لامبورگینی سیان رونمایی شد؛ اولین محصول هیبریدی در تاریخ سنت آگاتا

در روزهای اخیر لامبورگینی با انتشار چند تصویر مبهم از رونمایی یک محصول جدید در آینده نزدیک خبر داده بود. این اتفاق ساعاتی پیش رخ داده و خودروساز ایتالیایی به صورت آنلاین از اولین خودروی هیبریدی خود با نام سیان …

The post لامبورگینی سیان رونمایی شد؛ اولین محصول هیبریدی در تاریخ سنت آگاتا appeared first on دیجیاتو.

سه فاتح در یک قاب؛ مکلارن 600LT در برابر هوراکان پرفورمانته و 911 GT3 RS

در مقاله پیش رو قصد داریم تا سه خودروی سوپر اسپرت بسیار معروف با ویژگی‎های  فنی متفاوت نظیر سیستم‎های چهار چرخ محرک و دیفرانسیل عقب، پیشرانه تنفس طبیعی و یا مجهز به توربوشارژر و با قیمت‎های 141 هزار پوند، 185هزار …

The post سه فاتح در یک قاب؛ مکلارن 600LT در برابر هوراکان پرفورمانته و 911 GT3 RS appeared first on دیجیاتو.

پروژه تیونینگ هوندا سیویک تایپ R با قدرتی بیشتر از لامبورگینی Aventador SV [تماشا کنید]

اسب بخار را می توان جزء کی از جذاب ترین یکاهای اندازه گیری نامید که به شدت اعتیاد آور است. فقط کافیست تغییرات کوچکی در موتور خودروی خود انجام داده تا به ماجرای تیونینگ خودرو خود معتاد شوید. یکی از …

The post پروژه تیونینگ هوندا سیویک تایپ R با قدرتی بیشتر از لامبورگینی Aventador SV [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

آشنایی با معنی و مفهوم اسامی خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت

خودرو های اسپرت و سوپر اسپرت معمولا با نام های هیجان انگیزی راهی بازار می شوند، تا مشتریان را نسبت به خرید ترغیب نمایند، البته برای فارسی زبانان بسیاری از این لغات معانی آشنایی ندارد، از همین رو قصد داریم …

The post آشنایی با معنی و مفهوم اسامی خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت appeared first on دیجیاتو.

مروری بر سنگین ترین جریمه های صادر شده در جهان

درباره اولین برگه جریمه صادر شده در جهان اختلاف نظرهایی وجود دارد. در سال ۱۸۹۹ جیکوب جرمن (Jacob German) که به عنوان راننده تاکسی در نیویورک مشغول به کار بود، به دلیل تجاوز از سرعت مجاز ۸ مایل (۱۲٫۸ کیلومتر) در ساعت دستگیر و زندانی شد. در آن دوران حداکثر سرعت مجاز در مسیر مستقیم ۸ و در پیچ ها ۴ مایل (۶٫۴ کیلومتر) تعیین شده بود.

به گفته افسر پلیس، جیکوب در زمان دستگیری سرعتی برابر با ۱۲ مایل (۱۹٫۳ کیلومتر) داشت. با این حال مشخص نیست که آیا برای او برگه جریمه ای نیز صادر شد یا خیر.

ظاهرا اولین جریمه کاغذی در سال ۱۹۰۴ در دیتون اوهایو به فردی به نام هری میرز (Harry Myers) تسلیم شده و از آن تاریخ تاکنون صدور چنین برگه هایی به یکی از اصلی ترین راهکارها برای تنبیه رانندگان قانون شکن تبدیل شده است.

کشورهای مختلف برای جریمه کردن رانندگانی که قانون را زیر پا می گذارند، مکانیسم های متفاوتی را در پیش گرفته اند. به عنوان مثال در اکثر مناطق جهان جریمه های ثابتی برای تخلفات گوناگون در نظر گرفته شده و فرقی نمی کند که فرد متخلف به لحاظ درآمد جزو کدام قشر از جامعه باشد.

speeding ticket

اما در این بین کشورهایی مثل فنلاند هم هستند که مبلغ جریمه ها را بر اساس سطح درآمد افراد تعیین کرده اند. به عبارت بهتر شهروندانی که سطح درآمد بالاتری دارند، با برگه های جریمه سنگین تری روبرو می شوند.

در مطلب حاضر قصد داریم به بعضی از سنگین ترین برگه های جریمه صادر شده در نقاط مختلف بپردازیم. اگر این موضوع برایتان جذابیت دارد، دعوت می کنیم در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

جریمه بیش از ۴ هزار دلاری برای راننده بریتانیایی ب ام و

در سال ۲۰۰۶ تاجری به نام رونالد کلوس (Ronald Klos) که حین حرکت با سرعت ۱۵۶ مایل (۲۵۱ کیلومتر) در ساعت با تلفن همراه خود صحبت می کرد، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف شد. به گفته پلیس اسکاتلند این بیشترین سرعتی است که دوربین های نظارتی موفق به ثبت آن شده اند.

خودرویی آقای کلوس یک دستگاه ب ام و M3 CSL بود. برای این راننده خاطی برگه ای ۳ هزار پوندی (بیش از ۴ هزار دلار) صادر گشته و گواهینامه رانندگی وی به مدت یک سال باطل شد.

World's Biggest Speeding Tickets (11)

در همان سال مالک یک دستگاه پورشه ۹۱۱ نیز که سرعت خودروی خود را در مسیری عمومی به ۱۷۲ مایل در ساعت (۲۷۶ کیلومتر) رسانده بود، با جریمه ای ۸ هزار دلاری روبرو شد. البته ظاهرا به دلیل انجام حرکات خطرناک، پلیس مبلغ جریمه وی را دو برابر کرده بود.

جریمه ۱۲ هزار دلاری موتور سوار کانادایی

کانادا معمولا ارقام بالایی را برای تجاوز از سرعت مطمئنه در نظر گرفته و صدور برگه های ۱۰۰۰ دلاری چیز عجیبی در این کشور نیست. در سال ۲۰۱۰ یک موتور سوار که پلیس قصد ضبط گواهینامه وی را داشت، مجبور به پرداخت ۱۲ هزار دلار جریمه شد.

World's Biggest Speeding Tickets (1)

بد نیست اشاره کنیم در ایالت آنتِریو مبلغ درج شده روی برگه جریمه تا ۱۰ هزار دلار و در آلبرتا تا ۲۵ هزار دلار می رسد. با این حساب اگر روزی قصد رانندگی در این ایالات را داشتید، تمامی عادات مرسوم در ایران را کنار گذاشته و به قانون کاملا احترام بگذارید!

جریمه ۴۷ هزار دلاری یک توریست در دبی

در سال ۲۰۱۰ توریست بریتانیایی پس از کرایه یک دستگاه لامبورگینی وارد بزرگراه شیخ زاید شده و بدون توجه به علایم راهنمایی و رانندگی رکورد سرعت ۱۵۰ مایل (۲۴۱ کیلومتر) در ساعت را از خود بر جای گذاشت!

World's Biggest Speeding Tickets (6)

قانون شکنی های چند باره این توریست که تصاویر آن توسط تک تک دوربین های این بزرگراه ثبت شده بود، پلیس را مجاب به صدور جریمه ۴۷ هزار دلاری کرد. این توریست نگون بخت ۲۸,۵۸۵ دلار دیگر را صرف خارج کردن لامبورگینی کرایه ای از پارکینگ پلیس نمود!

برگه جریمه ۶۰ هزار دلاری تاجر فنلاندی

همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، مبلغ جریمه رانندگی در فنلاند بر اساس درآمد هر فرد محاسبه می شود تا ثروتمندان با مشاهده ارقام ثابت و کم با خیال راحت اقدام به قانون شکنی نکنند.

آقای ریما کویسلا (Reima Kuisla) از تاجرین متمول فنلاندی است که یکی از سنگین ترین برگه های جریمه به نام او صادر شده است. جالب اینکه هنگام جریمه شدن سرعت خودروی آقای کویسلا تنها ۱۴ مایل (۲۲ کیلومتر) در ساعت بیشتر از حد مجاز بوده است. او در منطقه مسکونی با حداکثر سرعت مجاز ۵۰ مایل در ساعت، سرعتی برابر با ۶۴ مایل در ساعت داشته است.

World's Biggest Speeding Tickets (8)

با توجه به درآمد ۷ میلیون دلاری آقای کویسلا، پلیس فنلاند در نهایت برگه ای ۵۴ هزار یورویی را تسلیم وی کرده است.

فنلاندی ها یک رکورد دیگر نیز دارند. در سال ۲۰۰۲ مدیرعامل شرکت نوکیا با یک برگه ۱۳۰ هزار دلاری روبرو شد. اما با اثبات کاهش حقوق و درآمد خود، مبلغ جریمه را نیز کاهش داد.

جریمه ۷۱ هزار دلاری تاجر فنلاندی-سوئدی

سال گذشته تاجری به نام اندرس ویکلوف (Anders Wiklöf) هنگام عزیمت به یک مهمانی با بنتلی خود، در حالی که سرعت مجاز در محدوده ای ۵۰ کیلومتر در ساعت بود، با سرعت ۷۱ کیلومتر سرعت توسط پلیس متوقف شد. به موجب این تخلف جریمه ای ۷۱ هزار دلاری برای آقای ویکلوف صادر شد.

میلیونر بدشانس استرالیایی و مصادره لامبورگینی گالاردو

استرالیایی ها قوانین سفت و سختی در رابطه با آنچه که از آن با اصطلاح Hooning (قانون شکنی به شکلی گستاخ آمیز) یاد می کنند، دارند. در یکی از موارد این چنینی، طبق قوانین موجود لامبورگینی گالاردوی ۲۰۰ هزار دلاری یک میلیونر استرالیایی مصادره شد.

2004 Lamborghini Gallardo 6-Speed

اما مساله عجیب اینکه آقای میلیونر خود مسئول قانون شکنی نبوده، بلکه مکانیک کنجکاو با نشستن پشت فرمان خودروی اسپرت وی، به انجام حرکات خطرناک پرداخته و در نهایت با سرعت ۹۹ مایل (۱۵۹ کیلومتر) در ساعت دستگیر شده است. سرعت مجاز در این منطقه برابر با ۴۳ مایل (۶۹ کیلومتر) بوده است.

جریمه ۲۱۷ هزار دلاری مدیر جوان فنلاندی

به طور قطع یقین می توان گفت که فنلاند جای مناسبی برای افرادی که به قوانین احترام نمی گذارند، نیست. در یکی دیگر از سنگین ترین مبالغ جریمه صادر شده، برگه ای ۲۱۷ دلاری برای جوانی ۲۷ ساله که میراث دار شرکت بزرگ بسته بندی گوشت است، دیده می شود. پلیس این مبلغ را با توجه به درآمد سالانه ۷ میلیون یورویی وی در نظر گرفته است.

World's Biggest Speeding Tickets (7)

این راننده جوان در جایی که سرعت مجاز ۲۵ مایل (۴۰ کیلومتر) در ساعت بود، ۵۰ مایل (۸۰ کیلومتر) در ساعت سرعت داشت.

جریمه ۲۹۰ هزار دلاری مالک فراری تستاروسا در سوئیس

در کشور سوئیس نیز میزان مبلغ جریمه ها بر اساس درآمد اشخاص تعیین می شود. پلیس این کشور پس از ثبت تخلف یک میلیونر با فراری تستاروسا و مشاهده درآمد ۲۲ میلیون دلاری اش، برگه جریمه ۲۹۰ هزار دلاری در اختیار او می گذارد! این رقم تقریبا دو برابر برگه جریمه ای است که در سال ۲۰۰۸ برای راننده یک دستگاه پورشه صادر شده بود.

World's Biggest Speeding Tickets (4)

جریمه یک میلیون دلاری راننده سوئدی مرسدس

وقتی راننده سوئدی ۳۷ ساله مرسدس  AMG SLS مدل ۲۰۱۰ خود را در آلمان تحویل گرفت، شاید فکرش را هم نمی کرد که اندکی بعد چند برابر پول پرداختی جریمه خواهد شد.

این راننده وقتی با سرعتی بیش از ۱۲۵ مایل (۲۰۰ کیلومتر) در ساعت مشغول برگشتن به سرزمین مادری خود بود، توسط دوربین های سرعت در آلمان شکار شد. از آنجایی که دوربین های موجود توانایی تشخیص حداکثر ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را دارا بودند، سرعت مالک SLS هنگام تخطی از قانون در جاده های آلمان به طور دقیق مشخص نبود.

جریمه

نکته جالب اینکه این فرد ذوق زده ظاهرا از آلمان تا زادگاه خود تخت گاز رانده است، چرا که در ادامه پلیس سوئد وی را حین حرکت با سرعت ۱۸۷ مایل (۳۰۰ کیلومتر) در ساعت دستگیر کرده است!

جالب تر از همه اینها توجیهی است که مالک SLS برای پلیس سوئد آورده؛ او گفته “فکر می کنم سرعت سنج به علت نو بودن خودرو ایراد دارد!” بدون توجه به این توجیه، پلیس برگه ای با رقم دقیق ۷۸۹,۵۶۸ یورو (نزدیک به یک میلیون دلار) برای راننده صادر کرده است.

مصادره بوگاتی ویرون پسر مدیرعامل شرکت Trust در هلند

در سال ۲۰۱۰ میشل پریدون (Michel Perridon) مدیر شرکت Trust International BV که در زمینه تجهیزات الکترونیک و لوازم جانبی کامپیوتر فعالیت می کند، اولین بوگاتی ویرون وارد شده به خاک هلند را به صورت اقساطی برای فرزند خود خریداری کرد.

اما وقتی پسر آقای پریدون در منطقه ای در روتردام ۱۰۰ مایل (۱۶۰ کیلومتر) در ساعت سرعت داشت، در دام پلیس افتاد. سرعت مجاز در این منطقه ۵۰ مایل (۸۰ کیلومتر) در ساعت بود.

World's Biggest Speeding Tickets (2)

هلندی ها مجازاتی بسیار سنگین برای رانندگان قانون شکن دارند و آن چیزی نیست جز تصرف و مصادره خودرو. پسر آقای پریدون نیز با این مجازات جریمه شده و سوپر اتومبیل خود را به خاطر ۸۰ کیلومتر سرعت اضافی از دست داد. مشخص نیست که آیا آقای پریدون موفق به بازپس گرفتن بوگاتی ویرون شد یا خیر.

همانطور که مشاهده می کنید در کشورهای پیشرفته جرایم سنگینی برای قانون شکنی رانندگان تعیین شده است. نکته مثبت اینکه مبالغ جریمه بر اساس درآمد و وضعیت مالی هر فرد متغیر بوده و اینگونه نیست که برای افراد ثروتمند بازدارنگی لازم را نداشته باشد. مسلما استفاده از چنین مکانیسمی باعث رعایت عدالت بیشتر می شود، اما اجرای آن مستلزم شفافیت های زیادی است که در هر جایی ممکن نیست.

The post مروری بر سنگین ترین جریمه های صادر شده در جهان appeared first on دیجیاتو.

غوغای منصوری در ژنو؛ بهترین خودروهای جهان زیر تیغ تیونر ایرانی

این روزها توجه تمامی علاقه مندان و نشریات فعال در حوزه خودرو به ژنو دوخته شده است. مثل ادوار گذشته امسال نیز برخی از مطرح ترین خودروسازان و شرکت های تیونینگ گرد هم آمده اند تا از تازه ترین محصولات خود پرده برداری کنند.

شرکت منصوری که آوازه ای جهانی دارد، یکی از معروف ترین تیونرهایی است که در نمایشگاه خودروی ژنو حضور پیدا کرده است. در غرفه این تیونر ایرانی الاصل انواع مختلفی از مدل های ارتقا یافته دیده می شوند که در این نوشتار قصد داریم به طور خلاصه به بعضی از آنها بپردازیم.

نسل جدید بنتلی کانتیننتال یکی از مدل های موجود در غرفه منصوری است. طبق روال مرسوم، منصوری اجزای مختلف این کوپه لوکس انگلیسی را با نمونه های فیبر کربنی جایگزین کرده تا ضمن جذابیت ظاهری وزن آن کاهش یابد.

ea9bdefb-mansory-bentley-continental-geneva-livepics-6

کیتی که منصوری برای کانتیننتال در نظر گرفته شامل اسپویلر جلو با ورودی های هوای کناری، رکاب های جانبی، دیفیوزر و باله عقب می شود. رینگ های استاندارد نیز جای خود را به نمونه های غول پیکر ۲۲ اینچی داده اند و استفاده از ترکیب رنگ دوگانه برای بدنه جلوه ای خاص به این خودرو بخشیده است.

85f57824-mansory-bentley-continental-geneva-livepics-3

منصوری در داخل کابین بنتلی کانتیننتال هم بازنگری کرده، در این بخش بهره گیری گسترده از چرم و تزئینات فیبر کربنی بیش از سایر موارد به چشم می آیند. متاسفانه مشخص نیست که آیا این تیونر معروف در بخش فنی نیز بهینه سازی هایی را انجام داده است یا خیر.

مرسدس AMG G63 دیگر مدل حاضر در غرفه منصوری به شمار می رود. این شاسی بلند قدرتمند با همکاری فیلیپ پلین که از طراحان لباس معروف آلمانی است، توسعه یافته و به دلیل رنگ آمیزی برگرفته از خودروهای نظامی، از چهره ای متمایز برخوردار است.

f3c66b77-mansory-star-trooper-g-class-livepics-8

منصوری نتیجه این پروژه را Star Trooper (سرباز ستاره) نامگذاری کرده و تنها ۲۰ دستگاه از آن را توسعه خواهد داد. به گفته این تیونر ارتقای هر اتومبیل چیزی در حدود ۶ هفته زمان می برد.

با بهینه سازی هایی که در بخش فنی صورت گرفته، موتور G63 اکنون می تواند ۸۳۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که این ارقام در حالت استاندارد به ترتیب برابر با ۵۷۷ و ۸۵۰ واحد هستند. با چنین پیشرانه توانمندی سرباز کهکشانی منصوری در عرض تنها ۳٫۵ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رساند.

666de75f-mansory-star-trooper-g-class-livepics-4

تیونر ایرانی الاصل در ازای تحویل هر یک از این سربازان ۵۰۰ هزار پوند (معادل ۶۵۵ هزار دلار) از مشتریان ثروتمند خود دریافت خواهد کرد.

مسلما دستکاری و ایجاد تغییر در رولزرویس کالینان به جرات فراوانی نیاز دارد؛ منصوری با نشان دادن جرات لازم، نسخه تقویت شده از این شاسی بلند اشرافی را در هشتاد و نهمین دوره از نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش گذاشته است.

9f2e473f-mansory-rolls-royce-cullinan-2

استفاده از رنگ دوگانه برای بدنه، بازنگری در طراحی دماغه خودرو، ورودی های بزرگ سپر، رینگ های عظیم ۲۴ اینچی، گلگیرهای متورم، رکاب های جانبی، اگزوزهای دوگانه عقب و دیفیوزر عقب برخی از ویژگی های ظاهری کالینان که اینک به بیلیونر تغییر نام داده، محسوب می شوند.

1e4d0960-mansory-rolls-royce-cullinan-5

در داخل کابین بیلیونر بیشتر قسمت ها پوششی از چرم سفید رنگ دارند. بخش کناری صندلی های جلو و زیرآرنجی های صندلی های عقب هم با چرم کروکودیل پوشانده شده اند.

a6e184ba-rolls-royce-cullinan-tuning-mansory-billionaire-000

به غیر از نمای ظاهری و داخلی، مهندسین منصوری موتور ۶٫۷۵ لیتری V12 و توئین توربوی این شاسی بلند انگلیسی را نیز ارتقا داده و قدرت آن را با ۳۹ واحد افزایش به ۶۰۲ اسب بخار رسانده اند، گشتاور نیز با ۱۰۰ واحد افزایش به رقم ۹۵۰ نیوتن متر رسیده است.

c521cc56-rolls-royce-cullinan-tuning-mansory-billionaire-1

منصوری اعتقاد دارد کالینان بیلیونر صفر تا صد را در زمانی زیر ۵ ثانیه محقق نموده و می تواند به نهایت سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. از این خودرو هم تنها ۱۳ دستگاه با قیمت پایه ۷۸۵ هزار یورو (معادل تقریبا ۸۸۸ هزار دلار) توسعه خواهد یافت. ناگفته نماند این پروژه هم حاصل همکاری منصوری با کمپانی بیلیونر آلمان است.

شاید بسیاری بر این باور باشند که لامبورگینی اوروس به اندازه کافی خشن و قدرتمند است. اما مهندسین منصوری چنین باوری نداشته و معتقدند که هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد.

در لامبورگینی اوروس تیون شده توسط منصوری، سپر استاندارد جای خود را به نمونه ای جدید با ورودی های هوای بزرگ تر داده است. کاپوت هم بازطراحی شده و اکنون چند شکاف روی آن دیده می شود.

6a5a0544-lamborghini-urus-tuning-mansory-venatus-5

گلگیرهای برآمده، رکاب های جانبی و رینگ های بسیار بزرگ ۲۴ اینچی ویژگی های شاخص اوروس تیونینگ منصوری در نمای کناری هستند. در نمای عقب شاهد بکارگیری سپری جدید با دیفیوزر غول پیکر هستیم؛ باله سقفی هم با باله بزرگ موجود روی قسمت میانی در عقب تعویض شده و سه خروجی اگزوز با چینشی زیبا در قسمت میانی سپر جا خوش کرده اند.

09f2d360-lamborghini-urus-tuning-mansory-venatus-6

مثل نمای ظاهری در داخل کابین هم دامنه تغییرات گسترده بوده و از رگه های نارنجی رنگ به وفور در بخش های مختلف استفاده شده است. همانطور که از منصوری انتظار می رود، تزئینات فیبر کربنی هم در جای جای کابین نصب شده اند.

f75efc44-lamborghini-urus-tuning-mansory-venatus-000

نکته جالب اینکه در بخش فنی موتور دست نخورده باقی مانده و منصوری به بهینه سازی های ظاهری اکتفا کرده است. بد نیست اشاره کنیم موتور ۴ لیتری V8 و توئین توربوی اوروس ۶۴۱ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. تیونر شناخته شده جهان، نتیجه این پروژه را هم وِناتوس (Venatus) نامگذاری کرده است. ظاهرا تنها یک دستگاه از وناتوس توسعه خواهد یافت.

و بالاخره بوگاتی شیرون؛ منصوری برای تکمیل ستارگان خود در نمایشگاه خودروی ژنو، یک دستگاه از این سوپر اتومبیل آلمانی-فرانسوی را در معرض دید عموم قرار داده است.

75432fa4-mansory-bugatti-chiron-3

به منظور هر چه جذاب تر کردن شیرون، منصوری طبق عادت دیرینه خود به بهره گیری گسترده از فیبر کربن جلا خورده رو آورده است. سپر جدید، دیفیوزر و باله بزرگ عقبی، رکاب های جانبی، گلگیرها، قاب اطراف چراغ های اصلی و کاپوت همگی جنسی از این ماده سبک وزن دارند.

منصوری

منصوری یک ورودی هوای سقفی برای شیرون طراحی کرده که البته مشخص نیست آیا این ورودی در خنک کاری موتور ۸ لیتری و ۱۶ سیلندر نقش دارد یا خیر. چهار خروجی اگزوز هم اینک طرحی متفاوت داشته و در کنار هم یک بیضی بزرگ را تشکیل می دهند.

075811f6-mansory-bugatti-chiron-6

گفتنی است منصوری پس از اعمال تغییرات، شیرون را به سنتوریا (Centuria) تغییر نام داده است.

The post غوغای منصوری در ژنو؛ بهترین خودروهای جهان زیر تیغ تیونر ایرانی appeared first on دیجیاتو.

بررسی کوتاه لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹؛ روح ایتالیایی در کالبدی آلمانی

محدودیت در نرخ تولید و  نیزتقاضای بالا برای لامبورگینی اوروس باعث می شود تا این خودرو به یک گزینه‌ی بسیار هیجان انگیزتر برای رانندگانی که می‌خواهند چیزی درخشان تر، زیباتر و خاص‌تر از رنجروور اسپرت SVR را تصاحب کنند، تبدیل شود؛ البته نه آنقدر خاص که همتراز رولزرویس کولیان قرار بگیرد.

لامبورگینی اوروس

می‌توان گفت که قیمت و عملکرد لامبورگینی اوروس کاملا متناسب با شأن این خودرو انتخاب شده است؛ در واقع اوروس هم یک شاسی‌بلند است و هم یک لامبورگینی.

از نظر ظاهری، اوروس همان قدر یک لامبورگینی است که پانامرا به سایر محصولات پورشه شباهت دارد و از اصول طراحی آنها پیروی می‌نماید.

لامبورگینی اوروس

طراحی ظاهری اوروس از دور فریاد می‌زند که من یک لامبورگینی هستم! چیزی که باید باشد. بخش طراحی لامبورگینی در تاثیر پذیرفتن از نخستین شاسی بلند این برند یعنی مدل قدیمی LM002 به خوبی عمل نموده است، خودرویی که به لقب «رمبو لمبو» معروف بوده است.

لامبورگینی اوروس

لامبورگینی اوروس از‌ طراحی شش ضلعی فرم و زاویه‌دار برخوردار است و خطوط مختلف بدنه به شکلی هماهنگ کنار یکدیگر جای گرفته‌اند. در واقع سبک طراحی اوروس به گونه‌ای است که حتی در حین توقف هم طوری به نظر می‌رسد که انگار خودرو در حال حرکت است؛ این خودرو از طراحی پویایی برخوردار است.

لامبورگینی اوروس

کابین اوروس یک اثر هنری است، اگرچه قبلا مشابه آن را از گروه فولکس‌واگن دیده‌ایم، در واقع اگر قرار به موشکافی مسائل باشد می توان گفت که اوروس بیش از آنکه یک محصول ایتالیایی باشد، یک خودرو آلمانی با پلت فرم و ساختار مشترک با محصولات آئودی و پورشه است که با برندی ایتالیایی عرضه می شود.

لامبورگینی اوروس

از نظر کاربردی بودن نیز کابین لامبورگینی اوروس خاص و ویژه به نظر می‌رسد، به ویژه وقتی که به سلکتور تغییر دنده/وضعیت در کنسول میانی با دکمه قرمز رنگ در وسط آن، شبیه آنچه در کنترلر هواپیماهای جنگنده موجود است می‌نگریم، این حس تقویت خواهد شد.

لامبورگینی اوروس

در اینجا هم شاهد طراحی کاربردی – عملی و هم برخی موارد غیرضروری در کابین هستیم اما به طور کلی نمی‌توان عیب خاصی را به کابین اوروس وارد دانست.

اکثر سطوح و ادوات داخلی اوروس از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و کاملا لوکس و سطح بالا احساس می‌شوند. در اینجا با کابینی روبرو هستیم که ترکیبی از چرم بسیار باکیفیت، آلکانترا، آلومینیوم، فیبرکربن و سطوح چوبی براق در آن به کار رفته است.

داخل کابین با پنل کیلومترشمار دیجیتال و دو عدد نمایشگر ۱۰٫۱ و ۸٫۳ اینچی مواجه هستیم اما در عین حال بسیاری از وظایف مانند انتخاب وضعیت رانندگی و غیره، توسط سوئیچ‌های آنالوگ انجام می شود.

لامبورگینی اوروس

از سوی دیگر بسیاری از وظایف مربوط به کنترل سطح رفاه سرنشینان، مسیریابی و سرگرمی بر عهده سیستم اطلاعات سرگرمی و پنل‌های لمسی آن است.

داخل کابین اوروس فضای زیادی وجود دارد. فضای سر و پاها در هر دو ردیف صندلی‌ها بسیار مناسب است و حجم محفظه بار به ۶۱۷ لیتر می‌رسد. به طور کلی، فضای داخلی لامبورگینی اوروس درست برخلاف ظاهر گوژپشت مانند آن، کاملا جادار، راحت و فراخ است.

لامبورگینی اوروس

نسبت توان به وزن در این خودرو جزو افتخارات اوروس محسوب می‌شود. سیستم‌های: چهار چرخ فرمانپذیر، تمام چرخ محرک، تورک وکتورینگ فعال عقب، تعلیق تطبیق‌پذیر به همراه کمک فنرهای فعال و سیستم پایدارساز پیوسته از جمله سامانه‌های فنی موجود در لامبورگینی اوروس هستند.

لامبورگینی اوروس

پیشرانه V8 تمام آلومینیوم تویین توربوشارژ به حجم ۴ لیتر که قادر به ایجاد توان خروجی ۶۵۰ اسب‌بخار و ۸۵۰ گشتاور است، در این خودرو انجام وظیفه می‌نماید. جعبه‌دنده هفت سرعته اتوماتیک آن نیز شامل ضرایب دنده کوتاه‌تر در دنده‌های سنگین است و در دنده‌های بالاتر از ضرایب به‌مراتب بلندتر بهره می‌برد.

شتاب صفر تا صد این خودرو معادل ۳٫۶ ثانیه است و طی ۱۲٫۸ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت اوروس ۳۰۴ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. به واسطه پلت فرم الکترونیکی که حالت‌های مختلف رانندگی در این خودرو را کنترل می‌نماید، لامبورگینی اوروس تقریبا از قابلیت انجام هر کاری و رفتن به هر مسیری برخوردار است.

لامبورگینی اوروس

لامبورگینی اوروس دارای سه وضعیت حالت رانندگی آنرود است: استرادا برای رانندگی عمومی، اسپرت برای افزایش دقت پیشرانه و شتاب و کورسا برای تخته گاز رفتن.

سه وضعیت رانندگی دیگر نیز موجود است: سابیا برای حرکت در ماسه‌های صحرا، تررا کنترل راحتی و آسایش کابین در بیابان‌ها و مسیرهای ناهموار و neve برای کنترل حرکت بر روی سطوح لغزنده و برفی.

حالت هفتم رانندگی نیز مختص خود خود شماست، یک حالت کاملا شخصی به نام اگو. می‌توانید ویژگی‌های دینامیکی مربوط به سیستم‌های فرمان، تعلیق و کشش را مطابق سلیقه خودتان تنظیم نمایید.

ترمزهای برمبو با دیسک‌های ۱۷٫۳ اینچی در جلو و ۱۴٫۶ اینچی در عقب قادر است تا لامبورگینی اوروس را در فاصله ۳۲٫۹ متری، حین سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به طور کامل متوقف گرداند. چنین رقمی در کلاس خودروهای کراس اوور و شاسی بلند یکی از بهترین های جهان است.

به واسطه سیستم تعلیق فعال، اوروس در عبور از مسیرهای مارپیچ از پایداری و توانایی بالایی برخوردار است. قابلیت مانوردهی آن بسیار عالی بوده و در سرعت‌های بالا، حس اطمینان بی نظیری را به راننده منتقل می‌نماید.

به دلیل بهره‌گیری از سامانه فرمانپذیری چهار چرخ، لامبورگینی اوروس حین دور زدن کوچک تر از آنچه که هست احساس شده و خیلی راحت و چابک می‌تواند دور بزند.

همچنین با رانندگی در بیابان‌های اطراف کلرادو، فهمیدیم که اوروس توانایی معقولی در  عبور از مسیرهای بیابانی و نسبتا صعب العبور دارد. بهای لامبورگینی اوروس از ۲۰۰ هزار دلار شروع می‌شود و می‌تواند به راحتی وارد پارکینگ منزل میلیونرهایی که احتیاج به یک خودروی خاص، همه‌جارو و سریع دارند، بشود. لامبورگینی تخمین زده که در سال ۲۰۱۹ نیمی از سبد تولید ۸۰۰۰ دستگاهی خود را به تولید اوروس اختصاص خواهد داد.

The post بررسی کوتاه لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹؛ روح ایتالیایی در کالبدی آلمانی appeared first on دیجیاتو.

لامبورگینی هوراکان Evo معرفی شد؛ گاوی که مدام خشمگین تر می شود

پس از انتشار چند تصویر مبهم، بالاخره کمپانی ایتالیایی لامبورگینی از نسخه جدید هوراکان با پسوند Evo رونمایی کرد. این نسخه هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ فنی بهینه سازی شده و می توان آن را به نوعی فیس لیفت هوراکان استاندارد نامید.

2020-lamborghini-huracan-evo (13)

ابتدا به معرفی مشخصات فنی هوراکان Evo می پردازیم. موتوری که در Evo به کار گرفته شده، در واقع همان نمونه ای است که در بخش میانی هوراکان پرفورمانته دیده می شود. بنابراین احتمالا می دانید که این موتور ۵٫۲ لیتری V10 توانایی تولید ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

2020-lamborghini-huracan-evo (9)

با تکیه بر این موتور قدرتمند تنفس طبیعی لامبورگینی هوراکان Evo در عرض ۲٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند که این رقم در مقایسه با نسخه استاندارد ۰٫۳ ثانیه بهبود یافته است. در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم و فشردن پدال گاز تا انتها، Evo می تواند مثل نسخه استاندارد نهایت سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

2020-lamborghini-huracan-evo (5)

به غیر از ارتقای موتور، لامبورگینی تکنولوژی چرخ های عقب فرمان پذیر و سیستم تورک وکتورینگ (توزیع بهینه گشتاور) را نیز به هوراکان Evo آورده است تا این خودرو از چابکی و پایداری بیشتری برخوردار باشد. علاوه بر این سنت آگاتایی ها با بازنگری در سیستم تعلیق فعال، از کمک فنرهای تطبیق پذیر لحظه ای در Evo استفاده نموده و سیستم چهار چرخ محرک را طوری تنظیم کرده اند که امکان ارسال تمام نیرو به فقط یک چرخ وجود داشته باشد.

2020-lamborghini-huracan-evo (16)

در بخش ظاهری، سپر جلو و عقب خشن تر، اگزوزهای اقتباس شده از پرفورمانته، رینگ های ۲۰ اینچی آلیاژی جدید و شکل متفاوت ورودی های هوای جانبی هوراکان Evo را از نسخه استاندارد متمایز می کنند.

2020-lamborghini-huracan-evo (7)

اما در داخل کابین بی شک بزرگ ترین تغییر به اضافه شدن یک نمایشگر بزرگ بر روی کنسول میانی مربوط می شود. این نمایشگر ۸٫۴ اینچی لمسی از اپل کارپلی، فرمان های صوتی و ژست های چند انگشتی پشتیبانی نموده و راننده می تواند از طریق آن امکانات مختلف خودرو از قبیل وضعیت صندلی یا سیستم تهویه را تنظیم و کنترل کند. ضمن اینکه لامبورگینی امکان سفارش یک سیستم تله متری با دوربین دوگانه را نیز فراهم کرده تا علاقه مندان به واسطه آن بتوانند عملکرد خود در پیست را مشاهده کنند.

2020-lamborghini-huracan-evo (1)

آنطور که لامبورگینی اعلام کرده، تحویل هوراکان Evo از بهار امسال آغاز خواهد شد. برای این خودرو قیمتی برابر با ۲۶۱,۲۷۴ دلار در ایالات متحده تعیین شده که در صورت سفارش آپشن های مختلف، فراتر نیز خواهد رفت.

The post لامبورگینی هوراکان Evo معرفی شد؛ گاوی که مدام خشمگین تر می شود appeared first on دیجیاتو.

تولید یک شاسی‌بلند استثنایی از لامبورگینی/تصاویر

به گزارش بخش فناوری سایت خبرهای فوری، ایده ساخت شاسی بلند توسط لامبورگینی یک تضاد بزرگ شناخته می‌شود. شش دهه است که لامبورگینی با اتومبیل‌های سوپراسپرت، پرسرعت و جذاب مانند Countach، Diablo، P400 Miura قلب کاربران را تسخیر می‌کند. با معرفی اتومبیل‌های جدید لامبورگینی حساب بانکی ثروتمندان خالی می‌شود؛ حال چگونه این شرکت خودرویی تولید می‌کند که مناسب گردش خانوادگی یا برداشتن بچه‌ها از مدرسه است؟!

در ابتدا باید گفت که لامبورگینی Urus اولین شاسی‌بلند این شرکت نیست، در سال ۱۹۸۶ مدل LM002 لقب اولین شاسی‌بلند لامبورگینی را به دست آورد؛ از طرف دیگر باید قبول کنیم که بازار خودرو شاسی‌بلند بسیار داغ است و لامبورگینی هم می‌خواهد از پتانسیل‌های این بازار پرسود استفاده کند و این کار را نیز آغاز کرده است. قیمت لامبورگینی Urus از ۲۰۰,۰۰۰ دلار شروع می‌شود که رقم بسیار بالایی است.

مهم‌ترین تفاوت ظاهری Urus با دیگر شاسی‌بلندها در طراحی متفاوت پنل جلو، آرم لامبورگینی روی کاپوت و طراحی تحاجمی که Urus از دیگر مدل‌های شرکت مانند Aventador یا Huracan به ارث برده است. در واقع لامبورگینی تلاش کرده تا طراحی خشن و جذاب خود را حفظ کند و همین موضوع شاید پایدارترین ویژگی این شرکت است.

اما همه چیز در ظاهر خشن خلاصه نمی‌شود. Urus شاید مناسب خانواده‌ها باشد، اما خانواده‌هایی که عاشق هیجان و سرعت هستند. این مدل با موتور توربو دوگانه ۴.۰ لیتری و ۸ سیلندر V شکل قدرت ۶۵۰ اسب بخار را تولید می‌کند. Urus با دیفرانسیل چهارچرخ ۰ تا ۶۰ مایل را در ۳.۶ ثانیه می‌پیماید و نهایت سرعت آن رقم دیوانه‌وار ۳۰۴ کیلومتر در ساعت است. شاید بپرسید چرا یک شاسی‌بلند با این اندازه و وزن باید با چنین سرعتی حرکت کند؟ خب، روش کار لامبورگینی همین است! سرعت و لامبورگینی تقریبا کلماتی مترادف محسوب می‌شوند. البته چرخ‌های Urus از آسفالت جدا نمی‌شوند و در پیچ و خم جاده هم بسیار روان حرکت می‌کند که باز هم باید بگوییم برای اتومبیلی با این اندازه و وزن بسیار فوق‌العاده است.

لامبورگینی در شاسی‌بلند خود از سیستم‌های هوشمند زیادی استفاده کرده که یکی از آن‌ها حالت‌های رانندگی است. حالت Tamburo رفتار اتومبیل را در جاده و خیابان‌ها کنترل می‌کند. Strada برای گشت‌زنی در شهر و ترافیک طراحی شده که صدای اگزوز را هم پایین می‌آورد. حالت Sport قدرت را افزایش می‌دهد، سیستم تعلیق را محکم‌تر می‌کند و فرمان را مناسب این حالت تنظیم می‌کند. این شرکت همچنین حالت مناسب رانندگی در خاک، شن و ماسه و مسیر برفی را هم به این سیستم اضافه کرده است.

Lamborghini Urus Dynamic Launch in Palm Springs, California.

طراحی داخلی لامبورگینی Urus مانند دیگر بخش‌ها بی‌نقص است. وقتی وارد اتومبیل می‌شوید چینش کامل، زیبا و طراحی لاکچری اجزای داخلی نظر شما را جلب خواهد کرد. صندلی‌های جلو به سیستم گرما، سرما و ماساژ مجهز هستند. سیستم هوشمند مرکزی بر پایه Audi’s MMI دارای ویژگی‌های فنی و تفریحی بسیار است که قطعا رانندگی با این مدل را بسیار لذت بخش می‌کند.

لامبورگینی Urus ترکیبی از سرعت، زیبایی، امنیت و استقامت است که این شرکت را به سمت تکامل خود سوق می‌دهد. شاید طرفداران این برند ایتالیایی خیلی موافق تولید شاسی بلند توسط این شرکت نباشند اما زمان همه چیز را حل می‌کند. ۲۴ سال پیش زمانی که پورشه Cayenne معرفی شد، طرفداران سری ۹۱۱ پورشه بسیار عصبانی شدند اما حالا می‌بینیم که شاسی‌بلندهای پورشه بهتر از خودروهای اسپرت این شرکت به فروش می‌رسند. لامبورگینی هم همین قصد را دارد. این شرکت قطعا به تولید خودروهای اسپرت خود ادامه می‌دهد اما قصد دارد محدودیت تولید را از روی محصولاتش بردارد و همگام با نیاز بازار به تولید مدل‌های بیشتر از وسایل نقلیه بپردازد.

در هر صورت این مدل از فوریه امسال به بازار عرضه شده و لامبورگینی قصد دارد در سال اول تولید این شاسی‌بلند تنها ۱۰۰۰ نسخه از آن را تولید کند و در سال بعد به تولید ۳۵۰۰ نسخه دست یابد. همانطور که گفته شد قیمت این مدل از ۲۰۰ هزار دلار آغاز خواهد شد. /خبرآنلاین

این خبر تولید یک شاسی‌بلند استثنایی از لامبورگینی/تصاویر اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

لامبورگینی هم سرانجام خودروی هیبریدی و برقی می سازد

در زمان کنونی کمپانی ایتالیایی لامبورگینی روزهای بسیار خوبی را پشت سر می گذارد، زیرا هر دو مدل اونتادور و هوراکان فوق العاده محبوب بوده و از آمار فروش مناسبی برخودار هستند. اما با توجه به حرکت روزافزون شرکت های مختلف به سمت اتومبیل های پاک برقی، بنظر می رسد این روند چندان ادامه دار نبوده و لامبورگینی نیز باید دیر یا زود با این جریان هم سو شود.

lamborghini huracan vs aventador

اخیرا آقای استفانو دومنیکالی مدیر عامل لامبورگینی تایید کرده که با بازنشسته شدن اونتادور و هوراکان، جانشینان آنها از پیشرانه هیبریدی شارژی (Plug in) بهره خواهند برد. وی در مصاحبه ای که با نشریه انگلیسی تاپ گیر داشته به این موضوع اشاره کرده و افزوده اونتادور و هوراکان به ترتیب تا ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ بر روی خط تولید باقی خواهند ماند.

Stefano-Domenicali-Lamborghini-F1

نکته جالب اینکه به رغم استفاده از فناوری هیبریدی، خبری از توربوشارژر در مدل های یاد شده نخواهد بود. آقای مائوریزیو رجیانی (Maurizio Reggiani) که سکاندار بخش فنی لامبورگینی است در این باره به تاپ گیر گفته:

تا وقتی که مدیریت بخش فنی بر عهده من باشد، اتومبیل های اسپرت ما موتور توربو نخواهند داشت. این مساله با شور و هیجان انسان در ارتباط است؛ اگر شور و هیجان را از شما بگیرند، دیگر شما چیزی نخواهید داشت. بزرگ ترین مساله در این راستا وزن و فضای کلی است. این درست که لامبورگینی هیبریدی ساکت خواهد بود، اما با فشردن پدال گاز موتور بیدار شده و غرش آن اندکی بعد به گوش خواهد رسید.

lamborghini-terzo-millennio (2)

اگر چه جایگزین های اونتادور و هوراکان هیبریدی خواهند بود، اما خوشبختانه موتورهای تنفس طبیعی V10 و V12 کماکان در یک نسل دیگر هر چند با حجمی احتمالا کمتر به حیات خود ادامه خواهند داد. آنطور که آقای دومنیکالی اشاره کرده لامبورگینی نیز سرانجام رو به تولید مدل های کاملا برقی می آورد، اما این اتفاق زودتر از سال ۲۰۲۶ رخ نخواهد داد.

lamborghini-terzo-millennio (5)

گفتنی است پیشتر نیز مشخص شده بود که لامبورگینی نسخه هیبریدی اوروس را در دست توسعه دارد و این شاسی بلند هیجان انگیز نخستین خودروی هیبریدی با نشان گاو خشمگین خواهد بود.

بد نیست اشاره کنیم نسخه بنزینی اوروس به یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز شده است. این موتور می تواند ۶۴۱ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

The post لامبورگینی هم سرانجام خودروی هیبریدی و برقی می سازد appeared first on دیجیاتو.