این کودک ۷ ساله چگونه از یوتیوب ۲۲ میلیون دلار درآمد کسب کرد

رایان به عنوان یک کلاس اولی تفاوت زیادی با هم سن و سال‌های خودش ندارد و مثل دوستان هفت ساله خود عاشق اسباب بازی و قطار است؛ البته نکته‌ای در مورد رایان وجود دارد که باعث می‌شود او از انجام این کار میلیون‌‌ها دلار درآمد کسب کند.

تفاوت او با دیگر بچه‌ها این است که رایان به جای اتاق خواب خود، جلوی دوربین با اسباب‌ بازی‌ها بازی می‌کند و نتیجه را با میلیون‌ها مشترکش که اکثرا سن و سالی مانند خود او دارند، در یوتیوب به اشتراک می‌گذارد.

او را می‌توان یکی از شناخته شده‌ترین سلبریتی‌های یوتیوب دانست. از زمان آغاز کار رایان در سال ۲۰۱۵ تا امروز، ویدیوهای او بیش از ۲۶ میلیارد بار دیده شده‌اند و او در مجموع توانسته تا ۱۷.۳ میلیون مشترک منحصربه‌فرد در یوتیوب پیدا کند.

این میلیون‌ها بازدید به دنبال خود پول هنگفتی را هم برای او به ارمغان آورده‌اند و به گزارش نشریه فوربس، رایان با دریافت ۲۲ میلیون دلار طی مدت زمان ۱ سال، یکی از پردرآمدترین ستاره‌های یوتیوب محسوب می‌شود.

رایان و اسباب بازی

رایان که خودش را سرگرم کننده و بامزه می‌داند، بیشتر از همه به خاطر ویدیوهای آنباکسینگ خود شناخته می‌شود. طی این سری ویدیوها او اسباب بازی یا گجت‌های الکترونیکی خریداری شده را جلوی دوربین بازگشایی می‌کند.

برای مثال یکی از پربیننده‌ترین ویدیوهای به او به باز کردن یک تخم مرغ بزرگ برای پیدا کردن یکی از شخصیت‌های دیزنی مربوط می‌شود. او در بعضی از ویدیوهای خود خرابکار‌هایی را انجام می‌دهد که بسیاری از والدین از آن‌ها بیزار هستند؛ خرابکاری‌هایی که البته میلیون‌ها دلار را روانه حساب‌ خانواده رایان کرده است.

تقریبا تمام درآمد رایان از تبلیغاتی که قبل از آغاز ویدیوی او در یوتیوب پخش می‌شوند به دست می‌آید که هر روزه با افزایش تعداد مخاطبانش، این مبلغ هم افزایش پیدا می‌کند.

۱۵ درصد درآمد رایان به یک حساب بانکی که او هنگام رسیدن به سن قانونی به آن دسترسی خواهد داشت منتقل می‌شود و بخشی از هزینه‌ها هم به تولید ویدیو و خرید این اسباب بازی‌ها اختصاص دارد.

البته در حال حاضر انتقادهای زیادی به تحت فشار گذاشتن کودکان برای کسب درآمد وجود دارد. نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟

The post این کودک ۷ ساله چگونه از یوتیوب ۲۲ میلیون دلار درآمد کسب کرد appeared first on دیجیاتو.

پتنت جدید گوگل دست شما را به بخشی از ساعت هوشمند تبدیل می‌کند

ساعت‌‌های هوشمند با وجود پیشرفت‌های چشم‌گیری خود طی سال‌های اخیر، هنوز هم مشکلات زیادی دارند که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها مربوط به سایز صفحه نمایش و عملکرد تاچ آن‌ها می‌شود و به همین دلیل استفاده از آن‌ها برای کارهایی نظیر تایپ کردن بسیار سخت است.

برای پاسخ به این مشکل، گوگل پتنت جدیدی ثبت کرده که باعث بهبود یافتن رابط کاربری ساعت‌های هوشمند می‌شود.ذفناوری ارائه شده در پتنت گوگل اجازه استفاده کاربردی‌تر از صفحه نمایش ساعت هوشمند را می دهد. به لطف این فناوری که احتمالا هنوز روی کاغذ به سر می برد، از کناره های مچ و ساعد کاربر به عنوان یک ماوس‌پد مجازی استفاده می شود.

ساعت هوشمند

برای رسیدن به این مهم، سنسورهایی روی ساعت تعبیه خواهند شد تا حرکات انگشت شما که عملکردی مانند یک قلم دیجیتال خواهد داشت را به ساعت منتقل کنند. این سنسورها به صورت هوشمند عمل کرده و موقعیت دست و انگشت شما نسبت به ساعت را هم تشخیص خواهند داد.

همچنین سنسورهای ذکر شده در هر دو طرف ساعت هوشمند گوگل تعبیه می شوند تا امکان استفاده از آن برای افراد چپ دست و راست دست فراهم شود. در سند ثبت شده از این پتنت دیویدهای نوری که در ماوس‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود هم دیده می‌شوند.

البته به نظر می‌رسد که هنوز مدت زمان زیادی تا استفاده گسترده از این تکنولوژی باقی مانده اما اگر بتوان آن‌ را به این مرحله رساند، قطعا‌ آینده ساعت‌های هوشمند پیشرفت چشم‌گیری را به خود خواهد دید.

به طور کلی و با وجود ثبت این پتنت از سمت گوگل، ساعت‌های هوشمندی که از سیستم عامل Wear OS استفاده می‌کنند در مقایسه با اپل واچ‌ محبوبیت پایین‌تری دارند و انتظار می‌رود که محصولات جدیدی نظیر ساعت‌های هوشمند جدید فاسیل اسپرت مجهز به Wear OS، وضعیت را کمی بهتر کنند.

The post پتنت جدید گوگل دست شما را به بخشی از ساعت هوشمند تبدیل می‌کند appeared first on دیجیاتو.

کاربران می‌توانند در بررسی‌های گوگل مپس از هشتگ استفاده کنند

به تازگی گوگل قابلیت جدیدی به برنامه‌ و اپلیکیشن گوگل مپس خود اضافه کرده که می‌تواند بررسی های کسب و کار‌های مختلف در این اپ را کاربردی‌تر از قبل مکند. اکنون کاربر می‌تواند پس از ارائه بررسی و نظرات خود درباره‌ی تمامی موسسات خدماتی مختلف (نظیر سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها، مراکز درمانی و …)، از هشتگ‌ استفاده نماید. این مسئله موجب می‌شود دیگر کاربران بتوانند با انتخاب این تگ‌ها یا جستجو کردنشان در این اپ، گزینه‌های مشابهی را مشاهده نمایند.

به گزارش نشریه‌ی TechCrunch، این قابلیت به خصوص هفته‌ی گذشته برای دیوایس‌های اندرویدی ارسال شد اما هنوز مشخص نشده چه زمانی قرار است برای سیستم عامل iOS عرضه گردد.

این کمپانی مدعی شده که بررسی کنندگان قادر خواهند بود که در هر پست یا نظرشان، ۵ هشتگ مختلف ذکر کنند و این موارد در قسمت پایانی بررسی به نمایش گذاشته خواهد شد. بدین ترتیب کاربران می‌توانند با استفاده از همین هشتگ‌ها، موارد دلخواه خود را انتخاب کنند.

برای مثال کاربر می‌تواند هشتگ ارزان یا غذای گیاهی زیر پست‌های بررسی خود قرار دهد و کاربری که به دنبال محل‌های مشابهی برای ارائه خدمات خود است می‌تواند بدین شکل، به خواسته‌ی خود دست یابد.

مدتی نخواهد گذشت که صفحات بررسی و نظر‌های موسسات خدماتی مختلف به گستره‌ی بزرگی از هشتگ‌ها تبدیل گردد. بدین ترتیب کاربران خواهند توانست با کلیک روی هشتگ مورد نظر خود محل های مناسب برای تفریح، واقات فراغت، درمان یا خریدشان پیدا کنند و بتوانند بهترین گزینه میان آنها را برگزینند.

البته این تنها ویژگی جدید ارائه شده برای گوگل مپس نیست و ساکنین مانتین ویو، قابلیت‌های جدیدتری به این اپ اضافه‌ کرد‌ه‌اند. برای مثال کاربران چند وقتی است می‌توانند با صاحبان موسسات مختلف، دیالوگ برقرار کنند و مستقیماً نظرشان را ارائه کنند. 

البته اگر شما دارای کسب و کاری باشید، باید ابتدا آخرین نسخه از اپلیکیشن Google My Business را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود نمایید. با این کار می‌توانید تنها پیام‌هایی خاص را از مشتری‌های گزینش شده‌ی خودتان دریافت کنید.

The post کاربران می‌توانند در بررسی‌های گوگل مپس از هشتگ استفاده کنند appeared first on دیجیاتو.

از گوگل به علت نقض حریم خصوصی کاربران با ردیابی موقعیت در اروپا شکایت شد

گوگل احتمالاً با جریمه ای سنگین به دلیل آنچه استفاده از ابزارهای سوء استفاده کننده برای ردیابی موقعیت کاربران خوانده شده روبرو خواهد شد.

گروه های مرتبط با مصرف کنندگان از ۷ کشور اروپایی شکایتی را بر اساس «مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا» (GDPR) مطرح کرده اند. سازمان مشتریان اروپایی (BEUC) که همه این گروه ها عضو آن هستند ادعا کرده اند که گوگل راهکارهای فریبنده ای را برای ردیابی موقعیت در نظر گرفته و به کاربران انتخابی واقعی برای فعال کردن آن را نمی دهد. علاوه بر این ادعا شده که گوگل به طور دقیق به کاربران اطلاع نمی دهد که این ردیابی ها شامل چه مواردی هستند.

در صورتی که این  موارد تأیید شوند جریمه سنگینی در انتظار گوگل خواهد بود. پیش از این هم گفته شده بود که حتی با غیر فعال کردن تاریخچه مکانی هم گوگل می تواند به ردیابی کاربران ادامه دهد. مشکل از آن جایی ناشی می شد که گوگل این موضوع را به طور شفاف توضیح نداده بود. کاربران باید برای جلوگیری از ردیابی، «Web and App Activity» را هم غیر فعال می کردند. البته در نهایت توضیحات گمراه کننده از وبسایت گوگل حذف و در این باره شفاف سازی شد.


سازمان مشتریان اروپایی بر این عقیده است که گوگل از روش های فریبنده استفاده می کند تا کاربران هر دو گزینه های تاریخچه مکانی و Web and App Activity را فعال کنند. گفته شده که گوگل در این باره به کاربران به طور دقیق اطلاع نمی دهد و به این ترتیب رضایت دادن به استفاده از این قابلیت ها، آزادانه نیست.

گوگل هم به این ادعا ها پاسخ داده. این شرکت گفته که قابلیت تاریخچه مکانی به طور پیش فرض خاموش است و به طور واضح گفته شده که غیر فعال کردن آن از ردیابی موقعیت جلوگیری نمی کند. این شرکت اعلام کرده که قصد دارد گزارش را به دقت بخوانند تا ببینند شاید شامل اطلاعاتی است که نیاز به تصمیم گیری درباره آنها باشد.

گوگل تنها شرکتی نیست که با شکایت بزرگ در زمینه مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا مواجه شده است. پیش از این کمیسریای حفظ حریم خصوصی داده های ایرلند گفته بود که فیسبوک باید به علت نقص امنیتی که ۲۹ میلیون حساب کاربری را تحت تأثیر قرار داده بازرسی شود.

از آنجایی که GDPR از ماه مه سال جاری میلادی به عنوان یک بخش جدید از قانون محسوب می شود موارد مرتبط با نقض آن هنوز تا حدودی در دادگاه ها محک نخورده اند. به این ترتیب مشخص نیست که موارد مطرح شده در این شکایت مورد قبول واقع شوند یا خیر. در صورتی که گوگل محکوم شود باید مبلغی تا ۴ درصد از درآمد جهانی خود را به عنوان جریمه بپردازد؛ مبلغی که بر اساس گزارش مالی سال ۲۰۱۷ در حدود ۴ میلیارد دلار می شود.

The post از گوگل به علت نقض حریم خصوصی کاربران با ردیابی موقعیت در اروپا شکایت شد appeared first on دیجیاتو.

بنچمارک گوگل گلس جدید خبر از چیپست اسنپدراگون ۷۱۰ می دهد

آینده عینک هوشمند گوگل گلس نا مشخص است و برخی تصور می کنند که این دستگاه به فراموش سپرده شده اما بنچمارک منتسب به مدل جدید از این گجت احتمالاً نشان از عرضه نسخه بعدی در آینده نزدیک دارد.

اولین نسخه از گوگل گلس در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و البته به دلیل قیمت بسیار بالا آن چنان که باید در بازار با اقبال مواجه نشد. از سوی دیگر نگرانی هایی که در مورد امنیت حریم شخصی هم مورد دیگری بود که سد راه محبوبیت آن شد. برخی تصور می کردند که شاید از طریق فیلم برداری مخفیانه توسط گوگل گلس حریم شخصی افراد نقض شود.

گوگل گلس

تابستان سال پیش هم نسخه سازمانی گوگل گلس عرضه شد که بهبودهایی در مقایسه با مدل اولیه را تجربه کرده بود. بنچمارک گیکبنچ که اخیراً منتشر شده مربوط به مدل دوم از نسخه سازمانی گوگل گلس است. بر اساس اطلاعاتی که منتشر شده مدل جدید از اندروید ۸٫۱٫۰ به همراه ۳ گیگابایت رم بهره می برد. چیپست هم اسنپدراگون ۷۱۰ است که از میان رده های کوالکام به حساب می آید.

همچنین باید اشاره کرد که در هفته های اخیر مدل جدید عینک هوشمند گوگل در اسناد کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده، Google Glass Enterprise Edition نام گرفته بود. با این حال به نظر نمی رسد شاهد رونمایی از این محصول گوگل در سال جاری میلادی باشیم و احتمالاً در سال آتی میلادی گوگل گلس جدید معرفی شود. قیمت در نظر گرفته شده برای آن هم احتمالاً بالاتر از مدل قبلی خواهد بود.

The post بنچمارک گوگل گلس جدید خبر از چیپست اسنپدراگون ۷۱۰ می دهد appeared first on دیجیاتو.

چگونه نرم افزارهای مخرب را با کروم پیدا و حذف کنیم؟

همانند تمام مرورگر‌ها، کروم هم مدام مجبور است با یک سری افزونه مخرب دست و پنجه نرم کند. با این حال خوشبختانه این مرورگر محبوب اخیرا به یک ابزار پاکسازی قدرتمند مجهز شده که می‌توان به کمک آن امر پیدا و حذف کردن برنامه‌های مخرب را بهبود بخشید.

پیدا و حذف کردن نرم افزارهای مخرب


نکته جالب در مورد ابزار پاکسازی گوگل کروم این است که به خوبی در دل تنظیمات این مرورگر جای گرفته و شما نیازی نیست که برای دسترسی به آن چیز خاصی را دانلود و نصب کنید. حتی استفاده از این ابزار کاربردی نیز بسیار آسان است و شما تنها با کلیک روی یک کلید ساده می‌توانید در اعماق مرورگر خود به دنبال برنامه‌های مخرب و افزونه‌هایی که اصلا از وجودشان هم خبر نداشتید بگردید.

برای دسترسی به ابزار پاکسازی کروم فقط کافیست عبارت «chrome://settings/cleanup» را در نوار آدرس‌ها وارد کنید تا در عرض چشم برهم زدنی چیزی که دنبالش بودید در مقابلتان ظاهر شود.

ابزار پاکسازی کروم

حال برای پیدا کردن نرم افزارهای مخرب روی Find کلیک کنید. البته اگر دوست ندارید جزئیات نتایج این پروسه برای گوگل ارسال شود پیش از شروع هر کاری گزینه Report Details to Google را غیر فعال کنید.

ابزار پاکسازی کروم

به محض اینکه روی Find کلیک کنید، کروم پروسه اسکن کامپیوتر شما را آغاز می‌کند. این پروسه مدتی به طول می‌انجامد و باید برای دریافت نتیجه نهایی کمی منتظر بمانید. اما در پایان اگر کروم از حضور نرم افزار مخربی روی سیستم آگاه شود از شما می‌پرسد که قصد حذف آن را دارید یا نه. برای امنیت سیستمتان هم که شده روی Remove کلیک کنید تا از شر آن نرم افزار آسیب رسان خلاص شوید.

ابزار پاکسازی کروم

چه زمانی به سراغ ابزار پاکسازی کروم برویم؟


از اولین روز کاری کروم تا امروز، این مرورگر سعی داشته با قدرت در مقابل حملات مختلف و خرابکاری بدافزارها بایستد. پس به همین خاطر بعید است که نیاز باشد به صورت روزانه از ابزار پاکسازی تازه آن استفاده کنید. اما اگر به مرور دیدید که روی سیستم دارد یک سری اتفاق عجیب و غریب رخ می‌دهد حتما به سراغ ابزار پاکسازی سیستم بروید و مشکل را از طریق آن جویا شوید.

افزونه‌هایی که پاک نمی‌شوند

تا حالا برایتان پیش آمده که یک افزونه تازه نصب کنید و آن کارایی مورد نظر را نداشته باشد؟ در چنین شرایطی مسلما برای حذف آن اقدام خواهید کرد. اما اگر امکان حذف آن وجود نداشته باشد چطور؟ آن وقت باید احتمال دهید که با یک افزونه ساده و بی‌آلایش طرف نیستید و چیزی که در مقابلتان است بدافزاریست که باید هر چه سریع‌تر برای حذف آن اقدام کنید. اینجاست که ابزار پاکسازی کروم به کارتان می‌آید و می‌توانید برای حذف بدافزارهای مخرب اقدام کنید.

تغییرات عجیب و غریب صفحه هوم

ابزار پاکسازی کروم

آیا صفحه هوم کرومتان هر از چند گاهی تغییر می‌کند؟ یا اینکه به جای بالا آمدن موتور جستجوی همیشگی خود، یک موتور جستجوی ناآشنا در مقابلتان قرار گرفته؟ اگر دارید چنین چیزهایی را تجربه می‌کنید باید آرام آرام نگران شوید. چراکه این اتفاقات چیزهایی نیستند که به شکل طبیعی اتفاق بیفتند. پس به سراغ ابزار پاکسازی کروم بروید و ببینید که مشکل از کجاست.

نمایش پاپ‌آپ‌ها و تبلیغات عجیب

نمایش مداوم پاپ‌آپ‌ها و تبلیغات عجیب و غریب نیز یکی دیگر از چیزهاییست که باید به خاطرشان نگران امنیت سیستم شوید. اگر با چنین مشکلاتی رو به رو هستید حتما به سراغ ابزار پاکسازی کروم بروید و ببینید که بعد از پایان پروسه اسکن مشکل برطرف می‌شود یا نه.

پایین آمدن سرعت کروم

ابزار پاکسازی کروم

علاوه بر تمام این‌ها اگر می‌بینید که سرعت کروم به صورت غیر معمولی کم شده بد نیست که موضوع را با ابزار پاکسازی کروم بررسی کنید. چراکه احتمال این وجود دارد که پایین آمدن بیش از اندازه سرعت کروم به خاطر فعالیت یک سری نرم افزار مخرب باشد.

The post چگونه نرم افزارهای مخرب را با کروم پیدا و حذف کنیم؟ appeared first on دیجیاتو.

گوگل تیم تولید کننده‌ی ربات‌های دو پا را منحل کرد

به نظر می‌رسد گوگل همچنان به عقب نشینی در زمینه‌ی تولید ربات خود می‌دهد و در یکی از آخرین اقداماتش در این زمینه، تیم ژاپنی «شافت» یا «Schaft» که در سال ۲۰۱۳ توسط آلفابت خریداری شده بود را منحل کرد.

تیم شافت به خاطر طراحی و تولید ربات‌های دوپا معروف است. این شرکت اعضای اصلی‌اش عموما فارغ التحصیلان دانشکده‌ی رباتیک دانشگاه توکیو هستند که مهندسین در آن به تولید ربات‌هایی می‌پرداختند که نوع حرکتی‌شان شبیه به انسان بود. این شرکت کم کم سیستم‌های پیچیده‌تری طراحی و تولید نمود.

در سال ۲۰۱۳، این تیم در مسابقات DARPA شرکت که توانایی‌های ربات‌های مختلف را در مقابله با فجایع طبیعی می‌سنجید. اعضای تیم شافت بر این عقیده بودند که رباتشان ده برابر قوی‌تر از دیگر رقبای این مسابقه بود.

شافت یکی از هشت شرکت رباتیک است که آلفابت در سال ۲۰۱۳ آن‌ها را خریداری کرد. این شرکت به خاطر فعالیت‌هایش در فضای مجازی و انتشار ویدیو‌هایی از ربات‌های خود در یوتوب شهرت قابل توجهی داشت.

این خرید‌ها توسط «اندی روبین» رئیس وقت اندروید رهبری می‌شد که در سال ۲۰۱۴ گوگل را ترک کرد. بعد از این اتفاق، رهبری بخش رباتیک شرکت دچار خلاء شد. این شرکت که پیش‌بینی کرده بود محصولاتش را قبل از ۲۰۲۰ عرضه خواهد کرد، متوجه شد که تکنولوژی مورد نیازشان به زمان بیشتری نیاز دارد تا بتوانند محصولاتشان را وارد فاز تجاری کنند.

بنابراین سال ۲۰۱۷ بود که گوگل اعلام کرد قصد دارد بوستون داینمیکس و شافت را به SoftBank بفروشد. فروش بوستون داینمیکس همان زمان به انجام رسید اما به خاطر بروز برخی مشکلات فروش شافت، با تاخیر مواجه شد.

سخنگوی گوگل با اعلام وجود مشکلاتی در زمینه‌ی فروش شافت اعلام کرد که بعد از بررسی‌های انجام شده، شرکت آمریکایی به این نتیجه رسید که شافت را منحل کند. البته همچنین اعلام شد که گوگل در تلاش است تا اعضای شافت بتوانند در بخش‌های دیگری از شرکت آلفابت یا خارج از آن مشغول به کار شوند.

به نظر می‌رسد تلاش‌های شرکت شافت با اهداف تجاری گوگل در تضاد بود. البته شاید گوگل خیلی زود امید خود در زمینه‌ی کسب توفیق در بخش رباتیک را از دست داد. شرکت بوستون دیانمیکز در سال جاری اعلام کرده بود که می‌خواهد محصول تجاری خود را در سال ۲۰۱۹ به فروش بگذارد.

مدیرعامل این شرکت «مارک رایبرت» گفت که هدف این کمپانی این است که ربات‌های تولید شده کاملا قابل انعطاف باشند تا تبدیل به یک پلتفرم برای دیگر شرکت‌ها شود تا آن‌ها بتوانند ربات‌های خود را بر مبنای آن پلتفرم طراحی و تولید کنند. به عبارت دیگر رایبرت اعلام کرده که می‌خواهد اندروید دنیای رباتیک باشد.

The post گوگل تیم تولید کننده‌ی ربات‌های دو پا را منحل کرد appeared first on دیجیاتو.

نظرات کاربران به سرچ گوگل اضافه خواهد شد

نظراات کاربران چند وقتی است که به قسمت ضروری اینترنت بدل شده است. آنها ممکن گاهی خنده دار، مسخره یا سرگرم کننده به حساب بیایند. حتی ممکن است برخی نظرات مفید ظاهر شوند و بتوانند سوالات دیگر کاربران را نیز پاسخ دهند. از این رو ساکنین مانتین ویو تصمیم گرفتند تا نظرات کاربران را نیز به سرچ گوگل اضافه کنند تا روند پیداکردن آنها آسانتر از گذشته بشود.

به گزارش سایت ۹to5Google، این موترو جست و جو اخیراً سعی کرده که در نتیجه برخی پرسش‌ ها، نظرات مفید کاربران را نیز به نمایش بگذارد و بدین شکل پاسخ بیشتری برای کاربر به ارمغان آورد.

این شرکت برای اینکه کاربران را با این قابلیت جدید آشنا کند، یک صفحه پشتیبانی نیز برای آن طراحی کرده تا کاربران ببینند چگونه نظراتشان به سرچ گوگل اضافه می‌شود. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که زیر مطالب زیادی کامنت می‌گذارید، می‌توانید در قسمتی به نام «صفحه مشارکت شما» (your contributions page) تمامی نظراتتان را مشاهده و بررسی کنید.

در حال حاضر گوگل تنها نظرات مربوط به مسابقات ورزشی را در سایت خود نمایش می‌دهد. بدین ترتیب کاربران می‌توانند سریعاً نظرات مطرح شده راجع به تیم های محبوبشان را ببینند و سریعاً به آنها پاسخ دهند. البته این کامنت‌ ها باید با خط مشی کامنت‌ های گوگل خوانایی داشته باشند.

علاوه بر این، کاربران دیگر می‌توانند با مشاهده‌ این نظرات مثل دو گزینه را انتخاب کنند و بدین ترتیب مشخص کنند کدامیک از نظرات خوشایندشان بوده و کدامیک موجب نارضایتیشان شده است.

گفته شده که نظرات، تجربه‌ی کاربری را افزایش می‌دهند و به همین دلیل است که گوگل سعی کرده آنها به صورت موفق به نتایج جستجوی خود اضافه کند. کارشناسان باور دارند که این مسئله در مواردی می‌تواند به سود کاربران تمام شود و آن می‌توانند سریعتر به جواب سوالات خود برسند.

The post نظرات کاربران به سرچ گوگل اضافه خواهد شد appeared first on دیجیاتو.

پاک شدن خودکار پیامک‌ها در گوگل پیکسل ۳ [به روز رسانی]

یک روز دیگر در دنیای موبایل و یک باگ جدید در پیکسل ۳ که حتی بعد از انتشار پچ جدید گوگل هم دست از سر کاربران برنمی دارند.

بسیاری امیدوار بودند که سری پیکسل ۳ دچار مشکلات نسل قبلی نشوند اما در مدت زمان نه چندان زیاد پس از عرضه این موبایل های شاهد مشکلاتی از قبیل پدیدار شدن بریدگی نمایشگر دوم،  مشکل ذخیره تصاویر، مسائل مربوط به مدیریت حافظه، اعوجاج صدای اسپیکر، داغ‌ شدن بدنه و باگ در مکالمه تلفنی بوده ایم و احتمالا در روزهای آینده این لیست بلندتر هم می شود.

جدیدترین مشکلی که کاربران پیکسل ۳ با آن مواجه شده اند در پیامک های متنی رخ داده است. ظاهرا پس از نصب آپدیت امنیتی ماه نوامبر برخی پیام های ذخیره شده در گوشی خود به خود حذف شده اند و امکان بازگردانی آنها وجود ندارد.این مشکل نخستین بار هفته گذشته مشاهده شده و طی آن اپلیکیشن پیام رسانی حین همگام سازی متوقف می شود. به محض باز کردن پیام های ذخیره شده در این اپ بعضی مکالمات ناپدید می شوند.

یکی از کاربران ردیت با عنوان katiemcccc مدعی شده که تمامی پیام هایی که در دو سال گذشته ذخیره کرده از بین رفته اند و حتی روش هایی مثل ریستارت موبایل، حذف و نصب مجدد به رزورسانی و گفتگو با سرویس های گوگل نیز کمکی به حل این مشکل نکرده اند.

هنوز مشخص نیست که این مشکل از اپلیکیشن پیام رسانی ناشی شده یا به روزرسانی ماه نوامبر، اما به کاربران پیکسل ۳ توصیه شده که از پیامک های خود بک‌اپ تهیه کنند.

برخی افراد با دانگرید اپلیکیشن به نسخه قبل موفق به بازگردانی پیام های از دست رفته شده اند اما این روش هم در مورد کاربران جواب نداده است.

تاریخ انتشار خبر اولیه: ۲۳ آبان ۱۳۹۷

 

به روز رسانی:

گوگل این مشکل را تأیید و اعلام کرده که تعداد کمی از کاربران پیکسل ۳ با این مشکل برخورده اند و به زودی آپدیتی برای رفع آن ارائه می شود.

 

تماشا کنید: نگاه نزدیک به موبایل‌های «پیکسل ۳» و «پیکسل ۳ اکس ال» 

The post پاک شدن خودکار پیامک‌ها در گوگل پیکسل ۳ [به روز رسانی] appeared first on دیجیاتو.

گوگل پشتیبانی اندروید از گوشی های تاشو را رسماً اعلام کرد

با نزدیک شدن به زمان معرفی گوشی تاشوی مورد انتظار سامسونگ، گوگل امروز پشتیبانی اندروید از دیوایس های تاشو را اعلام کرد. گوگل که دستگاه های تاشو را به طور کلی «Foldables» می خواند، در حال پی ریزی پشتیبانی از گوشی های تاشو با استفاده از امکانات کنونی اندروید است.

دیو بورک معاون ارشد شاخه مهندسی گوگل، استفاده از دیوایس های تاشو را نوعی تجربه کاربری مابین گوشی و تبلت توصیف کرده که از طریق ویژگی «Screen Continuity»، اپلیکیشن ها بین حالت های تا شده و تخت (اندازه تصویر کوچک و بزرگ) به صورت یکپارچه تغییر حالت می دهند.

اندروید به صورت پیش فرض از دیوایس های تاشو پشتیبانی خواهد کرد

خبر جدید گوگل نشان می دهد که پشتیبانی از گوشی های تاشو به صورت پیش فرض در اندروید وجود خواهد داشت که برای چنین قابلیتی، با توجه به طیف وسیع تولیدکنندگان و ابعاد دستگاه ها، گام قابل توجهی به حساب می آید. از سوی دیگر توسعه دهندگان نیز کار راحت تری در پیش دارند و نیاز نیست برای هر اپلیکیشن، به صورت مجزا امکان پشتیبانی از نمایشگرهای تاشو را فراهم کنند.

گوشی های تاشو

به گفته بورک، دیوایس های تاشو می توانند در دو نوع گوشی و تبلت به بازار عرضه شوند که نوع اول یک نمایشگر کوچک خارجی داشته و با باز کردن آن، صفحه نمایش بزرگ داخلی در دسترس قرار می گیرد. نوع دوم اما تنها یک نمایشگر دارد که با تا کردن دستگاه، یک سمت آن به عنوان صفحه اصلی در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. (مانند آنچه در فلکس پای دیدیم)

لازم به ذکر است که آقای بورک در خلال صحبت های خود، به همکاری گوگل با برخی تولیدکنندگان برای توسعه هرچه بهتر پشتیبانی اندروید از گوشی ها تاشو اشاره کرده که در میان آنها، سامسونگ نیز مورد اشاره قرار گرفته است. وی همچنین در ادامه از عرضه نخستین گوشی تاشوی سامسونگ در اوایل سال آینده میلادی خبر داده که برای اطمینان از این تاریخ، باید تا روز ۱۸ آبان صبر کنیم.

The post گوگل پشتیبانی اندروید از گوشی های تاشو را رسماً اعلام کرد appeared first on دیجیاتو.