شرایط فروش پژو ۲۰۷ ویژه خردادماه ۹۷

گروه صنعتی ایران خودرو، هم زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و به مناسبت پاسداشت این رویداد مبارک، شرایط فروش فوری خودروی پژو ۲۰۷ آی دستی را به صورت محدود از دوم خرداد آغاز می کند.
در این طرح، پژو ۲۰۷ آی دستی به قیمت مصوب ۴۷/۱۳۰/۰۰۰ تومان با موعد تحویل ۳۰ روزه و در رنگ های متنوع به مشتریان عرضه می شود. این طرح تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت. برمبنای این گزارش، به منظور بهره برداری حداکثری مشتریان نهایی، امکان ثبت نام در این بخشنامه صرفاً برای اشخاص حقیقی فراهم بوده و  هر کد ملی به شرط نداشتن ثبت نام در شش ماه گذشته، مجاز به ثبت نام فقط یک دستگاه از هر خودرو است.پژو ۲۰۷i دارای موتور TU5 با توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر و امکانات و آپشن هایی نظیر سیستم مولتی مدیا ۷ اینچی لمسی وپخش DVD و سیستم رهیاب، غربیلک فرمان طرح جدید به همراه کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، دوربین دید عقب، سنسور دنده عقب، چراغ های جدید جلو (دارای چراغ روز)، چراغ های جدید عقب و آینه های جانبی مجهز به راهنما عرضه می شود.
متقاضیان می توانند از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه دوم خرداد ماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی فروش محصولات ایران خودرو نسبت به ثبت نام اقدام کرده و از مزایای این طرح بهره مند شوند.

The post شرایط فروش پژو ۲۰۷ ویژه خردادماه ۹۷ appeared first on دیجیاتو.

توصیه ایران‌ خودرو به متقاضیان پژو ۲۰۰۸

ایران خودرو از اواخر سال گذشته تولید پژو ۲۰۰۸ را به عنوان اولین محصول پسابرجامی خود آغاز کرد. پژو ۲۰۰۸ اولین محصول مشترک ایران خودرو و پژو در قرارداد جدید دو شرکت به شمار می رود.گروه صنعتی ایران‌ خودرو در اطلاعیه‌ ای اعلام کرد: پژو ۲۰۰۸ در خارج از چارچوب و بخشنامه‌ های فروش، از جمله روش کارتکس از سوی هیچ یک از نمایندگی‌ های مجاز این گروه صنعتی عرضه نشده است.

این خودروساز اعلام کرد: مطابق بخشنامه‌ های فروش این محصول در سال گذشته، مجوز صلح قرارداد تا به امروز برای هیچ یک از نمایندگی‌ های مجاز ایران‌ خودرو و مشتریان صادر نشده و استفاده از عناوینی از قبیل کارتکس، صلح نامه یا خرید و فروش حواله غیر قانونی بوده و در صورت وجود مواردی از این قبیل در بازار، می‌ تواند زمینه‌ ای برای کلاهبرداری باشد.ایران‌ خودرو تاکید کرده که تنها روش تهیه و خرید این محصول تاکنون در بازار آزاد، از طریق ثبت در دفاتر اسناد رسمی و تعویض پلاک در مراکز نیروی انتظامی بوده و سایر موارد غیرقانونی و غیررسمی توسط برخی افراد سودجو انجام می‌ شود که در این خصوص شرکت ایکاپ و ایران ‌خودرو حق شکایت از این افراد را برای خود محفوظ می ‌دانند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: هنگام ثبت ‌نام در تیرماه ۹۶، هیچ گونه سهمیه خاصی برای نمایندگی در نظر گرفته نشده و تمامی ظرفیت نام ‌نویسی به‌ صورت اینترنتی و آنلاین در اختیار مشتریان و متقاضیان قرار گرفته است.همچنین تمهیدات لازم نیز به‌ منظور جلوگیری از سفته بازی و دلالی اندیشیده شده و تحویل خودرو صرفا در قالب تعهدات ثبت ‌نامی انجام شده است. محدودیت ثبت‌ نام یک دستگاه با هر کد ملی، عدم استفاده از شماره مشتری موجود در سیستم ایران‌ خودرو، عدم امکان ثبت‌ نام از طریق زیرساخت ‌های اینترنتی و ثبت‌ نامی شرکت، از جمله تمهیدات ایران‌ خودرو برای جلوگیری از سو استفاده در پیش‌ فروش پژو ۲۰۰۸ بوده است.

The post توصیه ایران‌ خودرو به متقاضیان پژو ۲۰۰۸ appeared first on دیجیاتو.

پژو سیتروئن در رویای بازگشت به آمریکا؛ سرنوشت همکاری با ایران چه می شود؟

طبق شایعاتی که چندی است بر سر زبان ها افتاده، پژو و سیتروئن بیش از یک سال است که کار بر روی بازگشت به بازار آمریکا را شروع کرده اند. اما گروه PSA که شامل برند اپل نیز می شود به صورت جدی به دنبال حضوری دوباره در ایالات متحده آمریکا است.

PSA 2

PSA برای این که هزینه راه اندازی نمایندگی ها را کاهش دهد و به فروش راحت تری در بازار بشدت پر رقابت آمریکای شمالی دست پیدا کند، به دنبال استفاده از فن آوری های جدید همچون واقعیت مجازی است. در واقع این برنامه به احتمال بسیار زیاد شبیه به Hyundai Shopper Assurance شرکت هیوندای خواهد بود که یک روش مدرن برای نحوه فروش خودرو به صورت آنلاین با مدت زمان تست و قابلیت بازگشت پول در صورت عدم رضایت مشتریان است.

همچنین این احتمال وجود دارد که پژو سیتروئن اپل یا به عبارت بهتر، هولدینگ PSA، ورود به بازار آمریکای شمالی را منوط به استفاده از خودروهای اشتراکی کند، در واقع مشتریان می توانند با پیوستن به برنامه اختصاصی اشتراک خودرو، بدون خرید خودرو شخصی از مزایای داشتن اتومبیل بهره مند شوند. استفاده از این فن آوری ها باعث افزایش حاشیه سود نمایندگی ها خواهد شد.

اما در طرف دیگر سکه، بر اساس اطلاعات انجمن نمایندگان صنعت خودروسازی، به ازای فروش نرفتن هر خودروی جدید، نمایندگی ها بیش از ۴۲۱ دلار ضرر پرداخت می کنند. حتی در خودروهای کارکرده نیز بیش از ۲ دلار ضرر را شاهد هستیم. این رقم در سال ۲۰۱۵ معادل ۲۲ دلار ضرر به ازای فروش هر خودروی جدید و ۱۳۲ دلار سود به ازای خودروی کارکرده بود.

Peugeot 405 S in Manhattan

شکست پژو ۴۰۵ در بازار آمریکا پرونده حضور این شرکت در آمریکای شمالی را برای ۲۵ سال بست.

به همین دلیل سرمایه گذاری در این زمینه با ریسک بسیار بالایی همراه است و عملا کسی برای یک برند جدید و ناشناخته سرمایه گذاری نخواهد کرد.

نفر اصلی PSA در آمریکای شمالی در مصاحبه ای اعلام کرده است که”ما معتقد هستیم به مدد فن آوری جدید، سطح درخواست جدید مشتریان و با استفاده از ابزارهایمان، می توانیم تجربه جدیدی از خرید خودرو را به مشتریان القا کنیم.

Peugeot 405 in the USA

او می افزوید: ما به دنبال ساخت ساختمان های بزرگ و گران قیمت برای فروختن محصولاتمان نیستیم.

ما به دنبال ساختن بنایی شبیه به تاج محل برای فروش خودرو نیستیم. ما باید به دنبال تغییر زیربنای این صنعت بزرگ به خصوص در بخش فروش باشیم.

در حال حاضر گروه PSA خود را برای تحول در بازار آمریکای شمالی برای سال ۲۰۲۶ میلادی آماده می کند اما هنوز مشخص نیست که کدام برند از این گروه خودروسازی پایش به آمریکا باز شود.

از سوی دیگر با توجه به تحریم مجدد صنعت خودرو سازی ایران ظرف سه ماه آینده، باید دید واکنش این شرکت فرانسوی برای ادامه حضور در بازار ایران چه خواهد بود. طبق تجربه قبلی گروه PSA که در آن زمان با جنرال موتورز دارای سهام مشترک بود، ناچار به کناره گیری ناگهانی از بازار خودرو کشورمان شد، اما اینبار به نظر می رسد که مدیران فرانسوی از آزادی عمل بیشتری برای ادامه حضور در ایران برخوردار باشند.

البته مسلم است که در صورت تداوم وضعیت فعلی برای طولانی مدت، حضور قدرتمند PSA در ایران با استراتژی بازگشت این شرکت به بازار آمریکا در تضاد خواهد بود.

با این وجود پس از اعلام تصمیم خروج آمریکا از برجام، تاکنون هیچ یک از مدیران ارشد پژو سیتروئن نسبت به این مسئله واکنشی نشان نداده اند و این موضوع به خودی خود می تواند نشان دهنده روشن نبودن موضع این شرکت و منوط بودن فعالیت آن به تصمیم کلی اتحادیه اروپا باشد.

تمام این موارد درحالیست که شرکت ایکاپ به عنوان شاخه فرانسوی ایران خودرو تا حدی از برنامه های اولیه خود عقب افتاده است و برای مثال عرضه سری جدید پژو ۲۰۰۸ آغاز نشده و زمان دقیق تولید نسخه مونتاژی مدل پژو ۳۰۱ نیز مشخص نیست.

اما از طرف دیگر، آغاز فروش سیتروئن C3 در روزهای اخیر را می توان نشانی از برنامه جدی PSA برای تداوم حضور (حداقل کوتاه مدت) در بازار ایران توصیف کرد.

The post پژو سیتروئن در رویای بازگشت به آمریکا؛ سرنوشت همکاری با ایران چه می شود؟ appeared first on دیجیاتو.

قیمت و شرایط فروش فوری محصولات ایران خودرو- فروردین ۹۷

گروه صنعتی ایران خودرو در نظر دارد صبح امروز برخی از محصولات خود را بصورت فروش فوری و با موعد تحویل ۳۰ روزه ارایه کند. این مدل ها شامل پژو ۴۰۵ GLX بنزینی و دوگانه سوز، پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ۵ و صندوقدار V8، سمند LX EF7 بنزینی و رانا LX می شوند.

بر اساس بخشنامه این شرکت پژو ۴۰۵ GLX تک گانه یا همان بنزینی ۳۰۷٫۸۱۷٫۰۰۰ ریال قیمت گذاری شده و در رنگ های سفید، مشکی، نقره ای و خاکستری متال قابل انتخاب خواهد بود.

Peugeot-405-GLX

پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز نیز ۳۲۴٫۶۵۶٫۰۰۰ ریال قیمت داشته و با رنگ های مشکی، تقره ای و خاکستری متال عرضه می شود.

علاقه مندان به خانواده ۲۰۶ می توانند با پرداخت ۳۳۹٫۱۶۹٫۰۰۰ ریال و انتظار یک ماهه صاحب تیپ ۲ شوند. این تیپ با رنگ های متنوعی عرضه شده و خریداران قادر خواهند بود از بین سفید، مشکی، نقره ای، خاکستری، گیلاسی، قرمز دو پوششه، آبی کاسپین، یاسی و بنفش رنگ دلخواه خود را انتخاب کنند.

برای خرید تیپ ۵ از این هاچ بک پرطرفدار نیز ۳۹۲٫۰۷۶٫۰۰۰ ریال باید کنار گذاشت. این تیپ نیز دقیقا با همان رنگ هایی که برای تیپ ۲ برشمرده شدند، به فروش خواهد رسید.

نسخه صندوقدار ۲۰۶ با کد V8 هم در این طرح گنجانده شده و برای آن قیمت ۳۹۹٫۳۰۲٫۰۰۰ ریالی تعیین شده است. طبق بخشنامه موجود این مدل از ۲۰۶ نیز با همان رنگ های تیپ ۲ (به استثنای یاسی) فروخته خواهد شد.

سمند LX با موتور EF7 بنزینی دیگر گزینه ای است که ایران خودرو با قیمت ۳۲۱٫۵۷۲٫۰۰۰ ریال برای مشتریان تدارک دیده است. این خودرو که پسوند ملی را نیز با خود یدک می کشد، در رنگ های سفید، مشکی، خاکستری متال، آبی کبود و آبی رویال عرضه می شود.

samand ef7

رانا LX آخرین محصولی است که امکان خرید آن فراهم شده است. این خودرو حامل برچسبی برابر با ۳۶۷٫۴۵۴٫۰۰۰ ریال بوده و با رنگ های سفید، مشکی، نقره ای، خاکستری، گیلاسی و بنفش قابل انتخاب است.

ناگفته نماند برای خانواده پژو کارت طلایی اختیاری تک ستاره با تخفیف ویژه در نظر گرفته شده است. این طرح از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۲۲ فروردین ۹۷ فعال شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد یافت.

در جدول زیر می توانید بخش نامه مربوطه را به صورت خلاصه مشاهده فرمایید.

شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو – فروردین ۹۷

شرح رنگ های موجود قیمت مصوب (ریال)
پژو ۴۰۵ GLX بنزینی سفید، مشکی، نقره ای، خاکستری متال ۳۰۷٫۸۱۷٫۰۰۰
پژو ۴۰۵ GLX دوگانه مشکی، نقره ای، خاکستری متال ۳۲۴٫۶۵۶٫۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ سفید، مشکی، نقره ای، خاکستری، گیلاسی، قرمز دو پوششه، آبی کاسپین، یاسی، بنفش ۳۳۹٫۱۶۹٫۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ سفید، مشکی، نقره ای، خاکستری، گیلاسی، قرمز دو پوششه، آبی کاسپین، یاسی، بنفش ۳۹۲٫۰۷۶٫۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 سفید، مشکی، نقره ای، خاکستری، گیلاسی، قرمز دو پوششه، آبی کاسپین، بنفش ۳۹۹٫۳۰۲٫۰۰۰
سمند EF7 LX بنزینی سفید، مشکی، خاکستری متال، آبی کبود، آبی رویال ۳۲۱٫۵۷۲٫۰۰۰
رانا LX سفید، مشکی، نقره ای، خاکستری، گیلاسی، بنفش ۳۶۷٫۴۵۴٫۰۰۰

 

The post قیمت و شرایط فروش فوری محصولات ایران خودرو- فروردین ۹۷ appeared first on دیجیاتو.

۴۰۵ و سرنوشت پژو در بازار آمریکا [رپورتاژ آگهی]

پژو ۴۰۵ آخرین شانس PSA (پژو و سیتروئن فرانسه) در بازارهای آمریکا بود. اصلا انگیزه طراحی آن، جنگیدن برای ماندن بود. با بازار پررونق در فرانسه و فروش گسترده در سراسر آفریقا، پژو در دوران بحران گاز آمریکا هم به واسطه مدل دیزلی ۵۰۴ و ۵۰۵ خود در این کشور کولاک کرد. در سال ۱۹۸۷ فروش پژو برای اولین بار در طی یک دهه، به زیر ۱۰ هزار واحد خودرو رسید. در اواسط  دهه، ۵۰۴ و ۶۰۴ به طور کامل از بازار آمریکا حذف شدند و بار فروش پژو به تنهایی بر دوش ۵۰۵ افتاد. در چنین زمانی بود که تنها خرید و فروش پژو ۴۰۵ می‌توانست بازار شرکت فرانسوی را نجات دهد.

در سال ۱۹۸۷ در نمایشگاه فرانکفورت معرفی شد و با ده مدل متفاوت و پنج موتور بنزینی بین ۶۵ تا ۱۶۰ اسب بخار جای خود را در خیابان‌ها باز کرد. از پاییز ۱۹۸۸، فروش پژو ۴۰۵ در آمریکا در ۳ مدل S ،DL  و Mi16 آغاز شد. همه مدل‌ها دارای تمام موتور آلومینیوم ۱٫۹ لیتر بودند. امکانات رفاهی متعدد، سانروف، سپرهای کشیده‌ با چراغ‌‌های خطر اضافی از جمله ویژگی‌های  ۴۰۵ در بازار آمریکا بودند. این خودرو در اروپا به سرعت اقبال گسترده‌ای کسب کرد. برای مثال مدت‌های مدیدی در بریتانیا پرفروش‌تری خودرو دیزل باقی ماند و در در طی دو سال پس از تولید، آمار فروش پژو ۴۰۵ به ۵۰۰ هزار عدد و در سال ۱۹۹۰ به تعداد یک میلیون رسید.

بازخورد نسخه MI16 405 در مطبوعات آمریکا، باورنکردنی بود. رسانه‌‌ها نوشتند که این خودرو به طرز وحشتناکی دوست‌داشتنی و به گونه‌ای غیرمتعارف خوش‌ساخت است و هر چه که از آن بخواهید به خوبی انجام می‌دهد. مجله مشهور و معتبر Car and Driver هم عکس روی جلد شماره نوامبر ۱۹۸۸ خود را با عنوان «بهترین پژو» به ۴۰۵ اختصاص داد. «اگر نظر کردن توان کشتن داشت، من الان مرده بودم» این یکی دیگر از واکنش‌های رسانه‌ها به پژو ۴۰۵ در آن دوران بود. در سال ۱۹۸۸، جایزه خودرو سال اروپا را با رکورد بالاترین آرا و امتیاز در تاریخ به دست آورد. مجله ماشین Flat-Out که در انگلیس منتشر می‌شد، ۴۰۵ را بهترین خودروی موجود در این کشور اعلام کرد.

Peugeot 405 S in Manhattan

بر خلاف انتظار سرنوشت خرید و فروش پژو ۴۰۵ در بازار آمریکا به گونه‌ای دیگر رقم خورد. بین سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱، تنها حدود ۱۲۵۰۰ دستگاه ۴۰۵ به فروش رسید. از سال ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۱، خرید و فرش پژو در آمریکا هر ساله با کاهش شدیدی مواجه شد. حتی فروش پژو ۴۰۵ هم نتوانست به داد PSA برسد و این کمپانی در نهایت برای جلوگیری از ضرر، از بازار آمریکا خارج شد. دلایل متعددی را می‌توان برای شکست پژو درآمریکا عنوان کرد. مثلا موج سدان‌های اسپرت از شرکت‌های قدیمی اروپایی و برندهای جدید آسیایی مانند لکسوس از ژاپن، عرصه رقابت را برای پژو تنگ‌‌تر کرد. چرا که خودروهای چینی و ژاپنی، ترکیبی از لذت رانندگی و ایمنی را به بازار عرضه کرده بودند.

کارشناسان معتقدند، نقایص پژو و تشدید مقررات سختگیرانه امنیتی سرنشینان تاثیر بسزایی در خروج پژو از آمریکا داشته. چرا که در اواخر دهه ۹۰، بحث حقوق خریداران خودرو قوت گرفته بود و نظارت بیشتری از سوی سازمان‌های دفاع از مصرف‌کنندگان و حتی نهادهای دولتی بر خودروسازان اعمال می‌شد. علاوه بر این، پژو بودجه چندانی برای تبلیغات گسترده نداشت. تنها ۱۵۱ نمایندگی پژو وجود داشت و برای متقاضیان گاهی رسیدن به این نمایندگی‌ها چند ساعت رانندگی زمان می‌برد.

پس از گذشت ۲۶ سال از توقف فروش خودروهای پژو در آمریکا، زمزمه‌هایی از بازگشت گروه پژو سیتروئن به آمریکا به گوش می‌رسد. مدیرعامل گروه پژو سیتروئن گفته:«تیم کوچکی مشغول پیشبرد فرآیندهای کسب‌و‌کار در آمریکا هستند و برخی سرویس‌های حمل‌و‌نقل نیز در آمریکا ارائه شده‌اند. پژو تصمیم دارد به بازار آمریکا بازگردد، اما هنوز مشخص نیست جاده‌های آمریکا کدام مدل‌های پژو را خواهند دید.»

The post 405 و سرنوشت پژو در بازار آمریکا [رپورتاژ آگهی] appeared first on دیجیاتو.