بررسی مزدا ۳ جدید؛ چرخشی استراتژیک به سمت الگوهای تویوتا

مزدا ۳ یکی از محبوب ترین خودروهای ژاپنی کامپکت (کلاس C) است که تاکنون در چهار نسل مختلف تولید شده است. اولین نسل از مزدا ۳ در سال ۲۰۰۳ متولد شد و توانست به واسطه ترکیب فاکتورهایی مثل طراحی ظاهری …

The post بررسی مزدا ۳ جدید؛ چرخشی استراتژیک به سمت الگوهای تویوتا appeared first on دیجیاتو.

ققنوس در شهر؛ نگاهی به سرگذشت سوپرخودروهای مرسدس بنز و بررسی SLS AMG

پرده اول با پایان جنگ جهانی دوم و از باقیمانده ویرانه های آلمان غربی،  شرکت مرسدس بنز که به مدت یک دهه هیچ محصول جدیدی را تولید نکرده بود در طی یک دهه آینده با معرفی ۳ خودروی مسابقه ای …

The post ققنوس در شهر؛ نگاهی به سرگذشت سوپرخودروهای مرسدس بنز و بررسی SLS AMG appeared first on دیجیاتو.

راهنمای خرید ام وی ام ۵۵۰ / MVM550 دست دوم + جدول قیمت

ام وی ام ۵۵۰ به عنوان نسخه فیس لیفت شده مدل ۵۳۰ وارد بازار ایران شد. این خودرو به مدد بهره‌جویی از جاده هموار شده‌ای که برادر بزرگ‌ترش (ام وی ام ۵۳۰) در بازار ایران احداث نموده بود، توانست خیلی زود در دل مشتریان ایرانی جایی برای خود باز کند.

ام وی ام 550 - mvm550

هر چند که گرایش شرکت مدیران خودرو به سوی عرضه گسترده‌تر انواع محصولات کراس‌اورو نظیر x33 و x22، موجب شد تا ام وی ام ۵۵۰ مقداری به حاشیه رانده شود.

ام وی ام 550 - mvm550

البته همان طور که اطلاع دارید، سلیقه عموم در ایران همچون سایر بازارهای بین المللی، به سوی کراس اوورها گرایش داشته و همین امر در کمرنگ شدن حضور ام وی ام ۵۵۰ در سبد خرید مشتریان ایرانی و همچنین کاهش اهمیت آن در لیست محصولات کارخانه سازنده، تاثیر بسزایی داشت.

ام وی ام 550 - mvm550

به هر حال ام وی ام ۵۵۰ مدتی زیر سایه کراس اوورهای محبوبی همچون x33و x22، از سوی شرکت مدیران خودرو (نماینده رسمی چری) در ایران عرضه شد و طی همین مدت نه چندان طولانی توانست توجه عده‌ای از مشتریان را به سوی خود جلب نماید.

ام وی ام 550 - mvm550

در حال حاضر اثری از حضور ام وی ام ۵۵۰ (چری E5) در لیست محصولات شرکت مدیران خودرو به چشم نمی‌خورد که نشان از پایان کار و توقف تولید این سدان چینی در ایران دارد.

چری E5 یا ام وی ام ۵۵۰ از سال ۲۰۱۳ میلادی وارد خط تولید شرکت چری شد و پس از مدتی به بازار ایران نیز راه یافت.

ام وی ام 550 - mvm550

این خودرو به پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۲ لیتر مجهز شده است. از توان خروجی پیشرانه مذکور معادل ۱۳۹ اسب بخار بوده و گشتاور حاصل از آن نیز به ۱۸۲ نیوتن متر می‌رسد.

ام وی ام 550 - mvm550

یک گیربکس ۵ سرعته دستی و یا یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با قابلیت شبیه‌سازی هفت سرعته، وظیفه انتقال نیرو به سوی چرخ‌های جلو را در این خودرو بر عهده گرفته‌اند.

ام وی ام 550 - mvm550

از جمله مهمترین تجهیزات و امکانات ام وی ام ۵۵۰ می‌توان به: ۲ عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)، سیستم ضد بلوکه ترمز ABS + ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای، سانروف برقی، سنسور دنده عقب، سیستم فرمان برقی، آینه‌ های برقی جانبی به همراه گرم‌کن، سیستم صوتی بر روی فرمان، چهار عدد بلندگو، استریو، صندلی‌‌ها با روکش چرمی، نشانگر لحظه‌ای مصرف سوخت، پاور ویندوز، سیستم ایموبلایزر، رینگ‌ های آلومینیمی و لامپ های مه شکن جلو اشاره نمود.

ام وی ام 550 - mvm550

همچنین در میان مهمترین رقبای ام وی ام ۵۵۰ در بازار ایران می‌توان از دنا، دناپلاس، پارس تندر، پژو پارس اتومات و برلیانس H330 نام برد.

ام وی ام 550 - mvm550

با توجه به نوسانات اخیر قیمتی که بازار خودروی کشورمان را تحت تاثیر خود قرار داده، بهای انواع نسخه‌های کارکرده ام وی ام ۵۵۰ نیز در بازار دستخوش تغییر گشته است.

نکات مثبت
  • طراحی متناسب فضای داخلی و بیرونی
  • کابین نسبتا جادار
  • قوای محرکه هماهنگ
  • تجهیزات و امکانات مناسب
  • کیفیت سواری نرم و راحت
نکات منفی
  • مشکل فراگیر سر و صدای کمک فنر جلو
  • هزینه نسبتا بالای تعمیرات و قیمت قطعات یدکی

شما عزیزان می توانید متوسط قیمت برخی از نسخه های ام وی ام ۵۵۰ موجود در بازار خودروهای کارکرده کشورمان را در جدول زیر مشاهده نمایید

توجه: قیمت‌ها به طور میانگین بیان شده و اطلاعات مندرج در جدول نیز از آگهی‌های موجود در سایت‌های معتبر خرید و فروش خودرو گردآوری گردیده است. تاریخ: بهمن۹۷

 نوع خودرو

 محدوده قیمت
(تومان)

ام وی ام ۵۵۰، صفرکیلومتر، اسپرت اکسلنت(قیمت قدیم) 

۶۰میلیون

 ام وی ام ۵۵۰، صفرکیلومتر، اسپرت اکسلنت(قیمت جدید)

توقف تولید

ام وی ام ۵۵۰، مدل۹۴، سفید، بدون رنگ، اتومات، کارکرد ۸۶هزار کیلومتر 

۸۴میلیون

 ام وی ام ۵۵۰، مدل۹۵، مشکی، بدون رنگ، اتومات، کارکرد ۱۰۴هزار کیلومتر 

۸۵میلیون

ام وی ام ۵۵۰، مدل۹۵، سفید، بدون رنگ، گیربکس دستی، کارکرد ۳۹هزار کیلومتر  

۷۹میلیون

 ام وی ام ۵۵۰، مدل۹۵، سفید، بدون رنگ، اتومات، کارکرد ۲۴ هزار کیلومتر 

۸۷میلیون

ام وی ام ۵۵۰، مدل۹۵، مشکی، بدون رنگ، گیربکس دستی، کارکرد ۷۰هزار کیلومتر  

۷۴میلیون

ام وی ام ۵۵۰، مدل۹۶، سفید، بدون رنگ، اتومات، کارکرد ۱۹هزار کیلومتر  

۹۰میلیون

ام وی ام ۵۵۰، مدل۹۵، مشکی، بدون رنگ، گیربکس دستی، کارکرد ۳۲هزار کیلومتر  

۷۶میلیون

 

The post راهنمای خرید ام وی ام ۵۵۰ / MVM550 دست دوم + جدول قیمت appeared first on دیجیاتو.

خودرویی برای نپیچیدن؛ عملکرد بسیار ضعیف سوزوکی جیمنی در تست گوزن [تماشا کنید]

نسل چهارم سوزوکی جیمنی که سال گذشته معرفی شده، به دلیل فاکتورهایی مثل توانایی های آفرود بالا، ظاهر جعبه ای شکل مشابه مرسدس بنز G کلاس و قیمت پایین سر و صدای زیادی بر پا کرده است. به لطف چنین ویژگی هایی، تقاضا برای جیمنی جدید بسیار افزایش یافته و انتظار می رود این خودرو فروش موفقی را تجربه کند.

mercedes-classe-g-63-amg-vs-suzuki-jimny-06

در کنار مزایا، سوزوکی جیمنی معایبی هم دارد. عملکرد ضعیف در تست گوزن نشریه اسپانیایی km77 یکی از معایب این اتومبیل ژاپنی به شمار می رود. همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید، شاسی بلند کوچک چشم بادامی ها در تست گوزن کاملا نامتعادل ظاهر شده و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی را به زحمت می اندازد. شدت عدم تعادل جیمنی به حدی است که در برخی لحظات چرخ ها از زمین جدا شده و هر آن احتمال واژگونی پدید می آید.

سوزوکی جیمنی

به گفته دست اندرکاران km77 دو ایراد اصلی در عملکرد ضعیف سوزوکی جیمنی نقش دارند. اول اینکه دنده شانه ای سیستم فرمان بیش از حد طولانی است که این مساله راننده را از نشان دادن عکس العمل های سریع باز می دارد.

ایراد دوم هم به چسبندگی تایرها، نرمی سیستم تعلیق و حرکت گهواره ای اتاق نسبت داده شده است. این عوامل روی هم رفته باعث می شوند جیمنی حتی در سرعت های پایین تمایل زیادی به کم فرمانی داشته باشد.

در هر حال سوزوکی جیمنی در تست گوزن km77 که حضور ناگهانی یک مانع یا حیوان را در جلوی خودرو شبیه سازی می کند، حداکثر سرعت ۶۸ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم کراس اوور بسیار بزرگ تر آئودی Q8 رکورد ۷۹ کیلومتر در ساعت را در تست گوزن نشریه اسپانیای بر جای گذاشته است.

عملکرد سوزوکی جیمنی جدید در تست اسلالوم نیز تعریفی نداشته و این خودرو باز هم ضعیف ظاهر شده است. در مجموع می توان نتیجه گرفت که جیمنی برای رانندگی در مسیرهای پر پیچ و خم یا تجربه هیجان در جاده ساخته نشده و توانایی های اصلا آن در مسیرهای خارج از جاده و آفرود نمایان می شوند.

The post خودرویی برای نپیچیدن؛ عملکرد بسیار ضعیف سوزوکی جیمنی در تست گوزن [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

بررسی یک هاچ بک داغ و اسپرت توسط دیجیاتو؛ مینی کوپر S در خیابان های تهران

تقریبا یک سال از معرفی محصولات مینی توسط شرکت پرشیا خودرو به عنوان متولی اصلی شرکت بی ام و در ایران می گذرد. از آن جا که مینی یکی از شرکت های زیر مجموعه بی ام و به حساب می آید، پرشیا خودرو عرضه محصولات آن را بر عهده گرفته است. خودروهای مینی در ابتدا در منطقه آزاد کیش به نمایش گذاشته شدند و سپس توسط شرکتی مرتبط به پرشیا خودرو عرضه شدند.
پس از مدت به نسبت کوتاهی، پرشیا خودرو در مقر اصلی این شرکت واقع در کیلومتر ۶ جاده مخصوص رسما محصولات مینی را برای بازار ایران معرفی کرد.

اما مینی هم یکی از دیگر قربانیان وضعیت بازار خودروهای وارداتی در ایران شد و با بسته شدن ثبت سفارش و عدم ترخیص محصولات وارد شده در گمرکات کشور تنها در تعداد محدودی به بازار راه پیدا کرد.

در هر صورت فرصتی دست داد تا به بررسی یکی از نام های تاریخی صنعت خودروسازی جهان یعنی مینی کوپر بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

دومین خودروی مهم قرن بیستم

مینی ماینر، مینی کوپر، موریس، BMC و…نام هایی است که با اسم بردن از این خودروی دوست داشتنی بر زبان می آید. خودرویی که توسط سر الک ایسگونس (Sir Alec Issigonis) طراحی شد تا به محبوب ترین خودروی تاریخ کشور انگلستان تبدیل شود.
از آن جا که آمریکایی ها با فورد T و آلمان ها با فولکس واگن بیتل و ایتالیایی ها با فیات ۵۰۰ به عنوان خودروی مردمی و ملی خود افتخار می کردند. صنعت خودروسازی بریتانیا هرگز خودرویی با این مشخصات عرضه نکرده بود و حداقل هیچ یک از خودروهایی که پیش از عرضه مینی در بازار انگلستان عرضه شده بودند به موفقیت و محبوبیت مینی نرسیده بودند.

مینی تا سال ۱۹۹۰ میلادی با کمترین تغییرات عرضه شد و پس از آن با مطرح شدن نام بی ام و به عنوان مالک جدید شرکت روور که خود مالک مینی بود، با ارائه طرح های مختلف قصد به توسعه و بازیابی این نام تاریخی در محصولی مدرن و امروزی را کرد و فرانک استفنسون آمریکایی اولین مینی مدرن را به همراه تیم طراحی بی ام و طراحی کرد. او پس از رونمایی از این خودرو گفت

ما می خواستیم خودرو را به گونه ای طراحی کنیم که با قدم گذاشتن به داخل خودرو تنها لغت “این فقط یک مینی می تواند باشد” در ذهن ها نقش ببند.

پس از این تاریخ بی ام و سه نسل از مینی کوپر را در کنار دیگر محصولات جدید با نام مینی عرضه کرده است.

نسل سوم این خودرو در مدل های ۳ و ۵ درب سقف ثابت (فلزی) و سقف متحرک عرضه می شود و در سال ۲۰۱۸ نیز یک فیس لیفت جدید برای آن عرضه شده است.

در حال حاضر مینی در سایت تولیدی آکسفورد در انگلستان و سایت تولیدی VDL Nedcar بورن در کشور هلند تولید می شود. مینی های قرن ۲۱ ام کاملا متفاوت با آن مینی دهه ۶۰ میلادی هستند.

طول کلی مینی طول مارک ۱ به سختی به ۲ متر می رسید. اما مینی امروزی در مدل ۳ درب طولی معادل ۳٫۸ متر دارد. مدل مورد برسی از نوع ۵ درب است و ابعاد آن به ترتیب طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور معادل: ۳/۹۸۲، ۱/۷۲۷، ۱/۴۲۵ و ۲/۵۶۷ میلی متر است. وزن خودرو نیز معادل ۱۳۱۵ کیلوگرم است.

مشخصات فنی مینی کوپر S

مینی از موتورهای یک تا ۲ لیتری توربوشارژ شده بنزین سوز و دیزلی بسته به مدل آن نیرو می گیرد.

مینی کوپر S مورد برسی از موتور ۲ لیتری بی ام و با کد B48 نیرو می گیرد که توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۹۲ اسب بخار در حداکثر دور ۵۰۰۰ rpm و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور در حداکثر دور ۱۲۵۰ rpm را دارد. این نیرو توسط جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه خیس به چرخ های جلویی ارسال می شود. این خودرو برای رسیدن به حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۶٫۸ ثانیه زمان نیاز دارد. نسل سوم مینی بر پایه پلت فرم محور متحرک جلو بی ام و که در سری ۲ اکتیو تورر استفاده شده، بنا نهاده شده است.

طراحی ظاهری: جشنواره ای از طرح و رنگ

به واقع بی ام و چگونه می توانست مینی محبوب میلیون ها نفر را باز طراحی کند؟ در صنعت خودروسازی محصولات انگشت شماری همچون مینی وجود دارد. به همین دلیل بی ام و کار بسیار سختی برای باز طراحی مینی داشته است و به همین دلیل منتقدان بسیار زیادی به صف شده اند تا با معرفی هر مدل جدیدی از مینی، سیل انتقادات را روانه بی ام و کنند.

در هر صورت زبان و اصول طراحی مینی در نسل سوم آن ثابت مانده است و تنها بخش های مختلف بدنه برای شرایط بهتر آیرودینامیکی از خطوط گرد و نرم بیشتری بهره می برد. چراغ های جلو سایز بزرگ تری دارند و کاپوت خودرو نیز کشیده تر به نظر می رسد.

جلو پنجره خودرو عریض تر و کشیده تر است. همچنین در دو طرف سپر شاهد به کارگیری چراغ های مه شکن هستیم. از آن جا که خودروی مورد برسی از نوع مینی کوپر S است به همین دلیل از زبان طراحی خشن تری بهره می گیرد که این مسئله به خوبی در بخش پایینی سپر جلو مشاهده می شود. زه دور گلگیر در سرتاسر خودرو کشیده شده است. رنگ دستگیره درب و چراغ راهنمای بغل و همینطور درب باک بنزین با یکدیگر هم رنگ هستند و به نوعی ست شده اند.

سقف مینی کوپر S به همراه ستون ها دارای رنگ متمایز با بدنه هستند. در واقع مینی در رنگ ها و طرح های مختلف قابلیت شخصی سازی بسیار زیادی را به خریدار می دهد و حس کمیک بودن خود را حفظ کرده است. در نمای عقب خودرو حال از چراغ های بزرگ تری استفاده شده است. فرم کلی درب صندوق حفظ شده است اما در بخش پایینی سپر عقب و خروجی اگزوز دوتایی، جلوه اسپرت تری را به این بخش بخشیده است.

با ورود به اتاق با فضای کاملا متفاوتی رو به رو خواهید شد. طرح های دایره ای شکل در ابعاد مختلف و همینطور چیدمان کاملا متفاوت کنسول مرکزی شما را خیره خواهد کرد. تقریبا تمامی اجزا در سر جای خود قرار دارد.

سرعت سنج دایره ای شکل که در کنار آن در یک نیم دایره دور موتور سنج قرار گرفته است و در سمت دیگر نیز نشان گر عمودی بنزین قرار دارد. صفحه نمایش مرکزی کنسول که به صورت استاندارد ۶٫۵ اینچی است و قابلیت انتخاب صفحه بزرگ تر ۸٫۸ اینچی نیز فراهم است در یک قاب بزرگ دایره ای مجهز به چراغ های LED قرار دارد.

در بخش پایینی کنسول مینی کوپر S نیز ادوات مربوط به سیستم تهویه مطبوع، دکمه استارت و مواردی از این دست قرار دارد. همچنین در کنار ترمز دستی مکانیکی خودرو نیز یک پد دایره ای شکل که در تمامی محصولات بی ام و برای کنترل تنظیمات مختلف خودرو به کار می رود قرار داده شده است.

در داخل اتاق مینی کوپر S جزئیات بسیار زیادی به کار رفته است که در این مطلب مجال پرداختن به همه آن ها نیست اما به طور کلی کیفیت اکثر ادوات وضعیت خوبی دارد و تنها در بخش های پایینی داشبورد از پلاستیک نسبتا خشک استفاده شده است.

از آن جا که مدل ۵ درب در حدود ۱۵ سانتی متر طول بیشتری به نسبت مدل ۳ درب دارد. فضای سرنشینان عقب و همینطور صندوق افزایش یافته است. این فضا تقریبا برای ۲ سرنشین با قد متوسط در مسافت های کوتاه مناسب به نظر می رسد و به دلیل این که سقف و ستون شیب خاصی ندارند در بخش سر و شانه های فضا را آشغال نکرده اند. فضای صندوق عقب نیز اندکی بیشتر از ۲۷۰ لیتر است.

تجربه رانندگی با مینی کوپر S

با قرار گیری در پشت فرمان متوجه ارتفاع پایین صندلی به منظور کاهش مرکز ثقل خواهید شد. طبق تجربه می توان اینطور گفت که صندلی در ارتفاع پایین تری به نسبت خودرویی همچون سیتروئن C3 قرار گرفته است و کاملا نگارنده را به یاد آخرین نسل سری یک بی ام و می اندازد.

فرمان مینی کوپر S واکنش سریعی از خود نشان می دهد و محور جلو آماده تغییر جهت های سریع است. سواری با مینی در ترافیک می تواند یکی از لذت بخش ترین تجربه های رانندگی باشد زیرا عملکرد سریع تمامی بخش ها در کنار ابعاد خودرو امکان تصمیم گیری های لحظه ای را با حداکثر سرعت ممکن به شما می دهد.

جعبه دنده خودرو در حالت عادی “Drive” کمی با تاخیر دنده ها را سنگین می کند تا در بهینه ترین ضریب ممکن قرار گیرد اما این مسئله با قرار دادن آن در حالت اسپرت حل می شود. همچنین برای این جعبه دنده حالتی طراحی شده است که با خلاص کردن کلاچ، به کمتر شدن مصرف سوخت کمک می کند.

از لحاظ هندلینگ و بالانس، مینی همیشه جز بهترین های کلاس خود به شمار می رفته است و بی ام و با توجه به تجربه خود در امر ساخت خودروهای اسپرت راننده محور، عملکرد خوبی در این زمینه به جای گذاشته است. به طور کلی به دلیل دخالت سیستم کنترل کشش در حین خروج از پیچ ها برای جلوگیری از منحرف شدن بخش انتهایی مینی کوپر S وزن فرمان به طور مصنوعی بیشتر می شود به همین دلیل بهترین حالت فرمان همان حالت عادی خواهد بود.

در حالت رانندگی عادی نیز مینی به دلیل ایزوله بودن اتاق، اجازه ورود صدای بیش از حد که عموما در هاچبک های سایز کوچک مرسوم است را نمی دهد و تبدیل به یک هاچبک شهری، لوکس و آرام می شود.

مینی کوپر S

در بازارهای جهانی مینی با رقبای مطرح و قدرتمندی رو به است که هر کدام مزیت های خاص به خود را دارند. بزرگ ترین شرکت های خودروسازی در این کلاس محصولات مشهوری دارند که می توان به فورد فیستا، فولکس واگن پولو، آئودی A1، پژو ۲۰۸، سیتروئن C3 و…اشاره کرد.

در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار انگلستان در ارزان ترین مدل های موجود که مربوط به نسخه های دنده دستی و موتور ۱٫۲ لیتری است در حدود ۱۵ هزار پوند قیمت گذاری شده است.

در نمونه مورد بررسی یعنی مینی کوپر S که یکی از بالاترین مدل های مینی به شمار می رود، برچسب قیمتی در حدود ۲۱٫۷۴۰ پوند است. در شرایطی که قیمت گذاری اولیه پرشیا خودرو برای مینی در محدوده ای کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شده بود، حالا معدود مینی های راه یافته به کشور با قیمتی بین ۷۵۰ الی ۸۵۰ میلیون تومان در بازار قیمت خورده اند و از این رو می توان گفت که حالا این سری از خودروهای مینی رکورد دار قیمتی خودروهای هاچ بک در بازار ایران محسوب می شوند.

مطالب مرتبط:

رونمایی رسمی مینی کوپر توسط پرشیا خودرو؛ از ۲۷۵ تا ۴۷۵ میلیون تومان

افزایش چند صد میلیونی قیمت مینی توسط پرشیا خودرو اعلام شد

The post بررسی یک هاچ بک داغ و اسپرت توسط دیجیاتو؛ مینی کوپر S در خیابان های تهران appeared first on دیجیاتو.

بررسی دیجیاتو: تجربه رانندگی با چری آریزو ۶ در جاده های ایران [تماشا کنید]

در هفته ای که گذشت مدیران خودرو تازه ترین محصول خود و یکی از جدید ترین محصولات چری در بازار چین را به شکل رسمی در کشورمان معرفی کرد. چری آریزو GX یا چری آریزو ۶ (نام انتخاب شده برای بازار ایران) که محصولی نسبتا لوکس و سدانی سایز متوسط به حساب می آید و قرار است جای خالی برخی از خودروهای وارداتی را در بازار کشور پُر کند. براساس کلاس بندی های جهانی می توان گفت که چری آریزو ۶ در رده سدان های سایز متوسط قرار می گیرد اما اگر قرار بر مقایسه با خودروهای شناخته شده بازار باشد، شکی وجود ندارد که آریزو ۶ از نظر ابعاد بدنه در حد فاصل هیوندای اکسنت و هیوندای النترا طبقه بندی می شود.

آریزو 6

آریزو 6

با این حال مدیران خودرو تاکید دارد که با توجه به مشخصات فنی و امکانات رفاهی، آریزو ۶ می تواند رقیبی برای هیوندای النترا، کیا سراتو و حتی مزدا ۳ باشد و دیدگاه مشتریان نسبت به خودروهای چینی را در کشور متحول کند. از این رو برآن شدیم تا در قالب یک بررسی ویدیویی به معرفی و آزمایش فنی این محصول تازه چری در بازار ایران بپردازیم و آنچه در ادامه می بینید، ماحصل اولین تجربه رانندگی جاده ای با چری آریزو ۶ در ایران است.

The post بررسی دیجیاتو: تجربه رانندگی با چری آریزو ۶ در جاده های ایران [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

راهنمای خرید تندر ۹۰ دست دوم + جدول قیمت

رنو لوگان یا با نام های دیگر ال ۹۰ و تندر ۹۰،  یک محصول شناخته شده از رنو در کشورمان است و در حال حاضر بیش از ده سال است که توسط ایران خودرو و پس از آن پارس خودرو تولید و روانه ی بازار می شود. تندر ۹۰ برخلاف ظاهر احمقانه اش محصولی با کیفیت است. هرگاه جویای میزان رضایت از یک مصرف کننده این محصول شوید، به احتمال زیاد پاسخ مثبتی خواهید شنید. مهم نیست که طراحی خارجی یا داخلی آن را دوست ندارید چون مطمئن باشید کمتر کسی با ظاهر آن موافق خواهد بود. اما در هر صورت با وجود مشکلات پراکنده در ساخت، از خودروسازان شگفت انگیز داخلی، همچنان ال ۹۰ محصولی قابل اعتماد است.

به طور کاملا خلاصه ویژگی های مثبت و منفی آن را مجددا برای مشتاقان به خرید آن یادآوری می کنیم: ال ۹۰ خودرویی بسیار جادار است. هرچقدر هم قد بلند باشید باز هم جای کافی برایتان موجود است. صندوق تندر ۹۰ نیز ۵۱۰ لیتر حجم دارد که از  کافی هم بیشتر است! تشابه فنی نزدیک به صد در صد این خودرو با رنو مگان ۱٫۶ لیتری نشان دهنده کیفیت خوب بخش فنی آن، با توجه به قیمت و رقبایش است. ارتفاع زیاد آن باعث نرمی کیفیت سواری شده و بعضا می شود حتی به عنوان محصولی آفرود نیز بکار برد.

این محصول فرانسوی- رومانیایی بر خلاف ظاهر مکعبی اش، آیرودینامیک و ارگونومی خوبی نیز دارد. مصرف اش نیز کاملا مناسب است و گیربکس آن در نسخه های اتوماتیک عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. در انتها موتور تندر ۹۰ با۱۶۰۰ سی سی حجم و ۱۶ سوپاپ می تواند به ترتیب ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۸ نیوتن متر ، توان و گشتاور تولید کند.

تندر 90 دست دوم

از طرف دیگر تندر ۹۰ در مقایسه با رقیب دیرینه اش ۲۰۶، حرفی در ظاهر برای گفتن ندارد. (می توانید این موضوع را به محصولات دیگر نیز بسط بدهید). مشکلات ساخت و مونتاژی پراکنده ای از تولید این خودرو توسط سازندگان تقریبا محترم داخلی نیز دیده می شود. طراحی برخی ادوات اتاق آن به معنی واقعی کلمه ناجور است!

همچنین با وجود دوام خوب و به سرو صدا نیفتادن کابین پس از کارکرد های طولانی، همچنان به غایت پلاستیک تشکیل دهنده داشبورد خشک و زننده است. در کل بحث را اینگونه جمع می کنیم: قرار نیست ال۹۰ را دوست بدارید چون برای دوست داشته شدن ساخته نشده. ال ۹۰ یک “خودرو” است و از پس وظیفه خودش کاملا بخوبی بر می آید.

تندر 90

قیمت تندر ۹۰ – بهمن ۹۷

تندر ۹۰ نسخه فیس لیفتی دارد تحت عنوان پلاس که تفاوت آن با مدل قبلی بسیار ناچیز است.  مدل دیگر این خودرو مجهز به گیربکس اتوماتیک است که قیمت مدل های مختلف صفر کیلومتر آن را می توانید در زیر ببینید:

نگاهی به بازار دست دوم تندر ۹۰

همانطور که اشاره کردیم ال نود نسبت به رقبایش به مراتب استهلاک پایین تری دارد. در نتیجه، کیفیت خوب و دوام بیشتر قطعات، نقش تعیین کننده ای در سبقت گرفتن قیمت این خودرو نسبت به هم رده هایش ایجاد کرده که کمی در این مورد توضیح می دهیم:

تندر ۹۰ همیشگی

در بین بی رنگ ها از پرکارترین ها شروع می کنیم. ال ۹۰ با کارکردی بالای ۳۵۰ هزار هم، اگر در سلامت باشد، حداقل ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد. (کیفیت ال ۹۰ باعث می شود افزایش کارکرد تاثیر کمتری روی قیمت آن به نسبت سایرین بگذارد). با کاهش کارکرد مثلا حدود ۱۵۰ هزار کیلومتر به طور میانگین به قیمتی حدود ۵۵ میلیون تومان می رسیم.

تندر ۹۰ فیس لیفت!

بر اساس مدل نیز از سال ۱۳۸۶ با ۴۰ میلیون تومان قیمت ها شروع می شوند در حدود مدل های ۹۰ به میانگین ۵۰ میلیون می رسیم، با عبور از مدل های ۹۳ به بالا قیمت ها از ۶۰ میلیون تومان می گذرند، در همینجا لحاظ کنید که نسخه های اتومات در همین سال، حداقل ۱۰ میلیون تومان بهای مضاعفی دارند که با تمیزی و میزان کارکرد این اختلاف قیمت تا ۲۰ میلیون تومان هم ممکن است افزایش پیدا کند.

موارد رنگ دار نیز بسته به تعداد لکه های رنگ و میزان ضربه وارده ناشی از تصادف تعیین قیمت می شوند.

یک نکته مهم پیش از خرید تندر ۹۰ دست دوم

در این مطلب سعی شد کمتر نقد و به جزئیات پرداخته شود چرا که چندین بار این خودرو از دید دیجیاتو بررسی شد. می توانید بررسی جامع تندر ۹۰ را از اینجا بخوانید. اما نکته مهمی وجود دارد که نمی توان از آن گذشت:

باوری در بین مردم وجود دارد (که بسیار هم در تصمیم گیری های آنها تاثیر گذار است) و آن گرانی قطعات تندر ۹۰ نسبت به هم قیمتانش است. این مسئله کاملا صحت دارد ولی یک “اما”ی بزرگ داستان را کاملا تغییر می دهد. هر قطعه تندر ۹۰ نسبت به رقبایش دوام بیشتری دارد. به عنوان مثال قیمت تسمه تایم این خودرو به مراتب گرانتر از سایر محصولات ایران خودرو است. بخصوص در این گرانی ها قیمتش سر به فلک می کشد. اما در شرایطی که هر خودرویی باید در ۶۰ هزار کارکرد اقدام به تعویض تسمه تایم نماید، ال۹۰ ها ساعت تعویضشان روی ۸۰هزارتا کوک می شود. این مسئله در مورد سایر قطعات چه فنی و چه مصرفی، تماماََ صدق می کند. مثلا لنت ترمز. طول عمر آن ها در تندر ۹۰ بسیار بیشتر از رقبایش است. پس اگر قصد خرید این خودرو را دارید، منطق حکم می کند که این نکته را پای نقاط ضعف و منفی ننویسید.

The post راهنمای خرید تندر ۹۰ دست دوم + جدول قیمت appeared first on دیجیاتو.

بررسی یک روزه ام جی ۳۶۰ توربو؛ سدانی جذاب که قربانی تحریم صنعت خودرو شد

سرگذشت برند MG در ایران را باید یکی از غم انگیز ترین داستان های چند سال گذشته در حوزه بازار خودرو قلمداد کرد. شرکت مدیا موتورز به عنوان متولی و وارد کننده محصولات این شرکت به ایران توانسته بود جایگاه به نسبت مناسبی را برای خود دست و پا کند.

اما از وقتی که بحث تولید و مونتاژ MG در ایران با نام سایک پیش آمد، رفته رفته مدیا موتورز از صحنه کنار رفت و نام MG پارس بر سر زبان ها افتاد و قرار بود در خط تولید آذربایجان این خودرو تولید شود.

ام جی 360

این شرکت نتوانست به تعهدات خود در قبال برند مادر MG یعنی سایک چین عمل کند و عملا برند MG در ایران وارد آینده ای نامشخص شد. در ادامه شرکت سایک به دنبال یک شریک دیگر در کشور ما گشت که نام بهمن خودرو نیز به میان آمد و همینطور بحث تولید در خط تولید سمنان و شرکت خودروسازی فردا نیز جزئی از این گمانه زنی ها بود.

در هر صورت شرکت آذویکو به عنوان تولید کننده مدل ۳۶۰  این خودرو را در دو نسخه توربو و تنفس طبیعی دنده دستی به فروش می رساند. آخرین به روز رسانی ای که این شرکت در خصوص قیمت هر دو مدل این خودرو انجام داده است مربوط به اردیبهشت ماه سال ۹۷ است که مدل توربو اتوماتیک و تنفس طبیعی دنده دستی به ترتیب برچسب های قیمتی ۸۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۶۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را به خود گرفته اند. البته در بازار آزاد شکاف قیمتی عمیقی برای این دو مدل مشاهده می شود. ام جی ۳۶۰ توربو در بازار در محدوده قیمتی ۱۴۳ میلیون تومان و تنفس طبیعی ۱۱۰ میلیون تومان داد و ستد می شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم ام جی ۳۶۰ چه در چنته خود دارد و آیا می تواند موفقیتی مشابه پیشینیانش را کسب کند یا خیر.

GT سابق

در سال ۹۵ بود که وارد کننده برند MG در ایران یعنی مدیا موتورز محصول جدید این شرکت با نام GT را معرفی کرد و تست درایوی نیز برای آن برگزار کرد که می توانید در اینجا  مطلب آن را مطالعه کنید. این خودرو با قیمتی معادل ۱۱۵ میلیون تومان قرار بود عرضه شود که در نهایت در تعداد بسیار کمی به فروش رسید و پرونده این شرکت برای همیشه بسته شد.

حال ام جی ۳۶۰ که دارای اشتراکات بسیار زیادی با  مدل GT است می تواند به عنوان یک گزینه خوش قیمت تر به نسبت مدل GT مطرح شود و با این که امکانات و طراحی GT در سطح بالاتری بود اما در عمل با خودرو های مشابهی از نظر فنی طرف هستیم. MG 360 با هر دو برند سایک و MG عرضه می شود و اولین عرضه آن مربوط به سال ۲۰۱۰ است.

طول این خودرو معادل ۴۵۷۹ میلیمتر و عرض آن معادل ۱۸۰۴میلیمتر است. وزن خودرو نیز ۱۳۳۰ کیلوگرم اعلام شده است.

امکانات رفاهی

مدل GT که قرار بود توسط شرکت مدیا موتورز در ایران عرضه شود دارای امکانات بیشتری به نسب ۳۶۰ است. به طور مثال مدل GT با ۶ ایربگ قرار بود عرضه شود اما ۳۶۰ تنها ۲ ایربگ دارد.

در مدل مورد بررسی خبری از کروز کنترل نبود و تنظیم صندلی راننده و شاگرد به صورت دستی انجام می شد. سانروف برقی، سیستم صوتی مجهز به دو بلندگو و ۲ تیوتر، صفحه نمایش ۸ اینچ با لمس ضربه ای و قابلیت کنترل و اتصال به تلفن همراه، ESP، صندلی با روکش چرمی، چراغ روشنایی روز، سنسور پارک و دوربین دید عقب، سیستم های کمکی ترمز ABS، EBD، BA، CBC ، سیستم نشان دهنده فشار باد هر لاستیک و…از تجهیزات و امکانات ام جی ۳۶۰ توربو به شمار می روند.

همچنین این خودرو دارای ۵ ستاره ایمنی از سوی موسسه C-NCAP است.

مشخصات فنی

۳۶۰ از همان موتور و جعبه دنده ای بهره می برد که بر روی مدل GT نیز استفاده شده بود. این موتور به حجم دقیق ۱۴۹۸ سی سی به یک توربوشارژر ساخت شرکت هانی ول مجهز شده است.

این موتور توانایی تولید ۱۲۷ اسب بخار قدرت در حداکثر دور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر در بین دورهای ۲۰۰۰ تا ۴۴۰۰ را دارا است. جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد که در مدل GT همراه با شیفتر پشت فرمان عرضه می شد.

فرمان خودرو نیز از نوع برقی است و در زمینه سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از تعلیق H شکل یک پارچه مجهز به میل پیچشی استفاده شده است. ترمز ها در جلو و عقب خودرو از نوع دیسکی است و چرخ ها نیز ۱۶ اینچی هستند.

مصرف سوخت به صورت ترکیبی توسط شرکت معادل ۶٫۹ لیتر اعلام شده است و MG قول شتاب صفر تا ۱۰۰ زیر ۱۰ ثانیه را داده است.

طراحی ظاهری

از آن جا که این خودرو به نوعی فیس لیفت مدل ۳۵۰ است، نباید به دنبال زبان طراحی کاملا متفاوتی بود و از این نظر اختلاف مدل GT با ۳۶۰ بیشتر از اختلاف ۳۶۰ با ۳۵۰ است.

در MG GT شاهد استفاده از چراغ عقب یک تکه و  همینطور طرح اسپرت تری در نمای جلویی بودیم اما اگر از بقل به هر دو خودرو نگاه کنیم شاهد یک طرح یکسان هستیم. گرچه بخش جلوی مدل GT و همینطور کاپوت آن بلوغ بیشتری به نسبت ۳۶۰ دارد.

استفاده از جلو پنجره کلاسیک و چراغ های LED در دو طرف سپر خودرو و چراغ جلو از نوع هالوژنی با قابلیت تنظیم ارتفاع از مهم ترین نکات طراحی در نمای جلویی است. طرح چراغ عقب نیز به خوبی یادآور خودرو های کره ای است. طراحی سپر عقب نیز جمع و جور است و تنها حجم داده شده است.

طراحی داخلی

در این بخش مهم ترین نکته ای که توجه را به خود جلب می کند فضای بسیار بزرگ اتاق است که این مورد در بخش صندوق عقب نیز به چشم می آید.

در اکثر نقاط اتاق از پلاستیک سخت استفاده شده است و در بخش جایگاه آرنج رودری ها شاهد استفاده از چرم نرم هستیم.

طراحی کلی و یک تکه داشبورد نیز مدرن است و طرح صفحه نمایش مرکزی کنسول و خروجی سیستم تهویه مطبوع شبیه به محصولات شرکت ولوو است. در بخش زیرین آن نیز کلید و ادوات مربوط به سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته است.

کیفیت چرم صندلی ها نیز خوب ارزیابی می شود. شاید یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف داخل اتاق مربوط به طراحی بخش سرعت سنج و دور موتور است که در نگاه اول به مقدار بسیار زیادی شما را سردرگم خواهد کرد. خبری از نشان دهنده دور موتور به صورت آنالوگ نیست و دور موتور به صورت دیجیتال نشان داده می شود.

تجربه رانندگی ام جی ۳۶۰

با نشستن پشت فرمان ام جی ۳۶۰ اولین نکته ای که توجه را به خود جلب می کند سفتی فرمان به نسبت دیگر رقبای چینی است. به گونه ای که شاید برای کسانی که تجربه سواری با خودرو های چینی که در اغلب اوقات فرمان بسیار سبک وزنی دارند، چالش بر انگیز باشد.

جایگاه صندلی راننده و دید کناری خوب ارزیابی می شود اما دید عقب چندان مناسب نیست و در این زمینه باید از دوربین عقب کمک بگیرید.

جعبه دنده خودرو در حالت خودکار علاقه بسیار زیادی به پایین نگه داشتن دور موتور دارد به گونه ای که حتی مرز ۱۵۰۰ دور بر دقیقه را نیز رد می کند. سرعت تعویض دنده در حالت تیپ ترونیک نیز مناسب است و در این حالت شاهد تاخیر نیستیم. از نظر نگارنده سنگینی فرمان خودرو یکی از مزیت های مهم آن است زیرا ارتباط بهتری با محور جلو برقرار می کند و باعث بهبود کیفیت رانندگی می شود.

در زمینه شتاب گیری ام جی ۳۶۰ همانند مدل GT به مدد توربوشارژر ساخت شرکت هانی ول با این که در زمان تخته کردن پدال گاز کمی شتاب گیری کمی با تاخیر شروع می شود اما میزان گشتاور به قدری بالا است که چرخ های جلو را به هرزگردی وادار می کند و به دلیل وزن به نسبت پایین خودرو شاهد شتاب گیری قابل قبولی هستیم.

برای این که بتوانیم خودرو را بیشتر به چالش بکشیم به جاده کوهستانی چالوس رفتیم. ۳۶۰ در زمینه هندلینگ یکی از بهترین خودرو های بازه قیمتی خود به شمار می رود و سیستم کنترل پایداری از منحرف شدن محور عقب خودرو در سر پیچ های تند و در سرعت های بالا جلوگیری می کند.

کشش خودرو در مسیر های سربالایی نیز خوب است و به اصطلاح خودرو از نفس نمی افتد و می توان با قرار دادن جعبه دنده در حالت تیپ ترونیک این مورد را حتی بهتر مدیریت کرد.

در حین این بررسی به دلیل رانندگی در جاده کوهستانی چالوس که اکثر مسیر را با شتاب گیری های پی در پی طی کردیم. خودرو مصرف سوخت را معادل ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نشان می داد.

نتیجه گیری پایانی

ام جی ۳۶۰ فاکتور های مناسبی برای موفقیت در بازه قیمتی بین ۱۰۰تا ۱۵۰ میلیون تومان را ارائه می کرد و تا پیش از افزایش قیمت ها از مهم ترین رقیب آن چری آریزو ۵ توربو بود که البته در حال حاضر قیمت کارخانه ای این خودرو حدوداً ۱۹۲ میلیون تومان است.

با این شرایط در بازه قیمتی مذکور از جمله رقبای جدید این خودرو میتوان به بسترن B30، هیوندای I10 کرمان موتور، چانگان CS35 و دانگ فنگ C30 اشاره کرد. در میان خودروهای دست دوم نیز گزینه های پر دردسری مثل پژو ۴۰۷ و سیتروئن C5 قدیمی در همین بازه قیمت قرار می گیرند.

ام جی ۳۶۰ توربو می توانست در بازار داخلی و در بازه قیمتی خودروهای ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بسیار موفق شود ولی حالا در پی تحریم های اعمال شده در صنعت خودروسازی تقریبا به قطعیت می توان گفت که سرنوشت متفاوتی در انتظار این خودرو است.

از نقاط ضعف  MG 360 در شرایط فعلی می توان به کامل نبودن امکانات خودرو، وضعیت نامشخص خدمات پس از فروش و دید ضعیف عقب عنوان کرد. باید دید که آیا شرکت آذویکو و طرف چینی قرار داد یعنی سایک موتور می توانند به تعهدات خود به مشتریان جامعه عمل بپوشانند و با گسترش نمایندگی ها و خدمات پس از فروش حس اعتماد و اطمینان را بین مشتریان خود گسترش بدهند یا خیر.

تجربه رانندگی با MG GT در پیست آزادی [تماشا کنید]

The post بررسی یک روزه ام جی ۳۶۰ توربو؛ سدانی جذاب که قربانی تحریم صنعت خودرو شد appeared first on دیجیاتو.

بررسی کوتاه هیوندای توسان ۲۰۱۹؛ پیشرفت فراتر از انتظار کره ای ها

آیا می‌دانید حداکثر پولی که مشتریان حاضرند برای یک کراس اوور سایز متوسط شهری بپردازند، چقدر است؟ شرکت کره ای هیوندای با ارائه نسخه «التیمیت» هیوندای توسان ۲۰۱۹ سعی دارد تا به جواب این سوال پی ببرد.

هیوندای توسان 2019

توسان ۲۰۱۹ از یک پیشرانه ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر به جای نمونه ۱٫۶لیتری توربوشارژ که در مدل‌های ۲۰۱۸ حضور داشت، نیرو می‌گیرد.

هیوندای توسان 2019

همچنین جعبه دنده شش سرعته مجهز به مبدل گشتاور جای گیربکس هفت سرعته دو کلاچه را در این خودرو به خود اختصاص داده است. میزان توان خروجی پیشرانه‌ی جدید در حدود شش اسب بخار افزایش یافته و به ۱۸۱ اسب بخار رسیده اما گشتاور آن با کاهش ۲۷ نیوتن متری مواجه شده و به ۲۳۷ نیوتن متر تقلیل یافته است.

هیوندای توسان 2019

نکته ناامیدکننده‌تر این است که سه دنده ابتدایی گیربکس شش سرعته، دارای ضرایبی بلندتر در حدود ۱۳ تا ۲۶ درصد هستند. این عیبی است که مبدل گشتاور نیز قادر به جبران آن نخواهد بود.

هیوندای توسان 2019

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت توسان جدید، معادل ۸٫۸ ثانیه اعلام شده که بین ۰٫۵ تا ۰٫۹ ثانیه کمتر از نسخه‌های ۱٫۶ لیتری توربوشارژ است اما نتایج تست یک چهارم مایل و figure-eight در حدود نیم ثانیه به نفع مدل  ۲۰۱۹ بوده است.

هیوندای توسان 2019

نتایج حاصل از تست یک چهارم مایل، توسان ۲۰۱۹ را در رده‌های انتهایی جدول رقابت میان چهل کراس‌اور مشابه قرار می‌دهد که حدود نیمی از آنها، وزنی بیشتر از ۱۶۴۸کیلوگرم (وزن توسان ۲۰۱۹) دارند.

هیوندای توسان 2019

از سوی دیگر، ابعاد مناسب و شاسی بهبود یافته نمرات بهتری را در تست‌های مربوط به هندلینگ نصیب توسان نموده‌اند:

۳۶ متر مسافت مورد نیاز برای توقف کامل، در تست ترمز از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت (یک چهارم بالای جدول ۴۰ تایی ها)، ۲۷.۶ ثانیه و تحمل شتاب جانبی ۰٫۶ جی در تست figure-eight. شتاب جانبی خودرو کلی نیز معادل ۰٫۸۲ جی برآورد شد که آن را در میان ۱۵ درصد بالای جدول ۴۰ تایی‌ها قرار می دهد.

میزان مصرف سوخت این خودرو چندان رضایت‌بخش نیست؛ مصرف سوخت توسان ۲۰۱۹ در شهر و بزرگراه به ترتیب معادل ۱۱٫۲ و ۹٫۰۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است که آن را در میان ۱۵ درصد پایینی جدول ۴۰ تایی ها قرار می دهد.

فنربندی خودرو کمی سفت به نظر می‌رسد اما قابلیت عبور سریع و پایدار از پیچ‌ها و جاده‌های مارپیچ در این خودرو قابل  تقدیر است.

همچنین موارد دیگری نظیر: واکنش مناسب و دقیق پیشرانه نسبت به اعمال فشار بر روی پدال گاز، دقت کافی جعبه‌دنده در وضعیت تعویض دستی دنده ها، حس خوب فشردن پدال ترمز، تعادل مناسب در مسیرهای لغزنده و فرمانپذیری تند و تیز، از جمله دیگر نقاط قوت توسان جدید محسوب می‌شوند.

اگرچه قابلیت‌های دینامیکی خودرو چندان برجسته و جذاب نیست اما طراحی داخلی زیبا و چشم نواز آن می‌تواند عده زیادی را به خود علاقه‌مند نماید. طراحی مناسب صندلی‌ها و داشبورد (نسبت به رنج قیمت خودرو) به گفته مدیر تولید آن بسیار مناسب است.

البته متریال به کار گرفته شده در برخی از ادوات کابین چندان با کیفیت نیستند و حس ارزان بودن را منتقل می‌نمایند. صفحه نمایشگر لمسی سامانه اطلاعات سرگرمی بسیار واضح و با کیفیت است. وضوح دوربین ۳۶۰ درجه نیز نسبت به بسیاری از رقبا برتری دارد.

هیوندای توسان 2019

صندلی‌های گرم شونده عقب حمایت خوبی از بدن سرنشینان به عمل می‌آورند و به ۱۸ حالت مختلف قابل تنظیم هستند. فضای سر و شانه ها مناسب به نظر می‌رسد اما فضای پا برای سرنشینان عقب کمی تنگ است.

هیوندای توسان 2019

با وجود باز شدن ۹۰ درجه‌ای درب‌های عقب، ورود به صندلی‌های ردیف دوم چندان سخت نخواهد بود. ضمنا صندلی‌های عقب دارای قابلیت تاشوندگی با درجه‌ی ۶۰/۴۰ هستند.

بنابراین به نظر شما توسان ۲۰۱۹ ارزش پرداخت مبلغ ۳۳,۹۹۵ دلار را دارد؟ البته که دارد. طراحی مناسب داخلی و شمایل جذاب بیرونی، در صورتی که از مصرف سوخت نامناسب آن فاکتور بگیریم، می‌تواند شما را برای خرید توسان ۲۰۱۹ التیمیت قانع سازد.

هیوندای توسان 2019

گارانتی ۱۰ ساله تا ۱۶۰ هزار کیلومتر نیز برای این خودرو بسیار اغوا کننده خواهد بود. همچنین نباید سامانه‌های فناورانه نظیر: کروز کنترل تطبیق پذیر،سیستم کمکی نگهدارنده بین خطوط و نیز سقف پانوراما را که برای این خودروی نه چندان گران قیمت، به طور استاندارد در نظر گرفته شده است را نادیده گرفت.

The post بررسی کوتاه هیوندای توسان ۲۰۱۹؛ پیشرفت فراتر از انتظار کره ای ها appeared first on دیجیاتو.

بررسی فنی پورشه۹۱۱ مدل ۲۰۲۰؛ تلفیق زیبایی و هیجان در قالبی سنتی

به تازگی نسل جدیدی از اصیل ترین خودرو اسپرت جهان یعنی سری ۹۱۱ پورشه به جهانیان معرفی شده است و در راستای احترام به این مدل جاویدان که تلفیقی از مدرنیته و سنت به حساب می آید بر آن شدیم تا خلاصه ای از اولین مواجه خبرنگاران با این مدل تازه را در این مقاله ارائه دهیم.

فلسفه بنیادینی که در ماورای طراحی و توسعه نسل هشتم پورشه۹۱۱ قرار گرفته، کاملا ساده و بی تکلف است. «مایکل اشتینر» رئیس بخش تحقیق و توسعه پورشه در اینباره این طور می‌گوید: تمایلات زودگذر و موقت را نادیده گرفتیم و تنها روی چیزهایی که می‌توانستیم بهبود دهیم، متمرکز شدیم.

پورشه911 مدل 2020

پورشه۹۱۱ جدید با کد ۹۹۲، در ابتدا به صورت چهار چرخ محرک و تحت نسخه کاررا ۴S ارائه خواهد شد که نسبت به قبل عریض و طویل‌تر بوده و توان خروجی آن نیز بیشتر شده است.

پورشه911 مدل 2020

اما مهمتر اینکه پورشه۹۱۱ مدل ۲۰۲۰ از بدنه جدید، پیشرانه به شدت اصلاح شده، سامانه انتقال قدرت جدید، طراحی داخلی بدیع و سامانه‌های فناورانه کمک راننده بهره می‌برد.

پنل‌های آلومینیومی سرتاسر بدنه جدید را در برگرفته‌اند. ساختار ۹۹۲ تنها از ۳۰ درصد فولاد ساخته شده که نسبت به ۹۹۱ با ۶۳ درصد فولاد، حدود ۵درصد استحکام بیشتری دارد.

پورشه911 مدل 2020

گلگیرهای جلو به میزان ۱٫۸ اینچ عریض‌تر شده‌اند تا جوابگوی فاصله بیشتر مابین چرخ‌های جلو بوده و نیز بتوانند سیستم خنک‌کننده نسخه هیبریدی را در خود جای دهند.

پورشه911 مدل 2020

طول کلی خودرو حدود ۰٫۸ اینچ بیشتر شده تا بتواند استانداردهای مربوط به قوانین حفاظت از عابرین پیاده را رعایت نماید. فاصله بین محورهای جلو و عقب نیز بدون تغییر باقی مانده و معادل ۲۴۵٫۱۱ سانتیمتر است.

پورشه911 مدل 2020

اصلاحات آیرودینامیکی پورشه۹۱۱ شامل بهره‌گیری از یک اسپویلر فعال عقب با حدود ۴۵درصد ناحیه موثر بیشتر و فلپ‌های متغیر دائمی در دریچه‌های ورودی هوای جلویی است که در سرعت‌های میانی (مابین ۶۴ تا ۱۴۴ کیلومتر برساعت) بسته می‌ شوند تا میزان درگ و مصرف سوخت خودرو کاهش یابد.

پورشه911 مدل 2020

پیشرانه تخت شش سیلندر تویین توربو با کد ۹A2 EVO به این خودرو نیرو می‌بخشد و به دلیل ارتقای اتصالات آن، لرزش‌های موتور بسیار کاهش پیدا کرده است.

ضریب تراکم سیلندر از ۱:۱۰ به ۱:۱۰٫۲ افزایش یافته تا بیشتر مناسب انژکتورهای پیزو گردد. توربوشارژرهای ۹۹۲ بزرگتر شده‌ و اینترکولرهای جدید نیز جابه‌جا شده‌اند تا جریان هوای بیشتری به آنها برسد.

توان خروجی این پیشرانه‌ی اصلاح شده به ۴۴۳ اسب بخار (۶۵۰۰rpm) و ۵۲۹ نیوتن متر (۲۱۵۰ تا ۵۰۰۰rpm) می‌رسد که نسبت به کاررا S و کاررا ۴S، در حدود ۵ تا ۱۰ درصد افزایش توان را نشان می‌دهد.

پورشه911 مدل 2020

به دلیل استفاده از توربوشارژرهای بزرگتر، گشتاور پیشرانه به میزان ۴۰۰ دوردردقیقه دیرتر به اوج خود می‌رسد. اما این تاخیر به وسیله تغییر در نسبت‌های دنده و تعویض سریع‌تر دنده‌ها در گیربکس هشت سرعته PDK جدید، جبران شده است.

پورشه911 مدل 2020

این جعبه دنده توانایی انتقال ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را در نسخه GT2 RS داراست. ضرایب دنده‌ها طوری طراحی شده‌اند تا میزان نویز و مصرف سوخت خودرو را کاهش دهند و ۹۹۲ بتواند در دنده ششم به حداکثر سرعت خود یعنی ۳۰۷ کیلومتربرساعت برسد.

پورشه911 مدل 2020

پورشه ادعا می‌کند میزان شتاب صفر تا ۹۶ این خودرو معادل ۳٫۵ ثانیه است که حدود ۰٫۴ ثانیه کمتر از مدل قبلی است. همچنین نسخه ۴s به میزان ۰٫۱ ثانیه نسبت به کاررا S سریعتر است.

پورشه911 مدل 2020

چرخ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی در جلو و عقب خودرو نیز طوری طراحی شده تا از میزان کم‌فرمانی بکاهند و پایداری را حین عبور از پیچ‌ها افزایش دهند. تغییراتی هم بر روی شاسی و سیستم تعلیق صورت پذیرفته تا کنترل وسیله نقلیه با غربیلک فرمان کوچکتر ۱۴٫۲ اینچی، راحت‌تر انجام شود.

پدال ترمز پورشه۹۱۱ از مواد کامپوزیتی ساخته شده و از یک بوستر الکترونیکی در سیستم ترمز به جهت بهبود کارایی آن استفاده شده است.

۹۹۲ از یک سیستم جدید کمکی راننده موسوم به حالت مرطوب (WET) رونمایی کرده است. یک سری حسگرهای آکوستیک (میکروفن تشخیص صدا) که در چرخ‌ها قرار دارند، میزان رطوبت مسیر را سنجیده و اگر این میزان از حد خاصی فراتر برود، به راننده توصیه می‌شود که حالت wet را انتخاب نمایند.

پورشه911 مدل 2020

این حالت بر روی ترمزها، کنترل پایداری، سیستم گاز، اسپویلر و… تاثیر گذاشته و آنها را برای دستیابی به پایداری و چسبندگی بیشتر تنظیم می‌نماید.

رانندگی در یک جاده کاملا مرطوب، فواید این حالت را به خوبی برای ما روشن نمود. این سیستم به آن معنا نیست که شما می توانید در جاده های خیس سریع‌تر برانید، بلکه فقط به راننده در انجام یک رانندگی ایمن کمک می‌کند.

در داخل کابین با یک تاکومتر سنتی در میان دو صفحه نمایشگر ۷ اینچی مواجه هستیم. در میان داشبورد نیز نمایشگر لمسی ۱۰٫۱ اینچی رابط میان راننده با سامانه PCM است.

پورشه911 مدل 2020

همچنین سامانه‌هایی نظیر: کروز کنترل تطبیق‌پذیر با قابلیت استاپ/استارت، شناسایی علائم ترافیکی، سامانه حرکت بین خطوط، سیستم کمکی پارک دید اطراف و سیستم دید در شب، در این خودرو حضور دارند.

سیستم دید در شب، قابلیت تشخیص منابع گرمایی جاندار از غیر جاندار را داشته و در صورت وجود یک حیوان زنده در جاده، توسط لامپ های ماتریکسLED، به صورت خودکار به آن موجود هشدار می‌دهد.

قدرت بیشتر، چسبندگی افزون‌تر، تعویض دنده سریع‌تر و پایداری ارتقا یافته حین عبور از پیچ‌ها، از جمله قابلیت‌هایی است که می‌توان آنها را در ۹۱۱ جدید مشاهده نمود. با این تفاسیر، پورشه۹۱۱ مدل ۲۰۲۰، نسبت به تمام اسلاف خود پیشرفت کرده است و می تواند عملکردی فراتر از مدل های قدیمی را به طرفداران دو آتشه خود ارائه دهد.

The post بررسی فنی پورشه۹۱۱ مدل ۲۰۲۰؛ تلفیق زیبایی و هیجان در قالبی سنتی appeared first on دیجیاتو.