درگ ریس پورشه ۹۱۱ GT2 RS و تسلا مدل ۳ با نیکو روزبرگ [تماشا کنید]

نیکو روزبرگ راننده آلمانی سابق تیم فرمول یک مرسدس بنز که پس از کسب قهرمانی جهان و شکست لوییز همیلتون از این رشته کناره گیری کرد چندی است به تولید محتوای ویدیوی پیرامون حوزه سوپرخودرو ها و خودروهای خاصی همچون تسلا می کند.

در آخرین ویدیوی که این راننده آلمانی منتشر کرده است شاهد یک درگ ریس بین پورشه ۹۱۱ GT2 RS با یک تسلا مدل ۳ Performance هستیم.

در ادامه این ویدیو نیکو رزبرگ با قرار گیری در پشت فرمان تسلا به شرح این خودرو و حس و حال رانندگی با آن می پردازد و از عملکرد تسلا مدل ۳ شگفت زده می شود.

پورشه ۹۱۱ GT2 RS به عنوان قوی ترین ۹۱۱ که تا به حال توسط شرکت سازنده اشتوتگارتی عرضه شده یکی از سریع تری سوپرخودروهای بازار خودرو است.  این چهارمین نسل ۹۱۱ GT2 است که توسط پورشه عرضه می شود.

درگ ریس

موتور ۶ سیلندر خوابیده (فلت) پورشه در حدود ۳۸۰۰ cc حجم دارد و به دو توربوشارژر مجهز شده است. این موتور توانایی تولید حداکثر قدرت برابر با ۶۹۰ اسب بخار در حداکثر دور ۷۰۰۰ rpm و حداکثر گشتاور ۷۵۰ نیوتن متری در بین دورهای ۲۲۰۰ تا ۴۵۰۰ rpm را دارد. این نیرو توسط جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه موسوم به PDK تنها به چرخ های عقب ارسال می شود. پورشه به کمک این خودرو همانند همیشه با حضور در پیست نوربرگ رینگ آلمان که به جهنم سبز موسوم است توانست رکورد این پیست را برای یک خودرو با قابلیت رانندگی شهری بشکند. گرچه در ادامه لامبورگینی با سوپرخودرو جدید و تولید محدود خود یعنی آونتادور SVJ این رکورد را بهبود داد اما این پایان کار نبود و تیونر آلمانی Manthey Racing توانست با تغییرات کوچکی در ۹۱۱ GT2 RS رکورد آونتادور را ارتقا دهد.

تسلا مدل ۳ در نسخه Performance نیز توانایی تولید حداکثر قدرت ۴۵۰ اسب بخار به مدد دو موتور الکتریکی را دارد و گشتاور مجموع آن به ۶۳۹ نیوتن متر می رسد. این نسخه گران قیمت ترین مدل ۳ عرضه شده تا بدین لحظه است، اما با این وجود قیمت آن اختلاف قابل توجهی با ساخته درخشان و زیبای پورشه دارد.

در هر صورت از شما دعوت می کنیم تا این درگ ریس جذاب را از نزدیک تماشا کنید.

The post درگ ریس پورشه ۹۱۱ GT2 RS و تسلا مدل ۳ با نیکو روزبرگ [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

پنج خودروی برتر سال ۲۰۱۸ به انتخاب جرمی کلارکسون

به اعتقاد بسیاری جرمی کلارکسون معروف ترین و تاثیرگذارترین ژورنالیستی است که در حوزه صنعت خودرو فعالیت می کند. این مجری و روزنامه نگار ۵۸ ساله انگلیسی که برای نسل های جدید بیشتر با مستندهای تلویزیونی تاپ گیر و گرند تور شناخته می شود، در چند نشریه از جمله Sunday Times ستون مخصوص خود را داشته و به صورت مکتوب نیز از خودروها انتقاد می کند!

با توجه به پیشینه ای که کلارکسون در حرفه خود دارد، عقاید و نظرات او درباره اتومبیل ها می تواند تا حد زیادی تعیین کننده باشد. در یکی از آخرین مقالاتی که این چهره محبوب برای Sunday Times به رشته تحریر در آورده، وی بهترین خودروهای سال ۲۰۱۸ را برگزیده است.

در این مقاله کلارکسون از میان ۲۸ اتومبیلی که در سال ۲۰۱۸ بر پشت فرمان آنها نشسته، عملکرد پنج مدل را تحسین برانگیز دانسته و آنها را به عنوان بهترین خودروهای سال معرفی نموده است.

آنطور که این مقاله نشان می دهد لامبورگینی هوراکان پرفورمانته بیش از سایر خودروهای تست شده با سلایق کلارکسون همخوانی داشته و توانسته عنوان خودروی سال از دید وی و روزنامه Sunday Times را کسب کند.

huracan performante

جالب اینکه جرمی در سال ۲۰۱۷ پس از تست نسخه پیش تولید این اتومبیل فوق سریع ایتالیایی از پنج ستاره ممکن، چهار ستاره به آن اعطا کرده بود؛ اما با ارزیابی مجدد نسخه نهایی ظاهرا نظر وی عوض شده و پنج ستاره کامل برای هوراکان پرفورمانته در نظر گرفته است.

جرمی با همان ادبیات خاصش درباره این خودروی هیجان انگیز گفته:

دوست دارم اینگونه فکر کنم که لامبورگینی توسط چند کودک ده ساله مدیریت می شود… درست است که مالکیت این شرکت در اختیار آلمانی هاست، اما این حس وجود دارد. مطمئنا اگر آئودی مالک لامبورگینی نبود، هوراکان به لیزرهای فضایی بر روی سقف مجهز می شد.

jeremy-clarkson-s-5-best-cars-of-2018

پورشه ۹۱۱ GT2 RS دومین خودروی محبوب جرمی کلارکسون در سال ۲۰۱۸ لقب گرفته است. نکته طعنه آمیز اینکه کلارکسون هرگز جزو طرفداران ۹۱۱ نبوده، اما عملکرد نسخه GT2 RS به قدری عالی و “درخشان” است که وی را مجاب به انتخاب کرده است.

رتبه سوم بهترین خودروی سال ۲۰۱۸ از دید کلارکسون به آلپینا B5 رسیده است. این سدان سریع که در واقع نسخه تقویت شده ب ام و سری ۵ محسوب می شود، به لطف ترکیب فاکتورهایی مثل قدرت، هیجان و سواری راحت موفق به دریافت ۴ ستاره شده است.

رانندگی با آلپینا B5 آنقدر برای کلارکسون لذت بخش بوده که وی این خودرو را “بهترین سری پنجی که تاکنون بر پشت فرمانش نشسته” خطاب کرده است. البته سری ۵ استاندارد نیز همواره لبخند رضایت را بر لبان کلارکسون نشانده، به همین خاطر است که او خود را یکی از طرفداران همیشگی سدان محبوب باواریایی ها می داند. به گفته جرمی آلپینا B5 تا حد زیادی به “کامل بودن” نزدیک شده و می تواند الگویی برای دیگر مدل ها باشد.

مجری و خبرنگار مشهور این روزهای جهان خودرو استون مارتین ونتیج را به عنوان چهارمین مدل شایسته سال ۲۰۱۸ برگزیده است. این اتومبیل اسپرت نیز مثل آلپینا B5 چهار ستاره از پنج ستاره ممکن را دریافت نموده؛ حضور ونتیج در این لیست چندان هم جای تعجبی ندارد، زیرا جرمی همیشه از طرفداران آن بوده است.

jeremy-clarkson-s-5-best-cars-of-2018 (1)کلارکسون اعتقاد دارد ونتیج با اختلاف زیادی از تمامی ساخته های استون مارتین بهتر است، طوری که این مدل را می توان رقیبی جدی برای پورشه ۹۱۱ تصور کرد.

بنتلی کانتیننتال جی تی آخرین اتومبیلی است که نسل جدید آن توانسته نظر مثبت جرمی را جلب نموده و در جایگاه پنجم قرار گیرد. این اتفاق در حالی رخ داده که کلارکسون هیچ علاقه ای به نسل قبلی کانتیننتال جی تی نداشت و در یکی از قسمت های تاپ گیر، در اظهار نظری جالب از آن به عنوان اتومبیلی مناسب برای بازیکنان فوتبال یاد کرده بود.

jeremy-clarkson-s-5-best-cars-of-2018 (2)

The post پنج خودروی برتر سال ۲۰۱۸ به انتخاب جرمی کلارکسون appeared first on دیجیاتو.

اعلام نتایج رقابت سالانه موتورترند؛ انتخاب برترین خودرو اسپرت ۲۰۱۸ [تماشا کنید]

هر ساله مجله معتبر و بزرگ موتورترند خودروهای سال را در دسته بندی های مشخص انتخاب می کند.

این نشریه تخصصی اتومبیل، بهترین خودرو راننده محور دنیا که شامل  خودروهای اسپرت و سوپراسپرت عرضه شده در یک سال اخیر میلادی است را گردآوری  و پس از تست و بررسی این خودروها در کنار یکدیگر، یک خودرو را را با لقب بهترین خودروی راننده محور سال انتخاب می کند.

این تست و بررسی شامل عملکرد این نامزدها در پیست اتومبیل رانی و حس و حال رانندگی با آن ها در جاده های پرپیچ و خم است.

در پایان و پس از معرفی قهرمان، مجله موتورترند تمامی رقبا را در کنار یکدیگر قرار می دهد و یک درگ ریس ۴۰۷ متری یا ۱٫۴ مایلی را برگزار می کند و به آن لقب درگ ریس سال را می دهد.

همانند سال های گذشته موتورترند این رقابت را برگزار کرد که در پایان گاو خشمگین سنت آگاتا یعنی لامبورگینی هوراکان پرفومنته توانست در پایان لقب بهترین خودروی راننده محور سال ۲۰۱۸ توسط نشریه موتورترند را از آن خود کند. سال گذشته فراری ۴۸۸ GTB این عنوان را پس از آخرین حضور خود در سال ۲۰۱۰ کسب کرد.

مهم ترین تفاوت برنامه امسال با سال های گذشته این است که دیگر نشریه موتورترند محتوای این برنامه را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار نمی دهد و برای تماشای بخش های ویدیوی و یا محتوای نوشتاری باید یا عضو شبکه اینترنتی(پولی) موتورترند موسوم به (On demand) شوید و یا این که مجله چاپی این نشریه را خریداری کنید.

موتورترند در انتهای برنامه هر ساله خود یک درگ ریس بین تمامی خودروهای حاضر در این برنامه برگزار می کند و همانند سال های گذشته با حضور خودروهای مهمان سعی می کند تا آتش رقابت را زیاد کند که امسال نیز از این قاعده مستثنا نیست.

تنها بخش رایگان برنامه امسال همین ویدیو درگ ریس است که در ۷ دوره اخیر بیش از ۱۱۰ میلیون مخاطب داشته است. البته این ویدیو با تاخیر یک روزه به نسبت شبکه اختصاصی موتورترند پخش می شود.

در رقابت های امسال مطرح ترین خودروها و سوپرخودروها حضور داشتند و برای اولین بار نیز یک کراس اور در این رقابت ها حضور پیدا کرده بود. همچنین برای اولین بار یک خودروی کره ای یعنی کیا استینگر توانسته به جمع برترین های سال راه پیدا کند که نشان از پیشرفت روز افزون خودروسازان کره ای دارد.

شورلت کوروت ZR1، آلفارومئو استلویو کوادریفوگلیو، مزدا Mx-5 Miata، هوندا سیویک Type R، بی ام و M5، آئودی TT RS، مک لارن ۷۲۰S، فورد موستانگ GT، کیا استینگر GT، آستون مارتین Vantage، پورشه ۹۱۱ GT2 RS از خودروهای حاضر در رقابت های امسال علاوه بر لامبورگینی هوراکان پرفومنته بودند.

هوراکان پرفومنته پس از معرفی توانسته نظر بسیاری از خودرو دوستان را به خود جلب کند و به حضور نه چندان درخشان لامبورگینی در این رقابت ها پایان بخشد. سه مجری مشهور برنامه Grand Tour یعنی جرمی کلارکسون، ریچارد هموند و جیمز می در فصل دوم این برنامه اعلام می کنند که پرفومنته سوپرخودروی محبوب حال حاضر آن ها است.

راننده حرفه ای موتورترند یعنی رندی پابست درباره این سوپرخودرو می گوید: تنها کافی است پشت آن بنشینید و همانند آیرتون سنا(از بهترین رانندگان تاریخ مسابقات فرمول یک) رانندگی کنید.

هوراکان پرفومنته از موتور ۵٫۲ لیتری V-10 تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۶۳۰ اسب بخار بهره می برد که توانایی دور خوردن تا مرز ۸۵۰۰ rpm را دارد. جعبه دنده دوال کلاچ ۷ سرعته به همراه سیستم چهارچرخ متحرک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ ها را بر عهده دارند. پرفومنته برای رسیدن از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت به تنها ۲٫۶ ثانیه زمان نیاز دارد.

در نهایت از شما دعوت می کنیم تا همانند سال های گذشته این رقابت نزدیک و مهیج را تماشا کنید.

The post اعلام نتایج رقابت سالانه موتورترند؛ انتخاب برترین خودرو اسپرت ۲۰۱۸ [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.