مخصوص ماجراجویان؛ برابوس Adventure 4×۴² با توانایی های آفرود عالی معرفی شد [تماشا کنید]

مرسدس بنز G کلاس را می توان یکی از اصیل ترین خودروهای جهان دانست. این شاسی بلند جان سخت در طول حیات خود متحمل تغییرات کمی شده و تفاوت های ظاهری اولین و آخرین نسل آن انگشت شمار هستند. تیونر معروف و خوشنام برابوس که تخصص بالایی در ارتقای محصولات مرسدس بنز دارد، اخیرا به سراغ نسل قبلی G کلاس رفته و آن را به یک اتومبیل تمام عیار برای مسیرهای آفرود تبدیل کرده است.

G-Class-1979

برابوس از نتیجه پروژه جدید خود با نام Adventure 4×4² یاد می کند. این پروژه بر روی G550 اجرا شده و در آن هم بر روی نمای ظاهری و هم توانایی های فنی تاکید شده است.

BRABUS - Adventure 4x4²

در نمای ظاهری بهره گیری گسترده از فیبر کربن در جای جای بدنه نکته ای است که در همان نگاه نخست جلب توجه می کند. در این بخش اجزای مختلفی به خودرو اضافه شده که تقریبا همه آنها از مواد سبک وزن ساخته شده اند.

BRABUS - Adventure 4x4²

هواکش های دوگانه، کاپوت متورم با برش های متعدد، گلگیرهای حجیم، رکاب های جانبی، وینچ، باربند و چراغ های سقفی LED برخی از ویژگی های ظاهری جذاب Adventure 4×4² به شمار می روند.

BRABUS - Adventure 4x4²

در زیر کاپوت تازه ترین دست پرورده برابوس همان موتور ۴ لیتری توئین توربوی V8 قرار دارد. این موتور ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید نموده و از طریق گیربکس ۷ سرعته خودکار هر چهار چرخ را به حرکت در میاورد. هر کدام از چرخ ها به تایرهای مخصوص مسیرهای سنگلاخی و گل آلود که ساخت کمپانی گودریچ هستند، مجهز شده اند.

brabus-adventure-4x4-mercedes-benz-g-class (7)

با چنین مشخصات فنی درخور توجهی Adventure 4×4² برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۶٫۷ ثانیه زمان نیاز دارد.

brabus-adventure-4x4-mercedes-benz-g-class (4)

در داخل کابین استفاده از چرم بسیار با کیفیت در قسمت های مختلف در دستور کار قرار گرفته است. به منظور کنترل سیستم تعلیق و امکانات گوناگون هم یک پنل لمسی بر روی کنسول مرکزی نصب شده است.

brabus-adventure-4x4-mercedes-benz-g-class (4)

چنانچه فردی در آلمان به این شاسی بلند همه جا رو علاقه مند باشد، باید دقیقا ۵۴۰,۲۴۲٫۱۵ یورو (معادل ۶۴۴,۸۶۰ دلار) کنار بگذارد. این رقم تقریبا سه برابر نسخه استاندارد G550 4×4² است.

brabus-adventure-4x4-mercedes-benz-g-class (4)

بد نیست اشاره کنیم نسل جدید G کلاس در نسخه G550 از یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۱۶ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. وظیفه انتقال نیروی تولیدی توسط این موتور بر عهده گیربکس ۹ سرعته خودکار گذاشته شده است.

040-2018-mercedes-amg-g63

افرادی که به دنبال قدرت بیشتر باشند، می توانند به سراغ G63 بروند. این نسخه به همان موتور ۴ لیتری V8 مجهز شده، با این تفاوت که خروجی آن به ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است.

The post مخصوص ماجراجویان؛ برابوس Adventure 4×۴² با توانایی های آفرود عالی معرفی شد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

خداحافظی کهکشان مرسدس بنز با یک ستاره جاویدان؛ مدیرعامل برابوس در گذشت

برابوس یا با تلفظ اشتباه و متداول در ایران “باراباس” یکی از مشهور ترین شرکت های تیونر مرسدس بنز است که سال هاست محصولاتی فراتر از انتظار را بر مبنای خودروهای ستاره نشان مرسدس بنز روانه بازار می کند.

حالا این شرکت مشهور و مطرح، مدیرعامل و بنیان گذار خود را از دست داده است، آلبریت بوشمن، مردی که حتی”بهترین” های مرسدس بنز را هم کافی نمی دانست.

ذوق و علاقه بوشمن به خودرو از زمان نوجوانی او آغاز شد و در نهایت این عشق و علاقه به تاسیس شرکت برابوس در سال ۱۹۷۷ ختم شد.زمانی که او فقط ۲۲ سال سن داشت. موفقیت و رشد شرکت به قدری سریع بود و مراحل ترقی را پشت سر می‌ گذاشت که نخستین کارگاه و نمایندگی او خیلی زود از حجم تقاضای مشتریان عقب افتاد.

بوشمن هم کسب و کار و تجارت شرکت را رشد داد و هم اصول اخلاقی کار را ارتقا بخشید. بوشمن با تمرکز ویژه بر تیونینگ پیشرانه و حداکثر خروجی قدرت و گشتاور، کیت ‌های بدنه‌ ی تهاجمی و عضلانی و کابین کاملاً سفارشی برابوس را خیلی زود به شهرت جهانی رساند.بوشمان در سن ۶۲ سالگی هنوز با بازنشستگی فاصله ای قابل توجه داشت و از این رو مرگ او بیش از حد ناگهانی و شوک آور به نظر می رسد.

او به‌ عنوان بنیان‌ گذار و مدیر عامل برابوس همیشه با شعار «برای پول کار نکنید، برای شوق و اشتیاق خود کار کنید» شناخته می‌ شد.کارمندان و همکاران او در بیانیه‌ ای یادآور شدند که بوشمان اغلب تا چهارشنبه ۴۰ ساعت کار می‌ کرد و به ‌ندرت تعطیلات آخر هفته را به استراحت می‌ پرداخت. او همواره عنوان می‌ کرد که هرگز برای پول کار نمی ‌کند و صرفا عشق در این صنعت است که او را به کار وا می‌ دارد.
گفتنی است که خانواده بوشمن برای ادامه اداره شرکت وارد عمل شده ‌اند و کنستانتین بوشمن، پسر بودو فورا مدیرعامل برابوس خواهد شد.

The post خداحافظی کهکشان مرسدس بنز با یک ستاره جاویدان؛ مدیرعامل برابوس در گذشت appeared first on دیجیاتو.

معرفی ب ام و M2 Competition؛ میراث دار ۲۰۰۲ افسانه ای

بالاخره پس از مدت ها انتظار و شایعات فراوان ب ام و از کوپه M2 Competition که نسخه بهبود یافته تر M2 محسوب می شود رونمایی کرد. تغییرات صورت گرفته در بخش ظاهری چندان گسترده نیستند.

قاب های جدید و آیرودینامیک آینه های جانبی، سر اگزوز های دوبل کرومی مشکی رنگ با قابلیت باز و بسته شدن دریچه ها با توجه به حالت رانندگی انتخاب شده، رینگ ها آلیاژی جدید با سایز ۱۹ اینچ، گرافیک جدید چراغ ها و ورودی های هوای بزرگتر به منظور تسهیل امر خنک کنندگی پیشرانه خودرو از جمله این تغییرات اند.

در داخل کابین اصلی ترین تغییرات اضافه شدن دکمه های M1 و M2 روی فرمان است. دقیقاً مشابه آنچه که در خودروی M4 Competition شاهدش بودیم این دو دکمه به راننده این امکان را می دهند تا تنظیمات رانندگی خود را ذخیره کرده و در مواقع دلخواه به آن ها دسترسی داشته باشند.

صندلی M اسپرت جدید که در رنگ های آبی و نارنجی قابل سفارش هستند در کنار دکمه استارتر قرمز رنگ، کمربند های مخصوص، تریم فیبر کربن روی داشبورد و پشت آمپر مشکی رنگ از دیگر تغییرات این بخش M2 competition به شمار می روند.

از نظر امکانات ایمنی و رفاهی نیز کوپه جدید ب ام و تغییراتی به خود دیده که از جمله آن می توان به سنسور های پارکینگ، سیستم پیشگیری از تصادف با ترمز اتوماتیک، هشدار تغییر خط حرکت  و سامانه نویگشین اشاره داشت. قابلیت دیگری نیز وجود دارد که میزان حداکثر سرعت مجاز را در هر بخش مسیر نشان می دهد؛ اما این مورد عملاً در چنین خودرویی بیهوده است!

تغییرات بزرگ‌ تر اما در زیر کاپوت قرار دارند؛ جایی که پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی جدید قرار گرفته و ۴۰ اسب‌ بخار نیروی بیشتر تولید می کند.

این پیشرانه اکنون ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌ کند در حالت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ ها انتقال می یابد و این خودرو را قادر می سازد تا در عرض ۴٫۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

البته خریداران در صورت تمایل می‌توانند یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دو کلاچه سفارش دهند تا شتاب خودرو به ۴ ثانیه کاهش یابد.

هر دو زمان ذکر شده به میزان ۰٫۱ ثانیه از مدل عادی M2 بهتر هستند. برای توقف این حجم از قدرت، دیسک های بزرگتری به قطر ۴۰ سانتی متر با کالیپر شش پیستونه و ۳۸ سانتی متر با کالیپر چهار پیستونه به ترتیب در جلو و عقب  به کار گرفته شده اند.

طبق روال همیشگی این کمپانی، بطور استاندارد حداکثر سرعت M2 Competition روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده اما با سفارش پکیج M Driver این مقدار به ۲۸۰ کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت.

در این بین ب ام و با قرار دادن سیستم خنک‌ کننده مشابه نمونه استفاده شده در مدل M4 Competition در M2 Competition و همچنین یک عدد رادیاتور مرکزی، دو رادیاتور جانبی و یک خنک‌ کننده روغن اضافه به خوبی به استقبال پیشرانه قوی تر موجود در این خودرو رفته است.

این کوپه هیجان انگیز آلمانی از استرس بار فیبرکربنی سود می برد که در کنار وزن ناچیزش، به گفته ب ام و، قرار است تا هندلینگ خودرو را بهبود ببخشد. سیستم فرمان الکترو مکانیکی بهبود یافته در کنار دیفرانسیل فعال مخصوص M تماماً در خدمت راننده خواهند بود.

از دیگر تغییرات شاسی خودرو می توان به سیستم تعلیق بازنگری شده و بازوهای کنترل آلومینیومی فورج کاری شده اشاره کرد. این خودرو از تابستان امسال جایگزین نسخه قبلی M2 در خط تولید ب ام و خواهد شد.

The post معرفی ب ام و M2 Competition؛ میراث دار ۲۰۰۲ افسانه ای appeared first on دیجیاتو.

نیسان قشقای با رکورد ۳۸۲ کیلومتر سریع ترین شاسی بلند جهان شد

به تازگی تیونر انگلستانی Severn Valley Motorsport که تبحر ویژه ای در ارتقا و بهبود عملکرد نیسان GT-R دارد، اعلام کرده با یک دستگاه نیسان قشقای رکورد سریع ترین شاسی بلند جهان را جابجا نموده است. به گفته این کمپانی قشقای تیون شده توانسته در رویدادی در بریتانیا به نهایت سرعت ۲۳۷٫۸ مایل (۳۸۲٫۷ کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند.

nissan-qashqai-by-severn-valley-motorsport (2)

برای دستیابی به این سرعت باورنکردنی، متخصصین Severn Valley Motorsport موتور استاندارد قشقای را از جای خود خارج نموده و موتور GT-R را جایگزین آن کرده اند. در گام بعدی با بهسازی های انجام شده، این تیونر موفق به استخراج ۲۰۰۰ اسب بخار از قلب گودزیلا شده که این رقم در نوع خود شگفت انگیز است.

nissan-qashqai-by-severn-valley-motorsport (2)

پیش از این رکورد سریع ترین شاسی بلند جهان را تویوتا در اختیار داشت. این کمپانی ژاپنی با یک دستگاه لندکروز تا دندان مسلح، موفق به دستیابی به سرعت ۲۳۰ مایل (۳۷۰ کیلومتر) در ساعت شده بود.

Toyota_Land_Speed_Cruiser_354_km

در روز رکوردگیری در همایش Vmax200، دست پرورده Severn Valley Motorsport که پسوند R به آن اضافه شده، توانسته بر سوپر اتومبیل های معروف و گران قیمتی مثل کوئنیگ زگ اگرا RS با رکورد ۲۲۱٫۳ مایل (۳۵۶ کیلومتر) و کوئنیگ زگ One:1 با رکورد ۲۱۸٫۳ مایل (۳۵۱ کیلومتر) در ساعت غلبه کند.

nissan-qashqai-by-severn-valley-motorsport

علاوه بر این دو سوئدی فوق سریع، چند اتومبیل اسپرت و سوپر اسپرت از لامبورگینی، مک لارن و ب ام و نیز در Vmax200 حضور داشتند، اما رکورد هیچکدام از آنها بهتر از قشقای R نبوده است.

nissan-qashqai-by-severn-valley-motorsport (2)

بد نیست بدانید این نخستین باری نیست که خودرویی با تیونینگ شرکت Severn Valley Motorsport به عنوان سریع ترین اتومبیل حاضر در همایش Vmax200 شناخته می شود. پیش از این نیز نسخه اولیه قشقای R زمانی که موتور آن ۱۱۰۰ اسب بخار داشت، موفق به ثبت رکورد سرعت ۲۱۰ مایل (۳۳۷ کیلومتر) در مسیر ۲ مایلی (۳٫۲ کیلومتری) باند فرودگاه شده بود.

nissan-qashqai-by-severn-valley-motorsport (2)

این تیونر با رکورد ۲۲۸٫۸ مایل (۳۶۸ کیلومتر) عنوان سریع ترین GT-R را که تاکنون در Vmax200 شرکت کرده، در اختیار دارد. در طول تاریخ ۱۶ ساله این همایش، تنها دو خودرو رکورد بهتری نسبت به قشقای R ثبت کرده اند؛ یکی کوئنیگ زگ One:1 که پیشتر به حداکثر سرعت ۲۴۰ مایل (۳۸۶ کیلومتر) دست یافته و دیگری ES Motors ES1400 که رکورد ۲۳۸ مایل (۳۸۳ کیلومتر) را ثبت نموده است.

 

The post نیسان قشقای با رکورد ۳۸۲ کیلومتر سریع ترین شاسی بلند جهان شد appeared first on دیجیاتو.

مصاحبه با رئیس مرسدس بنز AMG؛ عرضه GT4 برای غلبه بر پورشه پانامرا

با رونمایی از مرسدس AMG GT4 هواداران این شرکت دچار سردرگمی شده اند و این پرسش را مطرح می کنند که چرا AMG باید یک سدان ۴ درب با شکل و ظاهر یک خودروی کوپه بسازد.

این در حالی است که مرسدس CLS را دارد و دیگر نیازی به خودروی مشابه نبود. در حاشیه نمایشگاه نیویورک فرصتی دست داد تا با توبیاس مورس نفر اول بخش AMG شرکت مرسدس بنز هم صحبت شویم تا از او دلیل این کار را بپرسیم.

Mercedes-Benz-AMG_GT53_4-Door-2019

توبیاس می گوید:”مهم ترین دلیل ساخت GT 4 این است که مشتریان ما از  چنین خودرویی را از ما طلب کرده بودند. متوجه این مسئله شدیم  که اگر مشتریان ما چیزی فراتر از C63 و E63 بخواهند ما خودروی دیگری برای عرضه نداریم. در واقع CLS به خودی خود نمی توانست این بخش را پوشش دهد و ما عملا مشتریان خود را در این بخش از دست داده بودیم.

مورس دقیقا از نامی صحبت نمی کند اما پر واضح است که منظور او پورشه و مدل پانامرا این شرکت است. در واقع GT 4 همانند پانامرا یک سدان با طراحی ظاهری خشن و در بخش فنی در حد و اندازه یک خودروی اسپرت واقعی ظاهر می شود.

AMG GT چهار درب در واقع بر پایه پلت فرم ماژولار شرکت مرسدس بنز طراحی شده است. این پلت فرم در مدل  E63  واگن نیز استفاده شده است اما GT 4 درب، خودرویی کاملا متفاوت به نسبت دیگر محصولات این شرکت است و در بسیاری از زمینه ها اختلاف خود را نشان می دهد.

AMG تلاش بی وقفه ای را انجام داده تا جای ممکن تعلیق خودرو را سفت کند تا با یک محصول کاملا اسپرت طرف باشیم به همین دلیل ساب فریم عقب و جلوی خودرو کاملا متفاوت با دیگر سدان های مرسدس بنز است.

در بخش عقب مرسدس بنز از تعلیق با قابلیت فرمان دادن استفاده کرده است. این فن آوری اولین بار در مدل AMG GT R این شرکت استفاده و معرفی شده بود.

Mercedes-Benz-AMG_GT53_4-Door-2019-1280-08

در مدل ۶۳ S این خودرو بیش از هر AMG دیگر قدرت تولید می کند. ۶۳۰ اسب بخار از موتور۴ لیتری تویین توربو V-8. این موتور در واقع همان موتوری است که مرسدس پیش تر در مدل GT R استفاده کرده بود که توانایی تولید ۵۷۷ اسب بخار قدرت را داشت. اما AMG با تغییراتی همچون: ضریب احتراق، ارتقا سیستم خنک کننده و…توانسته چنین قدرتی را تولید کند.

Mercedes-Benz-AMG_GT63_S_4-Door-2019-1280-28

مورس می گوید که ما در اینجا با یک CLS تقویت شده طرف نیستیم، ما در بخش AMG با حس و حال متفاوت رانندگی و مهندسی طرف هستیم و به همین دلیل محصولات AMG خود را از نمونه های عادی جدا می سازد.

این مدل سطح جدیدی از لوکس گرایی را در یک خودروی اسپرت واقعی به معرض نمایش قرار می دهد و به همین دلیل مرسدس آن را به طور کلی مخصوص به این کار طراحی کرده است و هیولایی متفاوت به نسبت E63 این شرکت خواهد بود.

در هر صورت باید دید که آیا مرسدس با تولید این محصول به آن چه که می خواهد دست پیدا خواهد کرد و توانایی رقابت با پورشه پانامرا در نسخه های اسپرت را دارد یا خیر.

رقیب دیرینه این شرکت یعنی بی ام و نیز با رونمایی از کانسپت سری ۸ گرن کوپه توجه های بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرد و به نوعی توانست بخشی از بار خبری که اطراف GT 4 به وجود آمده بود را به سمت خود جلب کند.

رقابت در این سگمنت با ورود مرسدس بنز و بی ام و قطعا داغ خواهد بود و باید دید که پورشه چه جوابی با نسل دوم پانامرا به هم وطن های خودش می دهد.

The post مصاحبه با رئیس مرسدس بنز AMG؛ عرضه GT4 برای غلبه بر پورشه پانامرا appeared first on دیجیاتو.

مدیران مرسدس بنز AMG علاقه ای به شکستن رکورد نوربرگ رینگ ندارند

در حالی که اکثر خودروسازان به دنبال ثبت رکورد جدید در پیست پر چالش و خطرناک نوربرگ رینگ هستند طبق گفته های آقای Tobias Moers رئیس شرکت AMG، آن ها علاقه  خاصی به این کار ندارند. خودرویی که توسط مشتریان ما خریده می‌ شود، لازم نیست تا بدانند در آن پیست چقدر سریع است.

وی اینگونه توضیح داد که : ممکن است خودرو ما توسط Christian Gebhardt یا هر کس دیگه ای در آن پیست رکورد بزند اما آیا می تواند به همان مقدار سواری دلنشینی برای سرنشینان فراهم کند؟

لازم به ذکر است که Christian Gebhardt ژورنالیستی است که توانست با AMG GT R رکورد ۷ دقیقه و ۱۰٫۹۳ ثانیه ای را ثبت کند.

وی اینگونه ادامه داد که نوربرگ رینگ تنها پیست موجود دنیا نیست و خودرو ما باید درون پیست های دیگر نیز سریع باشد، همچنین لازم است اشاره کنیم که رکورد بهبود یافته جدیدی با AMG GT R درون جهنم سبز توسط راننده ای حرفه ای به ثبت رسیده است اما بنز از گفتن آن امتناع می کند. دلیل آن هم این است که نشان دهیم خودرو ما حتی توسط راننده های نیمه حرفه ای نیز می تواند رکورد ها را جابجا کند.

در آخر نیز آقای Tobias Moers صحبت خود را اینگونه به پایان رساند که یک استثنا در این باره وجود دارد آن هم Project One است. در نمایشگاه ژنو امسال آنها قول این را دادند که رکورد شگفت انگیزی در این پیست ثبت کنند که رکورد های قبلی را بشکند.

سریعترین زمان ثبت شده توسط Stefan Bellof با خودرو مسابقه ای پورشه ۹۵۶ به ثبت رسیده است که توانست ۶ دقیقه و  ۱۱٫۳ ثانیه را به ثبت برساند که طبق گفته های رئیس AMG این رکورد شکسته خواهد شد.

The post مدیران مرسدس بنز AMG علاقه ای به شکستن رکورد نوربرگ رینگ ندارند appeared first on دیجیاتو.

گرانترین برن اوت دنیا با بوگاتی ویرون منصوری [تماشا کنید]

بوگاتی ویرون خودرویی است که برای همه دنیا شناخته شده است و هیچ نیازی به معرفی ندارد. ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت این خودرو می تواند، عقربه سرعت سنج آن را تا ۴۰۸ کیلومتر در ساعت بالا ببرد و راننده را در زمره سریعترین انسان های در قید حیات قرار دهد.

در حالی که بیشتر بوگاتی ها در گاراژ گرانترین کلکسیونر ها با کارکرد احتمالی چند صد کیلومتر قرار دارند ،حداقل یک نمونه وجود دارد که چندان خوش شانس نبوده و فشار سنگینی را تحمل می کند.

یکی از خریداران بوگاتی ویرون حاضر شده است بوگاتی ویرون تیون شده توسط شرکت منصوری خود را که قیمتی برابر ۲٫۳ میلیون دلار دارد را به چالش تایر سوزی (BURNOUT) وارد کند و بدین وسیله نام خود را در کتاب رکورد های گینس جاودانه نماید.

قیمت هر یک حلقه لاستیک بوگاتی ویرون برابر ۱۰۰۰۰ هزار دلار است. بنابراین طبق برآوردی که انجام شد برای هر بار تجربه یک burnout با این خودرو ۱۵۰ هزار دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

اعداد و ارقام را نیز اگر کنار بگذاریم ویرون توانست چندین دونات در یک پارکینگ خالی انجام دهد که در نهایت رد لاستیک و دود بسیار زیادی که برجای ماند در واقع دلار هایی بود که سوخته بودند.

در آخرین burnout نیز، تیکه هایی از لاستیک از پیکره آن جدا شد و در نهایت، موتور خودرو به علت گرما از فعالیت باز ایستاد.

پیشنهاد می کنیم ویدیوی بر ناوت زیبای این خودرو را از دست ندهید.

The post گرانترین برن اوت دنیا با بوگاتی ویرون منصوری [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

قدرتمندتر از لامبورگینی؛ با راش موستانگ ارزان ترین خودروی ۷۰۰ اسب بخاری آشنا شوید

اگر چه موتور ۵ لیتری V8 موستانگ (با تلفظ صحیح تر ماستنگ) GT یکی از پیشرفته ترین موتورهای هشت سیلندر کنونی است، اما هنوز می توان به واسطه راهکارهایی، آمار و ارقام آن را بهبود بخشید. اضافه کردن سوپرشارژر یکی از این راهکارهاست که توسط مهندسین راش پرفورمنس (Roush Performance) پیشنهاد می شود.

Roush Mustang GT

این کمپانی که همکاری های نزدیکی با فورد دارد، برنامه ای ویژه برای ارتقای عملکرد موستانگ GT داشته و کیت هایی را در این راستا تدارک دیده است. بر این اساس با سفارش کیت سوپرشارژر فاز ۱ (Phase 1 Supercharger) که ۷,۶۹۹ دلار هزینه دارد، خروجی موتور از ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور در حالت استاندارد به ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۲۷ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا می کند.

Roush Mustang GT

برای درک بهتر از میزان شگفت انگیز بودن این رقم بد نیست اشاره کنیم که لامبورگینی هوراکان پرفورمانته با قیمت چندین برابری ۶۳۱ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

Roush Mustang GT

کیت سوپرشارژر فاز ۱ همانطور که از نامش نیز می توان حدس زد، شامل سوپرشارژر R2650 TVS کمپانی راش است. این سوپرشارژر می تواند با بنزین اکتان ۹۱ برابر با ۱۲ psi هوای فشرده به داخل سیلندرها هدایت کند تا انفجارهای قوی تری حاصل شود.

Roush Mustang GT

برای جبران بخشی از فشار وارده به موتور، این پکیج شامل یک اینترکولر تمام آلومینیومی، رادیاتور جدید، سیستم مکش هوا با جریان بالا و تنظیم مجدد موتور نیز می شود.

Roush Mustang GT

به دلیل ارتباط قدیمی راش با کمپانی فورد، پیشرانه با اجزای جدید از گارانتی ۳ ساله یا ۳۶ هزار مایل (معادل ۵۷ هزار کیلومتر) کارکرد بهره می برد. به همین خاطر علاقه مندان می توانند با آسودگی خیال بیشتری اقدام به تقویت موتور موستانگ صفر کیلومتر خود کنند.

Roush Mustang GT

پکیج فاز ۱ در واقع خود زیر مجموعه پکیج جدید راش با نام JackHammer است. این پکیج ۱۴,۷۶۵ دلاری خروجی موتور را ۱۰ اسب بخار دیگر ارتقا داده و با سفارش آن تغییراتی در بدنه و اجزای سیستم انتقال قدرت اعمال می شود.

Roush Mustang GT

به اعتقاد راش، موستانگ تقویت شده توسط این کمپانی ارزان ترین خودروی ۷۰۰ اسب بخاری است که می توان با پرداخت حدود ۴۳,۰۰۰ دلار خریداری کرد. درباره شتاب و حداکثر سرعت این اسب وحشی حرفی به میان نیامده، اما بد نیست بدانید در حالت استاندارد موستانگ GT شتابی برابر با ۴٫۳ ثانیه داشته و قادر است به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

The post قدرتمندتر از لامبورگینی؛ با راش موستانگ ارزان ترین خودروی ۷۰۰ اسب بخاری آشنا شوید appeared first on دیجیاتو.

پایان دوران شکوه؛ مرسدس AMG با موتورهای ۱۲ سیلندر V شکل خداحافظی می کند

در چند سال گذشته عادت کرده ایم که در زیر کاپوت هیجان انگیزترین محصولات مرسدس-AMG، یک موتور ۶ لیتری V12 ببینیم. این نیروگاه قدرتمند اگر چه کماکان آمار و ارقام جالب توجهی دارد، اما به دلیل پا به سن گذاشتن ظاهرا قرار است دیگر از رده خارج شده و جای خود را به پیشرانه ای متفاوت بدهد.

Mercedes-Benz-S65_AMG_Cabriolet-2018

بر اساس گزارشی که در کار اند درایور (Car and Driver) انتشار یافته، AMG بزودی به تولید سه مدل S65، SL65 و G65 پایان داده و پرچمداران دیگری را جایگزین آنها خواهد کرد. در این گزارش که در مصاحبه با مدیر بخش AMG تهیه شده، آقای توبیاس موئرس (Tobias Moers) گفته:

در نهایت موتور ۱۲ سیلندر از محصولات AMG حذف خواهند شد. برای قوی ترین تولیداتمان، ما مسیر دیگری را در پیش خواهیم گرفت.

Tobias-Moers

به اعتقاد دست اندرکاران کار اند درایور، استفاده از پیشرانه هیبریدی محتمل ترین راهکاری است که مهندسین AMG اندیشیده اند. این گمانه زنی چندان هم بی راه نیست، چرا که AMG سال گذشته کانسپت GT چهار در را با پیشرانه ای هیبریدی معرفی کرد.

mercedes amg gt 4 door concept

این پیشرانه که با نام ” EQ Power+” شناخته می شد، شامل یک موتور بنزینی ۴ لیتری V8 توئین توربو و یک موتور برقی بر روی محور عقب بود و می توانست در مجموع ۸۰۵ اسب بخار قدرت تولید کند.

در زمان رونمایی از مفهومی GT چهار در، آقای موئرس بکارگیری پیشرانه آن را در سایر مدل ها محتمل دانسته و گفته بود که از سال ۲۰۲۱ یا حتی زودتر برخی از اتومبیل های مزین به نشان AMG از ترکیب EQ Power+ بهره خواهند برد.

Mercedes-Benz-S65_AMG_Cabriolet-2018.jpg

موتور ۱۲ سیلندر V شکل AMG ریشه در دهه گذشته دارد، با این حال می تواند ۶۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. علی رغم قدرت مناسب، این موتور ظاهرا در نسل جدید G کلاس یا SL به کار گرفته نخواهد شد.

Mercedes-Benz-SL65_AMG_2017

آنطور که کار اند درایور در گزارش خود آورده، موتور V12 اشتوتگارتی ها قبل از ظهور نسل بعدی S کلاس در حوالی ۲۰۲۰ نیروبخش S65 فعلی خواهد بود. همچنین طبق صحبت های آقای موئرس، AMG به تولید پیشرانه برای سایر برندهای زیر مجموعه ادامه خواهد داد. با این حساب موتور یاد شده به احتمال زیاد مرسدس-مایباخ S650 را تا پایان حیاتش همراهی خواهد کرد.

Mercedes-Benz-S65_AMG-2018

مساله دیگر اینکه AMG از سال ۱۹۹۹ تامین کننده موتورهای V12 محصولات پاگانی بوده و نسخه ای از موتور ۶ لیتری مورد بحث در سوپر اتومبیل هوایرا استفاده می شود. مشخص نیست که در صورت از رده خارج شدن این موتور، ابر خودروی ایتالیایی ها چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

The post پایان دوران شکوه؛ مرسدس AMG با موتورهای ۱۲ سیلندر V شکل خداحافظی می کند appeared first on دیجیاتو.