فورد ماستنگ ۹۰۰ اسب بخاری مسیر پیست نوربرگ رینگ را با دریفت پشت سر گذاشت [تماشا کنید]

رکورد هایی که در نوربرگ رینگ ثبت می شوند، این روزها اهمیت زیادی پیدا کرده و بسیاری از برندها برای کسب بهترین زمان این پیست معروف با هم به رقابت می پردازند.

فورد پرفورمنس یکی از این برندهاست که محصولات خود را در نوربرگ رینگ توسعه می دهد. این بخش از کمپانی فورد اخیرا در اقدامی جالب، بجای ثبت کمترین زمان مسیر ۲۰٫۸ کیلومتری این پیست را با انجام حرکات دریفت پشت سر گذاشته است.

ford-mustang-vaughn-gittin-jr-nurburgring-drift

برای این کار Vaughn Gittin Jr. که راننده تست فورد پرفورمنس محسوب می شود، بر پشت فرمان یک دستگاه ماستنگ ۹۰۰ اسب بخاری نشسته و کل مسیر جهنم سبز را با دود کردن تایرها پیموده است.

ford-mustang-vaughn-gittin-jr-nurburgring-drift (5)

پاییز گذشته نیز تیم فورد پرفورمنس قصد اجرای چنین نمایشی را داشت، اما به علت شرایط بد جوی نتوانست به خواسته خود برسد. این تیم ویدیویی از دریفت در نوربرگ رینگ را با عنوان The Drift King of the Ring در کانال یوتیوبی خود منتشر کرده که می توانید آن را در ادامه مشاهده فرمایید.

آقای Gittin Jr. در این باره گفته:

من جهنم سبز را آنطور که فکر می کردم، نمی شناختم. وقتی در سرعت های بالا به انجام دریفت می پردازید، همه چیز عوض می شود. وقتی که اولین بار برای تعویض تایرها توقف کردیم، من هیجان زده بودم. من مجبور بودم نفسی تازه کنم، چیزی که از زمان حضور در مسابقات فرمولا دریفت هرگز پشت فرمان تجربه نکرده ام.

ford-mustang-vaughn-gittin-jr-nurburgring-drift (2)

وی در ادامه صحبت های خود افزوده:

انجام دریفت در نوربرگ رینگ نهایت چالش برای من محسوب می شود. بسیاری نسبت به انجام چنین کاری و توانایی خودرو در رسیدن به خط پایان و همچنین توانایی جسمانی راننده تردید داشتند. چیزی درون من بود که می خواست به نتیجه برسد. من برای ثبت بهترین زمان به نوربرگ رینگ نرفتم، بلکه به خاطر داشتن اوقاتی خوش راهی آنجا شدم!

The post فورد ماستنگ ۹۰۰ اسب بخاری مسیر پیست نوربرگ رینگ را با دریفت پشت سر گذاشت [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

معجزه مهندسی؛ ب ام و M5 رکورد ۷:۳۸,۹۲ را در نوربرگ رینگ ثبت کرد

سری ۵ ب ام و همواره در طول حیات خود یکی از مهیج ترین سدان های قابل انتخاب بوده و به نوعی در کلاس خود یک استاندارد محسوب می شود. با معرفی نسخه M نسل اخیر، باواریایی ها بر روی عملکرد این خودرو مانور زیادی داده و بطور ویژه بر روی توانایی های فنی آن حساب باز کرده اند.

2018-bmw-m5

به تازگی ب ام و M5 توسط مجله آلمانی Sport Auto به نوربرگ رینگ برده شده و عملکرد آن در این پیست معروف مورد ارزیابی قرار گرفته است. گفته می شود این سدان ۶۰۰ اسب بخاری با ترمزهای سرامیک کربنی آپشنال توانسته رکورد ۷:۳۸,۹۲ را در نوربرگ رینگ از خود بر جای بگذارد.

2018 BMW M5

اگر چه این زمان برای یک سدان سایز متوسط رکوردی تحسن برانگیز به شمار می رود، اما در مقایسه با رکورد پورشه پانامرا توربو اندکی بیشتر است. بد نیست اشاره کنیم سدان ۵۵۰ اسب بخاری پورشه حدود ۱ ثانیه سریع تر بوده و رکورد ۷:۳۸ را در جهنم سبز ثبت نموده است. مدل های اسپرتی مثل لکسس LFA و لامبورگینی گالاردو LP 570-4 سوپرلگرا نیز رکوردهایی مشابه با پانامرا توربو ثبت کرده اند.

Panamera Turbo, Nordschleife Nürburgring

رکورد M5 اندکی پس از معرفی نسخه Competition از این سدان سریع رسانه ای شده است. در زیر این نسخه از M5 همان موتور ۴٫۴ لیتری توئین توربوی V8 قرار دارد، اما با بهینه سازی انجام شده قدرت آن ۱۷ واحد افزایش یافته و به ۶۱۷ اسب بخار رسیده است. در این بین گشتاور تولیدی تغییری نکرده و در عدد ۷۵۰ نیوتن متر ثابت باقی مانده است. این گشتاور عظیم بین دورهای ۱۸۰۰ الی ۵۸۶۰ حاصل می شود.

2019-bmw-m5-competition

به گفته باواریایی ها در M5 Competition تاکید ویژه ای بر روی هندلینگ شده است. ارتفاع این نسخه ۷ میلی متر کمتر بوده و سیستم تعلیق آن برای عملکردی بهتر در پیست مورد بازنگری قرار گرفته است. طبق برنامه ریزی ها تولید M5 Competition از جولای آغاز خواهد شد. حال باید منتظر ماند و دید که این نسخه در چه زمانی یک دور پیست نوربرگ رینگ را طی خواهد کرد.

 

The post معجزه مهندسی؛ ب ام و M5 رکورد ۷:۳۸,۹۲ را در نوربرگ رینگ ثبت کرد appeared first on دیجیاتو.

وقتی پورشه به کمک شورولت رکوردی شگفت انگیز در نوربرگ رینگ ثبت می کند

چندی پیش بود که خبرهایی مبنی بر ثبت رکورد ۶:۵۶٫۴ توسط پورشه ۹۹۱٫۲ GT3 RS  در پیست معروف نوربرگ رینگ منتشر شد. حال با گذشت چند هفته از آن تاریخ مشخص شده که آلمانی ها در ثبت این رکورد کمک هایی را از کمپانی آمریکایی شورولت دریافت کرده اند.

ماجرا از این قرار است که تیم فنی جنرال موتورز زودتر از پورشه پیست نوربرگ رینگ را رزرو کرده بود تا عملکرد کوروت ZR1 را در آن تست کند. با این حال تیم پورشه پا پس نگذاشته و در همان روز نسبت به رکوردگیری اصرار می کند.

2019-Porsche-911_gt3_rs_nürburgring_nordschleife (3)

آقای اولیور بِرگ (Oliver Berg) مدیر بخش محصولات پورشه در این باره گفته:

ما به آنجا رفتیم و به احتمال زیاد اولین تیمی بودیم که با یکی از مقامات و دو زمان سنج در پیست حاضر شدیم. بیشتر مهندسین در نوربرگ رینگ همدیگر را می شناسند، زیرا همیشه اینجا در حال تست هستند. به همین خاطر ارتباط و جو خیلی دوستانه ای بین آنها وجود دارد.

به اعتقاد آقای برگ همین جو دوستانه باعث شده که مهندسین جنرال موتورز یک ساعت از زمان پیست را در اختیار پورشه بگذارند. ظاهرا در این مدت اعضای تیم جنرال موتورز به استراحت پرداخته اند. مهندسین پورشه نیز از این زمان محدود به بهترین شکل ممکن بهره برده و توانسته اند رکوردی زیر ۷ دقیقه ای با ۹۹۱٫۲ GT3 RS ثبت کنند.

2019-Porsche-911_gt3_rs_nürburgring_nordschleife (4)

آقای برگ در ادامه افزوده:

وقتی ما اولین دور را آغاز کردیم، همه موبایل های خود را در دست گرفته بودند. از آنجایی که پیش تر در یک روز شلوغ پیست ما توانسته بودیم رکوردی کمی بیشتر از هفت دقیقه ثبت کنیم، می دانستیم توانایی بر جای گذاشتن رکوردی زیر هفت دقیقه را نیز داریم. وقتی اولین دور تمام شد، ما موفق به ثبت زمان شش دقیقه و پنجاه و نه ثانیه شدیم که فوق العاده بود.

اولین چیزی که مدیر ما گفت این بود که هدف محقق شده و می توانیم همینجا تمام کنیم. این در حالی بود که تیم تست کننده کوروت ZR1 مات و مبهوت مانده بود. آنها انتظار نداشتند ما در همان دور اول رکوردی زیر هفت دقیقه ثبت کنیم.

2019-Porsche-911_gt3_rs_nürburgring_nordschleife (4)

آنگونه که آقای برگ روایت کرده، در دورهای دوم و سوم نیز همان رکورد ۶:۵۹ ثبت شد. اما در دور چهارم عملکرد بهتر راننده، رکورد عالی ۶:۵۶٫۴ را به دنبال داشت. به این ترتیب تیم پورشه در عرض تنها نیم ساعت با ثبت یک رکورد تحسین برانگیز و در حالی که تیم فنی جنرال موتورز انگشت به دهان باقی مانده بودند، پیست را ترک کرد.

2018-Porsche-911-GT3-RS-Nurburgring-lap-record

با این حساب می توان گفت پورشه به لطف تیم شورولت توانست بار دیگر رکوردی خارق العاده در نوربرگ رینگ از خود بر جای بگذارد!

 

The post وقتی پورشه به کمک شورولت رکوردی شگفت انگیز در نوربرگ رینگ ثبت می کند appeared first on دیجیاتو.

مدیران مرسدس بنز AMG علاقه ای به شکستن رکورد نوربرگ رینگ ندارند

در حالی که اکثر خودروسازان به دنبال ثبت رکورد جدید در پیست پر چالش و خطرناک نوربرگ رینگ هستند طبق گفته های آقای Tobias Moers رئیس شرکت AMG، آن ها علاقه  خاصی به این کار ندارند. خودرویی که توسط مشتریان ما خریده می‌ شود، لازم نیست تا بدانند در آن پیست چقدر سریع است.

وی اینگونه توضیح داد که : ممکن است خودرو ما توسط Christian Gebhardt یا هر کس دیگه ای در آن پیست رکورد بزند اما آیا می تواند به همان مقدار سواری دلنشینی برای سرنشینان فراهم کند؟

لازم به ذکر است که Christian Gebhardt ژورنالیستی است که توانست با AMG GT R رکورد ۷ دقیقه و ۱۰٫۹۳ ثانیه ای را ثبت کند.

وی اینگونه ادامه داد که نوربرگ رینگ تنها پیست موجود دنیا نیست و خودرو ما باید درون پیست های دیگر نیز سریع باشد، همچنین لازم است اشاره کنیم که رکورد بهبود یافته جدیدی با AMG GT R درون جهنم سبز توسط راننده ای حرفه ای به ثبت رسیده است اما بنز از گفتن آن امتناع می کند. دلیل آن هم این است که نشان دهیم خودرو ما حتی توسط راننده های نیمه حرفه ای نیز می تواند رکورد ها را جابجا کند.

در آخر نیز آقای Tobias Moers صحبت خود را اینگونه به پایان رساند که یک استثنا در این باره وجود دارد آن هم Project One است. در نمایشگاه ژنو امسال آنها قول این را دادند که رکورد شگفت انگیزی در این پیست ثبت کنند که رکورد های قبلی را بشکند.

سریعترین زمان ثبت شده توسط Stefan Bellof با خودرو مسابقه ای پورشه ۹۵۶ به ثبت رسیده است که توانست ۶ دقیقه و  ۱۱٫۳ ثانیه را به ثبت برساند که طبق گفته های رئیس AMG این رکورد شکسته خواهد شد.

The post مدیران مرسدس بنز AMG علاقه ای به شکستن رکورد نوربرگ رینگ ندارند appeared first on دیجیاتو.