اپلیکیشن‌ های اپ استور از طریق جستجو و بازی ها با مرور بهتر دیده می‌ شوند

آخرین گزارشات تأیید می‌کنند که طراحی جدید اپ‌استور، تأثیر بسزایی روی بهتر دیده شدن اپلیکیشن‌ها و آمار دانلود آن‌ها گذاشته. سنسور تاور، پایگاه تحلیلی اپلیکیشن‌ها در گزارش اخیر خود ضمن تأیید این موضوع تأثیرات این طراحی جدید را به تفکیک بررسی کرده است.

به گفته سنسور تاور آمار اپلیکیشن‌هایی که با مرور صفحات اپ‌استور توسط کاربران (به اصطلاح از طریق Browse شدن) دانلود می‌شوند، حالا به ۱۵ درصد رسیده‌ است. این در حالیست که تا قبل از iOS 11، سهم اپلیکیشن‌هایی که به این طریق در آیفون و آیپد کاربران نصب می‌شد به ۱۰ درصد هم نمی‌رسید.

اما هنوز اصلی‌ترین روش دانلود اپلیکیشن‌ها در اپ‌استور، جستجوی آنهاست که میانگین ۶۵ درصد کل دانلودها را به خود اختصاص داده است. همچنین آمار و ارقامی که بیان کردیم برای دو دسته اپلیکیشن و بازی‌های موبایل کاملا متفاوت هستند.

مطابق آمار سنسور تاور، بازی‌ها هنگام مرور اپ‌استور (Browse) توسط کاربر بهتر دیده و دانلود می‌شوند و این در حالیست که محصولات غیر بازی (اپلیکیشن‌های کاربردی) از طریق جستجو شانس بهتری برای دیده شدن دارند.

در ادامه می‌توانید نمودار تفکیک‌شده سنسور تاور از این آمار و ارقام را مشاهده نمایید:

سنسور تاور

The post اپلیکیشن‌ های اپ استور از طریق جستجو و بازی ها با مرور بهتر دیده می‌ شوند appeared first on دیجیاتو.

تعداد اپلیکیشن های اپ استور برای اولین بار در تاریخ این فروشگاه کاهش یافت

به گزارش کمپانی تحلیلی Appfigures، تعداد اپلیکیشن های حاضر در اپ استور در سال ۲۰۱۷ برای نخستین بار در تاریخ این فروشگاه با کاهش مواجه شده است. مطابق گزارش، این مقدار در آغاز سال گذشته ۲.۲ میلیون اپلیکیشن بوده اما تا انتهای سال به ۲.۱ میلیون اپلیکیشن تقلیل یافته است.

احتمالا دلیل این کاهش به تصمیم اپل برای پاکسازی اپلیکیشن های قدیمی و ناسازگار با آیفون های جدید باز می گردد. البته اپ هایی که مبتنی بر معماری ۶۴ بیت ساخته نشده یا از قوانین تأیید صلاحیت اپ استور پیروی نکرده اند نیز جزو اپلیکیشن های پاک شده بوده اند.

به غیر از این اپل کلیه اپلیکیشن های آنتی ویروس، کلون سایر اپلیکیشن ها و اپ های بی کیفیتی که به اعتبار اپ استور ضربه می زدند را هم روانه گورستان نرم افزارهای مرده کرده تا فقط محصولاتی باقی بمانند که حرفی برای گفتن دارند.

اما در گزارش Appfigures آمار و ارقام جالب تری هم به چشم می خورد. همگام با کاهش تعداد اپلیکیشن ها، توسعه دهندگان هم در سال ۲۰۱۷ تعداد اپلیکیشن کمتری را نسبت به سال پیش در اپ استور ثبت کرده اند.

این در حالیست که فروشگاه رقیب یعنی گوگل پلی از این منظر وضعیت بسیار بهتری را تجربه می کند. بیش از ۱.۵ میلیون اپلیکیشن جدید در سال ۲۰۱۷ روانه گوگل پلی استور شدند که این آمار برای اپ استور فقط ۷۵۵ هزار اپلیکیشن بوده، یعنی چیزی حدودا نصف اپلیکیشن های اندرویدی.

Appfigures علت برتری گوگل پلی را تصمیم بسیاری از توسعه دهندگان برای پورت نسخه iOS محصولات خود روی اندروید می داند. اما معمولا کم پیش می آید که بر عکس این اتفاق، یعنی پورت نسخه اندروید روی iOS اتفاق بیفتد.

The post تعداد اپلیکیشن های اپ استور برای اولین بار در تاریخ این فروشگاه کاهش یافت appeared first on دیجیاتو.