پژو ۵۰۸ در برابر فولکس واگن آرتئون؛ خط و نشان شیر فرانسوی برای جنتلمن آلمانی

آیا دوران خودروهای سدان به سر آمده است؟ کراس اورها درحال تسخیر بازار خودرو هستند. حداقل دو سازنده بزرگ خودرو اروپا یعنی فولکس واگن و پژو اینطور فکر می کنند. تیگوان و ۳۰۰۸ تولیدی این خودروساز ها دست بالا را …

The post پژو ۵۰۸ در برابر فولکس واگن آرتئون؛ خط و نشان شیر فرانسوی برای جنتلمن آلمانی appeared first on دیجیاتو.

بررسی فولکس واگن گلف GTI؛ وقتی یک خودرو اقتصادی تبدیل به گران ترین هاچ بک بازار ایران می شود

فولکس واگن گلف GTI سومین محصول عرضه شده از این شرکت شهیر آلمانی توسط شرکت ماموت خودرو در کشورمان است. در واقع قرار بود که ماموت خودرو ابتدا مدل های رده بالای گلف همچون GTI را به صورت وارداتی عرضه …

The post بررسی فولکس واگن گلف GTI؛ وقتی یک خودرو اقتصادی تبدیل به گران ترین هاچ بک بازار ایران می شود appeared first on دیجیاتو.

ادعای عجیب پژو؛ شکستن رکورد فولکس واگن برقی با خودروهای احتراق داخلی امکان پذیر است

اواسط تیرماه گذشته بود که فولکس واگن I.D. R با رکوردشکنی در رقابت های پایکس پیک نام خود را جاودانه کرد. در این رقابت ها، راننده کارخانه پورشه یعنی رومین دوماس (Romain Dumas) توانست با اتومبیل برقی و بسیار سریع ژرمن ها مسیر سربالا و پر پیچ و خم ۲۰ کیلومتری را در زمان ۷:۵۷:۱۴۸ طی کند.

vw id r

زمان ثبت شده توسط I.D. R حدود یک دقیقه از رکورد سریع ترین خودروی برقی و ۱۶ ثانیه از رکورد سباستین لوب که در سال ۲۰۱۳ ثبت شده بهتر است. بد نیست بدانید پیش از فولکس واگن، آقای لوب با هدایت پژو ۲۰۸ T16 بنزینی رکورد ۸:۱۳٫۸۷۸ را از خود بر جای گذاشته بود.

peugeot-208-t16-pikes-peak-loeb

اگر چه فولکس واگن با اختلافی زیاد رکورد پژو را جابجا کرده، اما برونو فَمین (Bruno Famin) مدیر بخش اسپرت خودروساز فرانسوی معتقد است I.D. R باید زمان بسیار بهتری را ثبت می نمود.

آقای فمین اخیرا در مصاحبه با تاپ گیر گفته:

من نسبت به فولکس واگن خیلی نا امید شدم، زیرا آنها باید عملکرد بسیار بهتری به نمایش می گذاشتند. می شد حداقل ۱۰ الی ۱۵ ثانیه دیگر از رکورد فعلی کاست.

vw idr

مدیر بخش اسپرت پژو حتی پا را فراتر نهاده و افزوده یک خودروی سنتی مجهز به موتور درون سوز می تواند رکورد فولکس واگن I.D. R را بشکند. وی افزوده اما اگر شرکتی به دنبال ثبت رکوردی بهتر و بازاریابی مناسب تر باشد، باید از خودرویی تمام الکتریکی استفاده کند.

شایان ذکر است در رقابتی مثل پایکس پیک که ارتفاع در آن مدام افزایش می یابد، موتورهای درون سوز به دلیل وابسته بودن به هوا، رفته رفته قدرت خود را از دست می دهند. برای مثال خودرویی مثل ۲۰۸ T16 هنگام رسیدن به نقطه پایانی پایکس پیک در ارتفاع ۴۳۰۰ متری، ۴۲ درصد قدرت کمتری در مقایسه با ارتفاع هم تراز با سطح دریا دارد.

پژو

علی رغم اظهارات مبالغه آمیز مدیر بخش اسپرت پژو، این خودروساز قدیمی ظاهرا برنامه ای برای بازپس گیری عنوان خود از فولکس واگن ندارد. هزینه چند میلیون دلاری توسعه یک اتومبیل رکوردشکن یکی از دلایل این موضوع است. بنابراین می توان ادعای پژو برای کل کل با فولکس واگن را تا حد زیادی پوچ و بی حاصل توصیف کرد.

The post ادعای عجیب پژو؛ شکستن رکورد فولکس واگن برقی با خودروهای احتراق داخلی امکان پذیر است appeared first on دیجیاتو.

تکامل به سبک فولکس واگن؛ طراحی ظاهری گلف نسل هشتم به طور کامل لو رفت

نسل جدید فولکس واگن گلف توسط عکاسان صنعتی بدون هرگونه پوشش مخفی شونده ای شکار شده است و به این ترتیب به نظر می رسد طراحی نهایی این مدل به طور کامل مشخص شده است. فولکس واگن آخرین مراحل تست محبوب ترین محصول خود را پشت سر می گذارد و قرار است در آینده بسیار نزدیک از این مدل رونمایی کند.

مهم ترین رقیب فورد فوکوس در دو رنگ سبز و مشکی شکار عکاسان شده است. فولکس واگن به طور سنتی نسل های مختلف گلف را با دو حرف Mk نام گذاری می کند و در این جا ما با نسل هشتم گلف یا Mk8 رو به رو هستیم.

در نمایشگاه ژنو رئیس فروش گروه فولکس واگن یورگن استاکمن درباره این هاچبک دوست داشتنی می گوید

ما نسل هشتم گلف را با نگاهی به گذشته که یادآور مدل های قبلی اما بهره گرفته از فن آوری های جدید است روانه بازار خواهیم کرد. گلف جدید تمام چیزی که مردم عاشق آن هستند را به همراه خود خواهد داشت که البته فناوری های بیشتری در این خودرو دیده می شود. مردم گلف را دوست دارند. زیرا خودرویی تاریخی است، اما ما تغییرات نسبت زیادی را در اتاقک این خودرو پیاده سازی کرده ایم و اکثر بخش های خودرو به سمت دیجیتالی شدن حرکت کرده اند. ما در واقع با یک گلف دیجیتال طرف خواهیم بود.

نسل بعدی گلف در هیچ مدل تمام الکتریکی تولید نخواهد داشت. البته گلف نسل هفتم در یک مدل الکتریکی با نام e-Golf راهی جاده ها شد. اما این مربوط به زمانی بود که هنوز پلت فرم کاملا الکتریکی فولکس واگن یعنی ID Hatch معرفی نشده بود. پلت فرم کاملا الکتریکی فولکس واگن به زودی تکمیل خواهد شد و پس از معرفی محصولات مختلف گلف، فولکس واگن ID hatch را عرضه خواهد کرد.

عکس های گرفته شده از نسل هشتم فولکس واگن در کشور آلمان و نزدیکی یکی از شعبات مک دونالد گرفته شده است.

بد نیست بدانید با توجه به تصاویر شکار شده گلف بیش از هر زمان دیگری به سبک طراحی هاچبک کوچک تر فولکس واگن یعنی پولو نزدیک شده است. جلو پنجره و چراغ های جلو طراحی کاملا جدیدی پیدا کرده اند و از نسل جدید چراغ های LED در آن استفاده شده است. پیش از این در مدل توارگ ما این زبان طراحی را مشاهده کرده بودیم. طراحی ستون های C پهن تر از هر زمان دیگری به نظر می رسد. استفاده از خطوط تند و تیز نیز در تصاویر به خوبی مشهود است. اورهنگ ها (فاصله ابتدا و انتهای خودرو تا لاستیک ها) کوچک تر از نسل قبلی به نظر می رسد. در بخش عقب نیز شاهد به کار رفتن چراغ LED باریک تری هستیم به همین دلیل بخش عقب در نگاه ظاهر پهن تری به خود گرفته است.

فولکس واگن گلف همانند همیشه  علاوه بر مدل ۵ درب در مدل های مختلفی همچون مدل ۳ درب و استیشن تولید خواهند شد. اما با توجه به حرکت صنعت خودروسازی به سمت کراس اورها به نظر می رسد مدل دیگری با ارتفاع بیشتر همچون Golf Alltrack نسل فعلی، نیز تولید خواهد شد. همچنین به دلیل گران قیمت بودن محصولات بزرگ تر و خاص تر همچون بی ام و سری ۳ و مرسدس بنز C-Class، فولکس واگن قصد دارد تا خریداران را با ارائه فضای داخلی بیشتر و همینطور سطح جدیدی از کیفیت و راحتی به سمت گلف جذب کند.

در همین راستا با دقت در تصاویر منتشر شده متوجه خواهید شد که مشخصا گلف جدید از فاصله بین دو محور بیشتری برخوردار است که می تواند باعث شود تا فضای صندوق و کابین خودرو افزایش پیدا کند. نسل جدید گلف بر روی پلت فرم MQB گروه فولکس واگن توسعه پیدا کرده است. فولکس واگن با استفاده از متریال سبک وزن توانسته تا میزان ۵۰ کیلوگرم از وزن کلی خودرو را کاهش دهد.

کمپانی فولکس واگن قصد دارد تا ضمن معرفی گلف نسل جدید از قوای محرکه نیمه هیبریدی قدرتمند خود موسوم به ۴۸V  نیز پرده برداری کند. موتورهای یک لیتری و ۱٫۵ لیتری بنزین سوز و موتور ۱٫۵ لیتری دیزلی به سیستم نیمه هیبریدی ۴۸V مجهز خواهند شد. این سیستم با کاهش بار بر روی موتور و استفاده از استارتر در نقش یک ژنراتور از افزایش تولید Nox جلوگیری می کند.

موتور گاز سوز نیز به طور قابل توجهی Nox کمتری به نسبت مدل دیزلی و بنزینی تولید می کند. موتور ۱٫۵ لیتری TGI فولکس واگن که از توربوشارژر هندسه متغیر و زمان بندی متغیر سوپاپها در سیکل Miller بهره می برد و توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۳۰ اسب بخار و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد در این مدل استفاده خواهد شد.

گلف

حتی مدل محبوب GTI نیز که در برابر خود رقبای قدرتمندی همچون هیوندای i30 N را می بیند به قوای محرکه نیمه هیبریدی مجهز خواهد شد.

فولکس واگن فقط در سال ۲۰۱۷ میلادی در حدود یک میلیون دستگاه گلف به فروش رسانده است که به همین دلیل از این خودرو به عنوان موفق ترین محصول این شرکت یاد می شود. فولکس واگن در مجموع بیش از ۳٫۸ میلیون دستگاه خودرو بر پایه پلت فرم MQB به فروش رسانده است.

The post تکامل به سبک فولکس واگن؛ طراحی ظاهری گلف نسل هشتم به طور کامل لو رفت appeared first on دیجیاتو.

بررسی آئودی ای-ترون؛ قدرت نمایی سنگین فولکس برای تسلا

روزهای یکه تازه تسلا در بازار خودروهای برقی در حال به پایان رسیدن است. حالا غول های بزرگ صنعت خودروسازی به خصوص اهالی سرزمین ژرمن ها برنامه گسترده ای برای عرضه خودروهای برقی دارند و می خواهند در انقلاب گذر از خودروهای درون سوز و برقی شدن حمل و نقل آینده، جایگاه خود را در بازار حفظ نمایند. ظاهرا گروه فولکس واگن که پیش از این درگیر رسوایی دیزل گیت شده بود، زودتر از سایرین به استقبال این تحول رفته است و عرضه نسلی تازه از محصولات فولکس واگن، آئودی و پورشه به صورت تمام الکتریکی شاهدی برای این مدعاست. آئودی ای-ترون بر روی یک پلتفرم الکتریکی جدید ساخت آئودی، مجهز به پک باتری موسوم به BEV، تکوین و توسعه یافته است. آنچه در ادامه می خوانید خلاصه تست و بررسی این کراس اوور پاک سرزمین آلمان در کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

پلتفرم ای-ترون در حال حاضر از یک مجموعه باتری به ظرفیت ۹۵ کیلو وات ساعت که در قسمت کف خودرو بین چرخ‌ها جاسازی شده، بهره می‌برد.

در این خودرو از دو موتور الکتریکی در قسمت عقب و جلوی خودرو استفاده شده تا کلیه چرخ‌ها به صورت محرک باشند و خودرو از قابلیت سامانه چهارچرخ محرک بهره‌مند گردد.

وزن آئودی ای-ترون نیز تقریبا به صورت ۵۰/۵۰ بین دو نیمه خودرو توزیع شده است. موتور الکتریکی عقبی به صورت هم محور با میله محرک (درایو شفت) بوده اما پیشرانه جلویی جلو به منظور جای دادن مجموعه سیستم فرمان جدید که از خودروهایی مثل A6 و A8 وام گرفته شده، به سمت بالا و عقب متمایل گشته است.

موتور عقبی قادر است تا نیرویی معادل ۱۸۷ اسب بخار و گشتاور ۳۱۳ نیوتن متری را تولید نماید و این درحالیست که نمونه جلویی از توان خروجی معادل ۱۶۸ اسب بخار و گشتاور ۲۴۷ نیوتن متری برخوردار است.

این نحوه توزیع قدرت نشان از تمایلات اسپرت‌گرایانه به همراه توزیع نیروی بیشتر در چرخ های عقب دارد. آئودی ادعا می‌کند که این سیستم به طور ترکیبی قادر است تا توانی معادل ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتن متری را در اختیار راننده قرار دهد.

همچنین در یک حالت تقویت شده به نام بوست، توان خروجی تا ۴۰۲ اسب بخار و ۶۶۳ نیوتن متر قابل افزایش خواهد بود.

چنین نیرویی برای شتاب‌گیری ۵٫۵ ثانیه‌ای این خودروی ۲۴۹۰ کیلوگرمی (۷۰۰ کیلوگرم وزن پک باتری) از حالت سکون تا سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت، کافی به نظر می‌رسد. حداکثر سرعت آئودی ای-ترون به صورت الکتریکی در رقم ۲۰۰ کیلومتربرساعت محدود شده است.

با وجود فقدان استفاده از پیشرانه‌های حجیم احتراق داخلی، تیم طراحی Marc lichte نمایی اسپرت و عضلانی را برای آئودی ای-ترون پدید آورده است.

از نظر ابعادی در میان محصولات آئودی، ای-ترون تقریبا به مدل Q7 نزدیک است. طول کلی آن در حدود ۱۶٫۷ سانتی‌متر کوتاه‌تر است اما فاصله محوری خودرو به اندازه ۶٫۶ سانتیمتر بیشتر است. ارتفاع ای-ترون نیز ۱۲٫۴ واحد کوتاه‌تر از Q7 است.

فضای داخلی ای-ترون با سبک طراحی زاویه‌دار، به طور واضح به اندازه امثال A8 و Q8 لوکس به نظر نمی‌رسد اما با بهره‌گیری از سه صفحه نمایشگر HD شامل پنل کیلومتر شمار پشت فرمان موسوم به کاکپیت مجازی و دو نمایشگر دیگر مربوط به سامانه اطلاعات سرگرمی و کنترل‌های HVAC، از نظر تکنولوژی هیچ کمبودی در کابین این خودرو مشاهده نمی‌شود.

در قسمت جلوی کنسول میانی چیزی شبیه به یک کنسول کوچک چرمی مشاهده می‌شود که در انتهای کناری آن یک قطعه نقره‌ای تعبیه شده است. این قطعه نقره‌ای رنگ چیزی جز شیفتر دنده نیست که حالات مختلفی همچون: دنده عقب، درایو، وضعیت اسپرت و بوست را می‌توان به وسیله آن انتخاب نمود.

یک سیستم ترمز الکتروهیدرولیکی جدید و نوآورانه در ای-ترون به کار گرفته شده که بخشی از انرژی حاصل از آن در باتری ذخیره می شود و می‌توان گفت که یکی از نقاط قوت قابل توجه در این محصول آئودی، عملکرد فوق‌العاده این سیستم الکتروهیدرولیک جدید است که بی‌نظیر جلوه می‌کند.

نحوه رانندگی با ای-ترون به گونه‌ای است که شما احساس نمی‌کنید در یک خودروی برقی بی‌روح نشسته‌اید، بلکه همه چیز آن (به جز فقدان صدای پیشرانه احتراقی) بسیار شبیه به سایر محصولات آئودی است و این حسی بسیار لذت بخش خواهد بود.

آئودی ای-ترون شتاب آنی را برای حرکت بی‌دردسر در بزرگراه‌ به شما ارزانی می‌دارد و از سوی دیگر نیازی به فشردن همیشگی پدال گاز برای حفظ سرعت نخواهد بود. همچنین ورود با این خودرو به پیچ‌های جاده‌های باریک به طرز بهتری صورت خواهد پذیرفت.

همچنین شما با دو وضعیت low و high regen مواجه هستید که در حالت دوم میتوانید از قابلیت رانندگی با یک پدال، همانند تسلا و جگوار i-pace بهره‌مند شوید. رانندگی با یک پدال حالتی است که در خودروهای BEV، راننده را از به کارگیری پدال ترمز هیدرولیک معاف می‌نماید.

با وجود سیستم تعلیق بادی، قابلیت تنظیم ارتفاع به صورت استاندارد در این خودرو وجود دارد. ارتفاع سواری استاندارد آئودی ای-ترون معادل ۶٫۸ اینچ است که در سرعت های بالاتر از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، به طور خودکار یک اینچ از ارتفاع آن کاسته می‌شود.

در حالت آفرود نیز ارتفاع سواری به ۸٫۲ اینچ افزایش خواهد یافت. در این وضعیت، زوایای حمله و فرار به ترتیب معادل ۱۸٫۲ و ۲۴٫۴ درجه خواهد بود. در ابتدا آئودی ای-ترون تنها در قالب دو نسخه پریمیوم پلاس به قیمت ۷۵,۷۹۵ دلار و پرستیژ با بهای ۸۲,۷۹۵ دلار عرضه خواهد شد.

این دو نسخه به طور استاندارد به رینگ های ۲۰ اینچی مجهز خواهند بود. ما هر دو نسخه را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم که از نظر راحتی سواری و میزان سر و صدای ورودی به کابین، تفاوت زیادی میان آنها مشاهده نمی‌شود. در سفری که با این خودرو داشتیم، ای-ترون شتاب و دقت پاسخگویی به اندازه برخی از شاسی‌بلندهای پرفورمنس به نمایش گذاشت.

شاسی به خوبی در سر جای خود قرار داشت و میزان بادی رول در پیچ‌ها بسیار اندک بود. پایین آمدن از تپه‌ها و سرازیری‌ها نیز به بهترین وجه صورت می‌پذیرفت.

رنج حرکتی این خودروی برقی چیزی در حدود ۳۳۷ تا ۳۶۲ کیلومتر با هر بار شارژ کامل است که آن را پشت سر جگوار i-pace با ۳۷۶ و تسلا مدل ایکس با ۳۸۳ کیلومتر قرار می‌دهد.

البته ای-ترون از نظر قابلیت رانندگی روزانه، سر و صدای پیشرانه و البته کیفیت ساخت، خودروی بهتری نسبت به هر دو رقیبش محسوب می‌شود.

آئودی ای-ترون

در پایان باید خاطر نشان شویم که آئودی ای-ترون خودرویی بسیار ساکت، سریع، شیک و کاربردی است که از مهندسی خلاقانه و ظاهری ممتاز برخوردار است و خودروهای BEV را یک گام دیگر به فراگیر شدن کامل نزدیک کرده است.

The post بررسی آئودی ای-ترون؛ قدرت نمایی سنگین فولکس برای تسلا appeared first on دیجیاتو.

ریسک عظیم فولکس واگن ؛ خرید باتری برای ۵۰ میلیون خودروی برقی

پس از رسوایی مربوط به تقلب در اعلام میزان گازهای آلاینده خودروهای دیزلی، فولکس واگن با اتخاذ یک استراتژی جدید تصمیم گرفت به طور ویژه بر روی طراحی و توسعه مدل های پاک برقی تمرکز کند.

با این استراتژی خودروساز بزرگ آلمانی در نظر دارد به یکی از سازندگان اصلی اتومبیل های برقی تبدیل شده و از این طریق خاطرات بد مربوط به رسوایی را از اذهان پاک کند.

فولکس واگن

آنطور که مدیرعامل فولکس واگن یعنی آقای هربرت دیس اخیرا در یک مصاحبه اعلام کرده، این شرکت اکنون توانایی تولید ۵۰ میلیون دستگاه انواع اتومبیل برقی را دارد.

به گفته آقای دیس پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی که با نام MEB شناخته می شود، برای ۵۰ میلیون مدل مختلف رزرو شده است. علاوه بر پلتفرم، فولکس واگن باتری های مورد نیاز را نیز به همین تعداد تامین کرده و برای شروع تولید کاملا آماده است.

آقای دیس دوشنبه گذشته در گفتگو با نشریه Automobilwoche در این خصوص گفته:

ما باتری های لازم برای ۵۰ میلیون دستگاه اتومبیل برقی را خریداری کرده ایم. ما طیف مدل های الکتریکی بسیار متنوعی خواهیم داشت.

با توجه به اینکه فولکس واگن سال قبل موفق به فروش ۱۰٫۷ میلیون دستگاه خودرو شده، این رقم واقعا زیاد و شگفت انگیز به نظر می رسد.

همانطور که پیشتر نیز اشاره کرده ایم، فولکس واگن قصد دارد با سیاست قیمت پایین و تولید مدلی برقی با بهای ۲۰ هزار یورو قلب تسلا را هدف بگیرد. آقای دیس اعتقاد دارد در این صورت فولکس واگن مشتریان بیشتری را از بازارهای مختلف جذب کرده و به لحاظ اقتصادی پیش خواهد افتاد.

اگر چه خبر آمادگی ژرمن ها برای تولید ۵۰ میلیون خودروی برقی بر اساس پلتفرم MEB کمی اغراق آمیز احساس می شود، اما یکی از سخنگوهای فولکس واگن گفته که این هدف برای بلند مدت برنامه ریزی شده است.

بد نیست اشاره کنیم فولکس واگن تاکنون توانسته ۵۰ میلیون خودروی عمدتا بنزینی و دیزلی را بر روی پلت فرم MQB تولید کند. این مدل ها به برندهای مختلف تعلق داشته و لزوما همه آنها دارای نشان VW بر روی جلوپنجره خود نیستند.

گفته می شود فولکس واگن ۵۰ میلیارد دلار برای تامین باتری مورد نیاز ۵۰ میلیون خودروی الکتریکی کنار گذاشته است. صرف چنین سرمایه ای برای خرید نسل فعلی باتری ها می تواند بسیار ریسک آمیز باشد، چرا که اگر تسلا یا هر شرکت دیگری موفق به ساخت یک باتری جدیدتر با کارآمدی بیشتر شود، آنگاه مشخص نیست تکلیف این سرمایه گذاری عظیم چه خواهد بود و آیا فولکس واگن می تواند با لغو قرارداد به سراغ تکنولوژی تازه رود یا در این بخت آزمایی، با مهره سوخته مواجه خواهد شد؟

The post ریسک عظیم فولکس واگن ؛ خرید باتری برای ۵۰ میلیون خودروی برقی appeared first on دیجیاتو.

جک از شاسی بلند S7 و مدل برقی SOL E20X در نمایشگاه پکن رونمایی کرد

با افتتاح نمایشگاه خودروی پکن که با نام Auto China نیز شناخته می شود، شاهد رونمایی خودروسازان چینی از جدیدترین محصولاتشان هستیم. جک (JAC) یکی از این خودروسازان است که دست پر به Auto China آمده و حضور پر رنگی در آن دارد.

JAC S7 (6)

غرفه جک در پکن میزبان شاسی بلند S7 است. این خودرو جزو جدیدترین محصولات جک بوده و از طراحی ظاهری و داخلی بروز و نسبتا مدرنی برخوردار است. در کنار این موضوع، امکانات و تجهیزات S7 نیز در سطح بالایی قرار دارد.

JAC S7 (6)

از جمله امکانات ایمنی S7 می توان به مواردی مثل سیستم پایداری (ESC)، سیستم توزیع الکترونیکی ترمز (EBD)، سیستم کنترل چسبندگی (TCS) و سیستم کمکی پایین آمدن از سراشیبی های تند (HDC)، سیستم کمکی پارک، ترمز اضطراری، اخطار خروج از بین خطوط، کنترل نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار، اخطار برخورد از جلو و کروز کنترل تطبیق پذیر اشاره کرد.

JAC S7 (6)

در کنار این موارد، قسمت های اصلی سازه S7 از فولاد مقاوم ساخته شده و به گفته جک استحکام آن در سطح بالایی دارد. در تست تصادف C-NCAP، جک S7 موفق به اخد ۵ ستاره ایمنی شده است.

Jac S7 body structure

این شاسی بلند جدید با دو موتور توربوشارژ به حجم های ۱٫۵ و ۲ لیتری عرضه می شود؛ البته گویا نسخه هیبریدی آن نیز در حال توسعه بوده و در آینده نزدیک معرفی خواهد شد.

Jac S7

موتور ۱٫۵ لیتری S7 قادر است ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور با همکاری یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه چرخ ها را به حرکت در میاورد.

Jac S7

موتور ۲ لیتری هم ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور داشته و با گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه یا ۶ سرعته دستی قابل انتخاب خواهد بود. شتاب جک S7 با موتور ۱٫۵ لیتری برابر با ۱۰٫۸ و با موتور ۲ لیتری برابر با ۹٫۸ ثانیه اعلام شده است.

JAC S7 interior

بر اساس شنیده ها ظاهرا جک S7 در حال گذراندن تست های جاده ای بوده و بزودی راهی خیابان های ایران خواهد شد.

در کنار معرفی S7 در نمایشگاه خودروی پکن، جک از تاسیس برند SOL با همکاری فولکس واگن خبر داد. این برند چینی-آلمانی که فقط در زمینه تولید اتومبیل های برقی فعالیت خواهد کرد، با یک کراس اوور کوچک در Auto China 2018 اعلام حضور کرده است.

Sol-E20X

این کراس اوور SOL E20X نام داشته و پیشرانه الکتریکی آن می تواند ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. آنطور که اعلام شده E20X قادر است تا ۳۰۰ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد.

2018_SOL-E20X

اگر چه این خودرو المان هایی را از برخی محصولات سئات (زیرمجموعه اسپانیایی فولکس واگن) به امانت گرفته، اما در اصل همان مدل جک iEV7S است که گویی اینک لباسی دیگر بر تن کرده است.

جک iEV7S

جک iEV7S

طبق برنامه ریزی های جک و فولکس واگن، SOL E20X در نیمه دوم امسال به فروش خواهد رسید؛ بعد از این خودرو نیز یک اتومبیل کوچک شهری و یک سدان که هر دو بر اساس مدل های برقی جک شکل خواهند گرفت، به خطوط تولید SOL اضافه می شوند.

2018_SOL-E20X_02

درباره قیمت SOL E20X حرفی به میان نیامده، اما از آنجایی که جک iEV7S برابر با  ۱۱۹٫۵۰۰ یوان (تقریبا ۸۰ میلیون تومان) قیمت دارد، بعید نیست که مدل مذکور نیز قیمتی در همین حدود داشته باشد.

The post جک از شاسی بلند S7 و مدل برقی SOL E20X در نمایشگاه پکن رونمایی کرد appeared first on دیجیاتو.

سریع تر از خودروی فرمول یک؛ سوپر اتومبیل برقی فولکس واگن رونمایی شد

پس از رسوایی مربوط به تقلب در اعلام میزان آلایندگی خودروهای دیزلی در سال ۲۰۱۵، فولکس واگن تصمیم گرفت پر شتاب تر به سمت وسایل نقلیه پاک برقی حرکت نموده و به نوعی این مساله را جبران کند. ارایه مدل های مفهومی الکتریکی با پیشوند I.D. نشان دهنده بخشی از تلاش های این کمپانی در راستای سیاست تولید مدل های سبز در آینده نزدیک است.

اتومبیل مسابقه ای و فوق سریع I.D. R Pikes Peak جدیدترین و جذاب ترین عضو خانواده I.D. است که دیشب طی مراسمی رونمایی شد. نخستین چیزی که در برخورد با این خودرو جلب توجه می کند، طراحی خاص و بسیار آیرودینامیک آن است. برای هدایت هر چه بهتر جریان های هوا و ایجاد نیروی پایین برنده یا همان downforce، یک باله عظیم در عقب و چند دیفیوزر در بخش های مختلف I.D. R Pikes Peak تعبیه شده اند.

vw-id-r-pikes-peak (2)

همانطور که انتظار می رفت، وظیفه تامین نیروی I.D. R Pikes Peak بر عهده پیشرانه ای الکتریکی گذاشته شده است. این پیشرانه شامل دو موتور برقی (احتمالا یکی بر روی محور عقب و یکی بر روی محور جلو) بوده و در مجموع ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

vw-id-r-pikes-peak (1)

اگر چه این اعداد در مقایسه با برخی از سوپر اسپرت های امروزی چندان زیاد به نظر نمی رسند، اما به دلیل وزن کمتر از ۱۱۰۰ کیلوگرم، نسبت قدرت به وزن خودرو عالی بوده و شتاب آن دیوانه وار است.

volkswagen-id-r-pikes-peak (1)

طبق اطلاعات انتشار یافته، راکت زمینی فولکس واگن قادر است در عرض تنها ۲٫۲۵ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ثانیه برساند، به همین خاطر آلمانی ها ادعا می کنند I.D. R Pikes Peak سریع تر از اتومبیل های حاضر در مسابقات فرمول یک و فرمول E است.

volkswagen-id-r-pikes-peak (6)

درباره حداکثر سرعت این ابر خودرو حرفی به میان نیامده، اما با در نظر گرفتن ۱۵۶ پیچ عمدتا تند مسیر پایکس پیک، شاید این فاکتور چندان مهم نبوده و به اندازه شتاب مورد تاکید قرار نگرفته باشد.

vw-electric-race-car-for-2018-pikes-peak

از آنجایی که I.D. R Pikes Peak یک اتومبیل مسابقه ای تمام عیار است، مهندسین فولکس واگن بجای مسافت قابل پیمایش تمام تمرکز خود را معطوف عملکرد کرده اند؛ به این دلیل است که باتری های لیتیوم یونی راکت جدید ژرمن ها با اولویت استخراج بیشترین خروجی توسعه یافته اند.

vw-electric-race-car-for-2018-pikes-peak

به گفته فولکس واگن، I.D. R Pikes Peak به سیستم بازیابی انرژی مجهز شده و در جریان مسابقه پایکس پیک خواهد توانست تا ۲۰ درصد از انرژی لازم را بازیابی کند.

volkswagen-id-r-pikes-peak (7)

ناگفته نماند فولکس واگن I.D. R Pikes Peak حدود دو ماه دیگر در ۲۴ ژوئن (۳ تیر ماه) وارد مسیر ۱۹٫۹۹ کیلومتری مسابقه پایکس پیک شده و در آن شرکت خواهد کرد. پشت فرمان این ابر اتومبیل برقی رومین دوماس (Romain Dumas) که سابقه قهرمانی در این رقابت را در کارنامه دارد، خواهد نشست.

به منظور شکست رکورد سریع ترین اتومبیل برقی پایکس پیک، این راننده باید سعی کند در زمانی کمتر از ۸ دقیقه و ۵۷٫۱۱۸ ثانیه که در سال ۲۰۱۶ توسط Rhys Millen با خودروی e0 PP100 ثبت شده، از خط پایان بگذرد.

Rhys Millen with eO PP03 by Drive eO at Pikes Peak

تلاش فولکس واگن برای رکوردشکنی ۳۱ سال بعد از اینکه این کمپانی نتوانست با گلف چهار چرخ متحرک مجهز به دو موتور مسابقه را تمام کند، انجام می پذیرد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا I.D. R Pikes Peak قادر خواهد بود با ثبت یک رکورد کم نظیر، این خاطر تلخ را از اذهان پاک کند یا خیر.

The post سریع تر از خودروی فرمول یک؛ سوپر اتومبیل برقی فولکس واگن رونمایی شد appeared first on دیجیاتو.

پروژه بزرگ فولکس واگن برای سال ۲۰۲۲؛ تکیه برجایگاه نخست صنعت خودروهای برقی

برنامه جدید فولکس واگن تولید خودروهای الکتریکی و پاک با توانایی بالاتر و رونمایی از ابتکارات و نوآوری های جدید در این زمینه است. ماتیاس مولر، مدیرعامل گروه فولکس واگن در کنفرانس مطبوعاتی سالانه این کمپانی در شهر برلین کشور آلمان از برنامه جدیدی تحت عنوان Roadmap E رونمایی کرده و جزییاتی در این باره منتشر کرد.

این برنامه که شامل راه اندازی و پیاده سازی ۱۶ سایت تولید خودرو در نقاطی مختلف از جهان است سبب خواهد شد که تولید خودروهای الکتریکی و باتری های متصل به آن ها تا قبل از سال ۲۰۲۲ به طور قابل توجهی افزایش یابد.

باید توجه کرد که این موضوع یک هدف بلند مدت و نسبتا بزرگ است چرا که فولکس واگن در حال حاضر محصولات الکتریکی خود را تنها در سه کارخانه تولید کرده و راهی بازار می کند.

Volkswagen I.D. BUZZ

بنا به گفته های مدیرعامل فولکس واگن، این کمپانی به سرعت در حال پیاده سازی اهداف خود بوده و قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ تمامی ۱۶ سایتی را که هنوز نامی برای آن ها انتخاب نشده راه اندازی و وارد چرخه تولید کند. مولر مدعی است که تا ۲ سال دیگر علاوه بر سه کارخانه فعلی، نه کارخانه مخصوص خودروهای الکتریکی دیگر نیز راه اندازی خواهد شد.

از ابعاد دیگر برنامه Roadmap E، ایجاد همکاری و بستن قرارداد کاری با کمپانی ها و سازنده های اروپایی و چینی فعال در صنعت باتری سازی است. بر طبق این برنامه فولکس واگن قصد دارد در راستای تامین و توسعه باتری های مورد استفاده اعضای خانواده I.D. قرارداری به ارزش ۲۴میلیارد دلار را با کمپانی های چینی و اروپایی ببندد. فولکس واگن هنوز تصمیم نگرفته است که آیا محصولات برقی خود را راهی جاده های امریکای شمالی نیز خواهد کرد یا نه

Porsche Mission E Cross Turismo

در نمایشگاه خودروی ژنو امسال این خودروساز آلمانی از سه کانسپت الکتریکی جدید شامل آئودی ای ترون، پورشه میشن‌ ای کراس و آی ‌دی ویزیون رونمایی کرد.

کانسپت آی‌ دی ویزیون آخرین عضو از خانواده I.D. است که به تازگی به آن ها پیوسته و گفته می شود نهایتا تا پایان سال ۲۰۱۹ تولید آن آغاز و راهی جاده ها خواهد شد.
مولر در کنفرانس مطبوعاتی سالانه گروه فولکس‌واگن توضیح داده است که این کمپانی به تعهد خود به بازار خودروهای برقی وفادار بوده و طبق برنامه قصد دارد که تقربیا هر ماه یک خودروی برقی جدید را معرفی کند.

او مدعی است که فولکس واگن می خواهد ظرف چند سال آینده بزرگترین ناوگان حمل و نقل الکتریکی را در سراسر جهان راه اندازی کند و تمامی برندها و خودروسازان را به چالش بکشد.

Volkswagen I.D. Vizzion

هرچند فولکس واگن سرمایه گذاری فوق العاده ای بر روی خودروهای الکتریکی انجام داده اما این کمپانی همچنان تمرکز خود را بر روی بازار فروش خودروهای درون سوز حفظ کرده و تمایل ندارد که از معرفی و تولید مدل های مختلفی از خودروهای بنزینی و دیزلی سنتی دست بکشد.

این کمپانی قصد دارد در سال ۲۰۱۸ چیزی در حدود ۲۴٫۷۱ میلیارد دلار را در تولید خودروهای درونسوز سرمایه گذاری کند که گفته می شود این سرمایه گذاری در طی پنج سال آینده به میزان ۱۱۱ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

هرچند که رسوایی دیزل گیت سبب شد که بسیاری نسبت به آینده صنعت خودروسازی در بخش خودروهای گازوئیلی و دیزلی نا امید شوند اما مولر معتفد است که موتورهای گازوئیلی به زودی پیشرفت قابل توجهی کرده و در آینده نزدیک یک جهش فوق العاده در تولید آن ها رخ خواهد داد.

گفته می شود فولکس واگن پس از رسوایی دیزل گیت به دنبال کسب اعتماد مردم، دولت ها و بهبود وجهه عمومی خود بوده و از علل سرمایه گذاری در بازار خودروهای برقی علاوه بر کمک به کاهش آلودگی هوا و کسب سهم بیشتری از بازار همین موضوع عنوان شده است.

این مدیرعامل در انتهای کنفرانس مطبوعاتی مذکور توضیح داده است که ما با وجود تکنولوژی ها و خودروهای موجود که به دنبال ایفا نقش و بهبود شرایط در آینده هستند گروه فولکس واگن سرمایه خود را در بخش خودروهای برقی قرار داده و به دنبال ایجاد یک تحول بزرگ در این حوزه از صنعت خودروسازی است.

Audi e-tron prototype

The post پروژه بزرگ فولکس واگن برای سال ۲۰۲۲؛ تکیه برجایگاه نخست صنعت خودروهای برقی appeared first on دیجیاتو.