عوامل موثر بر شتاب خودرو کدامند؟ ب ام و پاسخ می دهد [تماشا کنید]

صفر تا صد یا همان شتاب یکی از فاکتورهای مهمی است که خودروسازان مختلف بر سر آن با هم رقابت دارند. این فاکتور گاه آنقدر اهمیت پیدا می کند که برخی بر اساس آن اولویت های خود را مشخص نموده و فقط سراغ مدل های پر شتاب خودرو ها می روند.

در طول قرن گذشته، به ویژه دهه های پایانی، خودروها مدام سریع تر و سریع تر شده اند. در قرن بیست و یکم نیز این روند ادامه داشته و اکنون خودروسازان مختلف به دنبال دستیابی به شتاب هایی زیر دو ثانیه هستند. به لطف پیشرانه های برقی و گشتاور لحظه ای آنها، این موضوع در حل تحقق بوده و مدل هایی چون تسلا رودستر با شتابی دیوانه وار راهی بازار خواهد شد.

حال سوال مهمی که پیش می آید اینست که آیا حد و مرزی برای زمان صفر تا صد کیلومتر (یا صفر تا ۶۰ مایل) در ساعت وجود دارد؟ کمپانی ب ام و اخیرا با انتشار ویدیویی در کانال یوتیوبی خود، به این مساله پرداخته و سعی کرده به طور علمی نگاهی به شتابگیری خودروها داشته باشد.

در تئوری شتاب عبارت است “هر گونه تغییر در سرعت حرکت یک جسم در یکای زمان.” حال طبق قانون دوم نیوتن در فرایند تغییر سرعت تمامی نیروهای وارد بر جسم دخیل هستند.

در وسایل نقلیه، عوامل مختلفی در شتاب خودرو نقش دارند. بر اساس ویدیوی سه دقیقه و سی و چهار ثانیه ای ب ام و، پنج عامل در شتاب تاثیرگذار هستند که عبارتند از ایرودینامیک، وزن، قدرت، تایرها و سیستم های کمکی.

Bugatti Chiron

ایرودینامیک در سرعت های بسیار زیاد عملکرد خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد، به همین خاطر در بحث شتاب صفر تا صد این فاکتور کمتر از بقیه نقش دارد. اما وزن و قدرت فاکتورهای مهم تری هستند. برای درک بهتر نقش این دو کافیست این سوال را بپرسید که چرا یک ب ام و M5 جدید ۱۹۳۰ کیلوگرمی سریع تر از یک ب ام و M3 قدیمی با وزن ۱۲۰۰ کیلوگرم است. جواب روشن است: نسبت قدرت به وزن بهتر.

در یک اتومبیل هر چه نسبت قدرت به وزن عدد بهتری باشد، پتانسیل آن در شتابگیری نیز بالاتر خواهد بود. حال می توان متوجه شد که چرا همیشه قدرت زیاد و اسب های بخار بیشتر به تنهایی برای شتابگیری سریع کافی نیستند.

Koenigsegg One 1

کوئنیگزگ One:1؛ قدرت ۱۳۴۱ اسب بخار؛ وزن ۱۳۶۰ کیلوگرم

اما یک مساله مهم دیگر، قدرت موتور و نسبت آن با وزن زمانی ارزش پیدا می کند که بتوان از تمامی اسب بخار های موجود استفاده کرد. اینجاست که پای فاکتور تایر و سطحی که خودرو روی آن قرار دارد، به بحث شتابگیری باز می شود. به طور کلی هر چه اصطکاک بین تایر و سطح بالاتر بوده و چرخ ها دچار هرزگردی نشوند، شتاب خودرو بهبود بیشتری خواهد داشت.

166-Day-1-Race-Action-Cordova-Drag-Week-2017 (1)

در خودروهای قدیمی خبری از سیستم های کمکی پیچیده نبود، اما در خودروهای جدید و مدرن شاهد بکارگیری انبوهی از این سیستم ها هستیم. در حال حاضر بسیاری از اتومبیل های اسپرت و قدرتمند دارای سیستمی به نام کنترل شروع حرکت (Launch Control) هستند. این سیستم وظیفه دارد با انتقال قدرت به میزان مناسب و حفظ چسبندگی، راننده را در شروع حرکت سریع یاری کند.

شتاب خودرو

بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت هر چه خودرویی قدرتمندتر، وزنش کمتر و ارتباط (چسبندگی) آن با سطح مسیر مطلوب تر باشد، شتابش نیز بهتر خواهد بود. در پایان شما مخاطبین گرامی را به تماشای ویدیوی ب ام و دعوت می کنیم.

The post عوامل موثر بر شتاب خودرو کدامند؟ ب ام و پاسخ می دهد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

غوغای منصوری در ژنو؛ بهترین خودروهای جهان زیر تیغ تیونر ایرانی

این روزها توجه تمامی علاقه مندان و نشریات فعال در حوزه خودرو به ژنو دوخته شده است. مثل ادوار گذشته امسال نیز برخی از مطرح ترین خودروسازان و شرکت های تیونینگ گرد هم آمده اند تا از تازه ترین محصولات خود پرده برداری کنند.

شرکت منصوری که آوازه ای جهانی دارد، یکی از معروف ترین تیونرهایی است که در نمایشگاه خودروی ژنو حضور پیدا کرده است. در غرفه این تیونر ایرانی الاصل انواع مختلفی از مدل های ارتقا یافته دیده می شوند که در این نوشتار قصد داریم به طور خلاصه به بعضی از آنها بپردازیم.

نسل جدید بنتلی کانتیننتال یکی از مدل های موجود در غرفه منصوری است. طبق روال مرسوم، منصوری اجزای مختلف این کوپه لوکس انگلیسی را با نمونه های فیبر کربنی جایگزین کرده تا ضمن جذابیت ظاهری وزن آن کاهش یابد.

ea9bdefb-mansory-bentley-continental-geneva-livepics-6

کیتی که منصوری برای کانتیننتال در نظر گرفته شامل اسپویلر جلو با ورودی های هوای کناری، رکاب های جانبی، دیفیوزر و باله عقب می شود. رینگ های استاندارد نیز جای خود را به نمونه های غول پیکر ۲۲ اینچی داده اند و استفاده از ترکیب رنگ دوگانه برای بدنه جلوه ای خاص به این خودرو بخشیده است.

85f57824-mansory-bentley-continental-geneva-livepics-3

منصوری در داخل کابین بنتلی کانتیننتال هم بازنگری کرده، در این بخش بهره گیری گسترده از چرم و تزئینات فیبر کربنی بیش از سایر موارد به چشم می آیند. متاسفانه مشخص نیست که آیا این تیونر معروف در بخش فنی نیز بهینه سازی هایی را انجام داده است یا خیر.

مرسدس AMG G63 دیگر مدل حاضر در غرفه منصوری به شمار می رود. این شاسی بلند قدرتمند با همکاری فیلیپ پلین که از طراحان لباس معروف آلمانی است، توسعه یافته و به دلیل رنگ آمیزی برگرفته از خودروهای نظامی، از چهره ای متمایز برخوردار است.

f3c66b77-mansory-star-trooper-g-class-livepics-8

منصوری نتیجه این پروژه را Star Trooper (سرباز ستاره) نامگذاری کرده و تنها ۲۰ دستگاه از آن را توسعه خواهد داد. به گفته این تیونر ارتقای هر اتومبیل چیزی در حدود ۶ هفته زمان می برد.

با بهینه سازی هایی که در بخش فنی صورت گرفته، موتور G63 اکنون می تواند ۸۳۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که این ارقام در حالت استاندارد به ترتیب برابر با ۵۷۷ و ۸۵۰ واحد هستند. با چنین پیشرانه توانمندی سرباز کهکشانی منصوری در عرض تنها ۳٫۵ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رساند.

666de75f-mansory-star-trooper-g-class-livepics-4

تیونر ایرانی الاصل در ازای تحویل هر یک از این سربازان ۵۰۰ هزار پوند (معادل ۶۵۵ هزار دلار) از مشتریان ثروتمند خود دریافت خواهد کرد.

مسلما دستکاری و ایجاد تغییر در رولزرویس کالینان به جرات فراوانی نیاز دارد؛ منصوری با نشان دادن جرات لازم، نسخه تقویت شده از این شاسی بلند اشرافی را در هشتاد و نهمین دوره از نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش گذاشته است.

9f2e473f-mansory-rolls-royce-cullinan-2

استفاده از رنگ دوگانه برای بدنه، بازنگری در طراحی دماغه خودرو، ورودی های بزرگ سپر، رینگ های عظیم ۲۴ اینچی، گلگیرهای متورم، رکاب های جانبی، اگزوزهای دوگانه عقب و دیفیوزر عقب برخی از ویژگی های ظاهری کالینان که اینک به بیلیونر تغییر نام داده، محسوب می شوند.

1e4d0960-mansory-rolls-royce-cullinan-5

در داخل کابین بیلیونر بیشتر قسمت ها پوششی از چرم سفید رنگ دارند. بخش کناری صندلی های جلو و زیرآرنجی های صندلی های عقب هم با چرم کروکودیل پوشانده شده اند.

a6e184ba-rolls-royce-cullinan-tuning-mansory-billionaire-000

به غیر از نمای ظاهری و داخلی، مهندسین منصوری موتور ۶٫۷۵ لیتری V12 و توئین توربوی این شاسی بلند انگلیسی را نیز ارتقا داده و قدرت آن را با ۳۹ واحد افزایش به ۶۰۲ اسب بخار رسانده اند، گشتاور نیز با ۱۰۰ واحد افزایش به رقم ۹۵۰ نیوتن متر رسیده است.

c521cc56-rolls-royce-cullinan-tuning-mansory-billionaire-1

منصوری اعتقاد دارد کالینان بیلیونر صفر تا صد را در زمانی زیر ۵ ثانیه محقق نموده و می تواند به نهایت سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. از این خودرو هم تنها ۱۳ دستگاه با قیمت پایه ۷۸۵ هزار یورو (معادل تقریبا ۸۸۸ هزار دلار) توسعه خواهد یافت. ناگفته نماند این پروژه هم حاصل همکاری منصوری با کمپانی بیلیونر آلمان است.

شاید بسیاری بر این باور باشند که لامبورگینی اوروس به اندازه کافی خشن و قدرتمند است. اما مهندسین منصوری چنین باوری نداشته و معتقدند که هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد.

در لامبورگینی اوروس تیون شده توسط منصوری، سپر استاندارد جای خود را به نمونه ای جدید با ورودی های هوای بزرگ تر داده است. کاپوت هم بازطراحی شده و اکنون چند شکاف روی آن دیده می شود.

6a5a0544-lamborghini-urus-tuning-mansory-venatus-5

گلگیرهای برآمده، رکاب های جانبی و رینگ های بسیار بزرگ ۲۴ اینچی ویژگی های شاخص اوروس تیونینگ منصوری در نمای کناری هستند. در نمای عقب شاهد بکارگیری سپری جدید با دیفیوزر غول پیکر هستیم؛ باله سقفی هم با باله بزرگ موجود روی قسمت میانی در عقب تعویض شده و سه خروجی اگزوز با چینشی زیبا در قسمت میانی سپر جا خوش کرده اند.

09f2d360-lamborghini-urus-tuning-mansory-venatus-6

مثل نمای ظاهری در داخل کابین هم دامنه تغییرات گسترده بوده و از رگه های نارنجی رنگ به وفور در بخش های مختلف استفاده شده است. همانطور که از منصوری انتظار می رود، تزئینات فیبر کربنی هم در جای جای کابین نصب شده اند.

f75efc44-lamborghini-urus-tuning-mansory-venatus-000

نکته جالب اینکه در بخش فنی موتور دست نخورده باقی مانده و منصوری به بهینه سازی های ظاهری اکتفا کرده است. بد نیست اشاره کنیم موتور ۴ لیتری V8 و توئین توربوی اوروس ۶۴۱ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. تیونر شناخته شده جهان، نتیجه این پروژه را هم وِناتوس (Venatus) نامگذاری کرده است. ظاهرا تنها یک دستگاه از وناتوس توسعه خواهد یافت.

و بالاخره بوگاتی شیرون؛ منصوری برای تکمیل ستارگان خود در نمایشگاه خودروی ژنو، یک دستگاه از این سوپر اتومبیل آلمانی-فرانسوی را در معرض دید عموم قرار داده است.

75432fa4-mansory-bugatti-chiron-3

به منظور هر چه جذاب تر کردن شیرون، منصوری طبق عادت دیرینه خود به بهره گیری گسترده از فیبر کربن جلا خورده رو آورده است. سپر جدید، دیفیوزر و باله بزرگ عقبی، رکاب های جانبی، گلگیرها، قاب اطراف چراغ های اصلی و کاپوت همگی جنسی از این ماده سبک وزن دارند.

منصوری

منصوری یک ورودی هوای سقفی برای شیرون طراحی کرده که البته مشخص نیست آیا این ورودی در خنک کاری موتور ۸ لیتری و ۱۶ سیلندر نقش دارد یا خیر. چهار خروجی اگزوز هم اینک طرحی متفاوت داشته و در کنار هم یک بیضی بزرگ را تشکیل می دهند.

075811f6-mansory-bugatti-chiron-6

گفتنی است منصوری پس از اعمال تغییرات، شیرون را به سنتوریا (Centuria) تغییر نام داده است.

The post غوغای منصوری در ژنو؛ بهترین خودروهای جهان زیر تیغ تیونر ایرانی appeared first on دیجیاتو.

برابوس ۷۰۰ ۴×۴² Final Edition معرفی شد؛ شاسی بلندی واقعا همه جا رو از آلمان

با وجود ارایه نسل جدید مرسدس G کلاس، به نظر می رسد که برابوس کماکان علاقه زیادی به نسل قبلی این شاسی بلند نمادین دارد. تیونر مورد اعتماد اشتوتگارتی ها در یکی از آخرین پروژه های خود به سراغ مدل ۲۰۱۸ از G کلاس رفته و با بازنگری در بخش های مختلف، توانمندی های آن را تا حد زیادی ارتقا داده است.

brabus-700-4x4-front

برابوس برای این پروژه نسخه G63 را انتخاب کرده و پس از تقویت آن را به ۷۰۰ ۴x4² Final Edition تغییر نام داده است. طبق عادت پیشین برابوس، رقم موجود در نام این خودرو، قدرت خروجی پیشرانه را نشان می دهد. به عبارت دیگر موتور ۵٫۵ لیتری V8 دست پرورده جدید این شرکت به لطف توربورشارژرهای بزرگ تر، سیستم اگزوز بهتر و بهینه سازی های دیگر اینک توانایی تولید ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

brabus-700-4x4-corner

با چنین نیروگاه قدرتمندی برابوس ۷۰۰ ۴x4² Final Edition در عرض ۵ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ثانیه می رساند که در مقایسه با نسخه استاندارد حدود ۰٫۳ ثانیه بهتر است؛ حداکثر سرعت نیز به دلیل آماده سازی خودرو برای مسیرهای ناهموار در ۲۱۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

brabus-700-4x4-side

بد نیست اشاره کنیم موتور G63 نسل قبلی در حالت استاندارد می تواند ۵۶۳ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. استفاده از عبارت Final Edition در نام این پروژه نشانگر آنست که برابوس دیگر به تقویت و ارتقای نسل قبلی G کلاس نخواهد پرداخت. برابوس در توسعه ۷۰۰ ۴x4² Final Edition فقط روی سرعت و شتاب تمرکز نکرده و در راستای بهبود توانمندی های آفرود نیز تغییرات زیادی را اعمال کرده است.

brabus-700-4x4-rear

ارتقای سیستم تعلیق و افزایش ارتفاع خودرو از سطح زمین به حدود ۶۰ سانتی متر نخستین گامی است که مهندسین آلمانی در این زمینه برداشته اند. جالب اینکه ارتفاع این شاسی بلند همه جا رو به صورت الکترونیکی از داخل کابین قابل تنظیم بوده و راننده می تواند بسته به نوع مسیر، ارتفاع خودرو را کم یا زیاد کند؛ همچنین چهار حالت رانندگی به صورت پیشفرض تعریف شده اند که عبارتند از: راحت، اسپرت، آفرود و شخصی ساز.

brabus-700-4x4-interior

با توجه به ذات آفرود ۷۰۰ ۴x4² Final Edition، برابوس قسمت کف این خودرو را با چند سینی پوشانده تا در صورت برخورد با زمین، قطعات دچار صدمه نشوند. چراغ های سقفی، رینگ های پنج پره با تایرهای مخصوص آفرود پیرلی Scorpion ATR، گلگیرهای متورم و جلوپنجره مزین به نشان برابوس برخی از خصوصیات ظاهری این شاسی بلند جذاب به شمار می روند.

brabus-700-4x4-visor

به گفته برابوس تنها ۱۰ دستگاه از ۷۰۰ ۴x4² Final Edition توسعه داده می شود. ژرمن ها برای این خودرو قیمتی برابر با ۲۰۹ هزار یورو (معادل تقریبا ۲۳۷ هزار دلار) تعیین کرده اند.

The post برابوس ۷۰۰ ۴×۴² Final Edition معرفی شد؛ شاسی بلندی واقعا همه جا رو از آلمان appeared first on دیجیاتو.

سیما ۲۰۱۸ مملو از غول‌های دست‌ساز است…

هفت صبح| نمایشگاه سیما را اغلب دوستداران صنعت تیونینگ مهمترین رویداد این حوزه در جهان می‌دانند که هرساله در اطراف لاس وگاس در نوادای آمریکا برگزار شده و اتفاقی به شدت خبرساز است. سیما که به شکل پیوسته از سال ۱۹۶۷ در حال برگزاری بوده، نمایشگاهی است که در آن از گاراژهای کوچک تا تیونرهای بزرگ و مشهور و حتی افراد ناشناس اقدام به عرضه خودروهای ارتقایافته نموده و پر از اتفاقات جالب توجه و خودروهای هیجان انگیز است. اینجا در شش بخش به سراغ مهمترین و جالب‌ترین اتومبیل‌های این نمایشگاه رفته است؛ خودروهایی از دوج، لکسوس، فولکس، کیا و فورد.

لوکس و وحشی مثل لکسوس
مهمترین خودروی نمایشی لکسس در سیما یک سدان لوکس LS است که از پوشش حفاظتی بدنه‌ سود برده و دارای رینگ‌های ۲۲ اینچی مشکی و کیت آئرودینامیک است. این ظاهر گیرا با سیستم تعلیق کم ارتفاع‌تر و عناصر مشکی براق تکمیل شده است. سدان لوکس لکسس همچنان دارا کیت ترمز پرفورمنس برمبو بوده و از ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب و روتورهای ۴۰۳٫۸ و ۳۸۱ میلی‌متری تشکیل شده است.

اسطوره موپار زنده شد
نامش هلفنت است و در نمایشگاه سوپر چارجر کانسپت نامیده می‌شود. البته کار فیات-کرایسلر تنها قرار دادن یک پیشرانه‌ی ۱۰۰۰ اسب بخاری در جلوی یک خودرو نبوده بلکه گیربکس ۶ سرعته دستی نیز با ترمزهای برمبوی ۶ پیستونه همراه شده است. چراغ‌های جلوی پاپ آپ کلاسیک در کنار آینه‌های جانبی خاص باعث شده تا دوستداران موپار به خوبی این مدل را از نمونه کلاسیک تشخیص دهند.

کیا می‌خواهد بزرگ شود!
به غیر از مدل جدید تلوراید که با پکیج کامل در نمایشگاه حاضر است، کیا با دو خودرو سدان کا۹۰۰ و استینگر که به شدت ظاهر گیرایی دارند، توانسته بسیاری از بازدیدکنندگان را به غرفه خود بکشاند. همچنین عرضه مدل فورته با کاور شرکت ردبول و تجهیزات و تریم مسابقه‌ای هم به شدت با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شده است.

یک گلف با طعم جنگنده بمب افکن
با آن باله بزرگ و روکش شظرنجی بیش از هر زمانی به یک جنگنده بمب افکن شبیه شده است. شرکت APR با نصب کیت مخصوص خود شامل رکاب، رینگ، باله، سپر و دیفیوز توانسته گلف را نسبت به قبل مهیج‌تر نماید.

فورد جی‌تی۴۰
اسطوره فورد اینجا هم خبرساز شده و ب لطف یک کاور آبی رنگ، استفاده از برخی تزئینات و تقویت موتور تا رسیدن به توان ۶۳۷ اسبی، در میانه نمایشگاه معرکه گرفته است!

هیولا یعنی چلنجر دمون
به شدت خبرساز شده است. این چلنجر خاص که در گونه دمون با رنگ خاکستری و افزودن برخی تزئینات به نمایشگاه آمده به لطف تیونینگ خوب شرکت اسپیدکور تا بیش از ۱۲۰۰اسب بخار قدرت گرفته و در اتاقش هم به وفور چرم و فیبرکربن دیده می شود.

کارآمدتر از بوگاتی؛ معرفی هیولای فوق سریع جیپ گرند چروکی Trackhawk هنسی

جیپ گرند چروکی Trackhawk یکی از هیجان انگیزترین شاسی بلندهای موجود بر روی کره خاکی است. این خودرو نیروی خود را از همان موتور قدرتمند V8 معروف به Hellcat که در زیر کاپوت برخی از قدرتمندترین محصولات گروه فیات کرایسلر نصب شده، دریافت می کند.

موتور سوپرشارژ مذکور با ۶٫۲ لیتر حجم توانایی تولید ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۳ نیوتن متر گشتاور را دارد. با تکیه بر این موتور جیپ گرند چروکی Trackhawk شتاب صفر تا ۹۶٫۵ کیلومتر را درعرض تنها ۳٫۵ ثانیه محقق نموده و قادر است در مسیر مستقیم به نهایت سرعت ۲۸۹ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

همانطور که مشاهده می کنید، این شاسی بلند آمریکایی بسیار سریع و چابک بوده و می تواند براحتی لبخند رضایت را بر لبان علاقه مندان به سرعت و هیجان بنشاند.

با این حال آقای جان هنسی، بنیانگذار و مدیرعامل کمپانی تیونینگ تگزاسی نظر دیگری داشته و معتقد است گرند چروکی Trackhawk باید عملکرد بهتری ارایه کند!

به همین خاطر وی به مهندسین شرکت خود دستور داده تا با ارایه پکیجی خروجی این خودرو را تا حد امکان ارتقا دهند.

8e0e4532-hennessey-grand-cherokee-trackhawk-5

با تغییراتی که شرکت هنسی بر روی قسمت های مختلف موتور Hellcat اعمال کرده، قدرت آن به ۱۲۰۰ اسب بخار و گشتاورش به ۱۳۵۴ نیوتن متر افزایش یافته است.

7e89544e-hennessey-grand-cherokee-trackhawk-7 (1)

با چنین نیروگاهی توانمندی، گرند چروکی Trackhawk تیونینگ هنسی اینک برای رسیدن به سرعت ۹۶٫۵ کیلومتر در ساعت فقط و فقط به ۲٫۳ ثانیه زمان نیاز دارد. همچنین در صورت فشردن پدال گاز تا انتها، عقربه سرعت سنج بر روی رقم شگفت انگیز ۳۲۱ کیلومتر در ساعت مماس می شود. بر مقایسه کافیست بدانید که بوگاتی ویرون برای رسیدن به سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتردر حال سکون به زمانی در حدود ۲٫۵ ثانیه نیاز دارد، بنابراین این جیپ توانمند از بوگاتی کارایی بیشتر را در شهر و خارج شهر نشان می دهد.

4329d839-hennessey-grand-cherokee-trackhawk-10

دست پرورده جدید تگزاسی ها مسیر یک چهارم مایل را در ۹٫۶ ثانیه و با سرعت ۲۳۳ کیلومتر در ساعت پشت سر می گذارد. با چنین ارقامی هنسی این خودرو را پرشتاب ترین شاسی بلند جهان می نامد.

a59ac81e-hennessey-grand-cherokee-trackhawk-2

چنانچه فردی به خرید این هیولای قد بلند علاقه مند باشد، باید حداقل ۱۷۹ هزار دلار برای آن کنار بگذارد. هنسی برای ارتقای تنها ۲۴ دستگاه از جیپ گرند چروکی Trackhawk برنامه ریزی کرده است. ناگفته نماند این تیونر تگزاسی مکانیسمی را طراحی کرده که با کمک آن سیستم انتقال قدرت بین دیفرانسیل عقب یا هر دو دیفرانسیل قابل انتخاب است.

The post کارآمدتر از بوگاتی؛ معرفی هیولای فوق سریع جیپ گرند چروکی Trackhawk هنسی appeared first on دیجیاتو.

سوپر سدان؛ تست حداکثر سرعت نسل جدید ب ام و Competition M5 [تماشا کنید]

M5 از نظر تکنولوژی های بی ام و یکی از بهترین سوپر سدان های این کمپانی به حساب می آید. نسل جدید این خودرو این بار به همراه یک سیستم ۴ چرخ متحرک روانه بازار شده که حس و حال نسل های قبل را به کلی از یاد می برد. از نکات فوق العاده نسل جدید هندلینگ آن است که به طرز چشمگیری بهبود یافته است.
اما این پایان ماجرای M5 نیست و مهندسین بی ام و طرفداران خود را ناامید نکرده اند، اگر شما جزء آن دسته از طرفدارانی هستید که دلتان برای حس و حال نسل های قبلی بی ام و M5 تنگ شده است از این پس می توانید به لطف سیستم xDrive خودرو خود را تبدیل به یک M5 دیفرانسیل عقب بکنید.

مدل اولیه M5 که ۶۰۰ اسب درون موتور هشت سیلندر ۴٫۴ لیتری تویین توربو آن می تاختند این بار با مدل Competition به همراه ۶۱۷ اسب راهی جاده ها شده است.

بی ام و M5

با توجه به افزایش قدرت، این مدل جدید سرعت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها ۳٫۴ ثانیه طی می کند که عدد واقعا بی نظیری برای یک خودروی سدان است.

این میزان قدرت M5 را در جایگاه دوم میان دو رقیب خود یعنی سدان مرسدس E63 S و کادیلاک CTS-V قرار می دهد. گذشته از قدرت، این مدل جدید در مورد وزن نیز از همه رقبا خود سنگین تر بوده و بنابراین در این حوزه در جایگاه آخر قرار می گیرد. البته این موضوع بدین معنی نیست که بی ام و قبل از شروع رقابت و به چالش کشیدن رقبا زمین را ترک کرده باشد.

در بحث حداکثر سرعت اما ورق بر می گردد و این بی ام و M5 جدید است که رقبا را به چالش می کشد. ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت عددی است که کارخانه سازنده این خودرو اعلام کرده است. در آن طرف میدان رقبای این سدان یعنی مرسدس بنز با حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت و کادیلاک با حداکثر سرعت ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت خودنمایی می کنند.

با توجه به ویدیویی که در ادامه خواهید دید می توان ادعا کرد که بی ام و M5 جدید می تواند به حداکثر سرعت ۳۱۳ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که جدی ترین رقیب برای سریع ترین سدان دنیا یعنی کادیلاک به حساب می آید.

در ادامه شما را به تماشای رکورد گیری حداکثر سرعت بی ام و M5 دعوت می کنیم:

 

The post سوپر سدان؛ تست حداکثر سرعت نسل جدید ب ام و Competition M5 [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

مخصوص ماجراجویان؛ برابوس Adventure 4×۴² با توانایی های آفرود عالی معرفی شد [تماشا کنید]

مرسدس بنز G کلاس را می توان یکی از اصیل ترین خودروهای جهان دانست. این شاسی بلند جان سخت در طول حیات خود متحمل تغییرات کمی شده و تفاوت های ظاهری اولین و آخرین نسل آن انگشت شمار هستند. تیونر معروف و خوشنام برابوس که تخصص بالایی در ارتقای محصولات مرسدس بنز دارد، اخیرا به سراغ نسل قبلی G کلاس رفته و آن را به یک اتومبیل تمام عیار برای مسیرهای آفرود تبدیل کرده است.

G-Class-1979

برابوس از نتیجه پروژه جدید خود با نام Adventure 4×4² یاد می کند. این پروژه بر روی G550 اجرا شده و در آن هم بر روی نمای ظاهری و هم توانایی های فنی تاکید شده است.

BRABUS - Adventure 4x4²

در نمای ظاهری بهره گیری گسترده از فیبر کربن در جای جای بدنه نکته ای است که در همان نگاه نخست جلب توجه می کند. در این بخش اجزای مختلفی به خودرو اضافه شده که تقریبا همه آنها از مواد سبک وزن ساخته شده اند.

BRABUS - Adventure 4x4²

هواکش های دوگانه، کاپوت متورم با برش های متعدد، گلگیرهای حجیم، رکاب های جانبی، وینچ، باربند و چراغ های سقفی LED برخی از ویژگی های ظاهری جذاب Adventure 4×4² به شمار می روند.

BRABUS - Adventure 4x4²

در زیر کاپوت تازه ترین دست پرورده برابوس همان موتور ۴ لیتری توئین توربوی V8 قرار دارد. این موتور ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید نموده و از طریق گیربکس ۷ سرعته خودکار هر چهار چرخ را به حرکت در میاورد. هر کدام از چرخ ها به تایرهای مخصوص مسیرهای سنگلاخی و گل آلود که ساخت کمپانی گودریچ هستند، مجهز شده اند.

brabus-adventure-4x4-mercedes-benz-g-class (7)

با چنین مشخصات فنی درخور توجهی Adventure 4×4² برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۶٫۷ ثانیه زمان نیاز دارد.

brabus-adventure-4x4-mercedes-benz-g-class (4)

در داخل کابین استفاده از چرم بسیار با کیفیت در قسمت های مختلف در دستور کار قرار گرفته است. به منظور کنترل سیستم تعلیق و امکانات گوناگون هم یک پنل لمسی بر روی کنسول مرکزی نصب شده است.

brabus-adventure-4x4-mercedes-benz-g-class (4)

چنانچه فردی در آلمان به این شاسی بلند همه جا رو علاقه مند باشد، باید دقیقا ۵۴۰,۲۴۲٫۱۵ یورو (معادل ۶۴۴,۸۶۰ دلار) کنار بگذارد. این رقم تقریبا سه برابر نسخه استاندارد G550 4×4² است.

brabus-adventure-4x4-mercedes-benz-g-class (4)

بد نیست اشاره کنیم نسل جدید G کلاس در نسخه G550 از یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۱۶ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. وظیفه انتقال نیروی تولیدی توسط این موتور بر عهده گیربکس ۹ سرعته خودکار گذاشته شده است.

040-2018-mercedes-amg-g63

افرادی که به دنبال قدرت بیشتر باشند، می توانند به سراغ G63 بروند. این نسخه به همان موتور ۴ لیتری V8 مجهز شده، با این تفاوت که خروجی آن به ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است.

The post مخصوص ماجراجویان؛ برابوس Adventure 4×۴² با توانایی های آفرود عالی معرفی شد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

خداحافظی کهکشان مرسدس بنز با یک ستاره جاویدان؛ مدیرعامل برابوس در گذشت

برابوس یا با تلفظ اشتباه و متداول در ایران “باراباس” یکی از مشهور ترین شرکت های تیونر مرسدس بنز است که سال هاست محصولاتی فراتر از انتظار را بر مبنای خودروهای ستاره نشان مرسدس بنز روانه بازار می کند.

حالا این شرکت مشهور و مطرح، مدیرعامل و بنیان گذار خود را از دست داده است، آلبریت بوشمن، مردی که حتی”بهترین” های مرسدس بنز را هم کافی نمی دانست.

ذوق و علاقه بوشمن به خودرو از زمان نوجوانی او آغاز شد و در نهایت این عشق و علاقه به تاسیس شرکت برابوس در سال ۱۹۷۷ ختم شد.زمانی که او فقط ۲۲ سال سن داشت. موفقیت و رشد شرکت به قدری سریع بود و مراحل ترقی را پشت سر می‌ گذاشت که نخستین کارگاه و نمایندگی او خیلی زود از حجم تقاضای مشتریان عقب افتاد.

بوشمن هم کسب و کار و تجارت شرکت را رشد داد و هم اصول اخلاقی کار را ارتقا بخشید. بوشمن با تمرکز ویژه بر تیونینگ پیشرانه و حداکثر خروجی قدرت و گشتاور، کیت ‌های بدنه‌ ی تهاجمی و عضلانی و کابین کاملاً سفارشی برابوس را خیلی زود به شهرت جهانی رساند.بوشمان در سن ۶۲ سالگی هنوز با بازنشستگی فاصله ای قابل توجه داشت و از این رو مرگ او بیش از حد ناگهانی و شوک آور به نظر می رسد.

او به‌ عنوان بنیان‌ گذار و مدیر عامل برابوس همیشه با شعار «برای پول کار نکنید، برای شوق و اشتیاق خود کار کنید» شناخته می‌ شد.کارمندان و همکاران او در بیانیه‌ ای یادآور شدند که بوشمان اغلب تا چهارشنبه ۴۰ ساعت کار می‌ کرد و به ‌ندرت تعطیلات آخر هفته را به استراحت می‌ پرداخت. او همواره عنوان می‌ کرد که هرگز برای پول کار نمی ‌کند و صرفا عشق در این صنعت است که او را به کار وا می‌ دارد.
گفتنی است که خانواده بوشمن برای ادامه اداره شرکت وارد عمل شده ‌اند و کنستانتین بوشمن، پسر بودو فورا مدیرعامل برابوس خواهد شد.

The post خداحافظی کهکشان مرسدس بنز با یک ستاره جاویدان؛ مدیرعامل برابوس در گذشت appeared first on دیجیاتو.

معرفی ب ام و M2 Competition؛ میراث دار ۲۰۰۲ افسانه ای

بالاخره پس از مدت ها انتظار و شایعات فراوان ب ام و از کوپه M2 Competition که نسخه بهبود یافته تر M2 محسوب می شود رونمایی کرد. تغییرات صورت گرفته در بخش ظاهری چندان گسترده نیستند.

قاب های جدید و آیرودینامیک آینه های جانبی، سر اگزوز های دوبل کرومی مشکی رنگ با قابلیت باز و بسته شدن دریچه ها با توجه به حالت رانندگی انتخاب شده، رینگ ها آلیاژی جدید با سایز ۱۹ اینچ، گرافیک جدید چراغ ها و ورودی های هوای بزرگتر به منظور تسهیل امر خنک کنندگی پیشرانه خودرو از جمله این تغییرات اند.

در داخل کابین اصلی ترین تغییرات اضافه شدن دکمه های M1 و M2 روی فرمان است. دقیقاً مشابه آنچه که در خودروی M4 Competition شاهدش بودیم این دو دکمه به راننده این امکان را می دهند تا تنظیمات رانندگی خود را ذخیره کرده و در مواقع دلخواه به آن ها دسترسی داشته باشند.

صندلی M اسپرت جدید که در رنگ های آبی و نارنجی قابل سفارش هستند در کنار دکمه استارتر قرمز رنگ، کمربند های مخصوص، تریم فیبر کربن روی داشبورد و پشت آمپر مشکی رنگ از دیگر تغییرات این بخش M2 competition به شمار می روند.

از نظر امکانات ایمنی و رفاهی نیز کوپه جدید ب ام و تغییراتی به خود دیده که از جمله آن می توان به سنسور های پارکینگ، سیستم پیشگیری از تصادف با ترمز اتوماتیک، هشدار تغییر خط حرکت  و سامانه نویگشین اشاره داشت. قابلیت دیگری نیز وجود دارد که میزان حداکثر سرعت مجاز را در هر بخش مسیر نشان می دهد؛ اما این مورد عملاً در چنین خودرویی بیهوده است!

تغییرات بزرگ‌ تر اما در زیر کاپوت قرار دارند؛ جایی که پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی جدید قرار گرفته و ۴۰ اسب‌ بخار نیروی بیشتر تولید می کند.

این پیشرانه اکنون ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌ کند در حالت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ ها انتقال می یابد و این خودرو را قادر می سازد تا در عرض ۴٫۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

البته خریداران در صورت تمایل می‌توانند یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دو کلاچه سفارش دهند تا شتاب خودرو به ۴ ثانیه کاهش یابد.

هر دو زمان ذکر شده به میزان ۰٫۱ ثانیه از مدل عادی M2 بهتر هستند. برای توقف این حجم از قدرت، دیسک های بزرگتری به قطر ۴۰ سانتی متر با کالیپر شش پیستونه و ۳۸ سانتی متر با کالیپر چهار پیستونه به ترتیب در جلو و عقب  به کار گرفته شده اند.

طبق روال همیشگی این کمپانی، بطور استاندارد حداکثر سرعت M2 Competition روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده اما با سفارش پکیج M Driver این مقدار به ۲۸۰ کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت.

در این بین ب ام و با قرار دادن سیستم خنک‌ کننده مشابه نمونه استفاده شده در مدل M4 Competition در M2 Competition و همچنین یک عدد رادیاتور مرکزی، دو رادیاتور جانبی و یک خنک‌ کننده روغن اضافه به خوبی به استقبال پیشرانه قوی تر موجود در این خودرو رفته است.

این کوپه هیجان انگیز آلمانی از استرس بار فیبرکربنی سود می برد که در کنار وزن ناچیزش، به گفته ب ام و، قرار است تا هندلینگ خودرو را بهبود ببخشد. سیستم فرمان الکترو مکانیکی بهبود یافته در کنار دیفرانسیل فعال مخصوص M تماماً در خدمت راننده خواهند بود.

از دیگر تغییرات شاسی خودرو می توان به سیستم تعلیق بازنگری شده و بازوهای کنترل آلومینیومی فورج کاری شده اشاره کرد. این خودرو از تابستان امسال جایگزین نسخه قبلی M2 در خط تولید ب ام و خواهد شد.

The post معرفی ب ام و M2 Competition؛ میراث دار ۲۰۰۲ افسانه ای appeared first on دیجیاتو.

نیسان قشقای با رکورد ۳۸۲ کیلومتر سریع ترین شاسی بلند جهان شد

به تازگی تیونر انگلستانی Severn Valley Motorsport که تبحر ویژه ای در ارتقا و بهبود عملکرد نیسان GT-R دارد، اعلام کرده با یک دستگاه نیسان قشقای رکورد سریع ترین شاسی بلند جهان را جابجا نموده است. به گفته این کمپانی قشقای تیون شده توانسته در رویدادی در بریتانیا به نهایت سرعت ۲۳۷٫۸ مایل (۳۸۲٫۷ کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند.

nissan-qashqai-by-severn-valley-motorsport (2)

برای دستیابی به این سرعت باورنکردنی، متخصصین Severn Valley Motorsport موتور استاندارد قشقای را از جای خود خارج نموده و موتور GT-R را جایگزین آن کرده اند. در گام بعدی با بهسازی های انجام شده، این تیونر موفق به استخراج ۲۰۰۰ اسب بخار از قلب گودزیلا شده که این رقم در نوع خود شگفت انگیز است.

nissan-qashqai-by-severn-valley-motorsport (2)

پیش از این رکورد سریع ترین شاسی بلند جهان را تویوتا در اختیار داشت. این کمپانی ژاپنی با یک دستگاه لندکروز تا دندان مسلح، موفق به دستیابی به سرعت ۲۳۰ مایل (۳۷۰ کیلومتر) در ساعت شده بود.

Toyota_Land_Speed_Cruiser_354_km

در روز رکوردگیری در همایش Vmax200، دست پرورده Severn Valley Motorsport که پسوند R به آن اضافه شده، توانسته بر سوپر اتومبیل های معروف و گران قیمتی مثل کوئنیگ زگ اگرا RS با رکورد ۲۲۱٫۳ مایل (۳۵۶ کیلومتر) و کوئنیگ زگ One:1 با رکورد ۲۱۸٫۳ مایل (۳۵۱ کیلومتر) در ساعت غلبه کند.

nissan-qashqai-by-severn-valley-motorsport

علاوه بر این دو سوئدی فوق سریع، چند اتومبیل اسپرت و سوپر اسپرت از لامبورگینی، مک لارن و ب ام و نیز در Vmax200 حضور داشتند، اما رکورد هیچکدام از آنها بهتر از قشقای R نبوده است.

nissan-qashqai-by-severn-valley-motorsport (2)

بد نیست بدانید این نخستین باری نیست که خودرویی با تیونینگ شرکت Severn Valley Motorsport به عنوان سریع ترین اتومبیل حاضر در همایش Vmax200 شناخته می شود. پیش از این نیز نسخه اولیه قشقای R زمانی که موتور آن ۱۱۰۰ اسب بخار داشت، موفق به ثبت رکورد سرعت ۲۱۰ مایل (۳۳۷ کیلومتر) در مسیر ۲ مایلی (۳٫۲ کیلومتری) باند فرودگاه شده بود.

nissan-qashqai-by-severn-valley-motorsport (2)

این تیونر با رکورد ۲۲۸٫۸ مایل (۳۶۸ کیلومتر) عنوان سریع ترین GT-R را که تاکنون در Vmax200 شرکت کرده، در اختیار دارد. در طول تاریخ ۱۶ ساله این همایش، تنها دو خودرو رکورد بهتری نسبت به قشقای R ثبت کرده اند؛ یکی کوئنیگ زگ One:1 که پیشتر به حداکثر سرعت ۲۴۰ مایل (۳۸۶ کیلومتر) دست یافته و دیگری ES Motors ES1400 که رکورد ۲۳۸ مایل (۳۸۳ کیلومتر) را ثبت نموده است.

 

The post نیسان قشقای با رکورد ۳۸۲ کیلومتر سریع ترین شاسی بلند جهان شد appeared first on دیجیاتو.