پانزده وبسایت‌ ناشناخته‌ای که باید با آن‌ها آشنا شوید

اینترنت جایی است که می‌توانید در آن هر چقدر که دوست دارید گشت و گذار کنید و چیزهای جالبی یاد بگیرید. گاهی اوقات هم سرگردان به دنبال یک موضوع خاص می‌روید و به جای آن کلی وبسایت متنوع و رنگارنگ پیدا می‌کنید که با هر یک از آن‌ها می‌شود کارهای زیادی انجام داد.

موضوع این متن نیز در همین رابطه است و می‌خواهیم در مورد وبسایت‌ های ناشناخته اما منحصر به فردی صحبت کنیم که در نقطه کور جهان بزرگ وب جای گرفته‌اند و کمتر کسی پیدا می‌شود که از وجودشان با خبر باشد. در ادامه با معرفی این وبسایت‌ها همراه دیجیاتو باشید.

Imgur


اولین وبسایت لیست ما به Imgur اختصاص داده که با آن می‌شود به راحتی از دل هر ویدیویی یک GIF جذاب بیرون کشید. برای انجام این کار می‌توانید هم از ویدیوهای شخصیتان استفاده کنید و هم از لینک‌های یوتوب. تنها کاری هم که باید در پروسه ساخت GIFها انجام دهید نیز این است که زمان شروع و پایان آن‌ها را مشخص کنید و هر از گاهی رویشان متن بگذارید. به همین سادگی و در کمتر از چند ثانیه GIF مورد نظر به دستتان می‌رسد و می‌توانید آن را ذخیره کنید.

Imgflip


این روزها میم‌ها محبوبیت زیادی در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده‌اند و تقریبا استفاده از آن‌ها در جای جای فضای وب به ترندی تبدیل شده که ابعاد آن هر روز بزرگتر می‌شود. قطعا با بزرگتر شدن فعالیت میم‌ها در شبکه‌های اجتماعی همه ما هم وسوسه شده‌ایم که برای مسائل زندگی روزمره میم‌های خاص خود را بسازیم. خوشبختانه ابزار و ادوات انجام این کار کم نیست اما اگر به دنبال یک پیشنهاد خوب هستید قطعا Imgflip برایتان بهترین گزینه ممکن خواهد بود. به کمک این وبسایت می‌توانید میم‌هایی که به نظرتان جالب می‌آیند را بردارید، ویرایش کنید و در نهایت با طنازی خود مقصودتان را در آن‌ها بگنجانید.

TV Countdown


با بهتر شدن وضعیت اینترنت به مرور تماشای سریال‌های خارجی تبدیل به بخش بزرگی از زندگی روزمره ما شد. این روزها کسی نیست که پای برکینگ بد، بازی تاج و تخت و حتی سریال‌های شبکه نتفلیکس ننشسته باشد. همه ما به نوعی درگیر این سرگرمی جذاب شده‌ایم و حتی می‌شود اینطور گفت که مردم بیشتر دارند سریال می‌بینند تا فیلم‌های هالیوودی. با این حال، پیگیری زمان پخش قسمت بعدی سریال‌ها یک موضوع گیج کننده برای بسیاری از ماست. خوشبختانه با وبسایت TV Countdown می‌شود این مشکل را برطرف کرد. این وبسایت لیست جامع و دقیقی از تمام سریال‌های در حال پخش شبکه‌های مختلف دارد. شما می‌توانید با ورود به این وبسایت لیستی از سریال‌های مورد علاقه خود درست کنید و از زمان پخش دقیق قسمت بعدی آن‌ها مطلع شوید.

Account Killer


اگر از زندگی در شبکه‌های اجتماعی خسته شدید و می‌خواهید به آغوش زندگی واقعی خود برگردید، مطمئنا وبسایت Account Killer به کارتان می‌آید. چراکه حذف حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی امروزی برای بسیاری از کاربران امری پیچیده‌ است و اغلب نمی‌توانند این کار را به درستی انجام دهند. به همین خاطر وبسایت Account Killer لیستی از تمام شبکه‌های مجازی و سرویس‌های آنلاین درست کرده و در آن به طور کامل نحوه حذف حساب‌های کاربری هر یک را توضیح داده.

WMSIWT


اگر اهل فیلم دیدن هستید و زیاد به انجام این کار عادت دارید، مطمئنا از وبسایت WMSIWT خوشتان می‌آید. این وبسایت بر اساس موضوعی که انتخاب می‌کنید به شما فیلم‌های خوبی پیشنهاد می‌دهد که تماشای آن‌ها قطعا خالی از لطف نیست.

PDF to Word


خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که ما به دنبال نسخه ورد یک سند هستیم اما طرف مقابل برایمان فایل PDF آن را ارسال می‌کند. آن وقت است که باید زمان زیادی را با ابزار مختلف سر و کله بزنید تا شاید آن فایل PDF به فرمت DOCX تغییر فرمت دهد. با این حال اگر به دنبال یک میانبر سریع و کاربردی هستید، قطعا وبسایت PDF to Word به دردتان می‌خورد.

MathWay


حل معادله‌های پیچیده درس ریاضی کار هر کسی نیست. خیلی وقت‌ها هر چقدر هم که با یک معادله نسبتا ساده سر و کله بزنید باز هم به جواب مورد نظر نمی‌رسید و فقط بی‌جهت وقتتان را برای حل کردن آن صرف کرده‌اید. البته MathWay در مقابل هیچ معاده‌ای نقطه ضعف نشان نمی‌دهد و شما می‌توانید با ورود به این سایت پاسخ مسائل پیچیده ریاضی خود را پیدا کنید و راه حل مناسب آن‌‌ها را به صورت کامل ببینید.

TinyURL


برای کوتاه کردن لینک‌ها، ابزار و ادوات مختلفی در جهان وب وجود دارد اما یکی از کاربردیترین ابزاری که می‌توانید در خصوص این موضوع پیدا کنید TinyURL است. البته TinyURL فقط لینک‌ها را کوتاه نمی‌کند بلکه باعث می‌شود که لینک‌های کوتاه شده راحت‌تر در ذهن جای بگیرند و یادآوری آن‌ها ساده‌تر باشد.

Radio Garden


در میان تمام اعضای حاضر در این لیست وبسایت Radio Garden یک چیز دیگر است. با ورود به این وبسایت یک کره آبی رنگ در اختیارتان قرار می‌گیرد که سرتاسر آن با نقاط سبز رنگی پوشانده شده. هر یک از این نقاط سبز رنگ متعلق به یک ایستگاه رادیویی است و شما می‌توانید با کلیک روی هر یک از این نقاط به برنامه‌های در حال پخش آن ها گوش دهید. Radio Garden تقریبا تمام ایستگاه‌های رادیویی جهان را تحت پوشش قرار داده و شما می‌توانید با ورود به آن حتی به برنامه‌های رادیویی ایران نیز گوش دهید.

Password Generator


پیدا کردن یک پسورد مناسب برای حساب‌های کاربری مهم، همیشه کار آسانی نیست. با این حال می‌توانید این امر مهم را با ورود به سایت Password Generator ساده کنید. فقط کافیست به این سایت وارد شوید و تعداد کاراکتر و اعدادی که می‌خواهید در رمز نهایی به کار روند را مشخص کنید. به محض انجام این کار، پسوردی در اختیارتان قرار می‌گیرد که خوشبختانه در عین پیچیدگی‌های لازم از سادگی قابل توجهی هم بهره می‌برد و می‌شود آن را به راحتی به خاطر سپرد.

Have I been Pawned


وبسایت Have I Been Pwned، لیستی از نام های کاربری و رمزهای عمومی که پیش تر فاش شده اند را در دیتابیس خود ذخیره کرده. تقریبا هر وبسایتی که در فضای وب یا دارک وب دارای یک نقص فنی بوده، در لیست بلند بالای Have I Been Pwned جای مشخصی برای خود دارد. همین موضوع این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید با ورود به این وبسایت از نواقص امنیتی حساب های خود پیش از آنکه مشکل بزرگی رخ دهد با خبر شوید.

Animagraffs


اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید سر از کار مسائل مختلف درآورید، Animagraffs می‌تواند برایتان وبسایت جذابی باشد. این وبسایت همانند یک منبع بزرگ علمی عمل می‌کند و با یک سری تصاویر متحرک خاص به شما نشان می‌دهد که چیزهایی مانند یک خودرو الکتریکی یا یک گیتار برقی چطور کار می‌کنند.

Eat This Much


برای کسانی هم که می‌خواهند وزن کم کنند وبسایت Eat This Much را داریم که می‌توانید با مشخص کردن بودجه و بازه زمانی مورد نظرتان، رژیم غذایی مناسب دریافت کنید و لاغر شوید.

Background Burner


وبسایت Background Burner دقیقا استاد همان کاری است که در نامش به آن اشاره کرده. اگر به دنبال این هستید که پس زمینه یک تصویر را حذف کنید، وبسایت Background Burner یکی از بهترین و کاربردی‌‌ترین ابزاریست که می‌توانید در فضای وب پیدا کنید. خوشبختانه استفاده از Background Burner نیز آسان است و تنها کاری که شما باید در محیط آن انجام دهید به آپلود تصویر و مشخص کردن سوژه خلاصه می‌شود. مابقی کارها را Background Burner به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد و پس‌زمینه را از تصویر به شکلی کاملا حرفه‌ای جدا می‌کند.

Real-time Air Quality Index


آلودگی هوا این روزها تبدیل به یکی از دغدغه‌های مهم مردم سرتاسر جهان تبدیل شده. به همین خاطر بهتر است که پیش از بیرون رفتن از خانه حتما میزان آلودگی هوا را بررسی کنید و در صورت خطرناک بودن وضعیت، پیشگیری‌های لازم را انجام دهید. برای این کار می‌توانید از وبسایت Real-time Air Quality Index کمک بگیرید و وضعیت دقیق و واقعی آلودگی هوای منطقه خود را بررسی کنید.

The post پانزده وبسایت‌ ناشناخته‌ای که باید با آن‌ها آشنا شوید appeared first on دیجیاتو.

چگونه از File History در ویندوز ۱۰ استفاده کنیم؟

متاسفانه خیلی کم پیش می‌آید که مدام به فکر تهیه نسخه پشتیبان از ویندوز بیفتیم اما این کاری است که هر کاربر پی‌سی باید به طور متداول انجام دهد. مایکروسافت از زمان ویندوز ۷ راه حل جالبی در این خصوص به کاربرانش پیشنهاد داد که از آن با نام File History یاد می‌شود. به لطف File History ویندوز در هر ساعت – یا هر بازه دیگری که کاربر دوست داشته باشد – نسخه‌ای از فایل‌هایی که تازه ایجاد شده‌اند را بر‌می‌دارد و در هارد اکسترنالی که به پی‌سی متصل است ذخیره می‌کند.

این روش قطعا یکی از بهترین راه‌هایی است که کاربران ویندوزی می‌توانند به کمک آن از امن بودن اطلاعات مهمشان اطمینان حاصل کنند. چراکه در صورت پاک شدن یا از بین رفتن این اطلاعات به هر دلیلی، می‌توانید در سریع‌ترین حالت ممکن آن‌ها را بازیابی کنید. در ادامه نحوه استفاده از File History ویندوز را آموزش می‌دهیم و جزئیات انجام این کار را به طور کامل توضیح خواهیم داد. با دیجیاتو همراه باشید.

چه کارهایی را نمی‌شود با File History انجام داد

نحوه استفاده از File History

پیش از اینکه به ادامه بحث و نحوه استفاده از File History بپردازیم بگذارید از طرز فکر اشتباهی برایتان بگویم که میان عموم کاربران رواج دارد. بسیاری از کاربران ویندوزی فکر می‌کنند که با File History می‌توان از ویندوز یک بکاپ کامل که شامل فایل‌های سیستمی هم می‌شود گرفت.

اما این یک طرز فکر اشتباه است و File History به هیچ وجه چنین کاری را برایتان انجام نمی‌دهد. به طور کلی File History در طی روز داده‌های در حال انتقال حساب کاربری شما را زیر نظر می‌گیرد و با این کار به تهیه نسخه پشتیبان از تصاویر، اسناد و حتی ویدیو‌هایی که تازه روی حافظه سیستم نشسته‌اند می‌پردازد. البته بهتر است پیش از شروع کار با File History حتما تنظیمات مناسب خودتان را برای آن تعریف کنید.

قدم اول


نحوه استفاده از File History

همانطور که پیش‌تر نیز گفتم شما برای استفاده از File History نیازمند یک هارد اکسترنال هستید. پس به نوعی اولین قدم شما برای بکاپ گرفتن با File History اتصال یک هارد اکسترنال به کامپیوترتان است. ظرفیت این هارد اکسترنال نیز باید متناسب با میزان داده‌هایی باشد که می‌خواهید از آن‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنید.

البته بهتر است که ظرفیت هارد اکسترنال دیگر کمتر از ۵۰۰ گیگابایت نباشد. چراکه در غیر این صورت کنترل کم‌تری روی نسخه پشتیبان تهیه شده نخواهید داشت و قادر به بازگردانی ورژن‌های قدیمی‌تر بکاپ خود نخواهید بود.

فعال کردن File History


نحوه استفاده از File History

برای فعال کردن File History به سراغ منوی استارت بروید و از طریق آن پنجره Settings را باز کنید. سپس روی Update & Security کلیک کنید و در بخش دسته بندی‌های آن به دنبال Backup بگردید.

حالا از Backup using File History روی Add a drive کلیک کنید و از طریق پنجره‌ای که در مقابلتان قرار می‌گیرد به انتخاب هارد اکسترنال خود بپردازید. با پیمودن این مسیر کار تمام است و فقط این می‌‌ماند که کلید Automatically back up my files را فعال کنید.

شخصی سازی تنظیمات File History


نحوه استفاده از File History

اگر برایتان جزئیات و نحوه بکاپ‌گیری File History خیلی اهمیت ندارد، کارتان تمام است. فقط بگذارید هارد اکسترنال‌تان به سیستم متصل باشد تا فرآیند بکاپ‌گیری به صورت مداوم در جریان باشد.

البته لازم هم نیست که هارد اکسترنال به صورت دائم به کامپیوتر متصل باشد و شما می‌توانید در ماه با دو سه بار وصل کردن آن به سیستم بکاپ‌های خود را به روز کنید. با این حال اگر می‌خواهید File History آنطور که شما دوست دارید عمل کند روی More options کلیک کنید.

نحوه استفاده از File History

با این کار چندین و چند گزینه مختلف پیش رویتان قرار می‌گیرد که می‌توانید با آن به طور کامل سیستم پشتیبان‌گیری File History را تغییر دهید. اولین گزینه مربوط به بازه زمانی فرآیند بکاپ‌گیری است. به طور پیش فرض این بازه روی هر یک ساعت تنظیم شده اما شما می‌توانید این رویه را تغییر دهید و تنظیمات این بخش را روی هر ۱۰ دقیقه یک بار یا حتی یک روز یک بار بگذارید.

دومین گزینه نیز به شما این اجازه را می‌دهد که روی بکاپ‌های گرفته شده تاریخ انقضا بگذارید تا پس از مدتی بکاپ‌های قدیمی‌تر به صورت خودکار حذف شوند. تنظیمات پیش فرض این گزینه نیز روی «Forever» گذاشته شده که می‌توانید این مقدار را با مقادیری چون هر ماه یا هر دو سال یک بار عوض کنید.

در ضمن اگر کمی پایین‌تر بیایید لیست پوشه‌هایی که File History قرار است از آن‌ها بکاپ بگیرد را خواهید دید. این لیست قابل ویرایش است و شما می‌توانید پوشه‌هایی که نیازی به گرفتن بکاپ از آن‌ها نیست را حذف کنید.

The post چگونه از File History در ویندوز ۱۰ استفاده کنیم؟ appeared first on دیجیاتو.

چگونه در فایل های ورد نظر بگذاریم؟

نظر یا Comment بخشی از مایکروسافت ورد است که می‌تواند برای پرونده‌های طولانی بسیار مفید باشد. خصوصا برای پرونده‌های به اشتراک گذاشته شده بین چند نفر. به این شکل که می‌توان بخشی از نوشته را انتخاب کرد و نظر خود را راجع به آن به پرونده اضافه کرد. آن هم بدون اینکه تغییری در شکل و شمایل پرونده ایجاد شود.

اضافه کردن نظر در مایکروسافت ورد به سادگی امکان پذیر است و به هیچ عنوان کار دشواری نیست. اما اگر تا به حال از این ویژگی استفاده نکرده‌اید بد نیست تا با آن آشنا شوید و از این به بعد به درج یادداشت‌ها یا نظرات خود در پرونده‌های طولانی و بزرگ بپردازید.

در این مطلب به آموزش درج نظر خواهیم پرداخت. اگر از مایکروسافت ورد استفاده می‌کنید -خصوصا به صورت اشتراکی- به هیچ عنوان این مطلب را از دست ندهید.

درج نظر در ورد

اضافه کردن نظر به پرونده‌های ورد به سادگی انجام می‌شود. حتی به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی بتوانید چند نظر در آن درج کنید. برای این کار کافیست مراحل زیر را طی نمایید:

۱. بخشی از متن مقاله که می‌خواهید در آن به درج نظر بپردازید را انتخاب کنید. اگر نمی‌خواهید بخشی خاصی از متن را انتخاب کنید، نشانگر ماوس را به نقطه‌ای که نظر به آن مربوط می‌شود ببرید.

۲. تب Review را انتخاب کنید.

۳. گزینه‌ی New Comment را بزنید. حالا بخش مربوط به درج نظرات برای بخشی از متن انتخاب شده یا جایی که نشانگر در آن قرار دارد ایجاد می‌گردد.

۴. نظر خود را در محل ایجاد شده درج نمایید. هرزمان که کارتان به پایان رسید، بیرون از پنجره‌ی کوچک ایجاد شده مربوط به نظر کلیک کنید. حالا نظر در بخش سمت راست پرونده به نمایش در خواهد آمد.

چند نکته راجع به نظرها در ورد

  • نظرها می‌توانند ویرایش شوند ولی گزینه‌های کمتری دارند. تغییرات پایه‌ای مثل بولد کردن کلمات یا نوشتن کلمات به صورت ایتالیک در اختیار کاربران قرار گرفته است.
  • امکان اضافه کردن تصاویر در نظرها وجود دارد. اما اندازه به قدری کوچک است که احتمالا گیرنده دچار مشکل خواهد شد. استفاده از عکس‌های بزرگ باعث می‌شود بخش راست تصاویر کراپ شوند.
  • وقتی یک نظر درج شد، متن همیشه هایلایت شده باقی خواهد ماند. یک خط چین متن هایلایت شده را به نظر درج شده متصل می‌کند. اگر کاربری دیگر یک پرونده‌ی به اشتراک گذاشته شده را اجرا کند، متن را به همان شکل خواهد دید.

تغییر نام در نظرها

هر نظری که ایجاد می‌کنید با نام شما در ورد درج خواهد شد. اما امکان تغییر نامتان نیز وجود دارد:

  • در ویندوز به مسیر File < Options < General بروید و سپس به پایین اسکرول کنید تا به Personalize your copy of Microsoft Office برسید و نام خود را تغییر دهید.
  • در سیستم عامل مک بخش یاد شده را در مسیر Preferences > User Information مشاهده خواهید کرد.

وقتی به بخش‌های یاد شده رسیدید بعد از درج نام حتما دقت کنید که گزینه‌ی پایین اسم را انتخاب کنید تا مایکروسافت ورد را مجبور کنید که از این نام برای شما استفاده نماید.

The post چگونه در فایل های ورد نظر بگذاریم؟ appeared first on دیجیاتو.

معرفی ۴ ترفند مایکروسافت ورد که کار با آن را ساده‌تر می‌کنند

اگر از مایکروسافت ورد استفاده کرده باشید، احتمالا بار‌ها شده که بعد از دوبار کلیک کردن روی آیکن برنامه، باید از چند مرحله‌ی دیگر عبور کرده و پس از مشاهده‌ی چند الگو از بین آن‌ها روی گزینه‌ی Blank بزنید تا صفحه‌ای خالی را مشاهده کنید.

این موضوع با اینکه شاید در نگاه اول برای کمک به کاربران ایجاد شده، اما گاهی می‌تواند باعث ایجاد خستگی در افراد نیز بشود. خصوصا اگر شما یکی از افرادی باشید که از نرم افزار ورد تنها برای نوشتن استفاده می‌کنید و انتخابتان در اکثر مواقع الگوی Blank است.

بنابراین شاید بد نباشد تا راهی پیدا کنیم تا مراحل اضافی را دور زده و به طور مستقیم وقتی ورد را اجرا می‌کنیم وارد یک صفحه‌ی خالی یا Blank شویم. در این مطلب قصد داریم راه‌هایی را آموزش دهیم که بتوانید با استفاده از آن نه تنها با اجرای ورد، بلکه با اجرای پاورپوینت و اکسل هم به طور مستقیم به صفحه‌ای خالی منتقل شوید.

همچنین در این مطلب به توضیح و آموزش روش‌های دیگری پرداخته‌ایم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها کار با مایکروسافت ورد را برای خود ساده‌تر نمایید. بنابراین اگر یکی از افرادی هستید که از نرم افزار‌های آفیس و به خصوص ورد زیاد استفاده می‌کنید، این مطلب را از دست ندهید.

غیر فعال کردن صفحه‌ی شروع در مایکروسافت ورد

ابتدا مایکروسافت ورد را اجرا کنید و سپس روی گزینه‌ی Blank Document بزنید. حالا روی File و سپس Options کلیک نمایید.

مایکروسافت ورد

حالا از بخش General به پایین اسکرول کنید تا به بخش تنظیمات Start up Options برسید. حالا گزینه‌ی اول و سوم را غیر فعال کنید. درست مثل تصویری که در ادامه مشاهده خواهید کرد:

مایکروسافت ورد

کار تمام شده است. از این به بعد هر زمان که ورد را اجرا می‌کنید، با یک صفحه‌ی خالی رو به رو می‌شوید که می‌توانید به راحتی کارتان را با آن آغاز کنید. هر زمان که خواستید این تنظیمات را به حالت اولیه برگردانید، کافیست مراحل بالا را تکرار کنید و دو گزینه‌ی غیر فعال شده را مجددا فعال نمایید.

غیر فعال کردن صفحه‌ی شروع در اکسل و پاورپوینت

خوشبختانه مایکروسافت عموما تنظیمات همه‌ی نرم افزار‌های آفیس را شبیه به هم ساخته. بنابراین به راحتی می‌توانید با طی کردن مراحل مشابه با ورد می‌توانید نسبت به غیر فعال کردن صفحه‌ی شروع در اکسل و پاورپوینت نیز اقدام نمایید.

روش‌هایی برای ساده‌تر کردن کار با مایکروسافت آفیس ۲۰۱۶

۱. کراپ کردن تصاویر به اشکال مختلف

با استفاده از ورد ۲۰۱۶، کراپ کردن تصاویر تنها به فرم‌های مثلثی و مربعی ختم نمی‌شود و می‌توانید به صورت‌های مختلف نسبت به کراپ کردن تصاویر اقدام کنید. این ویژگی زمانی مفید است که می‌خواهید عکس‌ها را با شکل و ظاهری خاص در پرونده‌هایتان قرار دهید.

مایکروسافت ورد

همه‌ی کاری که باید انجام بدهید این است که عکس را انتخاب کرده و روی گزینه‌ی کراپ بزنید. نسبت تصویر ۱:۱ را انتخاب کنید. حالا گزینه‌ی کراپ را بزنید و یک شکل از کتابخانه انتخاب کنید. حالا می‌توانید اندازه‌ی تصویر کراپ شده را مشخص نمایید.

۲. تغییر مسیر ذخیره‌سازی پیش فرض پرونده‌ها

یکی از روش‌های جالب و مفید دیگر که می‌توانید در ورد از آن استفاده نمایید، تغییر مسیر پیش فرض پرونده‌هاست. همانطور که احتمالا می‌دانید همه‌ی فایل‌های ورد به طور پیش‌فرض در My Documents ذخیره می‌شوند.

اگر می‌خواهید پرونده‌های ایجاد شده‌تان را به درستی دسته‌بندی کنید، توصیه می‌کنیم که یک مسیر جدید و خاص برای پرونده‌هایتان مشخص نمایید.

مایکروسافت ورد

برای تغییر مسیر پیش‌فرض در ورد، به Options بروید و سپس گزینه‌ی Save را انتخاب کنید. حالا مسیر جدید را در بخش Default local file location‌ وارد کرده و سپس گزینه‌ی OK را بزنید.

از این به بعد وقتی بخواهید فایل یا پرونده‌تان را ذخیره کنید، مسیری به طور پیش‌فرض نمایش داده می‌شود که در این بخش وارد کرده‌اید.

۳. انجام محاسبات در مایکروسافت ورد

آیا می‌دانید که مایکروسافت ورد دارای یک ماشین حساب مفید است که می‌تواند معادلات ساده را حل کند؟ البته این ویژگی به صورت پیش فرض غیر فعال است و در عمق تنظیمات نرم افزار ورد پنهان شده است.

مایکروسافت ورد

وقتی این ویژگی را فعال کنید می‌توانید روی معادلات بزنید و جوابشان را دریافت نمایید. برای فعال کردن این ویژگی کافیست به File > Options > Quick Access Toolbar بروید و گزینه‌ی All Commands را از لیستی که زیر Choose commands قرار دارد انتخاب کنید.

مایکروسافت ورد

از لیست نمایش داده شده گزینه‌ی Calculator یا ماشین حساب را انتخاب کنید و روی Add بزنید.

مایکروسافت ورد

انتخاب گزینه‌ی OK باعث می‌شود تا ماشین حساب به بخش ابزار اضافه شود. برای آزمایش کردن آن کافیست یک معادله‌ی ساده بنویسید. آن را انتخاب کنید (بدون انتخاب =) و روی آیکون Calculate‌ که در بالای صفحه کنار آیکون‌های دیگر بخش دسترسی‌های سریع قرار گرفته است بزنید. (تصویر زیر)

مایکروسافت ورد

نتیجه در نوار وضعیت نمایش داده خواهد شد.

۴. تغییر فونت پیش‌فرض

فونت پیش فرض ورد احتمالا آن فونتی که دلتان می‌خواهد نیست. خصوصا اگر بخواهید فارسی تایپ کنید، فونت پیش فرض Arial هیچ جذابیتی نخواهد داشت. اما با استفاده از مایکروسافت ورد می‌تواند فونت پیش‌فرض را تغییر داد.

برای اعمال این تغییرات کافیست به تب Home بروید و سپس کلید‌های ترکیبی Ctrl + D را بزنید.

مایکروسافت ورد

فونت جدید را انتخاب کنید. حالا روی Set as Default کلیک کرده و همچنین گزینه‌ی All documnts based on the Normal Template را در پنجره‌ای که به نمایش در خواهد آمد انتخاب کنید.

مایکروسافت ورد

بعد از انجام این کار، بعد از باز کردن هر پرونده‌ی جدید، فونت انتخاب شده‌تان در بخش گذشته به صورت پیش فرض انتخاب خواهد شد.

The post معرفی ۴ ترفند مایکروسافت ورد که کار با آن را ساده‌تر می‌کنند appeared first on دیجیاتو.

شش باور نادرست در مورد اینستاگرام که باید از آن‌ها دوری کنید

اینستاگرام در حال حاضر یکی از مهمترین پلتفرم های اجتماعی اینترنت است و به لطف این شبکه اجتماعی حالا ارتباط با دوستان، تاثیرگذاری بر شرایط و حتی تبلیغ یک کسب و کار به مسائلی ساده‌تر تبدیل شده.

همانند هر چیز دیگری پس از رشد محبوبیت اینستاگرام میان مردم، شاهد شکل گرفتن یک سری شایعه عجیب و غریب پیرامون آن بودیم. شایعات و باورهایی که در ادامه به ۶ مورد آن‌ها خواهیم پرداخت.

اینستاگرام مردم را به صورت نامحسوس بن می‌کند


شایعه: بن نامحسوس یا شدوبنینگ (Shadowbanning) روشی است که اینستاگرام در تلاش است با آن جلوی انتشاری محتوای نامناسب را بگیرد. با این روش ممکن است که یک حساب کاربری بدون هیچ هشدار قبلی و به صورت کاملا نامحسوس بن شود. آنقدر نامحسوس که احتمال دارد صاحب آن حساب حتی پس از مدت‌ها هم متوجه بن شدنش نشود.

به لطف این روش، اینستاگرام تمام امتیازاتی که در اختیار آن کاربر متخلف بوده را به صورت موقت یا دائمی از او سلب می‌کند. بسیاری از افراد بر این باورند که پس از شدوبن شدن، نرخ تعامل‌ پست‌هایشان به شدت پایین آمده و اینستاگرام دیگر اجازه نمی‌دهد پست‌هایشان در صفحه جستجوی هشتگ‌ها ظاهر شود.

واقعیت: با پر و بال گرفتن این شایعات اینستاگرام در مقام پاسخگو حاضر شد و اظهار کرد که در حال آزمایش شدوبنینگ کاربرانش نیست. اینستاگرام در ادامه افزود که قرار نیست هیچ کاربری به خاطر استفاده بیش از حد از هشتگ‌ها یا تخلف‌های این چنینی بن شود و دلیل پایین آمدن نرخ تعامل برخی پست‌ها را به گردن مارکتینگ ضعیف صاحبین کسب و کار و استفاده نادرست از هشتگ‌ها انداخت.

شما صاحب هشتگ‌های شخصی خودتان هستید


شایعه: هشتگ‌هایی که برای برند‌ خود می‌سازید جزو دارایی‌های شخصی شما به حساب می‌آیند و هیچ شخص دیگری بدون اجازه حق استفاده از آن‌ها را ندارد. در صورت استفاده بدون مجوز از هشتگ یک برند، صاحب آن می‌تواند این قضیه را از مسیر قانونی پیگیری کند.

واقعیت: ممکن است تعجب کنید اما شما روی محتوایی که در شبکه‌های اجتماعیتان منتشر کردید هیچ مالکیتی ندارید. به طور کلی هر چیزی که در اینستاگرام منتشر شود متعلق به این شبکه اجتماعیست و شما نمی‌توانید هیچ ادعایی روی آن‌ها داشته باشید. پس با این اوصاف می‌توان نتیجه گرفت که چیزی به عنوان حق مالکیت یک هشتگ وجود خارجی ندارد.

اینستاگرام پست‌های کاربرانش را مخفی می‌کند


شایعه: اینستاگرام پست‌های شما را از قصد مخفی نگه می‌دارد. شما یک ویدیو یا عکس را در صفحه شخصی‌تان منتشر می‌کنید و به سرعت شاهد حضور آن در تایم‌لاین خود خواهید بود. حالا اگر به پایین اسکرول کنید و دوباره به جای اولتان برگردید می‌بینید که پستتان به شکل مرموزی حذف شده. البته این موضوع به هیچ وجه اتفاقی نیست و اینستاگرام کاملا حساب شده پست شما را از تایم لاین حذف می‌کند تا بازدید‌های آن زیاد نشود.

واقعیت: اینستاگرام دیگر پست‌های شما را بر اساس ترتیب زمانی به نمایش در نمی‌آورد. این یعنی پستی که توسط خودتان منتشر شده تنها برای مدت زمان محدودی در تایم‌لاین شخصیتان به نمایش درمی‌آید. اینستاگرام با استفاده از یک سری الگوریتم خاص و در نظر گرفتن تاریخچه تعامل‌های کاربران، پست‌های مهم برای آن‌ها را شناسایی و برایشان به نمایش درمی‌آورد.

شما می‌توانید در اینستاگرام فالوور بخرید


شایعه: با خریدن لایک و فالوور برای حساب اینستاگرامتان خیلی سریع به یکی از افراد تاثیرگذار این شبکه اجتماعی تبدیل شوید. الگوریتم‌های اینستاگرام به خاطر داشتن فالوور و لایک‌های زیاد شما را به عنوان یک فرد تاثیرگذار شناسایی می‌کند و می‌توانید به لطف این موضوع بیشتر در معرض دید قرار بگیرید و در بازه‌ای کوتاه فالوورهای بیشتری جذب کنید.

واقعیت: اینستاگرام در حال حاضر به راحتی می‌تواند فرق بین لایک و فالوور تقلبی از واقعی را تمیز دهد و کسانی که سعی دارند با استفاده از یک سری اپ شخص ثالث پروسه تولید محتوا و جذب مخاطب را دور بزنند را بن می‌کند.

بیزینس اکانت‌های اینستاگرام از محبوبیت شما می‌کاهند


شایعه: تبدیل یک اکانت معمولی به بیزینس باعث کاهش مخاطبین شما می‌شود. به طور کلی اگر یک حساب شخصی و یک حساب بیزینس داشته باشید، مدام مجبورید برای هر کدام از آن‌ها محتوایی مناسب تولید کنید که این موضوع به مرور منجر به ایجاد دو دستگی میان مخاطبین‌تان می‌شود و از تعداد بازدیدهایتان می‌کاهد.

واقعیت: برخلاف باور بسیاری از افراد، هیچ تفاوتی میان حساب‌های معمولی و بیزینس اینستاگرام وجود ندارد. اینستاگرام مدام در حال بررسی حساب‌های شخصی و بیزینس کاربرانش است و عمدتا بردن یک اکانت به حالت بیزینس منجر به کاهش بازدید محتوای آن نمی‌شود. ضمنا با استفاده از اکانت‌های بیزینس، اینستاگرام ابزار بیشتری هم برای آمارگیری و همچنین افزایش مخاطب در اختیارتان می‌گذارد که این به نوبه خود یک امتیاز به حساب می‌آید.

استفاده بی‌رویه از هشتگ‌ها کار درستی نیست


شایعه: اگر بیش از حد از هشتگ‌ها استفاده کنید اینستاگرام شما را تنبیه می‌کند. به طور کلی استفاده بی‌رویه از هشتگ‌ها باعث می‌شود که تعداد زیادی از مخاطبین خود را از دست بدهید. علاوه بر این، اینستاگرام با استفاده از الگوریتم‌هایی خاص شما را زیر نظر می‌گیرد و اگر بی اندازه از هشتگ‌ها استفاده کنید پست‌های شما را به عنوان اسپم در نظر می‌گیرد.

واقعیت: در دریای بیکران محتوای منتشر شده روی اینستاگرام، هشتگ‌ها مانند سکوهایی هستند که شما را به یک سری محتوای خاص مرتبط می‌سازند. پس هر چه از هشتگ‌ها بیشتر استفاده کنید، نتایج بهتری دریافت خواهید کرد. البته بهتر است که این هشتگ‌ها با پستی که منتشر کردید مرتبط باشند تا از ارزش محتوای تولید شده کم نشود.

The post شش باور نادرست در مورد اینستاگرام که باید از آن‌ها دوری کنید appeared first on دیجیاتو.

هفت باور اشتباه در مورد HTTPS و SSL

پیش از اینکه خواندن این متن را شروع کنید نگاهی به آدرس بار مرورگرتان بیندازید و متن آدرس را با دقت نگاه کنید. در ابتدای آدرس سایتی که در حال مرور آن هستید قطعا عبارت https را خواهید دید. این عبارت بدان معناست که شما دارید در بستری امن به مرور یک صفحه از جهان بزرگ وب می‌پردازید.

اتصالات ایمن در این جهان مجازی پهناور اغلب بر اساس پروتکل‌های Secure Sockets Layer یا همان SSL شکل می‌گیرد. این‌ها حقایقی هستند که کم و بیش همه از آن‌ها با خبرند و قبولش دارند. اما جدای از این حقیقت‌ها و تعاریف انکار نشدنی، باورهایی در میان کاربران وجود دارد که اکثرا درست نیستند. با هم در ادامه به هفت باور اشتباه در مورد HTTPS و SSL می‌پردازیم و از دلایل نادرست بودنشان می‌گوییم.

تنها وبسایت‌های تجاری نیازمند SSL هستند


حتما از اطرافیانتان شنیده اید که هر سایتی نیازمند دریافت SSL نیست و فقط سایت‌های تجاری باید این گواهی امنیتی را داشته باشند. البته در نگاه اول این باور چندان اشتباه به نظر نمی‌رسد. به هر حال، شما باید تا الان فهمیدن اینکه یک سایت حین دریافت اطلاعات شخصی، آن‌ها را رمزنگاری می‌کند یا نه را یاد گرفته باشید.

چراکه اگر این امر ساده را فراموش کنید خیلی راحت‌تر از چیزی که فکرش را بکنید می‌شود از اطلاعات شخصی شما سوء استفاده کرد. پس حواستان را جمع کنید و پیش از اینکه اطلاعات خود را به دست یک سایت بسپارید، ببینید که عبارت https در نوار آدرس‌های مرورگر موجود باشد.

اما این موضوع فقط به وبسایت‌های تجاری یا شبکه‌های اجتماعی که منبع اطلاعات حساس کاربران مختلف هستند ختم نمی‌شود. رمزنگاری برای هر سایتی که در این روزها فعالیت می‌کند ضروریست و شما باید به این موضوع مهم توجه ویژه‌ای داشته‌ باشید.

SSL تاثیری بر ترافیک وب ندارد


ورود به یک سایت ناامن عین بازی کردن با آتش است. طبیعتا کسی دوست ندارد با آتش شوخی کند و دچار سانحه شود. گشت و گذار در وب هم این روزها چنین شکلی پیدا کرده. مردم به محض اینکه بفهمند یک سایت ناامن است از ترس هکرها سریعا تب آن وبسایت را می‌بندند و حتی اگر کلاهشان هم آن سمت‌ها بیفتد به دنبالش نمی‌روند.

پس به همین راحتی SSL روی ترافیک یک سایت تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود که به مرور آمار بازدید‌ها کم و کم‌تر شوند. علاوه بر این، داشتن گواهی SSL برای سئو الزامیست و به تبع اگر سایتی نتواند امنیت لازم را برای کاربرانش فراهم کند با رشد قابل توجهی رو به رو نخواهد شد.

SSL باعث کند شدن فرآیند بارگذاری صفحات وب می‌شود


با افزایش تعداد بازدید از یک سایت‌ احتمال اینکه بارگذاری صفحات آن کمی کند شود وجود دارد. اما اکثر مدیران سایت‌های تازه کار دلیل این موضوع را به گردن HTTPS می‌اندازند و فکر می‌کنند رمزنگاری صفحات باعث دیر لود شدن آن‌ها شده. خوشبختانه باید بگوییم که این یک باور اشتباه است و رمزنگاری صفحات وب تقریبا هیچ تاثیر قابل ملاحظه‌ای روی سرعت بارگذاری صفحات ندارد.

به طور کلی اصالت HTTPS به HTTP/2 که نسخه بهبود یافته‌ای از HTTP است باز می‌گردد. HTTP/2 طراحی شد تا سرعت بارگذاری صفحات وب به لطف تکنیک‌های فشرده سازی داده تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند. به نوعی می‌توان گفت که HTTPS و HTTP/2 برای این آمدند که سرعت عملکرد و بارگذاری وبسایت‌ها بهبود پیدا کند. پس چطور می‌شود که یک سایت به خاطر استفاده از HTTPS افت سرعت داشته باشد؟

SSL به روزترین تکنولوژی حال حاضر است


SSL قطعا یکی از بهترین گواهینامه‌های امنیتی حال حاضر است اما جدیدترین و پیشرفته‌ترین نیست. در حال حاضر گواهی TLS را داریم که می‌شود از آن به عنوان مقصد بعدی HTTPS برای ادامه حیاتش یاد کرد. این جانشین قدرتمند کارش را از سال ۲۰۰۸ آغاز کرد و از همان ابتدا جلوی منافذی که SSL از آن‌ها آسیب خورده بود را گرفت.

با این حال، هنوز TSL به طور کامل جانشین SSL نشده و تنها برخی سایت‌های تجاری که کارشان به پول و حساب‌های مالی کاربران وابسته است از این گواهی تازه استفاده می‌کنند. برای مثال PayPal یکی از سایت‌هاییست که همین الان دارد از TSL برای حفظ امنیت کاربرانش کمک می‌گیرد.

گواهینامه SSL گران قیمت است


فکر کنم کسی که برای اولین بار گفت استفاده از SSL گران قیمت است با Let’s Encrypt آشنایی نداشته. Let’s Encrypt حالا به سرویس دهنده امنیتی محبوبی تبدیل شده چون هم رایگان است و هم تاثیر گذار. بسیاری از شرکت‌های بزرگ مثل فیسبوک، یوست، موزیلا و حتی گوگل کروم از Let’s Encrypt پشتیبانی می‌کنند و به راحتی می‌توان با آن امنیت یک سایت را ارتقا بخشید.

جدای از Let’s Encrypt سرویس‌دهنده‌های رایگان دیگری هم وجود دارند که با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید پیدایشان کنید. با این حال، اگر هاست سرور شما از این سرویس‌های رایگان پشتیبانی نکنند، آن وقت مجبورید کمی هزینه کنید و از سرویس‌های پولی استفاده کنید. آن وقت است که باورهای نه چندان درست مردم رنگ واقعیت به خود می‌گیرند.

SSL تمام داده‌ها را رمزنگاری می‌کند


به نظرم پیش از اینکه در مورد یک موضوع خاص نظری قطعی صادر کنید خوب در موردش اطلاعات به دست آورید. بحث SSL فقط یک بحث امنیتی نیست. درست است که داده‌‌ها به واسطه آن رمزنگاری می‌شوند اما این اتفاقی است که فقط در زمان انتقال داده‌ها رخ می‌دهد. علاوه بر این ظاهر شدن عبارت HTTPS آدرس بار نیز به معنی شکل گرفتن یک اتصال ایمن است، نه وجود یک وب سرور امن.

فکر کنید این مسیر مانند تونلی است که دارید در آن حرکت می‌کنید. طبیعتا وقتی در چنین مسیری هستید هیچ خطری از بیرون تونل نمی‌تواند وسیله نقلیه شما را تهدید کند. اما ممکن است زمانی که به مقصد رسیدید دچار سانحه شوید.

این موضوع دقیقا برای انتقال داده هم صادق است. داده‌ها رمزنگاری می‌شوند تا در حین مسیر انتقال، یک شخص ثالث نتواند آن‌ها را به سرقت ببرد. اما زمانی که داده‌ها استاتیک باشند دیگر SSL معنای چندان خاصی نخواهد داشت. این یعنی اگر داده‌هایتان به سروری انتقال داده شود که امن نیست آن وقت ممکن است هر اتفاقی برای اطلاعات مهمتان بیفتد.

رمزنگاری SSL احمقانه‌ است


برعکس باور بسیاری از کاربران، HTTPS از نظر کیفیت رمزنگاری در سطح قابل قبولی قرار دارد. اما این بدان معنا نیست که می‌توان با رمزنگاری داده‌ها، یک چیز هک نشدنی ساخت. بخشی از امنیت داده‌های شما وابسته به شرکت‌هایست که با آن‌ها در ارتباط هستید.

این شرکت‌ها باید تمام تلاششان را بکنند تا هیچ فردی نتواند از اطلاعات کاربران به هر نحوی سوء استفاده کند. پس اگر مشکلی پیش بیاید نمی‌شود تمام تقصیرها را به گردن رمزنگاری SSL انداخت و آن را احمقانه خواند. چراکه ممکن است متهم اصلی شرکتی باشد که اطلاعاتتان را به دستش سپردید.

The post هفت باور اشتباه در مورد HTTPS و SSL appeared first on دیجیاتو.

تمام تغییرات Samsung One UI: رابط کاربری جدید گوشی های سامسونگ

در سال‌های دور رابط کاربری موبایل‌های شرکت سامسونگ پاشنه آشیل گوشی‌های این شرکت بود. اما به مرور این روند به آرامی تغییر کرد و اوضاع رفته رفته بهتر شد. حالا سامسونگ با رابط کاربری جدید Samsung One UI تغییرات گسترده‌ای را ایجاد کرده که مسلما با دریافت به‌روزرسانی بزرگ آن امکانات بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

البته Samsung One UI هنوز در مرحله بتا به سر می‌برد و قطعا در زمان انتشار نسخه نهایی آن، شاهد تغییرات بیشتری خواهیم بود. با این حال، اگر برای رابط کاربری جدید سامسونگ ذوق زده هستید و دوست دارید زودتر کار کردن با آن را تجربه کنید، می‌توانید همین حالا روی گلکسی S9 و +S9 به دریافت نسخه بتای Samsung One UI بپردازید. اما پیش از این کار بیایید ببینیم که رابط کاربری جدید سامسونگ چه تغییراتی داشته.

حالت شب


Samsung One UI

از نظر بسیاری از کاربران، حالت شب جدید Samsung One UI بهترین تغییری است که رابط کاربری گوشی‌های شرکت سامسونگ داشته. البته این ویژگی را با فیلتر کننده رنگ آبی نمایشگر اشتباه نگیرید. این دو کاملا با هم فرق می‌کنند و حالت شب Samsung One UI در اصل همان تم تاریکی است که بسیاری از کاربران مدت‌ها در انتظارش بودند.

خوشبختانه نحوه استفاده از این حالت نیز راحت است و شما می‌توانید تنها با فعال کردن یک کلید، تم بخش نوتیفیکیشن‌، تنظیمات، نوار اعلان‌ها، رابط کاربری اپ‌های انحصاری سامسونگ و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید به حالت تاریک ببرید.

ژست‌های حرکتی


Samsung One UI

با اضافه شدن ژست‌های حرکتی به آیفون ۱۰، مشخص بود که دیر یا زود پای این ویژگی تازه به اندروید نیز باز می‌شود. این اتفاق نیز بالاخره رخ داد و گوگل از راه حل خود برای اضافه کردن این ویژگی به اندروید پرده برداشت. اما اینطور که به نظر می‌رسد سامسونگ برای اضافه کردن ژست‌های حرکتی به موبایل‌هایش راه متفاوتی را در پیش گرفته.

شرکت کره‌ای برای استفاده از این ژست‌های حرکتی به سراغ سه کلیدی که در پایین نمایشگر موبایل‌هایش جای گرفته‌اند رفته و به شما اجازه داده که با گرفتن و کشیدن آن‌ها به ژست‌های حرکتی مختلفی از جمله بازگشت به صفحه هوم، دسترسی به اپ‌های اجرا شده اخیر و بازگشت به منوی قبلی دست پیدا کنید. البته نمی‌شود گفت که این ژست‌های حرکتی جدید بی‌نقص هستند اما بالاخره حضورشان باعث می‌شود کمی نحوه کار با موبایل‌های شرکت سامسونگ جذاب‌تر شود.

ارگونومی بهتر


Samsung One UI

واقعیت امر این است که صفحه نمایش موبایل‌ها هر روز دارند بزرگ و بزرگتر می‌شوند. این موضوع دیگر بر کسی پوشیده نیست اما حالا با پدیده جدیدی رو به رو هستیم که به مرور دارد باعث به وجود آمدن موبایل‌های کشیده‌تر می‌شود: حذف حاشیه نمایشگر. حذف حاشیه از نمایشگر موبایل‌ها، امروز به امر اجتناب ناپذیری تبدیل شده که تقریبا همه شرکت‌های موبایل‌سازی را به خود گرفتار کرده.

البته حذف حاشیه نمایشگر چندان پدیده بدی هم نیست و طبیعتا زیبایی بیشتری به موبایل‌های امروزی بخشیده اما به هر حال این امر باعث شده که بسیاری از ما نتوانیم به بخش‌های خاصی از صفحه نمایش دسترسی خوبی داشته باشیم. با این حال، خوشبختانه سامسونگ توجه زیادی به این موضوع داشته و سعی کرده برای برطرف کردن آن، المان‌های مهم تصویر را در مناطقی قرار دهد که به راحتی در دسترس باشند.

انیمیشن‌های روان‌تر


رابط کاربری جدید سامسونگ تغییرات اساسی زیادی داشته اما شاید همه آن‌ها خیلی در معرض دید نباشند. برای مثال اگر خوب دقت کنید می‌بینید که به Samsung One UI چندین و چند انیمیشن جدید اضافه شده که حین جا به جایی میان اپ‌ها خودنمایی می‌کنند.

منوی تنظیمات مرتب‌تر


Samsung One UI

منوی تنظیمات موبایل‌های شرکت سامسونگ به معنای واقعی کلمه عذاب آورترین منویی بود که یک کاربر اندروید می‌توانست پیدا کند. منوی تنظیمات قدیمی موبایل‌های سامسونگ به شدت پیچیده بود و کاربر مدام مجبور می‌شد برای پیدا کردن یک سری تنظیمات ساده کل منو را زیر و رو کند.

خوشبختانه گویا سامسونگ متوجه این موضوع شده و با طراحی مجدد این منو سعی کرده مشکل را برطرف کند. حالا منوی تنظیمات رابط کاربری تازه شرکت سامسونگ، ظاهری مرتب‌تر و جمع و جورتر دارد و کاربر به راحتی می‌تواند تنظیمات دلخواهش را در سریع‌ترین حالت ممکن پیدا کند.

The post تمام تغییرات Samsung One UI: رابط کاربری جدید گوشی های سامسونگ appeared first on دیجیاتو.

چگونه مخاطبین تکراری را در اندروید حذف یا ادغام کنیم؟

شاید جمع شدن یک سری مخاطب و شماره تلفن تکراری در یک تلفن هوشمند مسئله چندان بزرگی نباشد اما به هر حال وجودشان باعث شلختگی و نامرتب شدن لیست مخاطبین می‌شود. به همین خاطر در این متن از نحوه ادغام و حذف مخاطبین تکراری در اندروید برایتان می‌گوییم. پس با دیجیاتو همراه باشید.

حذف یا ادغام مخاطبین تکراری با اپ Contacts


طبیعتا زمانی که بخواهید برای حذف یا ادغام مخاطبین تکراری اقدام کنید باید به سراغ اپ Contacts تلفن هوشمندتان بروید. البته راه و روش کار با اپ Contacts موبایل‌های مختلف با هم فرق می‌کند اما تقریبا روندی یکسان پیش روی شماست و اگر کمی وقت بگذارید قطعا به چیزی که دنبالش هستید می‌رسید.

برای پاک کردن یک مخاطب تکراری ساده‌ترین راه این است که پس از پیدا کردن آن، کلید سه نقطه را بفشارید و گزینه Delete را انتخاب کنید. اما اگر از یک شخص دو مخاطب متفاوت دارید که در یکی شماره تماس و در دیگری ایمیل آدرس او قرار دارد، آن وقت باید راهی برای ادغام این دو مخاطب پیدا کنید.

کاربران اندرویدی اغلب برای انجام این کار باید پس از ورود به اپ Contacts با فشردن کلید منو به سراغ گزینه Suggestions بروند. در این بخش احتمالا گزینه‌ای به نام Clean up duplicates پیدا خواهید کردن که با فشردن آن می‌توانید به صورت اتوماتیک یا دستی تمام مخاطبین تکراری خود را حذف یا ادغام کنید.

البته همانطور که پیشتر اشاره کردم ممکن است که نحوه انجام این کار کاملا روی موبایل شما متفاوت باشد. اگر این طور بود فقط کافیست یک جستجوی ساده در گوگل انجام دهید تا در سریع‌ترین حالت ممکن راهکارهای مناسبی در اختیارتان قرار بگیرند.

حذف یا ادغام مخاطبین تکراری با Gmail


با تمام این اوصاف شاید بهترین راه برای حذف یا ادغام مخاطبین تکراری استفاده از نسخه تحت وب Gmail باشد. به هر حال با ابزار تحت وب Gmail آزادی عمل بیشتری خواهید داشت و حتی می‌توانید به لطف آن‌ها کمی به کارها سرعت ببخشید.

برای حذف یا ادغام مخاطبین تکراری از طریق Gmail ابتدا باید روی منوی کشویی آن کلیک کنید و سپس از میان گزینه‌های موجود به سراغ Contacts بروید. به محض ورود به بخش Contacts، گوگل با یک نوتیفیکیش به شما در مورد مخاطبین تکراریتان اطلاع می‌دهد. روی لینک این نوتیفیکیشن کلیک کنید تا بتوانید از طریق آن مخاطبین تکراری خود را حذف یا ادغام کنید.

البته اگر نوتیفیکیشنی که در موردش صحبت می‌کردم را هم ندیدید، نگران نشوید. چرا که می‌توان به صفحه مربوط به مخاطبین تکراری از طریق منوی کشویی بخش Contacts دست پیدا کرد. فقط کافیست این منوی کشویی را بیرون بکشید و در نهایت روی گزینه Duplicates کلیک کنید.

حذف یا ادغام مخاطبین تکراری با اپ‌های شخص ثالث


با این حال، اگر خیلی حوصله وقت گذاشتن برای منوهای پیچ در پیچ اندروید را ندارید، بهترین گزینه ممکن برای شما استفاده از یک اپ شخص ثالث است. در این مسیر شاید بهترین و کارآمدترین اپ ممکن برای حذف یا ادغام مخاطبین تکراری Simpler Merge Duplicates باشد.

خوشبختانه کار با Simpler Merge Duplicates به هیچ وجه پیچیده نیست. فقط کافیست اپ را نصب و اجرا کنید تا Simpler Merge Duplicates به سرعت مخاطبین تکراریتان را شناسایی کند و لیست آن‌ها را در اختیارتان بگذارد. آن وقت با یک نگاه کلی می‌توانید ببینید که کدام یک از مخاطبین شناسایی شده باید حذف یا ادغام شوند.

البته بگذارید به شما هشدار دهم که اغلب اپ‌های مدیریت مخاطب اندرویدی برای انجام اموری که به آن‌ها محول شده، دسترسی‌های سطح بالایی را از کاربر درخواست می‌کنند. از این رو، اگر حفظ حریم شخصی برایتان اهمیت زیادی دارد شاید بهتر باشد یا به سراغ این دسته از اپ‌ها نروید یا مطمئن‌ترینشان را برای پیشبرد کارهایتان انتخاب کنید.

The post چگونه مخاطبین تکراری را در اندروید حذف یا ادغام کنیم؟ appeared first on دیجیاتو.

معرفی بهترین میانبر‌ها برای اپلیکیشن Shortcuts در iOS 12

با عرضه‌ی سیستم عامل iOS 12، اپل یک اپلیکیشن جدید هم به سیستم عامل خود اضافه نمود که Shortcuts نام دارد. البته این اپلیکیشن از لحاظ فنی جدید نیست بلکه برندی جدید و نسخه‌ای کامل تر از Workflow محسوب می‌شود.

برای اینکه بتوانید هرکدام از میانبر‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را به دستگاهتان اضافه کنید، کافیست روی لینک عنوان هرکدام از میانبر‌ها کلیک کنید. ترجیحا سعی کنید با استفاده از مرورگر سفری و با موبایل این صفحه را باز کنید تا دچار مشکلات احتمالی نشوید.

در ادامه با یازده میانبر اپلیکیشن Shortcuts آشنا می‌شوید که برای همه‌ی کاربران آیفون می‌تواند مفید باشد. با ما همراه باشید.

Check Spelling

اصلاح خودکار غلط‌های املایی از طریق کیبورد همیشه می‌تواند مفید باشد، اما همیشه بهترین عملکرد را در قبال اشتباه‌های تایپی ما ندارد. برای این کار کافیست شما بخشی از متن خود را از یک اپلیکیشن دیگر کپی کنید و داخل این میانبر درج نمایید. به راحتی متوجه می‌شوید که از لحاظ املایی متن شما اصلاح شده است.

Do Not Disturb Timer

کنترل‌های «مزاحم نشوید» به سیستم عامل جدید اپل آمده و دارای یک گزینه‌ی جدید به نام زمان‌های DND یا Do Not Disturb است. وقتی این میانبر را اجرا می‌کنید از شما خواسته می‌شود که دقیقه یا ساعت‌های مورد نظر خود را وارد کنید و سپس مدت زمانی که می‌خواهید این گزینه فعال باشد را نیز مشخص کنید.

Intelligent Power

اگر نسبت به شارژ گوشی خود نگران هستید، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید. میانبر یاد شده درصد کنونی باطری شما را با تنظیمات اعمال شده می‌سنجد و تشخیص می‌دهد که به چه مقدار از باتری استفاده کند.

Install Main Apps

یکی از بهترین میانبر‌های پیشنهادی برای دارندگان آیفون محسوب می‌شود. با استفاده از این میانبر، تنها نام اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را در آن وارد می‌کنید، سپس همه‌ی اپلیکیشن‌ها در اپ استور لیست می‌شوند و به راحتی قابل دانلود خواهند بود.

Convert Video to GIF

با استفاده از این میانبر می‌توانید به راحتی ویدیو‌هایی که دارید را تبدیل به گیف کنید. این کار به سادگی انجام می‌پذیرد و به شما امکان ویرایش ویدیو قبل از تبدیل شدن به گیف را هم خواهد داد.

Shoot a GIF

این میانبر اپلیکیشن دوربین را اجرا می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا چند عکس بگیرید. بعد از آنکه آخرین عکس گرفته شد، همه‌ی آن‌ها با هم ادغام می‌شوند تا یک تصویر متحرک ایجاد گردد.

Time Machine

راهی جالب برای مرور خاطرات. با استفاده از این میانبر می‌توانید عکس‌هایی که یکسال پیش گرفته‌اید را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با تنظیم این میانبر بیش از یک سال به گذشته برگردید.

Download File

دانلود فایل‌ها در iOS پروسه‌ای ساده محسوب نمی‌شود. با استفاده از این میانبر، کافیست تنها لینک فایل مورد نظر خود را در آن کپی کنید تا به طور خودکار اپلیکیشن Shortcut نسبت به دانلود آن اقدام کند. همچنین از شما می‌پرسد که می‌خواهید اپلیکیشن را در کدام بخش از حافظه‌ی گوشی‌تان ذخیره کنید.

Unzip and Save

با استفاده از این میانبر می‌توانید راه‌های سخت غیر فشرده کردن فایل‌های زیپ در iOS را دور بزنید و به راحتی آن‌ها را از حالت فشرده خارج کنید.

Expand URL

گاهی برخی از لینک‌های کوتاه شده ممکن است مشکوک به نظر برسند و هویت اصلی فایل را نمایش ندهند. اگر نسبت به لینک کوتاه‌ شده‌ای مشکوک هستید، می‌توانید آن را با استفاده از این میانبر گسترش دهید تا ببینید به چه مسیری منتج می‌شود.

Backup [sic] Your Shortcuts

اپلیکیشن Shortcut به طور پیش فرض از طریق آی کلود دستگاه بکاپ می‌شود، اما برای محکم کاری شاید بد نباشد با استفاده از این میانبر، همیشه از تنظیمات مربوط به اپلیکیشن Shortcut بکاپ بگیرید. این میانبر همچنین در زمینه‌ی همگام سازی نیز به شما یاری خواهد رساند.

یافتن میانبر‌های بیشتر

همیشه میانبر‌های بیشتری را می‌توانید با جستجو در وبسایت‌ها پیدا کنید. اما وبسایت ردیت و مک استوریز می‌توانند پیشنهاد‌های مناسبی باشند.

The post معرفی بهترین میانبر‌ها برای اپلیکیشن Shortcuts در iOS 12 appeared first on دیجیاتو.

معرفی ۷ روش برای آنکه وبسایت یا وبلاگتان سریعتر بارگذاری شود

سرعت پایین لود وبسایت‌ها یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که می‌تواند باعث شود یک سایت بازدید مناسبی نداشته باشد. در این مطلب قصد داریم ۷ روش را معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید باعث لود شدن سریع وب سایت خود شوید. با ما همراه باشید.

۱. کاهش حجم کلی وبسایت

اگر وبسایت شما کمتر از سه ثانیه لود می‌شود (بهتر است این موضوع را با اینترنت پر سرعت بسنجید. اینجا ایران است و شاید شش ثانیه گزینه‌ی مناسب‌تری به نظر برسد) شاید از عکس‌های پر حجم استفاده کرده باشید که سرعت لود شدن وبسایت را کاهش داده است.

بیش از ۷۰ درصد صفحات وب موبایل بیش از ۱ مگابایت حجم دارند و ۱۲ درصد از آن بیش از ۴ مگابایت! لازم به توضیح است که در صورت استفاده از اینترنت ۴G در شرایط مساعد، شاید لود شدن یک صفحه با ۱.۵ مگابایت چیزی نزدیک به هفت ثانیه طول بکشد. بهترین کار این است که حجم هر صفحه کمتر از ۱.۵ مگابایت باشد.

طبق آماری که به دست آمده رزولوشن مورد استفاده تصاویر در وبسایت‌های دنیا به شکل زیر است:

  • ۲۲.۵۵ درصد از رزولوشن ۳۶۰ در ۶۴۰ استفاده می‌کنند.
  • ۱۱.۷۳ درصد از رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ استفاده می‌کنند.
  • ۸.۲۶ درصد از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ استفاده می‌کنند.
  • ۴.۹۱ درصد از رزولوشن ۳۷۵ در ۶۶۷ استفاده می‌کنند.
  • ۲.۹۴ درصد از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۹۰۰ استفاده می‌کنند.

این آمار بیش از ۵۰ درصد از همه‌ی کاربران را نمایش می‌دهد. بنابراین در انتخاب تصاویر هرکدام از صفحات وبسایتتان دقت کنید و از رزولوشن و فرمت مناسب استفاده نمایید.

۲. وب سایت خود را برای موبایل طراحی کنید

بر اساس گزارشی که سال گذشته گوگل ارائه کرد، میانگین زمانی که طول می‌کشد تا لندینگ پیج در موبایل باز شود حدود ۲۲ ثانیه است. این در حالیست که طبق این گزارشات، ۵۳ درصد کاربران پیش از لود شدن کامل لندینگ پیج صفحه را ترک می‌کنند.

بیش از ۷۵ درصد از وبسایت‌های موبایل با استفاده از اینترنت ۳G در دنیا بیش از ۱۰ ثانیه نیاز دارند تا لود شوند. این آمار به طور دقیق در ایران مشخص نیست. جالب اینجاست که بیش از نیمی از این ترافیک متعلق به دستگاه‌های موبایل است و به نظر نمی‌رسد دچار کاهش شود. بنابراین سعی کنید وبسایتتان را برای موبایل طراحی کنید و کاربرانتان را راضی نگاه دارید.

اگر از یک کنترل پنل مدیریت محتوا یا CMS مثل وردپرس، جوملا یا دروپال استفاده می‌کنید، پلاگین‌هایی وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد تا وبسایتتان را برای موبایل هم کاربر پسند نمایید. بهتر است از پلاگین‌های مناسب این CMS‌ها استفاده کنید.

علاوه بر این، شما همیشه می‌توانید از ابزار‌هایی مثل bMobilized یا Duda Mobile استفاده کنید تا به راحتی وبسایت مربوط به کامپیوتر را به موبایل تبدیل کنید. البته همیشه بهترین گزینه این است که حتما به صورت جداگانه یک وبسایت دیگر برای نسخه‌ی موبایل نیز طراحی نمایید یا در حین کد زدن، این موضوع را در نظر داشته باشید. در حال حاضر روش‌های زیادی برای ساخت وبسایت‌های ریسپانسیو وجود دارد.

در هر صورت تلاش کنید تا جایی که ممکن است نسخه‌ی موبایل وبسایتتان کم حجم باشد. این موضوع بسیار با اهمیت است. توصیه می‌کنیم که حجم هر صفحه از وبسایت در موبایل را زیر ۰.۵ مگابایت در هر صفحه نگه دارید.

۳. مطمئن شوید که وبسایت شما در کمینه‌ترین حجم خود قرار دارد

اگر از صفر وبسایت خود را می‌نویسید، به طور مداوم آن را ویرایش کنید. با توسعه‌ی پروژه، شما راه‌های بهینه‌تری برای طراحی آن خواهید یافت، بنابراین مطمئن شوید که همیشه راه بازگشت در کد زدن وجود خواهد داشت.

اگر از شبکه‌های تولید محتوا یا CDN‌هایی مثل Cloudflare‌ استفاده می‌کنید، تبی مجزا خواهید داشت که می‌توانید از آن طریق نسبت به بهبود سرعت بالا آمدن وبسایت خود اقدام نمایید. جایی که اولین انتخاب Auto Minify یا کمینه کردن خودکار خواهد بود. اگر از وبسایت‌هایی که برایتان وبسایت تولید می‌کنند مثل Squarespace یا Weebly یا Wix استفاده می‌کنید، احتمالا این موضوع به طور پیش فرض رعایت می‌گردد.

وبسایت خود را به صورت مداوم مورد ارزیابی قرار دهید. گزینه‌های مختلف را امتحان کنید و مطمئن شوید همیشه وبسایت شما در بهینه‌ترین حالت ممکن قرار دارد.

۴. اگر به اسکریپتی نیازی نیست، اجازه‌ی لود شدن را از آن بگیرید

استفاده از اسکریپت‌های جاوا اسکریپت پیش از آنکه نیازی به آن‌ها باشد می‌تواند سرعت وبسایت را کاهش دهد. تا جایی که امکان دارد سعی کنید اسکریپت‌ها را از وبسایت‌های شخص ثالث لود نکنید.

درخواست استفاده از این اسکریپت‌ها از سرور‌های دیگر باعث می‌شود که سرعت کلی وبسایت شما کاهش پیدا کند و علاوه بر این باعث می‌شود که امنیت وبسایت زیر سوال برود. تا جایی که امکان دارد تلاش کنید اسکریپت‌های مورد استفاده‌تان را در سرور خودتان نگاه دارید.

شما می‌توانید از defer یا async برای تاخیر در بارگذاری اسکریپت‌های جاوا اسکریپت استفاده کنید تا سرعت وبسایت را تا حدی بالاتر ببرید. علاوه بر این سعی کنید اسکریپت‌های کوتاه را به صورت این لاین در پرونده‌های HTML‌ خود مورد استفاده قرار دهید.

Async به مرورگر می‌گوید که علاوه بر بارگذاری فایل‌های جاوا اسکریپت به طور همزمان HTML را نیز لود کند. مرورگر به طور پیش فرض به در هنگام بارگذاری اسکریپت جاوا اسکریپت، تجزیه و تحلیل کردن HTML را متوقف می‌نماید.

از طرفی استفاده از defer باعث می‌شود تا مرورگر ابتدا به تجزیه و تحلیل HTML‌ بپردازد و سپس اسکریپت‌های مربوط به جاوا اسکریپت را بارگذاری کند.

استفاده از کد‌های جاوا اسکریپت به صورت اینلاین، به مرورگر کمک می‌کند تا از لود کردن فایل‌های اضافی خودداری کند. این موضوع باعث می‌شود تا حدی سرعت لود شدن صفحات وبسایت مختلف بالاتر برود.

همچنین لازم به ذکر است که شما می‌توانید به راحتی از async و defer برای اسکریپت‌های گوگل آنالیتیکس، فیسبوک پیکسل و دیگر برنامه‌های آنالیتیکس و ابزار گزارش ارور استفاده نمایید و هیچ مشکلی در زمینه‌ی عملکرد وبسایتتان پیش نیاید.

در آخر همیشه مطمئن شوید که اسکریپت‌ها، تبلیغات و به طور کلی هرکدام از ویژگی‌های مورد استفاده در وبسایتتان اهمیتی دارند یا نه. برای کم حجم کردن وبسایت، حتما سعی کنید کمترین استفاده از این منابع را داشته باشید.

۵. استفاده از ذخیره‌سازی مرورگر و یک شبکه‌ی تولید محتوا

شبکه‌های تولید محتوا یا CDN‌ها سایت شما را روی سرور‌های جهانی کپی می‌کنند و مقدار داده‌های ارسال شده و دریافت شده را کاهش می‌دهند. موضوعی که از لحاظ جغرافیایی به سرعت بیشتر لود شدن وبسایت شما کمک شایانی خواهد کرد.

Cloudflare‌ احتمالا یکی از شبکه‌های تولید محتوایی باشد که با آن آشنایی دارید. اما Akamai و Amazon CloudFront هم گزینه‌های بسیار خوبی در این زمینه محسوب می‌شوند.

همچنین حتما سعی کنید از ذخیره‌سازی مرورگر هم بهترین بهره را ببرید. با این کار برخی فایل‌های مربوط به وبسایت شما در سیستم کاربران ذخیره می‌شود و دفعات بعدی که خواستند وارد وبسایت شما شوند، این فایل‌ها از اینترنت دریافت نخواهند شد و به صورت مستقیم از حافظه‌ی دستگاه خوانده می‌شوند.

۶. از دست پلاگین‌های بیهوده خلاص شوید

پلاگین‌ها تنها باید زمانی مورد استفاده قرار بگیرند که لازم است. این موضوع حتی زمانی که از ویکس، ویبلی، وردپرس یا اسکواراسپیس هم استفاده کنید صادق است. همه‌ی ویژگی‌هایی که می‌توان به جای پلاگین با استفاده از چند خط کد CSS‌ ایجاد کرد، باید اعمال شوند و از دست پلاگین مربوطه خلاص شوید. از کد اینجکشن در اسکواراسپیس، از CSS Customizer در وردپرس و از Custom CSS در ویکس استفاده نمایید.

پلاگین‌ها استفاده‌ی قابل توجهی از CPU و حافظه‌ی سرور خواهند داشت و این موضوع به طور کلی سرعت سرور و وبسایت شما را پایین خواهد آورد.

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، احتمالا از ویژگی‌های ابتدایی آن استفاده نخواهید کرد. شما می‌توانید این ویژگی‌ها را با استفاده از پلاگین Clearfy از بین ببرید.

همیشه پلاگین‌هایی که استفاده می‌کنید را زیر نظر داشته باشید. اگر از ویژگی‌های پلاگینی مثل JetPack استفاده می‌کنید، حتما سعی کنید از شر آن خلاص شوید و از پلاگین‌های دیگر با حجم بسیار کمتر استفاده کنید که همه‌ی وظایف پلاگین قبلی را به خوبی به انجام می‌رساند.

۷. تنظیم سرور برای بالابردن سرعت وبسایت

تاخیر سرور ممکن است تاثیرات بسیار مخربی روی سرعت بارگذاری صفحات وبسایت شما و همچنین رتبه‌بندی آن بگذارد.

گوگل توصیه می‌کند که TTFB یا زمان برای دریافت اولین بایت ۱.۳ ثانیه یا کمتر است. این بیشترین تاخیر قبل از شروع دانلود یک صفحه توسط یک دستگاه شمرده می‌شود. این در حالیست که میانگین این مقدار ۲ ثانیه است و عموما بیشتر از توصیه‌ی اعلام شده توسط گوگل محسوب می‌شود.

استفاده از هاست‌های اشتراکی معمولا دلیل اصلی این مشکل است. اما راه حلی برای تغییر تنظیم سرور وجود دارد که می‌تواند باعث شود سرعت وبسایت شما کاهش یابد.

  • از آخرین نسخه‌ی PHP‌استفاده کنید. آخرین نسخه‌ی PHP (در حال حاضر ۷٫۲) به طور شگفت انگیزی سرعت بهتری را ارائه می‌کند.
  • به Keep-Alive سوییچ کنید.
  • از HTTP/2 استفاده کنید.
  • از HSTS بهره‌مند شوید.
  • بک آپ از سایت را در ساعات خلوت بگیرید.

اگر وبسایت شما در وردپرس ساخته شده، مطمئن شوید که از هاستی استفاده می‌کنید که در زمینه‌ی میزبانی از وردپرس تخصص داشته باشد.

سرعت وبسایت خود را ارزیابی کنید

حالا که متوجه شدید زمان، حجم و TTFB مطلوب برای یک وبسایت چگونه است، بهتر است با چند ابزار برای ارزیابی سرعت وبسایت آشنا شوید. در ادامه چند ابزار مطلوب در این زمینه را مشاهده خواهید کرد:

  • varvy.com: این ابزار به شما کمک می‌کند تا سرعت بارگذاری وبسایت خود را مشاهده کنید. همچنین به شما اعلام می‌کند که با استفاده از چه روش‌هایی می‌توانید وبسایت خود را بهبود ببخشید.
  • Google PageSpeed Insight: اخیرا به روزرسانی شده است به شما اجازه می‌دهد تا سرعت وبسایت خود را ارزیابی کنید. همچنین توصیه‌هایی به منظور بهبود وبسایتتان نیز ارائه خواهد کرد.
  • GTmetrix: ابزاری مناسب همراه با توصیه‌های کاربردی و مطلوب.
  • WebPageTest: وبسایت شما را روی دستگاه‌ها، سیستم عامل‌ها و مکان‌های مختلف تست می‌کند و نتایجش را با شما در میان می‌گذارد.
  • Pingdom: ابزاری بسیار معروف شبیه به WebPageTest با رابط کاربری جذاب‌تر.

 

The post معرفی ۷ روش برای آنکه وبسایت یا وبلاگتان سریعتر بارگذاری شود appeared first on دیجیاتو.