کدام خودروها بیشترین افزایش قیمت را داشتند؟ / دنا پلاس ۱۳۹ میلیون تومان شد

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، بر اساس مشاهدات میدانی از بازار خودرو، قیمت خودروهای داخلی امروز نیز افزایش یافت.

طی معاملات امروز، سمند LX، با افزایش ۶ میلیون تومانی  ۸۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد و پژو پارس اتوماتیک با افزایش ۵ میلیون تومانی  به ۱۱۵ میلیون تومان رسید.

نرخ محصولات سایپا نیز در معاملات امروز افزایش یافت، به طوریکه سایپا ۱۳۲ (تنوع رنگ) با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی به مبلغ ۴۳ میلیون  و ساینا اتوماتیک  نیز با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۶۹ میلیون  تومان قیمت گذاری شد.

آخرین قیمت خودرو را مشاهده کنید.

جدول1

جدول2

جدول3

جدول4

6

7

5

8

قیمت طلا، سکه و دلار امروز ۱۳۹۷/۱۱/۲۸ | افزایش ۱۵۰ تومانی قیمت دلار

این خبر کدام خودروها بیشترین افزایش قیمت را داشتند؟ / دنا پلاس ۱۳۹ میلیون تومان شد اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

راهنمای خرید برلیانس H230 و H220 کارکرده + جدول قیمت‌

همان طور که اطلاع دارید چند سالی از حضور محصولات سری محصولات سری H200 کمپانی چینی برلیانس در کشورمان می گذرد.

برلیانس H230

این شرکت چینی که پارس‌خودرو را به عنوان شریک برای حضور در بازار ایران برگزیده است، توانست با ارائه دو سری از محصولات خود تحت عناوین H300 و H200، به فروش نسبتا خوبی در بازار تشنه ایران دست یابد.

برلیانس H230

سری H200 که در قالب بدنه هاچبک و سدان به بازار ایران عرضه شده، به واسطه عواملی همچون: قیمت‌گذاری نسبتا مناسب، بهره جویی از شبکه گسترده خدمات پس از فروش سایپا و ظاهر زیبا تر نسبت به محصولات هم قیمت داخلی، به تدریج راه خود را در بازار کشورمان پیدا نمود و با تمام کاستی‌هایش، به یکی از محصولات تقریبا محبوب برای مشتریانی با توانایی مالی متوسط رو به پایین بدل گردید.

برلیانس H230

برلیانس H220 – H230 به یک پیشرانه چهار سیلندر خطی به حجم ۱٫۵ لیتر مجهز شده است.

برلیانس H230

توان خروجی این پیشرانه معادل ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور حاصل از آن به ۱۳۸نیوتن متر می‌رسد که از این منظر، تقریبا مشابه اکثر خودروهای همرده خود نظیر: سمند، پژو ۴۰۵، پارس، پژو ۲۰۶ و تندر ۹۰ و غیره است.

برلیانس H230

وظیفه انتقال نیروی پیشرانه به سمت چرخ‌های جلو در برلیانس H200، بر عهده یک گیربکس پنج سرعته دستی و یا یک جعبه‌دنده AMT (اتوماتیک-دستی) شش سرعته گماشته شده است.

ترمز ABS و EBD، تهویه مطبوع، سانروف برقی (نسخه اتوماتیک)، باز شدن خودکار درب‌ها هنگام تصادف، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر و کامپیوتر سفری از جمله مهمترین امکانات و تجهیزات برلیانس H200 محسوب می‌شوند.

برلیانس H230

این خودرو کمتر از ۱۲۰۰ کیلوگرم وزن داشته و مصرف سوخت آن به طور متوسط معادل ۶٫۵لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر است. ظرفیت باک آن نیز به ۴۲ لیتر می‌رسد.

برلیانس H230

در حال حاضر اعمال تحریم بر صنعت خودروسازی کشورمان باعث شده تا همکاری میان خودروسازان داخلی و شرکای خارجی‌شان با مشکلاتی مواجه گردد.

رابطه کمپانی برلیانس و پارس خودرو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همین امر موجب شده تا پیش‌بینی آینده محصولات برلیانس در ایران اندکی سخت به نظر برسد.

برلیانس H230

همان‌طور که می‌دانید در ماه‌های اخیر نوسانات قیمتی نسبتا شدیدی را در بازار خودرو شاهد بودیم که به موجب آن، کلیه محصولات موجود در بازار با افزایش قیمت مواجه شدند.

برلیانس H230 و H220 نیز از این افزایش بها متاثر شدند و اینک می‌توان آنها را با قیمت‌های جدید از بازار تهیه نمود.

برلیانس H230

نکات مثبت

  • ظاهر قابل قبول نسبت به اکثر رقبای داخلی
  • طراحی داخلی خوب
  • قدرت کافی پیشرانه

نکات منفی

  • متریال نامناسب کابین
  • کارایی نه چندان مطلوب گیربکس اتوماتیک
  • فقدان صفحه نمایشگر لمسی

جدول زیر برای آگاهی شما عزیزان نسبت به بهای جدید نسخه‌های مختلف برلیانس H200 تهیه شده است.

توجه: قیمت‌ها به طور میانگین نوشته شده و اطلاعات مندرج در جدول از آگهی‌های موجود در سایت‌های معتبر خرید و فروش خودرو گردآوری گردیده است. تاریخ: بهمن۹۷

 نوع خودرو

 محدوده قیمت
(تومان)

 برلیانس H230/220 ، صفر کیلومتر، دنده‌ای و اتوماتیک(قیمت قدیم بازار)

۴۳-۴۸میلیون

  برلیانس H230/220 ، صفر کیلومتر، دنده‌ای و اتوماتیک(قیمت جدید بازار)

۷۲-۸۴میلیون

برلیانس H230 ، مدل۹۶، سفید، بدون رنگ،اتومات، کارکرد ۳۰هزار کیلومتر

۸۰میلیون

 برلیانس H230 ، مدل۹۵، سفید، بدون رنگ،گیربکس دستی، کارکرد ۶۸هزار کیلومتر

۶۲میلیون

 برلیانس H230 ، مدل۹۷، سفید، بدون رنگ،گیربکس دستی، کارکرد ۹هزار کیلومتر

۷۱میلیون

 برلیانس H230 ، مدل۹۵، سفید، بدون رنگ،گیربکس دستی، کارکرد ۶۵هزار کیلومتر

۵۸میلیون

برلیانس H230 ، مدل۹۶، سفید، بدون رنگ،گیربکس اتومات، کارکرد ۳۴هزار کیلومتر 

۷۸میلیون

 برلیانس H220 ، مدل۹۵، مشکی، بدون رنگ، گیربکس دستی، کارکرد ۴۰هزار کیلومتر

۶۰میلیون

 برلیانس H220 ، مدل۹۵، نوک مدادی، بدون رنگ،گیربکس اتومات، کارکرد ۲۶هزار کیلومتر

۷۲میلیون

The post راهنمای خرید برلیانس H230 و H220 کارکرده + جدول قیمت‌ appeared first on دیجیاتو.

افزایش لحظه به لحظه قیمت در بازار خودرو / پراید از ۴۵ میلیون تومان عبور کرد

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، در حالی که از صبح امروز قیمت خودرو روندی افزایشی را تجربه کرد اما در میانه روز برخی خودروها افزایش قیمتی برابر با ۳ تا ۱۰ میلیون تومان را شاهد بودند. همین امر سبب شد بازار خودرو به دلیل تغییرات شدید قیمتی با توقف معاملات روبرو شود.

افزایش قیمت خودرو در بازار در حالی رخ داد که پیش بینی خودروسازان، کاهش قیمت یا به عبارت دیگر تعدیل قیمت‌ها در بازار با اجرای مصوبه عرضه خودرو به قیمت ۵ درصد کمتر از حاشیه بازار بود.

برخی فعالان بازار عرضه قطره چکانی خودرو از سوی خودروسازان یا حتی توقف عرضه در برخی خودروها را عامل اصلی افزایش قیمت‌ها در بازار می‌دانند. این در حالی است که پیش تر اخباری مبنی بر حل مشکلات خودروسازان و همچنین فراهم شدن شرایط تولید خودرو در کشور به گوش رسید. خودروسازان در ماه‌های اخیر پس از آنکه خواستار افزایش قیمت خودروها شدند، تاکید داشتند نبود قطعه مانع از عرضه خودروها در بازار شده و از سوی دیگر فاصله شدید قیمتی عاملی برای ورود دلالان و سرمایه های سرگردان به بازار خودروست.

در پس افزایش قیمت ارز بازارهای ایران، از جمله بازار خودرو از روند طبیعی خود خارج شده و مشکلات متعددی را تجربه کردند. بازار خودرو، مسکن، ارز، سکه و طلا با تلاطمات شدیدی در این حوزه مواجه شدند.

بر اساس این گزارش در معاملات امروز، در حالی که فروشندگان خودرو در ابتدای روز قیمت پراید۱۵۱ اس ال در نمایندگی ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در بازار ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام کردند اما در میانه روز این قیمت به ۴۰ میلیون تومان رسید. در عین حال قیمت پراید ۱۳۱ ای ایکس در نمایندگی ۳۳ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان و در بازار ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در ابتدای روز اعلام شد اما در میانه روز قیمت این خودرو ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد.

 پراید۱۱۱ نیز با رسیدن به قیمت ۴۵ میلیون تومان، رکوردی تازه را به جا گذاشت.  افزایش قیمت‌ها تنها منحصر به خودروی پرتقاضای پراید نبود، قیمت دیگر خودروها نیز وضعیتی مشابه داشت.

قیمت برخی خودروهای وارداتی تنها در ۱۰ روز اخیر حتی افزایشی ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان را به خود دیده اند. به عنوان مثال قیمت سوناتا هیبرید تیپ ۳ مدل ۲۰۱۸ به ۵۲۰ میلیون تومان رسید. قیمت سراتو فول نیز از ۳۶۵ میلیون تومان به ۳۹۰ میلیون تومان رسیده است. قیمت آزرا از ۶۷۰ میلیون تومان به حدود ۷۲۰ میلیون تومان رسیده است. /خبرآنلاین

قیمت خودروهای داخلی / تندر ۱۰۰ میلیون تومان شد

این خبر افزایش لحظه به لحظه قیمت در بازار خودرو / پراید از ۴۵ میلیون تومان عبور کرد اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

نگاهی به عملکرد فراری به عنوان با ارزش ترین برند جهان؛ از تولید سوپر اسپرت تا خرس عروسکی

اخیرا گزارشی مربوط به ارزش برند ها طی ۱۲ ماه اخیر منتشر شده است که براساس آن برند فراری برای تولید خودرو ، عینک آفتابی و تی شرت به عنوان قوی ترین برند دنیا شناخته شد است.

این گزارش که توسط مجمع جهانی اقتصاد که در شهر Davos برگزار می شود منتشر شده است برند فراری را به دلیل فروش خرس های عروسکی، عینک آفتابی و تی شرت و سوپر کار به عنوان ارزشمند ترین برند حتی نسبت به مک دونالد و کوکا کولا معرفی کرده است. این شرکت که امسال توانسته است امتیاز ۹۴٫۸ از ۱۰۰ را بدست آورد نسبت به سال قبل که برابر ۹۱٫۵ بود سه امتیاز جایگاه خود را بهبود بخشیده است. این شرکت جز ۱۴ برند برتر است که توانسته است امتیاز AAA+ را دریافت کند.

طبق گفته های آقای David Haigh مدیر شرکت فراری این شرکت به عنوان لوکس ترین برند خودرو سازی همواره در تلاش است تا در زمینه های مختلف نوآوری و طراحی خاص خود را داشته باشد تا هنگامی که نشان اسب بر روی محصولی قرار می گیرد انعطاف پذیری و قدرت کامل این برند حتی در خارج از صنعت خودروسازی لمس شود.

فراری که به عنوان یک برند محبوب و سرشناس ایتالیایی شناخته می شود حتی در زمینه تولید لباس پارک های بازی و هتل ها نیز فعالیت می کند تا نشان دهد این برند فقط به دنبال تولید خودرو های سوپر اسپرت و پر قدرت نیست.

امسال ارزش برند فراری نسبت به سال گذشته با افزایش ۲۷ درصدی روبرو بوده که این افزایش برابر ۸٫۳ بیلیون دلار است. بیشتر خودرو های تولیدی تا سال ۲۰۱۹ این شرکت تا قبل از تابستان ۲۰۱۹ پیش فروش شده اند. این پیش فروشها در حالی صورت می گیرد که مدیر جدید آقای لوییس کمیلر که جایگزین آقای سرجیو مارچیونه شده نوید ۱۵ مدل جدید را می دهد. این مدل ها اکثرا الکتریکی خواهند بود و با این اوصاف به نظر می رسد جانشین سرجیو مارچیونه مرحوم با استراتژی جدیدی به دنبال افزایش بیشتر ارزش فراری است.

در انتها بعد نیست اشاره کنیم که برند میشلن امسال عنوان ارزشمندترین برند تایر جهان را از آن خود کرده است این در حالی است که مجمع جهانی اقتصاد سال گذشته برند بریجستون را به عنوان ارزشمندترین برند تایر جهان انتخاب کرده بود.فراری

The post نگاهی به عملکرد فراری به عنوان با ارزش ترین برند جهان؛ از تولید سوپر اسپرت تا خرس عروسکی appeared first on دیجیاتو.

تخفیف ویژه سایپا به مشتریانی با موعد تحویل بهمن و اسفند + جدول

تمامی مشتریان گروه خودروسازی سایپا که موعد تحویل خودروهای آنها بهمن و اسفندماه سال جاری است مشمول تخفیف ویژه این شرکت خواهند شد.
دکتر بابایی نماینده ویژه مدیرعامل سایپا با اعلام این خبر گفت: تمامی مشتریان این گروه خودروسازی که موعد تحویل خودروهای آنها بهمن ماه و اسفندماه سال جاری است مشمول تخفیف ویژه این شرکت خواهند شد. بابایی ادامه داد: با دستور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تمامی مشتریان شرکت با موعد تحویل بهمن ماه ۲۰ درصد و مشتریان با موعد تحویل اسفندماه ۱۵ درصد تخفیف ویژه دریافت خواهند کرد. به گفته نماینده ویژه مدیرعامل سایپا تمام مشتریان با موعد تحویل بهمن و اسفندماه ۹۷ می توانند با تکمیل وجه تا پایان سال از این تخفیف ویژه بهره مند شوند.
همچنین با توجه به مشکلات موجود در حوزه شماره‌گذاری و عدم امکان تخصیص خودرو با مدل ۹۸ در شرایط فعلی تا روزهای پایانی سال، امکان به تعویق انداختن فاکتور در سامانه فروش فعال است. لذا آن دسته از مشتریان محترم (محصولات سایپا و زامیاد) که تمایل به دریافت خودرو با مدل ۹۸ دارند میتوانند از این امکان استفاده نمایند.
بدیهی است سود تاخیر به مشتریان مذکور تعلق نخواهد گرفت.
در ادامه نیز می توانید لیست قیمت حاشیه بازار محصولات این گروه خودروسازی ویژه بهمن ماه ۹۷ را مشاهده کنید.

سایپا

The post تخفیف ویژه سایپا به مشتریانی با موعد تحویل بهمن و اسفند + جدول appeared first on دیجیاتو.

با ۷۰ میلیون چه خودروهایی می توان سوار شد؟

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری،  بررسی قیمت‌ها در بازارخودرو نشان می‌دهد، امکان خرید حداقل ۹ خودروی تولید داخل با بودجه ۷۰ میلیون تومانی وجود دارد.

لیست قیمت این خودروها در جدول زیر آمده است.

جدول هفتاد

لیست قیمت حاشیه بازار خودروهای سایپا و پارس خودرو + جدول

این خبر با ۷۰ میلیون چه خودروهایی می توان سوار شد؟ اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

هر آنچه از پلت فرم تازه ایران خودرو می دانیم؛ تلاش چند جانبه برای خودروسازی در شرایط تحریم

حدود یکسال و نه ماه قبل و در شرایط اجرای همه جانبه برجام بود که ایران خودرو از توسعه پلت فرم تازه خود با همکاری چندین کمپانی معتبر بین المللی خبر داد. براین اساس قرار بود محصول آینده ایران خودرو تحت طراحی کمپانی طراحی خوشنام پنین فارینا، با قطعات فنی توسعه یافته توسط ماهله آلمان و پاورتک کره جنوبی ظرف ۲٫۵ سال راهی بازار شود، اما در پی بحران اقتصادی اخیر که پس از اعلام خروج آمریکا، از توافق هسته ای سرنوشت این پروژه نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و به خصوص با توجه به افزایش شدید قیمت خودرو و کاهش قدرت خرید عموم جامعه، ممکن است اساسا توسعه یک پلت فرم هزینه بر در شرایط فعلی از توجیه اقتصادی مناسبی برخودار نباشد.

https://i2.wp.com/digiato.com/wp-content/uploads/2017/05/IKCO-EVO-1.jpg?resize=660%2C435&ssl=1
با این حال براساس اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده است، در بازدید چند ماه قبل دبیر شورای عالی امنیت ملی از گروه صنعتی ایران خودرو، وی در جریان جدیدترین اقدامات این شرکت برای مقابله با تحریم‌ها به‌ویژه در بخش طراحی و تولید پلت‌فرم ملی و توسعه محصولات قرار گرفته است.
طی چند روز گذشته خبرهای تازه ای از ایران خودرو به گوش می رسد که بر تولید یک محصول تازه با محوریت دانش داخلی تاکید دارد. در همین رابطه ویدیوی از بازدید مسئولان شورای عالی امنیت ملی از ایران خودرو منتشر شده است که بر استفاده از دانش مهندسان ایرانی برای تولید محصولات تازه متمرکز است. حال در آستانه ۲۲ بهمن به نظر می رسد که ایران خودرو قصد دارد تا با خبری قدرت خود در مهندسی خودروهای ملی را یاد آور شود.

ایران خودرو

تصاویر غیر رسمی از طراحی اولیه یک کراس اوور بر پایه زبان طراحی ایران خودرو که توسط مرتضی آلاد، یکی از طراحان خوش ذوق کشورمان ترسیم شده است.

تاکنون ایران خودرو از انتشار اطلاعات رسمی جدید در خصوص این پروژه خودداری کرده است اما آنطور که از شواهد بر می آید، تلاش برای افزایش درصد داخلی سازی پلت فرم پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸ ظرف ماه های گذشته می تواند در همین راستا انجام شده باشد. از سوی دیگر براساس گمانه زنی های اولیه، تاکنون چند خودرو شامل یک سدان سایز متوسط و یک کراس اوور توسط ایران خودرو طراحی شده است که ممکن است شباهت هایی به پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸ داشته باشند و احتمالا برای نیمه دوم سال ۹۸ یا نیمه اول سال ۹۹ معرفی خواهند شد.

مسلما چنین تلاشی در شرایط فعلی شایسته تقدیر است و برای شرکتی که مدت هاست به ساخت چند سدان ساده بر پایه فیس لیفت هایی از پژو ۴۰۵ و سمند بسنده کرده، هر گونه توسعه و نو آوری می تواند حائز اهمیت باشد، به خصوص که مدیر عامل ایران خودرو، این محصولات تازه را پاسخ این شرکت به شرایط سخت و تحریم های فعلی صنعت خودروسازی قلمداد کرده است.

اما در نهایت آنچه که مسلم است اینکه دست یابی به دانش روز صنعت خودروسازی بدون مشارکت کمپانی های بین المللی ممکن است و خودروسازان به نام کره ای و حتی چینی نیز بدور از شرایط تحریم ها، سال هاست که از دانش و تکنولوژی کمپانی های بزرگ در ساخت خودرو بهره می برند. از این رو باید منتظر ماند و دید که توان مهندسان داخلی در ساخت خودرویی ایرانی و مستقل از قطعات وارداتی تا چه حد می تواند منجر به تولید انبوه یک خودرو جذاب با قیمتی رقابتی شود؟

The post هر آنچه از پلت فرم تازه ایران خودرو می دانیم؛ تلاش چند جانبه برای خودروسازی در شرایط تحریم appeared first on دیجیاتو.

جاودانگی خودروهای فرسوده در شهر؛ کاهش ٧۵ درصدی اسقاط خودرو در سال ٩٧

طی چند ماه گذشته، روند اسقاط و خروج خودروهای فرسوده از سیستم حمل و نقل شهری، به دلیل ممنوعیت واردات خودرو عملا متوقف شده است. در همین راستا رییس کارگروه اتحادیه بازیافت اسقاط خودرو های فرسوده، از کاهش ٧۵ درصدی اسقاط خودرو در سال ٩٧ خبر داد.
محمدحسین گودرزی  با گلایه از دولت در خصوص عدم رسیدگی به مسئله اسقاط خودرو اظهار کرد: مراکز اسقاط درگیر ٧۰ هزار گواهی انباشت شده هستند اما دولت هیچ چاره جویی در این زمینه نمی کند.
طی چند سال گذشته که واردات خودرو آزاد بود، واردکنندگان عملا در جریان مستقیم پروسه اسقاط قرار گرفته و ملزم بودند به ازای واردات محصولات موردنظر خود، گواهی اسقاط خودرو ها را ارائه کنند. این الزام به نوبه خود بر روند اسقاط اثرگذار بود، هر چند البته چالش هایی را نیز به دنبال داشت، از جمله ظهور پدیده دلالی در بازار خودروهای اسقاطی و افزایش قیمت نسبتا شدید آنها. در نهایت اما با تصمیم دولت، از اواخر خرداد امسال، ثبت‌ سفارش خودرو ممنوع شد تا گلوگاه اصلی اسقاط خودروهای فرسوده نیز به تبع آن، بسته شود.وی ادامه داد: اگر خودروهای موجود در گمرک ترخیص شوند این گواهى ها به جریان می افتند اما دولت با وجود ممنوع کردن واردات، در بودجه ٩٨ نیز هیچ بودجه اى برای اسقاط خودرو در نظر نگرفته است.
گودرزی با تاکید بر این که دولت برای ایجاد هوای پاک و جلوگیری از مصرف بیش از حد سوخت باید چاره اندیشی کند، افزود: دولت از همان ابتدا این کار را بر دوش واردکنندگان و مراکز اسقاط انداخت، البته تا زمانی که واردات آزاد بود این پروسه تا این حد دشوار نبود زیرا مراکز هم متناسب با واردات کار اسقاط را انجام مى دادند اما در حال حاضر اسقاط خودرو به شدت سخت و زمان بر شده است.
در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو فرسوده در کشور تردد می‌کنند که نسبت به سال گذشته کاهش نیافته است. او از کاهش ٧۵ درصدی اسقاط خودرو در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: امسال با وجود تولیدات خودروسازان، کل اسقاطی ما در کل کشور به ١۰۰ هزار خودرو رسید؛ درحالی‌که سال های گذشته حدود ۴۰۰ هزار خودرو در سال اسقاط می کردیم.اسقاط خودرورییس کارگروه اتحادیه بازیافت اسقاط خودرو های فرسوده همچنین درباره وعده وزیر صنعت در خصوص رسیدگی به خودروهای اسقاطی گفت: در جلسه اى که با وزیر صنعت داشتیم، وزیر وعده داد که در دهه فجر کار ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک را آغاز کند که اگر این کار انجام شود پرونده ٧۰ هزار گواهی اسقاط به اجرا در می آید.
وی افزود: تعداد اسقاط خودروها متناسب با ظرفیت خودروهای وارداتی است و هر خودروی خارجی از یک تا هشت خودرو می تواند اسقاط کند، یعنی خودروهایی که ٢۵۰۰ سى سى ظرفیت دارند باید ٨ خودرو اسقاط کنند.
گودرزی همچنین درباره ٢۵هزار موتورسیکلتی که قرار بود در بهمن ماه به مراکز اسقاط تحویل داده شود، گفت: اسقاط موتورسیکلت نیز فعلا به تاخیر افتاده اما قرار است از اواخر اسفند ماه این کار انجام شود.

تاثیر افزایش قیمت خودرو بر پروسه اسقاط خودروهای فرسوده

تا سال گذشته ارزش گواهی اسقاط هر خودرو فرسوده بین ۲٫۵ الی ۴٫۵ میلیون تومان اعلام می شد، اما حالا و در پی افزایش شدید قیمت خودروهای دست دوم در بازار، قشر ضعیف جامعه که توانایی پرداخت رقم های سنگین برای خرید خودرو جدید و نو را ندارد، برای حفظ خودروی فرسوده و آلایندگی خود تمایل نشان می دهد. به معنای دیگر افزایش فاصله قیمتی بین بهای یک خودرو فرسوده اسقاطی و بهای خودروهای جایگزین قابل خرید توسط دهک های پایین جامعه باعث می شود تا تمایل به اسقاط خودروهای قدیمی بین مالکین این دسته از وسایل کاهش یابد.
این در حالیست که براساس آمار رسمی، هر خودرو فرسوده بین ۶٠ تا ١٠٠ درصد بیشتر از یک خودرو صفر موجب آلایندگی می‌شود. و به گفته رییس کارگروه اتحادیه بازیافت اسقاط خودرو های فرسوده: اگر بتوان نوسازی را به سرانجام برسانیم، سالانه ۴٠٠ هزار لیتر کاهش مصرف سوخت خواهیم داشت.

با این حساب تنها راه برون رفت از شرایط فعلی، پرداخت رقم های بالاتر برای خرید خودروهای فرسوده و اسقاط آن ها در روند تولید خودروهای داخلی است که این امر زمینه ساز افزایش بیشتر  قیمت خودروهای تولیدی کشور خواهد شد و تاکنون مورد موافقت مسئولان وزارت صنعت قرار نگرفته است.

The post جاودانگی خودروهای فرسوده در شهر؛ کاهش ٧۵ درصدی اسقاط خودرو در سال ٩٧ appeared first on دیجیاتو.

با کیفیت ترین و بی کیفیت ترین خودروهای تولید شده در کشور کدام است؟ (+جدول)

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، مطابق گزارش اعلام شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران که هر ماه خودروهای داخلی را مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد در دسته قیمتی یک گروه خودروهای سواری پژو ۲۰۰۸ و سوزوکی گرند ویتارا و نیو مزدا ۳ و در دسته قیمتی ۲ کیاسراتو، هیوندای accent، هیوندای I20 و هاوال H2 موفق به دریافت ۴ ستاره کیفی شدند.

در دسته قیمتی سه B30 و چانگان CS35، آریو اتوماتیک و در دسته قیمتی ۴ رنو ساندرو اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس، پارس تندر،پژو ۲۰۷ اتوماتیک، پژو ۲۰۷ و آریو دنده ای ۴ ستاره گرفتند.

در دسته قیمتی ۵ هیچکدام از خودروهای ساخت داخلی نتوانستند در رده کیفی بالا قرار بگیرند و سایپا ایکس ۱۱۱، سایپا ایکس ۱۳۱ ، سایپا ایکس ۱۳۲ و سایپا ایکس ۱۳۱ پارس خودرو دو ستاره گرفتند.

جدول مقایسه کیفی خودروها در آبان و مقایسه با ماه قبل

جدول

بازار خودروهای کارکرده خارجی داغ شد

این خبر با کیفیت ترین و بی کیفیت ترین خودروهای تولید شده در کشور کدام است؟ (+جدول) اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

بازار خودروهای کارکرده خارجی داغ شد

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، نگاهی به وضعیت معاملات نشان می دهد این بازار مشتریان مخصوص خود را دارد که ترجیح می دهند به جای خودروهای چند صد میلیونی داخلی، خودروهای کارکرده خارجی خریداری کنند. شکل سنتی معاملات در ماه های اخیر برهم خورده و بیشتر فروشندگان و خریداران ترجیح می دهند به صورت آنلاین نسبت به  انجام معاملات خود اقدام کنند؛ به این صورت که اگر واقعا خریدار و فروشنده بودند در مراحل بعد اقدام به گذاشتن قرار کنند که این مساله سبب شده تا انجام معاملات خارج از بنگاه ها و مراکز خرید و فروش خودرو انجام شود و دو طرف معامله پس از توافق تنها برای تبادل وجوه به دفاتر اسناد رسمی و همچین تعویض پلاک به مراکز موجود مراجعه می کنند.

در بازار خودروهای کارکرده چه خبر است؟ 

در بازارهای آنلاین خودروهای دست دوم خارجی قیمت ها متفاوت است به طوری که برای یک سورنتو مدل ۲۰۰۸ با ۲۰۲هزار کیلومتر کارکرد، قیمت ۲۰۵ میلیون تومان تعیین شده است.

همچنین یک دستگاه هیوندا النترا مدل ۲۰۱۴ فول آپشن با ۶۲هزار کیلومتر کارکرد قیمت ۲۵۳ میلیون تومان تعیین شده است.

سوناتا ال اف مدل ۲۰۱۵ وارداتی نیز با ۶۲هزار کیلومتر کارکرد به نرخ ۳۶۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

روئو

در این بازار آلفارومئو جولیتا مدل ۲۰۱۴ با ۸۷ هزار کیلومتر کارکرد نیز به قیمت ۲۷۵میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

مرسدس بنز C300 مدل ۲۰۱۱ هم با ۱۵۰ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۴۸۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

برای هیوندا سنتنیال مدل ۲۰۱۲ با ۴۷هزار کیلومتر کارکرد در این بازار قیمت ۷۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

تویوتا کمری ۲۰۰۸ با ۱۶۰هزار کیلومتر کارکرد ۲۲۵میلیون تومان قیمت خورده و فروشنده مایل به معاوضه نیز ذکر شده است.

در بازارهای آنلاین خرید و فروش خودرو، پرادو ۲۰۱۰ با ۷۰هزار کیلومتر کارکرد ۸۴۰ میلیون تومان قیمت خورده که تقریبا قیمت بالایی محسوب می شود.

 قیمت بی ام و ۳۲۰ مدل ۲۰۱۳ بدون ذکر کارکرد، ۴۷۵میلیون تومان ذکر شده است.

توسان ۲۰۱۷ با ۳۵هزار کیلومتر کارکرد نیز ۴۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

اسپورتج۲۰۱۲  با ۱۴۰هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۳۴۰ میلیون تومان عرضه شده است.

سراتو۲۰۰۰ مدل ۲۰۱۱ با ۱۳۰ هزار کیلومتر کارکرد هم ۱۵۸ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

سوناتا ال اف ۲۰۱۵ با ۲۵ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۳۶۰میلیون تومان عرضه و فروخته شده است. /خبرآنلاین

ثبت نام در پیش فروش‌ خودرو ریسک است

این خبر بازار خودروهای کارکرده خارجی داغ شد اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.