فناوری ربات های آتش نشان میتسوبیشی برای غلبه بر آتش سوزی های گسترده [تماشا کنید]

بسیاری از ما میتسوبیشی را به عنوان یک شرکت خودروساز می شناسیم، اما این برند در حقیقت گروهی متشکل از چند زیر مجموعه بزرگ بوده و به غیر از تولید خودرو در حوزه های دیگری فعالیت می کند. کشتی سازی، …

The post فناوری ربات های آتش نشان میتسوبیشی برای غلبه بر آتش سوزی های گسترده [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

سیستم جدید میتسوبیشی شهروندان را از برق شهری بی نیاز می کند [تماشا کنید]

کمپانی میتسوبیشی از سیستمی جالب برای انتقال نیرو بین خانه و اتومبیل های برقی در نمایشگاه خودروی ژنو پرده برداری کرد. این سیستم Dendo Drive House (بطور اختصاری DDH) نام داشته و از سه بخش اصلی پنل های خورشیدی، باتری خانگی و یک شارژر دو طرفه تشکیل یافته است. این شارژر بسته به شرایط می تواند جریان الکتریسیته را از خانه به خودرو یا خودرو به خانه هدایت کند.

میتسوبیشی

استفاده سیستم DDH وابستگی شهروندان به شبکه برق شهری را کاهش داده و حتی می تواند باعث استقلال آنها در مواقع خاموشی شود. همچنین در زمان هایی مثل نیمه شب که مصرف برق با تعرفه های پایین تری محاسبه می شود، می توان با ذخیره سازی نیرو در باتری های خانگی و خودرو، در ساعات اوج مصرف از برق شهری بی نیاز شد.

به گفته میتسوبیشی سیستم ابداعی این کمپانی هم از خودروهای تمام الکتریکی مثل مدل جدید Engelberg Tourer و هم خودروهای هیبریدی شارژی (Plug in) مثل اوتلندر PHEV پشتیبانی می کند.

Mitsubishi Dendo (4)

میتسوبیشی تنها شرکتی نیست که ایده شارژرهای دو طرفه در خانه ها را مطرح کرده است. سال گذشته کمپانی OVO که در زمینه تامین انرژی فعالیت می کند، سیستم مشابهی را در انگلستان معرفی کرد. در مقایسه با نمونه متعلق به میتسوبیشی، سیستم OVO فاقد باتری های خانگی است.

نسخه های اولیه از رودستر تسلا نیز دارای چنین قابلیتی بودند، اما با گذشت زمان این قابلیت به تدریج حذف شد. البته ایلان ماسک بازگشت امکان شارژ دو طرفه در مدل های تولیدی تسلا را محتمل دانسته است.

ژاپنی ها در نظر دارند همین امسال سیستم DDH را راهی بازار کنند. به منظور ترغیب و جلب اطمینان مشتریان میتسوبیشی نصب حرفه ای اجزا توسط کارشناسان و خدمات پس از فروش از طریق نمایندگی ها را ارایه خواهد کرد.

افرادی که نسبت به استفاده از سیستم جدید میتسوبیشی علاقه مند باشند، باید ۱۰ هزار یورو برای شارژ دو طرفه کنار بگذارند. این رقم فارغ از مبلغی است که باید برای پنل خورشیدی، باتری خانگی و هزینه نصب پرداخت شود.

The post سیستم جدید میتسوبیشی شهروندان را از برق شهری بی نیاز می کند [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

رسوایی کارلوس گون؛ آشوب در هولدینگ رنو، نیسان، میتسوبیشی

بر اساس خبری که توسط رویترز منتشر شده با وجود آنکه کارلوس گون مدیرعامل رنو در ژاپن در زندان بسر می برد اما تا مشخص شدن تحقیقات تکمیلی، همچنان سمت خود در این شرکت را حفظ خواهد کرد.

این اقدام برخلاف سیاست های کلان دو شرکت بزرگ ژاپنی نیسان و میتسوبیشی است که تصمیم گرفتند تا کارلوس گون را اخراج کنند. در صورتی که این سه متحد یعنی رنو، نیسان و میتسوبیشی به توافق نرسند آینده چندان روشنی را نمی توان برای اتحاد آن ها متصور بود.

کارلوس گون

در حال حاضر تیری بلور به عنوان معاون مدیرعامل در شرکت رنو فعالیت می کند که سابقه بسیار طولانی پیش از آمدن به رنو در شرکت هایی همچون میشلن و Faurecia دارد و تا مشخص شدن وضعیت به او قدرتی مشابه با کارلوس گون برای هدایت رنو  داده شده است. همچنین فیلیپه لاگیت در هیئت مدیره رنو نقش کارلوس گون را بر عهده خواهد گرفت. لاگیت مدیرعامل JP Morgan بوده و همچنین پست رئیس موسسه ” des Hautes Etudes Scientifiques” نیز در اختیار اوست.

در حال حاضر ۴۰ درصد سهام شرکت نیسان برای رنو و ۱۵ درصد سهام شرکت رنو نیز برای نیسان است. دولت فرانسه نیز ۱۵ درصد از سهام رنو را در اختیار دارد.

گون از سال ۱۹۹۶ در شرکت رنو مشغول به کار است و از سال ۲۰۰۵ به عنوان مدیرعامل این شرکت شناخته می شود.

کارلوس گون به استفاده از اموال شخصی شرکت در راستای منافع شخصی خود همچون خرید خانه های گران قیمت در ریو، بیروت، پاریس و آمستردام متهم شده است و گفته می شود هزینه سفرهای گران قیمت خانوادگی او نیز از منابع شرکت پرداخت شده است.

طبق اعلام گزارشات غیر رسمی امکان دارد که آقای گون به بیش از ۱۰ سال زندان و جریمه ۷۰ هزار پوندی محکوم شود.

The post رسوایی کارلوس گون؛ آشوب در هولدینگ رنو، نیسان، میتسوبیشی appeared first on دیجیاتو.

نسل بعدی میتسوبیشی اوتلندر بر روی پلتفرم نیسان اکس-تریل ساخته می شود

با پیوستن میتسوبیشی به گروه رنو-نیسان، این شرکت با سابقه ژاپنی گویی جانی تازه گرفته است. بعد از این اتفاق مهم، همواره شایعاتی مبنی بر استفاده از پلتفرم محصولات نیسان توسط میتسوبیشی به گوش رسیده است. ظاهرا این شایعات تا حد زیادی درست هستند، چرا که اینک خبر می رسد نسل جدید اوتلندر بر روی پلتفرم نیسان روگ یا همان اکس-تریل تولید خواهد شد.

اوتلندر اولین مدل از میتسوبیشی است که از ثمره ائتلاف با رنو-نیسان بهره مند می شود. نسل جدید این شاسی بلند پرطرفدار که احتمالا در سال ۲۰۲۱ از راه خواهد رسید، می تواند آغازگر دوره ای متفاوت برای شرکت الماس نشان باشد. آنطور که شنیده شده این نسل نیز دارای نسخه هیبریدی شارژی (plug-in) خواهد بود.

اگر چه به لحاظ فنی روگ و اوتلندر بسیار مشابه هم می شوند، اما به گفته کارلوس گون رئیس هیئت مدیره گروه رنو نیسان، میتسوبیشی باید استراتژی بازاریابی متفاوتی را در پیش بگیرد. با این حساب می توان گفت که محصولات میتسوبیشی کماکان هویت خود را حفظ خواهند کرد.

2018-mitsubishi-outlander-phev-first-drive (6)

انتظار می رود دیگر مدل های میتسوبیشی نیز سرنوشتی همانند اوتلندر داشته باشند، به این معنی که آنها نیز بر روی پلتفرم های گوناگون نیسان ساخته شوند. بر این اساس نسل آتی ASX به احتمال زیاد از پلتفرمی مشترک با ورسا، کیکس و جوک بهره خواهد برد.

از آنجایی که در ایالات متحده نمایندگی های میتسوبیشی با تقاضای بالایی برای ارایه یک پیکاپ سایز متوسط روبرو شده اند، بعید نیست که طراحی و توسعه چنین مدلی برای بازار آمریکا چراغ سبز بگیرد. در صورت اتخاذ چنین تصمیمی، به احتمال زیاد شاهد تولید پیکاپی دیگر بر پایه نیسان ناوارا خواهیم بود. بد نیست اشاره کنیم مرسدس بنز نخستین پیکاپ تولید انبوه خود یعنی X کلاس را بر روی پلتفرم ناوارا توسعه داده است.

ناگفته نماند هر دو مدل میتسوبیشی اوتلندر و نیسان اکس-تریل در بازار ایران حضور دارند. با توجه به نوسانات ارزی قیمت این دو شاسی بلند ژاپنی اخیرا دستخوش تغییرات زیادی شده است.

The post نسل بعدی میتسوبیشی اوتلندر بر روی پلتفرم نیسان اکس-تریل ساخته می شود appeared first on دیجیاتو.

میتسوبیشی به دنبال احیای مدل های اسپرت؛ آیا Evo با پیشرانه ای برقی باز می گردد؟

کمپانی میتسوبیشی سابقه بسیار خوبی در ارایه اتومبیل های اسپرت دارد. چنانچه نگاهی به تاریخچه محصولات این خودروساز خوشنام ژاپنی داشته باشیم، با مدل هایی جذاب و هیجان انگیز مثل ۳۰۰۰GT و Evo روبرو می شویم. با وجود عملکرد مثال زدنی و محبوبیت بالا اکنون دیگر خبری از این دو مدل نبوده و آنها با کراس اوورهای جدیدی مثل اکلیپس کراس جایگزین شده اند.

2015-lancer-evolution-final-edition

بعد از پیوستن میتسوبیشی به گروه رنو نیسان، می توان گفت که این شرکت دسترسی بهتری به سرمایه های کلان و تکنولوژی های پیشرفته تر دارد. این مساله مسلما در بازگشت میتسوبیشی به دوران پرشکوه گذشته و ارایه مدل های اسپرت جوان پسند نقشی بسیار مثبت خواهد داشت.

به تازگی سایت دیجیتال ترندز مصاحبه ای را با آقای دان سورینگتون (Don Swearington) مدیر عملیاتی میتسوبیشی انجام داده که حاوی نکات جالبی است. در این مصاحبه آقای سورینگتون به خودروهای برقی با عملکردی بالا اشاره کرده و گفته:

فرصت فوق العاده ای وجود دارد. من فکر می کنم که مهندسین ما در ژاپن دوست داشته باشند چنین چیزی را توسعه دهند.

روشن است که ساخت یک اتومبیل الکتریکی اسپرت به تکنولوژی باتری و موتورهای برقی شدیدا وابسته است. ظاهرا این موضوع مورد توجه میتسوبیشی قرار گرفته و این شرکت با جدیت تمام توسعه فناوری های مربوطه را دنبال می کند.

بی تردید حضور در زیر چتر حمایتی رنو نیسان، امکان ترسیم چشم اندازهای جدید را نیز برای میتسوبیشی فراهم کرده است. به اعتقاد آقای سورینگتون با توجه به قدرت گرفتن این گروه فرانسوی-ژاپنی و فروش بیش از ۱۰ میلیون خودرو در سال گذشته، هزینه تولید مدل ها کاهش یافته و می توان با قیمتی معقول تر محصول نهایی را به دست مشتریان رساند.

mitsubishi_lineup

یکی از خودروهای برقی اسپرت میتسوبیشی در آینده نه چندان دور احتمالا بر اساس کانسپت e-Evolution شکل خواهد گرفت. اگر چه این مفهومی در واقع یک کراس اوور محسوب می شود، اما پلتفرم آن به گونه ای است که می توان از آن برای ساخت خودروهایی با ارتفاع کمتر  نیز استفاده نمود.

آیا مدل پرطرفدار Evo احیا می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که با توجه به قدرت گرفتن میتسوبیشی به دلیل ائتلاف با گروه رنو نیسان از یک سو و دسترسی این کمپانی به دانس نیسان در ساخت خودروهای برقی از سوی دیگر، احتمال بازگشت مدل مذکور با پیشرانه ای سبز و مدرن تا حد زیادی قوت می گیرد. با این حال باید منتظر ماند و دید که تصمیم مقامات میتسوبیشی و رنو نیسان در این باره چه خواهد بود.

 

The post میتسوبیشی به دنبال احیای مدل های اسپرت؛ آیا Evo با پیشرانه ای برقی باز می گردد؟ appeared first on دیجیاتو.

از میتسوبیشی میراژ تا تویوتا کمری؛ معرفی کم مصرف ترین خودروهای درون سوز جهان

با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر ۱۰ خودرویی که بدون کمک گرفتن از هیچ قوای محرکه الکتریکی به ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر تنها چیزی در حدود ۵٫۸ لیتر سوخت مصرف می کنند.

ذائقه خودروسواران امریکایی در حال تغییر بوده و مردم این کشور ترجیح می دهند به جای استفاده از اتومبیل های سواری متداول از شاسی بلند ها و کراس اوور ها استفاده کنند.

با این حال استفاده از سدان های متوسط و کوچک سایز و همچنین هاچبک ها همچنان در بین مردم این کشور به خصوص به دلیل مصرف کم آن ها رایج است.

بر اساس دسته بندی های و اطلاعاتی که منتشر شده، خودروهایی کم مصرف تر محسوب شده و از نظر اقتصادی استفاده از آن ها مقرون به صرفه تر است که از سوخت های بنزین تغذیه کرده و یا قوای محرکه آن ها الکتریکی باشد.

اما این دسته بندی ها اکثرا بر اساس میزان مسافت قابل پیمایش با یک واحد انرژی خاص بوده و کمتر ملاک هایی مثل پیچیدگی، دسترسی به انرژی و میزان هزینه بدست آوردن آن لحاظ می شود.

Mitsubishi Mirage

لیستی که در ادامه قصد معرفی آن را داریم برای افرادی مناسب است که تمایل دارند از خودروهای درون سوزی استفاده کنند که هزینه تامین سوخت آن ها نسبت به سایر محصولاتی که در سال ۲۰۱۸ در امریکا ارائه می شود کمتر بوده و به میزان کمتری محیط زیست را به خطر می اندازند.

براساس داده هایی که آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده امریکا (EPA)، منتشر کرده از این لیست ۱۰ تایی، ۸ خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر جاده های برون شهری مصرف سوختی کمتر از ۵.۸ لیتر دارند.

کم مصرف ترین خودروی این لیست میتسوبیشی میراژ است که در پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر جاده های شهری و برون شهری به ترتیب ۶٫۳ و ۵٫۴ لیتر سوخت مصرف می کند.

البته لازم به ذکر است هرچند این خودرو کم مصرف بوده و هزینه سوخت آن در ازای طی کردن ۲۴ هزار کیلومتر تنها هزار دلار است ولی قطعا جایگاهی در مسابقات درگ نداشته و راننده آن نمی تواند هیجان مسابقه ای خاصی را با این خودرو تجربه کند.

گفته می شود دارندگان میراژ در هر ۲۴ هزار کیلومتر چیزی در حدود ۲ هزار دلار صرفه جویی کرده و هزینه سوخت کمتری نسبت به سایر مالکان خودروهای درون سوز پرداخت می کنند.

Toyota Corolla

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که نسخه های مختلف هر مدل به دلیل محتویات زیر کاپوت و جعبه دنده های مختلفی که دارند مصرف سوختشان متفاوت بوده و در نتیجه دارندگان نسخه های مختلف یک مدل هزینه های متفاوتی برای تامین سوخت می پردازند.

در داده های EPA در هر مدل به نسخه کم مصرف تر اشاره شده و بنابراین در این لیست نیز نسخه های کم مصرف تر ملاک قرار گرفته است. به عنوان نمونه تیپ SE تویوتا کورولا در ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر جاده های شهری و برون شهری به ترتیب ۸٫۷ و ۶٫۷ لیتر مصرف سوخت دارد.

این در حالی است که نسخه گران تر این خودرو یعنی تیپ LE Eco که تغییرات خاصی در موتور آن اعمال شده در ازای پیمایش همان مسافت در جاده های شهری و برون شهری مصرفی ۷٫۸ و ۵٫۸ لیتری دارد.

۱۰- شورولت اسپارک

Chevrolet Spark

این خودروی کوچک سایز بسیار مناسب برای شهر های پر ترافیک بوده و افرادی که زمان زیادی را در ترافیک می گذارند می توانند با انتخاب این خودرو علاوه بر صرفه جویی در مصرف هزینه، وسیله نقلیه ای را بدست آورند که به یک موتور ۴ سیلندر ۱٫۴ لیتری کم مصرف و یک جعبه دنده خودکار CVT مجهز است.

البته این خودرو برای خانواده های چند نفره انتخاب مناسبی به نظر نمی رسد. قیمت پایه اسپارک در حدود ۱۴ هزار دلار بوده و در ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر جاده های شهری و برون شهری به ترتیب ۷٫۸ و ۶٫۱ لیتر سوخت مصرف می کند.

۹- تویوتا کمری

Toyota Camry

کمپانی تویوتا نسخه پایه مدل ۲۰۱۸ این سدان سایز متوسط محبوب را با یک موتور ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری و جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار راهی بازار کرده است.

طراحی این خودرو که موتور آن با نسخه ۶ سیلندر نیز در دسترس است مجددا صورت گرفته و مهندسان و طراحان تویوتا ترجیح داده اند در این زمینه مقداری نوآوری و ابتکار به خرج دهند که نتیجه آن همانطور که انتظار می رفت افزایش محبوبیت این سدان در بازار های جهانی است.

نسخه پایه مدل ۲۰۱۸ کمری با قیمتی نزدیک به ۲۴ هزار و ۵۰۰ دلار در دسترس عموم بوده و این خودرو می تواند در هربار پیمایش ۱۰۰ کیلومتر در جاده های شهری و برون شهری سوختی در حدود ۸٫۱ و ۷٫۵ لیتر مصرف کند.

بد نیست بدانید تویوتا حتی در تولید نسخه هیبریدی کمری نیز موفق بوده و این نسخه جزء یکی از کم مصرف ترین و محبوب ترین سدان های الکتریکی محسوب می شود.

نسخه هیبریدی تویوتا کمری که با ترکیب انرژی های حاصل از بنزین و برق کار می کند در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش در جاده های شهری و برون شهری مصرف سوختی معادل با ۴٫۶ و ۴٫۴ لیتر دارد.

۸- تویوتا کورولا

Toyota Corolla

همانطور که ذکر شد نسخه گران تر این مدل که موتور ۴ سیلندر ۱٫۸ لیتری آن نسبت به موتور مدل پایه دچار تغییرات اندکی شده در هر ۱۰۰ کیلومتر جاده های شهری و برون شهری ۷٫۸ و ۵٫۸ لیتر سوخت مصرف می کند.

قیمت تیپ LE Eco که به جعبه دنده CVT نیز مجهز است چیزی در حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ دلار است. مصرف نسخه پایه و استاندارد این خودرو نیز با توجه به شرایط گفته شده به ترتیب ۸٫۴ و ۶٫۷ لیتر است. تیپ استاندارد SE به جعبه دنده دستی مجهز بوده و تقریبا هزار دلار نسبت به تیپ LE Eco ارزان تر است.

۷- فورد فوکوس

Ford Focus

فوکوس خودروی سدان جمع و جوری است که مجهز به یک موتور توربوشارژ ۱ لیتری سه سیلندر بوده و خریدار آن می تواند به صورت رایگان انتخاب کند که تزریق بنزین به این خودرو به صورت مستقیم (اکوبوست) صورت گیرد.

نسخه استاندارد فوکوس که به یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری و یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مجهز است در پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت شهری و برون شهری به ترتیب ۹ و ۶٫۱ لیتر سوخت مصرف می کند.

نسخه دیگر این خودرو که نسبت به مدل پایه و استاندارد ارتقاء پیدا کرده است در مصرف سوخت مقرون به صرفه تر بوده و سوخت مصرفی آن تحت شرایط ذکر شده ۷٫۸ و ۵٫۸ لیتر است.

بد نیست بدانید قیمت این خودرو از حدود ۱۹ هزار دلار شروع شده و با افزایش کارایی و کیفیت قطعات بسته به انتخاب تیپ مورد نظر خریدار افزایش می یابد.

۶- نیسان ورسا

Nissan Versa Sedan

بسیاری معتقد اند خرید مدل ۲۰۱۸ ورسا که در بازار ایالات متحده موجود است باتوجه به قیمت نسبتا مناسب و تجهیزات و امکانات پیشرفته آن، حتی با وجود مصرف سوخت بیشتر نیز مقرون به صرفه بوده و به نفع خریدار است.

مدل پایه ۱۳ هزار دلاری این خودرو که از جعبه دنده خودکار CVT برخوردار است در پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر از جاده های شهری و برون شهری به ترتیب ۸٫۷ و ۶٫۵ لیتر سوخت مصرف می کند. کم مصرف ترین نسخه ورسا در همین شرایط ۷٫۵ و ۶ لیتر مصرف سوخت دارد.

۵- تویوتا یاریس iA

Toyota Yaris iA

تویوتا در طراحی یاریس iA از مزدا۲ کمک فراوان گرفته و این سدان کامپکت کوچک بجز در نمای جلو و عقب تقریبا مشابه با مزدا۲ است. مدل پایه این خودرو که تقریبا ۱۷ هزار دلار است از یک موتور ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری برخوردار بوده و در پیشمایش هر ۱۰۰ کیلومتر از جاده های شهری و برون شهری به ترتیب ۷٫۳ و ۵٫۸ لیتر سوخت مصرف می کند.

بسیاری معتقد اند قیمت این سدان جمع و جور با توجه به فرمان‌پذیری بی‌نظیر، تجهیزات، گجت‌های بی شنار وکابین زیبا آن کم بوده و مالک آن یک خرید مقرون به صرفه انجام داده است.

۴- هیوندای النترا

Hyundai Elantra

هیوندا این خودرو را با تیپ ها و نسخه های متفاوتی ارائه داده که هر کدام مصرف سوخت متفاوتی دارند. نسخه Eco النترا که از یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژر ۱٫۴ لیتری و گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک برخوردار است در پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر از جاده های شهری و برون شهری به ترتیب ۷٫۳ و ۵٫۸ لیتر سوخت مصرف می کند.

مالکان نسخه های دیگر این سدان هیوندای در مقایسه با نسخه Eco، در طول یک دوره‌ی یک‌ساله و میانگین مسافت ۲۴ هزار کیلومتری برای تامین سوخت در حدود ۴۵۰ دلار بیشتر هزینه می کنند. نسخه پایه النترا در حدود ۱۸ هزار دلار قیمت دارد.

۳- هوندا سیویک

Honda Civic Sedan

لقب کم مصرف ترین نسخه سیویک، به گران ترین تیپ این خودرو تعلق می گیرد. خریداران این تیپ باید نسبت به نسخه استاندارد ۲ هزار و ۷۰۰ دلار هزینه بیشتری بپردازند.

این تریم که به یک موتور  ۴ سیلندر توروبوشارژ ۱٫۵ لیتری با قدرت ۱۷۴ اسب بخار مجهز است در پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر شهر و برون شهری به ترتیب ۷٫۳ و ۵٫۶ لیتر سوخت مصرف می کند.

از دیگر تیپ‌های استاندارد سیویک می توان به تیپ های LX و EX اشاره کرد که به موتورهای ۴ سیلندر ۲ لیتری مجهز بوده و در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر و برون شهری به ترتیب ۷٫۵ و ۵٫۸ لیتر سوخت مصرف می‌کنند. قیمت پایه هوندا سیویک چیزی در حدود ۲۰ هزار دلار است.

۲- هوندا فیت

Honda Fit

برخلاف ظاهر این هاچبک، درون کابین آن بسیار جادار و راحت است. مدل استاندارد این هاچبک ۱۷ هزار دلار قیمت داشته و به یک موتور ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری و گیربکس ۶ سرعته دستی مجهز است.

این مدل استاندارد در پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر شهر و برون شهری به ترتیب ۸٫۱ و ۶٫۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند. اما مدل پایه کم مصرف ترین نسخه نبوده و مدلی که به یک گیربکس اتوماتیک CVT مجهز است در هر ۱۰۰ کیلومتر شهری و برون شهری ۷٫۱ و ۵٫۸ لیتر سوخت مصرف می کند.

۱- میتسوبیشی میراژ

Mitsubishi Mirage

مصرف سوخت این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر شهری و برون شهری ۶٫۳ و ۵٫۴ است. هرچند که این سدان کامپکت میتسوبیشی یک تجربه رانندگی خاص را در اختیار شما قرار نمی دهد اما با کمک موتور ۳ سیلندر ۱٫۲ لیتری و جعبه‌دنده‌ی خودکار CVT آن می توان هر ۲۴ هزار کیلومتر را تنها با پرداخت هزار دلار سوخت طی کرد.

مدل پایه این خودرو قیمتی در حدود ۱۴ هزار دلار داشته که در کنار هزینه های اندک تعمیر و نگهداری و مصرف سوخت پایین آن انتخاب عاقلانه ای برای خرید به نظر می رسد.

The post از میتسوبیشی میراژ تا تویوتا کمری؛ معرفی کم مصرف ترین خودروهای درون سوز جهان appeared first on دیجیاتو.