ساختار حمایتی همگرا رونمایی شد؛ حمایت از بازی‌‌سازان شفاف می‌شود؟

امروز نشست خبری ساختار حمایتی جدید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با نام همگرا برگزار شد. از قول این نهاد، همگرا مجموعه‌ای متمرکز از شاخص‌ها و روش‌هایی هستند که منتج به حمایت‌های مشخص از تولیدکنندگان بازی‌های ویدیویی ایرانی می‌شود.

حمایت از بازی‌سازان یکی از وظایف اصلی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متوالی ویدیو گیم در کشور است. طی سال‌های اخیر این بنیاد ملی بازی‌ها با استفاده از روش‌های متعددی از بازی‌سازان حمایت کرده که قرار است همه آن‌ها تحت ساختار همگرا یک دست شوند.

طبق گفته‌های حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ها حمایت‌های همگرا نه از یک محصول خاص بلکه مختص به تیم یا شرکت بازی‌سازی خواهد بود که اثر مثبت ساختارمند‌تری را روی آینده بازی‌سازی در داخل کشور خواهد گذاشت. جدا از مورد ذکر شده،‌ کمک به یک محصول خاص شک در مورد دخالت بنیاد ملی بازی‌ها در مورد آن عنوان را به وجود می‌آورد که به گفته کریمی با ساختار حمایت از تیم به جای حمایت از بازی در همگرا، این مشکل هم رفع خواهد شد.

تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌سازی برای بهره‌مند شدن از حمایت‌های همگرا در المان‌هایی نظیر «شاخص کیفیت بازی»، «شاخص توانمندی تیم/شرکت»، «شاخص‌های فرهنگی بازی» و «شاخص‌های همکاری شبکه‌ای» سنجیده خواهند شد که هر کدام از آن‌ها به ترتیب ۴۹، ۳۰، ۱۰ و ۱۱ درصد ارزیابی در نتیجه نهایی تاثیر خواهند داشت.

همگرا

از این نکته‌ هم نباید غافل شد که بر اساس اعلام مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ها، شرکت‌های بزرگ‌ هم حتی با وجود گردش مالی بالا نیز می‌توانند از همگرا استفاده کنند و محدودیتی در این مورد وجود ندارد. او برای مثال به دریافت حمایت از سمت سوپرسل به عنوان سازنده بازی‌هایی همچون Clash of Clans و Clash Royale حتی پس از موفقیت‌های بزرگش اشاره کرد.

با در نظر گرفتن این موارد، به گفته متین ایزدی، معاونت حمایت در بنیاد ملی بازی‌ها، ۷۴ تیم و ۳۴ شرکت در این ساختار حمایتی ثبت‌نام کرده‌اند که از میان آن‌ها ۳۳ تیم و ۲۳ شرکت از فیلتر دبیرخانه عبور کرده ‌اند.

چه تیم‌هایی که تا کنون مجاز به استفاده از حمایت‌های همگرا شده‌اند و چه آن‌هایی که در ادامه به این ساختار حمایتی اضافه خواهند شد، در چند سطح دسته‌بندی شده و بر اساس امتیازاتی که دریافت می‌کنند، میزان حمایت متفاوتی را دریافت خواهند نمود.

در کل، حمایت‌های همگرا شامل مواردی مثل «پرداخت درصد تشویقی به ازای فروش»، «تبلیغات، بازاریابی و توسعه بازار»، «تامین، آموزش و ارتقای نیروی انسانی»، «توسعه و تسریع فرایند رشد و ارتقا»، «تامین زیرساخت، تجهیزات، امکانات و محل استقرار»، «تسهیلات مالی و سرمایه‌گذاری» و «خدمات پشتیبانی، آزمون در تولید و نشر بازی» می‌شوند.

در حال حاضر و طبق اعلام بنیاد ملی بازی های رایانه‌‌ای این نهاد بودجه ۱ میلیارد تومانی برای همگرا در نظر گرفته که قصد افزایش آن به ۲ میلیارد تومان طی آینده‌ای نزدیک را دارد. یکی از منابع تامین هزینه‌های همگرا دریافت عوارض از بازی‌های خارجی محسوب می‌شود که ظاهرا شامل بازی‌های کنسولی نخواهد شد.

در نهایت برای دریافت جزییات بیشتر از ساختار همگرا و ثبت‌نام در آن‌ می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

The post ساختار حمایتی همگرا رونمایی شد؛ حمایت از بازی‌‌سازان شفاف می‌شود؟ appeared first on دیجیاتو.

استریم بازی ایرانی سرگذشت توسط مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ها [تماشا کنید]

تا کمتر از نیم ساعت دیگر، بازی ایرانی سرگذشت با استریم حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ ها، رونمایی خواهد شد.

این عنوان که قرار است طی سال آتی میلادی از طریق پلتفرم استیم برای پی سی‌ و بعد از مدتی برای پلی استیشن ۴ عرضه شود، طی چندماه اخیر بسیار مورد توجه ناشران خارجی قرار گرفته و در جریان نمایشگاه گیمزکام هم توانست جایزه بهترین بازی ساخته شده با استفاده از موتور آنریل را کسب کند.

با توجه به این استقبال‌های صورت گرفته انتظار می رود که سرگذشت در سطح بازارهای جهانی هم خوش درخشیده  و حتی شانس کسب جایزه از سوی مراسم‌های معتبر حوزه بازی‌های ویدیویی را داشته باشد.

سرگذشت

بازدید مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ها از استودیو راسپینا، سازنده بازی سرگذشت.

طی سال‌های اخیر یکی از برنامه‌های اصلی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در کشور حمایت از عرضه عناوین ایرانی در بازارهای جهانی بوده است. به همین دلیل، در سال‌های ۹۶ و ۹۷،‌ دو دوره رویداد تجاری TGC با محوریت شناساندن صنعت بازی‌های ویدیویی در داخل کشور به ناشران جهانی برگزار شده است.

جایگاه بازی‌های ویدیویی در ایران طی سال‌های اخیر رشد قابل مشاهده‌ای را به خود دیده و طی گزارش نمای بازی ۹۶، ایران حالا ۲۸ میلیون گیمر با میانگین سنی ۱۹ سال دارد که حداقل نیمی از آن‌ها به صورت روزانه این سرگرمی را دنبال می‌کنند.

استودیو ۴ نفره راسپینا پیش از این سابقه ساخت بازی «ارتش‌های فرازمینی» را در کارنامه خود دارد. برای مشاهده استریم این بازی توسط مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ها که ساعت ۲۰:۰۰ آغاز می‌شود، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. به نظر شما کدام بازی‌های تولید داخل پتانسیل انتشار در بازارهای جهانی را دارند؟ نام بازی را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

The post استریم بازی ایرانی سرگذشت توسط مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ها [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

شرکت ارتباطات زیرساخت: اختلالات بازی‌ها منشا داخلی ندارد

چند روزی می‌شود که بعضی از کاربران داخل کشور در اتصال به سرور تعدادی از بازی‌ها و سرویس‌های شناخته شده این حوزه با مشکل مواجه شده‌اند، حال شرکت ارتباطات زیرساخت در بررسی‌های اخیر خود اعلام کرده که اختلالات اخیر ربطی به سیستم ارتباطی کشور و فیلترینگ ندارد.

بعد از به وجود آمدن مشکلاتی در اتصال به سرورهای عناوینی همانند پابجی موبایل و سرویس ایکس باکس لایو، روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌ها اعلام کرد که اختلالات به وجود آمده را با وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت به اشتراک گذاشته و موضوع را پیگیری خواهد کرد.

تا کنون مشخص شده که اختلالات اخیر ربطی به فیلترینگ ندارند و شرکت ارتباطات زیر ساخت اعلام کرده که قصد دارد تا با بررسی مشکلات کاربران بازی‌های آنلاین در داخل کشور و گفتگو با آن‌ها، راه حلی برای اختلالات اخیر پیدا کند.

فیلترینگ و شرکت ارتباطات زیرساخت

آذری جهرمی سال گذشته در لیگ بازی های ویدیویی تهران حضور پیدا کرده بود.

محمد جواد آذری جهرمی،‌ وزیر ارتباطات پیش از این هم علاقه خود را به رفع مشکلات گیمرها نشان داده و سال گذشته در صفحه اینستاگرام خود از کاربران خواسته بود تا عناوین پرطرفدار بین گیمرهای ایرانی را برای رفع مشکل اتصال و پینگ به او اعلام کنند.

او حتی اعلام کرده بود که قصد دارد بر سر انتقال سرور بعضی از بازی‌ها با سازندگان ‌آن‌ها وارد مذاکره شود:‌ «برخی بازی ها به صورت مجانی هستند و تبادل مالی در آن اتفاق نمی افتد. بنابراین طبیعی است که برای آن که کاربران تجربه بهتری در این بازی ها داشته باشند باید تلاش کنیم. در این زمینه صحبت هایی هم با طرف های خارجی، مطرح شده و برخی بازی های آنلاین تایید اولیه را برای انتقال سرور به ایران داده اند.»

آیا در اتصال به بازی خاصی با مشکل روبرو هستید؟‌ نام بازی و سرویس اینترنت خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

The post شرکت ارتباطات زیرساخت: اختلالات بازی‌ها منشا داخلی ندارد appeared first on دیجیاتو.

بهترین‌های لول آپ ۹۷ معرفی شدند

عصر پنجشنبه، با برگزاری اختتامیه لول آپ ۹۷، بهترین‌های این رویداد دو ماهه در قالب سه تیم برتر و پنج تیم شایسته تقدیر معرفی شدند.

در این میان، به سه تیم برتر به ترتیب جوایز ۳۰، ۱۵ و ۷ میلیونی اهدا شد و هر کدام از تیم‌های شایسته تقدیر نیز مبلغ ۲ میلیون تومان را به عنوان هدیه دریافت کردند.

  • رتبه ۱: تیم Dream Drawing Desk برای بازی Ebgat
  • رتبه ۲؛ تیم Drop By Drops برای بازی قایم‌باشک
  • رتبه ۳؛ تیم درخت سفید برای بازی هفت‌سنگ

جدا از جوایز ذکر شده، هر کدام از عناوین حاضر در لول آپ امسال که پتانسیل نشر و کسب سرمایه را داشته باشند، حمایت‌های شرکت فن افزار و امکان حضور در فروشگاه هیولا را پیدا خواهند کرد.

لول آپ

لازم به ذکر است که لول آپ امسال  به طور ویژه‌ای روی تولید بازی تحت شبکه برای پلتفرم پی سی متمرکز بود و جدا از آن تیم‌های شرکت کننده باید از المان‌های ایرانی در طراحی بازی خود استفاده می‌کردند. در کل، از بین ۹۲ تیمی که در لول آپ دوم حضور داشتند، ۴۸ درصد در تهران و ۵۲ درصد دیگر از دیگر استان‌های کشور در این رویداد شرکت کردند.

در دوره پیشین لول آپ که تابستان سال ۹۵ برگزار شد، ۱۷۴ تیم از سراسر ایران به رقابت پرداختند که نتیجه آن ۶۴ محصول نهایی بود که بعضی از آن‌ها منتشر شده و موفقیت‌هایی نیز کسب کردند. البته در دوره اول لول آپ دست تیم‌های شرکت کننده برای انتخاب پلتفرم و سبک بازی بازتر از دوره فعلی بود.

همچنین، حسین کریمی قدوسی به عنوان مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، یاسر ژیان و امیرحسین فصیحی از اعضای تیم فن‌افزار و در نهایت محسن وفانژاد و نادر امرایی به عنوان نمایندگان رسانه، وظیفه داوری لول آپ امسال را برعهده داشتند.

به نظر شما برگزاری چنین رویداد‌هایی،‌‌ آن‌هم توسط بخش خصوصی تا چه اندازه روی پیشرفت بازی‌سازی در کشور تاثیرگذار خواهد بود؟

The post بهترین‌های لول آپ ۹۷ معرفی شدند appeared first on دیجیاتو.

گزارش تصویری دیجیاتو از اختتامیه چهارمین لیگ بازی‌های ویدیویی

روز گذشته چهارمین دوره لیگ‌ بازی‌های ویدیویی پس از ۱۰ روز رقابت به پایان رسید و بهترین‌های ایران در رشته‌های فیفا، PES 2018 و کوییز آف کینگز مشخص شدند.

در ادامه از قاب دوربین نگاهی خواهیم داشت به آن‌چه که طی این اختتامیه گذشت.

چه کسی می‌ک

چه کسی می‌گوید ورزش‌های الکترونیک مصدومیت ندارند؟ نیما صادقی در بازی نیمه نهایی از شدت هیجان از جای خود پرید و خودش را مصدوم کرد. او با مصدومیت از ناحیه زانو پا به میدان نبرد نهایی گذاشت و محمد کمالی رقیب مسابقه فینال و رفیق‌اش دوشادوش او به استیج آمدند.

علی‌رغم مصدومیت بی ربط نیما صادقی از ناحیه پا، او محمد کمالی را شکست داد و قهرمان رشته فیفا IGL 2018 شد. جالب اینکه محمد نیز هم‌تیمی او بود و مسابقه فینال با هر نتیجه‌ای یک پیروز مشخص داشت.

بیشترین جایزه این لیگ به برندگان کوییز آف کینگز اختصاص داشت. جایزه نفر اول ۲۵ میلیون تومان بود که این جایزه به مهرشاد افراسیابی رسید و نفر دوم هم قرار بود ۱۰ میلیون تومان با خود به خانه ببرد اما به خاطر شرایط مسابقه و اعتراض به جای شهاب محتشمیان، او هم یک جایزه ۲۵ میلیون تومانی دریافت کرد.

برای این که مسابقات کوییز اف کینگز نیاز به تمرکز بازیکنان داشت، جو محیط هنگام برگزاری فینال این بازی ساکت بود. مجری مراسم از حاضرین درخواست می‌کرد پاسخ صحیح را فریاد نزنند تا مسابقه در اوج برابری و مساوات برگزار شود.

جدال اهواز و تهران در فینال PES 2018 را اهواز برد.

کریمی قدوسی با صدا و سیما هم مصاحبه کرد اما حسابی از دست این سازمان گله داشت. گویا عوامل شبکه سه وعده داده بودند ۳۰ دقیقه از مراسم فینال فیفا و کوییز آف کینگز به صورت زنده پخش شود اما مدت زمان کمتری در اختیار آن‌ها قرار گرفته و نوبت به بازی ایرانی کوییز آف کینگز که رسیده، پخش زنده متوقف شده است.

گزارشگر بازی‌ها در گذشته هم بازیکن حرفه‌ای فیفا بوده و این را می‌شد از گزارشگری حرفه‌ای و هیجان‌انگیزش متوجه شد.

کریمی قدوسی گفت که بنیاد ملی بازی‌ها وظیفه خود در حمایت از بازی‌های ایرانی را در لیگ امسال به جای آورده و در صدد کمک بیشتر به بازی‌سازان است. او وعده داد به نحوی کم لطفی صدا و سیما به بازی کوییز آف کینگز را جبران کند.

فضای محیطی اطراف برج میلاد تهران که محل برگزاری اختتامیه بود،‌ جو شلوغ و پر هیجانی داشت و جدا از حضور هواداران تیم‌های فینالیست، خانواده‌های متعددی هم برای مشاهده مسابقات در محل برگزاری اختتامیه حضور داشتند.   

The post گزارش تصویری دیجیاتو از اختتامیه چهارمین لیگ بازی‌های ویدیویی appeared first on دیجیاتو.

رده بندی سنی بازی های موبایل از ۲۰ خرداد اجباری می شود

چند سالی می شود که نظام ارزیابی و رده بندی سنی بازی ها در ایران (ESRA) خبر از رده بندی بازی های موبایل در آینده ای نزدیک می دهد و به نظر می رسد که سرانجام این طرح به زودی عملی خواهد شد.

خسرو کردمیهن، رئیس ستاد مبارزه با بازی های رایانه ای غیرمجاز در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا اعلام کرده که تمام بازی های موبایلی که قصد انتشار در مارکت های ایرانی را دارند، ملزم به دریافت رده بندی سنی از بنیاد بازی ها و نمایش آن به مخاطبان خود خواهند بود. ناشرین برای دریافت این رده بندی تا ۲۰ خرداد زمان دارند.

وی ادامه می دهد که تمام بازی ها به جز دریافت رده بندی سنی، نیاز به پروانه انتشار و در نهایت مجوز نشر ناشران خود دارند. گرفتن این مجوزهای متعدد ممکن است کاری وقت گیر و فرسایشی باشد اما طبق گفته های کردمیهن، اسرا سعی کرده تا فرآیند طی کردن این پروسه را تا جای ممکن کوتاه کند.

رده بندی سنی

باید منتظر ماند و دید که واکنش بازی سازان نسبت به ابلاغیه جدید ستاد مبارزه با بازی های رایانه ای غیرمجاز چه خواهد بود و آیا سرانجام رده بندی سنی بازی های موبایل که بدون شک امری رایج و مهم در تمام مارکت های موبایل در سرتاسر جهان است، در ایران نیز به صورت کاربردی عملی خواهد شد یا خیر.

طبق گفته های کردمیهن، بازی های ویدیویی یک حوزه فرهنگی به شمار می روند و به همین دلیل اسرا تلاش می کند با دید فرهنگی و نه با برخوردهای قهری به این قضیه ورود کند: «ما در صورت تمکین می توانیم بر اساس نص صریح قانون و ابلاغیه شورای فرهنگ عمومی، اقدامات قهری هم انجام دهیم.»

در حال حاضر، بسیاری از کودکان و نوجوانان بدون محدودیت خاصی به محتوای نامناسب سن خود دسترسی دارند. به نظر شما بهترین راه حل کنترل این موضوع چیست؟ آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

The post رده بندی سنی بازی های موبایل از ۲۰ خرداد اجباری می شود appeared first on دیجیاتو.

با حضور قطعی هفت کشور تاکنون؛ مهلت ارسال آثار به «جایزه گیمیستان ۲۰۱۸» تمدید شد

بنابر اعلام رسمی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، مهلت ارسال آثار برای رقابت در «جایزه گیمیستان ۲۰۱۸» که تا پیش از این تا ۳۱ فروردین ماه تعیین شده بود به مدت یک هفته تمدید شده است. گفته می شود دلیل این تمدید، پیام ها و درخواست های مکرر بازی سازان بوده و به همین خاطر تا هفتم اردیبهشت ماه برای ارسال آثار به دومین رویداد Tehran Game Convention فرصت باقی است.

بنیاد ملی می گوید که تا به این لحظه، حدود ۶۰ بازی از کشورهای ایران، هند، پاکستان، ترکیه، قزاقستان، ارمنستان، بحرین و مصر برای حضور در نخستین دوره جایزه گیمیستان ارسال شده است. این هفت کشور، جزو منطقه فرضی «گیمیستان» هستند که در مجموع ۳۳ کشور را شامل می شود.

هدف اصلی بنیاد ملی از برگزاری جایزه گیمیستان ایجاد فرصت برای بازی سازانی است که به دنبال ارتباط با ناشران و خریداران بین المللی و نیز در حضور بازارهای بین جهانی هستند. داوران گیمیستان نیز به همین خاطر به شکلی هدفمند انتخاب شده اند و نمایندگانی از شرکت های بزرگ ناشر، توزیع کننده و خریدار میان آنها به چشم می خورد. گفتنی است این شرکت ها در مناطق مختلفی از جهان فعالیت دارند و به همین خاطر، بازی سازان شانسی بزرگ برای جلب نظر ناشران بین المللی خواهند داشت.

نامزدهای هر بخش از جایزه گیمیستان در روز ۱۵ خردادماه اعلام خواهد شد و این افراد می توانند به صورت رایگان در این رویداد شرکت کنند. ۱۵ تیرماه نیز بهترین بازی های منطقه گیمیستان در جریان مراسم اختتامیه Tehran Game Convention 2018 معرفی شده و جوایزی را دریافت می کنند.

دومین دوره از رویداد تجاری و علمی TGC قرار است طی چهاردهم و چانزدهم تیرماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برپا شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار می توانید به صفحه اختصاصی گیمیستان به نشانی tehrangamecon.com/en/gamistan-awards مراجعه کنید و گفتنی است که مهلت جدید، به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

The post با حضور قطعی هفت کشور تاکنون؛ مهلت ارسال آثار به «جایزه گیمیستان ۲۰۱۸» تمدید شد appeared first on دیجیاتو.

بازی سازان بین المللی جایزه گیمستان رویداد TGC را داوری خواهند کرد

اعضای هیات داوران ۱۰ نفره «جایزه گیمیستان» در دومین رویداد TGC معرفی شدند. گیمیستان نام منطقه ای فرضی است که ۳۳ کشور آسیایی و آفریقایی را شامل می شود. تمامی کشورهای حاضر در این منطقه، از وجود تیم های جوان بازی سازی بهره برده و صنعت بازی سازی آن ها نیز در حال رشد است.

طبق آمار اعلام شده، بیشتر از ۲ میلیارد انسان در این منطقه زندگی می کنند که حدود ۴۰ درصد آن ها روزانه به انجام بازی های ویدیویی می پردازند. بنیاد ملی بازی های رایانه ای، هدف اصلی جایزه گیمیستان را ایجاد فرصت برای بازی سازانی دانسته که خواهان حضور در بازارهای بین المللی هستند.

لازم به ذکر است رامی اسماعیل، بازی ساز مستقل شناخته شده که در کارنامه او عناوینی همچون Super Crate Box و Nuclear Throne دیده می شود، به عنوان داور در این رویداد حضور خواهد داشت.

رویداد TGC

تبلیغ رویداد TGC در نمایشگاهی که مراسم افتتاحیه رویداد گیم کانکشن آمریکا در آن برگزار می شد.

فیل الیوت، مدیر اجتماعی و بازی سازان مستقل کمپانی اسکوئر انیکس نیز از دیگر داوران حاضر در TGC خواهد بود.می توانید لیست کامل داوران جایزه گیمستان را در سایت رسمی این رویداد مشاهده کنید.

بازی سازانی که قصد شرکت در جایزه گیمیستان را دارند، تا ۳۱ فروردین می توانند آثار خود را از طریق این آدرس ارسال کنند. نامزدهای بخش های مختلف این جایزه، ۱۵ خردادماه در سایت رویداد TGC معرفی شده و برندگان آن در اختتامیه، جوایزی را دریافت خواهند کرد.

این رویداد روز ۱۴ و ۱۵ تیر در تهران برگزار خواهد شد. اگر تا پایان روز ۲ خرداد برای شرکت در TGC 2018 اقدام کنید، از تخفیف ۲۰ درصدی خرید زودهنگام بهره مند خواهید شد.

The post بازی سازان بین المللی جایزه گیمستان رویداد TGC را داوری خواهند کرد appeared first on دیجیاتو.

بخشى از سخنرانان بین المللى TGC 2018 معرفى شدند

با نزدیک شدن به تاریخ برگزارى رویداد TGC 2018 موضوعات و سخنرانان ۲۶ کنفرانس و کلاس تخصصى این رویداد مشخص شدند.

لازم به ذکر است که کلاس هاى هفت ساعته این دوره بر خلاف دوره پیش، یک روز قبل از آغاز رویداد برگزار مى شوند و از همین جهت شرکت کنندگان در این کلاس ها فرصت حضور کامل در TGC 2018 را پیدا خواهند کرد.

در بخش کسب و کار، برگزارى کلاس شان تیلور از کمپانى PlayHause با محوریت Attract Modes: Playfully Picture With Purpose و کلاس کارولین استوکز با موضوع How to Build a Culture of Engagement for creativity Performance and success قطعى شده است.

TGC 2018

در بخش تولید پژمان میرزابابایى از کمپانى UXR Lab، کلاس Data-driven Game Development: Improving Gameplay with Game Analytics and Player Metrics را ارائه خواهد داد و کلاس برى کد از شرکت TRU LUV Media UG با موضوع Team Management برگزار مى شود.

لازم به ذکر است تا کنون حضور ۲۶ سخنران خارجى در پنج بخش اصلى هنرى، تجارى، طراحى بازى، تولید و در نهایت فناورى تایید شده است. قرار است سایر سخنرانان نیز بزودى معرفى شوند. طبق گفته برگزار کنندگان TGC 2018، پیش بینى مى شود ۵۰ سخنران بین المللى در این رویداد حضور پیدا کنند.

مى توانید براى مشاهده جزییات سخنرانى ها و رزومه سخنرانان به سایت رسمى این رویداد مراجعه کنید. برگزار کنندگان این رویداد وعده داده اند که بخش اول ناشرین بین المللى که براى بستن قرارداد به TGC مى آیند، به زودى معرفى شوند.

The post بخشى از سخنرانان بین المللى TGC 2018 معرفى شدند appeared first on دیجیاتو.