۲۹ راه برای افزایش کیفیت تصاویر در اینستاگرام

بسیاری از شبکه های اجتماعی در ابتدا تنها برای ارتباط افراد با یکدیگر بنا شده بودند اما با افزایش تعداد کاربران برخی به سوی ایجاد صفحات تجاری و تبلیغاتی حرکت کردند تا جایی که امروز شبکه های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام سرشار از اینفلوئنسرهایی است که به لطف ثبت تصاویر پر رنگ و لعاب، کسب و کاری میلیونی را برای خود راه انداخته اند.

اگر به دنبال افزایش مهارت در عکاسی یا دست و پا کردن مخاطبین بیشتر در اینستاگرام هستید، این مطلب را از دست ندهید چرا که در ادامه توصیه های ۲۹ نفر از کاربران با فالوور بالا و توانمند در عکاسی، ارائه شده است.

۱. در مورد محتوا تصمیم بگیرد

Simone Bramante: پیش از هر چیز در مورد بخشی از زندگیتان که می خواهید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید، تصمیم گیری کنید.

۲. تنها روی تعداد لایک ها تمرکز نکنید

Jussi Ulkuniemi: با آرامش کامل به دنبال چیزی باشید که نظر خودتان را جلب می کند، در غیر این صورت شما هم تصاویری معمولی را پست می کنید و استعدادتان در روایت ماجرا، شوخ طبعی یا ثبت تصاویر گیرا به هدر خواهد رفت.

من چندان به دنبال مطالب پرطرفدار یا مورد علاقه کاربران نیستم و به جای آن  سه محرک آرامش، سورئالیسم و عکاسی ناگهانی را انتخاب کرده ام.

۳. از نور طبیعی استفاده کنید

Margaret Zhang: نورپردازی کلید اصلی است. در اینستاگرام مثل دیگر شاخه های عکاسی اگر تصویری نور مناسب نداشته باشد، فیلترهای اضافه یا اپ های ویرایش تصویر کاری از پیش نمی برند. اوایل صبح، عصر یا روزهای ابری بهترین زمان برای عکاسی هستند.

۴. قبل از لنز از چشمتان استفاده کنید

Niv Rozenberg: اولین معلم عکاسی من عقیده داشت چشم هم مثل دیگر عضلات نیاز به تمرین دارد. متاسفانه اکثر افراد قبل از چشم از لنز دوربین استفاده می کنند و به همین خاطر در هر ۱۰۰ شات یک نتیجه خوب به دست می آید در حالی که شاید با چند دقیقه مشاهده دقیق محیط اطراف راه های جدیدی را برای نگریستن پیدا کرده و تصاویر منحصر به فردی را ثبت کنند.

۵. قابلیت گرید را فعال کنید

Dan Cole: از نظر من قرار دادن مهمترین نقطه از یک بنا در مرکز تصویر زیبایی خاصی دارد. هنگام عکاسی از مناظر خاص فارغ از اینکه آیفون یا دوربین را به همراه دارم قابلیت گرید (جدول) را فعال کرده و اجزا را به دقت منظم می کنم.

برای پیدا کردن بهترین نما جابجا شده و عناصر همپوشان را در منظره یاب یا نمایشگر به دقت بررسی می کنم.

۶. توجه مخاطب را به نقاط اصلی جلب کنید

Sam Horine: یک تصویر خوب فارغ از اینکه از فرد یا منظره گرفته شده، باید نقاط اصلی مشخصی برای جلب توجه مخاطب داشته باشد. تصاویر جذاب چندین نقطه اصلی داشته و در عین حال دچار به هم ریختگی نشده اند. هنگام عکاسی به دنبال تصاویری باشید که حرفی برای گفتن داشته باشند.

۷. در کمین لحظه مناسب باشید

Joshua Lott: یک لحظه آرام، عاطفی یا شورانگیز به صورت طبیعی به تصاویری ناب منجر می شوند. از طرف دیگر از ارائه اطلاعات اضافی در تصویر پرهیز کنید، مگر اینکه چیزی به نتیجه نهایی اضافه کنند. هدف از ثبت تصاویر واضح جلب توجه مخاطب به نکته اصلی و جلوگیری از سردرگم ساختن اوست.

۸. به دنبال خطوط، اشکال و رنگ های قوی باشید

Ira Block: یک عکس اینستاگرامی جذاب باید رنگ های غنی و اشکال و خطوط مشخص داشته باشد. به مواردی که در کادر بزرگتر به نظر رسیده و توجه برانگیز هستند، نزدیکتر شده و آنها را با جزییات بیشتر ثبت کنید. روی تصاویری که احساس بیننده را قلقلک می دهند، تمرین کنید.

۹. از بکارگیری اپ ها برای ایجاد افکت خجالت نکشید

Dan Rubin:از اپ هایی که نوردهی کند را شبیه سازی می کنند برای مات کردن آب و دیگر اشیاء متحرک بهره ببرید. این افکت روی دریاچه ها یا آبشار تاثیر به سزایی داشته و به ایجاد کنتراست بین اشیاء مات و واضح کمک می کند.

در iOS اپلیکیشن هایی نظیر CortexCam، Slow Shutter Cam و AverageCam در این زمینه کارایی دارند. از دیگر کاربردهای اپ های مذکور علاوه بر مات ساخت اشیا متحرک، می توان به ایجاد نویز کمتر در نور کم یا ایجاد رد نور اشاره کرد.

۱۰. از نقاط غیر معمول با نور بازی کنید

Matilde Gattoni: لنز موبایل در مقایسه با دوربین های معمولی نور را از راه های مختلف جذب کرده و پتانسیل خوبی برای بازی کردن با نور دریافتی از پشت یا بالای شی دارد. بنابراین با جابجایی اطراف شی و دقت به نمایشگر موبایل بهترین پرتوی دریافتی را کشف کنید.

۱۱. از قابلیت عکاسی پیاپی (Burst Mode) بهره ببرید

Laura Pritchett: برای ثبت بهترین لحظه همراه با جزئیات باید در نور روز یا محیطی با نور کافی عکاسی کنید چون در این صورت شاتر از سرعت بالاتری برخوردار خواهد بود.

پیش از شروع حرکت به صورت دستی روی شی فوکوس کرده و روشنایی را با اسلایدر تنظیم کنید. قابلیت عکاسی پیاپی گزینه های را متعددی را در اختیار شما قرار می دهد که انتخاب بهترین گزینه را تسهیل می کند.

۱۲. از زوایای مختلف عکاسی کنید

Mike Kus: هنگام عکاسی زوایای مختلف را امتحان کنید زیرا تفاوت بین برخی نماهای معمولی و فوق العاده تنها در زاویه عکاسی خلاصه می شود. عکاسی از ارتفاع بالا و کف زمین را فراموش نکنید.

۱۳. از مناظر مختلف بهره ببرید

Kym Pham: برای رسیدن به بهترین نتیجه سوژه های مختلف را آزمایش کنید. این سوژه ها همیشه در محیط اطراف قرار نداشته و ثبت برخی از آنها مستلزم به کوه و دریا زدن است. گاهی اوقات این صحنه ها در کنار زیبایی، زنده شده و حرف هایی برای گفتن خواهند داشت.

۱۴. از شرایط جوی نامساعد استقبال کنید

Pete Souza: هوای بد مساویست با تصاویر خوب. هروقت هوا ابری، مه آلود یا بارانی شد برای شکار صحنه های جذاب بیرون بزنید.

۱۵. بعد از باران دنبال چاله آب بگردید

Paolo Fortades: گاهی اوقات انعکاس تصاویر در چاله آب به تصاویری جذاب ختم می شود؛ برای مثال من عکس بالا را بعد از یک شب بارانی گرفته ام.

۱۶. فضای سفید به مخاطبان اجازه فکر کردن می دهد

Hilary Rushford: وجود بخش های سفید در تصویر به شیک بودن آن می افزاید بنابراین سعی کنید از تصاویر سفید ساده و بدون شلوغی در اینستاگرام بهره ببرید.

از سوژه ها در برابر دیوار، تخته یا پنجره سفید عکسبرداری کرده و هنگام نوشتن متن از پس زمینه سفید بهره ببرید چون به افراد فرصت فکر کردن می دهد.

۱۷. از مزایای قابلیت جدید پرتره غافل نشوید

Eric Rubens: گزینه پرتره در اینستاگرام به تاکید روی طول تصویر کمک می کند. با استفاده از این قابلیت می توان روی نکاتی تاکید کنید که در صورت برش مربعی امکان آن وجود نداشت.

۱۸. دنبال لایه ها باشید

David Guttenfelder: من به حضور لایه های متعدد در تصاویر علاقه دارم و طوری عکس ها را تنظیم می کند که نقطه اصلی آن در واقع دید کسی دیگر باشد. در این عکس دوربین را به گونه ای تنظیم کرده ام که تن های نوری مختلف را دریافت کرده و سوژه را به شکل فردی ایستاده در سایه یا شبح به تصویر بکشد. تمام کادر هم از دید قاب ها ترسیم شده اند.

این موارد ملاحظات فنی و ترکیبی هستند اما آنچه برای من اهمیت بیشتری دارد، کشاندن نگاه تمام مخاطبان به یک نقطه مشابه است.

۱۹. از پرتوهای نور به نفع خودتان استفاده کنید

Paul Octavious: من اغلب به دنبال پرتوهای نوری هستم که از منافذ راه خود را پیدا کرده اند. نکته جالب تکنیک مذکور این است که نتایج آن هرگز یکسان نبوده و در فصول و حتی روزهای مختلف نتایج متفاوتی به بار می آورند.

۲۰. شب ها عکسبرداری کنید

Shane Black: اگرچه طی شب چشمان ما توانایی مشاهده جزییات را از دست می دهد اما دوربین های مدرن توانایی جذب نور به مراتب بالایی دارند که در شب ها منجر به ثبت تصاویری خیره کننده می شود.

شب در واقع دنیای دیگری است و در آن دوربین چیزهایی را ثبت می کند که با چشمان غیر مسلح امکان دیدن آن وجود ندارد.

۲۱. به سوژه ها نزدیک شوید

Ami Vitale: فارغ از اینکه سوژه انسان یا حیوان است به آن نزدیک شوید چون به ایجاد عاطفه و صمیمیت در تصویر کمک می کند.

۲۲. موبایل را مجهز کنید

Sam Graves: استفاده از لنزهای موبایلی در ظاهر و حتی احساس تصویر تغییرات شگرفی ایجاد می کند. سعی کنید به سوژه نزدیک شده و عریض ترین فاصله کانونی ممکن را ایجاد کنید تا با ایجاد حس پرسپکتیو، سوژه به گونه ای برجسته شود که در نگاه اول نظر مخاطب را به خود جلب کند.

در دوربین های DSLR از لنزهای ۱۶ تا ۳۵ میلی متری استفاده می کنم اما برای عکسبرداری با آیفون لنز عریض Moment را ترجیح می دهم.

۲۳. یک کیس ضد آب تهیه کنید

Cole Rise: کیس ضد آب مورد علاقه من Catalyst است که از Lifeproof ارزانتر بوده و در عین حال تا عمق بیشتری کارایی دارد. هنگام استفاده از این کیس ها آنها را با نوار، زنجیر یا حتی کش سر به مچ دستتان ببندید.

۲۴. از ویرایش های سنگین خودداری کنید

Karan Bhatia: در صورت استفاده از اپ های ویرایش تصویر نسبت به فیلترها و شدت آنها محتاط باشید چرا که تصاویر به شدت ویرایش شده به ندرت از تصاویر طبیعی جذاب تر خواهند بود.

۲۵. تمرین، تمرین، تمرین

Sezgi Olgaç: از نظر من ثبت تصاویر بهتر در اینستاگرام به معنی تمرین دائمی است و همیشه آمادگی عکاسی از جذابترین مکان ها، مناظر و لحظات را دارم. برای  انتشار عکس های واضح با تناژ مناسب و رنگ های طبیعی از یک منظره ثابت فریم های مختلفی گرفته و در فرایند ویرایش تصاویر دقت کنید.

۲۶. کیفیت را در اولویت قرار دهید

Kirsten Alana: بهترین راه برای جذب مخاطبان بیشتر در اینستاگرام این است که به جای انتشار تصاویر متعدد، تنها تصاویر با کیفیت بالا را منتشر کنید. بنابراین در مورد ترکیب و نورپردازی تصاویر حساسیت به خرج دهید.

۲۷. در رابطه با محتوا ثبات داشته باشید

Monica Rubalcava: در تصاویر نگاهی واحد و با ثبات داشته باشید. در حال حاضر من تنها عکس های سیاه و سفید را منتشر می کنم. تمامی این تصویر ساده و شبیه به هم هستند بنابراین دیدن آنها در کنار چشم نواز خواهند بود.

تصاویر تک رنگ مورد علاقه من از رنگ مشکی قوی و سفید درخشان برخوردار هستند، بهترین راه برای این کار نورپردازی شدید، و تنظیم کنتراست حین ویرایش است.

۲۸. کپشن قوی مخاطبان را به تعامل تشویق می کند

برای درگیر کردن مخاطبان از کشپن های کوتاه، تکه ای از شعر یا متن مرتبط به عکس استفاده می کنم. گاهی اوقات برای اطلاع از نظر مخاطبان از آنها سوال می پرسم. از هشتگ createdoniphone# هم برای نمایش اینکه تصاویر با آیفون ثبت و ویرایش شده استفاده می کنم. اهمیت هشتگ از کپشن کمتر نیست، بنابراین برای اطلاع از مباحث داغ هشتگ های روز را دنبال کرده و در صورت تناسب با موضوع عکس از آنها بهره ببرید.

۲۹. برای ایجاد مقیاس، عناصر بیشتری را اضافه کنید

Pei Ketron: برای مشخص کردن اندازه شکل ها نسبت به یکدیگر و تعیین مقیاس تصویر از افراد استفاده کنید.

The post ۲۹ راه برای افزایش کیفیت تصاویر در اینستاگرام appeared first on دیجیاتو.

قابلیت بی صدا کردن افراد به زودی به اینستاگرام اضافه می شود

بالاخره و پس از سال‌ها امکان بی صدا کردن افراد (Mute) به زودی به اینستاگرام اضافه می شود. مطابق گزارشی که ساعاتی پیش منتشر شده، شبکه اجتماعی محبوب این قابلیت که یکی از مورد انتظارترین ویژگی های کاربران بوده را در به‌روزرسانی بعدی به اپلیکیشن اضافه خواهد کرد.

به لطف این گزینه می‌توانید کاری کنید که پست‌ها، یا پست‌ها و استوری‌های یک فرد از صفحه خانگی اینستاگرام ناپدید شود. البته در صورت استفاده از این قابلیت همچنان با مراجعه به پروفایل آن فرد قادر به مشاهده پست‌ها و استوری‌های وی خواهید بود، ضمن این که درست مثل امکان بلاک در هر لحظه می‌توان افراد را از حالت بی صدا خارج کرد.

درست مثل بلاک در هر لحظه می‌توان افراد را از حالت بی صدا خارج کرد

این قابلیت برای مواقعی که امکان آنفالو کردن یک فرد را ندارید بسیار مفید و مؤثر ظاهر می‌شود. به عنوان مثال، شاید یکی از بستگان شما با پست‌هایش موجب آزارتان شود و از طرفی تمایل نداشته باشید که برای همیشه او را آنفالو کنید. در این صورت گزینه بی صدا کردن خیلی به کارتان می‌آید.

شبکه‌های اجتماعی در ارائه گزینه بی صدا کردن کمی کند عمل می‌کنند، چرا که اولویت تمام آن‌ها نمایش محتوای بیشتر به شماست. با این وجود، هر چه شبکه‌های اجتماعی بزرگتر می‌شوند و با افراد بیشتری در آن‌ها ارتباط می‌گیریم، طبیعتا احتمال دیدن محتوایی که باب میل‌مان نیست هم بالاتر خواهد رفت.

به همین منظور استفاده از گزینه بی صدا کردن می‌تواند روش محترمانه‌ای برای دور ماندن از پست‌های آزاردهنده نزدیکان‌مان باشد تا بتوانیم همچنان روابط صمیمانه خود را حفظ کنیم. گزارشات حاکی از آنند که این خصوصیت طی هفته های آتی به اینستاگرام اضافه خواهد شد.

The post قابلیت بی صدا کردن افراد به زودی به اینستاگرام اضافه می شود appeared first on دیجیاتو.

چگونه پست‌هایمان را در استوری‌های اینستاگرام بازنشر کنیم؟

چند روز پیش بود که اینستاگرام قابلیت «بازنشر پست‌ها» را از حالت آزمایشی خارج و اعلام کرد که از این پس تمام کاربران، می‌توانند به کمک این ویژگی پست‌های قدیمی خود را در استوری‌هایشان باز نشر کنند.

البته اینستاگرام برای قابلیت بازنشر پست‌ها، کلید یا المان تصویری خاصی طراحی نکرده و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از کاربران نتوانند جای این ویژگی تازه از راه رسیده را پیدا کنند.

اما گفتنیست که دسترسی به این ویژگی اصلا هم کار سختی نیست و اگر در ادامه این متن همراه ما باشید، خیلی راحت می‌توانید نحوه بازنشر پست‌ها در استوری‌های اینستاگرام را یاد بگیرید.

بازنشر

فقط بگذارید همین جا به این موضوع اشاره کنم که این قابلیت به صورت تدریجی منتشر خواهد شد و ممکن است هنوز در دسترس همه کاربران قرار نگرفته باشد. پس اگر متن را خواندید و نتوانستید پست‌هایتان را بازنشر کنید، تعجب نکنید.

برای شروع مسلما باید به سراغ بخشی بروید که پست‌هایتان در آنجا جمع‌آوری شده‌اند. پس یک راست به سراغ آیکون پروفایل خود بروید و با فشردن آن وارد صفحه شخصیتان بشوید.

حالا از بین تمام پست‌هایی که منتشر کردید به سراغ آن موردی بروید که قصد بازنشر آن را دارید. سپس کلید موشک شکلی که کنار کلید کامنت‌ها قرار گرفته را بفشارید تا پنجره «Send to» برایتان باز شود.

بازنشر

با باز شدن پنجره Send to، می‌توانید ببینید که این بخش حالا میزبان ویژگی جدیدی شده که اینستاگرام آن را «Add Post to Your Story» نامیده است.

حالا فقط کافیست روی آن کلیک کنید تا یک راست وارد ویرایشگر استوری‌ها شوید. ویرایشگری که حاوی پست انتخاب شده توسط شماست و می‌توانید در آن عکس‌ خود را به متن، استیکر و کلی المان جالب دیگر مزین کنید.

بازنشر

پس از اینکه کارتان تمام شد، خیلی راحت می‌توانید با فشردن کلید Send to به بازنشر پست خود بپردازید و کاری کنید که تعداد بازدید‌های آن از شرایط عادی هم بیشتر شود.

The post چگونه پست‌هایمان را در استوری‌های اینستاگرام بازنشر کنیم؟ appeared first on دیجیاتو.

اینستاگرام امکان بازنشر پست در استوری‌ ها را رسما ارائه کرد

اینستاگرام ساعاتی پیش قابلیت «بازنشر پست‌ها» را از مرحله آزمایشی خارج کرد و در دسترس بقیه کاربران قرار دارد. به کمک این ویژگی، می‌توانید پست‌های اینستاگرام را در استوری خود بازنشر کرده و روی آن هر چیزی که خواستید را بنویسید، بقیه را تگ کرده یا از استیکرهای دلخواه استفاده کنید.

برای اشتراک‌گذاری پست‌ها در استوری، ابتدا باید روی آیکون کاغذی هواپیما کلیک کنید. همانند کاری که هنگام ارسال پست به دایرکت دوستان انجام می‌دهید. در اینجا گزینه جدیدی تحت عنوان Create a story with this post ظاهر شده که با کلیک روی آن، پست‌ در استوری‌تان بازنشر می‌شود.

بازنشر پست در استوری

در کنار استفاده از استیکرها، می‌توانید ابعادشان را تغییر داده یا آن‌ها را بچرخانید.

بعد از بازنشر پست، نام کاربری که پست را گذاشته نیز در پایین استوری نمایش داده می‌شود. البته به خاطر حفظ حریم شخصی، اینستاگرام برای ویژگی جدیدش محدودیت‌هایی گذاشته است؛ این قابلیت تنها روی اکانت‌های عمومی کاربرد داشته و اگر نمی‌خواهید دوستان‌تان پست‌های شما را استوری کنند، کافیست آن را غیر فعال کنید.

همانند دیگر ویژگی‌های جدید اینستاگرام، ممکن است بازنشر پست‌ها در استوری نیز هنوز برای تعدادی از کاربران فعال نشده باشد. اگر جزو این دسته هستید، مدتی صبر کنید تا این قابلیت در دسترس قرار بگیرد.

The post اینستاگرام امکان بازنشر پست در استوری‌ ها را رسما ارائه کرد appeared first on دیجیاتو.

قابلیت Usage Insights جلوی اعتیاد به اینستاگرام را خواهد گرفت

چه بخواهیم یا نه، بسیاری از ما به وقت گذرانی در اینستاگرام اعتیاد پیدا کرده و زمان زیادی از روزمان را به فعالیت در این شبکه اجتماعی اختصاص می‌دهیم. اما سازنده این اپلیکیشن برای جلوگیری از همین اعتیاد، خود به فکر چاره افتاده و می‌خواهد در آینده با ابزاری به نام Usage Insights کاربر را به میزان استفاده‌اش از اینستاگرام آگاه سازد.

قابلیت مذکور که هم‌اکنون مراحل آزمایشی خود را پشت سر می‌گذارد، ساعاتی پیش توسط یک دانشجوی علوم کامپیوتر به نام Jane Manchun Wong کشف شده. او با انتشار توییتی Usage Insights را این گونه توصیف کرده است:

برای مشاهده در ابعاد کامل کلیک کنید

اینستاگرام مشغول آزمایش قابلیتی به نام “Usage Insights” است تا به کاربران نشان دهد که چقدر از زمان خود را به این اپلیکیشن اختصاص می‌دهند. آماده و هشیار باشید که بابت اعتیادتان به اینستاگرام خجالت زده شوید.

به گفته این کاربر، Usage Insights به شکل یک قابلیت مجزا و در سایدبار اینستاگرام ظاهر خواهد شد. اگر نام و چهره این فرد برایتان آشناست خیلی تعجب نکنید، چرا که او یکی از نخستین افرادی است که از رمزنگاری سرتاسری در پیام‌های دایرکت توییتر و آواتارهای بیت‌موجی شکل در اپلیکیشن فیسبوک پرده برداشت.

همانطور که می‌دانید، اعتیاد به اپلیکیشن‌ها یکی از جدی‌ترین موضوعات این روزهاست. برای همین شرکت‌های بزرگ فناوری در جستجوی راهی برای جلوگیری از اعتیاد افراطی به این محصولات هستند. در همین راستا بلومبرگ چندی پیش گزارش داد که اپل مشغول کار روی ابزاری برای «سلامت دیجیتال» است که والدین فرزندان را از میزان استفاده کودک‌شان از اپلیکیشن‌ها آگاه می‌سازد.

همچنین در حال حاضر اپلیکیشن‌هایی مثل Moment و Circle هم وجود دارند که میزان وقت گذرانی شما در اپلیکیشن‌ها را می‌سنجند و می‌توانند در کاهش اعتیاد به آن‌ها بسیار مؤثر باشند.

اینستاگرام هنوز به طور رسمی زمان انتشار قابلیت Usage Insights برای عموم کاربران را اعلام نکرده است.

The post قابلیت Usage Insights جلوی اعتیاد به اینستاگرام را خواهد گرفت appeared first on دیجیاتو.

اپلیکیشن‌هایی که می‌‌توانند جایگزین اینستاگرام باشند

با قدرت گرفتن دوربین تلفن‌های هوشمند، همه ما به نوعی تبدیل به یک عکاس به نسبت خوش‌سلیقه شدیم. اما برخی از ما این تفریح دلنشین این روزها را کمی جدی‌تر می‌گیرند و هر روز با ذوق بیشتری برای ثبت تصویری زیبا از خواب شیرین بیدار می‌شوند.

اما همه این تصاویر زیبا نیازمند یک قاب خوش ساخت و با کیفیت هم بودند. قابی که بتواند زیبایی تصاویر ثبت شده را به بهترین شکل ممکن در معرض دید بگذارد و مخاطب بیشتری برای‌ گالری‌های خوش رنگ و لعاب این دسته از افراد بخرد.

همین‌ هم باعث شد تا اینستاگرام به یک قطب قدرتمند در این حوزه تبدیل شود و بتواند روزانه میلیون‌ها عاشق عکاسی را به سمت خود بکشاند. موفقیت‌های اینستاگرام طی این سال‌ها دست نیافتنی بوده و به این راحتی کسی نمی‌تواند آن را تخت سلطنت زیبایی که برای خود ساخته، به پایین بکشد.

اما واقعا اگر اتفاقی برای این شبکه اجتماعی جذاب بیفتد چه می‌شود؟ آیا اصلا جایگزینی وجود دارد که میلیون‌ها کاربر اینستاگرام بتوانند بعد از اینکه همه چیز بهم ریخت به آن کوچ کنند؟ در این مطلب به معرفی چند مورد از این اپ‌ها می‌پردازیم که شاید روزی بتوانند جایگزین اینستاگرام شوند.

۱) Dayflash


جایگزین‌های اینستاگرام

یکی از بهترین اپ‌هایی که می‌توان از آن به عنوان جانشینی مناسب برای اینستاگرام یاد کرد، Dayflash است. Dayflash یک شبکه اجتماعی و ویرایشگر تصویری است که فعلا در انحصار iOS است و از نظر عملکرد هم شباهت خیلی زیادی به اینستاگرام دارد.

فقط با این تفاوت که شما حین عکس‌برداری با هیچ محدودیتی در کادربندی رو به رو نیستید و خیلی راحت می‌توانید عکس‌هایتان را به صورت عمودی هم در Dayflash به اشتراک دیگران بگذارید.

Dayflash
  • Dayflash
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Anthony Morgan
  • سیستم عامل: iOS
  • حجم: ۷۸ مگابایت

۲) EyeEm


جایگزین‌های اینستاگرام

اگر عکاس هستید و جویای ایده‌های تازه، باید بگویم که EyeEm پس از اینستاگرام می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. EyeEm حالا جامعه بزرگی را دربر می‌گیرد و تقریبا ۲۰ میلیون کاربر در سرتاسر دنیا دارد که همه آن‌ها سعی می‌کنند با آثار خود، چشم‌های بیشتری را به نمایشگر موبایل‌ها خیره کنند.

در EyeEm بخشی به نام Discovery وجود دارد که با ورود به آن می‌توانید عکس‌هایی که در نزدیکیتان گرفته شده‌اند را ببینید، با اعضای جامعه بزرگ EyeEm تبادل نظر کنید، به یادگیری فوت و فن عکس‌برداری بپردازید، وارد مسابقات عکاسی شوید و عکاسان حرفه‌ای و ویژه‌ حاضر در این جامعه را بیشتر بشناسید.

در کنار این موضوع EyeEm ویژگی جالبی به نام Picked by EyeEm Selects دارد که در آن تمام عکس‌های کاربر با استفاده از الگوریتم‌های خاص مورد بررسی قرار می‌گیرند و عکسی که بالاترین نمره را از نظر علم زیبایی شناسی دریافت کند، توسط اپلیکیشن انتخاب می‌شود.

EyeEm
  • EyeEm
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: EyeEm Mobile
  • سیستم عامل: اندروید و iOS
  • حجم: ۴۵٫۱ مگابایت

۳) ۵۰۰px


جایگزین‌های اینستاگرام

برای افرادی که به صورت جدی و مشتاقانه به دنبال جوامع بزرگ عکاسان می‌گردند، ۵۰۰px گزینه خیلی خوبی به حساب می‌آید. جامعه ۵۰۰px در حال حاضر ۱۱ میلیون عکاس را در دل خود جای داده که همه آن‌ها به صورت روزانه در حال به نمایش گذاشتن آثارشان هستند.

در جامعه ۵۰۰px، ارتباط میان عکاسان حرف اول را می‌زند و اگر مرتبا به اشتراگ گذاری عکس‌هایتان بپردازید، مطمئنا در آینده‌ای نه چندان دور مورد حمایت این جامعه عکاسی قرار می‌گیرید و شاهد بازخوردهای مختلفی خواهید بود.

 500px
  • ۵۰۰px
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: ۵۰۰px
  • سیستم عامل: اندروید و iOS
  • حجم: ۱۴٫۱ مگابایت

۴) Retrica


جایگزین‌های اینستاگرام

برای عشاق سلفی هم یک جایگزین خیلی خوب داریم که فکر می‌کنم در ایران تقریبا همه، کم و بیش آن را می‌شناسند. Retrica اپلیکیشنی است که همه تمرکز آن روی عکس‌‌های سلفی معطوف شده و به همین خاطر کلی ویژگی خوب هم در این رابطه دارد که می‌توان با آن‌ها سلفی‌های بهتر و با کیفیت‌تری گرفت. تقریبا تمام ویژگی‌های خوب اینستاگرام در Retrica دیده می‌شود؛ از داشتن کلی فیلتر جالب و خوش رنگ و لعاب بگیرید تا افکت‌های زیبایی و استیکرها.

علاوه بر این، Retrica از فرمت GIF هم پشتیبانی می‌کند و به لطف همین موضوع، می‌توان از دل ویدیوها تصاویر متحرک خیلی جالبی بیرون کشید. در آخر هم می‌توان تمام عکس‌هایی که با Retrica گرفتید را یا در شبکه اجتماعی نوپای آن و یا در هر شبکه اجتماعی دیگری که دوست دارید به اشتراک بگذارید.

Retrica
  • Retrica
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Retrica, Inc
  • سیستم عامل: اندروید و iOS
  • حجم: ۴۷٫۹ مگابایت

۵) VSCO


جایگزین‌های اینستاگرام

به هر حال نمی‌شود از اپ‌هایی که می‌توانند روزی جایگزین اینستاگرام شوند حرف زد و چیزی درباره VSCO نگفت. VSCO  یکی از اپ‌هاییست که طی این چند سال به خاطر ویژگی‌های خوبی که در ویرایش تصاویر داشت، به شهرت رسید. اما آیا می‌دانستید که VSCO یک شبکه اجتماعی هم دارد که می‌توان در آن عکس‌ها را با دیگران به اشتراک گذاشت؟

درست خواندید؛ در VSCO شبکه اجتماعی جمع و جوری هم وجود دارد که کاربران مختلف از سرتاسر دنیا عکس‌هایشان را در آن منتشر می‌کنند و به نقد آثار یکدیگر می‌پردازند. خوبی این شبکه اجتماعی هم این است که کاربران حرفه‌ای بیشتری در آن دیده می‌شود و به لطف همین موضوع با انتشار عکس در VSCO می‌توان از دیگران درس‌های بسیاری یاد گرفت و مهارت‌های عکاسی را ارتقا بخشید.

VSCO
  • VSCO
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: VSCO
  • سیستم عامل: اندروید و iOS
  • حجم: ۵۲٫۳ مگابایت

The post اپلیکیشن‌هایی که می‌‌توانند جایگزین اینستاگرام باشند appeared first on دیجیاتو.

با قابلیت اموجی اسلایدر اینستاگرام آشنا شوید

اینستاگرام اخیرا ابزار جدیدی را برای نظرسنجی معرفی کرده که امکان بیان دقیق احساسات نسبت به مسائل مختلف را فراهم می کند.

برای استفاده از این ابزار که «اموجی اسلایدر» نام دارد کافی است پس از انتخاب تصویر یا ویدئو یک اموجی انتخاب کرده و متن نظرسنجی را کنار آن پست کنید. این سوال هم مثل متن های استوری قابلیت تنظیم و جابجایی در صفحه را دارد.

هرکدام از کاربران که مایل به شرکت در نظرسنجی باشند، اموجی اسلایدر را تا درجه مورد نظر خود به سمت چپ یا راست کشیده و سپس آن را رها می کنند. پس از  ارسال نظر میانگین دیدگاه های دیگر کاربران برای هر شرکت کننده نمایش داده خواهد شد و همین مساله می تواند کاربران را به شرکت در نظرسنجی تشویق کند.اپلیکیشن اینستاگرام پیش از این هم امکان سنجش نظر دنبال کنندگان در رابطه با موضوعات خاص را فراهم کرده بود، با این حال تفاوت اموجی اسلایدر با نمونه قبلی این است که در آن کاربر ناچار به انتخاب دیدگاه بین دو گزینه نیست و می تواند مقیاس مورد نظر خود را به صورت دقیق انتخاب کند.

مسئولان این اپلیکیشن عقیده دارند که اموجی اسلایدر به ارتباط نزدیکتر با دوستان و دنبال کنندگان کمک خواهد کرد.

بروزرسانی شامل این قابلیت برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS در نسخه ۴۴ منتشر شده و کاربران با دریافت آن از اموجی اسلایدر بهره مند خواهند شد.

توسعه دهندگان اینستاگرام برای افزایش هرچه بیشتر جذابیت آن در حال توسعه قابلیت های دیگری از قبیل پرداخت درون برنامه ای، پشتیبانی از تصاویر اسلوموشن، کلید صامت برای یک کاربر به خصوص، Story Reactions برای واکنش سریع به استوری دوستان و قابلیتی به نام «جستجوی موزیک» هستند که به کاربران اجازه می دهد موزیک ها را بر اساس ژانر، مود و غیره جستجو کرده و به استوری های خود اضافه کنند.

The post با قابلیت اموجی اسلایدر اینستاگرام آشنا شوید appeared first on دیجیاتو.

اینستاگرام قابلیت جستجو و اضافه کردن موزیک به استوری را فراهم می کند

اینستاگرام در راستای توسعه قابلیت های «استوری» قصد معرفی ویژگی جدیدی را برای اضافه کردن موزیک به ویدیوها دارد

اخیرا کاربران با کنکاش کدهای اپلیکیشن اندروید اینستاگرام به قابلیتی برخورده اند که امکان اضافه کردن استیکر های موزیک را به استوری فراهم می کند.

محتوای کدهای جدید حاکی از این است که اینستاگرام میزبان قابلیتی به نام «جستجوی موزیک» خواهد بود که به کاربران اجازه می دهد موزیک ها را بر اساس ژانر، مود و غیره جستجو کرده و به استوری های خود اضافه کنند.

اگرچه هنوز اطلاعات رسمی در این باره ارائه نشده اما احتمال می رود با استفاده از این سیستم کلیپی از موزیک های منتخب حین تماشای استوری پخش شود. این استیکرها با تمرکز بر ویدئوها طراحی شده اند اما احتمال دارد اینستاگرام امکان استفاده از آنها برای تصاویر را نیز فراهم کند.

اگر حدس های مذکور درباره این قابلیت درست از آب درآید، محبوبیت اپلیکیشن هایی از قبیل Musical.ly برای ساخت موزیک ویدیو، صداگذاری، ساخت اسلایدشو و به اشتراک گذاری آنها در اینستاگرام کاسته خواهد شد.

قابلیت اضافه کردن موزیک به لطف قراردادهای فیسبوک، کمپانی مادر اینستاگرام فیسبوک با برندهایی نظیر سونی، گروه موزیک وارنر، گرو موزیک یونیورسال و غیره میسر شده است.استوری اینستاگرامپیش از این نیز کاربران با بررسی کدهای اپلیکیشن اینستاگرام به قابلیت های آتی پیش از معرفی آنها پی برده بودند. برای مثال قابلیت فوکوس از روی آیکون موجود در کدها پیش بینی شده بود.

اینستاگرام از مدت ها قبل برای رقابت با اپلیکیشن های مشابه در حال معرفی قابلیت های جدید بوده است. این کمپانی هفته گذشته  قابلیت‌ هایی دیگری را معرفی کرد که کاربران به کمک آن‌ها می‌توانند راحت‌ تر از همیشه به اشتراک‌ گذاری محتوا و تعامل با یکدیگر بپردازند. اشتراک‌گذاری سریع ویدیو از اپلیکیشن GoPro و بارگذاری موزیک‌ های اسپاتیفای در استوری‌ها دو مورد از مهم‌ترین این قابلیت‌ها است.

The post اینستاگرام قابلیت جستجو و اضافه کردن موزیک به استوری را فراهم می کند appeared first on دیجیاتو.

اینستاگرام بی سر و صدا پرداخت‌های درون برنامه‌ای را آزمایش می‌کند

به گزارش تک‌کرانچ، به نظر می‌رسد که اینستاگرام تست پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای در این اپلیکیشن را آغاز کرده است. با این گزینه، کاربران می‌توانند اطلاعات یک کارت بانکی را به اپلیکیشن اضافه کرده و برای محافظت از این اطلاعات رویشان  رمز عبور بگذارند.

پس از تنظیمات اولیه کارت بانکی، حالا کاربران می‌توانند به راحتی محتواهای پولی اینستاگرام را خریداری کنند. طبق گزارشات، اینستاگرام هنوز آیتم‌های قابل خریداری زیادی ندارد و فقط در تعامل با بعضی اپلیکیشن‌های شخص ثالث می‌توان از این خصوصیت استفاده کرد.

به عنوان مثال، در حال حاضر اپلیکیشن رزرو غذای Resy با اینستاگرام تعامل خوبی برقرار می‌کند تا بتوانید مستقیما از محیط این شبکه اجتماعی به رزرو میز و غذا در رستوران مورد علاقه‌تان اقدام نمایید.

اینستاگرام در گفتگو با وبسایت ورج اعلام کرده که کاربران در حال حاضر می‌توانند از این پلتفرم برای رزرو «تعداد محدودی» از سرویس‌های اینترنتی اقدام کنند. این اتفاق در حالی افتاده که اینستاگرام از ماه مارس ۲۰۱۷ وعده ارائه قابلیت رزرو برای حساب‌های کاربری تجاری را داده بود که حالا بعد از گذشت این مدت طولانی عملی می‌شود.

از آنجا که در اینستاگرام تقریبا هر چیزی به فروش می‌رسد، مطمئنا ارائه قابلیت پرداخت درون‌برنامه‌ای با استقبال کسب و کارها مواجه خواهد شد و از سوی دیگر اینستاگرام نیز با دریافت هزینه از حساب‌های تجاری سود بسیار خوبی را تجربه خواهد کرد. البته باید منتظر ماند و دید که اوضاع در ادامه به چه شکلی پیش می‌رود.

The post اینستاگرام بی سر و صدا پرداخت‌های درون برنامه‌ای را آزمایش می‌کند appeared first on دیجیاتو.

تعامل اسپاتیفای و GoPro با استوری‌های اینستاگرام درآینده نزدیک

به زودی قابلیت‌هایی به اینستاگرام اضافه می‌شود تا کاربران راحت‌ تر از همیشه به اشتراک‌گذاری محتوا و تعامل با یکدیگر بپردازند. مطابق گزارشات جدید، اشتراک‌گذاری سریع ویدیو از اپلیکیشن GoPro و بارگذاری موزیک‌های اسپاتیفای در استوری‌ها دو مورد از مهم‌ترین این قابلیت‌ها خواهند بود.

هنوز اطلاعات زیادی در مورد این دو قابلیت در دسترس نیست، اما از ظاهر امر اینگونه برمی‌آید که با فشردن دکمه Share و انتخاب استوری‌های اینستاگرام قادر به بارگذاری محتوای گوپرو یا اسپاتیفای در حساب کاربری‌تان خواهید بود. همچنین گزارش شده که در این حالت کاربران پیش از گذاشتن استوری قادر به ویرایش ویدیوهای گوپرو و استیکرهای اسپاتیفای هم هستند.

همچنین به نظر می‌رسد که امکان ارسال محتوای بارگذاری شده به دایرکت دیگر کاربران هم وجود دارد. اما به جز این دو قابلیت، تماس تصویری هم خصوصیت مهم دیگری است که به زودی همه کاربران در اینستاگرام می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. با اضافه شدن این قابلیت، آیکن جدیدی در گوشه بالا و سمت راست اینستاگرام ظاهر خواهد شد که با فشردن آن می‌توانید با فالوئرهایتان شروع به گفتگو کنید.

نکته خوب اینجاست که در این حالت حتما ملزم به تماشای ویدیو در حالت تمام صفحه نیستید و می‌توانید در حین مکالمه، تصویر را کوچک کرده و به کارهای دیگر مشغول شوید. به گفته اینستاگرام، قابلیت تماس ویدیویی هنوز درمرحله آزمایشی به سر می‌برد اما در آینده نزدیک برای کلیه کاربران این شبکه اجتماعی از سراسر دنیا در دسترس قرار خواهد گرفت.

همچنین تغییر و تحول بخش اکسپلور و آغاز به کار پلتفرم اختصاصی Camera Effects (ابزاری برای ساخت استیکر و افکت برای حساب‌های کاربری پرطرفدار) از دیگر تغییراتی خواهند بود که به زودی در اینستاگرام آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

The post تعامل اسپاتیفای و GoPro با استوری‌های اینستاگرام درآینده نزدیک appeared first on دیجیاتو.