ماجرای احضار دو مجری تلویزیون بخاطر سوال از آملی لاریجانی+فیلم

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، دو مجری برنامه پایش پس از سال‌ها می‌گویند آملی لاریجانی رئیس اسبق قوه قضائیه بابت انتقادهای آن‌ها از وی اعلام جرم کرده بود که این قضیه با پادرمیانی رئیس سازمان صداوسیما حل شد.



 

این خبر ماجرای احضار دو مجری تلویزیون بخاطر سوال از آملی لاریجانی+فیلم اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

هانیه توسلی هم در تلویزیون ممنوع‌التصویر شد!+فیلم

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرهای فوری، تلویزیون اعلام کرده که تصاویر و صدای هانیه توسلی باید از تیزرهای “ایده اصلی” حذف شود.

پیام نیکفرد (مدیر روابط عمومی شرکت سینمایی خانه فیلم و پخش‌کننده ایده اصلی)، با اشاره به پخش نشدن تیزرهای این فیلم از صداوسیما گفت: بعد از آنکه تیزرهای فیلم ایده اصلی به کارگردانی آزیتا موگویی آماده شد، آن را به صداوسیما ارائه کردیم اما به ما اعلام شد که باید بخش‌هایی که هانیه توسلی در آن حضور دارد، حذف شود.

دلیل ممنوع التصویر شدن هانیه توسلی چیست؟

وی ادامه داد: به ما اعلام شد پخش تصویر و صدای هانیه توسلی در قالب تیزر و برنامه‌های دیگر ممنوع است.

پیش از این پخش تیزرهای فیلم قسم با بازی مهناز افشار در صداوسیما ممنوع شده بود و صداوسیما به سازندگان این فیلم اعلام کرده بود که باید تصاویر و صدای مهناز افشار را از این تیزرها حذف کنند. /ایلنا



 

این خبر هانیه توسلی هم در تلویزیون ممنوع‌التصویر شد!+فیلم اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

تلویزیون به چه دلیل ۱۱ بار حرف‌های روحانی پس از کودتای نوژه را پخش کرد؟ /اختلاف مالی دارید، اینجا تلافی نکنید

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، این مستند روایت مذاکرات مجلس است از خنثی‌سازی عملیات خرابکاری یک زاغه مهمات در حاشیه تهران که توسط برخی عناصر باقی‌مانده از کودتای نوژه در حال انجام بود. حسن روحانی در صحبت‌های خود با تشریح اهمیت این موضوع از اعدام خرابکاران در نماز جمعه و قطع حقوق برخی بازنشستگان ارتشی صحبت می‌کند و با حمایت آقای خلخالی همراه می‌شود.

در مقابل آقایان هاشمی رفسنجانی و دکتر مصطفی چمران به حمایت از کلیت ارتش می‌پردازند، اما آن چه محل سؤال است، این است که توجیه تلویزیون برای پخش چنین مستندی که به صراحت شخص اول دولت مستقر را تخریب می‌کند، آن هم در زمانی که کشور نیازمند وحدت، انسجام و یکپارچگی نیروی نظامی خود است، چیست؟ آیا اختلاف‌های مالی و سیاسی با دولت توجیه مناسبی برای این رفتار ضد امنیت ملی صداوسیماست؟

طبعاً این برنامه در حالت عادی آن چنان مهم نیست، اما حالا که حسن روحانی رئیس‌جمهور است،تمرکز بیش از حد روی این بحث در مجلس آن زمان ممکن است به نوعی مخالفت دولت مستقر جمهوری اسلامی را با یکی از ارکان امنیت کشور تصویرکند. در حالی که باید توجه داشت هر صحبتی در ظرف زمانی و مکانی خودش قابل تحلیل است و چه بسا در زمانی متفاوت، تحلیل نادرستی به دست دهد.

عجیب آن که نریشن مستند هم کاملاً سعی دارد روحانی و خلخالی را در یک طرف قرار داده و مخالف ارتش نمایش دهد.

اگر سازمان صداوسیما با دولت دوازدهم اختلاف دارد، این مسئله، دستاویز خوبی برای استفاده نیست. به ویژه آن که در فضای کنونی، پس از ماجراهای «گاندو» و پخش نصفه نیمه نشست خبری وزیر امور خارجه، عده‌ای تلاش می‌کنند صداوسیما و دولت را وارد یک تقابل جناحی کنند. به علاوه در حالی که بارها گفته شده مسئله کشور، وحدت است و مسئولان کشور، باید فریادهای خود را بر سر آمریکا بکشند، تولید و پخش مستند تلویزیونی با این رویکرد، جای تأمل دارد.

با این که اصل تولید و پخش سریال مستند «مه‌شکن» برای پرداختن به تاریخ انقلاب، اقدامی لازم و شایسته تحسین است، اما قسمت ۳۳ در شرایطی پخش شده که می‌دانیم ماجرای کودتای نوژه در تیر ماه اتفاق افتاده و این روزها صحبت درباره آن مناسبتی ندارد؛ همان طور که در متن مستند هم آمده است. پخش نکردن یک قسمت از این مستند، در حالی که ماجرای هر قسمت، ارتباطی با قسمت‌های قبلی و بعدی ندارد، کاملاً منطقی‌ است، آن هم در شرایطی که ممکن است دستاویز اختلاف‌انگیزی سیاسی شود. پخش قسمت ۳۳ مستند به روال معمول شبکه خبر، از جمعه عصر آغاز شده و هرروز لابه‌لای بخش‌های خبری، در چند نوبت روی آنتن رفته است. این مستند تا دیشب با احتساب بازپخش‌ها، دقیقاً ۱۱ بار پخش شده و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. /روزنامه خراسان

این خبر تلویزیون به چه دلیل ۱۱ بار حرف‌های روحانی پس از کودتای نوژه را پخش کرد؟ /اختلاف مالی دارید، اینجا تلافی نکنید اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

مجری‌ تلویزیونی حق دارد کُری بخواند؟

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، هرچه فوتبال در دنیا «خبر» دارد اینجا سرشار از «حاشیه» است. حاشیه‌هایی که مهمترین دستاورد آن خلق و تولید فحش‌های آبدار و بازتولید و تکثیر نفرت‌های تازه است!

حسین کلهر مجری برنامه تلویزیونی «سلام صبح بخیر» در واکنش به خبر توقیف لوگوی باشگاه استقلال ادبیات نامناسبی به کار برد. او در حالیکه کف دست‌هایش را به نشانه تسلیم و آماده بودن برای پذیرش بازخورد حرف‌هایش بالا برده بود به چهار حفره در لوگوی باشگاه استقلال اشاره کرد و گفت بهتر است در طراحی جدید فکری برای این حفره‌ها کنند!

قابل انتظار بود که در فضای پراحساس هواداری این حرف‌ها با واکنش همراه شود. در جامعه‌ای که بسیاری از جوانان سرگرمی و دل‌خوشی‌ ندارند، فوتبال جایگاهی فراورزش پیدا کرده و به سبکی از زندگی تبدیل شده است.

سیل اعتراض استقلالی‌ها در فضای مجازی حتی به باشگاه هم رسید و بیانیه صادر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده بود:«در شرایطی که صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با پول مردم اداره می‌شود و باید به مردم و علایقشان احترام بگذارد، متاسفانه یکی از مجریان این سازمان در یک برنامه تلویزیونی به طور آشکار و مستقیم به باشگاه استقلال و نشان رسمی آن اهانت کرده است.

باتوجه به سابقه این رفتارهای سخیف توسط مجریان مختلف تلویزیونی، باشگاه استقلال تا زمان عذرخواهی رسمی سازمان صداوسیما همکاری خود را با این سازمان «قطع» خواهد کرد.»

ساعاتی بعد این مجری با انتشار یک ویدئو از هواداران استقلال عذرخواهی کرد و گفت آنچه روی آنتن زنده عنوان کرده ادامه کل‌کل با یکی دو نفر از عوامل برنامه بوده که به صحنه کشیده شده است.

این نخستین‌بار نیست که هواداران فوتبال به چنین ادبیاتی واکنش نشان می‌دهند. اجراهای حسین کلهر عموماً با شوخ‌طبعی و طنز همراه است اما به نظر می‌رسد او علیرغم تجربه‌های پیشین، عشق هوادارای را دستکم گرفت و ندانست که آنها از کنار چنین سخنانی با لبخند رد نمی‌شوند و آن را توهین‌آمیز قلمداد می‌کنند.

هر چقدر هواداران فوتبال به واسطه شبکه‌های اجتماعی صاحب رسانه و شبه‌رسانه می‌شوند کار مجریان تلویزیون دشوارتر می‌شود. پیش از این اگر تریبون‌ها یکطرفه بود حالا مخاطبِ اسیر نداریم. آنها واکنش نشان می‌دهند و نارضایتی‌هایشان از عرصه‌های دیگر را در این حوزه کم خطرتر فریاد می‌زنند.

این فشارها باعث شده تا عموم مجریان، گزارشگران و کارشناسان از ترس نقدها و هجمه‌ها دست به نوعی ریاکاری بزنند و بگویند طرفدار هیچ تیمی نیستند. مثل این می‌ماند که به آب بگویید خیس نباش!

اما نکته اینجاست که عموم هواداران وقتی به خشم می‌آیند که احساس کنند کسی از تریبون رسمی و ملی برای اعمال سلیقه و اعلام نظر خود استفاده کرده و آنها امکان پاسخگویی در آن ابعاد را ندارند. آن وقت به میدان می آیند و با هرچه در آستین و دامن لغت دارند فضا را به غوغاکده‌ای تبدیل می‌کنند.

نکته جالب اینجاست که این صحبت‌های حسین کلهر به واسطه شبکه‌های اجتماعی هزاران بار بیشتر دیده شد. در واقع پاسخ‌ها، نقدها و بازنشر همان ویدئو بیشتر از اصل آن در تلویزیون دیده شد اما مخاطب از تلویزیون انتظار چنین سهل‌انگاری ندارد و برخی پاسخ‌ها را کافی نمی‌دانند و به کمتر از اخراج او رضایت نمی‌دهند.

در میان هواداران استقلال بارها این جمله تکرار شده است که مدیران صدا و سیما عمداً فضا را در اختیار مجریان و کارشناسان هوادار پرسپولیس قرار می‌دهد. به تجربه می‌گویم که هرگز ندیده‌ایم یک تهیه‌کننده یا کارگردان استقلالی یا پرسپولیسی بودن کارشناس یا مجری را ملاک انتخاب او قرار دهد یا مثلاً فرم گزینشی باشد که اگر کسی هوادار استقلال است روی اسمش خط قرمز بکشند.

  در فضای پرتنش و خشم آلودی که همه مثل بشکه‌های باروت برای انفجار منتظر یک جرقه کوچک هستیم بیش از هر زمان دیگری باید مراقب واژه‌هایمان باشیم. به همان اندازه که فحاشی و هتاکی برخی هواداران فوتبال نکوهیده است، به کار بردن ادبیاتی که زمینه‌ساز اختلاف و تفرقه و بنزین شعله‌ور کننده‌ی آتش باشد خطاست و مجریان و گزارشگران و کارشناسان باید مرز میان نقد و کُری خواندن شخصی را جدا کنند. /احسان محمدی عصر ایران

این خبر مجری‌ تلویزیونی حق دارد کُری بخواند؟ اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

مجری‌گری با ادبیات «سخیف»!

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، ماجرا از این قرار است که روز جمعه خبری منتشر شد مبنی‌بر اینکه لوگوی باشگاه استقلال به دلیل بدهی ۳۰۰ میلیون‌تومانی توقیف شده است؛ همین خبر منجر شد تا روز گذشته مجری برنامه «سلام صبح‌بخیر» این موضوع را با لحنی توهین‌آمیز که از حالت کری‌خوانی خارج بود، بیان کند.

پیش از اینکه مجری این برنامه به زعم خود شوخی خود را با هواداران استقلال بیان کند، احتمال اینکه در فضای مجازی مورد نقد شدید هواداران قرار بگیرد را داده بود! بااین‌حال توهین عجیب این مجری تلویزیون باعث شد تا باشگاه استقلال تهران بیانیه‌ای را نسبت به اتفاق رخ‌داده منتشر کند. بخشی از بیانیه تند باشگاه استقلال که در آن به صورت جدی به قطع همکاری با صداوسیما اشاره کرده نشان می‌دهد این‌بار قصد کوتاه‌آمدن ندارند، حتی با وجود عذرخواهی مجری این برنامه؛ «در شرایطی که صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با پول مردم اداره می‌شود و باید به مردم و علایقشان احترام بگذارد، متأسفانه یکی از مجریان این سازمان در یک برنامه تلویزیونی به طور آشکار و مستقیم به باشگاه استقلال و نشان رسمی آن اهانت کرده است. با توجه به سابقه این رفتار‌های سخیف توسط مجریان مختلف تلویزیونی، باشگاه استقلال تا زمان عذرخواهی رسمی سازمان صداوسیما همکاری خود را با این سازمان «قطع» خواهد کرد».

هرچند مجری این برنامه پیش‌دستی کرد و با انتشار پستی اینستاگرامی از هواداران استقلال عذرخواهی کرد، اما بعید به نظر می‌رسد این‌بار شرایط با یک عذرخواهی تغییر کند، به این خاطر که برای اولین‌بار بازیکنان و پیش‌کسوتان باشگاه استقلال نیز به حمایت از تیم محبوبشان علیه این اتفاق موضع گرفتند.

وریا غفوری، دفاع راست این تیم که اصولا صحبت‌های صریح و انتقادی را مطرح می‌کند، در تازه‌ترین پست اینستاگرامی خود نسبت به این موضوع فرصت را غنیمت شمرده و علاوه بر انتقادات قبلی، موضع تندتری را نسبت به این سازمان مطرح کرده: «صداوسیما سازمانی است که مدت‌ها است مخاطبینش را از دست داده و شاهد حضور افرادی هستیم که هنوز…. نرسیده‌اند چه برسد که بتوانند در جایگاه مجری برنامه‌ای را درخور شأن مردم ایران اداره کنند. توهین مجری صداوسیما به پرافتخارترین تیم ایرانی به شأن و منزلت این باشگاه بزرگ و پرطرفدار کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد نمی‌کند بلکه وضعیت… لازم به ذکر است ندادن حق پخش تلویزیونی که از بدیهی‌ترین حقوق باشگاه‌های فوتبال ایران است ضربه‌ای بزرگ به پیکره فوتبال از جانب صداوسیما زده است».

حمایت رنگی به دلیل وجود اسپانسرها!

داستان جنجال‌هایی که مجریان صداوسیما درباره هواداری استقلال و پرسپولیس رقم زده‌اند چندان تازگی ندارد؛ سال ۱۳۹۶ اوج تبلیغات اسپانسر‌های پرسپولیس و استقلال در شبکه سه بود؛ طوری که یکی از مجریان تلویزیون یکباره وسط صحبت‌های کارشناس مسائل فنی می‌آمد تا تبلیغ اسپانسر روی پیراهن یکی از این دو تیم را مطرح کند. یکی از اتفاقاتی که دراین‌باره رخ داد، حمایت بهمن هاشمی از استقلال بین دو نیمه دیدار با سپاهان بود.

در این مسابقه استقلال با دو گل از حریف اصفهانی خود پیش بود که بهمن هاشمی عنوان کرد: «استقلال تا الان دوتا زده، بقیه‌شم می‌زنه!». همین صحبت کافی بود تا باشگاه سپاهان نسبت به مواضع مجریان صداوسیما معترض و خواستار عذرخواهی این مجری از زردپوشان اصفهانی شود. هرچند بهمن هاشمی خیلی زود نسبت به صحبتی که مطرح کرده بود عذرخواهی کرد، اما تا مدت‌ها این جمله باب محفل کری هواداران در فضای مجازی بود.

انگ غیراخلاقی‌بودن قهرمانی پرسپولیس 

۴ اردیبهشت ۹۶؛ پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام تبریز میهمان ماشین‌سازی بود که با پیروزی در این مسابقه در فاصله سه هفته به پایان مسابقات لیگ برتر، قهرمانی سرخ‌پوشان قطعی شد و ماشین‌سازی نیز به دسته یک سقوط کرد. این بازی، اما با حواشی بسیاری روبه‌رو شد. فردای این دیدار حساس، علی حسین‌پور و پیمان احمدی، دو مجری برنامه موج فوتبال شبکه سهند با بیان اینکه «این قهرمانی از راه اخلاقی نبوده و در راه رسیدن به جام قهرمانی بازیکنانی نظیر محسن بنگر، شجاع خلیل‌زاده (بازیکن سپاهان در آن سال) و دروازه‌بان نفت مؤثر بوده‌اند!»

همچنین با استفاده از کلماتی نظیر مافیا و اراده برای قهرمانی پرسپولیس در اینستاگرام اتهاماتی سخت به فوتبال ایران و سرخ‌پوشان و چند بازیکن لیگ‌برتری وارد کردند.

صحبت‌های دو مجری شبکه تلویزیونی تبریز اعتراضات زیادی را دربر داشت و باشگاه پرسپولیس توسط مدیر روابط‌عمومی وقت خود اعلام کرد که اگر این اتهامات توسط این دو مجری به صورت رسمی ثابت نشود، از آن‌ها شکایت خواهند کرد. این موضوع، اما بدون بررسی بیشتر بسته شد و برخلاف سایر موارد با عذرخواهی مجری‌ها همراه نشد.

مورد دیگری در این باب نیز فصل گذشته (لیگ هجدهم) رخ داد؛ بعد از درگیری و فحاشی هواداران پرسپولیس و تراکتورسازی، مجری یکی از شبکه‌های تلویزیونی تبریز اعلام کرد که مفاخر استان آذربایجان از هواداران پرسپولیس بیشتر است! همین صحبت بار دیگر منجر شد تا این‌بار تلویزیون اختصاصی باشگاه نسبت به این صحبت‌ها موضع بگیرد و با کری عجیب‌وغریب پاسخ توهین مجریان شبکه تبریزی را بدهد.

شعار رکیک استادیومی توسط مجری صداوسیما

یکی از جنجالی‌ترین مجریان تلویزیون که البته سن و سال و تجربه زیادی در این زمینه ندارد، علی مرادی است که با سن کم و تجربه اندک در اجرا، به راحتی آنتن زنده را در اختیار گرفته و به صورت بداهه جملات توهین‌آمیزی را علیه پرسپولیس به زبان آورد و کری‌ای را روی آنتن زنده شبکه استانی هرمزگان خواند که اصولا این شعار توسط صداوسیما هنگام پخش مسابقات فوتبال سانسور می‌شود!

نکته عجیب و قابل تأمل این بود که صداوسیما نسبت به توهین‌های زشت علی مرادی واکنش خاصی نشان نداد، اما همان زمان با ابراز امیدواری پیمان یوسفی مبنی بر حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال، او برای مدتی به صورت غیرعلنی ممنوع‌التصویر شد تا به نوعی با تنبیهی نانوشته روبه‌رو شود!

البته علی مرادی پیش‌تر نیز ثابت کرده بود که با اظهارنظر‌های جنجالی و غیرواقع میانه خوبی دارد. او بعد از اینکه توهین زشتی را نسبت به هواداران پرسپولیس مطرح کرد، در گفتگو با خبرگزاری فارس نیز پیش از برگزاری دربی ۷۹ اعلام کرد کاپیتان پرسپولیس محمد نوری است که اغلب هواداران این تیم او را نمی‌شناسند!

اظهارنظر این مجری جوان و کم‌تجربه به مسائل فوتبالی ختم نمی‌شود و پا را فراتر از مسائل ورزشی گذاشته است. یکی دیگر از اظهارات عجیب او درخصوص اصغر فرهادی است که تا مدت‌ها سوژه فضای مجازی شده بود. او که ظاهرا از جوایز فیلم‌های اصغر فرهادی به‌شدت عصبانی بود، در برنامه زنده تلویزیونی گفت: «خدا لعنت کنه کسانی رو که ژانر خانوادگی رو به سمت خیانت بردند و نون کشور رو می‌خورن و پول کشور رو می‌گیرن، ولی به خاطر یکی دو جایزه فیلم سیاه‌نمایی‌شده می‌سازند!».

توهین اینستاگرامی مجری تلویزیون به علی کریمی

اسفند ۹۵، اما یکی از مجریان صداوسیما به اسم پیمان طالبی نسبت به مواضع علی کریمی اسطوره پرسپولیس و تیم ملی ایران کامنت توهین‌آمیزی نوشت. علی کریمی نسبت به پست اینستاگرامی یکی از وزرای کابینه روحانی انتقاد کرده بود که پیمان طالبی به دلیل غلط نگارشی یک کلمه از جمله علی کریمی، توهین زشتی به او کرد. همین اتفاق کافی بود تا پیمان طالبی با انتشار پستی از هواداران پرسپولیس و شخص علی کریمی به صورت رسمی عذرخواهی کند و به مدت سه روز با پیراهن قرمز در آنتن زنده ظاهر شود! این مسئله این بار هم با واکنش صداوسیما همراه نشد تا نشان دهد این سازمان به اتفاقات زرد توسط عوامل و کارکنان خودش اصولا واکنشی نشان نمی‌دهد.

از خود بیخود‌شدن ضیا با گل بنگستون!

معروف‌ترین جنجال کری‌خوانی، اما برمی‌گردد به سال ۱۳۹۴ و دربی ۸۱ که با تساوی یک- یک پرسپولیس و استقلال به پایان رسید. در این مسابقه بنگستون در دقیقه ۹۵ موفق شد گل تساوی تیمش را وارد دروازه رحمتی کند. پس از این مسابقه، اما ویدئویی در فضای مجازی دست به دست چرخید که در آن علی ضیا به شکل عجیب و زشتی در حال کری‌خوانی و توهین به سرمربی وقت استقلال یعنی پرویز مظلومی است.

این بار هم طبق روال گذشته مجری تلویزیون نسبت به این اتفاق عذرخواهی کرد و به دیدار پرویز مظلومی رفت تا از او دلجویی کند. پورمحمدی رئیس سابق شبکه سه، اما به دلیل انتشار این پست، علی ضیا را برای مدتی از حضور در برنامه‌های تلویزیونی محروم کرد و در واقع حکم ممنوع‌التصویری برای او صادر شد.

اتفاقی که با رشد فضای مجازی در حال رخ‌دادن است توهین مجریان شبکه‌های تلویزیونی دولتی صداوسیما را بیش از پیش نمایان کرده است که به بهانه کری‌خوانی با رقیب از عبارات سخیفی استفاده می‌کنند و بعد از اینکه توهین زشت یا به زعم خود کری مربوطه را مطرح کردند، با مظلوم‌نمایی و انتشار پستی اینستاگرامی از هواداران پوزش می‌طلبند. یکی از نقد‌هایی که همیشه مطرح است؛ عدم خصوصی‌سازی شبکه‌های تلویزیونی است، اما در قالب همین چارچوب، مجریان ما پذیرفته‌اند که در سازمان و رسانه‌ای فعالیت کنند که «دولتی» است و وقتی برچسب دولتی‌بودن در آن «کانسپت» مطرح می‌شود، مجریان و عوامل برنامه نباید اسیر صحبت‌های رنگی و در اکثر اوقات زرد شوند، اما با جانبداری عجیب و غریب، از قاب دولتی‌بودن خارج می‌شوند و بعد با انتشار پستی مظلومانه (!) از هواداران رقیب عذرخواهی می‌کنند.

از انتقادات دیگر اینکه اصولا صداوسیما نسبت به اتفاقات پیش‌آمده موضع منفعلانه‌ای می‌گیرد و طوری رفتار می‌کند که با گذر زمان این مسئله به فراموشی سپرده شود. عدم گزینش تخصصی مجری‌گری و عدم برگزاری‌های دوره‌های فن بیان، دوری و خداحافظی اجباری را برای مجریان کاربلد ایجاد کرده و حالا مجریانی در رأس کار هستند که با رمز «جوان‌گرایی» بدون هیچ تخصص و گذراندن دوره‌های تخصصی وارد صداوسیما شده‌اند. /روزنامه شرق

این خبر مجری‌گری با ادبیات «سخیف»! اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

چرا “مزدک میرزایی” رفت؟

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، مجری برنامه‌های ورزشی صداوسیما می‌گوید: اینکه عده‌ای در سفره صداوسیما چلو کباب می‌خورند و عده‌ای با وجود استعداد، نان خشک، انسان را آزار می‌دهد.

رضا جاودانی با اشاره به مهاجرت مزدک میرزایی، اظهار کرد: مهاجرت اساسا کار اشتباهی نیست، اما هنوز زود است که بخواهیم در این مورد خاص قضاوت کنیم. شاید کسی با توجه به ملاک‌های شخصی خود، تصمیم بگیرد جای دیگری زندگی کند. ناراحت‌کننده و دور از اصول جوانمردی است که مطرح می‌کنند مزدک میرزایی به همراه خود، چیزی برده‌ است. تاکنون پاک‌تر از مزدک میرزایی در میان همکارانم ندیده‌ام. مزدک انسان شریف و پاکی بود و مطمئن باشید او از لحاظ روحی تحت فشار شدید بوده که تصمیم به مهاجرت گرفته است. یک وجب از خاک ایران را نمی‌توان به هزاران میلیارد تومان، دلار و یا پوند فروخت.

وی ادامه داد: شما ببینید مزدک چقدر تحت فشار بوده که تصمیم گرفته جایی برای زندگی را انتخاب کند که حداقل وضعیت کاری و رفاهی‌ بهتری داشته‌باشد. باید تاکید کنم از روی ظاهر ماجرا قضاوت می‌کنیم، اما در واقع نمی‌دانیم در بطن کار، چه اتفاقی افتاده‌ است. خدا را شکر می‌کنم مسئله مهاجرت مزدک هنوز قطعی نشده و خودش آن را تایید نکرده است. اگر خدایی نکرده مزدک اشتباهی کند و با تلویزیونی کار کند که مطابق با معیارهای ما نیست و با منافع ملی کشور در تضاد است، شاید خیلی جالب نباشد. به شخصه فکر می‌کنم آن‌ها خیر و صلاح ما را نمی‌خواهند و فقط می‌خواهند شو تبلیغاتی راه بیندازند.

طرح‌هایی داده‌ایم که پذیرفته نشده است

مجری برنامه گزارش ورزشی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه بی‌توجهی صداوسیما به برخی نیروها را عاملی برای مهاجرت مزدک میرزایی می‌داند، گفت: نمی‌توانم اسمش را بی‌توجهی بگذارم، امثال مزدک و سایر مجریان و گزارشگران به اندازه ظرفیت خود کار می‌کنند و دیده می‌شوند، اما متاسفانه کارها در صدا و سیما منصفانه تقسیم نمی‌شود. در برخی جاها کسانی که حق‌شان نیست دیده می‌شوند و آن‌هایی هم که حق‌شان دیده شدن است، مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

جاودانی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که صداوسیما توجهی به ایده و طرح‌های مزدک نداشته است؟ بیان کرد: خودمان هم حقیقتا در چنین وضعیتی قرار داریم و طرح‌هایی داده‌ایم که پذیرفته نشده است، اما از آن طرف هم شاهد بوده‌ایم که طرح‌های ضعیف‌تر پذیرفته شده‌اند. این به سلیقه مدیران صدا و سیما بستگی دارد، اما این دلیل نمی‌شود که از ایران مهاجرت کرده و در کشور دیگری زندگی کنید. آنچه مسلم است طرح‌های زیادی برده‌ایم که از دید خودمان طرح خوبی بوده و از نگاه سازمان خیر. وقتی می‌گویم منصفانه نیست، برای این که معیار مشخصی برای کارهای هنری وجود ندارد.

مجری ویترین یک برنامه است، کسی، با سنگ ویترینش را نمی‌شکند

وی با اشاره به این که مجری، ویترین و شناسنامه یک برنامه‌ است، عنوان کرد: مجری، ویترین یک برنامه است. هیچ‌وقت کسی، با سنگ ویترین خود را نمی‌شکند. خیلی از برنامه‌های‌ تخصصی دنیا، وقتی مجری خود را از دست داده، تعطیل شده است. متاسفانه در اینجا، تهیه‌کننده‌های ما برای تغییر و تحول در برنامه‌شان، مجری را تغییر می‌دهند. برای مثال وقتی صدای جواد خیابانی یا عادل فردوسی‌پور را می‌شنوید، متوجه می‌شوید که فلان برنامه شروع شده است. همان طور که خیلی از تهیه‌کنندگان صدای تیتراژ خود را تغییر نمی‌دهند، چون در ذهن مخاطبان جا افتاده است.

این مجری برنامه‌های ورزشی یادآور شد: در صدا و سیما افراد توانمندی داریم، اما پرورش‌ آن‌ها طول می‌کشد. در تلویزیون نمی‌توان خیلی سریع نتیجه گرفت. این که قدیمی‌ها را حذف کنید تا افراد جدیدی جایگزین شوند، اشتباه است. معتقدم نیروی جدید باید آنقدر توانمند باشد تا بتواند جایگاه خود را پیدا کند. هیچ مدیری در هیچ سازمانی نمی‌خواهد نیروی با کیفیت را از دست دهد. شاید فردی با رضا جاودانی هم مشکل داشته‌ باشد، اما وقتی یک سری آیتم‌ها را در شخص رضا جاودانی می‌بیند، منطقی این است که به قول معروف شاخ و برگ او را هرس کند، اما کامل از دستش ندهد. طبیعتا مدیران صدا و سیما هم نمی‌خواهند نیروهای خوب‌شان را از دست بدهند، اما گزارشگران و مجریان باید در این زمینه‌ آستانه تحمل‌ خود را بالاتر ببرند.

جاودانی خاطرنشان کرد: متاسفانه منابع اقتصادی در صداوسیما منصفانه‌ تقسیم نمی‌شود. در تمام سازمان‌ها و ادارات عده‌ای خیلی فربه و عده‌ای خیلی لاغرند. توزیع این منابع باید بر اساس استعداد، تلاش و توانایی افراد باشد. شاید مقداری کم‌توجهی در این خصوص باعث بروز برخی دلخوری‌ها شده است. فکر می‌کنم این مسئله بیشتر از بقیه حدس و گمانه‌زنی‌ها باعث رنجش مزدک شده باشد.

نیروهای صداوسیما باید به اندازه همین سازمان بزرگ باشند

وی تصریح کرد: صدا و سیما سازمان بزرگی است. در این سازمان بزرگ، نیروها به اندازه همین سازمان باید بزرگ باشند. تاسف می‌خورم که نگاه منصفانه‌ای در سازمان وجود ندارد. برای مثال فردی مانند جواد خیابانی باید با آسودگی خاطر فقط به فکر گزارشش باشد و دغدغه دیگر مسائل را نداشته‌باشد. معتقدم علاوه بر این که گزارشگر باید تحمل بیشتری داشته باشد، مدیران هم باید سعه صدر بیشتری داشته باشند و نگاه‌شان منصفانه‌ باشد. نگاه غیرمنصفانه، افراد را آزار می‌دهد. از خالی بودن سفره گله‌ای ‌ندارم، اما وقتی می‌بینم در کنار این سفره یک نفر چلو کباب می‌خورد و عده‌ای با وجود استعداد نان خشک می‌خورند، اذیت می‌شوم. این اتفاق متاسفانه فقط مختص صداوسیما نیست و در کل کشور چنین مسائلی وجود دارد. /ایسنا

این خبر چرا “مزدک میرزایی” رفت؟ اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

مسئولان برنامه صبحگاهی “سلام،صبح بخیر” چه پاسخی برای این توهین‌های سابقه دار دارند؟+فیلم

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، در پی اظهارات توهین آمیز مجری برنامه سلام صبح بخیر» به باشگاه استقلال، این باشگاه همکاری خود با صداوسیما را «قطع» کرد.

باشگاه استقلال به دلیل اظهارات مجری برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما در روز شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به این رفتار اهانت‌آمیز واکنش نشان داد.

متن اطلاعیه به این شرح است:

باشگاه استقلال مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به رفتار توهین‌آمیز مجری برنامه صبحگاهی شبکه سه اعلام می‌کند.

در شرایطی که صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با پول مردم اداره می‌شود و باید به مردم و علایقشان احترام بگذارد، متاسفانه یکی از مجریان این سازمان در یک برنامه تلویزیونی به طور آشکار و مستقیم به باشگاه استقلال و نشان رسمی آن اهانت کرده است.

باتوجه به سابقه این رفتارهای سخیف توسط مجریان مختلف تلویزیونی، باشگاه استقلال تا زمان عذرخواهی رسمی سازمان صداوسیما همکاری خود را با این سازمان «قطع» خواهد کرد. /ایسنا



 

 

این خبر مسئولان برنامه صبحگاهی “سلام،صبح بخیر” چه پاسخی برای این توهین‌های سابقه دار دارند؟+فیلم اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

چرا شبکه ۳ “شاملو” را سلاخی کرد؟!

هنوز چند روز از مهاجرت جنجالی مزدک میرزایی نگذشته بود که شبکه سوم سیما با نمایش مستندی درباره احمد شاملو دوباره خبرساز شد.
برای مخاطبانی که پس از سال‌ها تصویر ابراهیم گلستان، فروغ فرخزاد، رضا براهینی و … را در قاب تلویزیون می‌دیدند این انعطاف رسانه ملی کمی عجیب بود، اما شگفتی مخاطبان به اینجا ختم نشد. مستندی که شبکه سه در نوزدهمین سالمرگ احمد شاملو نمایش داد روایتی متفاوت از شاملویی بود که سال‌ها در افکار هواداران و حتی منتقدان شکل گرفته بود.

روایت رسانه ملی از زندگی و شخصیت احمد شاملو موجی از واکنش‌ها را برانگیخت و البته سازنده این مستند اولین کسی بود که به سانسور اثرش واکنش نشان داد. “حسین لامعی” در حساب اینستاگرامش مدعی شد حدود ۲۳ دقیقه از مستند “قدیس” سانسور شده است و تنها بخش‌های مطلوب صدا و سیما پخش شده است.

لامعی در بخشی از اعتراض خود آورده است: “من حسین لامعی، تهیه کننده و کارگردان قدیس این متن را از سر خشم می‌نویسم. امشب مستند قدیس در شرایطی از شبکه ۳ سیما پخش شد که هیچ گونه شباهتی با مستندی که من ساختم نداشت … حدود ۲۳ دقیقه‌اش را سانسور که نه، سلاخی کرده اند. قلع و قمع کرده اند. نابود کرده‌اند. مگر مستند جنسی ساخته بودم که این چنین تکه پاره کرده اید؟!”

گارگردان قدیس در ادامه یادداشتش نوشت: “نسخه‌ی کامل مستند قدیس را می‌توانید در سایت فیلیمو، فیلمنت، سینمامارکت و… ببینید. این را برای تبلیغ نمی‌گویم، می‌گویم تا بدانید آن نسخه، کارِ من است و پایش می‌ایستم، پای نقدهایم به شاملو هم می‌ایستم؛ اما نسخه پخش شده در شبکه ۳، ضد من است و ضد اندیشه من است و بی‌شک، با خشم، به دشمنی‌اش برخواهم خواست.”

اما اعتراض لامعی تنها واکنش به سانسور قدیس نبود. رویکرد این مستند اعتراض گسترده‌ای به راه انداخت و کاربران فضای مجازی هم واکنش نشان دادند.
کاربری به نام مجید احمدی‌ نوشت: “امشب شبکه ۳ یه مستند درباره شاملو نشون داد، اولش کلی تعجب کردم، بعد فهمیدم می‌خواستن شاملو رو بزنن، هی نشون می‌دادن که شاملو به لطفی فحش می‌ده، لطفی جواب می‌ده، شفیعی کدکنی، براهنی، گلستان و حتی فروغ! باورتون می‌شه؟ ”

کاربردیگری به نام علی در حساب توییتری‌اش نوشت: “در مستند دیروز که محرز در تخریب شاملو از شبکه سه پخش شد. بنده برای اولین بار مسعود بهنود، رضا براهنی و ابراهیم گلستان را در صدا و سیما رویت کردم. این نشون می‌ده هدف وسیله را توجیه می‌کند.”

کاربر دیگری به نام امیر راعی‌ در توییتر نوشت: “تیم مدیریتی شبکه سه سیما به رهبری فروغی به خیف‌ترین شکل ممکن مشغول حمله به احمد شاملوست. باید بدانند که تا دنیا دنیاست شاملو می‌ماند.”

یاشار سلطانی – خبرنگار- نیز در توییترش علی فروغی را گاندو سر خود نامید و نوشت: “فروغی ژن خوب باجناق حداد عادل گاندو سر خود است. یک تنه هم با عادل‌کشی ببیندگان رسانه ملی را می‌ریزد و با مزدک‌پرانی برای رسانه بیگانه مخاطب می‌رویاند و تتمه مخاطب را نیز با پنجه کشیدن به روی شاملو مشمیز می‌کند. کدام نفوذی فرهنگی می‌تواند این قدر علیه ایران فعالیت تخریب کند؟”

چرا مستند قدیس ساخته شد؟

خبر ساخت مستند قدیس برای اولین بار در سال ۹۵ منتشر شد و پس از مدت کوتاهی سعید مستغاثی در روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان سرگذشت یک قدیس قلابی شکست بت‌های روشنفکری را یکی از اهداف مستندساز بابصیرت امروز خواند و نوشت روزگار قدیسان قلابی مانند احمد شاملو به سر رسده و باید با زبان رسانه صدای این شکست را به گوش همه رساند.
سینمایی‌نویس کیهان در بخشی از یادداشتش درباره قدیس نوشت: “مستند قدیس، زندگی و دوران احمد شاملو را در ۵ اپیزود جلوی دوربین می‌برد: اوایل زندگی، شعر، سیاست، سینما و ازدواج‌ها.”

مثتغاثی یاداشت خود را این گونه ادامه داده بود: “اپیزود شاملو و سیاست، افشاگرترین بخش مستند قدیس به نظر می‌رسد که در واقع پنهان مانده‌ترین وجه احمد شاملو را از زیر خروار‌ها ادعای انقلابی‌نمایی و مبارزه با شاه و رژیم پهلوی و به قول خودش برقدرت بودن بیرون می‌ریزد.”

از زمان انتشار خبر تولید مستند قدیس و واکنش روزنامه کیهان به این مستند تا اردیبهشت ۹۸ به جز یکی دو نشست مطبوعاتی تقریبا کارگردان قدیس خبری از چرایی و چگونگی تولید مستند اخیرش منتشر نکرد تا این که در تاریخ ۲۱ اردیبهشت امسال حسین لامعی، روزنامه‌نگار و مستندساز با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم، در گفتگوی مفصلی از انگیزه‌های ساخت قدیس گفت.

لامعی دربخشی از این گفتگو درباره دلیل انتخاب و نقد شخصیت شاملو می‌گوید: “شخصیتی مثل هوشنگ ابتهاج یا شفیعی کدکنی درست است جزو روشنفکران محسوب می‌شوند، اما از جانب جریان روشنفکری صریح نقد شده‌اند. تنها کسی که در این جریان نقد نشده، احمد شاملو بود.”

کارگردان قدیس در بخش دیگری از گفتگویش می‌گوید: “یک ریز می‌گویند که شاملو در حوزه ادبیات از همه بزرگتر است، اما اصلا اینطور نیست. پس طبیعی‌ست که سوال مطرح شود که چرا احمد شاملو بُت یک جریان است؟ چه شد که بُت یک جریان شد؟ چه شد که نقد او هزینه‌ساز شد؟”

لامعی در بخشی از این گفتگو به نقد احمدی‌خرم درباره شاملو اشاره می‌کند و آن را قابل تحسین می‌خواند. احمدی خرم در نقدی که چند ماه قبل درباره شاملو در روزنامه سازندگی منتشر کرد مدعی شده بود که شاملو از هویدا پول گرفته است و اسنادی هم درباره این موضوع وجود دارد.

لامعی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو می‌گوید: “من در قدیس فقط به نقد شاملو نپرداخته‌ام، در مستند قدیس کسانی را گذاشتم که از شاملو دفاع کنند مانند مسعود بهنود، جواد مجابی و خانم ایران درودی. برداشت خودم این است که آقای یزدانی خرم پیش‌دستی کردند. ایشان اتفاقا از موضع دفاع از آقای شاملو وارد شدند. یعنی احساس کردند که این سد نقد شاملو شکسته و حالا این مستند درآمده است…”

رویکرد رهبر انقلاب به آثار شاملو

در جریان بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب در تاریخ ۹ اردیبهشت ۹۸ قابی از حضور ایشان در مصلی امام خمینی به سرعت به یکی از پر پازدیدترین تصاویر آن روز تبدیل شد. در این قاب رهبر انقلاب در حال خواندن شعر شاملو از یکی از مجموعه آثار او دیده می‌شدند.
برخی از فعالان رسانه‌ای با وجود انتقاد‌های متعدد به رویکرد سیاسی شاملو پیش و پس از انقلاب اسلامی انتشار این تصویر متفاوت را نشانه‌ای از انکارناپذیری جایگاه شاملو در جریان شعر و ادبیات معاصر می‌دانند.

یک روز پس از انتشار قاب شاملو خوانی رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب، سایت مشرق‌نیوز خاطره‌ای از شاملو خوانی رهبر انقلاب منتشر کرد. رهبر انقلاب در محفل شعرخوانی سال ۸۶ خطاب به “علی معلم” گفته بودند: “آقای معلم ترانه شما یک برداشتی از ترانه شاملو است.”

نقد رهبر انقلاب به شعر یکی از شعرا در ضیافت افطاری تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۹۸ نیز یکی دیگر از شاهد مثال‌های احاطه ایشان به آثار شاملو است. رهبر انقلاب در این محفل خطاب به “سید رسول پیره” از شعرای حاضر در مراسم گفتند: “البته تن احمد شاملو در قبر می‌لرزد که شما شعر سپید را در این راه مصرف کردید. مبدع شعر سپید، شاملو بود و بکلّی مخالف این حرف‌ها بود.”

صدا و سیما با تخریب سلبریتی‌ها و مشاهیر چه هدفی را دنبال می‌کند؟

درنگاه اول شاید بیرون راندن چهره‌هایی مانند محمدرضا شجریان، عادل فردوسی‌پور، برخی شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای از قاب تلویزیون و اخیرا ترسیم چهره‌ای منفعل از برخی وزرا در سریال‌هایی از قبیل گاندو و نقد یکسویه مشاهیری مانند شاملو صرفا رویکرد سلبی رسانه ملی به چهره‌های شاخص جریان روشنفکری است. رویکردی که از زمان ریاست علی فروغی بر شبکه سوم سیما شتاب بیشتری گرفته است.

برخی تحلیل‌گران رسانه بر این باورند که صدا و سیما بویژه شبکه سوم در سال‌های اخیر در کنار حذف و به حاشیه راندن چهره‌های مستقل، به ستاره‌سازی و سلبریتی‌سازی در راستای ایدیولوژی برخی از مدیران و جریان‌های حاکم بر رسانه ملی گام برداشته است.

شاهد این مدعا حضور بشیر حسینی از دوستان نزدیک علی فروغی در برنامه عصر جدید است که اظهارات جنجالی و غیر معمولش هرزگاهی نامش را بر سر زبان‌ها می‌اندازد.

حال باید دید رسانه ملی در رویکرد آلترناتیوسازی جدیدش تا چه حد می‌تواند جای خالی چهره‌های مغضوب را پر کند؟ آیا امثال بشیر حسینی بار بزرگان سیاست، هنر و رسانه را به دوش خواهند کشید یا این رویکرد اخیر منجر به مخاطب‌سازی برای رسانه‌های بیگانه خواهد شد؟ /فرارو

این خبر چرا شبکه ۳ “شاملو” را سلاخی کرد؟! اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

نسبت سردبیر فرهیختگان و مدیر شبکه سه، شاه‌کلید جریان‌سازی علیه ۹۰؟

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرهای فوری، روزنامه فرهیختگان در هفته‌‌ای که گذشت در چند شماره مسائلی را در خصوص درآمدهای برنامه ۹۰ و عادل فردوسی‌پور مطرح کرد، اما این داستان گویا ابعاد دیگری هم دارد.

فروغی، نام مشترک سردبیر فرهیختگان و مدیر شبکه سه است که با ورودش به این شبکه، پرمخاطب‌ترین برنامه صداوسیما را تعطیل کرد.

باید منتظر ماند و دید در روزهای آتی، روزنامه نهاد دانشگاه آزاد، چه پاسخی در این خصوص خواهدداشت؟ /جایگاه ویژه

این خبر نسبت سردبیر فرهیختگان و مدیر شبکه سه، شاه‌کلید جریان‌سازی علیه ۹۰؟ اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

چه کسی جایگزین عادل و مزدک خواهد شد؟

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، این روز‌ها اخبار مربوط به حوزه ورزشی به قدری تلخ است که طعم گس آن از خاطره هیچ‌کس پاک نخواهد شد. تا چندی پیش دوشنبه‌ها برای خیلی از اهالی فوتبال و فوتبال‌دوستان یک روز با جذابیتی تمام‌عیار به شمار می‌آمد و این افراد معمولا از سر شب تا پاسی از شب گذشته پای تلویزیون می‌نشستند تا اخبار داغ مربوط به فوتبال را با مجری حرفه‌ای این ورزش، عادل فردوسی‌پور دنبال کنند اما چند ماهی است که دیگر خبری از شبکه ۳ و برنامه نود نیست و همین موضوع هم خیلی از دوستداران فوتبال را به سمت شبکه‌های مجازی و تحلیل‌های آب دوغ خیاری کارشناسان آن طرف آبی سوق داده است. هنوز غم نبود عادل برای خیلی‌ها عادی نشده بود که شوک جدیدی دوستداران ورزش را بهت‌زده کرد و آن هم مهاجرت مزدک میرزایی، گزارشگر و مجری برنامه‌های ورزشی صدا و سیما بود که چند وقتی از کم‌کاری‌های او در شبکه ۳ می‌گذرد! این در حالی است که شنیده‌ها حاکی از این است که جواد خیابانی در شبکه ۳ دیده نمی‌شود و حاج رضایی کارشناس خبره فوتبال نیز جایی در برنامه‌های ورزشی شبکه ۳ ندارد! سوالی که در این بین مطرح می‌شود این است چه کسی قرار است جای این گزارشگران مطرح و محبوب صدا و سیما را بگیرد؟ آن هم دقیقا زمانی که برنامه‌های ورزشی جزو برنامه‌های پر مخاطب صدا و سیما به شمار می‌آید! آیا گذشتن از چنین چهره‌هایی که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار هستند نوعی خودزنی در صدا و سیما به شمار نمی‌آید؟!

دست‌های پشت پرده برای حذف گزارشگران ورزشی

خیلی‌ها این نوع عملکرد را حاصل کج‌سلیقگی برخی از مدیران شبکه ۳ می‌دانند و برخی دیگر نیز دست‌های پشت پرده را دلیل چنین رویکردی در برنامه‌های ورزشی می‌دانند! چندی پیش فلاحت‌پیشه رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس در این باره گفته بود: «از برخی نهادها پرسیدم مشکل عادل فردوسی‌پور چیست، گفتند فقط محبوبیت! به مسئولش در رسانه ملی گفتم، گفت شما دخالت نکنید، این پروسه برخورد با او پروسه‌ای هشت ماهه بوده است!» دلیل این حذف هر چه که بود سبب شد که عادل فردوسی‌پور از جعبه جادوی تلویزیون حذف شود اما چیزی از محبوبیت او کم نکرد و همچنان دوستداران او هر شرایطی را که به دست می‌آورند به تعریف و تمجید از این چهره مردمی ‌می‌پردازند! اینکه چرا عادل به دلیل محبوبیتش حذف شد هنوز در‌هاله‌ای از ابهام است اما آنچه که مشخص است این است که صدا و سیما به خصوص شبکه ۳ با وجود تمام تلاش‌هایی که تاکنون انجام داده نتوانسته جایگزینی برای برنامه ۹۰ و عادل فردوسی‌پور پیدا کند!

و حالا مزدک میرزایی…

بعد از حذف شدن عادل، ظن آن می‌رفت که به زودی شاهد مهاجرت این ستاره مردمی ‌باشیم اما در کمال تعجب این مزدک بود که بار سفر بست و در یک اقدام سریع عزم رفتن کرد. شاید یکی از دلایلی که سبب شد مزدک شبکه‌های آن طرف آبی را به حضور کمرنگش در صدا و سیما ترجیح بدهد، پیوستن به سرنوشتی مثل عادل بود اما هر چه هست این است که مهاجرت این گزارشگر همه را در شوکی بزرگ فرو برد، شاید مدیران رسانه ملی هم گاهی به این فکر کرده باشند که مجریان از صدا و سیما رانده شده، از شبکه‌های آن طرف آبی و اینترنتی نمانده‌اند و ممکن است قصد مهاجرت کنند، اما این موضوع تا پیش از مهاجرت مزدک میرزایی آن قدر پررنگ به نظر نمی‌رسید. پرواضح است که با تایید خبر مهاجرت او و به محض ظاهر شدنش در برنامه‌های تلویزیونی آن طرف آبی، مورد انتقاد خیلی‌ها به ویژه خود ما قرار خواهد گرفت اما مسلما دلایلی هم که سبب شده تا او مهاجرت کند قابل تامل است و باید به شکلی جدی مورد بررسی قرار بگیرد.

مشکل اصلی کجاست؟

حسن معظمی، کارشناس رسانه در رابطه با حذف مجریان پر مخاطب ورزشی از صدا و سیما می‌گوید: «بزرگ‌ترین مشکل کشور ما که صدا و سیما نیز متاثر از همان است، سیاست‌زدگی است. وقتی در کشور ما به تربیت نیروهای انسانی و کارآمد کمتر توجه می‌شود و حذف آن‌ها بدون هیچ دلیلی و بهانه‌ای صورت می‌گیرد و شخص یا مجموعه‌ای که این کار را می‌کند خودش را مسئول افکار عمومی‌ نمی‌داند، باید هم شاهد چنین اتفاقاتی باشیم! زیرا در چنین شرایطی است که آدم‌های سیاسی به ظاهر قد می‌کشند و آدم‌های نخبه و اجتماعی‌مدار به راحتی حذف می‌شوند!»
او درباره اینکه آیا صدا و سیما می‌تواند جایگزین مناسبی برای مجری‌های محبوبی مثل عادل فردوسی‌پور یا مزدک میرزایی داشته باشد، می‌گوید: «صدا و سیما در طول سال‌ها توانسته به هر شکل ممکن این افراد را به نوعی به جامعه معرفی کند، حالا اگر نتوانسته باشد در کنار این اشخاص و از طریق آن‌ها اشخاص دیگری را برای جایگزینی آن‌ها تربیت کند مطمئنا در بلندمدت به یک مشکل اساسی در حوزه اجرا و به نوعی در حوزه‌های تخصصی بر خواهد خورد. کما اینکه در حال حاضر می‌بینیم رسانه ملی به هر نوعی از چهره‌های هنری برای جبران خلا به‌وجود آمده استفاده می‌کند. در صورتی که این درست نیست زیرا هر کسی را بهر کاری ساختند!»
این کارشناس رسانه درباره دلایل محبوبیت برنامه‌های ورزشی معتقد است: «در برهوت شاد نبودن جامعه این طور برنامه‌ها معمولا گل می‌کند. اگر جامعه ما شاد باشد و برنامه‌های شاد به وفور وجود داشته باشد طبیعتا برنامه‌های ورزشی هم به میزان خودش مخاطب پیدا می‌کند نه بر اساس چیزی که رخ‌نمایی می‌کند. بنابراین جامعه ما شادی کم دارد و به همین خاطر مردم صرفا برای سرگرمی‌ به برنامه‌های ورزشی رو می‌آورند.»

فعالین رسانه ورزشی، چهره سیاسی نیستند!

واقعیت این است که فعالین حوزه ورزشی که همیشه محبوبیت مردم را به همراه داشته اند، از رسانه ای‌ها گرفته تا ورزشکاران، چهره‌های سیاسی نیستند که اگر ممنوع‌التصویر شدند اهمیت چندانی در اذهان عمومی ‌نداشته باشد. شاید اگر روزی بگویند یک نماینده مجلس یا یک چهره سیاسی بساط خودش را از صدا و سیما جمع کرده و دیگر قرار نیست به رسانه ملی بیاید، تا این اندازه مورد بحث قرار نگیرد و برای آن دلیل برهان نیاورند! هر چند که تجربه ثابت کرده است هر کس تاکنون در صدا و سیما ممنوع‌التصویر شده در اذهان عمومی ‌بر محبوبیت او اضافه شده است اما ماجرای عادل فردوسی‌پور و مزدک میرزایی ثابت کرد که نبود چنین چهره‌هایی را نمی‌توان با مجریان تازه‌کار ورزشی جبران کرد و از طرف دیگر کنار گذاشتن و حذف آن‌ها چیزی از محبوبیت‌شان کم نخواهد کرد! /روزنامه آفتاب یزد

این خبر چه کسی جایگزین عادل و مزدک خواهد شد؟ اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.