با پنج ویژگی جانشین ایلان ماسک آشنا شوید؛ آیا روبین دنهلم تسلا را نجات می دهد؟

چند هفته پیش بود که بالاخره رشته توییت های ایلان ماسک مبنی بر آمادگی تسلا برای خصوصی سازی کار دستش داد. پس از انتشار این توییت ها سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده وارد ماجرا شده و با نادرست خواندن اطلاعات داده شده، موجبات برکناری وی از سمت ریاست هیئت مدیره تسلا را فراهم نمود.

با کناره گیری ماسک، چهارشنبه گذشته تسلا با صدور بیانیه ای اعلام کرد از این به بعد و تا سه سال آینده خانم روبین دِنهُلم (Robyn Denholm) بر صندلی رئیس هیئت مدیره این شرکت تکیه خواهد زد.

robyn-denholm (6)

مسلما انتخاب خانم دنهلم برای ریاست هیئت مدیره تسلا و تعریف و تمجیدهای ایلان ماسک از او، بی دلیل نیست. این شخص پیش تر یکی از اعضای هیئت مدیره به شمار می رفت و در سمت مدیریت مالی شرکت استرالیایی Telstra نیز ایفای نقش کرده است.

در کنار موارد یاد شده، خانم دنهلم کارنامه درخشانی در عرصه تکنولوژی و مدیریت شرکت های فناوری دارد، او که در استرالیا به دنیا آمده، برای شرکت هایی مثل تویوتا، سان مایکروسیستمز، Juniper Networks و Telstra کار کرده است.

اوایل امسال وی از سمت مدیر عملیاتی شرکت Telstra – بزرگ ترین شرکت مخابراتی استرالیا – به سمت مدیر ارشد مالی ارتقا یافت. البته با توجه به پست جدید در تسلا، خانم دنهلم تا شش ماه آینده به طور کامل از Telstra جدا خواهد شد تا تمام وقت و انرژی خود را در اختیار خودروساز نوپای کالیفرنیایی بگذارد.

robyn-denholm (1)

از آنجایی که دنهلم از سال ۲۰۱۴ عضو هیئت مدیره تسلا بوده، او با حس و حال کار در این کمپانی آشنایی داشته و در واقع انتخابی داخلی به حساب می آید. انتظار می رود رفتارها و شیوه مدیریتی خانم دنهلم متعادل تر از ایلان ماسک باشد.

در گفتگوها و مصاحبه های ویدیویی و نوشتاری، دنهلم درباره موضوعات زیادی اظهار نظر کرده است. آنچه در ادامه می خوانید به پنج مورد از جالب ترین باورها و نگرش های وی در زمینه های گوناگون اشاره دارد.

۱٫ او اعتقادی عمیق به مشاوره دارد

روبین دنهلم ۵۴ ساله، با مدرک علوم اقتصادی از دانشگاه سیدنی فارغ التحصیل شد. سپس تحصیلاتش را در رشته تجارت ادامه داده و مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه نیو ساوت ولز (New South Wales) دریافت کرد.

خانم دنهلم همیشه نسبت به مشاوره و بهره گیری از استعدادهای جوان علاقه نشان داده است، طوری که تاکنون هزینه تحصیلی چند دانشجوی دختر را که به لحاظ مالی با مشکلاتی روبرو بوده اند، در دانشگاه نیو ساوت ولز بر عهده گرفته است. این دانشجویان عمدتا در رشته های مرتبط با فناوری مشغول به تحصیل بوده و هستند.

در یکی از مصاحبه های تلویزیونی خانم دنهلم گفته بود:

پیش از آنکه بدانیم اسم این کار مشاوره است، من زمان زیادی را با افراد مستعد جوان در سازمان های گوناگون سپری کرده ام.

در سال ۲۰۱۶ نیز، وی گفته بود:

شکوفا کردن استعدادهای مجموعه ای از افراد یکی از مهم ترین کارهایی است که یک مشاور می تواند انجام دهد. با فراهم کردن تیمی از افراد مختلف، امکان حل کردن هر مشکلی میسر می شود، حال فرقی نمی کند که این افراد مرد باشند یا زن. مشاوره دادن به نسل بعدی مدیران مالی یکی از مسئولیت های اولیه است.

۲٫ او تنوع را به عنوان کلیدی برای حل مساله می داند

خانم دنهلم در سال های اخیر به طور مکرر به ارزش تنوع در تجارت اشاره کرده است. این مدیر مجرب استرالیایی یک بار در مصاحبه ای ویدیویی با بلاگ Telstra چنین صحبت هایی را بر زبان آورده بود:

من فکر می کنم افرادی که دارای پیش زمینه ها و جنسیتی متفاوت هستند، واقعا باعث بهبود توانایی حل مساله شده و امکان بهره برداری بهتر از فرصت ها را در اختیارتان می گذارند.

من مراحل پیشرفت را زمانی طی کردم که تعداد مدیران زن انگشت شمار بوده و بسیاری از مشاوران من را مردان تشکیل می دادند. افراد زیادی درباره تنوع جنسیت و نژاد حرف می زنند، اما به نظر من این مسائل ریشه در افکار و تجارب قبلی آنها دارد. برای من مهم نیست که مردم چه چیزی را دوست دارند.

اگر همه مثل هم فکر کنند، دیگر موج جدیدی از نوآوری شکل نخواهد گرفت. باید تفاوت هایی در نظرات و تجارب زندگی افراد وجود داشته باشد.

خانم دنهلم در مصاحبه دیگری افزوده بود:

داشتن تجارب گسترده و توانایی به اشتراک گذاری این تجارب در زمان هایی که دور یک میز می نشینید تا با چالش ها روبرو شده و یا به مصاف فرصت ها بروید، بسیار مفید است. داشتن تفاوت فضا را برای صحبت هایی پر محتوا و بروز سوالات جدید آماده می کند.

robyn-denholm (4)

۳٫ او اهل ریسک بوده و ترسی نسبت به ارتکاب اشتباه ندارد

اگر چه شاید رئیس هیئت مدیره جدید تسلا برای رویارویی با ریسک های بزرگ چندان مناسب به نظر نرسد، اما خانم دنهلم خود را آماده رویارویی با چالش ها می داند. او در یکی از مصاحبه های اخیر خود گفته:

اگر چه من از هواپیما بیرون نمی پرم یا پرش بانجی انجام نمی دهم، اما در حوزه کاری خود ریسک پذیر هستم. شما می توانید بهترین تصمیم را با اطلاعاتی که در اختیار دارید بگیرید. تصمیمات سریع امروزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. اگر هرگز اشتباه نکنید به معنای اینست که به اندازه کافی تلاش نمی کنید.

شغلی جهانی چیزی است که من به فرزندانم توصیه می کنم، زیرا چنین کاری آنها را به یک مدیر و انسان بهتر تبدیل می کند.

یکی از ریسک هایی که دنهلم در زندگی خود به آن تن داده، به زمان اشتغال وی در شرکت سان مایکروسیستمز مربوط می شود. در سال ۲۰۰۱ مقامات این شرکت خانم دنهلم را متقاعد کردند که با دو فرزندش به کلرادو انتقال پیدا کند. او در روزهای نخستین انتقال در مصاحبه ای از سختی های این جابجایی گلایه هایی را مطرح کرده بود، اما در نهایت وی از تصمیم خود و مدیران سان مایکروسیستمز احساس رضایت داشت.

۴٫ ایجاد تعادل بین کار و زندگی برای او مهم است

خانم دنهلم عقیده دارد انسان یک بار فرصت زندگی می یابد، بنابرین باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. به اعتقاد او هر کسی باید درباره مهم ترین اولویت های خود تصمیم گرفته و چیزی های مورد علاقه اش را با زندگی ترکیب کند تا بیشترین بهره برداری را از این فرصت داشته باشد.

او تابستان گذشته در این باره گفته بود:

من در وهله اول و بیش از هر چیز دیگر خانواده ام را دوست دارم، به شغلم نیز علاقه مند هستم؛ بنابراین خانواده من نقشی مهم در حوزه کاری من دارند. آنها می دانند که سر کار من چه چیزی انجام می دهم و در دستیابی به هدف مرا حمایت می کنند.

وقتی که در خانه هستم، من تمام سعیم را می کنم تا حضوری پررنگ داشته باشم. به این معنی که توجه و تمرکز خود را صرف لحظات باهم بودن می کنم و اینطور نیست که افکارم همیشه درگیر کارهایم باشد. سر کار نیز این چنین است.

بهترین توصیه ای که به من شده اینست که هر جا وقت خود را سپری می کنم، تمام توجهم معطوف آنجا باشد، چه در خانه، چه در سر کار. وقتی که تصمیم گرفتید زمانتان را چگونه سپری کنید، بر روی آنچه که پیش رو دارید، تمرکز داشته باشید.

robyn-denholm (3)

۵٫ او به دنبال تغییرات بی وقفه است

در حال حاضر تسلا بدهی های زیادی داشته و به لحاظ سهام وضع چندان مطلوبی در ایالات متحده ندارد. با وجود سرعت گرفتن روند تولید مدل ۳ و برخی ادعاها، هنوز این شرکت به سودآوری نرسیده است.

برخی از منتقدین معتقدند که تسلا باید قبل از انداختن نام خود بر سر زبان ها و ایجاد هیاهوی تبلیغاتی، باید اقدام به تاسیس کارخانه های اختصاصی و تقویت لجستیک خود می نمود.

خانم دنهلم در ماه مارس در مصاحبه ای ویدیویی تا حدودی به این قضیه پرداخته و گفته بود:

من فکر می کنم تغییر کلمه ای است که بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرد. اما برای من نحوه عملکرد یک تجارت – چه از دید صنعتی، چه از بعد وارد شدن به فاز بعدی مسیر یک شرکت – شامل مجموعه ای از مهارت های بسیار مهم می شود.

این مساله از نگاه من همیشه با افراد آغاز می شود. به لحاظ تجاری ما کجا هستیم؟ به دنبال کدام استراتژی باید برویم؟ پس از این سوالات، باید اطمینان حاصل پیدا کرد که کارکنان نسبت به مسیری که یک شرکت می خواهد طی کند، به اندازه کافی مطلع هستند.

The post با پنج ویژگی جانشین ایلان ماسک آشنا شوید؛ آیا روبین دنهلم تسلا را نجات می دهد؟ appeared first on دیجیاتو.

مروری بر تاریخچه تسلا؛ خودروسازی کوچک که جهان را تکان داد

احتمالاً برای تمامی دوستداران دنیای خودرو، تسلا موتورز، نامی کاملاً آشنا است. گروه خودروسازی آمریکایی که در سال ۲۰۱۷ با پیشی گرفتن از شرکت جنرال موتورز به عنوان ارزشمندترین شرکت خودروسازی در بازار بورس سهام آمریکا قرار گرفت. ارزش خالص سهام تسلا به بیش از ۵۳ میلیارد دلار میرسد که پس از دو شرکت خودروسازی فولکس واگن و تویوتا، به عنوان بزرگترین شرکت خودروسازی جهان به حساب می آید. امروز در دیجیاتو قصد داریم مروری کنیم بر تاریخچه این شرکت خودروسازی. با ما همراه باشید.

پیش از آغاز

برخلاف تصورتان آیلان ماسک که در حال حاضر مدیرعامل و همه کاره تسلا به حساب می آید این شرکت آمریکایی را تاسیس نکرده است. چرا که شرکت تسلا موتورز در سال ۲۰۰۳ توسط ابرهارد و مارک تارپنینگ تاسیس شد. هر دوی این افراد نقش بسیار فعالی در توسعه اولیه شرکت پیش از حضور ایلان ماسک داشته اند. در هر صورت ماسک که اکنون سیاست کلی و هدایت این شرکت بزرگ را برعهده دارد در فوریه ۲۰۰۳ به هیئت مدیره پیوست. در ابتدا هدف اصلی تسلا تجاری سازی خودروهای برقی بود و به همین دلیل نیز کار خودش را با تولید ماشین های اسپرت و لوکس آغاز کرد. اما پس از آن مسیر کمی متفاوت شد. و در حال حاضر این شرکت اهدافی بسیار بزرگ تر از صرفا ساخت خودروهای لوکس و اسپرت دارد.

تسلا

به احتمال زیاد می توانید حدس بزنید که نام تسلا از دانشمند مشهور و مظلوم نیکولا تسلا گرفته شده است! ایده اصلی این نام گذاری برمیگردد به ابرهارد که با همسرش در رستوران معروف دزدان دریایی بود و برای اولین بار این نام از ذهن اش عبور کرد. بد نیست در همین جا به لوگوی این کمپانی نیز اشاره ای داشته باشیم.

این لوگو هر چه بیشتر که به جلو می رویم با ارزش تر و همه گیر تر می شود. تسلا آینده ای بزرگ در انتظارش است و همه این اعتبار در پشت این T معروف نقش خواهد بست. در ادامه خواهید دید که چگونه محصولات جدید این شرکت نیز به سمت همان T به لطف درب های از بالا لولا شده پیش می روند تا هر چه بیشتر نمایانگر این برند مشهور آمریکایی باشند.

سال های اولیه

در ابتدا این شرکت با بودجه اولیه توسط مارتین ابرهارد و تارپنینگ شروع به فعالیت کرد. در سال ۲۰۰۴ یعنی یک سال پس از تاسیس این شرکت، ایلان ماسک با ارائه طرح اولیه موتورهای سری A موفق شد سرمایه و بودجه این شرکت را به ۷ و نیم میلیون دلار افزایش دهد. روند جذب سرمایه و برنامه ریزی و همچنین ساخت خط تولید نزدیک به ۵ سال طول کشید تا اولین خودروی الکتریکی تسلا رسما ساخته و عرضه شود.

آنچه به عنوان اولین محصول تسلا و خودروی الکتریکی عرضه شد تسلا رودستر نام دارد. بررسی اولین محصول تسلا یعنی رودستر برایمان اهمیت به سزایی دارد، چرا که ما را به شناخت بهتری از این شرکت خودروسازی می رساند.

اولین نسل رودستر

تسلا رودستر

رودستر اولین خودرویی بود که مجهز به باتری یون لیتیومی بود که می توانست برای بیش از ۳۲۰ کیلومتر یا همان ۲۰۰ مایل با هر شارژ استفاده شود. این خودرو می‌توانست شتاب صفر تا صد معادل ۳٫۷ ثانیه را به دست آورد. هر چند مجموعاً در بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲، تسلا موفق شد تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ دستگاه رودستر را به ۳۲ کشور جهان برساند، اما اهمیت این خودرو فراتر از تنها تعداد فروش است. ( ناگفته نماند که در سال ۲۰۱۶ این مقدار به ۷۶ هزار خودرو رسید).  رویکرد تسلا پس از تولید به رودستر کاملا عوض شد. یعنی پس از تولید یک خودروی اسپرت به سمت طراحی خودروهای سدان و خانوادگی رفت و پس از آن به سمت خودروهای کامپکت ارزان قیمت. اگر هدف این بود چرا رودستر تولید شد؟ آنچه از رودستر به ما منتقل می شود، قدرت نمایی تسلا بر روی کاغذ و اعداد و ارقام است. خودروی تمام برقی ای که می تواند به سرعت و شتابِ سوپر اسپرت هایی با موتورهای سنگین و پر مصرف دست یابد. آن هم تنها با صرف انرژیِ کاملاً غیر فسیلی و پاک. اگر تسلا، رودستر را تولید نمی کرد هرگز اینگونه بر سر زبان‌ها نمی افتاد.

و رودستر در حال حاضر

دوران شهرت

تسلا توانست با رودستر رقیبی جدی برای سوپر اسپرت ها تولید کند. با این تفاوت که این خودرو به جای موتور باطری دارد. همین کافی بود که این شرکت بیش از پیش رسانه ای شود و شهرتی کاملا جهانی پیدا کند. نتیجه آن شد که یک سال پس از آن، در ژوئن سال ۲۰۰۹ از وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا وامی ۲٫۵ میلیون دلاری دریافت کرد. این بودجه، در واقع حمایتی بود از جانب دولت آمریکا برای توسعه تکنولوزی های مدرن و پیشرفته. در کنار حمایت دولت امریکا، تسلا در این دوران رشد چشمگیری داشت. علت رشد سهام شرکت خودروسازی تسلا به چند دلیل عمده برمی گردد. اول آنکه خودروهای الکتریکی به شکل قابل توجهی محبوب تر شدند. پس از آن بهبود عمر باتری ها بود و در نهایت تقاضای رو به رشد مردم برای خرید این نوع خودروها. در چنین شرایطی فرصت آن شد که خودروی تسلا مدل اس عرضه شود.

مدل اس

همانطور که پیش از این نیز گفته شد رویکرد و سیاست‌های کلی تسلا، و حتی بهتر بگوییم، هدف نهایی آیلان ماسک ،تجاری سازی خودروهای برقی بوده. در نتیجه کاملا قابل پیش بینی بود که در آینده نزدیک پس از تولید رودستر اولین خودروی سدان خانوادگی این خودروساز آمریکایی عرضه شود. مدل s تمام مشخصات یک خودروی سدان خوب و کاربردی را دارد. این محصول شتاب اولیه ی بسیار خوبی دارد، طراحیِ ظاهری زیبا و بروز بر آن نقش بسته و در نهایت  با هر بار شارژ می تواند ۴۸۰ کیلومتر مسافت را طی کند. جدا از این ارقام، به مسئله با اهمیت تری باید توجه داشت و آن قیمت گذاری محصولات تسلا است. تسلا در نظر دارد هزینه تمام شده خودروهایش را هرچه بیشتر پایین بیاورد تا آنها با قیمت به صرفه تر و اقتصادی تری عرضه شوند. نمونه کامل آن با بررسی تسلا رودستر و مدل s کاملا آشکار می شود. رودستر قیمت پایه ۱۱۰ هزار دلاری دارد در حالیکه تسلا مدل اس قیمت اش به نیمی از آن می رسد: یعنی ۵۸ هزار دلار. این روند چند سال پس از آن یعنی در سال ۲۰۱۷ با شدت بیشتری پیش می رود. این بار تسلا محصول جدید خود یعنی تسلا مدل ۳ را عرضه می کند که باز هم شاهد افت قیمت ۵۰ درصدی در آن هستیم (مدل ۳ حدود ۳۵ هزار دلار بهای نسخه بیسیک اش می شود).

مدل ۳

و باز هم قدرت نمایی

اکنون نوبت به تسلا مدل ایکس می رسد. این خودروی برقی، اولین محصول چهار در شاسی بلند شرکت تسلا موتورز است. (CUV یا بهتر بگوییم کراس اوور). مدل ایکس به مراتب تسلایی بسیار کامل تر است. از امکانات و قرار گیری در سگمنت لوکس گرفته تا عملکرد فنیِ بسیار چشم گیر و تاثیرگذار. همین قدر بگوییم که مدل ایکس می تواند بدون اینکه کوچکترین صدایی از خودش در بیاورد از هر شاسی بلند دیگری پیشی بگیرد. (جالب است بدانید که این خودرو با اینکه پیشرانه اش مانند خودروهای احتراق داخلی صدایی ندارد، بر روی صدای لاستیک هایش نیز بسیار کار شده تا کاملا صامتِ صامت عمل کند. بیشتر بخوانید ). تسلا توانست تنها با پیشرانه ای برقی محصول شاسی بلندی تولید کند که باعث شرمندگی طیف وسیعی از خودروها و خودروسازان شود. از پورشه کاین گرفته تا لامبورگینی اوروس.

سیستم اتوپایلت

از دیگر ویژگی های مهم خودروهای شرکت تسلا، رانندگی خودکار یا همان اتوپایلت است. البته حتماً اخبار تصادفات مدل های مختلف محصولات تسلا که در تعداد زیادی از آنها جان راننده نیز از وی گرفته شده به گوشتان خورده است. این اخبار به این دلیل بسیار رسانه ای شده اند که تصادف در حالت اتوپایلت اتفاق افتاده. با این وجود تسلا ادعا می کنند که قابلیت رانندگی خودکار می تواند احتمال تصادف را تا حد بسیار زیادی در سطح جهان کاهش دهد. تسلا برای گسترش سیستم رانندگی خودکار فعالیت های زیادی انجام داده و برنامه های بزرگتری را نیز برای آینده خود دارد. اما واقعیتی که انکار ناپذیر است برتری بعضی از رقبا در این عرصه نسبت به این شرکت خودروسازی آمریکایی هستند: نظیر مرسدس بنز. در هر صورت تسلا برنامه های گسترده ای برای پیشبرد و پیشرفت سیستم رانندگی خودکار دارد و باید دید سرانجام در این رقابت کدام خودروساز پیروز می شود.

و داستان مذکور لوگو

اپل و تسلا

اپل و تسلا همواره ارتباط نزدیکی در دنیای فناوری داشته اند. یکی از سرمایه‌گذاران در نشست سالانه‌ای که در مقر اپل در کوپرتینتوی کالیفرنیا برگزار شد به تیم کوک گفت علاقمندم ببینم که این شرکت تسلا را خریداری می‌کند. این اظهارات با استقبال حاضرین همراه شد اما مدیرعامل اپل از پاسخ به این پرسش طفره رفت و گفت ما هیچ رابطه‌ای با تسلا نداریم و سریعا موضوع سیستم اطلاعات و سرگرمی اپل برای خودروها را پیش کشید که یک روز قبل هم در رویداد معرفی اپل واچ به آن پرداخته بود. چرا این پدیده اهمیت دارد؟ چون این اتفاق از دید تحلیلگران پدیده ای بسیار برد برد برای طرفین است و البته باچاشنیِ ریسک برای اپل. قطعا ساخت یک شرکت خودروسازی هزینه‌های بالایی دارد. خصوصا شرکتی که محصولاتی همچون تسلا تولید کند. در این میان کوپرتینویی‌ها با خرید تسلا به خودروسازی دست پیدا می‌کنند که سالانه ۱۰۰ هزار خودروی لوکس الکتریکی به فروش می‌رساند. این آمار در سال جاری و حداکثر تا ابتدای سال ۲۰۱۹ به ۲۰۰ هزار هم خواهد رسید.

تیم کوک، مدیرعامل اپل با خرید تسلا علاوه بر در اختیارگرفتن زیرساخت‌های تجاری این شرکت مانند فروشگاه‌ها، شبکه‌ی شارژ آنها موسوم به Supercharger را نیز تصاحب خواهد کرد. به این موارد، کارخانه‌های ساخت باتری در نوادا و همچنین کسب‌وکار تامین و ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی را نیز اضافه کنید که همگی، اپل را به بازیگری بزرگ در صنعت نیرو تبدیل می‌کند. از طرف دیگر  به عقیده‌ی کارشناسان، این خرید، ایلان ماسک را از خودش (و اشتباهات و غرورش) نجات می‌دهد.

سبزِ سبز

تسلا تاثیر گذار است. تسلا می تواند به مسیر تکنولوژی دنیا، نه فقط سرعت، بلکه جهت بدهد. بی انصافی است که وقتی از تسلا صحبت می کنیم تمام تمرکزمان معطوف به خودرو های این شرکت باشد. شرکت خودروسازی تسلا موتورز در واقع همواره تحت تاثیر انتخاب های مهم رهبرش آقای ماسک قرار دارد. رهبری که با وجود شکست های کوچک و بزرگ، اهدافی بزرگ در سر داشته و در پی آن دست به اقدامات متفاوتی می زند. پرداختن به تمام فعالیت های این شرکت در یک مقاله تقریبا کاری نشدنی است و این نشان از آینده روشن این شرکت دارد. یکبار خبر می رسد تسلا در خفا مشغول به توسعه چیپ هوش مصنوعی است، چندی بعد متوجه می شویم او مشغول به ساخت بزرگترین سقف مجهز به پنل های خورشیدی است.

تسلا نماد ژرف نگری و نگاه به آینده است. این شرکت چه با ماسک اش و چه بدون آن، ثابت کرده که شهامت رسیدن به اهداف بزرگ و عجیب اش را دارد و برای دست یابی به آنها از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

The post مروری بر تاریخچه تسلا؛ خودروسازی کوچک که جهان را تکان داد appeared first on دیجیاتو.

رویا یا واقعیت؛ افزایش ابهامات در مورد دوام ۱٫۶ میلیون کیلومتری تسلا مدل ۳

چندی پیش بود که ایلان ماسک تصاویری از موتور یک نمونه تسلا مدل ۳ که بیش از یک میلیون و شش صد هزار کیلومتر مسافت طی کرده منتشر کرد. تصاویر منتشر شده نشان می دهد که قطعات موتوری خودروی مذکور با وجود پیمودن یک میلیون و شش صد هزار کیلومتر مسافت، همچنان سالم بوده و اثری از خرابی در آن ها دیده نمی شود. ادعایی که با توجه به واقعیت های موجود در جهان خودروسازی بسیار بزرگ به نظر می رسد. این تصاویر خبر از ثبت یک رکورد جدید برای مهم ترین خودروی تسلا می دهد و در واقع ثابت می کند که خودروهای کمپانی تسلا از دوام و مقاومت بالایی برخوردار اند.

تسلا مدل ۳

تصاویر منتشر شده سندی اند بر سالم بودن قطعات موتور تسلا مدل ۳ پس از پیمودن یک مسافت بسیار طولانی که حتی با استاندارد های خود تسلا نیز چنین رکوردی فوق‌العاده است. گفتنی است خودرو های معمولی موجود در بازار به ندرت موفق به رسیدن به ارقام بالای ۵۰۰ هزار کیلومتر می شوند و این رقم در خودرو های ایرانی گاها از ۲۰۰ هزار کیلومتر فراتر نمی رود.

رسیدن به عدد یک میلیون مایل کارکرد (بیش از ۱ میلیون و شش صد هزار کیلومتر) بدون خرابی هدفی بود که ایلان ماسک و تیمش از سال ۲۰۱۵ بر روی آن کار کرده اند. این مدیر موفق در سال ۲۰۱۵ در یک همایش به سرمایه گذاران و سهامداران شرکت خود اعلام کرد:

ما از کیفیت موتور های الکتریکی خود بسیار خرسندیم و اعتماد زیادی به آن ها داریم بنابراین هدفمان را از ۲۰۰ هزار مایل که خود رقم بالاییست به یک میلیون مایل افزایش داده و در نهایت به دنبال آنیم که قوای محرکه ای بسازیم که هرگز خراب نشود.

تسلا مدل 3

یکی از اهداف تسلا برای ساخت موتورهای باکیفیت و با دوام، استفاده از  آن ها در قوای محرکه کامیون سمی این شرکت است. این کامیون الکتریکی که گفته می شود یکی از مشخصه هایش طول عمر بالای آن است می تواند با وجود بارگیری کامل با یک بار شارژ، مسافتی در حدود ۸۰۵ کیلومتر را طی کند که واقعا شگفت‌آور است. یکی از فاکتور های مهم در خودرو های تجاری مانند کامیون ها کیفیت و طول عمر بالای قطعات آن هاست چرا که این وسایل نقلیه باید بتوانند سالها تحت فشار بالا بدون نقص کار کنند.

این خبر افتخار آمیز برای تسلا تقریبا یک هفته بعد از توییت ایلان ماسک منتشر شد که در آن از ایمنی بسیار بالای تسلا ۳ تعریف و تمجید کرده بود چرا که این خودرو موفق شده بود در تست های ایمنی بهترین نمرات را کسب کند.
در برنامه های آتی تسلا رسیدن به قله ی ایمنی خودروسازی دنیا پیش‌بینی شده است. تا به اینجا که تسلا عملکرد مطمئنی از خود نشان داده است.

اما با این وجود بسیاری از کارشناسان معتقدند که با توجه به تمیزی بیش از حد قطعات در تصاویر ادعایی ایلان ماسک، می توان حدس زد که این آزمایش در شرایط ایزوله و غیر واقعی آزمایشگاه دوام قطعات انجام شده و در دنیای واقعی بعید است که بتوان به چنین دوامی دست یافت. در واقع وجود گرد و غبار در هوا، ناخالصی های روغن و نحوه رانندگی و بسیاری عامل های دیگر سبب می شود که از عمر مفید قطعات فنی و مهندسی به شکل قابل توجهی کاسته شود.

tesla-secures-land-for-shanghai-gigafactory-in-china-129456_1

هرچند این یک واقعیت است که به دلیل سادگی اجزای فنی خودروهای الکتریکی، دوام این خودروها نسبت به انواع درون سوز بسیار بیشتر خواهد بود اما هنوز در مورد صحت و سقم ادعاهای مطرح شده توسط ایلان ماسک شک و تردید وجود دارد. به خصوص آنکه در سال های اخیر مواردی از بروز مشکلات مربوط به نشت مایع خنک کننده باتری ها، مشکلات الکترونیکی و نرم افزاری در خودروهای تسلا رسانه ای شده است که می تواند حاکی از بروز مشکلات غیر سخت افزاری برای خودروهای الکتریکی در طولانی مدت باشد.

The post رویا یا واقعیت؛ افزایش ابهامات در مورد دوام ۱٫۶ میلیون کیلومتری تسلا مدل ۳ appeared first on دیجیاتو.

ایلان ماسک می‌خواهد یک ربات مبارز به سبک انیمه‌ها بسازد

آخرین توییت‌های «ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس ایکس طرفداران انیمه‌ها را هیجان زده کرده است.

این توییت کوتاه بدون اشاره به جزئیات بیشتر از علاقه ماسک به ساخت یک ربات غول پیکر خبر می دهد:

حالا وقت آن است که یک مکا بسازیم

توییت عجیب مذکور با فاصله‌ی نسبتا کوتاهی بعد از ابراز علاقه‌ی ماسک به انیمه‌ی موفق Your Name منتشر شده که در مدت کوتاهی تبدیل به پربیننده‌ترین انیمه‌ی تاریخ شد. البته مثل بسیاری از توییت‌های قبلی ایلان ماسک، باید با شک و تردید به این توییت نگاه کرد.

ایلان ماسک با منتشر کردن تریلری از Your Name علاقه‌اش به این انیمه را به صورت عمومی ابراز کرد.

Neon Genesis Evangelion

موضوعی که نظر بسیاری از طرفداران این سبک را به خود جلب کرد و بسیاری از کاربران از او راجع به دیگر انیمه‌های مورد علاقه‌اش پرسیدند. یکی از کاربران توییتر به ماسک لقب «weeblon Musk» را داد که معمولا به طرفداران خارجی فرهنگ شرق آسیا اعطا می‌شود.

بعد از ابراز علاقه‌ی ماسک به فیلم‌هایی نظیر Spirited Away و Princess Mononoke و همچنین انیمه‌هایی نظیر Neon Genesis Evangelion، در توییتی جداگانه اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده که یک «مکا» بسازد. اما طبق معمول ایلان ماسک از ارائه‌ی توضیحات بیشتر امتناع کرد.

اخیرا مدیر عامل تسلا با مشکلات حقوقی بسیاری دست به گریبان شده است. روز سه شنبه بود که ماسک و تسلا پرداخت جریمه‌ی ۴۰ میلیون دلاری را پذیرفتند و شرکت تسلا موظف شد تا توجه بیشتری در ارتباطات ماسک و سرمایه گذاران شرکت داشته باشد.

رباتی پنج متری به نام Eagle Prime که برای مسابقات Megabots Giant Robot Dual League آماده شده است

همچنین ماه گذشته غارنورد بریتانیایی یعنی «ورنون آنسورث» از ایلان ماسک شکایت کرد. دلیل این شکایت توهین‌های ایلان ماسک در توییتر به وی بود.

ورنون آنسورث در عملیات نجات کودکان فوتبالیست تایلندی که در یک غار محصور شده بودند فعالیت داشت و پس از انجام عملیات، اختراعات ایلان ماسک را بیهوده خواند. موضوعی که منجر به واکنش ایلان ماسک شد.

The post ایلان ماسک می‌خواهد یک ربات مبارز به سبک انیمه‌ها بسازد appeared first on دیجیاتو.

کمک یک میلیون دلاری اپل به صلیب سرخ برای طوفان فلورانس

کمپانی اپل قصد دارد که یک میلیون دلار به صلیب سرخ آمریکا بفرستد تا آنها بتوانند با استفاده از این مبلغ به حمایت از آسیب دیدگان این طوفان پرداخته و ساکنین کارولینای شمالی را نجات دهند.

همانطور که می‌دانید تندباد مهیب فلورنس که این روزها بر فراز اقیانوس اطلس حرکت می کند، زندگی افراد زیادی را در ایالت های ساحلی آمریکا با تهدید مواجه کرده است. به همین جهت ساکنین این ایالت ها اکنون در حالت آماده باش قرار گرفته و بسیاری در حال ترک منازل خود هستند.

از این رو «تیم کوک» مدیر عامل اپل با انتشار مطلبی در توییتر اعلام نمود:

«اهالی کارولینا در قلب ما هستند و حتی برخی از کارکنان ما در کارولینای شمالی حضور دارند. امیدواریم که تمامی کسانی در مسیر طوفان فلورانس هستند، سالم و سلامت بمانند. علاوه بر این اپل یک میلیون دلار به جمعیت صلیب سرخ آمریکا اهدا می‌کند.»

طوفان فلورانس اوایل روز جمعه در ساحل کارولینای شمالی آغاز شده و کارشناسان آن را به عنوان طوفانی از دسته‌ی اول طبقه بندی کرده‌اند. این مسئله بدین معنی است که باد‌، باران و تندباد‌ی ویرانگر در سراسر کارولینای شمالی با هم ترکیب می‌شوند. از آنجایی که کل جنوب شرقی آمریکا در معرض خطر قرار دارد، تقریباً ۱۵۰۰ پرواز نیز لغو شده است.

البته اولین شرکت تریلیون دلاری دنیا، بارها در چنین مواقعی سعی کرده به کمک حادثه دیدگان بشتابد. برای مثال چندی پیش هم یک میلیون دلار برای رای کمک به مقابله با آتش سوزی های کالیفرنیا تقدیم جمعیت صلیب سرخ آمریکا نمود.

همچنین سال گذشته نیز کمپانی کوپرتینویی مبلغ ۵ میلیون دلار در اختیار آسیب دیدگان طوفان هاروی قرار داده بود. از طرف دیگر کمپانی‌هایی نظیر تسلا هم بیکار ننشسته‌اند و به کمک مالکین خودروهای تسلا در مناطقی که در مسیر طوفان فلورانس قرار دارند، شتافته اند.

بر این اساس تسلا با یک آپدیت نرم افزاری محدودیت ظرفیت باتری مدل های موجود در این ایالات را برداشته و اجازه استفاده رایگان از ایستگاه های شارژ را به تمامی آنها صادر کرده است.

 

تماشا کنید: استفاده از واقعیت ترکیبی برای نمایش قدرت طوفان فلورنس

The post کمک یک میلیون دلاری اپل به صلیب سرخ برای طوفان فلورانس appeared first on دیجیاتو.

این باتری پرنده می‌تواند دو ساعت بدون وقفه پرواز کند

به تازگی استارتاپی به نام Impossible Aerospace از یک پهپاد‌ با لقب باتری پرنده رونمایی کرده که می‌تواند دو ساعت بدون وقفه بین زمین و هوا معلق بماند. حال اگر ادعای این کمپانی درست باشد، پهپادUS-1 قادر است بدون نیاز به شارژ مجدد، ۵ برابر بیشتر از دیگر پهپاد‌ ها‌ی موجود پرواز کند.

این زمان دو ساعته در ابتدا بسیار عجیب و غریب به نظر می‌رسد چرا که در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان نمی توانند پهپاد‌ هایشان را بیش از ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در هوا معلق نگه دارند.

بنیانگذار و مدیرعامل این استارتاپ «اسپنسر گور» در بیانیه تبلیغاتی، مدعی شده که این پهپاد به علت منبع تغذیه‌ی بزرگ بکار رفته در آن می‌تواند ۲ ساعت پرواز کند چرا که این منبع تامین انرژی اندازه‌ای دو برابر ساختار اصلی پهپاد دارد.

گور درباره‌ی این باتری پرنده می‌گوید:

«ما متوجه شدیم که می‌توانیم باتری‌ها را داخل ساختار اصلی پخش کنیم. به همین دلیل در وسیله‌ی نقلیه ما همانند ماشین‌های تسلا، تعداد زیادی باتری سلولی کوچک قرار داده شده که در جای جای آن قرار گرفته‌اند.»

گور که پیش از این در کمپانی‌های اسپیس اکس و تسلا به عنوان مهندس باتری فعالیت کرده، باور دارد هواگرد‌های الکتریکی باید این روش جدید را برای طراحی سیستم تامین انرژی خود بهره بگیرند تا بتوانند این ویژگی را در ساخته‌هایشان ارتقا دهند.

US-1 حدوداً ۲۶ سانتیمتر طول دارد و قادر است با سرعت ۶۷ کیلومتر بر ساعت پرواز کند اما باید توجه داشت با این سرعت بیشینه، بیشترین مسافتی که این پهپاد می‌تواند طی کند تنها ۷۴ کیلومتر است. ضمناً قابلیت شارژ سریع به کار رفته در وسیله‌ی نقلیه یاد شده، این امکان را به وجود آورده که فرآیند شارژ طی کمتر از یک ساعت به پایان رسد.

کمپانی Impossible Aerospace  هم اکنون US-1 را در لیست فروشش قرار داده و ارگان‌ها می‌توانند پهپاد یاد شده را با پرداخت ۷۰۰۰ دلار خریداری کنند.

The post این باتری پرنده می‌تواند دو ساعت بدون وقفه پرواز کند appeared first on دیجیاتو.

خبر کذب مرگ ملاله یوسف زی به آشنایی او با ایلان ماسک در توییتر منجر شد

روز گذشته ایلان ماسک مدیرعامل میلیاردر تسلا و اسپیس اکس توییت های همراه با طنزی را با ملاله یوسف زی فعال حقوق کودکان و برنده جایزه صلح نوبل رد و بدل کرد و جنجالی در این شبکه اجتماعی به پا نمود.

ماجرا زمانی آغاز شد که نشریه خبری The Onion مقاله ای با این تیتر منتشر کرد:

خبرهای بد بیشتر برای ایلان ماسک: ماشینی که ماسک به فضا فرستاد روی زمین سقوط کرده و به ملاله یوسف زی اصابت نموده.

یوسف زی نیز در پاسخ به انتشار این خبر آن را ریتوییت کرده و با منشن نمودن نام ایلان ماسک اضافه کرد: از این سوی دنیا سلام.

اما این خبر ظاهرا به مذاق ایلان ماسک نیز خوش آمد و او هم لینک خبر را در توییتر خود منتشر کرد و با چند اموجی قلب، روح و چهره عرق کرده به ملاله سلام داد. یوسف زی نیز برای آنکه همچنان این مزاح را ادامه دهد توییت کرد: به هر حال ماشین را نگه داشته ام!

رودستر ایلان ماسک

مقاله نشریه Onion به همان رودستر آلبالویی رنگ تسلا اشاره داشت که ماسک اوایل سال جاری میلادی همراه با فالکون هوی به فضا فرستاد. این ماشین به همراه مانکنی که سرنشینش است هم اکنون در مدار میان زمین و مریخ قرار دارد. البته احتمال برخورد رودستر تسلا با زمین وجود دارد با این حال چنین اتفاقی ممکن است میلون ها سال دیگر رخ د هد.

بعد از این اتفاق ماسک و یوسف زی یکدیگر را در توییتر فالو کردند. جدای از بحث این شوخی ها ماسک در هفته های اخیر روزهای پر همهمه ای را پشت سر گذاشته است. وی چندی پیش توییت هایی را ارسال کرد و در آنها مدعی شد که می خواهد وبسایتی برای سنجش صداقت روزنامه نگاران راه اندازی کند.

او حتی نام دامنه Pravduh.com را برای این منظور ثبت کرده که در واقع بازی با حروف تشکیل دهنده آژانس خبری روسی Pravda است. علاوه بر این گزارش هایی هم در برخی نشریات منتشر شده که توانایی تسلا برای عمل به تعهداتش و تولید تعداد کافی از سدان مدل ۳ را به چالش می کشند.

در کنار این مسایل، نگرانی ها در رابطه با ایمنی ماشین های تسلا و همچنین شرایط کاری در کارخانه این شرکت واقع در کالیفرنیا هم رو به افزایش است. با این حال رد و بدل شدن این توییت ها میان ماسک و یوسف زی اندکی به تلطیف اوضاع کمک کرد و توجه علاقمندان به تسلا را برای اندک زمانی از مصائب آن منحرف نمود.

The post خبر کذب مرگ ملاله یوسف زی به آشنایی او با ایلان ماسک در توییتر منجر شد appeared first on دیجیاتو.

باز هم تسلا و یک حادثه جنجالی دیگر؛ تصادف شدید مدل S و خودروی آتش نشانی در یوتا

جمعه گذشته یک دستگاه تسلا مدل S با خودروی آتش نشانی ایالت یوتا تصادف کرده و تا حد زیادی متحمل خسارت شد. نکته عجیب و جنجالی حادثه اینکه راننده ادعا می کند مدل S در لحظه تصادف در حالت اتوپایلوت قرار داشته و وی درست چند ثانیه قبل از وقوع برخورد در حال استفاده از تلفن همراه خود بوده است.

آنطور که در گزارش حادثه آمده، سرعت تسلا مدل S بالا بوده و قبل از برخورد اقدامی در راستای کاهش سرعت صورت نگرفته است. علی رغم شدید بودن حادثه، کابین این خودروی برقی مقاومت خوبی از خود نشان داده؛ هر چند در این بین ظاهرا پای خانم راننده دچار شکستگی از ناحیه مچ شده است.

Tesla Model S crash Utah (6)

بعد از این حادثه، تسلا اعلام کرده که با همکاری دپارتمان پلیس South Jordan تحقیقات خود را درباره علت آن آغاز خواهد نمود. یکی از سخنگوهای تسلا در این باره گفته:

تسلا هنوز هیچ داده ای را از خودرو دریافت نکرده است. به همین خاطر حقایق درباره آنچه رخ داده در هاله ای از ابهام قرار دارد. مشخص نیست که آیا اتوپایلوت در آن لحظه فعال بوده یا خیر.

Tesla Model S crash Utah (4)

تاکنون تسلا چندین بار درباره محدودیت های سیستم اتوپایلوت نکاتی را به مالکین محصولات خود گوشزد کرده و گفته که این سیستم نمی تواند بطور مستقل خودرو را هدایت کند؛ علاوه بر این تسلا همواره رانندگان را به نگه داشتن دست ها بر روی فرمان در تمامی لحظات رانندگی توصیه کرده است.

tesla autopilot

در مواقعی که اتوپایلوت قادر به تشخیص مسیر یا علایم نباشد، از طریق پخش اخطارهای متعدد از راننده درخواست می کند که وارد عمل شود. در صورتی که راننده به این اخطارها بی توجه باشد، اتوپایلوت بصورت خودکار غیر فعال خواهد شد.

تصادف مدل S در یوتا چندمین مورد در ماه های گذشته است که باعث ایجاد جنجال های رسانه ای برای تسلا می شود. در یکی از آخرین موارد، شاسی بلند مدل X در حالت اتوپایلوت با برخورد به حائل بتنی در اتوبانی در ایالت کالیفرنیا دچار آتش سوزی شده و راننده خود را به کام مرگ فرستاد.

در دیگر تصادف مرگبار که همین چند روز پیش به آن پرداختیم، یک دستگاه مدل S در شهر فورت لادردیل (Fort Lauderdale) ایالت فلوریدا به دیواره بتنی برخورد کرده و بعد از تصادف آتش گرفت. در این حادثه متاسفانه دو نوجوان جان خود را از دست داده و یک نوجوان دیگر با تحمل جراحاتی به بیمارستان انتقال یافت. هنوز معلوم نیست که در این حادثه اتوپایلوت مدل S فعال بوده یا خیر.

ناگفته نماند ایلان ماسک با انتشار توئیت هایی به تصادف مدل S در یوتا واکنش نشان داده است. وی در این توئیت ها از محافظت بسیار خوب مدل S از راننده خود تمجید کرده؛ به اعتقاد آقای ماسک تصادف با سرعت ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) در ساعت می توانست صدمات و آسیب دیدگی های شدیدتری به دنبال داشته باشد.

Tesla Model S crash Utah (1)

بنیانگذار و مدیر عامل تسلا به جنجال سازی رسانه ها نیز اشاره کرده و از سکوت آنها در برابر حدود ۴۰,۰۰۰ کشته سوانح جاده ای در آمریکا انتقاد نموده است.

The post باز هم تسلا و یک حادثه جنجالی دیگر؛ تصادف شدید مدل S و خودروی آتش نشانی در یوتا appeared first on دیجیاتو.

تسلا رکورد یدک کشیدن سنگین ترین محموله با یک خودروی الکتریکی را ثبت کرد

تسلا مدل اکس موفق شده رکورد جهانی یدک کشیدن سنگین ترین محموله با یک خودروی سواری الکتریکی را در فرودگاه ملبورن استرالیا به نام خود ثبت کند.

اخیراً ویدیویی منتشر شده که یدک کشیده شدن یک هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ متعلق به خطوط هوایی Qantas استرالیا توسط یک تسلا مدل اکس P100D را نشان می دهد؛ هواپیمایی که بیش از ۱۳۰ تن وزن دارد.

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا پیش از این هم کارهای عجیب دیگری با خودروهای تسلا انجام داده بود. در یکی از آنها خودروی تسلای رودستر آلبالویی رنگ خود را به فضا ارسال کرده بود.

The post تسلا رکورد یدک کشیدن سنگین ترین محموله با یک خودروی الکتریکی را ثبت کرد appeared first on دیجیاتو.

همکاری تسلا و کمپانی نفتی BP برای راه اندازی یک نیروگاه سبز

به تازگی کمپانی امریکایی BP Wind Energy اعلام کرده است که قصد دارد نخستین سیستم ذخیره انرژی (ess) مخصوص خود را در مزرعه بادی ۲۵ مگاواتی تایتان وان در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ نصب کند.

سیستم اولیه ess تنها می تواند توانی در حدود ۲۱۲ کیلو وات را تولید و ۸۴۰ کیلو وات ساعت انرژی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. به عنوان نمونه این میزان انرژی برای شارژ  ۸ یا ۹ خودروی برقی با ظرفیت ۱۰۰ کیلو وات ساعت کافیست. اگرچه این نیروگاه کم ظرفیت به نظر می رسد اما همین مقدار کم هم برای تیم BP یک تجربه مهم برای آینده محسوب می شود.

بد نیست بدانید بزرگترین ess تسلا تا به حال در استرالیا نصب شده که ظرفیت آن ۱۰۰ مگاوات یا ۱۲۹ مگاوات ساعت است. در مجموع BP نیروگاه های مزرعه و بادی فراوانی با توان ۲۲۵۹ مگاوات در سراسر آمریکا دارد که برای مقایسه این مقدار انرژی برای تامین برق شهری مانند فیلادلفیا کافی است.

این پروژه در نوع خود برای تیم BP اولین محسوب شده که قدمی رو به جلو از نظر کارایی و پایداری نیروگاههای بادی است.

سیستم های ذخیره سازی تسلا با ظرفیت ۲۱۲ کیلووات یا ۸۴۰ کیلووات ساعت با توربین های مولد برق در درون یک سیستم مجزا دیگر به کار گرفته می‌شوند.

در زمانی که این سیستم های ذخیره سازی شروع به کار می کنند توربین ها شارژ شده و انرژی مورد نیاز اجزای داخلی آن ها برای مواقعی که باد نمی وزد و توربین برق تولید نمیکند تامین می شود. به این صورت نیروگاه بادی همیشه برق ذخیره برای زمان نیاز خود را دارا می باشد.

پروژه نیروگاه بادی تایتان وان در زمینی به مساحت تقریبی سه هزار هکتار تاسیس شده و تماما به کمپانی BP تعلق دارد. در این مزرعه بادی ۱۰ توربین با توان ۲۵  مگاواتی نصب شده که میتواند برق مورد نیاز یکسال ۶۷۰۰ خانه را تامین کند.

اضافه کردن سیستم های ذخیره سازی برق تسلا به این پروژه، این فایده را برای BP دارد که با برآورد مزایا و معایب این سیستم بتواند در آینده برای گسترش سیستم های ذخیره سازی برق در مقیاس بزرگتر برنامه ریزی کند.

همچنین این پروژه در راستای اهداف کلان شرکت BP است که در آن ذکر شده شرکت باید سالانه ۵۰۰ میلیون دلار در تکنولوژی های سبز و آینده نگرانه و همچنین انرژی های تجدید پذیر سرمایه گذاری کند.

در همین راستا این کمپانی در ۵ زمینه تمرکز ویژه ای کرده است که عبارت اند از حمل و نقل های پیشرفته، موارد زیست فناوری در حوزه آلایندگی کم، مدیریت آلایندگی، نیرو و ذخیره سازی آن و درنهایت حوزه‌ ی دیجیتال.

لارا فالس مدیر عامل انرژی های بادی BP در این زمینه در مصاحبه با خبرگزاری ها توضیح عنوان کرده که پروژه اولیه ی نصب باطری ها در مزرعه تایتان وان به اهداف مهم ما در زمینه ی پیدا کردن فرصت هایی برای بهینه سازی در روشهای ذخیره‌سازی انرژی در نیروگاه کمک خواهد کرد.

همچنین ذخیره سازی برق در مزرعه های انرژی های تجدید پذیر آینده ی این صنعت نوپا را تضمین میکند و به پیشرفت کسب و کار ما در آینده ای که در آن انرژی های فسیلی جایی نخواهد داشت کمک خواهد‌ کرد.

دو سانیال مدیر بخش انرژی های جایگزین BP معتقد است که این شرکت با چالش دوگانه ای در آینده روبرو است که طی آن از یک طرف نیاز بشر به انرژی بیشتر شده و از طرف دیگر سوخت های فسیلی کم کم از چرخه ی تولید انرژی خارج می شوند.

به همین دلیل برای اینکه بتوان همچنان بازیگر بزرگی در صنعت تامین انرژی باقی ماند باید در زمینه انرژی های تجدید پذیر فعالیت کرده و تجربه هایی مثل پروژه فوق الذکر را بدست آورد.

The post همکاری تسلا و کمپانی نفتی BP برای راه اندازی یک نیروگاه سبز appeared first on دیجیاتو.