا کل بازی شبیه یک پرولوگ پر هزینه بود که مدام همه چیز را به قسمت‌های بعدی واگذار می‌کرد. خیلی از سوالات بی‌پاسخ ماندند و اگر بازی را کامل کنید می‌فهمید که نویسندگان به طرز زیرکانه‌ای نمی‌خواستند که به طور کامل دستشان را برایتان رو کنند.

به همین خاطر هم اصل داستان گاد آو وار در بخش‌های پایانی‌ آن روایت می‌شود و باز هم نویسندگان پایشان را فراتر از مرزهای تعریف شده سانتامونیکا نمی‌گذارند و می‌خواهند هر طور که شده اصل داستان کریتوس و پسرش را به قسمت‌های بعدی ببرند. نکته بدتر اینکه در بازی هیچ اتفاق عجیب و غریبی هم رخ نمی‌دهد تا حتی برای لحظه‌ای شوکه و مبهوت شویم.

گاد آو وار روی یک خط راست راه می‌رود و اصلا حاضر نیست داستان بازی را کمی‌ پیچیده‌ کند. حتی با پایان خیلی شوکه کننده‌ای هم رو به رو نیستیم و گاد آو وار برخلاف نسخه دوم، کاری نمی‌کند که برای عرضه قسمت بعدی حتی ثانیه‌‌ها را هم بشماریم. اما احتمالا این مشکلی است که در قسمت دوم می‌تواند کاملا رفع شود و به لطف پتانسیل خوبی که افسانه‌های شمالی دارند، باید شاهد داستانی پیچیده و غنی‌تر باشیم.

اولین پرده از میدگارد انتظارات را برآورده نمی‌کند

گاد آو وار

زمانی که اولین قسمت از گاد آو وار عرضه شد و به پایش نشستم، تازه فهمیدم که بازی‌های ویدیویی هم می‌‌توانند فراتر از چیزی که هستند ظاهر شوند و حتی جای سینما را هم بگیرند. از آن زمان، ۱۳ سالی می‌گذرد و صنعت بازی‌های ویدیویی حالا دقیقا به همان جایی رسیده که مدت‌ها بود برای آن تلاش می‌کرد.

اما آن بازی فوق‌العاده‌ای که در آن زمان شاهدش بودیم حالا آن چیزی نیست که در گذشته بود. رنگ عوض کرده و برخلاف گذشته که صاحب سبک بود، حالا از المان‌های دست اول بازی‌های دیگر برای بقای خود الهام می‌گیرد. این اصلا موضوع خوبی نیست. گاد آو وار‌ها خود صاحب سبک بودند و باید صاحب سبک هم باقی می‌ماندند.

اما متاسفانه اصلا چنین چیزی را در گاد آو وار نمی‌بینیم و این بدترین نقدی است که به آن وارد است. گاد آو وار آن اثری نیست که در آینده از آن کپی برداری شود و به جز دوربین وان-کاتش اصلا ویژگی تازه‌ای ندارد که بازی‌سازها بخواهند از آن‌ الهام بگیرند.

باز هم تکرار می‌کنم؛ گاد آو وار بازی بدی نیست. اتفاقا خیلی بازی خوبی هم هست و در اکثر مواقع حتی عالی هم ظاهر می‌شود. اما شاهکار هم نیست و با مشکلات ریز و درشت مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند. در یک کلام نمی‌توان آن را با قاطعیت گاد آو وار نامید و از ریشه‌هایش خیلی دور شده.

The post دنده معکوس؛ گاد آو وار جدید تمام انتظارات را برآورده نمی‌کند appeared first on دیجیاتو.

بازی God of War به رکورد سریع ترین فروش میان تمام انحصاری های پلی استیشن ۴ رسید

بازی God of War تحسین گروه زیادی از منتقدان را برانگیخت و بسیاری این عنوان را یکی از شانس های اصلی کسب جایزه بهترین بازی سال در مراسم های مختلف می دانند. حال به نظر می رسد این عنوان جدا از دستاورد های ذکر شده، در بخش فروش نیز رکورد جدیدی را از خود به جای گذاشته است.

سونی به تازگی اعلام کرده که این بازی در مدت ۳ روز، بیش ۳٫۱۵ میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروش رفته که این رقم سریع ترین فروش میان تمام بازی های انحصاری پلی استیشن ۴ به حساب می آید. این موضوع به این معنا است که بازی God of War در مدت زمان ۳ روزه، بیشتر از هر عنوان انحصاری دیگری برای پلی استیشن ۴، فروخته است.

این عنوان در تاریخ ۳۱ فروردین منتشر شد و آمار فروشی که سونی ارائه داده به فروش آخر هفته بازی از روز ۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت بر می گردد. لازم به ذکر است که God of War در دو هفته اخیر، در صدر جدول پر فروش ترین بازی های بریتانیا قرار گرفته است.

بازی God of War

کریتوس این بار در نقش پدر، شخصیتی باورپذیر تر از سه گانه اصلی God of War دارد.

پیش از این سریع ترین فروش میان انحصاری های پلی استیشن ۴ را بازی تحسین شده استودیو ناتی داگ یعنی Uncharted 4: A Thief’s End ثبت کرده بود. جدیدترین نسخه از سری آنچارتد در مدت زمان ۷ روزه به فروش ۲٫۷ میلیون نسخه ای در سرتاسر جهان رسید.

دیگر انحصاری تحسین شده کنسول نسل هشتمی سونی یعنی Horizon Zero Dawn هم موفقیت بزرگی را برای یک IP جدید به دست آورد و در دو هفته اول عرضه، موفق به فروش ۲٫۶ میلیون نسخه ای شد.

بازی God of War جدیدترین قسمت از سری خدای جنگ بعد از نسخه فرعی God of War: Ascension در سال ۲۰۱۳ به شمار می رود. اگر هنوز در تجربه God of War شک دارید، نگاه نزدیک و بررسی ویدیویی دیجیاتو از این بازی راهنمای خوبی برای شما محسوب می شود.

The post بازی God of War به رکورد سریع ترین فروش میان تمام انحصاری های پلی استیشن ۴ رسید appeared first on دیجیاتو.

با جزییات مبارزات God of War بیشتر آشنا شوید [تماشا کنید]

سه روز از انتشار بازی God of War گذشته و این عنوان در صدر اخبار مرتبط با بازی های ویدیویی قرار دارد. به رسم چند روز اخیر، استودیو سانتامونیکا ویدیو جدیدی را منتشر کرده که موضوع اصلی آن استراتژی هایی است که بازیکن می تواند در طول مبارزات بازی از آن ها استفاده کند.

طی این ویدیو که گویندگی آن را دو تن از طراحان این بازی بر عهده دارند، شاهد بیان موضوعاتی همچون نحوه استفاده از نوار Stun با ضربات دست، تیر و کمان آترئوس و حرکاتی که منجر به از بین رفتن سریع دشمنان در محیط مبارزه می شود، هستیم.

یکی از کومبوهای جذابی که در این ویدیو به نمایش گذاشته شده، به استفاده کریتوس از قابلیت یخ زدن تبر لوایتن بر می گردد. در این کمبو، کریتوس با پرتاب تبر باعث یخ زدن یکی از دشمنان شده و از دشمن یخ زده برای ضربه زدن به دشمن دیگری استفاده می کند. همچنین طی این ویدیو موارد دیگری مانند نحوه استفاده از آترئوس و ضربات خاص کریتوس و سایر تکنیک های مبارزه بازی نیز بیان می شوند.

از آن جایی که این عنوان دارای ۴ درجه سختی متفاوت است، طی کردن مراحل در درجات سختی بالا، با چالش های زیادی همراه خواهد بود و به همین دلیل، روز گذشته ویدیو دیگری از God of War منتشر شد که طی آن کارگردان بازی، کوری بارلوگ، چند روش برای پیروزی در مبارزات را بازگو می کرد.

جدا از درجات سختی، حالتی با نام Immersion Mode در بازی وجود دارد که با استفاده از آن، HUD خاموش شده و روند داستانی، حالت سینمایی تری به خود خواهد گرفت.

درصد بالایی از منتقدان بازی God of War را ستوده و به آن نمره کامل داده اند. یکی از معدود ایرادهای وارد بر God of War به نبود حالت Photo Mode مربوط بود که قرار است در آپدیتی که به زودی منتشر می شود، این قابلیت هم به بازی اضافه شود.

The post با جزییات مبارزات God of War بیشتر آشنا شوید [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

۵ نکته برای پیروزی در مبارزات God of War [تماشا کنید]

کوری بارلوگ، کارگردان بازی God of War که این روزها بسیار از واکنش ها نسبت به نتیجه تلاش های خود و سایر اعضای استودیو سانتامونیکا خوشحال است، طی ویدیویی که به تازگی توسط سونی منتشر شده، از راه های پیروزی در نبردهایی که کریتوس در طول داستان با آن ها روبرو خواهد شد، سخن می گوید.

سیستم جدید مبارزات God of War به گفته اکثر منتقدان، یکی از مهم ترین نکات مثبت در رابطه با این بازی است. اگر پیش از این موفق به تجربه God of War شده باشید، تا حدود زیادی از گفته های بارلوگ با خبر خواهید بود اما در غیر این صورت، او صحبت های جامعی در مورد مبارزات تاکتیکال این عنوان ارائه می دهد.

یکی از موارد مهمی که کوری بارلوگ طی این ویدیو به آن اشاره می کند، به داشتن برنامه ریزی مشخص برای پیروزی در مبارزات بازی بر می گردد. شما در نقش کریتوس جدا از آگاهی به تعداد دشمنان حاضر در صحنه، وظایفی همچون حفاظت از جان آترئوس و پرتاب به موقع تبر Leviathan به سمت دشمنان را هم بر عهده دارید.

علاوه بر این، جاخالی دادن از ضربات دشمنان هم یکی دیگر از نکات مهم مبارزات بازی به شمار می رود و مانند سری Dark Souls در بعضی از موارد باید از درگیری مستقیم با دشمنان خودداری کنید.

طی مدت اخیر، هر روزه شاهد انتشار اخبار و حاشیه های مختلفی در مورد این انحصاری موفق پلی استیشن ۴ هستیم. می توانید نگاه نزدیک دیجیاتو به این عنوان را تماشا کنید یا از نظر منتقدان نسبت به تغییر سیستم مبارزه بازی در مقایسه با نسخه های پیشین God of War آگاه شوید.

عرضه بازی God of War در کشور ما با حاشیه های زیادی همراه بوده است. رسیدن قیمت بازی به ۶۰۰ هزار تومان در هفته گذشته، باعث شد بسیاری از علاقه مندان این بازی، موفق به تجربه آن نشوند.

The post 5 نکته برای پیروزی در مبارزات God of War [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

با دشمنان جدید کریتوس در God of War بیشتر آشنا شوید [تماشا کنید]

تریلر جدیدی از گیم پلی بازی God of War منتشر شده که تمرکز آن روی دشمنان غول پیکر کریتوس در این بازی یعنی ترول ها است. طی این ویدیو، کوری بارلوگ کارگردان بازی، رافائل گرازتی به عنوان طراح کاراکتر و جیسون مک دونالد، طراح بخش گیم پلی در مورد ریشه این موجودات، سبک مبارزات و نحوه حضور آن ها در بازی سخن می گویند.

طبق گفته کوری بارلوگ، ترول ها دارای شهر، فرهنگ و حتی مذهب مربوط به نژاد خودشان هستند. خیانت خدایان به آن ها باعث شده بخش زیادی از جمعیت آن ها از بین برود و در نهایت تعداد کم تری ترول روی زمین باقی بماند. جالب است بنداید هر ترول اسم و تاریخچه مخصوص به خودش را دارد.

جدیدترین نسخه از سری God of War نه تنها یکی از بهترین های این سری، بلکه از بهترین عناوین انحصاری کنسول پلی استیشن ۴ به شمار می رود. مطابق نقد و بررسی هایی که از این بازی منتشر شده، ماجراجویی جدید کریتوس ارزش انتظار طولانی هوادارانش را داشته است.

بازی God of War روز جمعه به صورت رسمی منتشر خواهد شد اما در حال حاضر می توانید در صورت خرید نسخه دیجیتالی، پیش دانلود بازی را انجام دهید. امروز منتظر ویدیو جذاب دیجیاتو از این بازی باشید.

The post با دشمنان جدید کریتوس در God of War بیشتر آشنا شوید [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

فروش بازی God Of War فقط ۶۰۰ هزار تومان

مهم نیست چند سال سن دارید و یا در کجا مشغول به کار هستید، بالا رفتن قیمت دلار یکی از آن اتفاقاتی است که زندگی همه ما را تحت تاثیر قرار می دهد. در چنین شرایطی قیمت تقریبا تمامی کالاها حتی داروهای مهم با افزایشی چند درصدی مواجه می شود اما اگر از علاقه مندان حوزه تکنولوژی هستید، احتمالا باید فکر خرید را کامل از ذهن خود بیرون کنید.

در همان روزهای اول بحران بالا رفتن نرخ دلار، دیجیاتو سری به پاساژ پایتخت زد و بررسی و گزارشی از تحولات قیمت موبایل و لپ تاپ تهیه کرد، نتیجه آن که قیمت های فضایی و یا حتی ممانعت فروشندگان از ارائه قیمت و فروش محصولاتشان، خرید و فروش این کالاها را غیرممکن کرده است.

اما قشر دیگری از افراد نیز وجود دارند که آن ها نیز به طور جدی نگران نرخ بالای دلار هستند، کسانی که سرگرمی و تفریحشان به طور مستقیم وابسته به دلار و ارز خارجی است: گیمرها و علاقه مندان بازی. در همان روزهای اول سایت اکثر فروشگاه ها و حتی کانال های تلگرامی از ارائه قیمت سر باز می زدند و می گفتند که باید تماس بگیریم، بعد از تماس هم تعجبی نداشت که با قیمت هایی سرسام آور و نامعقول مواجه می شدیم.

حالا چند روزی از شروع بحران دلار می گذرد و با وجود آنکه بازار ارز تا حدودی به کنترل در آمده، هنوز بازار به تعادل نرسیده است و این روزها مصادف شده است با عرضه یکی از مهم ترین بازی های پلی استیشن ۴ یعنی God of War، عنوانی که بسیاری ۵ سال است چشم انتظار آن نشسته اند.

تبلیغ های فروش و عرضه God of War با عنوان «پیش فروش» در بسیاری از سایت ها و فروشگاه های بازی شروع شد. اکثر این فروشندگان قیمتی در حدود ۳۱۰ الی ۳۶۰ هزار تومان را برای پیش فروش بازی در نظر گرفته و وعده می دهند که بازی تا انتهای هفته جاری به دست مشتریان می رسد.

اما همانطور که در روز اول عرضه مدل های جدید آیفون، صدها هزار نفر مشتری در پشت فروشگاه های اپل به صف می ایستند یا شاید بهتر باشد بگوییم به صف می خوابند، گیمرهای مشتاقی نیز هستند که تحمل صبر نداشته و می خواهند بازی را حتی قبل از عرضه رسمی تجربه کنند. البته این اشتیاق و بی قراری هزینه ای گزاف برای آن ها به دنبال دارد.

از دیروز ظهر تا حالا آگهی های فروش God of War در فضای مجازی پخش شده و شاید باور آن دشوار باشد اما میانگین قیمت بازی در بازه بین ۵۴۵ الی ۶۱۰ هزار تومان قرار دارد، به عبارتی حتی بیشتر از قیمت اولیه ۵۰۰ هزار تومانی فیفا ۱۸ که گیمرهای ایرانی برای آن سر و دست می شکستند. اما سوالی که پیش می آید این است که آیا این قیمت ها ناشی از بالا رفتن نرخ دلار بوده یا دلایل دیگری وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال سری به فروشگاه ها و دنیای مجازی زدیم و توانستیم با برخی از فروشندگان صحبت کنیم.

یکی از فروشندگانی که بازی را با همان بازه قیمتی اشاره شده به فروش می رساند، در پاسخ به سوال دیجیاتو درباره قیمت بالای بازی می گوید:

«قیمت بالای بازی ربطی به دلار نداشته و به خاطر فروش آن قبل از عرضه رسمی بازی است. ما بازی را با قیمتی بالا از خرده فروشی های دوبی خریداری کرده ایم و به همین علت مجبور هستیم بازی را با قیمتی بالاتر به فروش برسانیم.»

زمانی هم که از او درباره قیمت خرید بازی از خرده فروشی های خارج از کشور پرسیدیم، در جواب می گوید: «من نمی توانم چنین اطلاعاتی را در اختیار شما بگذارم اما قیمت خرید بازی بسیار بالاتر از آن چیزی است که شما فکر می کنید.»

فروشندگانی هم پیدا می شوند که خود توصیه می کنند چند روزی برای تجربه بازی صبر کنیم.

در گشت و بررسی ها به فروشنده ای برخوردیم که از قضا پیش‌ فروش بازی را هم با مبلغ نسبتا ارزان‌ تری نسبت به سایر جاها در سایت خود عرضه کرده، او نیز در پاسخ به همین سوال می گوید:

«مسلما قیمت تمام شده برای فروشندگان کمتر از این مقدار است ولی الان که بازی حتی ریلیز جهانی هم نشده و به دست مخاطب برسد، باعث بالا رفتن ارزش آن می‌شود. این قیمت بالای زیاد ربط چندانی به نرخ دلار و درهم ندارد و برخی بازی‌های خاص مشخصا در روز اول با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسند.»

و به ما می‌ گوید که برخلاف تصور اکثریت، نسخه‌ های محدود موجود با قیمت‌ های بالا در کسری از ساعت فروخته می‌ شوند. وی بیشتر مشتریان بازی را ساکن شهر تهران معرفی می‌ کند و اذعان دارد که بازی با هزینه پیک جداگانه برای آنها ارسال می‌ شود. وقتی از او می‌ پرسم که با وجود سود هنگفتی که در فروش بازی دارید، چطور بازی را به رایگان برای خریدار نمی‌ فرستید ترجیح می‌دهد سکوت اختیار کند و با جواب سربالایی می‌ گوید: «کسی که ۶۰۰ هزار تومان بازی می‌خرد گیر آن ۲۰ هزار تومان پیک نیست.»

فروشنده دیگری نیز که ادعا می کند نسخه دیجیتالی را به طور قانونی خریداری کرده و بازی را با رقم کمتری‌ قصد دارد بفروشد، از سودهای کلان فروشندگان نسخه فیزیکی گلایه می‌ کند:

«نسخه دیجیتالی بازی نهایتا آخر وقت امروز قابل دانلود است و با توجه به حجم نسبتا بالا احتمالا مدتی طول بکشد تا برای دستگاه خریدار دانلود شود ولی آیا برای چند ساعت بازی را زودتر فروختن باید روحمان را هم بفروشیم؟ برخی فروشندگان معلوم نیست بازی شصت دلاری را با چه نرخی حساب کرده‌ اند ولی جامعه گیمر ایران که اکثرا افراد دانشجو و یا حتی دبیرستانی هستند چطور از پس این هزینه‌ ها بربیایند؟ خودم می‌ شنیدم که همکار فروشنده‌ ای می‌ گفت این بچه‌ ها عیدی گرفته‌ اند و پول دارند، تو ناراحت نباش.»

صحبت از خرید دیجیتالی بازی به میان آمد، تصمیم گرفتیم تا شرایط خرید بازی به صورت دیجیتالی را نیز بررسی کنیم. در حال حاضر God Of War با همان قیمت مرسوم ۶۰ دلار روی فروشگاه پلی استیشن پیش فروش می شود که برای خرید آن می توانید از یک گیفت کارت ۶۰ دلاری استفاده کنید. گیفت کارت ۶۰ دلاری نیز در سایت های ایرانی با قیمتی بین ۳۲۰ الی ۳۳۰ هزار تومان به فروش می رسد.

قیمت گیفت کارت های پلی استیشن برای اکانت آمریکا در یکی از فروشگاه های بازی

البته بسته به آنکه اکانت شما مربوط به چه کشوری باشد، قیمت ها کمی ممکن است متفاوت شود. اما با قیمت ۴۶ پوندی بازی روی فروشگاه پلی استیشن، هزینه نهایی بازی برای دارندگان اکانت انگلیس نیز تقریبا کمی بیشتر و ۳۴۰ هزار تومان تمام می شود.

نمی توان با قاطعیت گفت که چه مقداری از این قیمت باور نکردنی God of War نصیب فروشندگان می شود اما با شرایط حال و حاضر، بدون شک خرید دیجیتالی بازی از خود فروشگاه پلی استیشن بسیار معقولانه تر است. البته باید اعتراف کرد که حجم بالای بازی با میانگین سرعت پایین اینترنت در کشورمان باعث شده که بسیاری خرید فیزیکی بازی ها را به نسخه دیجیتالی آن ها ترجیح دهند.

به عنوان سخن پایانی توصیه ما این است که چند روزی بیشتر شکیبا باشید تا این حباب کاذب قیمت بازی در بازار بترکد، تقاضای زیاد مشتری و مخاطب همیشه یکی از آن عواملی است که به چنین بحران های قیمتی دامن بیشتری زده و شرایط را بغرنج تر می کند.

اما اگر خرید God of War از نان شب برایتان واجب تر است و حتما باید هر چه زودتر با کریتوس قدم به سرزمین خدایان بگذارید، پس بهتر است بازی را حداقل دیجیتالی خرید کنید. بیاید منطقی باشیم، ۶۰۰ هزار تومان تقریبا نصف حقوق رسمی وزارت کار است.

The post فروش بازی God Of War فقط ۶۰۰ هزار تومان appeared first on دیجیاتو.

کارگردان بازی God of War از دلایل تحول شخصیت کریتوس می گوید [تماشا کنید]

برای تجربه یکی از مورد انتظارترین عناوین سال یعنی بازی God of War تنها چند روز باقی مانده و یکی از قابل توجه ترین نکات در مورد این فرنچایز، تغییر کریتوس طی نسخه های مختلف این سری است.

در ویدیو جدید بازی که «ماجراجویی کریتوس» نام دارد؛ کوری بارلوگ، کارگردان بازی، در مورد تاریخچه زندگی کریتوس و ماجراهایی که شخصیت او در قسمت های پیشین این سری را ساخته اند، سخن می گوید.

در این ویدیو علت تک بعدی بودن کریتوس در قسمت های پیشین این سری و دلایل تغییر شخصیتی او در این قسمت، بازگو می شوند. بدون شک حضور آترئوس در داستان بازی، روی این قضیه تاثیر گذار خواهد بود.

جدا از این ها، سونی به تازگی اعلام کرده است کسانی که بازی را پیش خرید کرده اند، از امروز می توانند بازی God of War را پیش دانلود کنند. این عنوان از روز جمعه ۳۱ فروردین در دسترس خواهد بود. البته لازم به ذکر است که نسخه های فیزیکی God of War هم اکنون در بسیاری از نقاط دنیا از جمله کشور ما با قیمت هایی کذایی به فروش می رسند.

با توجه به نمرات منتقدان به بازی God of War که چند روز پیش منتشر شد، می توان این بازی را یکی از برترین انحصاری های کنسول پلی استیشن ۴ دانست. فردا منتظر ویدیو جذاب دیجیاتو از این بازی باشید.

The post کارگردان بازی God of War از دلایل تحول شخصیت کریتوس می گوید [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

نقد ها و نمرات بازی God of War منتشر شدند؛ تاریخ سازی کریتوس

سرانجام و در حالی که کمتر از ده روز به انتشار رسمی یکی از مورد انتظارترین بازی های سال یعنی بازی God of War باقی مانده است، نقدها و نمرات این عنوان از سمت سایت های معتبر حوزه بازی های ویدیویی منتشر شده اند.

این بازی تا کنون با نقدهای کاملاً مثبت منتقدان روبرو شده تا مجموعه بازی های درجه یک پلی استیشن ۴ در نسل هشتم کامل شود. میانگین امتیاز God of War با انتشار نزدیک به ۷۰ نقد در سایت متاکرتیک، در حال حاضر ۹۴ است و بسیاری از سایت های معتبر و منتقدان سخت گیر، به بازی نمره کامل داده اند.

منتقد سایت گیم اسپات به این انحصاری پر سر و صدای سونی، امتیاز ۹ از ۱۰داده و رابطه پدر و پسری موجود در بازی را ستایش کرده است. این وب سایت چابکی کریتوس و عمق بالای مبارزات را یکی از اصلی ترین نقات قوت God of War دانسته. لازم به ذکر است که در نقد گیم اسپات هیچ نکته منفی خاصی برای بازی ذکر نشده است.

سایت IGN هم جدا از ارتباط برقرار کردن با چهره تازه کریتوس به عناون یک پدر، در نقد خود God of War را ترکیب فوق العاده ای از کاراکترها، محیط و مبارزات برجسته دانسته و از لفظ «ماجراجویی فراموش نشدنی» برای توصیف این عنوان استفاده کرده است.

البته ظاهراً همان طور که بسیاری پیش بینی می کردند، این بازی با نسخه های پیشین سری God of War تفاوت های زیادی دارد و کریس پلنت منتقد سایت پولیگان نیز با دادن نمره ۱۰به بازی، به همین نکته اشاره کرده است: «بسیاری از طرفداران دو آتشه سری، این عنوان را God of War نمی دانند، من فکر می کنم آن ها درست می گویند، این بازی حتی بهتر است.»

بازی God of War

البته منتقد سایت گیم اینفورمر این گونه فکر نمی کند و بازی God of War را عنوانی دانسته که در حین وفاداری به ریشه های خود، آینده ای جذاب از این سری را ترسیم می کند. این سایت، God of War را یکی از بهترین بازی های نسل جاری دانسته و به آن نمره ۹٫۷۵ داده است.

نظر منتقد سایت یوروگیمر، کریس دونلان هم با بررسی سایت گیم اینفورمر یکسان بوده و با وجود تغییرات زیاد در بازی، او هسته اصلی God of War را همچون گذشته با شکوه می داند. با وجود آن که در نقد این سایت، God of War به علاقه مندان سبک اکشن و هک اند اسلش توصیه شده، باید برای نمره نهایی یوروگیمر مدت زمان بیشتری منتظر بمانیم.

تقریباً تمام منتقدان بازی God of War را موفقیت بزرگی برای کوری بارلوگ، کارگردان بازی، و تیمش در استودیو سانتا موینکا دانسته و از این اثر به عنوان یکی از بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن ۴ و حتی مجموع کنسول های سونی یاد کرده اند. تعداد نمرات کامل بازی بالا بوده و انتظار می رود با انتشار نقدهای جدید، این عدد حتی بالاتر هم برود.

به طور کلی، اکثر منتقدان، مبارزات، نحوه روایت داستان و گرافیک بالای بازی مخصوصاً روی کنسول پلی استیشن ۴ پرو را پسندیده اند و در بعضی از موارد، ایرادهای کوچکی همچون نبود حالت عکس برداری و هوش مصنوعی پایین آترئوس را به بازی وارد دانسته اند.

باید گفت God of War یکی از بهترین بازی های امسال است که قطعاً توجه های زیادی را به سونی و کنسول نسل هشتمی محبوبش یعنی پلی استیشن ۴ معطوف خواهد کرد. این بازی روز ۳۱ فروردین ماه به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد. تا آن زمان می توانید با درجات سختی و سیستم شخصی سازی کریتوس بیشتر آشنا شوید.

The post نقد ها و نمرات بازی God of War منتشر شدند؛ تاریخ سازی کریتوس appeared first on دیجیاتو.

با درجات سختی و نحوه شخصی سازی کریتوس در God of War بیشتر آشنا شوید

با توجه به آن که چند روزی به عرضه بازی God of War برای پلی استیشن ۴ نمانده است، هر روزه جزییات بیشتری در مورد بخش های مختلف این عنوان مشخص می شوند.

مطابق آن چه که تاکنون در تریلرهای بازی دیده ایم، کریتوس و نحوه مبارزه او بسیار با گذشته متفاوت خواهد بود. طی ویدیویی که به تازگی از سمت سازندگان این عنوان منتشر شده، طراح ارشد بازی جیسون مکدونالد از شخصی سازی کریتوس و نحوه عملکرد درخت تجربه و به روزرسانی مهارت ها در God of War می گوید.

بازیکنان می توانند کریتوس و مهارت های بازی را با توجه سبک مبارزه ای که در مراحل پیش می گیرند، انتخاب کنند. همان طوری که در ویدیو زیر به آن اشاره می شود، باید گفت که کریتوس در بخش های مختلفی، از زره دفاعی خود گرفته تا تبر معروفش، قادر به به‌روزرسانی و تغییر است.

همچنین استودیو سانتا مونیکا به تازگی درجات سختی این بازی را مشخص کرده است. بازی God of War شامل چهاره درجه سختی مختلف خواهد شد. در سطح اول که Give Me A Story نام دارد، شما می توانید داستان بازی را بدون چالش زیادی در بخش گیم پلی تجربه کنید. در این درجه سختی هنگام مواجه شدن با دشمن، حاشیه امنیت بیشتری خواهید داشت.

سطح دوم درجات سختی Give Me A Balanced Experience نام دارد که به احتمال زیاد، بیشتر بازیکنان با این سطح بازی God of War را انجام خواهند داد. در این سطح با چالشی متعادل روبرو خواهیم بود.

در سطح سوم که Give Me A Challenge نام دارد، بازی سخت تر و بی رحم تر خواهد شد. این درجه سختی برای افرادی مناسب است که پیش از این بازی های اکشن زیادی را انجام داده و نسخه های پیشین این سری را نیز در درجات سختی بالا به پایان رسانده اند.

درجه سختی آخر بازی هم با نام Give Me God of War شناخته خواهد شد. در این بخش نه تنها قدرت کریتوس کاهش یافته و دشمنان قوی تر می شوند، بلکه هوش مصنوعی بازی نیز بهبود یافته و با نبردهای نفس گیری مواجه خواهید شد. لازم به ذکر است درصورتی که بازی را با این درجه سختی آغاز کنید و به هنگام رد کردن مراحل با مشکل مواجه شوید، نمی توانید سختی را کاهش دهید و مجبور به شروع دوباره بازی خواهید بود.

در نهایت، حالتی به اسم Immersion Mode در بازی God of War وجود خواهد داشت که با انتخاب آن HUD بازی خاموش شده تا با تجربه سینمایی تری از God of War روبرو شوید. این عنوان در تاریخ ۳۱ فروردین به طور انحصاری برای پلی استیشن ۴ منتشر خواهد. به دلایل زیادی God of War جدید می تواند به یکی از برترین انحصاری های چند سال اخیر سونی تبدیل شود. نظر شما در رابطه با این عنوان چیست؟

The post با درجات سختی و نحوه شخصی سازی کریتوس در God of War بیشتر آشنا شوید appeared first on دیجیاتو.