سیما ۲۰۱۸ مملو از غول‌های دست‌ساز است…

هفت صبح| نمایشگاه سیما را اغلب دوستداران صنعت تیونینگ مهمترین رویداد این حوزه در جهان می‌دانند که هرساله در اطراف لاس وگاس در نوادای آمریکا برگزار شده و اتفاقی به شدت خبرساز است. سیما که به شکل پیوسته از سال ۱۹۶۷ در حال برگزاری بوده، نمایشگاهی است که در آن از گاراژهای کوچک تا تیونرهای بزرگ و مشهور و حتی افراد ناشناس اقدام به عرضه خودروهای ارتقایافته نموده و پر از اتفاقات جالب توجه و خودروهای هیجان انگیز است. اینجا در شش بخش به سراغ مهمترین و جالب‌ترین اتومبیل‌های این نمایشگاه رفته است؛ خودروهایی از دوج، لکسوس، فولکس، کیا و فورد.

لوکس و وحشی مثل لکسوس
مهمترین خودروی نمایشی لکسس در سیما یک سدان لوکس LS است که از پوشش حفاظتی بدنه‌ سود برده و دارای رینگ‌های ۲۲ اینچی مشکی و کیت آئرودینامیک است. این ظاهر گیرا با سیستم تعلیق کم ارتفاع‌تر و عناصر مشکی براق تکمیل شده است. سدان لوکس لکسس همچنان دارا کیت ترمز پرفورمنس برمبو بوده و از ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب و روتورهای ۴۰۳٫۸ و ۳۸۱ میلی‌متری تشکیل شده است.

اسطوره موپار زنده شد
نامش هلفنت است و در نمایشگاه سوپر چارجر کانسپت نامیده می‌شود. البته کار فیات-کرایسلر تنها قرار دادن یک پیشرانه‌ی ۱۰۰۰ اسب بخاری در جلوی یک خودرو نبوده بلکه گیربکس ۶ سرعته دستی نیز با ترمزهای برمبوی ۶ پیستونه همراه شده است. چراغ‌های جلوی پاپ آپ کلاسیک در کنار آینه‌های جانبی خاص باعث شده تا دوستداران موپار به خوبی این مدل را از نمونه کلاسیک تشخیص دهند.

کیا می‌خواهد بزرگ شود!
به غیر از مدل جدید تلوراید که با پکیج کامل در نمایشگاه حاضر است، کیا با دو خودرو سدان کا۹۰۰ و استینگر که به شدت ظاهر گیرایی دارند، توانسته بسیاری از بازدیدکنندگان را به غرفه خود بکشاند. همچنین عرضه مدل فورته با کاور شرکت ردبول و تجهیزات و تریم مسابقه‌ای هم به شدت با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شده است.

یک گلف با طعم جنگنده بمب افکن
با آن باله بزرگ و روکش شظرنجی بیش از هر زمانی به یک جنگنده بمب افکن شبیه شده است. شرکت APR با نصب کیت مخصوص خود شامل رکاب، رینگ، باله، سپر و دیفیوز توانسته گلف را نسبت به قبل مهیج‌تر نماید.

فورد جی‌تی۴۰
اسطوره فورد اینجا هم خبرساز شده و ب لطف یک کاور آبی رنگ، استفاده از برخی تزئینات و تقویت موتور تا رسیدن به توان ۶۳۷ اسبی، در میانه نمایشگاه معرکه گرفته است!

هیولا یعنی چلنجر دمون
به شدت خبرساز شده است. این چلنجر خاص که در گونه دمون با رنگ خاکستری و افزودن برخی تزئینات به نمایشگاه آمده به لطف تیونینگ خوب شرکت اسپیدکور تا بیش از ۱۲۰۰اسب بخار قدرت گرفته و در اتاقش هم به وفور چرم و فیبرکربن دیده می شود.

کارآمدتر از بوگاتی؛ معرفی هیولای فوق سریع جیپ گرند چروکی Trackhawk هنسی

جیپ گرند چروکی Trackhawk یکی از هیجان انگیزترین شاسی بلندهای موجود بر روی کره خاکی است. این خودرو نیروی خود را از همان موتور قدرتمند V8 معروف به Hellcat که در زیر کاپوت برخی از قدرتمندترین محصولات گروه فیات کرایسلر نصب شده، دریافت می کند.

موتور سوپرشارژ مذکور با ۶٫۲ لیتر حجم توانایی تولید ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۳ نیوتن متر گشتاور را دارد. با تکیه بر این موتور جیپ گرند چروکی Trackhawk شتاب صفر تا ۹۶٫۵ کیلومتر را درعرض تنها ۳٫۵ ثانیه محقق نموده و قادر است در مسیر مستقیم به نهایت سرعت ۲۸۹ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

همانطور که مشاهده می کنید، این شاسی بلند آمریکایی بسیار سریع و چابک بوده و می تواند براحتی لبخند رضایت را بر لبان علاقه مندان به سرعت و هیجان بنشاند.

با این حال آقای جان هنسی، بنیانگذار و مدیرعامل کمپانی تیونینگ تگزاسی نظر دیگری داشته و معتقد است گرند چروکی Trackhawk باید عملکرد بهتری ارایه کند!

به همین خاطر وی به مهندسین شرکت خود دستور داده تا با ارایه پکیجی خروجی این خودرو را تا حد امکان ارتقا دهند.

8e0e4532-hennessey-grand-cherokee-trackhawk-5

با تغییراتی که شرکت هنسی بر روی قسمت های مختلف موتور Hellcat اعمال کرده، قدرت آن به ۱۲۰۰ اسب بخار و گشتاورش به ۱۳۵۴ نیوتن متر افزایش یافته است.

7e89544e-hennessey-grand-cherokee-trackhawk-7 (1)

با چنین نیروگاهی توانمندی، گرند چروکی Trackhawk تیونینگ هنسی اینک برای رسیدن به سرعت ۹۶٫۵ کیلومتر در ساعت فقط و فقط به ۲٫۳ ثانیه زمان نیاز دارد. همچنین در صورت فشردن پدال گاز تا انتها، عقربه سرعت سنج بر روی رقم شگفت انگیز ۳۲۱ کیلومتر در ساعت مماس می شود. بر مقایسه کافیست بدانید که بوگاتی ویرون برای رسیدن به سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتردر حال سکون به زمانی در حدود ۲٫۵ ثانیه نیاز دارد، بنابراین این جیپ توانمند از بوگاتی کارایی بیشتر را در شهر و خارج شهر نشان می دهد.

4329d839-hennessey-grand-cherokee-trackhawk-10

دست پرورده جدید تگزاسی ها مسیر یک چهارم مایل را در ۹٫۶ ثانیه و با سرعت ۲۳۳ کیلومتر در ساعت پشت سر می گذارد. با چنین ارقامی هنسی این خودرو را پرشتاب ترین شاسی بلند جهان می نامد.

a59ac81e-hennessey-grand-cherokee-trackhawk-2

چنانچه فردی به خرید این هیولای قد بلند علاقه مند باشد، باید حداقل ۱۷۹ هزار دلار برای آن کنار بگذارد. هنسی برای ارتقای تنها ۲۴ دستگاه از جیپ گرند چروکی Trackhawk برنامه ریزی کرده است. ناگفته نماند این تیونر تگزاسی مکانیسمی را طراحی کرده که با کمک آن سیستم انتقال قدرت بین دیفرانسیل عقب یا هر دو دیفرانسیل قابل انتخاب است.

The post کارآمدتر از بوگاتی؛ معرفی هیولای فوق سریع جیپ گرند چروکی Trackhawk هنسی appeared first on دیجیاتو.

سوپر سدان؛ تست حداکثر سرعت نسل جدید ب ام و Competition M5 [تماشا کنید]

M5 از نظر تکنولوژی های بی ام و یکی از بهترین سوپر سدان های این کمپانی به حساب می آید. نسل جدید این خودرو این بار به همراه یک سیستم ۴ چرخ متحرک روانه بازار شده که حس و حال نسل های قبل را به کلی از یاد می برد. از نکات فوق العاده نسل جدید هندلینگ آن است که به طرز چشمگیری بهبود یافته است.
اما این پایان ماجرای M5 نیست و مهندسین بی ام و طرفداران خود را ناامید نکرده اند، اگر شما جزء آن دسته از طرفدارانی هستید که دلتان برای حس و حال نسل های قبلی بی ام و M5 تنگ شده است از این پس می توانید به لطف سیستم xDrive خودرو خود را تبدیل به یک M5 دیفرانسیل عقب بکنید.

مدل اولیه M5 که ۶۰۰ اسب درون موتور هشت سیلندر ۴٫۴ لیتری تویین توربو آن می تاختند این بار با مدل Competition به همراه ۶۱۷ اسب راهی جاده ها شده است.

بی ام و M5

با توجه به افزایش قدرت، این مدل جدید سرعت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها ۳٫۴ ثانیه طی می کند که عدد واقعا بی نظیری برای یک خودروی سدان است.

این میزان قدرت M5 را در جایگاه دوم میان دو رقیب خود یعنی سدان مرسدس E63 S و کادیلاک CTS-V قرار می دهد. گذشته از قدرت، این مدل جدید در مورد وزن نیز از همه رقبا خود سنگین تر بوده و بنابراین در این حوزه در جایگاه آخر قرار می گیرد. البته این موضوع بدین معنی نیست که بی ام و قبل از شروع رقابت و به چالش کشیدن رقبا زمین را ترک کرده باشد.

در بحث حداکثر سرعت اما ورق بر می گردد و این بی ام و M5 جدید است که رقبا را به چالش می کشد. ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت عددی است که کارخانه سازنده این خودرو اعلام کرده است. در آن طرف میدان رقبای این سدان یعنی مرسدس بنز با حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت و کادیلاک با حداکثر سرعت ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت خودنمایی می کنند.

با توجه به ویدیویی که در ادامه خواهید دید می توان ادعا کرد که بی ام و M5 جدید می تواند به حداکثر سرعت ۳۱۳ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که جدی ترین رقیب برای سریع ترین سدان دنیا یعنی کادیلاک به حساب می آید.

در ادامه شما را به تماشای رکورد گیری حداکثر سرعت بی ام و M5 دعوت می کنیم:

 

The post سوپر سدان؛ تست حداکثر سرعت نسل جدید ب ام و Competition M5 [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

مخصوص ماجراجویان؛ برابوس Adventure 4×۴² با توانایی های آفرود عالی معرفی شد [تماشا کنید]

مرسدس بنز G کلاس را می توان یکی از اصیل ترین خودروهای جهان دانست. این شاسی بلند جان سخت در طول حیات خود متحمل تغییرات کمی شده و تفاوت های ظاهری اولین و آخرین نسل آن انگشت شمار هستند. تیونر معروف و خوشنام برابوس که تخصص بالایی در ارتقای محصولات مرسدس بنز دارد، اخیرا به سراغ نسل قبلی G کلاس رفته و آن را به یک اتومبیل تمام عیار برای مسیرهای آفرود تبدیل کرده است.

G-Class-1979

برابوس از نتیجه پروژه جدید خود با نام Adventure 4×4² یاد می کند. این پروژه بر روی G550 اجرا شده و در آن هم بر روی نمای ظاهری و هم توانایی های فنی تاکید شده است.

BRABUS - Adventure 4x4²

در نمای ظاهری بهره گیری گسترده از فیبر کربن در جای جای بدنه نکته ای است که در همان نگاه نخست جلب توجه می کند. در این بخش اجزای مختلفی به خودرو اضافه شده که تقریبا همه آنها از مواد سبک وزن ساخته شده اند.

BRABUS - Adventure 4x4²

هواکش های دوگانه، کاپوت متورم با برش های متعدد، گلگیرهای حجیم، رکاب های جانبی، وینچ، باربند و چراغ های سقفی LED برخی از ویژگی های ظاهری جذاب Adventure 4×4² به شمار می روند.

BRABUS - Adventure 4x4²

در زیر کاپوت تازه ترین دست پرورده برابوس همان موتور ۴ لیتری توئین توربوی V8 قرار دارد. این موتور ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید نموده و از طریق گیربکس ۷ سرعته خودکار هر چهار چرخ را به حرکت در میاورد. هر کدام از چرخ ها به تایرهای مخصوص مسیرهای سنگلاخی و گل آلود که ساخت کمپانی گودریچ هستند، مجهز شده اند.

brabus-adventure-4x4-mercedes-benz-g-class (7)

با چنین مشخصات فنی درخور توجهی Adventure 4×4² برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۶٫۷ ثانیه زمان نیاز دارد.

brabus-adventure-4x4-mercedes-benz-g-class (4)

در داخل کابین استفاده از چرم بسیار با کیفیت در قسمت های مختلف در دستور کار قرار گرفته است. به منظور کنترل سیستم تعلیق و امکانات گوناگون هم یک پنل لمسی بر روی کنسول مرکزی نصب شده است.

brabus-adventure-4x4-mercedes-benz-g-class (4)

چنانچه فردی در آلمان به این شاسی بلند همه جا رو علاقه مند باشد، باید دقیقا ۵۴۰,۲۴۲٫۱۵ یورو (معادل ۶۴۴,۸۶۰ دلار) کنار بگذارد. این رقم تقریبا سه برابر نسخه استاندارد G550 4×4² است.

brabus-adventure-4x4-mercedes-benz-g-class (4)

بد نیست اشاره کنیم نسل جدید G کلاس در نسخه G550 از یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۱۶ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. وظیفه انتقال نیروی تولیدی توسط این موتور بر عهده گیربکس ۹ سرعته خودکار گذاشته شده است.

040-2018-mercedes-amg-g63

افرادی که به دنبال قدرت بیشتر باشند، می توانند به سراغ G63 بروند. این نسخه به همان موتور ۴ لیتری V8 مجهز شده، با این تفاوت که خروجی آن به ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است.

The post مخصوص ماجراجویان؛ برابوس Adventure 4×۴² با توانایی های آفرود عالی معرفی شد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

خداحافظی کهکشان مرسدس بنز با یک ستاره جاویدان؛ مدیرعامل برابوس در گذشت

برابوس یا با تلفظ اشتباه و متداول در ایران “باراباس” یکی از مشهور ترین شرکت های تیونر مرسدس بنز است که سال هاست محصولاتی فراتر از انتظار را بر مبنای خودروهای ستاره نشان مرسدس بنز روانه بازار می کند.

حالا این شرکت مشهور و مطرح، مدیرعامل و بنیان گذار خود را از دست داده است، آلبریت بوشمن، مردی که حتی”بهترین” های مرسدس بنز را هم کافی نمی دانست.

ذوق و علاقه بوشمن به خودرو از زمان نوجوانی او آغاز شد و در نهایت این عشق و علاقه به تاسیس شرکت برابوس در سال ۱۹۷۷ ختم شد.زمانی که او فقط ۲۲ سال سن داشت. موفقیت و رشد شرکت به قدری سریع بود و مراحل ترقی را پشت سر می‌ گذاشت که نخستین کارگاه و نمایندگی او خیلی زود از حجم تقاضای مشتریان عقب افتاد.

بوشمن هم کسب و کار و تجارت شرکت را رشد داد و هم اصول اخلاقی کار را ارتقا بخشید. بوشمن با تمرکز ویژه بر تیونینگ پیشرانه و حداکثر خروجی قدرت و گشتاور، کیت ‌های بدنه‌ ی تهاجمی و عضلانی و کابین کاملاً سفارشی برابوس را خیلی زود به شهرت جهانی رساند.بوشمان در سن ۶۲ سالگی هنوز با بازنشستگی فاصله ای قابل توجه داشت و از این رو مرگ او بیش از حد ناگهانی و شوک آور به نظر می رسد.

او به‌ عنوان بنیان‌ گذار و مدیر عامل برابوس همیشه با شعار «برای پول کار نکنید، برای شوق و اشتیاق خود کار کنید» شناخته می‌ شد.کارمندان و همکاران او در بیانیه‌ ای یادآور شدند که بوشمان اغلب تا چهارشنبه ۴۰ ساعت کار می‌ کرد و به ‌ندرت تعطیلات آخر هفته را به استراحت می‌ پرداخت. او همواره عنوان می‌ کرد که هرگز برای پول کار نمی ‌کند و صرفا عشق در این صنعت است که او را به کار وا می‌ دارد.
گفتنی است که خانواده بوشمن برای ادامه اداره شرکت وارد عمل شده ‌اند و کنستانتین بوشمن، پسر بودو فورا مدیرعامل برابوس خواهد شد.

The post خداحافظی کهکشان مرسدس بنز با یک ستاره جاویدان؛ مدیرعامل برابوس در گذشت appeared first on دیجیاتو.

معرفی ب ام و M2 Competition؛ میراث دار ۲۰۰۲ افسانه ای

بالاخره پس از مدت ها انتظار و شایعات فراوان ب ام و از کوپه M2 Competition که نسخه بهبود یافته تر M2 محسوب می شود رونمایی کرد. تغییرات صورت گرفته در بخش ظاهری چندان گسترده نیستند.

قاب های جدید و آیرودینامیک آینه های جانبی، سر اگزوز های دوبل کرومی مشکی رنگ با قابلیت باز و بسته شدن دریچه ها با توجه به حالت رانندگی انتخاب شده، رینگ ها آلیاژی جدید با سایز ۱۹ اینچ، گرافیک جدید چراغ ها و ورودی های هوای بزرگتر به منظور تسهیل امر خنک کنندگی پیشرانه خودرو از جمله این تغییرات اند.

در داخل کابین اصلی ترین تغییرات اضافه شدن دکمه های M1 و M2 روی فرمان است. دقیقاً مشابه آنچه که در خودروی M4 Competition شاهدش بودیم این دو دکمه به راننده این امکان را می دهند تا تنظیمات رانندگی خود را ذخیره کرده و در مواقع دلخواه به آن ها دسترسی داشته باشند.

صندلی M اسپرت جدید که در رنگ های آبی و نارنجی قابل سفارش هستند در کنار دکمه استارتر قرمز رنگ، کمربند های مخصوص، تریم فیبر کربن روی داشبورد و پشت آمپر مشکی رنگ از دیگر تغییرات این بخش M2 competition به شمار می روند.

از نظر امکانات ایمنی و رفاهی نیز کوپه جدید ب ام و تغییراتی به خود دیده که از جمله آن می توان به سنسور های پارکینگ، سیستم پیشگیری از تصادف با ترمز اتوماتیک، هشدار تغییر خط حرکت  و سامانه نویگشین اشاره داشت. قابلیت دیگری نیز وجود دارد که میزان حداکثر سرعت مجاز را در هر بخش مسیر نشان می دهد؛ اما این مورد عملاً در چنین خودرویی بیهوده است!

تغییرات بزرگ‌ تر اما در زیر کاپوت قرار دارند؛ جایی که پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی جدید قرار گرفته و ۴۰ اسب‌ بخار نیروی بیشتر تولید می کند.

این پیشرانه اکنون ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌ کند در حالت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ ها انتقال می یابد و این خودرو را قادر می سازد تا در عرض ۴٫۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

البته خریداران در صورت تمایل می‌توانند یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دو کلاچه سفارش دهند تا شتاب خودرو به ۴ ثانیه کاهش یابد.

هر دو زمان ذکر شده به میزان ۰٫۱ ثانیه از مدل عادی M2 بهتر هستند. برای توقف این حجم از قدرت، دیسک های بزرگتری به قطر ۴۰ سانتی متر با کالیپر شش پیستونه و ۳۸ سانتی متر با کالیپر چهار پیستونه به ترتیب در جلو و عقب  به کار گرفته شده اند.

طبق روال همیشگی این کمپانی، بطور استاندارد حداکثر سرعت M2 Competition روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده اما با سفارش پکیج M Driver این مقدار به ۲۸۰ کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت.

در این بین ب ام و با قرار دادن سیستم خنک‌ کننده مشابه نمونه استفاده شده در مدل M4 Competition در M2 Competition و همچنین یک عدد رادیاتور مرکزی، دو رادیاتور جانبی و یک خنک‌ کننده روغن اضافه به خوبی به استقبال پیشرانه قوی تر موجود در این خودرو رفته است.

این کوپه هیجان انگیز آلمانی از استرس بار فیبرکربنی سود می برد که در کنار وزن ناچیزش، به گفته ب ام و، قرار است تا هندلینگ خودرو را بهبود ببخشد. سیستم فرمان الکترو مکانیکی بهبود یافته در کنار دیفرانسیل فعال مخصوص M تماماً در خدمت راننده خواهند بود.

از دیگر تغییرات شاسی خودرو می توان به سیستم تعلیق بازنگری شده و بازوهای کنترل آلومینیومی فورج کاری شده اشاره کرد. این خودرو از تابستان امسال جایگزین نسخه قبلی M2 در خط تولید ب ام و خواهد شد.

The post معرفی ب ام و M2 Competition؛ میراث دار ۲۰۰۲ افسانه ای appeared first on دیجیاتو.

نیسان قشقای با رکورد ۳۸۲ کیلومتر سریع ترین شاسی بلند جهان شد

به تازگی تیونر انگلستانی Severn Valley Motorsport که تبحر ویژه ای در ارتقا و بهبود عملکرد نیسان GT-R دارد، اعلام کرده با یک دستگاه نیسان قشقای رکورد سریع ترین شاسی بلند جهان را جابجا نموده است. به گفته این کمپانی قشقای تیون شده توانسته در رویدادی در بریتانیا به نهایت سرعت ۲۳۷٫۸ مایل (۳۸۲٫۷ کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند.

nissan-qashqai-by-severn-valley-motorsport (2)

برای دستیابی به این سرعت باورنکردنی، متخصصین Severn Valley Motorsport موتور استاندارد قشقای را از جای خود خارج نموده و موتور GT-R را جایگزین آن کرده اند. در گام بعدی با بهسازی های انجام شده، این تیونر موفق به استخراج ۲۰۰۰ اسب بخار از قلب گودزیلا شده که این رقم در نوع خود شگفت انگیز است.

nissan-qashqai-by-severn-valley-motorsport (2)

پیش از این رکورد سریع ترین شاسی بلند جهان را تویوتا در اختیار داشت. این کمپانی ژاپنی با یک دستگاه لندکروز تا دندان مسلح، موفق به دستیابی به سرعت ۲۳۰ مایل (۳۷۰ کیلومتر) در ساعت شده بود.

Toyota_Land_Speed_Cruiser_354_km

در روز رکوردگیری در همایش Vmax200، دست پرورده Severn Valley Motorsport که پسوند R به آن اضافه شده، توانسته بر سوپر اتومبیل های معروف و گران قیمتی مثل کوئنیگ زگ اگرا RS با رکورد ۲۲۱٫۳ مایل (۳۵۶ کیلومتر) و کوئنیگ زگ One:1 با رکورد ۲۱۸٫۳ مایل (۳۵۱ کیلومتر) در ساعت غلبه کند.

nissan-qashqai-by-severn-valley-motorsport

علاوه بر این دو سوئدی فوق سریع، چند اتومبیل اسپرت و سوپر اسپرت از لامبورگینی، مک لارن و ب ام و نیز در Vmax200 حضور داشتند، اما رکورد هیچکدام از آنها بهتر از قشقای R نبوده است.

nissan-qashqai-by-severn-valley-motorsport (2)

بد نیست بدانید این نخستین باری نیست که خودرویی با تیونینگ شرکت Severn Valley Motorsport به عنوان سریع ترین اتومبیل حاضر در همایش Vmax200 شناخته می شود. پیش از این نیز نسخه اولیه قشقای R زمانی که موتور آن ۱۱۰۰ اسب بخار داشت، موفق به ثبت رکورد سرعت ۲۱۰ مایل (۳۳۷ کیلومتر) در مسیر ۲ مایلی (۳٫۲ کیلومتری) باند فرودگاه شده بود.

nissan-qashqai-by-severn-valley-motorsport (2)

این تیونر با رکورد ۲۲۸٫۸ مایل (۳۶۸ کیلومتر) عنوان سریع ترین GT-R را که تاکنون در Vmax200 شرکت کرده، در اختیار دارد. در طول تاریخ ۱۶ ساله این همایش، تنها دو خودرو رکورد بهتری نسبت به قشقای R ثبت کرده اند؛ یکی کوئنیگ زگ One:1 که پیشتر به حداکثر سرعت ۲۴۰ مایل (۳۸۶ کیلومتر) دست یافته و دیگری ES Motors ES1400 که رکورد ۲۳۸ مایل (۳۸۳ کیلومتر) را ثبت نموده است.

 

The post نیسان قشقای با رکورد ۳۸۲ کیلومتر سریع ترین شاسی بلند جهان شد appeared first on دیجیاتو.

مصاحبه با رئیس مرسدس بنز AMG؛ عرضه GT4 برای غلبه بر پورشه پانامرا

با رونمایی از مرسدس AMG GT4 هواداران این شرکت دچار سردرگمی شده اند و این پرسش را مطرح می کنند که چرا AMG باید یک سدان ۴ درب با شکل و ظاهر یک خودروی کوپه بسازد.

این در حالی است که مرسدس CLS را دارد و دیگر نیازی به خودروی مشابه نبود. در حاشیه نمایشگاه نیویورک فرصتی دست داد تا با توبیاس مورس نفر اول بخش AMG شرکت مرسدس بنز هم صحبت شویم تا از او دلیل این کار را بپرسیم.

Mercedes-Benz-AMG_GT53_4-Door-2019

توبیاس می گوید:”مهم ترین دلیل ساخت GT 4 این است که مشتریان ما از  چنین خودرویی را از ما طلب کرده بودند. متوجه این مسئله شدیم  که اگر مشتریان ما چیزی فراتر از C63 و E63 بخواهند ما خودروی دیگری برای عرضه نداریم. در واقع CLS به خودی خود نمی توانست این بخش را پوشش دهد و ما عملا مشتریان خود را در این بخش از دست داده بودیم.

مورس دقیقا از نامی صحبت نمی کند اما پر واضح است که منظور او پورشه و مدل پانامرا این شرکت است. در واقع GT 4 همانند پانامرا یک سدان با طراحی ظاهری خشن و در بخش فنی در حد و اندازه یک خودروی اسپرت واقعی ظاهر می شود.

AMG GT چهار درب در واقع بر پایه پلت فرم ماژولار شرکت مرسدس بنز طراحی شده است. این پلت فرم در مدل  E63  واگن نیز استفاده شده است اما GT 4 درب، خودرویی کاملا متفاوت به نسبت دیگر محصولات این شرکت است و در بسیاری از زمینه ها اختلاف خود را نشان می دهد.

AMG تلاش بی وقفه ای را انجام داده تا جای ممکن تعلیق خودرو را سفت کند تا با یک محصول کاملا اسپرت طرف باشیم به همین دلیل ساب فریم عقب و جلوی خودرو کاملا متفاوت با دیگر سدان های مرسدس بنز است.

در بخش عقب مرسدس بنز از تعلیق با قابلیت فرمان دادن استفاده کرده است. این فن آوری اولین بار در مدل AMG GT R این شرکت استفاده و معرفی شده بود.

Mercedes-Benz-AMG_GT53_4-Door-2019-1280-08

در مدل ۶۳ S این خودرو بیش از هر AMG دیگر قدرت تولید می کند. ۶۳۰ اسب بخار از موتور۴ لیتری تویین توربو V-8. این موتور در واقع همان موتوری است که مرسدس پیش تر در مدل GT R استفاده کرده بود که توانایی تولید ۵۷۷ اسب بخار قدرت را داشت. اما AMG با تغییراتی همچون: ضریب احتراق، ارتقا سیستم خنک کننده و…توانسته چنین قدرتی را تولید کند.

Mercedes-Benz-AMG_GT63_S_4-Door-2019-1280-28

مورس می گوید که ما در اینجا با یک CLS تقویت شده طرف نیستیم، ما در بخش AMG با حس و حال متفاوت رانندگی و مهندسی طرف هستیم و به همین دلیل محصولات AMG خود را از نمونه های عادی جدا می سازد.

این مدل سطح جدیدی از لوکس گرایی را در یک خودروی اسپرت واقعی به معرض نمایش قرار می دهد و به همین دلیل مرسدس آن را به طور کلی مخصوص به این کار طراحی کرده است و هیولایی متفاوت به نسبت E63 این شرکت خواهد بود.

در هر صورت باید دید که آیا مرسدس با تولید این محصول به آن چه که می خواهد دست پیدا خواهد کرد و توانایی رقابت با پورشه پانامرا در نسخه های اسپرت را دارد یا خیر.

رقیب دیرینه این شرکت یعنی بی ام و نیز با رونمایی از کانسپت سری ۸ گرن کوپه توجه های بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرد و به نوعی توانست بخشی از بار خبری که اطراف GT 4 به وجود آمده بود را به سمت خود جلب کند.

رقابت در این سگمنت با ورود مرسدس بنز و بی ام و قطعا داغ خواهد بود و باید دید که پورشه چه جوابی با نسل دوم پانامرا به هم وطن های خودش می دهد.

The post مصاحبه با رئیس مرسدس بنز AMG؛ عرضه GT4 برای غلبه بر پورشه پانامرا appeared first on دیجیاتو.

مدیران مرسدس بنز AMG علاقه ای به شکستن رکورد نوربرگ رینگ ندارند

در حالی که اکثر خودروسازان به دنبال ثبت رکورد جدید در پیست پر چالش و خطرناک نوربرگ رینگ هستند طبق گفته های آقای Tobias Moers رئیس شرکت AMG، آن ها علاقه  خاصی به این کار ندارند. خودرویی که توسط مشتریان ما خریده می‌ شود، لازم نیست تا بدانند در آن پیست چقدر سریع است.

وی اینگونه توضیح داد که : ممکن است خودرو ما توسط Christian Gebhardt یا هر کس دیگه ای در آن پیست رکورد بزند اما آیا می تواند به همان مقدار سواری دلنشینی برای سرنشینان فراهم کند؟

لازم به ذکر است که Christian Gebhardt ژورنالیستی است که توانست با AMG GT R رکورد ۷ دقیقه و ۱۰٫۹۳ ثانیه ای را ثبت کند.

وی اینگونه ادامه داد که نوربرگ رینگ تنها پیست موجود دنیا نیست و خودرو ما باید درون پیست های دیگر نیز سریع باشد، همچنین لازم است اشاره کنیم که رکورد بهبود یافته جدیدی با AMG GT R درون جهنم سبز توسط راننده ای حرفه ای به ثبت رسیده است اما بنز از گفتن آن امتناع می کند. دلیل آن هم این است که نشان دهیم خودرو ما حتی توسط راننده های نیمه حرفه ای نیز می تواند رکورد ها را جابجا کند.

در آخر نیز آقای Tobias Moers صحبت خود را اینگونه به پایان رساند که یک استثنا در این باره وجود دارد آن هم Project One است. در نمایشگاه ژنو امسال آنها قول این را دادند که رکورد شگفت انگیزی در این پیست ثبت کنند که رکورد های قبلی را بشکند.

سریعترین زمان ثبت شده توسط Stefan Bellof با خودرو مسابقه ای پورشه ۹۵۶ به ثبت رسیده است که توانست ۶ دقیقه و  ۱۱٫۳ ثانیه را به ثبت برساند که طبق گفته های رئیس AMG این رکورد شکسته خواهد شد.

The post مدیران مرسدس بنز AMG علاقه ای به شکستن رکورد نوربرگ رینگ ندارند appeared first on دیجیاتو.

گرانترین برن اوت دنیا با بوگاتی ویرون منصوری [تماشا کنید]

بوگاتی ویرون خودرویی است که برای همه دنیا شناخته شده است و هیچ نیازی به معرفی ندارد. ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت این خودرو می تواند، عقربه سرعت سنج آن را تا ۴۰۸ کیلومتر در ساعت بالا ببرد و راننده را در زمره سریعترین انسان های در قید حیات قرار دهد.

در حالی که بیشتر بوگاتی ها در گاراژ گرانترین کلکسیونر ها با کارکرد احتمالی چند صد کیلومتر قرار دارند ،حداقل یک نمونه وجود دارد که چندان خوش شانس نبوده و فشار سنگینی را تحمل می کند.

یکی از خریداران بوگاتی ویرون حاضر شده است بوگاتی ویرون تیون شده توسط شرکت منصوری خود را که قیمتی برابر ۲٫۳ میلیون دلار دارد را به چالش تایر سوزی (BURNOUT) وارد کند و بدین وسیله نام خود را در کتاب رکورد های گینس جاودانه نماید.

قیمت هر یک حلقه لاستیک بوگاتی ویرون برابر ۱۰۰۰۰ هزار دلار است. بنابراین طبق برآوردی که انجام شد برای هر بار تجربه یک burnout با این خودرو ۱۵۰ هزار دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

اعداد و ارقام را نیز اگر کنار بگذاریم ویرون توانست چندین دونات در یک پارکینگ خالی انجام دهد که در نهایت رد لاستیک و دود بسیار زیادی که برجای ماند در واقع دلار هایی بود که سوخته بودند.

در آخرین burnout نیز، تیکه هایی از لاستیک از پیکره آن جدا شد و در نهایت، موتور خودرو به علت گرما از فعالیت باز ایستاد.

پیشنهاد می کنیم ویدیوی بر ناوت زیبای این خودرو را از دست ندهید.

The post گرانترین برن اوت دنیا با بوگاتی ویرون منصوری [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.