اصلاح قیمت تیبا، کوییک، پراید وانت و سیتروئن C3 توسط سایپا

اوایل هفته بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش قیمت خودرو، با اشاره به بند دوم مصوبه ستاد تنظیم بازار گفت: خودروسازان مکلف به تحویل خودروهای پیش فروش شده با تاریخ تحویل اول شهریور ماه تا سی‌ام دی ماه به قیمت قبل هستند. رضا رحمانی تاکید کرد که هرگونه افزایش قیمت جدید برای پیش فروش ها و فروش های آتی خواهد بود.
وزیر صنعت درباره ضرر و زیان خودروسازان از این مساله نیز توضیح داد: همانگونه که پیش از این اعلام کرده ام، در عمل به تعهدات حساس هستیم و هیچ مماشاتی با خودروسازان نخواهیم داشت زیرا با قرارداد قطعی خرید کرده اند و همه باید به این تعهد پایبند باشند.

تیبا دوگانه‌سوز

رحمانی افزود: در هر موضوعی وقتی قولی به مردم می دهیم باید به آن عمل کنیم؛ وقتی خودروسازان در پیش فروش های عادی خود به مردم تعهد داده اند که قیمت مطابق زمان تحویل مندرج در قرارداد محاسبه می شود، باید به آن پایبند باشند.
در همین راستا گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد، دعوتنامه خودروهای تیبا دوگانه‌سوز ، کوییک دنده‌ای و سایپا ۱۵۱ پس از اصلاح قیمت، مجددا به مشتریان ارسال خواهد شد.

سایپا در بخشنامه‌ای به نمایندگی‌های خود اعلام کرد، دعوتنامه تعهدات خودروهای کوییک دنده‌ای ، تیبا دوگانه‌سوز  و پراید۱۵۱ که برای اولین بار با قیمت جدید صادر شده بود، مجددا با قیمت قدیم از تاریخ ۹۷/۱۱/۱۱ فعال می شود.
لازم به ذکر است، در صورتیکه مشتریان محترم با دعوتنامه قبلی اقدام به تکمیل وجه نموده باشند، وجه پرداختی مازاد به ایشان مسترد خواهد شد.

دیگر شرکت تابعه سایپا یعنی سایپا ستروئن نیز که عرضه خودروهای سیتروئن C3 را بر عهده دارد نیز در همین راستا قیمت خودروهای تحویلی خود را تعدیل کرده است. این خودرو چندی پیش

از سوی سایپا سیتروئن ٢٣٨ میلیون و ۴۵٠ هزار تومان اعلام شده بود، با صدور اطلاعیه ای در کانال تلگرامی این شرکت با کاهش مواجه شد.
شرکت سایپا-سیتروئن در اطلاعیه ای اعلام کرد:
بدینوسیله باستحضار می رساند که بر اساس نامه دریافت شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت محاسباتی خودروی سیتروئن C3، به مبلغ ۱،۸۲۰،۶۶۰،۴۲۰ ریال (بدون مالیات، بیمه و عوارض) و مابه التفاوت قابل پرداخت توسط مشتری به مبلغ ۹۱۰،۳۳۰،۴۲۰ ریال با احتساب بروزرسانی پیش پرداخت مشتری است که مبالغ مالیات، بیمه و عوارض نیز بر عهده مشتری خواهد بود.

قیمت سیتروئن C3

سیتروئن C3 دارای طولی معادل ٣٩٩٠ میلی‌متر بوده و ارتفاعی برابر با ١۴۵٧ میلی‌متر دارد و به موتور توربو شارژ ١۶٠٠ سی‌سی که توانایی تولید ١۶۵ اسب بخار را دارد نیز مجهز است.

این قدرت قابل توجه توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک در اختیار چرخ های جلو قرار می گیرد و با توجه به ابعاد جمع و جور خودرو می تواند شتابی قابل توجه را برای آن تامین نماید.

از گزینه ‌های رفاهی داخل کابین C3 می ‌توان به دوربین دید عقب، صندلی های پارچه ای، کروز کنترل و همچنین سیستم تهویه مطبوع خودکار اشاره کرد. در میانه داشبورد نیز یک سیستم سرگرمی / اطلاعات مجهز به نمایشگر ٧ اینچی تعبیه شده است که ارائه کننده قابلیت‌ هایی همچون مسیریابی ماهواره ‌ای مبتنی بر GPS، رادیو و پخش صوتی، اتصال به تلفن هوشمند، بلوتوث و غیره می باشد.

ظرفیت ٣٠٠ لیتری صندوق عقب و مجموعی از تجهیزات ایمنی و رفاهی مدرن نظیر ۴ کیسه هوا، سیستم ESP و…از جمله ویژگی های سیتروئن C3 مونتاژی سایپا کاشان خواهد بود.
گفتنی است که نصب پیشرانه ١/۶ لیتری توربو برای نخستین بار در جهان بر روی این بدنه در بازار ایران انجام شده است و به طور کلی تنها خط تولید سیتروئن C3 به غیر از ایران نیز در کشور اسلواکی قرار دارد.

حواشی به قوت خود باقیست

شاید در نگاه نخست، تعدیل شدن قیمت های حاشیه بازار که پیشتر توسط خودروسازان اعلام شده باشد، امر مبارکی تلقی شود اما واقعیت این است که خودروسازان در عوض این عقب نشینی، در خواست وامی هزاران میلیارد تومانی را مطرح کرده اند و حالا قرار است حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان به صنعت خودروسازی تخصیص داده شود. ارائه چنین وامی می تواند زمینه را برای رشد تورم کلی در کشور فراهم کند. در واقع افزایش نقدینگی براساس برخی تئوری های اقتصاد کلان به افزایش تورم منجر می شود.

از سوی دیگر براساس بیانیه اخیر وزارت صنعت، محاسبه قیمت خودروهای تا تاریخ ۳۰ دی ماه براساس قیمت های قبلی خواهد بود اما حالا خریداران خودروهایی با مهلت تحویل بهمن و اسفند دچار نگرانی شدید از قیمت تحویل خودروهای ثبت نامی خود هستند و براین عقیده اند که تفاوت معنا داری بین ثبت نام کنندگان دی ماه و ماه های بعد وجود ندارد.

نامشخص بودن زمان شماره گذاری و تحویل واقعی خودروهای تکمیل وجه شده نیز از جمله دیگر دلایل نگرانی ثبت نام کنندگان است. چرا که ظاهرا در خصوص برخی از خودروها چند ماهی وقفه بین زمان تکمیل وجه و زمان تحویل خودرو ایجاد شده است. در نهایت نیز می توان گفت که با توجه به این وضعیت، تعیین قیمت خودروهای تولید داخل و مونتاژی در بازار شب عید بسیار پیچیده می شود و می تواند به تغییر شرایط بازار منجر شود.

The post اصلاح قیمت تیبا، کوییک، پراید وانت و سیتروئن C3 توسط سایپا appeared first on دیجیاتو.

قیمت تیبا و ساینا توسط سایپا از سه تا شش میلیون تومان افزایش یافت + جدول

شرکت سایپا در اقدامی غیر قابل پیش بینی  لیست جدید انواع محصولات خود را اعلام کرد. براساس این لیست قیمت سه محصول پراید و تیبا و ساینا بار دیگر افزایش پیدا کرده است. این درحالیست که قیمت محصولات سایپا در حدود پنج روز قبل افزایش یافته بود و حالا افزایش مجدد قیمت تیبا و قیمت ساینا توسط این خودرو ساز در چنین فاصله زمانی کوتاهی بسیار عجیب به نظر می رسد. به خصوص آنکه قیمت های اعلام شده در جدول تازه منتشر شده از سوی سایپا، نه تنها شامل فاصله ۵ درصدی نسبت به قیمت های بازار نمی شود، بلکه حتی به نوعی با قیمت های بازار برابر است.

عجیب تر آنکه در فهرست اعلام شده توسط سایپا، اثری از مدل های اتوماتیک ساینا و کوییک دیده نمی شود که این امر به نوعی می تواند تاییدی بر قطع تولید این خودروها توسط سایپا باشد. ظاهرا تحریم های سنگین اعمال شده بر روی صنعت خودروسازی کشورمان باعث شده تا روند تامین گیربکس CVT تیبا و ساینا اتوماتیک با اخلال جدی مواجه شود.

قیمت تیبا
همانطور که احتمالا می دانید. پلت‌ فرم مورد استفاده در ساینا، کاملا مشابه تیبا است و با کد X200 شناخته می‌شود. سایپا، در سال ۱۳۸۸ از تیبا و پلتفرم X200 رونمایی کرد. از همان ابتدا قرار بود، خودروهای متنوعی بر اساس  X200  ساخته شوند، اما ۵ سال طول کشید تا نمونه‌ی هاچبک تیبا، عرضه شود. انتقاد به ایرادات فنی و البته عقب‌ ماندگی پلت‌فرم X200، از همان روزهای اول و هنگام تولید تیبا، شنیده می‌شد؛ اما سایپا به طراحی خود بر اساس همین پلت‌ فرم ادامه داد و ۶ سال پس از عرضه‌ی تیبا، در سال ۱۳۹۴ از ساینا رونمایی کرد. به تجربه ثابت شده است؛ خودروسازان ایرانی بر تولید محصولات قدیمی پافشاری می‌کنند و علاوه بر بی‌ب رنامگی برای جایگزینی مدل‌های قدیمی با نمونه‌های جدید، خودرویی جدید بر اساس پلت‌فرم سابق خود به سبد محصولات، اضافه می‌کنند. این روند، برای پلت‌ فرم X200 نیز، وجود دارد و اسفندماه ۹۵، نسخه‌ی هاچبک ساینا با نام کوئیک، رونمایی شد.
طبق معمول خودروهای ایرانی، برای ساینا هم تنها یک نوع پیشرانه قابل سفارش است. این مدل، از همان موتور ۱۵۰۳سی‌سی تیبا استفاده می‌کند تا قدرت ۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر از ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. شاید آمار فنی ساینا روی کاغذ، بسیار ناامیدکننده به نظر رسد، اما به دلیل وزن خالص ۱۰۵۰ کیلوگرم، می‌تواند در زمانی حدود ۱۲ تا ۱۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسد که البته، در مقایسه با خودروهای چینی بازار، عدد قابل قبولی است.

The post قیمت تیبا و ساینا توسط سایپا از سه تا شش میلیون تومان افزایش یافت + جدول appeared first on دیجیاتو.

اولین افزایش قیمت محصولات سایپا در سال ۹۷ کلیک خورد

در نیمه نخست سال ۹۷ باید منتظر افزایش قیمت قابل توجه خودروهای داخلی باشیم، با توجه به تغییرات نرخ بیمه شخص ثالث قیمت جدید محصولات سایپا در سال ۹۷ اعلام شد.
به دلیل افزایش حق بیمه شخص ثالث در سال ۹۷، کلیه محصولات شرکت سایپا ۸۹ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده‌اند.
همچنین شرایط فروش فوری نقدی محصولات سایپا از روز پنجشنبه مورخ ۹۷/۰۱/۱۶ به شرح جدول زیر فعال میگردد.
با توجه به محدود بودن تعداد فروش در صورت تکمیل ظرفیت، اطلاعیه غیرفعال خواهد شد.

با توجه به شرایط فعلی به نظر می رسد که افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت مواد خام نظیر آهن و آلومینیوم، افزایش حقوق حداقلی کارگران و البته افزایش بیمه شخص ثالث و منابع تامین مالی بر روی افزایش نهایی قیمت خودرو تاثیر گذار باشند.

خودروسازان از ماه ها قبل درخواست افزایش قیمت محصولات خود در سال ۹۷ را به شورای رقابت و سایر مراجع مربوطه ارائه کرده اند و این روزها در انتظار گرفتن چراغ سبز برای افزایش قیمت محصولات خود هستند.قیمت خودروهای سایپا

The post اولین افزایش قیمت محصولات سایپا در سال ۹۷ کلیک خورد appeared first on دیجیاتو.