ارسال پیام صوتی در اینستاگرام ممکن شد

از مدت‌ها قبل خبرهایی مبنی بر ارائه قابلیت پیام صوتی در اینستاگرام به گوش می رسید و حالا این ویژگی عملا از راه رسیده است.

اینستاگرام با انتشار یک توییت از فراهم شدن امکان ارسال پیام صوتی برای کاربران این اپلیکیشن خبر داد. با استفاده از این ویژگی کاربران می توانند به جای فرستادن متن در دایرکت، پیام های خود را به صورت صوتی ارسال کنند.

این دسته از پیام ها باید حداکثر یک دقیقه طول داشته باشند و می توان آنها را به صورت خصوصی یا در گروه های چت ارسال کرد. این ویژگی به آخرین نسخه اندروید و iOS اپلیکیشن اینستاگرام اضافه شده اما ارائه آن برای تمامی دستگاه های سازگار مدتی طول خواهد کشبد. پیام صوتی در اینستاگرامدر نظر داشته باشید که نمی توان فایل صوتی را از این طریق ارسال کرد. برای فرستادن پیام خود به صورت صوتی کافی است کلید میکروفون را نگه داشته و پیغام خود را ضبط کنید، با برداشتن انگشت از روی کلید پیام به صورت خودکار ارسال خواهد شد. در صورتی که از ارسال پیام منصرف شده اید، کافی است انگشت خود را به سمت آیکون سطل اشغال در سمت چپ بکشید.

اینستاگرام کار خود را به عنوان اپلیکیشن به اشتراک گذاری تصویر شروع کرد و میلیون ها کاربر را نیز به همین خاطر جذب کرد با این حال از مدت ها قبل و با فراهم کرد امکان به اشتراک گذاری ویدیو، خرید، استوری، اضافه شدن لیست دوستان نزدیک و غیره سعی کرده از این چارچوب شود.

امکان ارسال پیام صوتی نیز تلاشی در همین راستا است که در اپ های پیام رسانی نظیر واتس اپ و تلگرام با استقبال کاربران مواجه شده اما لزوما قرار نیست کاربران واکنش مشابهی را به این ویژگی در اینستاگرام نشان دهند، کما اینکه برخی افراد با انتقاد از این رویکرد آن را غیرضروری و نامطلوب خوانده اند.

The post ارسال پیام صوتی در اینستاگرام ممکن شد appeared first on دیجیاتو.

عکس | سحر قریشی در یک منطقه گرمسیر

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرهای فوری، سحر قریشی، بازیگر سینما و تلویزیون، با انتشار یک عکس از خود در مناطق گرمسیری، صفحه اینستاگرامش را به‌روز کرد. 

این بازیگر در شرح کوتاه این عکس نوشته است: «زبان احساس مرا تو عاشقانه کرده‌ای…. » /خبرآنلاین

این خبر عکس | سحر قریشی در یک منطقه گرمسیر اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

جوسازی یک دختر علیه ستاره‌های فوتبال

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، عصر پنجشنبه انتشار چند صفحه از چت های خصوصی چند فوتبالیست با یک دختر در اینستاگرام سر و صدای زیادی برپا کرد. او اسکرین شات هایی از چت های خصوصی خود با فوتبالیست های سرشناس را منتشر کرد تا نشان دهد با آنها در ارتباط بوده است. این دختر دست به افشاگری علیه ستاره های فوتبال زد اما هرگز ادعاهای او تایید نشد.

حساب اینستا تتلو بسته شد

این خانم از پیام‌هایی که فوتبالیست‌ها به صورت خصوصی برایش فرستاده بودند، عکس گرفت و این پیام‌ها را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت. عکس‌ها جو عجیبی راه انداخت و خیلی‌ از ستاره های فوتبال ایران را در مظان اتهام قرار داد. بعضی‌ از این چهره ها که توسط این دختر مورد اتهام قرار گرفته اند، چهره های محبوب فوتبال ایران هستند.

دختری که به شوخی درباره‌اش می‌گویند «الهه» مجازات است و می‌خواهد آبروی ستاره‌ها را ببرد، از دیروز شروع به انتشار فیلم کرده تا ثابت کند عکس‌هایی که از پیام‌های خصوصی ستاره‌های فوتبال گذاشته، فتوشاپ نیست!

تا کنون هیچ کدام از این فوتبالیست ها جوابی به این اتهامات نداده اند و البته ادعاهای مطرح شده هم تایید نشده است./خبرآنلاین

این خبر جوسازی یک دختر علیه ستاره‌های فوتبال اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

شش باور نادرست در مورد اینستاگرام که باید از آن‌ها دوری کنید

اینستاگرام در حال حاضر یکی از مهمترین پلتفرم های اجتماعی اینترنت است و به لطف این شبکه اجتماعی حالا ارتباط با دوستان، تاثیرگذاری بر شرایط و حتی تبلیغ یک کسب و کار به مسائلی ساده‌تر تبدیل شده.

همانند هر چیز دیگری پس از رشد محبوبیت اینستاگرام میان مردم، شاهد شکل گرفتن یک سری شایعه عجیب و غریب پیرامون آن بودیم. شایعات و باورهایی که در ادامه به ۶ مورد آن‌ها خواهیم پرداخت.

اینستاگرام مردم را به صورت نامحسوس بن می‌کند


شایعه: بن نامحسوس یا شدوبنینگ (Shadowbanning) روشی است که اینستاگرام در تلاش است با آن جلوی انتشاری محتوای نامناسب را بگیرد. با این روش ممکن است که یک حساب کاربری بدون هیچ هشدار قبلی و به صورت کاملا نامحسوس بن شود. آنقدر نامحسوس که احتمال دارد صاحب آن حساب حتی پس از مدت‌ها هم متوجه بن شدنش نشود.

به لطف این روش، اینستاگرام تمام امتیازاتی که در اختیار آن کاربر متخلف بوده را به صورت موقت یا دائمی از او سلب می‌کند. بسیاری از افراد بر این باورند که پس از شدوبن شدن، نرخ تعامل‌ پست‌هایشان به شدت پایین آمده و اینستاگرام دیگر اجازه نمی‌دهد پست‌هایشان در صفحه جستجوی هشتگ‌ها ظاهر شود.

واقعیت: با پر و بال گرفتن این شایعات اینستاگرام در مقام پاسخگو حاضر شد و اظهار کرد که در حال آزمایش شدوبنینگ کاربرانش نیست. اینستاگرام در ادامه افزود که قرار نیست هیچ کاربری به خاطر استفاده بیش از حد از هشتگ‌ها یا تخلف‌های این چنینی بن شود و دلیل پایین آمدن نرخ تعامل برخی پست‌ها را به گردن مارکتینگ ضعیف صاحبین کسب و کار و استفاده نادرست از هشتگ‌ها انداخت.

شما صاحب هشتگ‌های شخصی خودتان هستید


شایعه: هشتگ‌هایی که برای برند‌ خود می‌سازید جزو دارایی‌های شخصی شما به حساب می‌آیند و هیچ شخص دیگری بدون اجازه حق استفاده از آن‌ها را ندارد. در صورت استفاده بدون مجوز از هشتگ یک برند، صاحب آن می‌تواند این قضیه را از مسیر قانونی پیگیری کند.

واقعیت: ممکن است تعجب کنید اما شما روی محتوایی که در شبکه‌های اجتماعیتان منتشر کردید هیچ مالکیتی ندارید. به طور کلی هر چیزی که در اینستاگرام منتشر شود متعلق به این شبکه اجتماعیست و شما نمی‌توانید هیچ ادعایی روی آن‌ها داشته باشید. پس با این اوصاف می‌توان نتیجه گرفت که چیزی به عنوان حق مالکیت یک هشتگ وجود خارجی ندارد.

اینستاگرام پست‌های کاربرانش را مخفی می‌کند


شایعه: اینستاگرام پست‌های شما را از قصد مخفی نگه می‌دارد. شما یک ویدیو یا عکس را در صفحه شخصی‌تان منتشر می‌کنید و به سرعت شاهد حضور آن در تایم‌لاین خود خواهید بود. حالا اگر به پایین اسکرول کنید و دوباره به جای اولتان برگردید می‌بینید که پستتان به شکل مرموزی حذف شده. البته این موضوع به هیچ وجه اتفاقی نیست و اینستاگرام کاملا حساب شده پست شما را از تایم لاین حذف می‌کند تا بازدید‌های آن زیاد نشود.

واقعیت: اینستاگرام دیگر پست‌های شما را بر اساس ترتیب زمانی به نمایش در نمی‌آورد. این یعنی پستی که توسط خودتان منتشر شده تنها برای مدت زمان محدودی در تایم‌لاین شخصیتان به نمایش درمی‌آید. اینستاگرام با استفاده از یک سری الگوریتم خاص و در نظر گرفتن تاریخچه تعامل‌های کاربران، پست‌های مهم برای آن‌ها را شناسایی و برایشان به نمایش درمی‌آورد.

شما می‌توانید در اینستاگرام فالوور بخرید


شایعه: با خریدن لایک و فالوور برای حساب اینستاگرامتان خیلی سریع به یکی از افراد تاثیرگذار این شبکه اجتماعی تبدیل شوید. الگوریتم‌های اینستاگرام به خاطر داشتن فالوور و لایک‌های زیاد شما را به عنوان یک فرد تاثیرگذار شناسایی می‌کند و می‌توانید به لطف این موضوع بیشتر در معرض دید قرار بگیرید و در بازه‌ای کوتاه فالوورهای بیشتری جذب کنید.

واقعیت: اینستاگرام در حال حاضر به راحتی می‌تواند فرق بین لایک و فالوور تقلبی از واقعی را تمیز دهد و کسانی که سعی دارند با استفاده از یک سری اپ شخص ثالث پروسه تولید محتوا و جذب مخاطب را دور بزنند را بن می‌کند.

بیزینس اکانت‌های اینستاگرام از محبوبیت شما می‌کاهند


شایعه: تبدیل یک اکانت معمولی به بیزینس باعث کاهش مخاطبین شما می‌شود. به طور کلی اگر یک حساب شخصی و یک حساب بیزینس داشته باشید، مدام مجبورید برای هر کدام از آن‌ها محتوایی مناسب تولید کنید که این موضوع به مرور منجر به ایجاد دو دستگی میان مخاطبین‌تان می‌شود و از تعداد بازدیدهایتان می‌کاهد.

واقعیت: برخلاف باور بسیاری از افراد، هیچ تفاوتی میان حساب‌های معمولی و بیزینس اینستاگرام وجود ندارد. اینستاگرام مدام در حال بررسی حساب‌های شخصی و بیزینس کاربرانش است و عمدتا بردن یک اکانت به حالت بیزینس منجر به کاهش بازدید محتوای آن نمی‌شود. ضمنا با استفاده از اکانت‌های بیزینس، اینستاگرام ابزار بیشتری هم برای آمارگیری و همچنین افزایش مخاطب در اختیارتان می‌گذارد که این به نوبه خود یک امتیاز به حساب می‌آید.

استفاده بی‌رویه از هشتگ‌ها کار درستی نیست


شایعه: اگر بیش از حد از هشتگ‌ها استفاده کنید اینستاگرام شما را تنبیه می‌کند. به طور کلی استفاده بی‌رویه از هشتگ‌ها باعث می‌شود که تعداد زیادی از مخاطبین خود را از دست بدهید. علاوه بر این، اینستاگرام با استفاده از الگوریتم‌هایی خاص شما را زیر نظر می‌گیرد و اگر بی اندازه از هشتگ‌ها استفاده کنید پست‌های شما را به عنوان اسپم در نظر می‌گیرد.

واقعیت: در دریای بیکران محتوای منتشر شده روی اینستاگرام، هشتگ‌ها مانند سکوهایی هستند که شما را به یک سری محتوای خاص مرتبط می‌سازند. پس هر چه از هشتگ‌ها بیشتر استفاده کنید، نتایج بهتری دریافت خواهید کرد. البته بهتر است که این هشتگ‌ها با پستی که منتشر کردید مرتبط باشند تا از ارزش محتوای تولید شده کم نشود.

The post شش باور نادرست در مورد اینستاگرام که باید از آن‌ها دوری کنید appeared first on دیجیاتو.

تجاوز ۲ بچه فقیر تهرانی به دختر پولدار در ویلای فشم

به گزارش بخش حوادث سایت خبرهای فوری، چند روز قبل دختر ۱۵ ساله‌ای با پلیس تماس گرفت و از دام شیطانی که دوست اینستاگرامی‌اش برای وی ساخته بود شکایت کرد.

النا گفت: مدتی قبل در اینستاگرام با پسر ۲۰ ساله‌ای دوست شدم. دوستی ما ادامه پیدا کرد تا اینکه پدرام خواست همدیگر را ببینیم. پدرام با خودروی بی‌ام و به سراغم آمد و پسر دیگری هم سوار ماشینش بود.

با دیدن پسر غریبه خواستم از سوار شدن خودداری کنم اما آنها با زور مرا سوار خودرو کرده و به ویلایی در فشم بردند. پدرام و دوستش پس از آزار و اذیتم، از من فیلم تهیه کرده و مرا رها کردند.

مسافر ایرانی از امریکا زن سوم می خواست که در دام زن دومش افتاد!

بعد از آن پدرام با من تماس گرفت و تهدید کرد که باید حدود ۳۰ میلیون تومان به او طلا و دلار بدهم در غیر این صورت فیلم را در فضای مجازی منتشر می‌کند. ترس از انتشار فیلم باعث شد که به حرف‌های او گوش کنم اما تهدیدهای او تمامی نداشت.

درنهایت موضوع را با خواهرم در میان گذاشتم و او گفت باید به پلیس خبر دهیم. با اظهارات دختر نوجوان تحقیقات از سوی کارآگاهان پلیس آغاز شد و با آموزش‌هایی که به وی داده شد النا با پدرام و دوستش قرار گذاشت تا بار دیگر به آنها طلا و دلار بدهد. اما هنگامی که پسران تبهکاربه محل قرار رفتند مأموران آنها را دستگیر کردند.

پدرام و همدستش در بازجویی‌ها به آزار و اذیت و اخاذی اعتراف کردند. پدرام گفت: ما وضع مالی خوبی نداریم و برای پولدار شدن تصمیم گرفتیم از دختران ثروتمند اخاذی کنیم.

به همین دلیل شروع به جست و جو در فضای مجازی کردیم. هدف ما دختران نوجوانی بودند که وضع مالی خوبی داشتند. النا یکی از آنها بود، عکس‌هایی که با لباس‌های گرانقیمت در خانه ویلایی و سوار بر ماشین مدل بالا در اینستاگرام گذاشته بود، نشان می‌داد که وضع مالی خوبی دارند.

با او طرح دوستی ریختیم. روز حادثه با خودروی بی‌ام و که اجاره کرده بودیم به محل قرار رفتیم. او با میل و اراده خودش به ویلایی در فشم آمد اما برای اخاذی او را مورد آزار و اذیت قرار داده و فیلم تهیه کردیم. بعد از آن هم رهایش کردیم. اما با تهدید از او دلار و طلا گرفتیم می‌خواستیم به اخاذی ادامه دهیم که خیلی زود به دام پلیس افتادیم/رکنا

شرط عجیب شاکی برای رضایت دادن؛ صیغه‌ام شو !

این خبر تجاوز ۲ بچه فقیر تهرانی به دختر پولدار در ویلای فشم اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

بررسی فیلم اینستاگرامر، اینجا خبری از شاخ‌های مجازی نیست

درباره نسل شاخ‌های مجازی بارها و بارها گزارشات و مستنداتی تهیه شده که دلیل محبوبیت بی دلیل آنها را موشکافی می‌کنند؛ در برخی از این گزارشات نگاه منفی به این مساله وجود دارد و در برخی از آنها نگاهی خنثی و کمتر اثری ساخته شده که نگاهی مثبت به این مقوله داشته باشد. فیلم «اینستاگرامر» در جایی بین این سه نگرش در حال چرخش است و یک نگاه شناور و خاص به سبک زندگی این افراد دارد؛ افرادی که البته دلیل انتخابشان کمی سوال برانگیز است و از نظر من برخی از آنها اشتباه انتخاب شده‌اند.

  • کارگردان:سینا کیان‌پور
  • استودیو تهیه کننده: استودیو کاردستی
  • بازیگران: آذر ماهی صفت، مهسا نعمت، آرش پروین، افرا افراسیابی
  • بودجه: نامشخص

فیلم اینستاگرامر در گروه هنر و تجربه اکران شده و اکران‌های بسیار محدودی دارد، فیلم را در کنار «امیر ناظمی» رییس سازمان فناوری اطلاعات دیدم و از این حیث که یک دولتمرد به هنر هم علاقه دارد و هنری را دنبال می‌کند که به کار و حرفه‌اش مربوط می‌شود، خوشحال شدم. از دیدن فیلم چطور؟ این موضوع را کمی تا قسمتی باید بررسی کنیم.

بررسی فیلم اینستاگرامر

اینستاگرامر به افرادی گفته می‌شود که در شبکه اجتماعی اینستاگرام شهرت دارند و برخی از کارشناسان آن را یک نوع شهرت کاذب می‌دانند و برخی هم با این موضوع مخالف هستند. آنها به نوعی اینفلئونسر شناخته می‌شوند که احتمالا این واژه جدید راه‌یافته به بازار مارکتینگ را چند باری شنیده باشید و یا خودتان هم چند نفری از این افراد را در لیست دنبال کنندگان خود داشته باشید. اشتباه نکنید، اینفلئونسرها از دیرباز در صنعت تبلیغات حضور داشتند ولی نوع اینستاگرامی آنها عمر تازه‌ای دارد و در کشور ما نیز این پدیده مثل همه جای دنیا رواج دارد؛ موضوعی که شاید بهتر بود کارگردان فیلم اشاره کوتاهی به آن می‌کرد و به تماشاگر می‌گفت این موضوع فقط در ایران نیست و تبی جهانی دارد.

کمتر کسی را می‌شناسم که از شهرت و پول بدش بیاید و اینستاگرامر بودن تقریبا هر دوی این چیزها را با خود به همراه دارد. البته افرادی چون ستاره روشن ادعا می‌کنند که درآمد خاصی از زمان اینستاگرامر بودن خود نداشتند ولی فارغ از صحت صد در صدی این ادعا، با کمی تحقیق و نگرش در لا به لای صفحات مجازی این آدمها می‌توان قطع به یقین از درآمد آنها صحبت به میان آورد. پست‌هایی که لا به لای صحبت‌های خود به طور زیرپوستی تبلیغ محصول یا خدمات شرکتی را نشان می‌دهند و گاهی این موارد ربط چندانی هم به فعالیت اینستاگرامر مربوطه ندارد؛ البته اگر اینستاگرامر مورد نظر اصولا در فن و حرفه‌ای تخصص یا لااقل علاقه‌مند باشد چرا که بسیاری از این افراد مهارت خاصی هم ندارند و احتمالا خودشان هم نمی‌دانند چطور به شهرت رسیدند.

بررسی فیلم اینستاگرامر

فیلم اینستاگرامر در حقیقت گفتگوییست با چند تن از این اینفلئونسرهای اینستاگرامی که در زمره اولین‌ها جای می‌گیرند، افرادی که شاید بسیاری از شما آنها را نشناسید و خودم بر پایه پرسش‌هایی که از چندین بیننده داخل سالن کردم، متوجه شدم تقریبا اکثر بینندگان هیچ کدام از اینستاگرامرهای داخل فیلم را نمی شناختند. همین مساله مشکل اصلی فیلم است و شاید بتوان دیر اکران شدن آن را دلیل این موضوع دانست؛ هرچند بنا به نوشته‌های تیتراژ پایانی، فیلم در آذرماه ۹۶ ضبط شده و شخصا در آن زمان هم با هیچ‌کدام از اینستاگرامرهای مربوطه آشنایی نداشتم.

افرادی چون «ماندنی»، «بیگ سروش»، «آرش پروین» ، «عسل بانو همسر طلبه»، «آذر ماهی صفت»، «مهسا نعمت» و «افرا افراسیابی» از جمله اینستاگرامرهایی هستند که برای حضور در فیلم گلچین شده‌اند. ماندنی لایف استایل و عکاسی را دوست دارد و در همین حرفه هم فعالیت دارد و بیگ سروش بیشتر کارهای تبلیغاتی می‌کند. آرش پروین سالهاست که از حیطه اینستاگرام خارج شده و از معدود پشیمان‌های این جمع است و عسل بانو به همراه همسر روحانی‌اش، زندگی عاشقانه مذهبی خود را به نمایش می‌گذارند. مهسا نعمت، فرزند آذر ماهی صفت است و خودش در کار موسیقی و گردشگری فعالیت دارد و آذر خانم و هم زن خانه‌داریست که با آشپزی و دیزاین سفره‌هایش مشهور است. افرا افراسیابی هم فردی به ظاهر مذهبی است که در حیطه عکاسی مشغول به کار است و پرتره‌های زیبایی از دختران می‌گیرد و در فیلم هم ادعا می‌کند که حداقل باید دو ماه با سوژه عکس خود نشست و برخاست داشته باشد تا از او عکس جانانه‌ای بگیرد!

بررسی فیلم اینستاگرامر

با نگاهی به اسم و پیشینه این افراد، انتخاب‌های آنها در وهله اول تا حدی هوشمندانه هستند (این مساله را با آن موضوعی که گفتم این افراد از شهرت کافی برخوردار نیستند تفکیک کنید، بیایید فرض کنیم که ۲۵ هزار فالوئر بیگ سروش در برابر نیم میلیون فالوئر و یک میلیون فالوئر اینستاگرامرهای دیگری که من و شما می‌شناسیم حرفی برای گفتن دارد) شخصیت‌های داخل فیلم از زنی میانسال تا دختری جوان هستند تا یک روحانی و عکاس و البته یک نفر که موضع نسبتا منفی به این مقوله دارد؛ می‌گویم نسبتا منفی چون آرش بر اساس گفته‌هایش به نظر می‌رسد که فقط دوست نداشته خودش در این حوزه باقی بماند و دیگران را برای اینکه اینستاگرامر هستند قضاوت نمی‌کند.

انتخاب این افراد بنا به گفته خود کارگردان فیلم، به این دلیل بوده که او دنبال به اصطلاح شاخ‌های مجازی نبوده و نمیخواسته افرادی را جلوی دوربین بیاورد که با فیلم‌های مسخره یا عکس‌های خاص از خود گرفتن به شهرت رسیدند چرا که نشر چنین چیزهایی در همه جای دنیا باعث جلب توجه خواهد شد. او دنبال افرادی بوده که بدون هیچ هنر خاصی به شهرت رسیده‌اند؛ افرادی عادی که فرقی با دیگران ندارند و ناگهان در این شبکه محبوب شده‌اند. این ادعا البته چندان بجا نبوده و در بین این افراد به جز یکی دو تن از آنها، الباقی هنرهایی در چنته دارند و در زمینه موسیقی یا عکاسی و آشپزی دستی دارند و قدیمی بودن آنها هم در این شهره شدن بی‌تاثیر نبوده است.

بررسی فیلم اینستاگرامر

گذاشتن نام مستند روی فیلم اینستاگرامر کمی ایراد دارد، ما با یک پژوهش اجتماعی گفتگو محور روبرو هستیم که البته اصول پژوهش را هم ندارد چون که خبری از کارشناس مسائل نیست تا در کنار اینستاگرامرها درباره موضوع صحبت کند؛ نه کارشناس ارتباطاتی نه جامعه شناسی و نه حتی حوزه ICT. در حقیقت فیلمساز به دنبال واکاوی مساله نیست و توگویی نمی‌خواهد به این پرسش برسد که «چه شد اینجوری شد؟» و ترجیح می‌دهد دوربین را روی همین اینفلئونسرها نگه‌دارد و حرف‌های آنها فیلمش را پیش ببرد.

با این حساب در قسمت کتگوری بندی فیلم هم شاید بتوان گفت فیلم اینستاگرامر حالتی شناور دارد و نه مستند است و نه پژوهش. مجموعه‌ای از گفتگوهاییست که سوالات خوبی را هم در بر می‌گیرد و البته می‌توانست سوالات بسیار چالشی‌تری هم در بین آنها وجود داشته باشد. فیلمساز انگار با اینستاگرامرهای داخل فیلم تاحدی تعارف دارد و جز در یکی مورد، سوالات چالشی خود را مطرح نمی‌کند.

اگر به همان ایراد اولیه فیلم برگردیم، می‌توانیم بیشتر و بیشتر آن را بسط دهیم. نه‌چندان مشهور بودن اینستاگرامرهای فیلم باعث شده که برخی موضوعاتی که در اثر هم روایت می‌شود، برای مخاطب بی‌اهمیت باشد. دعواهایی که بین بیگ سروش و عده دیگری رخ داده و یا مقوله اینستامیت که تصور می‌کنم مدت بسیار زیادیست دیگر از تب و تاب افتاده (قرار ملاقات‌های اینستاگرامی که افراد فعال در این شبکه‌های اجتماعی را گرد هم جمع می‌کند) مدت زمان نسبتا زیادی از فیلم را در برگرفته‌اند و حقیقتا جایگاهی ندارند.

بررسی فیلم اینستاگرامر

این را قبول دارم که مساله شبکه‌های اجتماعی و پیشرفت شدن روز به روز آنها باعث می‌شود که فیلم ساختن درباره آنها هم سخت باشد (فیلم حریم شخصی را دیده‌اید؟ کل موضوع بر پایه پیام دادن اشتباهی تلگرامی به یک فرد است و در حالی که الان می‌توان با ادیت کردن، به راحتی پیام‌ها را عوض و یا حتی پاک کرد!) اما این هنر تیم سازنده است که اثر خود را دارای تاریخ مصرف نکند و یا لااقل تاریخ مصرفی چند ساله به آن دهد؛ هنری که کیان پور، کارگردان فیلم، چندان آن را در اثر خود به کار نگرفته است. به عنوان مثال در فیلم اینستاگرامر خبری از دابسمش نیست (مطمئن هستم که در آذرماه ۹۶ دابسمش بوده و یک رکن جداناشدنی اینستاگرام هم بوده و از قضا بسیار هم در فالوور جمع کردن نقش داشته است!)

روند فیلم اما روند نسبتا درستی است و یک خط را دنبال می‌کند؛ اول کاراکترهایش را معرفی می‌کند و سپس به چرایی حضور آنها در اینستاگرام می‌پردازد و فعالیت‌های اولیه‌شان را شرح می‌دهد. سپس فیلم وارد فضای شخصی‌تری شد و تک تک به سراغ کاراکترهایش می‌رود و زندگی هر یک از آنها را نشان می‌دهد. در این قسمت باز به مقوله اینستاگرام و شهرتشان پرداخته می‌شود و کارهای هر یک به صورت ریزتر مشخص می‌شود و در یک سوم پایانی، فیلم سر از دیجیتال مارکتینگ و اینستاگرام در می‌آورد؛ بخشی که البته می‌توانست خیلی بهتر از آب در بیاید و در حال حاضر بیشتر شبیه به بیانیه افراد اینفلئونسر شده مبنی بر اینکه: «بگذارید پولم را در بیاورم چرا که برای صفحه شخصی‌ام زحمت کشیدم.»

بررسی فیلم اینستاگرامر

دیجیتال مارکتینگ و اینستاگرام (و تلگرام فیلتر شده) در کشور ما حرف اول و آخر را می‌زند و به نوعی این دو عبارت با یکدیگر عجین شده است و بها دادن بیشتر به آن از نظر من از وظایف فیلمسازیست که درباره اینستاگرام فیلم می‌سازد. همانطور که گفته شد کیانپور وارد این مقوله شده، اما چنان گذرا از آن عبور می‌کند و حرف‌هایی را در فیلم در اینباره ساطع می‌کند که تقریبا هر تماشاگری با هر علم و دانشی نسبت به موضوع، آنها را می‌داند.  نکته جالب ماجرا اینجاست که خود فیلم هم توسط این اینفلئونسرها آنطور که باید و شاید تبلیغ نشده و این افراد به دیده شدن فیلم کمک چندانی نکردند؛ هرچند کارگردان در مصاحبه خبری خود اظهار کرده که این مساله را خود تیم سازنده خواسته و ادعای او با اینکه چندان قابل قبول به نظر نمی‌رسد، ولی پذیرفتنی است.

بررسی فیلم اینستاگرامر

اینستاگرام در این روزها تبدیل به نقل محافل رسانه‌ها شده و زمزمه‌های فیلترینگ آن حتی به گوش می‌رسد و از آنسو بسیاری از کارشناسان هم به بودن آن اعتقاد راسخ دارند؛ به عنوان مثال سعید حجاریان چندی پیش در مصاحبه‌ای اظهار کرد که باید حرف‌های اصلاح‌طلبان حکومت و دولت از طریق سلبریتی‌های اینستاگرام به گوش مردم برسد تا تاثیرگذار باشد و پست‌های یکسانی که چندی پیش توسط سلبریتی‌ها درباره برخی موضوعات از جمله تحریم دارو منتشر شد، تا حدی این تئوری‌ها را رنگ واقعیت می‌بخشد. اینستاگرام پدیده بسیار مهمی در جامعه ما شده و شاید بتوان گفت در حال سبقت از تلگرام در مقوله‌هایی چون تاثیرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

نگاه فیلم اینستاگرامر به این شبکه اجتماعی البته از زاویه دیگریست و قصد نگرش به اینفلئونسرها را دارد و نه تحلیلات سیاسی، اقتصادی و… اما همین نگاه هم در برخی مواقع به بیراهه می‌رود و ناپخته به نظر می‌رسد و در معدود سکانس‌هایی، جالب توجه به نظر می‌رسد مثل آغاز فیلم که با ویدیویی کوتاه از مخترع دوربین پولاروید شروع شده و یک آغاز کوبنده را با خود به همراه می‌آورد. (که ای کاش استفاده از این صحنه‌های مستند تاریخی در فیلم بیشتر بود)

بررسی فیلم اینستاگرامر

اینستاگرامر از معدود مستنداتی است که روند جبهه‌گیرانه و تند تیم‌های مستندسازی همچون برنامه «شوک» را پیش نگرفته و یک طرفه به قاضی نمی‌رود. همین مساله می‌تواند آن را دیدنی کند و شاید در حین تماشای آن تماشاگر آنچنان اقناع نشود، ولی بیننده آشنا با شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیلم را می‌پسندد و سرنخ‌هایی بریده شده درباره پشت پرده شخصیت‌های معروف این شبکه به دست می‌آورد. نه! انتظار نداشته باشید که اینستاگرامر زندگی این افراد را کامل به تصویر بکشد ولی از همین محتوای فعلی آن نیز می‌توان استفاده کرد.

The post بررسی فیلم اینستاگرامر، اینجا خبری از شاخ‌های مجازی نیست appeared first on دیجیاتو.

سلفی گرفتن زیاد بیانگر خودشیفتگی است

محققان با پروژه تحقیقاتی جدید، متوجه شده‌اند که استفاده مفرط از شبکه ‌های اجتماعی به خصوص انتشار عکس‌ها و سلفی های زیاد می تواند بیانگر خود شیفتگی اشخاص باشد.

سلفی

بر اساس این تحقیقات افرادی که بیش از حد سراغ شبکه ‌های اجتماعی نظیر توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و اسنپ چت می‌روند، طی ۴ ماه، به میزان ۲۵ درصد رفتار های نارسیسیستی(خودشیفتگی) بیشتری از خود بر جای می‌گذارند.

روانشناسان دانشگاه سوانزی و میلان با مطالعه‌ی ۷۴ نفر که ۱۸ تا ۳۴ سال سن دارند و بررسی تغییرات رفتاری آنها طی ۴ ماه به اثرات مخرب شبکه های اجتماعی پی برده است. به گفته‌ی محققان استفاده مشکل ساز از فرم‌های تصویری شبکه های اجتماعی نظیر انتشار سلفی‌های متعدد بیانگر میزان بالای خودشیفتگی افراد به شمار می‌رود.

پیش از روانشناسان باور داشتند که اینترنت اثرات منفی زیادی بر زندگی کاربران خود می‌گذارد چرا که ارتباطات دوستانه صرفاً بر پایه اینترنت انجام می‌شود و دیگر کسی شخصاً به ملاقات دوستان خود برای احوال پرسی نمی‌رود.

تمامی افراد شرکت کننده در این پژوهش بغیر از یکی آنها بطور مرتب سراغ شبکه های اجتماعی می‌رفتند و بدون در نظر گرفتن زمان کاری، روزانه سه ساعت از آن استفاده می‌کردند. تقریباً ۶۰ درصد داوطلبین از فسیبوک استفاده می‌کردند. در حالی ۲۵ درصد سراغ اینستاگرام رفته و ۱۳ درصد پروفایلی در توییتر داشتند.

بیش از دو سوم این افراد عمدتاً در شبکه‌های اجتماعی به انتشار تصاویر مختلف خود می‌پردازند و در بهترین حالت چند کلام به آنها اضافه می‌نمایند. محققان پس از ۴ ماه مطالعه‌ی این رفتار متوجه شدند که درصد خود شیفتگی برخی از این افراد به حدی رسیده که میزان متعادل را رد کرده است. بدین ترتیب آنها طبق اصول روانشناسی دچار اختلال شخصیت خودشیفته هستند.

در روان‌شناسی خودشیفتگی یا به انگلیسی نارسیسیسم بیان‌گر عشق افراطی به خود و تکیه بر خودانگاشت‌های درونی است و شبکه‌های اجتماعی ناخودآگاه چنین تاثیری بر رفتار مخاطب می‌گذارد.

The post سلفی گرفتن زیاد بیانگر خودشیفتگی است appeared first on دیجیاتو.

مامانِ تتلو: امیر را شما زامبی‌ها خراب کردید

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری،  فریده واثق، مادر امیر تتلو درباره حاشیه های اخیر به وجود آمده برای فرزندش در اینستاگرام نوشت:

«خوب تخلیه شدین عقده ایا زامبیا با شمام شماها که دهنتون بوی گندش که با فحشها و اهانتهایی که به منه مادر میکنین کثیف و بوش همه جا مخصوصا وجودتونو گرفته من از این بدتراشو دیدم میگذرم میبخشم و رها میکنم ولی شماهایی که از دهنتون کثافت میباره بدونین که موقعی که باید کثیف باشین هیچکی به پاتون نمیرسه از بی رحمی و قساوته قلبه شماها زامبیای کثیفه بیرحم امیره پر عشقه مهربانه شاد با ادبه منو تبدیل کردید به آینه خودتون.

من می بخشم و آزاد و رها میکنم خود من یه زنه آسیب دیده اجتماعی و خانواده و خانواده شوهر و شوهر و همه جوره از صاحب کارای پدرسوخته تا شماها ولی خواستم با این پست بفهمین که اونایی که دم از نجابت وپاکی وادب میزنن خودشون تو … ولجن غوطه ورن من به تربیتی که کردم ایمان دارم تو این چند ساله اخیر امیر آینه شما پدر سوخته های بد دهنه فاسد شد خیلی سخته نه، پس منم بخوام از هر کدام از شما زامبیا شکایت کنم همتون ته چاهین این منه مادر قوی وقدرتمند هستم که شمارو همه جوره تحمل میکنم.

من مثل شما عقده فالوئر نیستم و هیچ تبلیغیم رو پیجم نکردم فقط و فقط به عشق سلطانو سرورم و روحو قلبو جانم اومدم که کاراشو دنبال کنم و ناظر باشم همین والسلام بعد این پست که همتون و پست پر از انرژیه سیاه و تیره شده لااقل برای خودتون یه پست میزارم .

بیاین روشن کنید بلکه یه گوشه از ایرانه عزیزمون که خودمون با حرفامون و با کارامون نابودش کردیمو درست کنیم خداوند هممونو ببخشه و ازمون بگذره حالا بازم از رو نریا بیا دهانه بو گندوتو باز کن فحش بده امیرو من تربیت کردم و ذاته پاکش رو خوب میشناسم ولی این اخیرا امیر خود خود شماس خودتونو دیدین خوشتون اومد»

حساب اینستا تتلو بسته شد

مادر تتلو

این خبر مامانِ تتلو: امیر را شما زامبی‌ها خراب کردید اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

حساب اینستا تتلو بسته شد

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، در روزهای گذشته امیر تتلو، خواننده پاپ در اینستاگرام پست‌هایی منتشر کرده بود که باعث شد بسیاری از کاربران او را‌ به دلیل توهین و ترویج خشونت علیه زنان به اینستاگرام گزارش کنند.

توئیتر فارسی تحت تاثیر استوری‌های اینستاگرام تتلو است، استوری‌هایی که از فرط رکیک بودن قابل نشر نیست و فقط تا همین حد بدانید که حاوی غلیظ‌ترین توهین‌ها نسبت به زنان و دختران است.

تتلو این بار طوری زنان را توصیف کرده که حالا ظاهرا موجی راه افتاده که او را ریپورت کنند و صفحه ی تتلو کم فالوور شود.

اینستاگرام در بیانیه‌اش که برای یک وبسایت فارسی زبان فرستاده نوشته حساب تتلو به دلیل زیر پا گذاشتن مقررات اینستاگرام مسدود شده و اضافه کرده اینستاگرام اجازه نمی‌دهد مضامینی که افراد را بر اساس جنسیتشان هدف حمله قرار می‌دهند منتشر شود.

امیر تتلو در اینستاگرام بیش از ۴میلیون دنبال کننده داشت.

تتلو، سریالی‌ که تمام نمی‌شود

این خبر حساب اینستا تتلو بسته شد اولین بار در خبرهای فوری و مهم. پدیدار شد.

چگونه حساب‌ شبکه های اجتماعی مختلف را غیرفعال کنیم؟

شبکه‌های اجتماعی همانند هر چیز دیگری می‌توانند خسته کننده یا حتی دردسر ساز شوند. کسانی که به چنین مرحله‌‌ای در تعامل با شبکه‌های اجتماعی رسیده‌اند می‌دانند که درباره چه چیزی صحبت می‌کنم. این افراد در چنین لحظاتی فضای وب را زیر و رو می‌کنند تا بالاخره راهی برای غیرفعال کردن حساب‌هایشان پیدا شود.

اگر جزو این افراد هستید و همین الان به سرتان زده که حساب شبکه‌های اجتماعیتان را ببندید این متن برای شماست. در این متن به سه شبکه اجتماعی اعم از فیسبوک، توییتر و اینستاگرام خواهم پرداخت و نحوه غیرفعال کردن آن‌ها را به طور کامل توضیح می‌دهم. پس با دیجیاتو همراه باشید.

فیسبوک


غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

اگر کاربر فیسبوک هستید و یک دفعه قصد کردید که حساب کاربری خود را ببندید دو راه پیش رویتان قرار دارد: غیرفعال کردن حساب یا حذف کلی آن. هر دو روش هم در نوع خود می‌توانند کاربردی باشند و این دیگر بستگی به شما دارد که می‌خواهید با حسابتان چه کار کنید.

به طور کلی با غیرفعال کردن حساب کاربری فیسبوک، هر زمانی که دوست داشته باشید می‌توانید دوباره آن را فعال کنید. در این حالت فیسبوک کلیه اطلاعات شما را در سرورهایش نگه می‌دارد تا زمانی که برگشتید همه چیز همانند روز اول سر جایش باشد. البته در مدتی که حسابتان غیرفعال است، دوستانتان قادر نخواهند بود پست‌هایتان را ببینند و این احتمال وجود دارد که دیگر شما را دنبال نکنند.

حذف کلی حساب کاربری فیسبوک اما بحث متفاوتی دارد. در این حالت حساب کاربریتان به طور کامل از سرورهای فیسبوک پاک خواهد شد و دیگر قادر به فعال کردن دوباره آن نخواهید بود. البته فیسبوک چند روزی به شما مهلت بازگشت به صفحه‌تان را می‌دهد تا اگر پشیمان شدید دردسر چندانی نداشته باشید. با این حال اگر قصد دارید برای همیشه صفحه فیسبوک خود را ببنید، یادتان نرود که حتما از اطلاعات خود یک بکاپ کلی بگیرید.

غیرفعال کردن حساب کاربری فیسبوک

برای غیرفعال کردن حساب کاربری فیسبوک ابتدا روی منوی کشویی موجود در گوشه سمت راست سایت کلیک و گزینه Settings را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

سپس از پنلی که در سمت چپ تصویر قرار گرفته به سراغ گزینه General بروید.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

با باز شدن منوی General به دنبال عبارت Manage Account بگردید و روی کلید Edit که در مقابل آن قرار گرفته کلیک کنید.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

در صفحه بعدی، به پایین صفحه بروید تا به گزینه Deactivate My Account برسید.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

روی آن کلیک کنید و در مرحله بعد به فیسبوک بگویید چرا می‌خواهید حسابتان را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

در نهایت با کلیک روی Deactivate Now این پروسه به پایان می‌رسد و اگر فیسبوک با پیام‌های وسوسه کننده‌اش نتواند شما را منصرف کند، صفحه شما در این شبکه اجتماعی تا زمانی که دلتان برایش تنگ شود غیرفعال خواهد شد.

جدای از این موضوع اگر عادت دارید حساب کاربری فیسبوک خود را از طریق موبایل مدیریت کنید باید بگویم که تمام این پروسه را می‌توان از طریق اپ موبایل فیسبوک نیز جلو برد. فقط کافیست مسیر Settings > Account Settings > General > Manage Account > Deactivate را طی کنید تا حساب کاربریتان از طریق موبایل غیر فعال شود.

حذف کامل حساب کاربری فیسبوک

در صورتی که هیچ وقت قصد بازگشت به فیسبوک را ندارید و می‌خواهید هر طور که شده حساب کاربریتان از صفحه روزگار پاک شود، فقط کافیست روی این لینک کلیک کنید و درخواست حذف کامل حساب کاربری خود را به ثبت برسانید.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

با این کار همانطور که پیش‌تر توضیح دادم، حساب کاربریتان برای مدتی به حالت تعلیق در می‌آید و در نهایت به طور کامل از فیسبوک پاک خواهد شد.

توییتر


غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

خوشبختانه برخلاف فیسبوک، غیرفعال کردن توییتر خیلی دردسر خاصی ندارد و اغلب با چند کلیک ساده می‌توانید به چیزی که دنبالش هستید برسید. برای شروع کار، ابتدا وارد حساب کاربری توییتر خود شوید و با کلیک روی عکس پروفایلتان به سراغ گزینه Settings and privacy بروید.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

با باز شدن صفحه Settings and privacy، اگر به پایین اسکرول کنید عبارت  Deactivate my account را خواهید دید.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

روی آن کلیک کنید و در پنجره بعدی برای غیرفعال کردن حساب کاربری توییترتان به سراغ گزینه Deactivate بروید و روی آن کلیک کنید.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

با این کار حساب کاربری شما به مدت ۳۰ روز همچنان در سرورهای توییتر باقی می‌ماند و و می‌توانید در طول این زمان دوباره حساب کاربری خود را بازیابی کنید. اما بعد از این مدت حسابتان با تمام اطلاعاتش به طور کامل حذف خواهد شد. پس بد نیست پیش از شروع این پروسه حتما از اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اینستاگرام


غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

همانند فیسبوک غیر فعال کردن اینستاگرام نیز به دو صورت امکان پذیر است. یکی از آن‌ها به معنای حذف کلی اکانت شماست و بعد از انجام این مراحل، همه‌ی عکس‌ها و فیلم‌هایی که پیش از این به اشتراک گذاشته بودید حذف خواهند شد.

روش دیگر حذف اکانت اینستاگرام به طور موقت است. در این روش همه‌ی عکس‌ها و فیلم‌هایی که در این شبکه‌ی اجتماعی به اشتراک گذاشته بودید در سرور‌های اینستاگرام باقی خواهد ماند و هر زمان که دوباره به این شبکه‌ی اجتماعی برگردید همه‌ آن‌ها در اختیارتان قرار می‌گیرند.

در این جا به بررسی هر دو روش خواهیم پرداخت اما لازم به ذکر است که غیر فعال یا حذف کردن حساب‌های اینستاگرام از طریق اپلیکیشن امکان پذیر نیست و باید از وب سایت رسمی اینستاگرام کمک بگیرید.

غیر فعال کردن حساب کاربری اینستاگرام

برای غیر فعال کردن حساب اینستاگرام ابتدا روی این لینک کلیک کنید تا به صفحه «غیرفعال کردن موقتی حساب اینستاگرام» برده شوید.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

با ورود به این صفحه در مقابل عبارت Why are you disabling your account، دلیل غیر فعال کردن حساب کاربری خود را شرح دهید. سپس رمز عبور حساب خود را وارد کنید و در نهایت به سراغ گزینه Temporarily Disable Account بروید. با کلیک روی این گزینه حساب کاربری اینستاگرام شما به صورت موقت غیر فعال می‌شود و بعدا می‌توانید آن را دوباره بازیابی کنید.

حذف کامل حساب اینستاگرام

در صورتی که قصد کرده‌اید حساب اینستاگرامتان را برای همیشه ببندید، روی این لینک کلیک کنید تا به صفحه «حذف کامل حساب اینستاگرام» ارجاع داده شوید.

غیرفعال کردن حساب شبکه های اجتماعی

با ورود به این صفحه، در فیلد Why are you deleting your account از دلایل حذف حساب خود برای اینستاگرام بگویید. یکی از گزینه‌ها را از منوی کشویی موجود در مقابل این عبارت انتخاب کنید و در نهایت در فیلد بعدی به تایپ رمز عبور خود بپردازید.

سپس به سراغ گزینه Permanently delete my account بروید و روی آن کلیک کنید. با انجام این کار حساب کاربری شما با تمام اطلاعاتش برای همیشه از سرورهای اینستاگرام پاک می‌شود و دیگر قادر نخواهید بود آن‌ را بازگردانید.

The post چگونه حساب‌ شبکه های اجتماعی مختلف را غیرفعال کنیم؟ appeared first on دیجیاتو.