تبلیغ جدید اپل حالت پرتره آیفون‌های ۲۰۱۸ را به تصویر می‌کشد [تماشا کنید]

کاربران هر سه آیفون ۲۰۱۸ می‌توانند با استفاده حالت پرتره گوشی هوشمند خود، میزان شفاف یا مات بودن پس زمینه عکسی که گرفته‌اند را تعیین کنند؛ قابلیتی که موضوع اصلی تبلیغ جدید اپل است.

همان‌طور که در این ویدیو می‌بینید، کاربر می‌تواند پس زمینه تصویر مورد نظر خود را به طور کامل مات یا شفاف کند. البته امکان انتخاب چیزی بین این دو حالت هم فراهم شده و شما با استفاده از حالت پرتره آیفون خود می‌توانید میزان فوکوس بودن پس زمینه عکس خود را در همان اندازه که می‌خواهید تعیین کنید.

اپل برای نشان دادن چنین قابلیتی، صحنه شلوغی را در یکی از خیابان‌های نیویورک به تصویر کشیده است. صحنه‌ای که هر کدام از اشخاص مشغول به انجام کار خاصی هستند و در انتها شما می‌توانید تمام این اتفاقات را در عکس خود داشته باشید یا آن‌ها را محو کنید. به طور مشخصی، با مات شدن پس زمینه، تمرکز روی فردی که عکس از او گرفته شده بیشتر خواهد شد و در حالت شفاف، تمام جزییات محیط به صورت واضحی قابل مشاهده خواهند بود.

طی سال‌های اخیر، اپل سعی کرده با استفاده از کمپین‌ها و ویدیوهای گوناگون قدرت دوربین‌ مدل‌های مختلف آیفون را به تصویر بکشد. چندی پیش بود که یکی از کارگردانان شناخته شده چینی فیلم کوتاهی از سال نوی این کشور را با استفاده از آیفون XS ساخته بود.

The post تبلیغ جدید اپل حالت پرتره آیفون‌های ۲۰۱۸ را به تصویر می‌کشد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

ال جی علیرغم ضرر هنگفت در بازار موبایل می‌ماند

بخش موبایل ال جی سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیون دلار ضرر کرد. در حالی که بخش‌های دیگر این شرکت موفق شدند رکورد سود سالانه‌ی خود را بشکنند. با این وجود مدیر عامل شرکت ال جی «Qiao Yujin» اعلام کرده علیرضم ضرر دهی این بخش، باز هم به تولید تلفن هوشمند خواهند پرداخت.

«ال‌جی در کسب‌و‌کار خود، لوازم خانگی و خودرو نیز تولید می‌کند که هر دو دسته‌ به تلفن‌های هوشمند مربوط می‌شوند. به همین دلیل ما قصد خروج از بازار موبایل را نخواهیم داشت.»

بخش موبایل ال جی نزدیک به چهار سال است ضرر می‌دهد و همین بخش در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱۹۲ میلیون دلار ضرر داده. با این حال کمپانی کره‌ای امیدوار است که عرضه گوشی های ۵G بتواند به کمک این شرکت بیاید و سهم آن را از بازار جهانی بیشتر کند.

چندی پیش ویدیوی جدیدی توسط ال جی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد کمپانی کره‌ای قصد دارد پنجم اسفندماه رویدادی در کنگره جهانی موبایل بارسلون (MWC 2019) برگزار کند. این ویدیو کلیپ از تعبیه شدن قابلیت پشتیبانی ژست حرکتی به ال جی G8 تینکیو خبر می‌داد.

علاوه بر این در حالی که هنوز موبایل های ۵G معرفی نشده‌اند، ال جی اعلام کرده که تحقیقاتش در زمینه‌ گوشی های ۶G را آغاز نموده و می‌خواهد در این زمینه پیشرو باشد.

موبایل ال جی

کمپانی کره‌ای با انتشار بیانیه‌ای عنوان نموده که یک مرکز تحقیقاتی واقع در منطقه Yuseong شهر دائجون را به تحقیقات ۶G اختصاص داده است. البته این کمپانی هنوز فرآیند تولید گوشی‌های ۶G را آغاز نکرده بلکه هدف دارد تا بدین شکل استاندار‌د سازی جهانی را رهبری کرده و در ایجاد تکنولوژی جدید پیشرو باشد.

به گفته‌ی کارشناسان حداقل ۱۰ سال زمان می‌برد تا تکنولوژی لازم برای گذر از تلفن‌های هوشمند ۵G و تولید گوشی‌های ۶G فراهم آید. به همین دلیل ال جی از هم اکنون در این زمینه سرمایه گذاری کرده است.

The post ال جی علیرغم ضرر هنگفت در بازار موبایل می‌ماند appeared first on دیجیاتو.

به بهانه تولد فیسبوک؛ نگاهی به کارنامه ۱۵ ساله این شبکه اجتماعی

در سال ۲۰۰۴ و درست زمانی که مارک زاکربرگ ۱۹ سال داشت و در دانشگاه هاروارد تحصیل می کرد با تعدادی از همکلاسی های خود وبسایتی به نام TheFacebook.com را راه اندازی کرد تا دانشجوهای تازه وارد را با هم آشنا کند. ۱۵ سال از آن زمان می گذرد و فیسبوک در سطحی به مراتب بالاتر از انتظارات همه ظاهر شده.

این شبکه اجتماعی حالا نزدیک به دو میلیارد و سیصد میلیون کاربر در سرتاسر دنیا دارد. جالب آنکه خود زاکربرگ هم حتی تصور نمی کرد جمعیتی با این عظمت به استفاده از فیسبوک روی بیاورند و برآوردش این بود که صرفا تعدادی از دانشجویان هاروارد در آن عضو شوند.

حالا این پلتفرم جدای از آشنا کردن مردم با هم به بستری برای جمع آوری کمک های مردمی، درآمدزایی (خصوصا برای شرکت های تبلیغاتی)، عرض اندام احزاب سیاسی، نقل و انتقال پول و در ساده ترین شکلش اشتراک گذاری عکس بدل شده. گرچه در ایران خودمان فیسبوک دیگر در صدر علاقمندی کاربران قرار ندارد و خیلی از ایرانی ها بعد از فیلتر شدن آن و ظهور پیام رسان ها دیگر سراغی از اکانت فیسبوک خود نگرفتند اما بر آن شدیم تا در ادامه این مطلب نگاهی داشته باشیم به کارنامه فعالیت ۱۵ ساله فیسبوک.

۱- شکایت برادران دو قلوی وینک لووس

برادران دوقلوی وینک لووس

چندماهی از راه اندازی فیسبوک می گذشت که برادران وینک لووس (از دانشجویان هاروارد و همکلاسی های مارک زاکربرگ) که شرکتی به نام ConnectU را راه اندازی کرده بودند از او به خاطر سرقت ایده شان شکایت کردند. این دو برادر مدعی بودند که زاکربرگ قول و قرارهایی برای راه اندازی شبکه اجتماعی مخصوص به دانشجویان هاروارد با آنها گذاشته اما خودش به تنهایی ایده را عملیاتی کرده. در ادامه فیسبوک به توافقی با این دو برادر دست پیدا کرد و تنها مانع موجود برای رسیدن به موفقیت را از سر راه برداشت.

۲- راه اندازی فید خبری

فید خبری فیسبوک

در ابتدا فیسبوک امکانات زیادی نداشت و صرفا میشد با سر زدن به پروفایل دوستان، عکس هایی که روی وال خود پست کرده بودند را مشاهده کرد اما در سال ۲۰۰۶ میلادی فیسبوک قابلیت نیوز فید را ارائه کرد که جریانی متمرکز از صفحات هوم کاربران بود و در آنجا می شد آخرین آپدیت های مربوط به آنها را دید. البته راه اندازی این قابلیت صدای خیلی ها را درآورد و بسیاری معترض شدند که حریم خصوصی شان نقض شده. در پاسخ به این اعتراضات فیسبوک اعلام کرد که مکانیزم های کنترلی تازه ای را برای نمایش محتوا در فید خبری کاربران در نظر گرفته است.

۳- راه اندازی پلتفرم فیسبوک

فیسبوک همواره تاکید داشت که اطلاعات کاربرانش را نمی فروشد اما طولی نکشید که با راه اندازی پلتفرمی تحت همین نام اشتراک گذاری این اطلاعات با شرکت های ثالث را آغاز کرد. این پلتفرم در واقع به توسعه دهندگان امکان می داد که بازی ها و دیگر اپلیکیشن های خود را با فیسبوک یکپارچه سازی کنند. یکسال بعد (یعنی سال ۲۰۰۸) فیسبوک کانکت عرضه شد که لاگین کردن به وبسایت های دیگر از طریق نام کاربری و کلمه عبور فیسبوک را میسر می کرد. با گذشت زمان یعنی در سال ۲۰۱۰ پلتفرم و کانکت با هم ترکیب شدند و Graph API را ساختند که به لطف شان حجم عظیمی از دیتای کاربران فیسبوک (از جمله اطلاعات دوستانشان) در اختیار توسعه دهندگان قرار می گرفت و همین مساله جنجال خبری عظیمی را به پا کرد.

۴- اضافه شدن دکمه لایک

دکمه لایک فیسبوک

در سال ۲۰۰۹ و با اضافه شدن دکمه لایک به فیسبوک، این شبکه اجتماعی به ابزاری برای رقابت بر سر جذب محبوبیت تبدیل شد. لایک همچنین نقش نوعی ابزار رای گیری برای سیاستمداران را ایفا می کرد و به پربیننده شدن پست ها در فیسبوک کمک می نمود. از همین دکمه لایک یک حرفه جدید هم زاده شد و آن افرادی بودند که به خاطر لایک های بالای پست هایشان از شرکت های دیگر تبلیغ می گرفتند. در هر صورت هرچه تعداد لایک های یک پست بیشتر می شد، فرد اشتراک گذارنده نیز بیشتر ترغیب می گردید تا پست های بیشتری را در صفحه خود منتشر کند.

۷- مهاجرت کاربران به پلتفرم موبایل

مهاجرت کاربران فیسبوک به تلفن های همراه

رشد فیسبوک مصادف شده بود با دوران شکوفایی تلفن های همراه و همین مساله چالشی تازه را پیش روی این شبکه اجتماعی گذاشته بود. از آنجا که فیسبوک قبل از این زمان با نمایش تبلیغات در نسخه تحت وب خود کسب درآمد می کرد باید هرچه سریع تر فکری به حال مهاجرت گسترده کاربران از پی سی به موبایل می کرد. بنابراین در سال ۲۰۱۲ زاکربرگ تصمیم به تغییر الگوی کاری شرکت خود گرفت. در نهایت پای تبلیغات اسپانسری به این شبکه اجتماعی باز شد. در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۹۳ درصد از درآمدهای تبلیغاتی به واسطه کاربران موبایلی به سمت آن سرازیر شد.

۸- خرید اینستاگرام توسط فیسبوک

موسس فیسبوک در کنار موسسان اینستاگرام

تنها دو سال از عمر اینستاگرام می گذشت که فیسبوک با پرداخت رقم یک میلیارد دلار این اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس را خرید. خرید اینستاگرام توسط فیسبوک دو مزیت داشت: یک تحت کنترل درآوردن رقیبی نوپا و دیگری ورود به جمع کاربران جوان تر و عشق عکس. امروز اینستاگرام بالغ بر یک میلیارد کاربر دارد و قابلیت استوری های آن ۵۰۰ میلیون کاربر روزانه فعال دارد. فیسبوک همزمان با توسعه و بسط اینستاگرام در این سال ها برخی از قابلیت های اینستاگرام از جمله استوری و فیلترهای عکسی را به در اختیار کاربران خودش هم قرار داد. در سال گذشته نیز عاقبت موسسان اینستاگرام به خاطر دخالت های زاکربرگ در فرایندهای مدیریتی شان و کاهش اختیارات از سمت خود استعفا دادند.

۹- راه اندازی Internet.org

فیسبوک در هند

در سال ۲۰۱۳ فیسبوک شرکتی به نام  Internet.org را راه اندازی کرد تا از طریق پهپاد های ارسال کننده سیگنال دسترسی ساکنان کشورهای در حال توسعه را به اینترنت ارزان قیمت و در نهایت فیسبوک فراهم کند. اما این اقدام آن از سوی برخی تعبیر به انحصار گرایی شد؛ آنها معتقد بودند که فیسبوک از این طریق میخواهد پلتفرم خود را تبلیغ کند. جالب آنکه این پیش بینی های منفی نگرانه درست از آب درآمدند و در کشورهایی مثل میانمار و فیلیپین که این طرح به صورت آزمایشی در آنها اجرا شد مردم فیسبوک را همان اینترنت می دانستند. در نتیجه همین حواشی پروژه ارائه اینترنت بیسیک به میانمار متوقف شد اما طبق اعلام خود فیسبوک در کشورهایی نظیر فیلیپین و اندونزی که همچنان از این اینترنت استفاده می کنند سهم بازار این شرکت بالاترین رشد را داشته.

۱۰- خرید واتس اپ

خرید واتس اپ توسط فیسبوک

 

یک سال بعد زاکربرگ جوان به اهمیت پیام رسان ها پی برد و واتس اپ را که پنج سالی از عمرش می گذشت و ۴۵۰ میلیون کاربر داشت با عقد قراردادی به ارزش ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد. حالا این پیام رسان بالغ بر یک و نیم میلیارد کاربر در سراسر دنیا دارد. البته اشاره کنیم که فیسبوک بعدها پیام رسان خود را راه اندازی کرد که از نظر سهم بازار تلفن های هوشمند جایگاه دوم را نسبت به واتس اپ در اختیار دارد.

۱۱- تایید نقش بیگانه ها در انتخابات داخلی آمریکا به واسطه فیسبوک

در پاییز سال ۲۰۱۷ فیسبوک تایید کرد که ترول های روسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا ۵۰۰۰ تبلیغ به ارزش ۱۵۰ هزار دلار را روی آن منتشر کردند. مشخص گردید که این ترول ها از طریق تبلیغات خود به ۱۵۰ میلیون کاربر آمریکایی اینستاگرام و فیسبوک نزدیک شدند و به خاطر نشر محتواهای نژادپرستانه و تفرقه افکنانه خود آمریکایی ها را به جان هم انداختند. البته تنها این دو شبکه اجتماعی نبودند که با چنین مشکلی روبرو شدند و پلتفرم های دیگری نظیر توییتر و ردیت و پینترست هم درگیر این حواشی هستند و همه روزه شاهد حذف کردند اکانت های ساختگی در آنها هستیم.

۱۲ رسوایی کمبریج آنالتیکا

رسوایی کمبریج آنالتیکا

در مارس سال ۲۰۱۸ جهان به نقش فیسبوک در یک مبادله اطلاعاتی پنهانی پی برد. کمبریج آنالتیکا (شرکت تحقیقاتی مشاور دونالد ترامپ در کمپین انتخاباتی اش) اطلاعات ده ها میلیون کاربر آمریکایی فیسبوک را به لطف سیاست های آسان گیر فیسبوک در مورد اشتراک گذاری داده ها با توسعه دهندگان بدون اطلاع آنها جمع آوری کرده بود. این شرکت بعد از تحلیل اطلاعات یاد شده و تشخیص جهت گیری های سیاسی کاربرانش با انتشار تبلیغات هدفمند برای آنها، به صورت غیرمستقیم پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا را رقم زد.

۱۳- شهادت در مقابل کنگره آمریکا و غذرخواهی از اتحادیه اروپا

۱۵ سال بعد از راه اندازی فیسبوک زاکربرگ به کنگره آمریکا احضا شد تا به خاطر رسوایی های این شبکه اجتماعی در زمینه حریم خصوصی به ادای توضیحات بپردازد. زاکربرگ همچنین مجبور شد به خاطر این رسوایی ها از نمایندگان اتحادیه اروپا نیز عذرخواهیم کند.

The post به بهانه تولد فیسبوک؛ نگاهی به کارنامه ۱۵ ساله این شبکه اجتماعی appeared first on دیجیاتو.

کاربران به سیستم عامل گوشی خود خیانت نمی‌کنند

پژوهش جدید موسسه‌ی تحقیقاتی اطلاعاتی مشتریان یا CIRP نشان می‌دهد که کاربران تلفن‌های هوشمند علاقه‌ای به تغییر سیستم عامل گوشی های خود نشان نداده و به آنها خیانت نمی کنند.

این آمار نشان می‌دهد که سیستم عامل‌های اندروید گوگل و iOS اپل رضایت کاربران را فراهم کرده و آنها کم کم به سیستم عامل موبایلشان عادت کرده‌اند. به همین دلیل است که نرخ وفاداری به این سیستم‌ عامل‌ها به بیشترین میزان خود و بالای ۹۰ درصد رسیده است.

بر اساس این آمار، ۹۲ کاربران گوشی‌های اندرویدی طی سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸ بار دیگری تلفن هوشمندی با سیستم عامل گوگل خریداری کرده اند. این در حالی است که نرخ وفاداری کاربران آیفون‌ها ۹۱ درصد بوده است.

این در حالی است که این نرخ در مورد آیفون‌ها طی دو سال گذشته کمتر از وفاداری صاحبان موبایل‌های اندرویدی بود است.

Mike Levin یکی از بنیانگذاران CIRP در مورد دلایل این اتفاق می‌گوید:

« طی سال گذشته کاربران هر دو سیستم عامل موبایل بازهم سراغ همان سیستم عامل رفته‌اند و سعی کرده‌اند تلفن‌های هوشمندی مشابه مدل قبلی خریداری کنند. این مسئله بدین دلیل است که کاربران کم کم به ویژگی‌ها و قابلیت‌های سیستم عامل قبلی خود عادت کرده اند.»

به گفته‌ی این کارشناس، یاد گرفتن کار با سیستم عامل جدید زمان می‌برد و توسعه دهندگان هر دو سیستم عامل سعی کرده اند با حذف امضای طراحی خود، رضایت کاربران را فراهم کرده و دوباره آنها مجبور کنند به سیستم عامل گوشی خود خیانت نکنند.

همچنین در این آمار ذکر شده که طی سه ماهه پایانی سال، ۶۲٪ گوشی‌های فعال شده در ایالات متحده‌، کاربران سیستم عامل اندروید بوده‌اند و تنها ۳۷ سراغ آیفون‌ها رفته‌اند.

این آمار کمی با تصورات کارشناسان در مورد ایالات متحده تفاوت دارد. البته باید در نظر داشت که موسسه یاد شده تحقیقات خود را با در نظر گرفتن جامعه‌ی آماری ۵۰۰ نفره، به سرانجام رسانده و ممکن است کمی با حقیقت تفاوت داشته باشد.

The post کاربران به سیستم عامل گوشی خود خیانت نمی‌کنند appeared first on دیجیاتو.

آیا نمایشگر آیفون هم خمیده میشود؟

کمپانی کوپرتینویی سعی دارد که آیفون‌های بعدی خود را با نمایشگر‌های لبه به لبه و بریدگی‌های کوچکتر ارتقا دهد. با این وجود جدیدترین پتنت به دست آمده از کمپانی کوپرتینویی نشان می دهد که این شرکت قصد دارد شیشه هایی با لبه های خمیده را روی آیفون های خود تعبیه کند تا ظاهری تمام صفحه به نمایشگر آیفون ببخشد.

این پتنت که دستگاه های الکترونیکی با اجزای ساخت شیشه‌ای نام دارد به تعبیه نمایشگر قابل انعطاف روی اجزای زیرین شیشه‌ای شاره می‌کند. اگر دستگاهی بر اساس این پتنت ساخته شود ظاهری تمام صفحه‌ای خواهد داشت و به یک قطعه شیشه‌ی خمیده شباهت خواهد داشت.

طرح به تصویر کشیده شده می‌تواند موبایل بسیار شیک و زیبایی باشد. در این پتنت گفته شده که از این طرح می‌توان برای تولید گجت‌های بسیاری استفاده نمود. البته با توجه به تصاویر منتشر شده در این پتنت، می‌توان نتیجه گرفت که چنین طرحی به احتمال قوی در طراحی نمایشگر آیفون های بعدی بکار گرفته خواهد شد.

البته این اولین باری نخواهد بود که تلفن هوشمندی با لبه‌های خمیده تولید می‌شود چرا که سامسونگ پیش‌تر در طراحی گلکسی اس ۶ ادج چنین طرحی را انتخاب کرده بود و پس از آن نیز چنین روشی را برای توسعه‌ی پرچمداران بعدی‌اش پیش گرفت.

البته بعید است که اپل روشی مشابه سامسونگ در پیش بگیرد اما انتخاب لبه‌های خمیده برای نمایشگر آیفون‌های پیشرفته‌ی بعدی محتملتر خواهد بود. کمپانی کوپرتیونی سعی دارد بر خلاف شرکت کره‌ای، تمامی گوشی را از شیشه تولید کند.

با اینکه در این پتنت اشاره‌ای به نام نمایشگر‌های انعطاف پذیر نشده اما ممکن است اپل قصد داشته باشد بجای تولید یک گوشی تاشو، سراغ این طرح مفهومی برود. تا کنون کمپانی کوپرتینویی از صفحه نمایش انعطاف پذیر برای پیاده سازی طراحی لبه به لبه در آیفون‌ X و XS استفاده کرد و اینبار تنها می‌خواهد لبه‌های نمایشگر را قطعی بیشتر به سمت داخل خم کند.

The post آیا نمایشگر آیفون هم خمیده میشود؟ appeared first on دیجیاتو.

اسکیت بازی با ردمی نوت ۷ برای اثبات مقاومت آن [تماشا کنید]

شیائومی ماه گذشته ردمی نوت ۷ را به عنوان  اولین محصول رسمی شرکت ردمی معرفی نمود. حال این شرکت سعی کرده با ویدیو‌های تبلیغلتی جدیدی، توجه کاربران را به این موبایل جلب کند. در این چند ویدیوی‌ تبلیغاتی، آزمایش‌هایی زیادی روی موبایل مذکور انجام می‌شود تا دوام و سختی آن را اثبات کند.

در اولین ویدیو این سری «Lu Weibing» مدیرعامل این برند، تلفن هوشمند ردمی نوت ۷ را داخل یک سطل آشغال قرار می‌دهد. روی این سطل با چسب پوشانده شده تا موبایل مذکور را داخل این سطل محبوس کند. پس از آن، سطل آشغال یاد شده از ۱۸ پله به پایین پرتاب می‌شود.

سقوط ۴ ثانیه‌ای این موبایل از ارتفاع ۲.۷ متری، هیچ آسیبی به موبایل نمی رسد و مدیر عامل ردمی نیز برای اطمینان چند ضربه روی این موبایل می‌زند تا سختی موبایل را به رخ تماشاگران بکشاند.

البته چنین تستی نمی تواند آنچنان دلیل محکمی برای دوام موبایل ردمی نوت ۷ باشد چرا که سطل آشغال، این موبایل را از هر آسیبی به دور نگاه می‌دارد.

ویدیو دوم جالتر است چرا که همین مدیر سعی می‌کند با استفاده از این موبایل، دو اسکیت بسازد و با کمک آنها در محوطه‌ای باز به اسکیت سواری بپردازد.

در ابتدای این ویدیو چهار چرخ زیر دو گوشی ردمی نوت ۷ چسبیده می‌‌شود و پس از آن نیز، این دو اسکیت به محیط باز انتقال داده شده و بار دیگر از چسب برای اتصال این دو گوشی به کفش‌های مدیر عامل ردمی استفاده می‌گردد.

رد می نوت 7

این ویدیو نشان می‌دهد Weibing هیچ استعدادی در زمینه اسکیت سواری ندارد و نمی تواند به خوبی از این وسیله بازی استفاده کند. البته باید در نظر داشت که او سعی می‌کند با دو گوشی هوشمند به اسکیت بازی بپردازد.

به هر حال ردمی نوت ۷ با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی خود قرار است در آغاز سال جدید چینی‌ها عرضه شود و کاربران می‌توانند این گوشی سنگین را با صرف هزینه‌ای معاپل ۲۰۶ دلار خریداری کنند.

The post اسکیت بازی با ردمی نوت ۷ برای اثبات مقاومت آن [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

آنر ویو ۲۰ معرفی شد؛ پرچمداری با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی

پرچمدار آنر ویو ۲۰ با نمایشگر تمام صفحه حفره دار، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و طراحی خاص قاب پشتی در پاریس معرفی شد.

ویو ۲۰ را باید نسخه بین المللی وی ۲۰ به حساب آورد. آنر ویو ۲۰ به نمایشگری ۶٫۴ اینچی از نوع LCD، با رزولوشن ۱۰۸۰pو نسبت ۱۹٫۲۵ به ۹ مجهز شده. به لطف حاشیه های باریک، این گوشی نسبت نمایشگر به بدنه بسیار بالای ۸۵٫۷ درصدی دارد.

آنر برای گوشی جدید خود چیپست ۷ نانومتری کایرین ۹۸۰ با پردازشگر عصبی دوگانه و پردازشگر تصویر دوگانه، به همراه ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت داخلی را در نظر گرفته. طراحی به گونه ای است که در قاب پشتی گوشی در نورهای مختلف شاهد شکل یک حرف V چشم نواز هستیم.

برای اینکه از تمامی قدرت کایرین ۹۸۰ استفاده شود، از یک سیستم خنک کننده مایع S شکل استفاده شده که بخش هایی از جمله دوربین تا چیپست را خنک می کند. بنا بر ادعای آنر، گوشی جدید نسخه ۶۰ فریم بازی فورتنایت را به طور متوسط با نرخ ۵۹٫۱۳ فریم در هر ثانیه اجرا می کند و تنها ۰٫۲ درصد از بازی را با فریم های پایین به نمایش می گذارد.

آنر ویو 20

حفره بالای نمایشگر میزبان دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی است. در پشت گوشی شاهد دوربین اصلی با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 سونی با دیافراگم f1.8 هستیم که به پیکسل های ۰٫۸ میکرون مجهز شده است. با قابلیت سوپر پیکسل، این حسگر می تواند با ادغام تصاویر ۴ حسگر، یک تصویر روشن تر در نور کم را ثبت کند رزولوشن پیش فرض دوربین روی ۱۲ مگاپیکسل تنظیم شده با این حال پردازشگر تصویر امکان ثبت عکس هایی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی در نور کافی را فراهم می کند.

قابلیت های دیگر دوربین «لرزشگیر تصویر مصنوعی» است که در کنار قابلیت سوپر پیکسل، ثبت تصاویر روشن در نور شب را ممکن می کند. در کنار دوربین اصلی حسگر ۳ بعدی TOF یا دوربین مدت پرواز جای گرفته که برای شناسایی بهتر محیط اطراف کاربرد دارد و می تواند در واقعیت افزوده مفید باشد. دوربین های مدت پرواز، تشخیص فاصله اشیاء بر اساس سرعت نور را فراهم می کند.

آنر ویو 20

آنر وی ۲۰ که نسخه عرضه شده در چین ویو ۲۰ به حساب می آید.

دوربین سه بعدی آنر ویو ۲۰ به ردیابی اسکلت انسان مجهز شده. بر اساس گفته آنر این ویژگی موجب می شود که اندازه اشیاء در ویدیو ها به شکل واقعی نشان داده شود. به عنوان مثال قد افراد در مقایسه با اشیاء اطراف آنها به دقت و مشابه با واقعیت ثبت می شود.

حسگر سه بعدی همچنین می تواند حرکات کاربر را در بازی ها تشخیص دهد. در نمایشی که از این قابلیت نشان داده شد، حرکات مشابه با اسکی یک کاربر، در بازی به دقت شبیه سازی می شد. با استفاده از همین حسگر استیکرهای مبتنی بر هوش مصنوعی یا AI Sticker امکان ایجاد استیکرهای سه بعدی را فراهم می کند.

آنر ویو 20

در زیر نمایشگر گوشی یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی جای گرفته که با شارژر ۵ ولت ۴٫۵ آمپری آنر در ۳۰ دقیقه تا ۵۵ درصد شارژ می شود و زمان شارژ کامل هم یک ساعت و نیم طول می کشد. خوشبختانه درگاه ۳٫۵ میلیمتری هدفون هم در آنر ویو ۲۰ به چشم می خورد. حسگر اثر انگشت البته مشابه با بسیاری از گوشی های رقیب در زیر نمایشگر قرار نگرفته و در وسط قاب پشتی شاهد آن هستیم. دیگر قابلیت آنر ویو ۲۰ پردزاش گرافیکی قدرتمند تر به لطف GPU Turbo 2.0 است.

آنر ویو ۲۰ در رنگ های مشکی، آبی و قرمز از سوم بهمن روانه بازار می شود. رابط کاربری مجییک UI نسخه ۳ در کنار اندروید ۹ است.

آنر ویو 20

قیمت نسخه های مختلف به این ترتیب هستند:

  • نسخه مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۵۶۹ یورو
  • نسخه ویژه ماسکینو با طراحی کمی متفاوت، با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، ۶۴۹ یورو

 

تماشا کنید: نگاه نزدیک دیجیاتو به گوشی پرچمدار آنر V20؛ به حفره سلام کنید

The post آنر ویو ۲۰ معرفی شد؛ پرچمداری با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی appeared first on دیجیاتو.

تصویب قوانین تحریم هواوی یک قدم به واقعیت نزدیکتر شد

سیاستمداران آمریکایی قصد دارند که کار را برای تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی چینی نظیر هواوی و ZTE سخت‌تر کنند. اعضای دو حزب نمایندگان و همچنین مجلس سنا اخیراُ قوانین جدیدی پیشنهاد کرده‌اند که تحریم‌های جدیدی برای تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی چینی در نظر می‌گیرد.

بدین ترتیب هیچکدام از شرکت‌های مخابراتی چینی قادر به وارد کردن تجهیزات خود به صورت گسترده را نخواهد داشت چرا که از نظر این نمایندگان باید با آنها نیز روندی مشابه با تحریم ZTE پیش گرفته شود.

Mike Gallagher یکی از نمایندگان، درباره تحریم هواوی عنوان نموده است:

«کمپانی‌هایی نظیر هواوی و ZTE تهدیدهای عظیمی برای امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شوند و روز به روز به بزرگی‌ها آنها اضافه می‌شود.»

سیاستمداران دلیل‌های فراوانی هم برای تحریم هواوی برشمرده اند. یکی از آنها دستگیری رئیس مالی هواوی یعنی منگ ونژو است چرا که وی  تحریم‌های موجود آمریکا علیه ایران را نقض کرده و موفق شده تجهیزات مخابراتی را در مقیاسی بزرگ وارد کشورمان کند.

تحریم هواوی

همین مسئله موجب می‌شود که دونالد ترامپ صادرات تمامی تجهیزات هواوی از آمریکا را تحریم کند. بدین ترتیب توانایی این شرکت برای تجارت جهانی بسیار محدود خواهد شد.

البته ZTE با مشکلات بیشتری روبروست چرا که هواوی موبایل‌هایش را خودش طراحی می‌کند و برای این مسئله نیازی به ارتباط بین المللی ندارد.

تحریم هواوی

با وجود آنکه نگرانی ها در رابطه با کاربرد تجهیزات مخابراتی ساخت چین به دوران قبل از دولت ترامپ بر می گردد، ایجاد تنش در روابط آمریکا و چین و جنگ تجاری ادامه داری که دونالد ترامپ آتش آن را روشن کرد، ترس مقامات آمریکایی از بابت نقض ایمنی سایبری اش را بالا برده است.

گفتنی است هواوی همواره خاطرنشان کرده که مستقل از دولت چین عمل می کند اما یکی از سناتورهای آمریکایی اخیراً ادعا کرده که این شرکت بازوی دولت چین است و استدلال هایی را هم در این رابطه ارائه نموده. مقامات FBI، CIA و سازمان ملی امنیت آمریکا همگی در رابطه با استفاده از گوشی ها و سرویس های ارائه شده توسط هواوی هشدار داده اند.

The post تصویب قوانین تحریم هواوی یک قدم به واقعیت نزدیکتر شد appeared first on دیجیاتو.

سونی از اسپیکر‌های سری جدید Extra Bass خود رونمایی کرد

اصولاً نمایشگاه CES محل مناسبی برای معرفی محصولات خانگی عجیب و غریب به شمار می‌رود. به همین دلیل سونی این نمایشگاه را برای معرفی اسپیکر‌های سری جدید Extra Bass خود انتخاب کرده و در کنار آنها نیز از یک بلندگوی بلوتوثی متفاوتی رونمایی کرده که ظاهری شبیه به فانوس دارد.

سه اسپیکر بلوتوثی مختلف، سری جدید اسپیکر‌های Extra Bass را تشکیل می‌دهد. SRS-XB12 کوچکترین گجت این سری به شمار می رود و از یک درایور به همراه درایور منفعل دیگری بهره می برد تا بتواند خروجی صدایی با باس بیشتر تولید کند. این محصول موفق شده استاندارد IP67 را برای مقاومت در برابر آب کسب کند و با هر بار شارژ می‌تواند ۱۶ ساعت موسیقی پخش کند.

اسپیکر بی سیم SRS-XB22 نسخه‌ی بزرگتر و بلندتری از مدل قبلی محسوب می‌شود که به دو درایور ۴۲ میلیمتری و دو درایور منفعل مجهز شده است. سیستم نورپردازی جالبی برای این بلندگو انتخاب شده که فلش‌های LED را هماهنگ با موسیقی روشن و خاموش می‌کند.

این بلندگو لیسانس IP67 را برای مقاومت در برابر آب بدست آورده و عمر باتری ۱۰ ساعته دارد. همچنین همانند بلندگو‌های پرچمدار این سری، حالت Extra Bass را در این موبایل تعبیه شده است.

SRS-XB32 که بزرگترین بلندگو میان سری یاد شده به شمار می‌رود نیز دو درایور ۴۸ میلیمتری و دو درایور منفعل دارد. همچنین این بلندگو نیز در برابر آب مقاوم بوده و همانند دیگر محصولات این سری استاندارد IP67 را در اختیار دارد. همچنین قادر است نورپردازی و کیفیت صدای دیگر بلندگو‌های سری را فراهم آورد. ضمن اینکه یک باتری به عمر ۱۴ ساعت و حالت Extra Bass برایش در نظر گرفته شده است.

از سری Extra Bass که بگذریم، سونی یک فانوس را با بلندگوی هوشمند ترکیب کرده و گجتی به نام LSPX-S2 را معرفی کرده است. البته بلندگوی یاد شده بیشتر از اینکه شبیه به گجت‌های پیشرفته باشد، ظاهری دکوری و قدیمی دارد.

لامپ LED تعبیه شده برای این گجت، به ۳۲ حالت تنظیم می‌شود که هر کدام از آنها میزان روشنایی مختلفی دارد و یک حالت ویژه نیز برای آن در نظر گرفته شده که روشنایی یک شمع را در ذهن کاربر تداعی می‌کند. این فانوس عمر باتری ۸ ساعته دارد و قرار است به قیمت ۷۰۰ دلار عرضه گردد.

The post سونی از اسپیکر‌های سری جدید Extra Bass خود رونمایی کرد appeared first on دیجیاتو.

دل لپتاپ هیبریدی اینسپایرون ۷۰۰۰ را برای دوستداران قلم معرفی کرد

کمپانی دل نسخه‌ی جدیدی از لپتاپ هیبریدی اینسپایرون ۷۰۰۰ معرفی کرده و از طراحی خاصی برای لولاهایش استفاده نموده تا کاربر بتواند یک قلم فعال بزرگ را بالای صفحه کلید قرار دهد.

لپتاپ هیبریدی اینسپایرون 7000

این جای قلم مخصوص خاصیت مغناطیسی دارد و می‌تواند قلم بزرگ را در جای خود نگاه دارد. بدین ترتیب با چرخش ۱۸۰ درجه‌ی لولا، قلم سر جای خود می‌چسبد و کاربر دیگر نگران افتادنش نخواهد بود. حتی در صورت بسته شدن کامل لپتاپ، قلم در بریدگی مخصوصش جای خوش می‌کند و هیچ آسیبی به آن نخواهد رسید.

محفظه یاد شده که به اصطلاح گاراژ قلم نام گرفته، نوآوری کوچکی است که به احتمال قوی شرکت‌های زیادی سراغ آن خواهند رفت چرا که جدیداً کاربران علاقه‌ی زیادی به استفاده از قلم‌ها نشان می‌دهند. از آنجایی که بازار لپتاپ‌های پیشرفته روز به روز بهتر می شود، احتمالاً شاهد نوآوری‌های این چنینی توسط دیگر تولیدکنندگان لپتاپ باشیم تا بتوانند به نوعی توجه کاربران را به محصولاتشان جلب کنند.

این بریدگی مخصوص قلم مشکلی برای سیستم خنک کننده‌ی این لپتاپ ایجاد نمی کند و هوا به راحتی از قسمت‌های دیگر این لولا می‌تواند رفت و آمد کند. صفحه کلید این محصول جدید دوباره طراحی شده و از یک کلید پاور بهره می‌برد که می‌تواند نقش یک حسگر اثر انگشت را هم ایفا کند.

هنوز قیمتی برای نسخه‌ی جدید لپتاپ هیبریدی اینسپایرون ۷۰۰۰ مشخص نشده اما این مدل قرار است با رنگ تماماً مشکی در دو نسخه‌ی ۱۳ و ۱۵ اینچی عرضه شود. این سری لپتاپ به پردازنده‌های اینتل مجهز شده‌اند و ۸ یا ۱۶ گیگ رم به همراه ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برایشان در نظر گرفته شده است.

شرکت دل در جریان نمایشگاه CES 2019 از محصولات متنوعی نظیر قدرتمندترین لپتاپ گیمینگ جهان با نام برند Alienware و نسخه سال ۲۰۱۹ XPS 13 با وب کم بالای نمایشگر رونمایی کرده تا بتواند رضایت تمامی کاربران را جلب نماید.

The post دل لپتاپ هیبریدی اینسپایرون ۷۰۰۰ را برای دوستداران قلم معرفی کرد appeared first on دیجیاتو.