انتقاد تند محمود رضوی از تلویزیون / شبکه‌های معاند نیاز به جذب مخاطب ندارند

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده سینما در توییتی از بی‌تفاوتی برنامه‌های صداوسیما به عید قربان انتقاد کرد و نوشت: «تا جمهوری اسلامی این سیما را دارد که در آن فرقی بین عید قربان و ایام عادی نیست، شبکه‌های معاند و ضدنظام نیازی نیست تلاشی برای جذب مخاطب ایرانی کنند. مردم خودشان از بی برنامه بودن سیما، سراغ تلگرام، اینستاگرام، پلتفرم های vod و در نهایت آن‌ها خواهند رفت.»

این خبر انتقاد تند محمود رضوی از تلویزیون / شبکه‌های معاند نیاز به جذب مخاطب ندارند اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

خانه‌نشینی عادل؛ دلیل برنگشتن مزدک

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، بعد از دو هفته جنجال رسانه‌ای و خبری، بالاخره یکی از مدیران ارشد سازمان صداوسیما صلاح دانست در مورد مهاجرت مزدک میرزایی به انگلستان و احتمال همکاری او با شبکه ماهواره‌ای ایران اینترنشنال موضع بگیرد. این رسالت خطیر، بر دوش مرتضی میرباقری، معاون سیما قرار گرفت؛ مردی که کوچ میرزایی را یک اشتباه استراتژیک خوانده و همکاری‌اش با شبکه مزبور را ناشی از فهم سیاسی پایین مزدک قلمداد کرده است.

عبارت مهم‌تر در جملات او اما چیز دیگری است؛ آنجا که معاون سیما به گزارشگر مهاجر چراغ سبز نشان داده و گفته: «ما علاقه‌مند هستیم مزدک میرزایی واقعا به کارش برگردد. شرایط کاری هم برای ایشان کاملا فراهم است.» اظهارنظر میرباقری در شرایطی انجام می‌شود که بسیاری از دوستان و نزدیکان مزدک در این چند روز به او پیغام داده‌اند و از این گزارشگر بی‌حاشیه خواسته‌اند قبل از ظهور در شبکه ایران اینترنشنال و گذشتن کار از کار، به ایران برگردد. سوال کلیدی اما اینجاست که آیا مزدک می‌تواند با اطمینان خاطر از شرایط کاری به این دعوت‌ها پاسخ مثبت بدهد و خاطرجمع باشد که شرایطش ایده‌آل خواهد بود؟ او این روزهای آخر بعد از ۲۰ سال کار با کیفیت و بدون جنجال به اندازه کافی جدی گرفته نمی‌شد، چه برسد به حالا که به هر حال یک تصمیم جنجالی گرفته و به راحتی می‌تواند حدس بزند این موضوع برایش پیامدهای منفی خواهد داشت.

اصل داستان این است که مدیران صداوسیما طی سال‌های گذشته در اثبات حسن نیت‌شان (هم به کارکنان و هم به مخاطبان) موفق نبوده‌اند و اساسا همین مساله هم منجر به پدید آمدن شرایط فعلی شده است. مزدک میرزایی از جمله گزارشگرانی بود که طی سال‌ها فعالیت، حتی یک سطر حاشیه هم نداشت و همیشه بی‌سروصدا کارش را می‌کرد. همین امروز به موضع‌گیری‌های امثال خیابانی و جاودانی در مورد او نگاه کنید و ببینید که چطور از تصمیم رادیکال مزدک متحیرند. حقیقت آن است که رساندن یکی مثل او به نقطه جوش، هنری بود که فقط مدیران فعلی صداوسیما داشتند. حالا هم به زبان عامیانه به مزدک پیغام داده‌اند که: «برگرد، با تو کاری نداریم.» اما او چگونه به این وعده اعتماد کند؟ مگر قبل از اینکه به خارج سفر کند، چقدر جدی گرفته شد؟ آخرین مسابقه مهم فوتبال که میرزایی در ماه‌های منتهی به مهاجرتش گزارش کرد کدام بازی بود؟ حتی گفته می‌شود برای میرزایی در مسیر تولید یک مستند در مورد تاریخچه تیم ملی هم مشکلات زیادی به وجود آوردند. پس از کوچ از ایران هم به بدگمانی در مورد او ادامه دادند؛ تا جایی که بهتان عجیب خارج کردن بخشی از آرشیو صداوسیما به او بسته شد و البته معاون سیما همین دیروز آن را تکذیب کرد. هرچند همه ما امیدواریم مزدک برگردد و با آن شبکه همکاری نکند، اما آیا سیاست‌های صداوسیما مخصوصا در سال‌های اخیر، جایی برای دلگرمی میرزایی باقی می‌گذارد؟

مزدک میرزایی البته برای برنگشتن یک دلیل بزرگ‌تر هم دارد؛ یک برهان مجسم به اسم عادل فردوسی‌پور که از بین میلیون‌ها ایرانی، یک نفر هم نمی‌داند به چه جرمی از صداوسیما رانده شده است. عادل در آخرین جشنواره سازمان جایزه بهترین مجری و تهیه‌کننده را از مردم و داوران جشنواره گرفت، اما حدود یک هفته بعد برنامه‌اش را پایین کشیدند و حالا پنج ماه است که به هیچ‌کس در این مورد جواب نمی‌دهند. توجه داشته باشید که گفته می‌شود پیشنهاد همکاری با شبکه ایران اینترنشنال قبل از مزدک میرزایی به عادل فردوسی‌پور ارائه شد، اما او این پیشنهاد را رد کرد و با وجود بی‌مهری‌ها در ایران ماند. وقتی صداوسیما برای گزارشگر، برنامه‌ساز و مجری موفق و پاک‌دستش در دو دهه گذشته این‌قدر احترام قائل نیست که شرایط بازگشت به کار او را فراهم کند یا حداقل دلایل حذفش را به مردم بگوید، امثال مزدک میرزایی با چه اطمینان خاطری باید برگردند؟ آنکه میوه ممنوعه را پس زد، هنوز در بند سلیقه‌ها گرفتار مانده؛ وای به مزدک که شهد آن را هم چشیده است!

این خبر خانه‌نشینی عادل؛ دلیل برنگشتن مزدک اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

اولین واکنش حسینی‌ بای به شوخی مهران مدیری + فیلم

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، محمدرضا حسینی‌بای خبرنگار خبرگزاری صداوسیما روز گذشته در آستانه روز خبرنگار در برنامه «فرمول یک» شبکه یک سیما حضور یافت و خاطرات خود از حرفه خبرنگاری را بیان کرد.

علی ضیا مجری برنامه فرمول یک در قسمتی از این برنامه با اشاره به پوشش خبری سیل آق‌قلا در نوروز امسال، به شوخی‌های مطرح شده در فضای مجازی درباره گزارش او از سیل آق‌قلا اشاره کرد و پرسید آیا از این شوخی‌ها ناراحت هستید؟

حسینی بای در پاسخ گفت: من به هیچ عنوان از کسانی که این شوخی‌ها را کرده‌اند ناراحت نیستم، تا زمانی که شوخی به توهین تبدیل نشود ناراحت نمی‌شوم. از مهران مدیری ناراحت نیستم، ایشان طناز و بازیگر محبوبی هستند.

او در ادامه گفت: قبل از آن هم مردم با من شوخی داشتند، اما بگویم زمانی که به آق‌قلا رفتم می‌توانستم اول شهر بایستم و بگویم سیل آمده است، می‌توانستم سوار قایق شوم، بالای ساختمان بروم یا… در آن شرایط من برای آنکه نشان دهم عمق آب چقدر است باید داخل آب می‌رفتم.

این خبرنگار درباره تهیه این گزارش توضیح داد: هیچ چشم‌داشت و تشویقی هم برای این گزارش در کار نبود، فقط باید عاشق کار و اطلاع‌رسانی باشی که در ایام نوروز خانواده و آسایش را رها کنی و به دل سیل و حوادث بروی.



لازم به یادآوری است؛ حسینی‌بای که برای تهیه گزارش از سیل آق‌قلا وسط آب ایستاده بود تا با خلاقیت خود ارتفاع سیلاب را به مخاطبان نشان دهد. مهران مدیری در برنامه دورهمی نوروز امسال با  پری دریایی خطاب کردن او با نحوه تهیه این گزارش توسط این خبرنگار شوخی کرد.

این خبر اولین واکنش حسینی‌ بای به شوخی مهران مدیری + فیلم اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

چند درصد مردم تلویزیون می‌بینند؟

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، معاون سیما اعلام کرد که طبق آخرین نظرسنجی انجام شده، بالای ۸۰ درصد مردم برنامه‌های تلویزیون را دنبال می‌کنند.

مرتضی میرباقری در آیین نکوداشت روز خبرنگار که به همت اداره کل روابط عمومی صداوسیما برپا شده بود، در سخنانی گفت: هر جامعه پیشرفته ای نسبت به عنصر آگاهی و مطالبه گری باید حساسیت داشته باشد. کشور ما ظرفیت هنگفتی از مسائل فرهنگی دارد و انصافا در سراسر دنیا کمتر کشوری مثل ایران است که ظرفیت های فراوانی برای پرداختن به موضوعات فرهنگی داشته باشد.

وی ادامه داد: کار خبرنگاران ایجاب میکند هم خودتان آزادی معنوی بالایی داشته باشید و کار شما ایجاب میکند دایم مراقبت داشته باشید و حقیقت و عدالت در نفس شما قرار بگیرد که نکند حریت خود را در مقابل موضوعات مختلف از دست بدهید.

میرباقری اظهارداشت : در کار خبرنگاری شما باید مدام مجاهدت و مراقبت داشته باشید و نگذارید واژه‌های عدالت و آزادگی و مسائلی که حریت خبرنگار را در برابر حقیقت‌گویی و عدالت‌مداری، از دست برود. شما باید مراقب باشید که مجموعه‌ها و افرادی نظیر شما مثل شما درگیر زر و زور و تزویر می‌شوند که در مقابل شما صف آرایی می‌کنند و مانع تراشی می‌کنند. گاهی تحریک می‌شود و در چشم قرار می‌گیرد. باید مراقبت لازم داشته باشیم و بسیار موانع بیرونی وجود دارد.

معاون سیما با بیان اینکه ۴۰ سال انقلاب اسلامی مسیر خودش را طی می‌کند برای اینکه موانع برداشته شود، اظهارداشت: در این مسیر برای اینکه ظرفیت‌ها ارتقا پیدا کند، به اطلاع رسانی درست و آگاهی نیاز دارد و بدون تعارف کشوری که به یک تمدن بزرگ رسیده برای نیل به نقطه هدف با چالش‌های متعددی روبرو است.

وی تاکید کرد: رسانه ملی در هر صورت علی رغم همه فراز و فرودهایی که دارد، بدون مسامحه بزرگترین حوزه تولید محتوا در مدیریت و همراهی افکار عمومی است. رسانه صداوسیما در ایران به طور متوسط سه ساعت و ۲۰ دقیقه بیننده دارد و ۸۰ درصد مردم آن را می‌بینند.این عدد توسط مرکز تحقیقات به دست آمده که برای چنین پژوهش‌هایی وقت و انرژی زیادی می‌گذارد.

وی در پایان گفت: ما به شدت نیاز داریم که کارهایمان مورد نقد و بررسی قرار بگیرد و اصلا با کسانی کار می‌کنیم که در سطح نقادان قرار دارند. ما بیشتر نقدهایمان را در رسانه به زبان فیلم و سریال‌هایی نظیر «گاندو» بیان می‌کنیم و یا آنها را از زبان رضا رشیدپور، مهران مدیری، علی ضیاء و… بیان می‌کنیم.

این خبر چند درصد مردم تلویزیون می‌بینند؟ اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

درگیری خبرنگار صداوسیما با نظامی صهیونیست در کرانه باختری + فیلم و تصاویر

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری‏، روز جمعه همزمان با برگزاری نماز جمعه، نظامیان رژیم کودک‌کش صهیونیستی در یورش به یک روستا در قدس شرقی تلاش کردند از برپایی نماز جمعه جلوگیری کنند. آنها برای رسیدن به این هدف علاوه بر ضرب‌وجرح نمازگزاران به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حاضر در این جمع نیز حمله کردند.

با وجود این تلاش‌ها نظامیان رژیم کودک‌کش صهیونیستی در نهایت در ماموریت خود شکست خوردند و فلسطینیان موفق شدند نماز جمعه باشکوهی برگزار کنند.

در ادامه تصاویری از درگیری خبرنگار صداوسیما با نظامی صهیونیست را مشاهده می‌کنید.

در ادامه ویدئویی از توضیحات خبرنگار صداوسیما درباره این حادثه را مشاهده می‌کنید.



این خبر درگیری خبرنگار صداوسیما با نظامی صهیونیست در کرانه باختری + فیلم و تصاویر اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

واکنش نوید محمدزاده به توهین مجری تلویزیون به استقلال

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، نوید محمدزاده که خود از طرفداران دو آتیشه استقلال است، پست اینستاگرامی وریا غفوری را در واکنش به توهین مجری صداوسیما به باشگاه استقلال، بازنشر و از آن حمایت کرد.

در برنامه «سلام صبح بخیر»، حسین کلهر، مجری این برنامه با موضوع توقیف لوگوی باشگاه استقلال، یک شوخی انجام داد که باعث ناراحتی آبی‌پوشان تهرانی شد. در مقابل، وریا غفوری، کاپیتان استقلال، این قضیه را لکه سیاهی در کارنامه صداوسیما دانست.

این خبر واکنش نوید محمدزاده به توهین مجری تلویزیون به استقلال اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

کامران نجف‌زاده قاتل بروس لی را پیدا کرد! + فیلم

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، کامران نجف زاده خبرنگار صداوسیما، به دنبال علت مرگ بروس لی (ورزشکار و بازیگر معروف و محبوب چینی) رفت. برخی از افراد، از علت مرگ او خبر نداشتند و برخی دیگر از سخن گفتن درباره او، فراری بودند.

سرانجام پس از مصاحبه با دختر بروس لی، مشخص شد که طبق گفته پزشکان، در معده‌اش شاهدانه‌های سمی مشاهده شده بود.

بروس لی به ستاره هالیوود تبدیل شده بود اما دستانی در پشت پرده، با رفتارینژادپرستانه، او را از دایره قدرت و شهرت حذف کردند.

این خود برتر بینی و رفتار نژاد پرستانه غربی‌ها، سالهاست که بر مردم کشورهای مختلف آشکار شده است اما همچنان خودشان لزوم احترام به حقوق بشر را فریاد می‌زنند.



این خبر کامران نجف‌زاده قاتل بروس لی را پیدا کرد! + فیلم اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

آیا دست صداوسیما و پدیده در یک کاسه بود؟!

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، چند روزی است که ویدئوهای مختلفی از قربانیان سرمایه گذاری در پدیده شاندیز در فضای مجازی منتشر شده و دست به دست می چرخد. آمار نشان می دهد پدیده شاندیز بیشتر قربانیان خود را از قشر متوسط و رو به پایین جامعه و افرادی که توانایی مالی خیلی محدودی دارند انتخاب کرده است. کاربران فضای مجازی در ویدئوهای منتشر شده شاهد درد و دل خانواده هایی بودند که نه فقط مال و همه دارایی شان بلکه حتی جان عزیزانشان را به خاطر  سرمایه گذاری در شرکت های پدیده شاندیز از دست دادند.

بیشتر این قربانیان در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرده اند که دلیل اصلی اعتمادشان به پدیده شاندیز، تبلیغات گسترده ای بود که از شبکه های مختلف تلویزیونی و رادیویی پخش می شد.

همین درد و دل ها و موارد دیگر باعث شد در جریان رسیدگی به پرونده تخلفات پدیده شاندیز، بحث تبلیغات پدیده در صدا و سیما  جنجالی شود اما هنوز این موضوع به صورت جدی پیگیری نشده است.

 پدیده نه فقط در شبکه های سراسری رادیویی و تلویزیونی بلکه در شبکه های استانی صدا و سیما نیز تبلیغات گسترده ای را روی آنتن برده بود.

تبلیغ پدیده ممنوع نیست

برای اولین بار بحث تخلف صداوسیما در تبلیغات مربوط به پدیده در ۵ شهریور ماه سال ۹۲ طی گزارشی در یکی از روزنامه‌های صبح کشور منتشر شد. این روزنامه با تیتر «صدواسیما و پدیده شاندیز قضایی شدند» اعلام کرد طی شکایت وزارت راه و شهرسازی و دستور مقام قضایی به دلیل آنچه نامش را تبلیغات دروغ می‌نامند و به دلیل نداشتن پروانه و مجوزهای لازم برای کار، براساس قانون، تبلیغات پدیده شاندیز در صداوسیما و اقصی نقاط کشور ممنوع شده است.

بعد از انتشار این گزارش، همان روزنامه در روز چهارشنبه ۶ شهریور تبلیغات شرکت پدیده شاندیز را در صفحه یک خود منتشر کرد. این موضوع با واکنش‌های شدیدی روبرو شد. برخی از سایت‌ها اعلام کردند این روزنامه برای چاپ آگهی پدیده ۱۲۰ میلیون تومان دریافت کرده است.

برنامه «مناظره» چند روز پس از این ماجراها با موضوع بررسی قانون مطبوعات کشور روی آنتن رفت و از پدیده و این روزنامه نیز در این برنامه صحبت شد.

سپس حسن تقدس‌نژاد معاون وقت مالی و اداری سازمان صداوسیما در باره این موضوع واکنش نشان داد و گفت مطلبی که در آن روزنامه راجع به قضایی شدن پرونده صداوسیما به خاطر پخش آگهی، درج شده بود، دروغ و کذب محض بود. ما آگهی‌های مربوط به ساخت و ساز پدیده شاندیز را پخش می‌کنیم و هیچ منعی برای پخش آن در صداوسیما وجود ندارد.

وی همچنین تاکید کرد: این آگهی‌ها فقط به بخش ساخت و ساز پدیده شاندیز اختصاص دارد و ما سایر محصولات آنها را تبلیغ نمی‌کنیم.

تقدس‌نژاد درباره تشکیل پرونده قضایی برای سازمان صداوسیما به خاطر پخش این آگهی نیز تصریح کرد: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و تا به حال هیچگونه پرونده قضایی برای سازمان صداوسیما به خاطر پخش این آگهی‌ها تشکیل نشده است.

دادستانی تبلیغات پدیده را ممنوع اعلام کرد

دادستانی کل کشور اما در تاریخ ۱۰ دی ماه ۹۳ اعلام کرد که با توجه به گسترده تر شدن ابعاد تخلفات مالی شرکت های «پدیده شاندیز»، «تبرک» و «پردیسبان» تمامی تبلیغات رسانه‌ای این شرکت‌ها را در صدا و سیما و روزنامه‌ها ممنوع کرد.

سید مرتضی بختیاری معاون امنیتی، سیاسی دادستان کل دراین باره گفته بود که با توجه به درخواست دادستان عمومی و انقلاب مشهد مقدس از دادستان کل کشور در رابطه با تخلفات مالی صورت گرفته در شرکت های پدیده شاندیز، تبرک و پردیسبان، که پرونده قضایی آنان در شعبه ۹۰۴ بازپرسی دادسرای انقلاب اسلامی مشهد در حال بررسی است، طبق دستور دادستان کل کشور، صدا و سیما، رسانه های نوشتاری، دیداری و گفتاری، شهرداری ها، فرودگاه ها، راه آهن و تمام معابر از درج و انتشار هرگونه آگهی تبلیغاتی و تجاری در مورد این شرکت ها منع شدند و این دستورالعمل طی نامه کتبی به ریاست سازمان صدا وسیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر مسکن، راه و شهرسازی اعلام شده است و تا اطلاع ثانوی و تعیین تکلیف پرونده قضایی هر گونه تبلیغات و انتشار آگهی تجاری در مورد شرکت های مذکور ممنوع است.

این ممنوعیت شامل رسانه های حوزه فضای مجازی، روزنامه ها، صدا و سیما و غیره می شود بنابراین فعالیت وبسایت این شرکت ها نظیر پدیده شاندیز ممنوع است.

دادستانی حتی اعلام کرد که انتظار می رود با توجه به ورود به‌هنگام مقامات قضایی در این پرونده، تمام وبسایت های این شرکت ها فیلتر شده تا مردمی که از ماجرا بی اطلاع هستند در دام این شرکت ها نیفتند.

تبلیغات «پدیده» قانونی یا غیرقانونی؟!

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور اما در ۲۳خرداد ۹۶ و نشست پارلمان طی سخنانی در پاسخ به سؤال نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه که درباره پروژه پدیده شاندیز بود، اظهار داشت: « ۱۸۶ مورد اعتراض و اجتماع در خراسان رضوی درباره پدیده شاندیز داشتیم، البته در سایر شهرهای کشور نیز اعتراضات و اجتماعاتی را نیز شاهد بوده ایم. تبلیغات برای فروش سهام شرکت پدیده شاندیز کاملاً غیرقانونی بوده، چون پروژه از ابتدا کلاً غیرقانونی بوده است.

وی در ادامه از رسیدگی به موضوع و در نهایت مختومه شدن پرونده پدیده برای وزارت کشور خبرر می دهد و اعلام می کند: «نهایتاً مجموعه اقدامات با کمک همه دستگاه‌ها انجام شد و ما در ابتدا صورت‌های مالی این شرکت را مورد حسابرسی قرار دادیم و بدهی‌های پدیده شاندیز را بررسی کردیم و از طرفی، این بدهی‌ها را تقسیم کردیم و مقرر شد اگر شرکت خوش‌حساب باشد، بخشودگی‌هایی هم انجام شود. باید موضوع بدهی‌های پدیده شاندیز حل و پرداخت می‌شد، از سهام اصلی شرکت که ۷۰ درصد بود، به میزان ۲.۲۵ صدم برابر بابت افزایش قیمت به سهامداران سهام دادیم تا متضرر نشوند.

 با توجه به بدهی شرکت پدیده شاندیز به شورای شهر و شهرداری شاندیز که حدود ۹۴۰ میلیارد تومان بود، مقرر شد از محل دارایی‌های این شرکت این مبلغ را تسویه کنیم و الان نیم میلیون مترمربع از ساخت و سازهای پدیده شاندیز پایان کار گرفته است. تبلیغات مؤسسه اکنون در تلویزیون پخش می‌شود و پس از حل مشکل مربوط به شرکت پدیده شاندیز، هم‌اکنون تبلیغات شرکت قانونی است».

مدیر عامل پدیده : تبلیغات در صداوسیما از سر گرفته شد

مرحوم ابوالفضل انتظاری مدیر عامل گروه شرکت های پدیده شاندیز که معاون اسبق اداری مالی شهرداری مشهد نیز بود ۹ شهریور ۹۷  از سرگیری تبلیغات پدیده در شبکه های رادیویی خراسان رضوی و شبکه های مختلف صدا و سیما همزمان با عید سعید غدیر خم را خبر می دهد و اعلام می کند که یکی از خواسته های به‌حق سهامداران از سرگیری پخش تیزرهای تبلیغاتی این مجموعه در شبکه های صدا و سیما است و با پیگیری ها و رایزنی های مدیر عامل گروه شرکت های پدیده شاندیز این مورد حل شده و توافقات خوبی با مدیران ارشد صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است و بخش تبلیغات از شبکه رادیویی خراسان رضوی آغاز شده است.

وی همچنین اظهار کرده بود که این تیزر تبلیغاتی سه دقیقه ای است و در هفت روز هفته پخش می شود.

قرارداد شاندیز با صداوسیما چه بندهایی داشت؟

در بخش تبلیغات تلویزیونی طبق قرارداد و تعهدی که در آن با سازمان صدا و سیما صورت گرفته بود مسئولیت حقوقی اخذ پول بازرگانی که شامل تایید محتوایی تیزرها است بر عهده‌ طرف دوم یعنی محسن پهلوان و طرف سوم احسان محسنی ثانی بوده و  بر اساس بندی از قرارداد، سازمان صدا و سیما در این خصوص هیچ‌گونه مسئولیتی را ندارد، اما ثانی با زد و بند با مدیر عامل پدیده، مهر تایید خود را بر صحت آگهی ها می‌زند. او علاوه در این پرونده، تحصیل مال از طریق نامشروع را در مقابل خود می‌بیند و به این دلایل مهم در صف متهمان قرار می گیرد. در جلسه دادگاه پدیده نیز عنوان شده بود که ثانی تمام آگهی هایی که در این باره ساخته می شد را می دید و حتی برای به کرسی نشاندن نظرش با دیگر عوامل دعوا نیز می کرد.

چندی پیش رئیس قوه قضاییه اعلام کرد که مردم خواستار پاسخگویی هستند و این موضوع نباید به قرائت حکم ختم شود بلکه صداوسیما و رسانه ها باید به صورت شفاف در این باره صحبت کنند.

روز گذشته نیز حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور در این باره اعلام کرد: «لازم است قراردادهای تبلیغاتی پدیده با صداوسیما و نمونه‌های متنوعی از تبلیغات پخش شده از کانال‌های مختلف هم منتشر شود. لطفا مکاتبات دولت با صدا و سیما در مورد منع پخش آگهی‌ها و برنامه‌های مشارکتی پدیده و پاسخ‌های توهین‌آمیز مدیران وقت صداوسیما را هم منتشر کنید.»

با این حال که پخش آگهی های شرکت های پدیده از رسانه ها و مخصوصا شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی صداوسیما بارها مورد انتقاد قرار گرفته بود هنوز هم مسئولان صداوسیما به صورت شفاف توضیحات قانع کننده ای در این باب نداده اند. /ایرنا

این خبر آیا دست صداوسیما و پدیده در یک کاسه بود؟! اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

صداوسیما، صدای مزدک را سانسور می‌کند

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، مزدک میرزایی بعد از سفر اخیری که همراه همسرش به خارج از کشور داشت، و شایعاتی که درباره پیوستن اش به یکی از شبکه‌های فارسی زبان در فضای مجازی پخش شد، دیروز وارد لندن شد و ساعتی بعد در ساختمان یکی از شبکه‌های مخالف دیده شد.

برخی از دوستان و نزدیکان این مجری و گزارشگر کم حرف برنامه‌های ورزشی صداوسیما پیش از این، مهاجرت وی را تکذیب کرده بودند، اما ساعاتی بعد مشخص شد که مزدک میرزایی بهمراه همسرش مهاجرت کرده است و قرار است به زودی روی آنتن یکی از کانال‌های فارسی زبان ظاهر شود که نام این شبکه هم دیشب علنی شد.

مزدک میرزایی که متولد سال ۱۳۴۹ در تهران و ۴۸ ساله است، از سال ۱۳۷۶ برخلاف رشته تحصیلی اش که مهندسی صنایع بود، فعالیت حرفه‌ای را در سازمان صداوسیما آغاز کرد و نخستین بار ده دقیقه از یک مسابقه فوتبال خارجی را کنار جواد خیابانی گزارش کرد تا به جرگه گزارشگران رسمی تلویزیون اضافه شود. او در همه این سال‌ها به کار ترجمه نیز پرداخت و کتاب‌ها و مقالاتی از او منتشر شده است.

اما همه می‌خواهند بدانند انگیزه مزدک میرزایی از این مهاجرت چه بود؟ آیا پای مسایل مالی در میان است یا اینکه فضای کار برای او فراهم نبود. خیلی‌ها می‌گویند بعد از ۲۲ سال کار در صداوسیما، مزدک میرزایی به واسطه عدم ارتباطات قوی با مدیران رده بالا و لایه‌های قدرت در سازمان، هیچ فرصت خودنمایی پیدا نکرد و در واقع کمتر دیده شد که یک پروژه مهم به او سپرده شود.

در حالی که گفته می‌شود مزدک میرزایی این اواخر با مدیر جدید و جوان شبکه سه اختلافاتی جدی داشت، برخی نزدیکانش معتقدند مشکل اصلی به شبکه مستند مربوط می‌شود. گفته می‌شود که میرزایی بر سر مستندی درباره تیم ملی ایران با مدیر شبکه مستند به اختلاف خورد.

آخرین کار حرفه‌ای مزدک هم برنامه جهان فوتبال با شبکه خصوصی آپارات بود، اما نزدیکان و رفقایش می‌گویند او تا آخرین هفته‌ها درگیر دریافت برخی مطالبات معوقه سال‌های گذشته اش بابت ساخت برنامه‌هایی در برخی شبکه‌های سیما بود. این‌ها تنها اطلاعاتی است که از سوی طیف دوستان نزدیک این کارمند سابق صداوسیما مطرح می‌شود و باید منتظر اظهارنظر احتمالی خود مزدک درباره دلیل اصلی اش برای ترک ایران باشیم.

بهرحال از حلقه دوستانه فردوسی پور – پیمان یوسفی – مزدک میرزایی که تا همین چندماه پیش پیشقراول برنامه‌های ورزشی شبکه سه بودند، هیچکدام در این کانال سابقا پرمخاطب باقی نمانده اند. عادل و برنامه اش حذف شدند، پیمان یوسفی به شبکه یک رفت و آخرین نفر هم راهی آنسوی مرز‌ها شد.

معضل جدید تلویزیون ایران؛ حذف صدای مزدک

گزارشگر برتر تلویزیون ایران در سال ۸۴ که بازی تاریخی ایران مقابل کره جنوبی در اولسان که با گل رضا قوچان نژاد به صعود شیرین ایران به جام جهانی منجر شد، را گزارش کرده بود حالا یکی از مغضوبین صداوسیما خواهد شد. سابقه در موارد مشابه می‌گوید صداوسیمای جمهوری اسلامی از این پس گزارش‌های مزدک روی بازی‌های بی شمار داخلی و خارجی را در صورت لزوم برای پخش مجدد، سانسور خواهد کرد. نظیر آنچه برای چندین گزارشگر سابق رخ داد و طی همه این سال‌ها صدای اسکندر کوتی جایگزین صدای گزارشگرانی شده است که جلای وطن کرده اند.

واکنش ها به مهاجرت مزدک میرزایی

از غروب دیروز که خبر قطعی بودن مهاجرت این گزارشگر به همراه همسرش در فضای مجازی و رسانه های اینترنتی پخش شد، اظهارنظرهای بسیار زیادی در موردش مطرح شد و سه طیف مختلف درباره آن عقاید خود را مطرح کردند. گروه نخست این اقدام را بر اساس یک تصمیم شخصی دانسته و بقیه را به قضاوت نکردن کار و حریم خصوصی دیگران دعوت کردند. این دسته معتقدند که مزدک میرزایی هم مثل همه آدم های جامعه حق انتخاب دارد و می تواند برای صلاح زندگی خودش و خانواده اش تصمیم بگیرد.

گروه دوم اما به هواداری از تصمیم او برخواسته اند و اوضاع وخیم اقتصاد داخلی و فشارهای ناشی از تحریم ها را دلیل محکمی برای خروج او و امثال او از کشور می دانند. برخی در این میان گفته اند اگر برای آنها نیز چنین فرصتی فراهم می شد، تصمیمی جز این نمی گرفتند! تعداد زیادی از مردم عادی نیز به تاثیر افکار مدیران جدید شبکه سه در اینگونه رویدادها اشاره کرده اند و خواستار حذف این طرز فکر از صداوسیمای ایران شده اند.

گروه سوم اما پیوستن به شبکه اینترنشنال را در شرایط فعلی که جنگ اقتصادی و سیاسی بین ایران و غرب در جریان است، کمک به اردوگاه دشمن محسوب کرده اند و در سرزنش و انتقاد از این تصمیم گزارشگر صداوسیما برخواسته اند. آنها می گویند مزدک بیش از دودهه نان تلویزیون ایران را خورد و معروف شد و پروبال گرفت. حالا هم این ترک وطن نوعی خیانت است! /تابناک

این خبر صداوسیما، صدای مزدک را سانسور می‌کند اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

سانسور سحر قریشی در تیزر تلویزیونی «نیوکاسل»

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، سحر قریشی یکی از بازیگران اصلی فیلم سینمایی «نیوکاسل» به کارگردانی محسن قصابیان است، اما صداوسیما نام و تصویر او را از تیزرهای تلویزیونی این فیلم که به تازگی از شبکه‌های سیما پخش شده‌اند، سانسور کرده است.

در این فیلم که به تازگی اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است، حمید گودرزی، بهرام افشاری، نسرین مقانلو، پژمان بازغی و … بازی می‌کنند.

این نخستین بار نیست که تلویزیون دست به سانسور برخی از بازیگران فیلم‌های سینمایی در تیزرهای تبلیغاتی‌شان زده است، تازه‌ترین مورد این اتفاق هم سانسور چهره و نام امیرمهدی ژوله در تیزرهای تلویزیونی فیلم «سامورایی در برلین» به کارگردانی مهدی نادری بوده است. باران کوثری و پگاه آهنگرانی را می‌توان دیگر چهره‌هایی دانست که این اتفاق برایشان رخ داده است. /خبرآنلاین

این خبر سانسور سحر قریشی در تیزر تلویزیونی «نیوکاسل» اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.