ویدیوی جدید اینتل ساختار پردازنده هیبرید لیک فیلد را نمایش می دهد [تماشا کنید]

شرکت اینتل در نمایشگاه CES 2019 برای نخستین بار از پردازنده هیبرید خود تحت عنوان لیک فیلد (Lakefield) رونمایی کرد و حالا با انتشار یک ویدیوی کوتاه، ساختار درونی آن را بیشتر تشریح کرده است.

محصول جدید اینتل که برای رقابت با پردازنده های شتاب گرفته (APU) رقبا طراحی شده، بنا به تعریف، مجموعه پردازنده اصلی (CPU)، پردازنده گرافیکی (GPU) و چیپ حافظه تصادفی پویا (DRAM) را در خود جای داده و با عنوان پردازنده هیبرید، عملکردی مشابه SoC (سیستم روی چیپ) در تلفن های هوشمند دارد.

محصول جدید بر مبنای فناوری تولید ۱۰ نانومتری توسعه یافته است

اینتل در چیپست جدید خود با بهره گیری از طراحی سه بعدی، مقدار قابل توجهی حافظه رم را روی هسته های پردازنده انباشته کرده که این هسته ها هم خود به دو گروه بزرگ و کوچک تقسیم می شوند. طبق اظهارات کمپانی، هسته های پردازشی شامل ترکیبی از پردازنده های ۱۰ نانومتری پرقدرت Sunny Cove و پردازنده های ضعیف تر با مصرف انرژی کمتر می شوند که در شرایط مختلف، چیدمان متفاوتی از این دو فعال خواهد بود.

علاوه بر ماژول پردازنده اصلی، نسل یازدهم پردازنده های گرافیکی اینتل نیز در چیپست هیبرید لیک فیلد حضور داشته و رابط سخت افزاری مخصوص دوربین و ارتباطات I/O نیز در این محصول مشاهده می شوند.

لیک فیلد

هرچند ساختار مورد بحث با نمونه های مستقل موجود در کامپیوترهای امروزی تفاوت دارد و بیشتر به چیپست های موبایل شبیه است، با این حال در ویدیوی منتشر شده از سوی اینتل شاهد حضور دیوایس های مختلفی از جمله لپتاپ های استاندارد هستیم که نشان می دهد پردازنده لیک فیلد صرفاً برای استفاده در موبایل و تبلت توسعه نیافته است.

گفتنی است در حال حاضر شواهدی مبنی بر عرضه زودهنگام لیک فیلد در بازار وجود ندارد و کمپانی اینتل تنها از آغاز تولید آن در سال جاری میلادی خبر داده و تاریخ دقیقی برای عرضه مشخص نکرده است.

The post ویدیوی جدید اینتل ساختار پردازنده هیبرید لیک فیلد را نمایش می دهد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

شرکت AMD از نسل سوم پردازنده‎های رایزن با معماری ۷ نانومتری Zen 2 رونمایی کرد

کمپانی AMD ساعتی پیش کنفرانس خود در نمایشگاه CES 2019 را برگزار کرد و در جریان این رویداد، شاهد رونمایی از نخستین پردازنده ۷ نانومتری AMD بودیم که در نقش نسل سوم خانواده Ryzen ظاهر خواهند شد.

این پردازنده جدید که هنوز نام مشخصی ندارد، هشت هسته و ۱۶ رشته داشته و با معماری ۷ نانومتری Zen 2 توسعه یافته است. علاوه بر این، از شواهد بر می آید که AMD با پردازنده جدیدش به دنبال رقابت مستقیم با پرچمدار فعلی اینتل، یعنی Core i9-9900K است.

AMD روی استیج CES 2019 بنچمارکی از پردازنده مرموز خود در تست Cinebench به نمایش در آورد و این سخت افزار به امتیاز ۲۰۲۳ دست یافت. برای مقایسه، Core i9-9900K اینتل و نیز Ryzen 7 2700X خود AMD به ترتیب امتیازهای ۱۸۷۳ و ۱۷۹۸ را در این بنچمارک به دست آورده اند. با توجه به این موضوع، اساساً با نسل سوم پردازنده های رایزن شاهد بهبود ۱۲ درصدی پرفورمنس روبرو خواهیم بود؛ با این همه، متاسفانه AMD فرکانس های کاری پردازنده های این خانواده را به اشتراک نگذاشت.

نکته تحسین برانگیز اینکه نسل سوم پردازنده های رایزن ظاهراً از سری Coffee Lake Refresh اینتل هم در مصرف انرژی بهینه تر هستند. در جریان دموی بنچمارک Cinebench، شرکت AMD نشان داد که بیشینه مصرف انرژی در سیستم اینتل معادل ۱۷۹٫۹ وات است، در حالی که رایزن در بیشترین حالت ۱۳۳٫۴ وات انرژی می طلبد که حدوداً ۳۰ درصد از سخت افزار اینتل بهینه تر تلقی می شود.

اگر بخواهیم وارد جزییات فنی تر معماری پردازنده های رایزن نسل سوم شویم، این سخت افزارها از دو قطعه سیلیکونی تشکیل شده اند که در پکیجی واحد جای گرفته اند: یک چیپلت هشت هسته ای و ۷ نانومتری که توسط TSMC تامین می گردد و یک چیپلت ورودی/خروجی ثانویه و ۱۴ نانومتری که کنترلرهای حافظه دوگانه و خطوط PCIe را شامل می شود و تولیدش به GlobalFoundries سپرده شده است.

AMD با نسل سوم رایزن، به دنبال عرضه نخستین پردازنده های مخصوص مصرف کنندگانی است که از PCIe 4.0 پشتیبانی می کنند؛ تکنولوژی ای که گفته می شود پهنای باند فعلی PCIe 3.0 را از ۸ گیگاترانسفر بر ثانیه به ۱۶ گیگاترانسفر افزایش خواهد داد. در نهایت نیز باید به این خبر خوش اشاره کرد که نسل سوم رایزن کماکان از سوکت AM4 بهره مند خواهد بود و به همین خاطر، پردازنده های جدید کماکان با مادربردهای سری ۳۰۰ و ۴۰۰ کمپانی سازگاری خواهند داشت.

The post شرکت AMD از نسل سوم پردازنده‎های رایزن با معماری ۷ نانومتری Zen 2 رونمایی کرد appeared first on دیجیاتو.

هایسنس با تکنولوژی ULED XD، تلویزیون هایی با دو لایه پنل نمایشگر می سازد

کمپانی هایسنس در نمایشگاه CES امسال از تازه ترین تکنولوژی تلویزیون های خود رونمایی کرد که ULED XD نامیده می شود. هایسنس با این تکنولوژی، دو پنل نمایشگر را داخل قاب تلویزیون جای می دهد و به ادعای خودش، ULED XD شامل تکنولوژی های دیگری مانند چیپست های بهتر و الگوریتم های پردازش تصویر جدید نیز هست که «رنگ مشکی بسیار عمیق و روشنایی حیرت انگیز» را به ارمغان می آورند.

هایسنس با تکنولوژی ULED XD دو پنل را در مقابل بک لایت LED قرار می دهد و یک نمایشگر ۴K RGB، در لایه سوم و بالایی خواهد بود. در میان پنل ۴K و بک لایت، یک پنل ۱۰۸۰p قرار می گیرد که تصاویر را به صورت سیاه و سفید به نمایش در می آید. این بدان معناست که تصویر نهایی، ترکیبی از نور منبع LED و تصویر سیاه و سفید خواهد بود که در تئوری، به نمایش رنگ های مشکی عمیق تر منجر می شود.

کمپانی مورد اشاره جزییات بیشتری درباره این تکنولوژی ارائه نکرده اما می گوید روشنایی تلویزیون هایش به ۲۹۰۰ نیت می رسد و ضمناً می توان شاهد «بالاترین دامنه داینامیک» روی یک پنل LCD بود. عملکرد این تکنولوژی در دنیای واقعی مشخص نیست و صرفاً باید به کنفرانس خبری پر زرق و برق هایسنس بسنده کرد؛ اما قطعاً مشاهده ULED XD در دنیای واقعی جالب خواهد بود و باید دید که پنل سیاه و سفید میانی تا چه حد تفاوت ایجاد می کند. علاوه بر این باید در نظر داشت که این پنل اضافی، می تواند قیمت دستگاه را به شکل قابل توجهی افزایش دهد؛ هرچند که هایسنس هنوز جزییات مربوط به قیمت گذاری تلویزیون های مجهز به این تکنولوژی را اعلام نکرده.

هایسنس در بخشی دیگر از کنفرانس خود به صحبت درباره زبان طراحی جدیدش، یعنی «One Design» برای تلویزیون هایی پرداخت که می توانند به دیوار آویزان شوند. هایسنس Sonic One نخستین تلویزیونی خواهد بود که از این زبان طراحی پیروی می کند و در عریض ترین بخش خود، ۱٫۱ اینچ است؛ اما برخلاف تلویزیون های فوق باریک ال جی، نمونه های هایسنس از اسپیکر داخلی هم بهره مند شده اند. یک اسپیکر پیزوالکتریسیته هم در پشت دستگاه قرار دارد که صدا را به سمت تماشاگر می فرستد تا تجربه صوتی بهتری حاصل شود.

تلویزیون پرچمدار U9F هم یکی دیگر از رونمایی های هایسنس در نمایشگاه CES بود. این تلویزیون ۷۵ اینچی کوانتوم دات، با بک لایت ۲۲۰۰ نیتی، دالبی ویژن و گاموت رنگی وسیع از راه می رسد و الگوریتم هایی برای بهبود کیفیت تصویر دارد. U9F با قیمت خرده فروشی ۳۵۰۰ دلار عرضه می شود که در قیاس با مدل های مشابه اندروید تی وی و Roku بسیار گزاف به نظر می رسد.

The post هایسنس با تکنولوژی ULED XD، تلویزیون هایی با دو لایه پنل نمایشگر می سازد appeared first on دیجیاتو.

دالبی با معرفی هدفون Dimension رسماً به بازار محصول نهایی وارد شد

شرکت دالبی در سال های اخیر بیش از پیش نسبت به معرفی برند خود در بازار توجه کرده و سعی داشته کاربران را با برند Dolby بیشتر آشنا کند. به همین خاطر معرفی یک محصول کامل به بازار (به جای فروش و اجاره امتیاز استفاده از فناوری ها یا تأمین سخت افزار داخلی برای سایر شرکت ها) چندان دور از انتظار نبود و حالا با هدفون Dimension به واقعیت پیوسته است.

البته بازار هدفون های بی سیم همین حالا هم محصولات باکیفیت Bose و سونی را در خود داشته و برای علاقه مندان به کالاهای لوکس نیز برند Beats را ارائه می کند؛ با این وجود دالبی بخش متفاوتی از بازار مصرف را هدف قرار داده و Dimension را نخستین هدفون مخصوص سرگرمی های خانگی معرفی می کند.

هدفون دالبی می تواند در آن واحد با ۸ دستگاه مختلف همگام سازی شود

به گفته دالبی، هدفون مورد بحث تجربه سینمایی واقعی را به خانه آورده و علاوه بر حذف کننده نویز فعال، در آن واحد می تواند با ۸ دستگاه مختلف همگام سازی شود. بدین ترتیب کاربر می تواند به صورت همزمان به تلویزیون، گوشی، کامپیوتر و هر دستگاه دیگری که قابلیت اتصال به هدفون را دارد، متصل شده و هروقت خواست ورودی صدای مورد نظر خود را به سادگی انتخاب کند.

هدفون دیمنشن همچنین قابلیت فراخوانی دستیار صوتی هوشمند دستگاه های متصل را داشته که با نگه داشتن دکمه جانبی آن در دسترس خواهد بود. در ضمن خاصیت حذف نویز محصول دالبی کاملاً قابل کنترل بوده و با استفاده از نرم افزار، به کاربر اجازه می دهد سطح صدای محیط را تنظیم کند.

دالبی

لازم به ذکر است که با وجود کیفیت بالا و ارائه امکانات متفاوت نسبت به رقبا، هدفون دالبی قرار نیست جای محصولاتی همچون سری WH-1000 سونی را بگیرد؛ چرا که امکان تا کردن آن وجود نداشته و بدون جک ۳٫۵ میلیمتری، چندان برای استفاده در سفر مناسب نخواهد بود.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی کمپانی دالبی، هدفون Dimension با هربار شارژ کامل ۱۰ ساعت کار می کند و در مواقع مورد نیاز نیز با فناوری شارژ سریع (Quick Charge) طی ۱۵ الی ۲۰ دقیقه شارژ شدن، تا ۲ ساعت قابل استفاده خواهد بود. این محصول همچنین از پردازنده چهار هسته ای ARM (مخصوص صدا) با پشتیبانی از فناوری aptX کوالکام بهره برده و فرکانس های ۲۰ تا ۲۰ هزار هرتز را پوشش می دهد.

گفتنی است دالبی قیمت ۵۹۹ دلار را برای نخستین محصول خود که به کاربر نهایی عرضه می شود، در نظر گرفته است.

The post دالبی با معرفی هدفون Dimension رسماً به بازار محصول نهایی وارد شد appeared first on دیجیاتو.

اسنپدراگون ۸۱۵۰ دارای پردازنده‌ای ۳ خوشه‌ای با ۸ هسته خواهد بود

کوالکام قرار است بزودی از چیپست اسنپدراگون ۸۱۵۰ رونمایی کند؛ چیپستی که نه تنها نامی متفاوت با مدل های پیشین داشته، بلکه با فرآیند ۷ نانومتری FinFET شرکت TSMC ساخته می شود و به تبع آن پرفورمنس بهتر و مصرف انرژی کمتر را ارائه می کند. گفته می شود کوالکام در این چیپست از سه خوشه هسته جدید هم استفاده خواهد کرد که در صورت نیاز پرفورمنس را به بالاترین میزان ممکن می رسانند و در مواقع دیگر، از هسته های بهینه برای بهبود عمر باتری بهره می گیرند.

به گفته رولاند کوانت، خبرنگار کهنه کار خبرگزاری WinFuture، اسنپدراگون ۸۱۵۰ درست مثل کایرین ۹۸۰ هواوی از سه خوشه هسته در طراحی خود بهره می برد. او ضمناً یکی از نخستین افرادی بود که نام گذاری متفاوت این چیپست و نیز تولید آن با فرآیند ۷ نانومتری را افشا کرده بود. او در آن زمان گفت که علت استفاده از نام متفاوت، جلوگیری از اشتباه گرفتن چیپست ها و کمک به تمیز دادن چیپست های موبایل و چیپست های نوت بوک کوالکام از یکدیگر است.

برای اینکه ذهنیت بهتری درباره چیپست جدید اسنپدراگون داشته باشید باید گفت که کایرین ۹۸۰ هم از ۳ خوشه بهره می برد که به شرح زیر هستند:

  • ۲ هسته Cortex-A76 با فرکانس ۲٫۶۰ گیگاهرتز
  • ۲ هسته Cortex-A76 با فرکانس ۱٫۹۲ گیگاهرتز
  • ۴ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتر

بنابر آنچه کوانت به اشتراک گذاشته، اسنپدراگون ۸۱۵۰ شامل دو هسته Gold Plus می شود. این هسته ها احتمالاً با فرکانس بیشتری نسبت به سایر هسته ها عمل می کنند. از طرف دیگر با توجه به اینکه اسنپدراگون ۸۴۵ قادر به کار با سرعت کلاک ۲٫۸۰ گیگاهرتز در حالت معمول (و ۲٫۹۶ گیگاهرتز روی موبایل ROG Phone ایسوس) است، می توان حدس زد که کوالکام هیچ مشکلی در رسیدن به فرکانس کاری ۳٫۰۰ گیگاهرتز نخواهد داشت.

مکمل هسته های Gold Plus در این چیپست هم هسته های Gold خواهند بود که با سرعت کمتری فعالیت می کنند. بعد از این نوبت به هسته های سیلور می رسد که پایین ترین فرکانس را داشته و برای تسک های نه چندان شدید مثل پخش ویدیو و استریم استفاده می شوند.

The post اسنپدراگون ۸۱۵۰ دارای پردازنده‌ای ۳ خوشه‌ای با ۸ هسته خواهد بود appeared first on دیجیاتو.

خط و خش تاثیری بر عملکرد حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر وان پلاس ۶T ندارد [تماشا کنید]

در حالی که تنها چند ساعت از مراسم رونمایی موبایل پرچمدار وان پلاس ۶T می گذرد، کانال یوتوبی معروف، JerryRigEverything به این موبایل دسترسی یافته و به بررسی میزان مقاومت آن در برابر شرایط گوناگون پرداخته است. جالب است بدانید که زک نلسون، مدیر این کانال یوتوبی هم در مراسم وان پلاس در شهر نیویورک حضور داشت و به صورت زنده در مقابل تماشاگران، وان پلاس ۶T را کالبدشکافی کرد.

پرچمدار تازه وان پلاس به لایه محافظ گوریلا گلس ۶ مجهز شده که در درجات ششم و هفتم از سختی موس، دچار خط و خش های ناچیز می شود. نگرانی مهم بسیاری از مشتریان در این زمینه آن است که حسگر اثر انگشت داخل نمایشگر دستگاه، نیازمند دیدی واضح به انگشت کاربر از پشت شیشه است و خط و خش ها می توانند در کارکرد آن اختلال ایجاد کنند.

اما خبر خوب اینکه حتی با ایجاد شدیدترین خط و خش ها روی پنل جلویی دستگاه، هیچ اختلالی در کارکرد حسگر اثر انگشت به وجود نمی آید. اما پنل پشتی چه؟ با توجه به ویدیوی پایین به نظر می رسد که فلزات نرم خطوطی روی بدنه به جا می گذارند که البته امکان پاک کردنشان وجود دارد. فلزات سخت تر اما خطوطی دائمی از خود بر جای می گذارند و به همین خاطر، احتمالاً بد نباشد که از یک کیس برای محافظت از موبایل پرچمدارتان بهره ببرید.

در نهایت ویدیوی تازه JerryRigEverything با تست میزان خم شدگی بدنه به پایان می رسد. برایتان سوال است که وان پلاس ۶T تا چه حد در برابر فشار دست یا فشاری که به هنگام نشستن و زمانی که دستگاه در جیب پشتی شلوارتان قرار دارد از خود مقاومت نشان می دهد؟ برای رسیدن به پاسخ می توانید به تماشای ویدیوی پایین بنشینید.

The post خط و خش تاثیری بر عملکرد حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر وان پلاس ۶T ندارد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

پرچمدار وان پلاس ۶T در قیاس با رقبا چه ابعادی دارد؟

کمپانی چینی وان پلاس ساعتی پیش از موبایل پرچمدار وان پلاس ۶T رونمایی کرد و احتمالاً می توان گفت که با یکی از جنجال برانگیزترین موبایل های سال ۲۰۱۸ روبرو هستیم؛ موبایلی که تمام نیازهای کاربران از یک موبایل پریمیوم را پوشش می دهد و در عین حال با قیمتی بسیار پایین تر نسبت به پرچمداران برندهای شناخته شده تر عرضه می شود.

با سخت افزاری قدرتمند که البته شاید قدرتمندترین نمونه موجود در بازار نباشد، رویکردهای تازه در طراحی و قیمت معقولی که آن را در جایگاهی برتر نسبت به رقبا قرار می دهد، وان پلاس ۶T قرار است یکی از منحصر به فردترین موبایل های امسال باشد.

از نظر طراحی، وان پلاس نگاهی ویژه به ترندهای چند وقت اخیر داشته و نه تنها به طراحی کم حاشیه تر روی آورده، بلکه بریدگی نمایشگر را نیز کوچک تر کرده و دستگاه را با بدنه ای تمام شیشه ای عرضه می کند که جلوه ای زیباتر به آن بخشیده است. ضمناً به لطف کوچک تر شدن چانه یا بخش زیرین نمایشگر، وان پلاس ۶T نسبت نمایشگر به بدنه بسیار بالایی نیز دارد که موضوعی مهم در بازار موبایل های بزرگ تر از ۶ اینچ به حساب می آید.

اما ظاهر و ابعاد وان پلاس ۶T در قیاس با رقبایی مانند آیفون های ۲۰۱۸، کهکشانی های سری اس و نوت، پیکسل های تازه از راه رسیده گوگل و دیگر همتایان چگونه است؟ تصاویر پایین به این پرسش پاسخ می دهند.

مقایسه ابعاد وان پلاس 6T با رقبا

The post پرچمدار وان پلاس ۶T در قیاس با رقبا چه ابعادی دارد؟ appeared first on دیجیاتو.

قیمت وان پلاس ۶T در اروپا مشخص شد؛ مدل بنفش رنگ در راه است

وان پلاس هر زمان که اسمارت فونی جدید تدارک می بیند، آن را در دو رنگ مشخص و اصلی عرضه می کند؛ به عنوان امسال رنگ های مد نظر وان پلاس برای سال ۲۰۱۸، مشکی نیمه شب و مشکی آینه ای هستند. اما به گفته افشاگران، احتمالاً این رویه با عرضه وان پلاس ۶T طی هفته آتی تغییر کند.

گفته می شود که این کمپانی چینی مدلی بنفش رنگ از وان پلاس ۶T را در دستور کار دارد که در زمان عرضه، همراه با دو رنگ مشکی دیگر به دست مشتریان خواهد رسید. اگرچه این سه مدل از نظر مشخصات سخت افزاری و ویژگی های کلیدی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند اما گفته می شود که مدل بنفش رنگ تنها با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود؛ بنابراین اگر به دنبال ۶ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی یا ۸ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی باشید باید به مدل های مشکی رنگ بسنده کنید.

از نظر قیمت گذاری و تاریخ عرضه، همین منبع اطلاعات تازه ای به اشتراک گذاشته و می گوید که مدل پایه به صورت انحصاری در رنگ مشکی آینه ای و با قیمت ۵۵۹ یورو در اروپا عرضه می شود؛ حدوداً ۴۰ یورو بیشتر نسبت به ارزان قیمت ترین مدل وان پلاس ۶٫ از طرف دیگر پیشرفته ترین مدل با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز به صورت انحصاری در رنگ مشکی نیمه شب و با قیمت ۶۳۹ یورو فروخته می شود. در نهایت مدل مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز ۵۸۹ یورو قیمت داشته و در تمام رنگ ها به فروش می رسد.

وان پلاس ۶T قرار است روز دوشنبه آینده، بیست و نهم اکتبر به صورت رسمی رونمایی شود و سپس با فاصله یک هفته، از روز ششم نوامبر به دست مشتریان و پیش خرید کنندگان خواهد رسید.

The post قیمت وان پلاس ۶T در اروپا مشخص شد؛ مدل بنفش رنگ در راه است appeared first on دیجیاتو.

فیسبوک برای بیش از یک سال، آمار غلط به تبلیغ‌دهندگان شبکه اجتماعی خود ارائه کرده

بنابر پرونده قضایی تازه ای که علیه فیسبوک تشکیل شده، این کمپانی برای بیش از یک سال در حال ارائه اطلاعات اشتباه درباره آمار تماشای ویدیوهای تبلیغ دهندگان و برندهای مختلف بوده و احتمالاً از این موضوع خبر داشته. گفته می شود فیسبوک این باور را برای تبلیغ دهندگان به وجود آورده که مردم زمان بیشتری را صرف مشاهده تبلیغات آنان در فیسبوک، نسبت به سایر پلتفرم های اشتراک ویدیو می کنند. این موضوع باعث شده که سازمان های فعال در حوزه مدیا حالا به دنبال آمار دقیق مشاهده ویدیوهای فیسبوک باشند تا تخلف های احتمالی دیگر این شبکه اجتماعی مشخص شود.

در بخشی از شکایت نامه اخیر آمده که «مستندات داخلی فیسبوک شرکتی بی ملاحظه را نشان می دهد» که توجهی به دقت آمارها ندارد؛ شاکی ضمناً مدعی شده که در سال ۲۰۱۵، برخی تبلیغ دهندگان به آمار تماشای ویدیوهای خود شک کرده و این مسئله را با فیسبوک در میان گذاشتند. مستندات داخلی فیسبوک اما نشان می دهد که این کمپانی مشکل را نادیده گرفته و هیچ بهبودی در یک سال اخیر ایجاد نکرده است. ناگفته نماند که با طرح این شکایت، شاکی پرونده توانست با راضی دادگاه به ۸۰ هزار صفحه از مستندات داخلی فیسبوک دست پیدا کند.

ارتباطات داخلی شرکت نشان می دهد که فیسبوک پیش از ادعای خود در سال ۲۰۱۶ که گفت «اخیراً» متوجه اشتباهاتی در محاسبه مدت زمان میانگین تماشای ویدیوها از سوی کاربران شده، از مشکل باخبر بوده است. این کمپانی ضمناً می گوید که خطای محاسباتی باعث دریافت پول بیشتر از تبلیغ دهندگان یا اشتباه در امور مالی نشده است.

آماری که فیسبوک در اختیار تبلیغ دهندگان می گذاشت باید میانگین مدت زمان تماشای ویدیوها از سوی کاربران می بود؛ یعنی مجموع مدت زمانی که صرف تماشای ویدیوها شده تقسیم بر تعداد کل افرادی که آنها را تماشا کرده اند. اما آمار فیسبوک در عوض مجموع مدت زمانی که صرف ویدیوها شده تقسیم بر تعداد بازدید آنها را در بر می گرفته است (باید اضافه کرد که در اینجا منظور از بازدید، هر بار تماشای ویدیو به مدت سه ثانیه یا بیشتر است). بنابر تخمین فیسبوک، این آمار حدوداً ۶۰ الی ۸۰ درصد اغراق آمیزتر از رقم واقعی بوده است.

اما مستندات فیسبوک تصویری بسیار وحشتناک تر ترسیم می کنند و به نظر می رسد که اختلاف واقعی میان دو آمار، بین ۱۵۰ الی ۹۰۰ درصد است. بنابراین درک این موضوع کار سختی نیست که تبلیغ دهندگان تحت تاثیر چنین آماری قرار می گرفتند و پول بیشتری به فیسبوک در قیاس با یوتوب و دیگر پلتفرم ها می پرداختند.

با در نظرگیری تمام این مسائل، فیسبوک حالا به رویکردهای تجاری غیرمنصفانه و کلاه برداری متهم شده است. اما یکی از سخنگویان فیسبوک می گوید «این گفته که ما در تلاش بوده ایم چنین اطلاعاتی را از شرکای خود مخفی نگه داریم کاملاً غلط است. ما به هنگام کشف این خطا آن را به مشتریان اطلاع دادیم و پشتیبانی خودمان را برای توضیح این مشکل به روزرسانی کردیم».

The post فیسبوک برای بیش از یک سال، آمار غلط به تبلیغ‌دهندگان شبکه اجتماعی خود ارائه کرده appeared first on دیجیاتو.

فیسبوک مشغول توسعه ست‌تاپ‌باکسی مجهز به دوربین است

اوایل ماه جاری میلادی بود که فیسبوک از پورتال رونمایی کرد؛ دیوایسی هوشمند و مجهز به دوربین که برای رقابت با آمازون اکو شو ساخته شده است. اما جاه طلبی های فیسبوک در زمینه سخت افزار به همین محدود نمی شود و بنابر گزارش های تازه، کمپانی غول شبکه های اجتماعی مشغول توسعه یک دوربین تلویزیون است که چت های ویدیویی شبیه به پورتال را روی نمایشگری بزرگ تر میسر می کند و کاربران قادر به استریم محتویات Facebook Watch روی آن خواهند بود.

اگر این دیوایس -که ظاهراً با نام رمز «ریپلی – Ripley» شناخته می شود واقعاً به بازار بیاید، فیسبوک یک بار دیگر وارد حوزه ای تازه از دیوایس های هوشمند خانگی خواهد شد و رقابتی تنگاتنگ با آمازون، اپل، گوگل و روکو در زمینه ست تاپ باکس ها را تجربه خواهد کرد. افزودن یک دوربین به دستگاه، در نهایت به کاربران اجازه می دهد که تلویزیون خود را به یک فیسبوک پورتال عظیم الجثه تبدیل کنند و این بزرگ ترین وجه تمایز ایده فیسبوک با آن چیزی است که هم اکنون در بازار وجود دارد. البته مایکروسافت هم چنین چیزی را پیشتر با اسکایپ و حسگر کینکت ایکس باکس وان تست کرده بود.

اگر فیسبوک به دنبال ورود به بازار تلویزیون های هوشمند باشد، نیازمند پشتیبانی از اپلیکیشن های متنوع نیز خواهد بود. فیسبوک پورتال هم اکنون از Facebook Watch برای استریم ویدیو و از اسپاتیفای و پاندورا برای استریم موسیقی پشتیبانی می کند که سرویس هایی کافی برای یک نمایشگر هوشمند به حساب می آیند؛ اما برای ترغیب کاربران به کنار گذاشتن پورت HDMI، فیسبوک نیازمند سرویس ها و اپلیکیشن های به مراتب بیشتری خواهد بود.

از همه این مسائل که بگذریم، سوال اصلی اینجاست که بعد از رسوایی های اخیر، چه کسی حاضر خواهد شد دوربینی ساخت فیسبوک که مثل چشم سائوران همواره اتاق پذیرایی را زیر نظر دارد بخرد؟ این کمپانی از همین حالا با مشکلات زیادی در جلب اعتماد دوباره کاربران مواجه است و قطعاً باید راهکارهای تبلیغاتی بسیار هوشمندانه ای به کار گیرد تا مردم حاضر به خرید چنین دیوایسی شوند.

The post فیسبوک مشغول توسعه ست‌تاپ‌باکسی مجهز به دوربین است appeared first on دیجیاتو.