آشنایی با علائم اختصاری مورد استفاده توسط خودروسازان؛ بخش اول

از زمان تولید اولین خودروی تولید انبوه که فورد مدل T نام داشت تا به امروز استفاده از کدها، علائم اختصاری و سرواژه ها در صنعت خودروسازی بسیار رایج شده است. امروزه با افزایش میل کمپانی های مختلف به استفاده از ترکیبات حروف و عدد به عنوان عبارت های انحصاری و مختصر، از فراری گرفته تا کمپانی بی نام و نشانی مثل برلیانس، این امر تبدیل به عادتی نه چندان جالب شده است. قطعاً نام گذاری سیستم های رفاهی و امنیتی به صورت مختصر و مفید امری مثبت تلقی می شود چرا که هیچکس علاقه ای ندارد تا به جای ABS نام کامل آن را هر بار به زبان بیاورد.

افسوس که سایر کمپانی نحوه نام گذاری خودروهای خود را از برندی مانند رولزرویس یاد نمی گیرند. در ادامه به معرفی مفهوم تعدادی از علائم اختصاری رایج در میان برخی خودروسازان خواهیم پرداخت پس با دیجیاتو همراه باشید.

آکورا

http://d1arsn5g9mfrlq.cloudfront.net/sites/default/files/resize/remote/32c8958a5c3700e440fdf8c3f50f6e0a-720x471.jpg

آکورا، برندی لوکس است که در زیرمجموعه‌ برندهای هوندا قرار دارد. این برند به استفاده مکرر از کدها و علائم اختصاری گوناگون به جای نام معمولی روی خودروها و سیستم های فنی خود مشهور است. گستردگی این کد ها در حدی است که احتمالاً برای فهم کاملشان نیاز به تحصیلات عالیه خواهید داشت. اما نگران نباشید چرا که پرکاربرد ترین آنها را در ادامه برایتان رمز گشایی خواهیم کرد:

NSX: ترکیبی از ۳ واژه New، Supersport، Experimental به معنای خودروی جدید سوپراسپرت آزمایشی است.

SH-AWD: ترکیبی از کلمات Super Handling All-Wheel Drive بوده و به معنای فرمان‌ پذیری بسیار خوب در سیستم های تمام چرخ متحرک است. در واقع سیستم AWD کمپانی هوندا با این کد شناخته می‌ شود.

P-AWS: سیستم فرمان پذیری تمام چرخ که سبب فرمان گرفتن مستقل چرخ‌های عقب می شود و به صورت کامل، Precision All-Wheel Steer خوانده می شود.

TMU + IPU: این کد جدید که برای اولین بار در مدل اسپرت هیبریدی NSX استفاده شد، نشانگر سیستم Twin Motor Unit + Intelligent Power Unit یا معادل فارسی آن “قوای محرکه هوشمند با استفاده از دو پیشرانه” است.

فولکس واگن

http://www.carmag.co.za/wp-content/uploads/2017/10/vw-scirocco-2.jpg

همچنان معنای واقعی کد GTI در هاله ای از ابهام واقع است. اما عده ای سرچشمه آن را به پیشرانه خودروها ربط می دهد و اعتقاد دارند مخفف Grand Touring Injection می دانند. نماد R بکار رفته در مدل قوی تر گلف اشاره به واژه ریسینگ دارد.

GTI: مخفف گرند تورینگ انژکتوری یا Grand Touring Injection

R: نماد کلمه Racing

TDI: پیشرانه‌ی توربو دیزل تزریق مستقیم فولکس واگن یا Turbocharged Direct Injection

TSI: اشاره به پیشرانه‌ی بنزینی توربوشارژ تزریق مستقیم فولکس واگن یا Turbocharged Stratified Injection

آلفارومئو

https://cdn.bringatrailer.com/wp-content/uploads/2017/12/DSCF5972-940x627.jpg

یک خودروی ایتالیایی، در خلاء عنصر خلاقیت پوچ حس می شود. آلفا رومئو نیز با زیرکی و سلیقه ای خاص حالت های رانندگی خاصی را برای محصولات خود خلق کرده که ترکیب سرواژه آن ها کلمه DNA را پدید می آورد. البته این DNA با آن لغت مشابه در کتب علوم کاملاً فرق می کند.

A.L.F.A: معرف اولین نام کمپانی، “[Società] Anonima Lombarda Fabbrica Automobili” یا شرکت خودروسازی لمبارد در زمان تاسیس به وسیله الکساندر داراک در سال ۱۹۱۰ میلادی

DNA: سرواژه حالت‌های رانندگی دینامیک، نرمال و ترکیبی یا Dynamic, Normal, All Weather

ب ام و

http://swietokrzyskie24.eu/wp-content/uploads/Motoryzacja-2.jpg

آلمانی ها اشتیاق فراوانی در خلق اسامی جدید برای خودروهایشان دارند؛ مانند کوپه چهار درب. بنابراین از برند ب ام و که حتی نامش از چند سرواژه تشکیل شده انتظار دیگری نداشته باشید.

BMW: ترکیب سرواژه‌ های Bayerische Motoren Werke و به معنی شرکت خودروسازی باواریاست. نام این شرکت در زبان آلمانی و انگلیسی به ترتیب “ب ام و” و ” بی ام دبلیو” تلفظ می شود.

SAV: کلاس خودروهای Sports Activity Vehicle که به ظاهر مخصوص ب ام و بوده و این شرکت همه کراس اوور های خود را SAV به حساب می آورد. این اصطلاح به معنی “خودروی اسپرت فعالیت‌ محور” و صرفاً برای خاص تر نشان دادن خودروهای کراس اوور این برند بکار می رود.

VANOS: به معنای زمان‌ بندی متغیر میل سوپاپ یا به زبان آلمانی “VAriable NOckenwellenSteuerung” است. معادل این عبارت در زبان انگلیسی Variable Camshaft Timing بوده و با کد VCT شناخته می‌شود.

کادیلاک

http://media-dmg.assets-cdk.com/websites/content/cblt-ms-gmps-en-us/generic_vehicle_model/f8208eb07e964fe4a20000b9afc0170c_c198x0-1221x686.jpg

برخلاف تصور عام و حتی مانور های تبلیغاتی کادیلاک که حرف V را در مدل‌های CTS-V و ATS-V به معنی سرعت یا Velocity تعریف می‌کنند،‌ این حرف در ابتدای کار نشانگر تمرکز این کمپانی آمریکایی روی پیشرانه‌ های V شکل بود. سرواژه قرار گرفتن حرف V برای کلمه سرعت در محصولات کادیلاک، تنها به چند سال اخیر خلاصه می شود.

CTS: به معنی سدان تورینگ کاترا یا Catera Touring Sedan است. کاترا در سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ در خط تولید کادیلاک قرار داشت.

DTS: درست مانند CTS از ترکیب یک نام کلاسیک با دو سرواژه دیگر این کد خلق شده و جایگزین عبارت DeVille Touring Sedan  یا سدان تورینگ دی وایل است. مدل دی وایل از بین سال های ۱۹۵۹ تا ۲۰۰۵ توسط کادیلاک تولید می شد.

V: نماد پیشرانه‌های ۸ و ۱۶ سیلندر V شکل و اخیراً نماد لغت Velocity یا سرعت

شورولت

علائم اختصاری

برند آمریکایی شورولت از کدها و علائم اختصاری گوناگونی برای نام گذاری تریم های مختلف کامارو استفاده می‌کند. مدل جدید ZL1 1LE نمونه ای بارز از ترکیب دو کد متفاوت بوده که البته معنای آن همچنان از سوی شورولت اعلام نشده است. معروف ترین کد های معرف تریم های کامارو LS، RS و SS نام دارند که در ادامه با مفهومشان آشنا خواهید شد.

LS: به معنای لوکس اسپرت یا Luxury Sport

RS: به معنای رالی اسپرت یا Rally Sport

SS: به معنای سوپر اسپرت یا Super Sport

داج

https://st.motortrend.com/uploads/sites/10/2017/09/2018-Dodge-Challenger-SRT-front-three-quarter-in-motion-01.jpg

با نگاهی کوتاه به مدل‌ های مختلف داج که تا پیش از معرفی مدل هلکت تولید شده اند، با تعداد بسیار زیاد سرواژه‌، کد و علائم اختصاری متنوع روبرو خواهید شد که باعث سرگیجه شما می شوند. به‌عنوان مثال کد R/T  اولین بار در سال ۱۹۶۷ و با مدل کورونت “Coronet” رونمایی شد.

R/T: نشان دهنده “جاده‌/پیست” یا Road/Track

SRT: به معنی “مخصوص خیابان با تکلونوژی مسابقه‌ای” یا Street & Racing Technology

۳۹۲: اشاره به حجم ۶٫۴ لیتری پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل که برابر با ۳۹۲ اینچ مکعب پیشرانه است.

فراری

http://d37jf9ptvshhdu.cloudfront.net/imgs/4180_WH_171212_Mywheels_AbhileshFerrari_Anas32-_Read-Only_-large.jpg

فراری تعداد زیادی از کد ها و سرنام هایش را از خودروهای فرمول یک خود به امانت گرفته است. مثلاً سیستم هیبریدی KERS خودروی لافراری، برای اولین بار در موتوراسپرت سال ۲۰۰۸ معرفی و استفاده شد. یکی از جدیدترین علائخ اختصاری مورد استفاده فراری که در عین حال بسیار قدیمیست حرف T است که به پیشرانه‌های توربوشارژ استفاده شده در خودروهای کالیفرنیا کانورتیبل و GTC4Lusso اشاره دارد. در خودروی مسابقه ای ۳۱۲T این حرف نماد کلمه Transverse است.

T: به معنای پیشرانه‌ی توربوشارژ “Turbocharged” یا نصب عرضی پیشرانه در خودرو “Transverse”

M: نماد نسخه بهینه سازه شده خودرو یا Modificato

KERS: مخفف “سیستم بازیابی انرژی نیروی جنبشی” یا Kinetic Energy Recovery System

فیات

https://st.motortrend.com/uploads/sites/11/2017/07/Fiat-500F-MoMA-Streets.jpg

معمولاً نام برند فیات یک واژه محسوب می شود؛ در صورتی که این لغت از ترکیب چهار سرواژه یک عبارت ایتالیایی تشکیل شده که در ادامه به آن پی خواهید برد.

FIAT: مخفف “شرکت خودروسازی ایتالیایی تورینو” یا Fabbrica Italiana Automobili Torino

The post آشنایی با علائم اختصاری مورد استفاده توسط خودروسازان؛ بخش اول appeared first on دیجیاتو.

مهندسی حجم؛ آشنایی با سریع ترین خودروهای چهار سیلندر حال حاضر جهان

در عصر کنونی بسیاری از خودروسازان به خاطر دلایلی مثل راندمان بالا، کاهش وزن کلی و بهینه تر شده میزان مصرف سوخت به استفاده از موتورهای کم حجم چهار سیلندر آورده اند. این دسته از موتورها گرچه به لطف فناوری توربوشارژ از لحاظ قدرت در وضعیت مطلوبی قرار دارند، اما در مقایسه با نمونه های ۶ و ۸ سیلندر ساکت بوده و خبری از غرش های مهیب در آنها نیست.

2016 Chevrolet Camaro engines

خوب یا بد به هر ترتیب موتورهای ۴ سیلندر اکنون می توانند قدرتی برابر با موتورهای ۶ سیلندر چند سال پیش تولید کنند. در حال حاضر این موتورها بر روی انواع خودروهای بزرگ و حتی عضلانی دیده می شوند. ب ام و سری ۷، فورد موستانگ (با تلفظ صحیح تر ماستنگ) و شورولت کامارو برخی از معروف ترین مدل هایی هستند که خریداران می توانند آنها را با موتورهای ۴ سیلندر سفارش دهند.

2016FordMustangConvertibleCDC

با این پیش زمینه در مطلب حاضر قصد داریم به ۶ اتومبیل سریع چهار سیلندر که در بازار ایالات متحده قابل خرید هستند، نگاهی گذرا داشته باشیم. اگر این موضوع برایتان جذابیت دارد، دعوت می کنیم با ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

مرسدس AMG CLA45

در زیر کاپوت این اشتوتگارتی کوچک یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر قرار دارد. این موتور توربوشارژ که عنوان قوی ترین ۴ سیلندر تولید انبوه کنونی را به یدک می کشد، قادر است ۳۷۵ اسب بخار قدرت تولید کند.

نیروی تولیدی توسط موتور AMG CLA45 از طریق یک گیربکس دو کلاچه خودکار به تمامی چرخ ها ارسال می شود. با چنین مشخصاتی سدان کوچک ژرمن ها می تواند در عرض تنها ۴٫۱ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند.

Mercedes AMG CLA45

با توجه به توانایی های فنی در خور توجه، هر راننده ای که پشت فرمان مرسدس AMG CLA45 بنشیند، خواهد توانست طعم سرعت و شتاب بالا را به راحتی هر چه تمام تجربه کند. برای اثبات قابلیت های بالای موتور این خودرو همین بس که AMG CLA45 توانایی به چالش کشیدن آئودی RS3 با موتور ۲٫۵ لیتری ۵ سیلندر و ب ام و M2 با موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر را دارد.

Mercedes-CLA-45-AMG-vs-BMW-M2-8

آلفارومئو ۴C

شرایط این روزهای آلفارومئو را می توان به رنسانس تشبیه کرد. این خودروساز ایتالیایی جانی تازه گرفته و با ارایه مدل هایی مثل جیولیا و استلویو توانسته به عرصه رقابت بازگردد.

اتومبیل دو نفره ۴C دیگر مدلی است که توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده؛ آلفارومئو با تولید این خودرو افرادی را که به لذت رانندگی بیش از هر چیزی اهمیت می دهند، نشانه گرفته است.

Alfa 4C

نیروی ۴C توسط یک موتور ۱٫۷۵ لیتری چهار سیلندر تامین می شود. این موتور توربو در پشت کابین نصب شده و می تواند ۲۳۷ اسب بخار قدرت تولید کند. اگر چه در ابتدا این میزان خروجی برای رانندگی هیجان انگیز کافی بنظر نمی رسد، اما باید گفت که به لطف وزن حدودا یک تنی، نسبت قدرت به وزن ایده آل بوده و این خودرو برای رسیدن به سرعت ۶۰ مایل همانند AMG CLA45 به ۴٫۱ ثانیه زمان نیاز دارد.

2016-alfa-romeo-4c-coupe

با وچود لذت و هیجان بالای رانندگی، آلفارومئو ۴C چندان هم بی ایراد نیست. نبود سیستم های کمکی برای فرمان، ارتفاع بسیار پایین و سیستم تعلیق کاملا خشک استفاده از این خودرو را در امور روزمره تقریبا غیرممکن می کنند.

مرسدس AMG GLA45

این کراس اوور کوچک از پلتفرم و قوی محرکه مشترکی با AMG CLA45 بهره می برد. بنابراین نیروبخش AMG GLA45 نیز همان موتور ۲ لیتری ۳۷۵ اسب بخاری است.

2018-mercedes-amg-gla45-first-drive

علی رغم شباعت های فنی، به دلیل تفاوت هایی که این دو اشتوتگارتی به لحاظ ارتفاع و سیستم تعلیق با همدیگر دارند، مدل قد بلندتر یعنی AMG GLA45 کمی کندتر بوده و زمان لازم برای رسیدن به سرعت ۶۰ مایل ۴٫۳ ثانیه طول می کشد.

پورشه ۷۱۸ باکستر S

وقتی پورشه تصمیم گرفت در نسل اخیر باکستر از موتور ۴ سیلندر بجای نمونه ۶ سیلندر استفاده کند، با انتقادهای زیادی روبرو شد. منتقدان عقیده داشتند شاسی فوق العاده این خودرو در صورت بکارگیری موتوری حجیم تر بهتر می توانست قابلیت های خود را به نمایش بگذارد.

Porsche 718 Boxster S

با این حال موتور ۲٫۵ لیتری توربوشارژ پورشه دست کمی از نمونه های ۶ سیلندر ندارد. این موتور ۳۵۰ اسب بخار قدرت داشته و چرخ های عقب را به حرکت در میاورد.

با تکیه بر نیروگاه کوچک اما قدرتمند، ۷۱۸ باکستر S شتاب صفر تا ۶۰ مایل را در ۴٫۴ ثانیه محقق می کند. با وجود عملکرد فنی قابل تحسین صدای این خودرو جذاب نبوده و ساکت و کم هیجان احساس می شود.

فولکس واگن گلف R

هاچبک داغ و پرطرفدار فولکس واگن یعنی گلف R پای این خودروساز بزرگ آلمانی را به لیست حاضر باز کرده است. در زیر کاپوت این هاچبک با سابقه یک موتور ۲ لیتری توربو قرار دارد. این موتور ۲۹۲ اسب بخار قدرت داشته و با به حرکت درآوردن هر چهار چرخ، در ۴٫۵ ثانیه سرعت خودرو را به ۶۰ مایل در ساعت می رساند. البته این اتفاق زمانی رخ می دهد که وظیفه انتقال نیرو بر عهده گیربکس دو کلاچه DSG گذاشته شود.

Volkswagen Golf R

در مقایسه با فورد فوکوس RS که رقیب مستقیم گلف R به حساب می آید، هاچبک آلمانی سواری نرم تری داشته و از لحاظ عملکرد کلی نیز از وضعیت بهتری برخوردار است. البته وقتی صحبت از رقم پرداختی باشد، قضیه کمی متفاوت خواهد شد.

آئودی S3 سدان / آئودی TT S

آئودی S3 سدان و TT S از پلتفرم مشترکی بهره برده و خصوصیات فنی بسیار مشابهی دارند. به همین جهت جایگاه پنجم در این رتبه بندی بطور مشترک به دو محصول از آئودی می رسد.

نیروبخش هر دو مدل همان موتور ۲ لیتری چهار سیلندری است که در زیر کاپوت گلف R دیده می شود. علاوه بر این گیربکس نیز یکسان بوده و ۲۹۲ اسب بخار تولید شده توسط موتور به هر چهار چرخ انتقال می یابد.

2018-audi-tt-rs.-rs-3-1

علی رغم بهره گیری از قوای محرکه مشترک، مدل های مزین به نشان ارباب حلقه ها حدود ۰٫۱ ثانیه نسبت به گلف R کندتر هستند. با این حساب S3 سدان و TT S شتاب صفر تا ۶۰ مایل را در زمان ۴٫۶ ثانیه ثبت می کنند. البته از آنجایی که این دو خودرو به نشان آئودی مزین شده اند، کابین لوکس تری داشته و از کیفیت سواری بهتری برخوردار هستند.

همانطور که مشاهده می کنید کاهش تعداد سیلندر لزوما به معنای افت عملکرد نیست. البته نکته مهم اینکه ارقام حاضر در این مطلب بر اساس کاتالوگ های رسمی تنظیم شده اند و ممکن است نتایج در شرایط واقعی کمی متفاوت باشد. مساله دیگر اینکه اکثر موتورهای کم حجم پر بازده در زیر کاپوت خودروهای آلمانی دیده می شوند. بنابراین به نظر می رسد ژرمن ها در زمینه استخراج اسب بخارهای بیشتر تخصص بهتری نسبت به خودروسازان سایر کشورها دارند.

The post مهندسی حجم؛ آشنایی با سریع ترین خودروهای چهار سیلندر حال حاضر جهان appeared first on دیجیاتو.

وقتی پورشه به کمک شورولت رکوردی شگفت انگیز در نوربرگ رینگ ثبت می کند

چندی پیش بود که خبرهایی مبنی بر ثبت رکورد ۶:۵۶٫۴ توسط پورشه ۹۹۱٫۲ GT3 RS  در پیست معروف نوربرگ رینگ منتشر شد. حال با گذشت چند هفته از آن تاریخ مشخص شده که آلمانی ها در ثبت این رکورد کمک هایی را از کمپانی آمریکایی شورولت دریافت کرده اند.

ماجرا از این قرار است که تیم فنی جنرال موتورز زودتر از پورشه پیست نوربرگ رینگ را رزرو کرده بود تا عملکرد کوروت ZR1 را در آن تست کند. با این حال تیم پورشه پا پس نگذاشته و در همان روز نسبت به رکوردگیری اصرار می کند.

2019-Porsche-911_gt3_rs_nürburgring_nordschleife (3)

آقای اولیور بِرگ (Oliver Berg) مدیر بخش محصولات پورشه در این باره گفته:

ما به آنجا رفتیم و به احتمال زیاد اولین تیمی بودیم که با یکی از مقامات و دو زمان سنج در پیست حاضر شدیم. بیشتر مهندسین در نوربرگ رینگ همدیگر را می شناسند، زیرا همیشه اینجا در حال تست هستند. به همین خاطر ارتباط و جو خیلی دوستانه ای بین آنها وجود دارد.

به اعتقاد آقای برگ همین جو دوستانه باعث شده که مهندسین جنرال موتورز یک ساعت از زمان پیست را در اختیار پورشه بگذارند. ظاهرا در این مدت اعضای تیم جنرال موتورز به استراحت پرداخته اند. مهندسین پورشه نیز از این زمان محدود به بهترین شکل ممکن بهره برده و توانسته اند رکوردی زیر ۷ دقیقه ای با ۹۹۱٫۲ GT3 RS ثبت کنند.

2019-Porsche-911_gt3_rs_nürburgring_nordschleife (4)

آقای برگ در ادامه افزوده:

وقتی ما اولین دور را آغاز کردیم، همه موبایل های خود را در دست گرفته بودند. از آنجایی که پیش تر در یک روز شلوغ پیست ما توانسته بودیم رکوردی کمی بیشتر از هفت دقیقه ثبت کنیم، می دانستیم توانایی بر جای گذاشتن رکوردی زیر هفت دقیقه را نیز داریم. وقتی اولین دور تمام شد، ما موفق به ثبت زمان شش دقیقه و پنجاه و نه ثانیه شدیم که فوق العاده بود.

اولین چیزی که مدیر ما گفت این بود که هدف محقق شده و می توانیم همینجا تمام کنیم. این در حالی بود که تیم تست کننده کوروت ZR1 مات و مبهوت مانده بود. آنها انتظار نداشتند ما در همان دور اول رکوردی زیر هفت دقیقه ثبت کنیم.

2019-Porsche-911_gt3_rs_nürburgring_nordschleife (4)

آنگونه که آقای برگ روایت کرده، در دورهای دوم و سوم نیز همان رکورد ۶:۵۹ ثبت شد. اما در دور چهارم عملکرد بهتر راننده، رکورد عالی ۶:۵۶٫۴ را به دنبال داشت. به این ترتیب تیم پورشه در عرض تنها نیم ساعت با ثبت یک رکورد تحسین برانگیز و در حالی که تیم فنی جنرال موتورز انگشت به دهان باقی مانده بودند، پیست را ترک کرد.

2018-Porsche-911-GT3-RS-Nurburgring-lap-record

با این حساب می توان گفت پورشه به لطف تیم شورولت توانست بار دیگر رکوردی خارق العاده در نوربرگ رینگ از خود بر جای بگذارد!

 

The post وقتی پورشه به کمک شورولت رکوردی شگفت انگیز در نوربرگ رینگ ثبت می کند appeared first on دیجیاتو.

مرسدس بنز و پورشه از ۲۰۱۹ وارد رقابت های فرمول E می شوند

رقابت های فرمول E از سال ۲۰۱۴ رسما افتتاح شده و در حال حاضر شمار تیم های حاضر در آن به عدد ۱۰ رسیده است. این سری از مسابقات که فقط با حضور اتومبیل های برقی پیشرفته برگزار می شود، در ابتدا چندان مورد توجه خودروسازان مختلف قرار نگرفته بود، اما اینک محبوبیت آن مدام در حال افزایش بوده و بر تعداد نام های بزرگ شرکت کننده در آن اضافه می شود.

Formula-E-mondiale-elettrico

آئودی، رنو، جگوار و ب ام و برخی از خودروسازان معروفی هستند که در رقابت های فرمول E حضور دارند. طبق اخبار رسیده قرار است به زودی مرسدس بنز و پورشه نیز به این جمع پیوسته و از فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ در مسابقات فرمول E حضور پیدا کنند.

Formula-E

آقای ژان تات (Jean Todt) رئیس فدراسیون اتومبیلرانی در این باره گفته:

مسابقات قهرمانی فرمول E روز به روز پیشرفت می کند و امروز ما تایید می کنیم که از فصل ششم دو خودروساز دیگر در آن شرکت خواهند کرد. اکنون ما شواهد بیشتری برای موفقیت این ایده داریم. مرسدس بنز و پورشه دو برندی هستند که با سابقه ای طولانی و درخشان در مسابقات اتومبیلرانی وارد این رقابت ها می شوند.

mercedes DTM

مثل تمامی مسابقاتی که تحت نظارت فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) برگزار می شوند، فرمول E نیز دارای مقام های قهرمانی بصورت تیمی و انفرادی است. مشخص کننده تیم برنده امتیازهایی هستند که توسط رانندگان در طول فصل جمع آوری شده اند.

برای تعیین راننده قهرمان نیز از یک سیستم امتیازدهی استفاده می شود. این سیستم امتیازهای اعطا شده به ۱۰ راننده نخست در هر مسابقه و امتیازهایی که به واسطه رفتن روی سکو یا ثبت سریع ترین دور کسب می شوند را محاسبه نموده و در نهایت قهرمان فصل را مشخص می کند.

jaguar-i-type-3-livery-shown-before-rome-debut_1

در رقابت های فرمول E یک ویژگی جالب دیگر به نام Fanboost وجود دارد. با این ویژگی تماشاگران و علاقه مندان می توانند به راننده مورد علاقه خود رای داده و با دادن روحیه بیشتر آنها را در مسابقات همراهی کنند.

گفتنی است در فصل پنجم از این رقابت ها که از اواخر سال ۲۰۱۸ شروع خواهد شد، شاهد حضور نسل دوم از خودروهای فرمول E خواهیم بود. با توجه به پیشرفت های حاصل شده، پک باتری این خودروها طوری ساخته شده که دیگر لازم نیست در میانه های مسابقه با نمونه ای دیگر تعویض شوند.

New Formula E car

در جدول زیر می توانید تیم هایی را که در فصل آتی در خط مسابقات فرمول E خواهند ایستاد، مشاهده کنید.

BMW AG

Audi Sport

Jaguar Land Rover

DS Automobiles

Mahindra Racing

Mercedes-Benz

NextEV NIO

Penske Autosport

Porsche AG

Nissan

Venturi Automobiles

 

 

The post مرسدس بنز و پورشه از ۲۰۱۹ وارد رقابت های فرمول E می شوند appeared first on دیجیاتو.