آیت‌الله نوری همدانی: سیل یک امتحان الهی است

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، آیت‌الله نوری همدانی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد اظهار داشت: خداوند هر مؤمن و قومی را که دوست داشته باشد آن را به بلا و گرفتاری مبتلا می‌کند.

وی با بیان اینکه انسان مؤمن باید در مشکلات صبر پیشه کند، افزود: این اقدام سبب می‌شود تا مورد توجه و عنایت ویژه خداوند متعال قرار گیرد، در بلاها صبر، استقامت و ایمان افراد آزمایش می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آفات ربا ادامه داد: اگر اسلام ربا را حرام اعلام کرده است برای این است که جامعه ضرر نبیند و با کنار گذاشتن آن جامعه ساخته می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: برخی افراد گاهی ربا انجام می‌دهند اما عناوین مختلفی برای آن انتخاب می‌کنند یا سعی می‌کنند توجیهاتی برای آن داشته باشند که کار تعجب آوری است.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه ربا یکی از شدیدترین گناهان است و نباید با توجیهات و تغییر عناوین ربا انجام داد، گفت: ربا سبب می‌شود به جامعه آسیب‌های جدی وارد شود، ربا حرام شده تا سرمایه‌ها برای تجارت و تولید هزینه شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: وام‌ قرض الحسنه بانک‌ها رباخواری آشکار و خلاف شرع است

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: مسلمین باید نسبت به مکتب و فرهنگ خود ثابت قدم باشند و استقامت کنند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: در روایات آمده که مؤمن نسبت به دیگران گرفتاری و مشکلات بیشتری پیدا می‌کند، قرآن کریم می‌فرماید هیچکس از امتحانات الهی مستثنی نیست و همه امتحان می‌شوند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به ارزش و اهمیت صبر تصریح کرد: کسانی که در مشکلات و گرفتاری‌ها صبور باشند و بینش الهی داشته باشند مورد توجه و عنایت ویژه خداوند متعال قرار می‌گیرند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: اگر امروز برخی از مردم دچار سیل شده‌اند به معنای عقوبت نیست، دلیل سیل این است که خداوند امتحانی برای مردم فراهم کرده تا صبر و استقامت آن‌ها را بسنجد که بعد از پیروزی در امتحان دارای مقام بالا و ثواب و اجر بسیار باشند. /تسنیم

این خبر آیت‌الله نوری همدانی: سیل یک امتحان الهی است اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: وام‌ قرض الحسنه بانک‌ها رباخواری آشکار و خلاف شرع است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر سه‌شنبه در دیدار با اعضای هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در بیت ایشان برگزارشد، با اظهار امیدواری از به ثمر رسیدن ‌تلاش‌های این کمسیون، به انتقاد از نظام بانکی پرداخت و گفت: نظام اقتصادی کشور بسیار پیچیده و معماگونه شده‌ است و مقصر اصلی هم خودمان هستیم نه تحریم‌ها.

آیت‌الله مکارم: می‌گویند با مفسدان اقتصادی برخورد می‌کنیم ولی ما نمی‌بینیم

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، وی افزود: وام‌ قرض الحسنه بانک‌ها رباخواری آشکار و خلاف شرع است؛ ما گفتیم ۴ درصد بابت کارمزد بگیرید اما یکبار نه هر سال! این زرنگی بانک‌ها زشت و خلاف شرع است و سودی که بانک‌ها به اسم کارمزد پس از آن ۴ درصد اولیه می‌گیرند، رباخواری آشکار است و تا به حال هم کسی به این بانک‌ها ایرادی نگرفته‌است.

این مرجع تقلید اظهارکرد: مساله‌ بعدی پدیده‌ خلق پول توسط بانک‌هاست که بسیار خطرناک است؛ مثلا بانکی اگر نقدینگی‌اش ۱۰۰ میلیون تومان است، به علت الکترونیکی شدن مبادلات و جایگزینی اوراق بهادار و عدم حضور اسکناس فیزیکی، بانک‌ها اقدام به خلق پول کرده و مثلا ۲۰۰ میلیون تومان سند مالی صادر می‌کنند.

وی ادامه داد: نتیجه آن‌که علت ورشکستگی بسیاری از موسسات مالی نیز همین امر بوده‌ است که خسارت هنگفتی هم به دولت زده‌ است؛ زیرا دولت مجبور می‌شود برای جلوگیری از خشم مال‌باختگان، پول ‌آن‌ها را از منابعی که ندارد بپردازد که مجبور به چاپ اسکناس و خلق مجدد پول بدون پشتوانه ‌می‌شود.

مکارم شیرازی در ادامهم گفت: ما تابه حال نفهمیدیم بانک مرکزی چقدر نفوذ و نظارت بر بانک‌ها دارد و ابزار قانونی و ضامن اجرایی مصوباتش چیست، چون می‌بینیم که بانک‌ها به اجرای دستورات بانک مرکزی در خصوص حداکثر سود بانکی توجهی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی باید قدرت مجازات بانک‌های خاطی‌ را داشته باشد، اما به گونه‌ای که منجر به تعطیلی و نارضایتی مردم نشود و اعمال قانون در قالب سیستمی جامع باشد.

این خبر آیت‌الله مکارم‌شیرازی: وام‌ قرض الحسنه بانک‌ها رباخواری آشکار و خلاف شرع است اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

اصلاح فضای مجازی دردستور کار دولت قرار بگیرد

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، دفتر آیت الله مکارم شیرازی روز چهارشنبه اعلام کرد که وی در دیدار معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درامور فضای مجازی افزود: هرچه سرمایه گذاری برای اصلاح این فضا صورت بگیرد بجا و شایسته است و اگر کوتاهی شود ثمره ای جز پشیمانی نخواهد داشت.

آیت‌الله مکارم‌: چرا مجوز کشیدن سیگار در کشور صادر می‌شود

وی همچنین گزارش ارائه شده معاون وزیر ارتباطات درباره ساماندهی فضای مجازی را امید بخش برشمرد و درعین حال تاکید کرد که نباید به این میزان بسنده شود.
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که باید در برابر آسیب های فضای مجازی هوشیار باشیم، تصریح کرد: مرتفع ساختن آسیب ها و آفات این عرصه، یک وظیفه دینی، انسانی و اجتماعی است، این آسیب ها هم به لحاظ دینی، هم به لحاظ اجتماعی و هم به لحاظ انسانی خسارت بار است و باید جلوی آن را گرفت.
وی ابراز داشت: امروز فضای مجازی حرف اول را در بسیاری از رویدادها می زند، اگر این فضا ناسالم باشد بقیه امور را نیز به ویرانی می کشاند و اگر سالم باشد بقیه امور را نیز اصلاح می کند.
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که باید این فضا و راه های مقابله با آسیب ها و بهره گیری درست از آن را جدی بگیریم، افزود: درحال حاضر حاکم بر جوامع بشری همین فضاهای مجازی است، روز به روز پدیدآورندگان این فضاها به دنبال برنامه ها و تحولات جدید هستند تا بتوانند همه چیز را قبضه کنند و در اختیار خودشان قرار دهند.
وی اضافه کرد: در چنین شرایطی نمی توان غافل نشست، والا یک وقت بیدار می شویم و می بینیم همه چیز ما را تحت تاثیر قرار داده و قبضه کرده است. /ایرنا

این خبر اصلاح فضای مجازی دردستور کار دولت قرار بگیرد اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

آیت‌الله جوادی‌آملی: زیاد شدن گریه در کشور کار خوبی است

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، مرجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم توانمندسازی نیروهای مسلح برای مقابله با دشمنان گفت: باید طوری نیروهای مسلح را توانمند کرد که احدی طمع به این کشور نداشته باشد، وظیفه همه بوده که ساختار دفاعی و امنیتی کشور نهایت عقل و علم را داشته باشیم.

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در همایش ملی«فرهنگ دفاعی- امنیتی بر اساس آموزه‌های مهدوی» که در موسسه اسراء برگزار شد، با اشاره به نقش فرهنگ مهدوی اظهار داشت: این وظیفه ما و هنر دین‌پروری بوده که می‌توانیم از آغاز تاکنون دین را پذیرفته و مهدوی شویم.

وی با بیان اینکه خصیصه نظام مهدوی در این بوده که آنچه پذیرفته‌ایم قائم بالفعل می‌شود، ابراز کرد: زمانی که فردی طمع بهشت یا خوف جهنم دارد دیگر مهدوی نمی‌اندیشد، عادل می‌تواند باشد ولی عادل مهدوی نیست.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه از سوره حدید تصریح کرد: در این سوره آمده کسی که قائم بالقسط می‌شود نه‌تنها اجازه ستم به خود نمی‌دهد بلکه اجازه ستم به دیگری را هم نمی‌دهد و حتی اجازه ستم به ثالث و رابع هم نمی‌دهد.

وی با اشاره به کلام امیرالمؤمنین(ع) مبنی بر ضرورت مبارزه با ستمگر و ستم پذیری عنوان کرد: ملتی که نفوذ بیگانه را تحمل کرده ملت ذلیلی است، ما سال‌های جنگ را تحمل کردیم چون فرزند علی(ع) بودیم و سنگین‌ترین کار این مملکت را فرزندان شما انجام داده‌اند.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر لزوم توجه به وصیت‌نامه‌های شهدا یادآور شد: این خون شهیدان پاک‌کننده استکبار آمریکا و صهیونیست و استعمار است، زیارت‌نامه‌ها برای ما درس مهدویت است.

وی با بیان اینکه مردان پاک کشور افراد منزه از اختلاس و نجومی‌بگیران است، اضافه کرد: اگر شهدا با اهدای خون خود این سرزمین را آماده میوه دادن کردند ما موظف به احیای شجره طوبای این سرزمین هستیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم توانمندسازی نیروهای مسلح برای مقابله با دشمنان اظهار داشت: باید طوری نیروهای مسلح را توانمند کرد که احدی طمع به این کشور نداشته باشد، وظیفه همه بوده که ساختار دفاعی و امنیتی کشور نهایت عقل و علم را داشته باشیم.

آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه گریه در کشور زیاد انجام‌ شده و کار خوبی است اما همه مملکت با گریه نیست، تصریح کرد: باید شعرای فردوسی منش و حماسی‌گو تربیت شود رشادت‌ها و حماسه‌های کشور زنده بماند و با حماسه می‌توان مشکلات را حل کرد.

آیت‌الله مکارم‌: چرا مجوز کشیدن سیگار در کشور صادر می‌شود

این خبر آیت‌الله جوادی‌آملی: زیاد شدن گریه در کشور کار خوبی است اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

کارتن‌خوابی که می‌توانست امام‌جماعت مسجد باشد

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، او چند ماهی می‌شود که زیر همین پل است. شب‌های بارانی سرپناهی پیدا می‌کند و در نهایت خانه اول و آخرش به همین محدوده ختم می‌شود؛ ویرانه‌ای که بقایای آن در ساعاتی از روز بر فراز پل قابل مشاهده بوده و شاید نگاه رهگذران نیز به آن افتاده باشد.

کارتن‌خوابی که می‌گوید هنوز معتاد نشده و با سیگار آرام می‌شود و در عین زندگی کارتن‌خوابی هنوز غرور و عزت نفس و مهم‌تر از همه انگیزه برای کار کردن دارد. با روشن شدن هوا حوالی میدان رسالت، کنار کارگرهای ایرانی و افغانستانی منتظر می‌ماند تا شاید کاری پیدا شود. اگر بخت یارش باشد، حقوق روزمزدی می‌گیرد، در غیر این صورت از مخازن زباله ضایعات جمع می‌کند و با فروش آن لقمه‌ای نان می‌خورد.

هنوز ساعت به ۱۰ شب نرسیده که به سختی از روی گاردریل پل به پایین می‌پرم. خودم را یک رهگذر کنجکاو و بعد خبرنگار معرفی می‌کنم. مقاومت چندانی ندارد اما برایش سوال است که چه چیزی توجهم را جلب کرده که این وقت شب اینجا هستم. یک شرط دارد و آن هم حفظ آبرویش است و می‌گوید: «اگر در حوزه علمیه قم شناسایی شوم، خودم که چیزی برای از دست دادن ندارم اما آبروی خانواده‌ام در شهرستان می‌رود». کنار تشک پاره و سوخته‌اش می‌نشینم. همه جا بوی نم و کثیفی دارد. اطراف جایی که نشسته‌ایم پر از خرده‌شیشه، کاغذ، لباس‌پاره، ظرف خالی از غذا، نایلون و … است. سیگاری روشن می‌کند.

مامورای شهرداری شبا سراغت نیومدن که بری گرم‌خونه؟

هر شب اضطراب دارم که گرفتار مامورا نشم. دعا می‌کنم که عابرا با ۱۳۷ تماس نگیرن. به همین خاطر زیر این پل اومدم که از دید مردم دور باشم. بیشتر کارتن‌خوابا از روی ناچاری خودشونو تسلیم شهرداری می‌کنن که سرپناه داشته باشن و یه وعده غذای گرم بخورن اما من حاضرم همین جا از سرما قندیل ببندم و گرم‌خونه نرم.

تا حالا کدوم گرم‌خونه خوابیدی؟ وضعیت اونجا از نظر بهداشت چه طور بود؟ چه طور گذشت؟

دو سه بار گرفتار شدم و بردنم گرم‌خونه خاوران که امیدوارم دفعه آخرم باشه! هر بار هم مثل همیشه؛ بعد از حموم اجباری که شامپو و صابون هم به اندازه کافی نبود، دوباره با تن خیس، لباس کثیف می‌پوشیدیم و کف زمین روی موکت، «کتابی» می‌خوابیدیم. پتو به تعداد کافی هست اما همه‌شون کثیفن و بوی مرگ میدن. کثیفی بیشتر از همه آزار میده. ظرفیت گرم‌خونه نهایتا واسه ۱۰۰ نفره اما حدود ۲۵۰ نفر پذیرش می‌کنن. کنار افراد معتاد، مردم عادی که واسه انجام یه کار اداری اومدن تهران و جای خواب نداشت هم میرن گرم‌خونه. بعضی معتادا به خاطر سوءمصرف یا نشئگی تا صبح هذیون می‌گفتن و آرامش بقیه رو گرفته بودن. تا صبح غوغا بود. صبح زود هم با یه نون لواش و یه تیکه پنیر به اندازه یه سیم‌کارت، بیرونمون مینداختن و باز ما می‌موندیم و جاده‌ای که از شهر خیلی فاصله داشت.

چند سالته؟ اهل کجایی؟ از خونواده‌ت بگو.

۲۹ سالمه. دو تا آبجی و سه تا داداشیم. یه مادر پیر هم داریم که الان چشم‌انتظارمه. مال یکی از روستاهای دورافتاده کرمونشاهم. مادرم همونجا تو یه خونه خیلی محقر زندگی می‌کنه.

خونواده‌ت از شرایطت توی تهران خبر دارن؟ ازدواج کردی؟

بعید می‌دونم خبر داشته باشن. مادرم اگه بفهمه از غصه دق می‌کنه. ازدواجمم فقط یه سال دووم داشت. زنم مهریه‌شو اجرا گذاشت و من مجبور شدم توافقی یه پولی بهش بدم و جدا شیم.

مهریه چقدر بود؟

دقیق یادم نیست اما اواخر سال ۹۲ که طلاق گرفتیم واسه پرداخت مهریه، زمین کشاورزی بابام، وسایل خونه و چندتا گاو و گوسفند فروختم، وام گرفتم، از آشنا و فامیل قرض کردم تا تونستم حدود ۴۵ میلیون تومن بدم. هنوز به خاطر همین بدهکاری به مردم، فراری و آواره‌ام. حتی درس و دانشگاهو تا جایی که دلم می‌خواست ادامه ندادم!

چی خوندی؟

الهیات توی دانشگاه نجف‌آباد. تا سطح ۳ حوزه هم توی قم خوندم. موضوع پایان‌نامه‌م «جایگاه روح در عالم برزخ از دیدگاه عقل و احادیث» بود.

نمره پایان‌نامه‌ت چند شد؟ اصلا چرا رشته الهیاتو انتخاب کردی؟ علاقه داشتی؟

اگه اشتباه نکنم ۱۸.۵ گرفتم. علاقه خاصی به این رشته نداشتم اما درس‌خون بودم و با انگیزه مباحثو دنبال می‌کردم. یه فامیل دور هم داشتیم که طلبه بود. بعد از دوره پیش‌دانشگاهی تشویقم کرد که برم حوزه. من به اعتبار اون رفتم حوزه اما به خاطر مشکلات اعصاب و روان که بعد از طلاق گرفتارش شدم، تمام زندگیمو از دست دادم.

این فامیلتون از شرایط الانت باخبره؟ سراغی ازش نگرفتی تا شاید کمکی کنه؟

چندان خبر ندارم ازش. راستشو بخوای از عالم و آدم فراری‌ام. میترسم بیفتم سر زبون‌ مردم. اگه یه نفر بفهمه من کنار معتادا توی خیابون زندگی می‌کنم، آبروی خونواده‌م میره. هیچ‌کس خیرخواه آدم نیست. به هیچ‌کسم نمی‌تونم رو بندازم. همه خودشون گرفتارن.

خودت چقدر واسه یاد گرفتن یه حرفه توی تهران تلاش کردی؟ درآمدت از کجاست؟

صبحا کنار کارگرای فصلی توی میدون رسالت می‌چرخم که واسه کار سراغم بیان. اما خانوم، الان افغانیا جای ما کار می‌کنن. کارگر و سرایدار خونه‌ها و برجا شدن. کار ما کارگرای ایرانی رو کساد کردن. خودم کمک‌دست بنا بودم. سیمان‌کاری، آجرچینی و تیغه‌کشی بلدم. اگه الان کار بدن بهم، عالی تحویل میدم و حاضرم دو سه برابر یه کارگر افغانی کار کنم. اما وقتی صبح کسی کارگر نمیخواد، ناامید نمیشم و ضایعات جمع می‌کنم می‌فروشم. حتی سراغ تراکت‌های تبلیغاتی هم رفتم که کاری پیدا کنم اما وقتی سر و وضعمو می‌بینن، بی‌اعتنایی می‌کنن. ضامن یا وثیقه هم می‌خوان. تمام زندگی من همین یکی دو دست لباس و کارتنه. چند ساله اومدم تهران. تمام شهرها مثل قم، شیراز، اصفهان و … چرخیدم تا کار پیدا کنم. توی تهران حداقل از ضایعات پول یه دونه نون درمیاد.

روزی چقدر از زباله‌گردی درمیاری؟

اگه از صبح روی دور شانس باشم و توی سطلا چیزی پیدا بشه، تا حوالی عصر بعد از فروش ضایعات، حدود ۱۵ هزار تومن دستمو میگیره. گاهی هم اگه خوش‌شانس باشم، غذایی پیدا می‌شه یا یه آدم خیّر واسمون غذایی چیزی میاره. هر روز هم می‌تونیم فقط با یه نون سر کنیم. از پول باقی‌مونده، هزینه سیگارم درمیاد.

هر بار که سراغت اومدم، چندتا معتاد داشتن مواد مصرف می‌کردن یا نشئه بودن. خودت اعتیاد نداری یا احساس خطر نمی‌کنی؟

فقط سیگار می‌کشم. با سیگار آروم می‌شم. تمام این آدما به خاطر بیکاری یا تفننی اومدن سراغ مواد. تمام زندگیشونو از دست دادن. ما خیلی با هم کاری نداریم و فقط اندازه چند ساعت خواب نصفه و نیمه کنار همیم و همدیگه رو تحمل می‌کنیم تا از تنهایی در بیایم. در کل چندان اهل معاشرت نیستم. تمام کارتن‌خوابای زیر پل رو می‌شناسم اما ارتباط چندانی نداریم. خیلی از کارتن‌خوابا واسه درد دل کردن هم که شده میان مواد مصرف می‌کنن و تا صبح همینجا می‌افتن. بیشترشون هم توی تهران خانواده دارن و متواری شدن. اما من توی تهران هیچ آشنایی ندارم.

از همکلاسیای دوران دانشگاه هم بی‌خبری؟ قبل از طلاق و واسه پیدا کردن کار از دوستا و هم‌کلاسیات کمکی نخواستی؟

از هیچکدوم خبری به صورت مستقیم ندارم اما هم‌دوره‌ای‌های من توی طرح «هجرت» با سازمان تبلیغات مشغول کارن و الان امام‌جماعت بعضی از مساجد روستاها و شهرها شدن. اصلا نمی‌تونم توی این شرایط از کسی کمک بگیرم. هر کدوم واسه خودشون گرفتاری دارن اما یکی از هم‌کلاسیام که توی تامین اجتماعی کار می‌کرد، پیشنهاد کار داد که چون وضعیت روحیم خیلی خرابه قبول نکردم و الان پشیمونم. سال ۹۴ هم‌ یه نامه‌ به نماینده شهرمون نوشتم و از وضعیتم گفتم.

جواب نامه چی شد؟

(لبخند تلخی می‌زند) هیچی! توی نامه درد دل کردم که جویای کارم. وعده دادن، شماره تماس خواستن و گفتن صبر کن. منم صبر کردم! تا مدت‌ها منتظر و امیدوار بودم شاید کاری جور بشه اما خبری نشد. خیلی جاها تاهل شرط اصلی اشتغاله و من درست بعد از طلاق، تمام زندگی و روحیه‌مو از دست دادم.

به جز در آوردن یه لقمه نون و سیر کردن شکمت، چی باعث میشه صبحا حتی واسه زباله‌گردی و جمع‌کردن ضایعات از لابه‌لای کارتن‌ها بلند شی؟

از نظر مالی که هیچ، از نظر روحی خیلی تحت فشارم. اگه اوضاع مالی و روحیم بهتر بشه حتما ادامه تحصیل میدم. از بچگی فقط دنبال درس و مدرسه بودم و از اینکه تحصیلاتم به جایی نرسید خیلی ناراحتم. اگه درسم به نتیجه مطلوب برسه، خیلی از مسائل حل میشه. بابت مهریه بدهی دارم که هر شب کابوسشو می‌بینم و به خاطرش از خونواده و فامیل فراری‌ام. خدا کمک کنه، پول مردمو میدم. /خبرآنلاین

این خبر کارتن‌خوابی که می‌توانست امام‌جماعت مسجد باشد اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

مونوریل قم چرا بعد از حداقل ۱۰ سال با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان شکست خورد؟

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، مونوریل قم در زمان ریاست جمهوری آقای دکتر احمدی نژاد با هدف تسهیل در رفت و آمد مردم به سمت حرم حضرت معصومه س شروع به ساخته شدن کرد و بعد از چندین سال با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان متوقف و الان بیش از ۱۰ سال از آغاز به کار ساخت آن می گذرد.

چند سال پیش قطارهایی را برای آزمایش آوردند که به خاطر اشتباه مهندسان در محاسبات قطار به سقف گیر میکرد و تازه بعد از ساخت فهمیدند که اشتباه محاسباتی داشته اند و باید همه ساخته ها را خراب کنند و از اول بسازند که پروژه متوقف شده و نه مهندسان و نه مجریان و نه هیات دولت هیچ شفافیتی برای مردم نکردند که این هزینه سنگین چرا باید با این اشتباه فاجعه آمیز حالا کسی نه پاسخگو است و نه کسی مجازات باید بشود؟ از نماینده های مجلس و هیات دولت خواستار پاسخگویی و شفافیت و پاسخگویی مجریان پروژه بخاطر این خسارت هستیم. /فارس

این خبر مونوریل قم چرا بعد از حداقل ۱۰ سال با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان شکست خورد؟ اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

زندگی طلبه ها از رفتگر ها هم سخت تر است/نامه آیت الله یزدی به جا بود

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، آیت‌الله علم الهدی:  {طلبه‌ها} با مبلغی که دریافت می کنند، زندگی‌شان به اندازه نصف یک رفتگر اداره نمی‌شود

به جای ساخت حوزه های علمیه مجلل به فکر معیشت طلاب باشید /طلاب نان ندارند بخورند

از همه اقشار آسیب پذیرتر طلبه است چون هیچ منشأ مالی برای آن ها وجود ندارد و شغل آخوندی درآمدزا نیست

نامه آیت‌الله یزدی به آیت‌الله شبیری زنجانی بسیار محترمانه است؛ جمله‌ای که نشان دهد به آیت الله شبیری اهانت شده وجود ندارد و درباره آلودگی آن افراد تذکر داده شده است

بیاناتی که رهبر انقلاب می‌فرمایند، خطاب به همه مردم و دستگاه‌هاست، مشکل ما همین است که دستگاه‌ها در پیگیری فرامین رهبری عمل نمی‌کنند/ایسنا

این خبر زندگی طلبه ها از رفتگر ها هم سخت تر است/نامه آیت الله یزدی به جا بود اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

به جای ساخت حوزه های علمیه مجلل به فکر معیشت طلاب باشید /طلاب نان ندارند بخورند

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، سیدمهدی صدرالساداتی طلبه فعال در اینستاگرام از ساخت ساختمان‎های مجلل برای حوزه علمیه انتقاد کرد.

وی در اینستاگرام خود نوشت:

مدارس و ساختمانهای متعددی در قم و به عنوان حوزه ، روز به روز در حال گسترش است.

درحالیکه خود طلاب محصل قم در بدترین شرایط معیشتی زندگی میکنند ، وجوهات صرف تجمل و زیباسازی ساختمانهایی میشود که خوی طلبه را از زندگی طلبگی به زندگی اشرافی تغییر میدهد.

در این پست دو مدرسه ، آیت الله خوانساری و آیت الله فاضل را معرفی میکنم که در بهترین جاهای قم واقع است.

مدرسه آیت الله خوانساری با زمین هشت هزار متر که بی شباهت به کلیساهای قرون وسطی نیست … این مدرسه در سال ۹۲ افتتاح شد و آقای حسینی بوشهری در افتتاحیه آن گفت: به قول آقای خوانساری پولش را حضرت ولی عصر رساند.

مرکز فقهی ائمه اطهار با مساحت ۵ هزار متر و زیر بنای ۲۵ هزار متر و با پول وجوهات ، به زیباترین طراحی نزدیک حرم مطهر حضرت معصومه ساخته شده و شعباتی در سوریه و افغانستان و … زیر نظر پسر آیت الله فاضل فعالیت میکند!.

پ.ن : من نمیدانم آقایان چطور یقین پیدا میکنند امام زمان راضی باشد پول ایشان خرج زیباسازی ساختمان شود و طلاب نان نداشته باشند؟ اگر شما میدانید بگویید! …

ابراز تأسف سید حسن خمینی از اسائه ادب به آیت الله شبیری
حوزه
حوزه

این خبر به جای ساخت حوزه های علمیه مجلل به فکر معیشت طلاب باشید /طلاب نان ندارند بخورند اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

ابراز تأسف سید حسن خمینی از اسائه ادب به آیت الله شبیری

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری به نقل از جماران، یادگار امام در پی نامه سرگشاده اخیر آیت الله یزدی به آیت الله شبیری زنجانی، طی نامه ای به این مرجع عالیقدر شیعه اظهار داشت: اگر چه حوادث تلخ این روزها جان های شاگردان و ارادتمندان حضرتعالی را رنجاند و عواطف مومنان را جریحه دار ساخت، ولی در خود ثمره مبارکی هم داشت که همان حسن توجه به ضرورت استقلال حوزه های علمیه و حفظ نظام جمهوری اسلامی با محافظت از جایگاه مرجعیت عالی شیعیان است. 
در این نامه آمده است: اگر به دیده قبول بنگرید، حقیر خود را شاگرد شما می دانم و همچون مرحوم والد، سال ها در درس ها و مباحث مربوطه حاضر بوده ام. علاوه بر آن ، به سبب علقه و رابطه عمیق حضرت امام(ره) و والد بزرگوارتان که به تعبیر جنابعالی، همدلی و رفاقت دو بیت مرجعیت را به بیش از هفتاد سال کشانده است، تاسف شدید خود را از اسائه ادبی که به ساحتتان شده ابراز می دارم.
سید حسن خمینی در این نامه می افزاید: اما آنچه مزید بر این امور ظاهری که مطمئنم خللی نیز در روح بلند شما پدید نمی آورد ، حائز اهمیت بوده و لازم است مورد توجه اهل علم واقع شود، استدلال ناتمامی است که در نامه جناب آیت الله یزدی به آن اشاره شده است.
وی می افزاید: حقیقت آن است که نظام جمهوری اسلامی ثمره همه مجاهدات عالمان مسلمان و مجاهدان راه عزت و سربلندی است و به همین سبب صیانت از آن از اوجب واجبات است. اما نکته آنجا است که حفظ این مهم نه تنها به ذوب شدن روحانیت شیعه در حکومت وابسته نیست، بلکه تنها با استقلال حوزه و مرجعیت از دولت ها میسر است.
یادگار امام در این نامه تاکید کرد: وجود عالمان وارسته ای که مردم همواره آنان را ملجأ و مأوای خود بدانند و در سختی ها و شدائد به آنان مراجعه کنند، همواره راه حفظ اسلام و جمهوری اسلامی برای حال و آینده است.
وی بیان می کند: در این میان صد البته ممکن است نظری با نظری مخالف باشد ، ولی هرگز نباید این مسیر به توهین و تحکم و بالانشینی منجر شود.
وی در این نامه می افزاید:آنچه این روزها می تواند توجه ها را به خود معطوف نماید، جدای از تأکید بر مرتبت عالی حضرتعالی در میان حوزویان و اهل علم، ضرورت استقلال حوزه ها برای بقای کیان شیعه و به جهت حفظ نظام اسلامی است.

به گزارش ایرنا، رسانه رسمی حوزه علمیه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، متن تندی را در قالب نامه سرگشاده آیت الله محمد یزدی به آیت الله العظمی شبیری زنجانی منتشر کرده است.
در این نامه که با ادبیاتی تند و کم سابقه از یک استاد حوزه خطاب به یکی از برجسته ترین مراجع تقلید شیعه نگاشته شده، رییس جامعه مدرسین آیت الله شبیری را به دلیل انتشار تصاویری در فضای مجازی از ایشان در کنار برخی افراد به گفته آیت الله یزدی« مسئله دار که برای نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری«دام ظله العالی» احترامی قائل نیستند» مورد انتقاد قرار داده و گفته که، این موضوع ناراحتی و تعجب مقلدین و حوزویان را در پی داشته است.
طبق گزارش خبرگزاری حوزه اشاره آیت الله یزدی به دیدار چندی پیش این مرجع تقلید با رییس دولت اصلاحات، موسوی خویینی‌ها، عبدالله نوری و چند تن دیگر است.
آقای یزدی در ادامه یکی از دلایل ناراحتی خود را این گونه بیان کرده که چگونه آیت الله شبیری که«’فرصتی برای ملاقات با هیات رییسه مجمع عمومی اساتید را ندارد، فرصت می‌کند در منزل آقایی در تهران حاضر شود و با آنها ملاقات داشته باشد.»
وی در پایان اظهار کرده که «مقام و احترام شما در سایه احترام به نظام اسلامی حاکم، رهبری و شأن مرجعیت است» و به ایشان هشدار داده که « این گونه مسائل دیگر تکرار نگردد»’

بیانیه اساتید حوزه علمیه قم در مورد نامه آیت الله یزدی

درپی انتشار نامه آیت الله محمد یزدی خطاب به آیت الله العظمی شبیری زنجانی، جمعی از اساتید حوزه علمیه قم بیانیه ای صادر کردند.
مشروح این بیانیه به شرح زیر است:

نامه سرگشاده آیت الله یزدی، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به مرجع عالیقدر و فقیه وارسته، آیت الله العظمی شبیری زنجانی، به بهانه دیدار ایشان با جمعی از شخصیت های شناخته شده و خدمتگذار دین و سرزمین، از باب تفقد استاد از برخی شاگردانشان، آن هم در آستانه اربعین حسینی و نمایش وحدت اسلامی و انسانی با پرچمداری شیعیان که انسجام بیش تر را می طلبد، موجب شگفتی شد. و ماجرای فاجعه اخیر زیرزمین فیضیه را اذهان زنده کرد.
تخطئه یک مرجع تقلید و مدرس عالی مقام، به بهانه یک اقدام کاملا شخصی و انسانی، و تعیین تکلیف برای ایشان از موضعی قیم مآبانه، تحت لوای دفاع از نظام و رهبری، نتیجه ای جز وهن حوزه و نظام ندارد.
هیچ نظامی بر پایه توهین به مفاخر جامعه و تهدید آنان، استوار نمی ماند.
به باور ما، پیروان مکتب امام صادق(ع) و فرزندان حوزه آن، بقای نهاد روحانیت، و دوام جمهوری اسلامی در گرو پاسداشت حرمت ها، به رسمیت شناختن اختلاف نظرها، پرهیز از تنگ نظری ها و تحکم هاست. از علمایی که دل در گرو انقلاب و نظام دارند، انتظار می رود در برابر نفوذی های دوست نما هوشیاری بیش تری به خرج دهند و سنجیده تر سخن بگویند و خاستگاه و پایگاه انقلاب و تشیع را در معرض تکانه های خطرآفرین قرار ندهند و برای نسل نوپای امروز به ویژه طلاب جوان، الگوهای قابل اقتدایی در حفظ حریم مرجعیت و مدارای سیاسی و اخلاقی باشند.
۱- سیدضیاء مرتضوی اشکذری
۲- مرتضی جوادی آملی
۳- مهدی مهریزی
۴- محمدمهدی فقیهی
۵- داود فیرحی
۶- حسین شایعی
۷- محمدرضا غفوریان
۸- هادی سروش
۹- سیدحبیب¬الله موسوی لامردی
۱۰- سیدامیرحسین موسوی خوئینی
۱۱- عبدالرحیم اباذری
۱۲- مهدی پورحسین
۱۳- محمدکاظم تقوی
۱۴- سیدصادق قادری الحسینی
۱۵- حسن پویا
۱۶- مهدی حاضری
۱۷- علیرضا نخبه
۱۸- علی پارسا
۱۹- سیدمرتضی سیدابراهیمی
۲۰- عباس فهمیده
۲۰- حمیدرضا شریعتمداری
۲۱- محمود شفیعی
۲۲- عبدالرحیم بدیعی
۲۳- محمود صادقی
۲۴- بهرام دلیر
۲۵- محمدحسن قدردان
۲۶- ابوالحسن غفاری
۲۷- محمدرضا جباران
۲۸- اسد رشیدی
۲۹- سیدحسین یوسفی فخر
۳۰- ابراهیم طاهری¬کیا
۳۱- حسین شهابی
۳۲- حجت¬الله اخضری
۳۳- عباس اخضری
۳۴- محمود محمدی گیلانی
۳۵- محمدجواد واعظی
۳۶- مصطفی اوجی
۳۷- محمدرضا رضایی
۳۸- سیدجواد مهری
۳۹- سیداحمد مجیدی
۴۰- محمد محب¬الرحمن
۴۱- حسین علیزاده
۴۲- حسن قرانی
۴۳- محسن علوی پیام
۴۴- علی¬محمد پورابراهیم
۴۵- محمد رضایی
۴۶- علی طالبی
۴۷- علی¬اکبر بیگی
۴۸- ربیع¬الله کمری
۴۹- سیدحسن مرتضوی
۵۰- رضا احمدی
۵۱- مهدی محقق
۵۲- علی خدادادی
۵۳- سیدروح الله طباطبایی
۵۴- احمد حیدری
۵۵- سیدباقر موسوی
۵۶- جواد صانعی
۵۷- علی عشاری
۵۸- عباس عباسی کاشانی
۵۹- زین¬العابدین احمدی
۶۰- حسنعلی احمدی
۶۱- اکبر مهری¬آسا
۶۲- سیدسعید موسوی
۶۳- احمد ملکی
۶۴- رضا خسروی
۶۵- شمس¬الدین خسروی
۶۶- قدرت¬الله توسلی
۶۷- عبدالحسین فردوس
۶۸- علی بدیعی
۶۹- رضا احمدی
۷۰- محمدحسین ارجمندنیا
۷۱- رضا امیری
۷۲- قاسم نصیرزاده
۷۳- محمدنبی بانشی
۷۴- ناصر قیامی¬نژاد
۷۵- جعفر سوری
۷۶- علی آزادبخت
۷۷- حسن اکبری
۷۸- علی¬اصغر کیمیائی
۷۹- عبدالله براتی
۸۰- مهدی رضایی
۸۱- محمد صابری
۸۲- علی رضایی
۸۳- یاسین امیری

این خبر ابراز تأسف سید حسن خمینی از اسائه ادب به آیت الله شبیری اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.