خبر کذب مرگ ملاله یوسف زی به آشنایی او با ایلان ماسک در توییتر منجر شد

روز گذشته ایلان ماسک مدیرعامل میلیاردر تسلا و اسپیس اکس توییت های همراه با طنزی را با ملاله یوسف زی فعال حقوق کودکان و برنده جایزه صلح نوبل رد و بدل کرد و جنجالی در این شبکه اجتماعی به پا نمود.

ماجرا زمانی آغاز شد که نشریه خبری The Onion مقاله ای با این تیتر منتشر کرد:

خبرهای بد بیشتر برای ایلان ماسک: ماشینی که ماسک به فضا فرستاد روی زمین سقوط کرده و به ملاله یوسف زی اصابت نموده.

یوسف زی نیز در پاسخ به انتشار این خبر آن را ریتوییت کرده و با منشن نمودن نام ایلان ماسک اضافه کرد: از این سوی دنیا سلام.

اما این خبر ظاهرا به مذاق ایلان ماسک نیز خوش آمد و او هم لینک خبر را در توییتر خود منتشر کرد و با چند اموجی قلب، روح و چهره عرق کرده به ملاله سلام داد. یوسف زی نیز برای آنکه همچنان این مزاح را ادامه دهد توییت کرد: به هر حال ماشین را نگه داشته ام!

رودستر ایلان ماسک

مقاله نشریه Onion به همان رودستر آلبالویی رنگ تسلا اشاره داشت که ماسک اوایل سال جاری میلادی همراه با فالکون هوی به فضا فرستاد. این ماشین به همراه مانکنی که سرنشینش است هم اکنون در مدار میان زمین و مریخ قرار دارد. البته احتمال برخورد رودستر تسلا با زمین وجود دارد با این حال چنین اتفاقی ممکن است میلون ها سال دیگر رخ د هد.

بعد از این اتفاق ماسک و یوسف زی یکدیگر را در توییتر فالو کردند. جدای از بحث این شوخی ها ماسک در هفته های اخیر روزهای پر همهمه ای را پشت سر گذاشته است. وی چندی پیش توییت هایی را ارسال کرد و در آنها مدعی شد که می خواهد وبسایتی برای سنجش صداقت روزنامه نگاران راه اندازی کند.

او حتی نام دامنه Pravduh.com را برای این منظور ثبت کرده که در واقع بازی با حروف تشکیل دهنده آژانس خبری روسی Pravda است. علاوه بر این گزارش هایی هم در برخی نشریات منتشر شده که توانایی تسلا برای عمل به تعهداتش و تولید تعداد کافی از سدان مدل ۳ را به چالش می کشند.

در کنار این مسایل، نگرانی ها در رابطه با ایمنی ماشین های تسلا و همچنین شرایط کاری در کارخانه این شرکت واقع در کالیفرنیا هم رو به افزایش است. با این حال رد و بدل شدن این توییت ها میان ماسک و یوسف زی اندکی به تلطیف اوضاع کمک کرد و توجه علاقمندان به تسلا را برای اندک زمانی از مصائب آن منحرف نمود.

The post خبر کذب مرگ ملاله یوسف زی به آشنایی او با ایلان ماسک در توییتر منجر شد appeared first on دیجیاتو.

ایلان ماسک با وب سایت Pravda به جنگ رسانه ها می رود

موشک، اتومبیل های خودران، چیپ های بهبود فعالیت مغزی، شکلات، اژدهای سایبورگ و کمدی … دیگر چه حوزه ای باقی مانده که ایلان ماسک بخواهد به آن ورود کند؟

این میلیاردر نابغه اخیراً در حساب توییتری خود با افتخار اعلام کرده که قصد دارد وب سایتی برای نمره دهی به ژورنالیست ها و سازمان های خبری تاسیس کند؛ این نمره دهی بر اساس میزان صداقت آنها در ارائه اخبار صورت خواهد گرفت و اینطور که از شواهد امر بر می آید، ایلان ماسک در گفته خود جدی است و با یکی دیگر از شوخی های توییتری او طرف نیستیم.

در توییت ماسک آمده: «قصد دارم سایتی بسازم که مردم در آن می توانند به حقیقت هسته هر مقاله نمره داده و اعتبار هر ژورنالیست، هر سردبیر و هر ناشر را در طول زمان بررسی کنند. به نظرم اسمش را Pravda می گذارم …»

ماسک طی سال های اخیر برخی از وعده های خود که ابتدا مثل یک جوک به نظر می رسیدند را به حقیقت تبدیل کرده؛ به عنوان مثال می توان به بورینگ کمپانی و محصولات آن مثل کلاه و شعله افکن اشاره کرد. اما تمایل ماسک به تحقق ایده های به ظاهر احمقانه دلیل اصلی اعتباری که برای توییت جدیدش قائل می شویم نیست.

در واقع یکی از گزارشگران نشریه Economist دریافته کرده که یکی از وکلای ماسک، طی سال گذشته میلادی علامت تجاری «Pravda Corp» را به ثبت رسانده است. اما کار ماسک در همین جا به پایان نرسید و سپس یک نظرسنجی توییتری برای دریافت بازخورد از فالوئرهای خود به راه انداخت که تا این لحظه با استقبال قابل توجهی روبرو شده است:

با اعلام این خبر بود که یکی از خبرنگاران وب سایت The Verge توییتی نسبتاً انتقادآمیز نوشت و ایلان ماسک را به دونالد ترامپِ حوزه مدیا تشبیه کرد. ماسک در پاسخ نوشت: «می دانستم چنین چیزی می گویی. هربار هرکسی از مدیا انتقاد می کند، اهالی مدیا فریاد می زنند که “تو درست مثل ترامپی”. فکر می کنی او چرا از ابتدا رای آورد؟ چون هیچکس دیگر تو را باور ندارد. تو اعتبارت را مدت ها پیش از دست دادی.»

نیازی به یادآوری نیست که ایلان ماسک درباره همان دونالد ترامپی صحبت می کند که ابتدا به صورت عمومی از وی تشکر کرد و سپس به هیئت مشاوره او پیوست؛ البته بعداً تحت فشار عمومی، ماسک به اشتباه خود پی برد و از این هیئت جدا شد.

The post ایلان ماسک با وب سایت Pravda به جنگ رسانه ها می رود appeared first on دیجیاتو.

ماسک برای حل مشکل تولید تسلا مدل ۳ دست به دامن برنامه نویسان شد

کمپانی تسلا در عملی کردن وعده های خود برای افزایش میزان تولید ماشین به مشکل خورده و حالا ماسک برای رفع این مشکل یک «هکاتون» برگزار کرده است.

تسلا قبلا وعده داده بود در هفته ۲۵۰۰ خودروی الکتریکی مدل ۳ را به دست مشتریان می رساند اما نتوانسته از سقف ۲۰۰۰ دستگاه فراتر برود. روند تولید این ماشین به حدی پیچیده است که ماسک از آن به عنوان جهنمی یاد کرده که برای بهبود آن بعضی شب ها در کارخانه می خوابد.

مدل ۳ مهم ترین ماشین الکتریکی تولید انبوه این شرکت است که با چالش هایی نظیر کمبود تامین کننده، وابستگی بیش از حد به فرایندهای خودکار و معضلاتی در تولید باتری دست و پنجه نرم می کند.هکاتون

ایلان ماسک روز یکشنبه در پاسخ به توییت Ars Technica از برپایی هکاتون برای رفع مشکلات تولید رباتیک خبر داد. Ars Technica مخاطبان را به خواندن مقاله ای با موضوع «تکرار اشتباهات دهه ۱۹۸۰ خودروسازان توسط تسلا» دعوت کرده بود و ماسک در جواب آنها نوشته است:

انتقاد منصفانه ای است اما ما سریعا در حال رفع آن هستیم. در حال حاضر هکاتونی برای حل ۲ مشکل تولید رباتیک برگزار شده و امیدوار کننده به نظر می رسد.

هکاتون رویدادی است که در آن برنامه‌نویسان، ایده‌پردازان، طراحان گرافیکی و مدیران و دیگر فعالان کسب‌وکارهای رایانه‌ای در قالب تیم‌های منسجم توسعه نرم‌افزار گرد هم می‌آیند تا پروژه‌های نرم‌افزاری و گاهی سخت‌افزاری را با همکاری یکدیگر در زمانی محدود پیاده‌سازی کنند.

چالش های تولید مدل ۳ سال زمانی توجهات را به خود جلب کرد که تسلا از تولید تنها ۲۶۰ دستگاه در سه ماهه سوم ۲۰۱۷ خبر داد. تا پایان سه ماهه چهارم این میزان به ۲۴۲۵ دستگاه رسید که ۱۵۴۲ دستگاه از آنها نیز به مشتریان تحویل داده شد. ماسک برای حل این مشکلات برخی شب ها در کارخانه می ماند و حتی مدعی شده بود که بعضی شب ها روی زمین می خوابد چون کاناپه به اندازه کافی عریض نیست. کاربران این حرف او را دستمایه شوخی قرار داده و کمپینی را به منظور جمع آوری پول برای تخت خواب به راه انداخته بودند.

The post ماسک برای حل مشکل تولید تسلا مدل ۳ دست به دامن برنامه نویسان شد appeared first on دیجیاتو.

ایلان ماسک از سفرهای ۱ دلاری و ۵۰۰ کیلومتر بر ساعتی در تونل‌های بورینگ کمپانی می‌گوید

بامداد امروز رویداد The Boring Company Information Session برگزار شد و در جریان آن، ایلان ماسک و استیو دیویس، مدیر پروژه های بورینگ کمپانی از جزییات مربوط به چشم انداز خود برای شبکه ای از تونل های زیرزمینی که مشکل ترافیک را در شهرهای بزرگ حل می کنند شرح دادند.

ماسک در بخشی از این کنفرانس گفت «ما نمی گوییم که این روش، تنها راهکار موجود [برای حل مشکل ترافیک در شهرهای بزرگ] است» اما وی به صورت خاص ایده تاکسی های پرنده که شرکت هایی مثل بوئینگ و اوبر درباره آن رویاپردازی می کنند را به خاطر ایجاد نویز و خطرآفرینی، ناکارآمد دانست.

روز گذشته ماسک یکی از توییت های متروی لوس آنجلس را ری توییت کرد که در آن گفته شده بود هماهنگی هایی برای آزمایش های پیش روی بورینگ کمپانی انجام شده و این دو سازمان، از این پس با یکدیگر «شریک» خواهند بود.

بسیاری از سوالات مربوط به طرح لوپ داخل شهری ماسک تا به امروز در ویدیوهای مفهومی پاسخ داده شده اند، اما وی می گوید که برای دریافت هزینه ۱ دلاری به ازای هر سفر برنامه ریزی کرده و تا سقف ۱۶ نفر به صورت همزمان قادر به سفر داخل شهری از طریق تیوب های داخل این تونل ها خواهند بود.

یکی از چالش های فعلی بورینگ کمپانی، حفر تونل هایی است که باید به این طرح جامه عمل بپوشانند. اگرچه حفاری تونلِ زیر مقر اصلی شرکت اسپیس اکس با سرعت نسبتاً خوبی انجام شد، ماسک می خواهد سرعت کار را بالاتر ببرد. تیم بورینگ کمپانی در حال حاضر قادر به حفر ۴٫۸ متر بر ساعت است اما ماسک می گوید باید سرعت حفاری به ۴۸۰ متر بر ساعت برسد.

یکی از مسائلی که باعث کاهش سرعت حفر می شود، توقف دریل ها برای تقویت تونل، به جای دریل مداوم است. تخلیه خاک هم مسئله دیگری است که سرعت کار را کاهش می دهد. بورینگ کمپانی از همین حالا روی راهکارهایی برای حل این دو چالش کار می کند و ماسک مجدداً گفت که احتمال فروش لگوهایی در اندازه آجرهای واقعی وجود دارد.

بورینگ کمپانی تا به این لحظه در آزمایش های خود به سرعت چند صد کیلومتر بر ساعت دست یافته اما ماسک به دنبال تیوب های هایپرلوپی است که با سرعتی نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می کنند؛ برای مقایسه، بیشینه سرعت در آزمایش ها، ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت بوده است. با این حال نگرانی اصلی، دستیابی به سرعتی است که برای اشخاص داخل تیوب ها آزاردهنده نباشد.

The post ایلان ماسک از سفرهای ۱ دلاری و ۵۰۰ کیلومتر بر ساعتی در تونل‌های بورینگ کمپانی می‌گوید appeared first on دیجیاتو.

باز هم تسلا و یک حادثه جنجالی دیگر؛ تصادف شدید مدل S و خودروی آتش نشانی در یوتا

جمعه گذشته یک دستگاه تسلا مدل S با خودروی آتش نشانی ایالت یوتا تصادف کرده و تا حد زیادی متحمل خسارت شد. نکته عجیب و جنجالی حادثه اینکه راننده ادعا می کند مدل S در لحظه تصادف در حالت اتوپایلوت قرار داشته و وی درست چند ثانیه قبل از وقوع برخورد در حال استفاده از تلفن همراه خود بوده است.

آنطور که در گزارش حادثه آمده، سرعت تسلا مدل S بالا بوده و قبل از برخورد اقدامی در راستای کاهش سرعت صورت نگرفته است. علی رغم شدید بودن حادثه، کابین این خودروی برقی مقاومت خوبی از خود نشان داده؛ هر چند در این بین ظاهرا پای خانم راننده دچار شکستگی از ناحیه مچ شده است.

Tesla Model S crash Utah (6)

بعد از این حادثه، تسلا اعلام کرده که با همکاری دپارتمان پلیس South Jordan تحقیقات خود را درباره علت آن آغاز خواهد نمود. یکی از سخنگوهای تسلا در این باره گفته:

تسلا هنوز هیچ داده ای را از خودرو دریافت نکرده است. به همین خاطر حقایق درباره آنچه رخ داده در هاله ای از ابهام قرار دارد. مشخص نیست که آیا اتوپایلوت در آن لحظه فعال بوده یا خیر.

Tesla Model S crash Utah (4)

تاکنون تسلا چندین بار درباره محدودیت های سیستم اتوپایلوت نکاتی را به مالکین محصولات خود گوشزد کرده و گفته که این سیستم نمی تواند بطور مستقل خودرو را هدایت کند؛ علاوه بر این تسلا همواره رانندگان را به نگه داشتن دست ها بر روی فرمان در تمامی لحظات رانندگی توصیه کرده است.

tesla autopilot

در مواقعی که اتوپایلوت قادر به تشخیص مسیر یا علایم نباشد، از طریق پخش اخطارهای متعدد از راننده درخواست می کند که وارد عمل شود. در صورتی که راننده به این اخطارها بی توجه باشد، اتوپایلوت بصورت خودکار غیر فعال خواهد شد.

تصادف مدل S در یوتا چندمین مورد در ماه های گذشته است که باعث ایجاد جنجال های رسانه ای برای تسلا می شود. در یکی از آخرین موارد، شاسی بلند مدل X در حالت اتوپایلوت با برخورد به حائل بتنی در اتوبانی در ایالت کالیفرنیا دچار آتش سوزی شده و راننده خود را به کام مرگ فرستاد.

در دیگر تصادف مرگبار که همین چند روز پیش به آن پرداختیم، یک دستگاه مدل S در شهر فورت لادردیل (Fort Lauderdale) ایالت فلوریدا به دیواره بتنی برخورد کرده و بعد از تصادف آتش گرفت. در این حادثه متاسفانه دو نوجوان جان خود را از دست داده و یک نوجوان دیگر با تحمل جراحاتی به بیمارستان انتقال یافت. هنوز معلوم نیست که در این حادثه اتوپایلوت مدل S فعال بوده یا خیر.

ناگفته نماند ایلان ماسک با انتشار توئیت هایی به تصادف مدل S در یوتا واکنش نشان داده است. وی در این توئیت ها از محافظت بسیار خوب مدل S از راننده خود تمجید کرده؛ به اعتقاد آقای ماسک تصادف با سرعت ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) در ساعت می توانست صدمات و آسیب دیدگی های شدیدتری به دنبال داشته باشد.

Tesla Model S crash Utah (1)

بنیانگذار و مدیر عامل تسلا به جنجال سازی رسانه ها نیز اشاره کرده و از سکوت آنها در برابر حدود ۴۰,۰۰۰ کشته سوانح جاده ای در آمریکا انتقاد نموده است.

The post باز هم تسلا و یک حادثه جنجالی دیگر؛ تصادف شدید مدل S و خودروی آتش نشانی در یوتا appeared first on دیجیاتو.

مادر ایلان ماسک فلسفه‌ی تربیتی خود را با والدین دیگر به اشتراک می‌گذارد

مِی ماسک یکی از مدل‌ها و متخصصین تغذیه معروف به شمار می‌رود که ۵۰ سال در این عرضه فعالیت کرده و عکسش روی جلد بسیاری از مجله‌ها نظیر تایم و نیویورک پست چاپ شده است. فراموش نکنید که او یک دستاورد بزرگ دیگر هم دارد؛ فرزندی تربیت کرده که به تنهایی توانسته، تسلا، اسپیس اکس و بورینگ کمپانی را مدیریت کند. مادر ایلان ماسک در دورانی که والدین بیش از حد درگیر زندگی فرزندانشان شده و اجازهٔ انجام کاری را به آن‌ها نمی‌دادند، روش دیگری را برگزید و اجازه داد فرزندش به آزمایش پرداخته، اشتباه کرده، از آنها درس گرفته و شکوفا شود.

مادر ایلان ماسک در‌این باره می‌گوید:

«من به فرزندانم اجازه می‌دادم که هر کاری را دوست دارند و صلاح می‌دانند، امتحان کنند. تا زمانی که آنها باور داشتند کاری که می‌کنند، می‌تواند مفید باشد و تاثیر مثبتی در آینده‌‌ی آنها بگذارند، منعی برایشان وجود نداشت. من همیشه فکر می‌کردم آنها باید مثبت اندیش بوده و کارهایی که به ذهنشان می‌آمد را انجام دهند.»

ایلان ماسک از همان ابتدا کارآفرین بود

ایلان ماسک موفق شد تا با سرمایه‌گذاری در  X.com کار خود را آغاز کند. این شکرت بعد‌ها به پی‌پل تبدیل شد و ماسک موفق شد در سال ۲۰۰۲ کمپانی ای بِی را مجبور کند ۱.۵ میلیارد دلار برای خرید شرکت ماسک پرداخت کند. پس از آن ایلان ماسک سعی کرد تا با به راه انداختن اسپیس اکس، سفر به فضا را یک دهم ارزانتر کرده و رویای فرود در کره‌ی ماه را برای انسان‌ها قابل دسترسی کند.

پس از آن نیز کمپانی خودرو‌های برقی تسلا را راه اندازی کرد که اکنون ارزشی معال ۵۸.۷ میلیارد دلار دارد. در این میان نیز وی با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار دلار روی یک شرکت جدید به نام بورینگ کمپانی سعی کرد رویای ایجاد تونل زیر شهر‌های شلوغ، حمل ونقل سریع در آن و از بین رفتن ترافیک را به حقیقت تبدیل کند.

مشخص است که او از همان ابتدا به حرف مادرش گوش کرده و مثبت اندیشی خود را ادامه داده و در تمامی مباحثی که دوست داشته، فعالیت کرده است.

تماشا کنید: طرح اسپیس اکس برای سیستم حمل و نقل بین سیاره ای:

The post مادر ایلان ماسک فلسفه‌ی تربیتی خود را با والدین دیگر به اشتراک می‌گذارد appeared first on دیجیاتو.

کمپانی اسپیس اکس در ۲۰۱۸ بیش از هر کشور دیگری راکت به فضا ارسال خواهد کرد

اسپیس اکس به تازگی پیشرفته ترین راکت فالکون ۹ خود، «بلوک ۵» را به فضا ارسال کرده که می تواند آینده ارسال راکت ها را با امکان ارسال مجدد ۱۰ یا حتی ۱۰۰ باره متحول کند. در این راستا، ساعاتی قبل از ارسال ایلان ماسک خبر داده که اسپیس اکس در سال ۲۰۱۸ بیش از هر کشور دیگری راکت به فضا ارسال خواهد کرد.

اسپیس اکس در دقایق اولیه بامداد امروز نخستین ماهواره ارتباطی با چرخش ثابت به دور زمین متعلق به بنگلادش با نام «Bangabandhu-1» را با موفقیت به فضا ارسال کرده بود.

ماسک اعتقاد دارد که فالکون ۹ در سال ۲۰۱۷ در تمام دنیا بیش از هر راکت دیگری به فضا ارسال شده. او اعلام کرده که اگر همه چیز به خوبی پیش برود، اسپیس اکس می تواند بیش از هر کشور دیگری در سال ۲۰۱۸ راکت به فضا ارسال کند.

راکت «فالکون ۹ بلوک ۵» بوستر راکت بسیار بزرگی است که می تواند ارسال شده، فرود آید و ۱۰ تا ۱۰۰ بار دیگر مجدداً به پرواز در آید. به این ترتیب این راکت می تواند گفته های ایلان ماسک را به واقعیت بدل کند.

فالکون 9 بلوک 5

راکت فالکون ۹ بلوک ۵ در حال حمل شدن برای پرتاب اخیر در کیپ کاناورال

ماسک همچنین از قصد اسپیس اکس برای ارسال، فرود آوردن و استفاده مجدد یک راکت در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته در سال ۲۰۱۹ خبر داده است.

اسپیس اکس تاکنون ۸ پرتاب موفق را در سال ۲۰۱۸ انجام داده و از سال ۲۰۱۰ تاکنون موفق شده تعداد ۵۶ مأموریت ارسال موفق را انجام دهد. به گفته ماسک در زمان مشابه سال پیش اسپیس اکس موفق شده بود ۵ مأموریت مداری را انجام دهد و امسال قرار است این میزان ۲ برابر شود.

بر خلاف بسیاری از راکت های دیگر که به واسطه طراحی شان، امکان اعمال تغییرات بسیاری در طول حیات خود ندارند، فالکون ۹ اما در سال های اخیر پیشرفت های بسیاری را تجربه کرده و در این مدت بلند تر، قدرتمند تر و مستحکم تر از پیش شده است.

ماسک عقیده دارد فالکون ۹ بلوک ۵ قابل اعتماد ترین راکتی است که تاکنون ساخته شده و آخرین نسخه از فالکون ۹ خواهد بود. او امیدوار است هر بوستر، قابلیت استفاده مجدد تا ۱۰ بار را داشته باشد، در حالی که بازدیدهای بین ارسال ها نیز با سرعت انجام شود. به گفته او به این ترتیب می توان تا ۱۰۰ بار یا بیشتر نیز از آنها استفاده کرد.

هدف نهایی ایلان ماسک این است که نهایتاً تا ۱۰۰ سال پس از ارسال اولین راکت BFR، سکونت دائمی جمعیتی از انسان ها روی مریخ فراهم شود.

 

تماشا کنید: طرح اسپیس اکس برای سیستم حمل و نقل بین سیاره ای:

The post کمپانی اسپیس اکس در ۲۰۱۸ بیش از هر کشور دیگری راکت به فضا ارسال خواهد کرد appeared first on دیجیاتو.

ماسک از تکمیل نخستین تونل کمپانی Boring در زیر شهر لوس آنجلس خبر داد

کمپانی Boring یکی از شرکت هایی است که ایلان ماسک مالکیت آن را در اختیار دارد. ایده تاسیس کمپانی مذکور ایجاد تونل هایی در زیر شهرها برای انتقال سریع مسافران به روشی کاملاً نوین است. حال طبق اعلام ماسک نخستین تونل این شرکت در شرف بهره برداری است.

تونل مذکور قرار است نقاط مختلف شهر لوس آنجلس از جمله مقر اصلی شرکت اسپیس اکس در Hawthorne را به فرودگاه بین المللی این شهر متصل سازد.

ماسک در پست تازه خود در صفحه اینستاگرامش علاوه بر اشتراک گذاری ویدیویی که تونل تقریباً آماده را به تصویر می کشد، اعلام کرده است که Boring در حال طی مراحل قانونی جهت کسب مجوز تردد عمومی در تونل مذکور است و تا چند ماه دیگر امکان استفاده رایگان عموم از این مسیر حمل و نقلی جدید و خودروهای های ویژه الکتریکی آن فراهم خواهد شد.

تونل Boring سیستم حمل نقل ایلان ماسک

البته در زمان تکمیل شدن شبکه تونل ها، مسافران برای استفاده از آنها می بایست هزینه پرداخت کنند، اما ماسک وعده داده که رقم دریافتی کمتر از بلیط اتوبوس ها در لوس آنجلس باشد.

نکته جالب در خصوص تونل های Boring آن است که علاوه بر خودروهای اختصاصی، امکان ورود خودروهای شخصی نیز به تونل های مذکور وجود دارد. البته پیش از این اعلام شده بود که مسافرین سوار بر پادهای خود Boring نسبت به خودروهای شخصی ارجهیت خواهند داشت و امکان دارد ورود دیگر خودروها در برخی زمان ها به این تونل ها ممنوع شود، اما ماسک در پست اخیر خود این مسئله رد کرده و تنها اعلام داشته که اولویت آنها خدمات رسانی به مسافرین پیاده است.

لس آنجلس تنها شهری نخواهد بود که از سامانه جدید حمل و نقلی کمپانی مذکور بهره می برد، بلکه همین حالا مراحل اجرایی احداث تونل مابین شهرهای نیویورک و واشینگتن دی سی نیز آغاز شده است. طبق برنامه حفر مسیر مابین سانفرانسیسکو و لس آنجلس نیز از سال آینده میلادی شروع می شود.

 

The post ماسک از تکمیل نخستین تونل کمپانی Boring در زیر شهر لوس آنجلس خبر داد appeared first on دیجیاتو.

کارخانه شکلات سازی ایلان ماسک راه اندازی می‌شود

ایلان ماسک چند وقتی است فعالیت‌هایی انجام می‌دهد که اصولاً نباید به ذهن یک فرد عادی برسد. او علاوه بر اینکه همیشه سعی دارد بهترین ابتکارش در زمینه‌های مختف را بکار برد و شرکت‌هایش را به دستاورد‌های دست نیافتی برساند، برخی اوقات کارهایی می کند که حتی به ذهن یک کودک هم نمی‌رسد. اکنون او بعد از فعالیت‌های عجیب و غریبش، رسماً اعلام نموده که قصد دارد یک کارخانه‌ی شکلات سازی بسازد که با توجه به سوابقش به نظر می‌رسد کارخانه شکلات سازی ایلان ماسک ، پدیده‌ای عجیب و غریب باشد.

کارخانه شکلات سازی ایلان ماسک

این روزها ایلان ماسک به اسمی تبدیل شده که تقریباً هر یک دوستداران صنعت تکنولوژی را یاد یک دستاورد بزرگ می‌اندازد. حفر تونل زیر شهر لس آنجلس، فرستادن انسان به کره‌ی مریخ و ایجاد عصر نوین ماشین‌های الکتریکی از اهداف این مدیر عامل در شرکت‌های تحت کنترلش به شمار می‌رود. در این میان برخی کاربران شوخ طبق نیز ممکن است یاد فعالیت بامزه‌ی او نیز بیفتند. فعالیت‌هایی که در عین ساده بودند نه تنها به سوددهی نیز رسیده‌اند بلکه آوازه‌ی این میلیاردر معروف را به گوش همگان رسانده و مانور تبلیغاتی هوشمندانه‌ای به شمار می روند.

به تازگی ایلان ماسک اعلام نموده که پس از تولید اسلحه‌های شعله افکن، ساخت یک اژدهای سایبورگ و پروژه‌هایی کمدی، اکنون قصد دارد به شکلات سازی روی آورد و کارخانه شکلات سازی ایلان ماسک را بنیانگذاری کند.

او به تازگی با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد:

«من قصد دارم یک کارخانه شکلات سازی بسازم و این کارخانه فوق العاده خواهد بود.»

پس از آن رسانه‌ها که تعجب کرده بودند، سعی کردند با او تماس بگیرند تا متوحجه بشوند قضیه جدی است یا این توییت هم یکی دیگر از شوخی‌های عجیب ماسک به شمار می‌رود. آنها در کمال تعجب متوجه شدند که او در این زمینه بسیار جدی است و در آینده‌ای اطلاعاتی در این زمینه اعلام خواهد کرد.

تماشا کنید: طرح اسپیس اکس برای سیستم حمل و نقل بین سیاره ای:

The post کارخانه شکلات سازی ایلان ماسک راه اندازی می‌شود appeared first on دیجیاتو.

تسلا از راه اندازی شبکه اشتراک سفر ماشین های خودران تا سال ۲۰۱۹ خبر می دهد

ایلان ماسک مدعی شد تسلا به راه اندازی سرویس حمل و نقل اینترنتی خود نزدیکتر شده و تا پایان سال آتی میلادی این شبکه به مراحل نهایی خواهد رسید.

این غول فناوری طی دیدار با سرمایه گذاران و تحلیلگران در رابطه با اهداف این کمپانی برای تاسیس شبکه حمل و نقل ماشین های خودران به نام «شبکه تسلا» سخن گفت.

طرح های تسلا برای راه اندازه شبکه مذکور دو سال قبل اعلام شده اما از آن زمان تا کنون خبرهای بیشتری در این رابطه منتشر نشده است.

ماسک در این رویداد سیستمی را تشریح کرد که در آن افراد ماشین هایشان را با هم به اشتراک گذاشته، در قالب لیفت یا اوبر آن را در اختیار هم قرار داده یا در عین حفظ مالکیت در مواقعی که با ماشین نیاز ندارد آن را به دیگران اجاره می دهند.

با این حال وی تاکید کرد برای پیاده سازی شبکه تسلا باید ابتدا مسئله خودران بودن حل شده و پلتفرم نرم افزاری لازم برای مدیریت شبکه اشتراک سفر توسعه داده شود. به گفته ماسک خودروهای تسلا سخت افزار لازم برای ناوبری خودران را دارند و با اعمال چند به روزرسانی نرم افزاری آماده بهره برداری در شبکه مذکور خواهند بود.

Gene Munster، از تحلیلگران شناخته شده اخیرا مدعی شد که ناوگان اشتراک سفر تسلا احتمالا تا سال ۲۰۲۳ راه اندازی شده و سودی بین ۲ تا ۶ میلیارد دلار را عاید این شرکت خواهد کرد.

در این رویداد علاوه بر شبکه حمل و نقل ماشین های خودران به نکات زیر هم اشاره شد:

  • احتمال تولید خودروی Model Y در اوایل ۲۰۲۰ که به گفته ماسک انقلابی در تولید را به همراه خواهد آورد.
  • انتشار آمار امنیت سیستم خودران هر سه ماه یکبار
  • عدم تعیین جایگزین برای «جیم کلر»، معاون پیشین بخش سیستم خودران

تماشا کنید: مقایسه عملکرد دو نسل مختلف از اتوپایلوت تسلا

The post تسلا از راه اندازی شبکه اشتراک سفر ماشین های خودران تا سال ۲۰۱۹ خبر می دهد appeared first on دیجیاتو.