ریویان و آمازون به توافق رسیدند

هفت صبح| دقایقی پیش شرکت خودروسازی ریویان از توافق با شرکت فناوری آمازون جهت سرمایه گذاری در تولید محصولاتش خبر داد. اینستاگرام رسمی این شرکت آمریکایی و تازه تاسیس دقایقی پیش اعلام کرد آمازون متعهد شده در ازای یک سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری و‌ سه ساله، به تولید پیکاپ الکتریکی R1T و اس‌یووی الکتریکی R1S کمک نماید. بر مبنای گزارش‌های اولیه، قرار است این دو خودرو برقی با توان ۷۵۰ اسب بخار و برد مفید ۴۰۰کیلومتر تا اواسط سال ۲۰۲۰ وارد فاز تولید انبوه شوند. تحلیلگران معتقدند با توجه به کوشش بسیار بالای بازار برای خودروهای الکتریکی پیکاپ و نیز، شتاب صفر تا صد کیلومتر ۳ثانیه‌ای محصولات ریویان، این خودروساز نوظهور احتمالا به رقیبی تمام عیار برای تسلا و دیگر خودروسازان آمریکایی بدل خواهد شد. به این ترتیب دست جنرال موتورز از محصولات این تیم خلاق دور مانده و آمازون رسما آخرین شرکتی است که به دنیای خودرو پا گذاشته است. باید منتظر ماند و دید سرانجام این سرمایه‌گذاری متهورانه که مستقیما پیکاپ‌های بنزینی و دیزلی آمریکایی را هدف قرار داده به کجا ختم می‌شود؟

تسلا و دردسری تازه؛ تعویض سپر مدل ۳ مستلزم انتظاری سه ماهه است

سال ۲۰۱۸ حیاتی ترین سال تاریخ شرکت تسلا بود، زیرا با فرا رسیدن زمان تحویل مدل ۳، این خودروساز کالیفرنیایی به تعبیر ایلان ماسک وارد “جهنم تولید” شد. با عبور موفقیت آمیز از این جهنم و فروش حدود ۱۴۰ هزار دستگاه، مدل ۳ عنوان محبوب ترین اتومبیل لوکس ایالات متحده در سال گذشته را کسب کرد.

اگر چه دستیابی به چنین عنوانی کاملا تحسین برانگیز است، اما حضور پر تعداد محصولات تسلا در سطح خیابان ها چالشی جدید پیش روی این کمپانی قرار می دهد.

به گزارش وال استریت ژورنال شتاب گرفتن تولید مدل های مختلف، باعث کند شدن فرایندهای مربوط به تعمیر محصولات تسلا شده است. به عبارت دیگر با افزایش تعداد خودروهای مزین به نشان تسلا در ایالات و شهرها، بر میزان تصادفات آنها افزوده شده و طبیعتا نیاز به تعمیرات نیز بیشتر می شود.

زمان انتظار زیاد برای تعمیر مدل های تصادفی، مشکلی است که در این اواخر دارندگان خودروهای تسلا با آن درگیر بوده اند. وال استریت ژورنال در گزارش خود به مالک یک دستگاه مدل ۳ اشاره کرده که برای تعویض سپر سه ماه در انتظار مانده است.

تسلا

نکته عجیب اینکه سپر جزو قطعات کاملا ساده و عادی بوده و انتظار سه ماهه برای تعویض آن به هیچ وجه خوشایند نیست. البته نگاهی به فوروم های تسلا نشان می دهد که چنین مشکلی در سال های گذشته نیز گریبان گیر مالکین بوده است.

از آنجایی که تعویض قطعات توسط سایر شرکت های خودروساز در سریع ترین زمان ممکن انجام می گیرد، تاخیرهای تسلا در رفع عیوب محصولاتش، گاها باعث خشم و نا امیدی مشتریان این شرکت شده است.

خبر خوش اینکه ایلان ماسک اخیرا اعلام کرده بهبود خدمات پس از فروش مهم ترین اولویت تسلا در فصل اول سال ۲۰۱۹ خواهد بود. مسلما جلب رضایت مشتریانی که خودرویشان به دلیل کمبود قطعات زمین گیر می شود، کار راحتی نخواهد بود؛ زیرا تامین قطعه فرایندهایی زنجیره وار داشته و اتفاقی نیست که بتوان یک شبه آن را حل کرد.

 

The post تسلا و دردسری تازه؛ تعویض سپر مدل ۳ مستلزم انتظاری سه ماهه است appeared first on دیجیاتو.

ویدیویی حیرت آور از دقت سیستم پیشگیری از تصادف تسلا مدل ۳ [تماشا کنید]

به تازگی ویدیویی توسط تسلا منتشر شده که در آن سیستم جلوگیری از تصادف تسلا مدل ۳ که شامل رادار های جلویی و ترمز اضطراری خودکار است بسیار سریعتر از یک راننده حرفه ای وارد عمل شده و مانع از برخورد خودرو به خودرو جلویی شود.

عموما در تصادفات رانندگی که به این طریق فرم رخ می دهد سیستم های کامپیوتری و خودران سریعتر از رانندگان واکنش نشان داده و حتی رانندگان حرفه ای نیز نمی توانند به اندازه هوش مصنوعی بکار رفته در خودروها سریع واکنش نشان دهند. به همین دلیل است که مدل ۳ توانست در این حادثه بجا و به موقع واکنش نشان دهد.

یکی دیگر از مزایای خودروهای تسلا که در این ویدئو نیز شاهد کار آمدی آن هستیم ثبت پلاک خودروی جلویی در تصادف توسط دوربین مدل ۳ است. همانطور که در ویدئوی مشاهده می کنید پلاک خودروی جلویی کاملا خوانا پیدا بوده و همین موضوع می تواند یک عامل بسیار کمک کننده در تصادفات رانندگی باشد.

مدل ۳ در تازه ترین تست سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا موسوم به NHTSA  که یکی از معروف ترین ارگان های بررسی کننده وضعیت امنیت خودروها به شمار می رود توانسته است عملکرد خیره کننده ای از خود به نمایش بگذارد و موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شده است.

تسلا

The post ویدیویی حیرت آور از دقت سیستم پیشگیری از تصادف تسلا مدل ۳ [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

چالش تازه ایلان ماسک؛ مشکلات کیفی تسلا مدل ۳ کماکان ادامه دارد [تماشا کنید]

از زمان تحویل نخستین سری از تسلا مدل ۳ به مشتریان، همواره حرف و حدیث های زیادی پیرامون کیفیت ساخت این اتومبیل برقی مطرح بوده است. برخی بر این باور هستند که شرکت تسلا به دلیل استقبال فراتر از انتظار، بیشتر روی کمیت تمرکز کرده و قصد دارد با عبور از “جهنم تولید” سفارشات مشتریان خود را به موقع تحویل دهد که این امر هم به نوبه خود باعث بروز مشکلات کیفی شده است.

Tesla-Model-3-Road-Trip-i-750x565

برای ارزیابی این مساله، جیسون فنسک یک دستگاه تسلا مدل ۳ صفر کیلومتر خریداری نموده و آن را به دقت بررسی کرده است. این مهندس جوان که به واسطه تولید ویدیوهای آموزشی درباره نحوه عملکرد بخش های مختلف خودرو شهرت یافته، با تهیه کلیپی نتایج ارزیابی اش را در کانال یوتیوب خود منتشر نموده است.

همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید، تسلا مدل ۳ متعلق به آقای فنسک با چند ایراد ظاهری واضح از خطوط تولید خارج شده است. وجود چندین خط و خش در برخی نقاط بدنه اولین ایراداتی هستند که جلب توجه می کنند. این در حالی است که مدل خریداری شده از رنگ سفارشی ۲۵۰۰ دلاری بهره می برد.

Everything That's Wrong With My Tesla Model 3 - Quality Problems (12)

نکته عجیب و قابل تامل اینکه در بخشی از بدنه یک برآمدگی خیلی کوچک در زیر لایه اصلی رنگ دیده می شود؛ به گفته جیسون این برآمدگی احتمالا به دلیل گرد و غبار راه یافته به اتاق رنگ تسلا و چسبیدن یکی از ذرات به بدنه ایجاد شده است.

Everything That's Wrong With My Tesla Model 3 - Quality Problems (7)

فاصله ناهمگون پنل های بدنه از یکدیگر، تراز نبودن فاصله شکاف ها و اختلاف سطح اجزای مجاور هم نکات منفی دیگری هستند که آقای فنسک در تسلا مدل ۳ صفر کیلومتر خود متوجه آنها شده است. برای مثال فواصل متفاوت لبه های کاپوت با گلگیرها و اختلاف سطح آن در دو طرف با سپر یکی از ایرادات مونتاژی است که با کمی دقت می توان آن را تشخیص داد.

Everything That's Wrong With My Tesla Model 3 - Quality Problems (11)

این مهندس جوان در ادامه یک دستگاه سوبارو کراس ترک را نیز بررسی نموده و فواصل شکاف های موجود در بخش های مختلف آن را با تسلا مدل ۳ مقایسه کرده است. نتیجه این مقایسه حکایت از آن دارد که کراس اوور ژاپنی ها با دقت بیشتری مونتاژ شده و پنل های بدنه آن از فواصل کمتر و پیوسته تری برخوردار هستند. در واقع با یک جمع بندی کلی می توان گفت که تسلا تا حدی کیفیت را فدای کمیت کرده است تا بتواند سفارشات مشتریان را سر موعد تحویل دهد.

Everything That's Wrong With My Tesla Model 3 - Quality Problems (9)

البته تسلا نباید در زمینه ایرادات مونتاژی چندان هم حساس باشد، چرا که بعید است هیچ خودروسازی در جهان به گرد پای خودروسازان ایرانی در مورد عیوب مونتاژی برسد.وضعیت مونتاژ خودروهای ایرانی به حدی ضعیف است که فاصله ناهمگون قسمت های مختلف بدنه به راحتی و بدون نیاز به ابزارهای اندازه گیری دقیق قابل تشخیص است!

در این مورد کار از میلیمتر گذشته و شکاف بین برخی از قطعات به واحد سانتی متر رسیده است، به شکلی که به راحتی می توان این فاصله را با واحد بند انگشت سنجید.

Saipa Saina Quality problems

در پایان شما را به تماشای ویدیویی که آقای فنسک از مشکلات کیفی تسلا مدل ۳ تهیه کرده، دعوت می کنیم.

The post چالش تازه ایلان ماسک؛ مشکلات کیفی تسلا مدل ۳ کماکان ادامه دارد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

ماسک برای حل مشکل تولید تسلا مدل ۳ دست به دامن برنامه نویسان شد

کمپانی تسلا در عملی کردن وعده های خود برای افزایش میزان تولید ماشین به مشکل خورده و حالا ماسک برای رفع این مشکل یک «هکاتون» برگزار کرده است.

تسلا قبلا وعده داده بود در هفته ۲۵۰۰ خودروی الکتریکی مدل ۳ را به دست مشتریان می رساند اما نتوانسته از سقف ۲۰۰۰ دستگاه فراتر برود. روند تولید این ماشین به حدی پیچیده است که ماسک از آن به عنوان جهنمی یاد کرده که برای بهبود آن بعضی شب ها در کارخانه می خوابد.

مدل ۳ مهم ترین ماشین الکتریکی تولید انبوه این شرکت است که با چالش هایی نظیر کمبود تامین کننده، وابستگی بیش از حد به فرایندهای خودکار و معضلاتی در تولید باتری دست و پنجه نرم می کند.هکاتون

ایلان ماسک روز یکشنبه در پاسخ به توییت Ars Technica از برپایی هکاتون برای رفع مشکلات تولید رباتیک خبر داد. Ars Technica مخاطبان را به خواندن مقاله ای با موضوع «تکرار اشتباهات دهه ۱۹۸۰ خودروسازان توسط تسلا» دعوت کرده بود و ماسک در جواب آنها نوشته است:

انتقاد منصفانه ای است اما ما سریعا در حال رفع آن هستیم. در حال حاضر هکاتونی برای حل ۲ مشکل تولید رباتیک برگزار شده و امیدوار کننده به نظر می رسد.

هکاتون رویدادی است که در آن برنامه‌نویسان، ایده‌پردازان، طراحان گرافیکی و مدیران و دیگر فعالان کسب‌وکارهای رایانه‌ای در قالب تیم‌های منسجم توسعه نرم‌افزار گرد هم می‌آیند تا پروژه‌های نرم‌افزاری و گاهی سخت‌افزاری را با همکاری یکدیگر در زمانی محدود پیاده‌سازی کنند.

چالش های تولید مدل ۳ سال زمانی توجهات را به خود جلب کرد که تسلا از تولید تنها ۲۶۰ دستگاه در سه ماهه سوم ۲۰۱۷ خبر داد. تا پایان سه ماهه چهارم این میزان به ۲۴۲۵ دستگاه رسید که ۱۵۴۲ دستگاه از آنها نیز به مشتریان تحویل داده شد. ماسک برای حل این مشکلات برخی شب ها در کارخانه می ماند و حتی مدعی شده بود که بعضی شب ها روی زمین می خوابد چون کاناپه به اندازه کافی عریض نیست. کاربران این حرف او را دستمایه شوخی قرار داده و کمپینی را به منظور جمع آوری پول برای تخت خواب به راه انداخته بودند.

The post ماسک برای حل مشکل تولید تسلا مدل ۳ دست به دامن برنامه نویسان شد appeared first on دیجیاتو.

۸۲۹ کیلومتر؛ رکورد جدید تسلا مدل ۳ با یک بار شارژ

یکی از افراد خوش شانسی که توانسته تسلا مدل ۳ خود را دریافت کند. در سلسه ویدیوهایی که منتشر کرده است به دنبال رکورد شکنی در زمینه مسافت طی شده با یک بار شارژ کامل به وسیله تسلا مدل ۳ خود است.

او توانسته با یک بار شارژ کامل مسافت ۸۲۹ کیلومتر را در یک مسیر شهری طی کند.

البته او تا ذره آخر انرژی الکتریکی باتری ها را استفاده نکرده است و هنوز به میزان ۱۰Kwh از شارژ باتری های اتومبیل او باقی مانده بود.

گرچه او به دنبال رسیدن به رقم شگفت انگیز ۹۶۵ کیلومتری بود اما فعلا نتوانسته به این رقم دست پیدا کند.

طی کردن مسافت ۸۲۹ کیلومتری با سرعت ۴۸ کیلومتر بر ساعت آن هم برای خودرویی که EPA (آژانس حفاظت از محیط زیست) میزان برد آن را ۴۹۸ کیلومتر به طور متوسط اندازه گیری کرده قابل تقدیر است.

tesla-model 3

اما هنوز امیدهای بسیار زیادی به شکسته شدن این رقم وجود دارد و احتملا این فرد تنها کسی نخواهد بود که با تسلا مدل ۳ دست به چنین کاری خواهد زد.

در روزهای گذشته حجمه خبرهای منفی پیرامون تصادفات پی در پی خودروهای تسلا به وجود آمده است و این خبر که نشان از قابلیت اطمینان بالای تسلا در زمینه برد خودروهایش را می دهد، می تواند کمی اوضاع را به سود تسلا تغییر دهد.

The post 829 کیلومتر؛ رکورد جدید تسلا مدل ۳ با یک بار شارژ appeared first on دیجیاتو.

اولین تجربه رانندگی با تسلا مدل۳؛ نقطه عطف یا سرآغاز سقوط؟

تسلا مدل۳  بگونه‌ای متناقض، واقع‌گرایانه‌ترین و در عین حال جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌ی شرکت تحت امر ایلان ماسک تا به امروز لقب گرفته است. این خودرو که در ماه مارس ۲۰۱۶ با قیمت پایه ۳۶ هزار دلاری رونمایی شد، به علت برخورداری از بهایی متعادل، قادر است تا نقش به سزایی در دستیابی ایلان ماسک به هدف نهایی‌اش که همان تغییر دنیای اتومبیل به نفع انواع الکتریکی است، ایفا نماید.

همانطور که خودروسازان دنیای امروز بهتر به آن واقف هستند، تداوم موفقیت در یک بازار بزرگ مملو از خودروهای اقتصادی مشکل‌تر از حفظ موفقیت در بازار به نسبت کوچک خودروهای لوکس است. با وجود آنکه عده زیادی از مردم با پرداخت هزار دلار، جای خود را در صفحه خرید این خودرو رزرو نموده بودند اما تسلا تاکنون نتوانسته به وعده خود مبنی بر تولید حدود ۵۰۰۰ دستگاه مدل۳ در هفته، تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی عمل نماید.

البته بر طبق اطلاعات منتشر شده از سوی نشریه بلومبرگ، شرکت تسلا تنها توانسته به نرخ تولید ۱۰۷۶ دستگاه مدل۳ در هفته دست یابد و به طور کلی از ماه جولای ۲۰۱۷ تاکنون، موفق به تولید ۱۱۵۰۰ دستگاه از این خودرو شده است. متاسفانه تسلا تاکنون آمار دقیقی از میزان تولید و فروش این خودرو ارائه نداده و ما نمی‌توانیم صحت آمار فوق را تایید یا تکذیب نماییم.

تست تسلا مدل ۳ تحویل شده به خریداران

در این مقاله، ما خودروی یک شهروند را که در فوریه ۲۰۱۸ به او تحویل داده شده، مورد بررسی قرار داده‌ایم، چرا که شرکت تسلا به دلایل مختلف از تحویل یک خودروی قابل تست به ما خودداری نموده است.
البته آن طور که شرکت تسلا اعلام نموده، حداقل تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی خبری از تولید نمونه‌های ۳۶ هزار دلاری مدل ۳ به گوش نخواهد رسید. هر کدام از مدل۳ های کنونی به دو مجموعه آپشن مجهز شده‌اند: اولی بردارنده یک پکیج باتری به قیمت ۹ هزار دلار است که دامنه حرکتی خودرو را از ۳۵۴ به ۴۹۹ کیلومتر افزایش خواهد داد.

بسته سفارشی دوم نیز با بهایی معادل ۵ هزار دلار، حاوی امکاناتی همچون: صندلی برقی مجهز به گرمکن، سقف شیشه‌ای پانورامیک و یک سیستم صوتی پریمیوم است. در ضمن انتخاب هر رنگ دیگری به جز مشکی هزینه‌ای در حدود هزار دلار اضافه را شامل خواهد شد و اگر مایل به سفارش قابلیت‌های پیشرفته خودران بر روی اتومبیل خود باشید، بایستی ۵ هزار دلار دیگر نیز بپردازید.

اتومبیل مورد بررسی در این مقاله به تمامی آپشن های فوق مجهز شده و قیمت آن بالغ بر ۵۶ هزار دلار است.
چنین قیمتی بسیار بیشتر از بهای ب ام و سری۳ و هوندا آکورد است. در مقایسه با قیمت سدان‌های کوچک و لوکسی همچون ب ام و سری۳ و مرسدس بنز سی کلاس، تناسب منطقی میان قیمت و قابلیت‌های مدل۳ مشاهده نمی‌شود. همانند دو خودروی آلمانی مورد اشاره، مدل۳ نیز از سامانه انتقال نیرو به چرخ‌های عقب بهره می‌برد و توان خروجی پیشرانه آن هم تراز با قوای محرکه موتور بنزینی توربوشارژ چهار سیلندر به کار گرفته شده در آنهاست.

نیرویی که مدل۳ به واسطه یک موتور الکتریکی سوار شده بر روی اکسل عقب از دل الکترون ها بیرون می‌کشد، در حدود ۲۲۱ اسب بخار قدرت داشته و گشتاور حاصل از آن نیز معادل ۴۱۱ نیوتن-متر است. همچنین گفته شده که نمونه دو موتوره چهارچرخ محرک نیز بزودی وارد بازار خواهد شد.

عمده مصالح به کار رفته در ساختار مدل ۳ از جنس فولاد بوده اما درب‌ها و کاپوت خودرو از فلز آلومینیوم ساخته شده‌اند. وزن مدل۳ در حدود ۱۳۶ کیلوگرم بیشتر از ب ام و ۳۳۰i بوده و به خاطر قرارگیری مجموعه عظیم باتری در کف خودرو، گرانیگاه آن در ارتفاع ۴۷ سانتیمتری از سطح زمین واقع شده که مساوی خودروی مدرن مزدا میاتا است. توزیع وزن ۱۸۶۷ کیلوگرمی مدل۳ به گونه‌ای است که ۴۸٫۲ درصد آن در جلو قرار گرفته و مابقی بر نیمه عقبی خودرو سوار شده‌ است.

عملکرد غربیلک فرمان در تغییر مسیر و عبور از مسیرهای پر پیچ و خم، بسیار چابک و پرنشاط ارزیابی می‌شود. دقت و سفتی غربیلک فرمان در هر سه حالت رانندگی کامفورت، استاندارد و اسپرت در حد بسیار خوبی قرار دارد. اما در سوی دیگر، عملکرد ترمزهای احیاکننده متناسب با قوای محرکه این خودرو نبوده و در توقف کامل این خودرو دچار کاستی است.

در ضمن برخلاف برخی از رقبا (نیسان لیف)، اثری از حالت رانندگی با یک پدال که در ترافیک های شهری مایه آسایش بسیار راننده خواهد بود، در این خودرو مشاهده نمی‌شود. ضمنا خودروی مورد بررسی بر روی رینگ‌های ۱۸ اینچی، پوشانده شده با لاستیک چهار فصل میشلین ۲۳۵/۴۵R-18 سوار شده است.

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت مدل ۳ معادل ۵٫۱ ثانیه بوده و با ترمزگیری در سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت، این خودرو در فاصله ۵۳٫۶ متری از حرکت بازخواهد ایستاد.

این خودرو تنها ذره‌ای چابکتر از ب ام و ۳۳۰i و آئودی A4 مجهز به پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است. شتاب جانبی خودرو در پیست مخصوص نیز معادل ۰٫۸۴ جی اندازه گیری شد. اگر بخواهید با سرعت بسیار بالا از پیچ عبور نمایید، کم فرمانی خصیصه غالب عملکرد خودرو خواهد بود.

کابین خودرو از نظر عایق بندی در سطحی پایین‌تر از رقبای مشابه قرار داشته و صدای برخورد لاستیک‌ها با ناهمواری های جاده سرنشینان را مورد تاثیر قرار خواهد داد.

همچنین کابین خودروی مورد بررسی از برخی ارتعاشات و صداهای شبیه به جیرجیر، علیرغم کارکردی کمتر از ۴۰۰۰ کیلومتر، رنج می‌برد. میزان صدای ورودی به کابین در حدود ۶۹ دسی بل اندازه گیری شد که بیشتر از صدای نفوذی به کابین آئودی A4 است.

میزان رسمی مصرف سوخت ادعایی برای تسلا مدل۳ برابر ۴۹۹ کیلومتر در سیکل ترکیبی و ۴۸۱ کیلومتر در بزرگراه، به ازای یک مرتبه شارژ کامل باتری است.

در طی مسافت حدود ۳۲۰ کیلومتر با این خودرو در بزرگراه با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، متوجه شدیم که میزان مصرف انرژی آن کمتر از مقدار رسمی اعلام شده است. البته این اختلاف مصرف انرژی می تواند وابسته به اختلاف دمای محیط نیز باشد که به‌ نوبه خود قادر است اثر محسوسی بر مصرف انرژی موتورهای برقی این خودرو داشته باشد.

صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی به قطر ۱۵ اینچ، همه چیز، از نقشه های مسیریابی و مولفه‌های سیستم صوتی گرفته تا داده‌های مرتبط با میزان شارژ باتری و دامنه حرکتی را به خوبی نمایش می‌دهد.

این صفحه نمایشگر که در میانه داشبورد ساده‌ی مدل۳ قد برافراشته، از دقت، وضوح و گرافیک بسیار مناسبی برخوردار است.

دکمه‌های فیزیکی به ندرت در کابین مدل ۳ قابل مشاهده هستند. در این میان می‌شود به دکمه‌های شیشه بالابر، دربازکن برقی، دو دکمه تعبیه شده بر روی غربیلک فرمان به همراه دسته راهنما و دسته‌ی دیگر قرار گرفته بر روی ستون فرمان که کروز کنترل و فرمان خودکار از طریق آن فعال شده و قابلیت تعویض دنده را نیز داراست، اشاره نمود. در اینجا از دکمه‌های کنترل تهویه، سیستم صوتی و همچنین صفحه کیلومتر شمار پشت غربیلک فرمان خبری نیست. دریچه تهویه نیز در سرتاسر داشبورد امتداد یافته است.

میزان دید به سمت جلو از داخل کابین در حد بسیار مناسب قرار دارد اما دید عقب تا حدی محدود شده است.
در داخل کابین خودرو با فضای فراخی مواجه هستیم به طوری که حس خوشایندی را در سرنشینان پدید می‌آورد. همچنین به واسطه وجود کنسول بزرگ تعبیه شده به جای تونل جعبه دنده و یک صندوق بار جلو علاوه بر صندوق عقب، فضای کافی برای جای دادن اسباب و وسایل در این خودرو وجود خواهد داشت.

صندلی های ردیف دوم موجودی کمبودی از نظر فضا وجود ندارد و اما ارتفاع نسبتاً زیادی از خودرو باعث می شود تا زانوهای سرنشینان بالاتر از حد معمول قرار بگیرد و این موضوع می‌توانند باعث رنجش آنها شود.همچنین صندلی های ردیف با درجه ۶۰۴۰ قابلیت تا شدن دارند که این موجب افزایش حجم صندوق بار خواهد شد.

در پایان به ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که اگرچه اصلاح یک خودرو الکتریکی نسبتاً لوکس با قابلیت‌های مناسب است اما قیمت بالای ۵۰هزار دلار و تاخیر در واگذاری آن به خیل عظیم مشتریان منتظر، می‌تواند به اعتبار این خودرو لطمه و آن را از هدف اصلی اش که همان فراگیر نمودن خودروهای برقی در بین عموم افراد جامعه است، دور نماید.

The post اولین تجربه رانندگی با تسلا مدل۳؛ نقطه عطف یا سرآغاز سقوط؟ appeared first on دیجیاتو.

ایلان ماسک کارمندان تسلا را به بهره وری بیشتر و استفاده از عقل سلیم دعوت کرد

ایلان ماسک که این روزها سرگرم مدیریت پروژه های مختلف بر روی زمین و فضاست، اخیرا نامه ای به کارمندان شرکت تسلا ارسال کرده و نکاتی را درباره مدل ۳ و برنامه های مرتبط با آن مطرح کرده است.

همانطور که پیشتر نیز به اطلاعتان رسانده ایم، از زمانی که مدل ۳ وارد فاز تولید شده، مشکلات متعددی بر سر راه آن قرار گرفته و تسلا نتوانسته تیراژ تولید را طبق پیش بینی های انجام شده پیش ببرد.

در نامه ارسالی مدیر عامل تسلا به کارمندان، این مساله مورد توجه قرار گرفته و آقای ماسک ضمن اشاره به ۲۴ ساعته شدن خطوط تولید، از کارکنان خود خواسته که با تلاش بیشتر بازده و کاراییشان را افزایش دهند.

برای ترغیب کارمندان، آقای ماسک از تجارب شخصی خود نیز نوشته و آنها را به استفاده از این تجارب فراخوانده است. برای مثال وی گفته:

به محض اینکه معلوم شد یک جلسه یا تماس تلفنی سودی برای شما ندارد، فورا از آن انصراف دهید. این کار به هیچ وجه گستاخانه محسوب نمی شود، گستاخانه این است که فردی را نگه داری و وقتش را تلف کنی.

در قسمت دیگری آقای ماسک آورده:

به طور کلی همیشه باید از عقل سلیم به عنوان راهنما استفاده کرد. اگر پیروی از قانون یک کمپانی در شرایطی خاص به وضوح مسخره انگاشته شود، طوری که در صورت انجام آن فرد سوژه کاریکاتورها خواهد شد، این قانون باید تغییر پیدا کند.

با این یادداشت مدیر عامل تسلا کارمندان خود را به استفاده از عقل سلیم تشویق می کند. در واقع او از آنها می خواند که برای انجام صحیح امور و کارها، نیازی نیست که از سلسله مراتب و مافوق ها احساس نگرانی نموده و از پیشنهادات سازنده اجتناب کنند.

musk

به گفته ایلان ماسک، تسلا باید تا آخر ماه ژوئن بتواند هر هفته ۶ هزار دستگاه مدل ۳ تولید کند. این رقم پیش از این ۵ هزار دستگاه تعیین شده بود، اما ظاهرا آقای ماسک می خواهد با افزایش ظرفیت تولید، به استقبال دیگر مشکلات احتمالی در زنجیره تامین و ساخت قطعات برود.

به منظور دستیابی به این هدف، قرار است تسلا هر هفته حدود ۴۰۰ نفر را در کارخانه های خود در فریمانت و گیگافکتوری نوادا به استخدام خود در آورد.

پیش از این تسلا تولید هر هفته ۲٫۵۰۰ دستگاه مدل ۳ را تا آخر سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ هدفگذاری کرده بود که البته در دستیابی به آن ناموفق بود.

در پایان بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که ایلان ماسک برای افزایش بهره وری و کارایی، در دفتر کار خود بر روی یک مبل نه چندان راحت به استراحت می پردازد تا احیانا مدت زمان حضورش بر روی این مبل زیاد طول نکشد!

با انتشار این قضیه، برخی از طرفداران او دست بکار شده اند تا با جمع آوری پول، بودجه کافی برای خرید یک مبل راحت تر را برای پیشرو ترین مدیر دنیای تکنولوژی فراهم آورند.

The post ایلان ماسک کارمندان تسلا را به بهره وری بیشتر و استفاده از عقل سلیم دعوت کرد appeared first on دیجیاتو.

کاربران یک سایت به منظور خرید کاناپه برای ایلان ماسک ۵ هزار دلار اعانه جمع کردند

ایلان ماسک این روزها برای سر و سامان دادن به روند تولید تسلا مدل ۳ ساعات بسیاری از شبانه روز را در کارخانه به سر می برد و این مساله به دست مایه شوخی کاربران تبدیل شده است

کمپانی تسلا قبلا وعده داده بود در هفته ۲۵۰۰ خودروی الکتریکی مدل ۳ را به دست مشتریان می رساند اما نتوانسته از سقف ۲۰۰۰ دستگاه فراتر برود. روند تولید این ماشین تا حدودی پیچیده بوده و حتی ماسک از آن به عنوان جهنمی یاد کرده که برای بهبود آن بعضی شب ها در کارخانه می خوابد.

وی اخیرا در مصاحبه با «گیل کینگ»، خبرنگار  شبکه CBS مدعی شده که بعضی شب ها روی زمین می خوابد چون کاناپه به اندازه کافی عریض نیست.ایلان ماسکحالا برخی کاربران اینترنت با راه اندازی صفحه ای در  پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی GoFundMe به دنبال جمع آوری پول به منظور خریدن یک کاناپه جدید برای ایلان ماسک هستند تا در بین شیفت های سنگین کارخانه تسلا روی آن استراحت کند. در این صفحه توضیحات زیر ارائه شده است:

ایلان ماسک در حال پیشبرد دنیا به سمت استفاده از انرژی پایدار و حمل نقل مبتنی بر آن است. او اخیرا برای بهبود تولید ماشین مدل ۳ ناچار شده در کارخانه «فرمونت» بخوابد و این کاناپه ای است که روی آن استراحت می کند. ما به عنوان اعضای این جامعه نباید اجازه دهیم این وضع ادامه پیدا کند، پس بیایید باهم کاناپه جدیدی برای او تهیه کنیم.

این صفحه در ابتدا برای دریافت هزار دلار ساخته شده بود اما تا کنون نزدیک به ۵ هزار دلار اعانه دریافت کرده است.

کاربران در مرحله بعد قصد دارند درخواستشان را از طریق توییتر به گوش ماسک برسانند اما اگر وی این هدیه را قبول نکند آن را به خیریه اهدا می کنند. این حرکت در توییتر نیز بازتاب پیدا کرده و برخی از آن انتقاد کرده اند.

The post کاربران یک سایت به منظور خرید کاناپه برای ایلان ماسک ۵ هزار دلار اعانه جمع کردند appeared first on دیجیاتو.

تسلا مدل ۳ پرفروش ترین خودروی سبز ایالات متحده در سه ماه اول ۲۰۱۸

مدل ۳ ارزان ترین خودرویی است که بر روی خطوط تولید کمپانی تسلا قرار دارد. این خودروی برقی با توجه به قیمت به مراتب پایین تری که نسبت به مدل S و مدل X دارد، طیف بیشتری از مشتریان را هدف گرفته و می تواند نقشی کلیدی در موفقیت تسلا داشته باشد.

از زمان ورود به فاز تولید، مدل ۳ درگیر مشکلات فراوانی بوده و آمار ساخت آن با هدفگذاری های انجام شده فاصله معناداری داشته است. یکی از دلایل مشکلات موجود به پیش فروش فراتر از انتظار و تعداد بالای سفارش های دریافتی بر می گردد. این مساله در ابتدا طوری تسلا را غافلگیر کرد که ایلان ماسک از عبارت “جهنم تولید” برای توصیف وضعیت پیش روی کمپانی استفاده نمود.

به هر ترتیب ممکن روند تولید مدل ۳ اینک کمی شتاب گرفته و تا حدی به پیش بینی های آقای ماسک نزدیک شده است؛ هر چند در این بین مشکلات کیفی نیز بعضا دامن گیر این خودرو شده و انتقادهایی را در پی داشته است.

اخیرا با پایان یافتن ماه مارس، آمارهایی در رابطه با عملکرد خودروسازان مختلف در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ در ایالات متحده منتشر شده است. بر این اساس تسلا مدل ۳ علی رغم تمامی مشکلات و معایب با کنار زدن تویوتا پریوس پرایم هیبریدی و شورولت بولت برقی به عنوان پرفروش ترین خودروی برقی شده (شامل خودروهای هیبریدی و تمام الکتریکی) دست یافته است.

طبق گزارشی که در پایگاه خبری بلومبرگ منتشر شده، در سه ماه اول ۲۰۱۸ تسلا توانسته ۸,۱۸۰ دستگاه مدل ۳ به مشتریان تحویل دهد. در همین مدت تویوتا موفق به فروش ۶,۴۶۸ دستگاه پریوس پرایم شده و شورولت نیز ۴,۳۷۵ دستگاه بولت به فروش رسانده است.

toyota prius_prime

هفته گذشته تسلا اعلام کرد که در عرض ۷ روز توانسته بیش از ۲,۰۰۰ دستگاه مدل ۳ تولید کند، رقمی که در صورت تداوم آن به احتمال زیاد از مشکلات بیشتر پیشگیری خواهد شد. البته این رقم هنوز با حجم تولید ۲,۵۰۰ دستگاه در هر هفته که ایلان ماسک برای اواخر مارس قول داده بود، فاصله دارد.

به واسطه همین اعداد و ارقام جدید، سهام تسلا در اوایل هفته گذشته اندکی بهبود پیدا کرده است. این اتفاق در حالی رخ داد که به دلیل دروغ آوریل ایلان ماسک مبنی بر ورشکست شدن تسلا، اخیرا شاهد افت ۲٫۵ درصدی ارزش سهام این شرکت بودیم.

 

The post تسلا مدل ۳ پرفروش ترین خودروی سبز ایالات متحده در سه ماه اول ۲۰۱۸ appeared first on دیجیاتو.