چگونه در Ultimate Team فیفا ۱۹ میلیونر شویم

چندی پیش در دیجیاتو خواندید چرا خرید و باز کردن پک‌های طلایی در فیفا ۱۹ اصلاً ایده خوبی نیست و اغلب اوقات کاربر را متوجه ضررهای فراوان می‌کند؛ پس از آن نیز وعده دادیم روشی پیش رویتان قرار خواهیم داد که امکان جمع کردن صدها هزار و حتی میلیون‌ها سکه مجازی درون بازی را به کمک پک‌های نقره‌ای و برنز فراهم می‌کند.

واضح است یکی از اصلی‌ترین انتقاداتی که به مجموعه بازی‌های فوتبالی الکترونیک آرتز نسبت داده می‌شود، خاصیت «پول بده تا برنده باشی» است؛ پرداخت‌های درون برنامه‌ای به شکل آزاردهنده‌ای در فیفا ۱۹ تاثیرگذار هستند و به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت هرکسی پول بیشتری خرج می‌کند تیم قدرتمندتری داشته و خیلی زودتر از آنچه تصورش را بکنید می‌تواند برترین کارت‌های بازیکن حاضر در بازی را بدست آورده و در مقابل شما صف بکشد.

اما خوشبختانه همواره ترفندها و راه و روش‌هایی وجود دارند که می‌تواند به کاربران کمک کند بدون مصرف حتی یک دلار، با کمی حوصله و دقت مقدار چشمگیری سکه به جیب زده و به آنچه رویایش را در سر دارند دست پیدا کنند. خصوصاً در فیفا ۱۹ که به طور کلی نرخ بازار نقل و انتقالات بازیکنان نسبت به سال‌های گذشته با شکست زیاده همراه بوده است.

تجربه سابق کارشناسان و کاربرانی که از ترفند مورد بحث در گذشته استفاده کرده‌اند ثابت کرده حتی با کمترین نرخ سرمایه گذاری اولیه (مثلاً ۱۵ دلار یا ۲۵۰ هزار سکه) می توان بین ۱۰ الی ۲۰ میلیون سکه جمع آوری کرد و در عین حال چند ترکیب درجه یک از لیگ‌های معتبر اروپایی مثل پریمیرلیگ و سری آ با چند آیکان در اختیار داشت.

نکات کلیدی برای میلیونر شدن در FUT 19 به چند ترفند تجاری و مجموعه مینی گیم‌های SBC خلاصه می‌شوند که می‌بایست با هوشیاری و دقت بالا صورت بگیرد. پس خط به خط با این مطلب همراه بوده و نکات لازم آن را روی کاغذ یادداشت نمایید. با دیجیاتو همراه باشید.

اصلاً این SBC چیست؟

با انتشار فیفا ۱۷ بخش جدیدی به Ultimate Team اضافه شد با نام Squad Building Challenges که به نوعی یک مینی گیم داخلی را ارائه می‌نمود. این قسمت به شدت مورد توجه و استقبال هواداران قرار گرفت تا جایی که امسال شاهد مانور غنی توسعه دهنده روی آن هستیم و از دیدگاه خود من نیز یکی از سرگرم کننده ترین بخش‌های آلتیمیت تیم به شمار می‌رود.

SBC در واقع مینی گیمِ ترکیب چیدن است؛ تصور کنید سرمربی باشگاه خاصی هستید و مدیرعامل از شما خواسته تا با رعایت چند الگوی مشخص، بازیکن خریداری کرده و ترکیبی با معیارهای معین بسازید. مثلا شما تنها می‌توانید ۳ بازیکن از لیگ انگلیس داشته باشید، یا می‌بایست حداقل ۲ نفر با ملیت پرتغالی در ترکیب قرار دهید.

الگوریتم اصلی این چالش‌ها تنظیم کردن کمیستری تیم و گاهی اوقات میانگین امتیازات بازیکنان است، ولی به تبع کیفیت جایزه‌ای که انتظارتان را می‌کشد فاکتورهای مورد نیاز جهت پیگیری افزایش یافته و ممکن است انجام یکی از آنها بسیار سخت یا هزینه‌بر باشد.

به عنوان مثال برای انجام فلان SBC باید کمیستری تیم ۸۵ و حداقل امتیاز میانگین بازیکنان ۸۰ بوده، در سوی مقابل نباید بیشتر از ۵ بازیکن از یک لیگ مشترک باشند و حداقل ۲ بازیکن نیز می‌بایست در باشگاه رئال مادرید توپ بزنند. حل چنین چالشی در مرحله نخست نیاز به تفکر دارد.

واضح ترین خواسته استفاده از بازیکنان رئال مادرید است، پس حداقل دو بازیکن از این باشگاه خریداری کرده و ۳ بازیکن دیگر را طوری مدیریت می‌کنیم که مجموعا ۵ بازیکن از لالیگا باشند تا کمیستری تا جای ممکن بالا رفته باشد. بعد از آن می‌بایست وجه مشترکی (مثل ملیت اسپانیایی) از یک یا چند بازیکن استفاده شده برداشت کرد و مابقی را به ترتیب برای بالا بردن کمیستری تا آخرین نفر چیدمان نمود.

علاوه بر این وب سایت‌های متعددی در سطح اینترنت وجود دارند (مثل FUTBIN) که کم هزینه ترین و بهترین ترکیب‌های ممکن برای حل هر SBC را ارائه می‌کنند. پس با دانش بر این قضیه قدم ‌های لازم جهت میلیونر شدن در FUT 19 را آغاز می‌نماییم.

تاکید مجدد: هرگز پک طلایی نخرید!

فیفا 19

در مطلبی جداگانه سعی کردیم شما را قانع کنیم خریداری پک‌های طلایی به هیچ وجه به صرفه نیست؛ همه روزه در هر لحظه هزاران پک طلایی در سراسر جهان باز می‌شود و در بازار نقل و انتقالاتِ بازیکنان، به اندازه بی‌شماری کارت طلایی وجود دارد و از طرفی احتمال متضرر شدن به شکل واضحی بالا است.

کافی است ساده ترین پک ویژه به قیمت ۷۵۰۰ سکه را بخرید تا نهایتاً نصف آن مبلغ با فروش آیتم‌هایش به حسابتان برگردد. در حالی که کارت‌های نقره‌ای و برنز به دلیل دقیقاً خلاف موضوع اشاره شده، در بازار نقل و انتقالات خیلی کم هستند و از طرفی SBC‌هایی وجود دارند که به الزام استفاده از کارتی مشخص، قیمت آن را بسیار بالا برده و شانس سوددهی را نیز افزایش می‌دهند. پک‌های طلایی به اندازه کافی به لطف انجام مسابقات آنلاین و آفلاین و انجام SBC‌ها در اختیارتان قرار می‌گیرد.

ترفند پیش‌رو کمی زمان می‌برد اما در طولانی مدت تضمین می‌نماید بدون خرج حتی یک دلار می‌توانید کریستیانو رونالدو، رود گولیت، نیمار، پله و هر کارت گران قیمت دیگری که دوست دارید را در ترکیب اصلی تیم‌تان داشته باشید و در عین حال میلیون‌ها سکه در حساب باشگاهتان باقی بماند.

کارت‌ها را فقط در زمان گرانی بازار بفروشید

این روش یکی از بهترین راه‌هایی است که تنها نیازِ آن صبر و حوصله است؛ به مرور زمان به موجب انجام مسابقات و جایزه‌های روزانه و هفتگی کارت‌های بی‌شماری به باشگاه شما اضافه می‌شوند که ممکن است در همان لحظه هیچ ارزشی نداشته باشند.

اما گاهی اوقات به صورت مقطعی یک SBC فعال می‌شود که به علت نیاز مبرم به فلان کارت، قیمتش را به شکل سرسام آوری بالا می‌برد و حتی ممکن است آن را به یکی از نایاب‌ترین آیتم‌های بازی تبدیل نماید. مثلاً پنجشنبه شب‌ها ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران هنگامی که Marquee Matchup از راه می‌رسد، اغلب کاربران تشنه انجامِ فوری آن هستند و سریعاً سراغ تهیه کارت‌های لازم می‌روند.

آن هم در حالتی که شاید اگر کارت‌های لازم مارکی مچاپ را در بازار بفروشید به مراتب بیشتر از جایزه‌ای که انجام آن به شما می‌دهد سود خواهید کرد. پس اگر متوجه شدید یکی از آیتم‌های مورد نیاز را از قبل در باشگاهتان داشته‌اید، بهترین زمان برای فروش را در اختیار دارید (اصلاً فریب اسم پر زرق و برق جایزه‌ای که ممکن است از SBC دریافت کنید را نخورید).

به عنوان مثال یکی از مارکی مچاپ‌های ماه گذشته باعث شد کارت نقره‌ای بازیکنان Liga NOS (لیگ پرتغال) در بازار نقل و انتقلات نیست و نابود شوند و حضور ۳ کارت لازم در باشگاه من درآمدی ۲۷ هزار سکه‌ای برایم همراه داشت. یا در مثالی دیگر اخیراً که SBC ویژه لیگ انگلیس فعال شده، قیمت بسیاری از آیتم‌های مربوطه را بالا برده و یک کارت برنزی بازیکن ولورهمپتون که قبلاً ۲۰۰ سکه هم نمی‌ارزید، ۱۰ هزار سکه (نرخ حداکثری) فروش رفت.

تقریباً تمام کارت‌هایی که در بازی وجود دارند در مقطعی خاص گران می‌شوند، حتی اگر فلان آیتم (مثلا کارت‌های طلایی معمولی لیگ آرژانتین) در بازار نایاب نشوند و مثلا ۲۰ تا از آنها را در باشگاه داشته باشید، فروختن هرکدام از آنها با قیمت ۷۰۰ سکه، ۱۴ هزار سکه برایتان خواهد داشت؛ فکرش را هم نکنید جایزه آن SBC بیشتر از این حرف‌ها نصیبتان کند.

فقط پک نقره‌ای و برنز بخرید

هیچوقت طلایی نخرید؛ می‌دانم از تکرار این مسئله خسته شده‌اید، اما باور کنید خیلی حیاتی است. وقتی به صفحه خرید پک‌های نقره‌ای رفته، ایمن ترین گزینه خرید پک ۲۵۰۰ سکه‌ای و در صفحه برنزی پک ۴۰۰ سکه‌ای خواهد بود. حال به شما توضیح خواهیم داد چرا.

پک ساده برنزی ۱۲ آیتم در اختیارتان قرار می‌دهد؛ کف قیمت فروش هر کارت در بازار (چه بازیکن چه مصرفی) ۲۰۰ سکه است. این یعنی حداقل ۲۴۰۰ سکه. فرض می‌گیریم برخی آیتم‌های برنزی مثل لباس و تمرینات فروش نروند، ولی کمینه کارت‌های قابل فروش ۱۰۰۰ سکه است که با احتساب هزینه ۴۰۰ سکه‌ای اولیه، یعنی ۶۰۰ سکه سود خالص.

در نگاه اول این رقم خیلی پایین است، اما شانس این را هم در نظر بگیرید که ممکن است یکی از حداقل ۳ بازیکنی که در این پک‌ها دریافت می‌کنید، به علت نیاز در SBC خاصی بسیار گران قیمت باشد. یا کارت فیتنس تیمی هم به تنهایی در بازار ۶۰۰ الی ۸۰۰ سکه فروخته می‌شود.

بگذارید مثالی از تجربیات خودم بزنم؛ با ۱۵ هزار سکه حدود ۳۵ پک برنزی ۴۰۰ سکه‌ای خریداری کردم. در میان آیتم‌های بی‌شمار به دست آمده تقریباً ۱۰یا ۱۱ کارت بازیکن نصیبم شد که همگی بیشتر از ۱۰۰۰ سکه ارزش داشتند، یعنی بازگشت بیش از ۱۰ هزار سکه از مبلغ مصرفی. چند کارت فیتنس تیمی و همینطور چند بازیکن ۵۰۰ یا ۶۰۰ سکه‌ای نیز مابقی هزینه اولیه را بازگرداند.

فقط در همین مرحله ۱۵ هزار سکه مصرف شده بازگشت داده شد؛ حال می‌توان مابقی آیتم‌ها را نیز که در بدترین حالت ممکن ۵۰۰۰ سکه اضافی ارزش دارند فروخت. یا با ترفندی دیگر سایر بازیکنان را به باشگاه فرستاد و در موعد مناسب (مبحث قبلی) به فروش رساند. تمام این فرآیند هم بیشتر از ۲۰ دقیقه زمان نمی‌برد.

۲۰ دقیقه همان زمانی است که انجام یک بازی از شما وقت می‌گیرد و ۵۰۰ الی ۹۰۰ سکه جایزه می‌دهد؛ در حالی که با این روش بیشتر از ۵۰۰۰ سکه سود کرده‌اید و تعداد زیادی کارت بازیکن و یا مصرفی هم به باشگاهتان اضافه شده است. در مورد پک‌های نقره‌ای هم دقیقاً ماجرا از همین قرار است، منتها با این تفاوت که اگر خوش شانس باشید سود چشمگیری می‌کنید، ولی در سوی مقابل ممکن است درآمد بالایی هم نداشته باشید و فقط پول مصرفی بازگردانده شود. چون به هر حال سرمایه گذاری اولیه بالاتر از پک‌های برنزی است.

چراییِ انجام SBC ویژه لیگ‌ها

در هنگام نگارش این مطلب چالش اکثر لیگ‌های فیفا ۱۹ فعال شده و در حال حاضر فقط لالیگای اسپانیا باقی مانده است. این دست از SBC‌ها از کاربر می‌خواهد ترکیبی با امتیازی مشخص از هر باشگاه حاضر در آن لیگ را بسازد تا به ازای هرکدام جایزه‌ای داده و نهایتاً نیز یک کارت بازیکن ویژه و نسبتاً قدرتمند را از طریق Player Pick ارائه نماید.

برای سرمایه گذاری در این چالش‌ها کمی دیر شده، ولی در هر صورت توصیه می‌کنیم داخل آنها گشته و لیگ‌های پرطرفداری که از کاربر طلب کارت برنزی یا نقره‌ای می‌کنند را یادداشت نمایید؛ سپس به داخل باشگاه خودتان رفته و قیمت آیتم‌های مربوطه را بررسی کنید، بدون شک سود مناسبی در بطن آنها نهفته است. چراکه معمولاً SBC‌های یاد شده بیشتر روی کارت‌های برنز و نقره‌ای که کمتر باز می‌شوند تاثیر می‌گذارد تا کارت‌های طلایی.

در این مقطع زمانی پیشنهاد می‌شود به هیچ وجه آیتم‌های مرتبط با لالیگای اسپانیا را نفروشید و منتظر بمانید تا SBC لیگ مربوطه فعال شود؛ به خصوص کارت‌های نقره‌ای و برنز. در این مجموعه چالش‌ها معمولاً امتیاز بالا درخواست نمی‌شود، پس اگر کارت طلایی بازیکن لالیگایی با امتیاز بالاتر از ۸۴ دارید، آن را در صورت صلاحدید تبدیل به سکه کنید.

دقیقاً با پک‌های نقره‌ای و برنزی چه کنیم؟

وقتی یک پک نقره‌ای یا برنزی باز می‌کنید در مرحله اول ببینید آیا بازیکنان دریافت شده مربوط به یکی از لیگ‌های دارای چالش هستند یا خیر؛ اگر احیاناً قصد دارید آن را انجام دهید که هیچ، اگر نه آن را بفروشید.

نکته قابل توجه این است وقتی می‌بینید از فلان کارت تنها ۴ نسخه در بازار وجود دارد و مثلا ۳ عدد از آنها بالای ۵۰۰۰ سکه ارزش دارند و یکی هم با قیمت ۱۰۰۰ سکه لیست شده، به گزینه با قیمت پایین‌تر توجهی نکنید و نرخی معادل اغلب کارت‌ها تنظیم نمایید. چراکه در کوتاهترین زمان ممکن موردِ ارزان فروش رفته و قیمت کارت دوباره متعادل و گران می‌شود.

اگر کارت نقره‌ای یا برنزی بی ارزشی دریافت کردید، فوراً آن را با قیمت ۲۰۰ یا ۳۰۰ سکه نفروشید؛ حتماً آیتم مورد بحث را به باشگاه فرستاده و منتظر بمانید تا مارکی مچاپ یا لیگ مرتبطی در بخش SBC‌ها فعال شود. گاهی اوقات هم Weekly Objective از کاربر می‌خواهد مثلا با بازیکنان نقره‌ای یا برنزی از یک لیگ معلوم چند مسابقه انجام دهند تا جایزه‌ای دریافت شود؛ سعی کنید در همان روزهای ابتدایی هفته به هدف مورد نیاز دست پیدا کرده و سپس کارت‌ها را با قیمت بالا بفروشید. یک سری نکات کوچک هم در این رابطه وجود دارند که توصیه می‌شود به آنها توجه نمایید:

  • اگر از کارتی دو یا چند عدد داشتید، اضافی‌ها را نفروشید و آنها را در ترنسفر لیست تا موعد گرانی نگهداری کنید.
  • کارت فیتنس بازیکنان را با نرخ ۱۵۰ (مناقصه) و ۲۰۰ (خرید آنی) سکه لیست کنید.
  • کارت Rare فیتنس تیمی را با نرخ ۶۰۰ و ۱۰۰۰ سکه لیست کنید؛ کمینه قیمت ۸۰۰ سکه است و قطعاً به صورت مناقصه‌ای سود خواهید کرد، از طرفی برخی از بازیکنان تنبل تشریف دارند و بدون جستجوی کافی همان کارت ۱۰۰۰ سکه‌ای شما را در صفحه نخست بازار خریداری می‌کنند.
  • اکثر کارت‌های پزشکی، قرارداد، لباس و مربی با کمی حوصله با نرخ ۲۰۰ سکه فروش خواهند رفت (مگر موارد خاص).
  • فروش کارت‌های توپ، تمرین، استادیوم و لوگو بسیار سخت است، اگر از آنها استفاده نمی کنید Quick Sell را انتخاب نمایید (هرچند این مورد زیاد توصیه نمی‌شود).
  • همیشه آیتم‌ها را با مدت زمان ۱ ساعته در بازار نقل و انتقالات قرار دهید تا در صورت عدم فروش بتوانید با نرخ به‌روز دوباره اقدام کنید.

برای بازیکنانی که بیشتر از ۲۰۰ سکه می‌ارزند، همیشه سعی کنید پایین‌ترین نرخی که در بازار وجود دارد را برای فروش انتخاب نکنید. مثلا اگر یک آیتم نقره‌ای در بازار با حداقل قیمت ۱۵۰۰ سکه فروخته می‌شود، شما آن را ۱۷۰۰ یا ۱۸۰۰ سکه لیست نمایید. شاید در تلاش نخست کارت مورد بحث فروش نرود، اما به احتمال زیاد در مدت زمان ۲۴ الی ۴۸ ساعت سود مناسبی نصیبتان می‌کند. اگر باز هم نشد، حداکثر ۱۰۰ سکه قیمت را پایین بیاورید.

نکته‌ای مهم در مورد کارت‌های In Form (تیم هفته – مشکی رنگ)

اگر احیاناً از طریق یکی از پک‌هایی که به هر دلیلی جایزه گرفتید، یک کارت In Form (همان کارت‌های مشکی رنگی که تحت عنوان تیم هفته یا TOTW عرضه می‌شوند) نصیبتان شد، به هیچ وجه آن را همان موقع نفروشید.

اگر به اندازه‌ای خوش شانس هستید که مثلاً لیونل مسی مشکی یا مورد مشابهی دریافت کردید که بهتان تبریک می‌گویم، نان‌تان در روغن است و اصلاً نیازی به این ترفندها برای کمی سود بیشتر نیست. اما اگر کارت ویژه شما مبلغی بیشتر از ۱۵۰۰۰ سکه نداشت، حداقل یک هفته یا دو هفته صبر پیشه کنید.

چون تا هنگامی که این کارت‌ها از طریق پک ارائه می‌شوند، به صورت مداوم تعدادشان در بازار نقل و انتقالات افزایش می‌یابد، اما پس از آنکه TOTW جدیدی منتشر شد، دیگر دسترسی به آن کارت میسر نیست و به علت مصرف آنها در برخی SBC‌ها، آمار حاضر در بازار رفته رفته کمتر شده و به تبع آن قیمت نیز بالاتر می‌رود. ناگفته نماند تیم هفته هر چهارشنبه ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران در دسترس قرار می‌گیرد.

سرمایه گذاری در کارت‌های In Form

بین بازه زمانی چهارشنبه شب (ابتدای انتشار یک TOTW جدید) تا شنبه شب، کارت‌های In Form با امتیاز پایین‌تر از ۸۲ یا ۸۱ در کمترین قیمت ممکن، مثلاً بین ۱۰۵۰۰ سکه الی ۱۱۵۰۰ سکه در بازار یافت می‌شوند. اگر حدود ۵۰ هزار سکه در حسابتان دارید بهترین زمان برای سرمایه گذاری روی این کارت‌ها همین موقع است.

۳ یا ۴ کارت مشکی رنگ جذاب خریداری نمایید و از همان ترفند بخش قبلی برای سوددهی استفاده نمایید. خصوصاً قیمت کارت‌های ویژه با امتیاز ۸۱ یا ۸۲ گاهی اوقات بعد از گذشت یک یا دو هفته به ۱۵۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰ هزار سکه نیز می‌رسند.

برای این منظور در قسمت خریداری بازیکن، کیفیت کارت را روی Special قرار داده و حداقل و حداکثر قیمت خرید آنی را ۱۰۰۰۰ و ۱۱۲۵۰ سکه قرار دهید. حواستان باشد اشتباهی کارت‌های بی مصرف Champions League آبی رنگ را خریداری نکنید. گفتنی است نرخ Quick Sell این دست از کارت‌ها حداقل حدود ۹۹۰۰ سکه است، پس اگر به هر دلیلی نیاز به بازگشت پولتان داشتید نگران نباشید، ضرر چندانی متوجهتان نخواهد شد.

ساده از فروش کارت‌های ارزان قیمت نگذرید

یکی از اشتباهاتی که اغلب کاربران انجام می‌دهند این است که وقتی متوجه می‌شوند فلان کارت مصرفی (مثلاً لباس یا لوگوی باشگاه) ۲۰۰ سکه می‌ارزد و سریع هم در بازار نقل و انتقالات فروش نمی‌رود، آن را فوراً Quick Sell می‌کنند.

اغلب این کارت‌ها (در دسته برنز تا طلایی) بین ۳ الی ۳۶ سکه Quick Sell می‌شوند؛ اما بهتر است تمام‌شان را در ترنسفر لیست با کمترین نرخ ممکن یعنی همان ۲۰۰ سکه قرار دهید. کافی است یکی از آنها به صورت اتفاقی فروش برود تا از مجموع فروش فوری آنها بیشتر سود کنید.

به علاوه حتی اگر ۶۰ یا ۷۰ مورد از این دست کارت‌ها داشته باشید به مرور، طی چند هفته حداقل نیمی از آنها فروش خواهد رفت؛ چراکه گاهی Daily Objective‌هایی مبنی بر خرید یک آیتم بی ارزش مثل توپ یا لباس فعال می‌شوند که خرید بی محابای کاربران را سبب می‌گردد.

دقت کنید از طریق کاتالوگ فیفا ۱۹ می‌توانید ظرفیت Transfer List باشگاهتان را تا ۱۰۰ آیتم افزایش دهید. به طور متوسط برای نقل و انتقال بازیکن در این بازی ۳۰ یا ۴۰ آیتم خالی کافی است، بنابراین مابقی را با کارت‌های بی ارزش پُر کنید تا هر از چندگاهی ۲۰۰ سکه به حسابتان افزوده شود؛ قول می‌دهم جایتان تنگ نمی‌شود، پس خیلی راحت گزینه Quick Sell را انتخاب نکنید.

با این تفاسیر و رعایت چند الگوی ساده و صرف زمان به راحتی می‌توان مسیر میلیونر شدن در FUT 19 را طی کرد؛ نظر شما در این رابطه چیست؟ پیشنهاد می‌کنیم از ترفندهای یاد شده بهره برده و تجربیات خود را با دیجیاتو در قسمت نظرات در میان بگذارید.

The post چگونه در Ultimate Team فیفا ۱۹ میلیونر شویم appeared first on دیجیاتو.

راهنمای خرید و باز کردن پک‌های طلایی در Ultimate Team فیفا ۱۹

چند سالی است الکترونیک آرتز به غیر از Ultimate Team (آلتیمیت تیم) بهای چندانی به بخش‌های دیگر بازی فوتبالی‌اش نمی‌دهد؛ اگرچه در فیفا ۱۹ شاهد تحولاتی در قسمت Kick Off و اضافه شدن چند سبک بازی جدید بوده‌ایم، اما اگر سری به شبکه‌های اجتماعی توسعه دهنده بازی و یا یوتیوب بزنید بلافاصله متوجهِ پشتیبانی دائمی و شور و هیاهوی پیرامون بخش مورد بحث خواهید شد.

آلتیمیت تیم که در حال حاضر پرطرفدارترین بخش فیفا ۱۹ به شمار می‌رود، به خاطر پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای تهیه Pack به نوعی به پولسازترین دستاورد کل کمپانی الکترونیک آرتز تبدیل گردیده است.

خرید و باز کردن پک در FUT 19 در واقع گونه‌ای از بخت آزمایی است که به کاربر شانس این را می‌دهد با هزینه‌ای متوسط، یکی از بهترین و گران قیمت ترین بازیکنان حاضر در بازی را دریافت کند. البته نه به این معنا که این قضیه حتمی است، بلکه در سوی مقابل اغلب اوقات کاربر متضرر می‌شود.

اجازه دهید کمی بیشتر قضیه را توضیح دهیم؛ در آلتیمیت تیم فیفا ۱۹ جدا از بازار نقل و انتقالات که به وسیله سکه‌های مجازی درون بازی می ‌توانید به انتخاب و اختیار خود بازیکن خرید و فروش کنید، مجموعه بسته‌هایی موسوم به پک در فروشگاه بازی وجود دارند که به سه دسته برنز، نقره ای و طلایی تقسیم می‌شوند و می‌توان برای خریداریِ آنها از سکه‌های مجازی و یا پول واقعی به واسطه پرداخت درون برنامه‌ای استفاده نمود.

این پک ها معمولاً بین ۶ الی ۳۰ آیتم را در خود جای داده‌اند که از قبل محتویات احتمالی آنها مشخص است؛ برخی فقط بازیکن به کاربر جایزه می‌دهند و برخی دیگر ترکیبی از چند بازیکن و سایر کارت‌های مصرفی مثل قرارداد، تمرین و کمیستری استایل هستند.

به عنوان مثال پک معمولی برنز با قیمت ۴۰۰ سکه فروخته می‌شود و تنها ۳ الی ۵ بازیکن برنزی و چند آیتم مصرفی دیگر ارائه می‌دهند؛ پک ویژه طلایی که ۷۵۰۰ سکه آب می‌خورد ۳ یا ۴ بازیکن طلایی جایره می‌دهد و مابقی آیتم‌ها نیز مصرفی هستند، اما احتمال اینکه بازیکنان طلایی باز شده امتیازی بیشتر از ۸۲ داشته باشند بسیار پایین است. به این ترتیب که اگر این پک را با سکه مجازی درون بازی خریداری کنید و تمام آیتم‌های باز شده را بفروشید، باز هم به احتمال زیاد متضرر خواهید شد.

گاهی اوقات طی رویدادهای مختلف هفتگی و مناسبتی که الکترونیک آرتز برگزار می‌کند (مثل تیم سال TOTY یا رویداد کریسمس FUTMAS) بسته‌های منحصر به فردی مثل Rare Players Pack و Ultimate Pack در فروشگاه ظاهر می‌شوند که با قیمت‌های بالا قابل خریداری هستند و در عوض شانس بالاتری نسبت به سایر پک‌ها برای ارائه یک بازیکن خوب و گران قیمت دارند. هرچند با این حال باز هم احتمال ضرر به مراتب بیشتر از سود است.

طبق توصیف خودِ بازی، هر پک شانس از پیش تعیین شده‌ای برای ارائه بازیکن دارد که پیش از باز کردن می‌توان با زدن دکمه Start آن را مشاهده نمود. شانس مورد بحث مجموعه‌ای از احتمالات برای بدست آوردن یک یا چند بازیکن با امتیاز بالاتر از ۹۰، بالاتر از ۸۷ تا بالاتر از ۷۵ است که به صورت دسته بندی شده نمایش داده می‌شوند.

برای درک بهتر این مسئله بهتر است در مرحله نخست نگاهی کلی به احتمالات یا همان شانس باز کردن بازیکن به تفکیک امتیاز و قیمت هر کدام از انواع پک‌های طلایی قابل خریداری انداخته و سپس به تحلیل و توصیه آن بپردازیم.

پیش‌تر گفتیم تمام پک‌های حاضر در فروشگاه فیفا ۱۹ را می‌توان با ارز واقعی نیز خریداری کرد، منتها بدیهی است با توجه به تفاوت فاحش ارزش ریالی با قیمت دلاری پک‌ها، به هیچ وجه منطقی نیست تا برای خرید در بازی دلار خرج کنید. بنابراین اگر سکه مجازی زیادی در حساب کاربری آلتیمیت تیم‌تان وجود دارد، از همان‌ها استفاده نمایید.

جدول بالا اکثر ناگفته ها را به صورت واضح بیان می‌کند، اما نکاتی در آن نهفته است که گفتنش خالی از لطف نیست؛ پیشنهاد می‌کنیم نرخ شانس خود در باز کردن پک در FUT 19 را مشابه با یک نوار دسته بندی شده تصور کنید که دارای نشانگری متحرک است و (به عنوان مثال در Rare Players Pack) تنها ۵٫۲ درصد از آن می‌تواند بازیکنی با امتیاز بالاتر از ۸۸ به ارمغان بیاورد و اگر نشانگر روی ۹۴٫۸ درصد مابقی نوار بایستد، بازیکن ضعیف‌تری نصیب‌تان خواهد شد.

تمام پک های طلایی حاضر در بازی دریافت کارت بازیکن با امتیاز بالاتر از ۷۵ را تضمین می‌کنند؛ اگر دقت کنید بالای هر کدام از ستون‌ها نوشته شده بالاتر از فلان امتیاز. در واقع حتی در ارزانترین بسته که Gold Pack معمولی است شانس باز کردن کارت کریستیانو رونالدو با امتیاز ۹۴ نیز وجود دارد، اما احتمال آن به قدری ناچیز است که می توان آن را محال فرض کرد.

در واقع هرچه پک گرانتری خریداری کنید احتمال دریافت بازیکن بهتر بالاتر می‌رود، ولی با این حال همچنان شانس متضرر شدن به مراتب بیشتر از سوددهی است. گشتی در اینترنت زده یا تجربیات خود را مرور کنید تا متوجه شوید بارها پیش آمده با تهیه Jumbo Rare Players Pack که ۱۰۰ هزار سکه هزینه دارد، تنها چند کارت بی مصرف که مجموعاً شاید ۲۰ هزار سکه را هم باز نگرداند نصیب کاربر شده است. یعنی حتی در چنین بسته گران قیمت و با درصد شانس بالایی هم ممکن است فقط چند بازیکن با امتیاز ۸۰ و ۷۹ و ۷۵ بدست آید.

ولی خوب در سوی مقابل اگر بخت با کاربر یار باشد ممکن است از این دست پک‌های درخشان، یک آیکان با قیمت سرسام آور یا کارت‌های ویژه از بهترین بازیکنان حاضر در رویدادهای هفتگی فیفا ۱۹ که قیمت‌های نجومی دارند بدست آید.

همانطور که حالا بهتر می‌دانید، خریدن پک از داخل فروشگاه آلتیمیت تیم اصلاً منطقی به نظر نمی‌رسد؛ چون از آنجایی که تعداد کارت‌های ارزان قیمت خیلی بیشتر از کارت‌های سودآور و گران هستند، مجموعاً احتمال متضرر شدن به مراتب بیشتر از سود کردن است.

به خصوص در فیفا ۱۹ که نسبت به سال‌های گذشته دارای بازار نقل و انتقالات بسیار ضعیف‌تری است؛ به عنوان مثال متوسط قیمت یک بازیکن با امتیاز ۸۶ در سال گذشته حداقل بین ۷۰ الی ۱۵۰ هزار سکه بود، اما امسال یک کارت با همین امتیاز را حتی می توان با ۱۸ هزار سکه خریداری کرد. شاید باورتان نشود ولی در نسخه سال جاری یک کارت با امتیاز ۹۱ (مثلاً لوکا مودریچ) را می‌توان تنها با پرداخت ۶۵ الی ۷۵ هزار سکه خریداری کرد!

پارسال چنین رقم‌هایی بیشتر شبیه یک شوخی بودند و اغلب کارت های دارای امتیاز بالای ۸۵، بیشتر از ۱۰۰ هزار سکه ارزش داشتند. بنابراین می توان به طور کلی نتیجه گرفت خرید یک Ultimate Pack با قیمت ۱۲۵ هزار سکه تصمیم کاملاً اشتباهی است؛ چراکه با همان مبلغ می‌توان به صورت تضمین شده یک یا چند بازیکن فوق‌العاده از ترنسفر مارکت بازی تهیه کرد.

لابد حالا از خود می‌پرسید پس هیجان پک‌ها چه می‌شود؟ تردیدی نیست باز کردن پک در FUT 19 یکی از پرطرفدارترین و هیجان انگیزترین قسمت‌های کل بازی است و اگر سری به یوتیوب و امثالهم بزنید، متوجه بازخورد و تعداد بازدیدهای بی‌شمار ویدیوهای این سبک خواهید شد.

از طرفی اگر خرج کردن پول واقعی را در کشورمان به طور کلی منتفی بدانیم، حتی با بازی مداوم و روزمره هرگز نمی‌توان به اندازه‌ای سکه جمع کرد که تیمی رویایی شامل بهترین بازیکنان جهان و چند آیکان ساخت؛ با این تفاسیر راه چاره چیست؟

بهترین کار برای اینکه بتوانید بهترین پک‌ها را بدست آورده و از چند لحظه هیجان بی‌نظیر باز کردن آنها لذت برده و شانس خود را برای گرفتن یک یا چند کارت ارزشمند بیازمایید، می‌بایست هرچه بیشتر و بهتر بازی کنید.

اگر بازیکن ماهر و خوبی در فیفا هستید، به صورت مداوم در مسابقات آنلاین Division Rivals و آخر هفته‌ها در رقابت‌های دشوار FUT Champions مشارکت کنید؛ اگر بتوانید به مراحل بالا رسیده و پیروزی‌های زیادی کسب نمایید، بازی به شما پک‌های بسیار خوب و نادری هدیه می‌دهد.

به این ترتیب اگر فلان پک گران قیمت را باز کردید و آیتم دندان‌گیری هم نصیب‌تان نشد، دل‌تان برای نرخ سنگین سکه‌های مصرف شده نمی‌سوزد. فقط می‌دانید مدت زیادی را برای رسیدن به آن پک ارزشمند بازی کرده‌اید که باز هم نمی‌توان گفت چیزی از دست داده‌اید، چون خود آن مسابقات به نوعی سرگرمی برای اوقات فراغت بوده و به اندوخته‌های تخصصی و مهارت شما در بازی کردن نیز کمک کرده است.

ناگفته نماند هرکدام از پک‌های یاد شده ممکن است به عنوان جایزه مسابقات در قالب بسته‌های کوچکتر با پیشوند Small و یا به صورت ترکیبی از طلایی، نقره ای و برنز موسوم به Mixed ارائه شوند که هرکدام شانس اختصاصی خودشان را دارند و برای مشاهده احتمالات آنها می‌توانید از دکمه استارت استفاده نمایید.

تا اینجا در مورد پک‌های طلایی صحبت کردیم. نتیجه نهایی را می‌توان به این صورت خلاصه کرد که هیچوقت و به هیچ وجه از فروشگاه فیفا ۱۹ پک طلایی خریداری نکنید. هرگز این امر به صرفه نیست مگر اینکه به قدری ثروتمند باشید (خواه مجازی خواه واقعی) که ضرر چندصدهزار سکه‌ای برایتان مهم نباشد.

اما داستان پک‌های برنز و نقره‌ای کاملاً متفاوت است. درصدهایی که در صفحه احتمالات خرید این دست از آیتم‌ها دیده می‌شوند در ظاهر ناامید کننده هستند و شاید هزینه کردن برای آنها کمی خنده‌دار باشد. ولی در واقع ترفندهایی وجود دارند که می توان بهترین بهره را از آنها برد و حتی هزاران سکه دست و پا کرد؛ تنها الزام این امر وقت گذاشتن و حوصله به خرج دادن است.

بزودی آموزشی جامع در رابطه با چگونگیِ جمع کردن سکه‌های بسیار به کمک پک‌های نقره‌ای و برنز مطالعه خواهید نمود. ضمناً تجریبات خود از باز کردن پک در FUT 19 را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. تاکنون از فروشگاه این بازی خرید کرده اید؟ شانس و اقبال‌تان چطور بوده است؟ با دیجیاتو همراه باشید.

The post راهنمای خرید و باز کردن پک‌های طلایی در Ultimate Team فیفا ۱۹ appeared first on دیجیاتو.

همه چیز درباره Ultimate Team؛ محبوب ترین بخش فیفا چگونه شکل گرفت؟

“همه می دانند تقریباً Career Mode چیست اما توضیح دادن آلتیمیت تیم در یک عبارت واقعاً محال است” «مارسل کوهن» خالق آلتیمیت تیم.

مدتی است که از عرضه نسخه جدید سری بازی فیفا گذشته و حالا فرصت مناسبی است تا به پرطرفدارترین بخش عنوان فوتبالی الکترونیک آرتز یعنی Ultimate Team بپردازیم.

ضمن مروری بر تاریخچه و معرفی جامعی از آلتیمیت تیم، مسیر جدیدی در دیجیاتو را آغاز می کنیم که در آن می توانید آشنایی بیشتری با بخش مورد بحث پیدا کرده و ترفندها و نکاتی برای بهتر بازی کردن و در نهایت بازیکنِ بهتری شدن فرا بگیرید. اگر از طرفداران فعلی FUT هستید این مجموعه مطالب را به هیچ وجه از دست ندهید و اگر هم آشنایی چندانی با آن ندارید و البته از تجربه آنلاین گیمینگ لذت می برید با دیجیاتو همراهی کنید، شاید شما هم به جمع علاقه مندانِ این مود پیوستید.

همانطور که احتمالاً می دانید تاکنون ۹ نسخه از دنیای Ultimate Team را تجربه کرده ایم؛ اما ریشه آن به دورانی بر می گردد که در جریان فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ الکترونیک آرتز آخرین ماه های انحصار نام و تصاویر تجاری لیگ قهرمانان اروپا یا UEFA Champions League را پشت سر می گذاشت؛ و در این حین ایده جدیدی به ذهن توسعه دهندگان خطور کرد تا بلکه بتوانند یکنواختی و سردی بازی فوتبالی شان را تا حدی درمان کنند.

به این ترتیب بخش جدیدی از طریق یک DLC، به صورت آزمایشی، در انحصار کنسول ایکس باکس ۳۶۰ و تنها به مود لیگ قهرمانان اروپای فیفا ۰۶ اضافه شد که آن را Ultimate Team نامیدند؛ اما دلایلی از جمله انتشار دیرهنگام و جولان آن روزهای کونامی و بازی PES باعث شد تا این مود جدید هرگز دیده نشود و حتی نتواند رنگ انتشار غیرآزمایشی را به خود ببیند.

اما این ایده در ذهن خالقانش باقی ماند تا اینکه الکترونیک آرتز دل را به دریا زد و نسخه ای کامل تر و صیقلی تر از آن را بعد از گذشت ۳ سال برای فیفا ۰۹ منتشر کرد؛ ولی این بار خبری از انحصار کنسولی، نسخه آزمایشی و محصور به یک مود خاص نبود، از طرفی لیگ قهرمانان اروپا هم به بازی فوتبالی کونامی مهاجرت کرده بود.

آلتیمیت تیم بخشی کاملاً تازه بود که از کنار هم قرار گرفتن برترین المان های بخش های محبوب فیفا شکل گرفته بود و حرفی نو برای گفتن داشت.

آلتیمیت تیم نوزدهم مارس ۲۰۰۹، در حالی که چیزی تا پایان فصول فوتبالی باقی نمانده بود به صورت یک DLC با قیمت ۱۰ دلار عرضه شد، و این بار به شدت مورد توجه هواداران فیفا ۰۹ قرار گرفت تا جایی که توانست از آن زمان به بعد بیش از ۱ میلیون مخاطب به جمع بازیکنان اضافه کرده و در نهایت به فروش بیشتر بازی کمک نماید.

FUT 09 فرصت کمی برای خودنمایی داشت و از طرفی به شدت با مشکلات متعددی مثل سرورهای ضعیف، قطعی و کرش های مکرر همراه بود، اما با این حال مسیر جدیدی پیش روی الکترونیک آرتز قرار داد تا دوباره نام عنوان فیفا بر سر زبان ها بیافتد و به مرور به پرطرفدارترین مود تاریخ گیم های فوتبالی تبدیل شود.

چرا که آلتیمیت تیم بخشی کاملاً تازه بود که از کنار هم قرار گرفتن برترین المان های تمام بخش های محبوب مانند کریر مود و Be A Pro شکل گرفته بود و با اضافه شدن فاکتورهایی خلاقانه و جذاب حرفی نو برای گفتن داشت.

ماهیت کلی آلتیمیت تیم از ابتدا همان چیزی بود که حالا هست؛ ساختن تیم از صفر، کمیستری (Chemistry)، پک های طلایی، نقره ای و برنز، کارت های مختلف بازیکنان، کارت های آمادگی بدن (Fitness)، قراردادها، تمرینات شخصی و تیمی، استادیوم ها، سکه ها و پرداخت های درون برنامه ای، همه بنیان مود پرطرفدار فیفا را شکل داده اند که فقط تاکنون قسمت ها و روش های بازی کردن مختلفی به آن اضافه گردیده است. در FUT 09 خبری از تورنمنت ها و چالش های آنلاین نبود و مودهای آن تنها به روش هایی مختلف از آفلاین بازی کردن محدود می شد.

ماهیت کلی آلتیمیت تیم از ابتدا همان چیزی بود که حالا هست؛ ساختن تیم دلخواه، کمیستری، پک ها و کارت های مختلف، تمرینات و پرداخت های درون برنامه ای؛

دومین نسخه از آلتیمیت تیم کمتر از یک سال بعد در دسامبر سال عرضه فیفا ۱۰ باز هم به صورت یک DLC منتشر شد اما این بار با تفاوت هایی تاثیرگذار که طبق انتظار به درآمدزایی و جذب مخاطب بیشتر بازی کمک کرد.

FUT 10 در فاصله نزدیکتری از عرضه خودِ بازی و با ۵۰ درصد کاهش قیمت یعنی ۵ دلار و فقط برای ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۴ عرضه شد؛ از جمله ویژگی های جدید این نسخه می توان به اضافه شدن تورنمنت آفلاین، پک های ویژه (Premium)، ظهور کارت های روی فرم (In Form که در ابتدا در قالب کارت های تیم هفته TOTW در دسترس قرار گرفتند) و نامحدود شدن ظرفیت نگه داری کارت های بازیکنان و سایر موارد اشاره کرد.

اما مهم ترین افزونه ای که با فیفا ۱۰ همراه شده بود، راه اندازی سامانه تحت وب مدیریت آلتیمیت تیم با عنوان FUT Web App بود که مزایای بسیاری در اختیار کاربران قرار داد؛ در واقع به کمک آن بازیکنان می توانستند در زمان هایی که دور از کنسول خود هستند تیم شان را مدیریت کنند که تاثیر به سزایی در درگیر کنندگی بیشتر بازی برای مخاطبان و در نتیجه فروش بیشتر آن داشت.

بزرگترین و البته هوشمندانه ترین اتفاقی که برای آلتیمیت تیم رخ داد زمانی بود که الکترونیک آرتز تصمیم گرفت نسخه سوم را به صورت کاملاً رایگان و همینطور با فاصله بسیار کمتری از تاریخ عرضه برای فیفا ۱۱ منتشر کند. این بار هم بازیکنان می بایست یک DLC را در نوامبر همان سال دانلود می کردند، اما مجانی شدن آن باعث شد FUT 11 حدود ۳ برابر بیشتر از نسخه های قبلی مخاطب داشته باشد. امری که به شدت از لحاظ محبوبیت و به خصوص درآمدزایی مفید بود و پک های خیلی بیشتری از طریق پرداخت های درون برنامه ای خریداری شد.

مجانی شدن آلتیمیت تیم در فیفا ۱۱ باعث شد مخاطبین این بخش ۳ برابر شوند.

به علاوه مراحل انتشار TOTW نظم گرفت و به مرور کارت های جدید بازیکنانی که طی نیم فصل و موارد دیگر به باشگاه دیگری منتقل شده بودند نیز در دسترس قرار گرفتند تا بازی بیش از پیش درگیر کننده باشد و کاربران سعی کنند خود را با دنیای واقعی فوتبال همگام سازند و دیدگاهی به روز تر داشته باشند.

در FUT 11 بالاخره پای تجربه گیمینگ آنلاین به آلتیمیت تیم باز شد؛ انجام مسابقات دوستانه Head to Head با تیم هایی که توسط خود بازیکنان پرورش داده شده بودند از دیدگاه بازیکنان بسیار خوشایند به نظر رسید و از طرفی چالش هایی که هر مسابقه برای طرفین در نظر می گرفت مجموعاً موفقیت بیشتری را نصیب بازی کرد و همچنین نوید گسترش مودهای آنلاین در آینده را می داد.

برای فیفا ۱۲ الکترونیک آرتز سرانجام خواسته طرفداران را عملی کرد و آلتیمیت تیم را به صورت بخشی جایگذاری شده درون بازی اصلی روانه بازار کرد؛ به این ترتیب دیگر نیازی به دانلود حجمی اضافی برای در اختیار گرفتن یک DLC آن هم بعد از گذشت مدتی از زمان عرضه نبود.

به علاوه برای اولین بار FUT از انحصار کنسولی EA Sports در آمد و برای PC هم منتشر شد تا بتواند تعداد کاربران فعال این مود محبوب که کم کم جای پای ثابتی در بازی فیفا برای خودش تصاحب کرده بود را به بیش از ۶ میلیون نفر برساند.

به مرور زمان تیم سازنده متوجه شدند که کاربران آلتیمیت تیم بازیکنان عادی نیستند؛ آنها سعی می کنند دانش و شور خود در دنیای فوتبال را به درون بازی منتقل کنند.

بدیهی است که هر توسعه دهنده ای تلاش دارد تا به نحوی بازیکنانش را به محصولاتش معتاد کند؛ با شناختی هم که از الکترونیک آرتز داریم تردیدی نیست که هر بخش و هر امکاناتی که در بازی های فیفا معرفی می شود، این هدف را نشانه گرفته است، چراکه به درآمدزایی بیشتر برای کمپانی سازنده منجر می گردد.

به مرور زمان تیم سازنده متوجه شدند که کاربران آلتیمیت تیم بازیکنان عادی نیستند؛ آنها سعی می کنند دانش و شور خود در دنیای فوتبال را به درون بازی منتقل کنند و از آن به شکلی متفاوت لذت ببرند. در نتیجه این بار کارت های In Form بسیار متعددی طی رویدادهای مختلف در دسترس قرار گرفتند که بستر درگیرکننده تری را پیش روی هواداران قرار می داد.

در فیفا ۱۲ کارت های بهترین تیم سال میلادی (TOTY) و بهترین تیم فصل فوتبالی (TOTS) و همینطور کارت های نارنجی رنگ بهترین بازیکنان هر مسابقه حساس لیگ های معتبر اروپایی (MOTM) منتشر شدند و علاوه بر آن کاربران می توانستند به صورت همزمان در چند تورنمنت آفلاین مشارکت داشته باشند که مجموعاً رضایت آنها را در پی داشت.

در حالی که این نسخه از بازی حرکت رو به جلو و مساعدی داشت، برخی اشتباهاتی که پیرامون عرضه FUT برای فیفا ۱۳ رخ داد، تلاطمی در این بازی ایجاد کرد که با خوش شانسی و به لطف اضافه شدن یک یا دو بخش جدید جبران شد، وگرنه آلتیمیت تیم ۱۳ با شکست مواجه می شد.

بدیهی است هر توسعه دهنده ای تلاش دارد تا به نحوی بازیکنانش را به محصولاتش معتاد کند، الکترونیک آرتز هم دقیقاً این هدف را نشانه گرفته است.

الکترونیک آرتز برای جلب نظر هواداران روزافزون این مود تصمیم گرفت سامانه FUT Web App را چند روز زودتر از موعد انتشار رسمی فیفا ۱۳ راه اندازی کند تا بازیکنان بتوانند قبل از تجربه آن پک های اولیه را باز کرده و تیم شان را آماده رقابت کنند. اما این مسئله باعث نفوذ امنیتی شگفت انگیزی شد که میلیاردها سکه مجانی را به حساب متقلبین واریز کرد و به طور کلی بازار نقل و انتقالات کارت ها را تحت تاثیر قرار داد.

اما در سوی مقابل معرفی مود Seasons (با ۵ دیویژن) برای آلتیمیت تیم (که خارج از این بخش بازیکنان پروپاقرص خودش را داشت) باعث فراموش کردن مشکلات بازار کارت شد؛ چرا که این اتفاق هم نظر اغلب قریب به یقین هواداران Seasons را به خود جلب کرد و هم برای اولین بار رقابتی کاملاً آنلاین و طبیعتاً چالش برانگیزتری را ارائه می نمود.

به سبب کل کل های پیرامون رقابت های آنلاین، فروش پک های بازیکنان به شدت افزایش پیدا کرد و تعداد کاربران فعال FUT 13 با رشد چشم گیری به عدد ۱۱ میلیون نفر رسید. به علاوه ساخت اپلیکیشن مدیریت تیم FUT Companion برای iOS و اندروید نیز کمک شایانی به استقبال از بازی کرد.

فیفا ۱۴ همزمان با عرضه کنسول های نسل هشتم منتشر شد و یکی از ویژگی های بارز و جدید آن طی توافقی با مایکروسافت، تنها در اختیار کاربران کنسول ایکس باکس وان قرار گرفت؛ الکترونیک آرتز با ترفند جدیدی برای جذب مخاطب این بار از کارت های افسانه ای بازیکنان سابق تاریخ فوتبال (مثل رونالدینیو، پله، مارادونا و…) با نام Legends رونمایی کرد.

فیفا ۱۴ با ترفند جدیدی برای جذب مخاطب از کارت های افسانه ای بازیکنان سابق تاریخ فوتبال با نام Legends رونمایی کرد.

ولی در مجموع FUT 14 کمترین نرخ تفاوت و پیشرفت را نسبت به نسخه قبلی خود داشت و تغییرات قابل ذکر آن تنها به معرفی کارت های مصرفی Chemistry Styles و ۱۰ دیویژن شدن Seasons محدود می شود. منتها همین موضوع به اندازه ای کافی بود که تعداد کاربران فعال آلتیمیت تیم در آن سال از مرز ۲۰ میلیون نفر عبور کند.

از فیفا ۱۵ می توان به عنوان یکی از نقاط افول آلتیمیت تیم یاد کرد که با رخنه های امنیتی متعدد، جولان متقلبین و غیر فعال شدن سامانه های Web App و Companion پیش از نیم فصل رقابت ها همراه بود.

در پی این قضیه و به هم ریختن وضعیت بازار نقل و انتقالات کارت ها، الکترونیک آرتز تصمیم گرفت برای خرید و فروش هر کارت به تناسب کیفیت و نوع آن محدودیت قیمتی تعیین کند؛ به این شکل که مثلاً کارت های TOTW با نمره بیش از ۹۰ را نمی شد بیشتر از ۵ میلیون سکه فروخت و در سوی مقابل کارت های برنزی هم بیشتر از ۱۰ هزار سکه ارزش پیدا نمی کردند. وضعیتی که در حال حاضر با نسخه پیشرفته آن مواجه هستیم و بعداً مفصل به آن خواهیم پرداخت.

منتها اعمال این محدودیت ها باعث شد برخی از کارت های باکیفیت و پرطرفدار عملاً در بازار نایاب شوند و در واقع دردی از بازار آشفته و ناعادلانه ترنسفر مارکت دوا نگردد. کسانی که تیم های خوبی بسته بودند هر روز پر و بال بیشتری پیدا می کردند و در سوی مقابل بازیکنان تازه وارد معمولاً چیز خاصی نصیبشان نمی شد.

بخش FUT Draft ابتدا بسیار مورد استقبال قرار گرفت، اما با گذشت زمان از جذابیتش کاسته شد، چراکه بعد از مدتی تکراری به نظر می رسید.

با این حال در FUT 15 بیشترین تعداد مجموعه کارت های TOTW در دسترس قرار گرفتند و کارت های بنفش رنگ Heroes و صورتی FUTTIES بعد از اتمام فصل فوتبالی روانه مارکت شدند که تلاشی نسبتاً ناموفق برای زنده نگه داشتن شور و حال آلتیمیت تیم در ماه های آخر منتهی به انتشار نسخه بعدی بود.

تغییر بازی های آنلاین دوستانه به حالت Seasons های دونفره ۱۰ امتیازی که در واقع مسابقات را چالش برانگیزتر از گذشته می کرد یکی از معدود تحولات مثبت FUT 15 بود؛ به علاوه بازیکنان بستری با عنوان Concept Squad در اختیار گرفتند که به لطف آن دیگر نیازی به Builder های غیررسمی اینترنت نبود و می توان با استفاده از آن ترکیب رویایی خود را شکل داد و به مرور زمان به سمتش حرکت کرد.

آلتیمیت تیم حاضر در فیفا ۱۶ تقریباً هیچ چیز نویی برای ارائه کردن نداشت؛ به جز بخش FUT Draft تنها ظاهر کارت ها و انیمیشن باز کردن پک ها زیباتر شدند و مجموعاً از نظر ظاهری دستی به سر و روی این بخش کشیده شد. از طرفی اثربخشی کارت های Chemistry Styles کم کم برای کاربران از بین رفت تا جایی که تا پایان فصل ۲۰۱۶ این کارت ها به همان اندازه ای اهمیت داشتند که انتخاب کاپیتان برای تیم داشت.

بخش جدید FUT Draft در واقع مسابقاتی ۴ قسمتی (به صورت آفلاین یا آنلاین) هستند که در آن بازیکن نمی تواند از تیم خودش استفاده کند و می بایست از بین مجموعه کارت هایی که به صورت کاملاً تصادفی برای هر پست در یک ترکیب ارائه می شوند، بهترین تیم را بسته و با حداکثر نرخ کمیستری ممکن پای به رقابت ها بگذارد. این مود در ابتدا بسیار مورد استقبال قرار گرفت، اما در گذشت زمان از جذابیتش کاسته شد، چراکه بعد از مدتی تکراری به نظر می رسید.

فیفا ۱۷ ناگهان خیزش بزرگی را برای تاریخ آلتیمیت تیم رقم زد؛ چراکه بخش محبوب FUT Champions راه اندازی شد.

بر خلاف نسخه قبلی، فیفا ۱۷ ناگهان خیزش بزرگی را برای تاریخ آلتیمیت تیم رقم زد. شاید در مرحله اول تصور کنید اضافه شدن بخش داستانی The Jourmey مهم ترین المان جدید این بازی به شمار رود، اما بهتر است بدانید مورد توجه ترین قسمت تازه فیفا ۱۷ در دل مود آلتیمیت تیم نهفته بوده است.

الکترونیک آرتز در راستای حرکت هوشمندانه تر جهت تبدیل شدن عنوان فیفا به یک بازی eSport، بخش تازه ای تحت نام FUT Champions را در نسخه یاد شده معرفی کرد که به شکلی شگرف و بسیار فراتر از انتظار مورد استقبال قرار گرفت، تا جایی که تا پایان فصل فوتبالی تعداد کاربران فعال این مود به ۴۲ میلیون نفر رسید.

این بخش جدید آنلاین گیمینگ در فیفا را به مرحله ای جدید برد و ضمن ارائه جایزه های بزرگ و به درد بخور برای تقریباً تمامی کاربرانی که در FUT Champions مشارکت می کنند، برندگان نهایی را نیز به صورت کاملاً رایگان وارد مسابقات جهانی فیفا موسوم به FIWC می کند.

علاوه بر این ها مدل های متنوعی از کارت های In Form جدید مثل Ultimate Scream که طی بازه های زمانی مشخصی ارتقا پیدا می کردند و بعد از آن دوباره به حالت عادی باز می گشتند، کارت های فوق قدرتمند بهترین بازیکن ماه لیگ برتر انگلیس (POTM) و بهترین بازیکن سال (POTY)، و همینطور کارت های Ones to Watch که به نوعی تنها کارت داینامیک بازی است و با ارائه هر In Form بازیکن ارتقا می یابد و چند نسخه دیگر در این سال معرفی شدند.

اصلی ترین دلیل موفقیت بی بدیل FUT 18، پشتیبانی مداوم، برگزاری رویدادهای متعدد، ارائه چالش های روزانه و هفتگی درگیر کننده و انتشار کارت های بی شمار بود

یکی دیگر از بخش هایی که به FUT 17 اضافه شد چالش های ساخت ترکیب یا Squad Building Challenges بودند؛ در این بخش که شرح کامل و ترفندهای آن را به زودی در دیجیاتو خواهید خواند، بازیکن با چک لیستی از چالش ها برای ساخت یک ترکیب با کمیستری و نمره مشخص یا هرگونه درخواست دیگری روبرو می شود که در صورت انجام آنها می تواند پک ویژه ای یا یک بازیکن قدرتمند را از آن خود کند.

در نهایت می رسیم به آخرین نسخه ای از آلتیمیت تیم که آن را تقریباً پشت سر گذاشته ایم و کم کم خودمان را برای فضایی نو و تازه آماده می کنیم. فیفا ۱۸ در کنار پیشرفت های قابل توجه گرافیکی و تا حدودی گیم پلی، تفاوت بسیار زیادی در مود محبوب FUT اعمال نکرد، اما با این حال توانست به موفق ترین نسخه تاریخ آلتیمیت تیم تبدیل شود.

اصلی ترین دلیل این اتفاق مهم، پشتیبانی مداوم، برگزاری رویدادهای متعدد، ارائه چالش های روزانه و هفتگی درگیر کننده، انتشار کارت های بی شمار (به جرئت می توان گفت فیفا ۱۸ از حیث ارائه کارت های In Form بازیکنان رکوردشکنی کرد) و البته بخش آفلاین جذابی به نام Squad Battles بود.

در این بخش جدید کاربران در مقابل تیم هایی متشکل از ترکیب هایی که توسط خود هواداران فیفا در جامعه EA Community ساخته شده بودند قرار می گیرند که درجه سختی آن نیز به صورت مجزا قابل تعیین است؛ مکانیزم ارائه جوایز آن نیز به صورت دیویژن هایی داینامیک بوده که از برنز رده ۳ شروع شده و تا نفرات اول تا سوم ادامه دارد.

اگر از هواداران این مود محبوب نبوده باشید، احتمالاً طی مطالعه مقاله فوق دچار کمی سردرگمی شدید؛ در مطالب آتی به معرفی کامل و جامع آلتیمیت تیم خواهیم پرداخت تا ضمن تقویت اطلاعات بازیکنان سابق، بستری مناسب برای آغازی هوشمندانه تر برای بازیکنان جدیدی که می خواهند از FUT 19 به جمع کاربران آلتیمیت تیم بپیوندند فراهم سازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

The post همه چیز درباره Ultimate Team؛ محبوب ترین بخش فیفا چگونه شکل گرفت؟ appeared first on دیجیاتو.