اظهارات جالب کارمند سابق کاخ سفید درباره نحوه استفاده ترامپ از توییتر

یکی از کارکنان سابق کاخ سفید در اظهاراتی جالب مدعی شده که علاقه بیش از حد ترامپ به توییتر باعث شده که وی توییت های با منشن خود را چاپ کرده و از دیگران بخواهد آنها را با صدای بلند بخوانند.

«جاستین مک کانی»، مدیر سابق رسانه های اجتماعی ترامپ در مصاحبه با «نیویورک مگزین» به بیان رفتار عجیب ترامپ در رابطه با وب و شبکه اجتماعی اینترنت پرداخته است.

به گفته وی رییس جمهور ایالات متحده از اینترنت سر رشته چندانی ندارد و سال گذشته وی را وادار به چاپ توییت هایی می کرد که در آنها منشن شده بود. علاوه بر این او و کارکنان دیگر باید این توییت ها را با صدای بلند خوانده و به توییت های با منشن ترامپ پاسخ می دادند. مک کانی مدعی است که ترامپ علاقه وافر خود به توییتر را اینگونه نشان داده:

می خواهم بیشتر از این ها ببینیم. بیشتر برایم بیاور، بیشتر بیاور

بر این اساس ترامپ پس از چاپ توییت ها دور مواردی که در پی پاسخ به آنها بود را با ماژیک مشکی خط می کشید. رییس جمهور آمریکا با پی بردن به قدرت بالقوه فضای مجازی چندین بلاگ ویدیویی ارزان قیمت را هم راه اندازی کرده بود اما از نظر وی رسانه های اجتماعی رایگان به مراتب قدرت بیشتری دارند. توییتر ترامپ

مک کانی در حال این ادعاها را مطرح کرده که ترامپ از سال ۲۰۱۲ و پس از استفاده از موبایل های اندرویدی شخصا از توییتر هم استفاده می کند. علاوه بر این سابقه نخستین توییت اکانت وی به سال ۲۰۰۹ بازمی گردد.

توییتر ترامپ و پست های اغلب جنجالی آن تا کنون سرو صداهای زیادی را به دنبال داشته که از این میان می توان به غیر فعال شدن اکانت وی توسط یکی از کارکنان توییتر و در خواست کاربران برای غیرفعال شدن اکانت وی اشاره کرد.

او اخیرا در مورد خاموش شدن صداهای مخالف در توییتر و فیسبوک هشدار داده بود، با این حال ارزش مالی حضور ترامپ در توییتر باعث شده این پلتفرم واکنشی به توییت های جنجالی او نشان ندهد.

The post اظهارات جالب کارمند سابق کاخ سفید درباره نحوه استفاده ترامپ از توییتر appeared first on دیجیاتو.

دونالد ترامپ مسدودیت های محتوا در توییتر و فیسبوک را خطرناک می داند

دونالد ترامپ معتقد است خاموش کردن صداها در سرویس هایی از جمله فیسبوک و توییتر برای این شبکه های اجتماعی خطرناک است.

ترامپ در مصاحبه با رویترز اعلام کرده که صنعت رسانه های اجتماعی با افزایش مراقبت ها از سوی کنگره برای نظارت بر تبلیغات خارجی روبرو شده اند.

دونالد ترامپ خود در توییتر حساب کاربری با بیش از ۵۳ میلیون فالوئر دارد. بخش صریح و البته بحث برانگیزی از ریاست جمهوری او به استفاده از همین شبکه اجتماعی برای اعلام برنامه ها و سیاست ها باز می گردد البته نباید فراموش کرد از این شبکه برای حمله به منتقدان نیز بهره می برد.

در روزهای اخیر هم رئیس جمهور آمریکا از صنعت شبکه های اجتماعی انتقاد کرده بود. ترامپ بدون ارائه هیچ مدرکی در چندین توییت مدعی شده بود که برخی شرکت ها با صداهای جمهوری خواهان یا محافظه کاران به طور کاملاً تبعیض آمیز برخورد می کنند. البته او به نام این شرکت ها اشاره نکرده و افزوده بود که بسیاری از صداهای خوب و بد نابود شده اند.

توییتر دونالد ترامپ

این توییت های او به دنبال اقداماتی بود که اپل، آلفابت، یوتیوب و فیسبوک در راستای حذف برخی از محتواهای ارسال شده از سوی وبسیات اینفو وارز انجام داده بودند؛ وبسایتی که توسط یکی از طرفداران تئوری توطئه به نام الکس جونز هدایت می شد. اکنون حساب کاربری توییتر جونز نیز معلق شده است. ترامپ در زمان فعالیت برای کسب مقام ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۵ در برنامه ای به میزبانی الکس جونز حاضر شده بود. او گفته:

«من به نامی اشاره نمی کنم ولی آنها برخی افراد مشخص را از توییتر یا فیسبوک حذف می کنند و تصمیمی را می گیرند که حقیقتاً خطرناک است زیرا این [حذف کردن ها] می تواند فردا برای شما اتفاق افتد»

دلیل حذف محتوای مرتبط با جونز از یوتیوب، توییتر و فیسبوک تخطی از توافق نامه ها اعلام شده بود.

توییتر و فیسبوک از پاسخ به اظهارات اخیر ترامپ خودداری کرده اند. اپل و گوگل هم بلافاصله پس از این موضوع پاسخی ارائه نداده اند.

در ماه جولای مقامات اجرایی از فیسبوک، توییتر و گوگل در مقابل کمیته مجلس نمایندگان ایالات متحده در قوه قضاییه شهادت یاد کرده بودند که اقدام به حذف محتوا بنا به دلایل سیاسی نخواهند کرد.

The post دونالد ترامپ مسدودیت های محتوا در توییتر و فیسبوک را خطرناک می داند appeared first on دیجیاتو.

راه رفتن عجیب ربات انسان نما به کابوس کاربران توییتر بدل شد [تماشا کنید]

به تازگی ویدیویی جدیدی در شبکه‌ی اجتماعی توییتر ۵ میلیون مرتبه مشاهده شده است. این ویدیوی پربیننده به قدم زدن عجیب یک ربات انسان نما اختصاص دارد و این عمل به قدری واقعی انجام شده که به کابوس برخی کاربران بدل شده است.

در این ویدیو که چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد، راه رفتن معمولی یک ربات انسان نما به نمایش گذاشته می‌شود. مدل حرکت و حالت قدم زدن او حس خطر عجیبی به بیننده القا می‌کند. این ربات پس از نزدیک شدن به دوربین نگاه عجیبی به آن می‌اندازد که انگار در همین لحظه نقشه‌ی به پایان رساندن دنیا را در CPU خود پردازش می‌کند.

کاربران زیادی پس از انتشار ویدیو عنوان کرده اند که این ربات انسان‌ نما به کابوس آنها تبدیل شده و باور دارند که دنیا با دستان این اندروید به پایان خواهد رسید.

پس از مدتی مشخص شد که این ربات واقعی نیست و به وسیله‌ی جلوه‌های ویژه گرافیکی طراحی شده است. «نیل بلومکمپ» نوسینده و کارگردان آفریقایی تبار که به ساخت فیلم‌های علمی تخیلی پسا آخر الزمانی نظیر District 9 و Chappie شهرت دارد، اعلام نموده که برخلاف تمامی شایعات موجود، این ویدیو ساختگی است.

او با انتشار پستی در توییتر خاطر نشان کرد:

«اگرچه هیچ کس مثل من از یک رستاخیز رباتیک استقبال نمی‌کند اما این ویدیو، قسمتی از یک سریال کوتاه به نام Adam است.»

با این توییت مشخص شد که ویدیوی یاد شده در واقع مانوری تبلیغاتی برای سریال جدید این کارگردان بوده است.

گفتنی است این سریال قصد دارد داستان ذهن انسانی را به نمایش بگذارد که داخل بدن یک رباتیک زندانی شده است. شباهت حیرت انگیز تصاویر طراحی شده به واقعیت، توسط موتور گرافیکی Unity محقق شده که از موتور‌های معروف بازی‌های کامپیوتری به شمار می‌رود.

جالب اینجاست که هنوز برخی کاربران توییتر حاضر نیستند باور کنند که این ربات واقعی نیست و هنوز آن را نشانه‌ای از ظهور آخرالزمان رباتیک می دانند.

The post راه رفتن عجیب ربات انسان نما به کابوس کاربران توییتر بدل شد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

اکثریت اعضای کمیته فیلترینگ موافق رفع فیلتر توییتر هستند

شش وزیر و دو نفر از نمایندگان مجلس عضو «کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» با ارسال نامه‌ای برای دادستان کل کشور خواستار طرح موضوع رفع فیلتر توییتر در این کار گروه شدند. این خبری است که پایگاه اطلاع رسانی دولت به شکل رسمی منتشر کرده است؛ خبری که روز یکشنبه به شکل غیر رسمی نیز منتشر شده بود.

پایگاه اطلاع رسانی دولت می‌گوید که با توجه به افزایش تقاضای عمومی و جامعه رسانه‌ای کشور برای رفع فیلتر توییتر و فعالیت جوانان و رسانه‌ها در این فضا، نامه‌ای با تایید و امضای هشت نفر از اعضای کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (۶ نفر از اعضاء دولت و دو نفر از نمایندگان مجلس) برای دادستان کل کشور مبنی بر طرح این موضوع در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و رفع فیلتر توئیتر ارسال شده است.

دلیل طرح این موضوع برای کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، نقش آفرینی موثرتر برای فعالین رسانه‌ای کشور و جوانان مطرح شده است: «چرا که استفاده از فضای رسانه‌ای بین‌المللی تاثیر بسیار قویتری در جامعه جهانی خواهد داشت.»

پیشتر شنیده شده بود که وزیر ارتباطات، وزیر آموزش و پرورش، وزیر ارشاد و وزیر اطلاعات چنین نامه‌ای را امضا کرده‌اند اما اکنون پایگاه اطلاع رسانی دولت علاوه بر تایید این موارد و با رسانه‌ای کردن موضوع، خبر می‌دهد که «سید علیرضا آوایی» وزیر دادگستری و «منصور غلامی»، وزیر علوم به همراه «رمضانعلی سبحانی‌فر»، رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی و «محمد کاظمی» نماینده مردم ملایر نیز این نامه را امضا کرده‌اند. تمام این افراد عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه هستند که در فیلتر یا رفع فیلتر کردن سایت یا شبکه‌های اجتماعی تصمیم‌گیری می‌کنند.

اکنون و بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، ۸ عضو از ۱۲ عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با رفع فیلتر توییتر موافق هستند و باید دید دیدگاه «حجت الاسلام محمدجعفر منتظری»، دادستان کل کشور در این باره چیست. اعضای کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به شرح زیر هستند:

  • دادستان کل کشور (رئیس کارگروه)
  • رئیس یا نماینده سازمان صدا و سیما
  • وزیر یا نماینده وزیر اطلاعات – موافق رفع فیلتر توییتر
  • وزیر یا نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – موافق رفع فیلتر توییتر
  • وزیر یا نماینده وزیر دادگستری – موافق رفع فیلتر توییتر
  • وزیر یا نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – موافق رفع فیلتر توییتر
  • وزیر یا نماینده وزیر علوم تحقیقات و فناوری – موافق رفع فیلتر توییتر
  • وزیر یا نماینده وزیر آموزش و پرورش – موافق رفع فیلتر توییتر
  • فرمانده نیروی انتظامی
  • یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی – موافق رفع فیلتر توییتر
  • یک نفر از نمایندگان عضو کمیسیون قضائی و حقوقی به انتخاب این کمیسیون به تأیید مجلس شورای اسلامی – موافق رفع فیلتر توییتر
  • رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

نکته قابل توجه اینجاست که دولت روحانی اکنون با رای دو نماینده اصلاح‌طلب، اکثریت آرا را در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دارد و باید دید می‌تواند یک شبکه اجتماعی متن محور را از فیلتر خارج کند یا خیر؛ هرچند در سال‌های اخیر این تجربه ثابت شده که رفع فیلتر یک سایت، از فیلتر کردن آن سخت‌تر انجام می‌شود.

البته نکته دیگری هم که باید به آن توجه داشت این است که همین نامه با امضای شش وزیر و دو نماینده مجلس، در وهله اول جهت «طرح این موضوع در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» ارسال شده تا در صورت موافقت، تشکل جلسه و بحث در این باره، توییتر رفع فیلتر شود.

The post اکثریت اعضای کمیته فیلترینگ موافق رفع فیلتر توییتر هستند appeared first on دیجیاتو.

یک گام دیگر تا رفع فیلتر توییتر

امروز به جز اینستاگرام، تمام شبکه‌های اجتماعی خارجی پرطرفدار در ایران مسدود هستند. همین موضوع سبب شده تا در گذر زمان، کاربران ایرانی همواره کوچ دسته جمعی از پلتفرمی به پلتفرم بعدی را تجربه کنند که آخرین مورد آن، مهاجرت از وایبر به تلگرام بود. تکلیف کوچ بعدی مشخص نیست و هیچ‌کس نمی‌داند مقصد بعدی کجاست اما این واقعیت مشخص است که اگر شبکه‌های اجتماعی بیشتری در ایران در دسترس بودند، تمرکز کاربران هم اینچنین روی یک بستر قرار نمی‌گرفت.

اکنون به نظر می‌رسد برخی از اعضای دولت و شورای عالی فضای مجازی تلاشی تازه را برای رفع فیلتر یوتوب و توییتر آغاز کرده‌اند که می‌توان از آن به عنوان نوعی «سیاست تمرکز زدایی از یک شبکه» یاد کرد.

سایت «عصر خبر» مدعی شده‌ است که ۶ نفر از اعضای کابینه که عضو شورای عالی فضای مجازی و کارگروه تعیین مصادیق جرایم رایانه‌ای هستند، در نامه‌ای به رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور درخواست رفع فیلتر توییتر و یوتیوب و برخی شبکه‌های اجتماعی دیگر را داشته‌اند.

این منبع همچنین اشاره کرده است که «سید عباس صالحی» وزیر ارشاد، «سید محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش، «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین «سید محمود علوی» وزیر اطلاعات از جمله امضا کنندگان این نامه بوده‌اند.

سه وزیری که در نخست نامشان آمد، در توییتر فعال هستند و اتفاقاً در بیشتر مواقع به فارسی توییت می‌کنند. اما نکته جالب همراهی یکی از بالاترین مقام‌های امنیتی ایران در امضای چنین نامه‌ای است؛ مخصوصاً در حالی که بیشتر شبکه‌های اجتماعی در ایران به دلایل امنیتی مسدود شده‌اند.

اما تلاش برای رفع فیلتر توییتر اتفاق تازه‌ای نیست. آذری جهرمی که در ۲۹ مرداد سال گذشته توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد و به عنوان وزیر ارتباطات دولت دوازدهم کارش را شروع کند، در یکی از اولین مصاحبه‌های خود در مورد بازگشایی توییتر گفت:

«فکر می‌کنم با توجه به شرایط حال حاضر زمینه برای این گفتگو و تعامل وجود دارد. فضای توییتر فضایی با محتویات غیر اخلاقی نیست که باید مسدود باقی بماند چرا که بیشتر فضای این شبکه معقول است. بنابراین تنها از راه اعتماد‌سازی از سوی همین شبکه، امکان رفع فیلترینگ آن وجود دارد.»

هر چند در ۹ ماه گذشته جهرمی در این رابطه به موفقیتی نرسیده اما این اظهار نظرها از سوی وزیر ارتباطات چندبار دیگر هم تکرار شد. برای مثال او در اولین نشست خبری آنلاین خود با رسانه‌ها که در ۱۹ اسفندماه برگزار شد، در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر پروسه طی شده برای رفع فیلتر توییتر و یوتوب گفت:

«وزارت ارتباطات در رابطه با رفع فیلتر این سرویس‌ها، به صورت مستقیم مسئولیتی ندارد و در کارگروه تایین مصادیق یک رای دارد. طبیعتاً پیگیری از طرف ما انجام شده است و مسئله در مرکز ملی فضای مجازی در حال بحث است.

امیدوارم نتیجه هر چه باشد، مرکز ملی فضای مجازی آن را اعلام کند. تلاش‌های ما برای پیگیری این موضوع صورت گرفته و اطلاع دارم که این موضوع آنجا هم در حال پیگیری است. رفع فیلتر این سرویس‌ها موضوعی است که نیاز به هماهنگی کامل بین دستگاه‌ها دارد. امیدوارم این جمع بندی سریع‌تر توسط مرکز ملی فضای مجازی انجام شود.»

اکنون ارسال همین نامه که از سوی چند منبع دیگر هم تایید شده، می‌تواند بارقه امیدی باشد برای دسترسی ساده‌تر به شبکه‌های اجتماعی بیشتر و همچنین گردش آزاد اطلاعاتی که دولت روحانی مدت‌ها پیش وعده‌اش را به طرفداران خود داده بود.

The post یک گام دیگر تا رفع فیلتر توییتر appeared first on دیجیاتو.

توییتر در حال تست پیام دایرکت رمزنگاری شده و مخفی است

به نظر می‌رسد که توییتر برنامه دارد تا پلتفرمش را به فضای امن‌تری برای کاربران تبدیل کند. یکی از دانشجویان دانشگاه ماساچوت با بررسی فایل نصب نسخه اندروید توییتر، متوجه شده که کمپانی پشت این سرویس در حال تست ویژگی پیام‌ دایرکت با رمزنگاری سرتاسری (end-to-end) است.

این قابلیت که با نام «گفت‌وگوی مخفی» (Secret Conversation) لو رفته به کاربران این امکان را می‌دهد تا با یکدیگر در ارتباط باشند، همانند چیزی که در بقیه سرویس‌های اجتماعی هم دیده‌ایم اما با این تفاوت که در توییتر و به لطف رمزنگاری سرتاسری، تنها گیرنده و فرستنده می‌توانند پیام‌ها را بخوانند و حتی خود کمپانی سازنده نیز به آن‌ها دسترسی ندارد.

اولین زمزمه‌ها مبنی بر حضور چت مخفی در توییتر به ۱۸ ماه پیش باز می‌گردد. زمانی که اسنودن به جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیرعامل توییتر، پیشنهاد اضافه کردن یک گفت‌وگوی رمزنگاری شده را داد و دورسی هم در جواب توییت «منطقی بوده و این چیزی است که به آن فکر می‌کنیم» را نوشت.

توییتر هر چند به خاطر ساز و کارش محبوبیت زیادی دارد اما برای گفت‌و‌گوهای شخصی و به واسطه بعضی حساسیت‌ها کاربران به سراغ اپلیکیشن‌های امن‌تری همانند سیگنال یا تلگرام می‌روند. بنابراین Secret Conversation می‌تواند یک برگ برنده برای این سرویس اجتماعی باشد.

The post توییتر در حال تست پیام دایرکت رمزنگاری شده و مخفی است appeared first on دیجیاتو.

هشدار توییتر به کاربران: هر چه سریع‌تر رمز عبورتان را عوض کنید

توییتر از ۳۳۶ میلیون کاربر خود خواسته تا هر چه سریع‌تر نسبت به تعویض رمز عبور اکانت‌شان اقدام کنند. ظاهرا وجود باگی باعث شده تا پسوورد اکانت‌ها روی یک سیستم داخلی رمزنگاری نشده ذخیره شوند و با وجود اینکه فعلا هیچ نشانه‌ای از سوء استفاده به دست نرسیده اما توییتر درخواست کرده تا در کنار تغییر رمز اکانت توییتر، پسوورد تمام سرویس‌هایی که همین رمز را دارند هم تغییر دهید.

از دیشب توییتر طی پیامی در زمان ورود به اکانت، به کاربران هشدار داده که به علت یک باگ پسورد آنها در معرض خطر قرار دارد

با توجه به پست منتشر شده در سایت این کمپانی، آن‌ها برای افزایش امنیت کاربران از عملیات bcrypt استفاده می‌کند؛ bcrypt پسوورد‌ی که کاربر به سیستم می‌دهد را با یک سری اعداد و حروف تصادفی جایگزین می‌کند. پروسه‌ای که «هش کردن» نام دارد و طبق گفته توییتر یک استاندارد جهانی هم هست.

با این حال به واسطه حضور یک باگ، رمزها پیش از عملیات هش کردن در سیستم داخلی رمزنگاری نشده‌ای ذخیره می‌شدند. توییتر خاطر نشان کرده که اشکال برطرف شده، رمزها پاک شده اند و آن‌ها روی برنامه‌ای کار می‌کنند تا دیگر این باگ برنگردد. البته اینکه چند پسوورد لو رفته اند هنوز مشخص نیست.

دو تن از اعضای ارشد توییتر نیز نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند و به اعتقاد آن‌ها، اشتراک‌گذاری اطلاعات کافی پیرامون این نقص داخلی برای کمپانی اهمیت داشته است. Parag Agrawal که سمت مدیر ارشد فناوری توییتر را دارد در توییتی گفت: «این اطلاعات را به اشتراک می‌گذاریم تا به مردم کمک کنیم که یک تصمیم آگاهانه نسبت به امنیت اکانت‌شان بگیرند.»

The post هشدار توییتر به کاربران: هر چه سریع‌تر رمز عبورتان را عوض کنید appeared first on دیجیاتو.

پس از فیسبوک، توییتر خبر از فروش داده ها به محققان رسوایی کمبریج آنالیتیکا می دهد

در هفته های اخیر خبرهای بسیاری از رسوایی فیسبوک به واسطه کمپانی کمبریج آنالیتیکا منتشر شد؛ اتفاقی که منجر به لو رفتن اطلاعات میلیون ها کاربر این شبکه اجتماعی و نیز سوء استفاده از آنها برای پیش بینی نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا شد. حالا گزارش شده که توییتر نیز اطلاعاتی را در اختیار کمپانی شخص ثالثی قرار داده است.

توییتر رسماً اعلام کرده که اطلاعاتی را به «الکساندر کوگان» فروخته. کوگان فردی است که شرکت «Global Science Research» یا به اختصار «GSR» را تأسیس کرده بود.

این کمپانی اپ ویژه ای را برای فیسبوک طراحی کرده بود که به استخراج اطلاعات از کاربران این شبکه اجتماعی می پرداخت. بعدها این اطلاعات در اختیار موسسه تحقیقاتی کمبریج آنالیتیکا قرار داده شد و مورد سوء استفاده قرار گرفت.

بر اساس اعلام توییتر بسیاری از اطلاعاتی که به کوگان فروخته شده، به واسطه شرکت GSR در اختیار کمپانی کمبریج آنالیتیکا قرار گرفته. بنا بر گزارش ها GSR در سال ۲۰۱۵ برای دسترسی به داده های توییتر به مدت یک روز مبلغی را پرداخته بود.

روسیه

به گفته توییتر در همین مدت دسترسی، GSR به اطلاعات تصادفی از میان توییت های عمومی که در بازه زمانی دسامبر ۲۰۱۴ تا آوریل ۲۰۱۵ (آذر-دی سال ۹۳ تا فروردین- اردیبهشت سال ۹۴) ارسال شده دسترسی داشته است.

با این حال این شبکه اجتماعی اعلام کرده که هیچگونه دسترسی به اطلاعات خصوصی را یافت نشده است. مشخص نیست که کوگان و GSR با این داده ها چه کرده اند.

از آنجایی که مدت زمان این دسترسی بسیار کوتاه بوده و البته داده های یاد شده نیز به صورت اتفاقی مورد دسترس قرار گرفته اند، به نظر می رسد این اطلاعات به منظور تحقیقات به کار رفته باشند و از آنها برای کمپین های [مرتبط با انتخابات] هدفمند یا متداوم استفاده نشده باشد.

به عبارت دیگر باید گفت که به نظر نمی رسد نقض گسترده حریم خصوصی اتفاق افتاده باشد. اساساً توییت ها و پروفایل های توییتر، به غیر از نوشته های توییت ها اطلاعات چندانی از کاربران را در خود ندارند.

به همین دلیل احتمالاً بعید است GSR توانسته باشد آن حجم از اطلاعاتی را که به واسطه فیسبوک به دست آورده بود، از توییتر استخراج کرده باشد.

اصلی ترین نگرانی که در مورد کمپانی GSR وجود دارد این است که از نظر تئوری می تواند داده های فیسبوک و توییتر را با هم ترکیب کرده باشد تا از این طریق اطلاعات بیشتری را استخراج نماید.

The post پس از فیسبوک، توییتر خبر از فروش داده ها به محققان رسوایی کمبریج آنالیتیکا می دهد appeared first on دیجیاتو.

در ویژگی جدید توییتر، لینک خبرهای توییت شده در تایم لاین کاربران نشان داده می شود

در تایم لاین، یک بخش جداگانه برای خبر در نظر گرفته شده و کسانی که لینک آن را توییت کرده اند نیز در پایین خود خبر نشان داده می شوند.

در چند سال اخیر توییتر توجه ویژه ای به اخبار داشته است، ابتدا آن ها در سال ۲۰۱۶ اپلیکیشن خود را از از دسته بندی «سرویس های اجتماعی» به «اخبار» تغییر دادند و چند ماه قبل نیز شاهد اضافه شدن بخش «استریم زنده خبرهای مهم» در قسمت اکسپلورر (Explorer) بودیم. حالا هم نوبت به هایلایت لینک اخبار رسیده است.

توییتر ساعاتی پیش از ویژگی جدید سرویس خود پرده برداشت؛ اکنون اگر فالوورهایی یک خبر را توییت کنند، لینک و عنوان خبر هم به همراه توییت در تایم لاین کاربر به نمایش در می آید. اینکه می توان چنین ویژگی را غیرفعال کرد هنوز مشخص نیست اما در حال حاضر قابلیت نمایش لینک ها در دسترس بعضی کاربران نسخه های iOS، اندروید و وب این سرویس قرار گرفته است.

برای عرضه جهانی نیز باید کمی صبر کرد. بد نیست بدانید در فروشگاه های گوگل پلی و اپ استور، توییتر به ترتیب سومین و اولین اپ محبوب دسته بندی «اخبار» به حساب می آید. اتفاقی که نشان می دهد خیلی از کاربران برای پیگیری اتفاقات دنیا، توییتر را انتخاب کرده اند.

The post در ویژگی جدید توییتر، لینک خبرهای توییت شده در تایم لاین کاربران نشان داده می شود appeared first on دیجیاتو.

منع کسپرسکی از تبلیغات در توییتر به بهانه همکاری با دولت روسیه

در حالی که چند ماه قبل دونالد ترامپ استفاده از محصولات کمپانی کسپرسکی را در ادارات دولتی آمریکا ممنوع اعلام کرد، اکنون توییتر نیز ممنوعیت هایی را بر این کمپانی اهل روسیه اعمال کرده است.

سخنگوی توییتر در این باره به وبسایت گیزمودو اعلام کرده که کسپرسکی بر مبنای مدل کسب و کاری فعالیت می کند که ذاتاً با شیوه های مناسب کسب و کار تبلیغات توییتر در تضاد است. با این حال از سوی توییتر گفته شده که بر اساس قوانین این شبکه اجتماعی، کسپرسکی همچنان می تواند به عنوان یک عضو عادی به فعالیت خود در توییتر ادامه دهد.

یوجین کسپرسکی، بنیانگذار شرکت امنیتی کسپرسکی در این باره پاسخ داده:

«این مورد را با اطمینان می توانم بگویم: ما هیچ قانون نوشته شده [یا نا نوشته ای] را نقض نکردیم و شیوه کسب و کار ما به همان سادگی است که تمام شرکت های حوزه امنیت سایبری از آن بهره می برند: ما به کاربران محصولات و خدماتمان را ارائه می دهیم و آنها برای این موارد به ما هزینه می پردازند».

بنا بر گفته های آقای کسپرسکی، توییتر تصمیم گرفته امکان تبلیغات را از کسپرسکی سلب کند. او در این باره اعتقاد دارد که مهم نیست این تصمیم چگونه گرفته شده، در هر حال کمپانی او در سال جاری قصد ارائه هیچ آگهی تبلیغاتی را در توییتر ندارد.

یوجین کسپرسکی

یوجین کسپرسکی

توییتر در ادامه به موضوع اطمینان داشتن دولت ایالات متحده در مورد همکاری برخی از مسئولان کمپانی کسپرسکی با آژانس های دولتی و سازمان های اطلاعاتی دولت روسیه اشاره کرده است. در این مورد اعلام شده که بر اساس قوانین روسیه آژانس های اطلاعاتی روسیه می توانند کسپرسکی را مجبور کنند که ارتباطات رد و بدل شده در شبکه های روسیه را ردگیری کند.

با این حال موسس کسپرسکی، هرگونه استفاده از پلتفرم شرکتش برای خدمات رسانی ابزاری برای سازمان های اطلاعاتی روسیه جهت رهگیری ارتباطات و داده های آمریکا را رد کرده است.

یاد آوری می کنیم که در سال گذشته میلادی مشخص شده بود که هکرهای اهل روسیه توانسته اند با استفاده از نرم افزار ضد ویروس کسپرسکی اطلاعات فوق حساسی از جمله ابزارهای هک را از آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) سرقت کنند.

کسپرسکی

کسپرسکی در نهایت اعلام کرده که قصد دارد هزینه ای که قرار بود برای تبلیغات در توییتر صرف شود را به گروه حمایت از حقوق دیجیتال «بنیاد مرزهای الکترونیکی» اهدا نماید. این بنیاد در زمینه های گوناگونی از جمله دفاع از افراد و فناوری‌ های نو در برابر تهدیدهای قانونی‌ بی‌ پایه یا گمراه‌کننده و تلاش برای افشای اعمال خلاف قانون دولت فعالیت می کند.

The post منع کسپرسکی از تبلیغات در توییتر به بهانه همکاری با دولت روسیه appeared first on دیجیاتو.