خانم‌ها برای بازی‌ های موبایل بیشتر هزینه می‌کنند

به تازگی یک شرکت تحقیقاتی در حوز‌ه‌ی مارکتینگ بازی‌ های موبایل گزارش داده است که احتمال اینکه یک کاربر خانم برای ویژگی خاص بازی، پولی پرداخت کند ۷۹ درصد بیشتر از همین احتمال برای یک آقاست. بدین ترتیب می‌توان  نتیجه گرفت که خانم‌ها برای بازی‌ های موبایل بیشتر هزینه می‌کنند.

بر اساس این گزارش یک کاربر خانم پس از نصب یک اپلیکیشن ۱۶.۷ درصد احتمال دارد که برای پرداخت درون برنامه‌ای آن پول پرداخت کند و آن را خریداری کند.

پیش از این گفته شده بود که توسعه دهندگان برای آنکه بتوانند یک اپلیکیشن را برای کاربران خانم جذابتر کنند، مجبورند هزینه بیشتری متحمل شوند اما این گزارش مشخص نموده که در پایان خانم‌ها کاربران با ارزشتری به حساب می‌آیند.

این گزارش با بررسی دیتای جمع آوری شده از ۳۵۰ اپلیکیشن مختلف طی یک سال نوشته شده است. بر اساس شواهد موجود این رقم نسبت بازه‌‌ی زمانی مشابه نسبت سال گذشته تقریباً دو برابر شده و این نشان می دهد که خانم ها امسال تا دوبرابر بیشتر از پرداخت‌های درون برنامه‌ای استفاده کرده اند.

این مسئله می‌تواند روند توسعه‌ی بازی‌ های موبایل را تغییر دهد و سلیقه خانم مخصوصا در برخی ژانر‌ها نظیر بازی‌های معمایی مدنظر قرار خواهد گرفت.

همچنین مشخص شده که جلب کردن توجه آیفونداران برای خرید در یک بازی بسیار سخت‌تر از کاربران اندرویدی است اما اگر طرفداران اپل به این امر متقاعد گردند بیشتر از اندرویدی‌ها در بازی خرج خواهند کرد.

از سوی دیگر کارشناسان باور دارند که بازار سیستم عامل اندروید گوگل روز به روز در حال پیشرفت است و روزانه ۱.۵ میلیون موبایل اندرویدی فعال می‌شوند. این مسئله موجب می‌شود که توسعه دهندگان روی هر دوی این سیستم‌عامل‌ها به طور مساوی تمرکز کنند.

علاوه بر این به نظر می‌رسد آسیای شرقی دیگر بازار مناسبی برای بازی‌ها به شمار نمی رود چرا که کاربران اروپا ، خاورمیانه و آفریقا با بالاتر رفتن سرعت اینترنتشان استقبال بهتری از بازی‌ های موبایل به عمل آورده اند.

 

تماشا کنید: گرافیک فورتنایت اندروید در بالاترین تنظیمات بازی چگونه است؟

The post خانم‌ها برای بازی‌ های موبایل بیشتر هزینه می‌کنند appeared first on دیجیاتو.

گزارش جدید سنسور تاور از سوددهی بالای بازی‌های موبایل در سال گذشته حکایت می‌کند

مطابق آخرین گزارش سنسور تاور، یکی از بزرگترین وبسایت‌های تحلیل آماری اپلیکیشن‌ها، هر کاربر آمریکایی آیفون طی سال گذشته به طور متوسط ۵۸ دلار برای اپلیکیشن‌های موبایل هزینه کرده است.

این آمار نسبت به سال ۲۰۱۶ با ۱۱ دلار (معادل ۲۳ درصد) افزایش مواجه بوده و پردرآمدترین دسته‌ اپلیکیشن‌ها نیز بازی‌های موبایل بوده‌اند. بازی‌ها در سال ۲۰۱۷ توانسته‌اند که به تنهایی ۶۲ درصد از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای را به خود اختصاص بدهند.

همچنین در ادامه گزارش آمده که هر کاربر آمریکایی آیفون در سال ۲۰۱۷ به طور متوسط ۳۶ دلار برای بازی‌ها هزینه کرده، که نسبت به آمار سال ۲۰۱۶ با چهار دلار افزایش مواجه بوده. این درحالیست که صرف هزینه برای محصولات سرگرمی نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد افزایش یافته و بعد از آن اپلیکیشن‌های مرتبط با موسیقی در مقام دوم قرار گرفته اند.

در مقام‌های بعدی نیز شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های سبک زندگی را داریم که آمریکایی‌ها بیشترین وقت و هزینه خود را پای آن‌ها گذاشتند. اما آمار سنسور تاور در دیگر زمینه‌ها هم به نوبه خود قابل توجه است.

در سال ۲۰۱۷، هر کاربر آیفون به طور متوسط ۴۵ اپلیکیشن را در موبایل خود نصب کرده که نسبت به سال ۲۰۱۶ چهار مورد افزایش یافته و به ترتیب بازی‌های موبایل، اپلیکیشن‌های عکس و ویدیو، اپ‌های سرگرمی، شبکه های اجتماعی و ابزار کاربردی بیشترین سهم از آن‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

برای مطالعه این گزارش به طور کامل می‌توانید به منبع خبر مراجعه کنید.

The post گزارش جدید سنسور تاور از سوددهی بالای بازی‌های موبایل در سال گذشته حکایت می‌کند appeared first on دیجیاتو.