تعلیق همکاری برلیانس و سایپا؛ اعلام قیمت مصوب برای خودروهای جایگزین برلیانس [به روز رسانی]

شرکت برلیانس آتو در سال ۱۹۹۲ توسط یانگ رونگ راه‌ اندازی شد و تا سال ۲۰۰۲ تنها به تولید مینی بوس اشتغال داشت. از سال ۲۰۰۳ در پی امضای قرارداد با ب‌ام‌ و شروع به مونتاژ خودرو نمود. شرکت برلیانس …

The post تعلیق همکاری برلیانس و سایپا؛ اعلام قیمت مصوب برای خودروهای جایگزین برلیانس [به روز رسانی] appeared first on دیجیاتو.

برلیانس H230 صفرکیلومتر در مقایسه با ام وی ام ۳۱۵H اسپرت اکسلنت کارکرده [راهنمای خرید]

افزایش بهای خودروها در بازار کشورمان موجب شده تا بخش عمده‎ای از محصولات محبوب ارزان‎قیمت موجود در بازار، به رده قیمتی بالای ۸۰ میلیون تومان صعود کنند و دست بسیاری از مشتریان در انتخاب همین معدود گزینه‎های تکراری و سابقا …

The post برلیانس H230 صفرکیلومتر در مقایسه با ام وی ام ۳۱۵H اسپرت اکسلنت کارکرده [راهنمای خرید] appeared first on دیجیاتو.

پارس خودرو در وضعیت آچمز

محمدحسین شاوردی| در حالی که رنو در نامه‌ای اعلام کرده دیگر توان تامین قطعه برای پارس خودرو را ندارد، برلیانس هم گفته دیگر تعهدی در حوزه خدمات پس از فروش نخواهد داشت تا رسما صنعت خودرو وارد یک سیکل سربسته تولید شود. راهکار خروج از این وضعیت چیست؟

به نظر می‌رسد اولین قربانی بزرگ تحریم‌های صنعت خودرو شرکت کوچک اما رو به رشد پارس خودرو است که از دو طرف توسط شرکای چینی و فرانسوی تنها گذاشته شده است. پارس خودرو که در دوران پسابرجام به مدد توسعه همزمان دو برند رنو و برلیانس موفق شد تولید خود را از سطح خانواده پراید گسترش داده و با عرضه ۸ مدل اتومبیل جدید اعم از پارس تندر، ساندرو، استپ‌وی، اچ۳۳۰، اچ۲۳۰، اچ۲۲۰، اچ ۳۲۰ و سی۳کراس توانست رشد سرسام آوری را تجربه کند، سال گذشته موفق شد بیشترین میزان تولید خودرو را در مجموعه خود به ثبت رسانده و با رشدی ۲۰ درصدی بیش از ۲۳۸ هزار دستگاه انواع اتومبیل تولید کند.

این شرکت که در سال ۹۵ هم موفق شده بود با نرخ رشد مشابهی بیش از ۱۹۷ هزار دستگاه اتومبیل تولید کند، حالا باید دوباره به مونتاژ گسترده پراید و البته مونتاژ افتان و خیزان برلیانس بپردازد و بخشی از خط تولید خود را به حالت تعلیق درآورد.

طبق آنچه جان ورقس مدیر خرید شرکت رنوپارس در ایران طی نامه‌ای به اطلاع مسئولان پارس خودرو رسانده، تحریم ها موجب شده تا بخش عظیمی از تولیدکنندگان بین‌المللی قطعات خودروهای رنو تمایلی به ادامه همکاری با صنایع خودروسازی ایران نداشته و دواطلبانه از پروسه تولید کنار روند. موردی که موجب می‌شود تا مستقیما تولید ۱۱۰ هزار دستگاه از انواع محصولات رنو شامل تندر۹۰، پارس تندر، ساندرو و استپ‌وی تعلیق شود.

در دیگر اتفاق ناخوشایند برای پارس خودرو، گویا برلیانس که اخیرا همکاری وسیع‌تری را با ۲ شرکت خودروسازی برجسته اعم از ب.ام.و آلمان و رنو فرانسه شروع کرده، طی نامه‌ای به مدیران پارس خودرو از ادامه ارائه خدمات گارانتی و مشاوره‌ای به این شرکت سر باز زده و تحریم‌ها را عامل اصلی این قطع همکاری دانسته است. برلیانس که سال گذشته با ۵محصول مختلف تیراژی بالغ بر ۴۵ هزار دستگاه داشته، سال ۹۵ هم بیش از ۲۲ هزار دستگاه فروش داشته و امسال هم جزو محصولات پرتیراژ پارس خودرو بوده است.

حال با این حال به نظر می‌رسد وضعیت بدی برای حدود ۱۰۰ هزار مالک خودروهای برلیانس و نیز حدود ۱ میلیون نفر از مالکان خودروهای رنو پیش خواهد آمد. موضوعی که مستقیما رفاه مصرف‌کنندگان را نشانه رفته و هزینه استفاده از خودروهای مذکور را به دلیل عمق کم داخلی‌سازی افزایش می‌دهد. برخی کارشناسان در تحلیل شرایط پیش آمده برای پارس خودرو عمیقا معتقدند صنعت خودرو ایران بایستی از این پس به صورت اساسی برای مواجهه با تحریم برنامه‌ریزی کرده و حتی به فکر تغییر مسیر فعلی باشد.

ایده برخی از تحلیلگران حول محور توسعه پلتفرم‌های ملی و داخلی‌سازی قطعاتی است که دیگر نمی‌توان آنها را از تولیدکنندگان بومی خریداری کند. موردی که مستقیما در شرایط بسته‌تر شدن بازار و وقوع تحریم‌ها می‌تواند به ارتقا واقعی صنعت خودرو منجر گردد.
گروهی دیگر از منتقدان صنعت خودرو ایران اما عمیقا معتقدند با بسته ماندن درهای ایران به روی برندهای خارجی و انحصاری کردن بازار، هیچ گاه نمی‌توان به توسعه واقعی صنعت خودرو در کشور امیدوار بود. راه حل این گروه نیز محدود کردن تعداد تولیدکنندگان در تیراژهای بزرگ و بالاتر از ۳۰۰ هزار دستگاه است (شبیه آنچه در ترکیه یا مکزیک اتفاق افتاده) تا به این طریق صرفه مقیاس هم برای اقتصادی شدن سرمایه‌گذاری در واحدهای تولید قطعه لحاظ شده و سرمایه گذاران خارجی برای ورود به اقتصاد ایران تمایل داشته باشند.

البته بسته مکمل این گروه برای تنوع بخشی به بازار و توسعه صادرات، آزادسازی کامل واردات است. به این ترتیب صنایع داخلی با محدود شدن به تولید چند مدل خاص به بخشی از زنجیره تامین و تولید خودرو برای بازار جهانی تبدیل شده و در ازای آن بخشی از بازار داخلی را تامین و بخش را نیز به رقبای خارجی واگذار می‌کنند.

راهنمای خرید برلیانس h330 و برلیانس h320؛ بررسی مشخصات فنی، معایب، آپشن، قیمت و شرایط فروش

برلیانس آتو شرکت خودروسازی واقع در چین است، که در زمینه مونتاژ خودرو های شرکت‌ های گوناگون نظیر ب‌ ام‌ و، میتسوبیشی موتورز، پورشه، تویوتا، پینینفارینا و ایتال‌ دیزاین فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر شن‌ یانگ چین قرار دارد و سهام آن در بازارهای بورس اوراق بهادار هنگ کنگ و بورس فرانکفورت معامله می‌ شود.

شرکت برلیانس آتو در سال ۱۹۹۲ توسط یانگ رونگ تاسیس شد و تا سال ۲۰۰۲ تنها به تولید مینی بوس مشغول بود. داستان همکاری برلیانس و ب ام و که در بدو ورود مدل های گوناگون این کمپانی به ایران سر و صدا کرد، از این قرار است که سال ۲۰۰۳ در پی امضای قراردادی بین این دو شرکت برلیانس شروع به مونتاژ و عرضه خودروهای همکار آلمانی اش در چین نمود. شرکت بریلیانس در سال ۲۰۱۲ شمار ۶۵۰ هزار دستگاه اتومبیل تولید کرد و در همین سال به‌ عنوان ششمین تولید کننده خودرو جمهوری خلق چین شناخته می‌ شود.

https://i1.wp.com/noticias.autosusados.cl/wp-content/uploads/2011/09/Lanzamiento-Brilliance-Audi-A6-C7-027.jpg?resize=660%2C495

 

این شرکت در سال ۲۰۰۷ میلادی تصمیم به امتحان شانس خود در بازار اروپا گرفت. برای این منظور نیز خودروی سدان BS6 را طراحی و روانه این قاره کرد. کشوری که برلیانس برای شروع برنامه اش انتخاب کرد نیز بلژیک بود. اما این برنامه به بن بست رسید و اصلی ترین دلیل آن را می توان فروگذاری برلیانس در ایمنی BS6 دانست.

https://i2.wp.com/www.carsbase.com/photo/Brilliance-BS6_mp595_pic_106471.jpg?resize=660%2C495&ssl=1

این سدان در تست های موسسه EURONCAP تنها موفق به کسب ۱ ستاره ایمنی شد؛ بنابراین اکثر افرادی که قصد خرید این خود رو را داشتند از تصمیمشان منصرف شدند. برلیانس تسلیم نشد و با تغییر و بروزرسانی بسیاری از بخش های بدنه BS6 بار دیگر در تست های ایمنی شرکت کرد و این بار موفق به دریافت ۳ ستاره ایمنی از EURONCAP شد. اما این بهبود ها افزایش قیمت نهایی خودرو را در پی داشتند، ضمن اینکه شرکت واردکننده خودرو در آن زمان با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم می کرد. این مشکلات دست به دست هم دادند تا در سال ۲۰۱۰ برلیانس از اروپا عقب نشینی کرده و مزه تجربه ای تلخ را بچشد.

خودروهای سواری برلیانس در ایران توسط سایپا و پارس خودرو مونتاژ شده و می شوند. این خودروها شامل مدل های H330، H230، H220، H230، C3 cross و کراس اوور ناموفق V5 می شوند.

خودروی مورد بحث ما نسخه پیشرفته مدل FSV، یعنی برلیانس H330 / H320 است. مدل H320 هاچبک و H330 سدان هستند و ما در ادامه برای سادگی بیشتر تنها مدل H320 را مورد خطاب قرار خواهیم داد. بد نیست بدانید که از این مدل در زمان معرفی در سال ۲۰۱۳ به تعداد فروش ۲۵ هزار دستگاه فروش رفت.

طراحی خارجی و ابعاد بدنه

بسیاری برلیانس را ب ام و چینی می دانند که چندان بیراه نیست، چراکه شراکت این دو کمپانی بر روی توسعه و طراحی محصولات برلیانس تاثیرات خاص خود را گذاشته است. کافیست تا نگاهی به دماغه برلیانس H320 بیاندازید تا کمی شما را به یاد شریک آلمانی خود بیاندازد. البته تلاش کمپانی چینی برای ایجاد زبان طراحی خاص خود و حداکثر تفاوت ممکن با شریکش واقعاً ستودنی و قابل تحسین است.

بدنه H320 کاملا پف کرده و حجیم طراحی شده. در بخش جلو چراغ های اصلی از فرمی ساده اما مناسب بهره می برند. در بین چراغ های جلو، جلوپنجره نقره ای رنگ ماتی قرار گرفته که یادآور نمونه کلیوی خاص محصولات ب ام و است. پره های عمودی این گریل توسط نواری T شکل از یکدیگر جدا شده و حالتی قرینه به خود گرفته اند. حجم گلگیر های جلو تا قسمت قرارگیری چراغ ها امتداد یافته و به عبارتی دیگر میزبان آنهاست که در مدل سدان توسط قوسی که مانند اشک یوزپلنگ است به سمت پایین ادامه یافته و در نزدیکی ورودی هوای زیر محل نصب پلاک پایان پذیرفته است.

در درون ورودی هوای پایین، دو مه شکن گرد قرار گرفته اند که در نسخه هاچبک توسط زهی نقره ای که شباهت زیادی به فرم چراغ های جلو دارد احاطه شده اند. ورودی هوای ناپیوسته بین مه شکن ها نیز ظاهری اسپرت تر برای H320 به ارمغان آورده اند.

نمای جانبی به مراتب ساده تر از قسمت های دیگر است. ستون A و C با شیبی مناسب به کاپوت و صندوق عقب وصل شده اند. گلگیر های برجسته خودرو توسط خطی شیبدار با یکدیگر در ارتباط هستند که از نظر ظاهری ربط چندانی به سایر المان های حاضر در بدنه ندارد. بارزترین و مهم ترین نکته این قسمت، خط شانه‌ایست که از پایه ستون A نشات گرفته و تا بخش انتهایی بدنه ادامه یافته و در درون چراغ های عقب آرام گرفته است. مورد دیگر رینگ های آلومینیومی با سایز ۱۵ اینچ است که کمی از سادگی این قسمت کاسته اند.

بیشترین تفاوت در طراحی بین دو نسخه هاچبک و سدان را در بخش عقب شاهد هستیم که طبیعیست و البته این مدل هاچبک است که طراحی هماهنگ تر و بهتری را ارئه می دهد. در نسخه سدان چراغ های عقب مزین به نوار لامپ LED به وسیله نواری نقره ای رنگ به یکدیگر پیوند خورده اند و در وسط آن نشان پارس خودرو جای گرفته.

خط منحنی گلگیر عقب در مدل سدان به زیبایی تا درب صندوق عقب امتداد یافته و برای افزایش جذابیت چراغ های دنده عقب و مه شکن عقب روی سپر انتقال پیدا کرده اند. مدل هاچبک تا حد زیادی شبیه اولین نسل ب ام و سری یک است؛ کافیست دو عکس از هر کدام ازین دو خودرو کنار هم قرار دهید تا شباهت ها بریتان آشکار شوند. بخش مشکی رنگ روی سپر در ایجاد فضایی دیفیوزر مانند و اسپرت به خوبی عمل کرده و از دیگر المان های مثبت این قسمت H320 هستند.

طول، عرض و ارتفاع مدل هاچبک به ترتیب برابر ۴۲۱۰, ۱۷۵۸, ۱۴۶۰ میلیمتر و فاصله محور ها از هم ۲۵۸۰ میلیمتر برآورد شده اند که رقم کمی در این کلاس نبوده و می توان انتظار فضای داخلی مناسبی از خودرو داشت. جرم خالص H320 در نسخه مجهز به گیربکس دستی ۱۲۲۵ و در مدل اتومات ۱۲۴۰ کیلوگرم است.

H330 طولی برابر ۴۵۱۰ میلیمتر دارد و عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محورش با مدل هاچبک تفاوتی نمی کند. وزن این خودرو با گیربکس دستی ۱۲۴۰ و در صورت تجهیز به گیربکس اتومات به ۱۲۵۰ کیلوگرم می رسد.

طراحی کابین

کابین H320 تقریبا ترکیبی از نکات مثبت و منفیست. اولین بار که وارد آن شوید از طراحی ساده و مناسب آن خوشنود خواهید شد. داشبورد ترکیبی از دو رنگ مشکی و کرم است. کنسول وسط داشبورد میزبان سیستم صوتی و تهویه که از نظر چیدمان دارای ارگونومی مناسبی بوده و به راحتی قابل دسترسی اند. اما نقطه قوت این کابین طراحی آن است و بس!

استفاده بیش از حد از دو رنگ کروم مات و براق در کنار یکدیگر  بسیار غیر منطقی است؛ چراکه انتخاب تنها یکی از این دو مورد منطقی تر و به نفع زیباتر شدن کابین بود. استفاده از کروم براق به عنوان روکش دستگیره درها و قاب دسته دنده از شیک بودن فضای داخلی کاسته و در ثانی به راحتی کثیف می شوند.

پس کمی وقت گذرانی در این خودرو بخصوص، در هوای گرم تابستان ضعف سیستم تهویه آن به سرعت توجهتان را جلب خواهد کرد. مشکل اصلی از قدرت پرتاب باد است که بسیار ضعیف در نظر گرفته شده و با توجه به نبود دریچه های اختصاصی سرنشینان عقب شرایط را برای آن ها بسیار دشوار می کند. البته این مشکل با تعویض گاز سیستم تهویه قابل حل است.

نکته جالب دیگر عدم قابلیت بسته شدن دریچه های میانیست؛ در حالیکه دو دریچه کناری دارای این قابلیت به روش دستی هستند. همچنین پره های تنظیم باد این دریچه ها از استحکام کافی برخوردار نیستند و شل می شوند.

فرمان سری ۳۰۰ استخوانی و خوشدست است. ضمن اینکه به سه قابلیت تنظیم ارتفاع، دکمه های کنترل سیستم صوتی و سیستم کمکی برقی مجهز شده که در ادامه به بررسی بیشتر آن می پردازیم. در پس این فرمان خوش فرم، کیلومتر شماری خوش فرم تر قرار دارد که با ظاهر سه بعدی و اسپرتش، که بی شباهت به کیلومتر شمار مزدا ۳ جدید نیست، به جذابیت بصری در دید راننده می افزاید. کامپیوتر سفری هم، با قابلیت نمایش مصرف لحظه ای سوخت، در بین سرعت سنج و دور موتور شمار جای خوش کرده.

صندلی ها H320 راحت هستند و در بخش جلو به واسطه دارا بودن لبه های برجسته به خوبی بدن را در آغوش می گیرند.  همچنین در بین صندلی های جلو زیرآرنجی تدارک دیده شده که محل اتصال USB و AUX درون آن جای داشته و از جنس چرم است. سانروف نسخه اتوماتیک نیز هم بصورت کامل و هم بصورت شیب دار باز می شود که در این کلاس آپشن خوب و جذابیست.

از نظر کیفیت، مونتاژ و جنس مواد بکار رفته راضی کننده نیستند. بیشتر قطعات بکار رفته در ساخت کابین دارای لبه های و برش هایی تیز هستند که نشان از قالبگیری غیر استاندارد دارد. در ارزشیابی ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایرانیا ISQI خودروی H320 موفق به دریافت ۳ ستاره از ۵ ستاره شده که کمتر از امتیازهای خودروی پژو ۲۰۷ جدید و رنو ساندرو است. در تست نمونه ای با کارکرد حدود ۲۲۰۰۰ کیلومتر سر و صدای اضافه در کابین به گوش می رسید که اسباب ناخشنودی دارندگان را فراهم خواهد کرد. کیفیت صدای ۴ یا ۶ اسپیکر قرار گرفته در درها واقعا ضعیف بوده و با کمی افزایش حجم، صدا به راحتی دچار به هم ریختگی می شود و همچنین سیستم پخش کارخانه ای نیز تنظیمات چندانی برای کنترل صدا در اختیارتان قرار نمی دهد.

حجم صندوق عقب در H330 برابر ۴۲۰ لیتر و برای H320 در حدود ۳۱۶ لیتر عنوان شده که در هر دو مدل کافی و مناسب است. باک دو مدل نیز ۵۵ لیتر گنجایش دارد و استاندارد آلایندگی یورو ۵ را اخذ کرده اند.

مشخصات فنی برلیانس h330/h320

دو مدل H320 و H330 در ابتدا تنها با پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر با توان تولید ۱۰۳ اسب بخار و ۱۳۸ نیوتون متر گشتاور به ایران وارد شدند. پس از حدود سه سال، پارس خودرو تصمیم به تقویت خانواده برلیانس سری ۳۰۰ با نصب موتور و گیربکس جدید گرفت. موتور جدید ۱۶۵۴ سی سی حجم دارد و به دلیل سپری کردن آزمایش های متعدد با همکاری شرکت هیوندایی پاورتک، موتور و گیربکس جدید با شرایط جاده ها و آب و هوای کشور کالیبره شده و تمام آزمایش های فنی و کیفی شرکت بازرسی و استاندارد را نیز با موفقیت گذرانده. خروجی این موتور نیز از ۱۰۳ اسب بخار به رقم ۱۱۴ افزایش پیدا کرده که قطعا کمک شایانی به قابلیت های حرکتی این دو خودرو خواهد کرد.

مصرف سوخت ترکیبی ثبت شده در کاتالوگ شرکتی برای مدل مجهز به پیشرانه ۱٫۵ لیتری برابر ۶٫۷ لیتر با گیربکی اتومات و ۶٫۴ لیتر برای گیربکس دستی است. اما نسخه های دارای پیشرانه جدید با اینکه افزایش وزن تجربه کرده اند، از مصرف سوخت کمتر برخوردارند. در مدل دستی ۶٫۳ لیتر و در مدل اتومات ۶٫۵ لیتر نتیجه بروزرسانی هاییست که روی این دو خودرو انجام شده.

حداکثر سرعت سری ۳۰۰ برای دو نوع گیربکس ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. سری ۳۰۰ در صورت تجهیز به گیربکس دستی به زمان تقریبی ۱۲ ثانیه و با گیربکس اتومات بالای ۱۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

ایمنی و امکانات رفاهی

برلیانس H320 مجهز به جعبه‌دنده‌ اتوماتیک، به امکانات رفاهی بیشتری مجهز است. این امکانات اضافه شامل سانروف برقی دو حالته، سیستم تهویه مطبوع خودکار، تنظیم برقی آینه‌ های جانبی و سنسور دنده عقب هستند. سیستم صوتی در این نسخه‌ دارای ورودی USB و ۶ عدد بلندگوست که نسبت به نسخه‌ دستی با ۴ بلندگو بیشتر است. در این مدل کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان نیز تعبیه شده اند؛ البته مدل هایی یافت می شوند که با وجود اتوماتیک بودن گیربکس، فاقد این کلیدها هستند.

از دیگر امکانات رفاهی مدل اتوماتیک می‌ شود به بسته شدن پنجره‌ ها با ریموت، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت، چراغ مه شکن جلو، سیستم ورود بدون کلید و استارت با دکمه، روکش چرمی غربیلک فرمان و تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ های جلو اشاره کرد. هم چنین در مدل های جدید تر امکان سفارش سیستم مولتی مدیا نیز وجود دارد.

برلیانس H320 در نسخه‌ اتوماتیک مجهز به ترمزهای جلو و عقب دیسکی است که سیستم ترمز ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیرو EBD دارد. اما در نسخه‌ دستی، ترمزهای عقب خودرو از نوع کاسه‌ ای بوده که از نظر قدرت توقف، ضعیف‌ تر از نوع دیسکی هستند.

وضعیت ایمنی برلیانس حتی در تست موسسه چینی ایمنی C-NCAP مشخص نیست. در واقع با جستجوی بسیار هم نمی توان اطلاعات خاصی در این زمینه در رابطه با سری ۳۰۰ بدست آورد. تنها می توان با عنایت بر وجود ۲ عدد ایربگ راننده و سرنشین جلو، همچنین سیستم های ABS و EBD گفت که حداقل معیارهای ایمنی در این خودرو لحاظ شده اند.

تجربه رانندگی با H320

با توجه به ۱۰۳ اسب بخار بودن قدرت موتور ۱٫۵ لیتری، عملکرد سری ۳۰۰ چندان هم بد نیست. البته این امر در نسخه گیربکس دستی بهتر از نسخه اتوماتیک است که طبیعیست.  به گفته پارس خودرو موتور جدیدتر با حجم  ۱۶۵۰ سی سی و ۱۱۴ اسب بخار قدرت، در کنار تجدید در نظر در ضرایب گیربکس، بهتر از قبل با شرایط ایران سازگاری دارد. اما در هر صورت این مقدار خروجی ها برای وزن بالا وغیر معقول این خودرو نا کافی بوده و در دراز مدت با توجه به فشار اضافه به پیشرانه، هزینه های نگه داری بالا محتمل به نظر می رسند.

اگر مشغول رانندگی با نسخه اتومات باشید باید زمان زیادی را به سبقتگیری اختصاص دهید. ضمناً این گیربکیس ۴ سرعته تیپ ترونیک است، یعنی از قابلیت تعویض دستی دنده ها برخوردار شده؛ اما استفاده از این قابلیت را هرگز پیشنهاد نمی کنیم؛ چون در شرایطی که به معکوس کشیدن نیاز دارید و اهرم را به سمت منفی می کشید ممکن است گیربکس به کندی به دستورات پاسخ دهد و در شرایطی سخت گرفتارتان کند. البته تعویض های نرم و خوب این گیربکس که محصولی از گروه مهندسی هیوندای به شمار می رود از نکات مثبت آن است.

سیستم تعلیق چندان نرم نیست. ضربات به خوبی جذب نشده و به کابین منتقل می شوند. ممکن است پارس خودرو در مدل های جدید تر بهبود های را صورت داده باشد، اما ماهیت خودرو همین است. از نظر نرمی، این اتومبیل با رقیبی مثل ساندرو زمین تا آسمان تفاوت دارد. اما از طرفی چسبندگی و پایداری آن خوب است و در گذر از پیچ ها حس اعتماد به نفس بالایی به راننده می دهد. خصوصاً در مدل هاچبک که قابلیت های حرکتی بیشترش نسبت به مدل سدان کم اما محسوس هستند. از فرمان برقی سری ۳۰۰ نیز نباید غافل شد. این فرمان هوشمند (EPS) با توجه به زیاد شدن سرعت سفت تر شده و پایداری خودرو را افزایش می دهد. از طرفی در رانندگی شهری، خصوصا شهرهای شلوغ، ترکیب گیربکس اتوماتیک و فرمان برقی کم شباهت به فرشته نجات نیست.

رقبای برلیانس h330/h320

از رقبای H320 می توان به پژو ۲۰۷ جدید، ام وی ام ۳۱۵، دانگ فنگ H30 Cross ،لیفان X50  و رنو ساندرو اشاره کرد. مدل سدان H330 نیز رقبایی مثل دنا پلاس و دنا پلاس توربو، تندر ۹۰ پلاس، چری آریزو ۵ و ام جی ۳۶۰ را در مقابل خود می بیند.

قیمت و شرایط فروش

در زمان تکمیل این مطلب مدل H320 با موتور ۱٫۵ لیتری و ۱٫۶ لیتری و گیربکس دستی به ترتیب قیمتی برابر ۸۵ و ۹۰ میلیون تومان در بازار دارند. در صورت سفارش سیستم مولتی مدیا و تجهیز به گیربکس اتوماتیک این قیمت ها به ۱۰۰ و ۱۱۰ میلیون تومان افزایش می یابند که ارقام چندان معقولی نیستند. مدل H330 نیز در بازار با قیمت های ۸۹ و ۹۴ میلیون تومان به ترتیب برای موتورهای ۱٫۵ و ۱٫۶ لیتری با گیربکس دستی خرید و فروش می شود. سفارش سیستم مولتی مدیا و گیربکیس اتوماتیک این ارقام را به ۱۰۶ و ۱۱۴ میلیون تومان می رساند. گرچه این تفاوت قیمت بین دو مدل هاچبک و سدان در بازار وجود دارد و قیمت های کارخانه با توجه به شرایط فعلی نامعلوم اند.

نقاط ضعف و قدرت

نکات مثبت
  • ظاهر مناسب
  • هندلینگ مناسب
  • مشخصات فنی قابل قبول در نسخه ۱٫۶۵ لیتری
  • فضای جادار
  • امکانات قابل قبول
نکات منفی
  • کیفیت کابین پایین
  • سواری نسبتا خشک
  • کمبود نسبی قطعات یدکی در بازار
  • موتور ۱٫۵ ضعیف
  • نامشخص بودن شرایط ایمنی
  • وزن بالای خودرو

The post راهنمای خرید برلیانس h330 و برلیانس h320؛ بررسی مشخصات فنی، معایب، آپشن، قیمت و شرایط فروش appeared first on دیجیاتو.

راهنمای خرید برلیانس c3 کراس؛ مشخصات فنی، آپشن‌ها، قیمت و شرایط فروش

در روزگاری که توجه بخش زیادی از مشتریان به سمت خودروهای کراس اوور معطوف شده است، برخی از خودروسازان فرصت را غنیمت شمرده و با نصب بعضی تزئینات و تجهیزات ظاهری و افزایش اندک ارتفاع مدل‌های هاچبک، آنها را در قبای محصولات شبه کراس اوور و با افزایش قیمت بیش از حد روانه بازار می‌نمایند.

در کشور ما سایپا یکی است خودروسازانی است که چنین راهی را پیش گرفته و دو محصول خود یعنی ساندرو و برلیانس H320 را با این گونه تزئینات و تغییرات ظاهری روانه بازار نموده است.

شرکت برلیانس قدیمی‌ترین شریک چینی سایپاست که در سال ۱۹۹۱ بنیان نهاده شد و از سال ۲۰۰۲ میلادی، پس از همکاری با کمپانی ب ام و، به یکی از معتبرترین خودروسازان چینی تبدیل شد.

شرکت سایپا نیز که هم اکنون به ارائه دو مدل H300 و H200 از سری محصولات برلیانس در بازار ایران مشغول است، پس از استقبال نسبی از مدل H300 که به صورت سدان H330 و هاچبک H320 در بازار حضور دارند، شرکت سایپا بر آن شد تا مدل شبه کراس اوور H320 را تحت عنوان C3 کراس به بازار عرضه نماید.

سری H320 در سال ۲۰۱۲ برای نخستین بار به نمایش عمومی درآمد و سپس در سال ۲۰۱۳ دچار فیس لیفت شد. از سال ۲۰۱۴، H320 با اندکی تغییرات ظاهری و مقداری افزایش طول فنرها تحت عنوان C3 کراس راهی بازار چین شد.

C3 کراس هم‌اینک در سبد محصولات سایپا حضور دارد و به عنوان یک محصول جداگانه به فروش می‌رسد. بنابراین در ادامه با دیجیاتو همراه شوید تا با هم به بررسی جنبه های مختلف برلیانس C3 کراس بپردازیم.

طراحی ظاهری و بدنه

 

همانطور که اشاره شد تفاوت آنچنانی میان H320 هاچبک و نسخه کراس آن یعنی C3 وجود ندارد. مهمترین وجه تمایز چهره C3 کراس با H320، به جلوپنجره آن باز می‌گردد که به جای زمینه نقره‌ای با نوارهای راه راه، به نوعی پس زمینه مشبک لانه زنبوری و سیاه رنگ مجهز شده است.

قالب اصلی جلوپنجره تغییری نداشته و یادآور جلوپنجره کلیوی معروف ب ام و (شریک برلیانس در چین) است. کاسه چراغ‌های این خودرو دارای فرمی بیضی مانند هستند و چراغ های راهنما درون آنها به صورت یکپارچه جاسازی شده است.

بر روی درب کاپوت سه خط حجم دهنده مشاهده می‌شود که سادگی چهره را کاهش داده و نمایی عضلانی‌تر برای این خودرو پدید آورده است. جایگاه های مه شکن در کناره‌های پایینی سپر با زمینه سیاه رنگ و حواشی نقره‌ای به فرم شش ضلعی قابل مشاهده هستند.

همچنین یک ورودی هوای بزرگ، فضای مابین جایگاه‌های مه شکن با فرمی ذوزنقه مانند و زمین مشبک سیاه رنگ به چشم می‌خورد که وظیفه تامین هوای مورد نیاز سیستم خنک کننده را بر عهده دارد. یک قطعه پلاستیکی نقره‌ای رنگ نیز در ضلع پایینی آن مشاهده می‌شود.

شباهت زیاد نمای جانبی برلیانس c۳ کراس به فرم نمای جانبی برخی محصولات قدیمی‌تر ب ام و مانند سری یک، قابل ادراک و مشاهده است.

فریم پنجره‌ها سایز و شکلی مناسب داشته و حالتی اسپرت به خودرو بخشیده است که بی شباهت با محصولات ب ام و نیست.

برلیانس C3 کراس

به جهت کاهش سادگی فرم کلی بدنه، در نمای جانبی این خودرو برجستگی‌های در قسمت قوس گلگیرها و خطوط حجم دهنده در ناحیه زیرین فریم پنجره‌ها و رکاب خودرو به چشم می‌خورد. استفاده از فلاپ و قطعات پلاستیکی، در نمای جانبی برلیانس کراس موجب شده تا تفاوتهای ظاهری آن با مدل h۳۲۰ معمولی افزایش یافته و بیشتر حس یک خودروی کراس اوور را به بیننده القا نماید.

میله‌های باربند سقفی به همراه یک اسپویلر باریک در بالای شیشه عقب و آنتن سنتی در انتهای عقبی سقف، از نمای جانبی برلیانس C3 کراس قابل مشاهده هستند.

نمای عقب برلیانس c۳ کراس وجهه زیبا و مناسبی دارد. چراغ‌های عقب به صورت یک تکه طراحی شده و شمایل جالبی در نوع خود دارند که هماهنگی مناسبی با سایر اجزای این نما از برلیانس c۳ کراس پدید آورده است.

برلیانس C3 کراس

سپر عقب نسبت به درب صندوق به صورت برجسته طراحی شده و با وجود خطوط حجمی روی درب صندوق، نمایی نسبتا عضلانی را برای سی۳ کراس به دنبال داشته است.

دو عدد چراغ شب‌نما کشیده و باریک نیز در دو طرف پایینی سپر مشاهده می‌شود. همچنین قطعه پلاستیکی نقره‌ای رنگ در بخش تحتانی سپر تعبیه شده که زیبایی موثری برای خودرو پدید آورده است.

به طور کلی ظاهر C3 کراس تفاوت آنچنانی با مدل h۳۲۰ نداشته و به راحتی می‌توان یک خودرو h۳۲۰ را از نظر ظاهری به سی۳ تبدیل کرد. به هر حال، این تغییرات نسبتا موثر واقع شده و می توان گفت با خودرویی تقریبا زیبا و مهیج تر نسبت به H320 معمولی مواجه هستیم که می تواند نظر مثبت مشتریان ایرانی را جلب نماید .

ابعاد(mm) H320 کراس اتوماتیک
طول ۴۲۱۰
عرض(بدون در نظر گرفتن آیینه ها) ۱۷۹۰
ارتفاع ۱۵۱۲
فاصله دو محور ۲۵۸۰
وزن(kg)
وزن خالص ۱۲۴۰
مصرف سوخت(lit)
سیکل ترکیبی(lit/۱۰۰km) ۷/۵
ظرفیت مخزن سوخت (lit) ۵۵
رینگ و تایر
رینگ ۷*۱۶ J آلومینیومی
تایر ۲۰۵/۵۵R۱۶

فضای داخلی و کابین

برلیانس C3 کراس

طراحی داخلی c۳ کراس به اندازه چشم انداز بیرونی این خودرو آنچنان که باید و شاید زیبا و رضایت بخش نیست. داشبورد فرمی بسیار ساده و قدیمی داشته و اصلا مهیج و جسورانه تلقی نمی‌شود. دریچه‌های تهویه به ساده‌ترین شکل ممکن به صورت مربع مانند طراحی شده‌اند.

قسمت میانی داشبورد طبق معمول شامل دکمه‌ها، کلیدهای گردان سیستم تهویه و سامانه صوتی خودرو و سایر کنترل‌گرهاست.

کراس c۳ به یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایشگر ۷ اینچی مجهز شده که مدرن‌ترین تکنولوژی به کار رفته در کابین این خودرو محسوب می‌شود.

برلیانس C3 کراس

غربیلک فرمان سایز و فرمت نسبتا مناسبی دارد که البته متریال آن به همراه سایر ادوات داشبورد و پنل درب‌ها طبق انتظار، از جنس پلاستیک سخت و ارزان قیمت ساخته شده که کیفیت چندان مرغوبی ندارد.

پنل کیلومتر شمار پشت غربیلک فرمان نیز شکل ساده اما تقریبا اسپرتی دارد که شاید اندکی فاکتور هیجان را در کابین c3 کراس ارتقا بخشد.

فرم صندلی ها معمولی است و تکیه‌گاه‌های جانبی آن بدن را در حد معمول مورد حمایت قرار می‌دهد. البته در مسافرت‌های طولانی احتمال خسته شدن بدن سرنشینان به خاطر فرم صندلی‌ها وجود دارد.

برلیانس C3 کراس

فضای کابین در مقایسه با رقبای داخلی همچون پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ ظرفیت مناسبی داشته و چهار سرنشین به راحتی می‌توانند در آن جای بگیرند. البته سرنشینان بلند قد در ردیف دوم از نظر فضای سر و پا با محدودیت هایی مواجه هستند.

میزان فضای صندوق عقب این خودرو معادل ۳۱۴ لیتر است که نسبت به پژو ۲۰۶ با ظرفیت صندوق ۲۴۵ لیتر، بیشتر به نظر می‌رسد اما در مقابل فضای ۵۱۰ لیتری صندوق تندر ۹۰، تا حد زیادی حقیر جلوه می‌کند.

برلیانس C3 کراس

به طور کلی فضای کابین C3 کراس از نظر طراحی و کیفیت در سطح بالایی قرار ندارد و یک کابین بسیار معمولی را پیش روی مشتری ارائه می‌دهد؛ البته مشتری که خود از کابین قدیمی محصولات دیگر سایپا و ایران خودرو خسته شده، شاید تحمل این سادگی برایش کمی سخت و ملال آور باشد.

مشخصات فنی و پیشرانه

برلیانس C3 کراس

پیشرانه برلیانس C3 کراس دارای دو حجم متفاوت است. این پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی از دو حجم ۱.۵ و ۱.۶۵ برخوردار گشته است. نمونه ۱.۵ لیتری دارای توان خروجی معادل ۱۰۳ اسب بخار (۵۸۰۰ دور) و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر (۴۰۰۰دور) است. همچنین جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیروی حاصل از پیشرانه را به چرخ های جلو بر عهده دارد.

ویژگی‌های نمونه ۱.۶۵ لیتری به همراه سایر مشخصه های فنی برلیانس C3 کراس را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید:

موتور
نوع و مدل موتور بنزینی – خطی – BM۱۵L
تعداد سیلندر – تعداد سوپاپ ۴سیلندر – ۱۶ سوپاپ
حجم موتور cc ۱۶۵۴ سی سی
حداکثر قدرت ۱۱۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۵۴ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه
سطح استاندارد آلایندگی یورو۵+EOBD+IUPR
فرمان
نوع فرمان تقویت شده برقی – دنده شانه ای – قابل تنظیم
سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلو سیستم مستقل مک فرسون
سیستم تعلیق عقب سیستم نیمه مستقل میل پیچشی
ترمز
جلو دیسکی تهویه شونده
عقب دیسکی

تجربه رانندگی با برلیانس C3 کراس

برلیانس C3 کراس

فرمان سبک، ترمزهای نسبتا خوب، گیربکسی با ضرایب دنده سبک در راستای کاستن از مصرف سوخت، شتاب و کشش نه چندان قدرتمند و سیستم تعلیق نسبتا ساده، از جمله ویژگی ها فراگیر خودروهای چینی در محدوده قیمتی ۵۰ الی ۶۵ میلیون تومان محسوب می شوند و برلیانس C3 کراس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از جمله ویژگی های مثبت اینکه عایق کاری به خوبی انجام شده و صدای پیشرانه که آوایی نسبتا اسپرت دارد راه نفوذ زیادی به کابین خودرو پیدا نمی کند، همچنین سیستم تعلیق به ندرت دچار وضعیت کوبش می شود، اما در جذب ضربات و تکان های ریز چندان موفق ظاهر نمی شود و موج های جاده را با شدتی نه چندان کم به سرنشینان منتقل می نماید.

برلیانس C3 کراس

فضای داخلی کابین نسبتا خوب است و اندکی از خانواده پژو ۲۰۶ وسیع تر احساس می شود اما در عوض قدرت سیستم تهویه مطبوع چندان چنگی به دل نمیزند و خنکای باد کولر یارای مقاومت در برابر تندی آفتاب مرداد ماه را ندارد.

از نظر شتاب و کشش با توجه به پُر بودن ظرفیت کامل خودرو، در این تست شرایط مناسب برای آزمایش وجود نداشت اما با توجه به شباهت کامل فنی برلیانس کراس و مدل سدان H330 می توان گفت که شتاب گیری صفر تا صد در حدود ۱۴٫۵ الی ۱۵ ثانیه به طول می انجامد که مسلما نمی تواند معیاری برای عملکرد اسپرت خودرو باشد.

برلیانس C3 کراس

پایداری و هندلینگ خودرو نیز با در نظر گرفتن تایرهای چینی ساخت وانلی در حد متوسط ارزیابی می شود و بنا بر آنچه آزموده شد در صورت تست مارپیچ و بازی ناگهانی با فرمان، بروز بیش فرمانی و سُر خوردن بخش انتهایی خودرو دور از ذهن نیست.

عملکرد گیربکس در مجموع خوب است اما برنامه ریزی آن به نحوی انجام شده که انجام دنده معکوس در دور موتورهای بیشتر از ۳۰۰۰ RPM اتفاق نیافتد و این مورد ضمن یاری رساندن به کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از وارد آمدن فشار به موتور و گیربکس، بر روی شتاب گیری ثانویه خودرو تاثیر منفی گذاشته است و ریسک پروسه سبقت گیری را افزایش می دهد.

برلیانس C3 کراس

در مجموع برلیانس C3 کراس به جز مبحث شتاب و کشش، نقطه ضعف خاصی در مبحث رانندگی و کیفیت سواری ندارد و با توجه به آپشن هایی چون سانروف، می تواند نظر مشتریان را بیش از خودرویی امثال رنو ساندرو و ساندرو استپ وی به خود جلب کند.

اما با این حال می توان با قطعیت گفت که دوام و عملکرد پلت فرم برلیانس که شرایط ایمنی روشنی نیز تاکنون در مورد آن اعلام نشده، به پای استپ وی نمی رسد و این خودرو مناسب حال افرادیست که بخواهند برای رفت و آمد درون شهری و به عنوان خودرو دوم از آن استفاده کنند و قصد وارد کردن فشار برای رانندگی در مسیرهای پرشیب کوهستانی و استفاده های سنگین را نداشته باشند.

رقبا و محصولات مشابه برلیانس C3 کراس

برلیانس C3 کراس

از جمله مهمترین رقبای برلیانس C3 کراس میتوان به ساندرو استپ وی، لیفان ایکس۵۰، پژو ۲۰۷ کراس و MVM X22، اشاره نمود.

قیمت و شرایط فروش

برلیانس C3 کراس

قیمت برلیانس C3 کراس ۱٫۵ لیتری در بازار و کارخانه به ترتیب برابر ۹۳ و ۶۳ میلیون تومان است. بهای نسخه ۱٫۶۵ لیتری نیز در زمان نگارش این نوشته معادل ۱۱۲ در بازار و ۶۸ میلیون تومان نرخ کارخانه اعلام شده است.

مزایا و معایب برلیانس C3 کراس

نکات مثبت
  • طراحی ظاهری نسبتا زیبا و اسپرت
  • بهبود قدرت و مشخصات موتور جدید ۱٫۶۵ نسبت به موتور ۱٫۶ لیتری
  • آپشن های رفاهی مناسب
  • سیستم تعلیق مناسب
  • عایق بندی خوب کابین
نکات منفی
  • طراحی ساده فضای داخلی
  • نامشخص بودن شرایط ایمنی
  • متریال نامناسب کابین
  • پایداری نه چندان کافی حین عبور پرشتاب از پیچ

The post راهنمای خرید برلیانس c3 کراس؛ مشخصات فنی، آپشن‌ها، قیمت و شرایط فروش appeared first on دیجیاتو.

حضور برلیانس در ناوگان تاکسیرانی؛ فرصت یا چالش؟

برلیانس H230 هم به تاکسی‌های تهران اضافه شد و از امروز تاکسیرانان می‌توانند با ثبت نام در سامانه‌ «توسعه ناوگان تاکسیرانی» و به زودی در سامانه «یکپارچه نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری» اقدام به خرید این خودرو کنند.

برلیانس H230 جزو خودروهای اقتصادی است که بیشتر مورد توجه اقشار متوسط جامعه قرار می‌گیرد و حالا در سبد انتخابی تاکسیرانان قرار گرفته، تا پیش ازین سمند، پژو ۴۰۵ و پراید تنها خودروهایی بودند که تاکسیرانان شهری مجاز به انتخاب آنها بودند منتها باید دید اضافه کردن برلیانس H230  به موارد انتخابی تاکسیرانان که هر روز حدود ۲۰۰ کیلومتر پیمایش دارند، چقدر عاقلانه است. چنانکه پیش ازین خودرو آریو هم به ناوگان تاکسیرانی اضافه شد اما با اعتراض تاکسیرانان بخاطر کیفیت نازل آن مواجه شد.

تا چندی پیش هم «علیرضا قنادان» مدیرعامل «سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران» در گفتگو با دیجیاتو به کیفیت نامناسب خودروهایی که خودروسازان در اختیار تاکسیرانان می‌گذارند اعتراض کرد و آنطور که مشخص بود کیفیت خودروهایی نظیر برلیانس را مناسب تاکسیرانان و مورد تائید این سازمان نمی‌دانست.

با این حال امروز «مرتضی ضامنی» مدیرعامل «اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور» که از زیرمجموعه‌های وزارت کشور است، نظری مخالف سازمان تاکسیرانی اعلام کرد و خبر از واگذاری خودروهای برلیانس H230 برای تاکسیرانان داد:

«یکی از مزیت‌های این طرح نسبت به طرح‌های دیگر این است که سخت‌گیری‌ها در حوزه تضامین بانکی برطرف شده‌ است و رانندگان با دادن چک به صورت اقساط شش ماه به شش ماه می‌توانند خودروی جدیدشان را تحویل بگیرند. همچنین به فراخور مدت بازپرداخت و مبلغ وامی که راننده تقاضای استفاده دارد، نرخ سود متفاوت و میانگین آن حدود ۱۶ درصد است.»

گفته شده زمان‌بندی تحویل این خودروها سیر صعودی دارد؛ به‌طوری که در ماه اول خرداد ۱۰۰ خودرو و در ماه‌های بعدی به ترتیب ۴۰۰ و ۱۵۰۰ دستگاه تحویل داده خواهد شد و این تعداد در ماه‌های بعد افزایش خواهد داشت.

قیمت خودروی تاکسی برلیانس حدود ۴۳ میلیون تومان است. به گفته ضامنی برای افرادی که قصد دارند از تسهیلات  تاکسیرانی استفاده کنند نرخ خودرو این قیمت است، ولی به افرادی که متقاضیان خرید نقدی مبلغ ۲۰ میلیون ریال تخفیف داده خواهد شد.

دو سال قبل، پیش از اینکه برلیانس وارد بازار خودرو شود و البته قیمت ارز افزایش پیدا کند، قرار بود برلیانس ارزان‌ترین خودرو در بازار باشد یعنی حدودا ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان کمتر ازین. با این حال مدیران پارس خودرو عقیده دارند ویژگی های مثبت سری H200 شرکت برلیانس و نبود رقیب چه از لحاظ کیفی و چه از نظر تجهیزات قرار داده شده در این بازه قیمتی، این خودرو را مناسب نیاز مخاطب خود قرار داده است.

دو برلیانس H220 و H230 به لحاظ فنی شبیه بهم هستند و تنها تفاوت آنها صندوق‌دار بودن H230 و هاچ‌بک بودن دیگری است. موتور این خودرو  ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۵۰۰ سی سی است و توان خروجی ۱۰۲ اسب بخاری آن در ۵۸۰۰ دور در دقیقه بدست می آید.حداکثر گشتاور این خودرو ۱۳۸ نیوتن متر است. اما با توجه به مشخصات گیربکس اتوماتیک AMT خرید گیربکس دستی به نوع اتوماتیک آن ترجیح داده می‌شود.بر اساس اطلاعات شرکت بازسی کیفیت و استاندارد ایران، سطح کیفی برلیانس H230 دستی از ۵ ستاره ۳ ستاره دریافت کرده است. با این حال دوام و کارایی این خودرو برای استفاده در ناوگان تاکسی رانی تنها در بلند مدت مشخص خواهد شد، هرچند که احتمال دارد مشکل کمبود و گرانی قطعات یدکی برای رانندگان چالش ساز شود.

The post حضور برلیانس در ناوگان تاکسیرانی؛ فرصت یا چالش؟ appeared first on دیجیاتو.

افزایش قیمت رنو ساندرو و برلیانس رسما اعلام شد

تقریبا تمامی خودروها در سال جدید دچار تغییر قیمت و یا بهتر بگوییم، افزایش قیمت شده اند. در آخرین خبر منتشر شده اکنون شاهد قیمت جدید محصولات پارس خودرو هستیم.قیمت ساندرو رنو استپ وی ساندرو اتوماتیک

در این بین لازم است، به مهمترین خودروی تیم خودروسازی پارس خودرو، یعنی ساندرو و ساندرو استپ وی اشاره کرد که افزایش قیمت چند میلیونی را شاهد بوده اند.

ساندرو همچنان مجهز به همان موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حداکثر توان ۱۰۵ اسب بخار و اتاق ساده و تکراری سال گذشته اش است و تنها تغییر این محصول تقریبا داخلی، ۵ میلیون تومان بهای اضافه است.

قیمت ساندرو جدید و ساندرو اتوماتیک

در این فهرست، با توجه به بخشنامه جدید شرکت سایپا، تنها خودرویی که افزایش قیمت نداشته تندر ۹۰ است که همچنان با بهای ۴۰ میلیون تومانی به فروش می رسد و خدمت متقاضیانی که یکی از محصولات پارس خودرو (به غیر از تندر ۹۰) را پیش خرید کرده اند باید رساند که از امروز (یکشنبه مورخ دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۷)، باید خرید خود را با قیمت های جدید درج شده در زیر تکمیل و تسویه حساب نمایند:

قیمت ساندرو اتوماتیک ساندرو استپ وی

 

قیمت برلیانس

در خانواده چینی های پارس خودرو نیز، بدون استثنا در همه مدل ها، شاهد افزایش قیمت هستیم. و از امروز، تمامی این محصولات چینی با قیمت جدید عرضه خواهند شد. از مهمترین های خانواده برلیانس نیز باید به H330 اشاره کرد که متاسفانه بدون تغییر و با مشخصات مدل سال گذشته، بین ۵ تا ۶ میلیون تومان افزایش قیمت داشته اند.

برلیانس قیمت جدید

The post افزایش قیمت رنو ساندرو و برلیانس رسما اعلام شد appeared first on دیجیاتو.