چهارده خودروی شگفت انگیز برای آفرود و ماجراجویی

خودروهای شاسی بلند این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند. این دسته از اتومبیل ها اکنون بیش از هر زمان دیگری محبوب بوده و رفته رفته در حال تنگ کردن عرصه بر مدل های دیگری نظیر سدان ها هستند.

با شدت گرفتن تب شاسی بلند سواری در بین عموم مردم، خودروسازان نیز خود را با سلایق مشتریان هماهنگ تر کرده و بر روی ارایه چنین مدل هایی تمرکز کرده اند.

این تحولات به ظهور شاسی بلندهایی خاص و لوکس با قیمت های نجومی منجر شده است. در نوشتار حاضر قصد داریم به برخی از خاص ترین شاسی بلندهای موجود در منظومه شمسی نگاهی گذرا داشته باشیم. چنانچه این مطلب برایتان جذابیت دارد، دعوت می کنیم با ادامه مطلب همراه ما باشید.

برتین خودرو آفرود لوکس: مرسدس بنز G 63 AMG 6×6

مرسدس G کلاس استاندارد به عنوان یکی از جذاب ترین و لوکس ترین شاسی بلندهای موجود شناخته می شود. با این حال چند سال پیش اشتوتگارتی ها در یک اقدام جالب تصمیم گرفتند نسخه ۶ چرخ این شاسی بلند نمادین را عرضه کنند.

نتیجه تصمیم اشتوتگارتی ها در قالب مدلی با نام G 63 AMG 6×6 نمود پیدا کرد. این پیکاپ تنومند بین سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ در تیراژی در حدود ۱۰۰ دستگاه تولید شد.

خودرو آفرود

در زیر کاپوت مرسدس G 63 AMG 6×6 یک موتور ۵٫۵ لیتری توئین توربو قرار دارد که می تواند ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این پیکاپ ۴٫۱ تنی در عرض ۷٫۸ ثانیه به سرعت ۹۶٫۵ کیلومتر در ساعت رسیده و قادر است به نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. در زمان عرضه G 63 AMG 6×6 قیمتی در حدود ۷۰۰ هزار یورو داشت.

دِول سیکستی (Devel Sixty)

وقتی صحبت از خودروهای آفرود ۶ چرخ باشد، حتما باید از Devel Sixy یاد کرد. این هیولای اماراتی گویی از یک سیاره دیگر راهی زمین شده و چهره ای بسیار مخوف دارد.

نیروی Devel Sixy توسط یک موتور ۶٫۷۵ لیتری V8 توربودیزل تامین می شود. این موتور در حالت استاندارد توانایی تولید ۷۰۰ اسب بخار قدرت را دارد، اما در صورت سفارش پکیج در نظر گرفته شده، این رقم به ۱۵۰۰ اسب بخار افزایش می یابد. برای خرید این شاسی بلند ۶ چرخ اماراتی ها باید حداقل ۴۵۰ هزار دلار پس انداز کرد.

راشل سناتور

راشل سناتور یک شاسی بلند یا به عبارت صحیح تر نفربر زرهی کانادایی است که ظاهری کاملا متمایز دارد. اجزای بدنه سناتور استانداردهای نظامی را پاس کرده و شیشه های آن در مقابل سلاح هایی با کالیبر .۵۰ مقاوم هستند.

سناتور بر روی پلتفرم متعلق به پیکاپ سنگین فورد Super Duty ساخته می شود. در زیر کاپوت این نفربر یک موتور ۶٫۷ لیتری توربو دیزل نصب شده که می تواند ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۱۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند. یک گیربکس ۶ سرعته خودکار هم وظیفه انتقال نیرو به هر چهار چرخ را بر عهده دارد.

نفر بر تاکتیکی کمپانی راشل فقط برای ارگان ها و آژانس های دولتی توسعه یافته؛ به همین دلیل هیچ اطلاعاتی درباره قیمت آن در دست نیست.

راینو GX

راینو GX شاسی بلند لوکس و غول پیکر دیگری است که بر روی پلتفرم فورد F-450 ساخته می شود. این کرگدن چهار چرخ ظاهری خشن و جذاب داشته و گویی آماده یورش به سمت جلو است.

نیروی مورد نیاز راینو GX از طریق موتور دیزلی ۶٫۷ لیتری V8 یا موتور بنزینی ۶٫۸ لیتری V10 تامین می شود. این شاسی بلند گرانقیمت بصورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک به فروش می رسد. بر اساس شنیده ها، در صورت علاقه به این شاسی بلند قلدر باید چیزی در حدود ۲۵۰ هزار دلار برای آن پرداخت کنید.

هنسی Goliath 6×6

هنسی Goliath 6×6 بر اساس پیکاپ شورولت سیلورادو شکل گرفته است. این پیکاپ شش چرخ در جلو و عقب به سپرهای ویژه ای مجهز شده؛ همچنین وظیفه تامین روشنایی بر عهده چراغ های LED گذاشته شده است، وجود میله های ضخیم در قسمت بار هم چهره این خودرو را خاص تر کرده اند.

طبق روال مرسوم تگزاسی ها، در کنار تغییرات ظاهری گسترده و اضافه شدن یک اکسل دیگر، در زیر کاپوت نیز تغییرات زیادی رخ داده و موتور دیگری جایگزین نمونه استاندارد شده است.

در بخش فنی مهندسین هنسی یک موتور ۶٫۲ لیتری V8 سوپرشارژ نصب کرده اند. این موتور که با کد HPE700 شناخته می شود، در مدل های دیگر نیز به کار گرفته شده و می تواند ۷۰۵ اسب بخار قدرت و ۹۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

علی رغم بدنه ای تنومند، هنسی Goliath 6X6 برای رسیدن به سرعت ۶۰ مایل در ساعت (۹۶٫۵ کیلومتر) به زمانی در حدود ۴٫۵ ثانیه نیاز دارد. این زمان تقریبا برابر با سدان اسپرت آئودی S4 است.

چنانچه فردی به دست پرورده جدید هنسی علاقه مند باشد، باید حداقل ۳۷۵,۰۰۰ دلار برای آن کنار بگذارد. از این پیکاپ خاص تنها ۲۴ دستگاه تولید خواهد شد.

جیپ رانگلر ۶x6

رانگلر یکی از جان سخت ترین خودروهای آفرود به شمار می رود. شرکت Southern Off Road به سراغ یک دستگاه از این شاسی بلند آمریکایی همه جا رو رفته و آن را برای اندرو جونز (Andruw Jones) بازیکن سابق تیم بیسبال Atlanta Braves به خودرویی شش چرخ تبدیل کرده است.

jeep-wrangler-6x6-custom

در زیر کاپوت این پیکاپ طویل، موتوری V8 با حجم ۶ لیتر قرار دارد. مهندسین شرکت یاد شده ۴٫۵ اینچ به ارتفاع خودرو افزوده اند تا عبور از موانع مشکل ساز نشود. ظاهرا آقای جونز دیگر تمایلی به حفظ این رانگلر خاص نداشته و آن را با قیمت ۲۴۹,۸۰۰ دلار به فروش گذاشته است.

هامر H1 تولیدی توسط Mil-Spec Automotive

کمپانی Mil-Spec Automotive که در زمینه ساخت شاسی بلندهای سفارشی و خاص برای ماجراجویان فعالیت می کند، در یکی از آخرین پروژه های خود به سراغ هامر H1 رفته و با بازسازی چند نمونه امکان خرید این خودرو را برای علاقه مندان فراهم کرده است.

با تغییراتی که مهندسین Mil-Spec Automotive در کابین و سیستم تعلیق H1 اعمال کرده اند، راحتی و کیفیت سواری این شاسی بلند پرطرفدار تا حد زیادی بهبود یافته و برای تردد در مسیرهای شهری نیز مناسب تر شده است.

این شرکت یک موتور ۶٫۶ لیتری توربودیزل V8 را جایگزین نمونه اصلی نموده است. این موتور توانایی تولید ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. نسخه های بازسازی شده هامر H1 در چند نسخه به فروش می رسند که ارزان ترین آنها چیزی در حدود ۲۵۰ هزار دلار هزینه روی دوش خریدار می گذارد.

پروژه وایپر شرکت East Coast Defenders

مثل Mil-Spec Automotive، کمپانی East Coast Defenders نیز علاقه خاصی به احیای شاسی بلندهای نمادین دارد. این شرکت در سال های اخیر پروژه های مختلفی اجرا کرده که در بین آنها پروژه وایپر شاخص تر از بقیه به نظر می رسد.

east-coast-defenders-project-viper

پروژه وایپر بر روی مدل لندرور دیفندر اجرا می شود. با بهینه سازی های ظاهری و فنی صورت گرفته، این شاسی بلند قدیمی چهره ای بروزتر پیدا کرده است. میله های محافظ، سیستم تعلیق ارتقا یافته، رینگ های ۲۰ اینچی، صندلی های چرمی، سیستم اینفوتینمنت اختصاصی و لوازم جانبی متعدد برخی از ویژگی های دست پرورده جدید مهندسین East Coast Defenders هستند.

نیروبخش این خودرو یک موتور V8 با توانایی تولید ۴۳۰ اسب بخار است. برای هدایت چنین شاسی بلند جذابی به پارکینگ باید حداقل ۳۰۰ هزار دلار پرداخت کرد.

هنسی Velociraptor 6×6

دیگر پیکاپ شش چرخ شرکت هنسی یعنی VelociRaptor 6×6 گزینه است که توانسته به این لیست راه پیدا کند. این خودرو بر روی فوررد F-150 شکل گرفته و ابهتی مثال زدنی دارد.

هنسی VelociRaptor 6×6 نیروی خود را از یک موتور ۶۰۲ اسب بخاری دریافت می کند. این موتور هر شش چرخ را به حرکت وادار نموده و می تواند در عرض ۴٫۹ ثانیه سرعت خودرو را به ۶۰ مایل در ساعت برساند.

شرکت تگزاسی برای تحویل این خودرو به مشتریان چیزی در حدود ۳۵۰ هزار دلار از آنها طلب می کند.

کارلمان کینگ (Karlmann King)

کارلمان (Karlmann) کینگ با توجه به ظاهر خاص خود، گویی از یک سیاره دیگر آمده است. این شاسی بلند بسیار گران قیمت بر روی شاسی فورد F-550 سوار شده و برای جابجایی وزن ۵٫۸ تنی از یک موتور ۶٫۸ لیتری V10 بهره می برد.

نکته نه چندان خوشایند اینکه حداکثر سرعت این تانک چهار چرخ ۲ میلیون دلاری در ۱۴۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. در مقابل کابین آن ظرفیت حداکثر ۷ سرنشین را داشته و به امکاناتی مثل تلویزیون تا شونده، یخچال، میزهای مخفی و قهوه ساز مجهز است.

مرسدس بنز یونیماگ

مرسدس بنز یونیماگ به عنوان یکی از شاخص ترین خودروهای آفرود دهه های اخیر شناخته می شود. این کامیونت چند منظوره کاربردهای مختلفی داشته و توانایی های بسیار بالایی در پشت سر گذاشتن انواع مسیرها دارد.

earthcruiser-unimog-explorer-xpr440

با وجود توانایی ها و قابلیت های زیاد در حالت استاندارد، گاه برخی شرکت های دیگر یونیماگ را به کارگاه های خود برده و آن را برای مشتریان خود شخصی سازی می کنند. EarthCruiser یکی از این شرکت هاست که اتومبیل معروف ژرمن ها را به یک کمپر همه جا رو تبدیل کرده است.

earthcruiser-unimog-explorer-xpr440 (1)

با توجه به نصب کردن تمام لوازم مورد نیاز و وجود سرویس بهداشتی و آشپزخانه کامل، خریداران این خودرو می توانند تا کیلومترها وارد دل طبیعت شده و با خیال راحت چندین روز را به دور از هیاهوی شهری سپری کنند. نکته جالب اینکه EarthCruiser یک باک بزرگ تعبیه کرده که می توان سوخت لازم برای پیمایش مسافت ۲۱۰۰ مایلی (معادل ۳۳۸۰ کیلومتر) را با خود حمل نمود. متاسفانه درباره قیمت این کمپر اطلاعاتی منتشر نشده است.

تویوتا لندکروزر ۶X6 ساخت شرکت Multidrive Technology

خانواده لندکروزر تویوتا جزو مدل های بسیار محبوب در بین علاقه مندان به آفرود به شمار می روند. اعضای این خانواده به ویژه سری ۷۰ در استرالیا طرفداران زیادی دارند، به همین خاطر شرکت Multidrive Technology با تبدیل یکی از پیکاپ های این سری توجه هموطنان خود را جلب کرده است.

multidrive-technology-toyota-land-cruiser-6x6

مهندسین شرکت یاد شده، با ایجاد تغییرات گسترده در سیستم تعلیق یک محور دیگر به پیکاپ تویوتا لندکروزر اضافه کرده و آن را به رقیبی دیگر برای مرسدس G 63 AMG 6×6 تبدیل نموده اند. این پیکاپ در نسخه های متفاوتی قابل عرضه بوده و به لطف سیستم ۶ چرخ محرک توانایی بالایی در عبور از انواع پستی و بلندی ها دارد.

در حالت استاندارد موتور ۴ لیتری V6 سوپرشارژ با ۳۹۸ اسب بخار با گیربکس ۵ سرعته دستی ترکیب می شود؛ امکان سفارش موتور ۴٫۵ لیتری دیزلی V8 با گیربکس خودکار نیز برای علاقه مندان فراهم شده است. درباره قیمت این پیکاپ ۶ چرخ ژاپنی اطلاعاتی در دست نیست.

رضوانی تانک نسخه نظامی

خودروساز ایرانی الاصل رضوانی با معرفی شاسی بلند تانک سر و صدای زیادی بر پا کرده است. این خودرو تاکنون در چند نسخه با قابلیت های متفاوتی معرفی شده؛ نسخه نظامی یکی از این موارد است که از بدنه ای مقاوم تر در برابر انواع حملات بهره می برد.

به لحاظ فنی این نسخه از تانک در حالت استاندارد از همان شاسی و موتور ۶٫۴ لیتری V8 Hemi بهره می برد. این موتور توانایی تولید ۵۰۰ اسب بخار قدرت را دارد. اما برای افرادی که به دنبال قدرت بیشتر باشند، امکان سفارش موتور ۷۰۷ اسب بخاری V8 Hellcat نیز فراهم شده است.

رضوانی تانک ضد گلوله خود را با رنگ بژ صحرایی مات به مشتریان تحویل می دهد، اما آنها می توانند بنا به علاقه خود هر رنگ دلخواه را انتخاب کنند.

چنانچه فردی خواهان این نسخه از تانک رضوانی باشد، باید حداقل ۲۹۵,۰۰۰ دلار در برای آن کنار بگذارد. بد نیست بدانید این رقم حدود ۵۰ درصد بیشتر از نسخه استاندارد تانک است.

آوتوروس شامان ۸x8

اگر کسی وجود ۶ چرخ محرک را برای ماجراجویی ها خود کافی نمی داند، به او دست پرورده عجیب روس ها را پیشنهاد می کنیم. این خودرو، تانک، نفربر یا هر چه که خطابش کنیم، آوتوروس شامان (Avtoros Shaman) نام دارد.

avtoros-shaman-8x8

علی رغم هیکلی بسیار درشت، شامان از یک موتور ۱۷۰ اسب بخاری بهره می برد. کابین آن هم بر اساس فرمول روس ها ساخته شده و مثل بخش اکونومی بوئینگ ۷۳۷ احساس می شود. نکته عجیب اینکه خریدار این وسیله نقلیه واقعا همه جا رو باید ۲۱۵ هزار دلار برای آن پرداخت کند، رقمی که شاید در مقایسه با دیگر مدل های حاضر در این لیست چندان قابل توجیه نباشد.

 

The post چهارده خودروی شگفت انگیز برای آفرود و ماجراجویی appeared first on دیجیاتو.

مهندسی حجم؛ آشنایی با سریع ترین خودروهای چهار سیلندر حال حاضر جهان

در عصر کنونی بسیاری از خودروسازان به خاطر دلایلی مثل راندمان بالا، کاهش وزن کلی و بهینه تر شده میزان مصرف سوخت به استفاده از موتورهای کم حجم چهار سیلندر آورده اند. این دسته از موتورها گرچه به لطف فناوری توربوشارژ از لحاظ قدرت در وضعیت مطلوبی قرار دارند، اما در مقایسه با نمونه های ۶ و ۸ سیلندر ساکت بوده و خبری از غرش های مهیب در آنها نیست.

2016 Chevrolet Camaro engines

خوب یا بد به هر ترتیب موتورهای ۴ سیلندر اکنون می توانند قدرتی برابر با موتورهای ۶ سیلندر چند سال پیش تولید کنند. در حال حاضر این موتورها بر روی انواع خودروهای بزرگ و حتی عضلانی دیده می شوند. ب ام و سری ۷، فورد موستانگ (با تلفظ صحیح تر ماستنگ) و شورولت کامارو برخی از معروف ترین مدل هایی هستند که خریداران می توانند آنها را با موتورهای ۴ سیلندر سفارش دهند.

2016FordMustangConvertibleCDC

با این پیش زمینه در مطلب حاضر قصد داریم به ۶ اتومبیل سریع چهار سیلندر که در بازار ایالات متحده قابل خرید هستند، نگاهی گذرا داشته باشیم. اگر این موضوع برایتان جذابیت دارد، دعوت می کنیم با ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

مرسدس AMG CLA45

در زیر کاپوت این اشتوتگارتی کوچک یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر قرار دارد. این موتور توربوشارژ که عنوان قوی ترین ۴ سیلندر تولید انبوه کنونی را به یدک می کشد، قادر است ۳۷۵ اسب بخار قدرت تولید کند.

نیروی تولیدی توسط موتور AMG CLA45 از طریق یک گیربکس دو کلاچه خودکار به تمامی چرخ ها ارسال می شود. با چنین مشخصاتی سدان کوچک ژرمن ها می تواند در عرض تنها ۴٫۱ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند.

Mercedes AMG CLA45

با توجه به توانایی های فنی در خور توجه، هر راننده ای که پشت فرمان مرسدس AMG CLA45 بنشیند، خواهد توانست طعم سرعت و شتاب بالا را به راحتی هر چه تمام تجربه کند. برای اثبات قابلیت های بالای موتور این خودرو همین بس که AMG CLA45 توانایی به چالش کشیدن آئودی RS3 با موتور ۲٫۵ لیتری ۵ سیلندر و ب ام و M2 با موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر را دارد.

Mercedes-CLA-45-AMG-vs-BMW-M2-8

آلفارومئو ۴C

شرایط این روزهای آلفارومئو را می توان به رنسانس تشبیه کرد. این خودروساز ایتالیایی جانی تازه گرفته و با ارایه مدل هایی مثل جیولیا و استلویو توانسته به عرصه رقابت بازگردد.

اتومبیل دو نفره ۴C دیگر مدلی است که توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده؛ آلفارومئو با تولید این خودرو افرادی را که به لذت رانندگی بیش از هر چیزی اهمیت می دهند، نشانه گرفته است.

Alfa 4C

نیروی ۴C توسط یک موتور ۱٫۷۵ لیتری چهار سیلندر تامین می شود. این موتور توربو در پشت کابین نصب شده و می تواند ۲۳۷ اسب بخار قدرت تولید کند. اگر چه در ابتدا این میزان خروجی برای رانندگی هیجان انگیز کافی بنظر نمی رسد، اما باید گفت که به لطف وزن حدودا یک تنی، نسبت قدرت به وزن ایده آل بوده و این خودرو برای رسیدن به سرعت ۶۰ مایل همانند AMG CLA45 به ۴٫۱ ثانیه زمان نیاز دارد.

2016-alfa-romeo-4c-coupe

با وچود لذت و هیجان بالای رانندگی، آلفارومئو ۴C چندان هم بی ایراد نیست. نبود سیستم های کمکی برای فرمان، ارتفاع بسیار پایین و سیستم تعلیق کاملا خشک استفاده از این خودرو را در امور روزمره تقریبا غیرممکن می کنند.

مرسدس AMG GLA45

این کراس اوور کوچک از پلتفرم و قوی محرکه مشترکی با AMG CLA45 بهره می برد. بنابراین نیروبخش AMG GLA45 نیز همان موتور ۲ لیتری ۳۷۵ اسب بخاری است.

2018-mercedes-amg-gla45-first-drive

علی رغم شباعت های فنی، به دلیل تفاوت هایی که این دو اشتوتگارتی به لحاظ ارتفاع و سیستم تعلیق با همدیگر دارند، مدل قد بلندتر یعنی AMG GLA45 کمی کندتر بوده و زمان لازم برای رسیدن به سرعت ۶۰ مایل ۴٫۳ ثانیه طول می کشد.

پورشه ۷۱۸ باکستر S

وقتی پورشه تصمیم گرفت در نسل اخیر باکستر از موتور ۴ سیلندر بجای نمونه ۶ سیلندر استفاده کند، با انتقادهای زیادی روبرو شد. منتقدان عقیده داشتند شاسی فوق العاده این خودرو در صورت بکارگیری موتوری حجیم تر بهتر می توانست قابلیت های خود را به نمایش بگذارد.

Porsche 718 Boxster S

با این حال موتور ۲٫۵ لیتری توربوشارژ پورشه دست کمی از نمونه های ۶ سیلندر ندارد. این موتور ۳۵۰ اسب بخار قدرت داشته و چرخ های عقب را به حرکت در میاورد.

با تکیه بر نیروگاه کوچک اما قدرتمند، ۷۱۸ باکستر S شتاب صفر تا ۶۰ مایل را در ۴٫۴ ثانیه محقق می کند. با وجود عملکرد فنی قابل تحسین صدای این خودرو جذاب نبوده و ساکت و کم هیجان احساس می شود.

فولکس واگن گلف R

هاچبک داغ و پرطرفدار فولکس واگن یعنی گلف R پای این خودروساز بزرگ آلمانی را به لیست حاضر باز کرده است. در زیر کاپوت این هاچبک با سابقه یک موتور ۲ لیتری توربو قرار دارد. این موتور ۲۹۲ اسب بخار قدرت داشته و با به حرکت درآوردن هر چهار چرخ، در ۴٫۵ ثانیه سرعت خودرو را به ۶۰ مایل در ساعت می رساند. البته این اتفاق زمانی رخ می دهد که وظیفه انتقال نیرو بر عهده گیربکس دو کلاچه DSG گذاشته شود.

Volkswagen Golf R

در مقایسه با فورد فوکوس RS که رقیب مستقیم گلف R به حساب می آید، هاچبک آلمانی سواری نرم تری داشته و از لحاظ عملکرد کلی نیز از وضعیت بهتری برخوردار است. البته وقتی صحبت از رقم پرداختی باشد، قضیه کمی متفاوت خواهد شد.

آئودی S3 سدان / آئودی TT S

آئودی S3 سدان و TT S از پلتفرم مشترکی بهره برده و خصوصیات فنی بسیار مشابهی دارند. به همین جهت جایگاه پنجم در این رتبه بندی بطور مشترک به دو محصول از آئودی می رسد.

نیروبخش هر دو مدل همان موتور ۲ لیتری چهار سیلندری است که در زیر کاپوت گلف R دیده می شود. علاوه بر این گیربکس نیز یکسان بوده و ۲۹۲ اسب بخار تولید شده توسط موتور به هر چهار چرخ انتقال می یابد.

2018-audi-tt-rs.-rs-3-1

علی رغم بهره گیری از قوای محرکه مشترک، مدل های مزین به نشان ارباب حلقه ها حدود ۰٫۱ ثانیه نسبت به گلف R کندتر هستند. با این حساب S3 سدان و TT S شتاب صفر تا ۶۰ مایل را در زمان ۴٫۶ ثانیه ثبت می کنند. البته از آنجایی که این دو خودرو به نشان آئودی مزین شده اند، کابین لوکس تری داشته و از کیفیت سواری بهتری برخوردار هستند.

همانطور که مشاهده می کنید کاهش تعداد سیلندر لزوما به معنای افت عملکرد نیست. البته نکته مهم اینکه ارقام حاضر در این مطلب بر اساس کاتالوگ های رسمی تنظیم شده اند و ممکن است نتایج در شرایط واقعی کمی متفاوت باشد. مساله دیگر اینکه اکثر موتورهای کم حجم پر بازده در زیر کاپوت خودروهای آلمانی دیده می شوند. بنابراین به نظر می رسد ژرمن ها در زمینه استخراج اسب بخارهای بیشتر تخصص بهتری نسبت به خودروسازان سایر کشورها دارند.

The post مهندسی حجم؛ آشنایی با سریع ترین خودروهای چهار سیلندر حال حاضر جهان appeared first on دیجیاتو.

دوئل آلمانی ژاپنی؛ مسابقه درگ جذاب مرسدس AMG GT R با هوندا NSX [تماشا کنید]

بعد از به جان هم انداختن اولین نسل از هوندا NSX و آخرین نسل سیویک تایپ R، دست اندرکاران سایت Carwow این بار به سراغ NSX جدید رفته و آن را در برابر هیولای جهنم سبز یعنی مرسدس AMG GT R قرار داده اند.

نسل دوم NSX که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، از یک پیشرانه هیبریدی با ۵۷۳ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. این پیشرانه شامل یک موتور بنزینی ۳٫۵ لیتری V6 و سه موتور الکتریکی بوده و هر چهار چرخ را به حرکت در میاورد.

Honda (Acura) NSX vs Mercedes-AMG GT R – DRAG RACE, ROLLING RACE (7)

در مقابل هیولای ژرمن ها فاقد موتور کمکی برقی بوده و فقط به یک موتور بنزینی بسنده کرده است. این موتور ۴ لیتری توئین توربو توانایی تولید ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. برخلاف NSX نیروی تولیدی توسط موتور AMG GT R تنها به سمت چرخ های عقب هدایت می شود.

با توجه به مشخصات پیشرانه دو خودرو شاید برخی عقیده داشته باشند که مدل اسپرت ژاپنی به خاطر گشتاور کمتر حرفی برای گفتن در مسابقه درگ نخواهد داشت. اما این برداشت چندان صحیح نبوده و NSX به خوبی رقیب خود را به چالش می کشد.

Honda (Acura) NSX vs Mercedes-AMG GT R – DRAG RACE, ROLLING RACE (9)

ویدیویی که Carwow از این رویارویی تهیه کرده، همانند موارد قبلی بسیار جذاب و تماشایی است و گاهی اوقات رقابت بین دو مدل مذکور بصورت میلی متری جریان پیدا می کند. بنابراین دعوت می کنیم با تماشای ویدیوی زیر برنده این دوئل مهیج را بشناسید.

چنانچه به هر دلیلی نمی توانید ویدیوی فوق را تماشا کنید، اما دوست دارید از نتیجه رقابت آگاه شوید، باید بگوییم که در مسابقه درگ یک چهارم مایل این هوندا NSX است که با تکیه بر ارسال نیرو به هر چهار چرخ و در نتیجه چسبندگی بهتر، زودتر از مرسدس AMG GT R از خط پایان عبور می کند.

در این آیتم NSX رکورد ۱۰٫۸ ثانیه را از خود بر جای می گذارد. رقیب آلمانی نیز موفق به ثبت رکورد ۱۱٫۳ ثانیه می شود.

Honda (Acura) NSX vs Mercedes-AMG GT R – DRAG RACE, ROLLING RACE (6)

در مسابقه شتابگیری ثانویه رانندگان هر دو خودرو با سرعت اولیه ۸۰ کیلومتر در ساعت و در حالیکه دنده سوم انتخاب شده، اقدام به فشردن پدال گاز تا انتها می کنند.

در این مسابقه که چسبندگی در آن به اندازه شتابگیری از حالت سکون مهم نیست، AMG GT R خوی وحشی خود را نشان داده و با غرشی مثال زدنی از رقیب چشم بادامی خود پیش می افتد.

Honda (Acura) NSX vs Mercedes-AMG GT R – DRAG RACE, ROLLING RACE (8)

در آیتم سوم، نوبت به ترمزگیری با سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت می رسد. اگر چه هر دو خودرو از ترمزهای کربن سرامیک بهره می برند، اما هیولای جهنم سبز به لطف وزن کمتر با اختلافی اندک در مسافتی کوتاه تر متوقف می شود. بد نیست اشاره کنیم AMG GT R و NSX به ترتیب برابر با ۱۶۳۰ و ۱۷۲۵ کیلوگرم وزن دارند.

Honda (Acura) NSX vs Mercedes-AMG GT R – DRAG RACE, ROLLING RACE (8)

با این حساب با دو برد از سه مسابقه مرسدس AMG GT R برنده این رویارویی هیجان انگیز شناخته می شود. ناگفته نماند هر دو شرکت در حال کار بر روی نسخه قوی تر این مدل ها هستند. مرسدس AMG خود را برای معرفی نسخه Black Series در حوالی سال ۲۰۲۰ آماده می کند؛ هوندا هم در نظر دارد سال آینده نسخه Type R از NSX را رونمایی کند.

The post دوئل آلمانی ژاپنی؛ مسابقه درگ جذاب مرسدس AMG GT R با هوندا NSX [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

بازی تاج و تخت؛ آیا مرسدس بنز S کلاس کماکان بهترین سدان لوکس جهان است؟

مرسدس بنز همواره یکی از خوشنام ترین و پیشروترین خودروسازان در طول تاریخ بوده است. این کمپانی آلمانی اگر چه قدمتی برابر با خودروی سه چرخ بنز پتنت موتورواگن دارد، اما به طور رسمی از سال ۱۹۲۶ شروع به کار کرده است.

از آن زمان تاکنون نام مرسدس بنز با اتومبیل های لوکس و پیشرفته عجین شده و محصولات آن همیشه جزو پرطرفدارترین خودروها بوده اند.

این کمپانی اکنون طیف گسترده ای از مدل های مختلف را بر روی خط تولید داشته و اخیرا حتی یک پیکاپ نیز به جمع محصولات خود اضافه کرده است.

mercedes_benz_classic_insight_e-klasse_2016_051

در میان خودروهای مزین به نشان ستاره نقره ای، بی تردید S کلاس جایگاهی ویژه دارد. نسل نخست S کلاس در سال ۱۹۷۲ ظهور کرد و از آن به بعد این سدان فول سایز لوکس به یک استاندارد در سگمنت خود تبدیل شد.

دلیل این امر به حرکت S کلاس بر لبه تکنولوژی باز می گردد. این خودرو در هر نسل به آخرین دستاوردها و تکنولوژی های دوران خود مجهز شده و می توان گفت که پیشرفته ترین اتومبیلی تولیدی در هر عصر بوده است.

mercedes_s-class_01

نسل فعلی S کلاس که با کد W222 شناخته می شود، در واقع نسل ششم بوده و از سال ۲۰۱۳ بر روی خط تولید قرار دارد.

این نسل از S کلاس نیز در زمان عرضه فناوری های جدیدی را وارد خیابان ها کرد. از جمله این فناوری ها می توان به پارک خودکار، سیستم تعلیق تطبیق پذیر با نوع مسیر و صندلی های قابل برنامه ریزی اشاره کرد.

اگر چه فناوری های مذکور هنوز با گذشت ۵ سال جالب و پیشرفته محسوب می شوند، اما برخی از رقبا نیز از آنها بهره می برند.

Mercedes-Benz-S-Class-2018

به گفته مرسدس بنز با ارایه نسخه فیس لیفت، ۶۵۰۰ بخش از S کلاس ۲۰۱۸ بروز شده و این سدان مجلل با نفسی تازه تر به مصاف رقبا خواهد رفت. با این حال آیا تغییرات داده شده برای حفظ تاج و تخت S کلاس کافی هستند؟

در حال حاضر S450 مدل پایه S کلاس به حساب می آید. این نسخه با قیمت آغازین ۸۹,۹۰۰ دلار به یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو که توانایی تولید ۳۶۲ اسب بخار قدرت را دارد، مجهز شده است. با این موتور، S450 قادر است در عرض ۵٫۴ ثانیه به سرعت خود را به ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) در ساعت برساند.

2018-mercedes-benz-s450-review

مدل پایه S کلاس دارای یک قابلیت استاندارد به نام Energizing Comfort Control است. به لطف این قابلیت سیستم هایی مثل تهویه مطبوع، خوشبو کننده هوا، گرمکن صندلی ها، کنترل دمای چند نقطه ای، ماساژورها، نورپردازی و سیستم صوتی با همدیگر همکاری می کنند تا سرنشینان تجربه ای راحت و دلپذیر داشته باشند.

2018-mercedes-benz-s class Energizing Comfort Control

نمایشگرهای بزرگ دوگانه جزو شاخص ترین ویژگی های کابین S450 بوده و آن را از رقبا متمایز می کنند. لیست تجهیزات این خودرو مخصوصا در بخش ایمنی فعال و غیر فعال آنقدر بلند و طولانی است که بی گمان مدل پایه از S کلاس هم یکی از ایمن ترین خودروهای جهان به شمار می رود.

Mercedes benz S Class (8)

علاقه مندان به نسخه ای قدرتمندتر از S کلاس می توانند به سراغ S560 بروند.

در زیر کاپوت این نسخه یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو به قدرت ۴۶۳ اسب بخار نصب شده است. S560 می تواند شتاب صفر تا ۶۰ مایل را در عرض ۴٫۴ ثانیه محقق کند.

هر دو نسخه یاد شده امکان سفارش آپشن های پیشرفته ای مثل Magic Body Control، Magic Sky Control و Magic Vision Control را دارند.

علاوه بر اینها، آپشن های عادی مثل سیستم حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم کنترل نقاط کور و سیستم کمک به تعویض مسیر نیز قابل سفارش هستند.

Mercedes-Benz-S-Class-2018-1280-0f

چنانچه اولویت شخصی قدرت موتور و عملکرد بالا باشد، می تواند با پرداخت ۱۴۷,۵۰۰ دلار نسبت به خرید AMG S63 اقدام کند. این نسخه در مقایسه با S560 حدود ۵۰ هزار دلار گرانتر است، اما در مقابل مهندسین AMG از موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو ۶۰۳ اسب بخار قدرت استخراج کرده اند.

2018-mercedes-amg-s63-sedan

با تکیه بر این نیروگاه قدرتمند و سیستم چهار چرخ متحرک AMG S63 برای رسیدن به سرعت ۶۰ مایل در ساعت تنها به ۳٫۴ ثانیه زمان نیاز دارد. در کنار این عملکرد مثال زدنی، AMG S63 تجهیزات استاندارد بیشتری داشته و از چهره ای جذاب تر و خشن تر بهره می برد.

قوی ترین عضو خانواده S کلاس AMG S65 است. در زیر کاپوت این نسخه موتور ۶ لیتری V12 معروف اشتوتگارتی ها نصب شده؛ این موتور ۶۲۱ اسب بخار قدرت تولید نموده و می تواند در عرض ۴٫۲ ثانیه سدان لوکس مرسدس را به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برساند.

2018-mercedes-amg-s65-sedan

همانطور که مشاهده می کنید S65 در مقایسه با S63 علی رغم قدرت بیشتر، شتاب کمتری دارد. این مساله احتمالا با گیربکس ۷ سرعته قدیمی و تک دیفرانسیل بودن S65 در ارتباط است.

برای خرید این نسخه از S کلاس باید ۲۲۹,۵۰۰ دلار کنار گذاشت که رقم واقعا بالایی است، حال آنکه تجهیزات و عملکرد آن تفاوت زیادی با مدل پایین تر ندارد.

2018 Mercedes-AMG S65 Sedan

مدل مزین به نشان مایباخ نهایت آرامش و تجمل را در هم آمیخته است. نسخه S560 4Matic  از مرسدس مایباخ ۱۶۸,۶۰۰ دلار ارزش داشته و از یک موتور V8 به قدرت ۴۶۳ اسب بخار بهره می برد. نسخه S650 هم در زیر کاپوت خود به یک موتور V12 با ۶۲۱ اسب بخار قدرت مجهز شده است.

Mercedes-Benz-S-Class_Maybach-2018

تمامی این مدل ها به طور ویژه بر روی تجمل و لوکس بودن تاکید دارند و شاید بتوان گفت که از این لحاظ فراتر از رقبای مستقیم خود هستند.

در عوض برخی نسخه های S کلاس به نظر می رسد که محصولات فوق لوکس و اشرافی رولزرویس و بنتلی را نشانه گرفته اند.

Mercedes-Benz-S-Class_Maybach-2018- 2

حال که با اعضای خانواده S کلاس آشنا شدیم، نگاهی به رقبای اصلی این تبار لوکس اشتوتگارتی خواهیم داشت. از سری ۷ شروع می کنیم، رقیبی که در سال های اخیر سایه به سایه S کلاس حرکت کرده است.

تا قبل از معرفی نسخه AMG، طرفداران یک اتومبیل لوکس فول سایز با خصوصیات اسپرت به سراغ سدان باواریایی می رفتند.

BMW 7 series

نسل اخیر سری ۷ از لحاظ تکنولوژی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. پارک خودکار از طریق سوئیچ دیجیتال و هسته کربنی شاسی برخی از ویژگی های پیشرفته این خودرو به شمار می روند.

نسخه M760i از سدان فول سایز باواریایی ها استانداردهای مربوط به قدرت و عملکرد را تا حد زیادی در کلاس خود ارتقا می دهد.

اگر چه این نسخه از لحاظ هندلینگ از رقیب اشتوتگارتی برتر است، اما از لحاظ شتاب کندتر بوده و در پس آن قرار می گیرد. بد نیست بدانید M760i شتابی برابر با ۳٫۶ ثانیه و مرسدس S63 AMG شتابی برابر با ۳٫۴ ثانیه دارد.

برای این کلاس آئودی A8 را بر روی خط تولید دارد. نسل اخیر این سدان تشریفاتی به انبوهی از امکانات و قابلیت های پیشرفته مثل فناوری خودران سطح ۳ مجهز شده است.

به منظور جابجایی A8، ارباب حلقه ها چند پیشرانه مختلف در نظر گرفته است. قدرت این پیشرانه ها بین ۳۳۶ اسب بخار برای نمونه V6 و ۶۰۵ اسب بخار برای نمونه V8 که در زیر کاپوت S8 نصب شده، متغیر است.

اگر چه کیفیت ساخت این خودرو در بهترین سطح ممکن قرار دارد، اما به لحاظ تجهیزات ایمنی و سیستم اینفوتینمنت در جایگاهی پس از S کلاس رتبه بندی می شود.

بازار سدان های لوکس اکنون پر رقابت تر از هر زمان دیگری است. به غیر از رقبای سنتی مثل ب ام و و آئودی اکنون جگوار نیز با XJR و پورشه هم با پانامرا وارد این بخش شده اند.

2018 Mercedes-Benz S560 4MATIC vs. 2018 Jaguar XJR575, 2018 Porsche Panamera Turbo Sport Turismo

اگر بخواهیم به سوال مطرح شده در ابتدای مطلب پاسخ دهیم، باید بگوییم مرسدس بنز با بروزآوری اخیری که در S کلاس انجام داد، به نوعی خونی تازه در رگ های پرچمدار خود تزریق کرده است. این خودرو هنوز هم در کلاس خود سردمدار بوده و بر تخت سلطنت تکیه زده است.

با توجه به وجود نسخه های AMG و مایباخ، S کلاس برای هر سلیقه یک پاسخ مناسب دارد. البته با ظهور نسل جدید آئودی A8، شاید اندکی پایه های این تخت لرزان تر از قبل شده باشند.

The post بازی تاج و تخت؛ آیا مرسدس بنز S کلاس کماکان بهترین سدان لوکس جهان است؟ appeared first on دیجیاتو.

مدیران مرسدس بنز AMG علاقه ای به شکستن رکورد نوربرگ رینگ ندارند

در حالی که اکثر خودروسازان به دنبال ثبت رکورد جدید در پیست پر چالش و خطرناک نوربرگ رینگ هستند طبق گفته های آقای Tobias Moers رئیس شرکت AMG، آن ها علاقه  خاصی به این کار ندارند. خودرویی که توسط مشتریان ما خریده می‌ شود، لازم نیست تا بدانند در آن پیست چقدر سریع است.

وی اینگونه توضیح داد که : ممکن است خودرو ما توسط Christian Gebhardt یا هر کس دیگه ای در آن پیست رکورد بزند اما آیا می تواند به همان مقدار سواری دلنشینی برای سرنشینان فراهم کند؟

لازم به ذکر است که Christian Gebhardt ژورنالیستی است که توانست با AMG GT R رکورد ۷ دقیقه و ۱۰٫۹۳ ثانیه ای را ثبت کند.

وی اینگونه ادامه داد که نوربرگ رینگ تنها پیست موجود دنیا نیست و خودرو ما باید درون پیست های دیگر نیز سریع باشد، همچنین لازم است اشاره کنیم که رکورد بهبود یافته جدیدی با AMG GT R درون جهنم سبز توسط راننده ای حرفه ای به ثبت رسیده است اما بنز از گفتن آن امتناع می کند. دلیل آن هم این است که نشان دهیم خودرو ما حتی توسط راننده های نیمه حرفه ای نیز می تواند رکورد ها را جابجا کند.

در آخر نیز آقای Tobias Moers صحبت خود را اینگونه به پایان رساند که یک استثنا در این باره وجود دارد آن هم Project One است. در نمایشگاه ژنو امسال آنها قول این را دادند که رکورد شگفت انگیزی در این پیست ثبت کنند که رکورد های قبلی را بشکند.

سریعترین زمان ثبت شده توسط Stefan Bellof با خودرو مسابقه ای پورشه ۹۵۶ به ثبت رسیده است که توانست ۶ دقیقه و  ۱۱٫۳ ثانیه را به ثبت برساند که طبق گفته های رئیس AMG این رکورد شکسته خواهد شد.

The post مدیران مرسدس بنز AMG علاقه ای به شکستن رکورد نوربرگ رینگ ندارند appeared first on دیجیاتو.

درگ لوکس ها؛ مرسدس AMG S63 یا ب ام و M760Li؟ [تماشا کنید]

مرسدس بنز یا ب ام و؟ چندین دهه است که این سوال مطرح بوده و با گذشت سالیان سال هنوز جوابی قطعی برای آن پیدا نشده است. این دو شرکت آلمانی در هر کلاس رقابت تنگاتنگی با هم داشته و به واسطه همین رقابت شدید اینک جزو پیشرفته ترین خودروسازان جهان محسوب می شوند.

mercedes benz vs bmw

در کلاس سدان های فول سایز لوکس، مرسدس بنز با S کلاس و ب ام و با سری ۷ حضور دارد. همانند اکثر مدل ها این دو خودرو نیز در نسخه های متفاوتی به فروش می رسند.

برای افرادی که به دنبال قدرت و هیجان بالا باشند، اشتوتگارتی ها AMG S63 را پیشنهاد می کنند. این سدان مجلل به یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز شده که می تواند ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای خرید این خودرو در انگلستان باید حدود ۱۲۵ هزار پوند کنار گذاشت.

mercedes-amg-s-63

در مقابل، پیشنهاد باواریایی برای این دسته از افراد M760Li است. وظیفه تامین نیروی این نسخه از سری ۷ بر عهده یک موتور ۶٫۶ لیتری V12 توئین توربو که توانایی تولید ۶۰۹ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد، گذاشته شده است. علاقه مندان به خرید M760Li در انگلستان باید ۱۳۵ هزار پوند پرداخت کنند که در مقایسه با AMG S63 به طور معناداری گران تر است.

Mercedes-AMG S63 vs BMW M760 - DRAG RACE, ROLLING RACE (6)

اگر چه مرسدس AMG S63 و ب ام و M760Li ذاتا خودروهای تشریفاتی به شمار می روند، اما به لطف پیشرانه های قدرتمند خود از لحاظ عملکرد نیز در سطح بسیار بالایی قرار داشته و قادر هستند هیجان و لذت زیادی را برای مالکین خود به ارمغان بیاورند.

به منظور مقایسه عملکرد این دو خودرو به تازگی دست اندرکاران مجموعه Carwow در انگلستان چند مسابقه بین آنها ترتیب داده و نتیجه را در قالب کلیپی تماشایی منتشر کرده اند که می توانید آن را در زیر مشاهده فرمایید.

اما چنانچه به هر دلیلی تمایلی به تماشای ویدیوی فوق نداشته و دوست دارید که از نتایج آگاه شوید، باید اشاره کنیم که در مسابقه درگ یک چهارم مایل، این M760Li است که با رکورد ۱۱٫۳ ثانیه، توانست ۰٫۲ ثانیه زودتر از رقیب سرسخت خود از خط پایان عبور کند.

Mercedes-AMG S63 vs BMW M760 - DRAG RACE, ROLLING RACE (5)

البته نکته مهم اینکه در این مقایسه نسخه تک دیفرانسیل AMG S63 حاضر شده بود و اگر نسخه ۴Matic یا همان چهارچرخ متحرک به مصاف همتای باواریایی مجهز به سیستم xDrive (سیستم چهار چرخ متحرک ب ام و) می رفت، احتمالا نتیجه جور دیگری رقم می خورد.

در مقایسه دوم که شتابگیری دو خودرو با سرعت اولیه ۵۰ مایل (۸۰ کیلومتر) در ساعت مورد ارزیابی قرار گرفت، به لطف واکنش سریع گیربکس، این بار سدان اشتوتگارتی موفق به شکست رقیب باواریایی خود یعنی M760Li شد.

Mercedes-AMG S63 vs BMW M760 - DRAG RACE, ROLLING RACE (5)

تست ترمز دیگر مقایسه ای بود که توسط Carwow برگزار شد. در این تست علی رغم اختلاف وزن ۲۰۰ کیلویی، سیستم ترمز سری ۷ بهتر عمل کرده و در مسافتی کوتاه تر موفق به متوقف کردن این سدان ۲٫۲ تنی شد. هر چند اختلاف مسافت دو رقیب بسیار ناچیز بود، اما به هر حال M760Li عنوان برنده این تست را نیز به خود اختصاص داد.

The post درگ لوکس ها؛ مرسدس AMG S63 یا ب ام و M760Li؟ [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

پایان دوران شکوه؛ مرسدس AMG با موتورهای ۱۲ سیلندر V شکل خداحافظی می کند

در چند سال گذشته عادت کرده ایم که در زیر کاپوت هیجان انگیزترین محصولات مرسدس-AMG، یک موتور ۶ لیتری V12 ببینیم. این نیروگاه قدرتمند اگر چه کماکان آمار و ارقام جالب توجهی دارد، اما به دلیل پا به سن گذاشتن ظاهرا قرار است دیگر از رده خارج شده و جای خود را به پیشرانه ای متفاوت بدهد.

Mercedes-Benz-S65_AMG_Cabriolet-2018

بر اساس گزارشی که در کار اند درایور (Car and Driver) انتشار یافته، AMG بزودی به تولید سه مدل S65، SL65 و G65 پایان داده و پرچمداران دیگری را جایگزین آنها خواهد کرد. در این گزارش که در مصاحبه با مدیر بخش AMG تهیه شده، آقای توبیاس موئرس (Tobias Moers) گفته:

در نهایت موتور ۱۲ سیلندر از محصولات AMG حذف خواهند شد. برای قوی ترین تولیداتمان، ما مسیر دیگری را در پیش خواهیم گرفت.

Tobias-Moers

به اعتقاد دست اندرکاران کار اند درایور، استفاده از پیشرانه هیبریدی محتمل ترین راهکاری است که مهندسین AMG اندیشیده اند. این گمانه زنی چندان هم بی راه نیست، چرا که AMG سال گذشته کانسپت GT چهار در را با پیشرانه ای هیبریدی معرفی کرد.

mercedes amg gt 4 door concept

این پیشرانه که با نام ” EQ Power+” شناخته می شد، شامل یک موتور بنزینی ۴ لیتری V8 توئین توربو و یک موتور برقی بر روی محور عقب بود و می توانست در مجموع ۸۰۵ اسب بخار قدرت تولید کند.

در زمان رونمایی از مفهومی GT چهار در، آقای موئرس بکارگیری پیشرانه آن را در سایر مدل ها محتمل دانسته و گفته بود که از سال ۲۰۲۱ یا حتی زودتر برخی از اتومبیل های مزین به نشان AMG از ترکیب EQ Power+ بهره خواهند برد.

Mercedes-Benz-S65_AMG_Cabriolet-2018.jpg

موتور ۱۲ سیلندر V شکل AMG ریشه در دهه گذشته دارد، با این حال می تواند ۶۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. علی رغم قدرت مناسب، این موتور ظاهرا در نسل جدید G کلاس یا SL به کار گرفته نخواهد شد.

Mercedes-Benz-SL65_AMG_2017

آنطور که کار اند درایور در گزارش خود آورده، موتور V12 اشتوتگارتی ها قبل از ظهور نسل بعدی S کلاس در حوالی ۲۰۲۰ نیروبخش S65 فعلی خواهد بود. همچنین طبق صحبت های آقای موئرس، AMG به تولید پیشرانه برای سایر برندهای زیر مجموعه ادامه خواهد داد. با این حساب موتور یاد شده به احتمال زیاد مرسدس-مایباخ S650 را تا پایان حیاتش همراهی خواهد کرد.

Mercedes-Benz-S65_AMG-2018

مساله دیگر اینکه AMG از سال ۱۹۹۹ تامین کننده موتورهای V12 محصولات پاگانی بوده و نسخه ای از موتور ۶ لیتری مورد بحث در سوپر اتومبیل هوایرا استفاده می شود. مشخص نیست که در صورت از رده خارج شدن این موتور، ابر خودروی ایتالیایی ها چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

The post پایان دوران شکوه؛ مرسدس AMG با موتورهای ۱۲ سیلندر V شکل خداحافظی می کند appeared first on دیجیاتو.