۳۰ سال درخشش؛ نبرد چهار نسل ب ام و M3 در مسابقه درگ [تماشا کنید]

چزمانی که صحبت از بی ام و های M نشان می شود. M3 به عنوان جذاب ترین گزینه برای رانندگی در بین دیگر مدل ها شناخته می شود. تمامی ۵ نسل بی ام و M3 نماد خودرو های کوچک سایز قدرتمندی هستند که سطح فوق العاده ای از کنترل و هندلینگ را به نمایش می گذارند.

حال سوال این است که در رقابت درگ یا همان مسیر یک چهارم مایلی کدام یک از ۵ نسل بی ام و M3 سریع تر است.

شبکه CarWow با قرار دادن ۴ نسل از بی ام و M3 در برابر یکدیگر به این سوال ما پاسخ داده است. البته این کانال یوتیوبی نتوانسته تا یک M3 اتاق E36 که اولین نسل از M3 با موتور ۶ سیلندر است را در این رقابت قرار دهد.

اگر بخواهیم شرحی بر هر ۵ نسل بی ام و های M3 داشته باشیم باید عنوان کرد که همه چیز از مدل E30 شروع شد. این خودرو در سال ۱۹۸۶ میلادی معرفی شد. در این ویدئو یک M3 E30 تولید محدود موسوم به Roberto Ravaglia به زورآزمایی با نسل های پس از خودش می پردازد. این مدل از موتور ۴ سیلندر ۲٫۳ لیتری با حداکثر قدرت ۲۱۵ اسب بخار و جعبه دنده دستی بهره می برد.

از آن جا که اتاق E36 در این رقابت حضور ندارد از معرفی آن صرف نظر می کنیم.

در ادامه به بررسی اتاق E46 می پردازیم. شاید برای شما جالب باشد که بدانید M3 CSL نیز یکی از نسخه های محدود اتاق E46 بوده و تنها ۵۰۰ عدد از آن ساخته شده است.

به صورت کلی اتاق E46 نسخه قوی تر و سبکتر (۱۱۰ کیلوگرم) نسبت به M3 استاندارد است. موتور ۶ سیلندر ۳٫۲ لیتری آن توانایی تولید ۳۶۵ اسب بخار قدرت و جعبه دنده SMG یا نیمه اتوماتیکی نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو بر عهده داشته است.

بی ام و M3

نسل بعدی اتاق E92 GTS است که بزرگ ترین و حجیم ترین موتور را در بین تمامی نسل های بی ام و M3 در اختیار دارد. پیشرانه این اتاق یک موتور ۴٫۴ لیتری ۸ سیلندر خورجینی است که می تواند ۴۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند و در سال ۲۰۱۱ معرفی شده است. از این مدل تنها ۵۰ نسخه در بازار انگلستان عرضه شد.

bmw m3 cs 2018

آخرین نسل M3 ها F80 M3 CS است که تنها در نسخه چهار درب تولید می شود و مدل دو درب آن نیز با نام M4 و تحت سری ۴ عرضه می شود. با حداکثر قدرت ۴۶۰ اسب بخار از موتور ۳ لیتری تویین توربو شارژر ۳ لیتری، جدیدترین و پیشرفته ترین M3 تولید شده تا به امروز است. آیا این مدل می تواند از پس نیاکان خود بر بیاید؟ در ادامه با مشاهده ویدیو تهیه شده توسط CarWow به پرسش شما پاسخ داده خواهد شد.

The post 30 سال درخشش؛ نبرد چهار نسل ب ام و M3 در مسابقه درگ [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

هیجان با طعم باواریا؛ بررسی ب ام و سری یک در پیست اتومبیل رانی آزادی [تماشا کنید]

گرچه وضعیت بازار خودروهای وارداتی روز به روز غم انگیز تر می شود و شرایط عجیب و غریب و تعرفه هایی که در هیچ جای این کره خاکی وجود ندارد، عملا این بخش را وارد یک بحران عظیم کرده است و بسیاری از کسب و کارهای مربوط به این حوزه با مشکل جدی مواجه شده اند.

با این وجود شرکت های وارد کننده دست به حرکات جدیدی زده اند و رویه جدیدی را در قبال معرفی محصولات جدید به بازار دنبال می کنند.

شرکت پرشیا خودرو که به عنوان نمایندگی بی ام و در ایران سابقه فعالیت بسیار طولانی در فراز و نشیب های دائمی بازار خودروهای وارداتی داشته است.

برای اولین بار شرایطی را برای رسانه ها و خبرنگاران مهیا کرده است تا به تست و بررسی محصول جدید این شرکت بپردازند.

شرکت پرشیا خودرو با توجه به قانون منع واردات خودروهای بالای ۴۰ هزار دلار مجبور به عرضه سری های ۱ و ۲ و ۳ در مدل های پایین تر به بازار را دارد و عملا ورود مدل های بالاتر همچون سری ۵ و ۷ و SUV های این شرکت دیگر وجود ندارد.

پرشیا خودرو دو محصول ۱۲۰i  و ۱۲۵i را برای این تست درایو در نظر گرفته بود که در ادامه با چاشنی هیجان روز کاملا متفاوتی را برای اصحاب رسانه رقم زد.

شرکت پرشیا خودرو برای نشان دادن قابلیت های واقعی مدل قوی تر یعنی ۱۲۵i، راننده حرفه ای و قهرمان اتومبیل رانی کشور یعنی نادر جعفری را به این برنامه دعوت کرده بود تا قابلیت ها و پتانسیل واقعی این خودرو را نشان دهد.

نادر جعفری از آن جا که در هر دو رشته مسابقات اتومبیل رانی سرعت و دریفت تجربه و مهارت بسیار بالایی دارد. پس از قرار گیری در پشت فرمان ۱۲۵i با خاموش کردن سیستم های کمکی و محدود کننده الکترونیکی، حداکثر قابلیت های خودرو را به نمایش گذاشت و با ثبت زمان یک دقیقه و یک ثانیه در پیست آزادی نشان داد که این مدل جز معدود خودروهای اسپرت با قابلیت های فنی بالا در بازار کشورمان به شمار می رود.

شرکت بی ام و در سال ۲۰۰۴ بود که با معرفی سری یک به عنوان یک خودروی هاچبک، کوچک ترین محصول خود را وارد بازارهای جهانی کرد.

در ادامه مدل های کوپه و کانورتیبل این سری نیز توسط بی ام و عرضه شد، که در سال های قبل پای این سری در نسل گذشته به کشور ما نیز باز شده بود.

در ادامه نسل جدید این خودرو در سال ۲۰۱۱ با کدهای F20  و F21 معرفی شد که به صورت ممتد و هر ساله با فیس لیفت های متعدد چه در بخش ظاهری و چه در بخش فنی توسط بی ام و به روز رسانی شده است.

اما چند سالی است که این شرکت با نام گذاری جدید محصولات خود مدل های کوپه و کانورتیبل را به سری بالاتر یعنی سری ۲ منتقل کرد و سری یک تنها مخصوص به مدل هاچبک این خودرو در دو نسخه ۳ و ۵ درب شد.

البته بی ام و برای بازار کشور چین مدل سدان این خودرو با کد F52 را نیز عرضه کرده است که از پلت فرم محور متحرک جلو این شرکت استفاده می کند. در واقع یکی از نکات منحصر به فرد سری یک را باید استفاده از پلت فرم محور متحرک عقب در یک خودروی هاچبک قلمداد کرد. به گونه ای که بی ام و سری یک تنها هاچبک محور متحرک عقب جهان به شمار می رود.

در حال حاضر سری یک در ۷ مدل مختلف با قوای محرکه بنزین سوز عرضه می شود اما با توجه به قوانین واردات، پرشیا خودرو تنها دو مدل یعنی ۱۲۰i و ۱۲۵i در نسخه ۵ درب عرضه می کند.

مهم ترین تفاوت های این دو مدل را باید در قوای فنی، طراحی ظاهری و امکانات آن ها جست و جو کرد.

در مدل ۱۲۰i که در حال حاضر نسخه موسوم به پریمیوم آن عرضه می شود. این مدل از موتور ۴ سیلندر توربوشارژ شده با کد B48 بهره می گیرد. این موتور که از توربوشارژر دو بخشی موسوم به twin scroll بهره می گیرد. توانایی تولید ۱۸۱ اسب بخار قدرت در حداکثر دور موتور ۵۰۰۰ rpm و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور در دورهای ۱۳۵۰ تا ۴۲۵۰ rpm را دارا است. جعبه دنده ۸ سرعته ZF نیز وظیفه انتقال گشتاور را تنها به چرخ های عقب دارد.

این موتور به نوعی جانشین موتور مشهور بی ام و یعنی N20 به شمار می رود. شتاب صفرتاصد این خودرو طبق اعلام شرکت بی ام و ۷٫۱ ثانیه است و حداکثر سرعت خودرو معادل ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت است. وزن خودرو نیز معادل ۱۴۵۵ کیلوگرم است.

مصرف سوخت ترکیبی خودرو نیز توسط شرکت بی ام و ۵٫۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

در بخش امکانات و تجهیزات تفاوت اصلی این مدل با ۱۲۵i را باید در طراحی متفاوت سپر جلو، سقف پانورمیک، رینگ های ۱۷ اینچی در مدل ۱۲۰ و ۱۸ اینچی در مدل ۱۲۵، فرمان مجهز به پدل شیفتر و صندلی های تمام برقی در مدل ۱۲۵i و امکاناتی از این دست جست و جو کرد.

مدل ۱۲۵i نیز از موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ شده استفاده می کند که دقیقا همان کد موتور مدل ۱۲۰i یعنی B48 است اما ورژن قدرتمند تری از این موتور به شمار می رود.

در واقع این موتور توانایی تولید ۲۲۱ اسب بخار قدرت در حداکثر دور ۵۲۰۰ rpm و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور در دورهای ۱۴۰۰ تا ۵۰۰۰ rpm تولید می کند.

این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۶٫۱ ثانیه زمان نیاز دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن معادل ۵٫۹ لیتر اعلام شده است و وزن آن معادل ۱۴۷۵ کیلوگرم است.

حداکثر سرعت خودرو نیز به ۲۴۳ کیلومتر بر ساعت می رسد. همچنین تعلیق M sport نیز در این مدل استفاده شده است که تنظیمات متفاوتی دارد.

به صورت کلی امکانات و تجهیزات رفاهی سری یک طبق اعلام شرکت پرشیا خودرو به صورت زیر است.

سیستم خاموش و روشن شدن اتومات، باز کردن درب و روشن کردن بدون سوئیچ، فرمان چرمی M، لاستیک Run Flat، دوربین عقب، دزدگیر، سانروف، رادار جلو، رادار تغییر خطوط، رادار عابر پیاده، صندلی های اسپرت، کروز کنترل، سنسور پارک، سنسور نور، سنسور باران، چراغ های LED، فنربندی اسپرت، آینه های داخلی و بیرونی ضد انعکاس نور، مسیر یاب حرفه ای، مانیتور بزرگ، بلوتوث، درگاه USB، صندلی های جلو برقی حافظه دار مجهز به گرمکن و با قابلیت پر کننده گودی کمر در ردیف جلو اشاره کرد.

پس از انتظاری چند ساعته با توجه به کنداکتور فشرده برنامه، در نهایت پشت فرمان ۱۲۰i نشستیم و توانستیم چند دوری را با این خودرو دور پیست آزادی بزنیم.

بدون هیچ شکی در بخش قوای محرکه فنی با بهترین های امروز صنعت خودروسازی طرف هستیم و شرکت بی ام و که استاد بلامنازع در زمینه هماهنگی جعبه دنده و موتور به شمار می رود.

با قرار دادن خودرو در حالت اسپرت(مدل ۱۲۰i برخلاف مدل ۱۲۵i به حالت اسپرت پلاس مجهز نیست) شروع به حرکت کردیم. شتاب گیری خودرو به نسبت خوب ارزیابی می شود و پس از به دور افتادن موتور شاهد شتاب گیری ثانویه خوبی از ۱۲۰i هستیم.

انتظار داشتیم که فرمان خودرو کمی سنگین تر باشد. اما همچنان قرار دادن خودرو در حالت اسپرت به مقدار بسیار زیادی حس و حال فرمان را دو چندان می کند و ارتباط خوبی با محور جلو خودرو برقرار می کند.

محور جلوی خودرو را نمی توان عاری از هر گونه کم فرمانی قلمداد کرد و با توجه به تایرهای بریجستون پوتنزا که لاستیک های شهری تری به نسبت نمونه های کانتیننتال استفاده شده در مدل ۱۲۵i هستند، بیشتر حس می شود.

البته این مورد شاید تنها توسط افراد حرفه ای و یا در پیست های اتومبیل رانی خود را نشان دهد و در رانندگی معمول شهری و حتی جاده های کوهستانی از درجه اهمیت کمتری برخوردار است و آنقدر راننده مدهوش قوای محرکه درجه یک این خودرو می شود که دیگر به چنین مسائلی حتی فکر هم نخواهد کرد.

با خاموش کردن ESP می توان محور عقب خودرو را دچار بیش فرمانی یا همان حالت دریفت کرد که چندان توصیه نمی شود، زیرا ریسک و خطر حادثه را دو چندان می کند.

در پایان بررسی های دقیق تر و جاده ای این خودرو را در صورت فراهم شدن شرایط به آینده موکول می کنیم اما بدون شک سری یک انتخاب کاملا متفاوت به نسبت دیگر خودروها به شمار می رود و تجربه لذت بخش رانندگی با آن، این خودرو را به معدود انتخاب با لذت بالای رانندگی در بازار خودروی بشدت کسل کننده و بی هیجان امروز ما می کند.

برای رسیدن به این لذت اما سد بسیار بزرگی به نام بهای پرداختی خودرو قرار دارد که می تواند پس از خواندن این مطلب شما را به کلی سرد کند.

در حال حاضر مدل ۱۲۰i پریمیوم ۲۰۱۸ با توجه به تعرفه های فعلی ۴۳۹٫۹ میلیون تومان قیمت خورده است. ۱۲۵i داینامیک نیز قیمتی برابر با ۴۸۴ میلیون تومان دارد و در نهایت برای خرید گل سرسبد سری یک ها یعنی ۱۲۵i داینامیک اسپرت باید ۴۹۹ میلیون تومان از جیب مبارک خود هزینه کنید.

The post هیجان با طعم باواریا؛ بررسی ب ام و سری یک در پیست اتومبیل رانی آزادی [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

رقابت سوپر سدان های ۱۲۰۰ اسب بخاری؛ ب ام و M5 در برابر مرسدس بنز E63 S

این مقایسه از آن جدال های سخت خواهد بود. تقریبا می توان گفت که رقابت بر سر قدرت در بین  Power M و AMG بی ام و و مرسدس بنز تمامی نداشته و نخواهد داشت. حال دو سدان چهار درب ۶۰۰ اسب بخاری آخرین پرده از این رقابت بی پایان خواهند بود که قرار است در یک سفر ۲۴۰۰ کیلومتری به آن ها بپردازیم.

هر دو خودرو به سیستم چهارچرخ متحرک هوشمند مجهز شده اند تا قابلیت استفاده ۱۰۰ درصدی در مسیرهای برفی را از خود نشان دهند و در حالت drift می توانید یک سدان قدرتمند محور متحرک عقب با خوی شیطانی داشته باشید. هر دو در حدود ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارند و به جعبه دنده های اتوماتیک پیشرفته مجهز شده اند.

هر کدام به حالت های مختلف رانندگی و قابلیت تغییر در تنظیمات کنترل کشش مجهز شده اند تا بسته به توانایی ها و استعداد هر راننده بهترین تجربه رانندگی را انتقال دهند.

بر روی یک رودخانه یخ زده محصول AMG تنها با استفاده از مقدار کمی از قدرت ۶۰۴ اسب بخاری در حال اجرای یک رقص ناموزون است. در واقع شما یک سدان ۵ متری دارید که علاقه ای ندارد تا در یک مسیر صاف حرکت کند.

E63 S از جدیدترین نوع سیستم چهارچرخ متحرک AWD استفاده می کند اما خوش حال ترین حالت را در حین یک وری رفتن با آن خواهید یافت.

در شروع با استفاده از سیستم های کمکی الکتریکی حرکت را آغاز کردم اما پس از دو پیچ با خاموش کردن همه سیستم های الکترونیکی (البته اگر خاموش بشوند!) مسیر پیست را همانند یک سارق دست پا چلفتی طی کردم.

گرچه می توانید تجربه رانندگی آرام و منطقی با روشن نگه داشتن کنترل کننده های الکتریکی داشته باشید، اما کم فرمانی محور جلو به سرعت پدیدار می شود که چندان چیز خوبی نیست. در واقع E63 تقاضاهای بیش از حد شما را رد می کند و به نوعی از خشم درون خود می ترسد و به شما اجازه رسیدن به مرزهای خودرو را در حال روشن بودن سیستم های الکتریکی نمی دهد.

بی ام و M5 اما برای چنین کاری رفتار منطقی تری از خود نشان می دهد و برای یک رانندگی جدی آماده است.

با ۵۹۲ اسب بخار قدرت در پشت سر E 63S قرار می گیرد اما حس و حال سر زنده تری دارد و به دلیل این که ۲۵ کیلوگرم وزن کمتری دارد این حس و حال حتی تشدید می شود.

در واقع ابراز وجود را بیشتر از یک خشم درونی می پسندد که کاملا در نقطه مقابل E63 است. فرمان خودرو سریع تر از مرسدس واکنش نشان می دهد و پدال های خودرو عکس العمل بهتری دارند. محور جلو و به خصوص چرخ های جلو برای حرکات تند و تیز و نیش زننده آماده اند. به همین دلیل M5 سریع تر از E63 به نظر می رسد.

صدای موتور نیز به داخل کابین تزریق می شود که صدایی رسا تر از مرسدس دارد. صدای مرسدس بیشتر مکانیکی است و انگار یک رقابت اساسی بین قطعات مختلف برای تولید یک صدای رعب آور وجود دارد.

با توجه به این که این خودروها چهارچرخ متحرک هستند، اما به صورت استاندارد مقدار بیشتری از قدرت موتور به چرخ های عقبی ارسال می شود که می توان با انتخاب چند دکمه به کلی انتقال قدرت به محور جلو را قطع کرد.

سفر ما از سوئد به انگلیس خواهد بود که در حدود ۱۵۰۰ مایل (۲۴۰۰ کیلومتر) مسیر است. با توجه به مسیر برفی مان در سوئد و سرمای منفی ۲۰ درجه وضعیت چسبندگی چندان جالبی نخواهیم داشت اما به لطف تایرهای زمستانی و سیستم چهارچرخ متحرک معرکه این دو، همانند یک ولوو استیشن قدیمی در این جا کاربرد دارند.

پس از ترک جاده های سوئد و رسیدن به نروژ وضعیت آب و هوا بهتر شد و دمای هوا به ۲ درجه سانتی گراد رسیده بود. برف های کنار دست جاده که پیش از این جمع شده بودند به سرعت در حال آب شدن بودند، در این حالت چرخ های زمستانی کمک چندان شایانی به شما نخواهند کرد و من دو دستی فرمان M5 را چسبیده بودم.

با رسیدن به اسلو، ابعاد خودرو بیشتر قابل درک بود و در ساعت اوج ترافیک به خوبی خود را نشان می داد.

پس از ترک نروژ و رسیدن به دانمارک کشوری با معماری زیبا اما خسته کننده برای رانندگی به مرزهای آلمان و جاده های بدون محدودیت سرعتش رسیدم.

با توجه به این که هر دو خودرو از تایرهای زمستانی برخوردار بودند، رسیدن به حداکثر سرعت خودرو مقدرو به نظر نمی رسید به گونه ای که مرسدس با یک استیکر به ما هشدرا داده بود که با این لاستیک ها نباید با سرعتی بیش از ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کنید.

اما این مسئله در مورد بی ام و صدق نمی کرد و تا حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت در اتوبان های آلمان تاختیم. رقمی که چندان دور از حداکثر سرعت نهایی خودرو  نبود، گرچه برای برداشته شدن محدودیت حداکثر سرعت خودرو باید یک آپشن اضافه خریداری کنید. این مسئله برای سالیان متوالی در محصولات آلمانی مرسوم بوده است. طبق اعلام بی ام و حداکثر سرعت خودرو به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت می رسد.

با توجه به گشتاور بیشتر مرسدس، کار آن برای حفظ یک سرعت ثابت راحت تر خواهد بود اما چیزی که بی ام و در انجام آن بهتر به نظر می رسد این است که در سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت با قرار گیری در حالت کروز شبیه به رانندگی با سرعت ۳۰ کیلومتر بر سرعت است. یک سواری راحت و آرام که پر قدرت شما را جلو می برد. در واقع در رانندگی روزمره M5 به عنوان یک سدان اسپرت بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد و قابل شکست دادن نیست.

در مقام مقایسه مرسدس همانند یک خودروی مخصوص پیست های اتومبیل رانی با درجه بالایی از خشونت به نظر می رسد. در بخش مصرف سوخت به صورت میانگین ۱۲ لیتر بنزین می سوزاند که این رقم در بی ام و معادل ۱۰٫۶ لیتر است. با این که مرسدس به طور دائم چهار سیلندر از ۸ سیلندر موتور را از مدار خارج می کند تا مصرف سوخت کمتر شود اما در این زمینه M5 عملکرد بهتری دارد.

در داخل اتاق بی ام و از سیستم های فن آورانه محورتر استفاده کرده است. سیستم مدیا آن یک قدم از مرسدس جلو تر است و صفحه نمایش دیجیتال/آنالوگ آن حس بهتری به مخاطب می دهد.

دو دکمه M1 و M2 قابلیت شخصی سازی حالت رانندگی را به شما می دهند و با فشردن هر کدام، تنظیمات از پیش تعیین شده توسط شما اعمال خواهد شد. اما E63 S فضای اتاق با سطح لوکس گرایی بالاتری دارد. بی ام و اما تریم اسپرت تری را به مخاطب عرضه می کند. پدال های فلزی، فرمان با پوشش چرم آلکانترا و صندلی های اسپرت با پشتی نازک تر حس و حال اسپرت تری را به شما خواهند بخشید.

جنگ دائم این دو من را بسیار سرد کرده است. هر دو با تاکید بر وزن کمتر و قدرت بیشتر در حال یک جنگ فرسایشی در زمینه شتاب گیری صفرتا۱۰۰ و…هستند. اما حال دو خودروی فوق العاده با استعداد بسیار بالا، کار را بشدت سخت کرده است. بیش از ۱۰ سال است که مشغول مقایسه کردن محصولاتی از این دو شرکت هستم اما تا به حال نبردی به این نزدیکی را قضاوت نکرده ام.

پس از ۲۴۰۰ کیلومتر سفر نتیجه گیری چیزی شبیه به این می تواند باشد. بی ام و خودروی راحت تری است. تمامی پایه های اصلی یک خودرو را با یک مهندسی اعجاب انگیز پوشش می دهد و به نظر من کامل ترین سدان اسپرتی است که تا به حال ساخته شده است.

با این حال برای علاقه مندان و شیفتگان خودرو این حس کامل بودن می تواند کمی اذیت کننده باشد زیرا به صورت طبیعی آن ها به دنبال چالش های بیشتر در حین رانندگی هستند.

مرسدس قلب بزرگ تری دارد و راننده را تشویق می کند تا بیشتر آن را به بازی بگیرد به خصوص وقتی که در یک دریاچه یخ زده باشید. این مرسدس حتی در مدل استیشن نیز عرضه می شود که مخاطبان خاص به خود را دارد به همین دلیل AMG بر خلاف رویه معمول می تواند گزینه جدیدی برای انتخاب باشد.

The post رقابت سوپر سدان های ۱۲۰۰ اسب بخاری؛ ب ام و M5 در برابر مرسدس بنز E63 S appeared first on دیجیاتو.

پای ب ام و های برقی به ایران باز می شود؛ اولین جزییات از فعالیت تسلا موتور قشم

پیش از آغاز سال جدید بود که خبری مبنی بر مجوز رسمی واردات محصولات بی ام و توسط مرکز اصناف و تجارت، سازمان صنعت و معدن و تجارت به شرکتی با نام تسلا موتور قشم اعطا شد. در این گواهی که طرف قرارداد معامله bmw autohaus mohring ذکر شده است، مجوز واردات محصولات مختلف شرکت بی ام و به این شرکت داده شده است.

باتوجه به این که در حال حاضر پرشیا خودرو به عنوان متولی محصولات شرکت بی ام و در بازار ایران فعالیت می‌کند و طبق قوانین سازمان صنعت و معدن و تجارت خودروهای وارداتی باید توسط نمایندگی رسمی شرکت ها وارد شوند. اما حال برای یک برند دو مجوز به دو شرکت داده شده است که این دوگانگی می تواند بیش از پیش به پیچیدگی موضوع دامن بزند.

به همین دلیل شرکت تسلا موتور قشم با برگزاری یک کنفرانس خبری به اطلاع رسانی در مورد شروع و نحوه فعالیت این شرکت کرده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

BMW-i3-2018

در این نشست خبری با عنوان این که نمایندگی بی ام و توسط اتاق بازرگانی آلمان به این شرکت اعطا شده است و محور اصلی فعالیت های این شرکت عرضه محصولات هیبریدی و برقی بی ام و همچون i3 است. پیش از این برادر بزرگ تر این خودرو یعنی i8 در تعداد قابل توجه ای به صورت شخصی به کشور ما وارد شده بود.

این شرکت با اعلام این که بیش از دوسال مذاکره و بررسی مدارک توسط دو نهاد مرجع یعنی وزارت صنعت و اتاق بازرگانی ایران-آلمان، نمایندگی بی ام و به این شرکت واگذار شده است.

در ادامه با اعلام این مسأله که گارانتی اینترنشنال محصولات بی ام و به صورت دو ساله است. شرکت تسلا موتورز به دنبال ارائه خدمات مشابه با دیگر نمایندگی های بی ام و در کشورهای دیگر است.

این شرکت به توافقاتی با شهرداری تهران رسیده است تا سیستم شارژ سریع یونیورسال را وارد و در محل های مورد نظر تعبیه کند. در حال حاضر طبق قرار داد این شرکت با شهرداری ۳۰۰۰ پلاگ شارژ در نظر گرفته شده است.

با توجه به وضعیت نامتلاطم بازار ارز این شرکت قیمت اولین مدلی که قرار است در بازار کشور ما عرضه کند، یعنی بی ام و i3 نسخه تمام برقی ۳۸۵۰۰ دلار قیمت گذاری شده است. در اردیبهشت ماه رونمایی اولیه از این خودرو صورت خواهد گرفت. در حال حاضر تعرفه گمرک این خودرو معادل ۵ درصد است.

BMW-i3-i8

بخش اصلی فعالیت های این شرکت ارائه خدمات به تمامی بی ام و های موجود در کشورما است که بر طبق آمار بیش از ۲۵ هزار دستگاه بی ام و در حال حاضر نیازمند خدمات هستند. به همین دلیل این شرکت با ارائه وارانتی به این محصولات به دنبال ارائه سطح جدیدی از خدمات با توجه به مدل و مسافت پیموده شده این خودرو ها است.

The post پای ب ام و های برقی به ایران باز می شود؛ اولین جزییات از فعالیت تسلا موتور قشم appeared first on دیجیاتو.

سر طراح بخش M بی ام و در مورد آینده محصولات این برند می گوید

امروزه بالاترین سطح از سبد محصولات بی ام و یعنی بخش M بیش از هر زمان دیگری گرایش خود را به طراحی اسپرت تر نشان می دهد.

تولید بی ام و سری ۸ کوپه از تابستان امسال آغاز خواهد شد. در پاییز ۲۰۱۹ ما شاهد عرضه مدل ۴ درب گرن کوپه سری ۸ خواهیم بود. پس از همه این ها نسخه M آن با فاصله بسیار کمی عرضه خواهد شد.

در واقع نسخه ای که در نمایشگاه ژنو امسال مشاهده کردیم پیش نمایشی از آن مدل بود و سبک و فرم کلی طراحی بی ام و را به ما نشان داد.

دوماگوج دوکک (Domagoj Dukec) سر طراح بخش M شرکت بی ام و به ما گفت که چقدر از آن چه که در طراحی خودروی کانسپی که دیدیم در محصول نهایی نیز مشاهده خواهیم کرد.

برخلاف طراحی بسیار خشن M8 گرن کوپه، این خودرو یک سوپر خودرو نخواهد بود. در واقع هدف بی ام و ساخت محصولات بسیار اسپرت، بسیار زیبا و پر از احساس در این سگمنت است.

خیلی از افراد درمورد ساخت یک سوپر خودرو از ما می پرسند. اما بی ام و هرگز به خاطر ساخت سوپرخودروها مشهور نبوده است. ما به دنبال یک سدان بسیار اسپرت بودیم و این خودرو با این زبان طراحی اسپرت ترین سدان لوکسی است که در مارکت فعلی حضور دارد.

این مدل دقیقا از DNA بی ام و برخوردار است و به همین دلیل آن را بسیار خاص می کند. ما همیشه به دنبال دو هدف اصلی بوده ایم. در وهله اول به دنبال ساخت خودروهای بسیار زیبا با طراحی چشم نواز و ظریف بودیم زیرا سطح بالایی از لوکس بودن مد نظر ما بوده است. اما از سوی دیگر به دنبال تجربه رانندگی و دینامیکی بالا نیز بوده ایم.

رنگ این خودرو Salève Vert نام دارد که یادآور رنگ عمق جنگل های Mont Salève در اطراف شهر ژنو است. رینگ های تیتانیومی طلایی رنگ، چراغ های جلو با تریم زرد رنگ که یادآور خودروهای مسابقه ای بی ام و است که در کلاس های GT مسابقه می دهند.

در زمانی خیلی ها به دنبال چراغ های سفید رنگ بودند. سفید سرد، سپس چراغ های حبابی داشتیم و پس از آن فن آوری LED موجود شد. سپس همه به سمت LED های سفید رفتند. در حال حاضر همه از چراغ های LED استفاده می کنند.

خیلی ها به دنبال این بودند تا بخش داخلی و اتاق را هم ببینند زیرا بسیاری از افراد پس از نمایش اولیه به ما می گفتند که همین الان می خواهیم یکی از این ها داشته باشیم و دلیل این که چرا نمی توانیم یکی از این ها را بخریم چیست؟ این نشان دهنده میزان حسی است که این خودرو به شما می دهد.

دوکک در ادامه می گوید که زبان طراحی سدان های بی ام و راه مخصوص به خود را دنبال خواهد کرد. اما زبان طراحی محصولاتی همچون Z4 و  بی ام و سری ۲ اکتیو تورر مخصوص به خود خواهد بود.

گرچه همچنان خبری از تغییر ناگهانی در زبان طراحی محصولات این شرکت نخواهد بود، زیرا این کار به منزله این است که یا شما بخش از  راه را اشتباه رفته اید و یا این که محصول شما در حال حاضر از فروش چندان خوبی برخوردار نیست.

در هر صورت محصولات جدید بی ام و که به زودی از راه خواهند رسید همچون Z4، X7 و سری ۸ سطح جدیدی از طراحی را به ما نشان خواهند داد. این مدل ها دیگر زبان طراحی کوچک و بزرگ که در کلاس های ۳ و ۵ و ۷ شاهد هستیم را دنبال نخواهند کرد.

The post سر طراح بخش M بی ام و در مورد آینده محصولات این برند می گوید appeared first on دیجیاتو.