چرخش دو قطعه پل ۷ هزار تنی و اتصال آنها توسط چینی ها [تماشا کنید]

کارگران چینی موفق شدند پل راه آهن را روی پل دیگری بسازند و این درحالی بود که پل زیرین همچنان باز و قابل استفاده بود. اما نکته جالب تر اینکه این پل ها با چرخشی خاص به هم وصل شدند.

در فرایند ساخت، دو بخش از پل جدید به طور جداگانه ساخته شدند و هر یک با چرخشی در جای خود قرار گرفتند. هر یک از این بخش ها جرمی ۷۰۰۰ تنی و طول ۱۲۸ متری داشتند. در چرخش همزمان ۱۹٫۵ درجه ای در جهت خلاف عقربه های ساعت دو سر پل ها به هم متصل شدند.

پل راه آهن

دو بخش پل پیش از اتصال

این عملیات تنها ۷۳ دقیقه زمان برده و به گفته «یانگ شیبین»، سرپرست پروژه، بسیار نزدیک به یک خط راه آهن دیگر بوده است. در خط دیگر که در این حین عملیاتی بوده روزانه بیش از ۶۰ قطار تردد می کردند. علاوه بر این پروژه با چالش های دیگری هم روبرو بوده است.

پل کمتر از نیم متر با کابل های برق فشار قوی فاصله داشته است. دو بخش پل در مکان هایی قرار گرفته بودند که به دلیل شیب، اختلاف ارتفاع ۳ متری داشتند. به همین دلیل پروژه چرخش پل در چین بی سابقه بوده است. برای اطمینان از موفقیت پروژه سازندگان پل با استادانی از چندین دانشگاه همکاری کرده اند تا ایده آل ترین زاویه و سرعت چرخش را محاسبه کنند.

پل راه آهن

دو بخش پل پس از اتصال

پل بخشی از خط راه آهن لیانیونگانگ به ژنگجیانگ است که این دو شهر در دو استان را به هم متصل می کند. انتظار می رود عملیات ساخت خط راه آهن ۳۰۵٫۲ کیلومتری در شرق جین در سپتامبر سال آتی میلادی به پایان برسد. این خط از قطارهای پر سرعت با متوسط سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت پشتیبانی می کند.

چین با شبکه ریلی ۲۰ هزار کیلومتری طولانی ترین خط آهن پر سرعت در دنیا را در اختیار دارد. مقامات این کشور قصد دارند تا سال ۲۰۲۰ این میزان را به ۳۰ هزار کیلومتر افزایش دهند.

The post چرخش دو قطعه پل ۷ هزار تنی و اتصال آنها توسط چینی ها [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.