هتلی در ژاپن نیمی از ربات‌های خود را اخراج کرد [تماشا کنید]

همیشه نگرانی‌های زیادی در مورد جایگزین شدن شغل انسان‌ها با ربات‌ها وجود داشته اما هیچ شخصی فکرش را نمی‌کرد روزی برسد که انسان‌ها دست به اخراج کردن ربات‌ها بزنند؛ اتفاقی که برای ۲۴۳ ربات خدمتکار در یکی از هتل‌های‌ ژاپن رخ داده است.

ظاهرا مدیر هتل به این نتیجه رسیده که ربات‌ها بیشتر از آن‌ که مشکلی را حل کنند، باعث دردسر می‌شوند و در نهایت هم برای تعمیر و بازگشت به کار به انسان‌ها نیاز دارند.  برای مثال یکی از ربات‌های اخراج شده «چوری» نام دارد. عملکرد او به دستیارهای صوتی شناخته شده مثل الکسا شباهت داشت اما در پاسخگویی به مهمانان هتل به حدی بد عمل کرد تا سرانجام شغل خودش را از دست بدهد.

از این به بعد هم در این هتل انسان‌ها وظیفه حمل و نقل چمدان‌ها را بر عهده خواهند داشت زیرا این کار را با ظرافت بهتر نسبت به ربات‌ها و در هر گونه شرایط آب و هوایی خاصی انجام می‌دهند. این موضوع از آن‌ جایی عجیب است که در واقع تمام شهرت هتل ذکر شده به استفاده از ربات‌ها به جای کارکنان اصلی برمی‌گردد و مشخص نیست که مدیران این مجموعه بعد از اخراج ربات‌ها چه برنامه‌ای برای جذاب نگه داشتن هتل خود دارند.

به طور کلی کارکرد ربات‌ها در ژاپن با دیگر نقاط دنیا تفاوت زیادی دارد. چندی پیش، کمپانی لووُت رباتی را طراحی کرده بود که به طور خاص برای عشق ورزیدن طراحی شده بود.

The post هتلی در ژاپن نیمی از ربات‌های خود را اخراج کرد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

این ربات بعد از زمین خوردن خودش را سریع به حالت عادی برمی‌گرداند [تماشا کنید]

محققان به یک ربات یکی از سخت‌ترین کارهایی که یک موجود چهارپا می‌تواند انجام دهد را یاد داده‌اند؛ برگشت به حالت عادی بعد از زمین خوردن!

برای انجام این‌کار، محققان از یک شبکه عصبی در محیطی کامپیوتری برای انتقال آموزش ها استفاده کرده‌اند. بعد از این‌کار آن‌ها ربات ذکر شده را با زدن لگد به او آزمایش کردند و این آزمایش به طرز جالبی کار کرد و ربات به راحتی به حالت عادی برگشت. استفاده از این شبکه عصبی باعث شده تا ربات وظیفه‌اش را ۲۵ برابر سریع‌تر و با انعطاف بیشتر انجام دهد. لازم به ذکر است که استفاده از روش ذکر شده باعث شده تا ربات قادر به انطباق با هر محیط خاصی باشد.

این ربات حیوانی شکل که توسط محققان موسسه فدرال سوئیس در شهر زوریخ توسعه یافته است،‌ بیشتر از ۶۰ سانتی‌ متر طول داشته، دارای ۱۲ مفصل جداگانه بوده و با برق کار می‌کند.

محققان می‌گویند که آن‌ها به استفاده از شبیه سازی کامپیوتری ادامه خواهند داد زیرا هزینه اینکار بسیار کمتر از آزمایش‌های فیزیکی است. همچنین به گفته این گروه، سیستم آموزشی دیجیتال نزدیک به هزار برابر سریع‌تر از آنچه در دنیای واقعی شاهد آن هستیم کار می‌کند. جالب است بدانید تمام این آموزش‌ها با استفاده از یک پی سی معمولی انجام شده است.

بعد از استفاده از روش ذکر شده، سرعت این ربات‌ها هم ۲۰ درصد افزایش یافته و به ۱.۵ متر بر ثانیه رسیده است. مهم‌تر از همه این موارد‌، ربات یاد گرفته تا زمانی که مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، مبارزه کرده و سریعا به حالت عادی برگردد.

در نهایت به نظر می‌رسد که ربات‌های پا دار در آینده با استفاده چنین آموزش‌های می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی را روی زندگی انسان‌ها گذشته و حتی آن‌ها نجات دهند.

The post این ربات بعد از زمین خوردن خودش را سریع به حالت عادی برمی‌گرداند [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

پای بیلبوردهای تبلیغاتی به آسمان هم کشیده خواهد شد [تماشا کنید]

ممکن است ستاره‌ها نیز رقیب پیدا کنند. یک کمپانی روسی با نام StartRocket در حال کار روی ساخت بیلبوردهایی درخشان برای قرار گرفتن در آسمان است.

این تابلوهای تبلیغاتی شامل ماهواره‌های کوچکی هستند که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر می‌توانند اشکال و اسامی مختلفی را به نمایش بگذارند. در حال حاضر فاصله زیادی با شروع کار این پروژه نداریم و این کمپانی روسی رسما از سال ۲۰۲۰ ارسال‌های ماهواره به فضا را انجام خواهد داد.

کمپانی StartRocket اعلام کرده که آن‌ها می‌توانند تبلیغات را به مدت زمان ۶ دقیقه به نمایش بگذارند در حالی که ماهواره‌های کوچک مربوط به این کار در فاصله ۴۰۰ الی ۵۰۰ کیلومتری سطح زمین قرار خواهند گرفت.

البته هنوز مشخص نیست این کمپانی هنگام اجرای چنین تبلیغاتی با ممنوعیت‌های قانونی روبرو خواهد شد یا خیر. قطعا تعداد زیادی از کشورها علاقه‌ای به آلودگی تصویری آسمان‌های خود ندارند. در ضمن کاربردی بودن چنین تبلیغاتی هم باید بررسی شود و باید منتظر ماند و دید که آیا کمپانی‌های بزرگ دیده شدن اسمشان به مدت ۶ دقیقه در آسمان شهر را ترجیح می‌دهند یا در آینده هم به روش‌های فعلی جذب مخاطب خود ادامه خواهند داد.

لازم به ذکر است که چنین کاری پیش از این هم توسط کمپانی‌های دیگری انجام شده بوده اما شرکت روسی ذکر شده قصد دارد این کار را با صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به گذشته انجام دهد.

The post پای بیلبوردهای تبلیغاتی به آسمان هم کشیده خواهد شد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

شناسایی پهپاد ها و هدایت کننده های آنها با اپلیکیشن ممکن می شود [تماشا کنید]

با شروع استفاده از پهپاد‌ها برای انتقال بسته‌ها، بازسازی ساختمان‌ها و کاربرد‌های دیگر نظیر نقشه برداری و یافتن مجرمان، احتمالا باید به زودی منتظر باشیم که آسمان هم مثل خیابان‌ها پر از ترافیک شود. همانطور که ماشین‌ها دارای پلاک هستند و به صورت منحصر به فرد شناسایی می‌شوند، پهپاد‌ها هم باید قابل شناسایی باشند. خصوصا زمانی که از بالای مناطق پر جمعیت عبور می‌کنند.

این سوال که دقیقا چگونه می‌توان پهپاد‌ها را شناسایی کرد جواب کاملا مشخصی ندارد. پلاک‌های فیزیکی آنطور که برای اتومبیل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد در پهپاد‌ها کارایی ندارد چرا که در فاصله‌ای بسیار دور نمی‌توان اطلاعات درج شده روی آن را تشخیص داد.

به همین دلیل، برای حل این مشکل یک گروه استارتاپی به نام AirMap چندی پیش تصمیم گرفت تا با گروه Google Wing و Kittyhawik.io همکاری کند تا اپلیکیشنی برای حل این معضل توسعه دهد.

این اپلیکیشن انجام این وظیفه را با نمایش یک نقشه از پهپاد‌ها (البته فعلا پهپاد‌هایی که برایش تعریف شده است) که در محل‌هایی خاص در حال پرواز هستند به نمایش می‌گذارد. این اطلاعات حتی حاوی اطلاعاتی در رابطه با کسی که پهپاد را کنترل می‌کند و همچنین هدفی که برای آن طراحی شده نیز خواهد بود.

نرم افزار یاد شده همه‌ی پهپاد‌هایی که در فاصله‌ی ۱.۵ کیلومتری از کاربر قرار داشته باشند را نمایش خواهد داد. در نمایشی که ماه گذشته انجام شده بود، ایرمپ، وینگ و کیتی هاوک یک پرواز آزمایشی را مورد ارزیابی قرار دادند تا مشاهده کنند این تکنولوژی چگونه عمل خواهد کرد.

چیزی که همه‌ی این اتفاقات را ممکن کرده، وجود یک API متن باز و رایگان به نام InterUSS Platform است که توسط شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت تولید شده. این API پلتفرم چند پهپاد مختلف را به هم متصل می‌کند و باعث می‌شود که این پهپاد‌ها بتوانند با یکدیگر به تبادل اطلاعات بپردازند.

پلتفرم InterUSS به راحتی روی اپلیکیشن‌ها نیز قابل استفاده خواهد بود و باعث می‌شود که افراد بتوانند به راحتی اطلاعات بیشتری از پهپاد‌هایی که اطرافشان پرواز می‌کنند به دست بیاورند و همچنین متوجه شوند که پهپاد‌های مذکور با چه هدف و توسط چه کسی کنترل می‌شوند.

ویدیویی از کارایی اپلیکیشن یاد شده

The post شناسایی پهپاد ها و هدایت کننده های آنها با اپلیکیشن ممکن می شود [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

این سوپرمارکت آنلاین محصولات را به درب خانه شما می‌آورد [تماشا کنید]

سوپرمارکت Stop & Shop اعلام کرده به زودی پروژه‌های خودران خود را آزمایش خواهد کرد.

این محصولات شامل ماشین‌های باربری، فروشگاه‌های غیرنقد و ارسال بسته‌های گوشت با استفاده از پهپادها می‌شود. این برنامه با همکاری استارتاپ شناخته شده دیگری با نام Robomart انجام می‌شود که در ساخت محصولات ذکر شده به Stop & Shop کمک خواهد کرد. خودروی الکترونیکی از کنترل کننده دما بهره می‌برد تا تمام محصولات تازه باقی بمانند. در ضمن، مشتریان می‌توانند با استفاده از نرم افزاری مانند اوبر، سوپرمارکت نزدیک به خود را فرا بخوانند.

هنگامی که ماشین می‌رسد، مشتری می‌تواند درها را باز کرده و محصولات را با استفاده از تکنولوژی RFID و بینایی کامپیوتری انتخاب کند. وقتی که خرید به پایان رسید، ماشین به شما رسید را تحویل داده و به راه خود ادامه می‌دهد. به طور کلی، این خودرو همانند یک فروشگاه آمازون است که به درب خانه شما می‌آید.

در کل به نظر می‌رسد که Stop & Shop برنامه زیادی برای استفاده از روبات‌ها طی سال جاری میلادی دارد. برای مثال یکی از روبات‌های این کمپانی با نام مارتی در اطراف فروشگاه‌ها به دنبال تمیز کردن و ریختن مواد غذایی می‌گردند. این دستگاه‌ها به سنسورهای مجهز هستند تا هیچ قفسه‌ای دست نیافتنی نباشد و همه کارها با دقت کامل انجام بگیرند.

در کل به نظر می‌رسد که انسان‌ها به زودی شغل تحویل کالا و فروشندگی را برای همیشه از دست خواهند داد. پیش از این هم آمازون ارسال کالا با استفاده از پهپادها را آغاز کرده بود.

The post این سوپرمارکت آنلاین محصولات را به درب خانه شما می‌آورد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

سبد خرید هوشمند Caper مشتریان را از ایستادن در صف صندوق بی‌نیاز می‌کند [تماشا کنید]

چندی پیش مایکروسافت و کروگر در حال کار روی اپلیکیشنی بودند که با استفاده از گوشی و اسکن کردن خرید‌های انجام شده از یک فروشگاه، می‌توانستید قیمت نهایی را در لحظه متوجه شوید. اما حالا یک استارتاپ به نام Caper Labs این ایده را فراتر برده و اسکنر و پایانه‌ی پرداخت هزینه را با سبد خرید در فروشگاه‌ها ادغام کرده‌ است. این سبد خرید حتی دارای نمایشگری لمسی خواهد بود که برای معرفی محل‌های مختلف فروشگاه و تبلیغ اقلام مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حال حاضر، اسکنر این سبد‌های خرید بیشتر به عنوان یک بارکد خوان در حین خرید عمل می‌کنند اما شرکت سازنده در نظر دارد تا با استفاده از یک حسگر وزن -که مثل یک ترازوی دقیق عمل می‌کند- و سه دوربین با تکنولوژی تشخیص اشیاء فرایند خرید از فروشگاه‌ها را سریعتر و روان‌تر به انجام برساند.

بزرگترین مزیت برای فروشگاه‌ها در صورت استفاده از این سبد خرید هوشمند، عدم نیاز به تعبیه‌ی غرفه‌ها برای حسابرسی به خرید‌های مشتریان است، موضوعی که فضای بیشتری در اختیار فروشگاه برای بهره‌برداری از آن قرار خواهد داد. از طرفی با استفاده از این سبد‌های خرید دیگر نیازی به صبر کردن در صف‌های طولانی نخواهد بود.

از این گذشته، نمایشگر این سبد‌ها به افراد، اقلام مشابه دیگر موجود در فروشگاه را نمایش می‌دهند و همچنین می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی تعبیه شده در آن‌ها به مشتریان خرید برخی دیگر از محصولات موجود را پیشنهاد و نقشه‌ی کاملی از فروشگاه را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

استفاده از سبد‌های خرید Caper در حال حاضر در دو فروشگاه بزرگ شهر نیویورک آغاز شده. مدیران این فروشگاه‌ها افزایش فروش به دلیل استفاده از این سبد‌ها را اعلام کرده‌اند.

ویدیوی مربوط به سبد خرید هوشمند Caper

The post سبد خرید هوشمند Caper مشتریان را از ایستادن در صف صندوق بی‌نیاز می‌کند [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

ربات پیشرفته Ubtech با حرکات انسان نما رونمایی شد [تماشا کنید]

شرکت چینی Ubtech از ربات انسان نما خود در مراسم سال گذشته‌ی CES رونمایی کرده بود. حالا در مراسم CES 2019 این ربات با تغییراتی خاص مجددا عرض اندام کرد. این ربات و حرکات طبیعی آن تا حدی باعث می‌شود که فکر کنیم دنیا از آن چیزی که فکر می‌کنیم به آینده‌ نزدیک‌تر باشد.

ربات Walker سال گذشته فاقد دو دست و بازو‌ها بود، اما در مراسم CES 2019 آن‌ها را دارد. واکر حدودا ۱.۵ متر قد و ۷۷ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند اشیا را در دست بگیرد و از آن‌ها استفاده کند. این ربات در حال حاضر دارای طراحی جدیدی برای بدنه‌ی خود است که باعث می‌شود بتواند روی سطوح مختلف راحت تر از گذشته قدم بردارد.

این ربات دارای هوش مصنوعی با قابلیت تشخیص چهره و اشیا است و همچنین می‌تواند به افراد در استفاده از وسایل مختلف یاری برساند.

در کنار واکر ربات دیگری وجود دارد که در اندازه‌ای کوچکتر طراحی شده و نسبت به آخرین نمایش عمومی با پیشرفت‌های بیشتری رو به رو شده است. این ربات کروزر نام دارد و حالا با یک ساختار جدید تولید شده است. پردازنده‌ی قوی‌تر، توانایی مسیریابی بالاتر، پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم و محفظه‌ی صوتی جدید برای جلوگیری از نویز‌های محیط از ویژگی‌های این ربات به شمار می‌روند.

هنوز مشخص نیست که ربات واکر چه زمانی عرضه خواهد شد. اما کروزر برای فروش در سرتاسر دنیا در دسترس قرار گرفته است.

ویدیوی مربوط به ربات انسان نمای Ubtech

The post ربات پیشرفته Ubtech با حرکات انسان نما رونمایی شد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

ویژه برنامه ویدیویی دیجیاتو: در روز چهارم CES 2019 چه گذشت؟

نمایشگاه CES همیشه صحنه رونمایی از گجت‌های بزرگ و انقلابی نیست. گاهی در لا به لای غرفه‌های این نمایشگاه، محصولاتی از برندهای نه چندان شناخته شده معرفی می‌شوند که می‌توانند پتانسیل‌ بالایی برای تغییر چهره آینده تکنولوژی داشته باشند.

بعد از ویژه برنامه روز سوم که به تکنولوژی‌های جدید خودرو اختصاص پیدا کرد، در ویژه برنامه ویدیویی چهارمین روز CES به تعدادی از جالب‌ترین و خلاقانه‌ترین گجت‌های حاضر در این نمایشگاه پرداخته‌ایم.

در این قسمت از ویژه برنامه «مانی قاسمی» سردبیر، «عماد ساعدی» توسعه‌دهنده کسب و کار و «امین بیگ‌زاده» دبیر بخش اپلیکیشن دیجیاتو با شما همراه خواهند بود. در ادامه شما را به تماشای آخرین قسمت از ویژه برنامه CES 2019 دعوت می‌کنیم.

The post ویژه برنامه ویدیویی دیجیاتو: در روز چهارم CES 2019 چه گذشت؟ appeared first on دیجیاتو.

ویژه برنامه ویدیویی دیجیاتو: در روز سوم ۲۰۱۹ CES چه گذشت؟

سومین ویژه برنامه ویدیویی دیجیاتو برای نمایشگاه CES ترکیبی است از دنیای تکنولوژی و دنیای خودرو. بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان این‌روزها پیشرفت خودشان را با تکنولوژی گره‌ زده‌اند و چندان عجیب هم نیست که در چند سال گذشته حضور پر رنگ‌تری در نمایشگاه CES داشته‌اند.

امشب و در سومین شماره از ویژه برنامه دیجیاتو، می‌خواهیم در کنار مرور اخبار و گجت‌های فناورانه در CES، به سراغ شرکت‌های خودروسازی که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند هم برویم و ببینیم برای حضورشان در لاس‌وگاس چه برنامه‌ای داشته‌اند. در این قسمت از ویژه برنامه، «مانی قاسمی» سردبیر، «امیر مستکین» دبیر ارشد و «سپهر زنگنه» دبیر بخش خودروی دیجیاتو با شما همراه خواهند بود.

The post ویژه برنامه ویدیویی دیجیاتو: در روز سوم ۲۰۱۹ CES چه گذشت؟ appeared first on دیجیاتو.

ویژه برنامه ویدیویی دیجیاتو: در روز اول CES چه گذشت؟

با گذشت تنها چند روز از سال میلادی جدید، نمایشگاه پنجاه‌ویک ساله‌ی CES در لاس‌وگاس کار خودش را آغاز کرد. امسال دیجیاتو در کنار پوشش ویژه اخبار، با یک ویژه برنامه ویدیویی در ۴ قسمت همراه شماست؛ برنامه‌ای که با دیدن آن در جریان مهم‌ترین اتفاقات هر روز نمایشگاه CES خواهید بود.

ویژه برنامه ویدیویی روز اول CES، در کنار پرداختن به ماهیت خود نمایشگاه و چرایی برگزاری آن، به اتفاقات مهم ۱۷ دی – هفتم ژانویه نیز می‌پردازد؛ از رویداد خبری شرکت «انویدیا» گرفته تا معرفی مسلسل‌وار لپ‌تاپ‌ها و محصولات گیمینگ. در قسمت اول از این ویژه برنامه ویدیویی برای CES، «مانی قاسمی» سردبیر، «امیر مستکین» دبیر ارشد و «حمید مقدسی» دبیر بخش بررسی دیجیاتو با شما همراه خواهند شد.

The post ویژه برنامه ویدیویی دیجیاتو: در روز اول CES چه گذشت؟ appeared first on دیجیاتو.