عصبانیت بازیگر پیشکسوت از بی‌توجهی‌ها

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرهای فوری، منوچهر آذر بازیگر سینما و تلویزیون درخصوص کم کم کار شدن خود و اکثریت پیشکسوتان سینما گفت: «مشکل این روزهای سینما برای پیشکسوتان فیلمنامه است. در فیلمنامه‌های امروز شخصیتی جدی و تاثیرگذار برای پیشکسوتان نوشته نمی‌شود و هر چه هست را جوانان بازی می‌کنند.»

او در همین راستا ادامه داد: «اتفاق اصلی بی‌اهمیت شدن نسل قدیمی سینما و با تجربه‌های این عرصه است. آنقدر پیشنهادات کم شده که در اکثر مواقع بازیگران پیشکسوت برای فرار بیکاری و مشکلات اقتصادی برخی نقش‌ها را قبول می‌کنند.»

بازیگر فیلم «اخراجی‌ها» درباره فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری اضافه کرد: «خوشبختانه پیشنهادات زیادی از سینما و تلویزیون دارم اما واقعیت امر اگر کاری را دوست نداشته باشم در آن بازی نمی‌کنم. دوست ندارم به زور و به خاطر دیده شدن در هر کاری بازی کنم. خدا را شکر حقوقم از جای دیگر تامین می‌شود و نیازمند دستمزد بازیگری نیستم.»

او با اشاره به قوت گرفتن سینمای کمدی تصریح کرد: از نظر من فیلم‌هایی که امروز روی پرده سینما می‌روند به هیچ وجه کمدی نیستند زیرا از المان‌های اصلی کمدی در فیلمنامه و همچنین شخصیت پردازی دور شده‌اند. کمدی امروز سینما تماماً به سمت بداهه پردازی و اضافه گویی رفته است. بازیگری به جز برای عده‌ای محدود شغل محسوب نمی‌شود چون گذران زندگی با دستمزد بازیگری خنده دار است. از نظر من بازیگران چاره‌ای به جز وجود شغلی دیگر در زندگی خود ندارند زیرا حقوق بازیگری کفاف نیازهای ابتدایی را هم نمی‌دهد.»

او با تاکید بر لزوم حمایت از بازیگران پیشکسوت خاطرنشان کرد: از نظر من باید بیشتر و بهتر به بازیگران پیشکسوت اهمیت داده شود. چرا باید یک بازیگر پیشکسوت به خاطر بدهی خانه‌اش را بفروشد. بیکاری بازیگران آن هم در سنین بالا باعث افسردگی و ناامیدی آنها از زندگی می‌شود.»

این خبر عصبانیت بازیگر پیشکسوت از بی‌توجهی‌ها اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

کسی که بهرام رادان و مهناز افشار را به سینما آورد

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرهای فوری، نادر مقدس کارگردان سینما با اشاره به جریان تولید فیلم در شرایط فعلی سینمای ایران توضیح داد: معتقدم در حال حاضر و با شرایط فعلی کار در سینما نه تنها گران تمام می‌شود، بلکه هر روز شرایط برای ساخت سخت‌تر می‌شود. در واقع دستمزدهای بالایی که توسط بازیگران در سینما و تلویزیون گرفته می‌شود، کار فیلمسازی را دشوار کرده است.

این کارگردان سینما تاکید کرد: سینما به یک نفس تازه نیاز دارد و همه کارگردانان باید دست به دست هم دهند تا ترکیبی جدید و تازه نفس از بازیگران وارد سینما شوند. بازیگرانی که پیش از این در تئاتر کار کرده‌ذند، اما امکان حضور در سینما را نداشته‌اند.

کارگردانان شرایط ورود بازیگران جدید را فراهم کنند

وی ادامه داد: کارگردانان می‌توانند شرایط برای ورود این بازیگران جوان به سینما را فراهم کنند، هرچند تا زمانی که وارد این عرصه نشوند نمی‌توانیم حدس بزنیم که چند درصد از آن‌ها می‌توانند در این کار موفق باشند، اما همین تلاش باعث می‌شود که فضای سینمای ایران دگرگون شود.

کارگردان فیلم «ایستگاه بهشت» توضیح داد: امیدوارم سینماداران تشویق شوند که فیلم‌هایی که سوپراستار ندارند را نیز اکران کنند، البته این فیلم‌ها باید در گیشه موفقیت‌هایی را کسب کنند تا بتوان چنین روش‌هایی را ادامه داد.

بهرام رادان و مهناز افشار را به سینما معرفی کردم

وی با اشاره به فیلم «شور عشق» تاکید کرد: آن زمان در این فیلم بازیگرانی چون بهرام رادان و مهناز افشار را به سینما معرفی کردم که البته ماندگار هم شدند، البته در این فیلم بازیگران دیگری نیز حضور داشتند که همچنان مشغول به فعالیت هستند.

این کارگردان ادامه داد: باید موقعیت برای حضور نسل جوان در سینما فراهم کرد چرا که در حال حاضر در این زمینه با کمبود بازیگران جوان به خصوص در سنین ۱۸ تا ۲۰ سال مواجه هستیم و باید فکر مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

مقدس در پایان با اشاره به اینکه در تلاش است تا فیلم تازه خود را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده کند، گفت: «شاه ماهی» یک اثر ترکیبی است که بازیگران بسیار جوان و تازه نفس نقش‌های اصلی آن را برعهده دارند و در کنار آن از بازیگران شناخته شده نیز استفاده می‌شود. در این فیلم قرار است به موضوع خاصی اشاره شود که کمتر به آن توجه شده است. /خبرآنلاین

این خبر کسی که بهرام رادان و مهناز افشار را به سینما آورد اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

سرنوشت «رستاخیز» پس از انتشار نسخه قاچاق چه خواهد شد؟

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرهای فوری، اولین ناقل اولین خبر هم کسی نبود جز بازیگر نقش حضرت عباس(ع) که در تمام این سال‌ها دعواها سر حذف و حضور او بوده است. بهادر زمانی با انتشار بخش‌هایی از فیلم در اینستاگرامش از انتشار نسخه دوبله عربی فیلم در فضای مجازی خبر داد. نسخه قاچاق منتشر شده فیلم که از کیفیت بالایی برخوردار است بلافاصله بعد از انتشار در یک کانال عربی یوتیوب، در دیگر کانال‌های تلگرامی و فضای مجازی بارگذاری شد. حالا مردم ایران، نه روی پرده عریض سینما بلکه در سیستم نمایش خانگی‌شان تماشاگر فیلمی ایرانی به زبان عربی هستند! و در پارادوکسی عجیب‌تر تماشاگر فیلمی مذهبی به‌صورت غیرقانونی و به‌صورت سرقتی.

کامبیز نوروزی، حقوقدان درباره پیامد و ضرر انتشار نسخه غیرقانونی این فیلم بر صاحبان آثار می‌گوید: «هر فیلم برای پخش حقوقی دارد که باید پرداخت شود. اگر فیلم «رستاخیز» بدون اجازه صاحب اثر در فضای مجازی منتشر شده به‌طور طبیعی اولین حقی که زائل می‌شود حقوق مادی آنهاست ضمن آنکه پخش از طریق اینترنت به کیفیت پخش هم آسیب می‌رساند و به لحاظ معنوی هم با حقوق سازنده اثر سازگار نیست.»

این حقوقدان با مرور سرنوشت فیلم «رستاخیز» تأکید می‌کند که حقوق این فیلم به دلایل و جهات مختلف ضایع شده است: «رستاخیز» به یک پدیده و علامت سؤال بزرگ تبدیل شده است و این فیلم از همه جهت مورد بی‌مهری قرار گرفته است که شاید انتشار نسخه عربی فیلم در مقایسه با مصائبی که بر آن تحمیل شده کوچک و بی‌اهمیت به‌نظر برسد.

 نوروزی صحبت‌هایش را این‌طور تکمیل می‌کند: «رستاخیز» از زمان نگارش فیلمنامه تا نسخه نهایی با نظارت و تأیید علما و مراجع درجه اول شیعه ساخته شد، وزارت ارشاد هم به آن پروانه نمایش داد اما به‌دلیل فشارهای نیروهای خارج از دولت اکران نشد و با تهدیدها از پرده پایین کشیده شد. در واقع از جاهایی جلوی نمایش فیلم را گرفتند که زور وزارت ارشاد به آن نمی‌رسید»

او با تأکید بر غیر قانونی بودن تماشای این اثر در فضای مجازی می‌گوید: «بر خلاف ایران اگر در کشورهای دیگر شاهد افزایش استفاده غیرمجاز مردم از آثار موسیقایی و سینمایی نیستیم دلیلش پایبندی اخلاقی آنها نیست بلکه کسی جرأت نمی‌کند قطعه‌ای از موسیقی و فیلم را بدون اجازه مالک روی اینترنت بگذارد چون با تنبیه‌های شدید مواجه خواهد شد.»

با وجود این، این حقوقدان خلأ قانونی را دلیل ایجاد این فضا نمی‌داند: «قانون حمایت از مؤلفان و مصنفان قانون خوبی است و کاملاً قابلیت اجرایی دارد بلکه این سازمان‌ها و صاحبان آثار هستند که اقدام اساسی برای رفع این مشکل نمی‌کنند. از یک سو سازمان‌های حکومتی مثل نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و وزارت ارشاد باید برای مقابله با این افراد و مجازاتشان بسیار فعالتر شوند. این امکان فنی باید تقویت شود که سایت‌های منتشرکننده این آثار مسدود شده و امکان دسترسی به آنها داده نشود.»

از سوی دیگر نوروزی، خود صاحبان آثار را عمده دلیل عدم تحقق کامل حقوق مؤلفان و مصنفان و تولیدکنندگان آثار فرهنگی می‌داند: «خود صاحبان آثار وقتی مورد سرقت قرار می‌گیرند اقدام قاطع و پیگیری قضایی برای تعقیب انجام نمی‌دهند یا خیلی تعلل می‌کنند»

در شرایطی که با توجه به پرداخت غرامت عدم اکران فیلم از سوی سازمان سینمایی به صاحبان این آثار و مشارکت بنیاد فارابی در تولید آن – که این بنیاد را به بزرگترین صاحب امتیاز «رستاخیز» تبدیل کرده است – این حقوقدان معتقد است که پیگیری حقوقی این ماجرا بر عهده تهیه‌کننده است: «اگر این غرامت موجب انتقال حقوق فیلم به فارابی شده و سهمی از فیلم داشته باشد باید این بنیاد هم پیگیری کند اما معمولاً پیگیری تمام مسائل مربوط به فیلم بر عهده تهیه‌کننده است. اوست که باید مسائل مختلف مربوط به فیلم را پیگیری کند.»

او در پاسخ به سؤالی درباره نحوه پیگیری قانونی متخلفان هم توضیح می‌دهد: «گاهی اوقات این آثار توسط کسانی در محیط وب بارگذاری می‌شود که در خارج از کشور به سر می‌برند همان‌طور که می‌دانید ایران به کنوانسیون جهانی حمایت از حقوق مؤلفان ملحق نشده و به‌همین دلیل این دست افراد از طریق اینترپل تحت تعقیب قرار نمی‌گیرند مگر اینکه این اثر در جایی خارج از ایران ثبت شده باشد که در این صورت مقررات وایپو (WIPO) از آن حمایت می‌کند».‌ /روزنامه ایران

این خبر سرنوشت «رستاخیز» پس از انتشار نسخه قاچاق چه خواهد شد؟ اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

نادر سلیمانی: بازیگران خوب از بازی در کمدی‌ها می‌ترسند

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرهای فوری، نادر سلیمانی درباره روش جدید انتخاب بازیگران در سینما گفت: متاسفانه امروزه فعالیت در فضای مجازی به عنوان دلیل اصلی انتخاب بازیگران شناخته می شود، در سینمای امروز کیفیت بازی مهم نیست بلکه مهم است که شما به عنوان یک بازیگر چقدر لایک می خورید.

وی در همین راستا داد: فضای فعلی انتخاب بازیگر بر اساس تعداد فالوور بسیار بد است، با این وضع انتظار داریم سینما به کجا برسد، بالاخره مردم بازیگران را انتخاب می کنند و شاید همان فالوورها مردم باشند اما جایگاه کارگردان در یک اثر چه می شود، تهیه کنندگان که همواره به دنبال سود خود هستند اما واقعا یک کارگردان در اینجا به این فکر می کند که آن بازیگر انتخاب شده آیا واقعا به درد کارش می خورد یا نه؟.

بازیگر فیلم سینمایی «لاتاری» درباره غیبت بازیگران خوب سینما در آثار کمدی اذعان کرد: متاسفانه سینمای کمدی امروز کاملاً هجو است و به همین خاطر بازیگران خوب ما می ترسند در چنین آثاری بازی کنند.

وی در مورد حضور خود در سینمای کودک تاکید کرد: چند وقت پیش یک اثر سینمایی را پذیرفتم، یکی از نزدیکان با شوق گفت که کار جدی است و من گفتم که کار کودک قبول کرده ام و وی ناراحت شد، من متوجه نمی شوم چرا یک بازیگر خوب سینما از بازی در آثار کودک می ترسد؟ اگر من در این سن در سینمای کودک بازی می کنم یعنی توانایی این کار دارم و نه اینکه ضعف من این انتخاب باشد. /میزان

این خبر نادر سلیمانی: بازیگران خوب از بازی در کمدی‌ها می‌ترسند اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

نواب‌صفوی خود را جای حضرت عباس(ع) گذاشت!

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، حسام نواب صفوی بازیگر سینما و تلویزیون طی چند روز گذشته پستی را به مناسبت فرارسیدن ایام محرم در صفحه شخصی اینستاگرام خود منتشر کرد که باعث تعجب همگان شد.

او در این پست تصویری از خود را در شمایل شناخته شده از حضرت عباس(ع)، با یکی از تابلوهای استاد فرشچیان ترکیب کرده است.

نواب صفوی در توضیح این تصویر ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم نوشته است این عکس تزئینی است!

این خبر نواب‌صفوی خود را جای حضرت عباس(ع) گذاشت! اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

جزیبات وحشتناک از تصادف کمدین سرشناس + عکس

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، کوین هارت کمدین سرشناس آمریکایی به این زودی‌ها قادر به ادامه فعالیت سینمایی نخواهد بود. بنا بر اطلاعات تازه منتشر شده او در تصادفی که چند روز پیش روی داد، در سه نقطه از ستون مهره‌هایش دچار شکستگی شده است.

۲ مورد از این شکستگی‌ها در بخش مهره‌های سینه‌ای و یک مورد در بخش مهره‌های کمری است. این شکستگی‌ها نگرانی‌های بسیاری را موجب شده بود اما پزشکان می‌گویند که عمل‌های جراحی برای ترمیم این شکستگی‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.

اما نکته تاسف‌برانگیز ماجرا این است که کوین هارت را پس از تصادف به جای بیمارستان به خانه‌اش برده‌اند و آن‌جاست که متوجه حال وخیم او شده و با اورژانس تماس گرفته‌اند. در صوتی که از این تماس به دست رسانه‌ها رسیده است، صدای نگران همسر کوین هارت به گوش می‌رسد که اعلام می‌کند نمی‌تواند تکان بخورد.

تا اینجا مشخص است که این تصادف در اثر مصرف مشروبات الکلی نبوده است و تحقیقات برای یافتن دلیل آن همچنان ادامه دارد. آنچه مشخص است، کوین هارت تا مدتی طولانی باید تحت مداوا باشد و نمی‌تواند به فعالیت‌های حرفه‌ای خود در عرصه سینما ادامه دهد.

این خبر جزیبات وحشتناک از تصادف کمدین سرشناس + عکس اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

صحبت‌های جنجالی داریوش ارجمند درباره نفوذ پول‌های کثیف در شبکه نمایش خانگی + فیلم

داریوش ارجمند بازیگر باسابقه تلویزیون در اظهار نظر جدید خود از نفوذ پول‌های کثیف در شبکه نمایش خانگی انتقاد و در این خصوص سخنان جنجالی را مطرح کرد.

ماجرای پول‌های کثیف به عرصه هنر ایران، چندی است نقل محافل است. جای تاسف دارد که برخی از دست‌اندرکاران عرصه هنر به‌ ویژه سینما با حمایت‌های مالی کلان از سوی عده‌ای ناشناس و گاهی هم شناخته‌شده، به طور هدفمند و سفارشی اقدام به ساخت و تهیه سریال‌هایی برای نمایش خانگی و فیلم‌های سینمایی می‌کنند که محتوای تولید شده این آثار در بیشتر موارد تهدیدکننده فرهنگ و امنیت کشور است.

در ادامه می‌توانید صحبت‌های جالب این هنرپیشه پیشکشوت تلویزیون را ببینید و بشنوید: /باشگاه خبرنگاران



این خبر صحبت‌های جنجالی داریوش ارجمند درباره نفوذ پول‌های کثیف در شبکه نمایش خانگی + فیلم اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

فیلمی که حتی از ۵۰۰ هزار تومان هم کمتر فروخت

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرهای فوری، در هفته اخیر فروش بسیار کم فیلم تازه اکران شده «صدای منو می‌شنوید؟» ساخته صادق پروین‌آشتیانی حسابی در بین اهالی سینما و مخاطبان سروصدا به پا کرده است.

اکران این فیلم از روز چهارشنبه ششم مرداد در سینماهای سراسر کشور آغاز شده است و با گذشت شش روز از اکران، تنها توانسته نظر ۳۹ مخاطب را جلب کند که حاصل آن فروش ۶۱۵ هزار تومانی بوده است.

با وجود اینکه این میزان فروش با شرایط امروز سینمای ایران و آمار و ارقام گیشه چندان جور در نمی‌آید، اما تاریخ سینمای ایران شاهد شکست‌های بزرگ‌تری هم در گیشه بوده است؛ برای آنکه نمونه‌های دیگری از این دست را مشاهده کنیم نیازی نیست خیلی به عقب بازگردیم، چرا که سال ۹۶ هم شاهد اکران فیلمی با رکورد فروش بسیار پایین‌تر از «صدای منو می‌شنوید؟» بوده‌ایم؛ «قلب سفید قاصدک‌ها».

این فیلم نخستین ساخته سینمایی افشین محمودی است که در سال ۹۴ تولید و پس از دو سال رنگ پرده نقره‌ای را به خود دید، ماه‌چهره خلیلی، آزاده شمس و حبیب بختیاری بازیگرانی بودند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

نکته‌ای که بیش از هر چیز نام این فیلم را بر سر زبان‌ها انداخت، میزان فروشی بود که در مدت اکرانش به ثبت رساند. فیلم محمودی با جذب هشت مخاطب، تنها ۸۴ هزار تومان فروخت که نه تنها در همان سال که در تاریخ سینما رکوردی بسیار پایین و یک شکست بزرگ به شمار می‌آمد.

این خبر فیلمی که حتی از ۵۰۰ هزار تومان هم کمتر فروخت اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

فیلم | ذوق‌زدگی نوید محمدزاده و حرف‌های شنیدنی او در کنار عادل فردوسی‌پور

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرهای فوری، نوید محمدزاده که برای سرخپوست بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن سینمای ایران شده از حس خوبش گفت. حس خوب گرفتن جایزه از خانه سینما، گرفتن جایزه در جشنی که هوتن شکیبا رقیبش بوده و عادل فردوسی پور جایزه اش را داده است.



 

این خبر فیلم | ذوق‌زدگی نوید محمدزاده و حرف‌های شنیدنی او در کنار عادل فردوسی‌پور اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

کوچ سروِ خوش‌پوشِ سینما

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرهای فوری، داریوش اسدزاده تا همین ماه‌های گذشته همواره شیک‌پوش و موقر ظاهر می‌شد، لبخند همیشگی، کت شلوار اتو کشیده، کلاه بر سر، دستمال یا شال گردن و عصای دستش از مشخصات ظاهری همیشگی او بود که در دنیای داخل و خارج فیلم‌ها به این شکل دیده می‌شد.

اسدزاده به واسطه دو سریال «سمندون» ناصر هاشمی و «خانه سبز» بیژن بیرنگ و مسعود بیرنگ، در ذهن مخاطبان تلویزیون دهه ۷۰ به یادمانده است. قبل و بعد از این سریال‌ها هم همواره تئاتر، فیلم یا سریالی بوده که او را مقابل چشم بینندگان نشان دهد به همین دلیل در حافظه تصویری تماشاگران نسل‌های مختلف بخش قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

او بیش از ۵۰ فیلم سینمایی و ۶۰ سریال تلویزیونی در کارنامه خود دارد، اما در فیلم کوتاه «دایره» محمد شیروانی نقشی متفاوت , شیرین بازی کرد که در سال ۱۳۷۷ در جشنواره کن به نمایش درآمد.(این فیلم در پایین مطلب گذاشته شده است).

داریوش اسدزاده متولد ۱ آذر ۱۳۰۲ کرمانشاه است، پدرش ارتشی بود و زادهٔ تهران و ساکن و بزرگ شده خیابان ری. او تا پنج سالگی به همراه خانواده، در کرمانشاه زندگی کرد و در سال ۱۳۰۷ همراه با خانواده به تهران بازگشت. دوره ابتدایی را در «دبستان ترقی» و دبیرستان را در دارالفنون به پایان برد، سپس وارد دانشکده بازرگانی و دارایی شد.

به گفته خود وی در کودکی به همراه پدرش به دیدن تئاتر می‌رفت. هر هفته درسش را به خوبی می‌خواند تا پدرش برای تشویقش، او را به دیدن تئاتر ببرد. بعدها که بزرگتر شد عاشق هنر شد. پدرش که خود او را با هنر نمایش آشنا کرده بود به شدت با کار هنری مخالف بود و از او توقع داشت تا تعلیمات نظامی را پشت سر بگذارد و صاحب مقام و منصب شود.

اسدزاده در جوانی ویلون می‌نواخت و طبع شعر هم داشت، اما به دلیل مخالفت شدید پدر مجبور شد موسیقی را رها کند. او پس از پایان دوره دبیرستان، این بار به دور از چشم پدر وارد اولین دوره هنرستان هنرپیشگی شد و هم زمان برای خاطر جمعی پدرش به دانشگاه نیز رفت.

هنرستان هنرپیشگی که زیرنظر سید علی نصر اداره می‌شد، نخستین مدرسهٔ حرفه‌ای تئاتر در ایران بود و از بطن آن تئاتر تهران (نصر) تأسیس گردید. مدتی نگذشت که برای بازی در نمایشنامه‌های رادیویی که توسط فضل‌الله بایگان اجرا می‌شد، به رادیو رفت. در آن زمان عده‌ای معدودی در خانه‌های خود رادیو داشتند، از این رو پدر اسدزاده خبر بازیگری پسرش را در آن نمایش‌ها نه از رادیو که از زبان آشنایان شنید و او را به جرم «مطرب شدن» به خانه راه نداد تا آنکه بعد از یک ماه با وساطت اقوام به خانه برگشت. پدر با آنکه از راهی که پسرش انتخاب کرده بود راضی نبود، اما رفته رفته با آن کنار آمد.

او از سال ۲۱ کار در تئاتر را با بازیگری، کارگردانی و نویسندگی در تئاتر تهران (نصر) و دهقان (لاله زار) شروع کرد. نخستین بازی حرفه‌ای او بر صحنه تئاتر در سال ۱۳۲۱ در نمایشی به نام «لیلی و مجنون کمدی» بود. «تئاتر تهران» اولین جایی بود که اسدزاده در آن بازی کرد. این تئاتر اولین مکان ثابت و دائمی بود که در ایران برای تئاتر کلاسیک ساخته شده بود.

داریوش اسدزاده در میان بهروز وثوقی و مسعود کیمیایی

در سال ۱۳۲۳ خورشیدی در زمانی که قوام‌السلطنه نخست‌وزیر بود، به استخدام وزارت دارایی درآمد و در آنجا نیز از گوشه و کنایه‌های همکارانش که او را مطرب می‌خواندند، در امان نبود.

پس از آن در سال ۱۳۲۸ کار در سینما را با فیلم همسر مزاحم شروع کرد. او همچنین در سال ۱۳۳۵ از طرف اداره کل هنرهای زیبای ایران برای بزرگترین فستیوال بین‌المللی تئاتر عازم فرانسه شد و به مدت سه ماه به تحقیق مطالعه پرداخت. از آنجایی که او به تئاتر علاقهٔ زیادی داشت به نویسندگی و کارگردانی نمایشنامه‌هایی چون: ازدواج فوری، سه زندانی، هنرپیشه، پرواز دخترها، میشل استراگف و مسیو ژوزف و… که تعداد آن‌ها به ۲۰ نمایشنامه می‌رسد و ایفای نقش در ۲۰۰ نمایشنامه پرداخت.

در بازدیدی که هنرمندان آمریکایی از تئاترهای ایران داشتند هنر او (کارگردانی، نویسندگی، و بازیگری) در دید آن‌ها منحصر به فرد آمد و در سال ۱۳۴۶ به دعوت یک کمپانی فیلم‌سازی آمریکایی در شهر مینیاپولیس رهسپار آمریکا شد و در فیلم در آمریکا اتفاق افتاد به ایفای نقش پرداخت و علاوه بر آن در نوشتن فیلم‌نامه فیلم با جواد قائم‌مقامی (کارگردان فیلم) مشارکت کرد.

او که از همان آغاز با جدیت کار هنری را در پیش گرفته بود، در عین حال به عنوان کارمند وزارت دارایی نیز کار می‌کرد. نهایتاً در سال ۱۳۴۸، با توجه به حجم بالای فعالیت‌هایی که در وادی نمایش به او پیشنهاد می‌شد و با وجود آنکه پست بالایی در وزارت دارایی داشت، تقاضای بازنشستگی داد و پس از آن به کار هنری که به آن علاقه داشت پرداخت.

او در سال ۱۳۵۱ به عضویت هیئت مدیرهٔ سندیکای سینمای ایران درآمد. در سال ۱۳۵۵ جهت مطالعه و پژوهش در امور تئاتر به همراه خانواده‌اش به آمریکا رهسپار شد. در زمانی که در لس آنجلس اقامت داشت در یک مینی‌مارکت (مغازه خواربار فروشی) و پمپ بنزین سرمایه‌گذاری کرد، اما ورشکست شد.

در سال ۱۳۶۵ به ایران بازگشت و در عرصهٔ بازیگری در تئاتر و سینما به ایفای نقش پرداخت. او در سال ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ بهریاست انجمن بازیگران ایران منصوب شد و همچنین به مدت پنج دوره عضویت داوران خانهٔ سینما را بر عهده داشت.

نگارش در زمینهٔ تاریخ تئاتر از جمله فعالیت‌های مورد علاقهٔ او بوده که می‌توان به کتاب‌های تماشاخانه تهران، سیری در تاریخ تئاتر ایران و برگ‌های خواندنی: گزینشی از رویدادهای تاریخی اشاره کرد. کتاب دیگری که به نگارش در آورد، خاطرات طهران، تهران و تاریخ تئاتر ایران از لاله زار تا شانزلیزه نام دارد. او همچنین جوایز و تقدیرنامه‌های فراوانی را از دولت مردان، استادان و صاحب نظران دریافت نموده ‌است.

او در دوران اقامت در آمریکا، تحقیقاتی در دانشگاه انجام داد و دوره‌هایی را طی کرد که مدرک معادل آن از سوی دانشگاه تهران به عنوان دکتری در رشته «ادبیات هنر» ارزیابی شده‌است. او همچنین در مقام استادی به تدریس ادبیات و تئاتر در دانشگاه تهران مشغول بکار بود.

او در بیست و هفت سالگی با «هما شاهرخی» که از نوادگان قاجار بود، ازدواج کرد. ولی پس از هفده سال زندگی مشترک از او جدا شد. او از همسر دومش به نام «سهیلا غزلی» ۲ پسر دارد. پس از مهاجرت به آمریکا، به دلیل مسائل خانوادگی از همسر دومش نیز جدا شد. او در هفتاد و شش سالگی برای سومین بار ازدواج کرد. نام سومین همسر او «طاهره‌ خاتون میرزایی» است.

این خبر کوچ سروِ خوش‌پوشِ سینما اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.