رقابت سوپر سدان های ۱۲۰۰ اسب بخاری؛ ب ام و M5 در برابر مرسدس بنز E63 S

این مقایسه از آن جدال های سخت خواهد بود. تقریبا می توان گفت که رقابت بر سر قدرت در بین  Power M و AMG بی ام و و مرسدس بنز تمامی نداشته و نخواهد داشت. حال دو سدان چهار درب ۶۰۰ اسب بخاری آخرین پرده از این رقابت بی پایان خواهند بود که قرار است در یک سفر ۲۴۰۰ کیلومتری به آن ها بپردازیم.

هر دو خودرو به سیستم چهارچرخ متحرک هوشمند مجهز شده اند تا قابلیت استفاده ۱۰۰ درصدی در مسیرهای برفی را از خود نشان دهند و در حالت drift می توانید یک سدان قدرتمند محور متحرک عقب با خوی شیطانی داشته باشید. هر دو در حدود ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارند و به جعبه دنده های اتوماتیک پیشرفته مجهز شده اند.

هر کدام به حالت های مختلف رانندگی و قابلیت تغییر در تنظیمات کنترل کشش مجهز شده اند تا بسته به توانایی ها و استعداد هر راننده بهترین تجربه رانندگی را انتقال دهند.

بر روی یک رودخانه یخ زده محصول AMG تنها با استفاده از مقدار کمی از قدرت ۶۰۴ اسب بخاری در حال اجرای یک رقص ناموزون است. در واقع شما یک سدان ۵ متری دارید که علاقه ای ندارد تا در یک مسیر صاف حرکت کند.

E63 S از جدیدترین نوع سیستم چهارچرخ متحرک AWD استفاده می کند اما خوش حال ترین حالت را در حین یک وری رفتن با آن خواهید یافت.

در شروع با استفاده از سیستم های کمکی الکتریکی حرکت را آغاز کردم اما پس از دو پیچ با خاموش کردن همه سیستم های الکترونیکی (البته اگر خاموش بشوند!) مسیر پیست را همانند یک سارق دست پا چلفتی طی کردم.

گرچه می توانید تجربه رانندگی آرام و منطقی با روشن نگه داشتن کنترل کننده های الکتریکی داشته باشید، اما کم فرمانی محور جلو به سرعت پدیدار می شود که چندان چیز خوبی نیست. در واقع E63 تقاضاهای بیش از حد شما را رد می کند و به نوعی از خشم درون خود می ترسد و به شما اجازه رسیدن به مرزهای خودرو را در حال روشن بودن سیستم های الکتریکی نمی دهد.

بی ام و M5 اما برای چنین کاری رفتار منطقی تری از خود نشان می دهد و برای یک رانندگی جدی آماده است.

با ۵۹۲ اسب بخار قدرت در پشت سر E 63S قرار می گیرد اما حس و حال سر زنده تری دارد و به دلیل این که ۲۵ کیلوگرم وزن کمتری دارد این حس و حال حتی تشدید می شود.

در واقع ابراز وجود را بیشتر از یک خشم درونی می پسندد که کاملا در نقطه مقابل E63 است. فرمان خودرو سریع تر از مرسدس واکنش نشان می دهد و پدال های خودرو عکس العمل بهتری دارند. محور جلو و به خصوص چرخ های جلو برای حرکات تند و تیز و نیش زننده آماده اند. به همین دلیل M5 سریع تر از E63 به نظر می رسد.

صدای موتور نیز به داخل کابین تزریق می شود که صدایی رسا تر از مرسدس دارد. صدای مرسدس بیشتر مکانیکی است و انگار یک رقابت اساسی بین قطعات مختلف برای تولید یک صدای رعب آور وجود دارد.

با توجه به این که این خودروها چهارچرخ متحرک هستند، اما به صورت استاندارد مقدار بیشتری از قدرت موتور به چرخ های عقبی ارسال می شود که می توان با انتخاب چند دکمه به کلی انتقال قدرت به محور جلو را قطع کرد.

سفر ما از سوئد به انگلیس خواهد بود که در حدود ۱۵۰۰ مایل (۲۴۰۰ کیلومتر) مسیر است. با توجه به مسیر برفی مان در سوئد و سرمای منفی ۲۰ درجه وضعیت چسبندگی چندان جالبی نخواهیم داشت اما به لطف تایرهای زمستانی و سیستم چهارچرخ متحرک معرکه این دو، همانند یک ولوو استیشن قدیمی در این جا کاربرد دارند.

پس از ترک جاده های سوئد و رسیدن به نروژ وضعیت آب و هوا بهتر شد و دمای هوا به ۲ درجه سانتی گراد رسیده بود. برف های کنار دست جاده که پیش از این جمع شده بودند به سرعت در حال آب شدن بودند، در این حالت چرخ های زمستانی کمک چندان شایانی به شما نخواهند کرد و من دو دستی فرمان M5 را چسبیده بودم.

با رسیدن به اسلو، ابعاد خودرو بیشتر قابل درک بود و در ساعت اوج ترافیک به خوبی خود را نشان می داد.

پس از ترک نروژ و رسیدن به دانمارک کشوری با معماری زیبا اما خسته کننده برای رانندگی به مرزهای آلمان و جاده های بدون محدودیت سرعتش رسیدم.

با توجه به این که هر دو خودرو از تایرهای زمستانی برخوردار بودند، رسیدن به حداکثر سرعت خودرو مقدرو به نظر نمی رسید به گونه ای که مرسدس با یک استیکر به ما هشدرا داده بود که با این لاستیک ها نباید با سرعتی بیش از ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کنید.

اما این مسئله در مورد بی ام و صدق نمی کرد و تا حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت در اتوبان های آلمان تاختیم. رقمی که چندان دور از حداکثر سرعت نهایی خودرو  نبود، گرچه برای برداشته شدن محدودیت حداکثر سرعت خودرو باید یک آپشن اضافه خریداری کنید. این مسئله برای سالیان متوالی در محصولات آلمانی مرسوم بوده است. طبق اعلام بی ام و حداکثر سرعت خودرو به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت می رسد.

با توجه به گشتاور بیشتر مرسدس، کار آن برای حفظ یک سرعت ثابت راحت تر خواهد بود اما چیزی که بی ام و در انجام آن بهتر به نظر می رسد این است که در سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت با قرار گیری در حالت کروز شبیه به رانندگی با سرعت ۳۰ کیلومتر بر سرعت است. یک سواری راحت و آرام که پر قدرت شما را جلو می برد. در واقع در رانندگی روزمره M5 به عنوان یک سدان اسپرت بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد و قابل شکست دادن نیست.

در مقام مقایسه مرسدس همانند یک خودروی مخصوص پیست های اتومبیل رانی با درجه بالایی از خشونت به نظر می رسد. در بخش مصرف سوخت به صورت میانگین ۱۲ لیتر بنزین می سوزاند که این رقم در بی ام و معادل ۱۰٫۶ لیتر است. با این که مرسدس به طور دائم چهار سیلندر از ۸ سیلندر موتور را از مدار خارج می کند تا مصرف سوخت کمتر شود اما در این زمینه M5 عملکرد بهتری دارد.

در داخل اتاق بی ام و از سیستم های فن آورانه محورتر استفاده کرده است. سیستم مدیا آن یک قدم از مرسدس جلو تر است و صفحه نمایش دیجیتال/آنالوگ آن حس بهتری به مخاطب می دهد.

دو دکمه M1 و M2 قابلیت شخصی سازی حالت رانندگی را به شما می دهند و با فشردن هر کدام، تنظیمات از پیش تعیین شده توسط شما اعمال خواهد شد. اما E63 S فضای اتاق با سطح لوکس گرایی بالاتری دارد. بی ام و اما تریم اسپرت تری را به مخاطب عرضه می کند. پدال های فلزی، فرمان با پوشش چرم آلکانترا و صندلی های اسپرت با پشتی نازک تر حس و حال اسپرت تری را به شما خواهند بخشید.

جنگ دائم این دو من را بسیار سرد کرده است. هر دو با تاکید بر وزن کمتر و قدرت بیشتر در حال یک جنگ فرسایشی در زمینه شتاب گیری صفرتا۱۰۰ و…هستند. اما حال دو خودروی فوق العاده با استعداد بسیار بالا، کار را بشدت سخت کرده است. بیش از ۱۰ سال است که مشغول مقایسه کردن محصولاتی از این دو شرکت هستم اما تا به حال نبردی به این نزدیکی را قضاوت نکرده ام.

پس از ۲۴۰۰ کیلومتر سفر نتیجه گیری چیزی شبیه به این می تواند باشد. بی ام و خودروی راحت تری است. تمامی پایه های اصلی یک خودرو را با یک مهندسی اعجاب انگیز پوشش می دهد و به نظر من کامل ترین سدان اسپرتی است که تا به حال ساخته شده است.

با این حال برای علاقه مندان و شیفتگان خودرو این حس کامل بودن می تواند کمی اذیت کننده باشد زیرا به صورت طبیعی آن ها به دنبال چالش های بیشتر در حین رانندگی هستند.

مرسدس قلب بزرگ تری دارد و راننده را تشویق می کند تا بیشتر آن را به بازی بگیرد به خصوص وقتی که در یک دریاچه یخ زده باشید. این مرسدس حتی در مدل استیشن نیز عرضه می شود که مخاطبان خاص به خود را دارد به همین دلیل AMG بر خلاف رویه معمول می تواند گزینه جدیدی برای انتخاب باشد.

The post رقابت سوپر سدان های ۱۲۰۰ اسب بخاری؛ ب ام و M5 در برابر مرسدس بنز E63 S appeared first on دیجیاتو.

پای ب ام و های برقی به ایران باز می شود؛ اولین جزییات از فعالیت تسلا موتور قشم

پیش از آغاز سال جدید بود که خبری مبنی بر مجوز رسمی واردات محصولات بی ام و توسط مرکز اصناف و تجارت، سازمان صنعت و معدن و تجارت به شرکتی با نام تسلا موتور قشم اعطا شد. در این گواهی که طرف قرارداد معامله bmw autohaus mohring ذکر شده است، مجوز واردات محصولات مختلف شرکت بی ام و به این شرکت داده شده است.

باتوجه به این که در حال حاضر پرشیا خودرو به عنوان متولی محصولات شرکت بی ام و در بازار ایران فعالیت می‌کند و طبق قوانین سازمان صنعت و معدن و تجارت خودروهای وارداتی باید توسط نمایندگی رسمی شرکت ها وارد شوند. اما حال برای یک برند دو مجوز به دو شرکت داده شده است که این دوگانگی می تواند بیش از پیش به پیچیدگی موضوع دامن بزند.

به همین دلیل شرکت تسلا موتور قشم با برگزاری یک کنفرانس خبری به اطلاع رسانی در مورد شروع و نحوه فعالیت این شرکت کرده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

BMW-i3-2018

در این نشست خبری با عنوان این که نمایندگی بی ام و توسط اتاق بازرگانی آلمان به این شرکت اعطا شده است و محور اصلی فعالیت های این شرکت عرضه محصولات هیبریدی و برقی بی ام و همچون i3 است. پیش از این برادر بزرگ تر این خودرو یعنی i8 در تعداد قابل توجه ای به صورت شخصی به کشور ما وارد شده بود.

این شرکت با اعلام این که بیش از دوسال مذاکره و بررسی مدارک توسط دو نهاد مرجع یعنی وزارت صنعت و اتاق بازرگانی ایران-آلمان، نمایندگی بی ام و به این شرکت واگذار شده است.

در ادامه با اعلام این مسأله که گارانتی اینترنشنال محصولات بی ام و به صورت دو ساله است. شرکت تسلا موتورز به دنبال ارائه خدمات مشابه با دیگر نمایندگی های بی ام و در کشورهای دیگر است.

این شرکت به توافقاتی با شهرداری تهران رسیده است تا سیستم شارژ سریع یونیورسال را وارد و در محل های مورد نظر تعبیه کند. در حال حاضر طبق قرار داد این شرکت با شهرداری ۳۰۰۰ پلاگ شارژ در نظر گرفته شده است.

با توجه به وضعیت نامتلاطم بازار ارز این شرکت قیمت اولین مدلی که قرار است در بازار کشور ما عرضه کند، یعنی بی ام و i3 نسخه تمام برقی ۳۸۵۰۰ دلار قیمت گذاری شده است. در اردیبهشت ماه رونمایی اولیه از این خودرو صورت خواهد گرفت. در حال حاضر تعرفه گمرک این خودرو معادل ۵ درصد است.

BMW-i3-i8

بخش اصلی فعالیت های این شرکت ارائه خدمات به تمامی بی ام و های موجود در کشورما است که بر طبق آمار بیش از ۲۵ هزار دستگاه بی ام و در حال حاضر نیازمند خدمات هستند. به همین دلیل این شرکت با ارائه وارانتی به این محصولات به دنبال ارائه سطح جدیدی از خدمات با توجه به مدل و مسافت پیموده شده این خودرو ها است.

The post پای ب ام و های برقی به ایران باز می شود؛ اولین جزییات از فعالیت تسلا موتور قشم appeared first on دیجیاتو.

سر طراح بخش M بی ام و در مورد آینده محصولات این برند می گوید

امروزه بالاترین سطح از سبد محصولات بی ام و یعنی بخش M بیش از هر زمان دیگری گرایش خود را به طراحی اسپرت تر نشان می دهد.

تولید بی ام و سری ۸ کوپه از تابستان امسال آغاز خواهد شد. در پاییز ۲۰۱۹ ما شاهد عرضه مدل ۴ درب گرن کوپه سری ۸ خواهیم بود. پس از همه این ها نسخه M آن با فاصله بسیار کمی عرضه خواهد شد.

در واقع نسخه ای که در نمایشگاه ژنو امسال مشاهده کردیم پیش نمایشی از آن مدل بود و سبک و فرم کلی طراحی بی ام و را به ما نشان داد.

دوماگوج دوکک (Domagoj Dukec) سر طراح بخش M شرکت بی ام و به ما گفت که چقدر از آن چه که در طراحی خودروی کانسپی که دیدیم در محصول نهایی نیز مشاهده خواهیم کرد.

برخلاف طراحی بسیار خشن M8 گرن کوپه، این خودرو یک سوپر خودرو نخواهد بود. در واقع هدف بی ام و ساخت محصولات بسیار اسپرت، بسیار زیبا و پر از احساس در این سگمنت است.

خیلی از افراد درمورد ساخت یک سوپر خودرو از ما می پرسند. اما بی ام و هرگز به خاطر ساخت سوپرخودروها مشهور نبوده است. ما به دنبال یک سدان بسیار اسپرت بودیم و این خودرو با این زبان طراحی اسپرت ترین سدان لوکسی است که در مارکت فعلی حضور دارد.

این مدل دقیقا از DNA بی ام و برخوردار است و به همین دلیل آن را بسیار خاص می کند. ما همیشه به دنبال دو هدف اصلی بوده ایم. در وهله اول به دنبال ساخت خودروهای بسیار زیبا با طراحی چشم نواز و ظریف بودیم زیرا سطح بالایی از لوکس بودن مد نظر ما بوده است. اما از سوی دیگر به دنبال تجربه رانندگی و دینامیکی بالا نیز بوده ایم.

رنگ این خودرو Salève Vert نام دارد که یادآور رنگ عمق جنگل های Mont Salève در اطراف شهر ژنو است. رینگ های تیتانیومی طلایی رنگ، چراغ های جلو با تریم زرد رنگ که یادآور خودروهای مسابقه ای بی ام و است که در کلاس های GT مسابقه می دهند.

در زمانی خیلی ها به دنبال چراغ های سفید رنگ بودند. سفید سرد، سپس چراغ های حبابی داشتیم و پس از آن فن آوری LED موجود شد. سپس همه به سمت LED های سفید رفتند. در حال حاضر همه از چراغ های LED استفاده می کنند.

خیلی ها به دنبال این بودند تا بخش داخلی و اتاق را هم ببینند زیرا بسیاری از افراد پس از نمایش اولیه به ما می گفتند که همین الان می خواهیم یکی از این ها داشته باشیم و دلیل این که چرا نمی توانیم یکی از این ها را بخریم چیست؟ این نشان دهنده میزان حسی است که این خودرو به شما می دهد.

دوکک در ادامه می گوید که زبان طراحی سدان های بی ام و راه مخصوص به خود را دنبال خواهد کرد. اما زبان طراحی محصولاتی همچون Z4 و  بی ام و سری ۲ اکتیو تورر مخصوص به خود خواهد بود.

گرچه همچنان خبری از تغییر ناگهانی در زبان طراحی محصولات این شرکت نخواهد بود، زیرا این کار به منزله این است که یا شما بخش از  راه را اشتباه رفته اید و یا این که محصول شما در حال حاضر از فروش چندان خوبی برخوردار نیست.

در هر صورت محصولات جدید بی ام و که به زودی از راه خواهند رسید همچون Z4، X7 و سری ۸ سطح جدیدی از طراحی را به ما نشان خواهند داد. این مدل ها دیگر زبان طراحی کوچک و بزرگ که در کلاس های ۳ و ۵ و ۷ شاهد هستیم را دنبال نخواهند کرد.

The post سر طراح بخش M بی ام و در مورد آینده محصولات این برند می گوید appeared first on دیجیاتو.