جایگزین دفترچه‌های بیمه درمانی تامین اجتماعی چیست؟

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، سازمان تامین اجتماعی با ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش بزرگ‌ترین نهاد حمایتی کشور است.

سازمان تامین اجتماعی توانسته است با ارائه خدمات درمانی به بیمه گذار و افراد تحت پوشش بخش بزرگی از بازار بیمه را در اختیار قرار دهد.

دفترچه بیمه تامین اجتماعی جهت دریافت خدمات درمانی صادر می‌شود و تا حدودی از هزینه‌های درمانی افراد تحت پوشش خود را پرداخت می‌کند.

با این حال از چندی پیش حذف دفترچه‌های بیمه درمانی تامین اجتماعی در دستور کار دستگاه‌های مربوطه در مراکز ملکی تامین اجتماعی قرار گرفته است.

محمد حسن زدا سرپرست سازمان تامین اجتماعی در این باره می‌گوید: حذف دفترچه بیمه در مراکز غیرملکی با مشکل امضای دیجیتالپرداخت آنلاین ۶۰ درصدی به پزشکان مواجه است.

 سرپرست سازمان تامین اجتماعی ادامه می‌دهد: امید است با همکاری دستگاه‌های مربوطه روند حذف دفترچه بیمه درمانی در مراکز غیر ملکی سازمان نیز اجرایی شود؛ چرا که این سازمان به دنبال ارائه خدمات غیرحضوری است.

گفتنی است، دفترچه‌های درمانی همچنان در مراکز طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی اعتبار دارد و برای مراجعه به مراکز درمانی باید در اختیار بیمه شدگان قرار گیرد.

در اجرای طرح گسترش خدمات غیرحضوری و میز خدمت، ۳۰ سرویس از طریق سامانه‌های تلفن همراه به بیمه شدگان ارائه می‌شود و به زودی هم خدمات دیگری به چرخه خدمات غیرحضوری اضافه خواهد شد. /باشگاه خبرنگاران جوان

دفترچه‌های بیمه درمانی تامین اجتماعی حذف می‌شوند.

آغاز ارسال پیامک تأمین اجتماعی به جاماندگان بسته حمایتی از امروز

این خبر جایگزین دفترچه‌های بیمه درمانی تامین اجتماعی چیست؟ اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

اعزام بازنشستگان تامین اجتماعی به مشهد در ایام نوروز

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، محمدرضا جعفریاندر پاسخ به پرسشی پیرامون اعزام بازنشستگان تأمین اجتماعی به مشهد مقدس در ایام عید نوروز اظهار کرد: طرح کرامت رضوی را از اقدامات ماندگار و موفقیت آمیزسازمان تأمین اجتماعی محسوب می‌شود. سال گذشته ۳۲ هزار بازنشسته تأمین اجتماعی به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی افزود: امسال قصد داریم ۳۵ تا ۴۰ هزار بازنشسته را به مشهد ببریم و برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه طی یک سال اخیر هر هفته حدود ۱۰۰۰ تن به مشهد مقدس در قالب طرح کرامت رضوی اعزام داشتیم گفت: برخلاف سال‌های گذشته که ممکن بود برنامه اعزام چند هفته قطع شود و پیوسته نباشد، امسال حتی یک هفته تأخیر و قطعی در برنامه اعزام‌ها نداشتیم.

جعفریان ادامه داد: برای ایام عید نوروز ثبت نام ویژه نداریم و اعزام‌ها طبق روال انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر تعداد متقاضیان بیشتر باشد سعی می‌کنیم از هتل‌های دیگری نیز استفاده کنیم عنوان کرد: ما امسال با توجه به افزایش حجم اعزام‌ها و رسیدن به سقفی که پیش بینی کرده بودیم یک هتل برای اسکان بازنشستگان به مجموعه هتل‌های دیگر اضافه کردیم تا بتوانیم به برنامه‌ریزی خود جامه عمل بپوشانیم. برای ایامعیدنوروز نیز مشکل خاصی وجود ندارد و طبق برنامه‌ریزی‌ها انجام خواهد شد. /ایسنا

پاسخ تامین اجتماعی به برخی پرسش‌ها درباره «بسته حمایتی»

این خبر اعزام بازنشستگان تامین اجتماعی به مشهد در ایام نوروز اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

پرداخت نقدی جاماندگان “بسته حمایتی” از چه زمانی آغاز می‌شود؟

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، رحیم اردلان درباره آخرین آمار  پیامک‌های ارسال‌شده از سوی افراد جامانده از دریافت بسته‌های حمایتی اظهار کرد: تا روز ۱۷ بهمن که به‌‌عنوان آخرین مهلت ارسال پیامک‌ها تعیین شده بود، ۳ میلیون و ۷۱ هزار و ۵۰۰ نفر در دو سامانه #۸*۱۴۲* و #۸*۱۴۲۰* ثبت شده است.

وی تصریح کرد: فرایند بررسی اعتراضات ثبت شده از سوی جاماندگان بسته حمایتی از ۲۳ بهمن آغاز خواهد شد و قرار است در یک بازده زمانی تا ۲۹ بهمن وضعیت افراد جامانده از بسته حمایتی مشخص شوند و در نهایت اسامی افراد که مشمول طرح باشند به وزارت رفاه ارسال خواهد شد.

اردلان یادآور شد: پس از ارسال اسامی به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و پس از تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، رقم ریالی خانواده‌های که مستحق بسته حمایتی باشند، واریز خواهد شد.

معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی خاطر‌نشان کرد: از ۱۷ بهمن فعالیت دو سامانه اشاره شده، متوقف شده و در واقع هیچ اعتراضی از این تاریخ به بعد ثبت نخواهد شد.

وی گفت: هم‌اکنون نمی‌توان اعلام کرد که از بین ۳ میلیون و ۷۱ هزار و ۵۰۰ نفری که اعتراض خود را ثبت کرده‌اند چه تعداد بسته حمایتی خود را دریافت می‌کنند و باید منتظر ماند تا اعتراضات بررسی و در نهایت اعلام شود که از طریق   شماره تلفن همراه خانواده‌ها به  آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد. /تسنیم

توزیع اینترنتی گوشت های وارداتی از ۲۵ بهمن

این خبر پرداخت نقدی جاماندگان “بسته حمایتی” از چه زمانی آغاز می‌شود؟ اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

پاسکاری مشمولان جامانده از دریافت “بسته حمایتی” بین مسئولان امر

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، اقدام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی هفته‌های اخیر در نحوه توزیع “بسته‌های حمایتی” به خانواده‌های مشمول این طرح و فرایند ناقص و معیوب توزیع این بسته‌ها، گلایه‌های شدید مشمولان دریافت این بسته‌‌ها که از دریافت آن محروم شده‌اند را در پی داشته است.

اگر چه مسئولان دولتی در حوزه‌های مختف بارها از عزم جدی دولت برای حمایت از اقشار متوسط و ضعیف جامعه گفته‌اند اما عملکرد صورت گرفته در این بخش حکایت دیگری دارد؛ نکته جالب اینکه مسئولان این وزارتخانه به جای پاسخگویی دقیق و به‌موقع به معترضان، با پاسکاری خانواده‌ها بین وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی عملا سعی دارند این بار را از دوش خود بردارند!

اگر چه به گفته مسئولان رفاهی دولت،  توزیع مرحله اول بسته‌های حمایتی به پایان رسیده است اما هنوز تعداد قابل توجهی از خانواده‌ها هنوز بسته حمایتی خود را دریافت نکرده‌اند و پیگیری‌های آنها نیز برای این موضوع راه به جایی نبرده است.

در حالیکه متولی توزیع این بسته‌ها وزارت رفاه است و وزیر محترم این وزارتخانه باید پاسخگو این ناکارآمدی باشد که وی سکوت را ترجیح داده است و حتی سایر مسئولان رفاهی این وزارتخانه در این زمینه پاسخگوی خبرنگاران نیستند و ظاهراً قرار نیست افراد جامانده از بسته‌های حمایتی از این بسته‌ها بهره‌مند شوند.

البته بر اساس اعلام مسئولان سازمان تامین اجتماعی، ثبت اعتراضات در دو سامانه #۸*۱۴۲* و #۸*۱۴۲۰* همچنین شماره تماس  ۱۴۲۰ در روز چهارشنبه مورخ ۱۷ بهمن ۹۷  پس از ۱۰ روز از ثبت اعتراضات به پایان می‌رسد و بعد از این مرحله، استحقاق‌سنجی ثبت‌نام‌شدگان ظرف مدت یک هفته کاری انجام خواهد؛ در حال حاضر بسیاری از جاماندگان بسته حمایتی با ارسال کد ملی به دو سامانه اشاره شده اعتراضات خود را برای پیگیری ثبت کرده‌اند که بر اساس اعلام قبلی از سوی مسئولان حوزه رفاهی، قرار بود این پیامک‌‌ها به محض ارسال، پاسخ داده شود اما در ادامه مسئولان سازمان تامین اجتماعی اعلام کردند که پیامک‌های ارسال شده پس از یک هفته پاسخ داده خواهد شد!

در ارتباط با ارسال پیامک به دو سامانه فوق، بسیاری از خانواده‌ها نیز نتواسته‌اند اعتراض خود را در دو سامانه #۸*۱۴۲* و #۸*۱۴۲۰* ثبت کنند و تکلیف این افراد همچنان مشخص نیست؛ فرایند شناسایی خانواده‌های مشمول طرح بسته حمایتی، فرایند توزیع همچنین نحوه ثبت اعتراضات و رسیدگی به آنها همچنان مورد اعتراض مشمولان این طرح است؛ ظاهراً بانک اطلاعات صحیح و کاملی از مشمولان بسته حمایتی در اختیار تامین اجتماعی قرار ندارد! /تسنیم

توضیحات جدید تأمین اجتماعی درباره جاماندگان “بسته حمایتی”

این خبر پاسکاری مشمولان جامانده از دریافت “بسته حمایتی” بین مسئولان امر اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

توضیحات جدید تأمین اجتماعی درباره جاماندگان “بسته حمایتی”

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، ۱۳ بهمن ماه گزارشی با عنوان سامانه‌های “سرِکاری” سازمان تأمین اجتماعی برای پیگیری بسته‌های حمایتی درباره فرایند توزیع “بسته‌های حمایتی” و مشکلات افراد مشمولی که این بسته به آنها پرداخت نشده، منتشر کردیم.

در این گزارش به گلایه‌های خانواده‌هایی پرداخته شد که با وجود اینکه دریافتی آنها کمتر از ۳ میلیون تومان است و بیمه‌شده تأمین اجتماعی هستند، رقم ریالی بسته حمایتی خود به آنها تعلق نگرفته است.

بر اساس اعلام مسئولان سازمان تأمین اجتماعی، این دسته از مشمولان بسته حمایتی باید درخواست‌های خود ر‌ا در صورت دارا بودن شماره تلفن همراه اول و ثبت کد ملی خود  به سامانه #۸*۱۴۲* همچنین در صورت دارا بودن شماره همراه ایرانسل و رایتل با ثبت کد ملی خود از طریق سامانه #۸*۱۴۲۰*  پیگیری می‌کردند! علاوه بر اینکه شماره تماس ۱۴۲۰ نیز یکی دیگر از راه‌های ارتباطی سازمان تأمین اجتماعی اعلام شد.

بر همین اساس، بسیاری از خانواده‌هایی که نسبت به عدم دریافت بسته‌ حمایتی خود اعتراض داشتند، اقدام به ثبت اعتراض خود در دو سامانه اشاره‌‌شده داشتند اما با گذشت چندین روز هنوز هیچ پاسخی از سوی دو سامانه به آنها داده نشده است.

روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی توضیحاتی را در این باره ارسال کرده که در ادامه آمده است:

“همان‌طور که به استحضار مردم شریف و فهیم ایران رسانده شده است، خانوارهایی که درآمد آنها کمتر از ۳ میلیون تومان در ماه است و تاکنون بسته حمایتی دولت را دریافت نکرده‌اند از فرصت ۱۰روزه ثبت‌نام برخوردار هستند که بر اساس برنامه تعیین‌شده، تاریخ ثبت‌نام در روز چهارشنبه مورخ ۱۷ بهمن ۹۷ پایان می‌یابد و بعد از این مرحله، استحقاق‌سنجی ثبت‌نام‌شدگان ظرف مدت یک هفته کاری انجام خواهد پذیرفت لذا بر اساس نتایج استحقاق‌سنجی به تمام متقاضیان از طریق شماره تلفن همراهی که با آن کد ملی خود را ارسال کرده‌اند، پاسخ داده می‌شود؛ لازم به ذکر است فرآیند فوق از ابتدای شروع طرح اعلام شده و هیچ‌گونه انحرافی در آن صورت نگرفته است”.

مسکن راکد می‌شود، سکه و بورس رونق می‌گیرد

این خبر توضیحات جدید تأمین اجتماعی درباره جاماندگان “بسته حمایتی” اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

یک سوم داروهای گران خارجی در کشور قاچاق می‌شود

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، مهدی درخشان شنبه ۱۳ بهمن در آئین افتتاح بخش‌های سی سی یو و پست سی سییو بیمارستان شهید بهشتی شیراز افزود: بدون ایجاد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، مردم نمی‌توانند به سادگی و سهولت از خدمات تأمین اجتماعی در کشور بهره‌مند شوند و مهم‌تر اینکه روند نظارت‌ها و کنترل نیز کامل نخواهد بود.

وی عنوان کرد: به دلیل کامل نبودن زیرساخت فناوری اطلاعات به ویژه در حوزه درمان غیرمستقیم، نظارت و کنترل بر امور در این بخش به درستی انجام نمی‌شود و هدر رفت منابع نیز وجود دارد.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی کشور ادامه داد: عملیات گسترش زیرساخت فناوری اطلاعات که در سال جاری در این سازمان آغاز شده در سال ۹۸ به جد دنبال می‌شود، چرا که این فناوری فرآیندهای اداری این سازمان را آسان‌تر می‌کند.

درخشان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در دهه فجر امسال ۱۲ پروژه عمرانی بخش درمان در کشور افتتاح خواهد شد و همچنین عملیات اجرایی ۲۲ طرح نیز تا اسفندماه ۹۷ به اتمام می‌رسد و پس از تجهیز در هفته تأمین اجتماعی سال ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به شروع عملیات احداث ۴۲ طرح عمرانی در حوزه درمان از دهه فجر ۹۷ در سراسر کشور، عنوان کرد: این طرح‌ها در سال ۹۸ و ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسند و ۴۰ طرح دیگر نیز اکنون در مرحله طراحی اولیه قرار دارند.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: ارتباط کاری عمیق و سازمان یافته این سازمان با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امری ضروری است، زیرا بسیاری از مشکلات حوزه سلامت ناشی از همین مسئله و نبود ارتباط تعریف شده با وزارت بهداشت است که در این زمینه نیز اقداماتی در دست انجام است.

درخشان ارتباط عاطفی و صمیمی با مردم را مسئله مهمی دانست و گفت: توجه به این موضوع امر جدیدی نیست اما متأسفانه تاکنون بیشتر در حد کلیشه باقی مانده است. دو سال گذشته طرح خوشرویی با بیماران و همراهان آنها در سیستم درمانی استان خراسان رضوی اجرا شده و خوشبختانه مبتکر این طرح نیز روابط عمومی مدیریت درمان خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر پرستاران و سایر پرسنل درمانی استان خراسان رضوی داوطلبانه به طرح خوشرویی با بیماران و همراهان آنها می‌پیوندند که این مسله باعث رضایت مردم از کادر درمانی این استان شده است که باید چنین طرح‌هایی در استان‌های دیگر نیز با مدیریت خود پرسنل اجرایی شود.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی کشور یادآور شد: براساس نظرسنجی این سازمان که اخیراً نتایج آن حاصل شده، بیش از ۹۵ درصد نارضایتی بیماران و همراهان آنها از رفتارهای پرسنل حوزه درمان و نه از کمبودهای سخت افزاری است.

بخش سی سی یو و پست سی سی یو بیمارستان شهید بهشتی شیراز با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان بطور کامل بهسازی و به بهره‌برداری رسید. /ایسنا

وزارت بهداشت: مردم به هیچ وجه نگران تامین دارو در سال ۹۸ نباشند

این خبر یک سوم داروهای گران خارجی در کشور قاچاق می‌شود اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

مهلت ۱۰ روزه برای خانوارهای جامانده از بسته حمایتی / توزیع بسته بین ۱۴ میلیون نفر

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، احد رستمی درباره نحوه اعتراض آن دسته از بیمه پردازان تامین اجتماعی که از دریافت بسته حمایتی دولت جامانده اند، توضیح داد: چنانچه مجموع درآمد اعضای خانواری که بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی هستند  کمتر از ۳ میلیون تومان درماه است و تا کنون بسته حمایتی خود را دریافت نکرده اند، در صورت دارا بودن شماره تلفن همراه اول، لازم است کد ملی خود را به #۸*۱۴۲* و درصورت دارا بودن شماره همراه ایرانسل و رایتل باید کد ملی خود را به #۸*۱۴۲۰* ارسال کنند.

وی تاکید کرد : معترضین برای ثبت اعتراض خود در سامانه مذکور،، ۱۰ روز فرصت دارند.وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها درخواست هایی را پیگیری خواهد کرد که کد ملی سرپرست خانوار یارانه بگیر به همراه شماره تلفن وی و یا یکی از اعضای خانوارش در سامانه ثبت شده باشد.

مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی اضافه کرد :با توجه به اینکه بسته حمایتی بیمه پردازان تامین اجتماعی به حساب یارانه سرپرست خانوار واریز شده است، لازم است افراد قبل از ثبت اعتراض، از عدم واریز بسته حمایتی به حساب سرپرست خانوار اطمینان حاصل کنند.

۲ کد دستوری جدید برای استعلام «بسته حمایتی دولت»

رستمی یاد آورشد: ارسال پاسخ از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به افراد معترض، حداقل دو هفته زمان خواهد برد و نتیجه به صورت پیامک، به شماره تلفنی ارسال می شود که در زمان ثبت اعتراض، به سامانه وارد شده است. بر این اساس، افراد برای پیگیری اعتراض و یا دریافت پاسخ، نیازی نیست به سازمان یا ادارات دولتی مراجعه کنند و تنها از طریق سامانه یاد شده اطلاع رسانی انجام می شود.

وی تاکید کرد : تا زمانی که پاسخگویی به اعتراضات به پایان نرسیده است، طرح حمایت غذایی ادامه دارد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی اشاره کرد : رانندگان بین شهری و درون شهری، کارگران ساختمانی ، قالیبافان و شاغلان صنایع دستی،مشاغل آزاد و خویش فرمایان، کارگران کارگاه های متفرقه، شاغلین کسب و کارهای خانگی، کارگران باربر، زنبورداران و دریافت کنندگان بیمه بیکاری از جمله افراد بیمه پردازی بوده اند که تا کنون بسته های حمایتی خود را دریافت کرده اند. /فارس

لاریجانی: افزایش قیمت خودرو در بعضی موارد قانونمند نبوده و غیرمنطقی است

این خبر مهلت ۱۰ روزه برای خانوارهای جامانده از بسته حمایتی / توزیع بسته بین ۱۴ میلیون نفر اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

۲ کد دستوری جدید برای استعلام «بسته حمایتی دولت»

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، با بیان اینکه سامانه ۱۴۲۰ و کد دستوری #۸*۱۴۲* آماده پاسخگویی به سوالات بیمه شدگان برای دریافت بسته حمایتی است گفت: سامانه #۹*۱۴۲* نیز پاسخگوی سوالات است.وی افزود: این کد دستوری جدید مربوط به استعلام مشمولان سبد از بیمه شده تامین اجتماعی، دریافت بسته از صندوق بازنشستگی کشوری، عدم دریافت شماره حساب یارانه، تعلق نگرفتن یارانه، در انتظار پرداخت بسته کارمندان دولت، دریافت بسته از بازنشستگی فولاد، دریافت بسته از بنیاد شهید، دریافت بسته از بازنشستگی تامین اجتماعی، دریافت بسته از آموزش و پرورش، دریافت بسته از بازنشستگی نیروهای مسلح، دریافت بسته از کمیته امداد، دریافت بسته از بهزیستی و درآمد ماهیانه خانوار که بیش از مصوبه است، می‌شود. /ایسنا

بنزین در سال ۹۸ گران نمی‌شود

این خبر ۲ کد دستوری جدید برای استعلام «بسته حمایتی دولت» اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

کد دستوری تأمین اجتماعی برای پیگیری «بسته حمایتی»

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، محمد حسن زدا افزود: این افراد می‌توانند کد دستوری #۸*۱۴۲* را شماره گیری و کدملی سرپرست خانوار را وارد کنند تا پاسخ برای آنها ارسال شود که آیا مشمول دریافت این کمک هستند یا خیر؟

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی (۱۴۲۰) تماس‌های فراوانی در این خصوص را پاسخ داده است، گفت: کد دستوری مذکور برای پاسخگویی بهتر و بیشتر مخاطبان تعریف شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، زدا با اشاره به ارائه بسته کمک دولت به بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از بیمه شدگان و ۲ میلیون و ۶۰۰ میلیون نفر مستمری بگیر این سازمان که شرایط دریافت این کمک را داشته اند، بسته حمایتی پرداخت شده است. /ایسنا

چه کسانی مشمول افزایش ۲۰ درصدی دستمزد هستند؟

این خبر کد دستوری تأمین اجتماعی برای پیگیری «بسته حمایتی» اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

پاسخ تامین اجتماعی به برخی پرسش‌ها درباره «بسته حمایتی»

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، در روز دوم آبان ماه بسته حمایتی دولت از خانوارهای کم درآمد در جلسه هیئت وزیران مورد بررسی و تایید نهایی قرار گرفت و طبق اطلاعیه وزارت رفاه اولین مرحله اجرای «طرح حمایت غذایی از اقشار کم‌ درآمد جامعه»،   از دوشنبه ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۷ عملیاتی شد.

مرحله اول این طرح شامل مددجویان و مشمولین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی  کشور بود. دراین طرح  به ازای هر خانوار و بر حسب بعد خانوار از ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، کارت یارانه سرپرست خانوار شارژ شد. این خانوارها می‌توانستند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، اقدام به خرید اقلام متنوع مواد غذایی مورد نیاز خود کنند.

کالاهای هدف این طرح شامل مواد غذایی نظیر گوشت، مرغ، برنج، حبوبات، روغن و سایر مواد خوراکی مورد نیاز خانوارها بود و فروشگاه رفاه، فروشگاه اتکا، فروشگاه افق کوروش، فروشگاه هفت، فروشگاه امکان، فروشگاه اسکاد، فروشگاه فرهنگیان، فروشگاه جانبو، تعاونی مصرف محلی، تعاونی روستایی کشور فروشگاه‌های طرف قرارداد بودند.

گروه دوم مشمولان بسته حمایتی کارکنان دولت بودند. در اواخر آبان ماه سال جاری بخشنامه‌ای از سوی نوبخت -رئیس سازمان برنامه و بودجه– به دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی که حقوق و فوق‌العاده‌های آنها از محل بودجه عمومی دولت پرداخت می‌شود ابلاغ و در آن تاکید شد که در راستای اجرای مصوبه دولت در رابطه با کمک جبرانی به کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی که مجموع پرداختی ماهیانه به هر یک از آنها کمتر از سه میلیون تومان است، تا مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از طریق حساب‌های بانکی مرتبط با حقوق و مزایای کارکنان مشمول واریز شود.

در آذر ماه؛ بازنشستگان تامین اجتماعی نیز  بسته حمایتی دولت را دریافت کردند.

گروه بعدی که واریز بسته حمایتی آنها از ابتدای هفته جاری و از ۲۹ دی ماه شروع شده است بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که طبق اعلام مسئولان تامین اجتماعی شمار آنها به شش میلیون و ۱۵۰ هزار نفر می‌رسد.

قرار بود عملیات واریز این مبالغ از سوی ۲۸ بانک عامل انجام شود که تا شب گذشته برای چهار میلیون و ۶۵۳ هزار و ۲۵۳ بیمه شده انجام شده بود و طبق گفته معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی با حل مشکل بانک ملی، شب گذشته  یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر باقی مانده نیز  مبالغ حمایتی را دریافت کردند و به این ترتیب عملیات واریز به اتمام رسید.

رحیم اردلان، معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به برخی پرسش‌های مردم از جمله اینکه آن دسته از بیمه شدگان که از آنها شماره حسابی ندارید باید چه کنند؟ اظهار کرد: آمار افرادی که اطلاعاتشان را در اختیار داشتیم شش میلیون و ۱۵۰ هزار نفر بودند که از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها، شماره حسابشان در اختیار ما قرار گرفته بود که عینا به بانک‌ها اعلام کردیم.

وی افزود: اگر شخصی احساس کرد مشمول دریافت بسته است یعنی سابقه بیمه پردازی طی هفت ماه گذشته داشت و دریافتی‌اش زیر سه میلیون تومان است اما بسته به حسابش واریز نشده، می‌تواند علت را از طریق تلفن گویای ۱۴۲۰ جویا شود و موارد را گزارش دهد، البته قرار بود که وزارت رفاه سامانه#۴*۴* را فعال کند که آن هم باید طی امروز و فردا فعال شود؛ البته اطلاع دقیقی در این باره ندارم و وزارت تعاون باید در این زمینه پاسخگو باشد.

اردلان همچنین درباره اینکه آیا بسته‌ها مشمول زنان بیمه شده‌ای که همسرشان شغل آزاد دارد می‌شود؟ اظهارکرد: بله.  اگر زن بیمه شده سرپرست خانوار باشد این مبلغ به حساب خودش و اگر سرپرست نباشد به حساب همسر و سرپرست خانوارش واریز می‌شود حتی اگر همسر وی بیمه شده نباشد.

وی درباره دختران کارمند مجرد که تنها فرد بیمه شده خانه خود هستند نیز گفت: بسته به این بیمه شدگان نیز تعلق می‌گیرد و به حساب سرپرست خانوارشان واریز می‌شود.

معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه‌شدگان سازمان‌ها نیز اظهارکرد: تفاوتی نمی‌کند بیمه شده متعلق به کجا باشد، فقط باید دریافتی زیر سه میلیون داشته باشد و از اول فروردین تا آخر مهر ۹۷ سابقه بیمه‌ای داشته باشد.

اردلان درباره زوج‌های جوانی که هر دو بیمه شده‌اند ولی حساب یارانه‌شان را از خانواده خود جدا نکرده‌اند نیز گفت: این مبلغ به حساب سرپرستشان واریز می‌شود.

پیش از این اعلام شده بود این بسته حمایتی برای خانوارهای یک نفره یک میلیون ریال، دو نفره یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، سه نفره دو میلیون ریال، چهار نفره دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و پنج نفره به بالا سه میلیون ریال است. در حالی که کامنت‌های مردمی حاکی از عدم انطباق مبالغ واریزی با ارقام اعلام شده دارد. به عنوان مثال مخاطبان در کامنت‌هایی نوشته اند: «سلام برای من ۸۰ تومن واریز شده جریان چطوره؟»، «بنده بسته حمایتی را کامل دریافت نکردم،سرپرست خانوار۳نفره هستم،مبلغ۱۰۰ هزارتومن برایم واریزکردن،چرا؟».

همچنین با وجود آنکه مشمولان فهرست سازمان تامین اجتماعی مبالغ حمایتی را دریافت کرده‌اند هنوز برخی بیمه‌شدگان نسبت به عدم پرداخت این مبلغ معترض‌اند و از آنجا که تلفن گویای ۱۴۲۰ سازمان تامین اجتماعی با حجم زیادی از تماس‌های مردمی روبرو شده نمی‌تواند پاسخگوی همه بیمه‌شدگان باشد. همچنین سامانه موبایلی  #۴*۴* که قرار بود از روز دوشنبه برای کسب اطلاع از دلیل عدم دریافت بسته حمایتی از سوی بیمه شدگان فعال شود همچنان در دسترس نیست. /ایسنا

آموزش پیگیری دریافت بسته حمایتی برای کسانی که آن را نگرفته‌اند + شماره تماس

این خبر پاسخ تامین اجتماعی به برخی پرسش‌ها درباره «بسته حمایتی» اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.