چرا قوز کردن می‌تواند برایتان مفید باشد؟

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، «صاف بنشینید، قوز نکنید!» این جمله‌ها را حتماً شما هم شنیده‌اید. در بعضی موارد حتی والدین برای این که فرزندشان قوز کردن را ترک کند، یک کتاب را روی سرش قرار می‌دهند. یکی دیگر از راه‌هایی که برای صاف نشستن استفاده می‌شود این است که به فرد می‌گویند تصور کن شانه‌هایت با طناب از پشت کشیده می‌شود.

تقریباً بیشتر منابع علمی عقیده دارند که چه هنگام کار با کامپیوتر چه زمان تماشای تلویزیون، قوز کردن می‌تواند سلامت بدن را دچار اختلال کرده و شکل بدن را تا آخر عمر تغییر بدهد. با این حال برخی مطالعات نشان می‌دهد که قوز کردن آن قدرها هم بد نیست و در واقع می‌تواند به سلامت و حفظ شکل ستون فقرات کمک کند.

تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفت نشان می‌دهد که نشستن طولانی مدت در حالی که سعی می‌کنید ستون فقراتتان را صاف نگهدارید و شانه‌هایتان را عقب بدهید می‌تواند به مهره‌ها و نخاع فشار بیاورد. در مقابل گاهی قوز کردن می‌تواند کمک کند که ماهیچه‌های پشت و ستون فقرات کمی استراحت کند.

در یکی از مقاله‌هایی که در این خصوص چاپ شد، قوز کردن به افزایش مایع بین مهره‌های ستون فقرات کمک کرده و تا حدودی از خشکی مهره‌ها کم می‌کند. علاوه بر این در مواردی که فرد مجبور است چند ساعت بنشیند، گاهی قوز کردن می‌تواند به ماهیچه‌های پشت استراحت بدهد.

این خبر چرا قوز کردن می‌تواند برایتان مفید باشد؟ اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

تبلیغات صداوسیما شما را کچل می‌کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی سایت خبرهای فوری، به واسطه همین‌ها بود که گول خوردم و به خواست مجری برنامه بلافاصله عدد یک را برای سامانه پیامکی ارسال کردم. اینها بخشی از صحبت‌های محمد است که فریب تبلیغات کذب و محصولات غیرمجاز بهداشتی را خورده و به امید رویش مجدد موها مبلغ اعلامی در برنامه را به حساب بانکی شرکت تولیدکننده واریز کرده است.

محمد که مبلغ هنگفتی برای درمان مشکل دیرینه خود پرداخت کرده است، می‌گوید: «پس از ارسال کد موردنظر، خانمی از طرف شرکت دارویی با من تماس گرفت و بعد از ارائه توضیحات در مورد نحوه مصرف محلول از من خواست خرید این بسته را به دوستانم هم توصیه کنم که چند نفری سفارش دادیم، اما یک سال مصرف محلول هیچ فایده‌ای نداشت؛ ‌دریغ از رویش یک تار مو روی سرِ طاس.»

قصه دنباله دار تبلیغات آرایشی و بهداشتی در تلویزیون سال‌هاست تبلیغات سلامت‌محور و بهداشتی در شبکه‌های مختلف صداوسیما پخش می‌شود که نه‌تنها درمان و کارایی لازم را ندارد، بلکه از مجوز سازمان غذا و دارو هم بی‌بهره است. این تبلیغات به واسطه حضور برخی بازیکنان ورزشی و سلبریتی‌ها توانسته مشتریان بسیاری برای خود جذب کند که فقط صِرف اعتماد به رسانه‌ ملی هزینه‌های سنگینی برای خرید محصولات پرداخت می‌کنند، در حالی‌که براساس مطالعات علمی و تحقیقات پزشکی رشد مجدد ریشه مو و رویش دوباره برای افراد مبتلا به طاسی باورکردنی و موردتایید پزشکان نیست، اما برخی از مردم ساده‌لوح فقط به‌خاطر اینکه این تبلیغات از تلویزیون پخش می‌شود، تصور می‌کنند واقعیت دارد و تازه بعد از چند دوره خرید و مصرف متوجه عدم کارایی آن می‌شوند.

رسانه ملی این روزها برای کسب درآمدهای میلیاردی به ریسمان جیب و سلامتی مردم چنگ می‌زند و برای مدیران این رسانه نیز اهمیتی ندارد که پخش این آگهی‌های بازرگانی کذب به قیمت جان مردم تمام می‌شود. همین چند سال پیش بود که مدام از تلویزیون شاهد پخش تبلیغات کرم حلزون بودیم که به بسیاری از مصرف‌کنندگان آسیب زد و پس از آن مشخص شد این کرم بدون مجوز بهداشتی از سازمان غذا و دارو در رسانه‌ ملی تبلیغ شد و درنهایت مصرف‌کنندگان متضرر به قوه قضائیه شکایت کردند.

پیش از این نیز شاهد تبلیغات ماهواره‌ای در زمینه داروها و محصولات سلامت‌محور بودیم، اما این روزها سودجویان وطنی و خودی از رسانه‌های خارجی گوی سبقت ربوده‌اند. تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان به سلامت مردم در رسانه‌ ملی در حال افزایش است و به‌رغم اینکه وزارت بهداشت متولی اصلی سلامت مردم قلمداد می‌شود، اما نه‌تنها حق نظارت بر تبلیغات مربوط به سلامت را ندارد، بلکه حتی نمی‌تواند نسبت به محتوای این تبلیغات نیز اظهارنظری داشته باشد. حتی در دوره سابق وزارت بهداشت نیز به وفور شاهد تبلیغات گسترده سلامت‌محور و به‌ویژه شامپوهای ضدریزش مو و لاغری در صداوسیما بودیم که چند نامه از سوی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت برای ممنوعیت تبلیغات کالاهای شامپوی ریزش مو به صداوسیما ارسال شد، اما تا کی باید شاهد بی‌قانونی باشیم و برای جلوگیری از تبلیغ کالاهای زیانبار برای سلامتی مردم نامه‌نگاری انجام شود، مگر نه اینکه هرسال لیست کالاهای آسیب‌رسان به سلامت و مصادیق آن جهت منع تبلیغات به رسانه ملی اعلام می‌شود و رسانه ملی موظف به تبعیت و اعمال آن در تلویزیون است. لیست کالاهای ممنوع‌التبلیغ در رسانه‌ ملی در حالی‌که اخیرا معاونت بهداشت وزارت بهداشت فهرست کالاها و اقدامات آسیب‌رسان به سلامت جهت منع تبلیغات در سال ۹۸ را اعلام کرد، شاهد تبلیغات مستمر و گسترده اکثر این محصولات در رسانه ملی هستیم.

براساس اعلام وزارت بهداشت، در گروه فرآورده‌های گوشتی و غذاهای آماده مصرف، تبلیغ انواع سوسیس و کالباس با گوشت و مرغ با درصدهای مختلف، ژامبون، انواع ساندویچ و پیتزای دارای سوسیس و کالباس و ژامبون و پیتزای منجمد آماده طبخ شامل انواع ساندویچ حاوی سوسیس و کالباس، انواع سمبوسه و فلافل آماده‌شده با روش غوطه‌وری در روغن و پنیر پیتزای پروسس ممنوع است.

در گروه فرآورده‌های شیرین و نوشیدنی‌ها، تبلیغ انواع نوشابه گازدار با قند یا بدون قند، نوشابه گازدار طعم‌دار یا بدون طعم، رنگی و بدون رنگ، کم‌کالری، سبک (لایت، زیرو و…) و میوه‌ای، نوشابه انرژی‌زا و ورزشی، نوشیدنی مالت (ماءالشعیر) طعم‌دار، انواع نوشیدنی‌های میوه‌ای گازدار و بدون گاز با محتوای آب‌میوه ۲۵ درصد و کمتر، آب‌میوه‌ها، نکتارهای میوه و نوشیدنی‌های میوه‌ای گازدار، نوشیدنی‌های میوه‌ای بدون گاز، انواع شربت و نوشیدنی‌های غیرمیوه‌ای و تزئینی، انواع فرآورده‌ها از جمله فرآورده‌های مایع، منجمد و پودری در هر نوع بسته‌بندی و انواع پودر نوشیدنی فوری ممنوع است. همچنین در گروه روغن مصرفی خانوار، تبلیغ روغن مصرفی (منظور از آن روغن‌های نیمه‌جامد مصرفی صنایع و خانوار است) منع تبلیغات دارد. در گروه سایر اقلام خوراکی، تبلیغ انواع سس پرچرب (مایونز، سس سالاد و سس سفید) با چربی بیش از ۳۰ درصد (سس هزارجزیره، سس فرانسوی، سس تارتار، سس ایتالیایی و…) به جز نوع کم‌چرب و کاهش‌یافته، انواع فرآورده‌های سرخ‌شده در روغن بر پایه سیب‌زمینی و غلات (چیپس سیب‌زمینی و غلات) شامل چیپس برگه و چیپس خلالی، سیب‌زمینی سرخ‌شده در روغن و فرآورده‌های سرخ‌شده بر پایه سیب‌زمینی و غلات و حبوبات، انواع فرآورده حجیم‌شده بر پایه ذرت و فرآورده‌های حجیم‌شده بر پایه بلغور و آرد غلات، شیرینی‌های تر، فرآورده‌های کاکائویی مانند شکلات صبحانه (نوتلا)، انواع دراژه، فرآورده کاکائویی با مغزی ویفر، انواع تافی میوه‌ای و غیرمیوه‌ای و طعم‌دار و انواع آبنبات، ممنوع است. همچنین منع تبلیغ سیگار و محصولات دخانی اعلام شده است. در گروه کالاهای آرایشی نیز تبلیغ فرآورده‌های آرایشی رنگی پوست و مو شامل انواع رژلب، ریمل، کرم‌پودر، پنکیک، خط چشم، مداد آرایشی چشم و لب، رنگ مو، انواع فرآورده‌های برنزه‌کننده پوست، انواع محصولات آنتی‌سلولیت و لاغرکننده موضعی، فرآورده‌های صاف‌کننده، فرکننده و کراتینه‌کننده مو ممنوع است.

نگاه قانون به تبلیغات کذب چیست؟ «آیین‌نامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی» در اسفندماه ۱۳۵۸ از سوی شورای انقلاب فرهنگی و در قالب ۲۱ ماده تنظیم شد که براساس آخرین بازنگری‌های صورت‌گرفته این قانون در سال ۱۳۹۲، در تبصره دوم این قانون آمده است: «افراد صنفی مجاز نیستند برای جلب مشتری درباره محصـولات، کالاها یا خدمات، برخلاف واقع تبلیغ کنند.» علاوه‌بر آن در ماده ۶۹ این قانون نوشته شده: «فروش کالا از طریق قرعه‌کشی ممنوع است؛ مرتکبین علاوه‌بر جبران خسارت وارده، به جریمه‌ای معادل سه برابر مبالغ دریافتی محکـوم خواهند شد.» این قوانین در حالی است که همچنان بسیاری از محصولات سلامت‌محور مانند انواع شرکت‌های تولیدکننده گرمنوش، دمنوش، سردوش و محلول‌های دارویی در رسانه ملی در حال تبلیغات هستند و اخبار موجود نشان می‌دهد هیچ‌کس نظارتی بر نحوه عملکرد آنان ندارد. لوسیون موی بهاره مجوز ندارد اخیرا شبکه‌های مختلف صدا و سیما در حالی مصرف محلول تقویت‌کننده موی بهاره را تبلیغ می‌کنند که براساس اعلام سازمان غذا و دارو فاقد مجوزهای قانونی وزارت بهداشت است و براساس قانون اجازه تبلیغ در رسانه‌ ملی ندارد.این شرکت تولیدکننده لوسیون مو مدعی است مصرف این محلول در یک دوره زمانی باعث تقویت و جلوگیری از ریزش مو می‌شود، همچنین از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می‌کند، درحالی که به اعتقاد متخصصان پوست و مو درمان قطعی برای رشد مجدد مو و جلوگیری از ریزش مو وجود ندارد و با مصرف برخی محلول‌ها تنها می‌توان از ریزش بیشتر مو جلوگیری کرد.برهمین اساس بنا بر اعلام سازمان غذا و دارو این محصول فقط می‌تواند مدعی تقویت مو شود نه اینکه راجع به جلوگیری از ریزش مو و رویش مجدد مو نیز تبلیغ کند، برهمین اساس به‌طور کلی این محصول حتی برای نمایش تبلیغات خود در رسانه ملی نیز از مراجع ذی‌صلاح مجوز ندارد.

کرم حلزون، تجربه ای‌که داشتیم اواخر ۱۳۹۱ بود که پای کرم حلزون به رسانه ملی باز شد و شرکت عرضه‌کننده این ماده مدعی بود به دلیل وجود ترشحات حلزون، این کرم درمان‌کننده انواع جوش‌های دوران جوانی و بزرگسالی، جوش‌های سرسیاه، اسکارجوش، چین و چروک، سوختگی و اسکار ناشی از آن، لکه‌ها، التهاب پوست، بریدگی‌ها و… است.این تبلیغات صدا و سیما بسیاری از مردم به‌ویژه جوانان را نسبت به خرید و مصرف این کرم تشویق کرد و پس از مدتی مشخص شد این کرم نه‌تنها حاوی ترشحات حلزون نیست بلکه به پوست بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز آسیب زده است.این کرم در حالی به صورت مداوم در رسانه ملی تبلیغ می‌شد که هیچ‌گونه مجوزی از سوی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نداشت و زمانی که این خبر رسانه‌ای شد بسیاری از مصرف‌کنندگان متضرر به قوه قضائیه شکایت کردند.

سردوش حاشیه ساز اخیرا در رسانه ملی آگهی سردوش‌های کاهنده مصرف آب و افزایش‌دهنده فشار پخش می‌شود؛ علی‌رغم تنوع برندها و قیمت این محصول در بازار بسیاری از مردم به دلیل آشنایی با نام این سردوش در رسانه ملی برای خرید آن به بازار مراجعه کرده‌اند و نسبت به سایر برندهای مشابه چشم خود را بستند به همین دلیل جزء محصولات پرمشتری قلمداد شد اما پس از اندکی بسیاری از خریداران نسبت به کیفیت این کالا معترض شدند زیرا آنچه در تلویزیون دیده بودند با آنچه در منزل نصب کردند زمین تا آسمان متفاوت بود. این سردوش به دلیل پخش تبلیغات مستمر در رسانه ملی، ‌کمبود فشار آب و هزینه‌های سرسام‌آور قبض آب مشتریان بسیاری از سراسر کشور برای خود جذب کرد اما خیلی زود خصوصا در فضای مجازی شواهدی منتشر شد مبنی‌بر اینکه ادعاهای شرکت مذکور واقعی نیست و بسیاری از مشتریان از آنچه سفارش داده بودند رضایت نداشتند.

مشتریان علاوه‌بر ارسال کد برای یک سامانه پیامکی می‌توانستند در یک سایت اینترنتی ثبت‌نام کنند و پس از درج مشخصات خود همچون نام و نام‌خانوادگی، شماره موبایل، ایمیل، آدرس و کدپستی و پرداخت مبلغ ۱۹۸هزار تومان این سردوش را خریداری کنند، البته در تبلیغ تلویزیونی این محصول ۲۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده که اعلام کردند با تخفیف می‌توانید با پرداخت ۱۶۸ هزار تومان سردوش جادویی را خریداری کنید اما در این آگهی و سایت هیچ شماره تلفن و آدرس مشخصی برای کسب اطلاعات بیشتر درج نشده و مخاطبان برای خرید فقط می‌توانند به صورت ایمیلی با عرضه‌کننده محصول در ارتباط باشند. نکته عجیب و قابل‌تامل در مورد تولیدکننده این سردوش هم این است که هیچ نظارتی بر روند محصولات عرضه‌شده به مشتریان وجود ندارد و حتی مشتریان نه‌تنها قبل از خرید که بعد از پرداخت پول و خرید سردوش هم هیچ شماره تماس یا محلی برای مراجعه و انتقاد نسبت به محصول پیدا نمی‌کنند، زیرا تنها راه ارتباطی با این شرکت یک آدرس ایمیل است که هرچه شما برای آن نامه ارسال کنید، پاسخی از گیرنده ایمیل دریافت نمی‌کنید و تمام نامه‌ها و اعتراضات‌تان بی‌پاسخ است.

این خبر تبلیغات صداوسیما شما را کچل می‌کند اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

کدام سریال ماه رمضان محبوب‌تر است؟

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرهای فوری، سریال‌های مناسبتی همیشه برگ برنده‌ مدیران شبکه‌های مختلف برای نشان دادن پرمخاطب بودن شبکه‌شان هستند. در سال‌های اوج سریال مناسبتی‌سازی معمولا یکی از سریال‌ها بیشتر از بقیه گل می‌کرد و گاهی بعد از پایان ماه مبارک مصاحبه‌ای منتشر می‌شد از یک مسوول در نیروی انتظامی که از خلوت شدن خیابان‌ها در ساعت پخش آن سریال می‌گفتند. سریالی که اکثرا هم طنز بودند.

حالا اما چند سالی است که سریال طنز در سبد سریال‌های ماه رمضان جای چندانی ندارد. یا طنز ساختن سخت شده یا خنداندن مردم؛ هرچه هست آخرین سریال طنزی که در ماه رمضان پخش شده مربوط به سه سال پیش است. امسال هم سه شبکه سریال مناسبتی دارند و هر سه هم ملودرام؛ اجتماعی و تاریخی. اولی از خیانت در امانت می‌گوید، دومی دوز ماجراهای عشقی‌اش بالاتر است و در کنارش از کارآفرینی هم حرف می‌زند و سومی در بستر روایت بخشی از تاریخ، عشق را روایت می‌کند. هر کدام هم در این زمانه کم شدن مخاطب تلویزیون طرفداران خاص خودشان را دارند.

اما کدام سریال پربیننده‌تر است؟ معمولا منبع آماری دقیقی برای بررسی این موضوع وجود ندارد. احتمالا با پایان ماه رمضان روابط عمومی تلویزیون  آماری منتشر می‌کند و طبق آمارش معمولا بیش از ۵۰درصد مردم سریال‌های ماه رمضان را دیده‌اند و براساس همان آمار یکی از سریال‌ها لقب پربیننده‌ترین را به خود اختصاص می‌دهد. آماری که فقط خود تلویزیون می‌داند جامعه آماری‌اش چه کسانی و چه تعدادی هستند.

اما شاید بشود یک جامعه آماری کوچک و در دسترس‌تر برای بررسی اینکه کدام سریال پربیننده‌تر است پیدا کرد. جامعه آماری یک اپلیکیشن پخش برنامه‌های تلویزیون که سایت آن هم در دسترس است. نکته قابل توجه در مورد این اپلیکیشن و موارد مشابه این است که حداقل باید ۳۰درصد از سریال مربوطه توسط کاربر دیده شده باشد تا عدد تعداد مخاطب آن آیتم یکی بالا برود. یعنی اگر فقط وارد اپلیکیشن یا سایت بشوید و روی یک قسمت از یک سریال کلیک کنید و از کنار آن بگذرید در آمار مخاطبان آن قسمت قرار نمی‌گیرید. پس با این پیش‌فرض به تعداد مخاطبان هر قسمت از سریال‌های ماه رمضان امسال نگاهی می‌اندازیم.

شبکه یک؛ از یادها رفته

ملودرام تاریخی بهرام بهرامیان با تلاشی که برای تغییرات در طراحی لباس زن‌ها در دهه بیست و سی و از سوی دیگر بازسازی و بهینه‌سازی بخش‎های زیادی از شهرک سینمایی غزالی انجام داده اما داستانی آشنا دارد. دختر جوانی از طبقه پایین که با تلاش خود به جایگاه اجتماعی خوبی رسیده و عشق آتشین دو مرد را در مقابل خود احساس می‌کند. مردانی که اتفاقا هر دو در یک تجارت دست دارند؛ تجارت تریاک. پس قصه هم عاشقانه است برای جلب مخاطب بیشتر و عام‌تر و هم سعی کرده در لایه‌های زیرین اجتماع و تصمیم‌گیری‌های دربار و قشر متنفذ جامعه هم نفوذ کند و مخاطب خاص‌تر را هم از این راه جلب کند. هم رضا یزدانی دارد که خواننده محبوبی است و طرفداران خاص خودش را دارد و هم بیتا فرهی که قشر سینمادوست بازی او در «هامون» را از یاد نمی‌برند. میترا حجار، هلیا امامی، رسول نجفیان، حسین یاری، مهدی سلوکی و …. دیگر بازیگران این سریال هستند.

اولین قسمت «از یادها رفته» ۳۴ هزار بار دیده شده. یعنی ۳۴ هزارنفر که احتمالا به هر دلیلی قسمت‌ اول سریال را ندیدند، برای دیدن آن به این اپلیکیشن مراجعه کرده‌اند. معمولا رقم بازدید اولین قسمت در تمام سریال‌ها بالاتر است، شاید به این دلیل که بخشی از مخاطبان که از قسمت‌های بعدترسریال را دیده‌اند برای دیدن شروع آن کنجکاو می‌شوند. دلیل دیگر هم شاید این باشد که عده‌ای از مخاطبان که به هر دلیلی به تلویزیون دسترسی ندارند، با دیدن اولین قسمت برای دیدن بقیه آن هم تصمیم می‌گیرند.

«از یادها رفته» در قسمت دوم ۲۹هزار، قسمت سوم ۲۳هزار، قسمت چهارم ۲۴هزار، قسمت پنجم ۱۴هزار، قسمت ششم ۳۳هزار و قسمت هفتم ۱۸هزار بار دیده شده است. به طور میانگین مخاطبی حدود ۲۵هزار نفر در هر قسمت داشته است.

شبکه دو؛ دل‌دار

برادران محمودی برای دومین سریال مناسبتی خود به سراغ یک سوژه اجتماعی دیگر رفته‌اند. عشق و انتقام. سریال چند زوج عاشق دارد و دو نفر که قرار است انتقام بگیرند. در این میان هم جوان ایرانی مشغول طراحی اپلیکیشن است برای اینکه در دفتر پدرش کار نکند و روی پای خودش بایستد و آن یکی هم سعی دارد ماهی سرایش را نگه دارد تا کارگرانش از نان خوردن نیفتند. محمدرضا غفاری، علی اوسیوند، مهران نائل، الناز حبیبی، مریم بوبانی، نیما رئیسی و …. بازیگران این سریال پربازیگر هستند.

«دل‌دار» هم در قسمت اول ۴۶هزار مخاطب داشته؛ قسمت دوم ۳۸هزار، قسمت سوم ۳۶هزار، قسمت چهارم ۳۱هزار، قسمت پنجم ۱۸هزار، قسمت ششم ۳۳هزار و قسمت هفتم ۲۷هزار کاربر اپلیکیشن را به خود جلب کرده است. به طور میانگین ۳۲هزار بازدید برای هر قسمت.

شبکه سه؛ برادرجان

سریال شبکه سه باز هم نوشته‌ای از سعید نعمت‌الله است. دیالوگ‌هایی سخت و سنگین و شعرگونه. بزرگ و کوچک، تحصیلکرده و بی‌سواد، فقیر یا دارا، همه یک گویش دارند و یک شکل حرف می‌زنند. گویشی شبیه به شعر که عده‌ای آن را تلاشی برای شبیه شدن به مسعود کیمیایی در دوران اوجش می‌دانند. سعید نعمت‌الله اما سال ۹۶ هم  با «زیر پای مادر» و با همین نوع دیالوگ‌نویسی توانست مخاطبان خاص خودش را جذب کند. او  در «برادرجان» فقط نویسنده فیلمنامه است و محمدرضا آهنج کار را ساخته. سریالی با تم پررنگ خیانت در امانت، ظلم و ظالم، حق‌خوری و حق‌خواهی. با بازی بی‌نظیر استاد علی نصیریان که هنوز هم بهترین است و بازیگران دیگری مثل حسام منظور که سال گذشته با «بانوی عمارت» هواداران زیادی پیدا کرد و بازیگران مطرح دیگری مثل آفرین عبیسی، حسن پورشیرازی، کامران تفتی، سعید چنگیزیان، سجاد افشاریان، نسیم ادبی و ….

«برادرجان» اولین سریالی است که بلافاصله پس از افطار  و در بهترین ساعت باکس شبانه ماه رمضان پخش می‌شود. قسمت اول این سریال ۱۴هزاربار دیده شده؛ قسمت دوم ۴۳هزار، قسمت سوم ۴۸هزار، قسمت چهارم ۴۸هزار، قسمت پنجم ۴۱هزار، قسمت ششم ۶۱هزار و قسمت هفتم ۴۳هزاربار دیده شده. یعنی به طور میانگین این سریال ۴۲هزار مخاطب پیگیر از طریق این سایت و اپلیکیشن دارد. رقمی بالاتر از دو سریال دیگر.
این اعداد و ارقام البته نمی‌تواند آمار دقیقی درباره مخاطبان سریال‌های تلویزیونی به ما بدهد و تنها برای مقایسه میان مخاطبان سریال‌ها و فقط در همان جامعه آماری استفاده شده است.

این خبر کدام سریال ماه رمضان محبوب‌تر است؟ اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

سخنان عجیب یک روحانی در سیما:تمام اقوام برگزیده خدا از قبل از اسلام تا دوران پیامبر اکرم و تا امروز همه فاسدند، فقط ما ایرانی‌ها برگزیده خداییم

به گزارش خبرنگار اجتماعی سایت خبرهای فوری، یک جوان که در شبکه یک عهده‌دار یکی از برنامه‌های زنده است، اخیراً روحانی جوانی را با همسرش وادار کرد جلوی دوربین چشم در چشم همدیگر کنند و به همدیگر بگویند «دوستت دارم». این کار مربوط به زندگی خصوصی و محیط خانوادگی افراد است نه مجامع، چه رسد به جلوی دوربین تلویزیون رسانه ملی. شاید نه آن مجری جوان غرضی داشته باشد و نه آن زوج جوان متوجه نادرست بودن کارشان بوده باشند ولی رسانه ملی باید ضوابطی داشته باشد که اجازه پخش چنین رفتارهائی را ندهد.

مجموعه‌های تلویزیونی امسال شبکه‌ها هرچند از عوالم خواب و خیال و جن و پری خارج شده‌اند ولی به دنیای عشق مجازی و امور سطحی قدم گذاشته‌اند که هیچ تناسبی با معنویات ماه رمضان ندارد. درباره این مجموعه‌ها هرچند هنوز که اول کار است نمی‌توان قضاوت نهائی کرد ولی از باب اینکه گفته‌اند سالی که نکوست از بهارش پیداست، سرانجام این مجموعه‌ها از هم‌اکنون قابل پیش‌بینی است. به نظر می‌رسد این قبیل مجموعه‌ها نه‌تنها نمی‌توانند معنویتی به مردم بدهند بلکه آنها را از معنویت دور می‌کنند. این وضعیت از آن جهت نگران‌کننده است که در سال‌های اخیر، به‌دلیل کوتاهی شب‌های ماه رمضان، مساجد فاقد برنامه هستند و مردم به جای اینکه پای منبر بنشینند پای تلویزیون می‌نشینند و کسب فیض می‌کنند!

از مجموعه‌های تلویزیونی، تاسف‌بارتر بعضی برنامه‌های ویژه شب‌های ماه مبارک است. در بعضی از این برنامه‌ها به بهانه ایجاد فضای شاد، مطالبی گفته می‌شود و افرادی مطرح می‌شوند که نه آن مطالب، آموزنده هستند و نه این افراد می‌توانند الگو باشند.

برای آنکه این ادعا قدری مصداقی شود، به برنامه «این‌ شب‌ها» اشاره‌ای می‌کنم که در سال‌های گذشته تا حدودی برنامه قابل قبولی بود و اشکالات کمتری داشت ولی یک قسمت از این برنامه را که به صورت اتفاقی در شب یکشنبه ۲۲ اردیبهشت دیدم، بسیار نگران‌کننده بود. برای مجری جوان برنامه و مهمان او به‌عنوان شهروندان ایرانی احترام قائل هستم ولی اولاً به انتخاب موضوع برنامه توسط مجری که درصدد بود انقلاب اسلامی را به تایید قرآن برساند و ثانیاً به مهمان معمم و خوش‌صدای برنامه که تلاش می‌کرد سلمان فارسی و قوم او یعنی ما ایرانی‌ها را قوم برگزیده نهائی خدا جلوه دهد، اعتراض دارم.

انقلاب اسلامی باید با عمل مسئولین آن تایید شود نه با استدلال‌های قرآنی. اگر به هر دلیل به استدلال‌های قرآنی نیاز باشد سطح برنامه را باید بسیار فراتر گرفت تا کسی نتواند استدلال پخش شده به یک برنامه تلویزیونی آنهم از شبکه یک رسانه ملی نظام جمهوری اسلامی ده‌ها ایراد و اشکال وارد کند.

مهمان برنامه وقتی آیات «استبدال» را به این نقطه منتهی می‌کند که تمام اقوام برگزیده خدا از قبل از اسلام تا دوران پیامبر اکرم و تا امروز همه فاسد از آب درآمدند و حالا فقط این ما ایرانی‌های قوم سلمان فارسی هستیم که برگزیده خدائیم و قرار است دین خدا را به نتیجه برسانیم و غیر از ما هرچه و هر که هست باطل است، قضاوت مردم چه خواهد بود؟ اگر ما را به نژادپرستی متهم کنند چه پاسخی داریم؟
ایراد و اشکال به این برنامه و چنین نگرشی به انقلاب اسلامی و قرآن، بسیار زیاد است به‌ویژه که مهمان برنامه با الفاظ رکیک و غیرمحترمانه‌ای درباره اقوام برگزیده خدا و حتی استانداران برگزیده امیرالمومنین علیه‌السلام سخن می‌گفت که تکرار آنها را در این مقاله و در صفحه روزنامه جایز نمی‌دانم. پیشنهاد می‌کنم رئیس رسانه ملی و مدیر شبکه یک این برنامه را با دقت ببینند و خود قضاوت کنند و اگر به همین نتیجه رسیدند، برای تجدیدنظر در محتوای برنامه‌های تلویزیون درنگ نکنند. رسانه ملی، با عظمتی که دارد و با تاثیرگذاری زیادی که دارد، امانتی است در دست شما که نباید اجازه بدهید با همین حال ناخوش به کار خود ادامه بدهد. رسانه ملی باید چنان پرمحتوا باشد که به فرموده امام خمینی دانشگاه باشد. برای دانشگاه شدن رسانه ملی به سواد دینی و علوم اجتماعی نیاز است، از افرادی استفاده کنید که دارای سواد دینی و علوم اجتماعی باشند. /خبرآنلاین

علت ممانعت صداوسیما از مجری‌گری بنیامین در تلویزیون

این خبر سخنان عجیب یک روحانی در سیما:تمام اقوام برگزیده خدا از قبل از اسلام تا دوران پیامبر اکرم و تا امروز همه فاسدند، فقط ما ایرانی‌ها برگزیده خداییم اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

دقایقی با علی نصیریان درباره «برادر جان»

به گزارش خبرنگار اجتماعی سایت خبرهای فوری، نمی شود از چهره های ماندگار هنر این مرزو بوم سخن به میان آورد و نامش را به زبان نیاورد.چهره ای که در میانه بهمن ۱۳۱۳ چشم به جهان گشود، مشغول به تحصیل در مقطع دبیرستان بود که به کلاس های هنری رفت و هنرپیشگی و موسیقی آموخت و اکنون نزدیک به هفت دهه است که در قاب تلویزیون ،صحنه تئاتر و بر پرده نقره ای می درخشد.

علی نصیریان که در ده ها نقش متفاوت ،به ایفای نقش پرداخته است در هزار دستان علی حاتمی مخاطبان تلویزیون را با خود همراه کرد.نسل های بعد با میوه ممنوعه به بازی درخشانش بیش از پیش پی بردند و این بازیگر پیشکسوت این روزها با برادر جان مهمان نگاه مردم است.

به بهانه استقبال مخاطبان از این سریال دقایقی را به گفتگو با این هنرمند پرداختیم.

-شما معمولا گزیده کار هستید و برای انتخاب نقش حساسیت زیادی به خرج می دهید.چه شد که حاضر به نقش آفرینی در مجموعه تلویزیونی برادر جان شدید؟
برادر جان مضمونی اخلاقی و انسانی دارد .درباره حق الناس و حقوق مردم است که نیاز به بررسی دارد.در این سریال درگیری هایی بر سر حق الناس به وجود می آید که مطرح شدن آن برای جامعه خوب است.همین امر برای بازی در این سریال مرا ترغیب کرد.

– در این مجموعه تلویزیونی نسل های مختلف بازیگری حضور دارند.بازی ها را چطور می بینید؟
به نظر من بازیگران به خوبی انتخاب شدند و هر کس سر جای خودش است.آقای اهنج کارگردان این مجموعه تلویزیونی و سعید نعمت الله نویسنده آن هم کار قابل قبولی از خود ارائه دادند.

-فیلمنامه این اثر را چگونه ارزیابی می کنید؟
به نظر من این مجموعه تلویزیونی متن قابل قبولی دارد البته در چارچوب استاندارد های آثار خودمان .

-شما سال گذشته در یک اثر سینمایی بازی تحسین برانگیزی از خود ارائه دادید که یک سیمرغ را هم در پی داشت.برنامه ای برای بازی در اثری سینمایی یا تئاتر دارید؟
بعد از برادر جان قراردادی امضا نکردم.زیرا احتیاج به استراحت دارم و توانم به حدی نیست که پشت سر هم کار کنم.

-چند روزی است که از کتابی با مضمون زندگی شما رونمایی شده است.کتاب «آقای هالو» این کتاب را مطالعه کرده اید؟
بله .دیدم که فرهنگ معاصر کتابی با نام آقای هالو درباره زندگی من منتشر کرده است.کتاب خوبی بود.
بسیار خوشحالم از اینکه در ماه مبارک رمضان که ماه شادمانی و زندگی است با مجموعه تلویزیونی برادر جان در کنار مردم حضور دارم.
مجموعه تلویزیونی برادر جان به کارگردانی محمد رضا آهنج شب های ماه مبارک رمضان پس از اذان مغرب روی آنتن شبکه سه سیما می رود.  /خبرگزاری صدا و سیما

جنجال تازه روی آنتن تلویزیون/ نمایشی دروغین در شبکه ۲!

این خبر دقایقی با علی نصیریان درباره «برادر جان» اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

علت ممانعت صداوسیما از مجری‌گری بنیامین در تلویزیون

به گزارش خبرنگار اجتماعی سایت خبرهای فوری، برنامه «ماه ماه» با اجرای بنیامین بهادری که قرار بود در آخرین ساعت قبل از افطار از شبکه سه سیما روی آنتن برود، پخش نشد و برنامه «محرمانه خانوادگی» جایگزین آن شد.

بنا بر این گزارش، روی آنتن رفتن بنیامین بهادری خواننده پاپ به عنوان مجری برنامه تلویزیونی با مخالفت معاون سیما مواجه شده و مجوز پخش این برنامه در لحظات آخر صادر نشده است.

نداشتن تجربه اجرای تلویزیونی و متناسب نبودن نفس حضور یک خواننده و سلبریتی در قامت مجری ویژه برنامه افطار از جمله دلایل مخالفت مرتضی میرباقری معاون سیما با اجرای این برنامه بوده است. /فارس

بنیامین بهادری جایگزین احسان علیخانی می‌شود

این خبر علت ممانعت صداوسیما از مجری‌گری بنیامین در تلویزیون اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

احیای تلویزیون با شوک سلبریتی‌محوری!

به گزارش خبرنگار اجتماعی سایت خبرهای فوری، رسانه ملی برای داشتن برنامه پر مخاطب، یک فرمول دارد. استفاده از سلبریتی‌ها. آنها که مدل برنامه‌سازی‌شان شده است تصویب طرح و ارجاعش به اسپانسر انحصاری‌شان که باید هزینه‌های تولید و رساندن برنامه به سوددهی را انجام دهد، در رقابت با حریفان آن سوی آبی فارسی زبان، انگار چاره دیگری  غیر از استفاده از سلبریتی‌ها نمی‌بینند. پس از تجربه جنجالی محمدرضا گلزار در برنامه «برنده باش»، آنها مدت‌ها بود دنبال استفاده از بنیامین بهادری به عنوان مجری بودند.

در ابتدا قرار بود او «تب تاب» را اجرا کند . برنامه‌ای با دکور عجیب غریب که حالا دوشنبه شب‌ها و جای «نود» روی آنتن می‌رود. این فرمول مورد علاقه علی فروغی است. از احسان علیخانی تا مهران مدیری و خدادا عزیزی و مجتبی جباری و شهاب حسینی، هر کسی برایش مخاطب بیاورد و اسپانسر با خود به همراه داشته باشد، می‌شود مجری برنامه‌هایی که هر روز یکی‌شان مطرح می‌شود. این مدل شفابخش او برای برگرداندن مخاطب است.

همان مدلی که باعث شد گلزار در جشنواره تلویزیونی جام‌جم بگوید:«من گروه جدیدی از مخاطبان را به تلویزیون آوردم.» حرف‌هایی که خیلی جنجالی شدند و خشم به همراه داشتند!

دانشگاه

انتقاد دانشگاهی

همین چند روز قبل جلسه نقد و بررسی برنامه «عصرجدید» را در دانشگاه آزاد گذاشته بودند که به جنجال کشیده شد. آنجا بشیر حسینی انتقادها را تاب نیاورده بود و گفته بود علوم اجتماعی دانشگاه تهران اخمو است! و کمی تندتر گفته بود: «دانشگاه بی خاصیت است!»
در دل آن دعواها اما روایتی گفته شد از سوی عبدالله بیچرانلو استاد رشته علوم اجتماعی دانشگاه تهران که تائیدی بر مدل ذهنی علی فروغی است. او گفته بود: «این دانشگاهی که می‌گویند بی‌خاصیت است، به ترویج عقلانیت کمک می‌کند. تلویزیون ۴۰سال است که با پروپاگاندا مردم را اغوا می‌کند. تلویزیون از سواد رسانه‌ای نام می‌برد اما خودش برخلاف آن عمل می‌کند. چرا که سواد رسانه‌ای شمشیر دولبه است و اگر مردم به سواد رسانه‌ای مسلح شوند، ابتدا نسبت به تلویزیون منتقد می‌شوند. خاصیت دانشگاه این است که تفکر نقادانه را ترویج می‌کند. من هم در کلاس‌هایم تفکر چپ‌گرایانه را رد می‌کنم؛ اما در این دانشگاه با اغواگری تلویزیون مقابله می‌کنیم. تلویزیون هم‌دست سلبریتی‌های بی‌سوادی است که از رسوایی نان می‌خورند و در هر حوزه‌ای اظهار نظر می‌کنند. برای مردم ایران چه فایده‌ای دارد که یک سلبریتی که با سلبریتی دیگری ازدواج کرده است چه می‌کنند؟ فسادهایی هستند که عریان نمی‌شوند؛ اما در برابر آن‌ها، زندگی شخصی سلبریتی‌ها برای مردم عریان می‌شود.»
این انتقادی است که بسیاری به رویه علی فروغی دارند اما درباره استفاده از بنیامین، یکی از همکاران او در شبکه ۳ می‌گوید: «شما در جریان این تصمیم نیستید، برای همین روی مشاهدات می‌گویید سلبریتی‌محوری چون فقط داده‌های‌تان را کنار هم می‌چینید.»
او البته توضیح دقیق‌تری نمی‌دهد اما اصرار دارد که اگر زمان کاملی برای تصمیم‌گیری برای شبکه سه بود شاید مدل دیگری اجرا می‌شد. البته این فقط یک روایت غیررسمی است از دل یک گپ که در ابتدا و انتهایش چون بحثی از انتشار یا عدم انتشارش نیامده، نام مسئول مورد نظر قید نمی‌شود.

ولی همچنان وجه غالب افکار علی فروغی در شیوه مدیریتش به نظر می‌رسد سلبریتی محوری است. از همان روزی که با هیجان در برنامه رضا رشیدپور داشت این ایده‌های ستاره محورش را می‌گفت تا امروز!

اصلا بنیامین کیست؟

بنیامین ، خواننده پاپ موسیقی ایران که روزگاری شاعر مداحی‌های بسیاری از مداحان سرشناس بود، پس از قرار گرفتن در کنار محسن رجب‌پور به ستاره موسیقی ایران بدل شد. او با «هیشکی مثل تو نمی‌تونه» تقریبا به همه خانه‌ها رفت و کمتر کسی بود که نشناسدش.
روزگار برای بنیامین با حادثه‌ای تلخ غمناک شد و او که مانده بود با دختری ملوس، اولین تجربه رفتنش جلوی دوربین شد قسمت شیرین حضورش با دختر کوچکش در برنامه «کلاه قرمزی» ویژه نوروز و خواندن لالایی معروفش بین عروسک‌ها.

او بعدها با گلزار در فیلم سینمایی «سلام بمبئی» هم بازی کرد و حالا فروغی و اسپانسرهای برنامه ویژه افطار شبکه سه احتمالا فکر می کنند این خواننده مجری جذابی است برای مهمترین برنامه دقایق افطار سیما. جایی که هر سال احسان علیخانی روزه‌داران را غرق در تماشای قصه‌های مهمانانش می‌کرد.
اما با کدام تجربه؟ نه آن مقام مسئول در شبکه سه پاسخی می‌دهد و نه سید علی احمدی، تهیه کننده برنامه که  می‌گوید شبکه سه گفته مصاحبه نکند!
حتی محمدحسین رنجبران مدیر روابط عمومی رسانه ملی هم چیزی در این باره نمی‌گوید .

مشاهدات می‌گوید تنها جایی که بنیامین اجرا داشته در فاصله بین اجرای هر قطعه موسیقی در کنسرت‌هایش بوده است. جایی که شاید مدیران شبکه سه احتمالا او را دیده و اجرایش را پسندیده‌اند و مسئولیت چنین برنامه مهمی را برایش در نظر گرفته‌اند.
البته چندتایی ‌از همین مدیران ضمنی گفته‌اند او در اجراهایش خیلی مسلط است.

حالا بنیامین با این پیشینه با «ماه ماه» سر افطار مهمان مردم است. دو برنامه اول هم احتمالا روبروی علی‌خانی و گلزار می‌نشیند تا همان قصه ستاره محوری برای‌شان ادامه پیدا کرده باشد.
اما بسیاری از منتقدانِ این مدل جذب مخاطب، اصرار دارند این یک اصل قدیمی در تلویزیون ماست. آنها حالا چنان مخاطب را سلبریتی‌زده می‌کنند که به‌زودی دیگر کسی برای این سلبریتی‌ها هم پای تلویزیون ننشیند! /خبرآنلاین

بنیامین بهادری جایگزین احسان علیخانی می‌شود

این خبر احیای تلویزیون با شوک سلبریتی‌محوری! اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

تینا آخوندتبار: برای تماشای دربی با لباس پسرانه به استادیوم رفتم!

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، تینا آخوندتبار با چند سال دوری از سینما و تمرین حرفه‌ای بوکس دوباره جلوی دوربین رفت. بازیگر سینما و تلویزیون تاکنون دو بار با حجاب، رینگ بین‌المللی چین و ترکیه را تجربه کرده که نتیجه اش یک شکست و یک پیروزی بوده است. تینا به زودی با فیلم سینمایی بی‌فروغ به گیشه برمی‌گردد. فیلمی مستند که توسط نسرین بخت‌پور به نگارش درآمده است و با طرح سیامک ابراهیمی، که با چند سال تحقیق و پژوهش در تهران و کشور ترکیه ساخته می‌شود. به همین خاطر تینا آخوندتبار در مدت اقامتش در ترکیه هم نقش اول فیلم را بازی می‌کند و هم تمرین بوکس دارد تا برای مسابقات آماده شود. او در گفت‌وگو درباره علاقه اش به بوکس و برنامه‌های آینده اش حرف زد.

تمرین

مدتی فعالیتت در بازیگری کمرنگ بود، دلیل خاصی داشت؟
فعلاً در یکی از شهر‌های ترکیه هستم و قرار است مسابقه‌ام در این شهر برگزار شود. وقتی فیلم مسابقه با حریف ترکیه‌ای در دنیای مجازی پخش شد خیلی‌ها سؤال کردند تینا و مسابقات بوکس. الان در این باره توضیح نمی‌دهم، اما به وقتش درباره اینکه چرا سه سال بازی نکردم، کجا بودم و چه‌کار می‌کردم به طور مفصل حرف می‌زنم.
در ترکیه فقط تمرین می‌کنی یا بازیگری؟ 
هر دو، هدفم این است در هر دو زمینه خوب کار کنم. مشغول تصویربرداری بعضی از پلان‌های فیلم و اتفاقات قبل از مسابقه‌ام هستم. مهم‌ترین مسئله برایم مسابقه‌ای است که در آینده نزدیک دارم.
فیلم جدیدی برای اکران داری؟ 
بله، مشغول آماده‌سازی فیلمی هستم که با پایان فیلم درباره جزئیاتش حرف می‌زنم. حالا همه هدف و انگیزه‌ام این است که این کار بدون نقص جلوی دوربین برود.
معاون قوه قضاییه: ورود بانوان به ورزشگاه‌ها به ۲ شرط: توهین نکنند، برهنه نشوند!
در ترکیه تمرین می‌کنی؟
۶ ماه است عضو تیم فنرباغچه ترکیه هستم و با این تیم برای مسابقات آماده می‌شوم.
چند سال است بوکس کار می‌کنی؟
سه سال است بوکس کار می‌کنم، البته پیش از این یک سال در آلمان تمرین کردم، با اینکه در ایران مسابقه رسمی نداشته‌ام، اما برای مسابقه آماده‌ام و می‌دانم بهترین بوکسور هستم.
برخی مدعی شدند صدف خادم اولین بانوی بوکس ایران است، اما گویا آمار نشان می‌دهد تو اولین بوکسور هستی، نظر خودت چیست؟
برای من اولین یا دومین بانوی بوکس بودن مهم نیست، درستی نتیجه کارم اهمیت دارد.
روزی چند جلسه تمرین داری؟
هر روز دو ساعت تمرین بوکس دارم، البته هفته‌ای دو روز هم بدنسازی و تمرینات هوازی دارم (با خنده) تقریباً مثل قهرمانان تمرین می‌کنم.
نظرت درباره راه‌اندازی بوکس بانوان چیست؟
خیلی خوشحال می‌شوم بوکس بانوان راه‌اندازی شود، چون معتقدم پتانسیل بالایی در بانوان وجود دارد و با برنامه‌ریزی منظم می‌توانیم مثل بعضی از رشته‌های رزمی در میادین جهانی و قاره‌ای برای ایران مدال‌آوری کنیم.
به فوتبال علاقه داری؟ 
بله، پدرم پرسپولیسی دوآتشه است و همه بازی‌های این تیم را دنبال می‌کند. او در خانه آن‌قدر تیم محبوبش را تشویق می‌کرد که من هم به فوتبال و پرسپولیس علاقه‌مند شدم، حالا هم فکر می‌کنم اصلاً پرسپولیسی به دنیا آمدم.
پرسپولیس را چطور می‌بینی؟
در مسائل فنی و مدیریتی فوتبال وارد نیستم، فقط یک طرفدارم. دوست دارم جو فوتبال به سمت و سویی برود که بازیکنان باانگیزه وارد زمین شوند و قلب‌شان برای گل زدن و بازی زیبا بتپد.
برای تماشای فوتبال تا به حال به استادیوم رفتی؟
یادم می‌آید ۱۲، ۱۳ ساله که بودم برای تماشای دربی استقلال و پرسپولیس لباس پسرانه پوشیدم و همراه پدرم به استادیوم آزادی رفتم و هیچ‌کس متوجه حضورم نشد. /خبرورزشی

این خبر تینا آخوندتبار: برای تماشای دربی با لباس پسرانه به استادیوم رفتم! اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

نقد قسمت سوم فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرهای فوری، خیلی‌ها پیش از دیدن این قسمت درباره شخصیت‌های محبوبی که قرار است بمیرند گمانه‌زنی می‌کردند و بسیاری نبرد سرنوشت‌ساز فعلی را از لحظات کلیدی سریال می‌دانستند. در ادامه بخش‌هایی از نوشته‌های سه منتقد آمریکایی را درباره قسمت سوم فصل هشتم گیم آف ترونز می‌خوانید:

دینو-ری راموس / ددلاین

در روزی که به نوعی رویداد سال تلویزیون به حساب می‌آید، شبکه HBO قسمت مربوط به نبرد وینترفل را با عنوان «شب طولانی» (The Long Night) منتشر کرد.

قسمت سوم فصل هشتم که اغلب قهرمان‌های محبوب وستروس را با خود داشت، جنگ این شخصیت‌های محبوب و سپاه نایت کینگ را نشان داد. می‌توان ادعا کرد قسمت دوم و حتی کل این فصل به نوعی برای نمایش همین جنگ ساخته شده‌اند.

با دیدن قسمت سوم متوجه شدیم که صبر طولانی مدت‌مان برای دیدن این جنگ بزرگ ارزشش را داشت. یک نزاع بزرگ و تمام‌عیار که گره‌های غیرقابل پیش‌بینی داشت و با کشته‌شدن برخی شخصیت‌ها حسابی حیرت‌زده‌مان کرد‌.

این قسمت باعث شد دوباره آرزو کنیم کاش بیش از سه قسمت دیگر تا پایان این مجموعه تلویزیونی باقی مانده بود.

لیز شنن میلر / ایندی‌وایر

در حالی که دو اپیزود قبلی بیشتر در خدمت توسعه شخصیت‌های داستان بود اما این قسمت تمرکزش را بر درگیری اصلی قرار داده که شهروندان وستروس مشغول آن شدند و از پا درآمدند: اینکه سرزمین‌شان را از یورش وایت واکرها محافظت کنند.
شایعه شده بود که قسمت سوم فصل هشتم نوعی اکشن بدون وقفه است و در تمام طول این قسمت شاهد جنگ و نبرد خواهیم بود؛ شایعه‌ای که البته چندان هم غلط نبود.
می‌توان ادعا کرد این قسمت یکی از باکیفیت‌ترین اپیزودهای جنگی بازی تاج و تخت بود. چرا؟ به این خاطر که به مخاطب امکان می‌دهد تک تک لحظات ترسناک آن را با تمام وجود حس کنید.
جنگ در سیاه‌ترین لحظات شب در می‌گیرد که جنبه بسیار بی‌رحمانه آن را بهتر بازتاب می‌دهد.
حتی هنگامی که صحنه با آتش روشن‌ شده است هم به شکل جالب توجهی شاهد استفاده از لنزهای ضد نور توسط فیلم‌بردار هستیم.
در واقع می‌شود گفت این قسمت بیش از آنکه یک اکشن ماجراجویی باشد به یک فیلم ترسناک شبیه است. به هر حال فراموش نکنید که شخصیت‌های محبوب‌مان دارند با نوعی لشکر زامبی‌ها می‌جنگند و وقتی سربازان مرده از زمین برمی‌خیزند و چشم‌های قهوه‌ای آبی رنگ می‌شوند همه چیز از آنچه انتظارش را داریم ترسناک‌تر می‌شود.
اما سرنوشت نهایی که برای نایت کینگ رقم خورد نشان می‌دهد درگیری و نزاع‌های سه قسمت آینده در درون وستروس رخ می‌دهند و تمرکز دیگر از تهدیدهای خارجی برداشته شده. اتفاقی که واقعا باید آن را به فال نیک گرفت چون اپیزود سوم اگرچه بسیار مهم بود اما شرایط را برای رسیدن به مهم‌ترین بخش‌های باقی‌مانده فراهم می‌کرد‌.
اگر بخواهیم به شکل کلی ساختار فصل هشتم را بررسی کنیم باید تاکیدی ویژه روی این نکته داشت که هر قسمت آجرهایش را به دقت روی قسمت قبل می‌گذارد. دو قسمت اول بسیار عمیق کاراکترها و قصه‌هایشان را بررسی کردند و حال در این قسمت شاهد جنگی بودیم که همیشه یکی از محبوب‌ترین بخش‌های مجموعه بازی تاج و تخت در نظر گرفته می‌شود. در عین حال هنگام دیدن این قسمت و این جنگ می‌دانیم این پایان ماجرا نیست…

دیوید سیمز / آتلانتیک

در دو قسمت قبل مدام آرزو می‌کردم سریال هر چه زودتر وایت واکرها را از سر راه بردارد تا بیننده‌ها بتوانند دوباره روی مسائل مهم‌تری متمرکز شوند‌؛ سیاست‌ورزی وستروسی‌ و تنش‌های رمانتیک.

دو عاملی که باید گفت اصلی‌ترین دلایل موفقیت این مجموعه تلویزیونی در یک دهه اخیر بوده‌اند… اما به نظر می‌رسد رسیدن به این نقطه تنها با تجربه یک جنگ بزرگ دیگر ممکن بود.

قسمت سوم فصل هشتم بازی تاج و تخت را میگل سپاچنیک کارگردانی کرده. مردی که سابقه کارگردانی چندین و چند قسمت دیگر مجموعه را هم دارد و این قسمت با جلوه‌های بصری خاص مورد علاقه او قابل تشخیص بود. /DG.MAG

نقد قسمت دوم فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت

این خبر نقد قسمت سوم فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

وقتی جان اسنو از شهاب حسینی و محمدرضا گلزار کم‌تر پول می‌گیرد!

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، شاید باورش سخت باشد اما اگر فقط بخشی از شایعات درباره دستمزد هنرمندان ایرانی درست باشد، باید گفت دستمزد تعدادی از ستاره‌های سینما ایران در شبکه نمایش خانگی، سینما و تلویزیون ایران، بیشتر یا دست‌کم برابر با دریافتی‌ معروف‌ترین ستارگان دنیا است.

این روزها همه از سریال «بازی تاج و تخت» حرف می‌زنند، از تارگرین‌ها و استارک‌ها گرفته تا بقیه خاندان‌ها. سریال «بازی تاج و تخت» ( GAME OF THRONES) یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک حماسی است که در سال ۲۰۱۰ توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس ساخته شده است. فصل ۸، آخرین فصل این سریال مهیج و پرطرفدار بود که سومین قسمت آن در روز یکشنبه (۲۱آوریل) به وقت آمریکا پخش شد.

بخش جالب ماجرا اما، شاید وقتی باشد که بدانید دریافتی دلاری هنرپیشگان این مجموعه جهانی و پر تماشاگر که صدها میلیون تماشاگر را پای خود می‌نشاند، چندان بیشتر از محمدرضا گلزار، شهاب حسینی، مهران مدیری و…نمی‌شود.

ستاره‌های این سریال از جمله کیت هرینگتون (جان اسنو) و لینا هیدی (سرسی) برای بازی در آخرین اپیزود این سریال، هر کدام نیم میلیون دلار دستمزد گرفتند. این در حالی است که برخی دیگر مانند سوفی ترنر دستمزدهای پایین‌تری داشتند. به عنوان مثال دستمزد سوفی ترنر و میسی ویلیامز هنوز به پای دستمزد ستاره‌های سریال مجموعه تلویزیونی «وست‌ورلد» هم نرسیده است.  اد هریس، ایوان ریچل وود، جفری رایت و تندی نیوتون، برای هر اپیزود از فصل سوم مجموعه «وست‌ورلد» ۲۵۰۰۰۰ دلار دریافت کردند.

البته ترنر خودش اعتراف کرده که دلیل دستمزد کمش طبیعی است. او می‌گوید: «دستمزد کیت از من بیشتر است، دلیلش هم واضح است، او نقش بیشتری را بازی می‌کند. مثلا او برای همین اپیزود آخر، ۷۰شب پشت هم مجبور بود که به سر صحنه برود، در حالی که من آنقدر درگیر نقشم نبوده‌ام.»

طبق گزارش هالیوود ریپورتر قبل از آن، یعنی در سال ۲۰۱۴، دستمزد ستاره‌هایی، چون هرینگتون، هیدی، پیتر دینکلیج، امیلیا کلارک و نیکولای کاستر-والدو هر کدام ۳۰۰۰۰۰ دلار برای هر اپیزود فصل هفتم «بازی تاج و تخت» بوده است.

۱۰ کاراکتر زن تاثیرگذار سریال بازی تاج و تخت

در ادامه دستمزدی را که بازیگران نقش اول این سریال در اپیزود آخر دریافت کرده‌اند، آن طور که اعلام شده، این‌گونه است:

کیت هرینگتون (جان اسنو): ۵۰۰۰۰۰ دلار/ امیلیا کلارک (دنریس تارگرین): ۵۰۰۰۰۰ دلار/ لینا هیدی (سرسی لنیستر): ۵۰۰۰۰۰ دلار/ پیتر دنکلیج (تیریون لنیستر): ۵۰۰۰۰۰ دلار/ نیکولای کاستر-والدو (جِیمی لنیستر): ۵۰۰۰۰۰ دلار/ سوفی ترنر (سانسا استارک): ۱۷۵۰۰۰ دلار/ میسی ویلیامز (آریا استارک): ۱۷۵۰۰۰ دلار/ ایزاک رایت (برن استارک): ۱۷۵۰۰۰ دلار

حالا این ارقام را کافی‌است مقایسه کنید با دریافتی‌های هنرپیشگان داخلی؛ مهم‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی ایران در این سال‌ها، سریال «شهرزاد»به کارگردانی حسن فتحی بوده است. همان زمان و در دوره فصل اول سریال اعلام شد شهاب حسینی برای آن کار به طور ماهیانه ۱۲۰ میلیون تومان و برای ده ماه رقمی برابر با یک میلیارد و دویست میلیون تومان گرفته بود. آن موقع فصل پنجم سریال«بازی تاج و تخت» پخش می‌شد، زمانی که دستمزدهای بازیگران درجه یک آن، حوالی ۳۰۰ هزار دلار بوده است.

آن موقع حتی با دلار۳ هزار و ۵۰۰ تومان، دستمزد شهاب حسینی در «شهرزاد» بیش از ستاره‌های این سریال جهانی بوده است! این رقم خیلی جدی رسانه‌ای شد و در آن زمان نه شهاب حسینی، نه عوامل فیلم و نه حتی محمد امامی، سرمایه‌گذار کار، رقم را تکذیب نکردند.

یک از ویژگی‌های پروژه تلویزیونی«بازی تاج و تخت»، شفاف سازی مالیاتی و اعلام دقیق دستمزدها است اما در ایران روایت‌های غیر رسمی درباره دستمزدها متواترتر هستند و احتمالا بیشتر نزدیک به واقعیت. مثلا چندی قبل میرباقری معاون سیما، ماجرای دستمزد اجراهای ۸۰میلیونی گلزار برای هر برنامه از« برنده باش» را تکذیب کرد و گفت: «نزدیک به عرف رسانه ملی می‌گیرد.»  اما در همان روایت‌های غیر رسمی بحث از برنامه‌ای ۵۰میلیون تومان می‌شود، این یعنی ماهی ۴۰۰میلیون! البته تا هفته قبل! چون برنامه او حالا متوقف شده تا اسپانسرش عوض شود و از حالت قمار در بیاید. حالا اگر این دریافتی او درست باشد یعنی گلزار در حدود یک سال گذشته برای «برنده باش» دریافتی‌اش حدود ۵ میلیارد تومان شده است . او با دلار متوسط دوازده‌هزار تومانی این مدت حدود ۴۰۰ هزار دلار دریافتی داشته است، البته اگر این ارقام درباره اجراهای ۵۰ میلیونی او واقعیت داشته باشد.

چون صدا و سیما به سامانه شفافیت نپیوسته و میزان قراردادهایش را شفاف اعلام نمی‌کند، نمی‌توان در این زمینه به عدد درستی رسید و باید منتظر ماند که شاید خود این هنرپیشه-مجری، تولیدکنندگان یا مسئولان رسانه روزی رقمی دقیق را اعلام کنند. البته اگر ترسی از چالش مالیاتی نداشته باشند.

ارقام نجومی در سینما چیزی غیرقابل کتمان است. چندی قبل مسعود ده‌نمکی از این پرداخت های میلیاردی گفت. محمود رضوی تهیه‌کننده «ماجرای نیمروز: رد خون» هم این ارقام را تائید کرده، غلامرضا موسوی تهیه کننده هم بارها از پول‌های کثیف در سینما گفته که دستمزدها را به جایی رسانده که سرسام‌آور هستند.

رضا عطاران مثلا دریافتی ارقام نزدیک به دومیلیارد را تکذیب کرده اما حالا از هنرپیشه جوانی در سینما می‌گویند که امسال ۴ فیلم بازی کرده و ۴میلیارد گرفته است؛ کسی که این اواخر سیمرغ زیاد برده. می‌گویند او برای بازی در یک سریال جدیدقرارداد بسته و رقم قراردادش هم همان ۴ میلیارد تومان است. البته کار قطعا به دشواری سریال«بازی تاج و تخت» نیست که فقط برای قسمت سوم فصل هشتمش دو ماه عوامل فیلمبرداری کرده باشند.

درباره مهران مدیری و قراردادش با اسپانسر برنامه «دورهمی»، رامبد جوان با «خندوانه» و خیلی از برنامه‌های دیگر هم گمانه‌های بالایی زده شده که البته برای هیچ یک فکت مشخصی وجود ندارد اما اگر واقعا تنها بخشی از شایعات واقعیت داشته باشد، می‌توان گفت دریافتی‌های بازیگران سینمای ایران در حد و حدود ستارگان «بازی تاج و تخت»، معروف‌ترین سریال حال حاضر دنیا است. /خبرآنلاین

جزئیات تاسف‌بار پرونده آقای بازیگر روی میز دادگاه / از خشونت بعد نشئگی تا تلاش برای قتل همسر + عکس

این خبر وقتی جان اسنو از شهاب حسینی و محمدرضا گلزار کم‌تر پول می‌گیرد! اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.