کمک یک میلیون دلاری اپل به صلیب سرخ برای طوفان فلورانس

کمپانی اپل قصد دارد که یک میلیون دلار به صلیب سرخ آمریکا بفرستد تا آنها بتوانند با استفاده از این مبلغ به حمایت از آسیب دیدگان این طوفان پرداخته و ساکنین کارولینای شمالی را نجات دهند.

همانطور که می‌دانید تندباد مهیب فلورنس که این روزها بر فراز اقیانوس اطلس حرکت می کند، زندگی افراد زیادی را در ایالت های ساحلی آمریکا با تهدید مواجه کرده است. به همین جهت ساکنین این ایالت ها اکنون در حالت آماده باش قرار گرفته و بسیاری در حال ترک منازل خود هستند.

از این رو «تیم کوک» مدیر عامل اپل با انتشار مطلبی در توییتر اعلام نمود:

«اهالی کارولینا در قلب ما هستند و حتی برخی از کارکنان ما در کارولینای شمالی حضور دارند. امیدواریم که تمامی کسانی در مسیر طوفان فلورانس هستند، سالم و سلامت بمانند. علاوه بر این اپل یک میلیون دلار به جمعیت صلیب سرخ آمریکا اهدا می‌کند.»

طوفان فلورانس اوایل روز جمعه در ساحل کارولینای شمالی آغاز شده و کارشناسان آن را به عنوان طوفانی از دسته‌ی اول طبقه بندی کرده‌اند. این مسئله بدین معنی است که باد‌، باران و تندباد‌ی ویرانگر در سراسر کارولینای شمالی با هم ترکیب می‌شوند. از آنجایی که کل جنوب شرقی آمریکا در معرض خطر قرار دارد، تقریباً ۱۵۰۰ پرواز نیز لغو شده است.

البته اولین شرکت تریلیون دلاری دنیا، بارها در چنین مواقعی سعی کرده به کمک حادثه دیدگان بشتابد. برای مثال چندی پیش هم یک میلیون دلار برای رای کمک به مقابله با آتش سوزی های کالیفرنیا تقدیم جمعیت صلیب سرخ آمریکا نمود.

همچنین سال گذشته نیز کمپانی کوپرتینویی مبلغ ۵ میلیون دلار در اختیار آسیب دیدگان طوفان هاروی قرار داده بود. از طرف دیگر کمپانی‌هایی نظیر تسلا هم بیکار ننشسته‌اند و به کمک مالکین خودروهای تسلا در مناطقی که در مسیر طوفان فلورانس قرار دارند، شتافته اند.

بر این اساس تسلا با یک آپدیت نرم افزاری محدودیت ظرفیت باتری مدل های موجود در این ایالات را برداشته و اجازه استفاده رایگان از ایستگاه های شارژ را به تمامی آنها صادر کرده است.

 

تماشا کنید: استفاده از واقعیت ترکیبی برای نمایش قدرت طوفان فلورنس

The post کمک یک میلیون دلاری اپل به صلیب سرخ برای طوفان فلورانس appeared first on دیجیاتو.

این باتری پرنده می‌تواند دو ساعت بدون وقفه پرواز کند

به تازگی استارتاپی به نام Impossible Aerospace از یک پهپاد‌ با لقب باتری پرنده رونمایی کرده که می‌تواند دو ساعت بدون وقفه بین زمین و هوا معلق بماند. حال اگر ادعای این کمپانی درست باشد، پهپادUS-1 قادر است بدون نیاز به شارژ مجدد، ۵ برابر بیشتر از دیگر پهپاد‌ ها‌ی موجود پرواز کند.

این زمان دو ساعته در ابتدا بسیار عجیب و غریب به نظر می‌رسد چرا که در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان نمی توانند پهپاد‌ هایشان را بیش از ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در هوا معلق نگه دارند.

بنیانگذار و مدیرعامل این استارتاپ «اسپنسر گور» در بیانیه تبلیغاتی، مدعی شده که این پهپاد به علت منبع تغذیه‌ی بزرگ بکار رفته در آن می‌تواند ۲ ساعت پرواز کند چرا که این منبع تامین انرژی اندازه‌ای دو برابر ساختار اصلی پهپاد دارد.

گور درباره‌ی این باتری پرنده می‌گوید:

«ما متوجه شدیم که می‌توانیم باتری‌ها را داخل ساختار اصلی پخش کنیم. به همین دلیل در وسیله‌ی نقلیه ما همانند ماشین‌های تسلا، تعداد زیادی باتری سلولی کوچک قرار داده شده که در جای جای آن قرار گرفته‌اند.»

گور که پیش از این در کمپانی‌های اسپیس اکس و تسلا به عنوان مهندس باتری فعالیت کرده، باور دارد هواگرد‌های الکتریکی باید این روش جدید را برای طراحی سیستم تامین انرژی خود بهره بگیرند تا بتوانند این ویژگی را در ساخته‌هایشان ارتقا دهند.

US-1 حدوداً ۲۶ سانتیمتر طول دارد و قادر است با سرعت ۶۷ کیلومتر بر ساعت پرواز کند اما باید توجه داشت با این سرعت بیشینه، بیشترین مسافتی که این پهپاد می‌تواند طی کند تنها ۷۴ کیلومتر است. ضمناً قابلیت شارژ سریع به کار رفته در وسیله‌ی نقلیه یاد شده، این امکان را به وجود آورده که فرآیند شارژ طی کمتر از یک ساعت به پایان رسد.

کمپانی Impossible Aerospace  هم اکنون US-1 را در لیست فروشش قرار داده و ارگان‌ها می‌توانند پهپاد یاد شده را با پرداخت ۷۰۰۰ دلار خریداری کنند.

The post این باتری پرنده می‌تواند دو ساعت بدون وقفه پرواز کند appeared first on دیجیاتو.

خبر کذب مرگ ملاله یوسف زی به آشنایی او با ایلان ماسک در توییتر منجر شد

روز گذشته ایلان ماسک مدیرعامل میلیاردر تسلا و اسپیس اکس توییت های همراه با طنزی را با ملاله یوسف زی فعال حقوق کودکان و برنده جایزه صلح نوبل رد و بدل کرد و جنجالی در این شبکه اجتماعی به پا نمود.

ماجرا زمانی آغاز شد که نشریه خبری The Onion مقاله ای با این تیتر منتشر کرد:

خبرهای بد بیشتر برای ایلان ماسک: ماشینی که ماسک به فضا فرستاد روی زمین سقوط کرده و به ملاله یوسف زی اصابت نموده.

یوسف زی نیز در پاسخ به انتشار این خبر آن را ریتوییت کرده و با منشن نمودن نام ایلان ماسک اضافه کرد: از این سوی دنیا سلام.

اما این خبر ظاهرا به مذاق ایلان ماسک نیز خوش آمد و او هم لینک خبر را در توییتر خود منتشر کرد و با چند اموجی قلب، روح و چهره عرق کرده به ملاله سلام داد. یوسف زی نیز برای آنکه همچنان این مزاح را ادامه دهد توییت کرد: به هر حال ماشین را نگه داشته ام!

رودستر ایلان ماسک

مقاله نشریه Onion به همان رودستر آلبالویی رنگ تسلا اشاره داشت که ماسک اوایل سال جاری میلادی همراه با فالکون هوی به فضا فرستاد. این ماشین به همراه مانکنی که سرنشینش است هم اکنون در مدار میان زمین و مریخ قرار دارد. البته احتمال برخورد رودستر تسلا با زمین وجود دارد با این حال چنین اتفاقی ممکن است میلون ها سال دیگر رخ د هد.

بعد از این اتفاق ماسک و یوسف زی یکدیگر را در توییتر فالو کردند. جدای از بحث این شوخی ها ماسک در هفته های اخیر روزهای پر همهمه ای را پشت سر گذاشته است. وی چندی پیش توییت هایی را ارسال کرد و در آنها مدعی شد که می خواهد وبسایتی برای سنجش صداقت روزنامه نگاران راه اندازی کند.

او حتی نام دامنه Pravduh.com را برای این منظور ثبت کرده که در واقع بازی با حروف تشکیل دهنده آژانس خبری روسی Pravda است. علاوه بر این گزارش هایی هم در برخی نشریات منتشر شده که توانایی تسلا برای عمل به تعهداتش و تولید تعداد کافی از سدان مدل ۳ را به چالش می کشند.

در کنار این مسایل، نگرانی ها در رابطه با ایمنی ماشین های تسلا و همچنین شرایط کاری در کارخانه این شرکت واقع در کالیفرنیا هم رو به افزایش است. با این حال رد و بدل شدن این توییت ها میان ماسک و یوسف زی اندکی به تلطیف اوضاع کمک کرد و توجه علاقمندان به تسلا را برای اندک زمانی از مصائب آن منحرف نمود.

The post خبر کذب مرگ ملاله یوسف زی به آشنایی او با ایلان ماسک در توییتر منجر شد appeared first on دیجیاتو.

باز هم تسلا و یک حادثه جنجالی دیگر؛ تصادف شدید مدل S و خودروی آتش نشانی در یوتا

جمعه گذشته یک دستگاه تسلا مدل S با خودروی آتش نشانی ایالت یوتا تصادف کرده و تا حد زیادی متحمل خسارت شد. نکته عجیب و جنجالی حادثه اینکه راننده ادعا می کند مدل S در لحظه تصادف در حالت اتوپایلوت قرار داشته و وی درست چند ثانیه قبل از وقوع برخورد در حال استفاده از تلفن همراه خود بوده است.

آنطور که در گزارش حادثه آمده، سرعت تسلا مدل S بالا بوده و قبل از برخورد اقدامی در راستای کاهش سرعت صورت نگرفته است. علی رغم شدید بودن حادثه، کابین این خودروی برقی مقاومت خوبی از خود نشان داده؛ هر چند در این بین ظاهرا پای خانم راننده دچار شکستگی از ناحیه مچ شده است.

Tesla Model S crash Utah (6)

بعد از این حادثه، تسلا اعلام کرده که با همکاری دپارتمان پلیس South Jordan تحقیقات خود را درباره علت آن آغاز خواهد نمود. یکی از سخنگوهای تسلا در این باره گفته:

تسلا هنوز هیچ داده ای را از خودرو دریافت نکرده است. به همین خاطر حقایق درباره آنچه رخ داده در هاله ای از ابهام قرار دارد. مشخص نیست که آیا اتوپایلوت در آن لحظه فعال بوده یا خیر.

Tesla Model S crash Utah (4)

تاکنون تسلا چندین بار درباره محدودیت های سیستم اتوپایلوت نکاتی را به مالکین محصولات خود گوشزد کرده و گفته که این سیستم نمی تواند بطور مستقل خودرو را هدایت کند؛ علاوه بر این تسلا همواره رانندگان را به نگه داشتن دست ها بر روی فرمان در تمامی لحظات رانندگی توصیه کرده است.

tesla autopilot

در مواقعی که اتوپایلوت قادر به تشخیص مسیر یا علایم نباشد، از طریق پخش اخطارهای متعدد از راننده درخواست می کند که وارد عمل شود. در صورتی که راننده به این اخطارها بی توجه باشد، اتوپایلوت بصورت خودکار غیر فعال خواهد شد.

تصادف مدل S در یوتا چندمین مورد در ماه های گذشته است که باعث ایجاد جنجال های رسانه ای برای تسلا می شود. در یکی از آخرین موارد، شاسی بلند مدل X در حالت اتوپایلوت با برخورد به حائل بتنی در اتوبانی در ایالت کالیفرنیا دچار آتش سوزی شده و راننده خود را به کام مرگ فرستاد.

در دیگر تصادف مرگبار که همین چند روز پیش به آن پرداختیم، یک دستگاه مدل S در شهر فورت لادردیل (Fort Lauderdale) ایالت فلوریدا به دیواره بتنی برخورد کرده و بعد از تصادف آتش گرفت. در این حادثه متاسفانه دو نوجوان جان خود را از دست داده و یک نوجوان دیگر با تحمل جراحاتی به بیمارستان انتقال یافت. هنوز معلوم نیست که در این حادثه اتوپایلوت مدل S فعال بوده یا خیر.

ناگفته نماند ایلان ماسک با انتشار توئیت هایی به تصادف مدل S در یوتا واکنش نشان داده است. وی در این توئیت ها از محافظت بسیار خوب مدل S از راننده خود تمجید کرده؛ به اعتقاد آقای ماسک تصادف با سرعت ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) در ساعت می توانست صدمات و آسیب دیدگی های شدیدتری به دنبال داشته باشد.

Tesla Model S crash Utah (1)

بنیانگذار و مدیر عامل تسلا به جنجال سازی رسانه ها نیز اشاره کرده و از سکوت آنها در برابر حدود ۴۰,۰۰۰ کشته سوانح جاده ای در آمریکا انتقاد نموده است.

The post باز هم تسلا و یک حادثه جنجالی دیگر؛ تصادف شدید مدل S و خودروی آتش نشانی در یوتا appeared first on دیجیاتو.

تسلا رکورد یدک کشیدن سنگین ترین محموله با یک خودروی الکتریکی را ثبت کرد

تسلا مدل اکس موفق شده رکورد جهانی یدک کشیدن سنگین ترین محموله با یک خودروی سواری الکتریکی را در فرودگاه ملبورن استرالیا به نام خود ثبت کند.

اخیراً ویدیویی منتشر شده که یدک کشیده شدن یک هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ متعلق به خطوط هوایی Qantas استرالیا توسط یک تسلا مدل اکس P100D را نشان می دهد؛ هواپیمایی که بیش از ۱۳۰ تن وزن دارد.

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا پیش از این هم کارهای عجیب دیگری با خودروهای تسلا انجام داده بود. در یکی از آنها خودروی تسلای رودستر آلبالویی رنگ خود را به فضا ارسال کرده بود.

The post تسلا رکورد یدک کشیدن سنگین ترین محموله با یک خودروی الکتریکی را ثبت کرد appeared first on دیجیاتو.

همکاری تسلا و کمپانی نفتی BP برای راه اندازی یک نیروگاه سبز

به تازگی کمپانی امریکایی BP Wind Energy اعلام کرده است که قصد دارد نخستین سیستم ذخیره انرژی (ess) مخصوص خود را در مزرعه بادی ۲۵ مگاواتی تایتان وان در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ نصب کند.

سیستم اولیه ess تنها می تواند توانی در حدود ۲۱۲ کیلو وات را تولید و ۸۴۰ کیلو وات ساعت انرژی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. به عنوان نمونه این میزان انرژی برای شارژ  ۸ یا ۹ خودروی برقی با ظرفیت ۱۰۰ کیلو وات ساعت کافیست. اگرچه این نیروگاه کم ظرفیت به نظر می رسد اما همین مقدار کم هم برای تیم BP یک تجربه مهم برای آینده محسوب می شود.

بد نیست بدانید بزرگترین ess تسلا تا به حال در استرالیا نصب شده که ظرفیت آن ۱۰۰ مگاوات یا ۱۲۹ مگاوات ساعت است. در مجموع BP نیروگاه های مزرعه و بادی فراوانی با توان ۲۲۵۹ مگاوات در سراسر آمریکا دارد که برای مقایسه این مقدار انرژی برای تامین برق شهری مانند فیلادلفیا کافی است.

این پروژه در نوع خود برای تیم BP اولین محسوب شده که قدمی رو به جلو از نظر کارایی و پایداری نیروگاههای بادی است.

سیستم های ذخیره سازی تسلا با ظرفیت ۲۱۲ کیلووات یا ۸۴۰ کیلووات ساعت با توربین های مولد برق در درون یک سیستم مجزا دیگر به کار گرفته می‌شوند.

در زمانی که این سیستم های ذخیره سازی شروع به کار می کنند توربین ها شارژ شده و انرژی مورد نیاز اجزای داخلی آن ها برای مواقعی که باد نمی وزد و توربین برق تولید نمیکند تامین می شود. به این صورت نیروگاه بادی همیشه برق ذخیره برای زمان نیاز خود را دارا می باشد.

پروژه نیروگاه بادی تایتان وان در زمینی به مساحت تقریبی سه هزار هکتار تاسیس شده و تماما به کمپانی BP تعلق دارد. در این مزرعه بادی ۱۰ توربین با توان ۲۵  مگاواتی نصب شده که میتواند برق مورد نیاز یکسال ۶۷۰۰ خانه را تامین کند.

اضافه کردن سیستم های ذخیره سازی برق تسلا به این پروژه، این فایده را برای BP دارد که با برآورد مزایا و معایب این سیستم بتواند در آینده برای گسترش سیستم های ذخیره سازی برق در مقیاس بزرگتر برنامه ریزی کند.

همچنین این پروژه در راستای اهداف کلان شرکت BP است که در آن ذکر شده شرکت باید سالانه ۵۰۰ میلیون دلار در تکنولوژی های سبز و آینده نگرانه و همچنین انرژی های تجدید پذیر سرمایه گذاری کند.

در همین راستا این کمپانی در ۵ زمینه تمرکز ویژه ای کرده است که عبارت اند از حمل و نقل های پیشرفته، موارد زیست فناوری در حوزه آلایندگی کم، مدیریت آلایندگی، نیرو و ذخیره سازی آن و درنهایت حوزه‌ ی دیجیتال.

لارا فالس مدیر عامل انرژی های بادی BP در این زمینه در مصاحبه با خبرگزاری ها توضیح عنوان کرده که پروژه اولیه ی نصب باطری ها در مزرعه تایتان وان به اهداف مهم ما در زمینه ی پیدا کردن فرصت هایی برای بهینه سازی در روشهای ذخیره‌سازی انرژی در نیروگاه کمک خواهد کرد.

همچنین ذخیره سازی برق در مزرعه های انرژی های تجدید پذیر آینده ی این صنعت نوپا را تضمین میکند و به پیشرفت کسب و کار ما در آینده ای که در آن انرژی های فسیلی جایی نخواهد داشت کمک خواهد‌ کرد.

دو سانیال مدیر بخش انرژی های جایگزین BP معتقد است که این شرکت با چالش دوگانه ای در آینده روبرو است که طی آن از یک طرف نیاز بشر به انرژی بیشتر شده و از طرف دیگر سوخت های فسیلی کم کم از چرخه ی تولید انرژی خارج می شوند.

به همین دلیل برای اینکه بتوان همچنان بازیگر بزرگی در صنعت تامین انرژی باقی ماند باید در زمینه انرژی های تجدید پذیر فعالیت کرده و تجربه هایی مثل پروژه فوق الذکر را بدست آورد.

The post همکاری تسلا و کمپانی نفتی BP برای راه اندازی یک نیروگاه سبز appeared first on دیجیاتو.

تسلا و یک تصادف مرگبار دیگر؛ آتش سوزی مدل S جان دو نوجوان را گرفت

سه شنبه گذشته یک دستگاه تسلا مدل S در شهر فورت لادردیل (Fort Lauderdale) ایالت فلوریدا به دیواره بتنی برخورد کرده و بعد از تصادف دچار حریق شد. در این حادثه متاسفانه دو نوجوان جان خود را از دست داده و یک نوجوان دیگر با تحمل جراحاتی به بیمارستان انتقال یافت.

Tesla Model S Crash (4)

به گفته پلیس فورت لادردیل ظاهرا علت اصلی این حادثه سرعت غیر مجاز بوده است. طبق گزارش دپارتمان پلیس محلی یک دستگاه تسلا مدل S خاکستری مدل ۲۰۱۴ با انحراف از مسیر به شدت به دیواره بتونی اصابت نموده است. شدت ضربه به حدی بالا بوده که بلافاصله بعد از برخورد آتش سرتاسر خودرو را فرا گرفته است.

Tesla Model S Crash (2)

اگر چه به نظر نمی رسد نکته ابهام برانگیزی در مورد این حادثه تاسف بار وجود داشته باشد، اما با این حال ستاد ملی ایمنی حمل و نقل ایالات متحده (NTSB) به آن ورود کرده و تحقیقاتی را درباره علت آتش سوزی مدل S آغاز نموده است.

در دو ماه اخیر این دومین اتومبیل ساخت تسلا به حساب می آید که بعد از برخورد با دیواره بتنی دچار حریق شده است. بد نیست اشاره کنیم در فروردین گذشته نیز یک دستگاه تسلا مدل X در اتوبان ۱۰۱ ایالت کالیفرنیا پس از تصادف با حائل بتنی آتش گرفته و راننده خود را به کام مرگ فرستاد.

آقای روبرت سام والت (Robert Sumwalt) رئیس هیئت مدیره NTSB در بیانیه ای گفته:

ستاد ملی ایمنی حمل و نقل ایالات متحده پیشینه ای طولانی در زمینه بررسی مشکلات مربوط به تکنولوژی های نوظهور در صنعت حمل و نقل دارد.

آتش گرفتن باتری های لیتیم یونی در هواپیماهای تجاری و حریق باتری های لیتیم یونی شورولت ولت برخی از مواردی هستند که با همکاری اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته اند.

هدف این تحقیقات، آگاهی از نقش تکنولوژی های جدید در تصادفات رخ داده در صنعت حمل و نقل است.

Tesla Model S Crash (3)

در حادثه اخیر تسلا مدل S، دو سوال از اهمیت بالایی برخوردار هستند. نخست اینکه در لحظه وقوع سانحه وظیفه هدایت خودرو بر عهده راننده بوده یا سامانه اتوپایلوت؛ دوم هم اینکه آتش گرفتن باتری های تسلا بعد از تصادف آیا به یک الگو تبدیل شده است؟

ظاهرا پاسخ سوال اول منفی است، زیرا در صورت فعال بودن اتوپایلوت، سرعت خودرو از ۳۵ مایل (۵۶ کیلومتر) در ساعت تجاوز نمی کرد. بنا بر گفته های شاهدان محلی سرعت مدل S فراتر از این رقم بوده است.

به هر ترتیب باید منتظر ماند و دید که این سانحه مرگبار هم حاشیه هایی را برای ایلان ماسک و کمپانی تحت مدیریتش ایجاد خواهد کرد یا خیر.

The post تسلا و یک تصادف مرگبار دیگر؛ آتش سوزی مدل S جان دو نوجوان را گرفت appeared first on دیجیاتو.

تسلا از راه اندازی شبکه اشتراک سفر ماشین های خودران تا سال ۲۰۱۹ خبر می دهد

ایلان ماسک مدعی شد تسلا به راه اندازی سرویس حمل و نقل اینترنتی خود نزدیکتر شده و تا پایان سال آتی میلادی این شبکه به مراحل نهایی خواهد رسید.

این غول فناوری طی دیدار با سرمایه گذاران و تحلیلگران در رابطه با اهداف این کمپانی برای تاسیس شبکه حمل و نقل ماشین های خودران به نام «شبکه تسلا» سخن گفت.

طرح های تسلا برای راه اندازه شبکه مذکور دو سال قبل اعلام شده اما از آن زمان تا کنون خبرهای بیشتری در این رابطه منتشر نشده است.

ماسک در این رویداد سیستمی را تشریح کرد که در آن افراد ماشین هایشان را با هم به اشتراک گذاشته، در قالب لیفت یا اوبر آن را در اختیار هم قرار داده یا در عین حفظ مالکیت در مواقعی که با ماشین نیاز ندارد آن را به دیگران اجاره می دهند.

با این حال وی تاکید کرد برای پیاده سازی شبکه تسلا باید ابتدا مسئله خودران بودن حل شده و پلتفرم نرم افزاری لازم برای مدیریت شبکه اشتراک سفر توسعه داده شود. به گفته ماسک خودروهای تسلا سخت افزار لازم برای ناوبری خودران را دارند و با اعمال چند به روزرسانی نرم افزاری آماده بهره برداری در شبکه مذکور خواهند بود.

Gene Munster، از تحلیلگران شناخته شده اخیرا مدعی شد که ناوگان اشتراک سفر تسلا احتمالا تا سال ۲۰۲۳ راه اندازی شده و سودی بین ۲ تا ۶ میلیارد دلار را عاید این شرکت خواهد کرد.

در این رویداد علاوه بر شبکه حمل و نقل ماشین های خودران به نکات زیر هم اشاره شد:

  • احتمال تولید خودروی Model Y در اوایل ۲۰۲۰ که به گفته ماسک انقلابی در تولید را به همراه خواهد آورد.
  • انتشار آمار امنیت سیستم خودران هر سه ماه یکبار
  • عدم تعیین جایگزین برای «جیم کلر»، معاون پیشین بخش سیستم خودران

تماشا کنید: مقایسه عملکرد دو نسل مختلف از اتوپایلوت تسلا

The post تسلا از راه اندازی شبکه اشتراک سفر ماشین های خودران تا سال ۲۰۱۹ خبر می دهد appeared first on دیجیاتو.

تسلا و ثبت رکورد بالاترین درآمد در عین تحمل ضرر هنگفت

گزارش مالی نخستین سه ماهه سال ۲۰۱۸ تسلا حاوی آمارهای جالبی است. این شرکت در دوره مذکور با کسب ۳.۴ میلیارد دلار درآمد رکورد تازه ای را به ثبت رسانده، اما ضرر قابل توجه ۷۸۵ میلیون دلاری طعم رکورد شکنی مذکور را در کام مدیران شرکت تلخ کرده است.

این سازنده خودروهای الکتریکی با تولید حدود ۲۲۰۰ دستگاه خودرو به صورت هفتگی توانسته به بیشترین تیراژ تولید خود تا به امروز دست بیابد، گرچه هنوز با رقم ۲۵۰۰ دستگاهی که ماسک به عنوان هدف خود اعلام کرده بود فاصله دارد.

تسلا در گزارش مالی اخیر به سرمایه گذارانش اطمینان داده که شرکت در نیمه دوم سال جاری (مصادف با سه ماهه سوم ۲۰۱۸) به محدوده سود دهی باز خواهد گشت. البته علی رغم ادعای پیشین موسس و مدیرعامل کمپانی، این وعده بدون افزایش سرمایه گذاری ها ممکن نخواهد بود.

گزارش مالی تسلا

ماسک در خلال کنفرانس ارائه گزارش مالی مورد بحث اعلام کرد که شرکتش برای ورود به مرحله سود دهی علاوه بر افزایش سرمایه ها نیاز به یک بازآرایی دارد. ظاهراً قرار است این بازآرایی بیشتر از همه در نحوه چینش کمپانی های تامین کننده قطعات اولیه مورد نیاز تولید خودروها انجام گیرد. ماسک می گوید برخی از این شرکا «از کنترل خارج شده اند».

از نگات دیگر گزارش مالی اخیر تسلا کاهش قابل توجه حجم نقدینگی های در اختیار کمپانی است. در شرایطی که تسلا سال جدید را با ۳.۴ میلیارد دلار دارایی در حساب هایش آغاز کرده بود، حالا این رقم به حدود ۲.۷ میلیارد دلار کاهش یافته است.

در حال حاضر بزرگترین چالش تسلا تحویل به موقع بیش از ۴۵۰ هزار دستگاه خودروی Model 3 است که سبب شده پیش خرید کننده ها ناچار به تحمل انتظاری ۶ تا ۹ ماهه برای تحویل گرفتن سفارش خود شوند. به همین دلیل است که ماسک وعده داده اصلی ترین اولویت کمپانی تحت مدیریتش را افزایش میزان تولید خودروی مذکور به رقم ۲۵۰۰ دستگاه در هفته قرار دهد.

The post تسلا و ثبت رکورد بالاترین درآمد در عین تحمل ضرر هنگفت appeared first on دیجیاتو.

تسلا با پرونده شکایت ۲ میلیارد دلاری روبرو شد

استارتاپی به نام Nikola Motor Company اخیراً پرونده ای قضایی علیه تسلا و کامیون تمام الکتریکی Semi تشکیل داده و مدعی شده که این کمپانی، پتنت های مربوط به کامیون های هیدروژنی اش را نقض کرده است. Nikola Motor می گوید که تسلاً عمداً از این پتنت های در ساخت کامیوت الکتریکی خود استفاده کرده و حالا به دنبال دریافت غرامت ۲ میلیارد دلاری است.

یکی از سخنگویان تسلا می گوید: «از منظر حقوق پتنت ها، کاملاً واضح است که این پرونده شایستگی پیروزی ندارد». در همین بین سخنگوی نیکولا موتور می گوید که تمایلی به اظهار نظر در این رابطه ندارد و پرونده قضایی تشکیل شده، خود گویای همه چیز در دادگاه خواهد بود.

نیکولا در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد و در ماه مه ۲۰۱۶ از دو محصول رونمایی کرد: یک اتومبیل آفرود چهار چرخه و یک کامیون هیدروژن-الکتریکی. از آن زمان، یک کامیون دیگر نیز به لیست تولیدات نیکولا اضافه شده و این استارتاپ قصد دارد کارخانه ای ۱ میلیارد دلاری در آریزونا نیز تاسیس کند.

در پرونده نیکولا به موارد مختلفی اشاره شده که به زعم این کمپانی، نشانه ای واضح از نقض حقوق پتنت از سوی تسلا هستند. نیکولا به عنوان مثال به شباهت های سپر جلویی کامیون، شیشه جلوی یکپارچه، درها، بدنه آیرودینامیک (با ضریب مشابه نیروی پسا) و مواردی دیگر که از تقلید تسلا در طراحی Semi حکایت دارند اشاره می کند.

نیکولا همچنین می گوید که آرون هایس، کسی که مسئولیت استخدام نیروی تازه برای تسلا را برعهده دارد چند ماه بعد از رونمایی از کامیون هیدروژنی این استارتاپ قصد داشته مدیر ارشد نیکولا را به پیوستن به تسلا متقاعد کند؛ موضوعی که نشان می دهد تسلا از قابلیت های منحصر به فرد طراحی نیکولا باخبر بوده است.

علاوه بر این ها، نیکولا می گوید که چند هفته پیش از رونمایی از Semi در ماه نوامبر ۲۰۱۷، با مشاهده تصاویر افشایی از آن قادر به تشخیص شباهت های این کامیون به نمونه تولیدی خود بوده و به همین خاطر، در نامه ای از تسلا خواسته که رونمایی از Semi را به تعویق بیندازد تا مشکلات برطرف شوند؛ اما تسلا هیچوقت به این نامه پاسخ نداد.

The post تسلا با پرونده شکایت ۲ میلیارد دلاری روبرو شد appeared first on دیجیاتو.