چگونه هوش مصنوعی گوگل را به چالش بکشید

یکی از چالش بر انگیز ترین حوزه های هوش مصنوعی، ایجاد توانایی درک زبان طبیعی توسط کامپیوترها است. گوگل پیش از این درک زبان را از طریق قابلیت پاسخ هوشمند (Smart Reply) برای جیمیل فراهم کرده بود. به لطف این امکان با استفاده از یادگیری ماشینی (شاخه ای از هوش مصنوعی) پاسخ های احتمالی با توجه به محتوای ایمیل دریافتی به کاربر پیشنهاد داده می شد.

اکنون گوگل پا را یک قدم فراتر گذاشته و با ارائه دو برنامه «تجارب معنا شناسی» (Semantic Experiences) قصد دارد قدرت هوش مصنوعی برای یافتن ارتباط بین کلمات را به نمایش بگذارد.

برنامه اول که در واقع یک بازی سرگرم کننده است، از طریق وبسایت Semantris در دسترس است. در این بازی کاربر باید از بین کلمات نمایش داده شده، یک کلمه مرتبط با آنها را وارد کند، به نحوی که بیشترین ارتباط معنایی با آن را داشته باشد. بسته به اینکه این ارتباط تا چه حد باشد، امتیازی به کاربر داده می شود و کلمه مرتبط حذف شده و نمونه های جدیدی جایگزین آن می شود.

Semantris دو روش بازی را در اختیار کاربر قرار می دهد: «Arcade» و «Blocks». عمده ترین تفاوت این روش ها به زمان بندی مربوط است. در حالی که Arcade محدودیت زمانی برای بازی تعیین می کند، ولی Blocks چنین محدودیتی ندارد.

برنامه دوم که «Talk to Books» نام گرفته به کاربر در یافتن کتاب های مرتبط با موضوع مورد جستجو کمک می کند. به عبارت دیگر هنگامی که کاربر جمله یا عبارتی را در بخش مرتبط وارد می کند، کتاب هایی که شامل این موارد یا موضوعات مرتبط هستند، نمایش داده می شوند. به گفته گوگل این برنامه بر اساس مدل هایی ایجاد شده که به واسطه میلیاردها جمله مشابه با آنچه در محاوره ها به کار می روند، آموزش دیده اند.

گوگل در واقع در برنامه تجارب معنا شناسی خود قصد دارد نشان دهد که چگونه می توان از قابلیت های یادگیری ماشین برای توسعه اپلیکیشن ها بهره گرفت.

The post چگونه هوش مصنوعی گوگل را به چالش بکشید appeared first on دیجیاتو.

پژو سیتروئن با غول های بزرگ فناوری در زمینه هوش مصنوعی همکاری می کند

این روزها تب هوش مصنوعی در بین خودروسازان بالا گرفته و کمپانی های مختلف سعی می کنند با همکاری شرکت های حاضر در حوزه فناوری، گام های بلندی را در این زمینه بردارند.

دایملر که یکی از پیشروترین خودروسازان جهان است، ماه گذشته اعلام کرد به همراه گوگل تحقیقاتی را درباره رایانش کوانتومی آغاز می کند. به واسطه این همکاری دایملر برخی از محصولات خود را به چیپ های ۷۲ کیوبیتی بریستلکون (Bristlecone) مجهز خواهد نمود.

در ماه ژانویه نیز شرکتی به نام Hackrod اعلام کرد که برای ساخت خودروهایی کاملا مطابق با سلیقه مشتریان از طراحی اختصاصی، واقعیت مجازی، چاپ سه بعدی، هوش مصنوعی و زنجیره تولید ابری بهره خواهد گرفت.

the-hackrod-future-of-car-manufacturing_3

پژو سیتروئن یا همان PSA یکی از جدیدترین نام های بزرگی است که به نوعی وارد عرصه هوش مصنوعی شده؛ این گروه فرانسوی اخیرا به عضویت Paris PRAIRIE آمده، انجمنی که قصد دارد در زمینه تحقیقات هوش مصنوعی به یکی از پیشتازان تبدیل شود.

PSA 2

در این انجمن ظاهرا غول های اینترنتی مطرحی چون فیسبوک، آمازون، گوگل، مایکروسافت و شرکت قطعه سازی والئو (Valeo) هم حضور دارند. هدف اصلی انجمن مذکور توسعه تکنولوژی های است که بتوانند از طریق اپلیکیشن های گوناگون مشکلات پیش رو را حل کنند.

Paris-PRAIRIE-Institute

کارلا گهین (Carla Gohin) معاون ارشدبخش تحقیق و نوآوری PSA در این باره گفته:

همکاری با این انجمن دانش بنیان تجمیع علایق آکادمیک و تجاری را به دنبال خواهد داشت، مساله ای که همواره بخشی از DNA پژو سیتروئن به عنوان یک شرکت نوآور بوده است.

ما مفتخریم که به عنوان نخستین خودروساز به انجمن PRAIRIE پیوسته ایم، انجمنی که در توسعه قابلیت های مرتبط با هوش مصنوعی ما را بسیار کمک نموده و سرعتمان را در دستیابی به مرزهای جدید در حوزه اپلیکیشن های خودرویی افزایش خواهد داد.

psa_groupe

با پیوستن پژو سیتروئن به غول های فناوری حال باید منتظر ماند و دید که آیا خودروهای فرانسوی خواهند توانست به لحاظ تکنولوژیک فاصله خود را با رقبای تراز اول کمتر نموده و احیانا از آنها پیشی بگیرند؟ زمان پاسخ این سوال را خواهد داد.

 

The post پژو سیتروئن با غول های بزرگ فناوری در زمینه هوش مصنوعی همکاری می کند appeared first on دیجیاتو.

تولید شخصیت های دیجیتالی واقع گرایانه و مستقل به کمک هوش مصنوعی [تماشا کنید]

در حال حاضر تکنیک «موشن کپچر» سریع ترین و بهترین راه برای ایجاد حرکات واقع گرایانه برای شخصیت های رایانه ای در فیلم ها، انیمیشن ها و بازی های ویدیویی است. با این حال محدودیت های زیادی در استفاده از تکنیک مذکور وجود دارد که سبب شده متخصصین همواره دنبال راه جایگزینی برای آن باشند. به نظر می رسد در این زمینه نیز هوش مصنوعی بهترین گزینه باشد.

فراهم نمودن مقدمات فنی و آماده سازی نیروی انسانی برای انجام موشن کپچر به هیچ وجه ساده و ارزان نیست، اما محققین موفق شده اند به کمک هوش مصنوعی کارکترهای دیجیتالی را خلق کنند که خود می توانند به صورت مستقل و با تقلید از الگوهای اولیه به انجام حرکات مختلف دست بزنند.

هسته اصلی این پروژه یک موتور یادگیری عمیق با نام «DeepMimic» است. الگوریتم های بسیار پیچیده طراحی شده برای این هوش مصنوعی آن را قادر می سازد که حرکات مختلف در حالات گوناگون حرکتی را با ترکیب هوشمند حرکات آموخته شده از داده های موشن کپچر یا حتی انیمیشن های دستی دو بعدی به انجام برساند.

در این صورت کافیست تا شما تمام حرکات اصلی را که ممکن است شخصیت رایانه ای شما بسته به نوع طراحی و نقشش در فیلم یا بازی به آنها نیاز داشته باشد را به صورت مجزا و از طریق موشن کپچر ضبط نموده و در اختیار رایانه قرار دهید. حال رایانه می تواند با توجه به سناریویی که برای شخصیت دیجیتالی خود در نظر گرفته اید حرکات آن را تولید و کنترل کند.

هوش مصنوعی DeepMimic شخصیت دیجیتالی را در اختیار شما قرار می دهد که به معنای واقعی کلمه می تواند بیاموزد و درک کند که کارگردان چه نوع حرکاتی را از او انتظار دارد. به عبارت دیگر، در هر موقعیت امکان انجام حرکات مختلفی وجود دارد که هدایتگر می تواند حرکت دلخواهش را به کاراکتر دیکته کند. سیستم به تدریج یاد خواهد گرفت که کدام واکنش ها در اولویت قرار دارند و بدین ترتیب هویت شخصیت دیجیتالی مورد نظر شکل خواهد گرفت.

به کمک این فناوری دیگر لازم نیست تمام سناریوهای احتمالی را برای بازی ویدیویی خود به صورت موشن کپچر ضبط و از قبل آماده نمایید. تنها کافیست حرکات اولیه را به رایانه آموخته و شخصیت کارکتر خود را شکل دهید، DeepMimic با فیزیک بسیار واقع گرایانه و با توجه به خصوصیات جسمی کارکتری که طراح آن را تعیین کرده، نحوه انجام حرکات را شبیه سازی خواهد کرد.

عملکرد فوق وقتی هیجان انگیزتر می شود که بدانیم کاراکتری تربیت شده توسط این هوش مصنوعی قادر است با محیطی که برایش طراحی شده به صورت پویا و بدون نیاز به هدایت بیرون تعامل کرده و راه خود را از میان موانع و عوارض فیزیکی پیدا کند.

نکته جذاب دیگر در خصوص DeepMimic آن است که کاربردهای آن تنها به حوزه سرگرمی های دیجیتال محدود نخواهد شد، بلکه می توان از آن در آموزش ربات های آینده برای تعامل بهتر با محیط اطراف و انجام ماموریت ها بدون نیاز به کنترل تک تک اندام ها توسط یک اپراتور انسانی استفاده نمود.

The post تولید شخصیت های دیجیتالی واقع گرایانه و مستقل به کمک هوش مصنوعی [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

نگاهی به ۱۰ ربات مهم تاریخ فناوری

امروزه از کارخانه و مزرعه گرفته تا ادارات و حتی خانه ها به میزبانی برای ربات ها تبدیل شده اند اما این تکامل یک شبه صورت نگرفته و راه درازی را پیموده است.

فناوری رباتیک در این مسیر شاهد نوآوری های بسیاری بوده و در این میان موارد محدودی نقطه عطف به نظر می رسند که در ادامه به ۱۰ مورد از آنها اشاره شده است.

۱٫ لاک پشت های ویلیام گری

این دو ربات که در سال ۱۹۴۹ توسط عصب شناسی به نام «ویلیام گِرِی والتر» در انگلستان توسعه پیدا کردند، از پوسته محافظ، سنسور نور، چراغ های راهنما، سنسور لمسی، موتور محرکه و هدایتگر بهره می بردند و به عنوان نمونه های اولیه ربات های خودران امروزی محسوب می شوند.

این ربات ها قابلیت های هوشمندی نیز داشتند، برای مثال در صورت کم شدن میزان انرژی به صورت خودکار به سمت منبع نور حرکت می کردند. البته این قابلیت مشکلاتی را نیز به وجود می آورد، برای مثال ربات ها خود را در آینه تشخیص نداده و گاهی اوقات پس از مشاهده انعکاس نور چراغ های خود به سمت آینه حرکت می کردند.

۲٫ یونی میت

کمپانی «جنرال موتورز» در سال ۱۹۶۱ «یونی میت» را به عنوان نخستین ربات صنعتی به کار گرفت و مسئولیت جوش نقطه ای و ریخته گری در خط مونتاژ را بر عهده آن قرار داد.

این پروژه نمونه ای واضح و اولیه از اتوماسیون و سپردن مشاغل انسان ها به ماشین است که حتی امروزه نیز موافقان و مخالفان بسیاری دارد.

۳٫ شِیکی

این ربات در دهه ۶۰ میلادی و توسط «مرکز هوش مصنوعی انستیتوی تحقیقات استنفورد» تولید شد و توسعه آن گام مهمی در راستای پردازش زبان طبیعی، حل مساله، بینش کامپیوتری و رباتیک به شمار می رود.

آنچه که «شِیکی» را منحصر به فرد می سازد توانایی تحلیل دستورات و تجزیه آنها به بخش های کوچکتر است که در نهایت به درک پیام و واکنش عملی منجر می شد. مجله معتبر «لایف» این ربات را نخستین فرد الکترونیکی نامیده بود، هرچند اعطای چنین لقبی کمی جای بحث دارد.

۴٫ فِرِدی ۲

این بازوی رباتیک که در دهه های ۶۰ و ۷۰ میلادی و توسط دانشگاه ادینبورگ توسعه داده شد به دوربین و فناوری تشخیص تصویر مجهز بود. «فِرِدی ۲» مثل یک جرثقیل چنگک دار روی میز حرکت کرده و از بلاک های چوبی مدلی هایی از قایق و ماشین تهیه می کرد.

این فرایند که ۱۶ ساعت طول می کشید، به عنوان نمونه ای اولیه از حرکات های دقیق و جزئی ربات ها در نظر گرفته می شود.

۵٫ چنگیز

قطعا استفاده از نام یکی از بی رحم ترین پادشاهان تاریخ روش مناسبی برای از بین بردن ترس عامه مردم از ربات ها نیست، اما ظاهرا این مساله برای متخصصان MIT اهمیتی نداشته چرا که آنها ربات خود را در سال ۱۹۸۹ «چنگیز» نام نهادند.

این ربات شش پا از ۴ میکروپردازنده، ۲۲ سنسور و ۱۲ موتور «سروو» برخوردار بود و نوع حرکتش در دهه ۸۰ میلادی انقلابی محسوب می شد.

۶٫ رهیاب

ربات های فضایی رویای کودکان قرن قبل بود و ناسا در سال ۱۹۹۷ با پروژه «رهیاب» به آن جامه عمل پوشاند.

این ربات پس از فرود در سیاره سرخ با استفاده از مریخ نورد Sojourner حدود سه ماه به گشت و گذار در این سیاره پرداخته و علاوه بر جمع آوری نمونه های شیمیایی مختلف تصاویر بسیاری را به زمین ارسال کرد.

۷٫ آسیمو

در اوایل هزاره جدید ربات ها بیشتر در انستیتوهای تحقیقاتی وجود داشته و هنوز به منازل راه پیدا نکرده بودند. یکی از این گجت ها «آسیمو» بود که علی رغم عدم عرضه به بازار، توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

این ربات ۱٫۳ متری انسان نما که قادر بود از پله ها بالا و پایین رفته و اشیا را با دست بردارد، توانایی شبیه سازی دویدن با سرعت ۶ کیلومتر بر ساعت را داشت.

از دیگر قابلیت های آسیمو می توان به پاسخگویی به فرمان های صوتی، شناسایی و پاسخ به ژست حرکتی دست دادن و هدایت دیگران برای رسیدن به مسیر مورد نظر اشاره کرد.

۸٫ فِربی

این ربات قابلیت های چندان خاصی نداشت اما دلیل حضور آن در این لیست برخورداری از عنوان نخستین موبایل با فروش گسترده جهانی است. این موجود الکترونیکی جغد مانند قرار بود از مالکانش انگلیسی یادبگیرد و همین مساله نگرانی هایی را برای «سازمان امنیت ملی آمریکا» ایجاد کرده بود.

قابلیت های «فربی» بسیار محدودتر از ادعاهای کمپانی سازنده بود، با این حال یکی از معدود ربات های است که بسیاری از کاربران با آن رابطه احساسی برقرار کردند.

۹٫ رومبا

ربات جارو برقی «رومبا» هم مانند مورد قبل نمونه ای از گجت های پرفروش است که با استقبال کاربران مواجه شد. این ربات از سال ۲۰۰۲ تا کنون به فروش ۱۴ میلیونی دست پیدا کرده که جالب توجه به نظر می رسد.

۱۰٫ بیگ داگ

«بوستون داینامیکز» در سال ۲۰۰۵ ربات «بیگ داگ» را معرفی کرد که با حمایت دارپا و برای حرکت در سطوح مختلف توسعه پیدا کرده بود. این ربات چهارپا شبیه به حیوانات و مخصوصا سگ ها طراحی شده تا عملکردی فوق العاده سریع در حرکت داشته باشد. شاید باورش سخت باشد اما این سگ رباتیک علی رغم وزن بالا قادر است با سرعتی بیش از ۱۲ متر بر ثانیه حرکت کند.

جدیدترین ربات این سری «اسپات مینی» نام دارد که با هر بار شارژ تا ۹۰ دقیقه کار می کند و با برخورداری از قابلیت هایی مانند حمل اشیاء و بالا رفتن از پله ها با محیط های مختلف سازگاری دارد.

The post نگاهی به ۱۰ ربات مهم تاریخ فناوری appeared first on دیجیاتو.

پلان؛ هوش مصنوعی چگونه ما را زیر نظر می گیرد؟ [تماشا کنید]

پیشرفت روزافزون هوش مصنوعی و فناوری های وابسته به آن، نظارت همگانی را وارد عصر جدیدی کرده است. امروزه کوچک ترین فعالیت های ما در فضای وب و به ویژه شبکه های اجتماعی، به طور کامل ثبت و ضبط شده و کاوش در این اطلاعات به ظاهر بی اهمیت، نتایج پرمعنایی را به وجود می آورد.

یکی از سیستم هایی که در حال حاضر به شکل عمومی روی فعالیت های مردم در فضای وب نظارت دارد «امبرز» (Embers) است. امبرز را می توان یک سیستم پیش بینی کامپیوتری دانست که ترندهای موجود را شناسایی کرده و تاکنون نتایج ارزشمندی را به دست آورده است. اینکه چند سیستم مشابه یا حتی پیشرفته تر از امبرز در جهان مشغول به فعالیت (یا همان جاسوسی) هستند را نمی دانیم، اما در این قسمت از پلان می خواهیم امبرز را معرفی کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

The post پلان؛ هوش مصنوعی چگونه ما را زیر نظر می گیرد؟ [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

هشدار ایلان ماسک در مورد دیکتاتوری ابدی هوش مصنوعی

«هوش مصنوعی می تواند به ایجاد ربات های دیکتاتوری منجر شود که بشریت را برای همیشه تحت یوغ خود درآورند»؛ این جمله را  ایلان ماسک اخیرا در یک برنامه مستند بر زبان رانده است.

مدیر عامل کمپانی های تسلا و اسپیس اکس در برنامه مستند «به این کامپیوتر اعتماد دارید؟» به احتمال تلاش دولت ها یا افرد برای توسعه هوش مصنوعی (AI) به منظور تسلط بر بشریت تاکید کرده است:

اگر یک کمپانی یا گروهی از افراد به هوش مصنوعی خداگونه دست پیدا کنند، کنترل تمام دنیا را به دست خواهند گرفت. حداقل نکته مثبت در مورد انسان های دیکتاتور این است که روزی خواهند مرد اما هوش مصنوعی فنا ناپذیر است و در صورت توسعه چنین سیستمی با دیکتاتوری ابدی مواجه خواهیم بود که هیچ راه فراری از دست آن وجود ندارد.

این برنامه مستند خطرات بالقوه AI را بیان کرده و به بررسی این مساله می پردازد که اگر این قابلیت از انسان هوشمندتر شده و کنترل خود را به دست بگیرد چه اتفاقاتی رخ می دهد.هوش مصنوعیماسک مدعی است که مقدمات این اتفاق بسیار زودتر از آنچه به نظر می رسد رخ خواهد داد:

ما با شتاب بالایی در حال حرکت به سوی الگوریتم های AI تواناتر از انسان هستیم و در پنج سال آتی شاهد توسعه مواردی از این دست خواهیم بود.

وی معتقد است اگر هوش مصنوعی هدف خاصی داشته باشد ممکن است روش هایی را برای دستیابی به آن دنبال کند که به مذاق انسان ها خوش نیاید اما در این حالت هم بشر توانایی متوقف کردن ساخته دست خود را نداشته باشد:

قرار نیست این سیستم شیطان باشد، اما اگر هدف خاصی را داشته باشد و انسان مانعی برای آن تلقی شود قطعا چندان احساساتی نبوده و بشریت را قربانی خواهد کرد.

ماسک قبلا هم در توییت های های خود مدعی شده بود که برتری طلبی کشورها در زمینه هوش مصنوعی می تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود.

The post هشدار ایلان ماسک در مورد دیکتاتوری ابدی هوش مصنوعی appeared first on دیجیاتو.

۳ هزار کارمند گوگل خواستار قطع همکاری این کمپانی با پروژه هوش مصنوعی پنتاگون هستند

بیش از ۳۱۰۰ تن از کارمندان گوگل اخیراً با امضای یک طومار، از مشارکت گوگل در پروژه هوش مصنوعی پنتاگون گله کرده اند. در این نامه از ساندار پیچای، مدیرعامل کمپانی خواسته شده تا گوگل از ارائه هوش مصنوعی برای آنالیز ویدیوها و بهبود هدف گذاری با پهپادها دست بردارد. افزون بر این، کارمندان خواستار تنظیم قانونی شده اند که این کمپانی و تمام زیرمجموعه هایش را از ساخت «تکنولوژی های نظامی» باز می دارد.

طی ماه گذشته میلادی بود که Gizmodo خبر از ارائه کیت توسعه هوش مصنوعی TensorFlow به پروژه Maven پنتاگون داد. به گفته منابع نزدیک به گوگل، کارمندان از اینکه دولت آمریکا قصد دارد از تکنولوژی گوگل برای بهبود عملیات های مبتنی بر پهپاد خود استفاده کنند خشمگین شده اند.

پروژه Maven پنتاگون طی ماه مه سال گذشته میلادی معرفی شد و اپلیکیشنی مبتنی بر یادگیری ماشینی است که با بررسی حجم عظیمی از دیتا، اطلاعات «قابل رسیدگی» را با سرعت بیشتری استخراج می کند. از چند منظر، این سیستم قرار است صرفاً به اتوماسیون برخی از فعالیت ها منجر شود، اما در همین حال، تکنولوژی گوگل می تواند تفسیر بهتر ویدیوها و شناسایی دقیق تر اهداف و غیرنظامی ها را در پی داشته باشد.

علی رغم اینکه گوگل همکاری خود با پنتاگون را «غیر-تهاجمی» می خواند، در نامه کارمندان اپل گفته شده که این همکاری، برند گوگل را مکدر خواهد کرد. در بخشی از این نامه آمده: «در میان ترس رو به رشد از هوش مصنوعی تسلیحاتی، گوگل از همین حالا در جلب اعتماد عموم به مشکل خورده. این منطق که سایر شرکت ها مثل آمازون و مایکروسافت نیز در این حوزه فعالیت دارند، باعث نمی شود این موضوع برای گوگل خطرناک نباشد.»

هنگامی که از گوگل خواسته شد بیانیه ای درباره این نامه داخلی ارسال کند، این کمپانی نوشت:

بخش مهمی از فرهنگ ما، کارمندانی هستند که به صورت فعالانه در کارهای ما مشارکت می کنند. می دانیم که سوالات زیادی درباره چگونگی استفاده از تکنولوژی های جدید وجود دارد؛ بنابراین این مکالمات -چه با کارمندان و چه با متخصصین خارجی- بسیار مهم و سودمند هستند.

Maven یکی از پروژه های وزارت دفاع است و گوگل روی بخشی از آن کار می کند؛ این پروژه برای اهداف غیر-تهاجمی تدارک دیده شده از و نرم افزار تشخیص شی متن بازی استفاده می کند که در دسترس هر یک از مشتریان گوگل کلاد قرار دارد. مدل های این نرم افزار، براساس دیتای دسته بندی نشده است. این تکنولوژی برای علامت گذاری تصاویر استفاده می شود تا مورد بازبینی انسان ها قرار بگیرد و طراحی شده تا جان مردم را نجات داده یا کار آنها را تسهیل کند.

The post 3 هزار کارمند گوگل خواستار قطع همکاری این کمپانی با پروژه هوش مصنوعی پنتاگون هستند appeared first on دیجیاتو.

اپل مدیر هوش مصنوعی پیشین گوگل را برای بهبود سیری استخدام کرد

به گزارش نیویورک تایمز «جان گیاناندریا» (John Giannandrea) مدیر بخش جستجو و هوش مصنوعی  گوگل به تازگی به اپل پیوسته تا به توسعه هر چه بهتر دستیار هوشمند سیری کمک کند.

گیاناندریا که متخصص یادگیری ماشینی (شاخه ای از هوش مصنوعی) است تنها یک روز پیش از اینکه به اپل بپیوندد، با «جف دین» در گوگل جایگزین شده بود. گیاناندریا از سال ۲۰۱۰ در گوگل مشغول به کار بود.

از آنجایی که اپل به شدت تلاش می کند خود را با فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی که به سرعت در حال پیشرفت است، همگام کند، انتظار می رود استخدام متخصص یاد شده بیش از پیش به توسعه فناوری هایی از جمله بینایی کامپیوتری (یکی از شاخه‌های علوم کامپیوتر که شامل روش‌های مربوط به دستیابی تصاویر، پردازش، آنالیز و درک محتوای آن‌ها است) و پردازش زبان های طبیعی برای اپل کمک کند.

بنا بر گزارش ها گیاناندریا مستقیماً توسط تیم کوک به سمت رهبری استراتژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اپل منصوب شده. به نظر می رسد اپل قصد دارد از محقق تازه استخدام شده، به منظور توسعه و بهبود کارکردهای دستیار صوتی هوشمند سیری بهره ببرد و کارایی آن را به سایر رقبای برتر نزدیک کند.

اکنون کمپانی های مطرحی از جمله فیسبوک، گوگل، آمازون و مایکروسافت در حال کار روی فناوری های مرتبط با هوش مصنوعی هستند و صدها محقق را به توسعه این تکنولوژی تخصیص داده اند.

در حال حاضر کارایی سیری در سطح پایین تری نسبت به دستیار هوشمند گوگل قرار دارد و حتی در زمینه یکپارچه سازی با گجت های خانه های هوشمند نیز از دستیار صوتی الکسای آمازون ضعیف تر است.

بسیاری از متخصصان حوزه صنعت اعتقاد دارند که عقب ماندن اپل در حوزه فناوری های مرتبط به هوش مصنوعی نسبت به سایر رقبا، به دیدگاه مثبت این کمپانی به حریم خصوصی کاربران و نحوه جمع آوری اطلاعات از آنها باز می گردد که البته به ادعای برخی کارشناسان این ایدئولوژی اپل قابل ستایش است.

البته باید اشاره کرد که از دست دادن گیاناندریا برای گوگل چندان هم ناخوشایند نیست، زیرا جف دین که اکنون جای او را در این کمپانی پر کرده، یکی از با استعدادترین افراد در حوزه تحقیقات هوش مصنوعی است و از موسسان واحد گوگل برِین نیز به حساب می آید؛ واحدی که برخی از پیشرفته ترین پروژه های ۱۰ سال اخیر گوگل از آزمایشگاه های آن سرچشمه گرفته است.

The post اپل مدیر هوش مصنوعی پیشین گوگل را برای بهبود سیری استخدام کرد appeared first on دیجیاتو.