تویوتا سوپرا در برابر ب ام و Z4؛ رویایی عجیب دو خودرو همزاد [تماشا کنید]

ب ام و Z4 و تویوتا سوپرا را می توان یک روح در دو بدن دانست. این دو خودرو با اینکه محصولاتی از دو کمپانی مختلف هستند، اما اشتراکات زیادی با هم دارند. در واقع سوپرا بر اساس Z4 ساخته …

The post تویوتا سوپرا در برابر ب ام و Z4؛ رویایی عجیب دو خودرو همزاد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

شکست فراری ۴۵۸ توسط تسلا مدل ۳ پرفورمنس در مسابقه درگ [تماشا کنید]

این روزها تسلا مدل ۳ یکی از پر سر و صداترین خودروهای برقی جهان به شمار می رود. دستیابی به آمار فروش بسیار خوب و توانایی های فنی بالا از جمله دلایل اصلی افتادن نام مدل ۳ بر سر زبان …

The post شکست فراری ۴۵۸ توسط تسلا مدل ۳ پرفورمنس در مسابقه درگ [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

مسابقه درگ دیدنی ب ام و M5 Competition، نیسان GT-R و پورشه ۹۱۱ [تماشا کنید]

مت واتسون و دیگر دوستان وی در وبسایت Carwow علاقه زیادی به برگزاری مسابقه درگ دارند. تیم این مجموعه معمولا با انتخاب خودروهای حاضر در یک کلاس، رویارویی های جذابی خلق می کنند. اما در آخرین مسابقه ای که Carwow …

The post مسابقه درگ دیدنی ب ام و M5 Competition، نیسان GT-R و پورشه ۹۱۱ [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

دوئل آلمانی ژاپنی؛ مسابقه درگ جذاب مرسدس AMG GT R با هوندا NSX [تماشا کنید]

بعد از به جان هم انداختن اولین نسل از هوندا NSX و آخرین نسل سیویک تایپ R، دست اندرکاران سایت Carwow این بار به سراغ NSX جدید رفته و آن را در برابر هیولای جهنم سبز یعنی مرسدس AMG GT R قرار داده اند.

نسل دوم NSX که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، از یک پیشرانه هیبریدی با ۵۷۳ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. این پیشرانه شامل یک موتور بنزینی ۳٫۵ لیتری V6 و سه موتور الکتریکی بوده و هر چهار چرخ را به حرکت در میاورد.

Honda (Acura) NSX vs Mercedes-AMG GT R – DRAG RACE, ROLLING RACE (7)

در مقابل هیولای ژرمن ها فاقد موتور کمکی برقی بوده و فقط به یک موتور بنزینی بسنده کرده است. این موتور ۴ لیتری توئین توربو توانایی تولید ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. برخلاف NSX نیروی تولیدی توسط موتور AMG GT R تنها به سمت چرخ های عقب هدایت می شود.

با توجه به مشخصات پیشرانه دو خودرو شاید برخی عقیده داشته باشند که مدل اسپرت ژاپنی به خاطر گشتاور کمتر حرفی برای گفتن در مسابقه درگ نخواهد داشت. اما این برداشت چندان صحیح نبوده و NSX به خوبی رقیب خود را به چالش می کشد.

Honda (Acura) NSX vs Mercedes-AMG GT R – DRAG RACE, ROLLING RACE (9)

ویدیویی که Carwow از این رویارویی تهیه کرده، همانند موارد قبلی بسیار جذاب و تماشایی است و گاهی اوقات رقابت بین دو مدل مذکور بصورت میلی متری جریان پیدا می کند. بنابراین دعوت می کنیم با تماشای ویدیوی زیر برنده این دوئل مهیج را بشناسید.

چنانچه به هر دلیلی نمی توانید ویدیوی فوق را تماشا کنید، اما دوست دارید از نتیجه رقابت آگاه شوید، باید بگوییم که در مسابقه درگ یک چهارم مایل این هوندا NSX است که با تکیه بر ارسال نیرو به هر چهار چرخ و در نتیجه چسبندگی بهتر، زودتر از مرسدس AMG GT R از خط پایان عبور می کند.

در این آیتم NSX رکورد ۱۰٫۸ ثانیه را از خود بر جای می گذارد. رقیب آلمانی نیز موفق به ثبت رکورد ۱۱٫۳ ثانیه می شود.

Honda (Acura) NSX vs Mercedes-AMG GT R – DRAG RACE, ROLLING RACE (6)

در مسابقه شتابگیری ثانویه رانندگان هر دو خودرو با سرعت اولیه ۸۰ کیلومتر در ساعت و در حالیکه دنده سوم انتخاب شده، اقدام به فشردن پدال گاز تا انتها می کنند.

در این مسابقه که چسبندگی در آن به اندازه شتابگیری از حالت سکون مهم نیست، AMG GT R خوی وحشی خود را نشان داده و با غرشی مثال زدنی از رقیب چشم بادامی خود پیش می افتد.

Honda (Acura) NSX vs Mercedes-AMG GT R – DRAG RACE, ROLLING RACE (8)

در آیتم سوم، نوبت به ترمزگیری با سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت می رسد. اگر چه هر دو خودرو از ترمزهای کربن سرامیک بهره می برند، اما هیولای جهنم سبز به لطف وزن کمتر با اختلافی اندک در مسافتی کوتاه تر متوقف می شود. بد نیست اشاره کنیم AMG GT R و NSX به ترتیب برابر با ۱۶۳۰ و ۱۷۲۵ کیلوگرم وزن دارند.

Honda (Acura) NSX vs Mercedes-AMG GT R – DRAG RACE, ROLLING RACE (8)

با این حساب با دو برد از سه مسابقه مرسدس AMG GT R برنده این رویارویی هیجان انگیز شناخته می شود. ناگفته نماند هر دو شرکت در حال کار بر روی نسخه قوی تر این مدل ها هستند. مرسدس AMG خود را برای معرفی نسخه Black Series در حوالی سال ۲۰۲۰ آماده می کند؛ هوندا هم در نظر دارد سال آینده نسخه Type R از NSX را رونمایی کند.

The post دوئل آلمانی ژاپنی؛ مسابقه درگ جذاب مرسدس AMG GT R با هوندا NSX [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

اسپرت دیروز در برابر هاچبک امروز؛ درگ جذاب هوندا NSX و سیویک تایپ R [تماشا کنید]

اگر شما هم از علاقه مندان اتومبیل های اسپرت دهه ۹۰ میلادی هستید، حتما با هوندا NSX آشنایی دارید. این خودرو که در آمریکای شمالی با برند آکیورا شناخته می شود، تاکنون در دو نسل تولید شده است.

نسل اول NSX بین سال های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۵ تولید شد. این خودرو به دلیل طراحی آیرودینامیک بسیار زیبا که ظاهرا از جنگنده F16 اقتباس شده بود، طرفداران زیادی داشت و جزو ستارگان سری بازی های جنون سرعت (Need For Speed) به شمار می رفت.

HONDA-NSX

به تازگی دست اندرکاران مجموعه Carwow که در برگزاری مسابقات درگ جذاب تبحر بالایی دارند، هوندا NSX مدل ۲۰۰۵ را در برابر هاچبک سریع و چابک سیویک تایپ R مدل ۲۰۱۷ قرار داده اند.

2005-honda-nsx-is-still-faster-than-a-civic-type-r (1)

در قسمت میانی NSX مذکور یک موتور ۳٫۲ لیتری V6 نصب شده که می تواند ۲۸۰ اسب بخار قدرت تولید کند. بد نیست اشاره کنیم مدل های ساخته شده قبل ۱۹۹۷ از موتور ۳ لیتری V6 با ۲۵۶ اسب بخار بهره می بردند.

2005-honda-nsx-is-still-faster-than-a-civic-type-r (1)

در مقابل نیروبخش سیویک تایپ R یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ است که توانایی تولید ۳۰۶ اسب بخار قدرت را دارد. نیروی این موتور بر خلاف NSX به سمت چرخ های جلو هدایت می شود.

2005-honda-nsx-is-still-faster-than-a-civic-type-r (1)

ویدیویی که از این مسابقه درگ تهیه شده کاملا مهیج بوده و دعوت می کنیم در ادامه آن را مشاهده فرمایید.

اما اگر به هر دلیلی نمی توانید ویدیوی بالا را تماشا کنید، باید بگوییم که NSX در ابتدا به لطف امکان دستیابی به دورهای بالاتر و چسبندگی بهتر به دلیل دیفرانسیل عقب بودن، از سیویک تایپ R پیش می افتد؛ اما با نزدیک تر شدن به خط پایان، فاصله این هاچبک پرطرفدار کمتر و کمتر می شود.

Honda Civic Type R vs Old NSX – DRAG RACE, ROLLING RACE (11)

در نهایت هنگام عبور از خط پایان NSX رکورد ۱۳٫۵ ثانیه را از خود بر جای می گذارد. سیویک تایپ R نیز یک دهم ثانیه دیرتر از این خط عبور می کند.

Honda Civic Type R vs Old NSX – DRAG RACE, ROLLING RACE (11)

در شتابگیری با سرعت اولیه ۸۰ کیلومتر در ساعت که گشتاور نقش بسیار مهمی در آن دارد، سیویک تایپ R علی رغم تاخیر توربو عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته و با تکیه بر گشتاور ۴۰۰ نیوتن متری به راحتی برادر مسن تر خود را شکست می دهد. لازم به ذکر است موتور NSX حدود ۱۰۰ واحد گشتاور کمتری تولید می کند.

Honda Civic Type R vs Old NSX – DRAG RACE, ROLLING RACE (4)

ترمزگیری با سرعت ۱۱۳ کیلومتر در ساعت دیگر تستی بود که توسط Carwow برگزار شد. در این تست سیویک تایپ R که حدود ۱۱۰ کیلوگرم سبک تر از برادر ۱۳۹۲ کیلوگرمی است، باز هم بهتر عمل کرده و در مسافتی کوتاه تر متوقف می شود، هر چند این اختلاف اصلا چشمگیر نیست.

Honda Civic Type R vs Old NSX – DRAG RACE, ROLLING RACE (4)

با در نظر گرفتن دو برد سیویک تایپ R در برابر یک برد NSX، هاچبک مدرن هوندا برنده این رقابت جذاب لقب می گیرد. البته در این بین نمی توان به راحتی از طراحی فوق العاده زیبا و سیال در زمان NSX عبور کرد. این خودرو با گذشت ۱۳ سال هنوز سرزنده و جوان به نظر می رسد.

Honda Civic Type R vs Old NSX – DRAG RACE, ROLLING RACE (4)

این مسابقه جالب به خوبی نشان می دهد که صنعت خودرو با چه شتاب بالایی در حال پیشرفت بوده و یک هاچبک جدید امروزی عملکردی مشابه و حتی بعضا بهتر از اتومبیل های اسپرت چند سال پیش دارد.

ناگفته نماند قیمت سیویک تایپ R از ۳۱٫۵۰۰ پوند آغاز می شود. NSX حاضر در این تست نیز که در زمان تولید حدود ۶۰ هزار پوند قیمت داشت، اکنون ارزشی در حدود ۱۰۰ هزار پوند پیدا کرده است.

The post اسپرت دیروز در برابر هاچبک امروز؛ درگ جذاب هوندا NSX و سیویک تایپ R [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

درگ لوکس ها؛ مرسدس AMG S63 یا ب ام و M760Li؟ [تماشا کنید]

مرسدس بنز یا ب ام و؟ چندین دهه است که این سوال مطرح بوده و با گذشت سالیان سال هنوز جوابی قطعی برای آن پیدا نشده است. این دو شرکت آلمانی در هر کلاس رقابت تنگاتنگی با هم داشته و به واسطه همین رقابت شدید اینک جزو پیشرفته ترین خودروسازان جهان محسوب می شوند.

mercedes benz vs bmw

در کلاس سدان های فول سایز لوکس، مرسدس بنز با S کلاس و ب ام و با سری ۷ حضور دارد. همانند اکثر مدل ها این دو خودرو نیز در نسخه های متفاوتی به فروش می رسند.

برای افرادی که به دنبال قدرت و هیجان بالا باشند، اشتوتگارتی ها AMG S63 را پیشنهاد می کنند. این سدان مجلل به یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز شده که می تواند ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای خرید این خودرو در انگلستان باید حدود ۱۲۵ هزار پوند کنار گذاشت.

mercedes-amg-s-63

در مقابل، پیشنهاد باواریایی برای این دسته از افراد M760Li است. وظیفه تامین نیروی این نسخه از سری ۷ بر عهده یک موتور ۶٫۶ لیتری V12 توئین توربو که توانایی تولید ۶۰۹ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد، گذاشته شده است. علاقه مندان به خرید M760Li در انگلستان باید ۱۳۵ هزار پوند پرداخت کنند که در مقایسه با AMG S63 به طور معناداری گران تر است.

Mercedes-AMG S63 vs BMW M760 - DRAG RACE, ROLLING RACE (6)

اگر چه مرسدس AMG S63 و ب ام و M760Li ذاتا خودروهای تشریفاتی به شمار می روند، اما به لطف پیشرانه های قدرتمند خود از لحاظ عملکرد نیز در سطح بسیار بالایی قرار داشته و قادر هستند هیجان و لذت زیادی را برای مالکین خود به ارمغان بیاورند.

به منظور مقایسه عملکرد این دو خودرو به تازگی دست اندرکاران مجموعه Carwow در انگلستان چند مسابقه بین آنها ترتیب داده و نتیجه را در قالب کلیپی تماشایی منتشر کرده اند که می توانید آن را در زیر مشاهده فرمایید.

اما چنانچه به هر دلیلی تمایلی به تماشای ویدیوی فوق نداشته و دوست دارید که از نتایج آگاه شوید، باید اشاره کنیم که در مسابقه درگ یک چهارم مایل، این M760Li است که با رکورد ۱۱٫۳ ثانیه، توانست ۰٫۲ ثانیه زودتر از رقیب سرسخت خود از خط پایان عبور کند.

Mercedes-AMG S63 vs BMW M760 - DRAG RACE, ROLLING RACE (5)

البته نکته مهم اینکه در این مقایسه نسخه تک دیفرانسیل AMG S63 حاضر شده بود و اگر نسخه ۴Matic یا همان چهارچرخ متحرک به مصاف همتای باواریایی مجهز به سیستم xDrive (سیستم چهار چرخ متحرک ب ام و) می رفت، احتمالا نتیجه جور دیگری رقم می خورد.

در مقایسه دوم که شتابگیری دو خودرو با سرعت اولیه ۵۰ مایل (۸۰ کیلومتر) در ساعت مورد ارزیابی قرار گرفت، به لطف واکنش سریع گیربکس، این بار سدان اشتوتگارتی موفق به شکست رقیب باواریایی خود یعنی M760Li شد.

Mercedes-AMG S63 vs BMW M760 - DRAG RACE, ROLLING RACE (5)

تست ترمز دیگر مقایسه ای بود که توسط Carwow برگزار شد. در این تست علی رغم اختلاف وزن ۲۰۰ کیلویی، سیستم ترمز سری ۷ بهتر عمل کرده و در مسافتی کوتاه تر موفق به متوقف کردن این سدان ۲٫۲ تنی شد. هر چند اختلاف مسافت دو رقیب بسیار ناچیز بود، اما به هر حال M760Li عنوان برنده این تست را نیز به خود اختصاص داد.

The post درگ لوکس ها؛ مرسدس AMG S63 یا ب ام و M760Li؟ [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.