امن ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۸؛ مبارزان زندگی بر اساس ارزیابی Euroncap

پس از انتشار نتایج مایوس کننده مربوط به تست تصادف جیپ رانگلر و فیات پاندا، موسسه یورو انکپ اکنون برترین مدل های سال ۲۰۱۸ در هر کلاس را معرفی کرده تا افرادی که به دنبال خودروهای ایمن هستند، آگاهانه تر اقدام به انتخاب کنند.

روشن است که برای اعطای عنوان “بهترین در کلاس”، خودروهای تست شده باید بهتر از رقبای خود عمل کنند. یورو انکپ برای مقایسه این خودروها با یکدیگر از امتیازهای به دست آمده در چهار دسته حفاظت از سرنشینان بزرگسال، سرنشینان خردسال، عابرین پیاده و تجهیزات ایمنی کمکی استفاده می کند.

0f0f059a-lexus-es-euro-ncap-1

بر این اساس در کلاس اتومبیل های خانوادگی کوچک (Small Family Cars)، مرسدس بنز A کلاس به عنوان ایمن ترین خودرو شناخته شده است.

de237a47-mercedes-benz-a-class-euro-ncap-6

این هاچ بک کوچک آلمانی در محافظت از سرنشینان بزرگسال، سرنشینان خردسال و عابر پیاده به ترتیب با کسب امتیازهای ۹۶، ۹۱ و ۹۲ درصد بهتر از تمامی رقبا عمل کرده است. در بخش سیستم ها و تجهیزات ایمنی کمکی هم امتیاز ۷۵ درصد به مرسدس بنز A کلاس اعطا شده است.

در کلاس خودروهای خانوادگی بزرگ (Large Family Car) عنوان ایمن ترین خودرو به لکسس ES رسیده است.

62c94482-lexus-es-euro-ncap-2

این سدان ژاپنی لوکس موفق شده ضمن دریافت ۵ ستاره ایمنی، در بخش محافظت از سرنشینان بزرگسال، سرنشینان خردسال و عابرین پیاده به ترتیب امتیازهای ۹۱، ۸۷ و ۹۰ درصد را از آن خود کند که این ارقام بیشتر از تمامی رقبا هستند. تجهیزات ایمنی انبوه لکسس ES 2019 امتیاز ۷۷ درصد را برای آن به ارمغان آورده اند.

برای نخستین بار، یورو انکپ از بین خودروهای برقی شده (هیبریدی و تمام الکتریکی) نیز ایمن ترین مدل را برگزیده که امسال نسخه هیبریدی ES به این عنوان دست یافته است.

22ea407e-lexus-es-euro-ncap-7

جایزه کلاس خودروهای آفرود بزرگ (Large Off-Roaders) به شاسی بلندی از کره جنوبی رسیده است. در این کلاس کراس اوور هیدروژنی هیوندای نکسو با کسب امتیازهای ۹۴، ۸۷، ۶۷ و ۸۰ درصد برای محافظت از سرنشینان بزرگسال، سرنشینان خردسال، عابرین پیاده و تجهیزات ایمنی کمکی نمایشی بهتر از دیگر رقبا داشته است.

یورو انکپ

گفتنی است از امسال یورو انکپ تست های خود را سختگیرانه تر کرده و با حساسیت بیشتری ستاره های ارزشمند خود را اعطا می کند. میشل ون راتینگن دبیر کل یورو انکپ در این باره گفته:

در سال ۲۰۱۸ ما تست های دشوارتر جدیدی را با تمرکز ویژه بر روی گروه های آسیب پذیرتر که از معابر عمومی استفاده می کنند، معرفی کردیم. امسال برندگان سه مدل برتر در هر کلاس به وضوح نشان می دهند که خودروسازان برای دستیابی به بیشترین سطح ایمنی سخت در تلاش هستند؛ ارزیابی های یورو انکپ مثل یک کاتالیست برای بهبود ایمنی خودروها عمل می کند.

The post امن ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۸؛ مبارزان زندگی بر اساس ارزیابی Euroncap appeared first on دیجیاتو.

ایمن‌ترین خودروهای ۲۰۱۸ اعلام شدند.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرهای فوری، یورو انکپ ایمن‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۸ در چهار کلاس مختلف را منتشر کرد. بر اساس گزارش این بنیاد، لکسوس، هیوندای و مرسدس‌ بنز ایمن‌ترین مدل‌های ۲۰۱۸ را تولید کرده‌اند.

هر سال متخصصان بنیاد ایمنی خودروهای اروپا یا یورو انکپ با بررسی و آزمایش خودروهای مختلف، فهرست ایمن‌ترین و خطرناک‌ترین مدل‌ها را منتشر می‌کنند. در نتایج یورو به ایمنی خودروها تا نهایت پنج ستاره داده می‌شود اما مدل‌های متنوع در کلاس‌های مختلف مقایسه می‌شوند.

به همین دلیل، در پایان هر سال میلادی فهرست ایمن‌ترین خودروهای بررسی‌شده در کلاس‌های مختلف اعلام می‌شود. تمام خودروهای هر کلاس، در مدل تولیدی همان سال بررسی می‌شوند تا مقایسه معتبر و قابل استناد باشد. هفته‌ی گذشته این بنیاد گزارش ناامیدکننده‌ای از نتایج آزمایش ایمنی و تصادف منتشر کرد؛ مدل‌های ۲۰۱۸جیپ رنگلر و فیات پاندا به‌ترتیب با یک و صفر ستاره‌ی ایمنی، شهرت خودروهای تولیدی فیات کرایسلر در خطرناک‌ بودن را حفظ کردند.

ایمنی خودروها در چهار کلاس هیبرید و برقی، آف‌رود بزرگ، خانوادگی بزرگ و خانوادگی کوچک در قالب ارزشیابی عملکرد آن‌ها در حفاظت از سرنشینان بزرگسال و کودک، عابرپیاده و سیستم‌های کمک راننده بررسی شده‌اند. وارد شدن مدل‌ها در بررسی بهترین خودروی هر کلاس، نیازمند داشتن برخی تجهیزات ایمنی و کمک‌راننده‌ی استاندارد است و آپشن‌های ایمنی در آزمایش‌های این بنیاد معتبر و مشهور، بررسی نمی‌شوند. در ادامه ایمن‌ترین خودروهای هر کلاس ۲۰۱۸ بر اساس آزمایش‌های یورو انکپ معرفی شده است.

هیوندای نکسو

ایمن‌ترین خودروی آفرود بزرگ

کراس‌اور هیدروژنی خودروساز کره‌ای با دریافت پنج ستاره‌ی ایمنی، عنوان اول این کلاس را به‌دست آورده است. نکسو اوایل سال ۲۰۱۸ به‌عنوان جایگزین نسخه پیل سوختی توسان و پرچمدار جدید خودروهای پاک هیوندای رونمایی شد. این مدل به‌زودی با قیمت پایه حدود ۶۰ هزار دلار عرضه خواهد شد. بر اساس گزارش یورو انکپ ،هیوندای نکسو در آزمایش‌های سرخت‌گیرانه‌ی تصادف و ایمنی عملکرد خود را نشان داده است.

  • حفاظت از سرنشینان بزرگسال؛ ۹۴ درصد – امتیاز خوب برای راننده، امتیاز عالی برای سرنشین جلو، امتیاز ضعیف برای حفاظت از گردن سرنشینان عقب
  • حفاظت از سرنشینان کودک (۶ و ۱۰ سال)؛ ۸۷ درصد –  امتیاز عالی برای ضربه‌های روبرو و جانبی، امتیاز متوسط برای تجهیزات ایمنی صندلی وسط ردیف دوم
  • ایمنی عابرپیاده؛ ۶۷ درصد – امتیاز خوب در حفاظت سر عابرپیاده، امتیاز خوب ترمز اضطراری خودکار در برابر عابرپیاده، امتیاز متوسط ترمز اضطراری خودکار در برابر دوچرخه‌سوار
  • عملکرد سیستم‌های ایمنی و کمک راننده؛ ۸۰ درصد – امتیاز عالی سیستم کمکی رانندگی بین خطوط، امتیاز عالی سیستم یادآوری بستن کمربند ایمنی، امتیاز عالی هشدار از برخورد روبرو، امتیاز خوب محدودکننده‌ی سرعت

لکسوس ES

ایمن‌ترین خودروی خانوادگی (سدان) بزرگ

محصول جدید لکسوس به‌عنوان جایگزین سدان بزرگ GS، پنج ایمنی ستاره از یورو انکپ دریافت کرد. نسل هفتم مدل ES که بر اساس پلتفرم GA-K و مشترک با تویوتا کمری و آوالون ساخته شده است، مدتی پیش به بازار جهانی عرضه شد. لکسوس ES برای دریافت عنوان ایمن‌ترین خودروی این کلاس، با مدل‌هایی مثل ولوو S60، پژو ۵۰۸ ومزدا ۶ رقابت کرده است. عملکرد این سدان بزرگ ژاپنی به‌صورت زیر گزارش شده است.

  • حفاظت از سرنشینان بزرگسال؛ ۹۱ درصد – امتیاز خوب برای راننده، امتیاز خوب برای سرنشین جلو، امتیاز عالی برای حفاظت از گردن سرنشینان عقب
  • حفاظت از سرنشینان کودک (۶ و ۱۰ سال)؛ ۸۷ درصد –  امتیاز عالی برای ضربه‌های روبرو و جانبی، امتیاز متوسط برای تجهیزات ایمنی صندلی وسط ردیف دوم
  • ایمنی عابرپیاده؛ ۹۰ درصد – امتیاز خوب در حفاظت سر، پا و لگن عابرپیاده، امتیاز عالی ترمز اضطراری خودکار در برابر عابرپیاده، امتیاز عالی ترمز اضطراری خودکار در برابر دوچرخه‌سوار
  • عملکرد سیستم‌های ایمنی و کمک راننده؛ ۷۷ درصد – امتیاز خوب سیستم کمکی رانندگی بین خطوط، امتیاز عالی سیستم یادآوری بستن کمربند ایمنی، امتیاز عالی هشدار از برخورد روبرو، امتیاز خوب محدودکننده‌ی سرعت

مرسدس بنز A کلاس

ایمن‌ترین خودروی خانوادگی کوچک

نسل چهارم مرسدس بنز A کلاس شاید طراحی بحث‌برانگیز داشته باشد، اما در آزمایش‌های تصادف و ایمنی یورو انکپ در برابر فورد فوکوس و نیسان لیف جدید عملکرد بهتری داشته است. A کلاس جدید که در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ به‌طور رسمی رونمایی شد، هم‌اکنون در بازار جهانی فروخته می‌شود. گزارش یورو انکپ از ایمنی پنج ستاره‌ی این خودروی آلمانی به شرح زیر است.

  • حفاظت از سرنشینان بزرگسال؛ ۹۶ درصد – امتیاز خوب برای راننده، امتیاز خوب برای سرنشین جلو، امتیاز عالی برای حفاظت از گردن سرنشینان عقب
  • حفاظت از سرنشینان کودک (۶ و ۱۰ سال)؛ ۹۱ درصد –  امتیاز عالی برای ضربه‌های روبرو و جانبی، امتیاز خوب برای تجهیزات ایمنی صندلی وسط ردیف دوم
  • ایمنی عابرپیاده؛ ۹۲ درصد – امتیاز عالی در حفاظت سر، پا و لگن عابرپیاده، امتیاز عالی ترمز اضطراری خودکار در برابر عابرپیاده، امتیاز عالی ترمز اضطراری خودکار در برابر دوچرخه‌سوار
  • عملکرد سیستم‌های ایمنی و کمک راننده؛ ۷۵ درصد – امتیاز متوسط سیستم کمکی رانندگی بین خطوط، امتیاز عالی سیستم یادآوری بستن کمربند ایمنی، امتیاز عالی هشدار از برخورد روبرو، امتیاز خوب محدودکننده‌ی سرعت

لکسوس ES

ایمن‌ترین خودروی هیبرید و برقی

برای اولین بار، کارشناسان یورو انکپ کلاس ایمن‌ترین خودروهای برقی و هیبرید را درنظر گرفته‌اند که سدان بزرگ ژاپنی‌ها، لکسوس ES تیپ ۳۰۰h بهترین عملکرد را نشان داد. لکسوس با دو نماینده در ایمن‌ترین خودروهای هر کلاس سال ۲۰۱۸، بیشتر از گذشته نظر مشتریان را جلب خواهد کرد.

* در هر کلاس، چند مدل پنج ستاره‌ی ایمنی را دریافت کرده‌اند اما باتوجه به بررسی دقیق‌تر، عملکرد هر خودرو ارزشیابی (درصد) و به‌عنوان ایمن‌ترین مشخص می‌شود. /زومیت

این خبر ایمن‌ترین خودروهای ۲۰۱۸ اعلام شدند. اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

شرایط غیر منطقی پیش فروش پراید و تیبا توسط سایپا اعلام شد؛ تحویل تابستان و پاییز ۹۸

در شرایطی که افکار عمومی درگیر میزان افزایش قیمت خودروهای تولید داخل است، سایپا شرایط فروش پراید و تیبا برای تحویل در یکسال آینده با قیمت های روز اعلام کرده است. اعلام این شرایط فروش پراید و تیبا در زمان فعلی تنها می تواند به معنای نیاز شدید سایپا به تامین نقدینگی باشد. چرا که مسلما با توجه به پیش فروش ایران خودرو با قیمت های قطعی در چند روز قبل و صحبت های روز گذشته وزیر صنعت معدن و تجارت مبنی بر ادامه پیش فروش با قیمت های قطعی، سرمایه گذاری بلند مدت مشتریان برای خرید خودروهایی مانند پراید و تیبا با قیمت غیر قطعی و تحویل برای یکسال آینده نمی تواند هیچ توجیهی داشته باشد.

از این رو انتظار می رود که استقبال از این شرایط پیش فروش توسط مشتریان چندان داغ و چشمگیر نباشد. عجیب تر آنکه سایپا شرایط معامله حواله (امکان صلح) را نیز برای ثبت نام کنندگان در این طرح بسته است و با این حساب ریسک سرمایه گذاری برای مشارکت در این طرح را افزایش داده است.

شرایط فروش پراید و تیبا سایپا

نکات مهم:
در این طرح سود مشارکت ۱۵ درصد و سود انصراف ۱۲ درصد است.
تاریخ ارسال دعوتنامه، هفته چهارم ماه ذکر شده است.
در این بخشنامه ثبت نام صرفا برای مشتریان فاقد خودرو (فاقد پلاک ملی فعال) که ۱۸ ماه اخیر اقدام به خرید خودرو ننموده اند مجاز است.
ثبت نام برای افراد فاقد گواهینامه (تاریخ صدور گواهینامه می بایست قبل از مهر ۹۷ باشد) امکان پذیر نیست.
نمایندگان فروش موظف به رویت اصل گواهینامه مشتریان و دریافت کپی آن در زمان اخذ مدارک هستند.
شرایط مذکور فاقد صلح است.
در این بخشنامه محدودیت کد ملی وجود دارد.
کلیه مشتریانی که در طرح جدید ایران خودرو ثبت نام کرده اند مجاز به ثبت نام نیستند.
قیمت نهایی در زمان دعوتنامه مشخص خواهد شد.

The post شرایط غیر منطقی پیش فروش پراید و تیبا توسط سایپا اعلام شد؛ تحویل تابستان و پاییز ۹۸ appeared first on دیجیاتو.

بررسی هیوندای اکسنت؛ ارزانترین سدان هیوندای در بازار ایران

هیوندای اکسنت از جمله کهنه‌کارترین محصولات هیوندای به شمار میرود که از سال ۱۹۹۴ میلادی تاکنون، پنج نسل از آن راهی بازار شده است. این خودرو جایگزین مدل معروف اکسل (۱۹۸۵ تا ۲۰۰۰) شد به طوری که نسل اول آن کاملا مشابه نسل آخر اکسل ساخته شد.

فیس‌لیفت نسل دوم هیوندای اکسنت که در ایران با نام ورنا شناخته می‌شد، توانست با استقبال شایسته‌ای مواجه شود و فروش خوبی را تجربه نماید.

اخیرا نسل چهارم (۲۰۱۰) هیوندای اکسنت توسط کرمان موتور به صورت مونتاژ داخل به بازار کشورمان راه یافت که متاسفانه به دلیل اعمال تحریم، کمپانی کره‌ای مجددا دست شریک ایرانی را در پوست گردوی قوچان نهاده و خودش مهلکه را ترک گفته است.

هیوندای اکسنت

بنابراین نسل چهارم هیوندای اکسنت نیز همچون جدش ورنا، نتوانست حضور نسبتا بلندمدتی را در ایران تجربه نماید. علی ای حال، هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از این خودرو در کشورمان حضور دارد و همین موضوع ما را بر آن داشت که به سراغ یک نمونه هیوندای اکسنت مونتاژی برویم؛ داشته‌هایش را در مقابل نداشته‎هایش قرار دهیم و در ترازوی قیاس، ببینیم که کدام کفه سنگین‌تر است؟

هیوندای اکسنت

بنابراین در ادامه با دیجیاتو همراه شوید تا با هم نگاهی به این سدان جمع‌وجور کره‌ای بیندازیم.

بدنه با سبک طراحی ساده و زیبا

لازم است بدانید که طراحی نسل چهارم هیوندای اکسنت به بیش از هشت سال قبل بازمی‌گردد. ظاهر اکسنت اگرچه چندان مهیج به نظر نمی‌رسد اما با وجود گذر این سال‌ها، توانسته به خوبی غبار کهنگی را از لباس نسبتا زیبای خود دور نگاه دارد.

البته فقدان رقبای درخور و متنوع در بازار ایران، در به‌روز ماندن محصولاتی همچون نسل چهارم اکسنت، تاثیر قابل توجهی دارد.

هیوندای اکسنت

چراغ‌های جلو از نمایی کشیده و اسپرت برخوردار هستند و برخلاف حالت کلی بدنه که تأنی و آرامش را به ذهن متبادر می‌نماید، اخم و ناراحتی را میتوان از سگرمه‌های در هم رفته آن احساس نمود.

برخلاف بسیاری ازمحصولات جدید هیوندای، در اینجا به دلایل اقتصادی و نیز ابعاد نسبتا کوچک بدنه، خبری از جلوپنجره بزرگ نیست و یک حفره کشیده و تقریبا کوچک بین چراغ‌ها، مزین به نماد کروم رنگ هیوندای، پرونده جلوپنجره اکسنت را مختومه کرده است.

هیوندای اکسنت

در عوض یک مجرای بزرگ در قسمت میانی جایگاه‌های مه‌شکن تعبیه شده تا عدم توانایی کافی جلو پنجره کوچک را در تامین هوای مورد نیاز پیشرانه و سیستم خنک‌کننده تا حد زیادی جبران نموده باشد.

خطوط و نگاره‌های مختلفی بر روی سپر و درب کاپوت خودرو به صورت برجسته نقش بسته که ظاهر نسبتا ساده هیوندای اکسنت را جسورانه‌تر و اسپرت جلوه می‌دهند.

هیوندای اکسنت

نمای جانبی خودرو نیز از جلوه‌ی خوبی سود می‌برد. شکل طراحی سقف می تواند کمانی از یک دایره بزرگتر تصور شود که شیب مناسبی در قسمت ستون‌های A و C پدید آورده است.

فریم پنجره ها شمایلی متناسب دارد و حضور لچکی در انتهای عقبی آن کاملا جلب توجه می‌نماید. قطر چرخ‌ها از تناسب کافی با ابعاد کلی خودرو برخوردار بوده و خطوط حجمی امتداد یافته از انتهای چراغ عقب تا گلگیر جلو، جلوه‌ی عضلانی‌تر را برای ظاهر آرامش‌بخش اکسنت به ارمغان آورده است.

هیوندای اکسنت

در همین راستا یک حجم منفی با گوشه‌های تیز در پایین درب‌ها به همراه گلگیرهای نسبتا برجسته نیز در نمای جانبی اکسنت قابل مشاهده است.

نمای پشت اکسنت از هماهنگی خوبی با طرح کلی بدنه سود می‌برد. چراغ های نسبتا بزرگ به رنگ سفید-قرمز در دو طرف درب صندوق خودنمایی می‌کنند.

هیوندای اکسنت

انتهای بالایی درب صندوق به صورت کمی برجسته طراحی شده و حالتی قوسی‌شکل دارد. سپر عقب نیز از طراحی ساده و در عین حال زیبایی برخوردار است؛ سنسورهای دنده عقب به همراه دو چراغ شب‌نما نیز بر روی آن قابل مشاهده است.

همانند سایر نقاط بدنه، سپر عقب هم به برخی خطوط برجسته مزین شده تا از سادگی آن کاسته شود. نوار کرومی نصب شده در قسمت فوقانی جایگاه نصب پلاک به همراه لوگوی کرومی هیوندای و نوشته اکسنت را نیز می‌توان به لیست کوتاه تزئینات اندک نمای عقب ضمیمه نمود.

هیوندای اکسنت

شیشه عقب کوچک به نظر می‌رسد و می‌تواند دید عقب را از داخل کابین محدود سازد.

به طور کلی ظاهر هیوندای اکسنت به عنوان یک سدان کوچک اقتصادی( البته با قیمت‌های فعلی نمی‌توان خیلی به اقتصادی بودن اکسنت امیدوار بود) کاملا قابل قبول بوده و قطعا مورد پسند مشتری ایرانی قرار می‌گیرد.

کابین در حد انتظار هیوندای اکسنت

با ورود به فضای داخلی هیوندای اکسنت، داشبورد نسبتا بزرگ حسی متفاوت و البته تا حدی متناقض را در ذهن پدید می‌آورد و این مسئله شاید تا حدی به محدود شدن فضای کابین نیز منجر شده باشد.

هیوندای اکسنت

متریال داشبورد از کیفیت مناسبی برخوردار است و در قیاس با رقبای چینی موجود در بازار ایران، مرغوب‌تر و با کیفیت والاتر به نظر می‌رسد.

تریم داخلی خودروی مورد بررسی به رنگ کرم-تیره است که تضاد بصری زیبا و خوشرنگی را در برابر دیدگان بیننده پدید آورده است.

سیستم مالتی مدیا با برخورداری از صفحه نمایشگر ۷ اینچی کیفیت صدای مناسبی داشته اما وضوح نمایشگر چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد.

در قسمت زیرین سامانه مالتی‌مدیا نیز کلیدهای گردان سیستم تهویه حضور دارند که ویژگی اقتصادی بودن اکسنت را به طور کامل یادآوری می‌نمایند و چندان شیک و مدرن به نظر نمی‌رسند.

فضایی خالی‌ بین پنل انتخاب دنده و کلیدهای تهویه بر روی کنسول میانی وجود دارد که کاربرد زیادی داشته و جهت قرار دادن اشیایی همچون تلفن همراه و… کاملا فایده‌مند خواهد بود.

سبک طراحی غربیلک فرمان به صورت چهار شاخه است که شباهت زیادی به انواع به کار رفته در سایر محصولات هیوندای دارد و خوش‌دست و زیبا احساس می‌شود. پنل کیلومترشمار از نوع مکانیکی بوده و طراحی ای کاملا ساده و معمولی دارد.

هیوندای اکسنت

معدود سطوح نقره فام مشاهده شده در بعضی نقاط کابین همچون: پیرامون سامانه مالتی مدیا و تریم داخلی غربیلک فرمان و بخش‌هایی از قسمت بازویی تودری‌ها، هماهنگی و هارمونی مناسبی از جهت بصری با یکدیگر پدید آورده‌اند.

فرم صندلی‌ها حالتی عادی داشته اما نسبتا راحت به نظر می‌رسد. رنگ روشن روکش صندلی‌ها نیز با تریم کرم رنگ کابین هماهنگ است.

هیوندای اکسنت

میزان فضای سر و پاها برای سرنشینان جلو کاملا مناسب است و در ردیف عقب نیز برای افراد با قد متوسط، نباید محدودیت خاصی وجود داشته باشد.

ظرفیت صندوق عقب اکسنت معادل ۴۶۵ لیتر است که برای خودرویی با این ابعاد کاملا قابل قبول است و می تواند نیازهای سفری یک خانواده ۴ نفره را به‌ طور مطلوب برطرف نماید.

هیوندای اکسنت

به طور کلی، با توجه به کیفیت برتر متریال استفاده شده در فضای داخلی اکسنت نسبت به رقبای چینی و نیز کیفیت مونتاژ خوب، می‌توان به کابین اکسنت نمره قبولی داد، چرا که حداقل شاخصه‌های مورد نظر مشتری ایرانی را در خود دارد و نسبت به معدود رقبای موجود در بازار ایران از کیفیت بالاتری سود می برد.

پیشرانه معمولی

پیشران ۱٫۶ لیتری هیوندای اکسنت قادر است تا توانی معادل ۱۲۲ اسب بخار را در ۶۳۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری برابر ۱۵۶ نیوتن متر تولید نماید. یک گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته نیز نیروی حاصل را به چرخ‌های جلو منتقل می‌نماید.

هیوندای اکسنت

آمار و ارقام حاصل از یک چنین پیشرانه‌ای، شتاب صفر تا صد ۱۱ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعتی را به ما نشان می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی هیوندای اکسنت معادل ۶٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. این عدد در بزرگراه ها به ۵ و در معابر شهری، به ۸ لیتر تغییر پیدا خواهد کرد.

تجهیزات و امکانات

خودروی مورد نظر از تجهیزات رفاهی نظیر: تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، رینگ‌های اسپرت ۱۶ اینچی به همراه لاستیک‌های ۱۹۵ میلی‌متری، استارت دکمه‌ای، روشنایی خودکار چراغ‌های اصلی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با ۴ بلندگو و ۴ توئیتر، درگاه‌های USB و AUX برای پخش سرگرمی‌های چندرسانه‌ای، ناوبری ماهواره‌ای سازگار با نقشه‌های ایران، کامپیوتر سفری و دوربین پارک همراه با سنسور عقب برخوردار است که در کلاس خود، کافی و به اندازه به نظر می‌‍رسد.

هیوندای اکسنت

همچنین تجهیزات ایمنی هیوندای اکسنت به شرح زیر است:

چهار کیسه هوا مخصوص سرنشینان جلو بعلاوه دو کیسه هوای پرده‌ای، ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) با هدف کنترل پایداری الکترونیکی وضعیت خودرو در هنگام چرخش فرمان، سیستم مدیریت پایداری (VSM) برای کنترل پایداری خودرو در سطوح لغزنده به همراه سفت شدن فرمان و هشداردهنده‌ی فشار باد لاستیک‌ها (TPMS).

هیوندای اکسنت

قیمت و رقبا

با توجه به قیمت متوسط ۲۰۰ میلیون تومانی هیوندای اکسنت، نمیتوان رقبای زیادی برای آن متصور شد. با این وجود خودروهایی نظیر سایپا سراتو ۲٫۰ لیتری آپشنال به قیمت ۲۰۵ میلیون تومان، چری آریزو۵ توربو اکسلنت با بهای ۱۵۲ میلیون تومان و ام‌جی ۳۶۰ توربو ۱۵۱ میلیونی می‌توان را نزدیک‌ترین رقبای هیوندای اکسنت در بازار کنونی ایران دانست.

هیوندای اکسنت

کلام آخر

هیوندای اکسنت خودروی جمع و جوری است که به هر جهت میتواند نیازهای یک خانواده کم جمعیت را که به دنبال یک سدان کوچک غیرچینی، باکیفیت و نسبتا ارزان است را مرتفع سازد.

بنابراین اگر ۲۰۰ میلیون تومان دارید و می‌خواهید یک محصول هیوندای را خریداری نمایید، اکسنت تنها سدان صفر کیلومتر قابل ارائه به محضر شما خواهد بود.

The post بررسی هیوندای اکسنت؛ ارزانترین سدان هیوندای در بازار ایران appeared first on دیجیاتو.

قیمت خودروهای داخلی در بازار در سه شنبه ۲۰ آذر ۹۷ + جدول

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، بعد از اعلام وزیر صنعت مبنی بر عرضه خودرو با قیمت ۵ درصد زیر قیمت بازار باید انتظار داشته باشیم تا در هفته های پیش رو باز هم ایران خودرو نسبت به عرضه های خودروی های خود به صورت تحویل فوری و با قیمت های جدید اقدام کند اما این اقدامات تا چه میزان می تواند نسبت به کاهش قیمت ها در بازار اثر گذار باشد نکته ایی است که زمان آن را مشخص خواهد کرد.

در معاملات امروز بازار خودرو پراید ۱۱۱ با قیمت ۳۸ میلیون تومان و ۲۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ با قیمت ۳۵ میلیون تومان  پژو ۴۰۵ جی ال ای ایکس با ۵۷ میلیون تومان، تندر پلاس با ۸۸ میلیون تومان و ۵۰۰ هزار تومان و تیبا ۲ قیمت ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

همچنین پژو ۲۰۶ تیپ ۲ هم با قیمت ۶۲ میلیون تومان، تومان تیپ ۵ با ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ،دنا پلاس با قیمت ۱۰۷ میلیون ۵۰۰ هزار تومان و سایمتی اتوماتیک با قیمت ۴۷ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد. /عصر ایران

بر اساس این گزارش قیمت برخی از محصولات داخلی بر اساس اعلام اتحادیه خودروی تهران در بازار مطابق جدول زیر است.

قیمت خودروهای داخلی در بازار در سه شنبه 20 آذر 97 / پژو 206 تیپ 2 ، 62 میلیون تومان شد (+جدول)

قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۱۳۹۷/۰۹/۲۰

این خبر قیمت خودروهای داخلی در بازار در سه شنبه ۲۰ آذر ۹۷ + جدول اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

نرخ‌های عجیب در بازار خودرو

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، چند وقتی است بر سر قیمت‌گذاری خودرو بحث‌های زیادی مطرح می‌شود. دولت زیر بار افزایش قیمت خودرو نمی‌رود؛ اما این رفتار، هم واحد‌های تولیدی را تحت تأثیر قرار داده و آن‌ها را به بنگاه‌های زیان‌دهی تبدیل کرده است و هم مصرف‌کننده با توجه به شکاف زیاد ایجاد‌شده بین قیمت کارخانه و بازار، تورمی را تجربه می‌کند که در هیچ حساب و کتاب رسمی، محاسبه نمی‌شود.

اگرچه قیمت خودرو‌های ساخت داخل در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تقریبا حدود ۱۰ درصد یا کمتر افزایش یافته است؛ اما بررسی قیمت‌های ۱۹ آذر امسال در مقایسه با ۱۹ آذر سال قبل نشان می‌دهد که تفاوت نرخ خودرو‌های ساخت داخل در بازار و کارخانه بسیار معنی‌دار شده است. این اختلاف فاحش، به مفهوم ایجاد حاشیه سود بالا برای دلالان خودرو و زیان مصرف‌کننده است.

بررسی جداول قیمت منتشرشده در سایت اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو در تهران نشان می‌دهد که تفاوت قیمت پراید ۱۵۱ در کارخانه و بازار در ۱۹ آذر سال ۹۶، فقط ۱۱۵ هزار تومان بود؛ اما این تفاوت قیمت دیروز به ۱۲‌میلیون‌و ۲۰۰ هزار تومان رسید. خودروی پژو ۲۰۶ تیپ پنج، در سال ۹۶ در کارخانه ۹۳ هزار تومان گران‌تر از بازار آزاد عرضه می‌شد؛ اما امروز این اختلاف قیمت به ۳۰‌میلیون‌و ۵۸ هزار تومان، آن‌هم به نفع دلالان بازار رسیده است. تفاوت قیمت سمند EF۷ در بازار در مقایسه با کارخانه در سال گذشته یک‌میلیون‌و ۴۰۸ هزار تومان بود؛ اما این شکاف قیمتی امسال به ۲۷‌میلیون‌و ۱۶۱‌هزار‌و ۸۰۰ تومان رسیده است.

رنو ساندرو اتوماتیک هم که در سال گذشته در بازار با کارخانه فقط سه‌میلیون‌و ۹۰۰ هزار تومان اختلاف قیمت داشت، امسال تفاوت قیمتی ۶۷‌میلیون‌و ۳۵۶ هزار تومانی را تجربه می‌کند. این روند به نفع هیچ‌کس نیست؛ اما معلوم نیست چرا نهاد‌های نظارتی و سازمان تعزیرات یا سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده در قبال شکاف ایجاد‌شده بین قیمت بازار و کارخانه سکوت اختیار کرده‌اند

از یک سو کارخانه‌های تولید‌کننده خودروی داخلی فریاد می‎زنند که با ادامه روند ثبات قیمت‌های خودرو، ورشکست خواهند شد و از سوی دیگر مصرف‌کننده هم اگر نخواهد در صف طویل تحویل خودروی خودروسازان داخلی منتظر بماند، باید خودروی گرانی را بخرد که سود آن نصیب دلالان بازار خودرو می‌شود.

رایزنی برای افزایش قیمت خودرو
نسخه‌ای که کارشناسان خودرو برای حل مشکل تفاوت قیمت بازار و کارخانه تجویز می‌کنند، این است که قیمت‌ها بر‌اساس نظام عرضه و تقاضا واقعی شود و منظورشان از این جمله این است که با در‌نظر‌گرفتن بهای خودرو در بازار آزاد و لحاظ‌کردن یک اختلاف پنج‌درصدی در قیمت، نرخ مدل‌های مختلف خودرو در کارخانه مشخص شود.

البته صاحبان صنایع خودرو که می‌گویند صدایشان به جایی نمی‌رسد، بی‌کار ننشسته‌اند و جلسات متعددی با مقامات تصمیم‌ساز دارند. سه روز پیش شهاب‌الدین بی‌مقدار، رئیس فراکسیون حمایت از صنعت قطعه‌سازی، به مهر گفته بود که خودروسازان در جلسه با رئیس مجلس شورای اسلامی به این تصمیم رسیده‌اند که نرخ خودرو‌هایی را که تحت قیمت‌گذاری شورای رقابت به شمار نمی‌روند، بر‌اساس شرایط بازار تغییر دهند. بر‌اساس این تغییرات قیمت چهار محصول ایران‌خودرو نیز کلید خورده است.

به گفته بی‌مقدار بر‌اساس مصوبات شورای رقابت، خودرو‌های بالای ۴۵ میلیون تومان عملا از شمول قیمت‌گذاری خارج بوده و قیمت آن‌ها با توجه به شرایط بازار تعیین می‌شود.

به‌زودی اخبار نحوه قیمت‌گذاری خودرو منتشر می‌شود
آن‌طور که در اخبار آمده است، ایران‌خودرو قیمت چهار محصول خود را افزایش داده است؛ اما سعید مدنی، مشاور مدیر‌عامل سایپا هرگونه افزایش قیمت در محصولات سایپا را رد می‌کند. او می‌گوید: درباره مسئله تعیین قیمت خودرو هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

بر‌اساس گفته‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت کارگروهی روی این بحث کار می‌کنند. البته ما هم در این کارگروه هستیم و تلاش می‌کنیم تا به فرمولی برای تعیین قیمت همه خودرو‌ها برسیم. مدنی عنوان می‌کند: به‌زودی اخباری درباره نحوه قیمت‌گذاری خودرو‌ها منتشر خواهد شد.

او درباره دلیل افزایش قیمت چهار مدل از خودرو‌های تولیدی ایران‌خودرو هم بیان می‌کند: شاید ایران‌خودرو مجوزی گرفته باشد. در‌این‌باره خبر ندارم. شنیده‌ام که این شرکت برخی خودرو‌های خود را گران کرده است. به احتمال زیاد مجوز گرفته است؛ اما برخی از سازمان‌ها هم می‌گویند شاید این افزایش قیمت‌ها بدون مجوز بوده باشد. هنوز این مسئله حل نشده است. /شرق

صادرات ۱۸ نوع ماده غذایی ممنوع شد + جدول

این خبر نرخ‌های عجیب در بازار خودرو اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

چه کسانی نمی‌گذارند قیمت خودرو پایین بیاید؟

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران اتومبیل در خصوص وضعیت بازار خودرو و قیمت‌های جدید ایران خودرو گفت: خرید و فروش به کمترین حد خود در سال جاری رسیده است و اگر بگوییم نزدیک به صفر شده، دروغ نگفته‌ایم که این امر به سبب اشباع شدن بازار، قیمت بالا و عدم عرضه از سوی خودروسازان به بازار است.

ریس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل گفت: امروز وضعیت به گونه‌ای شده که هر روز یک خبر خودرویی در خصوص افزایش قیمت‌ها منتشر می‌شود؛ روزی می‌گویند ۵ درصد حاشیه بازار و روز دیگر ۲۰ درصد. این وضعیت سبب شده آنها که خودرو به صورت عمده خریداری و انبار کرده‌اند تا تعیین تکلیف بازار از عرضه خودروهای خود خودداری کنند اما چیزی که به نظر می‌آید این است که سرانجام ۵ درصد حاشیه بازار اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: بازار خودرو در کشور به گونه‌ای شده است که دیگر چند دهک و برخی قشرها نمی‌توانند صاحب خودرو شوند و متاسفانه این یک واقعیت انکارناپذیر است از سوی دیگر کسانی که در این مدت خریدار خودرو هستند به دنبال گرفتن خودرویی هستند که بعد از مدتی سود کنند. امروز خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده است.

وی در خصوص افزایش قیمت برخی خودروهای ایران‌خودرو و اثرگذاری اجرای قانون پنج درصد حاشیه بازار گفت: مطابق قانون تجارت اگر عرضه زیاد شود چون خریدار وجود ندارد قیمت‌ها بایستی ریزش کند اما در ایران داستان فرق دارد زیرا بازار خودرو انحصاری است و دو خودروساز می‌توانند بازار را مدیریت کنند. پس اینکه فکر کنیم شاهد هجوم مردم برای گرفتن پول ثبت‌نام خودروها باشیم درست نیست چون خودروسازان داخلی بازار را طوری مدیریت می‌کنند که به این وضعیت دچار نشوند. همانطور که در سال ۹۱ این اتفاقات افتاد.

موتمنی گفت: در چند ماهه اخیر مردم خودشان تبدیل به یک فروشنده خودرو شدند و کسی که یک خودرو لازم داشت سعی کرده تمام سرمایه خود را خودروهای بیشتری بخرد تا بتواند ارزش پولش را حفظ کند الان همین افراد منتظر هستند تا سود بیشتری بکنند.

وی افزود: تنها راهی که مردم کمتر ضرر کنند و تعداد بیشتری بتوانند قدرت خرید خودرو داشته باشند، این است که دستگاه‌های نظارتی با قدرت و صلابت با هرگونه تخلف و بازارسازی و دلال‌بازی برخورد کنند در آن صورت می‌توان گفت که شاید حقوق مردم حفظ شود.

رونمایی از طرح جدید دولت برای شکستن نرخ‌ها در بازار مسکن

این خبر چه کسانی نمی‌گذارند قیمت خودرو پایین بیاید؟ اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

نقشه مهلک خودروسازان برای منتقل کردن فشار مالی خریداران به نظام بانکی

آنطور که از اخبار بر می آید نتیجه جلسه‌ خودروسازان و قطعه‌ سازان با رئیس مجلس شورای اسلامی، صدور مجوز افزایش قیمت خودرو برای محصولاتی با قیمت بیش از ۴۵ میلیون تومان بوده است. مازیار بیگ لو در خصوص جلسه قطعه سازان و خودروسازها با رییس مجلس گفت: هفته قبل جلسه‌ ای با حضور آقای لاریجانی رییس مجلس، همتی رییس بانک مرکزی، رحمانی وزیر صنعت و معاونین آنها همراه با مدیران عامل ایران خودرو و سایپا و اعضای هیات رییسه انجمن قطعه سازان درخصوص بررسی آخرین وضعیت تولید خودرو و قطعه در کشور برگزار شد.

کیفیت حاشیه است!

نظر رئیس مجلس با توجه به شرایط موجود و کاهش ۴۰ درصدی تیراژ خودروسازان بر این بود که قیمت‌ ها پنج درصد حاشیه بازار اعمال شود کما اینکه ما این تجربه را در دهه ۷۰ و ۸۰ نیز داشتیم اما وزیر صمت معتقد بودند نباید فقط بحث قیمت خودرو را در نظر گرفت بلکه باید یک بسته کامل که شامل کیفیت خودرو و خدمات پس از فروش و تعامل با مصرف کننده است را لحاظ کرد.
عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌ های خودرو افزود: قطعه سازان و خودروسازان در این جلسه بیان کردند که این صنعت در حال مرگ است و فعلا اولویت زنده نگه داشتن آن با آزادسازی قیمت خودرو هاست بعد از آن می‌ توان به سراغ حاشیه‌ هایی همچون کیفیت و نحوه تعامل با مصرف کننده رفت که در صورت این اتفاق شاهد افزایش ۷۰ تا ۸۰ درصدی قیمت خودرو های کمتر از ۴۵ میلیون تومان خواهیم بود.
وی گفت: در این جلسه در خصوص کمبود نقدینگی خودروسازان و قطعه‌ سازان و اتخاذ راهکارهایی برای جبران آن همچون ارائه تسهیلات و حضور در بازار سرمایه بحث و تبادل نظر شد اما نظر قاطع جمع بر این بود که باید هر چه زودتر آزادسازی قیمت خودرو ها صورت بگیرد.قیمت خودرو

دلالان ضرر خواهند کرد، افزایش قیمت ها به صورت پلکانی

بیگ ‌لو در خصوص تعیین تکلیف خودروهای پیش فروش شده و این که با این افزایش قیمت احتمال هجوم ثبت نام کنندگان برای پس گرفتن پول خود وجود دارد، گفت: افرادی که برای سود و حفظ ارزش پول خود ثبت نام کردند و در واقع بازار را این گونه بی‌ ثبات کرده‌ اند مطمئنا ضرر خواهند کرد زیرا قرار نیست خودرو یک کالای سرمایه ‌ای باشد و به کسی سود برساند.
وی ادامه داد: علی‌ رغم تاکید مکرر بانک مرکزی، خودروسازها و کارشناسان مبنی بر اینکه مردم پول خود را جهت سرمایه گذاری در این بازار وارد نکنند و به سایر بازارها همچون بورس و تولید بروند اما باز هم عده زیادی چندین خودرو ثبت کردند که به طور حتم ظرف روزهای آینده ضرر هنگفتی خواهند کرد.
بیگلو گفت: خودروسازان برای اینکه با هجوم افراد برای پس گرفتن پول خودرو مواجه نشوند به صورت پلکانی قیمت‌ ها را بالا خواهند برد و یک شبه پنج درصد حاشیه بازار را اجرا نخواهیم کرد.

توپ کاهش قدرت خرید مردم در زمین سیستم بانکی

بیگلو در پاسخ به این سوال که به نظر می ‌رسد با افزایش ۷۰ درصدی قیمت خودرو ها و با توجه به اینکه در آمد هیچ گروه از افراد جامعه این مقدار افزایش نداشته است و به این ترتیب آنها دیگر توانایی خرید خودرو نخواهند داشت، گفت: در همان جلسه راهکارهایی مطرح شد تا قدرت خرید مردم برای خودرو پایین نیاید قرار است بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار مجوزهای لازم را صادر کنند تا خودروسازان بتوانند با حداقل پیش پرداخت و سود مشارکت پایین خودروهای خود را به فروش برسانند.
وی اظهار داشت: از طرف دیگر راهکارهای خوبی برای این که حداقل جذابیت برای افرادی که ثبت نام کردند وجود داشته باشد تا ترجیح ندهند که پول خود را پس بگیرند و خودروساز با مشکل نقدینگی مواجه شود، اندیشیده شده است، برخی اوقات دیگر کاری از دست تولید کننده بر نمی‌ آید بلکه این وظیفه نهادهای دولتی است که از مصرف کنندگان حمایت کنند.

https://i1.wp.com/digiato.com/wp-content/uploads/2018/12/1079A2D2-7E43-45A8-A6B2-52882182635F.jpeg?w=660&ssl=1

با ورشکست نشدن خودروسازان، نفع اصلی به مردم می رسد!

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌ های خودرو در خصوص تسهیلات آزادسازی خودروها گفت: در صورت اجرای این طرح مردم بیشترین نفع را خواهند برد. چند ماه پس از آزادی قیمت ‌ها دوباره تولیدات هر خودروساز به روزی دو هزار خودرو خواهد رسید و کارگرهایی که در صنعت قطعه سازی تعدیل شده بودند دوباره به کار برخواهند گشت کما اینکه نگرانی اصلی رییس مجلس و سایر حاضرین بحث بیکاری کارگران بود.
وی ادامه داد: از طرف دیگر همانند دهه ۷۰ و ۸۰ کیفیت و تیراژ تولید بالا خواهد رفت و ما در هر سال شاهد ورود خودروهای جدید و پلت فرم های جدید هستیم کما اینکه در همان سال‌ ها سمند و پژو وارد بازار شدند.
آن دسته از خودروهایی که با نرخ قطعی به فروش رسیده ‌اند، حق افزایش قیمت ندارند و آن دسته از خودروهایی که پیش‌ فروش شده‌ اند، با قیمت روز به مشتریان تحویل داده خواهند شد.

ممکن است تاریخ تکرار نشود

اگر در زمان حدود پنج سال به عقب بازگردیم، شاهد شکل گرفتن کمپین تحریم خرید خودرو صفر در تابستان سال ۹۲ خواهیم بود. درست زمانی که قیمت خودروهای تولید داخل به دلیل افزایش نرخ ارز به شدت افزایش یافته بود و مشتریان ناراضی از کیفیت و شرایط خودروهای داخلی تصمیم به تحریم خرید از خودروسازان گرفتند. در آن زمان پس از چند ماه کش و قوس مداوم، سرانجام وزارت صنعت پس از رایزنی با بانک مرکزی و ارائه وام، مشکل را حل کرد و بار دیگر چرخ صنعت خودرو به گردش در آمد، اما حالا خودروسازان و قطعه سازان به فکر تکرار این روند هستند و درخواست کمک بلاعوض سی هزار میلیارد تومانی برای احیای صنعت خودروسازی دارند.

از سوی دیگر با توجه به کاهش شدید قدرت خرید مصرف کنندگان طی یکسال اخیر، به نظر می رسد که برای ادامه تولید انبوه خودروسازان پس از افزایش قیمت ها، چاره ای جز ارائه شرایط اقساطی و ارائه وام به مصرف کنندگان وجود نداشته باشد، اما پرسش اینجاست که آیا نظام بانکی کشور در شرایط فعلی توان ارائه وام های سنگین به خریداران و خودروسازان را دارد یا خیر؟

https://i2.wp.com/digiato.com/wp-content/uploads/2018/12/69228329-B9A4-4E50-9CA3-1F3B2E55E9BB.jpeg?resize=660%2C495&ssl=1

آنچه مسلم است اینکه در صورت بروز موج انصراف از خرید خودروهای ثبت نامی و نرسیدن مساعدت از سوی نظام بانکی، شرایط به نحوی پیش خواهد رفت که فاجعه موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز تکرار شده و صنعت خودروسازی کشور به کل ورشکست خواهد شد.

The post نقشه مهلک خودروسازان برای منتقل کردن فشار مالی خریداران به نظام بانکی appeared first on دیجیاتو.

بررسی گک ترامپچی GA3S؛ رقیبی ناشناخته برای بسترن B30 و چری آریزو ۵

گروه اتومبیل سازی گوانگژو یا به طور خلاصه گک گروپ (GAC Group)، یک شرکت خودروسازی چینی است که مقر آن در شهر گوانگژو واقع شده است. این کمپانی در سال ۱۹۵۵ میلادی بنیان نهاده شد و از سال ۲۰۰۵ تحت عنوان «هولدینگ گروه صنعتی-خودروسازی گوانگژو» به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

گک ترامپچی GA3S

این شرکت به تولید خودروهای تجاری، سواری، اتوبوس و نیز قطعات مشغول است. لازم است بدانید که گک در قالب قراردادهای جوینت ونچر، با کمپانی های بزرگ و صاحب‌نامی همچون: هوندا، تویوتا، ایسوزو و میتسوبیشی همکاری دارد و محصولات این برندهای ژاپنی را در چین عرضه می‌کند.

گک ترامپچی GA3S

محصولات سواری گک تحت برند «ترامپچی» و خودروهای تجاری آن با نام تجاری «گونو» به بازار ارائه می‌شوند. اخیرا یک محصول سواری این شرکت موسوم به گک ترامپچی GA3S به بازار کشورمان راه پیدا کرده که از نظر اتاق، در کلاس  سدان‌های کوچک رده‌بندی می‌شود.

ما در مقاله پیش رو نگاهی به این تازه‌وارد چینی انداخته‌ایم تا پی به داشته‌ها و نداشته‌های این فرزند کوچک سرزمین اژدها ببریم. بنابراین لطفا در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گک ترامپچی GA3S

طراحی ظاهری ترامپچی GA3S

گک ترامپچی GA3S یک سدان کامپکت است که نخستین مرتبه در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۳ به معرض نمایش عمومی درآمد و کمی بعد، در  ماه ژولای با قیمت ۸۰ تا ۱۲۰ هزار یوآن (بسته به تجهیزات و نوع قوای محرکه) به فروش رسید.

گک ترامپچی GA3S

نمای ظاهری این خودرو به گونه‌ای طراحی شده که بتواند تا حدودی حس جسارت و خشونت را در قالب پوششی از لطافت و صمیمیت، به ذهن بیننده القا نماید.

نمای جلوی گک ترامپچی GA3S حالتی اخم‌آلود داشته اما در عین حال نسبتا هماهنگ و کم نقص به نظر می رسد به نوعی که شاید بزرگترین نقطه ضعف نمای جلوی این خودرو، طراحی عجیب و زشت لوگو بر روی جلوپنجره باشد.

گک ترامپچی GA3S

جلو پنجره حالت شش ضلعی داشته و سه ردیف نوار کرومی با شکلی خاص به همراه لوگوی گک در میانه آن مشاهده می‌شود. مجرای پایینی ورودی هوا نیز تصمیم به اتحاد با جایگاه‌های مه‌شکن در دو طرف خود گرفته و قلمرو تحتانی سپر را به طور سراسری، به تسخیر خود درآورده است. در نمای روبرو، طراحی برجسته درب کاپوت حالت چهره عضلانی و جسورانه‌تری را برای این ورزشکار چینی به دنبال دارد.

گک ترامپچی GA3S

نمای جانبی گک ترامپچی GA3S از سبکی ساده و در عین حال نسبتا جذاب بهره می‌برد. همچنین برخی خطوط حجم‌دهنده بر روی درب‌ها و سپر خودرو نقش بسته تا از سادگی طراحی در این نما کاسته شده و جلوه‌ای مهیج‌تر در ذهن بیننده پدید آورده شود. سایز چرخ‌ها مناسب به نظر می‌رسد و سبک طراحی رینگ‌های اسپرت خودرو نیز در نوع خود جالب توجه است.

گک ترامپچی GA3S

متفاوت‌ترین جلوه این بخش، به جاسازی دستگیره درب عقب در لچکی انتهایی فریم پنجره‌ها برمی‌گردد که شاید پیدا کردن آن را برای افراد ناآشنا در وهله اول، کمی مشکل باشد. آنتن سقفی کوسه‌ای و یک نوار نه چندان پهن کرومی در قسمت رکاب نیز از زاویه کناری قابل رویت هستند.

گک ترامپچی GA3S

سبک طراحی نمای عقبی این خودرو از شیوه‌ای برخوردار است که نمی‌توان آن را خیلی هماهنگ با طراحی سایر بخش‌ها، به ویژه نمای جلو دانست. چراغهای برگی فرم نسبتا بزرگ در دو طرف درب صندوق عقب جانمایی شده‌اند و یک نوار کروم رنگ در حد فاصل این دو بر روی درب صندوق قرار گرفته تا بر تزیینات ساده آن افزوده باشد.

گک ترامپچی GA3S

سایز شیشه عقب نسبتا مناسب به نظر می‌رسد. انتهای بالایی درب صندوق عقب حالتی نسبتا برجسته و تیز دارد که در هماهنگی با سایر خطوط حجمی بدنه، در اینجا ظاهر شده است. در ناحیه تحتانی سپر عقب نیز یک قطعه پلاستیکی مشکی رنگ حاوی چراغ مه‌شکن مشاهده می‌شود و در دو طرف آن چراغ‌های شب‌نما آن به چشم می‌خورند.

گک ترامپچی GA3S

به طور کلی، طراحی ظاهری گک ترامپچی GA3S که بی شباهت به بسترن B30 نیست، از سبک و سیاقی بهره‌مند شده که می‌تواند در بازار ایران مورد پسند اکثر افراد واقع گردد؛ به ویژه که مشتریان بالقوه این خودرو عمدتا از قشر متوسط هستند و به احتمال زیاد از ظاهر خسته‌کننده تولیدات قدیمی دو خودروساز داخلی خسته شده‌اند و به دنبال خودرویی جدیدتر با طراحی نسبتا مدرن، در حد وسع مالی خود می‌گردند.

ابعاد بدنه گک ترامپچی GA3S به شرح زیر است:

طول: ۴٫۵۹ متر، عرض: ۱٫۷۹متر، ارتفاع: ۱٫۴۹ متر، فاصله محوری: ۲٫۶۲ متر

طراحی داخلی گک ترامپچی GA3S

در نخستین نگاه به فضای داخلی گک ترامپچی GA3S متوجه شباهت کلی داشبورد، به ویژه در قسمت میانی آن با چری آریزو۵ خواهید شد. سبک طراحی دریچه‌های میانی تهویه که در دو طرف صفحه نمایشگر مرکزی قرار گرفته‌اند این موضوع را تایید می‌کند.

متریال داشبورد و پنل درب‌ها از جنس پلاستیک خشک است که کیفیتی نسبتا مناسب و مشابه سایر محصولات هم‌رده چینی را ارائه می‌دهد. البته در ناحیه‌ای از پنل درب‌ها و نیز قسمت بازوی آنها از چرم مصنوعی برای پوشش دادن این بخش‌ها استفاده شده که حس خوبی از لمس آن به سرنشین منتقل می‌شود.

گک ترامپچی GA3S

تریم داخلی کابین به رنگ مشکی بوده اما تزیینات کروم رنگ، به صورت بسیار محدود در داشبورد و دستگیره درب‌ها به چشم می‌خورند. نحوه چیدمان دکمه‌ها و کلیدهای مختلف در قسمت میانی داشبورد نیز از اشکال خاص هندسی پیروی کرده و در نوع خود می‌تواند جالب و مورد پسند باشد. غربیلک فرمان برقی و خوش‌دست گک ترامپچی GA3S فاقد روکش چرمی است و جنس پلاستیکی نه چندان ناخوشایند آن را می‌توان پس از به دست گرفتن این غربیلک فرمان احساس نمود. البته از فرم و سایز مناسبی برخوردار است و کلیدهای تعبیه شده در دو طرف آن کار را برای راننده راحت‌تر می‌نماید.

اهرم ترمزدستی جایگاه مناسبی داشته و کاملا خوش دست به نظر می‌رسد. در بخش پنل کیلومترشمار پشت فرمان نباید انتظار نمونه دیجیتالی را داشته باشید. در این قسمت یک پنل کیلومترشمار مکانیکی به کار گماشته شده که البته از ظاهری نسبتا اسپرت، خاص و مهیج برخوردار است.

دکمه استارت نیز در گوشه سمت راست بین پنل کیلومتر شمار و دریچه تهویه تعبیه شده است که حس مدرن تر بودن را برای کابین این خودرو به ارمغان آورده است.

گک ترامپچی GA3S

صندلی‌ها و کنسول استراحتگاه آرنج بین آنها توسط روکشی از جنس چرم مصنوعی پوشانده شده‌اند که از کیفیت نسبتا مناسبی برخوردار است. فرم صندلی‌ها چه در جلو و چه انواع موجود در ردیف عقب، در نوع خود مناسب بوده و نشیمنگاهی نسبتا راحت، به همراه حمایت کافی از بدن سرنشینان را ارائه می‌دهند.

میزان فضایی که در اختیار سرنشینان ردیف عقب قرار گرفته نیز در حد متناسب ارزیابی می‌شود و سرنشینان با قد متوسط ۱۸۵ سانتی‌متر، احتمالا مشکل خاصی در ردیف دوم از نظر فضای زانو و پاها نداشته باشند. فضای سر نیز به علت ارتفاع مناسب سقف در انتهای عقبی خود، در حد و اندازه کافی ارزیابی می‌شود. حجم صندوق عقب این خودرو نیز معادل ۴۵۰ لیتر اعلام شده است.

گک ترامپچی GA3S

به طور کلی فضای کابین ترامپچی GA3S از نظر شاخصه‌هایی همچون: کیفیت، جاداری و سبک طراحی، نمره کاملا قابل قبولی را به ویژه در قیاس با رقبای مشابه موجود در بازار ایران کسب می‌نماید و به احتمال زیاد می‌تواند موجب خشنودی و رضایت مالکان ایرانی خود شود.

مشخصات فنی ترامپچی GA3S

مدل GAC GA3S
پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
حجم موتور ۱۵۹۸ سی سی
حداکثر قدرت ۱۲۰ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور در در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۶ لیتر در هر صد کیلومتر
وزن ۱۲۳۵ کیلوگرم
گیربکس ۴ سرعته خودکار

امکانات و تجهیزات رفاهی ایمنی گک ترامپچی GA3S

سانروف – کنسول وسط – صندلی چرم – صفحه نمایشگر لمسی خودرو‬‎ – کامپیوتر سفری – سیستم ترمز (ABS) – سیستم الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) – سیستم ضد سرقت (Immobiliser) – سنسور نور – سنسور باران – سنسور عقب برای پارک – دوربین عقب – کانال تهویه عقب – چراغ روشنایی در روز‬‎ – چهار عدد کیسه هوا – تنظیم صندلی راننده و کمک راننده به صورت اتوماتیک – تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله – جمع شدن آینه‌ها به صورت اتوماتیک

گک ترامپچی GA3S

قیمت و رقبا

این خودرو هنوز به صورت گسترده وارد بازار نشده اما با این وجود، در برخی از سایتهای معتبر فروش خودرو، بهای مدل ۲۰۱۵ و صفر کیلومتر آن به طور متوسط در حدود ۱۵۰ میلیون تومان اعلام شده است. همچنین با توجه به ممنوعیت واردات خودرو در شرایط فعلی، فعلا امیدی بر عرضه گسترده آن نیست.

گک ترامپچی GA3S

از جمله مهمترین رقبای گک ترامپچی GA3S در بازار ایران میتوان به بسترن بی۳۰، ام جی ۳۶۰، چری آریزو۵ و دنا پلاس توربو می‌توان اشاره نمود.

کلام پایانی

گک ترامپچی GA3S می‌توانست در صورت عرضه مناسب و برخورداری از دایره خدمات پس از فروش گسترده، به یکی از محبوب‌ترین سدان های رده قیمتی متوسط در بازار ایران بدل شود.

اما با توجه به کاهش قدرت خرید قشر متوسط به عنوان مشتریان اصلی این دست از خودروها به دلیل گرانی بیش از حد محصولات در بازار خودرو و نیز آینده مبهم عرضه گسترده این مدل، احتمالا گک GA3S نتواند به جایگاهی که شایسته آن است در بازار ایران دست پیدا کند. البته باید منتظر آینده بود و دید که چه سرنوشتی برای گک ترامپچی GA3S پیش خواهد آمد…

The post بررسی گک ترامپچی GA3S؛ رقیبی ناشناخته برای بسترن B30 و چری آریزو ۵ appeared first on دیجیاتو.

از آبروریزی فیات و جیپ تا درخشش پژو و هیوندای؛ نتایج تازه ترین تست های تصادف منتشر شد

جیپ رانگلر یکی از توانمندترین شاسی بلندهای حال حاضر جهان است. این خودرو به واسطه توانایی های تحسین برانگیز خود در عبور از انواع پستی و بلندی ها، انتخاب اول بسیاری از آفرودبازان به شمار می رود.

اما در کنار نقاط قوت زیاد، نسل کنونی رانگلر از یک مشکل بزرگ رنج می برد و آن چیزی نیست جز وضعیت تاسف بار ایمنی. این شاسی بلند همه جا رو در تست تصادف اخیری که توسط یورو انکپ برگزار شده، توانسته فقط یک ستاره ایمنی از آن خود کند.

3537f22c-jeep-wrangler-diesel-1

یورو انکپ دلیل اصلی عملکرد خیلی ضعیف جیپ رانگلر را به عدم بهره گیری از سیستم های کمکی راننده – مثل ترمز اضطراری خودکار و سیستم کمک به حفظ خودرو در بین خطوط – نسبت داده است.

میشل فن راتینگن (Michiel van Ratingen) دبیر کل یورو انکپ در این باره گفته:

واقعا ناامیدکننده است که یک اتومبیل جدید فروخته شده در سال ۲۰۱۸ فاقد سیستم ترمز خودکار و سیستم کمکی هدایت در بین خطوط است.

وی در اظهار نظری جالب افزوده محصولات جیپ در سال های اخیر همواره به لحاظ تجهیزات ایمنی فاصله زیادی با رقبا داشته و در پس آنها قرار گرفته اند.

نسل جدید جیپ رانگلر در بخش های محافظت از سرنشینان بزرگسال، سرنشینان خردسال و عابرین پیاده امتیازهای زیادی را از دست داده است. این شاسی بلند آمریکایی به ترتیب امتیازهای ۵۰، ۶۹ و ۴۹ درصد را در بخش های یاد شده کسب کرده که اصلا جالب توجه نیستند.

به غیر از جیپ، فیات پاندا نیز در تست تصادف یورو انکپ مایوس کننده ظاهر شده است. این خودروی کوچک شهری، در کمال تعجب نتوانسته حتی یک ستاره از یورو انکپ کسب کند. پیش از این نیز پونتو دیگر هاچ بک ساخت فیات با صفر ستاره ایمنی، باعث آبروریزی ایتالیایی ها شده بود. با توجه به عملکرد جیپ رانگلر و فیات پاندا می توان نتیجه گرفت که حرف های دبیر کل یورو انکپ کاملا صحیح بوده و محصولات فیات کرایسلر به لحاظ ایمنی ضعیف تر از رقبا هستند.

علاوه بر این دو خودرو، شاخه اروپایی انکپ مدل های دیگری را نیز ارزیابی کرده است. هیوندای سانتافه یکی از این مدل ها است که موفق به کسب ۵ ستاره کامل شده؛ البته تست ها یورو انکپ نشان می دهند ایربگ های پرده ای جانبی این شاسی بلند کره ای در نسخه های مجهز به سقف پانورامیک، ممکن است هنگام باز شدن، دچار پارگی شوند. هیوندای قول داده برای رفع این مشکل، یک فراخوان صادر خواهد کرد.

ب ام و X5 دیگر مدل ۵ ستاره ای یورو انکپ است. علی رغم محافظت بسیار خوب از سرنشینان، ایربگ زانوی این کراس اوور محبوب آلمانی در حفاظت از پاهای راننده عملکرد مطلوبی از خود نشان نداده؛ مشکلی که سال گذشته در حین تست سدان سری ۵ نیز مشاهده شده بود.

آئودی Q3، جگوار I-Pace، ولوو V60/S60 و پژو ۵۰۸ مدل های دیگری هستند که موفق به کسب امتیاز کامل از یورو انکپ شده اند. فن راتینگن درباره عملکرد این خودروها گفته:

اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، باید بگوییم آئودی Q3، جگوار I-Pace، پژو ۵۰۸ و ولوو V60/S60 استانداردهای جدیدی را برای رقبا تعیین کرده اند و سایر خودروسازان می توانند آنها را الگوی خود قرار دهند.

وی افزوده:

جگوار I-Pace نشان می دهد که خودروهای آینده نه تنها برای محیط زیست بهتر خواهند بود، بلکه سطح بالایی از ایمنی را فراهم خواهند کرد.

یورو انکپ

مروری بر نتایج تمامی تست های برگزار شده در سال ۲۰۱۸ توسط موسسه یورو انکپ

در ویدیوهای زیر می توانید عملکرد مدل های یاد شده را در تست های تصادف یورو انکپ مشاهده فرمایید.

 

The post از آبروریزی فیات و جیپ تا درخشش پژو و هیوندای؛ نتایج تازه ترین تست های تصادف منتشر شد appeared first on دیجیاتو.