حساب گوگل در توییتر تبلیغ کلاه برداری مبتنی بر بیت کوین را منتشر کرد

حساب رسمی G Suite گوگل در توییتر تبلیغ یک کلاه برداری با استفاده از بیت کوین را منتشر کرده است.

اخیراً کلاه برداری های متعددی در توییتر صورت گرفته است. برخی افراد تلاش کرده اند با سوء استفاده از حساب های کاربری مشابه با نام های افراد مشهور (از جمله ایلان ماسک)، مخاطبان را با وعده هایی از جمله اعطای بیت کوین فریب دهند. اما در این بین برخی از کلاه برداری ها با هک کردن تعدادی حساب رسمی انجام شده است. یکی از حساب های کاربری گوگل در توییتر از همین قربانی ها بوده است.

حساب کاربری G Suite گوگل را می توان بزرگترین هدف این کلاه برداری ها نامید. این حساب به طور معمول به ترویج خدمات ابری گوگل می پردازد و البته این بار توییتی تقلبی با این مضمون را منتشر کرده: «گوگل به تمامی افراد جامعه ۱۰ هزار بیت کوین می دهد. ما تصمیم گرفته ایم بزرگترین اهدای ارز مجازی در جهان را انجام دهیم».

بیت کوین

اکنون این توییت کاملاً از توییتر حذف و گفته شده که هیچ پولی به کیف پول های بیت کوین مرتبط واریز نشده است. در این رابطه توییتر با انتشار بیانیه ای به وبسایت ورج اعلام کرده که با توجه به موضوع هک های اخیر، این شرکت نحوه مقابله با کلاه برداری های ارز مجازی را بهبود داده و قصد دارد در آینده در زمینه ابزارهایی برای مقابله با اسپم ها سرمایه گذاری کند.

The post حساب گوگل در توییتر تبلیغ کلاه برداری مبتنی بر بیت کوین را منتشر کرد appeared first on دیجیاتو.

پاک شدن خودکار پیامک‌ها در گوگل پیکسل ۳ [به روز رسانی]

یک روز دیگر در دنیای موبایل و یک باگ جدید در پیکسل ۳ که حتی بعد از انتشار پچ جدید گوگل هم دست از سر کاربران برنمی دارند.

بسیاری امیدوار بودند که سری پیکسل ۳ دچار مشکلات نسل قبلی نشوند اما در مدت زمان نه چندان زیاد پس از عرضه این موبایل های شاهد مشکلاتی از قبیل پدیدار شدن بریدگی نمایشگر دوم،  مشکل ذخیره تصاویر، مسائل مربوط به مدیریت حافظه، اعوجاج صدای اسپیکر، داغ‌ شدن بدنه و باگ در مکالمه تلفنی بوده ایم و احتمالا در روزهای آینده این لیست بلندتر هم می شود.

جدیدترین مشکلی که کاربران پیکسل ۳ با آن مواجه شده اند در پیامک های متنی رخ داده است. ظاهرا پس از نصب آپدیت امنیتی ماه نوامبر برخی پیام های ذخیره شده در گوشی خود به خود حذف شده اند و امکان بازگردانی آنها وجود ندارد.این مشکل نخستین بار هفته گذشته مشاهده شده و طی آن اپلیکیشن پیام رسانی حین همگام سازی متوقف می شود. به محض باز کردن پیام های ذخیره شده در این اپ بعضی مکالمات ناپدید می شوند.

یکی از کاربران ردیت با عنوان katiemcccc مدعی شده که تمامی پیام هایی که در دو سال گذشته ذخیره کرده از بین رفته اند و حتی روش هایی مثل ریستارت موبایل، حذف و نصب مجدد به رزورسانی و گفتگو با سرویس های گوگل نیز کمکی به حل این مشکل نکرده اند.

هنوز مشخص نیست که این مشکل از اپلیکیشن پیام رسانی ناشی شده یا به روزرسانی ماه نوامبر، اما به کاربران پیکسل ۳ توصیه شده که از پیامک های خود بک‌اپ تهیه کنند.

برخی افراد با دانگرید اپلیکیشن به نسخه قبل موفق به بازگردانی پیام های از دست رفته شده اند اما این روش هم در مورد کاربران جواب نداده است.

تاریخ انتشار خبر اولیه: ۲۳ آبان ۱۳۹۷

 

به روز رسانی:

گوگل این مشکل را تأیید و اعلام کرده که تعداد کمی از کاربران پیکسل ۳ با این مشکل برخورده اند و به زودی آپدیتی برای رفع آن ارائه می شود.

 

تماشا کنید: نگاه نزدیک به موبایل‌های «پیکسل ۳» و «پیکسل ۳ اکس ال» 

The post پاک شدن خودکار پیامک‌ها در گوگل پیکسل ۳ [به روز رسانی] appeared first on دیجیاتو.

مک بوک پرو با کارت گرافیک رادئون پرو وگا عرضه شد

همان طور که انتظار می رفت اپل مک بوک پرو را با کارت گرافیک رادئون پرو وگا از AMD به روز کرد.

برای کارت گرافیک های جدید ۲ گزینه پیش روی کاربران قرار دارد: پرو وگا ۱۶ و پرو وگا ۲۰٫ اپل اولین بار در رویداد معرفی مک بوک ایر رتینا در کنار مک مینی ۲۰۱۸ وعده چنین به روز رسانی را داده بود. اکنون می توان در فروشگاه آنلاین اپل مک بوک پرو ۱۵ اینچی مجهز به تاچ بار را با کارت های گرافیک جدید خریداری کرد. البته این کارت ها تنها در بالاترین مدل مک بوک پرو قابل انتخاب خواهند بود.

اپل برای کارت گرافیک پرو وگا ۱۶ هزینه ای ۲۵۰ دلاری و برای پرو وگا ۲۰ مبلغ ۳۵۰ دلاری را طلب می کند. به عبارتی این مبلغ را باید به هزینه خرید بالاترین مدل با قیمت ۲۷۹۹ دلار اضافه کنید. پیش از این اپل کارت گرافیک این مدل مک بوک پرو را از رادئون پرو ۵۵۰X به پرو ۵۶۰X ارتقا داده بود که یک به روز رسانی کوچک به حساب می آمد.

مک بوک پرو 2018

اپل در ماه گذشته میلادی گفته بود که کارت گرافیک جدید در مقایسه با مدل قبلی، در کارهای گرافیکی سنگین از جمله ویرایش ویدیو و رندر ۳ بعدی تا ۶۰ درصد سریع تر است. علاوه بر این AMD ادعا می کند نسل دوم فناوری حافظه های با پهنای باند بالا (HBM2) که در این کارت ها به کار رفته در مقایسه با استاندارد GDDR5 برتری دارد و همچنین از نظر مصرف انرژی بهینه تر است.

همین حالا هم می توانید آی مک پرو با کارت گرافیک AMD وگا پرو ۵۶ سفارش دهید یا با پرداخت ۶۰۰ دلار اضافه تر مدل با کارت گرافیک وگا پرو ۶۴ را انتخاب کنید. هر دو این مدل ها قدرت بالاتری در مقایسه با وگا ۱۶ و ۲۰ مک بوک پرو در اختیارتان می گذارند.

در انتها باید اشاره کرد که AMD کارت های گرافیک جدید مک بوک پرو را به طور سفارشی تولید کرده است و به این ترتیب احتمالاً بهبود کارایی قابل توجهی را ارائه خواهند داد.

 

تماشا کنید: نگاه نزدیک به مک بوک ایر رتینای اپل

The post مک بوک پرو با کارت گرافیک رادئون پرو وگا عرضه شد appeared first on دیجیاتو.

اپل واچ های آتی شاید به دوربین مجهز شوند

یکی از مزایایی که اپل واچ نسخه LTE دارد عدم وابستگی به گوشی است (البته تا حدودی) و می توانید بدون نیاز به گوشی خود ساعت را بردارید و به پیاده روی بروید. اپل واچ سری ۴ قابلیت تماس صوتی را فراهم می کند اما بر اساس پتنتی جدید شاید در آینده نزدیک قابلیت جذاب دیگری به این ساعت افزوده شود.

بر اساس پتنتی که حق امتیاز آن توسط اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده اعطا شده اپل احتمالاً در فکر مجهز کردن اپل واچ به دوربین است. اطلاعات مرتبط با این پتنت خبر از یک لنز با زاویه دید عریض می دهد که به همراه حسگر دوربین در بند ساعت قرار گرفته است.

اپل واچ دوربین دار

استفاده از دوربین در ساعت هوشمند می تواند کاربردهای متنوعی داشته باشد. تصور کنید با اپل واچ خود بتوانید تماس تصویری فیس تایم برقرار کنید یا از دوربین برای قفل گشایی  (مشابه با سیستم تشخیص چهره Face ID) بهره ببرید. حتی ممکن است امکان ثبت تصویر و ویدیو هم فراهم شود.

یک سیستم مجهز به چند دوربین پیشنهاد شده که می تواند از زاویه دید عریض تری تصویر برداری کند و عکس ها را برای ایجاد تصویری شفاف تر با یکدیگر ترکیب نماید. هنگامی که تصاویر دو دوربین مورد پردازش قرار گرفت عکس نهایی می تواند تصویری دقیق از چهره کاربر را فراهم کند. علاوه بر این استفاده از ۲ دوربین می تواند مشکل مربوط به زاویه دید محدود را حل کند و کاربر نیازی به نگه داشتن سر خود در حالت های خاص نداشته باشد.

اپل واچ دوربین دار

پتنت مورد بحث به دوربین هایی با لنزهای متنوع از جمله زوم، ماکرو، دید دوگانه، چشم ماهی و … اشاره کرده. البته قطعاً استفاده از همه این لنزهای متنوع در تنها یک ساعت کوچک ممکن نیست و شاید اپل قصد داشته باشد ساعت های متنوعی با لنزهای مختلف را تولید کرده و به فروش برساند. به این ترتیب کاربران می توانند بسته به نیاز خود ساعت دلخواه را خریداری کنند.

در نهایت شاید این مورد هم به گنجینه پتنت های استفاده نشده اپل راه پیدا کند و هیچگاه شاهد معرفی اپل واچ دوربین دار نباشیم.

The post اپل واچ های آتی شاید به دوربین مجهز شوند appeared first on دیجیاتو.

قفل شدن بی دلیل حساب برخی از کاربران آیفون

برخی از کاربران اپل ادعا کرده اند که بدون دلیل مشخصی حساب های کاربری آنها قفل شده است.

اپل به طور معمول به دلایلی از جمله تلاش برای دسترسی به حساب کاربری با وارد کردن پسورد اشتباه، حساب های کاربران را قفل می کند. در صورتی که حساب قفل شود کاربر باید به سوالات امنیتی، پاسخ های از قبل تعیین شده خود را بدهد و شماره تلفن تعیین شده را وارد کند. همچنین امکان تنظیم مجدد پسورد وجود دارد.

در صورتی که اپل حساب کاربری شما را قفل کند به راحتی متوجه این موضوع می شوید، چرا که سیستم عامل iOS در این باره پیامی را به شما نشان می دهد و درخواست می کند برخی از اطلاعات حساب کاربری خود را به روز کنید. علاوه بر این در صورتی که صحت هویت خود را تأیید نکنید، دسترسی به برخی از سرویس ها از جمله آی مسیج، آی کلاد و اپل موزیک را از دست می دهید.

قفل شدن اکانت اپل

معمولاً صفحه با عنوان «Update Apple ID Settings» به سادگی از کاربر درخواست ورود مجدد پسورد را می کند تا به این ترتیب دوباره به امکانات دستگاه دسترسی داشته باشند اما برخی از کاربران مدعی شده اند که حساب کاربری آنها همچنان قفل باقی می ماند.

برخی گزارش کرده اند که در هنگام تلاش برای لاگین به یک دستگاه مبتنی بر iOS جدید هم با این مشکل روبرو شده اند و فرایند لاگین بارها و بارها برای آنها تکرار شده است.

احتمال می رود دلیل این موضوع حمله جستجوی فراگیر در حجم بالا به تعدادی از حساب های کاربری اپل باشد که در نهایت موجب شده تعداد زیادی از حساب ها نیاز به دوباره تنظیم کردن پسورد داشته باشند. شاید هم مسئله از باگی مرتبط با اپل ناشی شده باشد.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از کاربران با این موضوع مواجه شده اند اما بر اساس گلایه ها در شبکه های اجتماعی به نظر می رسد موضوع فراتر از آن باشد که بتوان تعداد زیادی از آنها را جعلی خواند. هنوز پاسخی از اپل در این باره دریافت نشده اما یکی از کارمندان ناشناس مدعی شده که ظاهراً این مشکل از باگ اپل ناشی نشده و تنها درصد کمی از کاربران را تحت تأثیر قرار داده است.

The post قفل شدن بی دلیل حساب برخی از کاربران آیفون appeared first on دیجیاتو.

ظرافت‌های پنهان در طراحی آیپد پرو ۲۰۱۸ از زبان جانی آیو

اپل در ماه جاری از محصولات جدید و هیجان انگیزی رونمایی کرد که نقاط اشتراک زیادی دارند اما بیش از چیز این جادوی طراحی جانی آیو است که به چشم می آید.

سر جاناتان آیو ملقب به طراح طراحان، از سال ۱۹۹۲ در اپل مشغول به فعالیت بوده و سه سال قبل به سمت مدیر ارشد طراحی این شرکت منصوب شد. وی علاوه بر محصولات این شرکت در فرایند طراحی ساختمان سفینه ای شکل آن نیز شرکت داشت اما به باور برخی در دوره تمرکز آیو بر این بنا، طراحی محصولات اپل دچار پسرفت شدند و ناچار وی دوباره رهبری تیم طراحی را برعهده گرفت.

آیو در سال جاری جایزه Hawking Fellowship را به پاس نقش برجسته در طراحی نوآورانه دریافت کرد. وی اخیرا طی مصاحبه ای با نشریه «ایندیپندنت» به تشریح رموز طراحی آیپد پرو ۲۰۱۸ و ظرافت های نهفته در آن پرداخته است.آیپد پرو ۲۰۱۸آنچه که نظر خبرنگار ایندیپندنت را در این مصاحبه به خود جلب کرده فروتنی بالای جانی آیو و تفکر عمیق وی پیش از پاسخ دادن به هر سوال است که مخاطب را به یاد تیم کوک، مدیرعامل اپل می اندازد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد احساسش نسبت به ایجاد تغییرات گسترده در یک محصول محبوب و پرفروش می گوید:

«مهمترین مسئولیت ما این است که در تله تمرکز روی ایجاد تفاوت صرف گیر نکنیم. زمانی که یک محصول توجهات زیادی را به خود جلب می کند، مردم دوست دارند که شاهد طراحی جدیدی از آن باشند اما به نظرم تغییر نه برای ایجاد تفاوت بلکه باید به منظور بهبود محصولات باشد.

اگر تغییرات صورت گرفته در راستای بهبود محصول باشد، مجبور نیستید برای علاقمند کردن مردم به آن زور بزنید. تجربه به من نشان داده که در صورت تلاش سخت برای ارتقای کیفیت محصول، مردم خیلی زود ارتباط سابق را با آن برقرار می کنند».

اولین نسخه آیپد که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد آنقدر توجهات را به خود جلب کرد که از آن با عنوان محصول جادویی یاد می شد. تولید عناصری که از نظر مردم جادویی باشد چقدر به کار طاقت فرسا نیاز دارد؟

«من از جواب کلیشه ای بیزارم اما این موفقیت چند جنبه دارد. بعضی از قابلیت ها و ویژگی ها به لطف فناوری هایی میسر شده اند که سال ها زمان صرف توسعه آنها شده است. برای مثال Face ID تنها برای یک هدف خاص ساخته نشده است».

آیو اینجا برای فکر درباره ویژگی های یک دستاورد جادویی کمی توقف می کند. «به نظرم آنچه که نتیجه کار را به حد جادویی می رساند، ویژگی هایی است که نمی توان آنها را به آسانی توصیف کرد و امکان انگشت گذاشتن روی مورد خاص وجود ندارد».

جانی برای توضیح این مسئله به تفاوت بین مدل های قدیمی و جدید آیپد اشاره می کند. از نظر او نسخه قدیمی علیرغم برخورداری از گزینه چرخش صفحه بین حالت های عمومی و افقی با تمرکز بر استفاده از تبلت در حالت عمودی طراحی شده بود. علاوه بر این طراحی نسخه اول آیپد یکپارچه نبود و قطعات جداگانه آن کاملا به چشم می آمد.

«یکی از اهداف ما در آیپد پروی جدید که مدت زیادی دنبال پیاده سازی آن بودیم از بین بردن تفاوت در کارایی دستگاه حین کار کردن با آن در حالت های عمودی و افقی بود.»

آنچه که آیپد پروی جدید را خاص می کند دستیابی به همین هدف است که از طریق قرار دادن اسپیکرها در لبه های مختلف، خلاص شدن از دست کلید فیزیکی هوم و توسعه Face ID محقق شده است. تغییرات مهم دیگری نیز در گوشه های نمایشگر آیپد پرو ۲۰۱۸ ایجاد شده که علی رغم جزیی بودن تجربه کاربری را بهبود می بخشند.

آیپد پرو به گونه ای طراحی شده که کاربر آن را با یک نمایشگر صرف اشتباه می گیرد

«نمایشگرهای سنتی به صورت خطی طراحی شده و گوشه های زاویه دار دارند. پنل های با گوشه مربعی در اغلب طرح ها به عنوان عضوی مجزا در بدنه ای قرار می گیرند که گوشی های آن منحنی است اما این مساله از نظر من ناامید کننده است».

«با نگاهی به آیپد پرو متوجه همخوانی و هماهنگی گوشی های منحنی نمایشگر با بدنه اصلی می شوید. این جنبه از زیبایی شناسی باعث می شود که آیپد پرو نه به عنوان گجتی حاصل از کنار هم قرار گرفتن قطعات مختلف بلکه محصولی یکپارچه و واحد جلوه کند».

از نظر آیو شاید کاربران دقیقا متوجه این جنبه نشوند اما به صورتی ناخودآگاه تغییرات را حس می کنند. «آیپد پرو ۲۰۱۸ آنقدر یکپارچه و هماهنگ است که از ۹۹ درصد گجت های دیگر متمایز  به نظر می رسد».

این مساله به آیپد پرو منحصر نمی شود و محصولات اپل با طراحی خالص، سادگی و بدون درهم ریختگی شناخته می شوند. آیپد پرو به گونه ای طراحی شده که کاربر آن را با یک نمایشگر صرف اشتباه گرفته و در آن غوطه ور می شود. با این حال ساده کردن محصولات تا این حد اصلا ساده نیست:

«این گجت ها اساسا پیچیده هستند و ساده سازی آنها سخت ترین کاری است که می توان انجام داد. آنچه که بیش از همه به آن افتخار می کنیم حذف مواردی است که باید پیاده سازی می شدند. البته افتخار به آنچه که باید باشد و نیست چیز عجیبی است».

آیو به تغییر شکل لبه های تبلت نیز اشاره می کند: «ما لبه های منحنی آیپد پرو را کنار گذاشتیم و حالا آنها به شکل عمودی ساده درآمده اند. دلیل این کار پیشرفت های مهندسی در کاهش قطر دستگاه بوده که ظاهری ساده و سرراست به آن می دهد. پیش از این محدودیت های موجود در کاهش قطر تبلت به ما اجازه چنین کاری را نمی داد».

این مسئله روی نحوه تعامل لوازم جانبی آیپد پرو از جمله کیبورد مغناطیسی و اپل پنسل ۲ با تبلت نیز تاثیر گذاشته است. «قلم دیجیتال کاربردهای مختلفی دارد. نوشتن متن و ترسیم اشکال بسیار مهم هستند اما نحوه حمل استایلوس و شارژ آن نیز باید مورد توجه قرار بگیرند».طراحی آیپد پرو ۲۰۱۸در دست گرفتن اپل پنسل ۲ حسی طبیعی داشته و لبه تخت آن روشی بسیار جالب را برای حمل کردن فراهم می کند. کافی است قلم را به تبلت نزدیک کنید تا از دستان شما فرار کرده و به لطف آهنربا به آغوش آیپد پرو پناه ببرد. با اتصال این دو گجت پیامی رو صفحه مبنی بر شارژ شدن استایلوس به صورت بی سیم ظاهر می شود.

از نظر آیو نحوه اتصال قلم به تبلت مثال خوبی از احساس جادویی است چرا که کاربر انتظار آن را نداشته و از سازو کارش خبر ندارد؛ نکته عجیب تر شارژ شدن همزمان قلم است.

شما درباره آینده حرف می زنید اما ذهن من به عنوان یک طراح از قبل آنجاست

از نظر آیو با استفاده از آیپد پرو نیاز نیست نگران شارژ شدن قلم یا استفاده از تبلت در حالت عمودی و افقی باشید. اینجا هم شاهد ساده سازی فرایندها هستیم، کافی است اپل پنسل ۲ را برداشته و بدون هیچ نگرانی از آن استفاده کنید.

پنسل جدید بهینه سازی های قابل توجهی را به همراه داشته و یک سورپرایز است. با در دست گرفتن قلم این حس به شما دست می دهد که همیشه دنبال چنین چیزی بوده اید. آیا توسعه محصول قبل از آنکه کاربر متوجه نیازش به آن شود یکی دیگر از وظایف شما است؟

«این یکی از وظایف اساسی و مهم من است. شما درباره آینده حرف می زنید اما ذهن من به عنوان یک طراح از قبل آنجاست. بسیار کم پیش می آید که روی مسائل فعلی کار کنم.

در ۲۵ سال گذشته تعداد دفعاتی که این اتفاق رخ داده انگشت شمار بوده اند. کمتر پیش می آید کارهایمان واکنشی به مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی دیگران باشند.به عبارت دیگر شما از وجود یک مشکل اطلاعی ندارید تا زمانی که مطلع شوید راه بهتری برای انجامش وجود دارد. اگر برای مدتی طولانی مشکل مشخصی را با روشی معین حل کرده باشید بنابر دلایل مختلفی خود را قانع می کنید که این بهترین راه ممکن برای حل آن مشکل بوده نه صرفا یک عادت.

در واقع زمانی که مشکلی را به شیوه ای مشخص حل کنید و این در دراز مدت برای شما به یک عادت بدل شود، این تصور که راه دیگری هم می تواند برای حل آن مسئله وجود داشته باشد تقریبا حکم کفر را برایتان پیدا می کند. بنابراین چنین کاری برایتان تقریبا غیرممکن می شود. پس کاری که باید انجام دهید این است که باورهای همیشگی تان را کنار بگذارید.

باید با خود بگویید قبلا چندین بار اینجا بوده ام و بارها شده که راه بهتری برای انجام این کار پیدا کرده ایم و باید به این مساله باور پیدا کنید و به مسیر ادامه دهید. گاهی اوقات یا شاید بهتر بگویم خیلی وقت ها می توانیم راه های بهتری برای حل مسائل پیدا کنیم.»طراحی آیپد پرو ۲۰۱۸

در نطق روز سه شنبه اپل لحظه ای وجود داشت که شاید بیشتر از هر زمان دیگری توجه مخاطبان را به خود جلب کرد. البته در آن لحظه محصول تازه ای معرفی نشد بلکه خبر این بود که مک بوک ایر تماما از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده. «این دقیقا با آنچه می گوییم همخوانی دارد؛ راه های جدید برای مشکلات قدیمی».

«ما همکاری نزدیکی با تیم مهندسی مواد خود داریم. موادی که در محصولاتمان به کار می بریم بنابر دلایل متعددی از اهمیت بالایی برایمان برخوردارند. ما مرتبا تلاش داریم تا آلیاژها و مواد بهتری را برای طراحی و ساخت محصولاتمان پیدا کنیم. آلومینیوم همواره از جمله انتخاب های اصلی مان بوده چرا که به شدت جلب توجه می کند.

نمی خواهیم به شکلی عجیب و غریب خود را از دیگران متمایز کنیم

پیدا کردن ماده ای بهتر برای جایگزین کردن آلومینیوم هم کار دشواری بوده با این حال ما آلیاژ خاص مصرفی مان را پالایش کردیم و روش های فراوری و ماشین کاری آن را تغییر دادیم. این مثالی فوق العاده در مورد نحوه حل مسائل از جانب ماست؛ ما نمی خواهیم به شکلی عجیب و غریب خود را از دیگران متمایز کنیم بلکه در واقع تلاش می کنیم به شکلی هوشمندانه از دیگران بهتر باشیم.طراحی آیپد پرو ۲۰۱۸

تمرکز ما هم از آن جهت روی آلومینیوم بوده که ماده ای به شدت فوق العاده است. و تلاش جمعی مان باعث شد راهی برای استفاده از آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافتی پیدا کنیم. همه ما تصور می کنیم که این اتفاق به اندازه واکنشی که در کنفرانس خبری مان روبرو شدیم بزرگ است. من از واکنش مردم شگفت زده شدم اما خیلی خوشحال بودم.»

مصاحبه به خاطر شخصیت به شدت مودب آیو زودتر از موعد مشخص شده خاتمه می یابد. آیو ضمن اشاره دوباره به آلیاژ آلومینیوم جدید به کار رفته در محصولات اپل می گوید: «می توانستم تمام طول روز در این باره حرف بزنم».

علاقه همراه با منطق اصلی ترین عاملی است که او را به طراح ارشد اپل بدل کرده است.

The post ظرافت‌های پنهان در طراحی آیپد پرو ۲۰۱۸ از زبان جانی آیو appeared first on دیجیاتو.

مودم ۵G اینتل برای عرضه در سال ۲۰۱۹ معرفی شد

اینتل، یکی از اصلی ترین بازیگران حوزه چیپ گوشی های هوشمند از برنامه خود برای شبکه های مخابراتی ۵G با مودم جدید XMM 8160 5G خبر داده است.

به نظر می رسد ۲۰۱۹ سال مهمی برای فناوری شبکه های مخابراتی ۵G باشد. انتظار می رود این فناوری از نیمه اول سال ۲۰۱۹ آماده استفاده مصرف کنندگان باشد. البته محصول اینتل کمی دیرتر به دستگاه های هوشمند راه پیدا می کند. این مودم قرار است از نیمه دوم سال ۲۰۱۹ به تولید کنندگان عرضه شود و به این ترتیب انتظار می رود اولین دستگاه های مجهز به آن در اوایل سال ۲۰۲۰ معرفی شوند.

اینتل انتظار دارد از مودم جدید در گوشی های هوشمند، کامپیوترهای شخصی و تجهیزات باند پهن استفاده شود. مودم XMM 8160 امکان دستیابی به سرعت لحظه ای ۶ گیگابیت در ثانیه را دارد. این محصول علاوه بر باندهای فرکانسی ۵G NR استاندار شده توسط ۳GPP (گروه بین المللی مسئول تدوین استانداردها برای شبکه های سلولار)، از شبکه های ۴G در کنار ۳G و ۲G در یک چیپست پشتیبانی می کند.

مودم 5G اینتل

بر اساس گزارش وبسایت ورج اینتل برای به دست گرفتن بازار راه سختی را در پیش دارد. اکنون ۱۸ شرکت تکنولوژیک بزرگ از جمله سامسونگ، نوکیا (HMD)، سونی، شیائومی، اوپو، ویوو، اچ تی سی، ال جی، ایسوس، ZTE، شارپ، فوجیتسو و وان پلاس در حال همکاری با کوالکام هستند. کوالکام در این زمینه مودم X50 5G NR را در سبد محصولات خود دارد. از سوی دیگر هواوی و سامسونگ، هر یک به طور جداگانه در حال کار روی مودم های ۵G خود هستند.

اما در این بین موضوع برای اپل متفاوت است. این شرکت اخیراً برای آیفون های ۲۰۱۸ سری XS و XR به استفاده از مودم های اینتل به ویژه مدل XMM 7560 روی آورده و بر اساس گزارش ها به نظر می رسد اپل همچنان با اینتل همراه بماند. انتظار می رود آیفون های سال ۲۰۲۰ از مودم های ۵G اینتل بهره مند باشند.

تکنولوژی شبکه های مخابراتی نسل پنجم می تواند صنایع متعددی را متحول کند. ۵G می تواند در حوزه های اینترنت اشیا، حمل و نقل هوشمند، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، تولید، دیتا سنترها و البته گوشی های هوشمند تحول اساسی ایجاد کند. ایرانسل هم از حدود یک سال قبل آزمایش شبکه ۵G را به معرض نمایش گذاشت و می توان انتظار داشت این فناوری در آینده به کشور ما هم راه خود را باز کند.

The post مودم ۵G اینتل برای عرضه در سال ۲۰۱۹ معرفی شد appeared first on دیجیاتو.

آیپد پرو ۲۰۱۸ با نمایشگر ۱۱ اینچی توسط iFixit کالبدشکافی شد

پس از کالبدشکافی مک بوک ایر جدید و مک مینی ۲۰۱۸، گروه iFixit حالا به سراغ آیپد پرو ۲۰۱۸ با نمایشگر ۱۱ اینچی به همراه اپل پنسل رفته تا میزان تعمیر پذیری آنها را محک بزند.

آیپد پرو 2018

آیپد پرو ۲۰۱۸ زیر اشعه ایکس

آیپد پرو 2018

iFixit در ابتدا نمایشگر را از آیپد پرو ۲۰۱۸ جدا کرده است. در این حین اولین موردی که کارشناسان متوجه آن شده اند اسپیکرها بوده. اجزای سیستم صوتی تبلت از ۴ ووفر در کنار ۴ توییتر تشکیل شده است.

آیپد پرو 2018

اسپیکرها و لاجیک برد مانع از دسترسی به چیپ A12X بایونیک شدند.

آیپد پرو 2018

اما در نهایت متخصصان iFixit به لاجیک برد دسترسی پیدا کردند.

آیپد پرو 2018

روی این برد چیپست A12X بایونیک به همراه حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی ساخت توشیبا در کنار ۲ چیپ رم ساخت میکرون با میزان کلی ۴ گیگابایت مشاهده می شود. علاوه بر اینها کنترلر مربوط به NFC، ماژول های وای فای و بلوتوث، دو کنترلر مربوط به نمایشگر لمسی ساخت برادکام و کنترلر نیروی ساخت تگزاس اینسترومنتز به چشم می خورد.

آیپد پرو 2018

باتری در آیپد پرو ۲۰۱۸ کمی راحت تر نسبت به نسل قبلی تعمیر می شود. پس از اینکه نوارهای چسبی باز شدند باز هم چسب های زیادی در بخش سمت چپ باتری ها استفاده شده بود تا این قطعه را در جای خود محکم کند.

آیپد پرو 2018

در نهایت با آزاد شدن باتری مشخص شد که ظرفیتی ۷۸۱۲ میلی مپر ساعتی دارد، ولتاژ کاری آن ۳٫۷۷ ولت است و به این ترتیب نیروی ۲۹٫۴۵ وات ساعتی را فراهم می کند. این میزان در مقایسه با آیپد پرو ۱۰٫۵ اینچی نسل قبل با ظرفیت ۳۰٫۸ وات ساعتی اندکی پس رفت به حساب می آید.

آیپد پرو 2018

با بررسی اجزای مرتبط با ماژول تشخیص چهره Face ID باید گفت که سخت افزارهایی مشابه با آنچه در آیفون ۱۰ به کار رفته بود در آیپد پرو ۲۰۱۸ تعبیه شده است.

آیپد پرو 2018

برخی از اسپیکرهای آیپد پرو ۲۰۱۸

آیپد پرو 2018

در انتها برد ویژه شارژ اپل پنسل جدا شده است.

آیپد پرو 2018

تصویر اشعه ایکس از اپل پنسل

آیپد پرو 2018

برای باز کردن اپل پنسل، متخصصان iFixit از چاقوی ویژه ای استفاده کرده اند تا بتوانند دستگاه را شکافته و به باتری، سیم پیچ های شارژ بیسیم، آهنرباها و کنترلر لمس تولید شده توسط برادکام دست پیدا کنند.

آیپد پرو 2018

در بررسی قلم مجموعه ای از خازن ها مشاهده شده که به نظر می رسد برای ثبت ضربه های کاربر مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این کارشناسان معتقدند که احتمالاً در آینده قابلیت تشخیص ژست های حرکتی بیشتری به قلم اضافه خواهد شد.

آیپد پرو 2018

در نهایت آیپد پرو ۲۰۱۸ امتیاز تعمیر پذیری نه چندان مناسب ۳ از ۱۰ را به دست آورده. مهتمرین مزیت های تعمیر آیپد جدید به درگاه ماژولار USB-C و فقدان کلید فیزیکی هوم مرتبط است؛ بخش هایی که عمدتاً بیشترین میزان خرابی را به نام خود ثبت می کنند. با این حال اشاره شده که چسب هایی که تقریباً در همه جای آیپد پرو استفاده شده، فرایند تعمیر را مشکل می کند.

The post آیپد پرو ۲۰۱۸ با نمایشگر ۱۱ اینچی توسط iFixit کالبدشکافی شد appeared first on دیجیاتو.

آیا شرکتهایی مثل وان پلاس واقعاً مشتری مدار هستند یا خائن؛ روباه مکار در لباس پدر ژپتو

برندهای مستقل که «Enthusiast Brand» هم نامیده می شوند، تولید کنندگانی هستند که به شکل عمومی شناخته نمی شوند و بازار محدودی دارند، اما همان کاربران محدود، مشتاقانه فعالیتشان را دنبال می کنند و از صمیم قلب حامی برند مورد علاقه خود هستند. اگر بخواهیم Enthusiast Brand را به فارسی ترجمه کنیم، کلمه دقیقی که معنای آن را به درستی منتقل کند نداریم، برای همین تصمیم گرفتیم از معادل «برند مشتری مدار» استفاده کنیم که نزدیک ترین معنای ممکن به نام اصلی را می رساند، هرچند همه ی موضوع را کامل منتقل نمی کند.

اگر بخواهیم یک برند مشتری مدار معروف را مثال بزنیم، «OnePlus» اولین نامی است که (در دنیای گوشی های موبایل) به ذهن می رسد. این شرکت چینی در سال ۲۰۱۳ با یک تیم کوچک تاسیس شد و از آن زمان، طرفداران پر شماری در سراسر جهان به دست آورده است؛ در حدی که بسیاری اوقات، کمتر از یکماه پس از عرضه ی گوشی های جدید خود، بیشتر از یک میلیون دستگاه از آن را به فروش می رساند. هرچند این رقم در مقایسه با فروش اپل یا سامسونگ ناچیز به نظر می رسد، اما برای بیشتر برندهای کوچک و تازه تاسیس، آرزویی دست نیافتنی است.

هرچند برندهای خوش نام واقعاً محبوب قلب میلیونها کاربر هستند، اما برخی نیز اعتقاد دارند هیچ مشتری مداری در کار نیست و اتفاقاً امثال وان پلاس، صرفاً در حال گول زدن کاربران هستند. متعرضین می گویند وان پلاس پشت نقاب مشتری مداری مخفی شده و هرجا لازم باشد برای رسیدن به سود بیشتر نیازهای کاربران را فراموش می کند و روی خواسته های آنها پا می گذارد. در ادامه می خواهیم برای روشن شدن حقیقت، عملکرد وان پلاس و چند برند مشابه دیگر را بررسی کنیم.

قاتل بالفطره

اما ابتدا اجازه دهید تجربه شخصی خودم را در مورد وان پلاس توضیح دهم. اولین گوشی وان پلاس سال ۲۰۱۴ معرفی شد. در آن زمان قیمت گلکسی اس ۵ سامسونگ و آیفون ۶ از ۶۵۰ دلار شروع می شد، اما با قیمت ۲۹۹ دلار می توانستید اولین گوشی وان پلاس را با سخت افزار مشابه خریداری کنید. لقبی که شرکت سازنده برای این گوشی در نظر گرفته بود «قاتل گوشی های پرچمدار» بود که البته بی راه هم به نظر نمی رسید، فقط یک مسئله وجود داشت؛ هیچ مغازه ای نبود که به آنجا مراجعه کنید و یک دستگاه وان پلاس بخرید.

برای تهیه این گوشی لازم بود دعوتنامه ی آن را از کسی که قبلاً یک دستگاه وان پلاس خریداری کرده دریافت کنید و سپس از طریق اینترنت محصول را سفارش دهید که خب در ایران چنین کاری امکان پذیر نبود. خوشبختانه وان پلاس حدود یکسال بعد اولین گوشی خود را در فروشگاه های مالزی عرضه کرد و من هم موفق شدم از طریق اقوام به این محصول دوست داشتنی دسترسی پیدا کنم و با کمتر از نصف قیمت، پرچمداری در حد محصولات سامسونگ و اپل داشته باشم (حداقل از لحاظ سخت افزاری).

تا اینجا همه راضی بودند و مشتاق برای محصولات بعدی وان پلاس، تا اینکه این شرکت در نسل های بعدی تصمیماتی گرفت که چندان با خواسته های مخاطبان مطابق نبود. البته وان پلاس تنها برند Enthusiast نیست و نمونه های دیگری هم وجود دارند که هرچند در ایران کمتر شناخته می شوند، اما هواخواهان بسیاری در سراسر جهان داشتند که نتوانستند آنها را راضی نگه دارند.

گروه بازندگان

برای مثال سیانوژن را در نظر بگیرید که به عنوان رابط کاربری گوشی های وان پلاس عرضه می شد و قرار بود به قاتل اندروید نسخه گوگل تبدیل شود، اما در نهایت خودش به خط پایان رسید. یا Nextbit که می گفت می خواهد مسیر دنیای گوشی های هوشمند را تغییر دهد و طرفدارانی هم پیدا کرده بود، اما در نهایت توسط Razer خریداری شد و به بازوی طراحی این شرکت تجاری تبدیل شد. یا Pebble که نمی خواست محصولاتش مثل پوشیدنی های معمول باشند اما این شرکت هم توسط فیت بیت خریداری شد که عمومی ترین تولید کننده چنین محصولاتی به حساب می آیند.

مشکل کجاست که چنین برندهایی شکست می خورند و قادر نیستند به فعالیت خود ادامه دهند؟ Pebble را در نظر بگیرید. این شرکت در ابتدای فعالیت خود بودجه ای برای تبلیغات نداشت، اما ایده تولید محصولی را داشت که برای علاقه مندان جدی تکنولوژی جالب به نظر می رسید؛ کسانی که تحت تاثیر کمپین های تبلیغاتی نیستند و خودشان محصولات جذاب را پیدا می کنند. این اتفاقی است که برای Pebble رخ داد و این شرکت در سال ۲۰۱۲ موفق شد برای تولید اولین محصول خود روی وبسایت کیک استارتر ۱۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند، در حالی که برای ۱۰۰ هزار دلار هدف گذاری کرده بود. سال بعد هم این میزان دو برابر شد و به ۲۰ میلیون دلار برای محصول بعدی رسید که میزان اشتیاق کاربران را در برابر محصولات Pebble نشان می دهد. اما همه ی این اشتیاق اولیه و استقبال کاربران علاقه مند به فناوری موقتی بود و Pebble در نهایت به رقیب خود فروخته شد.

راه های رسیدن به موفقیت

در حقیقت دستیابی به موفقیت طولانی مدت برای تولید کنندگان از ۳ راه امکان پذیر است. یا باید تیراژ تولید آنقدر بالا باشد که سود زیادی حاصل کند. یا باید سود حاصل از فروش هر محصول آنقدر بالا باشد که درآمد خوبی ایجاد کند. یا اینکه حداقل هزینه های تولید پایین باشد و شرکت بتواند با سود کم هم به فعالیت خود ادامه دهد. اما Pebble در هیچکدام از این ۳ دسته قرار نمی گرفت.

موفقیت دراز مدت از ۳ راه ممکن می شود، تیراژ تولید بالا یا هزینه تولید پایین یا سود زیاد از هر فروش

تعداد خریداران مشتاقی که در ابتدا از تولیدات این شرکت حمایت کردند آنقدری نبود که باعث شود محصولات در دراز مدت فروش خوبی داشته باشند. مشکل بزرگتر اینکه خریداران اولیه به زیر و بم دنیای فناوری آشنا هستند، در نتیجه محصولات شما باید برای جلب رضایت آنها از جذابیت کافی برخوردار باشند. یعنی هرچقدر هم تلاش کنید، نمی توانید چنین خریدارانی را گول بزنید و محصولی که واقعاً عالی نیست را به آنها بفروشید. در نتیجه استفاده از راه سوم هم غیر ممکن می شود و نمی توانید هزینه تولید را برای افزایش سود کاهش دهید.

حتی اگر همه ی تلاش خود را به خرج دهید، کافی است بعد از شما یک شرکت پیدا شود و مشابه محصول شما را با سخت افزار کمی بهتر به بازار دهد، اینجاست که همه ی علاقه مندان فناوری شما را رها می کنند و سراغ تولید کننده دیگر می روند. مثلاً وان پلاس در نسل دوم برای کاهش هزینه چیپ NFC را کنار گذاشت و همین تغییر به ظاهر کم اهمیت باعث رویگردانی مشتریان شد.

در جستجوی مشتری های عمومی

راه حلی که در اینجا به ذهن می رسد این است که تولید کننده مشتری های مشتاق اولیه را رها کند و به یک شرکت تجاری بزرگ با مشتری های عمومی تبدیل شود. اما حتی این راه حل هم به سادگی قابل انجام نیست چون شرکت هایی مثل Pebble یا وان پلاس محصولات خود را بر اساس ویژگی هایی تولید کرده اند که برای علاقه مندان جدی تر فناوری جالب هستند، نه کاربران عمومی. مثلاً برای یک کاربر عمومی اهمیتی ندارد که سازنده وان پلاس به راحتی امکان روت و فلش کردن دستگاه را فراهم کرده و انجمن های اینترنتی فراوانی وجود دارند که خوره های تکنولوژی در آن در مورد ایجاد تغییرات نرم افزاری مورد نظر خود در این محصول صحبت می کنند.

Pebble قبل از اینکه به رقیب خود فروخته شود، مدتی تلاش کرد نظر هر دو گروه را تامین کند، هم خوره های فناوری که در ابتدا باعث آغاز فعالیت این شرکت شده بودند و هم مشتریان عمومی تر که بیشتر به دنبال زرق و برق هستند تا قابلیت های خلاقانه برای علاقه مندان فناوری. اما این رویه فقط باعث شد Pebble هر دو گروه را از دست بدهد، چون محصولاتش دیگر نه آنقدر خلاقانه بودند که علاقه مندان جدی تر را جذب کنند و نه آنقدر زرق و برق داشتند که برای خریداران عمومی جالب باشند.

سیانوژن نیز رویه مشابهی را پیش گرفت و با تولید کنندگان موبایل وارد همکاری شد تا به شکل پیش فرض از رابط کاربری این شرکت روی محصولات خود استفاده کنند. سیانوژن فکر می کرد با این تصمیم ضمن حفظ طرفداران اصلی خود، مشتریان جدید بیشتری کسب می کند اما در واقعیت مشتریان عمومی علاقه ای به رابط کاربری سیانوژن نشان ندادند و مشتریان قدیمی نیز کم کم رویگردان شدند چون احساس کردند توجه سیانوژن صرف آنها نمی شود.

تلاش بی پایان وان پلاس

اما از همه جالبتر وان پلاس است که گاهی به کاربران حرفه ای تر توجه می کند و گاهی سراغ خریداران عمومی می رود. اولین گوشی این شرکت با استقبال چشمگیری روبرو شد اما وان پلاس نتوانست در نسل دوم به وعده های خود عمل کند، یعنی ساخت محصولی که سخت افزار عالی و کامل داشته باشد، در نتیجه در نسل سوم (OnePlus X) رویه خود را تغییر داد و به سراغ کاربرانی رفت که دنبال طراحی پر زرق و برق هستند و یک محصول باکلاس می خواهند، حتی اگر بهترین سخت افزار ممکن را نداشته باشد.

تعجبی ندارد که وان پلاس اکس به سختی در بازار شکست خورد، چون کسی که به دنبال طراحی و کلاس باشد گزینه های متعددی دارد از یک برند تازه وارد چینی خرید نمی کند. وان پلاس در نسل چهارم که البته OnePlus 3 نام داشت دوباره سعی کرد کاربران جدی تر را راضی کند و محصولش از نظر سخت افزاری چیزی کم نداشته باشد، اما در عین حال سعی کرد در تبلیغات خود از بازیگران مشهور استفاده کند تا توجه خریداران عمومی را نیز جلب نماید. توجه داشته باشید وان پلاس شرکتی بود که در ابتدا افتخار می کرد بابت کمپین های تبلیغاتی خرج نمی کند و این جذابیت محصولاتش است که خریداران را جذب می کند، اما فقط برای همین تبلیغی که در ادامه مشاهده می کنید میلیون ها دلار به بازیگر مشهور بریتانیایی پرداخت کرد.

این تنها تبلیغات پر هزینه وان پلاس نبود و بعدها همین رویه بارها تکرار شد، تا اینکه این شرکت با انتشار یک پست روی وبلاگ خود اعتراف کرد که می داند طرفدارانش از اینکه مشابه برندهای تجاری رفتار می کند خوشحال نیستند و البته طرفداران هم در بخش نظرات زیر وبلاگ از خجالت شرکت چینی در آمدند.

Oppo هم تولید کننده چینی دیگری است که وضعیت مشابهی دارد. این شرکت در ابتدا با تمرکز بر خوره های تکنولوژی شکل گرفت اما وقتی فهمید با این روش نمی تواند به موفقیت طولانی مدت دست پیدا کند ناگهان استراتژی خود را تغییر داد و روی ساخت محصولات میان رده تمرکز کرد تا آنها را با تبلیغات پر هزینه در تیراژ بالا به فروش برساند. محصولات اوپو روی قابلیت هایی مثل دوربین سلفی تمرکز داشتند و امکان تغییرات نرم افزاری در آنها به سادگی قبل نبود. اوپو با همین تغییر ظرف چند سال به موفقیت چشمگیری رسید و به چهارمین تولید کننده بزرگ گوشی موبایل در جهان تبدیل شد، اما دیگر علاقه مندان جدی فناوری را در کنار خود نداشت.

شما در مورد شرکتهایی مثل وان پلاس و اوپو چه فکر می کنید؟ آیا واقعاً این شرکتها همانطور که می گویند توسط علاقه مندان فناوری و برای علاقه مندان فناوری تاسیس شده اند؟ یا ترجیح می دهید هزینه گزافی که صرف تبلیغات محصولاتشان می کنند را برای بهبود سخت افزار دستگاه و توجه بیشتر به نیازهای کاربران واقعی دنیای فناوری خرج کنند.

The post آیا شرکتهایی مثل وان پلاس واقعاً مشتری مدار هستند یا خائن؛ روباه مکار در لباس پدر ژپتو appeared first on دیجیاتو.

سلفی گرفتن زیاد بیانگر خودشیفتگی است

محققان با پروژه تحقیقاتی جدید، متوجه شده‌اند که استفاده مفرط از شبکه ‌های اجتماعی به خصوص انتشار عکس‌ها و سلفی های زیاد می تواند بیانگر خود شیفتگی اشخاص باشد.

سلفی

بر اساس این تحقیقات افرادی که بیش از حد سراغ شبکه ‌های اجتماعی نظیر توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و اسنپ چت می‌روند، طی ۴ ماه، به میزان ۲۵ درصد رفتار های نارسیسیستی(خودشیفتگی) بیشتری از خود بر جای می‌گذارند.

روانشناسان دانشگاه سوانزی و میلان با مطالعه‌ی ۷۴ نفر که ۱۸ تا ۳۴ سال سن دارند و بررسی تغییرات رفتاری آنها طی ۴ ماه به اثرات مخرب شبکه های اجتماعی پی برده است. به گفته‌ی محققان استفاده مشکل ساز از فرم‌های تصویری شبکه های اجتماعی نظیر انتشار سلفی‌های متعدد بیانگر میزان بالای خودشیفتگی افراد به شمار می‌رود.

پیش از روانشناسان باور داشتند که اینترنت اثرات منفی زیادی بر زندگی کاربران خود می‌گذارد چرا که ارتباطات دوستانه صرفاً بر پایه اینترنت انجام می‌شود و دیگر کسی شخصاً به ملاقات دوستان خود برای احوال پرسی نمی‌رود.

تمامی افراد شرکت کننده در این پژوهش بغیر از یکی آنها بطور مرتب سراغ شبکه های اجتماعی می‌رفتند و بدون در نظر گرفتن زمان کاری، روزانه سه ساعت از آن استفاده می‌کردند. تقریباً ۶۰ درصد داوطلبین از فسیبوک استفاده می‌کردند. در حالی ۲۵ درصد سراغ اینستاگرام رفته و ۱۳ درصد پروفایلی در توییتر داشتند.

بیش از دو سوم این افراد عمدتاً در شبکه‌های اجتماعی به انتشار تصاویر مختلف خود می‌پردازند و در بهترین حالت چند کلام به آنها اضافه می‌نمایند. محققان پس از ۴ ماه مطالعه‌ی این رفتار متوجه شدند که درصد خود شیفتگی برخی از این افراد به حدی رسیده که میزان متعادل را رد کرده است. بدین ترتیب آنها طبق اصول روانشناسی دچار اختلال شخصیت خودشیفته هستند.

در روان‌شناسی خودشیفتگی یا به انگلیسی نارسیسیسم بیان‌گر عشق افراطی به خود و تکیه بر خودانگاشت‌های درونی است و شبکه‌های اجتماعی ناخودآگاه چنین تاثیری بر رفتار مخاطب می‌گذارد.

The post سلفی گرفتن زیاد بیانگر خودشیفتگی است appeared first on دیجیاتو.