دمو قابل بازی عنوان Detroit: Become Human منتشر شد [دانلود کنید]

کار ساخت یکی از مورد انتظارترین انحصاری های پلی استیشن ۴ یعنی بازی Detroit: Become Human بعد از ۴ سال به پایان رسیده است. البته این تنها خبر مهم در رابطه با بازی جدید استودیو Quantic Dreams نیست و امروز می توانید نسخه دمو قابل بازی دیترویت را در شبکه پلی استیشن دانلود کنید.

در نسخه دمو بازی که چیزی نزدیک به ۳ گیگابایت حجم دارد، می توانید سناریو Hostage را تجربه کنید که پیش از این در کنفرانس سونی در رویداد E3 2017 نمایش داده شده بود. طی این سناریو وظیفه دارید با گرفتن تصمیمات درست، جان دختر کم سن و سالی را نجات دهید.

جدا از این دمو رایگان، برخی از رسانه ها موفق به انجام قسمت قابل توجهی از دیترویت شده اند و تا کنون واکنش ها نسبت به این بازی مثبت بوده است. در ویدیو زیر می توانید از درصد انتخاب تصمیمات مختلفی که طی نسخه دمو بازی گرفته شده، آگاه شوید.

دیترویت برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. در این بازی کنترل سه اندروید با نام کانر، کارا و مارکوس را برعهده خواهیم گرفت که طبق گفته کارگردان بازی یعنی دیوید کیج، ممکن است هر کدام از آن ها قبل از پایان داستان، جان خود را از دست بدهند.

این بازی هم به رسم تمام عناوین شناخته شده دیوید کیج، بر پایه انتخاب های کاربران استوار بوده و ممکن است تجربه دو فرد از دیترویت با یکدیگر کاملاً متفاوت باشد.

کیج بعد از تجربه موفقیت آمیز بازی Heavy Rain که به عقیده بسیاری یکی از بهترین انحصاری های پلی استیشن ۳ محسوب می شد، به همراه تیم خود در استودیو Quantic Dream در سال ۲۰۱۳ بازی Beyond: Two Souls را با حضور هنرپیشه مطرح هالیوود الن پیج منتشر کرد. این بازی در تکرار موفقیت های گذشته ناکام ماند.

همان طور که پیش از این اعلام شده بود، بازی Detroit: Become Human روز ۴ خرداد به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد.

The post دمو قابل بازی عنوان Detroit: Become Human منتشر شد [دانلود کنید] appeared first on دیجیاتو.

با جزییات مبارزات God of War بیشتر آشنا شوید [تماشا کنید]

سه روز از انتشار بازی God of War گذشته و این عنوان در صدر اخبار مرتبط با بازی های ویدیویی قرار دارد. به رسم چند روز اخیر، استودیو سانتامونیکا ویدیو جدیدی را منتشر کرده که موضوع اصلی آن استراتژی هایی است که بازیکن می تواند در طول مبارزات بازی از آن ها استفاده کند.

طی این ویدیو که گویندگی آن را دو تن از طراحان این بازی بر عهده دارند، شاهد بیان موضوعاتی همچون نحوه استفاده از نوار Stun با ضربات دست، تیر و کمان آترئوس و حرکاتی که منجر به از بین رفتن سریع دشمنان در محیط مبارزه می شود، هستیم.

یکی از کومبوهای جذابی که در این ویدیو به نمایش گذاشته شده، به استفاده کریتوس از قابلیت یخ زدن تبر لوایتن بر می گردد. در این کمبو، کریتوس با پرتاب تبر باعث یخ زدن یکی از دشمنان شده و از دشمن یخ زده برای ضربه زدن به دشمن دیگری استفاده می کند. همچنین طی این ویدیو موارد دیگری مانند نحوه استفاده از آترئوس و ضربات خاص کریتوس و سایر تکنیک های مبارزه بازی نیز بیان می شوند.

از آن جایی که این عنوان دارای ۴ درجه سختی متفاوت است، طی کردن مراحل در درجات سختی بالا، با چالش های زیادی همراه خواهد بود و به همین دلیل، روز گذشته ویدیو دیگری از God of War منتشر شد که طی آن کارگردان بازی، کوری بارلوگ، چند روش برای پیروزی در مبارزات را بازگو می کرد.

جدا از درجات سختی، حالتی با نام Immersion Mode در بازی وجود دارد که با استفاده از آن، HUD خاموش شده و روند داستانی، حالت سینمایی تری به خود خواهد گرفت.

درصد بالایی از منتقدان بازی God of War را ستوده و به آن نمره کامل داده اند. یکی از معدود ایرادهای وارد بر God of War به نبود حالت Photo Mode مربوط بود که قرار است در آپدیتی که به زودی منتشر می شود، این قابلیت هم به بازی اضافه شود.

The post با جزییات مبارزات God of War بیشتر آشنا شوید [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

فروش بازی God Of War فقط ۶۰۰ هزار تومان

مهم نیست چند سال سن دارید و یا در کجا مشغول به کار هستید، بالا رفتن قیمت دلار یکی از آن اتفاقاتی است که زندگی همه ما را تحت تاثیر قرار می دهد. در چنین شرایطی قیمت تقریبا تمامی کالاها حتی داروهای مهم با افزایشی چند درصدی مواجه می شود اما اگر از علاقه مندان حوزه تکنولوژی هستید، احتمالا باید فکر خرید را کامل از ذهن خود بیرون کنید.

در همان روزهای اول بحران بالا رفتن نرخ دلار، دیجیاتو سری به پاساژ پایتخت زد و بررسی و گزارشی از تحولات قیمت موبایل و لپ تاپ تهیه کرد، نتیجه آن که قیمت های فضایی و یا حتی ممانعت فروشندگان از ارائه قیمت و فروش محصولاتشان، خرید و فروش این کالاها را غیرممکن کرده است.

اما قشر دیگری از افراد نیز وجود دارند که آن ها نیز به طور جدی نگران نرخ بالای دلار هستند، کسانی که سرگرمی و تفریحشان به طور مستقیم وابسته به دلار و ارز خارجی است: گیمرها و علاقه مندان بازی. در همان روزهای اول سایت اکثر فروشگاه ها و حتی کانال های تلگرامی از ارائه قیمت سر باز می زدند و می گفتند که باید تماس بگیریم، بعد از تماس هم تعجبی نداشت که با قیمت هایی سرسام آور و نامعقول مواجه می شدیم.

حالا چند روزی از شروع بحران دلار می گذرد و با وجود آنکه بازار ارز تا حدودی به کنترل در آمده، هنوز بازار به تعادل نرسیده است و این روزها مصادف شده است با عرضه یکی از مهم ترین بازی های پلی استیشن ۴ یعنی God of War، عنوانی که بسیاری ۵ سال است چشم انتظار آن نشسته اند.

تبلیغ های فروش و عرضه God of War با عنوان «پیش فروش» در بسیاری از سایت ها و فروشگاه های بازی شروع شد. اکثر این فروشندگان قیمتی در حدود ۳۱۰ الی ۳۶۰ هزار تومان را برای پیش فروش بازی در نظر گرفته و وعده می دهند که بازی تا انتهای هفته جاری به دست مشتریان می رسد.

اما همانطور که در روز اول عرضه مدل های جدید آیفون، صدها هزار نفر مشتری در پشت فروشگاه های اپل به صف می ایستند یا شاید بهتر باشد بگوییم به صف می خوابند، گیمرهای مشتاقی نیز هستند که تحمل صبر نداشته و می خواهند بازی را حتی قبل از عرضه رسمی تجربه کنند. البته این اشتیاق و بی قراری هزینه ای گزاف برای آن ها به دنبال دارد.

از دیروز ظهر تا حالا آگهی های فروش God of War در فضای مجازی پخش شده و شاید باور آن دشوار باشد اما میانگین قیمت بازی در بازه بین ۵۴۵ الی ۶۱۰ هزار تومان قرار دارد، به عبارتی حتی بیشتر از قیمت اولیه ۵۰۰ هزار تومانی فیفا ۱۸ که گیمرهای ایرانی برای آن سر و دست می شکستند. اما سوالی که پیش می آید این است که آیا این قیمت ها ناشی از بالا رفتن نرخ دلار بوده یا دلایل دیگری وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال سری به فروشگاه ها و دنیای مجازی زدیم و توانستیم با برخی از فروشندگان صحبت کنیم.

یکی از فروشندگانی که بازی را با همان بازه قیمتی اشاره شده به فروش می رساند، در پاسخ به سوال دیجیاتو درباره قیمت بالای بازی می گوید:

«قیمت بالای بازی ربطی به دلار نداشته و به خاطر فروش آن قبل از عرضه رسمی بازی است. ما بازی را با قیمتی بالا از خرده فروشی های دوبی خریداری کرده ایم و به همین علت مجبور هستیم بازی را با قیمتی بالاتر به فروش برسانیم.»

زمانی هم که از او درباره قیمت خرید بازی از خرده فروشی های خارج از کشور پرسیدیم، در جواب می گوید: «من نمی توانم چنین اطلاعاتی را در اختیار شما بگذارم اما قیمت خرید بازی بسیار بالاتر از آن چیزی است که شما فکر می کنید.»

فروشندگانی هم پیدا می شوند که خود توصیه می کنند چند روزی برای تجربه بازی صبر کنیم.

در گشت و بررسی ها به فروشنده ای برخوردیم که از قضا پیش‌ فروش بازی را هم با مبلغ نسبتا ارزان‌ تری نسبت به سایر جاها در سایت خود عرضه کرده، او نیز در پاسخ به همین سوال می گوید:

«مسلما قیمت تمام شده برای فروشندگان کمتر از این مقدار است ولی الان که بازی حتی ریلیز جهانی هم نشده و به دست مخاطب برسد، باعث بالا رفتن ارزش آن می‌شود. این قیمت بالای زیاد ربط چندانی به نرخ دلار و درهم ندارد و برخی بازی‌های خاص مشخصا در روز اول با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسند.»

و به ما می‌ گوید که برخلاف تصور اکثریت، نسخه‌ های محدود موجود با قیمت‌ های بالا در کسری از ساعت فروخته می‌ شوند. وی بیشتر مشتریان بازی را ساکن شهر تهران معرفی می‌ کند و اذعان دارد که بازی با هزینه پیک جداگانه برای آنها ارسال می‌ شود. وقتی از او می‌ پرسم که با وجود سود هنگفتی که در فروش بازی دارید، چطور بازی را به رایگان برای خریدار نمی‌ فرستید ترجیح می‌دهد سکوت اختیار کند و با جواب سربالایی می‌ گوید: «کسی که ۶۰۰ هزار تومان بازی می‌خرد گیر آن ۲۰ هزار تومان پیک نیست.»

فروشنده دیگری نیز که ادعا می کند نسخه دیجیتالی را به طور قانونی خریداری کرده و بازی را با رقم کمتری‌ قصد دارد بفروشد، از سودهای کلان فروشندگان نسخه فیزیکی گلایه می‌ کند:

«نسخه دیجیتالی بازی نهایتا آخر وقت امروز قابل دانلود است و با توجه به حجم نسبتا بالا احتمالا مدتی طول بکشد تا برای دستگاه خریدار دانلود شود ولی آیا برای چند ساعت بازی را زودتر فروختن باید روحمان را هم بفروشیم؟ برخی فروشندگان معلوم نیست بازی شصت دلاری را با چه نرخی حساب کرده‌ اند ولی جامعه گیمر ایران که اکثرا افراد دانشجو و یا حتی دبیرستانی هستند چطور از پس این هزینه‌ ها بربیایند؟ خودم می‌ شنیدم که همکار فروشنده‌ ای می‌ گفت این بچه‌ ها عیدی گرفته‌ اند و پول دارند، تو ناراحت نباش.»

صحبت از خرید دیجیتالی بازی به میان آمد، تصمیم گرفتیم تا شرایط خرید بازی به صورت دیجیتالی را نیز بررسی کنیم. در حال حاضر God Of War با همان قیمت مرسوم ۶۰ دلار روی فروشگاه پلی استیشن پیش فروش می شود که برای خرید آن می توانید از یک گیفت کارت ۶۰ دلاری استفاده کنید. گیفت کارت ۶۰ دلاری نیز در سایت های ایرانی با قیمتی بین ۳۲۰ الی ۳۳۰ هزار تومان به فروش می رسد.

قیمت گیفت کارت های پلی استیشن برای اکانت آمریکا در یکی از فروشگاه های بازی

البته بسته به آنکه اکانت شما مربوط به چه کشوری باشد، قیمت ها کمی ممکن است متفاوت شود. اما با قیمت ۴۶ پوندی بازی روی فروشگاه پلی استیشن، هزینه نهایی بازی برای دارندگان اکانت انگلیس نیز تقریبا کمی بیشتر و ۳۴۰ هزار تومان تمام می شود.

نمی توان با قاطعیت گفت که چه مقداری از این قیمت باور نکردنی God of War نصیب فروشندگان می شود اما با شرایط حال و حاضر، بدون شک خرید دیجیتالی بازی از خود فروشگاه پلی استیشن بسیار معقولانه تر است. البته باید اعتراف کرد که حجم بالای بازی با میانگین سرعت پایین اینترنت در کشورمان باعث شده که بسیاری خرید فیزیکی بازی ها را به نسخه دیجیتالی آن ها ترجیح دهند.

به عنوان سخن پایانی توصیه ما این است که چند روزی بیشتر شکیبا باشید تا این حباب کاذب قیمت بازی در بازار بترکد، تقاضای زیاد مشتری و مخاطب همیشه یکی از آن عواملی است که به چنین بحران های قیمتی دامن بیشتری زده و شرایط را بغرنج تر می کند.

اما اگر خرید God of War از نان شب برایتان واجب تر است و حتما باید هر چه زودتر با کریتوس قدم به سرزمین خدایان بگذارید، پس بهتر است بازی را حداقل دیجیتالی خرید کنید. بیاید منطقی باشیم، ۶۰۰ هزار تومان تقریبا نصف حقوق رسمی وزارت کار است.

The post فروش بازی God Of War فقط ۶۰۰ هزار تومان appeared first on دیجیاتو.

کارگردان بازی God of War از دلایل تحول شخصیت کریتوس می گوید [تماشا کنید]

برای تجربه یکی از مورد انتظارترین عناوین سال یعنی بازی God of War تنها چند روز باقی مانده و یکی از قابل توجه ترین نکات در مورد این فرنچایز، تغییر کریتوس طی نسخه های مختلف این سری است.

در ویدیو جدید بازی که «ماجراجویی کریتوس» نام دارد؛ کوری بارلوگ، کارگردان بازی، در مورد تاریخچه زندگی کریتوس و ماجراهایی که شخصیت او در قسمت های پیشین این سری را ساخته اند، سخن می گوید.

در این ویدیو علت تک بعدی بودن کریتوس در قسمت های پیشین این سری و دلایل تغییر شخصیتی او در این قسمت، بازگو می شوند. بدون شک حضور آترئوس در داستان بازی، روی این قضیه تاثیر گذار خواهد بود.

جدا از این ها، سونی به تازگی اعلام کرده است کسانی که بازی را پیش خرید کرده اند، از امروز می توانند بازی God of War را پیش دانلود کنند. این عنوان از روز جمعه ۳۱ فروردین در دسترس خواهد بود. البته لازم به ذکر است که نسخه های فیزیکی God of War هم اکنون در بسیاری از نقاط دنیا از جمله کشور ما با قیمت هایی کذایی به فروش می رسند.

با توجه به نمرات منتقدان به بازی God of War که چند روز پیش منتشر شد، می توان این بازی را یکی از برترین انحصاری های کنسول پلی استیشن ۴ دانست. فردا منتظر ویدیو جذاب دیجیاتو از این بازی باشید.

The post کارگردان بازی God of War از دلایل تحول شخصیت کریتوس می گوید [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

نقد ها و نمرات بازی God of War منتشر شدند؛ تاریخ سازی کریتوس

سرانجام و در حالی که کمتر از ده روز به انتشار رسمی یکی از مورد انتظارترین بازی های سال یعنی بازی God of War باقی مانده است، نقدها و نمرات این عنوان از سمت سایت های معتبر حوزه بازی های ویدیویی منتشر شده اند.

این بازی تا کنون با نقدهای کاملاً مثبت منتقدان روبرو شده تا مجموعه بازی های درجه یک پلی استیشن ۴ در نسل هشتم کامل شود. میانگین امتیاز God of War با انتشار نزدیک به ۷۰ نقد در سایت متاکرتیک، در حال حاضر ۹۴ است و بسیاری از سایت های معتبر و منتقدان سخت گیر، به بازی نمره کامل داده اند.

منتقد سایت گیم اسپات به این انحصاری پر سر و صدای سونی، امتیاز ۹ از ۱۰داده و رابطه پدر و پسری موجود در بازی را ستایش کرده است. این وب سایت چابکی کریتوس و عمق بالای مبارزات را یکی از اصلی ترین نقات قوت God of War دانسته. لازم به ذکر است که در نقد گیم اسپات هیچ نکته منفی خاصی برای بازی ذکر نشده است.

سایت IGN هم جدا از ارتباط برقرار کردن با چهره تازه کریتوس به عناون یک پدر، در نقد خود God of War را ترکیب فوق العاده ای از کاراکترها، محیط و مبارزات برجسته دانسته و از لفظ «ماجراجویی فراموش نشدنی» برای توصیف این عنوان استفاده کرده است.

البته ظاهراً همان طور که بسیاری پیش بینی می کردند، این بازی با نسخه های پیشین سری God of War تفاوت های زیادی دارد و کریس پلنت منتقد سایت پولیگان نیز با دادن نمره ۱۰به بازی، به همین نکته اشاره کرده است: «بسیاری از طرفداران دو آتشه سری، این عنوان را God of War نمی دانند، من فکر می کنم آن ها درست می گویند، این بازی حتی بهتر است.»

بازی God of War

البته منتقد سایت گیم اینفورمر این گونه فکر نمی کند و بازی God of War را عنوانی دانسته که در حین وفاداری به ریشه های خود، آینده ای جذاب از این سری را ترسیم می کند. این سایت، God of War را یکی از بهترین بازی های نسل جاری دانسته و به آن نمره ۹٫۷۵ داده است.

نظر منتقد سایت یوروگیمر، کریس دونلان هم با بررسی سایت گیم اینفورمر یکسان بوده و با وجود تغییرات زیاد در بازی، او هسته اصلی God of War را همچون گذشته با شکوه می داند. با وجود آن که در نقد این سایت، God of War به علاقه مندان سبک اکشن و هک اند اسلش توصیه شده، باید برای نمره نهایی یوروگیمر مدت زمان بیشتری منتظر بمانیم.

تقریباً تمام منتقدان بازی God of War را موفقیت بزرگی برای کوری بارلوگ، کارگردان بازی، و تیمش در استودیو سانتا موینکا دانسته و از این اثر به عنوان یکی از بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن ۴ و حتی مجموع کنسول های سونی یاد کرده اند. تعداد نمرات کامل بازی بالا بوده و انتظار می رود با انتشار نقدهای جدید، این عدد حتی بالاتر هم برود.

به طور کلی، اکثر منتقدان، مبارزات، نحوه روایت داستان و گرافیک بالای بازی مخصوصاً روی کنسول پلی استیشن ۴ پرو را پسندیده اند و در بعضی از موارد، ایرادهای کوچکی همچون نبود حالت عکس برداری و هوش مصنوعی پایین آترئوس را به بازی وارد دانسته اند.

باید گفت God of War یکی از بهترین بازی های امسال است که قطعاً توجه های زیادی را به سونی و کنسول نسل هشتمی محبوبش یعنی پلی استیشن ۴ معطوف خواهد کرد. این بازی روز ۳۱ فروردین ماه به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد. تا آن زمان می توانید با درجات سختی و سیستم شخصی سازی کریتوس بیشتر آشنا شوید.

The post نقد ها و نمرات بازی God of War منتشر شدند؛ تاریخ سازی کریتوس appeared first on دیجیاتو.

با درجات سختی و نحوه شخصی سازی کریتوس در God of War بیشتر آشنا شوید

با توجه به آن که چند روزی به عرضه بازی God of War برای پلی استیشن ۴ نمانده است، هر روزه جزییات بیشتری در مورد بخش های مختلف این عنوان مشخص می شوند.

مطابق آن چه که تاکنون در تریلرهای بازی دیده ایم، کریتوس و نحوه مبارزه او بسیار با گذشته متفاوت خواهد بود. طی ویدیویی که به تازگی از سمت سازندگان این عنوان منتشر شده، طراح ارشد بازی جیسون مکدونالد از شخصی سازی کریتوس و نحوه عملکرد درخت تجربه و به روزرسانی مهارت ها در God of War می گوید.

بازیکنان می توانند کریتوس و مهارت های بازی را با توجه سبک مبارزه ای که در مراحل پیش می گیرند، انتخاب کنند. همان طوری که در ویدیو زیر به آن اشاره می شود، باید گفت که کریتوس در بخش های مختلفی، از زره دفاعی خود گرفته تا تبر معروفش، قادر به به‌روزرسانی و تغییر است.

همچنین استودیو سانتا مونیکا به تازگی درجات سختی این بازی را مشخص کرده است. بازی God of War شامل چهاره درجه سختی مختلف خواهد شد. در سطح اول که Give Me A Story نام دارد، شما می توانید داستان بازی را بدون چالش زیادی در بخش گیم پلی تجربه کنید. در این درجه سختی هنگام مواجه شدن با دشمن، حاشیه امنیت بیشتری خواهید داشت.

سطح دوم درجات سختی Give Me A Balanced Experience نام دارد که به احتمال زیاد، بیشتر بازیکنان با این سطح بازی God of War را انجام خواهند داد. در این سطح با چالشی متعادل روبرو خواهیم بود.

در سطح سوم که Give Me A Challenge نام دارد، بازی سخت تر و بی رحم تر خواهد شد. این درجه سختی برای افرادی مناسب است که پیش از این بازی های اکشن زیادی را انجام داده و نسخه های پیشین این سری را نیز در درجات سختی بالا به پایان رسانده اند.

درجه سختی آخر بازی هم با نام Give Me God of War شناخته خواهد شد. در این بخش نه تنها قدرت کریتوس کاهش یافته و دشمنان قوی تر می شوند، بلکه هوش مصنوعی بازی نیز بهبود یافته و با نبردهای نفس گیری مواجه خواهید شد. لازم به ذکر است درصورتی که بازی را با این درجه سختی آغاز کنید و به هنگام رد کردن مراحل با مشکل مواجه شوید، نمی توانید سختی را کاهش دهید و مجبور به شروع دوباره بازی خواهید بود.

در نهایت، حالتی به اسم Immersion Mode در بازی God of War وجود خواهد داشت که با انتخاب آن HUD بازی خاموش شده تا با تجربه سینمایی تری از God of War روبرو شوید. این عنوان در تاریخ ۳۱ فروردین به طور انحصاری برای پلی استیشن ۴ منتشر خواهد. به دلایل زیادی God of War جدید می تواند به یکی از برترین انحصاری های چند سال اخیر سونی تبدیل شود. نظر شما در رابطه با این عنوان چیست؟

The post با درجات سختی و نحوه شخصی سازی کریتوس در God of War بیشتر آشنا شوید appeared first on دیجیاتو.

زمان زیادی تا عرضه پلی استیشن ۵ باقی مانده است

پیش از این شایعاتی مبنی بر عرضه کنسول پلی استیشن ۵ طی سال جاری میلادی در فضای مجازی پخش شده بود و حال و مطابق آن چه که منابع معتبر می گویند، ممکن است تا سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه این کنسول نباشیم.

تقریباً پنج سال از زمان عرضه کنسول های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان می گذرد. سونی کنسول نسل هشتمی خود را هفت سال بعد از عرضه پلی استیشن ۳ به بازار فرستاد و مایکروسافت این کار را ۸ سال بعد انجام داد. بسیاری از علاقه مندان به بازی های ویدیویی خواستار دانستن تاریخ دقیق عرضه کنسول های نسل بعدی هستند اما هنوز هیچ جواب دقیقی برای این موضوع وجود ندارد.

بسیاری از بازی سازان هنوز از جزییات کنسول های نسل بعد سونی و مایکروسافت به طور کامل بی خبر هستند و اطلاعاتی که در حال حاضر در دسترس قرار دارد، بسیار محدود تر از آن است که نوید عرضه کنسول جدیدی را در تاریخی نزدیک بدهد.

طبق اخباری که به بیرون درز کرده، بعضی از سازندگان بازی های ویدیویی هم اکنون به کیت توسعه کنسول نسل بعدی سونی دسترسی پیدا کرده اند و این دسته، عرضه پلی استیشن ۵ را حتی در سال ۲۰۱۹ هم بعید می دانند. کیت توسعه به سازندگان بازی اجازه می دهد تا به سخت افزار کنسول برای ساخت بازی، دسترسی بیشتری داشته باشند.این کیت ها برای رفع باگ و صدور اجازه نامه نشر بازی، مفید هستند.

پلی استیشن 5

به طور کلی ممکن است کیت های توسعه متفاوتی برای یک کنسول وجود داشته باشند. یکی بازی سازانی که سابقه کار روی عناوین بزرگی را دارد، به سایت کوتاکو گفته که ۱۸ الی ۲۴ ماه قبل از عرضه پلی استیشن ۴، به کیت توسعه این کنسول دسترسی پیدا کرده بود. سخت افزار پلی استیشن ۴ بر اساس معماری پی سی طراحی شده و از همین سو، از انعطاف پذیری بالایی برای برنامه نویسی و ساخت بازی بهره می برد.

به نظر می رسد سونی خود را برای عرضه کنسول جدیدش برای هر تاریخی آماده نگه داشته تا بتواند در مقابل مواردی همچون حرکت غیر منتظره ای از جانب مایکروسافت، آماده عمل کند. منابع حاکی از این هستند که سونی تلاش می کند کیت های توسعه پلی استیشن ۵ که در حال حاضر بسیار محدود هستند، تا حد امکان مخفی بمانند.

حتی ظاهراً این کمپانی از استودیوهای بازی درخواست کرده تا کیت مورد نظر را در اتاقی دور از دسترس همه کارکنان گذاشته و در آن اتاق را قفل کنند. در ضمن باید دید عرضه کنسول های میان نسلی پلی استیشن ۴ پرو و ایکس باکس وان ایکس که مدت زمان زیادی از عرضه آن ها نمی گذرد، چه تاثیری روی زمان عرضه کنسول های نسل بعدی مایکروسافت و سونی خواهد گذاشت.

بیشتر کاربران و تحلیلگران انتظارند دارند کنسول بعدی سونی پلی استیشن ۵ نام داشته و بازی هایی را اجرا کند که روی پلی استیشن ۴ اجرا نخواهند شد. در حال حاضر سال ۲۰۲۰ محتمل ترین گزینه برای عرضه پلی استیشن ۵ محسوب می شود. نظر شما چیست؟ آیا زمان عرضه کنسول های نسل بعدی فرا رسیده است؟

The post زمان زیادی تا عرضه پلی استیشن ۵ باقی مانده است appeared first on دیجیاتو.

چیزی به بازگشت کریتوس نمانده؛ شاهکار دیگری در راه است

وقتی ریبوت مجموعه God of War برای پلی استیشن ۴ رونمایی شد، بسیاری از کاربران از تغییرات زیاد بازی، به خصوص شخصیت کریتوس نسبت به نسخه پیشین این سری متعجب شدند. کوری بارلوگ که God of War را از یک بازی خیلی خوب در قسمت اول به شاهکاری قابل تحسین در نسخه دوم تبدیل کرده بود، دوباره وظیفه کارگردانی نسخه ای دیگر از این مجموعه را بر عهده گرفته است.

با گذشت زمان و انتشار اطلاعات بیشتر از God of War جدید، مشخص شده که تغییرات این بازی نسبت قسمت های پیشین تنها در بخش گیم پلی خلاصه نشده و این عنوان به طور کل با دید تازه ای به مخاطب و یک بازی اکشن نگاه می کند.

حال که چیزی تا انتشار بازی God of War نمانده، فرصت خوبی برای بررسی این نکته است که چرا سازندگان این اثر در استودیو سانتا مونیکا تصمیم به استفاده از همان فرمول موفق همیشگی نگرفته اند و چرا این عنوان می تواند نمونه بسیار مناسبی برای تعریف بلوغ و مدرنسیم در صنعت بازی های ویدیویی باشد.

چهره تازه

نسخه های اصلی این سری به ترتیب در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ برای پلی استیشن ۲ و در نهایت ۲۰۱۰ برای پلی استیشن ۳ عرضه شدند. طی این مدت، بسیاری از علاقه مندان به بازی های ویدیویی، این فرنچایز را از بهترین نمونه های ترکیب سبک های اکشن ماجرایی و هک اند اسلش می دانستند.

سازندگان در نسخه اول به خوبی از فرمولی که در بازی های هک اند اسلش ژاپنی استفاده می شد، الهام گیری کرده بودند و با ترکیب این بخش با کهن الگوهای یونانی، اثری خاص خلق شده بود که نه تنها برای مخاطب خاص ژاپنی یا علاقه مند به بازی های هک اند اسلش، بلکه برای تمام علاقه مندان به بازی های ویدیویی، گزینه ای جذاب به نظر می رسید.

تحقیقات اخیر می گویند سن کاربران بازی های ویدیویی نسبت به گذشته افزایش چشم گیری داشته است. بخشی از این آمار بدون شک به فراگیر شدن موبایل های هوشمند بر می گردد اما قطعاً پیشرفت تکنولوژی نیز در این قضیه بی تاثیر نیست.

بازی God of War

عنصر جادو هم در بازی حضور خواهد داشت

پیشرفت تکنولوژی باعث شده بستر برای روایت سینمایی و جدی تر در بازی های ویدیویی فراهم شود و یکی از دلایل تغییر بازی God of War نسبت به گذشته هم به همین دلیل است.

به طور کلی می توان دلیل تفاوت God of War با نسخه های پیشین این مجموعه را در دو عنصر پیشرفت تکنولوژی و تغییر نیاز جامعه دانست. طی دهه گذشته و زمانی که سه گانه God of War برای دو نسل متفاوت از کنسول های سونی منتشر شد، انسان امروزی و به ویژه مخاطب بازی های ویدیویی به شدت زمان حال، نیاز به قصه های عاطفی این چنینی نداشت و اصلاً دنبال کردن چنین داستان هایی در صنعت بازی های ویدیویی رایج نبود.

به دلایل مختلفی، انسان امروزه با بحران از دست دادن معنای واژه خانواده روبرو است. بسیاری از افرادی که طی دو الی سه دهه اخیر به دنیا آمده اند، به علت پیشرفت پر سرعت تکنولوژی، تفاوت های زیادی با والدین خود دارند. ارزش خانواده و رابطه میان فرزند و پدر یا مادر، آن طور که باید شاید در جامعه جا نیفتاده و هر دو سوی این رابطه در حال حاضر درک درستی از این قضیه ندارند.

وقتی چنین ایده ای برای ساخت یک بازی با یک روایت سینمایی دارید، بدون شک یکی از گزینه های مناسب برای الهام گیری، دیگر انحصاری موفق سونی یعنی The Last of Us محسوب می شود.

کریتوس از گذشته خونسرد تر شده است.

نمی توان منکر تاثیر پذیری God of War از The Last of Us شد اما متهم کردن تیم سانتا مونیکا به تقلید، کار اشتباهی است. به جز الهام گیری در کارگردانی سینمایی، تفاوت های زیادی در سبک قصه این دو عنوان وجود دارد.

در The Last of Us شاهد شخصیت اصلی بازی با نام جوئل بودیم که دختر خود را در ابتدای داستان از دست می داد و حال سعی می کرد با حفاظت از دختری کم سن و سال به نام الی، کم کاری گذشته خود در نجات جان دخترش را جبران کند. جوئل به عنوان یک پدر، به طور کامل به وظایف خود آگاه بود و می توانست تا حد بسیار زیادی از الی که نوجوانی کله شق بود، نگه داری کند.

حرفی که در The Last of Us زده می شد، به نوعی نمایش یک رابطه پدر – فرزندی ساده در یک فضای آخرالزمانی بود. اما جنس دغدغه های کریتوس در بازی God of War بسیار با چنین موضوعی متفاوت است.

کریتوس از بسیاری از جهات به پدر های نسل آینده شبیه است. او که به دلیل مشغله های فراوان خود تا به امروز، از ارتباط با جامعه خود و یادگیری اصول زندگی اجتماعی دور بوده ، حال با فرزند نوجوانی روبرو می شود که نیاز به مدیریت و آموزش دارد.

کریتوس بنابر اطلاعاتی که از بخش داستانی بازی منتشر شده، آن چنان مهارتی در پدر بودن ندارد و با محیطی که داستان بازی در آن می گذرد هم، نا آشنا است. اما به دلیل آن غریزه انسانی قدرتمندی که در او و حتی پدرهای نسل آینده وجود دارد، تمام تلاش خود را برای حفظ فرزندش از خطرات انجام می دهد.

برخلاف کریتوس، فرزند او به خوبی به محیط نورث آشنا بوده و به نوعی در بازی به عنوان مسیریاب ظاهر می شود. باید گفت که آترئوس هم می تواند نمادی از آن چیزی باشد که در رابطه های پدر – فرزندی امروز با آن روبرو هستیم.

فرزندان به دلایل دسترسی آسان تر به تکنولوژی، اطلاعات زیادی در موضوعات مختلفی کسب می کنند که در بسیاری از موارد والدین آن ها، از این اطلاعات کاملاً بی خبر هستند.

در رابطه ای که بین کریتوس و پسرش برقرار است، زخم های روحی کریتوس، نقش مهمی را ایفا می کنند. کریتوس به سبب گذشته تاریک و خشن خود، در بسیاری از موارد کنترل خود را از دست می دهد یا آن گونه که نباید با فرزند نوجوانش برخورد می کند.

در یکی از تریلرهای بازی شاهد هستیم که کریتوس هنگام حمله دشمنان، به پسرش اجازه استفاده از سلاح را نمی دهد. قطعاً پشت این تصمیم گیری، گذشته تلخ کریتوس در از دست دادن عزیزانش حاکم است.

چهره خسته

بیان چنین رابطه عاطفی سنگینی بدون شک با ریتم تند سه گانه God of War امکان پذیر نیست و از همین جهت سازندگان بهانه خوبی برای تغییر شیوه گیم پلی بازی پیدا کرده اند.

چنین قصه های جدی و عمیق تری به روایت سینماتیک برای انتقال مفهوم نیازمند اند. طبق گفته های کارگردان بازی، در God of War شاهد سکانس های ویدیویی از قبل ضبط شده که بین مراحل بازی پخش شوند نخواهیم بود و به جای آن، از دوربین سینماتیک در این بازی استفاده شده است.

بر خلاف قسمت های پیشین God of War که زاویه دید بازی در بسیاری از صحنه ها حتی شبیه به دوربین ایزومتریک می شد، این بازی با زاویه دید به خصوصی دنبال می شود که به دوربین روی شانه نزدیک است.

حضور در محیط های جنگلی بازی حس متفاوتی با بنا های یونان باستان خواهد داشت.

استفاده از این سبک دوربین آن هم در عنوانی که محوریت آن سلاح های نزدیک زن است، باعث کند شدن گیم پلی خواهد شد. و به همین دلیل مبارزات God of War چندین درجه از گذشته آهسته تر اند.

با این که خشونت در بازی کم رنگ شده اما لذت پیروزی در نبردها همچنان لذت بخش خواهد بود.حسی که با حضور در نبردهای شلوغ قسمت های پیشین به مخاطب القا می شد، در این بازی با استفاده از نبرد با دشمنان کم تر اما قدرتمند تر روایت می شود. حس قدرتی که با استفاده از شمشیرهای دوگانه کریتوس دریافت می کردید، با حس مبارزه با تبر سنگین او یکسان ولی متفاوت است.

صحنه هایی مانند گیر کردن تبر در بدن دشمنان یا پرتاب آن به سمت نقطه خاصی از بدن هیولاها، همزمان با ادا دین به خشونت قسمت های پیشین، حس تازه ای از قدرت را به شما انتقال خواهد داد.

به نظر می رسد شیوه دنبال کردن مبارزات بازی، مکملی برای بخش داستانی و رابطه پدر و فرزندی بین کریتوس و آترئوس باشد. یکی از تفاوت های بازی God of War با The Last of Us که می تواند یکی از برتری های این بازی نسبت به شاهکار ناتی داگ محسوب شود، به رابطه بین کریتوس و آترئوس در مبارزات بر می گردد.

باید دید که سازندگان تا چه اندازه از پتانسیل رابطه بین کریتوس و پسرش استفاده خواهند کرد.

حس محافظت جوئل از الی در The Last of Us طی مراحل خاص یا سکانس های سینمایی به خصوصی روایت می شد. در God of War، ظاهراً در بسیاری از صحنه های بازی، ممکن است خطر، جان آترئوس را تهدید کند و شما به عنوان پدر دلسوز، وظیفه دارید از او به طور کامل وفداکاری محافظت کنید.

جدا از این ها، آترئوس طی مراحل، شخصیتی فعال بوده و همان گونه که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، در بسیاری از موارد به کمک کریتوس خواهد شتافت و در مبارزات شرکت می کند. البته قطعاً به واسطه سن و تجربه کمی که دارد، ممکن است اشتباهاتی مرتکب شود که برای او و پدرش، بیش از اندازه گران تمام شود.

«عمیق شدن» تاثیر خودش را در سرتاسر بخش های بازی گذاشته است. بخش عظیمی از مهارت ها و سلاح های جدید کریتوس بر خلاف گذشته طی سکانسی سینمایی به شما تقدیم نخواهد شد و باید برای ارتقای مهارت های خود بر اساس امتیازاتی که به دست می آورید، به آهنگری خاصی مراجعه کنید.

جادو هم در بازی حضور داشته و ظاهراً این عنصر توانایی های منحصر به آترئوس به شمار می رود. برای کنترل جادو و دستور حمله به او، دکمه خاصی در نظر گرفته شده و کنترل این قضیه بر عهده شما خواهد بود.

به نوعی، به جای قلع و قمع کردن بی وقفه دشمنان باید استراتژی خاصی برای پیروزی در نبردها داشته باشید. کنترل میزان دشمنان حاضر در صحنه، حفاظت از جان آترئوس، استفاده از جادو و در نهایت در نظر گرفتن زمان در پرتاب و استفاده از تبر مخصوص کریتوس، همگی مواردی هستند که نقش حیاتی و مهمی را در پیروزی مبارزات بازی ایفا خواهند کرد.

کریتوس

نبرد های بازی God of War با زاویه دید نزدیک تری نسبت به گذشته دنبال می شود.

همان طوری که می دانید، محیط بازی نیز در دنیای کاملاً متفاوتی نسبت به نسخه های پیشین دنبال می شود. دنیای نورث سرد و خالی تر از یونان باستان است. دیگر مانند گذشته شاهد ساختمان های عظیم با معماری باشکوه یونانی نخواهیم بود و در عوض محیط های برفی، جنگلی انبوده و دشت هایی وسیع، بخش عظمی از محیط God of War را تشکیل خواهند داد.

این جنس محیط جدا از آن که تنوعی به بازی نسبت به نسخه های گذشته می بخشد، تاثیر زیادی روی حس گم شدگی و سرگردمی کریتوس خواهد گذاشت. مبارزه برای یک جنگجو افسانه ای یونانی در جنگلی ناشناخته، قطعاً سخت تر از میدان نبرد المپیا خواهد بود.

کمی آهسته تر

هنوز به طور دقیق دلیل این که چرا کریتوس به سمت نورث حرکت کرده، مشخص نیست اما این موضوع روی بخش عظیمی از بخش های مختلف بازی God of War تاثیر مستقیمی گذاشته است. کهن الگوهای نورث با وجود آن که همانند یونان باستان، دارای افسانه های خشن و هر از چندگاهی ترسناک هستند، از بار احساسی بیشتری نسبت به یونان بهره می برند.

برخلاف یونان باستان که تراژدی و خیانت نقش مهمی را در افسانه ها ایفا می کنند. خانواده و پیروزی، چارچوب اصلی قصه های مربوط به سرزمین های شمالی اروپا هستند.

God of War جدید در بسیاری از جهات پخته تر و هیجان انگیز تر از گذشته به نظر می رسد. محیط بازی قطعاً حس ماجراجویی و اکتشاف زیادی را به مخاطب انتقال خواهند داد و داستان دیگر بهانه ای برای روبرو کردن شخصیت اصلی با تمام مبارزان حاضر روی زمین نیست.

 

در بازی God of War قرار است بیشتر از گذشته به دیوار نوشته ها اهمیت داده شود. توجه به دیگران و رابطه هایی که بین شخصیت ها بر قرار است، جنبه نمایشی ندارد. باید آهسته قدم برداشت و بیشتر درگیر صحنه های مختلف بازی شد.

صدای کریتوس که نسبت به گذشته آهسته تر شده ، شنیدنی تر خواهد بود و به نظر می رسد که داستان تازه او با پسر نوجوانش، خاطره بزرگی در ذهن ما خواهد ساخت.

برای تجربه همه این ها چیز زیادی نمانده و اگر مشکلاتی نظیر قیمت ارز امان بدهد، God of War کم تر از دو هفته دیگر و در روز ۳۱ فروردین، روی پلی استیشن ۴ قابل بازی خواهد بود.

The post چیزی به بازگشت کریتوس نمانده؛ شاهکار دیگری در راه است appeared first on دیجیاتو.

بخش داستانی بازی Spider-Man شما را غافل گیر خواهد کرد

روز گذشته سرانجام تاریخ انتشار بازی Spider-Man مشخص شد و به همین مناسبت کارگردان این بازی، برایان اینتهار، طی مصاحبه ای با نشریه گیم اینفورمر، اطلاعات تازه ای از این عنوان را بازگو کرده است.

طبق این اطلاعات، مستر نگاتیو و کینگ پین به عنوان دشمنان اسپایدرمن در این بازی حضور خواهند داشت. البته این دو شخصیت تنها کاراکترهای منفی بازی Spider-Man نبوده و افرادی همچون شاکر، والچر و اسکورپیون نیز در این بازی حضور دارند. همچنین همانطور که پیش از این گفتیم، در یکی از DLC های بازی با نام «شهر هرگز نمی خوابد»، مراحل جدید و دشمنانی همچون بلک کت به Spider-Man اضافه خواهند شد.

سازندگان بازی در استودیو اینسامنیاک گیمز تلاش کرده اند تا چهره ای واقعی از شهر نیویورک که داستان بازی در آن می گذرد را ارائه دهند. این شهر در بازی Spider-Man وسعت بالایی داشته و از جزییات زیادی بهره می برد. جدا از شبیه سازی محیط نیویورک، بعضی از ساختمان های خیالی دنیای کتاب های مصور مارول مانند برج اونجرز هم در این بازی حضور خواهند داشت.

 بازی Spider-Man

با وجود آن که بازی Spider-Man روی شبیه سازی دنیای کامیک های اسپایدرمن به طور خاص متمرکز شده است، سازندگان این بازی در استودیو اینسامنیاک گیمز جهانی خلق کرده اند که با دنیای مارول تداخلی نداشته باشد.

همچنین در این بازی به جای لوگو مشکی همیشگی اسپایدرمن از لوگو سفید رنگی که اندازه بزرگ تری دارد، استفاده شده است. ظاهراً دلیل استفاده از این لباس به آزمایش های علمی خاصی که توسط پیتر پارکر انجام می شود بر می گردد. همچنین پیتر در ابتدا بازی لباس کاملاً متفاوتی خواهد پوشید که اطلاعاتی از آن به دلیل افشا نشدن داستان بازی در دسترس نیست.

همچنین لازم به ذکر است که بالون های همیشگی اسپایدرمن که در عناوینی همچون بازی Spider-Man 2 شاهد آن بودیم در این بازی حضور نخواهند داشت. البته نیویورکی که داستان بازی در آن جریان دارد خالی نیست و کارهای جانبی زیادی برای انجام دادن در Spider-Man وجود دارند.

در حال حاضر فعالیت های جانبی همچون جمع آوری کوله پشتی ها، تسخیر پایگاه های دشمنان، متوقف کردن جرایمی که به صورت تصادفی در خیابان ها رخ می دهند، در بازی تایید شده است.

علاوه بر موارد بالا، شخصیت Taskmaster در بازی حضور خواهد داشت و ماموریت هایی در قالب خنثی کردن بمب را به اسپایدرمن خواهد داد. طی این دست ماموریت ها باید در زمان مشخصی، بمبی که در نقطه از نیویورک کار گذاشته شده است را خنثی کنید.

تکمیل این ماموریت ها باعث می شود تا پیتر امتیازهای لازم برای ارتقای توانایی های خود را به دست آورد. اسپایدرمن می تواند با مردم شهر نیز ارتباط دوستانه ای برقرار کرده و با آن ها سلفی گرفته و شوخی کند.

طبق گفته کارگردان بازی، داستان بازی Spider-Man طی چند هفته اتفاق می افتد و بسیاری از اتفاقات آن هنوز به صورت مخفی باقی مانده است. همچنین مری جین به عنوان یک شخصیت قابل کنترل در بازی حضور خواهد داشت و طبق نظر کارگردان بازی، حضور او بسیاری از مخاطبان را غافلگیر خواهد کرد. در حال حاضر مشخص شده که مری جین از هویت مرد عنکبوتی آگاه است اما آن ها هنوز درگیر رابطه عاشقانه خود نشده اند.

برایان اینتهار در انتها اعلام کرده است که طی بخش داستانی، شاهد مرگ عمو بن نخواهیم بود. همچنین سازندگان بازی اعلام کرده اند که در Spider-Man خبری از پرداخت های درون برنامه ای نیست.

این بازی ۱۶ شهریور سال جاری به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد. می توانید جزییات نسخه های ویژه Spider-Man را از اینجا مشاهده کنید.

The post بخش داستانی بازی Spider-Man شما را غافل گیر خواهد کرد appeared first on دیجیاتو.

تاریخ انتشار بازی Spider-Man مشخص شد [تماشا کنید]

استودیو اینسامنیاک گیمز اعلام کرد یکی از مورد انتظارترین بازی های انحصاری پلی استیشن ۴ یعنی بازی Spider-Man در تاریخ ۱۶ شهریور ماه سال جاری برای این کنسول منتشر خواهد شد.

همزمان با اعلام تاریخ انتشار این بازی، از نسخه های ویژه این عنوان هم رونمایی شد. این نسخه از Spider-Man که ۸۰ دلار قیمت دارد، شامل دسترسی به DLC های بازی و لباس مخصوص اسپایدرمن برای استفاده در مراحل مختلف می شود.

«شهری که هرگز نمی خوابد» نام یکی از DLC های بازی است که سه فصل جداگانه ای که شامل ماموریت ها، شخصیت ها و لباس های جدید برای مرد عنکبوتی می شوند را به این بازی اضافه می کند. جزییات بیشتر در رابطه با این محتوای قابل دانلود بعداً اعلام خواهد شد.

همچنین یک نسخه کالکتور با قیمت ۱۵۰ دلار برای این بازی وجود خواهد داشت که جدا از محتویات نسخه ویژه، شامل مجسمه ای از اسپایدرمن، کتابچه مخصوص، کتاب هنری بازی، استیل بوک و استیکرهای مخصوص به اسپایدرمن خواهد بود.

بازی Spider-Man

همزمان با مشخص شدن تاریخ انتشار، از طرح روی جلد این بازی نیز رونمایی شد.

البته تمام مجسمه های نسخه کالکتور به طور کامل مشخص نشده اند و به جز مجسمه اسپایدرمن، دو مورد دیگر وجود خواهند داشت که در آینده از آن ها رونمایی می شود. همچنین در صورت پیش خرید هر کدام از نسخه های اسپایدرمن، لباس Spider-Punk، یک آوتار برای PSN، یک تم برای پلی استیشن ۴ و امتیاز مهارت اضافی برای باز کردن قابلیت های جدید اسپایدرمن دریافت خواهید کرد.

پیش از این در دیجیاتو نگاهی به تاریخچه حضور مرد عنکبوتی در بازی های ویدیویی داشتیم. به نظر شما آیا بازی Spider-Man می تواند طلسم شکست مردعنکبوتی در دنیای بازی های ویدیویی طی سال های اخیر را بشکند؟

The post تاریخ انتشار بازی Spider-Man مشخص شد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.