چطور Apex Legends بتل رویال را تغییر می‌دهد؟

نوشتن مقدمه در مورد سبک بتل رویال و بازی‌های بی‌شمارش کار آسانی نیست. زمانی که پابجی به عنوان اولین مهره اصلی این دومینو بزرگ سقوطش را آغاز کرد، با اشتیاق برایتان از ظهور سبکی نو و هیجان‌انگیز گفتیم. وقتی فورتنایت به پدیده سال دنیای بازی‌های ویدیویی تبدیل شد، چه آن را دوست داشتیم یا متنفر بودیم؛ به احترام اپیک گیمز و پشتیبانی بی‌نظیرش کلاه از سر برداشتیم. در این میان Darwin Project (بررسی دیجیاتو) و صد‌ها عنوان ضعیف و متوسط، احمقانه یا آینده‌دار هم عرضه شدند و عرضه خواهند شد.

از نوشتن مقالاتی در مورد سبکی بروز و انقلابی رسیدیم به انتقاد کردن از بتل رویال و اینکه چرا احساس می‌کنیم بهتر است دومینو بتل رویال متوقف شود. اما درست زمانی که فکر می‌کردیم «الف» تا «ی»‌ بتل رویال را دیدیم و بهتر است سالن نمایش را ترک کنیم، دو بازی بی‌حاشیه Apex Legends (بررسی دیجیاتو) و Tetris 99 مثل یکی از آن‌ غافلگیری‌های آخر نمایش‌ها به روی صحنه آمدند و با اجرای میخکوب‌کننده خود همه ما را به نشستن دوباره روی صندلی‌هایمان دعوت کردند.

با این تفاوت که شاید کارناوال طولانی و گاهی خسته کننده و گاهی دوست داشتنی بتل رویال به پایان نرسیده. انگار که همگی سوار ترن هوایی بودیم و بعد از یک سربالایی به ظاهر بی‌انتها حالا به اوج ارتفاع مسیر رسیدیم. در هر صورت بتل رویال در آینده نزدیک چه باشد و چه نباشد، به جرات می‌توان گفت Apex Legends یک نسل آن را به جلو حرکت می‌دهد. عنوانی که مطمئنیم حتی روی بازی‌های مولتی‌پلیر و چند نفره پس از خود هم تاثیر می‌گذارد. اما چرا؟

Darwin Project ایده‌های بسیار خوبی دارد و حتی از نظر بسیاری بازی بی‌نظیری است اما جایی در کنار بزرگان این سبک ندارد.

سیستم پینگ؛ راه‌حل همکاری تیمی بی‌دردسر

در حالی که دایس سال‌هاست تلاش می‌کند تا به اجبار و معرفی مکانیزم‌های ناقص روحیه همکاری تیمی را به رگ‌های بتلفیلد تزریق کند و تقریبا هر بار شکست می‌خورد، ریسپاون با معرفی سیستم پینگ و بدون هیچ ادعا و تبلیغی به این مهم می‌رسد. مشکل اینجاست که سازنده‌های سوئدی مشکل را در خود بازی می‌بینند و استراتژی‌شان این است که اگر بتلفیلد تیم‌محور‌تر شود، بازیکنان «مجبور» می‌شوند بیشتر با هم در ارتباط باشند.

چنین راهکاری شاید برای شوتری چون Squad جوابگو باشد، عنوانی که از پایه بر اساس ساختار تیمی و  سلسله مراتب نظامی ساخته شده و بی‌نهایت تاکتیکی است اما بتلفیلد در مرز بین یک بازی چند نفره کژوال و تیمی دست و پا می‌زند و همزمان نمی‌خواهد هیچ کدام را فدای دیگری کند. اما به نظر می‌رسد تیم ریسپاون پیش از ساخت Apex Legends به یک سوال بسیار مهم پاسخ داده: چرا ما در بازی‌های آنلاین با هم حرف نمی‌زنیم؟

هر چند پاسخ به این سوال ساده است اما تا به قبل از Apex Legends هیچ راه حل قابل قبول و مفیدی برایش ارائه نشده بود. محدودیت‌های زبانی، نداشتن تجهیزات، ویژگی‌های شخصیتی مثل درونگرایی و حتی ترس همگی باعث می‌شوند کمتر پیش آید تا اعضای یک جوخه در پابجی یا فورتنایت تمایلی به ارتباط سازنده با هم داشته باشند.

سیستم پینگ شما را از صحبت با هم‌تیمی‌هایتان راحت می‌کند.

جوخه‌ای چهار نفره را تصور کنید که یکی از اعضای تیم به زبان انگلیسی مسلط نیست، دیگری میکروفون ندارد، عضو سوم یکی از آن اشخاص مردم آزار و متاسفانه بد‌سلیقه‌ای است که اگر میوتش نکنید مجبور هستید تمام کلکسیون موسیقی‌اش را گوش دهید و نفر چهارم هم شما هستید. بعید است تا آخر مسابقه هیچ تعامل مفیدی بین شما چهار نفر برقرار شود اما سیستم پینگ Apex Legends تمامی این محدودیت‌ها را دور می‌زند.

نمی‌دانید چطوری به انگلیسی بگویید «به نظرم تیم دشمن قبل از ما اینجا بوده و کل ساختمان‌ها را لوت کرده»؟ تنها فشردن یک دکمه و انتخاب سریع یکی از آیکون‌ها کافیست تا کاراکتر شما با جزییات تمام همه این اطلاعات را به بقیه برساند انگار که ذهنتان را خوانده باشد. از پیشنهاد دادن مکانی روی نقشه گرفته تا مشخص کردن دشمنان و حتی آیتم‌هایی که پیدا می‌کنید، برای هیچ کدام مجبور نیستید حتی کلمه‌ای صحبت کنید. اگر هر سه عضو تیم شما هم در حال پخش کردن موسیقی رپ کشورشان برای شما باشند و آن‌ها را میوت کنید، همچنان می‌توانید با هم در ارتباط باقی بمانید.

وجود چنین سیستمی بدون شک در بازی‌های بتل رویال تیمی ضروری است و همین حالا که این مطلب را می‌نویسم، اپیک گیمز در عکس‌العملی بی‌سابقه این ویژگی را به فورتنایت اضافه کرده. اما پینگ حتی می‌تواند بازی‌های چند نفره‌ای چون کال آو دیوتی و بتلفیلد را هم زیر و رو کند و بسیار محتمل است که نمونه آن را در نسخه‌های بعدی این دو سری ببینیم.

ترکیب کردن ایده‌های تکراری یا کلیشه در لباس خلاقیت

استفاده از قهرمان‌ها و هیروها در بازی‌های شوتر ایده جدیدی نیست.

یک باور اشتباه در ذهن بسیاری از نویسنده‌ها، موسیقی‌دانان، کارگردانان و بازی‌سازها ریشه می‌دواند که خلاقیت و ایده‌های نو همان بلیط یک‌طرفه‌ای به مقصد موفقیت است که فعالان دیگر حوزه از آن غافل هستند. اما هر ایده‌ متفاوتی خوب نیست و حتی ایده‌های بکر هم نیاز به اجرای خوب دارند. در بررسی کوتاه Darwin Project از این گفتم که چطور سازنده‌های بازی ایده‌های جذاب و متفاوتی را وارد دنیای بتل رویال کردند اما آیا این روزها خبری از موفقیت‌های چشم‌گیر این بازی می‌خوانید؟

شاید کمپانی خلاقی مثل نینتندو و جادوی شرقی بتواند تتریس را به یک بازی بتل رویال فوق‌العاده و غیرقابل انتظار تبدیل کند اما هر استودیو و شرکتی نینتندو نیست و هر ایده‌ جدیدی جواب نمی‌دهد. موقع تجربه ایپکس لجندز هم درست مثل پروژه داروین این احساس به شما دست می‌دهد که دارید یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های بتل رویال را تجربه می‌کنید اما کافیست پازل بازی را به قطعات کوچک‌تری تقسیم کنید تا متوجه شوید همه آن‌ها را پیش‌تر دیده بودید. تنها این قطعات این بار کاملا در هم تنیده شده و در انتها تصویری زیبا ساختند.

قهرمان‌های بازی الگوبرداری مستقیمی از اورواچ هستند و حتی Realm Royale هم به سرااغ پیاده‌سازی این ایده در بازی‌های بتل رویال رفته بود. اما اجرای بهتر ریسپاون باعث می‌شود همزمان ایپکس از رلم رویال قوی‌تر حس شده و مخاطبانش هم راحت‌تر با قهرمانانی که اسم و شخصیت دارند، ارتباط برقرار کنند. به هر حال مردها و زن‌های بی‌اسمی که ماهی‌تابه به دست می‌گیرند و صحبت نمی‌کنند، چندان دوست‌داشتنی نیستند.

شوتر سرعتی و روان بازی و حتی سیستم لوت هوشمند را هم در بلک آپس ۴ دیده بودیم ولی در کمال تعجب هیچ بازی بتل رویال دیگری به خوبی Apex Legends نمی‌داند شما به چه آیتمی نیاز دارید، چه دوربینی روی چه سلاحی باید نصب شود و کدام آیتم‌ها اضافی هستند.

لوت هوشمند ایپکس لجندز حتی از بلک آپس ۴ هم بهتر است.

در این میان ایده‌های جدیدی و جالبی هم چون تیم‌های سه نفره، تعداد بازیکنان کمتر و سیستم زنده کردن دوباره هم‌تیمی‌ها دیده می‌شود و برخی از آن‌ها چون آخری نیز قرار است راهش را به فورتنایت و احتمالا بازی‌های آینده باز کند. اما مهارت اصلی ریسپاون در ترکیب کردن درست مواد اولیه شناخته شده و تکراری است که دست‌پخت نهایی هم خوش‌طعم است و هم در ظاهر طعم جدیدی دارد.

سیاست‌های درست در عرضه و پشتیبانی از بازی

عنوانی چون ایپکس لجندز تنها در یک هفته به آمار خیره کننده ۲۵ میلیون بازیکن می‌رسد و حتی رکورد فورتنایت را در زمان مشابه می‌شکند اما تایتان فال ۲ که ساخته همان استودیو و تقریبا با همان کیفیت است، به یک شکست تجاری بزرگ تبدیل می‌شود. موضوع این است که گاهی مرز بین موفقیت و شکست تنها در گرو سیاست‌های تبلیغات و عرضه قرار می‌گیرد.

در رابطه دو نفره بین بازی‌ساز و خریدار، نه کمپانی و استودیویی وجود دارد که به فکر درآمد خودش نباشد و بهترین بازی‌ها را خیرات کند و نه کمتر گیمری حاضر است بابت عنوانی پول خرج کند که ارزشش را نداشته باشد.

اولین سیاست درست Apex Legends در عرضه را باید به پای انتخاب زمان مناسب و مارکتینگ خوب نوشت. ساخته آخر استودیو ریسپاون در شرایطی عرضه می‌شود که هیچ بازی شوتر رقابتی دیگری به تازگی عرضه نشده و رقیب‌هایش چون پابجی و فورتنایت هم در بهترین وضعیت خودشان نیستند. از طرفی بازی به قدری سریع معرفی و با فاصله زمانی بسیار کوتاه عرضه می‌شود که مجال و فرصتی برای بالا رفتن بیهوده انتظارات باقی نمی‌ماند.

عرضه در زمان نامناسب تایتان‌فال ۲ را به زمین زد.

مورد اول خود یکی از دلایلی بود که تایتان فال ۲ را به خاک سیاه نشاند و حالا مشخص است که ریسپاون و الکترونیک آرتز هر دو درس تلخ اما مفیدی از آن گرفتند. عرضه ناگهانی بازی هم سیاستی است که پیش از این بارها کارایی‌اش را در حوزه‌های مختلف نشان داده. آخرین آلبوم امینم، رپر آمریکایی هم بدون هیچ خبر قبلی منتشر شد و در فروش به رکورد‌های استثنایی رسید.

البته عرضه محصولات به این شکل یکی از آن فرمول‌های قطعی و جادویی نیست که هر بار جواب دهد و همچنین تبلیغ کردن محصول پیش از عرضه و بالا بردن انتظارات هم همیشه به ضرر کمپانی‌ها تمام نمی‌شود. تنها به نظر می‌رسد این بار ریسپاون می‌دانسته که چطور ساخته جدیدش را به یک پدیده ناگهانی و غیر قابل انتظار تبدیل کند.

سیاست درست دیگر Apex Legends در عرضه به قیمت‌گذاری و انتشار آن بر می‌گردد. بازی رایگان برای هر مخاطبی از مرفه گرفته تا قشر متوسط و ضعیف یا از آمریکای شمالی گرفته تا آسیا و ایران، جذاب است. رایگان بودن بازی‌ها هم برای سازندگان به معنای هدر دادن وقت و سرمایه نیست.

شاید باورش سخت باشد اما در همین مدت زمان کوتاه فورتنایت دو تا از ایده‌های جدید Apex Legends را به امانت گرفته است.

خیلی واضح و ساده است؛ محتوای پولی جذابی خلق کنید که همزمان مخاطب را به خریدهای درون برنامه‌ای تشویق کند و هم روی تجربه بازی بقیه تاثیری نگذارد. فورتنایت، اوورواچ و کانتر استرایک همه این اصل ساده را فهمیدند و پول‌هایشان از پارو بالا رفت. ایپکس لجندز هم می‌تواند عنوان رایگان و پول‌ساز بعدی باشد که به رابطه‌ای برد-برد بین گیمر و سازنده منتهی شود. تنها نگرانی این است که الکترونیک آرتز بار دیگر نشان دهد چقدر احمقانه حریص است.

آینده خوش‌بینانه Apex Legends و هر بازی موفق دیگری هم کاملا به پشتیبانی درست سازنده‌هایش بستگی دارد. اما حتی اگر ریسپاون و الکترونیک‌ آرتز نتوانند به موفقیت ایپکس ادامه دهند و در سیاهچاله بازی‌های بتل رویال شکست خورده سقوط کنند اما بدون شک این بازی تاثیرش را روی عناوین مولتی‌پلیر دیگر گذاشته و خواهد گذاشت.

The post چطور Apex Legends بتل رویال را تغییر می‌دهد؟ appeared first on دیجیاتو.

بررسی بازی Apex Legends؛ بتل رویال در مسیر درست

این روزها سبک بتل رویال به شکلی حکم فیلم‌های ابرقهرمانی مارول و دی‌سی را دارد. افراد بسیاری از آن لذت نمی‌برند و حتی اعتقاد دارند که با محبوبیت این سبک صنعت بازی قدم در مسیری اشتباه گذاشته اما همه در مورد آن صحبت می‌کنند و تقریبا هر ماه چند بازی دیگر به لیست بزرگ و چند صفحه‌ای این سبک اضافه می‌شود.

البته راستش را بخواهید بسیاری از بازی‌های بتل رویال امروزی حتی خود پابجی محبوب و پیشکسوت این سبک، واقعا عناوین ناقص و پر از ایرادی هستند. اما هر از چند گاهی بازی‌های فوق‌العاده خوش ساخت و جذابی سر از دنیای بتل رویال در می‌آورند که حتی منتقدانی چون من و شما هم نمی‌توانیم در برابر آن‌ها مقاومت کنیم و Apex Legends یکی از آن‌هاست.

انگار تمام این مدت که پابجی، فورتنایت، بلک آپس ۴ (بررسی دیجیاتو) و ده‌ها بازی دیگر برای رقابت با هم به روی صحنه می‌آمدند، استودیو ریسپاون در ردیف آخر صندلی‌ها و در تاریکی به نظاره نشسته بود. هر از چند گاهی شاید برای ستایش برخی از بازی‌ها چند ثانیه‌ای دست هم زده باشد اما تمام مدت به دور از چشم بقیه نقاط قوت و ضعف هر اجرا را در دفترچه یادداشتش نوشته است.

  • سازنده: Respawn Entertainment
  • ناشر: Electronic Arts
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پی سی
  • پلتفرم بررسی: پی‌ سی

ایپکس لجندز نتیجه این تحقیق و بررسی و در حالی که به طور مشخص و واضحی وامدار بسیاری از ایده‌های خوب رقیب‌های خودش است، کاملا هویت خود را دارد و حتی استانداردهای جدیدی برای سبک بتل رویال تعیین می‌کند. بگذارید خیالتان را راحت کنم، Apex Legends بهترین بازی بتل رویال تا به لحظه نگارش این جمله است و در ادامه بررسی به دلایل آن می‌پردازم.

تایتان‌فال در کالبدی جدید

ایپکس لجندز در همان دنیایی جریان دارد که هر دو نسخه تایتان‌فال در آن متولد شدند و هر چند که در ساخته جدید استودیو ریسپاون خبری از تایتان‌ها و ویژگی‌هایی مثل دویدن به روی دیوار نیست اما به راحتی می‌توان روح این سری را در گان‌پلی لذت‌بخش و مکانیزم‌های نرم و روان حرکت کاراکترها دید. سر خوردن‌های سریع و هیجان‌انگیز جایگزین فوق‌العاده دویدن روی دیوارها شده و با وجود قابلیت‌هایی چون بالا رفتن از دیوارها انگار کاراکتر شما به بیشتر جاهایی که بخواهید دسترسی دارد.

سلاح‌های بازی شاید در ظاهر یادآور بلک آپس ۴ و حتی سری هیلو باشند اما هر کدام شخصیت و ویژگی‌های خاص خود را دارند و آشنا شدن با همه آن‌ها شاید تا ساعت‌ها طول بکشد. به هر حال داریم در مورد استودیویی صحبت می‌کنیم که نه تنها سری تایتان فال بلکه بنیانگذارانش به جرات بهترین نسخه سری کال آو دیوتی را ساختند.

تنها نقشه بازی که King’s Canyon نام دارد، در مقایسه با بسیاری از عناوین هم سبک دیگر کوچکتر و تنها میزبان ۶۰ بازیکن است اما به لطف ساختار تو در تو و تنوع بصری بسیاری بالای آن اتفاقا بسیار بزرگ و وسیع به نظر می‌رسد. اما بهترین ویژگی این نقشه همبستگی و ارتباط خوب بین بخش‌‌های مختلف آن است. در جای جای نقشه بالن‌ها و زیپ‌لاین‌هایی قرار دارد که با کمک گرفتن از آن‌ها در مدتی کوتاه می‌توانید از بیابان‌های شرق به جنگل‌های انبوه مرکز نقشه نقل مکان کنید.

بهترین سیستم اینونتوری 

سیستم انونتوری (Inventory)، اتچمنت‌ها و آیتم‌های ایپکس لجندز به قدری هوشمند و ساده است که حتی بلک آپس ۴ هم در برابرش مثل پابجی می‌ماند. تمام مدل‌ها و انواع گلوله‌ها با رنگ‌های خاصی مشخص شدند که سلاح مناظر آن‌ها هم رنگ مشابهی دارد. خود بازی به طور خودکار تمامی اتچمنت‌ها و دوربین‌ها را روی سلاح نصب می‌کند، حتی اگر اتچمنت را قبل از برداشتن سلاح در کوله داشته باشید.

وقتی کلاه یا زره سطح بالاتری داشته باشید، سیستم لوت بازی جلوی شما را از برداشتن آیتم‌هایی با سطح پایین‌تر می‌گیرد بنابراین دیگر هیچ وقت لازم نیست نگران به اشتباه برداشتن آیتمی ضعیف‌تر باشید. دقیقا بر خلاف پابجی و بسیاری از بتل رویال‌های دیگر که مجبور هستید بیشتر وقت خود را در منوی اینونتوری بازی بگذرانید، در ایپکس لجندز به ندرت پیش می‌آید به این منو مراجعه کنید مگر برای حذف یا انداختن آیتمی به روی زمین.

سازندگان بازی حتی نشانه‌ ضربدری طراحی کردند تا در هر لحظه آیتم‌های به دردنخوری را که در اختیار دارید، به شما نشان دهد. فرض کنید هیچ کدام از سلاح‌های شما از مهمات Heavy استفاده نمی‌کند و شما هم سهوا یا عمدا چندین بسته از این نوع مهمات را در کوله خود انداختید، کافیست یک بار به منوی اینونتوری بروید تا متوجه شوید چه آیتم‌هایی کاربردی برای شما ندارند.

تجربه لذت‌بخش همکاری با تیم

تجربه درست و لذت‌بخش بسیاری از بازی‌های چند نفره به خصوص بتل رویال‌‌ها در حالت تیمی محتاج همکاری و هماهنگی بالا بین اعضای تیم است. برای همین بسیاری ترجیح می‌دهند تا چنین بازی‌هایی را تنها با دوستان نزدیک خود تجربه کنند و البته داشتن میکروفون و ارتباط دائم هم اهمیت زیادی دارد. اما ریسپاون با طراحی یک ساختار تیمی متفاوت و خلق چند سیستم کاملا نوآورانه جدید کاری کرده که به نظرم تمام بازی‌های مولتی‌پلیر پس از آن باید الگو بگیرند.

تقریبا بر خلاف تمام بازی‌های بتل رویال دیگر، ایپکس لجندز فاقد بخش Solo یا همان تک‌نفره است. هر تیم سه نفر دارد و با تعدادی کمتر از آن مسابقه شروع نمی‌شود مگر آنکه اعضای تیم در هنگام شروع دیسکانکت شده یا بازی را ترک کنند. جالب‌تر اینکه این ساختار متفاوت به هیچ وجه حس همکاری اجباری را القا نمی‌کند.

اما بزرگترین نوآوری و شاید حتی بهترین ویژگی ایپکس لجندز را باید به پای سیستم پینگ آن نوشت که شما و هم‌تیمی‌هایتان را تقریبا تمام اوقات از گفتن حتی یک کلمه هم بی‌نیاز می‌کند. با فشردن یک دکمه می‌توانید موقعیت دشمنان را برای هم‌تیمی‌های خود مشخص کنید، به آن‌ها پیشنهاد دهید به کجا بروید، آیتم‌هایی که را به کارشان می‌آید معرفی کنید و کاراکترهای بازی هم با جزییات کامل تمام این اطلاعات را به زبان می‌آورند.

پیاده‌سازی چنین سیستم جدید و کارآمدی چنان به همکاری راحت و خوبی بین بازیکن‌ها منجر شده که چند شب گذشته با دو هم‌تیمی کاملا غریبه بازی کردم و با حفظ همکاری و هماهنگی کامل توانستیم برای چندمین بار اول شویم.

بازیکنی به اسم Lichtgetinteknul را نه از قبل می‌شناختم، نه می‌دانستم چه سن و جنسیتی دارد و نه حتی در نیم ساعتی که با هم در یک تیم بودیم یه کلمه حرف زدیم. اما او حواسش کاملا جمع بود که من زره سطح ۱ دارم و برای همین زره‌های سطح بیشتر را برایم مشخص می‌کرد. وقت‌هایی هم که من به کمکش می‌شتافتم، با فشردن دکمه H ادای احترام کرده و از من تشکر می‌کرد. شاید باورش سخت باشد اما Apex Legends کاری کرده که تقریبا با هر بازیکن غریبه‌ای هماهنگ شوید و دیگر خبری از فحاشی و فضای مسموم بازی‌های آنلاین دیگر نباشد.

مهره دیگر استراتژی ریسپاون برای ساخت عنوانی تاکتیکی و تیم‌محور، لجندها (Legends) یا همان قهرمانان بازی است که شاید نتوان منکر الگوبرداری‌های آن از دو بازی اوورواچ و Rainbow Six Siege نشد اما همچنان مثل کل بازی این سیستم هم هویت خودش را دارد.

در حال حاضر ایپکس لجندز ۸ قهرمان مختلف دارد که دو تا از آن‌ها قفل بوده و متاسفانه برای آزاد کردن حتی یکی از آن دو باید حداقل ۱۴-۱۵ ساعتی وقت بگذارید. هیچ کدام از این ۸ شخصیت بر دیگری برتری ندارند و بر خلاف اوورواچ همه آن‌ها از سلاح‌ها و آیتم‌های یکسانی استفاده می‌کنند. در نهایت نیز این مهارت شما و هماهنگی بین تیم است که حرف اول و آخر را در پیروزی تیم‌تان می‌زند اما هر شخصیت از قابلیت‌های مخصوص و شگفت‌انگیزی بهره می‌برد که به مبارزات عمق بیشتری می‌بخشد.

قهرمانی مثل Wraith می‌تواند برای چند ثانیه‌ای به بعد دیگری برود تا از شلیک دشمنان برای مدتی در امان بماند و قابلیت دوم و اصلی آن ایجاد پرتال است که می‌تواند شما و هم‌تیمی‌هایتان را در کسری از ثانیه از نقطه‌ای به نقطه دیگر ببرد.

یکی از لجندها نمونه یکسانی از خود ایجاد می‌کند تا دشمنان را گول بزند، دیگری بشکه‌های سمی دارد که هم دید بازیکنان دیگر را مختل می‌کند و هم به آن‌ها آسیب می‌زند، کاراکتر لایف‌لاین می‌تواند نوار سلامتی خود و بقیه اعضای تیم را پر کند و این لیست همچنان ادامه دارد. هیچ قهرمانی از دیگری بهتر نیست و حتی سلیقه هم در این میان نقش چندانی ندارد. مهم‌ترین عامل این است که بدانید قابلیت هر قهرمان در چه موقعیت و ترکیب با قهرمانان دیگر چطور به کار می‌آید.

همین ویژگی‌ها باعث می‌شود با هر قهرمان ساعت‌ها بازی کرده و حالت‌های مختلف را به آزمون و خطا بگذارید. طبق گفته سازندگان همچنین قرار است هر چند ماه یکبار شخصیت‌های جدیدی به بازی اضافه شود که البته امیدواریم آزاد کردن آن‌ها به سختی و دشواری حالا نباشد.

آخرین ایده جدید ایپکس لجندز که بار دیگر اهمیت همکاری تیمی را به خوبی ترسیم می‌کند، امکان زنده کردن دوباره هم‌تیمی‌هاست. با کشته شدن هر یکی از اعضای تیم تا یک دقیقه و نیم دو عضو دیگر زمان دارند تا بنر (Banner) هم‌تیمی خود را برداشته و به موقعیت‌های مشخصی در نقشه ببرند. در این صورت عضو از دست رفته با یک سفینه اختصاصی از دنیای مردگان باز می‌گردد و البته با تمام سر و صدایی که ایجاد می‌کند، شماها را هم در معرض خطر قرار می‌دهد.

یک بتل رویال کامل

تاد هاوارد، کارگردان سری فال اوت، نقل قول معروفی دارد که به خصوص بعد از عرضه فال اوت ۷۶ و شکست فجیع آن تبدیل به میم (Meme) و مایه طنز گیمرها شده. او در کنفرانس خبری بتسدا در E3 و برای معرفی یکی از ویژگی‌های فال اوت ۴ گفت: “It just works” که بهترین ترجمه و برگردان شاید عبارت «به راحتی جواب میده و کار میکنه» باشد.

اما اگر بین بازی‌های مولتی‌پلیر امسال و در کل بازی‌های بتل رویال، یک یا دو عنوان لایق این ادعا باشند؛ باید آن را به نام Apex Legends و بلک آپس ۴ بنویسیم. در حالی که پابجی، Ring of Elysium و بسیاری از بازی‌های دیگر همچنان بعد از سال‌ها و ماه‌ها با مشکلات فنی دست و پنجه نرم می‌کنند، ایپکس لجندز تجربه‌ای کاملا پولیش شده و روان ارائه می‌دهد. تنها اجرای بازی روی برخی از سیستم‌های سخت‌افزاری متوسط چندان مناسب نبوده و همراه با افت فریم است که باز هم قابل مقایسه با بسیاری از عناوین دیگر نیست.

همانطور که در مقدمه هم اشاره کردم، ایپکس لجندز تقریبا خود را از تمامی نقاط ضعف بازی‌های دیگر پاکسازی کرده و حتی استانداردهایی جدیدی به صنعت بازی و عناوین چند نفره معرفی می‌کند. همین شروع طوفانی و بی‌نقص هم باعث شده که در این مدت زمان بسیار کوتاه به آمار خیره‌کننده ۲۵ میلیون بازیکن برسد.

در حال حاضر تمامی آیتم‌های پولی و لوت باکس‌های بازی نیز تنها جنبه ظاهری داشته و ایموت‌ها و اسکین‌های جدید آزاد می‌کنند. شرایط برای تاخت و تاز ایپکس لجندز کاملا مهیا است و به جرات بهترین بازی بتل رویالی به حساب می‌آید که حتی اگر از این سبک نفرت دارید باید آن را تجربه کنید اما مثل هر عنوان چند نفره و Game as Service دیگری، بقای ایپکس هم به پشتیبانی خوب و انتشار دائمی محتوا بستگی دارد.

نظر شما در مورد بازی ایپکس لجندز و المان‌های جدید و تازه آن چیست؟ دیدگاه‌های خود را حتما با ما در بخش نظرات در میان بگذارید. در ضمن از آنجایی که تجربه این بازی در ایران با مشکل رو به رو است، به زودی دیجیاتو مقاله‌ای آموزشی و خبری با هدف راه‌های دور زدن مشکل و ریشه‌یابی علت آن منتشر خواهد کرد.


  • گان‌پلی لذت‌بخش و عالی
  • المان‌های جدید و تازه مثل سیستم پینگ و زنده کردن دوباره هم‌تیمی‌ها
  • قهرمان‌های متفاوت و کارآمد بدون وجود هر گونه برتری نسبت به هم دیگر
  • طراحی نقشه بی‌نظیر
  • سیستم مدیریت اینونتوری فوق‌العاده
  • سیستم لوت هوشمند
  • آزاد کردن دو قهرمان قفل بازی بسیار زمان‌بر است
  • بازی روی پلتفرم پی‌سی و روی سیستم‌های متوسط با افت فریم نسبتا شدید همراه است

The post بررسی بازی Apex Legends؛ بتل رویال در مسیر درست appeared first on دیجیاتو.

بازی رایگان Apex Legends معرفی و عرضه شد؛ تایتانفال با چاشنی بتل رویال [تماشا کنید]

همان‌طور که پیش از این مشخص شده بود، الکترونیک آرتز و استودیو Respawn سرانجام دقایقی پیش از بازی بتل رویال رایگان خود با نام Apex Legends رونمایی کردند.

Apex Legends در دنیای سری تایتانفال رخ می‌دهد اما مانند دو قسمت پیشین این فرنچایز طی آن نمی‌توان کنترل تایتان‌ها را در دست گرفت. به جای آن‌ها، طی این عنوان با انسان‌ و ربات‌هایی روبرو هستیم که با نام Legends شناخته می‌شوند. هر کدام از این کاراکترها توانایی‌های منحصر به فردی داشته و از اسلحه مخصوص به خودشان بهره می‌برند. مانند سایر بازی‌های بتل رویال، در این عنوان هم کاربران به وسیله هواپیمایی به نقشه بازی پرتاب شده و باید برای زنده ماندن به عنوان آخرین نفر تلاش کنند. لازم به ذکر است که این بازی در حال حاضر از ۶۰ کاربر همزمان در یک نقشه پشتیبانی می‌کند.

الکترونیک آرتز قول داده بازی Apex Legends طی گذر زمان با انتشار محتوای جدید و به‌روزرسانی‌های متعدد رشد کند. در ضمن این بازی شاهد رویدادهای فصلی خواهد بود که به کاربران اجازه باز کردن آیتم ‌های جدید، اسلحه‌های تازه و موارد ظاهری را خواهد داد.

در نهایت باید منتظر ماند و دید که کاربران و منتقدان چه واکنشی نسبت به معرفی دور از انتظار این بازی نشان خواهند داد. Apex Legends در حال حاضر برای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پی سی در دسترس است.

در انتها شما را به تماشای تریلر معرفی این عنوان دعوت می‌کنم:

The post بازی رایگان Apex Legends معرفی و عرضه شد؛ تایتانفال با چاشنی بتل رویال [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

امکان استفاده از دو دوربین روی اسلحه به پابجی اضافه شد [تماشا کنید]

استودیو سازنده پابجی یعنی بلوهول از مدت‌ها قبل و طی مراسم TGA 2018 پس از معرفی نقشه برفی جدید بازی که Vikendi نام دارد، به اضافه شدن برخی قابلیت‌های جدید مانند دوربین دوم روی اسلحه نیز اشاره کرد که متاسفانه عملی کردن برخی از آن‌ها با تاخیر نسبتا زیادی همراه شد.

اولین بار در رینگ آو الیسیوم بود که استفاده از دو دوربین به چشم آمد و کاربران خواستار پیاده سازی این ایده در پابجی شدند. بلوهول تلاش زیادی کرد تا با ارائه نقشه جدید بازی با محیط برفی، در این رقابت تنگانگ با رینگ آو الیسیوم عقب نماند و بتواند خود را همچنان در صحنه نبرد سر پا نگه دارد.

بازخوردها نسبت به این به روز رسانی بسیار مثبت بود و حتی بسیاری از کاربرانی که پیش‌تر و به خاطر بروز مشکلات فراوان پابجی را ترک کرده بودند، باز هم به سراغ بازی آمدند و از تجربه ویکندی لذت بردند. این استقبال از ویکندی و همچنین محبوبیت بالای پابجی موبایل موجب شد تا کاربران پابجی از فورتنایت نیز بیشتر شود و رقابت بین غول‌های حال حاضر بتل رویال شدت گیرد.

پس از انتشار خبری مبنی بر اضافه شدن موتورهای برفی، این بار بلوهول تایید کرد که در راستای تحقق بخشیدن به قول‌های سابق خود، دوربین دوم با نام Canted Sight به زودی در پابجی قابل استفاده خواهد بود.

همانطور که ویدیو معرفی نیز مشاهده می‌کنید، فضای جدیدی به اسلحه‌های بازی اضافه شده تا بتوانید این دوربین را روی آن‌ها قرار دهید. برای استفاده از این دوربین، به صورت پیشفرض می‌توانید کلید Alt سمت چپ به همراه کلیک راست موس را نگه‌ دارید. البته این کلیدها بنا به سلیقه شما قابل تغییرند.

پابجی

این دوربین دوم همچون دوربین ساده بازی یعنی Red Dot عمل می‌کند. اما با توجه به کج بودن اسلحه حین استفاده از آن، کمی ریکویل آن متفاوت خواهد بود و گلوله‌های شما در صورت شلیک زنجیره‌وار کمی به سمت چپ یا راست مایل خواهند شد. بدین ترتیب، می‌توانید از یک اسلحه برای هدف قرار دادن دشمنانتان از فاصله دور و نزدیک استفاده کنید و پروسه تغییر دادن دوربین در موقعیت‌های مختلف برای همیشه از پابجی حذف خواهد شد.

The post امکان استفاده از دو دوربین روی اسلحه به پابجی اضافه شد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

راهنمای بتل پس فورتنایت فصل هفتم [هفته هفتم و هشتم]

وقت آن رسیده که باز هم به دنیای فورتنایت (که جدیدا با برف کاملا پوشیده شده است) بازگردیم و ببینیم این هفته چه چالش هایی در بتل پس منتظر کامل شدن هستند.

هفته هفتم

  • پیدا کردن تمام پایگاه های نظامی در دنیای بازی (۷ عدد): مکان تمامی این پایگاه ها در نقشه زیر مشخص شده است. شما می توانید با استفاده از هواپیماهایی که در این پایگاه ها قرار گرفته سفرهای خود را سریع تر کنید.
  • استفاده از Rift یا Rift-to-go در چند بازی مختلف (۳ بار): از آنجایی که پیدا کردن آیتم Rift-to-goدر بازی کار خیلی آسانی نیست به شما پیشنهاد می کنیم با استفاده از نقشه زیر از Riftهایی که در دنیای بازی قرار دارند استفاده کنیدو
  • کشتن دشمنان با هر کدام از سلاح های کمری (۳ نفر): طبیعتا اگر خوش شانس باشید و بتوانید ظرف چند دقیقه اول بازی یک کلت پیدا کنید خیلی راحت تر می توانید این چالش را به اتمام برسانید ولی در غیر این صورت پیشنهاد ما این است که از Suppressed Pistol (با صدا خفه کن) یا Hand Cannon استفاده کنید. هر دوی این سلاح ها بسیار قابل اعتماد و قدرتمند هستند. البته اسلحه ای مثل Dual Pistol هم بسیار قدرتمند است ولی به دلیل الگوی شلیک عجیب و غریب و نامشخصش زیاد نمی توان به آن اعتماد کرد.
  • فرود آمدن در مکان های مختلف (چند مرحله ای): برای کامل کردن این چالش باید در مناطق Junk Junction ،Wailing Woods ،Happy Hamlet ، Salty Springs و در نهایت Paradise Palm فرود بیایید.
  • باز کردن ۷ صندوقچه در Loot Lake یا Frosty Flights
  • نابود کردن یک Stormwing در حال پرواز: برعکس آنچه به نظر می آید، نابود کردن هواپیماها آنقدر سخت نیست. سایز بزرگ و جان نه چندان زیاد آنها باعث می شود نه تنها با اسلحه هایی مانند Minigun بلکه حتی با سلاح های اتوماتیک معمولی مثل M4 هم بتوان آنها را نابود کرد. شما حتی می توانید هواپیمای خودتان هم نابود کنید. برای این کار جان یک هواپیما را قبل از سوار شدن کم کنید. سپسدر حال پرواز از یک ارتفاع کم از هواپیما خارج شوید و به آن تیراندازی کنید.
  • صدمه زدن به دشمنان در یک بازی (چند مرحله ای): برای کامل کردن این چالش باید به ترتیب ۲۰۰ واحد، ۳۰۰ واحد و در نهایت ۴۰۰ واحد در بازی های مختلف از جان دشمنان کم کنید.

چالش ستاره مخفی

بعد از کامل کردن این چالش ها تصویر بک گراند جدید آزاد می شود و ستاره مخفی در گوشه سمت چپ آن مشخص است. مکان ستاره مخفی در نقشه زیر مشخص شده است. ستاره مخفی کنار تخت پادشاهی درون قلعه قرار دارد.

 

هفته هشتم

چالش های مجانی

  • ساختن سازه (۲۵۰ واحد)
  • جستجو میان دریچه اسرارآمیز، کامیون عجیب و زن سنگی بزرگ: کامیون عجیب ذکر شده در این معما در لبه جزیره در بخش شمال شرقی قرار دارد. مکان ستاره مخفی در نقشه زیر مشخص شده است.
  • استفاده از Cozy Campfire یا Launch Pad در بازی های مختلف (۳ بار): طبیعتا کامل کردن این چالش کمی سخت تر است چون پیدا کردن لانچ پد و کمپ فایر معمولا کار راحتی نیست. جدا از کشتن دشمنان و لوت کردن آنها بهتر است چشمتان را برای لاماها و دراپ ها باز کنید.

چالش های بتل پس

  • جستجوی دو مکان در یک بازی (چند مرحله ای): برای کامل کردن این چالش شما ابتدا باید Paradise Palms و Salty Springs، در یک بازی دیگر به Junc Junction و Loot Lake و در انتها به Haunted Hills و Wailing Woods بروید. فراموش نکنید که بهترین راه برای کامل کردن این نوع چالش ها استفاده از هواپیما است و در نقشه زیر هم مکان تمامی هواپیماهای درون بازی مشخص شده است.
  • باز کردن صندوقچه در Shifty Shafts یا Lonely Lodge (هفت عدد): در هر کدام از این مناطق ۱۲ صندوقچه قرار دارد.
  • صدمه زدن به دشمنان در حالی که از یک وسیله نقلیه استفاده می کنید (۱۰۰ واحد): بهترین راه برای کامل کردن این چالش استفاده از هواپیما است. می توانید با یک نفر دیگر یا با یک گروه سوار هواپیما شوید و به نوبت یک نفر مسئول هدایت هواپیما و دیگری مسئول تیراندازی باشد.
  • کشتن دشمنان با استفاده از سلاح های انفجاری (۳ نفر)

چالش ستاره مخفی

بعد از کامل کردن چالش ها و باز شدن لودینگ اسکرین جدید مختصات یک مکان را در قسمت پایینی تصویر پیدا می کنید. ستاره مخفی در نقشه زیر قرار گرفته است.

 

 

The post راهنمای بتل پس فورتنایت فصل هفتم [هفته هفتم و هشتم] appeared first on دیجیاتو.

راهنمای بتل پس فورتنایت فصل هفتم [هفته سوم و چهارم]

در این بخش از راهنمای بتل پس فورتنایت مدتی طولانی را در هوا سپری خواهیم کرد و یک چهارشنبه سوری کوچک خواهیم داشت.

هفته سوم

چالش های مجانی

  • سوار زیپ لاین شوید (۵ بار): زیپ لاین ها بخش جدیدی از محتوای بازی هستند که از پچ v7.00 به بازی اضافه شده اند. زیپ لاین ها برای طی کردن مسافتی طولانی در زمان کم بسیار مفید هستند و معمولا می توانید با استفاده از آنها بدون نیاز به ساختن سازه از کوه های بلند پایین بیایید. در نقشه زیر مکان فعلی تمامی زیپ لاین های بازی مشخص شده است. فقط به خاطر داشته باشید در مدتی که سوار زیپ لاین هستند نمی توانید چیزی بسازید و فقط می توانید از سلاح های خود استفاده کنید. بنابراین در موقعیت هایی که احتمال درگیری زیاد است از آنها استفاده نکنید.
  • فرود آمدن در مکان های مختلف (۵ مکان): برای کامل کردن این چالش باید در Tilted Towers ،Lazy Links ،Lucky Landing ،Pleasant Park و Lonely Lodge فرود بیایید.
  • کشتن دشمنان با سلاح های دسته Legendary (دو بار): برای کامل کردن این چالش شما باید کمی خوش شانس باشید و یک سلاح از دسته Legendary (رنگ نارنجی) پیدا کنید و دشمنان را با آنها بکشید.

چالش های بتل پس

  • پیدا کردن صندوقچه در Polar Peak یا Tomato Temple: در تصویر زیر می توانید مناطق تعیین شده برای صندوقچه های این دو مکان را مشاهده کنید. بهتر است برای کامل کردن این چالش به منطقه Tomato Temple بروید چون صندوقچه های بیشتری دارد و صندوقچه های آن به هم نزدیک تر هستند.
  • به صدا درآوردن زنگ خانه ها در یک مچ (۲ بار): برای کامل کردن این چالش کافی است به Pleasant Park یا Snobby Shores بروید که خانه های زیادی در آنها است.
  • جستجو در میان سه کلبه برفی: برای کامل کردن این چالش به نقطه مشخص شده در نقشه زیر بروید.
  • صدمه زدن به دشمنان با… (چند مرحله ای): برای کامل کردن این چالش باید به ترتیب با شاتگان ها، کلت ها و تک تیراندازها و به اندازه ۲۰۰ واحد جان به دشمنان خود صدمه بزنید.

چالش ستاره مخفی

با نگاهی به لودینگ اسکرین آزاد شده برای این هفته از چالش ها می توانید ستاره مخفی را در یکی از سوله ها مشاهده کنید. مکان ستاره مخفی در نقشه زیر مشخص شده است.

هفته چهارم

چالش های مجانی

  • استفاده از هواپیماها در مچ های مختلف (۵ بار): برای کامل کردن این چالش فقط باید بدانید کجا می توانید هواپیماها را پیدا کنید که در نقشه زیر مشخص شده اند. در حال حاضر بیشترین هواپیماها در منطقه Frosty Flights قرار دارد.
  • پرتاب سه موشک آتش بازی: با فرا رسیدن کریسمس فورتنایت هم یک آتش بازی کوچک در دنیای خودش طراحی کرده. برای کامل کردن این چالش باید به نقاط مشخص شده در نقشه زیر بروید و موشک ها را روشن کنید.
  • کشتن دشمنان در نزدیکی پایگاه های نظامی (۳ نفر): این پایگاه ها معمولا ساختمان هایی هستند که هواپیماها در آنها قرار گرفته اند. بنابراین شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. سعی کنید در نزدیکی این پایگاه ها کمین کنید و منتظر دشمنان بمانید. مکان پایگاه های نظامی در نقشه زیر مشخص شده است.
  • نابود کردن اشیای مختلف (چند مرحله ای): برای کامل کردن این چالش باید به ترتیب ۸۰ صندلی، ۲۵ پایه چوبی و ۲۵ پالت چوبی را نابود کنید. معمولا در همه خانه ها ۳ یا ۴ صندلی وجود دارد و در LAN center در منطقه Paradise Palms می توانید صندلی های فراوانی پیدا کنید. بهترین مکان برای پیدا کردن پایه های چوبی Junk Junction و Fatal Fields است. پالت های چوبی را هم می توان اطراف ساختمان های در حال ساخت یا برخی دیگر از ساختمان ها مثل برج بلند (که به آن ترامپ تاور هم می گویند) در Tilted Towers پیدا کرد.
  • صدمه زدن به دشمنان با تبر (۱۰۰ واحد): برای کامل کردن این چالش شما یا باید در حالت Squad بازی کنید و سعی کنید بازیکنانی که Knock شده اند را با تبر بکشید. یا باید در حالت Solo از همان لحظه فرود یک یا چند بازیکن را هدف بگیرید و کنار آنها فرود بیایید. البته شانس شما برای زنده ماندن در حالت اول بیشتر است.
  • کشتن دشمنان در منطقه Happy Hamlet یا Pleasant Park (سه نفر)
  • پیدا کردن حروف و تابلوی NOMS: برای کامل کردن این چالش:

    حرف O در بخش غربی Pleasant Park و پشت ساختمان ها قرار دارد.
    حرف S در زیرزمین ساختمان مرکزی Wailing Woods قرار دارد.
    حرف M در یکی از ساختمان ها در گوشه راست و پایین Dusty Divot قرار دارد.
    حرف N در گوشه ساختمان بلند سیاه رنگ در اطراف دریاچه یخ زده قرار دارد.
    در نهایت مکان تابلو و همه حروف در نقشه زیر مشخص شده اند.

 

چالش ستاره مخفی

در لودینگ اسکرین این هفته از بتل پس یک منطقه برفی می بینید ولی ستاره ای در آن مشخص نیست. اما با دقت بیشتر متوجه می شوید که ساختمان سمت چپ تصویر دقیقا از یکی از ساختمان های موجود در منطقه Happy Hamlet الگو گرفته. منطقه ستاره مخفی در نقشه زیر مشخص شده است.
بتل پس

The post راهنمای بتل پس فورتنایت فصل هفتم [هفته سوم و چهارم] appeared first on دیجیاتو.

چالش های بتل پس فورتنایت فصل هفتم [هفته یک و دو]

با شروع فصل هفتمبتل پس فورتنایت فورتنایت مثل همیشه مجموعه وسیعی از محتوای جدید از جمله اسکین ها و ایموت های مختلف به بازی اضافه شده و مطابق معمول به صورت هفتگی ماموریت هایی هم به بازی اضافه می شوند که به وسیله آنها می توانید Tierهای جدید را آزاد کرده و اسکین ها و ایموت های بتل پس را دریافت کنید.

 

هفته اول

  • دریافت یک آیتم از هر دسته بندی: برای کامل کردن این چالش فقط نیاز به شانس دارید. محتوای صندوقچه ها همیشه به صورت تصادفی تعیین می شوند، بنابراین سعی کنید هرچقدر که می توانید صندوقچه باز کنید.
  • رقصیدن در مقابل تابلوهای رقص ممنوع: در این چالش اپیک باز هم شما را تشویق به قانون شکنی می کند. برای کامل کردن این چالش فقط باید به نقاط مشخص شده در نقشه زیر بروید و از یکی از ایموت های خود استفاده کنید.
  • کشتن حداقل یک نفر در بازی (۵ بازی): همانطور که از تیتر چالش مشخص است، شما باید به هدف اصلی بازی یعنی آدم کشی بپردازید. برای راحت تر کردن کار، می توانید از شاتگان ها که در آخرین آپدیت های بازی تقویت شده اند استفاده کنید و با درگیری با دشمنان از فاصله نزدیک به راحتی چند کیل برای خود دست و پا کنید.

چالش های بتل پس

  • رقصیدن روی سه نقطه تعیین شده: برای رد کردن این چالش به نقاط تعیین شده در نقشه زیر بروید و از ایموت های خود استفاده کنید. نقاط مشخص شده محوطه ای ایجاد شده توسط چند ون، یک لاکپشت آهنی و یک زیر دریایی هستند.
  • صدمه زدن به دشمنان با هدشات (۵۰۰ واحد دمیج): مهم ترین نکته برای رد کردن این چالش دقت شما در نشانه گیری است. برای راحت تر کردن کار می توانید از استراتژی های مختلفی استفاده کنید. مثلا به بالای تپه ها بروید و سعی کنید کسانی که مشغول حرکت هستند را هدشات کنید. یا در فواصل نزدیک از شاتگان یا کلت استفاده کنید.پ
  • باز کردن صندوقچه های مختلف در یک بازی (چند مرحله ای): در مرحله اول شما باید ۵ جعبه مهمات، در مرحله دوم ۳ صندوقچه و در مرحله آخر یک مهمات ارسالی را پیدا کرده و باز کنید. پیدا کردن مهمات ارسالی نسبت به دو مرحله اول بسیار سخت تر است چون باید بیشتر زنده بمانید و معمولا همه به سمت جعبه های مهمات ارسالی می روند. برای همین باید سعی کنید زودتر از بقیه به مکان ارسال جعبه های مهمات بروید و با ساختن یک پناهگاه اطراف آن برای خودتان زمان بخرید.
  • کشتن دشمنان در ۵ ناحیه مختلف: برای کامل کردن این چالش باید در ۵ گیم مختلف و در نواحی مختلف حداقل یک کیل بگیرید. برای این چالش به شما پیشنهاد می کنیم که از همان اول به یک نقطه جدید بروید و شانس خود را از همان اول بازی امتحان کنید.

چالش مخفی

مطابق بتل پس های هفته گذشته در این بتل پس هم بعد از کامل کردن چالش های هفتگی یک صفحه لودینگ جدید برای شما آزاد می شود که معمایی در آن قرار گرفته. با نگاهی به صفحه لودینگ این هفته می توان فهمید که ستاره مخفی روی زیر دریایی نوک قله یخی قرار گرفته.

 

هفته دوم

  • پیدا کردن یک صندوقچه در هفت منطقه مختلف
  • صدمه زدن به شدمنان با انواع مختلف سلاح (۵ نوع): برای رد کردن این چالش شما باید نه بر اساس دسته بندی رنگی، بلکه بر اساس نوع سلاح به دیگر بازیکنان صدمه بزنید. این دسته بندی ها شامل سلاح های اتوماتیک (مثل SCAR و M4)، شاتگان ها، کلت ها، SMGها، سلاح های دوربین دار و سلاح های انفجاری می شود.
  • کشتن سه دشمن در ناحیه Snobby Shores یا Fatal Fields (سه نفر): برای رد کردن این چالش از نقشه زیر استفاده کنید و به بخشی از این مناطق بروید که صندوقچه های بیشتری دارند.

چالش های بتل پس 

  • رفتن به دو منطقه تعیین شده در یک بازی (چند مرحله ای): در این چالش شما باید در یک به Snobby Shores و Pleasant Park، در یک بازی به Lonely Lodge و Dusty Divot و در یک بازی دیگر به Frosty Flights و Tomato Temple بروید. این مناطق در نقشه زیر مشخص شده اند.
  • اجرای قطعه های موسیقی: برای این چالش شما باید به مناطق مشخص شده در نقشه زیر بروید و با کمک گرفتن از صفحه موسیقی روبروی هر پیانو موسیقی را خودتان اجرا کنید.
  • برگزاری مسابقه رقص در عمارت متروکه: منظور از عمارت متروکه ساختمان معروف فصل چهارم بود در قسمت شرقی دنیای بازی است. به نقطه مشخص شده در نقشه زیر بروید.
    بعد از رفتن به آنجا به مکانی مشابه تصویر زیر می رسید. در اینجا هر چند ثانیه یکی از کاشی ها روشن می شود و شما با رقصیدن روی آنها امتیاز کسب می کنید
  • کشتن یک دشمن از فاصله بیش از ۵۰ متری: اینجا وقت آن رسیده که اگر اسنایپر نیستید عادت های قدیمی خود را کنار بگذارید و از سلاح های تک تیرانداز استفاده کنید، چرا که از فاصله ۵۰ متری (که در تصویر زیر مشخص شده) بیشترین شانس را برای کیل گرفتن دارید. فقط دقت کنید که برای این درگیری ها عموما به یک بیس یا پناهگاه نیاز دارید. بنابراین کمی روی ساختن سریع ساختمان تمرین کنید.

چالش مخفی

چالش مخفی این هفته در نقشه زیر مشخص شده و در ادامه یک تصویر مکان دقیق آن را نشان می دهد.


The post چالش های بتل پس فورتنایت فصل هفتم [هفته یک و دو] appeared first on دیجیاتو.

آیا بازی Ring of Elysium گیمرهای ایرانی را تحریم کرده؟

کاربران ایرانی بازی بتل رویال Ring of Elysium از روز گذشته و پس از آخرین آپدیت بازی در اتصال به سرورها دچار مشکل شده اند و در حال حاضر گزارش‌های بسیاری مبنی بر عدم اتصال با آی پی ایران به گوش می‌رسد.

این بازی توسط شرکت چینی Tencent Games ساخته شده، شرکتی که بخش قابل توجهی از سهام شرکت‌های سازنده بازی‌های پابجی و فورتنایت را هم در اختیار دارد.

تعداد زیادی از کاربران داخل کشور هنگام ورود به بازی با چنین خطایی روبرو می‌شوند و حتی قادر به ورود به منوی بازی نیستند. با توجه به اینکه این اتفاق پس از آپدیت آخر بازی رخ داده احتمال فیلترینگ بازی از سوی ایران چندان بالا نیست.

Ring of Elysium Iran Ban

در حال حاضر پیرامون این موضوع با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تماس برقرار کرده و منتظر اطلاعات موثق هستیم و در صورت انتشار هرگونه خبر جدید در این مورد، شما را در جریان آن قرار خواهیم داد.

Ring of Elysium در حالت دسترسی زودهنگام قرار داشته و به صورت رایگان برای پلتفرم پی سی قابل دانلود است. وضعیت شما در اتصال به این بازی چگونه‌ است؟ آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

The post آیا بازی Ring of Elysium گیمرهای ایرانی را تحریم کرده؟ appeared first on دیجیاتو.

شمشیر به فورتنایت اضافه شد [تماشا کنید]

جدا از آیتم‌های اضافه شده به فورتنایت طی فصل هفتم این بازی، ساعاتی پیش سلاح شمشیر به طور سمی به این عنوان اضافه شد. در حال حاضر این شمشیر در دسترس کاربران قرار گرفته و به همین مناسبت سازندگان فورتنایت در اپیک گیمز هم ویدیویی را با محوریت این سلاح منتشر کرده‌اند. به نظر می‌رسد که شمشیر فورتنایت متعلق به فردی به نام «پادشاه یخی» است که شما می‌توانید پوسته مربوط به او را طی بتل پس فصل هفتم بازی آزاد کنید.

لازم به ذکر است که دسترسی به این شمشیر باعث بهبود کامل سلامتی کاراکتر شما خواهد شد. همچنین با استفاده از این اسلحه می‌توان ضربات سنگینی را با دیگر کاربران وارد کرد و این سلاح برای از بین بردن دیوارها نیز کاربرد خواهد داشت. البته نباید از این نکته غافل شد که طی هر دست بازی، تنها یک شمشیر در نقشه وجود دارد و بنابراین برای پیدا کردن آن باید سرعت و دقت زیادی به خرج دهید.

با اضافه شدن هر سلاح جدیدی به فورتنایت، شاهد تغییراتی ساختاری در گیم‌پلی این عنوان محبوب هستیم. طی ماهی که گذشت هم اسلحه تیربار به فورتنایت اضافه شده بود. همانند شمشیر، تیربار نیز اثر مخربی را روی سلامتی دیگر شخصیت‌ها داشته و با استفاده از آن می‌توان به راحتی دیوارهای چوبی را از بین برد.

فورتنایت بتل رویال بدون هیچ شکی پدیده دنیای ویدیو گیم طی سال جاری بود. چندی پیش سازندگان این عنوان در کمپانی اپیک گیمز اعلام کردند که تعداد کاربران بازی فورتنایت روی تمامی پلتفرم‌ها در سرتاسر جهان به رقم ۲۰۰ میلیون نفر رسیده است. به تازگی هم این بازی موفق به کسب جایزه بهترین بازی سال مراسم Golden Joystick Awards 2018 هم شده بود.

The post شمشیر به فورتنایت اضافه شد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

تجربه بتل رویال به سبک کانتر استرایک

فورتنایت، پابجی و  برخی دیگر از بازی‌های بتل رویال به چنان محبوبیتی رسیدند که این روز‌ها هر سازنده‌ای را وسوسه می‌کنند تا در بازی جدیدش نیم نگاهی هم به این سبک جدید داشته باشد. کمپانی بزرگ اکتیویژن برای اضافه کردن نبرد بتل رویال امسال بخش داستانی دوست داشتنی سری کال آو دیوتی را فدای آن کرد و اوایل سال میلادی جدید مود Firestorm هم به Battlefield V اضافه می‌شود.

تعجبی هم ندارد، سبک بتل رویال در یکی دو سال اخیر به یک شگفتی عظیم در دنیای بازی‌های ویدیویی تبدیل شده. اینکه بازی‌های شوتر جدید به این مود محبوب چنگ بندازند طبیعی بود اما فکر کنم هیچ کدام از ما فکرش را هم نمی‌کردیم که حتی کمپانی والو هم روزی تشویق شود تا بتل رویال را به عنوان قدیمی اما بسیار پرطرفدارش یعنی کانتر استرایک بیاورد.

در حال حاضر Counter Strike: Global Offensive سومین عنوان پرطرفدار روی فروشگاه استیم است در حالی که ۶ سال از عرضه آن می‌گذرد. در این شش سال بازی تغییرات ریز و درشتی به خود دید اما باید اعتراف کرد که اضافه شدن حالت جدید Danger Zone جاه‌طلبانه‌ترین و مهم‌ترین قابلیتی است که به آخرین نسخه شوتر قدیمی و نوستالژی ما ایرانی‌ها اضافه شده.

خبر خوب و خوشحال کننده دیگر این است که همزمان با اضافه شدن بخش بتل رویال (که Danger Zone نام دارد)، بازی کاملا رایگان شده و تنها برای دریافت آن کافیست نرم‌افزار استیم را روی کامپیوتر خود نصب کنید. والو برای راضی نگه داشتن مخاطبان قدیمی خود هم به آن‌ها نشان وفاداری یا Loyalty و همچنین یک اسکین سلاح MP5 هدیه داده است. در ادامه می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به این بخش جدید و اینکه بتل رویال به سبک کانتر استرایک چه طعمی دارد.

سریع، تاکتیکی و عجیب

کانتر استرایک به خودی خود با دیگر شوترهای امروزی متفاوت است، از نوع خاص ریکویل یا همان لگد سلاح‌ها گرفته تا نوار سلامتی قدیمی آن. همچنین این شوتر محبوب در مقایسه با رقیب‌های امروزی خود چون کال آو دیوتی و بتلفیلد به مراتب کند‌ و تاکتیکی‌تر است. اما با اضافه شدن دنجر زون، برخی از ویژگی‌های اصلی و مهم کانتر استرایک تا حدودی تغییر یافته‌اند و احتمالا در چند ساعت اول حس عجیبی از تجربه بازی خواهید داشت.

نوار سلامتی حالا در این حالت به ۱۲۰ افزایش پیدا کرده و جالب‌تر از آن که حالا با استفاده از سرنگ‌ می‌توانید در صورت آسیب دیدن دوباره نوار سلامتی را پر کنید، قابلیتی که پیش از این در سری کانتر دیده نشده بود. اما سلاح‌های بازی همان قدرت سابق را دارند و بنابراین اگر از کانتربازی‌های قدیمی هستید، احتمالا مدت زمانی طول می‌کشد تا به روند جدید عادت کنید.

در کنار اضافه شدن المان‌های خاص بازی های بتل رویال مثل همین سرنگ‌های قابل استفاده و از بین رفتن برخی مناطق بازی، والو المان‌های مخصوص و اصلی این سری را هم حفظ کرده که مخلوط این دو به نتیجه‌ای جالب ختم شده است. برای مثال مانند تقریبا تمامی بازی‌های بتل رویال دیگر، با گشتن ساختمان‌ها یا همان لوت کردن سلاح و مهمات مختلفی پیدا خواهید کرد اما همه این تجهیزات به سلاح‌های ضعیفی چون انواع کلت محدود می‌شود.

برای خرید سلاح‌های دیگر و گرفتن تجهیزاتی چون جلیقه ضد گلوله درست مانند مودهای دیگر کانتر باید از پول داخل بازی استفاده کنید. هر بازیکن در Danger Zone تبلتی با خود به همراه دارد که هم از طریق آن می‌تواند سلاح و مهمات بخرد و هم نقشه بازی را از طریق آن مشاهده کند. در نتیجه خبری از مینی‌مپ نبوده و باید با زدن دکمه Tab از تبلت استفاده کنید.

سلاح‌های بتل رویال بازی نیز مشابه نسخه اصلی بوده با این تفاوت که در راند گلچینی از آن‌ها انتخاب می‌شود. بعد از خرید هر کدام باید چند ثانیه‌ای صبر کنید تا پهپادی آن را برایتان بیاورد. این موضوع علاوه بر اینکه کمی از سرعت بازی می‌کاهد، فرصتی در اختیار بازیکنان دیگر قرار می‌دهد تا با دنبال کردن پهپاد از موقعیت شما اطلاع پیدا کنند.

برای کسب پول هم روش‌های زیاد و عجیبی وجود دارد. بدیهتا با کشتن هر بازیکن می‌توانید وسایل او از جمله پول‌هایش را جمع کنید، گروگان‌هایی در نقشه نسبتا کوچک بازی وجود دارند که با رساندن آن‌ها به منطقه نجات حدودا ۵۰۰ دلار عایدتان می‌شود و در نهایت گاو صندوق‌هایی در جای جای بلک سایت (نقشه بازی) پیدا می‌شود که می‌توانید آن‌ها را بمب معروف بازی منفجر کنید. البته برای باز کردن جعبه‌‌های دیگر شامل سلاح‌ها و نارنجک‌ها هم باید از مشت و در مواردی از سلاح یا تبر استفاده کنید.

مکانیزم‌های جدید و خاص دنجر زون همچنان به موارد بالا ختم نمی‌شود، این بار به جای طوفان مناطق بازی به ندرت و با کم شدن تعداد بازیکن‌ها می‌سوزند و از دسترس خارج می‌شوند و تقریبا هر چند دقیقه یکبار موشک‌هایی بخش‌هایی از نقشه را به صورت اتفاقی نشانه می‌روند.

مهمات حرف اول را می‌زند

در کانتر استرایک ۱٫۶ با خرید هر سلاح کافی بود تا دو دکمه کنار M‌ را فشار دهید تا در ازای مقدار کمی پول چندین خشاب کلت و ۱۲۰ تیر کلاشینکوف همراه خود به میدان مبارزه ببرید. Counter Strike Global Offensive هم که به طور خودکار نهایت مهمات هر سلاح را در اختیارتان قرار می‌دهد اما در مسابقات Danger Zone شرایط دقیقا برعکس است.

مهمات در بازی به قدری مهم است که در بیشتر درگیری‌ها حرف اول را می‌زند. با پیدا کردن یا خرید هر سلاح تنها یک خشاب در اختیار دارید و حتی اگر جعبه مهماتی پیدا کرده یا با پرداخت ۱۰۰۰ دلار از منوی خرید سفارش مهمات دهید، در هر جعبه کمتر از ۲۰ گلوله برایتان کنار گذاشته شده است.

راه حل دیگر که البته خطرات و ریسک‌های خاص خودش را دارد، از بین بردن سلاح‌های اتوماتیک و روباتیکی است که در بعضی از فضاهای بسته بازی قرار دارند. این تیربارها به محض دیدن شما بی‌وقفه به سمتتان شلیک می‌کنند اما اگر موفق شوید آن‌ها را از بین ببرید، مهمات نسبتا خوبی نصیبتان می‌شود.

در نتیجه دنجر زون پیوسته شما را تشویق می‌کند تا به دنبال مهمات باشید و در درگیری‌ها چون گذشته دیگر به راحتی دست خود را روی ماشه نگه ندارید. شاید این ویژگی در نگاه اول آزار دهنده به نظر آید اما به خوبی با گیم‌پلی تاکتیکی و مهارت محور کانتر هماهنگی دارد و رقابت را سخت‌تر و در عین حال هیجان‌انگیزتر می‌کند.

موتور گرافیکی سالخورده و محدودیت‌هایش

با وجود تمام ویژگی‌های مثبت و المان‌هایی که تازه اضافه شدند، دنجر زون با یک مشکل مهم و البته قابل انتظار مواجه است. این مود شاید جدید باشد اما ۶ سال از خود عرضه گلوبال آفنسیو می‌گذرد و این بازی از بسیاری جهات قابل مقایسه با بازی‌های امروزی نیست.

نقشه بازی که بلک سایت نام دارد، به مراتب بسیار بزرگتر از نقشه‌های اصیل بازی چون Dust 2‌ است اما در برابر دنیای بزرگ فورتنایت، نقشه‌های مختلف پابجی و بلک آوت کال آو دیوتی هیچ حرفی برای گفتن ندارد. نهایت ۱۸ بازیکن (در حالت تیمی) هم می‌توانند در بلک سایت حضور داشته باشند که احتمالا موتور گرافیکی بسیار قدیمی کانتر توان پردازش تعدادی بیشتر از این را ندارد.

مشابه بازی‌های دیگر نمی‌توان روی سلاح‌ها تجهیزاتی چون دوربین و لیزر نصب کرد و تنها ارتقای بازی محدود به تبلت می‌شود که با خریدن چیپ‌هایی می‌توانید از موقعیت پهپاد بازیکنان دیگر و خودشان اطلاع پیدا کنید. از لحاظ گرافیکی هم بدیهتا Global Offensive با وجود تمام بروزرسانی‌هایش همچنان حکم یک بازی نسل قبلی را دارد.

نقشه بلک سایت از دیگر نقشه های کانتر بزرگتر است اما به هیچ وجه قابل مقایسه با بازی های امروزی نیست.

در نتیجه برگ برنده اصلی Danger Zone رایگان بودن آن و ویژگی‌های متفاوت گان‌پلی کانتر است که بسیاری به خاطر آن‌ها سال‌هاست بیشتر زمان خود را به تجربه بازی اختصاص می‌دهند. مورد اول نیز خاص کانتر استرایک نبوده و بسیاری دیگر از بازی‌های بتل رویال امسال از فورتنایت گرفته تا Ring of Elysium و Darwin Project رایگان هستند.

رایگان شدن خود کانتر بدون شک افراد زیادی را به سمت تجربه این شوتر رقابتی سوق می‌دهد اما مود بتل رویال آن یا همان Danger Zone برای جذب مخاطب راه بسیار پر پیچ و خمی پیش روی خود دارد. نظر شما در مورد اضافه شدن بتل رویال به کانتر استرایک چیست؟‌ اگر موفق به تجربه آن شدید، حتما تجربه‌های خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

The post تجربه بتل رویال به سبک کانتر استرایک appeared first on دیجیاتو.