مبارز هیدروژنی؛ معرفی نسخه نظامی شورولت سیلورادو ZH2 [تماشا کنید]

حدود دو سال پیش بود که جنرال موتورز از نسخه نظامی پیکاپ کلرادو با پسوند  ZH2 رونمایی کرد. این پیکاپ توسط بخش طراحی و ساخت خودروهای نظامی جنرال موتورز (GM Defense) توسعه یافته بود و در کنار مقاوم سازی برای میادین نبرد، از پیشرانه ای هیدروژنی بهره می برد.

حال GM Defense دوباره دست به کار شده و قصد دارد با پیروی از فرمولی مشابه، نسخه نظامی سیلورادو را نیز توسعه دهد. اگر چه این نسخه از سیلورادو هنوز تولید نشده، اما جنرال موتورز با انتشار رندرهای گرافیکی و ویدیوی شبیه ساز نمای ظاهری و بخشی از توانایی های آن را به نمایش گذاشته است.

3052b561-chevrolet-silverado-zh2-11

مثل کلرادو ZH2، شورولت سیلورادو ZH2 نیز نیروی خود را از پیشرانه ای هیدروژنی دریافت می کند. با توجه به مصارف نظامی، این نسخه از سیلورادو تفاوت های زیادی با نسخه های استاندارد داشته و در قسمت های مختلف مورد بهسازی قرار گرفته است.

آنطور که از تصاویر و ویدیوی انتشار یافته می توان متوجه شد، درست مثل کلرادو ZH2، سیلورادو ZH2 نیز به شاسی تقویت شده و سیستم تعلیق پیشرفته مجهز شده است.

همانطور که اشاره کردیم، وظیفه تامین نیروی این پیکاپ نظامی بر عهده یک پیل سوختی گذاشته شده است، این پیل توسط سه محفظه با فشار ۷۰۰ بار تغذیه می شود. الکتریسیته به دست آمده، در باتری های لیتیوم یونی ذخیره شده و در نهایت برای تامین انرژی پیشرانه برقی مورد استفاده قرار می گیرد. آنطور که اعلام شده، سیلورادو ZH2 توانایی پیمودن ۴۰۰ مایل (معادل ۶۴۳ کیلومتر) مسافت را دارد.

a426ee0b-chevrolet-silverado-zh2-14

درباره جزئیات این پیکاپ نظامی بزرگ فعلا اطلاعات زیادی در دست نیست، اما در وب سایت GM Defense آمده که این کمپانی علاقه زیادی به عرضه خودروهای تاکتیکی سبک با تجارب شرکت مادر دارد. این شرکت افزوده که مدل های توسعه یافته چند منظوره بوده و نیروهای ویژه نیز می توانند از آنها در ناوگان خود استفاده کنند.

به نظر می رسد سیلورادو ZH2 بر اساس نسل آتی سیلورادو HD شکل گرفته باشد. مشخص نیست که دقیقا چه زمانی شاهد معرفی این پیکاپ هیدروژنی خواهیم بود، اما شورولت تایید کرده که نسل بعدی سیلورادو HD سال آینده رونمایی خواهد شد.

The post مبارز هیدروژنی؛ معرفی نسخه نظامی شورولت سیلورادو ZH2 [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

مقایسه شورولت کامارو مدل ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸

کمپانی شورولت اخیرا نسخه جدیدی از کامارو را معرفی و فورد ماستنگ و داج چلنجر را به چالش کشیده است. نمایندگی های فروش این کمپانی از این پس می تواند نسخه ۲۰۱۹ و بازنگری شده این خودروی عضلانی را همچون گذشته در دو مدل کوپه و کانورتیبل به دست مشتریان برسانند.

اگر نگاهی به تصاویر این کامارو جدید انداخته باشید قطعا متوجه تغیرات ظاهری و بازنگری عمده بصری در این خودرو نسبت به مدل سال ۲۰۱۸ خواهید شد. علاوه بر معرفی نسخه جدید کامارو توربور ۱LE که به رده خودروهای کامارو ۱LE با عملکرد بالا خواهد پیوست، تغییرات عمده ای نیز در بخش تجهیزات رفاهی و فنی کامارو سال ۲۰۱۹ رخ داده است.

در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن مشاهده تصاویر کامارو جدید آن را با مدل ۲۰۱۸ مقایسه کنیم:

نمای سه‌چهارم جلو مدل کوپه

نمای جلوی مدل کوپه کامارو به صورت کامل تغییر کرده و بازنگری شده است. جلوپنجره در کل پهنای خودرو بسط داده شده و نمای لبخندمانندی به این کوپه اسپرت بخشیده است.

گفته می شود این جلوپنجره جدید مشبک مانند با دسترسی بیشتر به هوا سبب خنک شدن بهتر موتور و ترمزها و همچنین کاهش لیفت آئرودینامیکی می شود.

به علاوه چراغ های جلو نیز نمای متفاوتی به خود گرفته و رنگ های جدید در آن ها بکار رفته برده شده است.

در مدل های سوپر اسپرت (SS) که از یک موتور ۸ سیلندر ۶٫۲ لیتری استفاده می‌شود بهبود جریان ورودی هوا با توجه به طراحی فلوتی نشان شورولت کمک فراوانی به موتور خودرو می کند.
نمای روبرو مدل کوپه

اگر بخواهیم دماغه مدل سوپر اسپرت کامارو ۲۰۱۹ با دقت بیشتری بررسی کنیم بهتر است از نمای روبرو به آن نگاهی بیاندازیم. نمای جلوی این خودرو با توجه به چراغ‌های جلوی خاص، جلوپنجره مشکی براق، کاپوت دارای ورودی هوا، پرده‌های هوا و طراحی خاصشان بی نظیر است.

گفته می شود کارایی پره‌های هوای ویژه در کناره‌ های خودرو در راستای بهبود داون فورس در حین به حداقل رساندن درگ (نیروی مقاومت ایرودینامیکی) تعریف شده است. شورولت ضمن تحسین خودروی جدید خود مدعی است که فلسفه و اعتقاد مورد استفاده طراحان کامارو به صورتی است که طبق آن همه‌چیز نه تنها باید زیبا باشد بلکه پرفورمنس بالایی را نیز باید به نمایش بگذارد.
نمای سه‌چهارم جلو مدل کانورتیبل

در تصویر فوق مدل سوپر اسپرت (SS) کانورتیبل ۲۰۱۸ با رالی اسپرت (RS) کانورتیبل ۲۰۱۹ مقایسه شده‌ است.

عمده تغییرات ذکر شده در مورد مدل کوپه در نسخه کانورتیبل نیز اعمال شده و طبیعتاً سبب ایجاد ظاهر جدیدتر و مدرن تری شده است.

ورودی هوای قسمت های پایینی این مدل ضمن حفظ شباهت های کلی با مدل قبلی، فرم جدیدی به خود گرفته اند. چراغ‌های جلوی LED و کاپوت نیز اصلاح شده‌اند. توجه داشته باشید در این تصویر کامارو
نمای سه‌چهارم عقب مدل کوپه

به احتمال زیاد شما نیز درست مثل ما با مشاهده تصاویری قسمت های عقبی کامارو جدید به این نتیجه رسیده اید که شدت تغییرات ظاهری در عقب خودرو بیشتر بوده است. این تغییرات علاوه بر بازنگری در طراحی بدنه چراغ‌های LED را نیز در برگرفته است.

هر دو مدل رالی اسپرت و سوپر اسپرت دیفیوزرهای عقب خاص خود را دارند به علاوه چراغ ‌ها نیز رنگ تیره تری به خود گرفته و رینگ‌های ۲۰ اینچی جدید در هر دو مدل بکار رفته است. در مدل های مجهز به سیستم دوتایی اگزوز، پنل پخش کننده منحصر به فردی به خودرو اضافه شده که حالتی گرد مانند به ظاهر آن می بخشد.
فضای داخلی و درون کابین

۲۰۱۸ chevy camaro interior

شورولت هنوز جزئیات زیادی در مورد کابین کامارو ۲۰۱۹ در اختیار رسانه ها قرار نداده است. با توجه به عکس های جاسوسی که از این خودرو موجود است تنها اطلاعات کمی از تغییرات و فناوری های بکار رفته در درون کابین آن در دسترس است.

در حال حاضر ما تنها می دانیم که کامارو جدید به آینه دید عقب دیجیتال به صورت آپشنال، دوربین دنده ‌عقب استاندارد با کیفیت بالا، سیستم اینفوتیمنت (اطلاعات-سرگرمی) با صفحه نمایشگر ۷ و ۸ اینچی و نورپردازی جدید مجهز است.

گفته می شود صفحه نمایشگر لمسی ۷ اینچی به سیستم اینفوتینمنت ۳ مجهز بوده و قابل متصل شدن به گوشی های هوشمند در آن دیده می شود. در نسخه ۸ اینچی این نمایشگر قابلیت اتصال به فضای ابری، ناوبری، تشخیص صوتی و اپلیکیشن های پیش فرضی که از طریق اینترنت بروزرسانی می شوند نیز وجود دارد.

The post مقایسه شورولت کامارو مدل ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ appeared first on دیجیاتو.

وقتی پورشه به کمک شورولت رکوردی شگفت انگیز در نوربرگ رینگ ثبت می کند

چندی پیش بود که خبرهایی مبنی بر ثبت رکورد ۶:۵۶٫۴ توسط پورشه ۹۹۱٫۲ GT3 RS  در پیست معروف نوربرگ رینگ منتشر شد. حال با گذشت چند هفته از آن تاریخ مشخص شده که آلمانی ها در ثبت این رکورد کمک هایی را از کمپانی آمریکایی شورولت دریافت کرده اند.

ماجرا از این قرار است که تیم فنی جنرال موتورز زودتر از پورشه پیست نوربرگ رینگ را رزرو کرده بود تا عملکرد کوروت ZR1 را در آن تست کند. با این حال تیم پورشه پا پس نگذاشته و در همان روز نسبت به رکوردگیری اصرار می کند.

2019-Porsche-911_gt3_rs_nürburgring_nordschleife (3)

آقای اولیور بِرگ (Oliver Berg) مدیر بخش محصولات پورشه در این باره گفته:

ما به آنجا رفتیم و به احتمال زیاد اولین تیمی بودیم که با یکی از مقامات و دو زمان سنج در پیست حاضر شدیم. بیشتر مهندسین در نوربرگ رینگ همدیگر را می شناسند، زیرا همیشه اینجا در حال تست هستند. به همین خاطر ارتباط و جو خیلی دوستانه ای بین آنها وجود دارد.

به اعتقاد آقای برگ همین جو دوستانه باعث شده که مهندسین جنرال موتورز یک ساعت از زمان پیست را در اختیار پورشه بگذارند. ظاهرا در این مدت اعضای تیم جنرال موتورز به استراحت پرداخته اند. مهندسین پورشه نیز از این زمان محدود به بهترین شکل ممکن بهره برده و توانسته اند رکوردی زیر ۷ دقیقه ای با ۹۹۱٫۲ GT3 RS ثبت کنند.

2019-Porsche-911_gt3_rs_nürburgring_nordschleife (4)

آقای برگ در ادامه افزوده:

وقتی ما اولین دور را آغاز کردیم، همه موبایل های خود را در دست گرفته بودند. از آنجایی که پیش تر در یک روز شلوغ پیست ما توانسته بودیم رکوردی کمی بیشتر از هفت دقیقه ثبت کنیم، می دانستیم توانایی بر جای گذاشتن رکوردی زیر هفت دقیقه را نیز داریم. وقتی اولین دور تمام شد، ما موفق به ثبت زمان شش دقیقه و پنجاه و نه ثانیه شدیم که فوق العاده بود.

اولین چیزی که مدیر ما گفت این بود که هدف محقق شده و می توانیم همینجا تمام کنیم. این در حالی بود که تیم تست کننده کوروت ZR1 مات و مبهوت مانده بود. آنها انتظار نداشتند ما در همان دور اول رکوردی زیر هفت دقیقه ثبت کنیم.

2019-Porsche-911_gt3_rs_nürburgring_nordschleife (4)

آنگونه که آقای برگ روایت کرده، در دورهای دوم و سوم نیز همان رکورد ۶:۵۹ ثبت شد. اما در دور چهارم عملکرد بهتر راننده، رکورد عالی ۶:۵۶٫۴ را به دنبال داشت. به این ترتیب تیم پورشه در عرض تنها نیم ساعت با ثبت یک رکورد تحسین برانگیز و در حالی که تیم فنی جنرال موتورز انگشت به دهان باقی مانده بودند، پیست را ترک کرد.

2018-Porsche-911-GT3-RS-Nurburgring-lap-record

با این حساب می توان گفت پورشه به لطف تیم شورولت توانست بار دیگر رکوردی خارق العاده در نوربرگ رینگ از خود بر جای بگذارد!

 

The post وقتی پورشه به کمک شورولت رکوردی شگفت انگیز در نوربرگ رینگ ثبت می کند appeared first on دیجیاتو.

تسلا مدل ۳ پرفروش ترین خودروی سبز ایالات متحده در سه ماه اول ۲۰۱۸

مدل ۳ ارزان ترین خودرویی است که بر روی خطوط تولید کمپانی تسلا قرار دارد. این خودروی برقی با توجه به قیمت به مراتب پایین تری که نسبت به مدل S و مدل X دارد، طیف بیشتری از مشتریان را هدف گرفته و می تواند نقشی کلیدی در موفقیت تسلا داشته باشد.

از زمان ورود به فاز تولید، مدل ۳ درگیر مشکلات فراوانی بوده و آمار ساخت آن با هدفگذاری های انجام شده فاصله معناداری داشته است. یکی از دلایل مشکلات موجود به پیش فروش فراتر از انتظار و تعداد بالای سفارش های دریافتی بر می گردد. این مساله در ابتدا طوری تسلا را غافلگیر کرد که ایلان ماسک از عبارت “جهنم تولید” برای توصیف وضعیت پیش روی کمپانی استفاده نمود.

به هر ترتیب ممکن روند تولید مدل ۳ اینک کمی شتاب گرفته و تا حدی به پیش بینی های آقای ماسک نزدیک شده است؛ هر چند در این بین مشکلات کیفی نیز بعضا دامن گیر این خودرو شده و انتقادهایی را در پی داشته است.

اخیرا با پایان یافتن ماه مارس، آمارهایی در رابطه با عملکرد خودروسازان مختلف در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ در ایالات متحده منتشر شده است. بر این اساس تسلا مدل ۳ علی رغم تمامی مشکلات و معایب با کنار زدن تویوتا پریوس پرایم هیبریدی و شورولت بولت برقی به عنوان پرفروش ترین خودروی برقی شده (شامل خودروهای هیبریدی و تمام الکتریکی) دست یافته است.

طبق گزارشی که در پایگاه خبری بلومبرگ منتشر شده، در سه ماه اول ۲۰۱۸ تسلا توانسته ۸,۱۸۰ دستگاه مدل ۳ به مشتریان تحویل دهد. در همین مدت تویوتا موفق به فروش ۶,۴۶۸ دستگاه پریوس پرایم شده و شورولت نیز ۴,۳۷۵ دستگاه بولت به فروش رسانده است.

toyota prius_prime

هفته گذشته تسلا اعلام کرد که در عرض ۷ روز توانسته بیش از ۲,۰۰۰ دستگاه مدل ۳ تولید کند، رقمی که در صورت تداوم آن به احتمال زیاد از مشکلات بیشتر پیشگیری خواهد شد. البته این رقم هنوز با حجم تولید ۲,۵۰۰ دستگاه در هر هفته که ایلان ماسک برای اواخر مارس قول داده بود، فاصله دارد.

به واسطه همین اعداد و ارقام جدید، سهام تسلا در اوایل هفته گذشته اندکی بهبود پیدا کرده است. این اتفاق در حالی رخ داد که به دلیل دروغ آوریل ایلان ماسک مبنی بر ورشکست شدن تسلا، اخیرا شاهد افت ۲٫۵ درصدی ارزش سهام این شرکت بودیم.

 

The post تسلا مدل ۳ پرفروش ترین خودروی سبز ایالات متحده در سه ماه اول ۲۰۱۸ appeared first on دیجیاتو.