چگونه با ورد مایکروسافت رزومه های کاری حرفه‌ای بسازیم؟

تهیه و ارسال رزومه یکی از کارهاییست که تقریبا همه ما در طول زندگی حرفه‌ایمان مجبور به انجام دادنش شده‌ایم. اما متاسفانه خیلی‌ها هستند که هنوز نمی‌دانند رزومه چیست و محتوای آن باید چطور باشد. به همین دلیل در این متن از نحوه تهیه رزومه کاری با ورد مایکروسافت برایتان می‌گوییم و به شما یاد می‌دهیم که چطور یک رزومه دقیق و مناسب برای خود تنظیم کنید.

رزومه چیست؟


به زبان ساده رزومه در اصل نامه‌ای است که آن را برای صاحب یک کسب و کار می‌نویسید. البته این نامه، یک نامه عادی هم نیست و باید طوری تنظیم و تهیه شود که صاحب آن کسب و کار را مجاب کند شما از پس مسولیت‌های سنگین آن شغل برمی‌آیید.

به طور کلی رزومه یک شرح حال دقیق از وضعیت کاری شماست. مثلا کجا درس خوانده‌اید، دارای چه مدرک تحصیلی هستید، سوابق کاریتان چیست، چه مهارت‌هایی دارید و اینکه چه دلیلی وجود دارد که باید آن شخص شما را استخدام کند.

این‌ها تمام چیزهایی هستند که باید حین تهیه رزومه کاری قید شوند. پس صریح و دقیق به تک تک مهارت‌ها و تجاربی که در طی سال‌ها کسب کرده‌اید اشاره کنید و تا جایی که امکانش هست متن‌تان را طوری با جزئیات بنویسید که برای خواننده متقاعد کننده باشد.

تهیه رزومه کاری با ورد مایکروسافت


از گذشته تا امروز نحوه ساخت و تهیه روزمه کاری دستخوش تغییرات اساسی شده. حالا به لطف اینترنت خوبی که تقریبا در دسترس عموم مردم قرار گرفته، برخی اصلا به خودشان زحمت هم نمی‌دهند که برای گرفتن یک شغل مناسب به تایپ سوابق کاریشان بپردازند.

بلکه خیلی راحت پشت یک دوربین موبایل می‌نشینند و در کمترین زمان ممکن از تمام تجربیات و مهارت‌هایشان می‌گویند و در بیشتر مواقع با ارسال همین ویدیوها کارهای خوبی را تصاحب می‌کنند. اما در این متن قرار نیست از چنین رزومه‌هایی برایتان بگوییم و می‌خواهیم به شما طبق همان روش‌های سنتی آموزش دهیم که چطور با استفاده از ورد مایکروسافت یک رزومه کاری مناسب برای خود تهیه کنید.

تهیه رزومه کاری با استفاده از قالب‌های آماده ورد


خوشبختانه ورد مایکروسافت تعداد زیادی قالب آماده برای ساخت رزومه دارد که شما به راحتی می‌توانید با استفاده از آن‌ها کار تهیه رزومه را تنها در چند دقیقه به پایان برسانید. از طرفی ظاهر و کیفیت برخی از این قالب‌ها نیز به معنای واقعی کلمه حرف ندارد اما در میانشان قالب‌هایی هم پیدا می‌شود که چنین ویژگی‌هایی را ندارند و می‌توان در موردشان گفت که چندان قابل استفاده نیستند.

به هر حال این شما هستید که انتخاب می‌کنید ظاهر رزومه‌تان چه شکلی باشد اما حواستان را جمع کنید که زیبایی رزومه نکته‌ حائز اهمیتی است و در جلب نگاه مخاطب اهمیت زیادی دارد. برای پیدا کردن قالب‌های مختص رزومه لازم نیست کار چندان پیچیده‌ای هم انجام دهید.

چرا که به محض باز کردن ورد مایکروسافت قالب‌های آماده‌ای به شما پیشنهاد داده می‌شود که می‌توانید از کدام روی یک صفحه خالی استفاده کنید. اما بیشتر این قالب‌ها مناسب بحث امروز ما نیستند و بهتر است از طریق نوار پیشنهادات روی گزینه «Resumes and Cover Letters» کلیک کنید تا تمام صفحه پر شود از قالب‌های آماده‌ای که مناسب تهیه رزومه کاری هستند.

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید قالب‌هایی با استایل‌های متفاوت در این بخش جای گرفته‌اند که بسته به سلیقه‌تان می‌توانید یکی را برای تنظیم رزومه خود انتخاب کنید. البته برخی از این قالب‌ها برای یک سری اهداف خاص طراحی شده‌اند که مطمئنا اگر به دنبال چنین اهدافی نیستید نباید به سراغ آن‌ها بروید.

علاوه بر این، همه قالب‌ها نیز به طور پیش فرض در ورد وجود ندارند و شما باید برخی از قالب‌های این لیست را دانلود کنید. البته دانلود این قالب‌ها کار سخت و پر زحمتی نیست. خوشبختانه حجم بسیار کمی هم دارند و تنها با کلیک رویشان و چند ثانیه صبر کردن می‌توانید به آن‌ها دسترسی کامل داشته باشید. اما زمانی که فرآیند دریافت قالب‌ها به پایان رسید فقط کافیست روی Create کلیک کنید تا سندی که دنبالش بودید در اختیارتان قرار بگیرد و نوبت به امر ویرایش برسد.

البته با تمام این اوصاف ممکن است از هیچ یک از قالب‌های آماده ورد خوشتان نیاید. حتی ممکن است که اصلا قالب‌های آماده‌ای که مایکروسافت برایتان ایجاد کرده برای هدف شما کاربردی نباشند. آن وقت مجبورید که خودتان یک قالب منحصر به فرد برای رزومه کاری خود بسازید.

ساخت یک قالب منحصر به فرد برای رزومه کاری


برای شروع یک صفحه خالی را باز کنید و برای ویرایش کلی آن آماده شوید. اولین چیزی که باید به سراغش بروید تعیین محدوده حاشیه متن است. به همین منظور به سراغ تب Layout بروید و روی Margins کلیک کنید.

با این کار یک منوی کشویی در مقابل‌تان باز می‌شود که حاوی تعداد زیادی حالت مختلف برای تعیین محدوده حاشیه است. اما شاید بیشتر آن‌ها مناسب کاری که شما می‌خواهید انجام دهید نباشند. پس یک راست به سراغ گزینه Custom Margins بروید و روی آن کلیک کنید.

پنجره بعدی جاییست که می‌توانید به صورت دستی حدود حاشیه‌های صفحه را تعیین کنید. حرفه‌ای‌ها می‌گویند در بهترین حالت، حاشیه متن یک روزمه باید از بالا ۱ اینچ، از پایین ۰.۶۳ اینچ، از راست ۰.۶۳ و از چپ ۶.۳ اینچ فاصله داشته باشد.

این اعداد شاید در ظاهر کمی عجیب به نظر برسند اما هدف این است که در این صفحه خالی تا جایی که امکانش هست به شرح سوابق خود بپردازید. پس باید به اندازه کافی فضا برای نوشتن داشته باشید که خوشبختانه با چنین متری این امکان در اختیارتان قرار می‌گیرد. کارتان که با محدوده و ابعاد حاشیه متن تمام شد روی OK کلیک کنید تا همه چیز برای نوشتن متن رزومه فراهم شود.

تصمیم گیری برای ارائه اطلاعات

حالا که محدوده حاشیه صفحه مشخص شد نوبت به این می‌رسد که اطلاعات شخصی خود را درون صفحه بریزید. به طور کلی اطلاعاتی که شما قرار است در متن رزومه خود ارائه دهید به این مربوط می‌شود که دنبال چه هستید و در کجا چه کارهایی را انجام داده‌اید.

در ضمن حین تهیه یک رزومه کاری باید به اولیت بندی‌ها نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. مثلا تجربه دو سال کار کردن متمادی در شغلی مرتبط با کاری که در حال حاضر دنبالش هستید خیلی مهمتر از این است که در چه دبیرستانی مشغول درس خواندن بودید.

پس به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید چرا که در غیر این صورت رزومه شما آن تاثیرگذاری لازم را روی خواننده نخواهد داشت. اما اگر به دنبال این هستید که رزومه‌تان آن تاثیرگذاری لازم را داشته باشد بهتر است به ترتیب از چنین سرفصل‌هایی استفاده کنید:

  • اطلاعات تماس
  • تجارب شغلی
  • تحصیلات
  • مهارت‌های جانبی

با همین سرفصل‌ها جلو بروید و سعی داشته باشید میان تمام مهارت‌ها و تجارب خود ارتباطی با کاری که دنبالش هستید پیدا کنید. تا جای ممکن نیز از ارائه مهارت‌ها و تجاربی که ربطی به شغل آینده‌تان ندارند صرف نظر کنید. چراکه ارائه چنین اطلاعاتی ممکن است باعث خسته شدن خواننده شود که مطمئنا این به نفع شما نیست.

مرتب کردن اطلاعات

روش‌های متفاوتی برای مرتب کردن اطلاعات ارائه شده در یک رزومه وجود دارد اما مسلما تاثیرگذارترین راه این است که با استفاده از هدینگ‌ها (Headings) متن رزومه تان را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید و اطلاعات با ربط و بی ربط هر بخش را درون جدو‌ل‌ها قرار دهید تا همه چیز تمیز و مرتبط باشد.

در کل هدف این است که رزومه شما متفاوت و در عین حال مرتبط باشد تا خواننده حتی با یک نگاه کلی نیز به آن جذب شود. در تصویر زیر به خوبی می‌توان دید که سعی شده با یک سری نقطه چین ظاهر متفاوتی به رزومه بخشیده شود که این در نوع خود کار جالب و در عین حال متفاوتی است.

برای شروع باید به دنبال هدینگی بگردید که مناسب رزومه‌تان است. به همین خاطر به سراغ تب Home بروید تا بتوانید از طریق بخش Styles نمونه‌هایی از هدینگ‌های مختلف را ببینید. اگر نتوانستید هدینگ مورد نظر خود را پیدا کنید نگران نشوید.

خوشبختانه ورد به شما این اجازه را می‌دهد که هدینگ‌های منحصر به فرد خودتان را بسازید. برای دسترسی به این موضوع روی پیکانی که در تصویر زیر به خوبی قابل مشاهده هست کلیک کنید.

با این کار منویی در مقابلتان باز می‌شود که حاوی سه گزینه متفاوت است. به سراغ Create a Style بروید و روی آن کلیک کنید.

به محض کلیک روی این گزینه پنجره Create New Style from Formatting روی صفحه نقش می‌بندد. تنها کاری که در این بخش باید انجام دهید این است که برای استایل خود یک نام انتخاب کنید. اما زمانی که کارتان تمام شد روی Modify کلیک کنید تا کار یک مرحله به جلو برود.

با این کار حالا باید صفحه‌ای در مقابلتان ظاهر شده باشد که حاوی تعداد زیادی ابزار تغییر دهنده فرمت است. متاسفانه برای تغییر فونت‌ استایل‌تان، گزینه‌های خیلی زیادی پیش رویتان نیست. پس به انتخاب یک فونت تمیز که قابلیت خوانده شدن داشته باشد بروید.

علاوه بر این اگر خوب دقت کنید می‌بینید که گزینه Add to the Styles gallery به صورت پیش فرض فعال است. بهتر است که آن را به حال خودش رها کنید تا از این پس حین نوشتن یک رزومه بتوانید دسترسی راحت‌تری به استلایلی که برای آن‌ها ساختید داشته باشید. اما زمانی که تغییرات‌تان تمام شد روی OK کلیک کنید تا شرایط برای قدم گذاشتن در ادامه مسیر فراهم شود.

حال در ادامه کار را با تایپ اولین هدینگ‌تان شروع کنید. برای مثال ما کار را از سرفصل «تجارب شغلی» شروع می‌کنیم. زمانی که کار تایپ این سرفصل با استفاده از استایل ساخته شده تمام شد، اینتر بزنید و در زیر اولین هدینگ، یک جدول برای ارائه اطلاعات مربوط به این بخش بسازید. برای این کار به سراغ تب Insert بروید و روی Table کلیک کنید.

حالا بر اساس اطلاعاتی که در دست دارید، جدولی مناسب و بدون ستون بسازید. البته حواستان باشد که هر سطر این جدول متعلق به یکی از تجربیات شماست و نباید یک تجربه متفاوت را در همان ستون قبلی تایپ کنید.

مثلا اگر تا حالا در طول زندگی‌تان تنها بر سر سه شغل مختلف مشغول به کار بودید باید یک جدول سه سطری داشته باشید. این یعنی زمانی که کارتان تمام شد باید در رزومه‌تان چیزی شبیه به تصویر زیر قابل مشاهده باشد.

البته در انتهای کار، حاشیه‌های زشت جدول‌ها را حذف می‌کنیم اما الان وقت آن رسیده که به ارائه اطلاعات شغلی خود مشغول شوید. برای این کار بهتر است اول عنوان شغلی که پیشتر به آن مشغول بودید را به صورت بولد شده به نمایش در آورید و در زیر آن به صورت خلاصه وضعیت شغلی‌تان را در آن دوره شرح دهید. در ضمن شاید بد نباشد که رنگ عنوان شغل پیشین خود را نیز تغییر دهید تا بیشتر توی چشم باشد.

کارتان که تمام شد نوبت به این می‌رسد که حاشیه‌ جدول را حذف کنید. برای این کار، ابتدا روی جدول مورد نظر کلیک کنید. سپس به سراغ تب Design بروید و از بخش Table Tools روی Borders کلیک کنید.

اگر می‌خواهید رزومه‌تان ظاهر ساده‌ای داشته باشد، خیلی راحت با انتخاب گزینه No Border تمام خطوطی که دور جدول کشیده شده‌اند را حذف کنید. اما اگر دوست دارید رزومه زیباتری داشته باشید شاید بد نباشد گزینه Borders and Shading را امتحان کنید.

با انتخاب گزینه Borders and Shading ابزار مختلفی در اختیارتان قرار می‌گیرد که می‌توانید بسته به سلیقه‌تان نوع نمایش حاشیه جدول‌ها را تغییر دهید. پس هر چه خلاق‌تر باشید رزومه زیباتری خواهید داشت. اما زمانی که کارتان که تمام شد روی OK کلیک کنید تا کار تمام شود.

حالا تمام این مراحل را برای مابقی بخش‌ها نیز تکرار کنید تا رزومه نهاییتان شبیه به چنین چیزی شود.

The post چگونه با ورد مایکروسافت رزومه های کاری حرفه‌ای بسازیم؟ appeared first on دیجیاتو.

محدودیت ۲۸۰ کاراکتری، کاربران توییتر را مودب تر کرده است

سال گذشته توییتر محدودیت کلمات به کار رفته در پست‌هایش را افزایش داد و کاربران می توانستند توییت های متشکل از ۲۸۰ کاراکتر پست کنند. حال فراهم شدن امکان انتشار توییت‌های طولانی تر موجب شده که کاربران مودب‌تر از قبل سخن بگویند و دیالوگ‌های بیشتری بین آنها برقرار گردد.

بر اساس تحقیقات یک ساله انجام شده، این شبکه اجتماعی اعلام کرده که کاربرانش نسبت به قبل توییت‌های مودبانه‌تری پست می‌کنند چرا که طی سال گذشته تعداد بکار رفتن کلمه لطفاً ‌(Please) و متشکرم (Thank you) به ترتیب ۵۴ و ۲۲ برابر بیشتر شده است.

از سوی دیگر افزایش محدودیت تعداد کاراکتر‌ موجود در پست‌های مختلف موجب شده دیگر کاربران مجبور نباشند سراغ گزینه‌های کوتاهتری نظیر gr8، b4 و sry بروند و بدون نگرانی کلمات کامل را بکار ببرند.

علاوه بر این، کاربران توییتر با پست‌هایشان بیشتر دیالوگ بر قرار می‌کنند و مکالمه‌ های بیشتری میان آنها ایجاد می‌شود. برای مثال استفاده از علامت سوال یعنی ؟ در توییتر ۳۰ درصد بیشتر از قبل شده و کاربران بیشتری به این سوالات پاسخ می‌گویند.

با این وجود هنوز، بیشتر توییت‌های موجود به رقم محدود کننده‌ی هود یعنی ۲۸۰ کاراکتر نمی‌رسند و تنها ۱۲ درصد توییت کاربران بیشتر از ۱۴۰ کاراکتر دارند. این در حالی است فقط یک درصد توییت‌ها به رقم محدودیت ۲۸۰ کاراکتری می‌رسند.

سال گذشته کاربران به افزایش تعداد کاراکتر‌های توییتر روی خوشی نشان ندادند و اغلب بازخوردها به نظر منفی بوده است. برخی باور دارند که این اقدام، نشانه ای دیگر از بی میلی توییتر برای تقابل با موضوعات بزرگتر است. به جای ساخت ابزارهای بهتر برای گزارش کردن تعرض‌های آنلاین یا سریعتر حذف کردن محتوای توهین آمیز، این شرکت قابلیتی را ارائه می دهد که عمده کاربران درخواستی برای آن نداشته اند.

این گفته توسط کاربران زیادی دوباره توییت شده و هنوز کاربران بر خلاف مسئولین این شبکه اجتماعی باور دارند که روزانه محتوای توهین آمیز زیادی منتشر می‌شود و کلمات مودبانه بکار رفته در این شبکه نمی‌تواند معیار مطلوبی برای مودب تر شدن کاربران به شمار رود.

The post محدودیت ۲۸۰ کاراکتری، کاربران توییتر را مودب تر کرده است appeared first on دیجیاتو.

آشنایی با ۷ ویروس کامپیوتری خطرناک که باید مراقب آن‌ها باشید

مثل ویروس‌هایی که در بدن آدم‌هاست، ویروس‌های کامپیوتری هم انواع مختلفی دارند و می‌توانند تاثیرات متفاوتی روی کامپیوتر شما داشته باشند.

واضح است که کامپیوتر خودش نمی‌تواند چند هفته‌ای را استراحت کند و با استفاده آنتی بیوتیک این ویروس‌ها را از بین ببرد. این ویروس‌ها ممکن است اثرات جبران ناپذیری روی کامپیوتر‌ها داشته باشند؛ فایل‌های شخصی را حذف کنند، به دزدی اطلاعاتتان بپردازند و به راحتی در شبکه‌ی کامپیوتری ادارات و سازمان‌ها پخش شوند.

در این مطلب می‌خواهیم شما را با ۷ ویروس کامپیوتری خطرناک و کار‌هایی که می‌توانند انجام دهند آشنا کنیم. این مطلب را از دست ندهید.

۱. ویروس Boot Sector

از نگاه یک کاربر ویروس‌های بوت سکتور از خطرناک‌ترین ویروس‌ها به شمار می‌روند. از بین بردن این نوع ویروس‌ها دشوار است و عموما نیازمند فرمت کامل سیستم است. این ویروس می‌تواند بوت رکورد را کدگذاری کند و دسترسی به آن را از بین ببرد. اگر اتفاق یاد شده پیش بیاید، راهی به جز فرمت کلی سیستم نخواهید داشت.

این ویروس‌ها عموما از طریق هارد اکسترنال و فلش دیسک‌ها انتقال پیدا می‌کنند. اوج فراگیر بودن این ویروس‌ها در دهه‌ی ۹۰ میلادی بود که استفاده از فلاپی دیسک‌ها رواج داشت. البته هنوز هم می‌توانید این فایل‌ها را در USB درایو‌ها و ایمیل‌ها مشاهده نمایید. خوشبختانه با توجه به پیشرفت‌هایی که معماری BIOS در سال‌های اخیر تجربه کرده است در صورت حمله‌ی این ویروس‌ها مقاوم خواهد بود.

۲. ویروس Direct Action

ویروس Direct Action یکی از دو نوع اصلی ویروس‌هاست که می‌تواند فایل‌ها را آلوده کند (نوع دیگر ویروس‌های ساکن هستند). این ویروس که به عنوان ویروس «فعال» شناخته می‌شود خودش را مخفی نمی‌کند و تلاش می‌کند همه‌ی حافظه‌ی کامپیوترتان را آلوده کند.

این ویروس عموما در فایل‌های exe و com قابل مشاهده هستند. اگر کسی یکی از این فایل‌های آلوده را اجرا کند، ویروس Direct Action در کامپیوتر متولد می‌شود و ابتدا محل مورد نظر و به تدریج همه‌ی کامپیوتر را آلوده می‌نماید.

البته این ویروس نمی‌تواند فایل‌های شخصی را حذف کند و یا سرعت کامپیوترتان را کاهش دهد. البته شاید موفق شود دسترسی به برخی از فایل‌ها را با مشکل رو به رو کند، اما به راحتی توسط برنامه‌های آنتی ویروس قابل تشخیص است و از بین خواهد رفت.

۳. ویروس Resident یا ساکن

ویروس‌های ساکن یکی از اصلی ترین ویروس‌هایی هستند که فایل‌ها را آلوده می‌کنند. بر خلاف Direct Action که باید با اجرا شدن یک فایل متولد می‌شدند، ویروس Resident خودش به صورت خودکار در سیستم متولد می‌گردد. این ویروس‌ها باعث می‌شوند که حتی در صورت حذف اصلی ترین فایل آلوده، آلودگی در کامپیوتر پنهان باقی بماند. به همین دلیل تحلیلگران این ویروس را خطرناک تر از Direct Action می‌دانند.

با توجه به نوع برنامه نویسی ویروس، یافتن و حذف آن‌ها می‌تواند دشوار باشد. ویروس‌های ساکن را می‌توان در دو حوزه قرار داد: ویروس‌هایی که با سرعت بالا سرایت می‌کنند و ویروس‌هایی که به آهستگی سرایت می‌کنند. گروه اول می‌توانند با سرعت بیشتری سیستم را آلوده کنند اما ساده‌تر پیدا خواهند شد. گروه دوم اما با سرعت پایین‌تری پخش می‌شوند ولی پیدا کردنشان کار بسیار دشواری خواهد بود.

در بدترین شرایط، این ویروس‌ها می‌توانند حتی خود را در فایل‌های مربوط به آنتی ویروس‌ها پنهان کنند و برخی از ابزار‌های این نرم افزار را هم به آلودگی بکشانند. برای از بین بردن این ویروس‌ها شما باید از ابزار‌های قدرتمند و خاص استفاده کنید. آنتی ویروس‌ها به تنهایی نمی‌توانند برای از بین بردن ویروس‌های ساکن کافی باشند.

۴. ویروس‌ چند جزئی

در حالی که بسیاری از ویروس‌ها علاقمندند تا یک خرابکاری را به انجام برسانند، برخی دیگر از ویروس‌ها وجود دارند که به یک خرابکاری بسنده نمی‌کنند. این نوع ویروس می‌تواند به روش‌های مختلف کامپیوتر را آلوده کند و متد‌های مختلفی را با توجه به نوع برنامه نویسی شدن و سیستم عاملی که آلوده کرده است به انجام برساند.

این ویروس‌ها می‌توانند به طور همزمان هم فایل‌های اجرایی را آلوده کنند و هم سکتور‌های بوت را مورد حمله قرار دهند. این حمله‌ی چند طرفه، کمی کار از بین بردنشان را دشوار خواهد کرد. حتی اگر فایل‌های یک کامپیوتر را به طور کامل بررسی و از آلودگی پاک کنید اگر ویروس در سکتور بوت باقی مانده باشد، به راحتی با روشن شدن کامپیوتر مجددا در سیستم فراگیر خواهد شد.

۵. ویروس پولیمورفیک یا چندریخت

سیمنتک بر این عقیده است که تشخیص ویروس‌های پولیمورفیک بسیار دشوار است. این شرکت معروف در زمینه‌ی امنیت کامپیوتر‌ها ادعا می‌کند که شرکت‌های تولید کننده‌ی آنتی ویروس‌ها باید روز‌ها و ماه‌ها برای ایجاد روش‌هایی برای یافتن این ویروس‌ها زمان صرف کنند.

اما چرا مقاومت در برابر ویروس پولیمورفیک دشوار است؟ کافیست به نام این ویروس توجه کنید. یک آنتی ویروس می‌تواند تنها یک نوع از یک ویروس را وارد لیست سیاه خود نماید. اما ویروس چند ریخت همانطور که از نامش پیداست، می‌تواند با تغییر الگو‌های باینری خود هربار شکل خود را تغییر دهد تا برای یک آنتی ویروس کاملا جدید و تازه به نظر برسد.

۶. ویروس Overwrite

ویروس Overwrite می‌تواند ترسناک‌ترین ویروس باشد. حتی اگر کل سیستم را به خطر نیندازد. این موضوع به این خاطر است که این ویروس می‌تواند به سرعت همه‌ی فایل‌های آلوده را حذف کند. تنها راه از بین بردن این ویروس حذف کردن فایل آلوده است و واضح است که با این کار، شما فایل خود را نیز از دست خواهید داد. این ویروس می‌تواند همه نوع فایل‌ها را تهدید کند.

ویروس‌های Overwrite کمتر قابل مشاهده‌اند و بیشتر از طریق ایمیل‌ها انتقال پیدا می‌کنند. تشخیص این ویروس‌ها در ایمیل برای کاربران ساده کمی دشوار به نظر می‌رسد. این ویروس‌ها در سال ۲۰۰۰ و با حضور ویندوز ۲۰۰۰ و ویندوز NT در اوج خود قرار داشتند و کامپیوتر‌های زیادی را آلوده کرده بودند.

۷. ویروس Spacefiller

این ویروس‌ها که تحت عنوان «ویروس حفره‌ها» نیز شناخته می‌شوند از همه‌ی ویروس‌های یاد شده باهوش تر به نظر می‌رسند. یکی از راه‌های معمول ویروس برای آلوده کردن کامپیوتر‌ها این است که خود را به یک فایل بچسبانند و با آلوده کردن آن به نقاط دیگر کامپیوتر سرایت کنند.

اما Spacefiller‌ها تلاش می‌کنند تا فضای خالی در حافظه را بیابند و خود را در آن بخش‌ها پنهان کنند. این روش به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به راحتی بتوانند یک برنامه را بدون تغییر کد‌ها و حجمی که دارد آلوده کنند. خوشبختانه این ویروس‌ها به ندرت پیدا می‌شوند اما فراگیر شدن فایل‌های ویندوز پرتابل ممکن است به آن‌ها جان دوباره‌ای بدهد.

The post آشنایی با ۷ ویروس کامپیوتری خطرناک که باید مراقب آن‌ها باشید appeared first on دیجیاتو.

با این ترفند سرعت بوت شدن ویندوز را افزایش دهید

کامپیوتر‌های مدرن با صد‌ها فرایند و سرویس مختلف طوری طراحی شده‌اند تا سیستم عامل بتواند همه‌ی وظایفش را به درستی انجام دهد. اما گاهی وقتی که یک نرم افزار یا یک سرویس جدید به ویندوز خود اضافه می‌کنید، ممکن است در تعامل با برخی از سرویس‌های پیش فرض سیستم عامل دچار اختلال شود و در نهایت شما را با ارور‌ها و کرش‌های پیاپی برنامه‌هایتان مواجه نماید و از همه مهمتر باعث پایین آمدن سرعت کامپیوترتان شود.

شما می‌توانید برای یک بوت سریع از Safe Mode استفاده کنید. رویکردی که یک ویندوز خام با غیر فعال بودن همه‌ی سرویس‌ها را برایتان به ارمغان می‌آورد. اما این موضوع باعث می‌شود بسیاری از سرویس‌ها اجرا نشود و در نتیجه در محیط سیستم عامل در حالت Safe Mode احساس خوشایندی نداشته باشید.

به جای این کار می‌توانید از روش‌هایی دیگر نسبت به بالا بردن سرعت بالا آمدن ویندوز و یافتن سرویسی که باعث ایجاد مشکلات می‌شود، اقدام کنید. شما می‌توانید به غیر فعال کردن برخی سرویس‌های بیهوده که در صورت عدم حضورشان هیچ کمبودی احساس نمی‌شود بپردازید.

به یاد داشته باشید پیش از انجام مراحل زیر، از همه‌ی اطلاعاتتان یک بک آپ داشته باشید. البته این روش هیچ تهدیدی برای فایل‌های شما تلقی نمی‌شود اما به هر حال داشتن بکاپ از داده‌ها را همیشه توصیه می‌کنیم.

همچنین روشی که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم برای کامپیوتر‌هایی که بخشی از شبکه هستند جوابگو نخواهد بود و بهتر است از این روش برای کامپیوتر‌هایی که در شرکت‌ها وجود دارند استفاده نکنید.

افزایش سرعت ویندوز در بوت شدن

ابتدا کلید‌های ترکیبی Win + R را بزنید تا پنجره‌ای شبیه به شکل زیر باز شود. سپس در آن msconfig را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید.

وقتی MSConfig باز شد، به تب Services بروید تا لیستی از تمام سرویس‌هایی که در حال اجرا در سیستم عامل هستند را مشاهده نمایید. زیر این پنجره گزینه‌ی Hide All Microsoft Services را فعال کنید و سپس گزینه‌ی Disable All را بزنید. این کار همه‌ی سرویس‌های غیر مایکروسافتی را غیر فعال خواهد کرد. حالا Apply را بزنید و سپس روی OK کلیک کنید. کار تمام شده است.

حالا احتمالا با پنجره‌ای کوچک مثل تصویر زیر مواجه خواهید شد. روی گزینه‌ی Exit Without Restart کلیک کنید. البته بعد از پایان فرایند باید کامپیوتر خود را ریستارت کنید تا تغییرات شما اعمال شود.

حالا باید همه‌ی برنامه‌هایی که در هنگام بوت شدن ویندوز اجرا می‌شوند را مدیریت کنید و بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که نیازی به آن ندارید را غیر فعال کنید.

برای این کار Ctrl+Shift+Escape را بزنید تا Task Manager باز شود. در این پنجره به تب Startup بروید.

از اینجا باید اپلیکیشن‌هایی که در هنگام بوت ویندوز اجرا می‌شوند و از سرعت بالا آمدن ویندوز می‌کاهند را غیر فعال کنید تا جلوی اجرا شدنشان در هنگام بوت را بگیرید.

برای این کار روی اپلیکیشنی که می‌خواهید آن را غیر فعال کنید کلیک کرده و سپس گزینه‌ی Disable را بزنید.

بعد از آنکه اپلیکیشن‌ها را غیر فعال کردید، کامپیوتر خود را ریستارت کنید. بعد از آنکه ویندوز مجددا اجرا شد، احتمالا باید افزایش سرعت ویندوز در بوت شدن را متوجه شوید.

بعد از اینکار دیگر خبری از اجرا شدن سرویس‌های سنگین نخواهد بود و ویندوز با سرعت بیشتری اجرا می‌گردد. اگر پیش از این در هنگام اجرای ویندوز با ارور مواجه می‌شدید و حالا مشکلتان حل شده می‌توانید به فعال کردن سرویس‌های مورد نظر خود اقدام کنید.

یکی یکی آن‌ها را فعال کنید و سپس به ریستارت کردن کامپیوتر خود بپردازید. هرزمان با مشکل مشابه رو به رو شدید، سرویس یا اپلیکیشنی که در استارتاپ باعث این مشکل می‌شود را یافته‌اید. حالا می‌توانید نسبت به غیر فعال کردن آن برای همیشه اقدام کنید و بقیه‌ی سرویس‌ها را فعال نگاه دارید.

هر زمان که بخواهید همه چیز را به حالت اول برگردانید، کافیست به MSConfig بروید و گزینه‌ی Enable All را بزنید. همچنین با رفتن به Task Bar و Enable کرد همه‌ی اپلیکیشن‌ها می‌توانید بخش Startup ویندوز را نیز به حالت اولیه برگردانید.

The post با این ترفند سرعت بوت شدن ویندوز را افزایش دهید appeared first on دیجیاتو.

چگونه با استفاده از مرورگرها به دانلود فایل‌ های فلش بپردازیم؟

سال‌ها پیش به لطف فایل‌های فلش، اینترنت جای جالب‌تر و تعاملی‌تری شد. اما حالا که دوران این دسته از فایل‌ها تقریبا به سر آمده شاید بد نباشد یاد بگیرید چطور با مرورگرها فایل‌های فلش محبوب خود را دانلود و آرشیو کنید. در این متن به این موضوع خواهیم پرداخت.

دانلود فایل های فلش به کمک گوگل کروم


برای دانلود فایل های SWF از طریق مرورگر کروم باید به سراغ ابزاری بروید که بیشتر محبوب دل توسعه دهندگان وب است. البته نگران نشوید استفاده از این ابزار سخت نیست و فقط کافیست مراحلی را که در ادامه به آن‌ها می‌پردازم قدم به قدم دنبال کنید.

برای شروع با استفاده از کروم به سراغ یک ویدیو فلش بروید و بگذارید به طور کامل بارگذاری شود. حالا یک فضای خالی در صفحه پیدا کنید و پس از یک راست کلیک به انتخاب گزینه Inspect Element بپردازید.

دانلود فایل های فلش

با این کار ابزار توسعه گوگل کروم در اختیارتان قرار می‌گیرد و می‌توانید در آن به تمام المان‌های به کار رفته در آن صفحه وب دست پیدا کنید.

دانلود فایل های فلش

به جای اینکه در میان آن همه کد عجیب و غریب به دنبال آن فایل SWF بگردید، به سراغ آیکون ذره بین بروید. با کلیک روی آیکون ذره بین به شما این اجازه داده می‌شود که با کلیک روی یک المان خاص به کد‌های آن دسترسی پیدا کنید. پس کنترل این ابزار کاربردی را به دست بگیرید و با کلیک روی فایل SWF مورد نظر، محل قرارگیری کدهای آن را کشف کنید.

دانلود فایل های فلش

حالا آدرس سایتی که در میان کد‌ها به آن اشاره شده را بردارید و در نوار آدرس کروم کپی کنید. سپس منوی کشویی کروم را باز کنید و با انتخاب گزینه Save page as به ذخیره فایل فلش مورد نظر بپردازید.

دانلود فایل های فلش به کمک فایرفاکس


برای دانلود یک فایل فلش از طریق فایرفاکس، اول باید به سراغ صفحه‌ای بروید که فایل فلش مورد نظرتان در آن جاسازی شده و بگذارید که کاملا فرآیند بارگذاری به پایان برسد. سپس روی فضای خالی صفحه راست کلیک کنید و از میان گزینه‌های موجود در منوی متنی، به سراغ Page Info بروید.

دانلود فایل های فلش

با این کار باکس مربوط به Page Info برایتان باز می‌شود که به طور عمومی ۵ تب در آن قابل مشاهده است. حالا روی تب Media کلیک کنید تا تمام مدیای به کار رفته در آن صفحه وب در اختیارتان قرار بگیرد.

دانلود فایل های فلش

سپس روی Type کلیک کنید تا تمام المان‌های به کار رفته در آن صفحه بر اساس نوعشان مرتب شوند. حالا در راستای پیدا کردن آن فلش فایل، تمام المان‌هایی که از جنس Embed هستند را زیر نظر بگیرید. زمانی که فایل فلش مورد نظرتان را پیدا کردید آن را هایلایت و روی کلید Save as کلیک کنید.

دانلود فایل های فلش به کمک اینترنت اکسپلورر


دانلود فایل های فلش از طریق اینترنت اکسپلورر کمی با دو روش دیگر متفاوت است. برای شروع کار ابتدا با حساب ادمین خود وارد ویندوز شوید و بگذارید که اینترنت اکسپلورر صفحه‌ای که فایل فلش مورد نظر در آن جاسازی شده را به طور کامل بارگذاری کند.

سپس به سراغ کنترل پنل سیستم بروید و از طریق Folder Options، گزینه Show hidden files and folders را فعال و گزینه‌های Hide protected Operating System Files و Hide Extensions for Known Filetypes را غیر فعال کنید.

دانلود فایل های فلش

حالا از طریق فایل اکسپلورر ویندوز مسیر UsernameAppDataLocalMicrosoftWindowsTemporary Internet FilesLowContent.IE5 را طی کنید. با ورود به پوشه Content.IE5 احتمالا چند پوشه دیگر را خواهید دید.

دانلود فایل های فلش

آن‌ها را باز کنید و به صورت دستی به دنبال فایل SWF مورد نظرتان بگردید.

دانلود فایل های فلش

در نهایت زمانی که فایل فلش مورد نظرتان را پیدا کردید، فایل آن را بردارید و در لوکیشنی دلخواه کپی کنید.

The post چگونه با استفاده از مرورگرها به دانلود فایل‌ های فلش بپردازیم؟ appeared first on دیجیاتو.

گوگل با نسخه ۷۱ کروم همه تبلیغات سایت های مخرب را مسدود می کند

گوگل قصد دارد تمامی تبلیغات سایت هایی که با نمایش تبلیغات اقدام به فریب دادن و اغفال کاربران وب می کنند را به طور کامل مسدود کند.

قرار است در نسخه ۷۱ مرورگر کروم که در ماه آتی میلادی عرضه می شود به طور خودکار تمامی تبلیغات سایت هایی که اقدام به نمایش تبلیغات مخرب می کنند مسدود شوند. این موضوع در راستای تلاش های گوگل برای حفاظت از کاربران در برابر محتوایی است که به طور عمدی کاربر را گمراه می کنند.

در تشریح این موضوع به تبلیغاتی اشاره شده که حتماً پیشتر با آنها روبرو شده اید: وبسایتی را مشاهده می کنید و ناگهان تبلیغ پاپ آپ (معمولاً حاوی پیام های هشدار مرتبط با سیستم کامپیوتر) روی آن نمایش داده می شود. روی علامت X بالای آن کلیک می کنید تا آن را ببندید ولی متوجه می شوید که این علامت در واقع یک لینک برای باز کردن صفحه دیگر سایت بوده است. گاهی از این روش استفاده می شود تا کاربر هدف حمله فیشینگ قرار بگیرد و اطلاعات شخصی سرقت شود.

کروم 71

پیش از این هم گوگل تلاش هایی برای مسدود کردن تبلیغات پاپ آپ کرده بود. در نسخه ۶۸ کروم از سایت هایی که به دلیل ارائه تجربه مزاحم گزارش شده بودند امکان باز کردن صفحات در تب جدید سلب شده بود. اما این بار گوگل یک قدم فراتر رفته و تمام تبلیغات سایت هایی که سابقه استفاده از چنین روش هایی دارند را مسدود می کند.

از آنجایی که نسخه ۷۱ کروم در ماه آتی میلادی عرضه می شود مالکان وبسایت ها ۳۰ روز مهلت دارند تا چنین تبلیغاتی را از وبسایت احتمالاً گزارش شده خود حذف کنند. در غیر این صورت حتی صرف نظر از اینکه وبسایت در رده فریب دهنده ها دسته بندی شده باشد یا خیر، ممکن است کروم تمامی تبلیغات نمایش داده شده در آن را مسدود کند.

در نهایت باید اشاره کرد که گوگل گزینه ای برای غیر فعال کردن این قابلیت را نیز در کروم ۷۱ در نظر گرفته است. از آنجایی که احتمالاً عمده کاربران این گزینه را در حالت پیش فرضِ فعال رها می کنند انتظار می رود همین قابلیت برای برخی مالکان سایت ها انگیزه اصلاح رفتارها را ایجاد کند.

اگر مالک وبسایت هستید می توانید با مراجعه به کنسول جستجوی گوگل و با استفاده از بخش گزارش تجارب سوء استفاده بررسی کنید که آیا وبسایت شما دارای چنین محتوایی است یا خیر.

The post گوگل با نسخه ۷۱ کروم همه تبلیغات سایت های مخرب را مسدود می کند appeared first on دیجیاتو.

چه تفاوتی میان واتس اپ و واتس اپ بیزینس وجود دارد؟

در ژانویه ۲۰۱۸، واتس اپ از اپلیکیشن جدیدی پرده برداشت که برای کمک به فعالیت کسب و کارهای کوچک طراحی شده بود. این اپلیکیشن WhatsApp Business نام گرفت و در کنار دارا بودن ویژگی‌های بیشتر به صاحبین کسب و کارهای نو پا این اجازه را می‌دهد که با مشتری‌هایشان تعامل بیشتری داشته باشند.

با این حال، هنوز بسیاری از کاربران نمی‌دانند که چه تفاوت‌هایی میان این دو نسخه از واتس اپ وجود دارد. به همین خاطر در ادامه این متن از تفاوت‌های میان واتس اپ و واتس اپ بیزینس برایتان می‌گویم.

لوگوی متفاوت


شاید اولین تفاوت مشهود میان واتس اپ و واتس اپ بیزینس به لوگوی این دو اپ مربوط شود. به طور کلی نماد گوشی تلفن از لوگوی واتس اپ بیزینس حذف شده و یک حرف «B» جای آن را گرفته.

تفاوت میان واتس اپ و واتس اپ بیزینس

شناسایی چت‌ها


در ضمن اگر حساب کاریتان یک پیام جدید دریافت کند واتس اپ با نمایش نوار کوچکی به شما یادآوری می‌کند که موضوع این بحث کاملا کاریست.

تفاوت میان واتس اپ و واتس اپ بیزینس

در دسترس بودن


متاسفانه دسترسی به اپ واتس اپ بیزینس هنوز برای تمام کاربران ممکن نشده و فقط اندرویدی‌ها قادر به دریافت آن هستند. اما نگران نباشید نسخه iOS نیز در حال توسعه است.

شرح کسب و کار


در واتس اپ بیزینس شما می‌توانید یک صفحه مناسب برای کسب و کارتان بسازید و اطلاعاتی چون آدرس، شرح کسب و کار، ساعات کاری و لوکیشن خود را در آن قرار دهید. به لطف این موضوع مشتری‌ها به راحتی می‌توانند از جزئیات کسب و کار شما مطلع شوند و به تبع وقتتان کم تر به توضیح دادن اضافی تلف خواهد شد.

تفاوت میان واتس اپ و واتس اپ بیزینس

پاسخ‌های سریع


واتس اپ بیزینس ویژگی جالبی هم به نام Quick Reply دارد که با آن می‌توان خیلی سریع تر به یک سری از پیام‌ها پاسخ داد. به لطف این موضوع شما می‌توانید برای پاسخ به برخی سوالات پرتکرار از پاسخ‌های از پیش تعریف شده استفاده کنید و کمی بیشتر برای خود وقت بخرید. برای استفاده از پاسخ های آماده کافیست از کلید «/» استفاده کنید و به انتخاب یکی از پاسخ‌های آماده بپردازید.

تفاوت میان واتس اپ و واتس اپ بیزینس

خوش آمد گویی


علاوه بر این، واتس اپ بیزینس به شما اجازه می‌دهد که برای مشتری‌های تازه خود پیام خوش آمد گویی نیز تنظیم کنید. با این کار، هر فردی که به حساب کاری شما پیام بفرستد به صورت خودکار یک پیام از پیش تعریف شده دریافت خواهد کرد که متن آن بهتر است معرف کسب و کار شما باشد.

تفاوت میان واتس اپ و واتس اپ بیزینس

اطلاعیه عدم سرویس دهی


یکی دیگر از ویژگی‌های جالب واتس اپ بیزینس، ویژگی Away Message است که با آن می‌توانید برای زمان‌هایی که سرویس‌دهی ندارید، پیامی منحصر به فرد تعیین کنید تا در آن ساعات برای مراجعه کنندگان ارسال شود.

تفاوت میان واتس اپ و واتس اپ بیزینس

برچسب گذاری


برای متمایز کردن چت‌‌ها واتس اپ بیزینس به شما اجازه می‌دهد که روی آن‌ها بر چسب بگذارید. به لطف این موضوع به راحتی می‌توانید روی چت‌های مختلف، برچست‌های گوناگون بگذارید و به این طریق آن‌ها را دسته بندی کنید.

تفاوت میان واتس اپ و واتس اپ بیزینس

جستجوی دقیق تر


علاوه بر تمام ویژگی‌های اضافه‌ای که واتس اپ بیزینس دارد، باید به این هم اشاره کنم که شما در این اپلیکیشن قادر به جستجوی دقیق تر در میان چت‌هایتان نیز هستید. این یعنی شما می‌توانید پیش از شروع فرآیند جستجو، فیلترهایی را در نظر بگیرید و بازه جستجو را محدود کنید تا زودتر به چیزی که دنبالش هستید برسید.

تفاوت میان واتس اپ و واتس اپ بیزینس

لینک کوتاه


همانند واتس اپ معمولی، واتس اپ بیزینس نیز می‌تواند برای هر کاربر یک لینک کوتاه اختصاصی ایجاد کند. البته بر خلاف نسخه معمولی، واتس اپ بیزینس این کار را به صورت خودکار انجام می‌دهد تا مشتری‌ها خیلی راحت بتوانند با پیدا کردن و لمس این لینک‌های کوتاه به درگاه ارتباطی فروشنده‌ها متصل شوند.

تفاوت میان واتس اپ و واتس اپ بیزینس

ساخت حساب کاربری با تلفن‌های ثابت


جدای از همه این‌ها بر خلاف قوانینی که بر نسخه معمولی واتس اپ حاکم است در واتس بیزینس می‌توانید حتی با تلفن‌های ثابت نیز حساب کاربری ایجاد کنید.

The post چه تفاوتی میان واتس اپ و واتس اپ بیزینس وجود دارد؟ appeared first on دیجیاتو.

ترفندهای جالب نرم افزار VLC که شاید نمی دانستید

اگر با VLC media player کار کرده باشید حتما می دانید که این مدیا پلیر قدرتمند پر است از ویژگی های مختلف و کاربردی. اما اگر تا حالا به سراغ این مدیا پلیر چند منظوره نرفته اید در این مطلب به چند مورد از ویژگی های کاربردی و ترفندهای جالب آن خواهیم پرداخت. شاید ترغیب شدید و به سراغش رفتید.

ریپ و تبدیل فرمت ویدیو


در حال حاضر تعداد بسیار زیادی نرم افزار کاربردی و حرفه ای برای تبدیل فرمت ویدیوها داریم که هر موقع بخواهید می توانید به سراغشان بروید. اما اگر VLC media player روی سیستمتان نصب است نیازی به یک نرم افزار جانبی دیگر نیست. VLC media player نه تنها از پس کارهایی چون تغییر فرمت ویدیوها بر می آید بلکه قادر به ریپ کردن آن ها در قالب های مختلف نیز هست.

ترفندهای نرم افزار VLC

برای دسترسی به این بخش روی Media و سپس Convert/Save کلیک کنید. با این کار صفحه ای در مقابلتان قرار می گیرد که از شما می خواهد از بین سه گزینه تغییر فرمت، ریپ کردن و ذخیره فایل یکی را انتخاب کنید. برای ادامه کار فایل مورد نظر خود را انتخاب و سپس روی Convert/Save کلیک کنید.

ترفندهای نرم افزار VLC

در پنجره بعدی نوبت به این می رسد که تنظیمات اینکودینگ ویدیو در حال ویرایش را انتخاب کنید و در نهایت خروجی مورد نظر را تحویل بگیرید. البته خروجی گرفتن از ویدیوها کمی زمان بر است و باید تا پایان پروسه صبر و حوصله به خرج دهید.

رادیو اینترنتی و مدیریت پادکست


جالب است بدانید که VLC از رادیو اینترنتی نیز پشتیبانی می کند و می توانید با باز کردن Playlist و انتخاب Internet به این مورد نیز دست پیدا کنید.

ترفندهای نرم افزار VLC

افکت دادن به ویدیوها


جدای از این‌ها می‌توانید به کمک VLC روی ویدیوهای در حال پخش افکت و فیلترهای مختلف بگذارید. برای دسترسی به این مورد فقط کافیست حین پخش یک ویدیو روی گزینه Tools و پس از آن روی Effects and Filters کلیک کنید تا منوی تنظیمات افکت ها در اختیارتان قرار بگیرد.

ترفندهای نرم افزار VLC

حالا می توانید با استفاده از این منو، ظاهر و دیگر المان های به کار رفته در یک ویدیو را کمی تغییر دهید و جلوه تازه‌ای به آن ببخشید.

عکس گرفتن از ویدیوها


اگر یک وقت دلتان خواست که از فریم یک فیلم، عکس بگیرید می توانید این کار را به بهترین شکل ممکن از طریق VLC انجام دهید. فقط کافیست در لحظه مورد نظر پخش ویدیو را متوقف کنید، به سراغ گزینه Video بروید و در نهایت با انتخاب گزینه Snapshot از آن فریم عکس بگیرید. برای پیدا کردن تصویر مورد نظر نیز می‌بایست به Preferences مراجعه و از طریق Video under Snapshot آدرس اسکرین شات‌هایی که گرفتید را پیدا کنید.

ترفندهای نرم افزار VLC

پخش ویدیوها به صورت ASCII


آخرین ترفندی که به آن می‌پردازم چیزی نیست که مطمئنا به دردتان بخورد اما دانستنش می‌تواند جالب باشد. برای اینکه بفهمید درباره چه چیزی می‌خواهم صحبت کنم ابتدا حین پخش یک ویدیو به سراغ گزینه Tools بروید. سپس به ترتیب روی Preferences و Video کلیک و در نهایت گزینه ASCII -art را انتخاب کنید. حال اگر روی Save کلیک کنید با تصویری شبیه به عکس زیر رو به رو خواهید شد.

ترفندهای نرم افزار VLC

بله همانطور که می‌بینید ویدیو شما از این پس به صورت ASCII پخش خواهد شد.

The post ترفندهای جالب نرم افزار VLC که شاید نمی دانستید appeared first on دیجیاتو.

آموزش دانلود وبسایت برای دسترسی همیشگی آفلاین

اگرچه در حال حاضر دسترسی به اینترنت ساده تر از گذشته شده، اما به هر ترتیب ممکن است بخواهید دسترسی به برخی وبسایت‌ها را به صورت آفلاین هم برای خودتان فراهم کنید.

در این مطلب روش‌هایی ساده برای دانلود وبسایت‌ها مطرح خواهیم کرد که با طی کردن آن، می‌توانید به آخرین نسخه از هر وبسایت به طور کامل دسترسی داشته باشید.

لازم به ذکر است با استفاده از روش‌های گفته شده در این مطلب، شما تنها به نسخه‌ی دانلود شده دسترسی خواهید داشت و بدیهی است که به صورت آفلاین متوجه بروزرسانی وبسایت‌ها نخواهید شد. با ما همراه باشید.

۱. دانلود وبسایت با استفاده از WebCopy

دانلود وبسایت

WebCopy که ساخته‌ی شرکت Cyotek‌ است لینک مربوط به یک وبسایت را می‌گیرد و همه‌ی لینک‌ها، صفحات و فایل‌های صوتی و تصویری آن را پیگیری می‌نماید. با یافتن صفحات بیشتر از هر وبسایت، فرایند یافتن لینک‌ها، صفحات و فایل‌های صوتی و تصویری تکرار می‌شود تا به طور کامل، کل وبسایت را پیدا کند. سپس به کاربر اجازه می‌دهد تا بخش‌های مورد نظر خود را برای دانلود انتخاب کند.

موضوع جالب راجع به WebCopy بهره‌مندی این نرم افزار از امکان ایجاد چند پروژه است که هرکدام می‌توانند شامل دستورات و تنظیمات مربوط به خود باشند. این موضوع باعث می‌شود که فرایند دانلود مجدد وبسایت‌ها ساده تر انجام پذیرد.

یک پروژه ممکن است یک کپی از چندین وبسایت باشد، بنابراین سعی کنید در استفاده از آن‌ها نظم خاصی را پی بگیرید. برای دانلود یک وبسایت از طریق این نرم افزار کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • نرم افزار را نصب و اجرا نمایید.
  • به بخش File > New بروید تا یک پروژه‌ی جدید ایجاد کنید.
  • لینک مربوط به وبسایت مورد نظر خود را در بخش Website وارد کنید.
  • محل ذخیره سازی را مشخص کنید.
  • تنظیمات مربوط به Project > Rules را بنابر احتیاجات خود تنظیم نمایید. (برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید).
  • سپس به مسیر File > Save As بروید تا پروژه‌ی خود را ذخیره سازی کنید.
  • گزینه‌ی Copy Website را از بخش ابزار (toolbar) انتخاب کنید تا فرایند دانلود وبسایت آغاز گردد.

بعد از پایان کپی، شما می‌توانید نتیجه را در تب Result مشاهده کنید. در این تب به شما نتیجه‌ی نهایی راجع به هر صفحه به صورت جداگانه نمایش داده می‌شود. ارور‌ها نیز در تبی جداگانه به نمایش درخواهند آمد. همچنین ممکن است در فرایند دانلود نرم افزار بالاجبار برخی از فایل‌ها و یا صفحات را نادیده گرفته باشد که این فایل‌ها نیز در بخشی جداگانه نمایش داده خواهند شد.

برای این که وبسایت را به صورت آفلاین مشاهده نمایید، کافیست با استفاده از فایل اکسپلورِر به محل ذخیره سازی وبسایت رفته و index.html (گاهی اوقات index.htm) را در یکی از مرورگر‌هایتان اجرا نمایید.

لازم به ذکر است که این نرم افزار تنها برای ویندوز در دسترس قرار دارد.

۲. دانلود وبسایت با استفاده از HTTrack

دانلود وبسایت

نرم افزار HTTrack که نسبت به اپلیکیشن WebCopy شناخته شده تر است، شاید به خاطر متن باز بودن کمی بهتر از گزینه‌ی قبلی تلقی شود. همچنین یکی دیگر از مزیت‌های این نرم افزار در دسترس بودن آن برای پلتفرم‌های لینوکس، ویندوز و اندروید محسوب می‌شود. البته تا حدی رابط کاربری ناخوشایندی را در اختیار دارد که می‌توانست خیلی بهتر از این‌ها باشد. اما این نرم افزار به خوبی می‌تواند نیازهایتان را برطرف کند.

مثل WebCopy این نرم افزار هم قادر به ایجاد پروژه‌های مختلف است که این موضوع می‌تواند به شما در دانلود‌های مجدد وبسایت‌ها کمک شایانی برساند. برای دانلود کامل یک وبسایت با استفاده از HTTrack کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • نرم افزار را نصب و اجرا نمایید.
  • گزینه‌ی Next را بزنید تا پروژه‌ی جدید ایجاد گردد.
  • نامی برای پروژه‌تان انتخاب کنید و سپس محل ذخیره‌سازی شده را مشخص و Next را بزنید.
  • گزینه‌ی Download web site را برای بخش Action انتخاب کرده و سپس لینک وبسایت را در بخش Web Addresses وارد کنید. توجه داشته باشید که در هر خط تنها می‌توانید یک URL وارد نمایید. البته می‌توانید همه‌ی URL ها را در یک فایل TXT ایجاد کنید و سپس آن را در نرم افزار ایمپورت نمایید. روشی بهینه تر برای دانلود چند وبسایت به طور همزمان. حالا Next را بزنید.
  • پارامتر‌های مورد نظر خود را انتخاب و در نهایت گزینه‌ی Finish را فشار دهید.

بعد از پایان یافتن دانلود شما می‌توانید با رفتن به محل ذخیره‌سازی شده‌ی وبسایت، و با باز کردن فایل index.html یا index.htm وبسایت دانلود شده را به طور آفلاین مشاهده کنید.

۳. دانلود وبسایت با استفاده از SiteSucker

دانلود وبسایت

اگر از کاربران سیستم عامل مک باشید، بهترین گزینه برای شما SiteSucker خواهد بود. این نرم افزار ساده می‌تواند به راحتی تمامی یک وبسایت را به طور کامل با همه‌ی کاربرد‌ها و ساختار‌هایش برایتان دانلود کند. این نرم افزار از رابط کاربری بسیار مناسبی برخوردار است و کار با آن بسیار ساده محسوب می‌شود. کافیست URL وبسایت مورد نظر خود را در بخش URL‌ مشخص شده در نرم افزار وارد کرده و سپس Enter را بزنید.

یکی از ویژگی‌های مناسب این نرم افزار، امکان دانلود وبسایت در یک فایل است که باعث می‌شود در آینده بتوان به راحتی دانلود وبسایت‌ها را با همان ساختار قبلی متوقف کرد و سپس مجددا به دانلود ادامه‌ی وبسایت پرداخت.

البته این نرم افزار رایگان نیست و قیمت آن ۵ دلار است. نرم افزار یاد شده هیچ نسخه‌ی رایگان یا دوره‌ی رایگانی ندارد که یکی از بزرگترین نقاط ضعف آن محسوب می‌شود. آخرین نسخه‌ی این نرم افزار نیاز دارد تا شما از سیستم عامل های سیرا بهره‌مند شده باشید. نسخه‌های قدیمی تر این نرم افزار برای MacOS‌ های قدیمی تر موجود است اما ممکن است برخی ویژگی‌ها را نداشته باشد.

۴. دانلود وبسایت با استفاده از Wget

دانلود وبسایت

Wget یک دستور خط فرمان است که می‌توانید با استفاده از آن همه‌ی فایل‌های موجود در پروتکل‌های HTTP‌ و FTP را دریافت کنید. از آنجایی که وبسایت‌ها عموما در مسیر HTTP قرار گرفته‌اند، و بیشتر فایل‌های صوتی و تصویری از طریق HTTP یا FTP در دسترس قرار دارند، استفاده از Wget می‌تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود.

از آنجایی که Wget به صورت تک تک فایل‌ها را دانلود می‌کند، می‌توان با استفاده از دستور زیر، یک لینک به آن داد تا به طور خودکار از طریق این لینک، همه‌ی لینک‌های داخلی را نیز دانلود نماید: (بدیهی است که به جای WEBSITE_NAME باید URL‌ مربوط به وبسایت را وارد کنید)

wget -r -//WEBSITE_NAME

البته، برخی از وبسایت‌ها ممکن است این موضوع را متوجه شوند و اجازه‌ی دانلود را ندهند. برای اینکه از این موضوع رها شوید کافیست خودتان را در قالب یک مرورگر جا بزنید:

wget -r -p -U Mozilla //WEBSITE_NAME

اگر می‌خواهید تا حدی مودبانه تر به این کار بپردازید، بهتر است با ایجاد یک محدوده‌ی سرعت دانلود برای خود، فشار از وبسایت را کاهش دهید. برای این کار از دستور زیر استفاده کنید:

wget -r -p -U Mozilla –wait=10 –limit-rate=35L //WEBSITE_NAME

لازم به ذکر است که Wget به راحتی از طریق ترمینال نرم افزار‌های لینوکس در دسترس قرار دارد. روی سیستم عامل مک شما می‌توانید با استفاده از دستور زیر آن را نصب نمایید:

brew install wget

در ویندوز این امکان موجود نیست و باید شما از این نسخه‌ی پورت شده استفاده کنید.

The post آموزش دانلود وبسایت برای دسترسی همیشگی آفلاین appeared first on دیجیاتو.

چگونه از حذف شدن خودکار اپلیکیشن‌ها در iOS 12 جلوگیری کنیم؟

مهم نیست که حافظه‌ی داخلی آیفون یا آیپدی که دارید چقدر باشید، بالاخره به یک نقطه‌ای می‌رسید که حافظه‌ی دستگاهتان پر شده است. عکس‌ها، ویدیو‌ها و فایل‌های صوتی و تصویری اپلیکیشن‌های مجازی همه دست به دست هم می‌دهند تا دستگاه به این نقطه برسد.

حذف کردن تعدادی از اپلیکیشن‌هایی که کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنید ممکن است راه حلی مناسبی برای بازیابی بخشی از حافظه‌ی تلفن همراهتان باشد. اما نکته‌ی جالب اینجاست که آیفون به طور خودکار این کار را انجام می‌دهد.

موضوعی که شاید در نگاه اول جالب باشد، اما در عمل حذف شدن ناگهانی برخی اپلیکیشن‌ها خیلی هم ویژگی‌ جالبی نیست. اگرچه iOS این کار را با توجه به میزان استفاده از اپلیکیشن‌ها انجام می‌دهد اما به هر حال شاید دوست نداشته باشید که بدون خواست شما یکی از اپلیکیشن‌ها حذف گردد.

در این مطلب می‌خواهیم روشی را آموزش دهیم که با استفاده از آن می‌توانید جلوی حذف شدن خودکار اپلیکیشن‌ها در آیفون یا آیپد را بگیرید. با ما همراه باشید.

غیرفعال کردن حذف خودکار اپلیکیشن‌ها در iOS

شاید با این اتفاق مواجه شده باشید که وقتی روی آیکون یکی از اپلیکیشن‌ها می‌زنید باید مجددا دانلود شود. این موضوع بخشی از فرایند Offloading سیستم عامل iOS محسوب می‌شود که در واقع به خاطر کمتر استفاده شدن برخی از اپلیکیشن‌ها آن‌ها را حذف کرده تا فضای لازم برای کاربر ایجاد شود.

اگر از این ویژگی خوشتان نمی‌آید، کافیست مراحل زیر را طی کنید تا جلوی سیستم عامل iOS از حذف خودکار اپلیکیشن‌ها بدون کسب اجازه از شما را بگیرید. این کار فقط چند ثانیه به طول خواهد انجامید.

گامل اول: به تنظیمات بروید.

گام دوم: به پایین صفحه بروید و روی iTunes & App Store کلیک کنید و گزینه‌ی Offload Unused Apps را غیر فعال کنید.

با اینکار به طور کامل می‌توانید اطمینان داشته باشید که هرگز iOS بدون اجازه هیچ اپلیکیشنی را حذف نخواهد کرد.

حذف دستی اپلیکیشن‌ها

بعد از آنکه Offload را در سیستم عامل iOS خاموش کردید، حالا نوبت به آن می‌رسد که به دنبال راهی باشید برای جلوگیری از پر شدن حافظه. به هر ترتیب با نصب اپلیکیشن بخشی از حافظه اشغال می‌شود با اشغال شدن حافظه احتمالا دچار مشکلات زیادی خواهید شد.

در ادامه روش‌هایی را ارائه می‌کنیم برای حذف دستی اپلیکیشن‌ها تا بتوانید خودتان اپلیکیشن‌هایی که کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنید را حذف کنید.

گام اول: در بخش تنظیمات iOS روی گزینه‌ی General بزنید و سپس وارد iPhone/iPad Storage شوید.

حالا شما لیستی از اپلیکیشن‌ها را مشاهده خواهید کرد که روی دستگاه نصب شده‌اند. روی یکی از آن‌ها که می‌خواهید حذف کنید بزنید.

گام دوم: حالا کافیست روی گزینه‌ی Offload App بزنید تا نسبت به حذف اپلیکیشن اقدام کنید. اگر می‌خواهید مقدار حجم بازیابی شده در صورت حذف اپلیکیشن را مشاهده نمایید، کافیست به دو گزینه‌ای که در مقابل App Size و Documents & Data نوشته شده است را مطالعه کنید.

هر زمان که خواستید از اپلیکیشن حذف شده مجددا استفاده کنید، کافیست آیکون آن را یافته و به دانلود مجدد آن بپردازید.

به یاد داشته باشید که می‌توانید در گام دوم مرحله‌ی حذف اپلیکیشن، با زدن گزینه‌ی Delete App حتی آیکون نرم افزار مورد نظر هم حذف کنید. اما برای استفاده‌ی مجدد از نرم افزار یاد شده، باید از طریق App Store اقدام نمایید که خیلی کار بهینه‌ای نیست.

به همین دلیل تنها اگر مطمئن هستید هیچ نیازی به اپلیکیشن مد نظر ندارید، از گزینه‌ی Delete App استفاده کنید، در غیر این صورت گزینه‌ی Offload App همیشه مناسب‌تر خواهد بود.

The post چگونه از حذف شدن خودکار اپلیکیشن‌ها در iOS 12 جلوگیری کنیم؟ appeared first on دیجیاتو.