مرحله اول فروش فوری سایپا برای سال ۹۸ اعلام شد [به روز رسانی]

بر اساس فرمول قیمت گذاری تصویب شده قرار بود قیمت فروش خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار باشد، تا با افزایش عرضه توسط خودروسازان، قیمت خودرو در طی زمان کاهش یابد؛ اتفاقی که عملاً محقق نشده است؛ قرار بود با …

The post مرحله اول فروش فوری سایپا برای سال ۹۸ اعلام شد [به روز رسانی] appeared first on دیجیاتو.

شرایط فروش محصولات سایپا مجددا فعال شد + جدول [به روز رسانی ششم]

بر اساس فرمول قیمت گذاری تصویب شده قرار بود قیمت فروش خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار باشد، تا با افزایش عرضه توسط خودروسازان، قیمت خودرو در طی زمان کاهش یابد؛ اتفاقی که عملاً محقق نشده است؛ قرار بود با صدور مجوز افرایش قیمت و عرضه خودروسازان با قیمت کمتر از ۵ درصد قیمت بازار نه تنها قیمت‌ها در بازار کنترل شود، بلکه سودی که به جیب دلالان و مافیای خودرو می‌رود به جیب خودروساز و مردم روانه شود، اما همه این موارد و قولی که وزیر صنعت داد، عملی نشد و حتی قیمت خودرو ها دوباره افزایش شدیدی یافت و فاصله قیمت کارخانه و بازار مجددا زیاد شد. خودروسازان که در چند ماه گذشته با توقف عرضه خودرو به بازار، به رشد قیمت دامن زدند. در چنین شرایطی پیش فروش سایپا می تواند آبی بر آتش بازار خودرو باشد؟پیش فروش سایپاپیرو اطلاعیه منتشر شده توسط گروه سایپا، دکتر عبدالله بابایی نماینده ویژه مدیرعامل گروه سایپا در فروش و خدمات پس از فروش اعلام کرده است: برای کنترل قیمت ها در بازار و حمایت از مشتریان واقعی بازار شب عید، پیش فروش جدیدی از سوی سایپا از پس فردا آغاز خواهد شد.
به گفته بابایی هر مشتری می تواند با کد ملی و کد پستی در این پیش فروش سایپا یک خودرو خریداری کند.
وی ادامه داد: گروه خودروسازی سایپا با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۰ درصد از ظرفیت تولید خود را با قیمت اعلامی سازمان حمایت در این طرح پیش فروش خواهد کرد.

شرایط پیش فروش سایپا – بهمن ۹۷

در این فروش، محصولات ساینا، پراید، تیبا و کوئیک عرضه خواهد شد، گفت: حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار دستگاه از محصولات سایپا به صورت فروش فوری عرضه می‌شوند که روزانه حدود ۶۰۰ تا هزار دستگاه خواهد بود.

معاونت فروش سایپا در همین رابطه تصریح کرد: در حال حاضر تولید روزانه گروه سایپا حدود ۲ هزار دستگاه است و سعی می‌کنیم حداقل ۲۰ درصد تولید روزانه را در فروش فوری عرضه کنیم.

به گفته وی، فروش فوری محصولات سایپا از فردا به صورت اینترنتی و همچنین به صورت ثبت‌نام در نمایندگی‌ها آغاز می‌شود و سهمیه تعیین شده برای نمایندگی‌های سایپا یکسان است.

وی با اشاره به اینکه خریداران می‌توانند در منطقه کد پستی خود نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، افزود: هر خریدار با یک کد پستی می‌تواند خودرو خریداری کند و در عین حال کدملی فرد نیز کنترل می‌شود تا طی دو یا سه سال اخیر خودرویی خریداری نکرده باشد.

وی در مورد نحوه قیمت‌گذاری این خودروها نیز توضیح داد: قیمت حاشیه بازار خودرو در دهه اول بهمن ماه به عنوان ملاک مدنظر قرار خواهد گرفت و قیمت کارخانه ۵ درصد زیر قیمت بازار آن زمان تعیین می‌شود. همچنین متقاضیان می‌توانند با کد پستی در محل سکونت خود ثبت‌نام کنند.

قیمت پیش فروش محصولات سایپا

سایپا در نهایت پس از یک روز قیمت محصولات فروش فوری خود ویژه بهمن ۹۷ را به شرح تصویر زیر اعلام کرده است.

پایان ظرفیت پیش فروش در کمتر از یک ساعت [به روز رسانی سوم]

براساس اخبار منتشر شده، ظرف مدت ۴۵ دقیقه پس از آغاز پیش فروش سایپا، ظرفیت در نظر گرفته شده برای پراید در شهرهای بزرگی نظیر تهران، اصفهان و شیراز، به پایان رسیده است.

تمدید شرایط فروش فوری سایپا برای یک اسفند [به روز رسانی چهارم]

سایپا در ساعات پایانی سی امین روز بهمن ماه خبر از تمدید شرایط فروش خود برای یک اسفند از ساعت ۱۰ صبح داد. بر این اساس قیمت و خودروهای موجود در فهرست پیش فروش به همان صورت اولیه عرضه خواهند شد و مشتریان می توانند با مراجعه به وب سایت خرید محصولات اینترنتی سایپا نسبت به انتخاب خودروها اقدام فرمایند.

تمدید شرایط پیش فروش سایپا برای چهارمین روز اسفند [به روز رسانی پنجم]

در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان، کاهش التهابات بازار و در جهت رسیدن خودرو به مصرف کنندگان نهایی شرایط فروش فوری محصولات سایپا از تاریخ ۹۷/۱۲/۰۴ ساعت ۱۶ مطابق جدول ذیل صرفا به صورت اینترنتی فعال می شود.

فروش فوری پراید سایپا

[به روز رسانی ششم]

در پانزدهمین روز اسفند ماه سایپا شرایط فروش برخی از محصولات خود را با موعد تحویل آبان ۹۸ به شرح زیر اعلام کرده است. در این شرایط فروش خودروهای سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۵۱ با مبلغ پیش پرداخت ۱۴ میلیون تومان و تینا، ساینا و کوئیک با مبلغ پیش پرداخت ۱۸ میلیون تومان قابل عرضه به خریداران محترم است.
لازم به ذکر است زمان ارسال دعوتنامه خودروهای مذکور هفته چهارم آبان ۹۸، هفته چهارم آذر ۹۸ و هفته چهارم دی ۹۸ است. سود انصراف و مشارکت آن ها نیز به ترتیب ۱۸ و ۱۲ درصد است.

متقاضیان می توانند از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات سایپا (ایرانی کار) نسبت به ثبت نام در این مرحله از پیش فروش اقدام فرمایند.

The post شرایط فروش محصولات سایپا مجددا فعال شد + جدول [به روز رسانی ششم] appeared first on دیجیاتو.

تمدید شرایط پیش فروش محصولات سایپا برای اول اسفند + جدول [به روز رسانی چهارم]

بر اساس فرمول قیمت گذاری تصویب شده قرار بود قیمت فروش خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار باشد، تا با افزایش عرضه توسط خودروسازان، قیمت خودرو در طی زمان کاهش یابد؛ اتفاقی که عملاً محقق نشده است؛ قرار بود با صدور مجوز افرایش قیمت و عرضه خودروسازان با قیمت کمتر از ۵ درصد قیمت بازار نه تنها قیمت‌ها در بازار کنترل شود، بلکه سودی که به جیب دلالان و مافیای خودرو می‌رود به جیب خودروساز و مردم روانه شود، اما همه این موارد و قولی که وزیر صنعت داد، عملی نشد و حتی قیمت خودرو ها دوباره افزایش شدیدی یافت و فاصله قیمت کارخانه و بازار مجددا زیاد شد. خودروسازان که در چند ماه گذشته با توقف عرضه خودرو به بازار، به رشد قیمت دامن زدند. در چنین شرایطی پیش فروش سایپا می تواند آبی بر آتش بازار خودرو باشد؟پیش فروش سایپاپیرو اطلاعیه منتشر شده توسط گروه سایپا، دکتر عبدالله بابایی نماینده ویژه مدیرعامل گروه سایپا در فروش و خدمات پس از فروش اعلام کرده است: برای کنترل قیمت ها در بازار و حمایت از مشتریان واقعی بازار شب عید، پیش فروش جدیدی از سوی سایپا از پس فردا آغاز خواهد شد.
به گفته بابایی هر مشتری می تواند با کد ملی و کد پستی در این پیش فروش سایپا یک خودرو خریداری کند.
وی ادامه داد: گروه خودروسازی سایپا با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۰ درصد از ظرفیت تولید خود را با قیمت اعلامی سازمان حمایت در این طرح پیش فروش خواهد کرد.

شرایط پیش فروش سایپا – بهمن ۹۷

در این فروش، محصولات ساینا، پراید، تیبا و کوئیک عرضه خواهد شد، گفت: حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار دستگاه از محصولات سایپا به صورت فروش فوری عرضه می‌شوند که روزانه حدود ۶۰۰ تا هزار دستگاه خواهد بود.

معاونت فروش سایپا در همین رابطه تصریح کرد: در حال حاضر تولید روزانه گروه سایپا حدود ۲ هزار دستگاه است و سعی می‌کنیم حداقل ۲۰ درصد تولید روزانه را در فروش فوری عرضه کنیم.

به گفته وی، فروش فوری محصولات سایپا از فردا به صورت اینترنتی و همچنین به صورت ثبت‌نام در نمایندگی‌ها آغاز می‌شود و سهمیه تعیین شده برای نمایندگی‌های سایپا یکسان است.

وی با اشاره به اینکه خریداران می‌توانند در منطقه کد پستی خود نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، افزود: هر خریدار با یک کد پستی می‌تواند خودرو خریداری کند و در عین حال کدملی فرد نیز کنترل می‌شود تا طی دو یا سه سال اخیر خودرویی خریداری نکرده باشد.

وی در مورد نحوه قیمت‌گذاری این خودروها نیز توضیح داد: قیمت حاشیه بازار خودرو در دهه اول بهمن ماه به عنوان ملاک مدنظر قرار خواهد گرفت و قیمت کارخانه ۵ درصد زیر قیمت بازار آن زمان تعیین می‌شود. همچنین متقاضیان می‌توانند با کد پستی در محل سکونت خود ثبت‌نام کنند.

قیمت پیش فروش محصولات سایپا

سایپا در نهایت پس از یک روز قیمت محصولات فروش فوری خود ویژه بهمن ۹۷ را به شرح تصویر زیر اعلام کرده است.

پایان ظرفیت پیش فروش در کمتر از یک ساعت [به روز رسانی سوم]

براساس اخبار منتشر شده، ظرف مدت ۴۵ دقیقه پس از آغاز پیش فروش سایپا، ظرفیت در نظر گرفته شده برای پراید در شهرهای بزرگی نظیر تهران، اصفهان و شیراز، به پایان رسیده است.

تمدید شرایط فروش فوری سایپا برای یک اسفند [به روز رسانی چهارم]

سایپا در ساعات پایانی سی امین روز بهمن ماه خبر از تمدید شرایط فروش خود برای یک اسفند از ساعت ۱۰ صبح داد. بر این اساس قیمت و خودروهای موجود در فهرست پیش فروش به همان صورت اولیه عرضه خواهند شد و مشتریان می توانند با مراجعه به وب سایت خرید محصولات اینترنتی سایپا نسبت به انتخاب خودروها اقدام فرمایند.

The post تمدید شرایط پیش فروش محصولات سایپا برای اول اسفند + جدول [به روز رسانی چهارم] appeared first on دیجیاتو.

پیش فروش محصولات سایپا از ۳۰ بهمن ماه آغاز می شود

بر اساس فرمول قیمت گذاری تصویب شده قرار بود قیمت فروش خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار باشد، تا با افزایش عرضه توسط خودروسازان، قیمت خودرو در طی زمان کاهش یابد؛ اتفاقی که عملاً محقق نشده است؛ قرار بود با صدور مجوز افرایش قیمت و عرضه خودروسازان با قیمت کمتر از ۵ درصد قیمت بازار نه تنها قیمت‌ها در بازار کنترل شود، بلکه سودی که به جیب دلالان و مافیای خودرو می‌رود به جیب خودروساز و مردم روانه شود، اما همه این موارد و قولی وزیر صنعت داد، عملی نشد و حتی قیمت خودرو دوباره افزایش شدیدی یافت و فاصله قیمت کارخانه و بازار دوباره زیاد شد. خودروسازان که در چند ماه گذشته با توقف عرضه خودرو به بازار، به رشد قیمت دامن زدند. در چنین شرایطی پیش فروش سایپا می تواند آبی بر آتش بازار خودرو باشد؟پیش فروش سایپاپیرو اطلاعیه منتشر شده توسط گروه سایپا، دکتر عبدالله بابایی نماینده ویژه مدیرعامل گروه سایپا در فروش و خدمات پس از فروش اعلام کرده است: برای کنترل قیمت ها در بازار و حمایت از مشتریان واقعی بازار شب عید، پیش فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا از پس فردا آغاز خواهد شد.
به گفته بابایی هر مشتری با کد ملی و کد پستی می تواند یک خودرو خریداری کند.
وی ادامه داد: گروه خودروسازی سایپا با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۰ درصد از ظرفیت تولید خود را با قیمت اعلامی سازمان حمایت در این طرح پیش فروش خواهد کرد.

شرایط پیش فروش سایپا اما هنوز به شکل دقیق مشخص نیست. زمان تحویل خودروهای ثبت نامی، قیمت تمام شده آن ها، مدل ها و شرایط ثبت نام در هاله ای از ابهام قرار دارند و مهمترین سوال این است که در شرایط فعلی آیا مشتریان حاضرند تا خرید نقدی خودرو ها را فراموش کرده و به سراغ خرید خودروهای پیش فروش شده بروند یا خیر؟

The post پیش فروش محصولات سایپا از ۳۰ بهمن ماه آغاز می شود appeared first on دیجیاتو.

قیمت پراید در مسیر ۶۰ میلیونی شدن؛ آیا راه گریزی وجود دارد؟

قیمت خودرو کاهش می یابد، بازار در دست دلالان است، قیمت گذاری ۵ درصدی در حاشیه بازار باعث کاهش قیمت می شود و ده ها تیتر دیگر در همین رابطه طی ماه های اخیر در خروجی رسانه های رسمی و غیر رسمی قرار گرفته است اما علیرغم تشدید رکود طی ماه های اخیر، عملا شاهد ادامه افزایش قیمت ها در بازار هستیم که اخیرا نیز بار دیگر روندی شتاب ناک به خود گرفته است و رکورد های جدیدی را می شکند، اما آیا می توان برای این روند افزایش قیمت پایانی را متصور بود؟

برای پیش بینی شرایط بازار خودرو و هر کالای تولیدی دیگری، می توان چند عامل را در نظر گرفت که شامل هزینه مواد اولیه، هزینه های سربار، سود و …می شود، اما متاسفانه تقریبا تمامی این عوامل در شرایط فعلی نامشخص است، اما روش دیگر می تواند مقایسه قیمت عرضه خودرو و قیمت دلار در مقاطع زمانی مختلف باشد.

هرچند شاید در صحبت های شعاری، ارتباط مستقیمی بین قیمت خودروهای تولید داخل و قیمت دلار دیده نشود اما تجربه افزایش قیمت دلار طی چند سال اخیر و افزایش قیمت کالاهای ساخت ایران، نشان می دهد که در نهایت بیشتر شدن نرخ ارز، بازتاب مستقیمی را بر قیمت تمام شده خودروها به دنبال داشته است. به خصوص در مورد خودرویی مانند پراید که در یک دهه گذشته داخلی سازی بالایی را تجربه کرده است، این روند می تواند حائز اهمیت باشد.

قیمت خودرو پراید

با نگاهی به قیمت پراید به عنوان خودروی شاخص برای ارزیابی قیمت خودرو های تولید داخل می توان دریافت که در سال ۸۴ و همزمان با رسیدن نرخ دلار به ۹۰۰ تومان، مدل صندوق دار پراید نیز با قیمتی معادل ۶٫۱ میلیون تومان عرضه می شده است. این نسبت می تواند بیانگر قیمت بیش از ۶۰۰۰ دلار پراید در سال ۸۴ باشد.

در خرداد سال ۹۲، با رد شدن قیمت دلار از مرز ۳۰۰۰ دلار، شاهد تشدید فشار خودروسازان برای افزایش نرخ ها بودیم که در نهایت به صدوق مجوز افزایش قیمت و رسیدن قیمت پراید به حدود ۱۶٫۵ میلیون تومان منجر شد، بنابراین در این زمان نیز قیمت تمام شده پراید رقمی در حدود ۵۵۰۰ دلار برآورد می شود.

به سال ۹۶ می رسیم، زمانی که نرخ ارز نوسانی در محدوده ۳۷۰۰ الی ۴۲۰۰ دلار را تجربه می کرد و قیمت عرضه پراید نیز تدریجا افزایش یافته و در محدوده ۲۰ الی ۲۲ میلیون تومان قرار گرفته بود. در چنین شرایطی بهای دلاری پراید در محدوده ۵۲۰۰ الی ۵۴۰۰ دلار محاسبه می شود. بنابراین از مقایسه سه ارزیابی فوق، می توان تخمین زد که قیمت تمام شده پراید برای سایپا در محدوده ۵ الی ۶ هزار دلار قرار می گیرد و ظاهرا این رویه از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ تغییر نداشته است.

قیمت پراید

اما حالا و در پایان سال ۱۳۹۷ و در شرایطی که قیمت دلار نیما در محدوده ۹۰۰۰ تومان و دلار آزاد در حدود ۱۲۰۰۰ تومان اعلام می شود، مشخص است که قیمت خودرو های ساخت داخل و به خصوص قیمت پراید نیز افزایشی متناسب با نرخ های قبلی را تجربه خواهد کرد. بر این اساس می توان تخمین زد که در خوشبینانه ترین حالت، براساس محاسبات قیمت ۵۰۰۰ دلاری پراید و قیمت ۹۰۰۰ تومانی سامانه نیما، قیمت پراید در محدوده ۴۵ میلیون تومان قرار خواهد گرفت و در حالت بدبینانه نیز افزایش قیمت پراید به حدود ۶۰ میلیون تومان (براساس قیمت ۱۲ هزار تومانی دلار آزاد) دور از ذهن به نظر نمی رسد.

قیمت خودرو پراید

آیا می توان از افزایش مجدد قیمت خودرو جلوگیری کرد؟

پاسخ به این پرسش با توجه به سوابق بیش از حد درخشان مدیران داخلی در ساماندهی اوضاع، تقریبا منفی است. اما در دنیایی رویایی، شاید بتوان با برخی تغییرات از افزایش بیشتر قیمت خودرو در بازار جلو گیری کرد.

ساختار مدیریتی و شیوه عملکرد دو خودروساز بزرگ کشور از اساس پر هزینه است، مسلما اصلاح ساختاری این دو شرکت و تغییر در میزان اخذ مالیات و هزینه های سربار، ارائه وام هایی با سود کمتر برای تامین نقدینگی خودروسازان، تسهیل فعالیت قطعه سازان و مسائلی از این دست می تواند باعث کاهش قیمت تمام شده خودرو برای تولید کنندگان شود.

البته با توجه به شرایط اقتصاد عمومی کشور و درگیر بودن دولتمردان برای تامین کالاهای اساسی، بعید به نظر می رسد که هیچ یک از این پیشنهادات مطرح یا اجرایی شوند، اما آنچه واضح است اینکه سرکوب قیمت ها نیز نتیجه ای جز ورشکستگی کامل صنعت خودروسازی و افزایش قیمت خودرو های موجود در بازار نخواهد داشت، چرا که با توجه به تقاضای حدود ۱٫۵ میلیون دستگاه خودروهای صفر در کشور، به نظر می رسد که کاهش عرضه (حتی در صورت ورشکسته شدن خودروسازان) نیز به افزایش قیمت ها منجر شود.

The post قیمت پراید در مسیر ۶۰ میلیونی شدن؛ آیا راه گریزی وجود دارد؟ appeared first on دیجیاتو.

اصلاح قیمت تیبا، کوییک، پراید وانت و سیتروئن C3 توسط سایپا

اوایل هفته بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش قیمت خودرو، با اشاره به بند دوم مصوبه ستاد تنظیم بازار گفت: خودروسازان مکلف به تحویل خودروهای پیش فروش شده با تاریخ تحویل اول شهریور ماه تا سی‌ام دی ماه به قیمت قبل هستند. رضا رحمانی تاکید کرد که هرگونه افزایش قیمت جدید برای پیش فروش ها و فروش های آتی خواهد بود.
وزیر صنعت درباره ضرر و زیان خودروسازان از این مساله نیز توضیح داد: همانگونه که پیش از این اعلام کرده ام، در عمل به تعهدات حساس هستیم و هیچ مماشاتی با خودروسازان نخواهیم داشت زیرا با قرارداد قطعی خرید کرده اند و همه باید به این تعهد پایبند باشند.

تیبا دوگانه‌سوز

رحمانی افزود: در هر موضوعی وقتی قولی به مردم می دهیم باید به آن عمل کنیم؛ وقتی خودروسازان در پیش فروش های عادی خود به مردم تعهد داده اند که قیمت مطابق زمان تحویل مندرج در قرارداد محاسبه می شود، باید به آن پایبند باشند.
در همین راستا گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد، دعوتنامه خودروهای تیبا دوگانه‌سوز ، کوییک دنده‌ای و سایپا ۱۵۱ پس از اصلاح قیمت، مجددا به مشتریان ارسال خواهد شد.

سایپا در بخشنامه‌ای به نمایندگی‌های خود اعلام کرد، دعوتنامه تعهدات خودروهای کوییک دنده‌ای ، تیبا دوگانه‌سوز  و پراید۱۵۱ که برای اولین بار با قیمت جدید صادر شده بود، مجددا با قیمت قدیم از تاریخ ۹۷/۱۱/۱۱ فعال می شود.
لازم به ذکر است، در صورتیکه مشتریان محترم با دعوتنامه قبلی اقدام به تکمیل وجه نموده باشند، وجه پرداختی مازاد به ایشان مسترد خواهد شد.

دیگر شرکت تابعه سایپا یعنی سایپا ستروئن نیز که عرضه خودروهای سیتروئن C3 را بر عهده دارد نیز در همین راستا قیمت خودروهای تحویلی خود را تعدیل کرده است. این خودرو چندی پیش

از سوی سایپا سیتروئن ٢٣٨ میلیون و ۴۵٠ هزار تومان اعلام شده بود، با صدور اطلاعیه ای در کانال تلگرامی این شرکت با کاهش مواجه شد.
شرکت سایپا-سیتروئن در اطلاعیه ای اعلام کرد:
بدینوسیله باستحضار می رساند که بر اساس نامه دریافت شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت محاسباتی خودروی سیتروئن C3، به مبلغ ۱،۸۲۰،۶۶۰،۴۲۰ ریال (بدون مالیات، بیمه و عوارض) و مابه التفاوت قابل پرداخت توسط مشتری به مبلغ ۹۱۰،۳۳۰،۴۲۰ ریال با احتساب بروزرسانی پیش پرداخت مشتری است که مبالغ مالیات، بیمه و عوارض نیز بر عهده مشتری خواهد بود.

قیمت سیتروئن C3

سیتروئن C3 دارای طولی معادل ٣٩٩٠ میلی‌متر بوده و ارتفاعی برابر با ١۴۵٧ میلی‌متر دارد و به موتور توربو شارژ ١۶٠٠ سی‌سی که توانایی تولید ١۶۵ اسب بخار را دارد نیز مجهز است.

این قدرت قابل توجه توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک در اختیار چرخ های جلو قرار می گیرد و با توجه به ابعاد جمع و جور خودرو می تواند شتابی قابل توجه را برای آن تامین نماید.

از گزینه ‌های رفاهی داخل کابین C3 می ‌توان به دوربین دید عقب، صندلی های پارچه ای، کروز کنترل و همچنین سیستم تهویه مطبوع خودکار اشاره کرد. در میانه داشبورد نیز یک سیستم سرگرمی / اطلاعات مجهز به نمایشگر ٧ اینچی تعبیه شده است که ارائه کننده قابلیت‌ هایی همچون مسیریابی ماهواره ‌ای مبتنی بر GPS، رادیو و پخش صوتی، اتصال به تلفن هوشمند، بلوتوث و غیره می باشد.

ظرفیت ٣٠٠ لیتری صندوق عقب و مجموعی از تجهیزات ایمنی و رفاهی مدرن نظیر ۴ کیسه هوا، سیستم ESP و…از جمله ویژگی های سیتروئن C3 مونتاژی سایپا کاشان خواهد بود.
گفتنی است که نصب پیشرانه ١/۶ لیتری توربو برای نخستین بار در جهان بر روی این بدنه در بازار ایران انجام شده است و به طور کلی تنها خط تولید سیتروئن C3 به غیر از ایران نیز در کشور اسلواکی قرار دارد.

حواشی به قوت خود باقیست

شاید در نگاه نخست، تعدیل شدن قیمت های حاشیه بازار که پیشتر توسط خودروسازان اعلام شده باشد، امر مبارکی تلقی شود اما واقعیت این است که خودروسازان در عوض این عقب نشینی، در خواست وامی هزاران میلیارد تومانی را مطرح کرده اند و حالا قرار است حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان به صنعت خودروسازی تخصیص داده شود. ارائه چنین وامی می تواند زمینه را برای رشد تورم کلی در کشور فراهم کند. در واقع افزایش نقدینگی براساس برخی تئوری های اقتصاد کلان به افزایش تورم منجر می شود.

از سوی دیگر براساس بیانیه اخیر وزارت صنعت، محاسبه قیمت خودروهای تا تاریخ ۳۰ دی ماه براساس قیمت های قبلی خواهد بود اما حالا خریداران خودروهایی با مهلت تحویل بهمن و اسفند دچار نگرانی شدید از قیمت تحویل خودروهای ثبت نامی خود هستند و براین عقیده اند که تفاوت معنا داری بین ثبت نام کنندگان دی ماه و ماه های بعد وجود ندارد.

نامشخص بودن زمان شماره گذاری و تحویل واقعی خودروهای تکمیل وجه شده نیز از جمله دیگر دلایل نگرانی ثبت نام کنندگان است. چرا که ظاهرا در خصوص برخی از خودروها چند ماهی وقفه بین زمان تکمیل وجه و زمان تحویل خودرو ایجاد شده است. در نهایت نیز می توان گفت که با توجه به این وضعیت، تعیین قیمت خودروهای تولید داخل و مونتاژی در بازار شب عید بسیار پیچیده می شود و می تواند به تغییر شرایط بازار منجر شود.

The post اصلاح قیمت تیبا، کوییک، پراید وانت و سیتروئن C3 توسط سایپا appeared first on دیجیاتو.

قیمت جدید سراتو، وانت پراید و چانگان اعلام شد

گروه خودروسازی سایپا قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرد. در این فهرست قیمت جدید سراتو آپشنال ۱۶۰۰، ۱۷۶ میلیون تومان تعیین شده است. این یعنی قیمت جدید سراتو ۱۶۰۰ بیش از ۷۵درضد افزایش یافته است.
همچنین قیمت سراتو آپشنال ۲۰۰۰ نیز ۱۹۶ میلیون تومان اعلام شده است. این مدل از سراتو نیز با احتساب وضعیت فعلی بیش از ۹۰درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. چانگان نیز ۱۲۷ میلیون تومان و پراید SE151 هم ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است. این دو خودرو هم در بخشنامه جدید، به ترتیب حدود ۱۰۰و ۲۵درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

افزایش قیمت پراید و چهار محصول دیگر توسط سایپا اعلام شد

پس از تایید و تکذیب‌های فراوان درباره قیمت‌ گذاری خودروهای داخلی در حاشیه بازار، ابتدا ایران خودرو قیمت ۵ محصول خود را افزایش داد. در حال حاضر نیز نوبت سایپا است، تا قیمت جدید محصولات خود را اعلام کند. قیمت جدید سایپا در شرایطی اعلام می شود که بنا بر اعلام نظر شورای رقابت، فرمول در نظر گرفته شده برای قیمت گذاری خودروهایی ماند وانت پراید باید با معیار فاصله پنج درصدی با قیمت بازار متفاوت باشد، اما حالا به نظر می رسد که این اتفاق نیافتاده و پراید وانت نیز با فرمولی مشابه با سایر خودروها قیمت گذاری شده است. قیمت پراید و افزایش آن شاید یکی از مهمترین اتفاقات برای عموم مشتریان باشد چرا که این خودرو سال هاست که در نقش خودرو اقتصادی قابل دست یابی برای عموم مردم ظاهر می شود، هرچند که به نظر می رسد حالا قیمت پراید در حال گذر از سطح پرداختی عموم مشتریان خود است.

در این فهرست قیمت جدید سراتو آپشنال ۱۶۰۰ ، ۱۷۶ میلیون تومان تعیین شده است. همچنین قیمت سراتو آپشنال ۲۰۰۰ نیز ۱۹۶ میلیون تومان اعلام شده است و ای ندر حالیست که قیمت هر دو خودرو در بازار در محدوده ۱۸۰ و ۲۰۰ میلیون تومان قرار دارد.
قیمت چانگان نیز ۱۲۷ میلیون تومان تعیین شده است و در روزهای اخیر شاهد رسیدن قیمت این خودرو در بازار در بازه قیمت حدود ۱۳۰ میلیون تومانی بوده ایم.  پراید SE151 هم  ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است. قیمت پراید وانت در بازار اما حالا در محدوده ۳۶ میلیون تومان قرار گرفته است و احتمالا سایپا در مورد قیمت گذاری ۲۹ میلیونی این خودرو اینگونه توضیح خواهد داد که هنوز فاصله معناداری با قیمت بازار وجود دارد و این روزها هزینه تمام شده پراید برای این شرکت در محدوده ۳۲ میلیون تومان قرار می گیرد.

قیمت جدید محصولات سایپا در شرایطی اعلام شده است که ایران خودرو نیز در حدود سه روز پیش، قیمت پنج محصول خود را به شکل قابل توجهی افزایش داد و حالا به نظر می رسد که مدیران سایپا نیز در حال تکمیل پروسه ای مشابه با همسایه آبی پوش خود هستند.

قیمت پراید و سراتو چانگان

قیمت جدید پراید

تا پیش از این، گفته می‌ شد حسن روحانی رئیس‌ جمهوری با افزایش قیمت خودرو مخالف است، با این حال آن طور که رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود، رئیس جمهور مخالفتی با این موضوع ندارد.
همه این مواضع مخالف در حالی بود که زنجیره خودرو سازی کشور به خصوص قطعه ‌سازان، طی چند ماه گذشته بارها مصرانه خواستار افزایش قیمت خودرو براساس حاشیه بازار شدند. آنها حتی با ارسال نامه‌ ای به رئیس‌ جمهور، تاکید کردند که در صورت ادامه قیمت‌ گذاری دستوری، موجی بزرگ از بیکاری، صنایع خودرو و قطعه سازى کشور را دربر خواهد گرفت.
طبق وعده خودروسازان، افزایش قیمت محصولات متناسب با حاشیه بازار، مزایایی به نفع مصرف‌ کنندگان دارد، هرچند در کوتاه‌ مدت شوکی بزرگ به آنها وارد خواهد کرد. این شوک به خصوص دامان ثبت‌ نام ‌کنندگانی را می‌ گیرد که قراردادهای ما بین آنها و خودروسازان براساس قیمت روز محصول، منعقد شده و بنابراین مجبورند محصولات پیش‌ خریدی را با قیمت روز تحویل بگیرند.

در این زمینه نیز به نظر می رسد که شرکت های خودروسازی قصد دارند تا خودروهای ثبت نامی را با اختلاف قیمت به خریداران تحویل دهند و بدین شیوه از سرازیر شدن سیل مشتریان انصرافی به شرکت ها جلوگیری نمایند. حالا باید منتظر ماند و دید که نظر شورای رقابت در مورد قیمت ۲۹ میلیونی پراید وانت چه خواهد بود.

The post افزایش قیمت پراید و چهار محصول دیگر توسط سایپا اعلام شد appeared first on دیجیاتو.

وزیر صنعت: اعلام قیمت خودرو های پر فروش تا هفته آینده؛ آشوب و رکود در بازار خودرو

با توجه به اظهارات جدید رضا رحمانی، وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت با پایان قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار، از هفته آینده قیمت جدید خودرو های پرفروش اعلام خواهد شد. به این ترتیب انتظار می رود با مصوبه مذکور قیمت خودرو در بازار آزاد پایین آمده و افزایش تولید و عرضه صورت پذیرد.
البته لازم به ذکر است که رحمانی در خصوص واگذاری خودروهای پیش فروش شده با قیمت قطعی نیز توضیح داده است که خودروسازان موظف اند این خودروها را با همان قیمت قبلی واگذار کنند. به عبارت دیگر افزایش قیمت خودرو برای خودروهای پیش فروش شده با قیمت قطعی مطرح نیست.

قیمت خودرو
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه توضیح داد که ایران خودرو و سایپا تنها مجوز پیش فروش ۳۰ درصد از ظرفیت تولیدشان را دریافت کرده اند که البته در واگذاری این پیش فروش ها نیز دچار مشکل شده اند. در واقع علت اصلی بدقولی خودروسازان در عمل به تعهداتشان مشکلات مربوط به ورود قطعات از خارج و کاهش تولید خودرو است.
به هر حال به نظر می رسد که صنعت خودرو به همراه تمام ۵۰۰ هزار نیروی شاغل در ۲ هزار واحد صنعتی آن در سراسر کشور از بحران به وجود آمده عبور کرده است و گواه این ادعا نیز کاهش روند نزولی تولید خودرو، یا به عبارت دیگر افزایش خروجی خط تولید خودروها می باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در انتها توضیح داد که با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه قضایی در حدود ۱۳ هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور به زودی ترخیص شده و راهی جاده ها خواهد شد.

بنابراین به نظر می رسد که در صورت ترخیص خودروهای وارداتی و ورود این تعداد خودرو به بازار، شاهد کاهش نسبی قیمت خودروهای وارداتی در بازار باشیم، اما در خصوص بازار خودروهای داخلی شرایط بسیار پیچیده به نظر می رسد.

در پی اعلام قیمت های افزایش یافته توسط ایران خودرو و مدیران خودرو در طی دو روز گذشته، استارت افزایش شدید و آزادسازی قیمت گذاری خودرو زده شده است اما به نظر می رسد که عدم تامین قطعات وارداتی، زمینه ساز کاهش تیراژ خط تولید خواهد شد.

گرچه بازار نسبت به این افزایش قیمت ها به طور طبیعی واکنش نشان خواهد داد، اما در عمل آنچه اتفاق میافتد این است که سگمنت بندی بازار تغییر خواهد کرد و مشتریان خودروهای وارداتی در صورت نیاز به سمت خودروهای چینی و مشتریان چینی ها به سمت خودروهای داخلی و برخی چینی های ارزان تر خواهند رفت.

بنابراین به نظر می رسد که بتوان سرنوشتی سه بخشی را برای بازار خودرو کشور متصور بود. کاهش نسبی قیمت خودروهای وارداتی در صورت ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک، ادامه رکود و حفظ قیمت های فعلی خودروهای مونتاژی که دیگر قابلیت تولید در کشور را ندارند و کاهش نسبی قیمت خودروهای تولید داخل.

برای توضیح بیشتر می توان گفت که خودروهایی مانند، رنو ساندرو، مزدا ۳، کیا سراتو، محصولات هیوندای مونتاژی کرمان موتور و برقی چینی های محبوب مانند هاوال بعید است که از سایر بخش های بازار تاثیر پذیرند و احتمالا به عنوان خودروهای خوبی که دیگر امکان تولید ندارند، سطح قیمت های فعلی را حفظ خواهند کرد.

خودروهای تولید داخل مانند خانواده پراید، تیبا، ساینا، پژو ۲۰۶، سمند، پرشیا و ۴۰۵ و … در صورت افزایش تحویل ممکن است دچار افت قیمت در سطح بازار شوند، در واقع افزایش قیمت این خودروها نباید به شکل مستقیم از افزایش قیمت دلار نشات پذیرد، چرا که میزان ارز بری این خودروها نسبت به خودروهای چینی یا مونتاژی کمتر است.

در نهایت سرنوشت خودروسازان چینی و قیمت محصولاتشان، ارتباط زیادی شرایط اقتصادی و سیاسی بین ایران و چین دارد و می تواند دامنه گسترده ای از قطع کامل تولید تا کاهش نسبی قیمت را شامل شود. در شرایط فعلی مبادلات مالی بین دو کشور مختل شده و همین مسئله افزایش قیمت و کاهش تیراژ را در پی داشته است.

The post وزیر صنعت: اعلام قیمت خودرو های پر فروش تا هفته آینده؛ آشوب و رکود در بازار خودرو appeared first on دیجیاتو.

پیشنهاد قیمت جدید پراید؛ بیش از ۳۲ میلیون تومان

«به احتمال قوی شورای رقابت از بحث قیمت گذاری خودرو کنار گذاشته شده و ممکن است وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان، قیمت کارخانه ای خودرو ها را حدود ۲۰ درصد افزایش دهند.» این گفته یکی از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس است که خبر از افزایش قیمت خودروها می‌دهد؛ موضوعی که با انجام شدن آن آشفتگی بازار خودرو ادامه دار خواهد شد.

«ولی ملکی» در این باره توضیح داد که پیش از عید امسال انجمن قطعه سازان و خودروسازان مکاتبات پیوسته ای با بهارستان داشتند و نامه هایی به رئیس مجلس ارسال کردند که رئیس جمهور نامه های مذکور را به کمیسیون صنایع ارجاع داد و جلسات متعددی در این رابطه برگزار شد. موضوع مکاتبات مذکور که پیش از عید اتفاق افتاد این بود که قطعه سازان معتقد بودند اگر قیمت‌ها حداقل ۱۷ درصد افزایش نیابد، قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

این عضو ناظر مجلس با بیان اینکه پیش از عید نیز تصمیم گیری در مورد افزایش قیمت ها بر عهده شورای رقابت بوده توضیح داد: «متاسفانه شورای رقابت دو ماه پیش در قیمت گذاری خودرو تنها اجازه افزایش ۷ درصدی را صادر کرده است. این در حالی است که از مرداد ماه ۶۰ تا ۷۰ درصد بر قیمت مواد مصرفی مورد استفاده در تولید خودرو ها افزوده شده است.»

قیمت گذاری خودرو

ملکی اعلام کرد که با این شرایط مجددا بحث قیمت گذاری خودرو ها مطرح شد و شورای رقابت به دنبال آن رفت که در این زمینه ورود پیدا کند. البته شورای رقابت به این منظور احتیاج داشت که از سوی بانک مرکزی تورم بخشی صنعت خودرو اعلام و تورم نقطه به نقطه امسال با سال گذشته نیز مقایسه شود.

ملکی معتقد است که در شرایط کنونی کشور شورای عالی اقتصاد اختیاراتی را به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعطا کرده و وزیر هم بر اساس این اختیارات سازمان حمایت از مصرف کنندگان را متولی قیمت گذاری خودرو اعلام کرده است. به این ترتیب عملا در بحث قیمت گذاری خودرو شورای رقابت کنار گذاشته شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان نرخ نهایی خودروها را تعیین می کنند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تاکید بر این موضوع که قیمت فعلی خودرو ها در بازار حباب دارد، عنوان کرد:

«مدیر عامل سایپا به تازگی در جلسه ای که در مورد قیمت خودروها در کمیسیون صنایع مجلس با همراهی خودروسازان برگزار شده، قسم جلاله خورد که در صورتی که هر پراید با قیمت نهایی ۳۲ میلیون تومان به فروش برسد این شرکت ضرر نکرده و سودی نیز به آن تعلق نمی گیرد. مدیرعامل سایپا گفته است که قیمت ۲۱ میلیونی هر پراید ضرری ۱۲ میلیونی را به همراه خود داشته و با این شرایط اگر افزایش قیمت صورت نگیرد، قطعه سازان هم به تولید خود ادامه نخواهند داد. در صورتی که قطعه تولید نشود، خودروهای نیمه کاره در پارکینگ خودروسازان انبار شده و از طرف دیگر نیز تولید خودرو و صنعت خودروسازی کشور به کلی متوقف خواهد شد.»

نماینده مشکین شهر در پایان توضیح داد که احتمالا وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان، قیمت مربوط به کارخانه خودرو ها حدودا ۲۰ درصد افزایش خواهند داد.

این توضیحات در حالی مطرح می شود که پیش از این از ارز بری کمتر از ۲۰ درصدی خودروهای داخلی سخن به میان آمده بود. چنین رقمی به این معناست که حدود ۴ میلیون تومان از قیمت پراید ۲۰ میلیونی، به نرخ ارز وابستگی مستقیم داشته است و حالا با فرض دو برابر شدن نرخ ارز، این رقم باید به ۸ میلیون تومان افزایش یافته باشد.

بنابراین در چنین حالتی افزایش حدود ۴ الی ۶ میلیونی قیمت پراید از حدود ۲۲ میلیون تومان به حدود ۲۸ میلیون تومان، می تواند به احتمال فراوان جبران کننده افزایش نرخ ارز باشد. بنابراین بین این دو فرضیه اختلافی بین ۴ الی ۶ میلیون تومانی وجود دارد و البته که تمام دلایل سایپا برای افزایش قیمت نیز تنها به افزایش نرخ ارز مربوط نمی شود و می تواند مسائل دیگری نظیر کاهش تیراژ تولیدی و افزایش هزینه های سربار شرکت را نیز در بر بگیرد.

The post پیشنهاد قیمت جدید پراید؛ بیش از ۳۲ میلیون تومان appeared first on دیجیاتو.