راهنمای خرید رنو کپچر؛ مشخصات فنی، آپشن‌ها، قیمت و شرایط فروش

رنو کپچر یک خودروی کراس اوور جمع و جور فرانسوی است که در بدو امر، در قالب یک طرح مفهومی در سال ۲۰۱۱ به نمایش درآمد، سپس در سال ۲۰۱۳ به طور رسمی در شهر ژنو رونمایی شد و در …

The post راهنمای خرید رنو کپچر؛ مشخصات فنی، آپشن‌ها، قیمت و شرایط فروش appeared first on دیجیاتو.

رنو رکورد جهنم سبز را می شکند؛ تاج پادشاهی بر سر رنو مگان RS Trophy-R

رنو از مدل تولید محدود مگان RS Trophy-R پرده برداری کرد که به دلیل کاهش وزن به مقدار بسیار زیادی عملکرد آن ارتقا یافته است. هات هچ مذکور که در سال میلادی جاری به فروش خواهد رسید از موتور مگان …

The post رنو رکورد جهنم سبز را می شکند؛ تاج پادشاهی بر سر رنو مگان RS Trophy-R appeared first on دیجیاتو.

شرط و شروط فعالیت لادا در ایران

در حالی که در دور جدید تحریم‌ها، رنو و پژو بار دیگر بازار خودروی کشور را ترک کردند، از پرداخت غرامت توسط این دو خودروساز نیز خبری نیست. خطوط تولیدی برخی از مونتاژ کاران داخلی به حالت نیمه تعطیل در …

The post شرط و شروط فعالیت لادا در ایران appeared first on دیجیاتو.

بیوگرافی مونا سپهری؛ فردی کلیدی در تشکیل هولدینگ رنو-نیسان

صنعت خودروی کشور ما همواره شرایط خاص خود را داشته است. مکانیسم های موجود در این صنعت به گونه ای تعریف شده اند که متاسفانه فرصت رشد و شکوفایی برای استعدادها فراهم نمی شود. گواه این ادعا طراحان و مدیران ایرانی هستند که اکنون در شرکت های بزرگ و مطرحی چون مرسدس بنز، ب ام و و رنو-نیسان فعالیت می کنند.

محمد حسین امینی یکتا طراح ایرانی مرسدس بنز

مونا سپهری یکی از این افراد است که توانسته با اراده و پشتکار بالای خود به جایگاهی در خور تحسین در صنعت خودرو دست پیدا کند. این بانوی ایرانی الاصل در سال ۱۹۶۳ به دنیا آمده و دانش آموخته رشته حقوق است.

خانم سپهری در سال ۱۹۹۰ میلادی به عنوان یک وکیل کار خود را در پاریس آغاز کرد. وی پس از چند سال زندگی در ایالات متحده دوباره به فرانسه بازگشته و در سال ۱۹۹۶ به عنوان مشاور کل به رنو پیوست. پس از این اتفاق بود که به نوعی رنو وارد دوران جدیدی شد.

mouna sepehri (4)

ایجاد ائتلاف رنو-نیسان ایده ای بود که با پیوستن خانم سپهری به شرکت رنو مطرح شد. این مدیر ۵۶ ساله نقشی کلیدی در شکل گیری گروه موفق فرانسوی-ژاپنی ایفا کرد.

در سال ۱۹۹۹ خانم سپهری زمینه ساز تصاحب شرکت رومانیایی داچیا توسط رنو شد. همانگونه که مستحضر هستید با عرضه محصولات ارزان قیمت داچیا، رنو جای پای خود را در کشورهای در حال توسعه محکم تر از قبل کرده است.

بعد از داچیا، نوبت به خرید شرکت سامسونگ موتورز رسید. این اتفاق در سال ۲۰۰۰ رخ داد و مثل موارد قبلی باز هم خانم سپهری نقشی فعال در فراهم کردن مقدمات آن داشت.

sm3

مونا سپهری که اکنون جزو تاثیرگذارترین بانوان شاغل در صنعت خودروی اروپا به شمار می رود، در سال ۲۰۰۷ به سمت مدیر تیم های میان کارکردی رنو منصوب شد. دو سال بعد او به عنوان رئیس دفتر مدیرعامل اجرایی اتحاد رنو-نیسان و دبیر هیئت مدیره آن مشغول به کار شد. وظیفه این بخش نظارت بر اجرای هماهنگی های خبری بین دو شرکت رنو و نیسان، هماهنگ سازی همکاری های استراتژیک و هدایت پروژه های جدید بود.

mouna sepehri (6)

با توجه به توانمندی ها و کارنامه درخشانی که خانم سپهری در طول دوران فعالیت در رنو از خود بر جای گذاشته بود، فرانسوی ها در سال ۲۰۱۰ سکان مدیریت مذاکرات بین اتحاد رنو-نیسان و کمپانی دایملر را به این بانوی ایرانی الاصل سپردند.

ارتقای شغلی خانم سپهری کماکان ادامه داشت. او در سال ۲۰۱۱ به عنوان نایب رئیس اجرایی دفتر مدیر عامل و عضو کمیته اجرایی رنو منصوب شد. دو سال بعد با تصمیمات اتخاذ شده خانم سپهری به عضویت دائم هیئت مدیره گروه رنو-نیسان درآمده و هم اینک نیز در همین سمت فعالیت می کند. این ایرانی موفق دبیر هیئت مدیره رنو و مدیر بنیاد رنو هم محسوب می شود.

mouna sepehri (2)

در کنار سمت های یاد شده، مونا سپهری وظیفه هدایت یک شبکه اجتماعی داخلی شرکت رنو را نیز بر عهده دارد. این شبکه اجتماعی ویژه بانوان بوده و هدف آن بحث در مورد پیشرفت های جنسیتی و تجزیه و تحلیل بهترین شیوه های استخدام، آموزش و مدیریت حرفه ای است.

مونا سپهری به غیر از سمت های متعدد خود در شرکت رنو و ائتلاف رنو-نیسان، به عنوان مدیر مستقل و رئیس کمیته مدیریت شرکت Orange، مدیر مستقل و عضو کمیته حسابرسی شرکت Danone و عضو مستقل هیئت نظارت M6 Metropole Television فعالیت می کند.

mouna sepehri (3)

تعهد به تنوع جنسیتی در مشاغل گوناگون و ایجاد یک محیط کار سازگار با فرهنگ های متفاوت از ویژگی های بارز خانم سپهری به شمار می روند. او به آثار هنری مدرن و معاصر نیز علاقه وافری داشته و گام هایی را در راستای ارتقای مجموعه هنری کمپانی رنو برداشته است.

The post بیوگرافی مونا سپهری؛ فردی کلیدی در تشکیل هولدینگ رنو-نیسان appeared first on دیجیاتو.

خودروهای برگزیده سال ۲۰۱۸ به انتخاب دیجیاتو

هر ساله با نزدیک شدن به پایان سال میلادی به معرفی ۱۰ خودرو برتر از دید دیجیاتو می پردازیم. برای سال ۲۰۱۸ نیز لیستی را فراهم کردیم که شامل طیف گسترده ای از محصولات باشد. این بار نیز فارغ از کلاس بندی های متعدد خودروهای شاخص در سال گذشته را انتخاب کردیم که حرف تازه و جدیدی در مقابل دیگر رقبای خود داشته باشند و همچنین در این سال به فروش رسیده باشند. خودروسال ۲۰۱۸ می تواند ترکیبی از سرعت، هیجان و توجه به ویژگی های سبز در راستای حفاظ از محیط زیست کره زمین باشد.

شیوه انتخاب خودروها در شرایط ایران

امسال سومین سالی است که تیم خودرو دیجیاتو اقدام به انتخاب برترین خودروهای سال می کند. برای بسیاری از مخاطبان همواره این سوال مطرح می شود که با توجه به عدم عرضه این خودروها در کشور، معیار از انتخاب خودروهای سال چیست و کارشناسان ما بر چه اساسی خودروهای برتر را معرفی می کنند؟

باید ضمن وارد دانستن این پرسش و انتقاد گفت که کارشناسان ما با مطالعه و بررسی خودروهای مختلفی که توسط نشریات بین المللی مورد آزمایش و بررسی قرار می گیرند، نسبت به انتخاب لیست مذکور اقدام می نمایند. بنابراین فهرست خودروهای انتخابی دیجیاتو در واقع تلفیقی از فهرست نشریات معتبر اروپایی، آمریکایی و استرالیایی محسوب می شود و ما نهایت تلاش خود را به کار می گیریم که برای انتخاب یا رد هر خودرو دلایل کافی و مستدلی وجود داشته باشد.

در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین خودروهای سال ۲۰۱۸ از نگاه دیجیاتو آشنا شویم.

بهترین خودروی سبز سال و خودروی سال از نگاه دیجیاتو: جگوار I-Pace

جگوار با معرفی I-Pace در دو زمینه از دیگر رقبای سنتی خود سبقت گرفته است. حتی با معرفی SUV های الکتریکی مرسدس بنز و آئودی، I-Pace با اختلاف زیباترین خودروی الکتریکی حال حاضر به شمار می رود. همچنین جگوار توانسته زودتر این SUV را عرضه کند که مسئله کلیدی برای موفقیت آن به شمار می رود.

خودرو سال 2018

شاهکار طراحی “ایان کالوم” سر طراح جگوار، هندلینگ عالی و عملکرد خیره کننده ای دارد. به این موارد می توان سیستم کمک رانندگی خودکار را نیز افزود. I-Pace همانند یک موشک در جاده های شهری حرکت می کند و به لطف سیستم تعلیق بادی تطبیق پذیر عملکرد خارج جاده ای قدرتمندی را از خود نشان می دهد.

خودرو سال 2018

دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۳۹۴ اسب بخار و ۶۹۴ نیوتن متر گشتاور نیرو را به هر چهار چرخ ارسال می کنند. در تست انجام شده توسط مجله تاپ گیر، I-Pace به مدد باتری ۹۰ کیلووات ساعتی خود می تواند برای سفری بهینه (بدون استفاده از امکانات رفاهی خودرو) ۴۶۸ کیلومتر مسافت را طی کند. مجله آمریکایی موتورترند اما در سیکل ترکیبی با استفاده از تمامی امکانات خودرو رقم ۲۸۸ کیلومتر را اعلام کرده است.

خودرو سال 2018

شاید تنها نقطه ضعف جدی جگوار این باشد که امکان استفاده از سیستم سوپرشارژر تسلا را در حال حاضر ندارد و با توجه به گسترده گی این شبکه شارژ در صورت پشتیبانی I-Pace می توانست قدم بزرگ دیگری بردارد. با تمامی این تفاسیر جگوار  نه تنها بهترین خودروی الکتریکی سال ۲۰۱۸ میلادی را در ظاهر یک کراس اور واقعی عرضه کرده است بلکه شایسته لقب بهترین خودروی سال از نگاه دیجیاتو است.

بهترین شاسی بلند سایز کوچک سال: ولوو XC40

خودروی سال اروپا در سال ۲۰۱۸ میلادی در صورت غیبت، لیست امسال مان را ناقص می کرد. با این که XC40 بهترین انتخاب در زمینه عملکرد فنی به شمار نمی رود و همچنان خودروسازانی همچون بی ام و دست بالا را در این بخش دارند.

اما جگوار به لطف طراحی ظاهری مثال زدنی و کیفیت خیره کننده در کابین خود و همینطور فضای سخاوتمندانه ای که این کراس اور سایز کوچک برای شما فراهم می آورد. در جایگاه بهتری از مهم ترین رقبای خود همچون بی ام و X2 و جگوار E-Pace قرار دارد.

همانند دیگر محصولات ولوو در بخش ایمنی ولوو سنگ تمام گذاشته و به مدد سیستم های کمک رانندگی همچون رانندگی خودکار با قابلیت کنترل فرمان، پدال گاز و ترمز برای جلوگیری از برخورد احتمالی در تصادفات یکی از کامل ترین انتخاب ها به شمار می رود. فضای مناسب صندلی های عقب نیز یکی از دیگر نقاط قوت مهم XC40 به شمار می رود. XC40 ترکیبی از طراحی به روز و مدرن چه در بخش بیرونی و چه در بخش داخلی است و در دیگر بخش ها همان چیزی است که از یک ولوو انتظار می رود.

بهترین شاسی بلند سال: مرسدس بنز G-Class

مرسدس بنز G-Class پس از معرفی در سال ۱۹۷۹ پیوسته بر روی خط تولید مرسدس بنز در سایت تولیدی این شرکت در اتریش بوده است. در نهایت مرسدس بنز نسل دوم این خودرو را با همان طراحی بدنه کلاسیک اما مدرن معرفی کرده است و برای اولین بار در تاریخ تولید این محصول، به عنوان نسل دوم آن عرضه خواهد شد. مهم ترین تغییرات را باید در داخل اتاق جست و جو کرد. اجزای اتاق پوشیده شده از چرم، چوب و آلومینیوم هستند و از نظر طراحی باید آن را همانند یک S-class دانست.

مرسدس در حال حاضر این شاسی بلند دست ساز را در دو مدل با موتور V-8 دو توربو و جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک عرضه می کند. مرسدس کار بسیار سختی برای باز تولید این محصول داشته است. به طور مثال تنها کاپوت آن بیش از پنج برابر آن چه که برنامه ریزی شده بود بر روی دست مرسدس بنز هزینه گذاشته است. حالت های رانندگی اختصاصی مرسدس بنز توانایی های خارج جاده ای G-Class را حتی بیش از پیش کرده است.

سیستم تعلیق کاملا مستقل در جلو که از نوع دوبل جناغی هستند و همینطور سه قفل دیفرانسیل کاملا مستقل از هم برای محور جلو و عقب و همینطور بخش مرکزی در نظر گرفته شده است. بنز G را باید دوست داشتنی ترین شاسی بلند فعلی بازار خودرو دانست.

خاص بودن بنز G در تمامی زمینه ها باعث می شود تا ما آن را به عنوان بهترین شاسی بلند عرضه شده در سال ۲۰۱۸ میلادی انتخاب کنیم. با این که مرسدس به مقدار بسیار زیادی مدرنیته را به این خودرو تزریق کرده است اما همچنان حس و حال خاص بودن و روح G-Class را حفظ کرده است که شاید تنها شرکت های بزرگی همچون مرسدس بنز توانایی انجام چنین کاری را داشته باشند. به همین دلیل مرسدس بنز G-Class شایسته این عنوان است.

بهترین خودروی اسپرت/راننده محور سال: آلپاین A110

آلپاین A110 را باید مورد انتظار ترین خودروی سال لقب داد. رنو پس از ۴۰ سال بار دیگر این نام تاریخی را زنده کرد تا یادآور قهرمان رقابت های WRC سال ۱۹۷۴ میلادی باشد. آلپاین به عنوان شاخه موتور اسپرت رنو برای تولید مجدد A110 راه بسیار طولانی را طی کرده است زیرا این پروژه از یک صفحه کاغذ سفید شروع شده و آن ها باید صفرتاصد این مسیر را دوباره طی می کردند.

مهم ترین هدف آلپاین ساخت سبک ترین خودروی اسپرت بازار بوده است. به طور مثال آن ها برای کاهش ۲٫۵ کیلوگرم از وزن کلیپر دوم ترمز چرخ عقب را حذف کرده اند. تا جای ممکن در سیم کشی ها وسواس به خرج داده شده و به جای استفاده از یک سیستم نرم افزاری جدا برای ترمزهای برمبو آن ها را در ECU ساخت بوش جای داده اند. وزن مجموعه کامل صندلی ها تنها ۱۳٫۱ کیلوگرم وزن دارد. تمامی بخش های شاسی، تعلیق و بدنه از آلومینیوم ساخته شده اند به همین دلیل وزن A110 با تمامی مایعات مورد نیاز برای به حرکت در آوردن خودرو در حدود ۱۰۸۰ کیلوگرم است.

در نسخه Premiere Edition به عنوان مجهز ترین مدل وزنی معادل ۱۱۰۳ کیلوگرم دارد. اگر بخواهیم به نزدیک ترین رقبای فعلی آن نگاه کنیم. به طور مثال بیش از ۳۰۰ کیلوگرم از پورشه ۷۱۸ کیمن سبک تر است. نکته قابل توجه این است آلپاین بدون استفاده از هرگونه شاسی فیبرکربنی توانسته چنین خودروی سبک وزنی بسازد.

موتور ۱٫۸ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ، حداکثر قدرت ۲۴۹ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می کند. جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه ساخت شرکت گترگ نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ های عقب را بازی می کند.

اما آیا آلپاین ارزش این انتظار طولانی را داشته است؟ آلپاین در تمامی لیست های برترین خودروهای اسپرت سال در صدر نشسته است. در واقع برای سالیان سال است که خودرویی همانند آلپاین دیده نشده است. آلفارومئو و لوتوس تلاش هایی را در این زمینه کرده بوند اما این آلپاین است که حرف آخر یک خودروی سبک وزن مدرن را می زند.

آلپاین در مسیرهای پر پیچ و خم همانند یک زنبور سبک بال است و پس از آن نیش زهردار خود را نشان می دهد. در حال حاضر هیچ خودرویی درجهان وجود ندارد که همانند آلپاین جاده ها را در نوردد. بهترین تجربه و لذت خالص رانندگی در چندسال اخیر بدون هیچ شکی متعلق به آلپاین A110 است. شاید جعبه دنده آن به رقبای آلمانی خود نرسد و سریع ترین پاسخگویی دریچه گاز را بین موتورهای توربوشارژ شده نداشته باشد. اما به واقع پس از تجربه لذت رانندگی با آلپاین این موارد اهمیتی نخواهد داشت.

آلپاین شایسته این عنوان است. در واقع شاید دیگر چنین ستاره درخشانی را در آینده صنعت خودروسازی مشاهده نکنیم. تمامی ۱،۹۵۵ مدل اولیه موسوم به Premiere Edition به فروش رسیده است و در حال حاضر تنها دو مدل Pure و LEGENDE توسط آلپاین به فروش می رسد.

بهترین هاچ بک سال: فورد فوکوس

فورد بیش از ۲۰ سال است که فوکوس را به بازار خودرو عرضه می کند و تا به حال بیش از ۱۶ میلیون دستگاه از آن را به فروش رسانده است. نسل چهارم فورد فوکوس در حالی معرفی شد که رقبای سر سخت و سنتی همچون تویوتا کرولا، مزدا ۳، فولکس واگن گلف و رقبای کره ای جدید همچون هیوندای i30 و کیا CEED را در برابر خود می بیند. به همین دلیل فورد نسل چهارم فوکوس را در غالب یک خودروی کاملا جدید عرضه کرده است.

پلت فرم جدید، قوای محرکه جدید، ایمنی بیشتر و حتی طراحی کاملا به روز باعث شده تا ضریب درگ این هاچ بک معادل ۰٫۲۷ باشد. اما دلیلی که فوکوس را به این میزان دوست داشتنی می کند. مهندسی سحر انگیز فورد است. شاهکار مهندسی فورد را باید در بخش قوای محرکه و شاسی این خودرو جست و جو کرد.

موتور ۳ سیلندر یک لیتری توربوشارژ شده موسوم به فاکس که با نام تجاری اکوبوست تولید می شوند در دو نسخه ۱۰۰ و ۱۲۳ اسبی عرضه می شوند و دیگر موتور ۳ سیلندر ۱٫۵ لیتری توربوشارژ شده موسوم به دراگون در دو نسخه ۱۵۰ و ۱۸۰ اسبی عرضه می شوند. موتورهای فورد در حالت رانندگی بهینه تنها با دو سیلندر کار می کنند. دو جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک و ۶ سرعته دستی نیز قابل انتخاب است. در بخش شاسی فورد فوکوس در دو مدل عرضه می شود. مدل پایه تعلیق عقب یک تکه خواهد داشت. اما تعلیق عقب جدید موسوم به IRS با بازوهای پایه کوتاه/بلند با قابلیت تطبیق پذیری برای مدل های بالاتر عرضه می شود.

فورد با افزایش فاصله محوری فضای سرنشینان عقب را افزایش داده است و ظرفیت صندوق آن نیز به ۳۷۵ لیتر می رسد که برای یک هاچ بک ۵ درب بسیار مطلوب است. فورد فوکوس در حال حاضر بهترین تجربه رانندگی را در کلاس خود عرضه می کند و حتی در جایگاه بهتری به نسبت کراس اور ها قرار می گیرد.

حتی تعلیق مدل پایه آن نیز عملکرد بهتری به نسبت باقی رقبا دارد. ترکیب یکی از بهترین موتورهای جهان با این شاسی معرکه، فورد فوکوس را شایسته عنوان بهترین هاچ بک سال می کند. موفقیت فورد تنها در زمینه رانندگی اتفاق نمی افتد و فوکوس در باقی زمینه ها همچون سیستم های هوشمند رانندگی خودکار و کمکی راننده نیز جز بهترین ها است و همینطور با سطح تجهیزات و امکانات کامل فورد توانسته در این کلاس پر رقابت دست بالا را داشته باشد.

بهترین خودروی اقتصادی سال: داچیا داستر

داچیا داستر که نسل قبلی آن به صورت وارداتی و با نام رنو در ایران عرضه می شد. قرار بود با توجه به سرمایه گذاری شرکت رنو در کشور ما، نسل جدید آن در ایران نیز تولید شود.

در هر صورت نسل دوم داچیا داستر با حفظ تمامی مشخصه های اقتصادی بودن این نام، ظاهر بسیار بهتری به نسبت نسل قبل خود دارد. در مدل چهارچرخ متحرک این خودرو از تعلیق مولتی لینک در محور عقب استفاده می کند. فرمان برقی نیز اولین بار است که بر روی این محصول قرار داده شده است. موتور ۱٫۲ لیتری توربو و ۱٫۶ لیتری بنزین سوز در کنار جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک نیز بخش قوای محرکه را شامل می شود.

داچیا توانسته نسل دوم داستر را با بهبودهای فراوانی همراه کند. در تمامی بخش ها همچون طراحی ظاهری، کیفیت اجزای اتاق و کاربردی بودن پیشرفت کرده است و تمامی این ها در حالی است که قیمت مدل پایه آن همچنان در حدود ۱۰ هزار دلار قیمت خورده است. در واقع در این بازه قیمتی شما SUV بهتری از داستر پیدا نمی کنید. مدل دو دیفرانسیل داستر نیز می تواند شما را در مسیرهای خارج جاده ای شگفت زده کند.

گرچه همچنان انتقادهایی به قوای فنی این خودرو، کیفیت کلی تریم اتاق و طراحی صندلی آن می شود و با توجه به این که قیمت آن اندکی نسبت به نسل گذشته افزایش پیدا کرده است، انتظار می رفت تا در این بخش ها نیز داستر افزایش کیفیت را تجربه کند. اما در هر صورت با در نظر گرفتن تمامی بخش ها داچیا داستر یک SUV خانوادگی با بهای بسیار رقابتی است و عنوان بهترین خودروی اقتصادی سال شایسته آن خواهد بود.

بهترین سدان سال: پژو ۵۰۸

اگر پژو نسل جدید ۵۰۸ را عرضه نمی کرد، دیگر خبری از سدان های درخشان شیر پیر فرانسوی نبود. پژو استاد تولید سدان های سایز متوسط است برای درک این مسئله کافی است نگاهی به ۴۰۵ و ۴۰۶  بکنید. نسل اول ۵۰۸ در تلاش بود تا هم زمان نقش یک سدان سایز متوسط اسپرت و لوکس را برای پژو بازی کند و به همین دلیل نتوانست موفقیت گذشتگانش را تکرار کند. پژو با توجه به درس هایی که از تولید نسل اول ۵۰۸ گرفت و با نگاهی به گذشته خود نسل دوم پژو ۵۰۸ را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد.

پژو برای این که بیش از پیش سدان خود را خاص جلوه دهد، خط طراحی لیفت بک ها را دنبال کرده است. درب های بدون قاب  باعث می شود تا سقف خودرو ارتفاع پایین تری داشته باشد بدون این که در فضای اتاق تاثیری بگذارد. طول کلی خودرو در حدود ۸ سانتی متر از مدل قدیمی کوتاه تر است، حتی ارتفاع آن به میزان ۵۱ میلی متر کاهش پیدا کرده است.

پژو در محور عقب از تعلیق تطبیق پذیر مولتی لینک بهره می برد. در داخل اتاق با یکی از خاص ترین زبان های طراحی رو به رو خواهید شد. از نظر کیفیت شاید توانایی رقابت با رقبای آلمانی خود را نداشته باشد اما همانند ظاهر خودرو هوشمندانه طراحی شده است. فضای اتاق به قدری خاص است که امکان ندارد برای دقایقی محو آن نشوید. صندلی با ارتفاع پایین نشان از مرکز ثقل پایین تر خودرو برای تجربه بهتر رانندگی دارد.

۵۰۸ نقاط ضعفی همچون فضای صندوق عقب نه چندان بزرگ و فضای کم سر در صندلی های عقبی را به نسبت برخی از رقبا دارد. اما پژو با وجود تعلیق مولتی لینک و طرح لیفت بک، چنین فضایی را در اختیار شما قرار دهد. جعبه دنده جدید ۸ سرعته ساخت آیسین در کنار موتورهای ۱٫۶ لیتری توربوشارژ شده ۱۸۰ یا ۲۲۵ اسب بخاری در مدل بنزین سوز قابل انتخاب است. پژو ۵۰۸ تجربه رانندگی همانند یک خودروی اسپرت در پوشش یک بدنه ۵ درب را به شما عرضه می کند.

۵۰۸ به لطف طراحی ظاهری و داخلی کاملا متفاوت، کیفیت بالای تجربه رانندگی و هندلینگ عالی از آن به عنوان بهترین سدان محور جلوی فعلی بازار ساخته است و همان چیزی است که از یک پژو انتظار می رود.

همانند سال گذشته که پژو با شاسی بلند خود یعنی ۳۰۰۸ ما را شگفت زده کرد. امسال نیز ۵۰۸ را در حالی عرضه کرده است که یادآور دوران طلایی این نام است. پژو با وجود رقبای قدرتمندی همچون فولکس واگن آرتئون، جنسیس G70، مزدا ۶ و حتی تویوتا کمری به این عنوان دست پیدا کرده است که نشان از کار بزرگ پژو در این کلاس بسیار پر رقابت دارد.

بهترین کوپه سال: بی ام و M2 COMPETITION

تقریبا امکان ندارد که لیستی از بهترین های سال را پیدا کنید که نام M2 Competition در آن حضور نداشته باشد این دومین بار است که پای سری ۲ بی ام و به لیست ما باز می شود و این بار قدرتمندترین مدل آن وارد میدان شده است. M2 به خودی خود توانست توجه های بسیار زیادی را جلب کند اما این برای بی ام و کافی نبود. راه حل بی ام و ساده بود. قرار دادن قوای محرکه M3 در کالبد M2.

ظاهر خودرو چندان تغییر بزرگی پیدا نکرده و شاخص ترین تغییر در جلو پنجره کلیوی شکل جدید است. آینه های جانبی مشابه با M3 و همینطور یک اسپویلر کوچک بر روی درب صندوق خودرو و رینگ های جدید تمامی تغییرات ظاهری را شامل می شود. با این تغییرات وزن آن در حدود ۵۵ کیلوگرم افزایش پیدا کرده است اما بی ام و متناسب با افزایش وزن تنظیمات اکثر بخش ها همچون تعلیق، فرمان، ESP، کنترل کننده الکترونیکی دیفرانسیل ضد لغزش و…راتغییر داده است.

به همین دلیل تجربه رانندگی با M2 Competition در سطح جدیدی قرار گرفته است. به گونه ای که انگار پشت نسل جدید این خودرو قرار گرفته اید. بی ام و این مدل را با هر دو جعبه دنده ۶ سرعته دستی و ۷ سرعته دو کلاچه DCT عرضه می کند. قدرت موتور به ۴۰۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور به ۵۵۰ نیوتن متر می رسد.

بی ام و در زمینه تعادل، دقت فرمان، عکس العمل دریچه گاز در بالاترین سطح خودروهای کوپه حداقل در این بازه قیمتی قرار دارد. با بهای پایه ۵۹ هزار دلار شما نه تنها یک خودروی کوپه ۴ نفره به همراه صندوق بسیار جادار خواهید داشت که برای تجربه لذت رانندگی خالص در پیست های اتومبیل رانی عملکرد عالی از خود نشان می دهد. بلکه تمامی نیازهای شما را برای رانندگی روزمره برآورده می کند. بی ام و M2 Competition  را باید شایسته عنوان بهترین کوپه سال دانست، یک کوپه سایز کوچک محور متحرک عقب که امکان استفاده از تمام قدرت آن برای شما فراهم است.

بهترین سوپرسدان سال: بی ام و  M5 COMPETITION

ما در بزنگاه تاریخی قرار گرفته ایم. سدان پر صلابت بی ام و یعنی M5 برای سالیان سال در زمره بهترین سدان ها با عملکرد بسیار بالا قرار دارد. ششمین نسل بی ام و M5 در حالی معرفی شد که به دلیل انتقال قدرت به هر چهارچرخ با انتقاد از سوی دوست داران این خودرو مواجه شده بود. اما این مسئله باعث شده تا قابلیت های بسیاری به این خودرو افزوده شود.

به مدد ارسال قدرت به هر چهارچرخ حال خودرو تعادل بسیار بهتری پیدا کرده است و برای شرایط آب و هوایی مختلف مناسب تر از پیشینیانش است. گرچه بی ام و این امکان را برای شما فراهم کرده است تا موتور تمامی قدرت و گشتاور را تنها به چرخ های عقب ارسال کند. اما تغییرات مدل Competition نسبت به مدل عادی چیست؟ تعلیق خودرو سفت تر شده و حال در جایگاه پایین ترین قرار دارد.

بخش هایی از این سیستم به کلی با قطعات جدید تعویض شده است. چرخ های جلو به صورت استاندارد ۲۰ اینچی هستند و قدرت موتور از ۵۹۱ به ۶۱۶ اسب بخار رسیده است. در بخش حداکثر گشتاور تغییری را شاهد نیستیم و همان گشتاور ۷۵۰ نیوتن متری در اختیار شما است با این تفاوت که بازه حداکثر گشتاور موتور بیشتر شده است. با این تغییرات M5 که به خودی خود عملکرد خیره کننده ای را برجای گذاشته بود. مدل Competition یک گام دیگر رو به جلو می گذارد و با این که تنظیمات آن به گونه ای است که سواری خشک تری پیدا کرده است اما هندلینگ خودرو در پیچ های تنگ به لطف پاسخگویی سریع تر فرمان و همینطور موتور قدرتمندتر بهتر شده است.

تعادل و ترکشن خودرو عالی است و عملا عملکردی مشابه با یک سوپرخودرو چهارچرخ متحرک خواهید داشت. بی ام و برای تجربه چنین عملکردی ۷۳۰۰ دلار بیشتر به نسبت مدل پایه یعنی M5 طلب می کند.

اگر روزگاری به ما می گفتند که عملکرد سدان ها به قدری بالا خواهد بود که در حد و اندازه های یک سوپرخودروی چهارچرخ متحرک ظاهر خواهد شد. باور این مسئله بسیار سخت بود. اما فقط نگاهی به زمان های ثبت شده این ابر سدان در پیست های مختلف اتومبیل رانی توسط مجلات مختلف بکنید تا متوجه شگفت ساز بودن این خودرو شوید. M5 نه تنها از پس رقبای سر سخت خود همچون مرسدس بنز AMG E63 S بر می آید. بلکه به سوپرخودروهایی همچون آئودی R8 و پورشه ۹۱۱ توربو تنه می زند. تمامی این ها در حالی است که شما امکان استفاده از بالاترین سطح امکانات یک بی ام و مدرن را برخوردار هستید. به همین دلیل M5 Competiton شایسته حضور در لیست ما کسب عنوان عنوان بهترین سوپرسدان سال است.

بهترین سوپرخودرو سال: فراری ۴۸۸ Pista

سنت فراری در عرضه مدل ویژه از محصولات V-8 موتور وسط، برای دو دهه ادامه پیدا کرده است. این مسئله شامل آخرین مدل یعنی ۴۸۸ GTB نیز می شود و فراری Pista را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد.

جدا از نام این سوپرخودرو، در وهله اول طراحی ظاهری آن بیش از هر چیز دیگری نظر بیننده را جلب می کند. در واقع دو محصول اخیر موتور وسط فراری یعنی ۴۸۸ GTB و ۴۵۸ Speciale جز انتخاب های اول زیباترین محصولات فراری در دهه اخیر نبودند. اما Pista از این قاعده مستثنا است.

در داخل اتاق، همان طراحی تکراری که تقریبا یک دهه پیش با معرفی ۴۵۸ به نمایش گذاشته شده بود، طرف هستیم. تمامی اجزا از چرم آلکانتارا، فیبرکربن و فلزهای سبک وزن ساخته شده است. فراری همچنان به سنت خود در استفاده از شاسی تمام آلومینیومی پایبند بوده است اما این بار استفاده گسترده تری از فیبرکربن کرده است. به طور مثال کاپوت، سپرها، ورودی هوای اینترکولر، اسپویلر از فیبرکربن ساخته شده است. برای اولین بار فراری امکان انتخاب چرخ های تمام فیبرکربنی گران قیمت را ممکن کرده است.

موتور ۳٫۹ لیتری V-8، میل لنگ تخت دو توربو دو پره ای(دو بخشی) ۷۱۰ اسب بخار قدرت تا مرز ۸۰۰۰ rpm و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۳۰۰۰ rpm تولید می کند. شاتون های این موتور همانند موتورهای فرمول یک فراری از تیتانیوم ساخته شده است و جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه ساخت گترگ نیز وظیفه انتقال قدرت تنها به چرخ های عقب را دارد. قفل به قفل فرمان(میزان چرخش فرمان تا قفل شدن کامل) تنها ۲ دور است.

Pista سوپرخودرو بدون نقصی نیست. فرمان خودرو بیش از اندازه سریع و بزرگ است و به دلیل حذف زیرپایی و پنل های که مانع نفوذ صدا به داخل اتاق می شوند، صدای برخورد سنگ ریزه ها به بدنه را خواهید شنید. دلیل انتخاب Pista به عنوان بهترین سوپرخودرو سال همین نکات کوچک و خاص است.

همانطور که از نام آن پیداست انتظار می رود که تنها با یک سوپرخودرو با قبلیت رانندگی در پیست های اتومبیل رانی طرف باشیم تا این که بتوان با آن تجربه سواری راحتی در جاده و خیابان های شهری داشت. اما Pista چنین سوپرخودرویی نیست. عملکرد آن چه در پیست های اتومبیل رانی و چه در جاده های پر پیچ و خم در بهترین حالت خود قرار دارد.

اوج هارمونی و موازنه، ترکیبی از هنر و مهندسی ایتالیایی در یک سوپرخودرو ساخت فراری بهترین توصیف برای Pista 488 است. بهترین موتور توربوشارژر در بین تمامی خودروها در زمینه پاسخ گویی و عکس العمل توربوشارژرها چیزی نیست که یک شبه بدست آمده باشد. فراری توانسته بدون استفاده از شاسی فیبرکربنی، ترمز هوایی، اسپویلرهای عظیم الجثه و…به چنین دست آوردی دست پیدا کند. در نهایت اگر در این بخش pista را انتخاب نمی کردیم، کم لطفی بزرگی را نه تنها در حق فراری که در حق دوست داران خودرو کرده بودیم. پس این شما و این فراری ۴۸۸ Pista، بهترین سوپرخودرو سال از نگاه دیجیاتو..

The post خودروهای برگزیده سال ۲۰۱۸ به انتخاب دیجیاتو appeared first on دیجیاتو.

پیام عجیب سایپا به مشتریان رنو ساندرو؛ تا ساخت قطعات تولید داخل منتظر باشید

این روزها جاده مخصوص به عنوان قلب صنعت خودروسازی در کشور شاهد ماجراهای بسیاری است. مشتریان منتظر تحویل خودروهای ثبت نامی خود به هر دری می زنند تا پیش از اعلام قیمت های جدید، خبری از شرایط تحویل خودرو مورد نظر خود بگیرند و بسیاری از افرادی که خود را ناتوان در تامین هزینه لازم برای پرداخت قیمت های جدید می بینند نیز به صف مشتریان انصرافی پیوسته اند و در حال دوندگی برای دریافت مبالغ پرداختی خود هستند که البته چندان نیز به سادگی انجام نمی شود، در این زمینه ماجرای تحویل رنو ساندرو سایپا پیچیده تر از سایر خودروها به نظر می رسد.

در این شرایط به دلیل برهم خوردن تبادلات تجاری بین ایران و چین، روند تامین قطعات و تولید خودروهای چینی در کشور نیز با اخلال مواجه شده است و ظاهرا بانک ایرانی چینی واسطه در این زمینه نیز در تازه ترین بیانیه خود از عدم امکان تبادلات مالی مربوط به خودروسازی تا اردیبهشت ماه سال آینده خبر داده است. مشکلات مشابهی نیز با طرفین اروپایی وجود دارد و ظاهرا علیرغم آمادگی رنو برای ارسال قطعات یدکی به ایران، مسئله تبادلات مالی و عدم همکاری شرکت های حمل و نقل برای حمل قطعات به ایران باعث بروز مشکلاتی شده است.

رنو ساندرو سایپا

در چنین شرایطی اما ماجرای تولید ساندرو و تندر ۹۰ مونتاژی پارس خودرو به داستان های هزار و یکشب تبدیل شده است و سایپا که چندی پیش خبر از جایگزینی این محصولات با پراید و تیبا داده بود، حالا تصمیم گرفته تا برخی از مشتریان را تا زمان داخلی سازی قطعات مورد نیاز، معطل نگه دارد. در این رابطه پیامکی به ثبت نام کنندگان محصولات رنو ارسال شده است که متن آن به شرح تصویر ذیل است.

رنو ساندرو سایپا

بر این اساس به نظر می رسد که سایپا از تامین قطعات اصلی ساخت رنو نا امید شده است و قصد دارد تا کسری خودروهای موجود خود را به شیوه تولید داخل مرتفع کند، اما این پروسه زمان بر است و از سوی دیگر مشتریانی که این خودروها را به عنوان محصولاتی با کیفیت مد نظر داشته اند، حال ممکن است با خودروهایی ایرانیزه مواجه شوند.

از طرف دیگر وضعیت برای مشتریانی که این پیامک مایوس کننده را دریافت نکرده اند، به مراتب بدتر است. چرا که ایشان احتمالا در زمره ثبت نام کنندگان مازاد ظرفیت قرار می گیرند که خودرویی برای تحویل برایشان وجود ندارند و ناچار به انتخاب خودروهای دیگر از سبد محصولات سایپا یا انصراف خواهند بود. جالب تر آنکه مهندس سروش، مدیرعامل جدید سایپا چند هفته قبل در راستای ارائه توضیحات به مشتریان منتظر تحویل رنو ساندرو و تندر ۹۰ این چنین گفته بودند:

“مدیر عامل جدید سایپا با اعلام اینکه برای حفظ منافع مشتریان طرحی را برای تأمین قطعات ساندرو پیش بینی کرده ایم، افزود: هنوز این طرح به جمع بندی نرسیده البته اگر به نتیجه نرسیم خودروهای دیگر را جایگزین این محصول خواهیم کرد. مدیرعامل سایپا در پاسخ به این پرسش که چرا شرکت با توجه به تعهدات خود، پیش بینی لازم را برای تأمین قطعات انجام نداده است، گفت: ثبت نام‌ های این خودرو همه برای قبل از اردیبهشت ۹۷ است. رنو در دوره قبل با وجود تحریم ها از کشور خارج نشد و به همین دلیل دوستان هم فکر می کردند که این بار هم به تعهدات خود پایبند بوده و از کشور خارج نمی‌ شود.”

با این اوصاف مشخص نیست که باید تقصیر ایجاد وضعیت موجود و ضرر و زیان مشتریان را متوجه خوشبینی مدیران سایپا دانست یا آن را به حساب بدقولی فرانسوی ها گذاشت اما هرآنچه که باشد حالا مشتریان یا باید رنوهای مجهز به قطعات داخلی را با قیمت بیشتر خریداری نمایند و یا باید به سراغ پراید تیباهایی بروند که با قیمت بیشتری نسبت به سال گذشته در اختیارشان قرار خواهد گرفت و در هر دو صورت بعید است رضایت مشتریانی که ماه ها منتظر مانده اند، تامین شود.

The post پیام عجیب سایپا به مشتریان رنو ساندرو؛ تا ساخت قطعات تولید داخل منتظر باشید appeared first on دیجیاتو.

رسوایی کارلوس گون؛ آشوب در هولدینگ رنو، نیسان، میتسوبیشی

بر اساس خبری که توسط رویترز منتشر شده با وجود آنکه کارلوس گون مدیرعامل رنو در ژاپن در زندان بسر می برد اما تا مشخص شدن تحقیقات تکمیلی، همچنان سمت خود در این شرکت را حفظ خواهد کرد.

این اقدام برخلاف سیاست های کلان دو شرکت بزرگ ژاپنی نیسان و میتسوبیشی است که تصمیم گرفتند تا کارلوس گون را اخراج کنند. در صورتی که این سه متحد یعنی رنو، نیسان و میتسوبیشی به توافق نرسند آینده چندان روشنی را نمی توان برای اتحاد آن ها متصور بود.

کارلوس گون

در حال حاضر تیری بلور به عنوان معاون مدیرعامل در شرکت رنو فعالیت می کند که سابقه بسیار طولانی پیش از آمدن به رنو در شرکت هایی همچون میشلن و Faurecia دارد و تا مشخص شدن وضعیت به او قدرتی مشابه با کارلوس گون برای هدایت رنو  داده شده است. همچنین فیلیپه لاگیت در هیئت مدیره رنو نقش کارلوس گون را بر عهده خواهد گرفت. لاگیت مدیرعامل JP Morgan بوده و همچنین پست رئیس موسسه ” des Hautes Etudes Scientifiques” نیز در اختیار اوست.

در حال حاضر ۴۰ درصد سهام شرکت نیسان برای رنو و ۱۵ درصد سهام شرکت رنو نیز برای نیسان است. دولت فرانسه نیز ۱۵ درصد از سهام رنو را در اختیار دارد.

گون از سال ۱۹۹۶ در شرکت رنو مشغول به کار است و از سال ۲۰۰۵ به عنوان مدیرعامل این شرکت شناخته می شود.

کارلوس گون به استفاده از اموال شخصی شرکت در راستای منافع شخصی خود همچون خرید خانه های گران قیمت در ریو، بیروت، پاریس و آمستردام متهم شده است و گفته می شود هزینه سفرهای گران قیمت خانوادگی او نیز از منابع شرکت پرداخت شده است.

طبق اعلام گزارشات غیر رسمی امکان دارد که آقای گون به بیش از ۱۰ سال زندان و جریمه ۷۰ هزار پوندی محکوم شود.

The post رسوایی کارلوس گون؛ آشوب در هولدینگ رنو، نیسان، میتسوبیشی appeared first on دیجیاتو.

تولید “ساندرو” متوقف می‌شود

مازیار بیگلو با اشاره به اینکه توقف همکاری رنو با خودروسازان ایرانی باعث می‌شود تا تأمین قطعات سی کی دی خودروهای رنو در ایران صورت نگیرد، اظهار داشت: متأسفانه قطعه سازان ایرانی به دلیل عدم تأمین قطعات سی کی دی امکان تولید سایر قطعات رنو را در کشور ندارند.

بیشتر بخوانید:  تازه‌ترین قیمت برخی خودرو‌های داخلی ۷ آبان ۹۷

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به صحبت های شما تولید ساندرو در کشور متوقف خواهد شد، گفت: بله؛ ما قطعه سی کی دی نداریم تا بتوانیم این خودرو را روانه بازار کنیم. البته در حال حاضر رنو تعداد محدودی از قطعات سی کی دی این خودرو را وارد کرده اما بعد از اتمام آنها این خودرو دیگر امکان تولید در کشور را ندارد.

وی افزود: این موضوع برای ما یک ضایعه بزرگ به شمار می‌آید اما متأسفانه بی عهدی طرف فرانسوی در همکاری با خودروسازان ایرانی ما را با مشکلاتی روبرو ساخته است.

دبیرانجمن قطعه سازان خودرو با اعلام اینکه در تأمین خدمات پس از فروش خودروهای رنو نیز قرار است مذاکراتی صورت گیرد، افزود: رنو اعلام کرده می‌خواهد برای خدمات پس از فروش محصولات خود با خودروسازان مذاکره کند ولی هنوز این مذاکرات به نتیجه نرسیده است.

بیشتر بخوانید:  قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۷ آبان ۹۷

بیگلو با اشاره به قرارداد پژو سیتروئن با خودروسازان ایرانی تصریح کرد: گفته شده در قرارداد پژو تحکم‌های قوی برای طرف فرانسوی جهت اجرای تعهدات پیش بینی شده است که با تعلیق همکاری خودروسازان ایران در صدد استفاده از این ابزارها هستند.

این خبر تولید “ساندرو” متوقف می‌شود اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

موافقت وزارت صنعت با قیمت ۱۰۱ میلیون تومانی رنو ساندرو استپ وی

عرضه محدود خودرو از سوی خودروسازان ، حضور شدید واسطه ها و دلالان در بازار، هجوم مردم برای خرید خودرو نه برای مصرف بلکه برای حفظ سرمایه را می توان برخی از دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار دانست . به نظر می رسد عامل اخیر مهم تر است زیرا بخش مهمی از تقاضا را می توان برای حفظ سرمایه یا کسب سود یا نگرانی از افزایش بیشتر دانست و بر این اساس بیم آن می رود با این روند در آینده بسیار نزدیک شاهد انفجار بیشتر قیمت و نه حباب در این بازار باشیم.
اصغر خسروشاهی مشاور خودرویی وزیر صنعت امروز با حضور در نشست خبری اعضاء انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه وزارت صنعت در جریان تمامی اطلاعات ارزی و خرید قطعات و مواد از قطعه سازان و خودروسازان است، اعلام کرد: در رابطه با صنعت خودرو فقط وزارت صنعت اثرگذار نیست و سایر دستگاه ها مانند وزارت اقتصاد، بانک مرکزی هم دخیل هستند به همین خاطر باید به جمع بندی نهایی در این خصوص برسیم.او ادامه داد: نامه انجمن قطعه سازان به هیات دولت  ارسال شده و ساماندهی وضعیت فعلی نیازمند تصمیم گیری های مجموعه هیات دولت است.
خسروشاهی در پاسخ به پرسشی مبنی بر درخواست افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان گفت: درخواست افزایش قیمت از سوی دو خودروساز به رییس جمهوری رسیده است اما چون این موضوع در شرایط غیر عادی اعلام شده باید رئیس جمهور خود در این رابطه تصمیم گیری کند.
وی اضافه کرد: خودروسازان در نامه خود به وزارت صنعت درخواست آزاد سازی قیمت خودرو و فروش محصولات ۵ درصد زیر قیمت بازار را دارند.
خسروشاهی با اعلام اینکه وزارت صنعت موافق آزادسازی قیمت خودرو است در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت ۱۰۱ میلیون تومانی  استپ وی با دلار ۹ هزار تومانی معقول است، گفت: بله معقول است. قیمت خودرومشاور خودرویی وزیر صنعت در خصوص پرداخت یارانه به قطعه سازان، افزود: هرگونه رانت فساد ایجاد می‌کند و نباید هیچ رانتی در این زمینه داده شود.
همچنین او ضافه کرد: در حال حاضر که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای قطعه سازان به نرخ آزاد رسیده است، آشفتگی و تبعاتی به همراه دارد، اما تا یک یا دو هفته آینده و پس از اصلاحیه های صورت گرفته بر تصمیم گیری ها این وضعیت بهبود می یابد.

The post موافقت وزارت صنعت با قیمت ۱۰۱ میلیون تومانی رنو ساندرو استپ وی appeared first on دیجیاتو.

تحویل خودروهای رنو در هفته‌ های آتی

تجربۀ سالهای حضور رنو در ایران، سبب شد تا شرکت نگین خودرو با هدف ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر که شایسته مشتریان ایرانی و استانداردهای جهانی است به صورت کاملاً خصوصی به عنوان نماینده رسمی خودروساز بین المللی رنو فرانسه، با فعالیت در حوزه فروش و خدمات پس از فروش یکی از بروز ترین و با کیفیت ترین خودرو های روز دنیا در سال ۱۳۸۷ تأسیس شود. اهداف اصلی شرکت نگین خودرو بر پایه طراحی، تبیین، ارائه و بهبود کیفیت انواع خدمات ویژه پس از فروش و همچنین عرضه مستقیم آخرین محصولات رنو با جدیدترین ارزیابی های روز اروپا تعبیه شده است.
بنابر اظهار مدیر فروش و بازاریابی شرکت نگین خودرو، تحویل خودروهای رنو در هفته‌های آتی از سر گرفته خواهد شد.رنوآرش آریا با اعلام این خبر درخصوص مراحل پیش‌ رو برای تحویل خودروها افزود:

عملیات حمل خودروهای کولئوس، تلیسمان و داستر به ایران که با ارز دولتی خریداری شده‌ اند رو به اتمام بوده و شرکت نگین خودرو تشریفات گمرکی و ترخیص را آغاز کرده است.

براین اساس مشتریانی که منتظر دریافت خودروهای پیش خرید شده خود هستند، سرانجام می توانند محصولات وارداتی رنو شامل کولئوس، تلیسمان و داستر را با نرخ های مصوب شرکت تحویل بگیرند و این درحالیست که در پی شرایط ایجاد شده، قیمت هر سه این خودروها در بازار به شکل قابل توجهی افزایش یافته و حاشیه سود عجیبی بین قیمت بازار و شرکت ایجاد شده است که می تواند بر روی تصمیم مشتریان برای استفاده یا فروش این خودروها نیز تاثیر گذار باشد.

The post تحویل خودروهای رنو در هفته‌ های آتی appeared first on دیجیاتو.