تعریف متفاوت مرسدس بنز از یک کراس اور؛ بررسی مرسدس بنز GLC43

با آغاز قرن ۲۱ میلادی و ظهور SUV های لوکس بازارهای جهانی وارد عصر جدیدی شدند. ترکیب کیفیت و سطح لوکس گرایی محصولات آلمانی در یک کراس اور با ارتفاع بیشتر به نسبت خودروهای رایج و طراحی بدنه مشابه با …

The post تعریف متفاوت مرسدس بنز از یک کراس اور؛ بررسی مرسدس بنز GLC43 appeared first on دیجیاتو.

تویوتا همچنان باارزش‌ترین خودروساز جهان است

هفت صبح| موسسه آمریکایی میلوارد براون در گزارش ۱۰۰ برند برتر سال ۲۰۱۹ جهان، رتبه و ارزش اغلب خودروسازان جهان را تنزل داد گرچه فولکس‌واگن ۱۲ پله صعود داشت.

سال‌هاست در جدیدترین گزارش صد برند برتر جهان، نام خودروسازان کمرنگ‌تر از هر زمان دیگری به چشم می‌خورد و حالا امسال در بین صد شرکت اول جهان، نام تنها سه خودروساز به چشم می‌آید. تویوتا کماکان تاج سروری بر صنعت خودرو جهان را بر سر دارد و بنز و ب.ام.و با فاصله‌ای چشمگیر پشت سر این ژاپنی جسور ایستاده‌اند.
.
تویوتا که از سال ۲۰۰۶ صدرنشین جدول باارزش‌ترین برندهای فعال در صنعت خودروسازی است، در آخرین گزارش موسسه آمریکایی میلوارد براون که تحت عنوان ۱۰۰ برند باارزش جهان در سال ۲۰۱۹ منتشر شده کماکان این وضعیت را حفظ کرده است.
.
این شرکت که در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۹ این موسسه با سه درصد افت ارزش و پنج پله سقوط در رتبه ۴۱ جهان قرار داشته، هم‌اینک ارزشی معادل ۲۹٫۱ میلیارد دلار دارد. البته وقتی رتبه این شرکت در سال ۲۰۰۶ را مرور می کنیم، متوجه رتبه دهم این خودروساز و ارزش ۳۰٫۲۰۱ میلیارد دلاری آن می‌شویم که آشکارا در ۱۳ سال اخیر تحلیل رفته است.
مرسدس بنز هم که مدت‌هاست رقابت تنگاتنگی را با ب.ام.و کلید زده، پشت سر تویوتا جا خوش کرده و امسال را با رتبه دوم باارزش‌ترین خودروسازان جهان سپری کرده است. ستاره آلمانی که پنجاه و چهارمین برند باارزش جهان است، با ۹ درصد کاهش ارزش و هشت پله سقوط طبق بررسی موسسه میلوارد براون ارزشی معادل ۲۳٫۳۵۵ میلیارد دلار دارد. ب.ام.و رقیب دیرینه بنز هم که پنجاه و پنجمین برند باارزش جهان است، دقیقا نزولی مشابه رقیبش داشته تا امسال ارزشی معادل ۲۳٫۳۲۶ میلیارد داشته باشد.
پس از این خودروسازان بزرگ، جایگاه چهارم تا دهم متعلق به هوندا، فورد، نیسان، تسلا، آئودی، فولکس‌واگن و پورشه است. این خودروسازان که همگی از فهرست ۱۰۰ برند برتر جهان خارج شده‌اند، اغلب به واسطه چالش‌های فناوری و تغییر فضای بازارهای جهانی با کاهش ارزش و اعتبار روبرو شده‌اند.
.
هوندا خودروساز ژاپنی که امسال ۷ درصد افت ارزش داشته، بهایی معادل ۱۱٫۷۵ میلیارد دلار ارزش دارد. فورد هم علیرغم ۱۲ درصد کاهش، همچنان ارزش بالایی داشته به طوری که از نظر میلوارد براون، برند فورد ۱۱٫۲۱ میلیارد دلار می‌ارزد.
.
در رده‌های بعدی این گزارش هم، نیسان با ۸ درصد نزول ارزشی معادل ۱۰٫۵۵ میلیارد دلار دارد. تسلا با ۹٫۲۹ میلیارد دلار ارزش و یک درصد نزول، رده هفتم را به خود اختصاص داده است. سه خودروساز بزرگ آلمان یعنی آئودی، فولکس واگن و پورشه هم به ترتیب با ارزش ۸٫۵۶، ۶٫۷۱ و ۵٫۲۸ میلیارد دلار در رده‌های بعدی قرار دارند. البته با وجود افت ۱۱ درصدی ائودی، فولکس توانسته امسال حدود ۱۲ درصد رشد داشته باشد و شرایط خود را اندکی بهبود دهد.
.
در نهایت، ارزیابی تازه موسسه آمریکایی میلوارد براون از فهرست برترین برندهای جهان گویای این موضوع است که شرکت‌های فناوری موفق شده‌اند روند چیرگی بر صنعتگران بزرگ و مشهور را ادامه داده و تنها به لطف تمرکز روی داده و اطلاعات به جای تولید قطعات و کالاها، سودهای هنگفت ودرآمدهای چند میلیارد دلاری را به دست آورند. این مسئله را از حضور ۵ غول فناوری آمریکایی در جایگاه شش برند برتر دنیای اقتصاد فهمید. برندهایی که روی هم رفته، بیش از ۱۳۴۳ میلیارد دلار ارزش دارند. درست ۱۰ برابر باارزش‌تر از ۱۰ خودروساز برتر این گزارش!

دلیل اختلاف لوئیس همیلتون و سباستین فتل در فرمول یک کانادا چه بود؟

هفت صبح ،متین نصیری | هفتمین مرحله از سری رقابت‌های فرمول یک در حالی به میزبانی پیست ژیل ویلنوو کانادا برگزار شد که مرسدس‌ها با دست‌پر به این گرانپری آمده بودند. با به‌روزرسانی پیشرانه W10 انتظار می‌رفت همانند شش مسابقه پیشین، آخر هفته بی‌دردسری برای پیکان‌های نقره‌ای باشد اما این‌طور نشد. در جلسات تمرینی و مهم‌تر از آن تعیین خط، این فراری بود که توانست خود را بار دیگر در پیست خیابانی اما سرعت‌بالای کانادا نشان دهد. با دریافت پل پوزیشن از سوی سباستین فتل، به نظر می‌رسید که تاریخ پس از مسابقه جنجالی بحرین، دوباره تکرار می‌شود. اما هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که بعد از تراژدی صخیر، این بار شاهد کمدی مونترال باشیم!
استارت کم هیجان، سبقت‌های معدود، خروج نوریس به دلیل خرابی سیستم تعلیق ناشی از مشکل ترمز، ثبت ۱۷ دور با لاستیک سافت توسط هالکنبرگ (که تا رده چهارم رسید و با بوتاس ۲ ثانیه اختلاف ایجاد کرد) و البته قفل‌کردن مداوم لوئیس همیلتون در پیچ ۱۰ ازجمله اتفاقات اوایل مسابقه بود. اما نمایش اصلی از دور ۲۰ و با دستور اجرای نقشه B به دو راننده فراری شروع شد. لکلرک مأموریت یافت از عقب بر همیلتون فشار بیاورد تا کادر فنی مرسدس اجباراً وی را به پیت استاپ فرا بخوانند. همچنین فتل نیز با استفاده از مود اول پیشرانه (که قدرت زیاد اما مصرف سوخت بالایی داشت) دستور گرفت فاصله خود را افزایش دهد.
اما طولی نکشید که هرز گردی بالای چرخ‌های عقب،‌ کار دست فتل داد و مجبور به پیت استاپ شد. پیتر بانینگتون با دیدن این اتفاق و گفتن جمله معروف «الان وقت همرتایم است» از همیلتون خواست که فشار بیشتری بیاورد. فتل که متوجه شد مرسدس قصد انجام آندرکات (کاهش فاصله در هنگام پیت استاپ رقیب) را دارد، از بالاترین قدرت پیشرانه استفاده کرد. اما عملکرد خوب لاستیک هارد روی خودرو W10 مرسدس و کاهش سوخت باقی‌مانده از مشکلاتی بود که راننده آلمانی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کرد.
فتل که با هر دو مشکل درگیر بود، نهایتاً در دور ۴۸ و در هنگام عبور از پیچ ۳ چسبندگی چرخ‌های عقبش را از دست داد و به همین دلیل اجباراً از روی چمن‌های کنار پیچ ۴ رد شد. با توجه به اختلاف چسبندگی چمن و آسفالت، طبیعی است که بازگشت به پیست با بیش فرمانی همراه خواهد بود. درنتیجه این راننده آلمانی برای ممانعت از برخورد با دیوار و یا چرخش به دور خود، تمام تلاشش را به کار بست تا از تصادف با همیلتون جلوگیری کرد. اما داوران و استواردهای FIA بدون توجه به اصول رانندگی، با استفاده از قانون «بازگشت غیر ایمن به پیست» جریمه ۵ ثانیه‌ای برای او در نظر گرفتند. با توجه به اختلاف ۱ ثانیه‌ای همیلتون با فتل، این جریمه عجیب با پیروزی راننده انگلیسی تکمیل شد تا بسیاری از صاحب‌نظران به رأی داوران مسابقه اعتراض کنند.
پس از تمام شدن مسابقه، فتل نه‌تنها اتومبیلش را در پارک فرمه قرار نداد بلکه استند جلوی خودرو همیلتون را با استند خودش عوض کرد تا مراتب اعتراضش را به مسئولان فدراسیون جهانی اعلام کند. اقدامی که تحسین شمار زیادی از طرفداران فرمول یک را برانگیخت. بسیاری حادثه پیچ ۴ کانادا را با سکانس درگیری همیلتون و ریکاردو در موناکو ۲۰۱۶ مقایسه کردند؛ جایی که لوئیس رقیبش را به خارج پیست راند اما جریمه‌ای دریافت نکرد.
هنوز درگیری شدیدی میان طرفداران همیلتون و کارشناسان در جریان است و شاید تا ماه‌ها به طول بینجامد. برای مثال نایجل منسل، در توییتی خطاب به FIA گفت: «سب دقیقاً باید چه‌کار می‌کرد؟ دیوانگی است! خودرو از مسیر خارج شده بود و فتل در آن لحظه فقط یک مسافر بود!» یا جیمی جانسون، قهرمان مسابقات نسکار، نیز به کنایه توییت کرد: «خوشحالم که ما در نسکار استوارد (داور) نداریم.» فراری برای احقاق حق خود، ابتدا درخواستی را برای مقامات رسمی فرمول یک ایمیل کرد و پس از اتمام رقابت شکایتی را تنظیم نمود تا ظرف چند روز آینده برای پیگیری جریمه، جلسه دادگاه برگزار شود. باید دید انتهای این کشمکش به کجا خواهد رسید.

بررسی سریع مرسدس بنز EQC400؛ ویزای آلمانی برای اقامت در سرزمین خودروهای برقی

امیدوارم بنده را به خاطر این جمله کلیشه ای ببخشید اما لابد شما هم شنیده‌اید که «EQC400 مرسدس بنز جهان خودروهای الکتریکی است.» EQC400 گونه‏‎ای جدید از خودروهای تولیدی توسط کمپانی اعظم مرسدس بنز است که این خودروساز را به …

The post بررسی سریع مرسدس بنز EQC400؛ ویزای آلمانی برای اقامت در سرزمین خودروهای برقی appeared first on دیجیاتو.

نگاهی به فهرست برترین موتورهای سال؛ فراری بار دیگر در اوج

هرساله گروهی از خبرنگاران و کارشناسان مطرح صنعت خودروسازی به رای گیری برای تعیین بهترین قوای محرکه در کلاس های مختلف می پردازند. در رقابت سال ۲۰۱۸ شرکت فراری توانست قوای محرکه تمام الکتریکی و جدید شرکت جگوار و همینطور …

The post نگاهی به فهرست برترین موتورهای سال؛ فراری بار دیگر در اوج appeared first on دیجیاتو.

کمربندهای گرم شونده؛ جدیدترین آپشن خودروهای مرسدس بنز

خودروهای مدرن امروزی دارای قابلیت ها و امکانات بسیاری هستند. صندلی ها و فرمان گرم شونده یکی از این موارد است که در روزهای سرد سال می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. اما کمپانی مرسدس بنز که از دیرباز …

The post کمربندهای گرم شونده؛ جدیدترین آپشن خودروهای مرسدس بنز appeared first on دیجیاتو.

استراتژی مرسدس بنز برای بقای بشریت؛ برنامه اولین خودروساز جهان برای کاهش تولید CO2

در حال حاضر میزان دی اکسید کربن حاضر در جو زمین در بالاترین سطح خود در ۸۰۰ هزار سال گذشته قرار دارد و پیدا کردن راه حلی برای مقابله با بزرگ ترین تهدیدی که بشریت با آن مواجه شده است …

The post استراتژی مرسدس بنز برای بقای بشریت؛ برنامه اولین خودروساز جهان برای کاهش تولید CO2 appeared first on دیجیاتو.

آخرین دستاوردهای جهان خودروسازی؛ با ستارگان نمایشگاه خودرو نیویورک آشنا شوید

در چند روز گذشته، توجه تمامی علاقه مندان صنعت حمل و نقل به شرق و غرب و دو نمایشگاه شانگهای و نیویورک معطوف شده بود. هر دوی این نمایشگاه ها با شور و حال زیادی برگزار شده و میزبان برخی …

The post آخرین دستاوردهای جهان خودروسازی؛ با ستارگان نمایشگاه خودرو نیویورک آشنا شوید appeared first on دیجیاتو.

شاسی بلند لوکس مرسدس بنز GLS معرفی شد؛ رقیبی قدرتمند برای بی ام و X7

با آغاز نمایشگاه خودروی نیویورک که دقیقا بلافاصله از نمایشگاه خودروی شانگهای چین برگزار می شود، مرسدس بنز از شاسی بلند سایز بزرگ خود یعنی مرسدس بنز GLS پرده برداری کرد. شرکت سازنده ضمن پرده برداری از این خودرو در …

The post شاسی بلند لوکس مرسدس بنز GLS معرفی شد؛ رقیبی قدرتمند برای بی ام و X7 appeared first on دیجیاتو.

ققنوس در شهر؛ نگاهی به سرگذشت سوپرخودروهای مرسدس بنز و بررسی SLS AMG

پرده اول با پایان جنگ جهانی دوم و از باقیمانده ویرانه های آلمان غربی،  شرکت مرسدس بنز که به مدت یک دهه هیچ محصول جدیدی را تولید نکرده بود در طی یک دهه آینده با معرفی ۳ خودروی مسابقه ای …

The post ققنوس در شهر؛ نگاهی به سرگذشت سوپرخودروهای مرسدس بنز و بررسی SLS AMG appeared first on دیجیاتو.