ادعای عجیب پژو؛ شکستن رکورد فولکس واگن برقی با خودروهای احتراق داخلی امکان پذیر است

اواسط تیرماه گذشته بود که فولکس واگن I.D. R با رکوردشکنی در رقابت های پایکس پیک نام خود را جاودانه کرد. در این رقابت ها، راننده کارخانه پورشه یعنی رومین دوماس (Romain Dumas) توانست با اتومبیل برقی و بسیار سریع ژرمن ها مسیر سربالا و پر پیچ و خم ۲۰ کیلومتری را در زمان ۷:۵۷:۱۴۸ طی کند.

vw id r

زمان ثبت شده توسط I.D. R حدود یک دقیقه از رکورد سریع ترین خودروی برقی و ۱۶ ثانیه از رکورد سباستین لوب که در سال ۲۰۱۳ ثبت شده بهتر است. بد نیست بدانید پیش از فولکس واگن، آقای لوب با هدایت پژو ۲۰۸ T16 بنزینی رکورد ۸:۱۳٫۸۷۸ را از خود بر جای گذاشته بود.

peugeot-208-t16-pikes-peak-loeb

اگر چه فولکس واگن با اختلافی زیاد رکورد پژو را جابجا کرده، اما برونو فَمین (Bruno Famin) مدیر بخش اسپرت خودروساز فرانسوی معتقد است I.D. R باید زمان بسیار بهتری را ثبت می نمود.

آقای فمین اخیرا در مصاحبه با تاپ گیر گفته:

من نسبت به فولکس واگن خیلی نا امید شدم، زیرا آنها باید عملکرد بسیار بهتری به نمایش می گذاشتند. می شد حداقل ۱۰ الی ۱۵ ثانیه دیگر از رکورد فعلی کاست.

vw idr

مدیر بخش اسپرت پژو حتی پا را فراتر نهاده و افزوده یک خودروی سنتی مجهز به موتور درون سوز می تواند رکورد فولکس واگن I.D. R را بشکند. وی افزوده اما اگر شرکتی به دنبال ثبت رکوردی بهتر و بازاریابی مناسب تر باشد، باید از خودرویی تمام الکتریکی استفاده کند.

شایان ذکر است در رقابتی مثل پایکس پیک که ارتفاع در آن مدام افزایش می یابد، موتورهای درون سوز به دلیل وابسته بودن به هوا، رفته رفته قدرت خود را از دست می دهند. برای مثال خودرویی مثل ۲۰۸ T16 هنگام رسیدن به نقطه پایانی پایکس پیک در ارتفاع ۴۳۰۰ متری، ۴۲ درصد قدرت کمتری در مقایسه با ارتفاع هم تراز با سطح دریا دارد.

پژو

علی رغم اظهارات مبالغه آمیز مدیر بخش اسپرت پژو، این خودروساز قدیمی ظاهرا برنامه ای برای بازپس گیری عنوان خود از فولکس واگن ندارد. هزینه چند میلیون دلاری توسعه یک اتومبیل رکوردشکن یکی از دلایل این موضوع است. بنابراین می توان ادعای پژو برای کل کل با فولکس واگن را تا حد زیادی پوچ و بی حاصل توصیف کرد.

The post ادعای عجیب پژو؛ شکستن رکورد فولکس واگن برقی با خودروهای احتراق داخلی امکان پذیر است appeared first on دیجیاتو.

سریع تر از خودروی فرمول یک؛ سوپر اتومبیل برقی فولکس واگن رونمایی شد

پس از رسوایی مربوط به تقلب در اعلام میزان آلایندگی خودروهای دیزلی در سال ۲۰۱۵، فولکس واگن تصمیم گرفت پر شتاب تر به سمت وسایل نقلیه پاک برقی حرکت نموده و به نوعی این مساله را جبران کند. ارایه مدل های مفهومی الکتریکی با پیشوند I.D. نشان دهنده بخشی از تلاش های این کمپانی در راستای سیاست تولید مدل های سبز در آینده نزدیک است.

اتومبیل مسابقه ای و فوق سریع I.D. R Pikes Peak جدیدترین و جذاب ترین عضو خانواده I.D. است که دیشب طی مراسمی رونمایی شد. نخستین چیزی که در برخورد با این خودرو جلب توجه می کند، طراحی خاص و بسیار آیرودینامیک آن است. برای هدایت هر چه بهتر جریان های هوا و ایجاد نیروی پایین برنده یا همان downforce، یک باله عظیم در عقب و چند دیفیوزر در بخش های مختلف I.D. R Pikes Peak تعبیه شده اند.

vw-id-r-pikes-peak (2)

همانطور که انتظار می رفت، وظیفه تامین نیروی I.D. R Pikes Peak بر عهده پیشرانه ای الکتریکی گذاشته شده است. این پیشرانه شامل دو موتور برقی (احتمالا یکی بر روی محور عقب و یکی بر روی محور جلو) بوده و در مجموع ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

vw-id-r-pikes-peak (1)

اگر چه این اعداد در مقایسه با برخی از سوپر اسپرت های امروزی چندان زیاد به نظر نمی رسند، اما به دلیل وزن کمتر از ۱۱۰۰ کیلوگرم، نسبت قدرت به وزن خودرو عالی بوده و شتاب آن دیوانه وار است.

volkswagen-id-r-pikes-peak (1)

طبق اطلاعات انتشار یافته، راکت زمینی فولکس واگن قادر است در عرض تنها ۲٫۲۵ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ثانیه برساند، به همین خاطر آلمانی ها ادعا می کنند I.D. R Pikes Peak سریع تر از اتومبیل های حاضر در مسابقات فرمول یک و فرمول E است.

volkswagen-id-r-pikes-peak (6)

درباره حداکثر سرعت این ابر خودرو حرفی به میان نیامده، اما با در نظر گرفتن ۱۵۶ پیچ عمدتا تند مسیر پایکس پیک، شاید این فاکتور چندان مهم نبوده و به اندازه شتاب مورد تاکید قرار نگرفته باشد.

vw-electric-race-car-for-2018-pikes-peak

از آنجایی که I.D. R Pikes Peak یک اتومبیل مسابقه ای تمام عیار است، مهندسین فولکس واگن بجای مسافت قابل پیمایش تمام تمرکز خود را معطوف عملکرد کرده اند؛ به این دلیل است که باتری های لیتیوم یونی راکت جدید ژرمن ها با اولویت استخراج بیشترین خروجی توسعه یافته اند.

vw-electric-race-car-for-2018-pikes-peak

به گفته فولکس واگن، I.D. R Pikes Peak به سیستم بازیابی انرژی مجهز شده و در جریان مسابقه پایکس پیک خواهد توانست تا ۲۰ درصد از انرژی لازم را بازیابی کند.

volkswagen-id-r-pikes-peak (7)

ناگفته نماند فولکس واگن I.D. R Pikes Peak حدود دو ماه دیگر در ۲۴ ژوئن (۳ تیر ماه) وارد مسیر ۱۹٫۹۹ کیلومتری مسابقه پایکس پیک شده و در آن شرکت خواهد کرد. پشت فرمان این ابر اتومبیل برقی رومین دوماس (Romain Dumas) که سابقه قهرمانی در این رقابت را در کارنامه دارد، خواهد نشست.

به منظور شکست رکورد سریع ترین اتومبیل برقی پایکس پیک، این راننده باید سعی کند در زمانی کمتر از ۸ دقیقه و ۵۷٫۱۱۸ ثانیه که در سال ۲۰۱۶ توسط Rhys Millen با خودروی e0 PP100 ثبت شده، از خط پایان بگذرد.

Rhys Millen with eO PP03 by Drive eO at Pikes Peak

تلاش فولکس واگن برای رکوردشکنی ۳۱ سال بعد از اینکه این کمپانی نتوانست با گلف چهار چرخ متحرک مجهز به دو موتور مسابقه را تمام کند، انجام می پذیرد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا I.D. R Pikes Peak قادر خواهد بود با ثبت یک رکورد کم نظیر، این خاطر تلخ را از اذهان پاک کند یا خیر.

The post سریع تر از خودروی فرمول یک؛ سوپر اتومبیل برقی فولکس واگن رونمایی شد appeared first on دیجیاتو.