یک گام دیگر تا رفع فیلتر توییتر

امروز به جز اینستاگرام، تمام شبکه‌های اجتماعی خارجی پرطرفدار در ایران مسدود هستند. همین موضوع سبب شده تا در گذر زمان، کاربران ایرانی همواره کوچ دسته جمعی از پلتفرمی به پلتفرم بعدی را تجربه کنند که آخرین مورد آن، مهاجرت از وایبر به تلگرام بود. تکلیف کوچ بعدی مشخص نیست و هیچ‌کس نمی‌داند مقصد بعدی کجاست اما این واقعیت مشخص است که اگر شبکه‌های اجتماعی بیشتری در ایران در دسترس بودند، تمرکز کاربران هم اینچنین روی یک بستر قرار نمی‌گرفت.

اکنون به نظر می‌رسد برخی از اعضای دولت و شورای عالی فضای مجازی تلاشی تازه را برای رفع فیلتر یوتوب و توییتر آغاز کرده‌اند که می‌توان از آن به عنوان نوعی «سیاست تمرکز زدایی از یک شبکه» یاد کرد.

سایت «عصر خبر» مدعی شده‌ است که ۶ نفر از اعضای کابینه که عضو شورای عالی فضای مجازی و کارگروه تعیین مصادیق جرایم رایانه‌ای هستند، در نامه‌ای به رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور درخواست رفع فیلتر توییتر و یوتیوب و برخی شبکه‌های اجتماعی دیگر را داشته‌اند.

این منبع همچنین اشاره کرده است که «سید عباس صالحی» وزیر ارشاد، «سید محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش، «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین «سید محمود علوی» وزیر اطلاعات از جمله امضا کنندگان این نامه بوده‌اند.

سه وزیری که در نخست نامشان آمد، در توییتر فعال هستند و اتفاقاً در بیشتر مواقع به فارسی توییت می‌کنند. اما نکته جالب همراهی یکی از بالاترین مقام‌های امنیتی ایران در امضای چنین نامه‌ای است؛ مخصوصاً در حالی که بیشتر شبکه‌های اجتماعی در ایران به دلایل امنیتی مسدود شده‌اند.

اما تلاش برای رفع فیلتر توییتر اتفاق تازه‌ای نیست. آذری جهرمی که در ۲۹ مرداد سال گذشته توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد و به عنوان وزیر ارتباطات دولت دوازدهم کارش را شروع کند، در یکی از اولین مصاحبه‌های خود در مورد بازگشایی توییتر گفت:

«فکر می‌کنم با توجه به شرایط حال حاضر زمینه برای این گفتگو و تعامل وجود دارد. فضای توییتر فضایی با محتویات غیر اخلاقی نیست که باید مسدود باقی بماند چرا که بیشتر فضای این شبکه معقول است. بنابراین تنها از راه اعتماد‌سازی از سوی همین شبکه، امکان رفع فیلترینگ آن وجود دارد.»

هر چند در ۹ ماه گذشته جهرمی در این رابطه به موفقیتی نرسیده اما این اظهار نظرها از سوی وزیر ارتباطات چندبار دیگر هم تکرار شد. برای مثال او در اولین نشست خبری آنلاین خود با رسانه‌ها که در ۱۹ اسفندماه برگزار شد، در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر پروسه طی شده برای رفع فیلتر توییتر و یوتوب گفت:

«وزارت ارتباطات در رابطه با رفع فیلتر این سرویس‌ها، به صورت مستقیم مسئولیتی ندارد و در کارگروه تایین مصادیق یک رای دارد. طبیعتاً پیگیری از طرف ما انجام شده است و مسئله در مرکز ملی فضای مجازی در حال بحث است.

امیدوارم نتیجه هر چه باشد، مرکز ملی فضای مجازی آن را اعلام کند. تلاش‌های ما برای پیگیری این موضوع صورت گرفته و اطلاع دارم که این موضوع آنجا هم در حال پیگیری است. رفع فیلتر این سرویس‌ها موضوعی است که نیاز به هماهنگی کامل بین دستگاه‌ها دارد. امیدوارم این جمع بندی سریع‌تر توسط مرکز ملی فضای مجازی انجام شود.»

اکنون ارسال همین نامه که از سوی چند منبع دیگر هم تایید شده، می‌تواند بارقه امیدی باشد برای دسترسی ساده‌تر به شبکه‌های اجتماعی بیشتر و همچنین گردش آزاد اطلاعاتی که دولت روحانی مدت‌ها پیش وعده‌اش را به طرفداران خود داده بود.

The post یک گام دیگر تا رفع فیلتر توییتر appeared first on دیجیاتو.

توییتر در حال تست پیام دایرکت رمزنگاری شده و مخفی است

به نظر می‌رسد که توییتر برنامه دارد تا پلتفرمش را به فضای امن‌تری برای کاربران تبدیل کند. یکی از دانشجویان دانشگاه ماساچوت با بررسی فایل نصب نسخه اندروید توییتر، متوجه شده که کمپانی پشت این سرویس در حال تست ویژگی پیام‌ دایرکت با رمزنگاری سرتاسری (end-to-end) است.

این قابلیت که با نام «گفت‌وگوی مخفی» (Secret Conversation) لو رفته به کاربران این امکان را می‌دهد تا با یکدیگر در ارتباط باشند، همانند چیزی که در بقیه سرویس‌های اجتماعی هم دیده‌ایم اما با این تفاوت که در توییتر و به لطف رمزنگاری سرتاسری، تنها گیرنده و فرستنده می‌توانند پیام‌ها را بخوانند و حتی خود کمپانی سازنده نیز به آن‌ها دسترسی ندارد.

اولین زمزمه‌ها مبنی بر حضور چت مخفی در توییتر به ۱۸ ماه پیش باز می‌گردد. زمانی که اسنودن به جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیرعامل توییتر، پیشنهاد اضافه کردن یک گفت‌وگوی رمزنگاری شده را داد و دورسی هم در جواب توییت «منطقی بوده و این چیزی است که به آن فکر می‌کنیم» را نوشت.

توییتر هر چند به خاطر ساز و کارش محبوبیت زیادی دارد اما برای گفت‌و‌گوهای شخصی و به واسطه بعضی حساسیت‌ها کاربران به سراغ اپلیکیشن‌های امن‌تری همانند سیگنال یا تلگرام می‌روند. بنابراین Secret Conversation می‌تواند یک برگ برنده برای این سرویس اجتماعی باشد.

The post توییتر در حال تست پیام دایرکت رمزنگاری شده و مخفی است appeared first on دیجیاتو.

هشدار توییتر به کاربران: هر چه سریع‌تر رمز عبورتان را عوض کنید

توییتر از ۳۳۶ میلیون کاربر خود خواسته تا هر چه سریع‌تر نسبت به تعویض رمز عبور اکانت‌شان اقدام کنند. ظاهرا وجود باگی باعث شده تا پسوورد اکانت‌ها روی یک سیستم داخلی رمزنگاری نشده ذخیره شوند و با وجود اینکه فعلا هیچ نشانه‌ای از سوء استفاده به دست نرسیده اما توییتر درخواست کرده تا در کنار تغییر رمز اکانت توییتر، پسوورد تمام سرویس‌هایی که همین رمز را دارند هم تغییر دهید.

از دیشب توییتر طی پیامی در زمان ورود به اکانت، به کاربران هشدار داده که به علت یک باگ پسورد آنها در معرض خطر قرار دارد

با توجه به پست منتشر شده در سایت این کمپانی، آن‌ها برای افزایش امنیت کاربران از عملیات bcrypt استفاده می‌کند؛ bcrypt پسوورد‌ی که کاربر به سیستم می‌دهد را با یک سری اعداد و حروف تصادفی جایگزین می‌کند. پروسه‌ای که «هش کردن» نام دارد و طبق گفته توییتر یک استاندارد جهانی هم هست.

با این حال به واسطه حضور یک باگ، رمزها پیش از عملیات هش کردن در سیستم داخلی رمزنگاری نشده‌ای ذخیره می‌شدند. توییتر خاطر نشان کرده که اشکال برطرف شده، رمزها پاک شده اند و آن‌ها روی برنامه‌ای کار می‌کنند تا دیگر این باگ برنگردد. البته اینکه چند پسوورد لو رفته اند هنوز مشخص نیست.

دو تن از اعضای ارشد توییتر نیز نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند و به اعتقاد آن‌ها، اشتراک‌گذاری اطلاعات کافی پیرامون این نقص داخلی برای کمپانی اهمیت داشته است. Parag Agrawal که سمت مدیر ارشد فناوری توییتر را دارد در توییتی گفت: «این اطلاعات را به اشتراک می‌گذاریم تا به مردم کمک کنیم که یک تصمیم آگاهانه نسبت به امنیت اکانت‌شان بگیرند.»

The post هشدار توییتر به کاربران: هر چه سریع‌تر رمز عبورتان را عوض کنید appeared first on دیجیاتو.

پس از فیسبوک، توییتر خبر از فروش داده ها به محققان رسوایی کمبریج آنالیتیکا می دهد

در هفته های اخیر خبرهای بسیاری از رسوایی فیسبوک به واسطه کمپانی کمبریج آنالیتیکا منتشر شد؛ اتفاقی که منجر به لو رفتن اطلاعات میلیون ها کاربر این شبکه اجتماعی و نیز سوء استفاده از آنها برای پیش بینی نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا شد. حالا گزارش شده که توییتر نیز اطلاعاتی را در اختیار کمپانی شخص ثالثی قرار داده است.

توییتر رسماً اعلام کرده که اطلاعاتی را به «الکساندر کوگان» فروخته. کوگان فردی است که شرکت «Global Science Research» یا به اختصار «GSR» را تأسیس کرده بود.

این کمپانی اپ ویژه ای را برای فیسبوک طراحی کرده بود که به استخراج اطلاعات از کاربران این شبکه اجتماعی می پرداخت. بعدها این اطلاعات در اختیار موسسه تحقیقاتی کمبریج آنالیتیکا قرار داده شد و مورد سوء استفاده قرار گرفت.

بر اساس اعلام توییتر بسیاری از اطلاعاتی که به کوگان فروخته شده، به واسطه شرکت GSR در اختیار کمپانی کمبریج آنالیتیکا قرار گرفته. بنا بر گزارش ها GSR در سال ۲۰۱۵ برای دسترسی به داده های توییتر به مدت یک روز مبلغی را پرداخته بود.

روسیه

به گفته توییتر در همین مدت دسترسی، GSR به اطلاعات تصادفی از میان توییت های عمومی که در بازه زمانی دسامبر ۲۰۱۴ تا آوریل ۲۰۱۵ (آذر-دی سال ۹۳ تا فروردین- اردیبهشت سال ۹۴) ارسال شده دسترسی داشته است.

با این حال این شبکه اجتماعی اعلام کرده که هیچگونه دسترسی به اطلاعات خصوصی را یافت نشده است. مشخص نیست که کوگان و GSR با این داده ها چه کرده اند.

از آنجایی که مدت زمان این دسترسی بسیار کوتاه بوده و البته داده های یاد شده نیز به صورت اتفاقی مورد دسترس قرار گرفته اند، به نظر می رسد این اطلاعات به منظور تحقیقات به کار رفته باشند و از آنها برای کمپین های [مرتبط با انتخابات] هدفمند یا متداوم استفاده نشده باشد.

به عبارت دیگر باید گفت که به نظر نمی رسد نقض گسترده حریم خصوصی اتفاق افتاده باشد. اساساً توییت ها و پروفایل های توییتر، به غیر از نوشته های توییت ها اطلاعات چندانی از کاربران را در خود ندارند.

به همین دلیل احتمالاً بعید است GSR توانسته باشد آن حجم از اطلاعاتی را که به واسطه فیسبوک به دست آورده بود، از توییتر استخراج کرده باشد.

اصلی ترین نگرانی که در مورد کمپانی GSR وجود دارد این است که از نظر تئوری می تواند داده های فیسبوک و توییتر را با هم ترکیب کرده باشد تا از این طریق اطلاعات بیشتری را استخراج نماید.

The post پس از فیسبوک، توییتر خبر از فروش داده ها به محققان رسوایی کمبریج آنالیتیکا می دهد appeared first on دیجیاتو.

در ویژگی جدید توییتر، لینک خبرهای توییت شده در تایم لاین کاربران نشان داده می شود

در تایم لاین، یک بخش جداگانه برای خبر در نظر گرفته شده و کسانی که لینک آن را توییت کرده اند نیز در پایین خود خبر نشان داده می شوند.

در چند سال اخیر توییتر توجه ویژه ای به اخبار داشته است، ابتدا آن ها در سال ۲۰۱۶ اپلیکیشن خود را از از دسته بندی «سرویس های اجتماعی» به «اخبار» تغییر دادند و چند ماه قبل نیز شاهد اضافه شدن بخش «استریم زنده خبرهای مهم» در قسمت اکسپلورر (Explorer) بودیم. حالا هم نوبت به هایلایت لینک اخبار رسیده است.

توییتر ساعاتی پیش از ویژگی جدید سرویس خود پرده برداشت؛ اکنون اگر فالوورهایی یک خبر را توییت کنند، لینک و عنوان خبر هم به همراه توییت در تایم لاین کاربر به نمایش در می آید. اینکه می توان چنین ویژگی را غیرفعال کرد هنوز مشخص نیست اما در حال حاضر قابلیت نمایش لینک ها در دسترس بعضی کاربران نسخه های iOS، اندروید و وب این سرویس قرار گرفته است.

برای عرضه جهانی نیز باید کمی صبر کرد. بد نیست بدانید در فروشگاه های گوگل پلی و اپ استور، توییتر به ترتیب سومین و اولین اپ محبوب دسته بندی «اخبار» به حساب می آید. اتفاقی که نشان می دهد خیلی از کاربران برای پیگیری اتفاقات دنیا، توییتر را انتخاب کرده اند.

The post در ویژگی جدید توییتر، لینک خبرهای توییت شده در تایم لاین کاربران نشان داده می شود appeared first on دیجیاتو.

منع کسپرسکی از تبلیغات در توییتر به بهانه همکاری با دولت روسیه

در حالی که چند ماه قبل دونالد ترامپ استفاده از محصولات کمپانی کسپرسکی را در ادارات دولتی آمریکا ممنوع اعلام کرد، اکنون توییتر نیز ممنوعیت هایی را بر این کمپانی اهل روسیه اعمال کرده است.

سخنگوی توییتر در این باره به وبسایت گیزمودو اعلام کرده که کسپرسکی بر مبنای مدل کسب و کاری فعالیت می کند که ذاتاً با شیوه های مناسب کسب و کار تبلیغات توییتر در تضاد است. با این حال از سوی توییتر گفته شده که بر اساس قوانین این شبکه اجتماعی، کسپرسکی همچنان می تواند به عنوان یک عضو عادی به فعالیت خود در توییتر ادامه دهد.

یوجین کسپرسکی، بنیانگذار شرکت امنیتی کسپرسکی در این باره پاسخ داده:

«این مورد را با اطمینان می توانم بگویم: ما هیچ قانون نوشته شده [یا نا نوشته ای] را نقض نکردیم و شیوه کسب و کار ما به همان سادگی است که تمام شرکت های حوزه امنیت سایبری از آن بهره می برند: ما به کاربران محصولات و خدماتمان را ارائه می دهیم و آنها برای این موارد به ما هزینه می پردازند».

بنا بر گفته های آقای کسپرسکی، توییتر تصمیم گرفته امکان تبلیغات را از کسپرسکی سلب کند. او در این باره اعتقاد دارد که مهم نیست این تصمیم چگونه گرفته شده، در هر حال کمپانی او در سال جاری قصد ارائه هیچ آگهی تبلیغاتی را در توییتر ندارد.

یوجین کسپرسکی

یوجین کسپرسکی

توییتر در ادامه به موضوع اطمینان داشتن دولت ایالات متحده در مورد همکاری برخی از مسئولان کمپانی کسپرسکی با آژانس های دولتی و سازمان های اطلاعاتی دولت روسیه اشاره کرده است. در این مورد اعلام شده که بر اساس قوانین روسیه آژانس های اطلاعاتی روسیه می توانند کسپرسکی را مجبور کنند که ارتباطات رد و بدل شده در شبکه های روسیه را ردگیری کند.

با این حال موسس کسپرسکی، هرگونه استفاده از پلتفرم شرکتش برای خدمات رسانی ابزاری برای سازمان های اطلاعاتی روسیه جهت رهگیری ارتباطات و داده های آمریکا را رد کرده است.

یاد آوری می کنیم که در سال گذشته میلادی مشخص شده بود که هکرهای اهل روسیه توانسته اند با استفاده از نرم افزار ضد ویروس کسپرسکی اطلاعات فوق حساسی از جمله ابزارهای هک را از آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) سرقت کنند.

کسپرسکی

کسپرسکی در نهایت اعلام کرده که قصد دارد هزینه ای که قرار بود برای تبلیغات در توییتر صرف شود را به گروه حمایت از حقوق دیجیتال «بنیاد مرزهای الکترونیکی» اهدا نماید. این بنیاد در زمینه های گوناگونی از جمله دفاع از افراد و فناوری‌ های نو در برابر تهدیدهای قانونی‌ بی‌ پایه یا گمراه‌کننده و تلاش برای افشای اعمال خلاف قانون دولت فعالیت می کند.

The post منع کسپرسکی از تبلیغات در توییتر به بهانه همکاری با دولت روسیه appeared first on دیجیاتو.

آیا حضور زاکربرگ، گوگل و توییتر را نیز به کنگره می کشاند؟

در هفته های اخیر خبرهای بسیاری از رسوایی فیسبوک و کمپانی کمبریج آنالیتیکا منتشر شد؛ اتفاقی که منجر به لو رفتن اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی و نیز سوء استفاده از آنها برای پیش بینی نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد. حالا با مشکلاتی که در مورد عدم رعایت حریم خصوصی کاربران توسط فیسبوک مطرح شده، نمایندگان کنگره آمریکا بر کمپانی های دیگری از جمله گوگل و توییتر نیز تمرکز کرده اند.

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک در حضور دو روزه ای که در مقابل اعضای کنگره آمریکا داشته، به بسیاری از سوالات نمایندگان پاسخ داده و تأیید کرده که حتی به داده های کاربران ثبت نام نکرده نیز دسترسی دارد.

مارک زاکربرگ در برابر نمایندگان کنگره آمریکا

البته این تنها فیسبوک نیست که اطلاعات فراوانی از کاربرانش دارد. گوگل نیز بر اساس جستجوها، جیمیل، گوگل مپس و سایر سرویس های خود، اطلاعات کاربران را جمع آوری می کند. همچنین فراموش نکنیم که کسب و کار گوگل و توییتر، مشابه فیسبوک به تبلیغات وابسته است و به همین دلیل توجه اعضای کنگره را به خود جلب کرده اند.

پیش از این هر سه کمپانی یاد شده در نوامبر سال ۲۰۱۷ در مقابل کنگره شهادت یاد کرده اند که امانت داری اطلاعات کاربران را رعایت خواهند کرد. با این حال برای این مسئله هیچ یک از آنها مدیران خود را به کنگره نفرستادند، بلکه وکلای آنها حاضر شدند؛ وکلایی که به خوبی می دانند چه باید بگویند و از گفتن چه مواردی پرهیز کنند. حالا حضور زاکربرگ در مقابل نمایندگان و سر و صدای به پا شده در مورد این مسئله، موجب شده توجه نمایندگان به مسائل امنیتی گوگل و توییتر نیز جلب شود.

فیسبوک، توییتر و گوگل در سال ۲۰۱۷ وکلای خود را برای ادای شهادت به منظور رعایت امانت داری از اطلاعات کاربران به کنگره فرستاده بودند.

پیش از این سناتور «چاک گرسلی» از نمایندگان کنگره در کنار دعوت از زاکربرگ برای حضور در مقابل کنگره، از «ساندار پیچای»، مدیر عامل گوگل و «جک دورسی»، مدیر عامل توییتر نیز برای شهادت دادن و پاسخ به سوالات اعضای کنگره دعوت کرده بود. با این حال هیچ کدام از دو کمپانی یاد شده تاکنون به این موضوع واکنشی نشان نداده اند.

همچنین یادآوری می کنیم که گوگل، توییتر و فیسبوک پیش از این به دلیل نقششان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا بارها مورد سرزنش قرار گرفتند.

در نهایت باید گفت که مسئله اصلی کشاندن مدیران گوگل و توییتر به کنگره نیست، بلکه اکثر نمایندگان انتظار دارند کمپانی های مذکور به منظور محافظت از حقوق کاربران همکاری بیشتری با آنها داشته باشند و همچنین از قانون گذاری های مرتبط آتی حمایت کنند.

The post آیا حضور زاکربرگ، گوگل و توییتر را نیز به کنگره می کشاند؟ appeared first on دیجیاتو.

مسدود شدن ۱٫۲ میلیون اکانت توییتر از سال ۲۰۱۵ با هدف مبارزه با تروریسم

توئیتر از سال ۲۰۱۵ تا کنون ۱٫۲ میلیون اکانت مرتبط با تروریست ها را مسدود کرده است.

به طور معمول یکی از روش های جذب نیرو توسط گروه های تروریستی، بهره بردن از شبکه های اجتماعی است. بر اساس گزارش اخیر توییتر به نظر می رسد این کمپانی موفق شده به میزان بالایی از این گونه فعالیت ها در شبکه اجتماعی خود جلوگیری نماید.

این شرکت اخیراً مسدودیت ۱٫۲ میلیونی اکانت های مرتبط با تروریسم را در «گزارش شفافیت توییتر» اعلام کرده؛ گزارشی که به صورت دوره ای اطلاعاتی از قبیل تعداد اکانت های حذف شده و درخواست های اعلام شده از سوی دولت ها را مشخص می کند.

بر این اساس به طور دقیق تر مشخص شده که در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ (۱۰ تیر تا ۱۰ دی سال ۱۳۹۶) در حدود ۲۷۵ هزار اکانت مرتبط با تروریست ها مسدود شده. با این حال این میزان نسبت به نیمه اول سال ۲۰۱۷ کاهشی ۸٫۴ درصدی داشته. این کمپانی در پستی که در این خصوص در وبلاگ خود ارسال کرده اعلام نموده که سال ها است روی این موضوع کار می کند که توییتر را برای افرادی که قصد ترویج تروریسم دارند، به فضایی نا مطلوب بدل نماید.

توییتر همچنین اعلام کرده فعالیت های مرتبط با تروریسم آنلاین اکنون به طور فزاینده ای در این شبکه اجتماعی در حال کم شدن هستند.

همانند بسیاری از کمپانی های بزرگ حوزه فناوری، توییتر نیز تلاش می کند با ارائه گزارش های این چنینی، مشخص کند که چه نوع اطلاعاتی در این شبکه اجتماعی هستند و همچنین دلیل حذف برخی اکانت ها چیست. در برخی از موارد اکانت هایی به دلیل دستورات مراجع قانونی به حالت تعلیق در می آیند و برخی دیگر به دلیل نقض شرایط استفاده از شبکه اجتماعی مذکور حذف می شوند.

بنا بر ادعای توییتر، ۹۳ درصد از اکانت های تروریست ها توسط فناوری های ویژه این شبکه اجتماعی مسدود شده و در حدود سه چهارم از این اکانت ها پیش از اینکه حتی یک توییت ارسال کنند، تعلیق شده اند.

The post مسدود شدن ۱٫۲ میلیون اکانت توییتر از سال ۲۰۱۵ با هدف مبارزه با تروریسم appeared first on دیجیاتو.

قطع پشتیبانی از اپلیکیشن های شخص ثالث توییتر به تعویق افتاد

چندی پیش توییتر اعلام کرد که از تاریخ ۱۹ ژوئن امسال دسترسی کلیه سرویس های استریمینگ شخص ثالث به این شبکه اجتماعی را قطع می کند. با اعلام این خبر، بسیاری از کلاینت های شخص ثالث پرطرفدار مثل Tweetbot، Twitterrific، Talon و Tweetings به کاربران خود بابت از دست رفتن قابلیت هایی مثل نوتیفیکیشن های آنی و رفرش خودکار تایملاین هشدار دادند.

اما به نظر می رسد که تصمیم توییتر برای قطع پشتیبانی از کلاینت های شخص ثالث، به تعویق افتاده و به این زودی ها عملی نخواهد شد. تیم توییتر با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که این قطع پشتیبانی تنها در شرایطی انجام می گیرد که توسعه دهندگان اپ های شخص ثالث فرصت کافی برای آمادگی جهت مهاجرت به API جدید این شبکه اجتماعی را یافته باشند.

این API جدید فعلا در مرحله بتاست و نام Account Activity API برایش در نظر گرفته شده، اما هنوز مشخص نیست که آیا با مهاجرت توسعه دهندگان به آن، همچنان اپ های شخص ثالث می توانند امکانات استریمینگ قبلی را به کاربران خود ارائه کنند یا خیر.

توییتر هنوز دقیقا اعلام نکرده که این قطع پشتیبانی را تا چه زمان به تعویق انداخته، اما همین که توسعه دهندگان برای مهاجرت به API جدید مهلت بیشتری دریافت کرده اند مطمئنا خبر خوشحال کننده ای برای آنان خواهد بود.

The post قطع پشتیبانی از اپلیکیشن های شخص ثالث توییتر به تعویق افتاد appeared first on دیجیاتو.